(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 اردیبهشت 1390- شماره 19911

لطفا پيشرفت مصوبات دولت را رسانه اي كنيد!
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور: خط قطار شهري دزفول- انديمشك احداث مي شود
ايران در كيهان
استاندار: 5طرح جديد سالم سازي دريا در گيلان اجرا مي شود
آب شيرين به قم رسيد
افزايش آمار طلاق در آذربايجان شرقي
استاندار اردبيل خبر داد اشتغال زايي براي 52 هزار نفر در سال جاري
كمك 550 ميليون ريالي به امامزاده عبدالله آمل
تثبيت عوارض شهرداري در سال جديد
سخنگوي شوراي اسلامي شهر بابل: جريمه هاي كسري
پاركينگ بايستي صرف ساخت پاركينگ هاي طبقاتي شود
دانشگاه مازندران ميزبان همايش طبرستان؛ گذشته و حال
33 ميليارد تومان اعتبار براي اتمام بزرگراه زابل- زاهدان
كسب رتبه برتر طراحي سؤالات درس روانشناسي توسط دبير مازندراني
افزايش 350 تخت جديد بيمارستاني در گيلان



لطفا پيشرفت مصوبات دولت را رسانه اي كنيد!

رئيس جمهور و هيئت دولت در سه سفر استاني به كهگيلويه و بويراحمد همانند ساير استان ها مصوبات بسيار خوبي را با هدف شتاب بخشيدن به قطار پيشرفت بر روي ريل اين استان قرار داد.
مصوباتي كه در صورت رسيدن قطار پيشرفت به مقصد ترسيم شده مي تواند آثار و بركات ارزشمند و موثري را براي بخش ها و شهرهاي استان به همراه داشته باشد.
هرچند در تب و تاب سفرهاي دور اول و دوم استاني هيئت دولت به كهگيلويه و بويراحمد جلساتي با هدف پيگيري مصوبات دولت در استانداري و دستگاههاي اجرايي برگزارشد اما بعد ازسفر سوم دولت به استان متأسفانه هيچ گونه اطلاع رساني از درصد پيشرفت مصوبات دولت رسانه اي نشد و دراين زمينه با خبرنگاران محلي همكاري جدي صورت نگرفت. طوري كه تا به امروز جلساتي با اين موضوع هنوز از طريق استانداري استان برگزار نشده است.
حال اين سؤال جدي مطرح است كه به راستي مصوبات دولت دراين استان درچه وضعيتي قرار دارد و چند درصد از مصوبات دور اول و دوم عملياتي شده است.
پاسخ شفاف و واقعي به اين سؤال مردم از چند منظر مهم است، اولا اميدواركردن مردم به دولت اسلامي- به لحاظ مجموعه اقدامات و عملكردها و ثانيا اطلاع دولت از كارها و پيشرفت پروژه ها مي تواند دولت را نسبت به تشويق و يا ترغيب مديران و حتي بازخواست مديران متخطي در اين حوزه وادار كند.
لذا اميد مي رود استاندار محترم در راستاي اطلاع و آگاهي مردم و رفع گمانه زني هاي احتمالي به طور شفاف نسبت به ميزان پيشرفت مصوبات دولت در سه سفر استاني اقدام كند.
سيد ولي موسوي
خبرنگاركيهان در ياسوج

 



رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور: خط قطار شهري دزفول- انديمشك احداث مي شود

