(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول اردیبهشت 1390- شماره 19907

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله آملي لاريجاني: ايران پيگير محاكمه و مجازات سران منافقين است
رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم سنندج امسال 60 هزار شغل دركردستان ايجاد مي شود
دادستان تهران اعلام كرد نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي اتهام عوامل سازنده سي دي «ظهور»
با انجام يك راهپيمايي باشكوه خواهران طلبه درقم به جنايات بحرين اعتراض كردند
وزارت خارجه مصر: هنوز توافقي ميان قاهره و تهران در سطح مبادله سفرا صورت نگرفته است
دانشجويان در حمايت از مردم بحرين در سواحل بوشهر تحصن كردند
ديپلمات هاي اخراج شده كويتي به كشورشان بازگشتند
ركن آبادي: تحولات منطقه ضربه سنگيني بر استكبار وارد مي كند
چشم به راه سپيده
تخريب بخشي از ديوار پادگان قلعه مرغي
از بين 1000 مخترع برتر دنيا دستگاه تمام اتوماتيك رگ گيري ايران دوم شد
رئيس انجمن مهندسان برق و الكترونيك ايران :مصرف برق در كشور 10 برابر شده است
اخبار ادبي و هنري
معاون سازمان سنجش: 55 هزار نفر نيمه اول خرداد كارشناس ارشد مي شوند
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: ايران از لحاظ كميت مطبوعات جايگاه خوبي دارد
رئيس سازمان چاي كشور: استاندارد چاي از سال آينده اجباري مي شود



آيت الله آملي لاريجاني: ايران پيگير محاكمه و مجازات سران منافقين است

رئيس دستگاه قضايي با تشكر از دولت و ارتش عراق بخاطر اخراج گروهك منافقين تصريح كرد كه ما انتظار داريم سران منافقان محاكمه شوند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي قبل از ورود به دستور جلسه با گراميداشت 29 فروردين روز ارتش و دوم ارديبهشت سالروز تأسيس سپاه پاسداران گفت: قواي مسلح جمهوري اسلامي بسيار قدرتمند، الهي، مكتبي و حافظ نظام جمهوري اسلامي ايران است و با تدابير مقام معظم رهبري فرماندهي كل قوا و تلاشهاي مستمر نيروهاي مسلح بحمدالله امروز ارتش ما قدرتمندترين ارتش در تاريخ ايران و از قدرتمندترين ارتش هاي منطقه است.
وي با تأكيد بر قدرت و كارآمدي سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم كه بر اساس قانون اساسي تثبيت شد، اكنون نيرويي كارآمد و قدرتمند است. وي با اشاره به اقدام دولت عراق در مقابله با گروهك منافقين اظهار كرد: از دولت و ارتش عراق تشكر مي كنيم كه گرچه با تأخير، ولي بالاخره تصميم به اخراج منافقان از عراق گرفت و اين اقدام خواسته حداقلي ايران بود و ما انتظار داريم كه سران منافقان به خاطر به خاك و خون كشيدن جوان هاي پاك ما و به شهادت رساندن بزرگان ما محاكمه شوند و زمينه بازگشت افراد فريب خورده به دامن جمهوري اسلامي فراهم شود.
آيت الله آملي لاريجاني به جنبش هاي مردمي جهان اسلام از خليج فارس تا شمال آفريقا اشاره كرد و گفت: امروز مسئله بزرگ جهان اسلام، خيزش هايي است كه در سرتاسر جهان اسلام از خليج فارس تا شمال آفريقا به وقوع پيوسته و در حال گسترش است.
رئيس قوه قضائيه مهمترين مسئله را در ارتباط با اين جنبش ها و چگونگي استمرار آن دانست و افزود: توده هاي ميليوني مسلمان در كشورهاي اسلامي در طلب حقوق خودشان و براي عدالتخواهي، آزادي و ارزش هاي اسلامي قيام كردند و اكنون مسئله مهم جهان اسلام چگونگي استمرار اين خيزش ها و چگونگي حمايت از اين خيزش هاست. به اعتراف دوست و دشمن اين حركت هاي الهي و آزادي خواهانه ملهم و الگو گرفته از انقلاب الهي ملت مقاوم ايران است.
وي با ابراز تأسف از برخوردهاي دوگانه و به دور از انصاف حاكمان برخي كشورهاي اسلامي و كشورهاي غربي با خيزش هاي جهان اسلام، تأكيد كرد: امروز محنت بزرگ جهان اسلام برخوردهاي سفاكانه حكام خودكامه بحرين، عربستان و امارات با مسلمانان بحرين است، جنايات مستمر عبدالله صالح با مردم مسلمان و بي پناه يمن است، برخورد جنايتكارانه قذافي با مردم انقلابي ليبي است. گناه اين مردم عدالتخواهي، آزادي و اسلام خواهي است، مردم اين سرزمين ها از حق رأي محرومند.
آملي لاريجاني به گزارشي در خصوص انقلاب مردم بحرين اشاره و اظهار كرد: در گزارشي شنيده شده است كه براي مصالحه حكام بحرين آل خليفه پيغام داده اند كه ما حاضر به تشكيل حكومتي هستيم كه در آن رأي مردم باشد، منتها حكومتي كه در آن هر 50 نفر شيعه از يك رأي برخوردار باشند، آيا اين معناي حقوق بشر است؟ چه ظلمي بالاتر از اين در حق مردم مي توان روا داشت و آمريكا و اروپا كه دائماً از حقوق بشر دم مي زنند از كشتار مردم مسلمان و جنايات حكام اين كشورها دفاع مي كنند. آيا به خاك و خون كشيدن مردم مسلمان بحرين اعم از شيعه و سني، حقوق بشر است؟ اروپا و آمريكا تا كي مي توانند در پشت نقاب نفاق ضد انساني خود مخفي بمانند؟ اگر حقوق بشر اين است بايد گفت لعنت بر اين حقوق بشر آمريكايي و لعنت بر اين مدافعان دروغين حقوق بشر.
رئيس قوه قضائيه افزود: جريانات اخير ضد انساني ترين حوادثي است كه با دخالت هاي مستقيم و غيرمستقيم آمريكا و اروپا در كشورهاي مسلمان منطقه صورت مي پذيرد و مردم اين كشورها هيچگاه اين امر را فراموش نخواهند كرد.
آيت الله لاريجاني با اشاره به منافع آمريكا و آل سعود در كشورهاي منطقه از جمله بحرين گفت: در برخي گزارش ها كه اخيراً منتشر شده آمده است كه بيشترين قسمت سرزمين بحرين مربوط به آل خليفه است، نيمه جنوبي بحرين كلاً مربوط به آل خليفه است، 43 جزيره در اين كشور است كه تقريباً همه اش در اختيار خانواده آل خليفه قرار دارد، حاشيه غربي بحرين را از شمال تا جنوب يك حاشيه اي كشيده اند كه در اختيار آنهاست و مردم آن قسمت را از دريا محروم كرده اند! آيا اين حقوق بشر است؟ انصافاً ضد انساني ترين روش ها براي سركوب مردم در اين كشورها اعمال مي شود، مساجد تخريب مي شود، زنها به زندان برده مي شوند و مردم اين كشورها به خاك و خون كشيده مي شوند.
رئيس قوه قضائيه ابراز اميدواري كرد كه مردم مسلمان در سرتاسر جهان اسلام به حمايت مردم بي پناه در بحرين و يمن و ليبي برخيزند تا ان شاءالله در اسرع وقت مردم و امت مسلمان بتوانند حكومت هايي آزاد، مستقل، ديني و انساني در اين كشورها برپا كنند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در اين جلسه همچنين قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي مصوب سال 1377 نيز بررسي و ادامه آن به جلسه بعدي موكول شد.

