(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 اردیبهشت 1390- شماره 19911

فرمانده نيروي انتظامي خبر داد تجهيز تمام خودروهاي توليد داخل به كيسه هوا تا پايان سال
چمران خبر داد توافق شوراي شهر با دولت در مورد نرخ حمل و نقل
هديه آموزش و پرورش به فرهنگيان در هفته معلم
اعطاي پرايد ، سفر عمره به معلمان نمونه و پيگيري آزادي زندانيان فرهنگي
نادري خبر داد درخواست 9 استان كشور براي راه اندازي دانشگاه تك جنسيتي
انتقاد پروين احمدي نژاد از فروش پاركينگ توسط شهرداري
حوادث كوتاه از كشور
وزارت بهداشت خبر داد بركناري عاملان رهاسازي 2 بيمار در حومه تهران از مسئوليت هاي خود
سن اميد به زندگي در كشور به 75 سال رسيد
در شاهرود قاتل فراري پس از 4 سال به دام پليس افتاد
خشونت پيرمرد 80 ساله به قتل همسرش منجر شد
حادثه در مكه
فقيرترين رئيس جمهور دنيا
آتش سوزي هاي مرگبار در پكن
بدبوترين گل جهان
رستم آمريكايي !



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد تجهيز تمام خودروهاي توليد داخل به كيسه هوا تا پايان سال

فرمانده نيروي انتظامي از تجهيز تمام خودروهاي توليد داخل تا پايان امسال به كيسه هوا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه نشست تخصصي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: كيسه هوا از خارج وارد كشور مي شود و از آنجايي كه نياز به اين وسيله در كشور بالا است اميدواريم در داخل نيز توليد شود.
وي افزود: بايد يك مهلت زماني و جدولي توسط پليس راهنمايي و رانندگي و وزارت صنايع تهيه شود تا نصب كيسه هوا به مرور اجرايي شود.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: در قانون جديد براي تخلفات حادثه ساز و استفاده از مشروبات الكلي، مواد مخدر و روانگردان ها با قاطعيت برخورد خواهد شد.
وي اظهار داشت: با مجموعه گام هاي ديگري كه به موازات اين قانون برداشته شده مانند تقويت حمل و نقل عمومي و هدفمندي يارانه ها در نهايت به كاهش مناسبي در تصادفات و تلفات خواهيم رسيد.
سردار احمدي مقدم درباره فرهنگ سازي براي اجراي قانون نيز گفت: بيش از يك سال است اجراي اين قانون در رسانه ها مطرح است و زمينه اطلاع رساني نيز بايد بيش از پيش فراهم شود تا همه به صورت هماهنگ به اجراي آن كمك كنند.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: قانون جديد از روز شنبه 10 ارديبهشت اجرا خواهد شد و زمان لازم براي هماهنگي در نظر گرفته شده در يك ماه اول اجراي قانون نيز هدف اطلاع رساني و فرهنگ سازي است.
سردار احمدي مقدم درباره تفاوت هاي قانون قديم و جديد گفت: قانون جديد با قانون قديم تفاوت ماهوي ندارد بلكه در مدل سازي روش هاي كنترلي، توجه به ايمني راه و خودرو، فرهنگ ترافيك و امداد توجه شده است.
وي اظهار داشت: نگاه قانون جديد پيشگيري از تصادفات است و جريمه هاي ناشي از تخلفات نيز وقف بهبود زير ساخت هاي ترافيكي خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: استفاده از وسايل الكترونيك باعث شده تا بتوانيم به جاي خودرو راننده را جريمه و برايش اعمال محدوديت و محروميت كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي درباره خودروي فراز كه همان هوو است، گفت: پليس راهنمايي و رانندگي مجري قانون است هر چند اگر به اين نتيجه برسيم كه استانداردهاي مورد تأييد اين خودرو در عمل واقعيت ندارد به وظايف خودمان عمل مي كنيم.
وي اظهار داشت: اميدواريم مردم تخلف نكنند و درآمدي نيز از راه جريمه ها كسب نشود كه اينگونه براي همه خوشايندتر است. اصل ضرورت اجراي قانون جديد و سختگيري براي تخلفات حادثه ساز مورد تأكيد است و قانون با متخلفان برخورد مي كند.
رئيس پليس راهور ناجا نيز گفت: براساس ابلاغيه صورت گرفته از روز شنبه مهلت پرداخت جرايم رانندگي از يكماه به دو ماه افزايش يافته و خودروهاي نو نيز تا پنج سال نيازي به انجام معاينه فني ندارند؛ اما در عين حال پليس در صورتي كه با خودروي داراي نقص فني مواجه شود از حركت آن جلوگيري خواهد كرد.
سردار اسكندر مؤمني با اشاره به اينكه اعمال نمره منفي نيز از روز شنبه براي رانندگان در نظر گرفته مي شود، گفت: از 200 تخلف رانندگي 20 تخلف كه اكثراً حادثه ساز هستند جدا شده است كه در صورت ارتكاب اين تخلفات رانندگان در سوابق خود نمره منفي مي گيرند.
رئيس پليس راهور ناجا افزود: در مرحله اول اگر راننده اي 30 نمره منفي دريافت كند سه ماه گواهينامه اش ضبط شده در مرحله دوم اگر 25 نمره منفي بگيرد شش ماه گواهينامه اش ضبط مي شود و در مرحله سوم با دريافت 20 نمره منفي گواهينامه راننده متخلف ابطال مي شود.
مؤمني گفت: در عين حال از روز 10 ارديبهشت ماه سال جاري استفاده از مواد مخدر، روانگردان ها و مشروبات الكلي توسط رانندگان 200 هزار تومان جريمه، شش ماه ضبط گواهينامه و معرفي به مراجع قضايي را به همراه خواهد داشت كه براين اساس كيت هاي لازم براي انجام تست الكل و اعتياد رانندگان تهيه و در اختيار پليس راه هاي كشور قرار گرفته است.
وي از الزامي شدن بستن كمربند ايمني تمامي سرنشينان از روز شنبه خبر داد و گفت: براين اساس بستن كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان جلو و عقب خودروها از روز شنبه در جاده هاي برون شهري اجباري است و خودروهاي متخلف مورد برخورد قرار مي گيرند، از سوي ديگر خودروسازان و خودروهاي توليدي كه فاقد كمربند عقب هستند نيز شش ماه مهلت دارند تا نسبت به نصب كمربند ايمني صندلي عقب خودرو خود اقدام كنند.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه از روز شنبه جريمه ايستادن خودروها و موتورسيكلت ها بر روي خط عابر پياده 20 هزار تومان خواهد بود گفت: از تمامي رانندگان درخواست مي كنيم حتماً حريم عابر پياده را رعايت كنند چرا كه در غير اين صورت پليس مكلف است در دفاع از حقوق شهروندان نسبت به اعمال قانون و جريمه رانندگان متخلف اقدام كند.