دزفول- خبرنگاركيهان:
سرتيپ «محمد رويانيان» رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: خط قطار شهري «منوريل» مسير دزفول- انديمشك و بالعكس احداث مي شود.
وي چهارشنبه شب در نشستي با مسئولان شوراي اسلامي شهر دزفول افزود: اين خط به طول 12كيلومتر بين دو شهر دزفول و انديمشك احداث خواهد شد.
رويانيان رويكرد موجود و تصميم براي انجام اقداماتي نظير راه اندازي قطار شهري در منطقه را بسيار مطلوب و مهم ارزيابي كرد و گفت: شوراي شهر و شهرداري دزفول در اين راستا جديت فراواني به خرج داده اند.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور افزود: اكنون مقدمات كار در حال شكل گيري است و بعد از اتمام مطالعات مي بايست عزم ديگري براي تامين بودجه آن با كمك دولت و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي صورت گيرد.
وي اظهار داشت: منوريل در ابتدا تنها بنا بود بين دو شهر دزفول و انديمشك احداث شود اما براي راه اندازي اين نوع وسيله نقليه بين دو شهر آبادان و خرمشهر نيز مصمم شده و تصميماتي اتخاذ كرده ايم.
در اين نشست كه در شوراي اسلامي شهر دزفول برگزار شد ضرورت آغاز سريع فاز مطالعاتي و تعيين شركت مشاور طرح مزبور مورد تاكيد سردار رويانيان قرار گرفت.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل عمومي و سوخت كشور از اجراي طرح خصوصي سازي حمل و نقل عمومي كشور در آينده اي نزديك خبر داد.
سرتيپ «محمد رويانيان» در حاشيه بازديد از پروژه هاي شهري و مناطق گردشگري دزفول افزود: اين طرح چندي پيش به ستاد هدفمندي يارانه ها تحويل شد كه پس از تاييد، به اجرا درخواهد آمد.
وي افزود: بخش هايي از اين طرح بايد با نظر ستاد هدفمندي يارانه ها مورد بازنگري مجدد قرار گيرد كه اين كار در دست انجام است تا طرح با پختگي بيشتر اجرا شود.
رويانيان گفت: با خصوصي سازي حمل و نقل عمومي كشور سرمايه هاي بخش خصوصي بيش از پيش جذب و به كارگيري مي شود و اين بخش سودآور خواهد شد.
وي با تاكيد بر سودآور بودن حمل و نقل عمومي كشور افزود: در حال حاضر حمل و نقل كشور ما اقتصادي و درآمدزا نيست و نياز به ساماندهي دارد.
وي گفت: براي توانمندسازي حمل و نقل عمومي بايد ابتدا به دنبال نوسازي و سپس خصوصي سازي آن بود

 