 



رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم سنندج امسال 60 هزار شغل دركردستان ايجاد مي شود

سنندج- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور در اجتماع مردم سنندج گفت: شهرك صنعتي جديدي با همكاري عراق در استان كردستان براي ارتقاي وضعيت اقتصادي استان ايجاد خواهد شد.
دكتر محمود احمدي نژاد در نودمين سفر استاني خود صبح ديروز به همراه هيات دولت وارد استان كردستان شد و در جمع پرشور مردم سنندج در ورزشگاه استقلال اين شهر با بيان اين مطلب افزود: شهرك مزبور با هدف توسعه مبادلات بازرگاني و شكوفايي اقتصادي استان كردستان احداث خواهد شد.
وي اين امر را موجب توليد اعتبارات ارزي و اضافه شدن آن به بودجه استان كردستان دانست.
احمدي نژاد با تاكيد بر تسريع در روند اجراي طرح هاي عمراني و خدماتي در كردستان گفت: مراكز عمراني، درماني، خدماتي بايد افتتاح شود و كردستان بايد همچون نگيني در غرب كشور بدرخشد.
وي از ايجاد 60 هزار شغل در كردستان خبر داد و گفت: مي خواهيم كه تا پايان امسال دغدغه مسكن مردم و جوانان حل شد.
رئيس جمهور هدف اصلي دولت را خدمتگزاري و توسعه عمراني و آباداني كردستان دانست و گفت: پيگير تمامي مصوبه هاي دور اول و دوم سفر به كردستان خواهيم بود.
وي بودجه عمراني كل كشور را نسبت به سال پيش دو و نيم برابر اعلام كرد و گفت: رشد اين بودجه در استان كردستان سه و نيم برابر خواهد بود.
رئيس قوه مجريه با اشاره به اين كه معاون اول رئيس جمهور و معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از فرزندان غيور كردستان هستند تصريح كرد: از آنان خواسته ام كه اگر بودجه عمراني كشور 5/2 برابر مي شود، بودجه كردستان عزيز بايد حداقل سه و نيم برابر شود چرا كه كردستان از همه ظرفيت ها براي پيشرفت برخوردار است.
وي با بيان اين كه دولت اعتبارات مناسبي براي تقويت زيرساخت ها و افزايش ظرفيت هاي بخش كشاورزي در نظر گرفته است گفت: براي استفاده بهينه از منابع آب كشاورزي و توسعه باغات هزينه نيمي از شبكه هاي آبياري به صورت وام بلاعوض در اختيار كشاورزان قرار خواهد گرفت.
احمدي نژاد گفت: براي ايجاد اشتغال و افزايش توليد در اين استان مبلغ دو هزار و 700 ميليارد تومان در بخش صنعت كردستان سرمايه گذاري خواهد شد.
رئيس جمهور با اشاره به طرح نيمه تمام احداث راه آهن تهران به سنندج اظهار داشت: براي اين كه اين طرح شتاب بيشتري بگيرد و مردم زودتر از مزاياي آن برخوردار شوند در اين سفر 280 ميليارد تومان به اعتبارات راه آهن كردستان اضافه خواهد شد.
سفر رئيس جمهور به استان كردستان نودمين سفر استاني دولت به استان هاي كشور و سومين دوره سفر به استان كردستان است.
احمدي نژاد در نخستين روز سفر خود به استان كردستان در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر شركت كرد و به بررسي مسائل و مشكلات فرهنگي استان پرداخت.
شركت در جلسه هيات دولت و گفت وگو با مردم از طريق شبكه استاني سيماي كردستان از ديگر برنامه هاي رئيس جمهور در روز چهارشنبه بود.
همزمان با اين سفر، نمايندگان رئيس جمهور (برخي معاونين رئيس جمهور و وزيران) نيز عازم شهرهاي كردستان شدند تا ضمن ديدار با مردم، نتيجه بررسي هاي خود را به جلسه هيات دولت انتقال دادند تا درباره آخرين وضعيت استان تصميم بگيرند.
امسال 2 ميليون و 500 هزار شغل در كشور ايجاد مي شود
معاون اول رئيس جمهور از ايجاد بيش از 2 ميليون و 500 هزار شغل در كشور در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، «محمدرضا رحيمي» در مراسم جشن اشتغال و خودكفايي 4 هزار و 500 خانواده تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) كردستان در سنندج اظهار داشت: در سال گذشته به همت دولت و با راهنمايي هاي رهبر معظم انقلاب زمينه ايجاد بيش از يك ميليون و 600 هزار شغل در كشور فراهم شد.
معاون اول رئيس جمهور افزود: ايجاد يك ميليون و 600 هزار اشتغال يعني 50درصد از اشتغال مورد نظر گرفته در سال گذشته دولت را براي ايجاد اشتغال بيشتر در كشور ترغيب كرد.
رحيمي با بيان اينكه كميته امداد در طول 10 سال گذشته 600 هزار فرصت شغلي را ايجاد كرده كه بيشترين آمار آن مربوط به دولت عدالت محور است، خاطرنشان كرد: اين نهاد خدمتگزار در سال جاري نيز 500 هزار فرصت شغلي را براي اقشار محروم جامعه ايجاد مي كند.
به گزارش ايرنا معاون اول رئيس جمهور با اشاره به تلاش دولت براي ريشه كني فقر در جامعه طي سال جاري گفت: دولت با برنامه ريزي هايي كه انجام داده درصدد ريشه كني فقر و رساندن سطح درآمد و معيشت خانوارها به سطح قابل قبولي است.
رحيمي افزود: دولت در حال حاضر در قالب طرح هدفمند كردن يارانه ها به طور متوسط 24 ميليون ريال در طول يكسال براي يك خانواده چهار نفري پرداخت مي كند و از محل اين يارانه ها همچنين 15 ميليون ريال در قالب قرض الحسنه به اين مبلغ اضافه و به خانوارها تحويل داده خواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور، مجموعه فعاليت ها و حمايت هاي دولت و كميته امداد را در راستاي فقرزدايي و بالا بردن سطح رفاه و آسايش خانواده ها دانست و گفت: با اين اقدامات نبايد در آينده حتي يك فقير در كشور وجود داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه در مملكت اسلامي نبايد شاهد زندگي افراد فقير باشيم، اظهار داشت: دولت دهم با مجموعه برنامه ها و اقدامات خود درصدد ريشه كني فقر در كشور و الگو شدن ايران اسلامي براي تمام كشورهاي دنيا در اين زمينه است.