 



چمران خبر داد توافق شوراي شهر با دولت در مورد نرخ حمل و نقل

رئيس شوراي شهر از توافق دولت با شورا در مورد نرخ حمل و نقل در تهران خبر داد و گفت: رئيس جمهور برعكس وزيران با واگذاري 23 وظيفه به شهرداريها موافق است.
به گزارش ايسنا مهدي چمران در نشست خبري كه به مناسبت 19 ارديبهشت سالروز شوراها برگزار شد در پاسخ به سوالي در رابطه با جلسه روز يكشنبه اعضاي شورا با رئيس جمهور در مورد مسايل شهر تهران خاطرنشان كرد: اين جلسه روز يكشنبه برگزار شد و در مورد بسياري از مسايل مرتبط با شهر تهران از جمله قيمت حمل و نقل عمومي به توافق رسيديم اما توضيح نهايي اين مذاكرات را پس از جلسه با وزير كشور اعلام مي كنيم.
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به سوالي در رابطه با واگذاري 23 وظيفه تصدي به شهرداريها خاطرنشان كرد: راستش را بخواهيد شخص رئيس جمهور بارها اعلام كرده كه معتقد به واگذاري اين تصدي ها به شهرداري هاست و دستور كتبي نيز براي انجام مقدمات آن داده است اما به رغم اين دستورات بارها به مخالفت وزرا و حتي رئيس سازمان ميراث فرهنگي كه اين اقدامات به نفعشان است مواجه بوده ايم و همه آنها مي گويند شما مديريت كنيد و پول بدهيد اما حاكميت با ما باشد!
چمران اضافه كرد: ما بين مديريت و حاكميت فرق مي گذاريم و معتقديم سياستهاي كلي بايد ثابت بماند و تنها مديريت امور شهرداريها واگذار شود.
وي با اشاره به جلسات متعددي كه در سال هاي گذشته براي تفاهم در اين زمينه برگزار شده و توافقاتي كه حاصل شده بود گفت: در مورد 16 يا 17 مورد به توافق رسيديم و حتي به مراحل پيگيري براي اجرا هم نزديك شديم اما متاسفانه به دليل برخي حوادث در دولت اين موضوعات پيگيري نشد و حتي در هفته گذشته من نامه اي گلايه آميز به رئيس جمهور در مورد قطع اين جلسات و علت آن نوشتم.
چمران در پاسخ به سوالي در رابطه با ميزان فروش پاركينگ در شهرداري تهران علي رغم مصوبه شوراي شهر گفت: طبق قانون و در بودجه شهرداري تهران هيچ برنامه اي براي فروش پاركينگ مگر در 6 مورد استثنايي وجود ندارد.
وي توضيح داد: در برخي از موارد نظير كوچه هاي با شيب بسيار زياد و داراي پله امكان ايجاد پاركينگ وجود ندارد به همين دليل شهرداري به جاي پاركينگ د رآن منطقه جريمه دريافت كرده و در محل ديگري آن را تامين مي كند.
رئيس شوراي شهر با تاكيد بر اينكه غير از اين موارد و يا پاركينگ هايي كه مربوط به سال هاي قبل در شهر تهران است هيچ مورد پاركينگ فروشي نداريم و اگر نمونه هايي از اين اقدام در شهرداري وجود دارد قطعا تخلف بوده و بايد آن را به مراجع قضايي معرفي كنيم و اگر مواردي در اين مورد داريد ارائه كنيد.
چمران توضيح داد: شهرداري تهران در مناطق مختلف به دنبال تامين پاركينگ و جبران كسري آن درآمده است اما تامين اين پاركينگ ها در مناطق مركزي و جنوبي و حتي شمالي شهر بسيار سخت است.
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به سوالي در رابطه با برداشت مترو از حساب ذخيره ارزي خاطرنشان كرد: اين مصوبه در دو سال گذشته اجرايي نشد و متاسفانه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين مصوبه را در بودجه سال 90 تكرار نكرده اند و اگر اين مصوبه در تصميم نهايي مجلس كه در صحن علني به راي گذاشته مي شود قرار نگيرد ديگي هيچ فرصتي براي اين برداشت از حساب ذخيره ارزي وجود نخواهد داشت.
چمران اضافه كرد: البته مجلس شوراي اسلامي 600 ميليارد تومان براي قطار شهري تهران پيش بيني كرده است كه در صورت تصويب اين مبلغ در صحن علني مجلس شوراي اسلامي مي توانيم نسبت به تامين بخشي از درآمدها اميدوار باشيم.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبه چند سال گذشته شورا در مورد «تغيير سيستم مالي نقدي به تعهدي در شهرداري تهران» گفت: پس از تغييرات، موضوع حسابرسي در شهرداري تهران كه هيچ گاه به صورت پاك وجود نداشت، آغاز شده و در حال حاضر به صورت مستمر با همكاري شهرداري تهران اين حسابرسي در صحن شورا ارائه مي شود.
چمران اضافه كرد: نبايد انتظار زيادي براي رسيدن شرايط حسابرسي در شهرداري به مرز صفر داشته باشيم، اما با توجه به شرايط موجود كه حسابرسان امتياز قابل قبول را به حسابرسي شهرداري مي دهند، اين وضعيت براي ما پذيرفته است.