ايران در كيهان

رهاسازي زنبور در مزارع
اهواز- خبرنگار كيهان: در راستاي مبارزه با آفت كرم گوجه فرنگي در سطح 200 هكتار از مزارع دزفول زنبور پارازيت هابروبراكون رهاسازي شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دزفول با اعلام اين خبر گفت: «روند اين عمليات تا اواخر خردادماه در سطح مزارع سبزي و صيفي ادامه خواهد داشت.
عبدالرضا مهران زاده تصريح كرد: مبارزه بيولوژيك عمليات مشاركتي بخش خصوصي و دولتي است كه 35درصد از هزينه تكثير و رهاسازي زنبور پارازيت توسط كشاورز پرداخت مي شود.
بهره برداري از ايستگاه آتش نشاني
آبادان- خبرنگار كيهان: با حضور استاندار خوزستان ايستگاه پنجم آتش نشاني آبادان با نام «شهداي هفت مهر» افتتاح شد.
شهردار آبادان درآيين افتتاح اين ايستگاه گفت: اين ايستگاه در مساحتي معادل سه هزار و 200 متر و با زيربناي 850 متر احداث شده است. مهندس محمودرضا شيرازي افزود: براي ساخت اين ايستگاه دو ميليارد و 500 ميليون ريال از اعتبارات استاني هزينه شده است.
سرانه توليد زباله
¤ سيداحمد موسوي آزاد رئيس اداره حفاظت محيط زيست آبادان در گفت و گويي اختصاصي با خبرنگار ما در آبادان ضمن اشاره به اينكه سرانه توليد زباله در كشور براي هر نفر بين 600 تا 800 گرم در طول يك شبانه روز است، گفت: اين ميزان در آبادان به 800 تا 900 گرم مي رسد.
وي اجرا نشدن طرح تفكيك از مبدأ را يكي از دلايل افزايش حجم زباله در آبادان دانست و گفت: در آبادان در طول شبانه روز مقدار 170 تن زباله توليد مي شود كه اين ميزان زباله توليد شده سواي زباله هاي توليد شده در روستاهاست.
بهره برداري از مصلاي هفتكل
هفتكل- خبرنگار كيهان: امام جمعه هفتكل از راه اندازي مصلاي نماز جمعه اين شهرستان در نيمه نخست امسال خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمين علي ابراهيمي پور، در گفت و گو با كيهان اظهار داشت: با پيگيري هاي انجام شده، كار بازسازي مصلاي نماز جمعه هفتكل در نيمه نخست امسال به پايان مي رسد و اين مصلا به مركز مهمي جهت انجام فعاليت هاي فرهنگي و ترويج فرهنگ ناب محمدي در سطح منطقه تبديل خواهد شد.
وي راه اندازي حوزه علميه برادران را گام بلند فرهنگي در اين شهرستان عنوان كرد و افزود: هم اكنون 70 طلبه جوان در 3 پايه مشغول تحصيل هستند كه اميدواريم با احداث ساختمان اين مركز علمي، در آينده اي نزديك، حوزه علميه هفتكل به يكي از بهترين و بي نظيرترين حوزه هاي علميه شهرستان ها تبديل شود.
يادواره شهداي گمنام
¤ يادواره 7 شهيد گمنام هفتكل همزمان با هفتمين سال خاكسپاري شان در يادمان اين شهدا برگزار شد.
دراين يادواره سردار سعيدي فر، مسئول بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان در سخناني ضمن برشمردن خصوصيات اخلاقي شهدا گفت: شهدا هم انسان هايي بودند كه توانستند خود را به خدا نزديك كنند و به مقام شهادت نائل آيند.
انتشارماهنامه بصيرت
¤ماهنامه بصيرت به همت حسينيه حضرت زهرا(س) در هفتكل منتشر شد.
معصومه فيروزي سردبير اين نشريه، هدف اصلي انتشار بصيرت را بررسي مسائل و مشكلات جوانان در مقابل تهاجم فرهنگي خواند و گفت: درهر شماره يك جوان موفق اين شهرستان را به عنوان الگو به نسل جوان معرفي مي كنيم.
بازديد از مناطق مرزي با افغانستان
خواف- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان خواف در بازديد از مناطق مرزي با افغانستان خواستار توجه و رسيدگي به جاده، تاسيسات، ساختمان ها و آب بردگي خاكريز دراين مناطق شد و گفت: امنيت پايدار جز با مشاركت مرزنشينان حاصل نمي شود. دراين بازديد مديركل امور مرزي و مبارزه با قاچاق وزارت كشور حضور داشت.
دستگاه خنثي سازي پسماندها
تبريز- خبرنگار كيهان: مديركل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي در جمع مسئولان حفاظت محيط زيست اين استان گفت: تاكنون 50 درصد بيمارستان هاي اين استان به دستگاه خنثي سازي پسماندها مجهز شده اند. وي افزود: 90درصد واحدهاي توليدي و صنعتي به اين دستگاه ها نيز مجهز شده اند.
بيمه طلايي فرهنگيان
اراك- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان مركزي گفت: فرهنگياني كه پارسال عضو بيمه طلائي بودند و امسال نيز تمايل به ادامه عضويت دارند مي توانند تا زمان ارايه كارت جديد و يا تدوين رويه جديد با ارايه كارت فعلي از خدمات مراجع طرف قرارداد استفاده كنند.
برگزاري نمايشگاه فدائيان ولايت
¤ نمايشگاه «فدائيان ولايت» به مناسبت نخستين سالگرد شهداي تيپ 71 سپاه روح الله و شهداي گردان قمربني هاشم در مصلاي بيت المقدس اراك برگزار شد.
در چهار غرفه اين نمايشگاه، محل شهادت شهيدان آسنجراني، قريشي و جودكي و ماكت عمليات طريق القدس و عمليات گردان هاي قمربني هاشم و سلاح و ادوات جنگي در معرض ديد عموم قرار گرفت.
كاهش ميزان بارندگي
زنجان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب منطقه اي زنجان گفت: 28درصد از ميزان بارندگي 6 ماهه اول سال آبي 90-89 در اين استان كاهش پيدا كرده است. مهندس جعفر فهيمي افزود: با توجه به وضعيت جوي و كاهش بارندگي ها نسبت به دراز مدت از عموم مردم استان خواست از هم اكنون با برنامه ريزي دقيق در مصرف آب در بخش هاي مختلف از قبيل آب كشاورزي، آشاميدني، خدمات و صنعت صرفه جويي كرده و از اين منابع حياتي، با استفاده بهينه و رعايت الگوي مصرف كمبود آب در استان را جبران كنيم.
سمپاشي 900 هكتار
از اراضي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: به منظور دفع ملخ مراكشي در 900 هكتار از مراتع و حاشيه اراضي نوار مرزي شهرستان گنبد، عمليات سمپاشي انجام شد.
«احمد قاضي» مدير جهاد كشاورزي شهرستان گنبدكاووس گفت: در اواخر اسفندماه گذشته، ديده بانان محلي در مناطق «كليجه»، «قولاق بورتا» و «نارنيداغ» خروج پوره هاي ملخ مراكشي از تخم را، خبردادند كه براين اساس، اكيپ هاي دفع ملخ شهرستان با استقرار 3 دستگاه وسيله نقليه محلول پاش و تعدادي تراكتور سمپاش كار مبارزه شيميايي را آغاز كردند.