 



دادستان تهران اعلام كرد نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي اتهام عوامل سازنده سي دي «ظهور»

دادستان عمومي و انقلاب تهران اتهام عوامل سازنده سي دي «ظهور بسيار نزديك است» را «نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي» و همچنين «توزيع سي دي بدون مجوز» اعلام كرد.
عباس جعفري دولت آبادي روز چهارشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 6 (خارك) در جمع خبرنگاران درباره اقدام دادستاني تهران براي مستند جنجالي «ظهور بسيار نزديك است» گفت: در همان روزهاي انتشار اين سي دي، توجه دادستاني به اين موضوع جلب شد و علت هم اين بود كه اعتراض زيادي از جانب علما و مراجع مطرح شد. اعتراضات زيادي درخصوص محتواي اين سي دي مطرح كردند؛ به ويژه در دو موضوع تعيين وقت و تطبيق با مصاديق، تهيه كنندگان اين سي دي فكر نمي كردند با واكنش گسترده علما مواجه شوند.
دادستان تهران تصريح كرد: در اين ميان بعضي ها اين ايراد را مطرح كردند كه اين موضوع در حوزه كاري دادستاني نمي گنجد ولي من با قاطعيت و صراحت مي گويم كه انتشار كذب در هر حوزه اي كه باشد و پرداختن به مطالبي كه موجب ترديد در اعتقادات مردم شود حتما جرم است و ورود دادستاني نيز بر همين مبنا بوده است.
جعفري دولت آبادي با بيان اين كه دو اتهام «توزيع سي دي بدون مجوز» و «نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي» براي يكي از عوامل اين فيلم پيش بيني شده، گفت: فعلا يكي از عوامل اين سي دي بازداشت است و تحقيق در مورد ساير متهمان ادامه دارد. به نظر ما اين سي دي فراتر از آن چيزي است كه آنها مطرح مي كنند. هزينه هاي مالي آن نيز در حال بررسي است.
دادستان تهران يادآور شد: عواملي كه در تهيه و پشتيباني مالي اين سي دي نقش داشتند هنوز شناسايي نشده اند و اين امر مستلزم تحقيقات بيشتر در اين زمينه است. حسب اعلام آقايان هفت ميليون براي تهيه اين سي دي هزينه شده است ولي براساس گزارش هاي اعلامي اين ميزان بيشتر از آن چيزي است كه مطرح مي شود. توزيع گسترده دو ميليون نسخه سي دي در كشور براساس نقل هايي كه شده، بيشتر از اينها هزينه دارد.
پرونده بيمه
در حال رسيدگي است
به گزارش ايسنا، جعفري دولت آبادي درخصوص نتيجه پرونده بيمه كه از سوي دادگاه به دادسرا ارجاع شده است، گفت: يكي از متهمان ايراد گرفته بود كه رقم هاي اعلام شده از سوي سازمان بازرسي مورد قبول ما نيست. دادگاه از متهم توضيح خواست و متهم درخواست كارشناسي مالي كرد و دادگاه با اين قيد كه طبق مقررات هزينه ها برعهده متهم است، درخواست كارشناس كرد و پرونده به دادسرا ارجاع شد و به سرعت اين كار در حال انجام است.
وي يادآور شد: درخصوص ساير متهمان تحقيقات ادامه دارد و حتما در وقت خود كه منجر به صدور كيفرخواست شود، اعلام خواهد شد.
وصول شكايت
عليه يكي از مداحان معروف
وي اعلام كرد: شكايتي كه از سوي رياست جمهوري عليه يكي از مداحان معروف تهران مطرح شده در دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام وصول شده و پرونده به يكي از بازپرسان ارجاع شده است.
پرونده سرقت مجسمه ها
خبرنگاري درخصوص آخرين نتايج پرونده سرقت مجسمه ها در سطح شهر تهران پرسيد كه دادستان تهران در پاسخ گفت: در اين حوزه پليس بايد بيشتر پاسخگو باشد. گزارش قانع كننده اي به ما داده نشده و ما كماكان پيگير هستيم اما درخصوص نشان 9 دي پي گيريهاي زيادي كرديم و با توجه به سرنخ هايي كه از اين پرونده به دست آمده ان شاالله در اين خصوص به نتيجه مي رسيم ولي درخصوص مجسمه ها متاسفانه اقدامات خوبي نشده است و پليس بايد بيشتر كار كند.
اعتصاب غذا
وجود نداشته
از جعفري دولت آبادي درخصوص خبري مبني بر اعتصاب غذاي تعدادي از زندانيان در ايام تعطيلات سوال شد كه وي اظهار كرد: تا جايي كه من اطلاع دارم اعتصاب غذايي وجود نداشته است. قضات و دوستان ما مرتب به زندان ها سركشي مي كنند.
خبرنگاري درخصوص پرونده اهانت به فائزه هاشمي سوال كرد كه دادستان تهران با تاكيد بر اين كه نبايد اجازه دهيم فضاي كشور به فضاي اهانت تبديل شود، از احضار مجدد فرد اهانت كننده و بازداشت وي خبر داد.