 



هديه آموزش و پرورش به فرهنگيان در هفته معلم
اعطاي پرايد ، سفر عمره به معلمان نمونه و پيگيري آزادي زندانيان فرهنگي

قائم مقام وزير آموزش و پرورش از اعطاي خودرو پرايد و فيش سفر عمره به 92 معلم نمونه سراسر كشور خبر داد و گفت: در هفته معلم همچنين آزادي فرهنگيان زنداني با جرايم غيرعمد بررسي مجدد خواهد شد.
اسدالله اسدي گرمارودي در نشست بيست وهفتمين يادواره بزرگداشت مقام معلم با اشاره به تدوين شيوه نامه جديد براي انتخاب معلمان نمونه كشور گفت: براساس شيوه نامه جديد براي معلمان نمونه در سطح شهرستان ها، كمك هزينه سفر زيارتي در نظر گرفته شده است.
همچنين از بين 27 معلم نمونه انتخاب شده در سطح شهرستان ها، به 2 نفر به قيد قرعه سفر حج عمره تعلق مي گيرد.
به گفته وي همچنين به برگزيدگان استاني، فيش حج عمره و براي نمونه هاي كشوري علاوه بر حج عمره مفرده يك دستگاه خودروي پرايد نيز اهدا مي شود.
گرمارودي گفت: 9 هزار و 284 معلم در سه سطح شهرستان و منطقه، استان و كشوري انتخاب شده اند كه به اين برگزيده شدگان نيز هدايايي معادل 350 هزار تومان و 750 هزار تومان اعطا مي شود.
وي درباره مدارك تحصيلي معلمان منتخب نيز گفت: از مجموع 92 نفر معلم نمونه، سه نفر داراي مدرك دكتري، 38 نفر داراي مدرك كارشناسي ارشد، 48 نفر داراي مدرك كارشناسي و سه نفر نيز داراي مدرك فوق ديپلم هستند.
به گفته وي، از 92 معلم نمونه كشوري 48 نفر را معلمان زن و 44 نفر را معلمان مرد تشكيل مي دهند، همچنين از اين تعداد 16 نفر در مقطع ابتدايي، 26 نفر در مقطع راهنمايي، 44 نفر در مقطع متوسطه، 2 نفر در مجتمع هاي آموزشي و پرورشي روستايي، 2 نفر در مراكز فني و حرفه اي و 2 نفر نيز از مجتمع پيامبر اعظم و دانشگاه شهيد رجايي انتخاب شده اند.
به گفته قائم مقام وزير آموزش و پرورش در ستاد مركزي بزرگداشت مقام معلم، از بين معلمان انتخاب شده يك نفر مخترع، 43 نفر مولف و مترجم، 28 نفر حافظ و قاري قرآن هستند. ضمن آن كه از كل معلمان انتخاب شده 88 نفر در حوزه فناوري و اطلاعات داراي امتيازهاي بالايي هستند.
وي افزود: 81 نفر از 92 برگزيده اين دوره عضو بسيج هستند، يك نفر معلم آزاده، 20 نفر از خانواده ايثارگران، 16 نفر جانباز و 24 نفر نيز داراي سابقه ارزش هاي جهادي و جبهه هستند.
اسدي همچنين از پيگيري آزادي فرهنگيان زنداني داراي جرايم غيرعمد خبر داد و گفت: كساني كه به دلايل غيرعمد و همچنين مشكلات مالي در زندان هاي كشور هستند، در هفته معلم پرونده آنها بررسي و پيگيري مجدد خواهد شد. وي درباره انتخاب معلمان نمونه در بين فرهنگيان اعزام به خارج از كشور نيز گفت: از امسال فرهنگيان در اين حوزه مي توانند معلمان نمونه را انتخاب كنند، اما انتخاب آنها به صورت كشوري انجام نمي شود.