 



استاندار: 5طرح جديد سالم سازي دريا در گيلان اجرا مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان خواستار حضور بيشتر سرمايه گذاران بخش خصوصي در راه اندازي طرحهاي سالم سازي در سواحل اين استان شد.
مهدي سعادتي در جلسه ساماندهي و برنامه ريزي سواحل درياي گيلان در سال جاري در رشت گفت: تاكنون 22طرح سالمسازي دريا در طول 280 كيلومتر از سواحل گيلان داير شده است كه پاسخگوي ميهمانان و مسافران ورودي به استان نيست و بايد روند ايجاد زيرساختها و تأسيس مراكز خدماتي جديد در اين عرصه تسريع يابد.
به گفته وي در همين ارتباط بزودي 5طرح جديد سالمسازي دريا در گيلان اجرايي مي شود.
استاندار گيلان با تأكيد بر كيفيت بخشي طرحهاي موجود در سواحل درياي استان گفت: در اين راستا بزودي يك هيئت 7نفره تشكيل مي شود تابسترهاي لازم براي كيفي كردن طرحهاي سالم سازي دريا در گيلان و ايجاد طرحهاي جديد فراهم شود.
رضواني معاون سياسي امنيتي استانداري گيلان هم در اين جلسه تصريح كرد: در تابستان امسال 22طرح سالمسازي دريا و در كنار آن 5طرح جديد در 9شهرستان استان فعال و 600نفر نيرو به همراه 600پليس و هميار پليس در سواحل استان فعاليت خواهند كرد.
وي افزود: در عين حال 450 نفر ناجي غريق هم در طول سواحل كار حفاظت از جان مسافران و گردشگران را برعهده خواهند گرفت.

 



آب شيرين به قم رسيد

قم-خبرنگاركيهان
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم گفت: با رسيدن آب شيرين سرشاخه هاي دز به قم، سرانجام پس از سالها انتظار روياي مردم قم به واقعيت پيوست.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحميد توكلي بينا در سخناني با اشاره به پايان تست نهايي خط انتقال آب به قم گفت: از روز چهارشنبه گذشته آب سرشاخه هاي دز به صورت آزمايشي وارد تصفيه خانه آب قم شد.
وي با بيان اينكه با ورود آب سرشاخه هاي دز، تصفيه خانه آب قم جان تازه اي گرفت، گفت: تصفيه خانه آب قم كه به علت كاهش شديد حجم ذخيره آب سد 15 خرداد از آذرماه سال گذشته تعطيل شده بود، از روز چهارشنبه با ورود آب سرشاخه هاي دز بار ديگر وارد مدار بهره برداري شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مهندسي مجدد و تعميرات اساسي پس از 15 سال در تصفيه خانه آب قم بيان داشت: هم اكنون اين آمادگي وجود دارد با انجام عمليات تكميلي، حدود 3 هزار ليتر در ثانيه آب را تصفيه كنيم و به سمت شهر قم انتقال دهيم.
وي خاطر نشان كرد: پس از ورود آب به تصفيه خانه، عمليات انتقال به سمت شهر قم انجام و آب شيرين وارد شهر مقدس قم شد.
توكلي بينا با بيان اينكه چهارشنبه شب آب شيرين پس از ورود به مخازن سالاريه، وارد شبكه توزيع شهر شد، خاطر نشان كرد: پس از ورود آزمايشي آب سرشاخه هاي دز به قم با حجم 500 ليتر در ثانيه، اين ميزان در روزهاي آينده به 2 هزار و 500 ليتر در ثانيه خواهد رسيد بنابراين روز به روز آب شيرين تر خواهد شد.
وي در پايان با اشاره به اقدامات فني، مهندسي و مديريتي صورت گرفته براي توزيع يكنواخت آب سرشاخه هاي دز در تمام مناطق شهر قم گفت: تا پايان هفته جاري توزيع آب شيرين از لحاظ يكنواختي و شيريني در تمام نقاط شهر به پايداري خواهد رسيد.
بنابر اعلام استاندار قم پروژه عظيم انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم اين هفته با حضور رئيس جمهوري به صورت رسمي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