 



با انجام يك راهپيمايي باشكوه خواهران طلبه درقم به جنايات بحرين اعتراض كردند

بانوان طلبه حوزه علميه و جامعه الزهرا در اعتراض به جنايات آل خليفه و آل سعود در كشور بحرين ، ديروز در قم يك راهپيمايي باشكوه برگزار كردند.
به گزارش ايرنا، راهپيمايي بزرگ گروه هاي مختلف طلاب خواهر كه با حمل پلاكاردهايي با مضامين شعارهاي انقلابي و سردادن شعارهايي در حمايت از آرمان هاي اسلامي و مسلمانان مظلوم كشور بحرين، همراه بود از بيت امام آغاز و به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه يافت.
خواهران طلبه ايراني و غير ايراني پس از انجام راهپيمايي، در حرم حضرت معصومه (س) اجتماع و با سردادن شعارهايي ، كشتار وحشيانه مردم مظلوم كشورهاي اسلامي بويژه در بحرين را محكوم كردند.
برخي طلاب شركت كننده، پيشاني بندهايي حاوي شعارهاي انقلابي و مذهبي از جمله يا زهرا، يا مهدي بسته بودند و برخي ديگر ، پلاكاردهايي حاوي شعارهايي به زبان هاي عربي و انگليسي در دست داشتند.
شعارهايي از جمله مرگ بر آل خليفه، مرگ بر آمريكا، مرگ بر صهيونيسم، حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست، مسلمان بحريني، تو رهرو حسيني، واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد و اي شيعيان بحرين ما با شماييم، بر روي اين پلاكاردها نقش بسته بود و هر از گاهي از سوي حاضران سر داده مي شد.
در اين تجمع همچنين بيانيه اي از سوي طلاب ، در اعتراض به كشتار مسلمانان مظلوم بحرين قرائت شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: امروز ما به عنوان بانوان مسلمان متعهد از تمامي كشورهاي جهان در اين مكان مقدس گردهم آمديم تا اعلام كنيم از تمام وجود از سوزاندن قرآن و كتاب هاي ديني و همچنين تخريب اماكن مقدس و هتك حرمت زنان عفيف ابراز انزجار مي كنيم.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ما انزجار خود را از اعمال وحشيانه برخي سردمداران كشورهاي عربي از جمله بحرين از قتل عمد و شكنجه هاي جسمي و روحي مسلمانان در اين كشورها اعلام مي كنيم.
در بيانيه راهپيمايان اضافه شده است: ما از سازمان هاي بين المللي از جمله سازمان ملل، سازمان كنفرانس اسلامي و مجمع حقوق بشر مي خواهيم سران عرب را از اعمال وحشيانه ترين اقدامات عليه مردم مسلمان باز دارند.

 



وزارت خارجه مصر: هنوز توافقي ميان قاهره و تهران در سطح مبادله سفرا صورت نگرفته است

وزارت خارجه مصر با استقبال از گسترش روابط با ايران اعلام كرد كه تاكنون توافقي ميان قاهره و تهران در سطح مبادله سفرا صورت نگرفته است.
به گزارش روزنامه المصري اليوم، در حالي كه ظرف چند روز اخير خبرهايي مبني بر گشوده شدن باب جديدي از همكاري ميان دو كشور مصر و ايران در رسانه ها منتشر و گفته مي شد، دو كشور در صدد ارتقاي روابط ديپلماتيك خود تا سطح مبادله سفرا هستند، وزارت خارجه مصر با استقبال از اين مسئله اعلام كرد: هنوز توافقي ميان دو كشور بر سر مبادله سفرا صورت نگرفته است.
«منحه باخوم» سخنگوي رسمي وزارت خارجه مصر در اظهاراتي اعلام كرد كه هنوز توافقي ميان تهران و قاهره جهت ارتقاي روابط ديپلماتيك تا سطح مبادله سفير صورت نگرفته است.
وي افزود: با توجه به اخبار منتشره كه عنوان مي كند، ايران سطح نمايندگي خود در مصر را تا سطح سفير ارتقا خواهد داد، بايد گفت، انجام چنين اقدامي يك جانبه امكان پذير نبوده و بايد با توافق دوطرف صورت گيرد.
در مقابل رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز با اشاره به اين كه گسترش روابط ميان ايران و مصر به سود هر دو كشور است، گفت: ايران تاكنون تصميمي مبني بر ارتقاي روابط خود با مصر تا سطح مبادله سفرا نگرفته است.
مهمان پرست در ادامه تاكيد كرده بود: در صورتي كه مصر نيز علاقه مند باشد، ما نيز علاقه منديم، روابط خود را با اين كشور گسترش دهيم و درباره تعيين سفير در اولين فرصت به اين موضوع خواهيم پرداخت.
از سوي ديگر «مارك تونر» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنش به آمادگي مصر براي برقراري روابط با ايران به ظاهر ابراز خرسندي كرد و گفت: اين روابط براي مصر مفيد و سازنده خواهد بود، چون مي تواند تا اندكي موجب كاهش نگراني هاي اعراب نسبت به برنامه هسته اي ايران شود.
در اين راستا گروهي از كارشناسان سياسي مصر از جمله عبدالله الاشعل و عمروهاشم ربيع و عمار علي حسن بر لزوم برقراري رابطه با ايران تاكيد دارند و از دولت مصر خواسته اند، گام هايي جدي در اين راه بردارد.
اين كارشناسان مصري بر اين باورند، برقراري رابطه با ايران نه تنها براي مصر كه براي كل منطقه سودمند است.

 



دانشجويان در حمايت از مردم بحرين در سواحل بوشهر تحصن كردند

مسئول بسيج دانشجويي استان بوشهر از برگزاري تحصن سه روزه دانشجويان تعدادي از دانشگاه هاي كشور در سواحل استان بوشهر براي همدردي با مردم بحرين خبر داد.
حميد خرمدل امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با هماهنگي هاي صورت گرفته با دانشجويان ولايي، به منظور دفاع از مردم بي دفاع بحرين عصر سه شنبه در مقابل ساحل خليج فارس در بوشهر تحصن كردند.
وي افزود: براي اين تحصن علاوه بر دانشجويان دانشگاه هاي بوشهر چند دانشگاه ديگر كشور نيز اعلام آمادگي كرده و براي حضور در اين تحصن به بوشهر مي آيند.
مسئول بسيج دانشجويي استان بوشهر خاطرنشان كرد: اين تحصن تا ظهر جمعه ادامه دارد و تحصن كنندگان ضمن اعلام انزجار از اقدامات آل خليفه و حاميان آن ها در كشتار مردم بحرين، حمايت خود را از مواضع ملت بحرين اعلام مي كنند.
خرمدل گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته تلاش مي كنيم تا يك كشتي حامل مواد غذايي و كمك هاي امدادي و پزشكي نيز از بوشهر به سمت بحرين اعزام كنيم.
وي ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمين پناهيان، دكتر لنكراني وزير سابق بهداشت و شماري از مسئولان محلي در اين تحصن حضور مي يابند.
خرمدل گفت: دانشجويان با تحصن در سواحل بندر بوشهر خواستار اين امر هستند كه مسئولان كشور آنان را براي كمك رساني به مردم منطقه به ويژه مردم كشورهاي بحرين و ليبي اعزام كنند.
وي در پايان تصريح كرد: همچنين تحصن كنندگان به جمع آوري كمك هاي مردمي براي مردم منطقه اقدام مي كنند.