 



نادري خبر داد درخواست 9 استان كشور براي راه اندازي دانشگاه تك جنسيتي

9 استان كشور خواستار راه اندازي دانشگاه هاي غيرانتفاعي تك جنسيتي در اين استان ها شدند.
دكتر نادري مديركل آموزشهاي آزاد وزارت علوم از راه اندازي دانشگاههاي تك جنسيتي در استانهاي مذهبي خبر داد و گفت: بيشترين درخواستها مربوط به راه اندازي دانشگاههاي تك جنسيتي دختران مي باشد.
وي تصريح كرد: از جمله اين درخواستها مربوط به استانهاي سيستان و بلوچستان، گيلان، يزد، اصفهان، البرز، تبريز، اروميه، خراسان رضوي و شيراز است و اين درخواستها در حال حاضر در دست بررسي و گزينش است.
نادري افزود: امكان دارد كه براي سال تحصيلي جديد با درخواست ايجاد حدود دو موسسه غيرانتفاعي تك جنسيتي موافقت شود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر دو موسسه غيرانتفاعي تك جنسيتي البرز و رفاه در حال فعاليت هستند، تصريح كرد: اين موسسات در سال تحصيلي 90 مورد بررسي و ارزشيابي قرار مي گيرند.
مديركل دفتر آموزشهاي آزاد وزارت علوم، بيشترين درخواست استانها را در زمينه ايجاد موسسه غيرانتفاعي تك جنسيتي مربوط به دختران عنوان كرد.

 