 



افزايش آمار طلاق در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
آمار طلاق در آذربايجان شرقي افزايش يافته و از هر 7/3 ازدواج در اين استان، يك مورد منجر به طلاق مي شود.
سرپرست اداره كل ثبت احوال آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: در سال گذشته 6هزار و 406 مورد طلاق در اين استان ثبت شده كه 7/5 درصد نسبت به سال 88 افزايش داشت و از كل طلاق ثبت شده در سال 89 حدود 77 درصد در شهرها و 23 درصد در روستاها بوده است كه بالاترين آن با 58 درصد در تبريز و پايين ترين آن با 1/2درصد، در كليبر به ثبت رسيده است.
صوفي در عين حال گفت: آمار ازدواج در استان نيز طي سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، كاهش نشان مي دهد.
وي تصريح كرد: در سال گذشته 46 هزار و 900 مورد ازدواج در آذربايجان شرقي ثبت شد كه در مقايسه با سال88 حدود 1/1درصد كاهش نشان مي دهد و 64 درصد ازدواج ها د رمناطق شهري و 36 درصد در روستاها بوده و بالاترين ميزان و نسبت ثبتي با 4/7 درصد در تبريز ثبت و كمترين با 8دهم درصد، در هريس به ثبت رسيده است.
وي ميانگين سن ازدواج در استان را 5/26 سال در مردان و 22سال در زنان اعلام كرد.

 



استاندار اردبيل خبر داد اشتغال زايي براي 52 هزار نفر در سال جاري

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: ايجاد اشتغال براي 52 هزار نفر در سال جاري تكليفي مهم براي دست اندركاران بخش هاي مختلف دولتي است.
سيدحسين صابري در ديدار با سرپرستان بانك هاي عامل استان افزود: نهضت اشتغال زايي استان با توجه به فرصت ها و منابع خدادادي منطقه بيشترين تأكيد در بخش كشاورزي، دامداري، شيلات و صنايع دستي مي باشد.
وي گفت: عمده ترين ظرفيت استان در ايجاد اشتغال زايي بخش كشاورزي است و دولت با تسهيلات ويژه از اين بخش حمايت مي كند.
وي از حمايت هاي دولت در قالب ارائه تسهيلات 50درصدي بلاعوض در زمينه به زراعي و كشاورزي مكانيزه و آبياري هاي پيشرفته خبر داد و افزود: با حداقل اعمال ضوابط بخصوص در بخش توليد مواد غذايي، نيازهاي ضروري استان و بخشي از كشور در منطقه توليد خواهد شد.

 



كمك 550 ميليون ريالي به امامزاده عبدالله آمل

آمل - خبرنگار كيهان:
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان آمل از كمك 550 ميليون ريالي به طرح جامع امامزاده عبدالله(ع) آمل خبر داد.
حجت الاسلام حسين مهديان كياسري افزود: مرتضي قلي كلاهي، خير بابلي 500 ميليون ريال و مادر شهيد بهرام رمضاني از قائم شهر 50ميليون ريال جهت توسعه طرح جامع امامزاده عبدالله(ع) آمل اهدا كردند.
وي گفت: در راستاي عمران و آبادي و تبديل بقاع متبركه به قطب هاي فرهنگي طرح جامع امامزادگان در امامزادگان شاخص استان در حال انجام است كه نمونه آن امامزاده عبدالله(ع) آمل بوده كه تاكنون 60درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
مهديان افزود: بناي طرح دو طبقه بوده كه طبقه اول داراي مجموعه فرهنگي، آموزشي و اداري به مساحت هفت هزار و 600 مترمربع و طبقه دوم شش هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.
وي اظهار داشت: كل مساحت ابنيه رواق هاي اطراف صحن سه هزار و 800 مترمربع و مساحت بقعه متبركه امامزاده دو هزار و 460 مترمربع است.
مهديان گفت: مردم مي توانند با واريز وجوهات نقدي خود به شماره حساب 66/17098847 جام بانك ملت مركزي شهرستان آمل بنام آستانه مباركه امامزاده عبدالله(ع) آمل در اين كار خير شركت كنند.