 



ديپلمات هاي اخراج شده كويتي به كشورشان بازگشتند

سه ديپلمات كويتي كه از سوي وزارت امورخارجه كشورمان از ايران اخراج شده بودند به كشورشان بازگشتند.
به گزارش روزنامه اماراتي دارالخليج، سه ديپلمات كويتي كه از سوي ايران اخراج شده بودند وارد كويت شدند.
براساس اين گزارش محمد الهاجري، عبدالله الدلك و سالم المشاري از كارمندان سفارت كويت در تهران بعد از اعلام مسئولان ايران مبني بر ترك تهران با پرواز خطوط هواپيمايي كويت، تهران را به مقصد كشورشان ترك كردند.
چندي پيش يك منبع آگاه در وزارت امور خارجه كشورمان، اخراج تعدادي از ديپلمات هاي كويتي از ايران در چارچوب عمل متقابل را تاييد كرد.
پيش تر دولت كويت با طرح واهي همكاري ديپلمات هاي ايراني با شبكه جاسوسي در كويت اقدام به اخراج تعدادي از ديپلمات هاي كشورمان كرده بود.
گفت وگوي تلفني صالحي
با رئيس مجلس كويت
وزير امورخارجه كشورمان در گفت وگوي تلفني با رئيس مجلس كويت، درگذشت برادرش را به وي تسليت گفت.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديروز در گفت وگوي تلفني با «جاسم الخرافي» رئيس مجلس كويت، درگذشت برادرش را تسليت گفت.
وزير امورخارجه ضمن اعلام تاسف و تاثر عميق خود و ابراز همدردي، براي آن مرحوم غفران الهي و براي خانواده وي صبر و شكيبايي مسئلت كرد.
جاسم الخرافي نيز با تشكر خود و خانواده آن مرحوم، خواستار ابلاغ سلام ها و تحيات وي به مقامات عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران شد.

 



ركن آبادي: تحولات منطقه ضربه سنگيني بر استكبار وارد مي كند

سفير كشورمان در بيروت تاكيد كرد كه مديريت مطلوب تحولات جاري در منطقه، ضربات سنگيني بر پروژه استعماري غرب وارد خواهد كرد.
«غضنفر ركن آبادي» در ديدار 40 تن از متفكرين و انديشمندان جهان اسلام و عرب كه براي حضور در هشتمين كنفرانس قومي- اسلامي به لبنان سفر كرده بودند، ضمن تبيين سياست ها و اصول جمهوري اسلامي ايران در قبال ملل مظلوم و مستضعف جهان بويژه ملت فلسطين، گفت: ايران تحولات جاري در منطقه را نقطه تحول مهمي ارزيابي مي كند كه اگر با درايت و هوشياري امت اسلام و عرب مديريت شود، ضربات سنگيني بر پروژه استعماري و اشغالگرانه غرب و رژيم صهيونيستي در منطقه وارد خواهد آورد.
وي با اشاره به توطئه هاي دائمي و ديرينه آمريكايي- صهيونيستي عليه ملل منطقه و محور مقاومت، بر اهميت نقش نخبگان و انديشمندان جهان اسلام و عرب در تحولات جاري و تاثير عميق آنها بر روند شكل گيري آينده سياسي منطقه تاكيد كرد.
مهمانان حاضر در اين ضيافت نيز با اشاره به قدرت و تاثيرگذاري معنوي جمهوري اسلامي ايران بر روند تحولات منطقه، خواستار تبادل نظر و استفاده از تجربيات دولت و ملت ايران در مسير رشد و شكوفايي ملي و اسلامي شدند.
هشتمين كنفرانس ساليانه قومي- اسلامي با حضور بيش از 200 تن از متفكرين و شخصيت هاي برجسته جهان اسلام و عرب به مدت 2 روز در تاريخ 27 و 28 فروردين ماه در بيروت برگزار شد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
دل بي قرار
دلم قرار نمي گيرد از فغان بي تو
سپندوار ز كف داده ام عنان بي تو
ز تلخ كامي دوران نشد دلم فارغ
ز جام عشق لبي تر نكرد جان بي تو
چو آسمان مه آلوده ام ز تنگ دلي
پر است سينه ام از اندوه گران بي تو
نسيم صبح نمي آورد ترانه شوق
سر بهار ندارند بلبلان بي تو
لب از حكايت شب هاي تار مي بندم
اگر امان دهدم چشم خونفشان بي تو
چو شمع كشته ندارم شراره اي به زبان
نمي زند سخنم آتشي به جان بي تو
ز بي دلي و خموشي چو نقش تصويرم
نمي گشايدم از بي خودي زبان بي تو
عقيق سرد به زير زبان تشنه نهم
چو يادم آيد از آن شكرين دهان بي تو
گزاره غم دل را مگر كنم چو امين
جدا ز خلق به محراب جمكران بي تو
سروده رهبر معظم انقلاب
¤¤¤
آقا اجازه!
آقا اجازه! اين دو سه خط را خودت بخوان!
قبل از هجوم سرزنش و حرف ديگران
آقا اجازه! پشت به من كرده قلبتان
ديگر نمي دهد به دلم روي خوش نشان!
قصدم گلايه نيست، اجازه! نه به خدا!
اصلا به اين نوشته بگوييد «داستان»
من خسته ام از آتش و از خاك، از زمين
از احتمال فاجعه، از آخرالزمان!
آقا اجازه! سنگ شدم، مانده در كوير
باران ببار و باز بباران از آسمان
اهل بهشت يا كه جهنم؟ خودت بگو!
آقا اجازه! ما كه نه در اين و نه در آن!
«يك پاي در جهنم و يك پاي در بهشت»
با زيردست هاي نجيب تو در امان!
آقا اجازه!..........................!
باشد! صبور مي شوم اما تو لااقل
دستي براي من بده از دورها تكان...
آقا اجازه! پنجره ها سنگ گشته اند
ديوارهاي سنگي از كوچه بي نصيب
آقا اجازه! باز به من طعنه مي زنند
عاشق نديده هاي پر از نفرت رقيب
«شيرين»ي وجود مرا «تلخ» مي كنند
«فرهاد»هاي كينه پرست پر از فريب
آقا اجازه! «گندم» و «حوا» بهانه بود
«آدم» نمي شويم! بيا: ماجراي «سيب»!
باشد! سكوت مي كنم اما خودت ببين...!
آقا اجازه! منتظرند اينهمه غريب...
آسمان در آسمان
از ميان اشك ها خنديده مي آيد كسي
خواب بيداري ما را ديده مي آيد كسي
با ترنم با ترانه با سروش سبز آب
از گلوي بيشه خشكيده مي آيد كسي
مثل عطر تازه تك جنگل باران زده
در سلام بادها پيچيده مي آيد كسي
كهكشاني از پرستو در پناهش پرفشان
آسمان در آسمان كوچيده مي آيد كسي
خواب ديدم، خواب ديده در خيال ديده اند
از شب ما روز را پرسيده مي آيد كسي