انتقاد پروين احمدي نژاد از فروش پاركينگ توسط شهرداري

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر از فروش پاركينگ توسط شهرداري انتقاد كرد و گفت: منابع حاصل از فروش پاركينگ جزو درآمدهاي غيرمكشوف براي شوراي شهر است.
به گزارش ايسنا پروين احمدي نژاد با تاكيد به اين كه علي رغم مصوبه شوراي شهر تهران هنوز موضوع فروش پاركينگ در شهرداري تهران ادامه دارد، افزود: رقم دقيق اين منابع مشخص نيست و با توجه به غيرقانوني بودن اين اقدام، منابع آن جزو درآمدهاي غيرمكشوف براي شوراي شهر محسوب مي شود.
وي با بيان اين كه شهرداري تهران از يك سو به دنبال ايجاد فضايي براي تردد خودروهاي شهروندان است و از سوي ديگر با فروش پاركينگ ها سبب تنگ شدن معابر و افزايش پارك هاي خياباني مي شود، تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از شهروندان نسبت به خريد مجوز پاركينگ خود آگاهي دارند و مي دانند كه شهرداري هاي مناطق اين اقدام را انجام مي دهند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با بيان اين كه در عمده موارد، موضوع فروش پاركينگ به كميسيون ماده 100 ارائه و براي آن جريمه و يا تغيير كاربري اخذ مي شود، عنوان كرد: در بسياري از ساختمان ها تنها در مرحله بهره برداري به دنبال تامين پاركينگ مي روند و در اين بين بخش قابل توجهي از فضاي پاركينگ اين ساختمان ها تجاري و يا اداري مي شود و ساكنان اين ساختمان ها مجبور به استفاده از فضاي حاشيه اي خيابان ها هستند.
احمدي نژاد اظهار كرد: در موارد متعددي شاهد ارائه مستندات و آدرس مشخص از اين تخلفات بوده ايم، اما نه تنها پيگيري نشده، بلكه شاهد بسته شدن چشمان مسئولان شهرداري هم بوده ايم.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق واحد هاي مسكوني
سمنان - ايسنا: پس از دريافت پرونده اي در خصوص وقوع سرقت از منزل شهروندان سمناني با سرقت لوازمي همچون آلبوم عكس خانوادگي دفترچه هاي حساب بانكي و سند مالكيت زمين و ... موضوع در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
با تحقيقات انجام گرفته متهم كه يكي از همسايگان بود دستگير شد و در بازجويي ها به 4 فقره سرقت از ساختمان ها اعتراف كرد.
دستگيري برادران سارق
اصفهان - خبرنگار كيهان: در پي وقوع سرقت هاي متعدد مغازه در سطح حوزه غرب موضوع در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
با سرنخ هاي بدست آمده دو برادر سارق كه اعتياد شديد به كراك داشتند شناسايي و دستگير شدند.
اين دو برادر به 30 فقره سرقت اعتراف كردند.
انهدام باند توزيع ماهواره
رشت - خبرنگار كيهان: با اعلام شهروندان مبني بر توزيع تجهيزات ماهواره اي توسط يك دستگاه پژو 206 در سطح شهر موضوع در دستور كار قرار گرفت.
پس از يك هفته بررسي و تحقيقات لازم ماموران با مشكوك شدن به يك دستگاه خودرو پژو 206 آن را متوقف كرده و ضمن بازرسي از خودرو منزل او را نيز بازرسي كردند و در اين بازرسي 2 هزار قطعه تجهيزات ماهواره كشف و 2 نفر هم دستگير شدند.
دستگيري توزيع كنندگان مواد روانگردان
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: در پي گزارش مردمي مبني بر تهيه و توزيع مواد روانگردان شيشه توسط چند نفر در يك منزل مسكوني، ماموران با هماهنگي قضايي به بازرسي از آن پرداختند.
در بازرسي مقادير زيادي مواد روان گردان و آلات استعمال آن كشف و توقيف و 3 نفر نيز دستگير شدند.
كشف كالاي قاچاق
آوج- خبرنگار كيهان: در بازرسي از دو دستگاه پژو تويوتاي مزدا توسط نيروي انتظامي آوج تعداد 1634 عدد ماشين حساب بزرگ و 68 قلم انواع LCD و جاروي برقي قاچاق كشف شد.
متهمان بازداشت و پرونده آنان تحويل مقامات قضايي شدند.
دستگيري سارقان مامورنما
اصفهان - خبرنگار كيهان: در پي اعلام شهروندان به مركز فوريت هاي پليس مبني بر يك فقره سرقت وجه نقد، كارت عابر بانك و مقداري مواد خوراكي از مغازه دو پيرمرد و متواري شدن از محل ماموران دو نفر از سارقان را در سطح شهر شناسايي و دستگير كردند.
مالباختگان از متهمان به عنوان مامورنماهايي نام بردند كه در بازرسي از مغازه ها اقدام به اخاذي مي كردند.
انهدام كارگاه موادمخدر
همدان - خبرنگار كيهان: در پي اطلاعات واصله مردمي مبني بر اينكه فردي در يكي از محله هاي شهر كبودر آهنگ منزل متروكه اي را به كارگاه توليد پايپ و نيز محل فروش موادمخدر صنعتي تبديل كرده است اكيپي از ماموران پليس مبارزه با موادمخدر موضوع را بررسي كردند.
در بازرسي از منزل مذكور مقاديري موادمخدر از نوع شيشه و كراك و وسايل توليد اين ماده مخدر كشف و ضبط شد و در اين رابطه دو نفر نيز دستگير شدند.
كشف برنج قاچاق
اراك - خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران آگاهي دليجان مستقر در محور اصفهان - دليجان از دو دستگاه تريلر 43 تن برنج قاچاق كشف و ضبط شد.ارزش تقريبي اين كالاي قاچاي 920 ميليون ريال برآورد شده است.

 



وزارت بهداشت خبر داد بركناري عاملان رهاسازي 2 بيمار در حومه تهران از مسئوليت هاي خود