 



تثبيت عوارض شهرداري در سال جديد

اردبيل- خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل از سياست دولت در تثبيت عوارض شهرداري در سال جاري خبر داد.
سيدحسين صابري در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي و امام جمعه اصلاندوز مغان گفت: دولت در تلاش است عوارض را در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل ثابت نگه داشته و از افزايش آن جلوگيري كند.
وي افزود: مطالعه، بررسي و نظارت شوراها در مسائل شهري و استفاده از تجربيات شوراهاي اسلامي ديگر شهرها توأم با حركت براساس برنامه هاي مدون باعث ايجاد شهرداريهايي متحول و پويا در جامعه خواهد شد.
وي گفت: ارتقاي بخش اصلاندوز به شهرستان منوط به مقررات كشوري است ولي درعين حال اين بخش داراي استعداد كشاورزي بالايي است و دولت با اعطاي كمك هاي بلاعوض و تسهيلات ارزان، كشاورزان را در استفاده از آبياري با سيستم هاي پيشرفته جهت جلوگيري از هدرروي آبها ياري مي كند.
وي در پايان در زمينه استمرار پيگيري مبني بر احداث مصلي، تكميل پروژه تصفيه خانه آب شرب، ايجاد آتش نشاني و بازگشايي گمرك اصلاندوز قول مساعد داد.

 



سخنگوي شوراي اسلامي شهر بابل: جريمه هاي كسري
پاركينگ بايستي صرف ساخت پاركينگ هاي طبقاتي شود

بابل- خبرنگاركيهان:
جريمه هاي كسري پاركينگ بايستي صرف ساخت پاركينگ هاي طبقاتي شود.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر بابل اين مطلب را سخنگوي شوراي اسلامي شهر بابل بيان داشت و افزود: با توجه به ازدياد ماشين و جمعيت بالاي شهر و درمسير قرارگرفتن شهر در حوزه ترافيك، ما بيشترين مشكل را در شهر دارا هستيم.
سيف الله علي نيا گفت: متأسفانه روندي كه درشهرداري حاكم است درخصوص حذف پاركينگ و فروش آن دربخش تجاري و جريمه هاي كسري پاركينگ دركميسيون ماده صد در بخش پاركينگ هزينه نمي شود و عليرغم اينكه بارها تأكيد شده است كه اين اعتبارات در حساب جداگانه واريز شود و صرف ساخت پاركينگ هاي طبقاتي يا خريداري زمين جهت ساخت پاركينگ شود. وي با بيان اينكه اين امر تاكنون محقق نشده، افزود: جا دارد شهرداري اين حساب را جداكرده و به شورا اعلام كند و در پايان شهريور يا پايان سال نسبت به چگونگي هزينه كرد آن به شورا نتايج لازم را ارائه كند.
رئيس كميسيون فني شوراي اسلامي شهر بابل تاكيد كرد با توجه به ضرورت احداث پاركينگ عمومي و هزينه كرد درآمدهاي حاصله در امر پاركينگ طبقاتي شوراي اسلامي شهر بابل به شهرداري بابل تأكيد كرد تا با افتتاح حساب جداگانه اقدامات لازم را معمول و درآمدهاي حاصله از جريمه هاي كسري پاركينگ را صرف خريد زمين و يا ساخت و احداث پاركينگ هاي طبقاتي كند.

 



دانشگاه مازندران ميزبان همايش طبرستان؛ گذشته و حال

بابلسر- خبرنگار كيهان:
اولين همايش طبرستان؛ گذشته و حال، آبان ماه امسال در دانشگاه مازندران برگزار مي شود.
مدير پژوهشي دانشكده هنر و معماري دانشگاه در خصوص برگزاري اولين همايش هنر طبرستان اظهار داشت: اين همايش با هدف بهره گيري از جديدترين يافته هاي پژوهشي هنري در باب طبرستان، گردهمايي متخصصان، پژوهشگران، استادان، دانشجويان و كارشناسان هنري براي تبادل اطلاعات و ديدگاه هاي نظري و ادبي در حوزه هنر طبرستان و بهره گيري از دانش و يافته هاي پژوهشگران به منظور افزايش داده هاي طبرستان شناسي در حوزه هنر و كاربرد منطقي آن در برنامه توسعه بلندمدت كشور براي اولين بار است كه در سطح استان و حتي كشور برگزار مي شود.
رستمي افزود: برگزاري اولين همايش هنر طبرستان اقدام و گام مهمي است در اين زمينه كه بتوانيم حوزه هاي مطالعاتي هنر طبرستان را مورد رصد قرار داده و پژوهشگران را ترغيب كنيم تا در زمينه هاي مختلف هنر طبرستان از جمله هنرهاي صناعي، معماري، شهرسازي، هنرهاي تجسمي، هنرهاي نمايشي، موسيقي، مطالعات تاريخي و هنري اين منطقه از كشور كه در سفرنامه ها و تاثير متقابلي كه كشورهاي مجاور با استان ها و مناطق مجاور بر يكديگر گذاشته اند را مورد بررسي قرار دهيم.