 



تخريب بخشي از ديوار پادگان قلعه مرغي

بخشي از ديوار پادگان قلعه مرغي تخريب شد و اين محوطه نظامي به زودي به بوستاني بزرگ در جنوب شهر تبديل مي شود.
به گزارش فارس، فاز اول بوستان ولايت در محل سابق پادگان قلعه مرغي در جنوب شهر تهران سوم خرداد سال جاري توسط شهروندان افتتاح مي شود.
در فاز نخست اين بوستان حدود 70 هكتار درختكاري صورت مي گيرد و همچنين ابنيه هاي مختلفي داخل اين بوستان بهسازي مي شود.
مساحت پادگان قلعه مرغي 300 هكتار است كه در حال حاضر شهرداري تهران 220 هكتار آن را تملك كرده و به زودي الباقي آن را هم تملك خواهد كرد.
در حال حاضر براساس طرح پيشنهادي شهرداري تهران قرار است اين 220 هكتار به فضاي تفرجگاهي براي مردم جنوب شهر تهران تبديل شود و هنوز دقيقا كاربري 80 هكتار مابقي پادگان كه هنوز شهرداري تملك نكرده است، مشخص نيست.
طبق ارزيابي هاي صورت گرفته بيش از 70 درصد مردم از تخريب اين پادگان و تبديل آن به مكان تفرجگاهي راضي هستند.

 



از بين 1000 مخترع برتر دنيا دستگاه تمام اتوماتيك رگ گيري ايران دوم شد

تبريز - خبرنگار كيهان:
دستگاه تمام اتوماتيك رگ گيري موسوم به «IV» ايران كه توسط يك جوان تبريزي طراحي و ساخته شده است در بين هزاران مخترع برتر جهان در ژنو دوم شد.
«يوسف رفيعي بيرامي» مخترع اين دستگاه كه مقام دوم و مدال نقره و ديپلم افتخار سمينار بين المللي اختراعات ژنو سوئيس را كه بيش از 1000 مخترع برتر جهان از 40 كشور دنيا در آن شركت كرده بودند، كسب كرده است، گفت: اين دستگاه، نمونه خارجي ندارد و قادر است بصورت تمام اتوماتيك و با رعايت اصول علمي و با فاصله زماني 30 تا 300 ثانيه، كليه رگ هاي سطحي و عمقي را از تمام اندام هاي بدن پيدا كرده و براي مايع درماني، آماده كند.
وي يادآور شد كه بسياري از بيماران بدحال، بدليل پيدا نشدن رگ توسط تكنيسين ها در شرايط حساس، جان خود را از دست مي دهند.
دستگاه بيرامي، در نجات جان بيماران ايست قلبي و شوك شده، مبتلايان به اختلالات عروقي و خوني، افراد كم خون و فشارخون پايين و نيز افرادي كه در اثر استفاده مكرر، وريد هاي آنان از بين رفته و بيماران هوشيار و بي هوش، كاربرد دارد و بطور خودكار، بافت موردنظر را گرم، مرطوب و ضدعفوني مي كند و استفاده از آنان ضمن افزايش سرعت عمل، موجب عدم نياز به جراحي و كاهش هزينه مي شود و نقش خوبي مي تواند در آموزش پزشكي براي دانشجويان داشته باشد.
مكانيزم اين دستگاه به گونه اي است كه با ايجاد گرما و انبساط ماهيچه ها و ضربه هاي شبيه سازي شده به حركت دست انسان با كاهش درد رگ گيري، رگ ها را به سمت پوست كشيده و آشكار مي كند و در دو اندازه متفاوت كوچك و بزرگ بوده و در آمبولانس ها و بيمارستان ها، قابل استفاده است. وي فارغ التحصيل كارداني فوريت هاي پزشكي دانشگاه تبريز است.

 