معاون درمان وزارت بهداشت از برخورد شديد با عوامل رهاسازي 2بيمار در حومه تهران خبر داد و گفت: افرادي كه در اين كار مقصر بوده اند از مسئوليت هاي خود بركنار شده و شكايت قضايي موضوع در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد.
حسن امامي رضوي ديروز در نشست خبري در محل دفتر معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: رهاسازي بيماران از بيمارستانها به علت نداشتن پول امر شايعي در بيمارستانهاي دولتي نيست البته در اين مورد اطلاعات ما حاكي است بيمار اول درمان كامل و رايگان را در بيمارستان امام گرفته و ترخيص شده است و بيمار دوم نيز اصلاً در بيمارستان پذيرش نشده و هيچ پرونده اي از وي در بيمارستان موجود نيست.
وي در اين مورد كه چرا هر دو بيمار با لباس بيمارستان پيدا شدند و بعداً در بيمارستان فيروزآبادي تحت درمان قرار گرفتند گفت: اينها ابهامات قضيه است كه براي خود ما نيز هنوز روشن نيست.
معاون وزير بهداشت در پاسخ به اين پرسش كه آيا رهاسازي سومين بيمار در بيابان نيز از بيمارستان امام صحت دارد گفت: اين مورد را تاكنون نمي دانستيم و امروز در رسانه ها منتشر شده است كه بعد از پيگيري در مورد آن هم اظهارنظر مي كنيم.
امامي رضوي افزود: در هر صورت اين اتفاق كه بيمار را از بيمارستان خارج و در بيابان رها كرده اند كار زشتي بوده است و حتماً با عاملان آن برخورد مي شود زيرا برخلاف رسالت اصلي جامعه پزشكي است كه كارشان نجات بيماران و حمايت از آنهاست.
وي ادامه داد: بيمارستان امام كه اين اتفاق از آنها رخ داده است مركزي است كه بيشترين خدمات را به بيماران و به خصوص معتادان و افراد بي بضاعت ارائه مي كند و يكي از اين 2 بيمار رها شده نيز معتادي بوده كه خدمات درماني را طي 3 روز در بيمارستان امام دريافت كرده و هيچ پولي نيز از وي گرفته نشده است. اين بيمار بعد از اتمام درمان از بيمارستان ترخيص شده اما بعداً اين ماجرا رخ داده است.
امامي رضوي گفت: بيمار دوم نيز اصلاً در بيمارستان پذيرش نشده و احتمالاً براي پذيرش مراجعه كرده اما پذيرش نشده است و هيچ مدرك و سندي مبني بر پذيرش وي در بيمارستان وجود ندارد.
وي اضافه كرد: هر دو بيمار بعداً در بيمارستان فيروزآبادي بستري شدند و خدمت گرفتند البته بعد از پيدا شدن و قبل از بستري مدتي معطل شدند تا با بيمارستان امام كه بيمارستان اول بوده هماهنگ شود (زيرا معمولاً ادامه درمان اين نوع بيماران بايد در همان بيمارستان اول دنبال شود) اما بعد با هماهنگي معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در بيمارستان فيروزآبادي بستري شدند و اكنون بيمار اول بعد از ترخيص در خانه به سر مي برد، بيمار دوم نيز بعد از درمان از اين بيمارستان ترخيص شد و به علت بي خانمان بودن به بهزيستي ارجاع شد.
امامي رضوي ادامه داد: معمولاً اين نوع بيماران بي خانمان در صورتي كه خانه داشته باشند بعد از اتمام درمان به خانه ارجاع مي شوند در غير اين صورت يا بايد به مراكز نگهداري بهزيستي بروند يا با هماهنگي شهرداري يا فرمانداري به مراكز نگهداري فرستاده شوند البته برخي از مراكز نيز در اختيار سازمانهاي مردم نهاد است.
وي افزود: رئيس و مسئولان رده بالاي بيمارستان امام از اين ماجرا هيچ اطلاعي نداشته اند و سرنخ هاي به دست آمده نشان مي دهد اين كار به وسيله 2 نفر از كارمندان رده پايين بيمارستان و توسط راننده آمبولانس بيمارستان انجام شده است كه وزارت بهداشت از آنان شكايت كرده و البته مسئولان دادستاني نيز همزمان اين پرونده را پيگيري مي كنند اما از بازداشت آنها خبري ندارم.
معاون وزير بهداشت گفت: در مورد اين نوع بيماران كه بعضاً بي خانمان يا معتاد تزريقي هستند هيچ مركزي نيست كه آنها را پذيرش كند البته ستاد مبارزه با مواد مخدر طرحي دارد كه مراكزي براي نگهداري اين افراد ايجاد شود اما هنوز چنين مراكزي در كشور نداريم. با اين حال بيمارستان امام هر روز 5 يا 6 نفر از اين نوع بيماران را پذيرش مي كند.
وي افزود: حراست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي تهران مشغول پيگيري اين مسئله هستند، دادستاني تهران هم با خاطيان برخورد مي كند و اطلاع رساني درباره نوع برخورد با خاطيان از اين پس به عهده مسئولان قوه قضائيه است با اين حال براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي بازرسي و نظارت بيشتري بر نحوه ارائه خدمات در بيمارستانها خواهيم داشت.
امامي رضوي گفت: متأسفانه كمبود بودجه و تأخير در پرداخت مطالبات مراكز درماني، حقوق و كارانه پرسنل مراكز درماني باعث كاهش انگيزه آنها در ارائه خدمات درماني و افت كيفيت خدمات شده است و در مراكز خصوصي نيز باعث هرج و مرج در دريافت پول و تخلفات ديگر شده است با اين حال با وجود تأخير در پرداخت سهم بيمه ها از هزينه خدمات رايگان تصادفي ها و ساير هزينه ها خدمات رساني به مردم همچنان ادامه دارد.
وي افزود: با اين حال اين مشكلات باعث شده كه برخي دستگاه ها و تجهيزات پزشكي به موقع تعمير نشوند يا خدمات بستري، سرپايي يا پاراكلينيكي در بيمارستان هاي دولتي مورد رضايت مردم نباشد، بخش خصوصي البته خودش را راحت مي كند و بيماران بدون پول را پذيرش نمي كنند.