 



33 ميليارد تومان اعتبار براي اتمام بزرگراه زابل- زاهدان

سرپرست راه و ترابري زابل گفت: تاكنون براي اتمام بزرگراه زابل- زاهدان 33 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.
ناصر غفاري مقدم اظهار داشت: مهم ترين اولويت سال جاري اين اداره اتمام عمليات اجرايي بزرگراه هاي حوزه استحفاظي به ويژه بزرگراه زابل- زاهدان است. تاكنون 15 كيلومتر از بزرگراه زابل- زاهدان از سمت زابل انجام شده است. رفع نقاط پرحادثه، بهسازي و روكش راه هاي روستايي بالاي 50 خانوار از ديگر برنامه هاي امسال اداره راه و ترابري زابل است.
وي تصريح كرد: سال گذشته 20 نقطه پرحادثه در حوزه استحفاظي راه و ترابري زابل اصلاح شد و امسال اصلاح 15 نقطه ديگر در دستور كار قرار دارد كه از اين تعداد سه نقطه پرحادثه در راه هاي اصلي و مابقي در محورهاي روستايي است. 200 كيلومتر روكش آسفالت براي محورهاي روستايي و فرعي از جمله مهم ترين خواسته مردم از راه و ترابري است كه اميد مي رود با همكاري مسئولان، اين خواسته مردم نيز محقق شود. وي گفت: اداره راه و ترابري زابل براي زيرسازي و بسترسازي محورهاي منطقه، طرح هاي جديدي را با استفاده از آهك آزمايش كرده كه از جمله آنها مخلوط آهك معمولي با آهك فله، مخلوط آهك با خاك رس، مخلوطي از شن و ماسه و آهك الك شده و خاك رس است كه نتيجه مطلوب داده به گونه اي كه هم اكنون در محورهاي برج افغان، سه كوهه- دل آسا و حسين آباد فلفلي زابل از اين طرح ها استفاده مي شود.

 



كسب رتبه برتر طراحي سؤالات درس روانشناسي توسط دبير مازندراني

ساري -خبرنگاركيهان:
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: دبير مازندراني رتبه سوم مسابقه طراحي سؤالات استاندارد درس روانشناسي سال سوم علوم انساني كشور را كسب كرد.
مصطفي عابدي به كيهان گفت: اين آزمون از سوي دبيرخانه راهبري درس روانشناسي مستقر دراستان بوشهر برگزار شد كه دراين رقابت روجا فاضل زاده موفق به كسب رتبه سوم شد.
عابدي همچنين ازبرگزاري مرحله كشوري آزمون آنلاين عربي 3 درشهرهاي ساري، بابل، آمل، تنكابن و نكا خبر داد.

 



افزايش 350 تخت جديد بيمارستاني در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان گفت: 350 تخت جديد به تخت هاي بيمارستاني اين استان افزوده مي شود.
حسن بهبودي با اشاره به جايگزيني 850 تخت جديد بيمارستاني به تخت هاي فرسوده در مراكز درماني استان افزود: هم اكنون 24 بيمارستان گيلان با 3 هزار و 400 تخت بيمارستاني و 60 نفر پزشك فوق تخصص و 12هزار نفر كادر پزشكي، بهداشتي و درماني آمادگي خدمات پزشكي در 14 رشته را به كشورهاي همسايه دارد.
وي از ساخت 13 بيمارستان جديد دراين استان خبرداد و گفت: 85 درصد فضاي فيزيكي مراكز درماني استان بازسازي شده است.
همچنين رئيس دانشكده پرستاري شهيد بهشتي دانشگاه علوم پزشكي گيلان از راه اندازي رشته مقطع دكتراي پرستاري از بهمن ماه امسال دراين استان خبر داد.
محمدتقي مقدم نيا به راه اندازي 8 رشته جديد پرستاري در كشور اشاره كرد و گفت: پرستاري شغلي سخت و زيان آور است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14