رئيس انجمن مهندسان برق و الكترونيك ايران :مصرف برق در كشور 10 برابر شده است

رئيس انجمن مهندسان برق و الكترونيك كشور گفت: با وجود دو برابر شدن جمعيت كشور در 27 سال اخير، مصرف برق در اين مدت 10 برابر شده است.
به گزارش ايرنا، حسن غفوري فرد، سه شنبه در شانزدهمين كنفرانس شبكه هاي توزيع برق كشور در بندرعباس افزود: براي تامين نيازهاي اين بخش و توسعه صنعت برق سالانه بايد 60 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري صورت گيرد. به گفته وزير اسبق وزارت نيرو پس از انقلاب كه اكثر صنايع با ركود مواجه شده بودند، صنعت برق توانست در كوتاهترين زمان ممكن وضعيت خود را بهبود بخشد و سرانه توليد را تا 10 برابر افزايش دهد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اظهارات خود ارتباط صنعت و مراكز علمي و دانشگاهي را پشتوانه گسترش صنعت برق دانست و ارسال يك هزار و 200 مقاله به شانزدهمين كنفرانس شبكه هاي توزيع برق را نيز مصداق واقعي پويايي اين ارتباط معرفي كرد. شانزدهمين كنفرانس شبكه هاي توزيع برق كشور از سه شنبه در بندرعباس آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت برنامه ورزشي 90 از يك فيلم مسئله دار!
برنامه ورزشي 90، تاكنون در چند نوبت به حمايت از يك فيلم خاص و كارگردان مسئله دار آن پرداخت.
به گزارش خبرنگار كيهان، عادل فردوسي پور با سوء استفاده از زنده بودن برنامه 90، تلاش كرد، ضمن حمايت از فيلم و سازنده ياد شده، عليه يك فيلم اصولگرايانه اقدام كند.
كارگردان مورد حمايت برنامه 90، چندي پيش در پاريس، عليه نظام جمهوري اسلامي سخنان سخيفي به زبان آورده است. اين فرد در فيلم اخير خود، مردم را به مهاجرت از ايران ترغيب مي كند.
با وجود حمايت همه گروههاي ضدانقلاب از ساخته كارگردان ياد شده و فراخواندن مردم به تحريم «اخراجي هاي 3» و نيز كپي و پخش نسخه قاچاق اين فيلم در سراسر كشور، پنج شنبه گذشته فروش «اخراجي هاي 3» از مرز چهار و نيم ميليارد تومان گذشت. شايسته است شوراي نظارت بر صدا و سيما و نيز واحد نظارت شبكه سوم سيما، عملكرد غيرمتعارف و غير حرفه اي برنامه 90 را هدف بررسي قرار دهد.
درگيري فيزيكي در انتخابات كانون كارگردانان خانه سينما
انتخابات كانون كارگردانان خانه سينما به جدال لفظي و درگيري فيزيكي ختم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، 20 نفر از افراد حاضر، جلسه انتخابات را به نشانه اعتراض به غير قانوني بودن انتخابات ترك كردند. در حاشيه اين رأي گيري، درگيري لفظي و فيزيكي بين يكي از بازرس ها و يكي از اعضاي انتخاب شده در حياط خانه سينما صورت گرفت كه با وساطت «مجيد مجيدي» اين ماجرا پايان يافت. به گزارش فارس، جلسه روز گذشته بسيار متشنج بوده و اين طور كه گفته مي شود حضور 4 نفر از اعضاي شوراي مركزي جديد غير قانوني است. به نظر مي رسد ائتلافي بين مجمع فيلمسازان و گروه عسگرپور صورت گرفته و اين شوراي جديد نسبت به شوراي قبلي، تنها چهار تغيير دارد. قرار است به زودي مسائل پشت پرده اين انتخابات توسط برخي افراد آشكار شود.گفتني است، آلوده شدن مديريت خانه سينما به سياست بازي و باندگرايي، اين نهاد صنفي را در سال هاي اخير با تنش ها و معضلات فراواني مواجه كرده است.
خودكشي يك بازيگر انگليسي روي صحنه تئاتر
يك بازيگر 19 ساله انگليسي با خودكشي در جريان اجراي يك نمايشنامه تئاتر تماشاگراني را كه فكر مي كردند، او در حال بازي در نقش خود است وحشت زده كرد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه ديلي ميل، اين بازيگر جوان انگليسي اخيراً در جريان اجراي يكي از نمايش هاي تئاتر شهر اورگان(Oregon) انگليس، چاقويي شش اينچي را برداشت و چندين بار به شكم خود فرو كرد.
پرونده هاي بيمارستاني هم نشان مي دهد كيپ راستي واكر چند وقت پيش به علت تهديداتي كه در زمينه خودكشي مطرح كرده بود در بيمارستان رواني بستري شده، اما پس از گذراندن دوره درمانش دوباره وارد جامعه شده بود.
اولويت هاي شبكه هاي سيما در سال جديد ابلاغ شد
علي دارابي معاون سيما، ماموريت هاي شبكه هاي سيما در سال 90 را براساس مهم ترين راهبردها، اصول و سياست هاي معاونت سيما ابلاغ كرد.
براساس اين ابلاغ، اهتمام بايسته بر نام گذاري سال توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به نام «جهاد اقتصادي»، مهم ترين راهبرد معاونت سيما است كه در صدر ماموريت هاي شبكه هاي سيما قرار دارد. همچنين توجه ويژه به امر «دين و اخلاق» با محوريت «قرآن و عترت» به عنوان محور گفتمان دين سيما در سال جاري، از ديگر ماموريت هاي مورد تاكيد در اين ابلاغ براي شبكه هاي سيما است. همچنين در اين ابلاغ چهار اصل اخلاق، اميد، آگاهي، دين و اهتمام به خانواده مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي، راهبرد حاكم بر رسانه برشمرده شده است كه بايد در همه برنامه ها و ساختارها به آن توجه شود. دارابي در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفند سال جاري، تهيه برنامه هاي ويژه و تاثيرگذار را در دستور كار شبكه هاي سيما قرار داده است. ساخت سريال ها و توليدات نمايشي در حوزه طنز با توجه به طنزهاي فاخر و پرمحتوا، ديگر ماموريت شبكه هاي سيما براساس وظايف و ماموريت هاي محوله است.
برنامه پنج ساله هنري بسيج تبيين مي شود
جانشين سازمان بسيج هنرمندان گفت: در اولين گردهمايي مسئولين استاني بسيج هنرمندان كشور، جزئيات برنامه پنج ساله توسعه فعاليت هاي هنري بسيج تبيين مي شود و گام هاي اجرايي اولين سال اجراي اين برنامه مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. حسين حسن نژاد افزود: در نخستين گردهمايي مسئولان استاني بسيج هنرمندان در سال 1390 كه با حضور مسئولان 31 استان روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاري برگزار مي شود، راه هاي نيل به اهداف كلان اين سازمان در جهت «تربيت و تعالي هنرمندان بسيجي»، «توليد آثار فاخر و تاثيرگذار هنري در راستاي نيازهاي فرهنگي نظام» و «توجه جدي به حمايت از هنرمندان بسيجي» هدف هم انديشي قرار مي گيرد.
به گفته حسن نژاد، در همين همايش دو روزه علاوه بر مديران و كارشناسان بسيج هنرمندان، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين و حجت الاسلام كدخدايي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در بسيج نيز سخنراني خواهند كرد.