 



سن اميد به زندگي در كشور به 75 سال رسيد

رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران از افزايش سن اميد به زندگي در كشور خبر داد.
سيدحسن موسوي گفت: براساس آخرين آمارها ميانگين سن اميد به زندگي 75 سال برآورد شده است و اين در حالي است كه اين شاخص در ميان زنان 2 تا 3 سال بيش از مردان است.
وي با اشاره به اينكه سطح رفاه خانواده ها در اميد به زندگي آنان تاثيرگذار است، افزود: پيشرفت علوم پزشكي در سلامت جسم، افزايش سطح دسترسي مردم به خدمات بهداشتي، افزايش آگاهي مردم، تغيير سبك زندگي و ... از جمله دلايل افزايش سن اميد به زندگي در ايران است.
موسوي با اشاره به اينكه زندگي سالم شاخص ديگري است كه علاوه بر سن اميد به زندگي در دنيا مطرح شده است، تاكيد كرد: سن زندگي سالم تعداد سالهايي است كه افراد بالاي 60 سال بتوانند بدون مشكل زندگي كنند.
وي به مهر گفت: با توجه به اينكه دوران سالمندي از 60 سال شروع مي شود به همين دليل براي افزايش سن اميد به زندگي بايد مديريت و برنامه ريزي درستي براي زندگي اين قشر از افراد جامعه در نظر گرفته شود بطوريكه يكي از مهمترين اين امكانات فراهم كردن امكانات بهداشتي و معيشتي براي سالمندان است.

 



در شاهرود قاتل فراري پس از 4 سال به دام پليس افتاد

ماموران پليس آگاهي شهرستان شاهرود يك قاتل فراري را كه چهار سال پيش متواري شده بود، دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شاهرود، فرمانده انتظامي اين شهرستان در گفت وگو با خبرنگاران در تشريح جزييات اين خبر اظهار داشت: «ح-ج»قاتل مورد نظر در يك نزاع در تيرماه سال 1381 در منطقه بسطام از توابع اين شهرستان، فردي به هويت «اسفنديار محمدي» را به قتل رسانده بود.
رحمت الله طاهري افزود: وي همان زمان توسط ماموران پليس دستگير و روانه زندان شد.
وي با بيان اينكه در سال 1384 حكم قصاص متهم صادر شد، اظهار داشت: قاتل در فروردين ماه 1386 زماني كه در مرخصي ساعتي به سر مي برد، فرار كرد و به خارج از استان متواري شد.
فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود ادامه داد: از آن زمان تاكنون تحقيقات بسيار گسترده و اقدامات اطلاعاتي فراواني از سوي ماموران پليس آگاهي براي دستگيري اين قاتل فراري صورت گرفت كه خوشبختانه دو روز پيش به ثمر نشست.
طاهري افزود: ماموران مخفي گاه مجرم را در يكي از شهرهاي استانهاي شمالي كشور شناسايي كرده و با اخذ نيابت قضايي در عملياتي هماهنگ با يگان هاي انتظامي استان مورد نظر، قاتل را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود يادآور شد: اين قاتل هم اكنون در زندان شاهرود به سر مي برد.

 



خشونت پيرمرد 80 ساله به قتل همسرش منجر شد

كرج- خبرنگار كيهان:
پيرمرد 80 ساله اي كه بر اثر خشونت و اختلاف خانوادگي همسرش را به قتل رسانده بود دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان رباط كريم با اعلام اين مطلب گفت: در پي مراجعه پيرمرد 80 ساله اي به كلانتري 14 و اعتراف به قتل همسرش، مأموران با حضور در صحنه جرم و مشاهده قتل، قاتل را دستگير و به كلانتري انتقال دادند.سرهنگ حسن آبادي افزود: با انجام تحقيقات گسترده مأموران انتظامي در خصوص خانواده مقتوله و اظهارات متهم مشخص شد، قاتل به دليل مشاجره با همسرش كه 10 سال از او كوچك تر بوده به دليل عدم تفاهم پس از سال ها زندگي مشترك، كنترل خود را از دست داده و همسرش را با چهار ضربه چاقو به قتل رسانده است.بر اساس اين گزارش قاتل پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



حادثه در مكه

بر اثر برخورد اتوبوس حامل زائران عمره گزار ايراني با يك مانع، يكي از هموطنانمان كشته و 22 نفر ديگر نيز زخمي شدند.
به گزارش فارس، اتوبوس سانحه ديده عمره گزاران ايراني در جده 42 سرنشين داشت كه يك نفر در اين تصادف كشته و 22 نفر ديگر زخمي شدند.
اين اتوبوس كه از مكه به سمت جده در حركت بود، صبح يكشنبه در مسير خود با مانعي برخورد كرد و متاسفانه در اين حادثه يكي از هموطنانمان كشته شده و 22 نفر ديگر نيز زخمي شدند.
به گفته علي اصغري مدير ستاد عمليات عمره در مكه، اين اتوبوس حامل زائران كاروان ائمه اطهار نهاوند بود كه بر اثر اين تصادف كه احتمالاً به علت خواب آلودگي راننده روي داد، 22 نفر زخمي شدند كه 2 نفر با بالگرد به بيمارستان ملك عبدالله جده و 20نفر ديگر به بيمارستان ملك فهد انتقال يافتند.بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني حج، «حسين آسمانه»، زائر 12 ساله ايراني كه پدر و مادرش نيز در اين سفر همراه وي بودند در اين سانحه جان خود را از دست داد.
اصغري افزود:2 نفر از مصدومان اين حادثه نيز براي ادامه مداوا در جده باقي ماندند و بقيه مصدومان ضمن مداواي سرپايي با همان پرواز عازم ايران شدند. مدير ستاد عمليات عمره همكاري خط هوايي سعودي و پليس و اورژانس عربستان را در اين حادثه خوب ارزيابي كرد و گفت: آنها نهايت همكاري را با عوامل ايراني براي بهبود وضعيت مسافران و بيماران به كار گرفتند.