 



معاون سازمان سنجش: 55 هزار نفر نيمه اول خرداد كارشناس ارشد مي شوند

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به زمان اعلام نتايج كنكور كارشناسي ارشد گفت: نيمه اول خرداد 55 هزار و 658 داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد پذيرش مي شوند.
جلال طباطبايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس با بيان اينكه نيمه اول خرداد ماه نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد اعلام مي شود، افزود: 55 هزار و 658 داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد پذيرش مي شوند.
وي با بيان اينكه بيشترين پذيرش داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد با 41 و نيم درصد مختص رشته هاي علوم انساني است، گفت: 23 هزار و 136 داوطلب در گروه علوم انساني آزمون كارشناسي ارشد پذيرش مي شوند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور ادامه داد: 11 هزار و 797 داوطلب در گروه علوم پايه، 13 هزار و 919 نفر در گروه فني مهندسي، 4 هزار و 745 نفر در گروه كشاورزي و علوم طبيعي، هزار و 819 نفر در گروه هنر، 141 نفر در گروه علوم پزشكي و 101 نفر در گروه دامپزشكي آزمون كارشناسي ارشد 90 پذيرش مي شوند. وي گفت: بيشترين پذيرش دانشجو در آزمون كارشناسي ارشد 90 مختص رشته هاي گروه علوم انساني و كمترين پذيرش دانشجو مختص رشته هاي دامپزشكي، پزشكي و هنر است.
طباطبايي افزود: اعلام نتايج اوليه كنكور كارشناسي ارشد در نيمه اول خرداد ماه با صدور كارنامه صورت مي پذيرد و اطلاعيه معرفي شدگان چند برابر ظرفيت كد رشته محل ها، زمان انجام مصاحبه و تاريخ آزمون مرحله دوم كد رشته محل هاي امتحاني داراي آزمون تشريحي در نيمه دوم خرداد ماه صورت مي پذيرد.
وي درباره زمان اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد 90 گفت: نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد 90 در نيمه اول شهريور ماه اعلام مي شود.

 



معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: ايران از لحاظ كميت مطبوعات جايگاه خوبي دارد

سنندج- خبرنگاركيهان:
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ايران در مقايسه با ساير كشورها از لحاظ كميت مطبوعات جايگاه خوبي دارد.
جعفر محمدزاده در جمع خبرنگاران و دست اندركاران رسانه هاي گروهي و اعضاي خانه مطبوعات استان كردستان در سنندج، با بيان اين مطلب افزود: اما از جنبه كيفيت و شمارگان مشكل داريم و بايد با آسيب شناسي اين ضعف را برطرف كرد.وي با بيان اينكه نشريات محلي از سرمايه هاي هر استان محسوب مي شود اظهار داشت: با تقويت مطبوعات محلي و استاني، وفاق ملي، همدلي، وحدت و يكپارچگي فرهنگي موجود در سطح كشور تحكيم خواهد شد. محمدزاده با بيان اينكه موافق تهيه برنامه تدوين نظام مهندسي مطبوعات است گفت: با تغييراتي كه در فرآيند صدور مجوز نشريات و تغيير و تبديل وضعيت ها داده شده صف طولاني صدور مجوز و تغيير وضعيت نشريات شكسته شده است.
در اين جلسه سليمان الله مرادي سرپرست استاني كيهان و رئيس خانه مطبوعات كردستان با ارائه گزارشي از وضعيت رسانه هاي استان بر ضرورت تدوين قانون جامع نظام مهندسي مطبوعات تاكيد كرد. وي از ضعف ساختاري وزارت ارشاد در حوزه پشتيباني نشريات محلي، تعطيلي و توقيف نشريات محلي به دليل سياستهاي غلط حاكم بر ارشاد، عدم وجود نظام مهندسي قوي براي نظارت بر مطبوعات و واگذاري نشريات به افراد غيرمتخصص به عنوان مهمترين مشكلات رسانه اي در كردستان ياد كرد.

 



رئيس سازمان چاي كشور: استاندارد چاي از سال آينده اجباري مي شود

رئيس سازمان چاي كشور از انعقاد قرارداد با 100 كارخانه چاي سازي گيلان و مازندران براي خريد تضميني برگ سبز چاي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از لاهيجان، علي محرر در جلسه سازمان چاي كشور اظهار داشت: 100 واحد چايسازي در گيلان و مازندران براي خريد تضميني برگ سبز چاي با اين سازمان قرارداد بستند و بقيه كارخانه ها نيز در حال تكميل مدارك خود براي عقد قرارداد با اين سازمان هستند.
وي با بيان اينكه امسال كارخانه هاي چايسازي از 25 فروردين آماده خريد تضميني برگ سبز چاي از كشاورزان بودند، افزود: به دليل شرايط جوي و آب و هوايي، برداشت برگ سبز چاي با تاخير مواجه شد كه پيش بيني مي شود حداكثر تا پايان نيمه نخست ارديبهشت ماه برداشت برگ سبز چاي در اين مناطق آغاز شود. به گفته رئيس سازمان چاي كشور، 186 واحد چايسازي در استانهاي گيلان و مازندران كار عمل آوري و تبديل چاي سبز به چاي خشك را به عهده دارند و سه واحد آن نيز در زمينه توليد چاي سبز فعال هستند.
محرر اضافه كرد: امسال براي بهره برداري، حدود 40 هزار جلد دفترچه چايكاري بين كشاورزان چايكار استانهاي گيلان و مازندران توزيع شده است. وي از چايكاراني كه تاكنون موفق به دريافت دفترچه چايكاري خود نشده اند خواست تا در اسرع وقت با مراجعه به اداره هاي چاي شهرستانها نسبت به تهيه دفترچه چايكاري خود اقدام كنند.
رئيس سازمان چاي كشور گفت: طبق مصوبه هيئت دولت، استاندارد چاي از سال آينده در كشور اجباري مي شود و اين سازمان براي توليد برگ سبز چاي كيفي و در نهايت توليد چاي سياه داراي استاندارد و با كيفيت برنامه ريزي كرده است.
محرر افزود: از سال گذشته برنامه ها براي توليد چاي باكيفيت آغاز شده و تعدادي از كارخانه هاي توليدكننده چاي خشك نيز توانسته اند گواهينامه ايزو 9 هزار را دريافت كنند.
وي تصريح كرد: يكي از بزرگترين مشكلات چاي ايراني توليد چاي بي كيفيت براي تهيه چاي خشك با كيفيت است كه با تمهيدات انديشيده شده، تنها برگ سبز كيفي داراي خريدار بوده كه اين مشكل نيز تاحدودي برطرف شده است.
رئيس سازمان چاي كشور ادامه داد: از سال گذشته سازمان چاي كشور اقدام به خريداري برگ سبز كيفي از چايكاران كرد كه با توليد چاي باكيفيت، محصول خشك توليد شده نيز خوب توليد مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14