 



فقيرترين رئيس جمهور دنيا

خبرگزاري آسوشيتدپرس رئيس جمهوري اروگوئه را به دليل داشتن يك خودروي قديمي، فقيرترين رئيس جمهور دنيا معرفي كرد.
آسوشيتدپرس نوشت: «خوزه ماجيكا» در حال حاضر فقط يك خودروي فولكس واگن مدل beetle متعلق به سال 1987 دارد.ارزش اين خودروي 23 ساله يك هزار و 900 دلار اعلام شده است. براساس اين گزارش، «ماجيكا» هيچ حساب بانكي ندارد و مزرعه خانواده او نيز به نام همسرش است.

 



آتش سوزي هاي مرگبار در پكن

وقوع آتش سوزي هاي مرگبار در چين اين حوادث را به يكي از موضوعات امنيتي براي دولت اين كشور تبديل كرده است.
به گزارش برنا به نقل از رويترز، آتش سوزي در پكن، پايتخت چين جان 17 نفر را گرفت.
بنابر اعلام رسانه هاي محلي اين آتش سوزي كه از ساعات اوليه صبح در يك آپارتمان مسكوني 4 طبقه رخ داد، علاوه بر 17 كشته، 24 نفر را نيز راهي بيمارستان كرد.به دنبال اين آتش سوزي شهردار پكن دستور فوري براي تحقيق علت آن را صادر كرد.پايين بودن استانداردهاي امنيتي در ساخت خانه ها در چين بارها در اين كشور حادثه ساز شده است، اما از آنجا كه به تازگي در قوانين امنيتي ساختمانها تجديدنظر شده بود وقوع اين آتش سوزي اهميت بيشتري به خود گرفته است.لازم به ذكر است آتش سوزي بزرگي كه در ماه نوامبر گذشته جان 58 نفر را در شانگهاي گرفت، موجب سخت گيري بيشتر چيني ها در اين زمينه شد.گفتني است، چندي قبل ساختمان شبكه خبري چين، CCTV نيز در آتش سوخت و موجب تعطيلي موقت اين شبكه شد.دولت چين اغلب پس از وقوع چنين حوادثي دستورات موكدي درباره رعايت استانداردها در سراسر اين كشور را صادر مي كند، اما عدم نظارت دائمي باز هم از ميان چيني ها قرباني مي گيرد.

 



بدبوترين گل جهان

بدبوترين گل جهان، براي اولين بار طي يك دهه اخير به طور كامل گشوده شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، گياه شناسان از وقوع اين رويداد بسيار هيجان زده شده اند زيرا گل بدبوي «تيتان آروم» پس از 75 سال گلبرگهاي خود را گشوده و به طور كامل شكفته است.جمعيت كنجكاوي كه براي مشاهده اين پديده دور اين گل گرد آمده بودند به خوبي درك كردند كه يكبار مشاهده نزديك اين گل براي تمام عمرشان كافي است، زيرا بويي كه از اين گياه ساطع مي شود به شدت نامطبوع است و به بوي جسد گنديده جانوران شباهت دارد.از اين رو اين گياه كه در دانشگاه بيسل سوئيس از آن نگهداري مي شود، «گل جسد» نيز ناميده مي شود.
اين گياه 5/2متري كه زيستگاه اصلي آن در جنگلهاي بارانزاي اندونزي است، يكي از بزرگترين گياهان بدون شاخه و انشعاب در جهان به شمار مي رود و به طور ميانگين هر يك دهه يك بار مي شكفد و همين روند عجيب شكفتن باعث شده كه مجموعه داران و گياه شناسان به اين گياه تمايل زيادي داشته باشند.براساس گزارش بي بي سي، بوي نامطبوع و آشكار اين گل را مي توان از فاصله 800 متري احساس كرد. شدت اين بو شبها بيشتر مي شود.

 



رستم آمريكايي !

رسانه هاي آمريكا از تولد يك نوزاد 6 كيلوگرمي در اين كشور خبر دادند.
دكتر ««پال برستاين» در اين باره به سي ان ان گفت:اين نوزاد پسر كه «مايكل تاكر» نام دارد با وزن 6 كيلوگرم در بيمارستان «مريم مقدس» منطقه «ميلواكي» با انجام عمل سزارين به دنيا آمده است.وي افزود: اين نوزاد به اندازه يك كودك چهار ساله است و قدش به يك متر مي رسد.اين پزشك در ادامه گفت: احتمال دارد اين كودك در بزرگسالي با مشكلاتي چون ديابت مواجه شود. با اين حال، اگر تحت نظر باشد مشكلي برايش پيش نمي آيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14