(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 اردیبهشت 1390- شماره 19911

حديث دشت عشق
نشست مشترك رؤساي سازمان تربيت بدني و فدراسيون كشتي
سعيدلو: شك ندارم كشتي در المپيك لندن موفق خواهد بود
سخت ترين تمرينات براي تيم ما بود مهماندوست : اين بار قهرماني حق ايران است
موحد در جمع ملي پوشان كشتي فرنگي: بنا جزو بهترين مربيان دنياست
خودروسازان شكست خوردند فيناليست هاي ليگ واليبال در بازي سوم مشخص مي شوند
نيمه نهايي ليگ قهرمانان شالكه- منچستريونايتد؛ كابوس آلماني براي شياطين سرخ
نارضايتي ملي پوشان از برگزاري اردو در سالن كبكانيان
رئيس فدراسيون كاراته: ما محل اردو را مشخص مي كنيم نه ورزشكاران
سليمي پنجشنبه خود را به باقري معرفي مي كند تشكيل اردوي تيم ملي وزنه برداري در ماهشهر
مهرام ، قهرمان مرحله مقدماتي ليگ بسكتبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عليرضا اگوان»
به دنبال برادر
نشو و نماي او در خانواده اي مذهبي، اهل مراقبت و كوشا بود. او پس از تحصيلات متداول، وارد مدرسه علميه ذوالفقار شد و سه سال در آنجا به فراگيري علوم و معارف اهل بيت(ع) پرداخت. آنگاه عزم جوار كريمه اهل بيت(س)، حوزه علميه قم نمود و در آن حوزه نزد استادان فرزانه، زانوي معرفت بر زمين زد. اولين اعزامش به جبهه، سال 60 در ماه مبارك رمضان بود كه به عنوان مبلغ و براي تشكيل نماز جماعت و كلاس هاي اعتقادي به ديار عاشقان خدا رهسپار شد تا در روز شهادت مولي الموالي علي بن ابيطالب(ع) در شرق بصره، در منطقه عملياتي رمضان به شهادت رسيد و پيكر پاكش مفقود گرديد كه پس از مدتي در تابوتي سه رنگ به اصفهان آورده شد و روح تابناكش جاودانه تاريخ گشت تا در كنار روان برادر جاويدالاثر ديگرش آرام گيرد. طلبه بسيجي شهيد «عليرضا اگوان»، سال 1340 در اصفهان متولد شد و در 23/4/1361 در عمليات رمضان (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



نشست مشترك رؤساي سازمان تربيت بدني و فدراسيون كشتي
سعيدلو: شك ندارم كشتي در المپيك لندن موفق خواهد بود

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني تأكيد كرد كه كشتي ايران با صلابت و اقتدار بازي هاي آسيايي گوانگجو، در المپيك لندن حضور خواهد يافت.
علي سعيدلو صبح ديروز در نشستي با رئيس و جمعي ديگر از مسئولان فدراسيون كشتي عملكرد اين فدراسيون در سال گذشته و همچنين برنامه و بودجه سال 1390 آن را مورد بررسي و ارزيابي قرار داد.
معاون رئيس جمهور در اين نشست با تأكيد بر اينكه فدراسيون كشتي از جمله فدراسيون هاي موفق ورزش كشور در سال 1389 بوده است، گفت: جامعه كشتي ايران در سالي كه گذشت افتخارات بسيار بزرگي را در تاريخ خود به ثبت رساند و مطمئن هستم كه اين موفقيت ها با همان صلابت و اقتدار در المپيك 2012 لندن هم تكرار خواهد شد.
وي حل مشكلات سخت افزاري ملي پوشان و فدراسيون كشتي را از جمله وظايف سازمان تربيت بدني برشمرد و گفت: همانطور كه با برنامه اي حساب شده و مدون به دنبال كسب موفقيتي بزرگ در ميادين جهاني و به خصوص المپيك لندن هستيم، مي بايست مشكلات شما را نيز حل كنيم. شك ندارم كه كشتي ما چه در رشته آزاد و چه در رشته فرنگي همچون بازي هاي آسيايي، در المپيك هم پرفروغ ظاهر خواهد شد و يكبار ديگر دل مردم ايران را شاد خواهد كرد.
پيش از اين محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي ضمن ارايه گزارشي از تحولات و عملكرد سال گذشته اين فدراسيون، گفت: شكي نيست كه كشتي ورزش اول كشور ماست و اين رشته ورزشي، ريشه در مذهب و مليت ما دارد. خوشبختانه كشتي در سال گذشته با علم به اينكه پرچم دار ورزش ايران است، در ميادين بزرگ و كوچكي حضور يافت و همگان به عظمت آن پي بردند.وي افزود: ابهت كشتي ايران امروز در جايگاهي است كه در تقسيم مدال هاي المپيك رسانه هاي بيگانه حداقل دو مدال طلا را براي ما كنار گذاشته اند و اين خود نشان از جايگاه مطلوب اين رشته در دنياي پيشرفته امروزي است.
رئيس فدراسيون كشتي در ادامه ساماندهي جوانان و نوجوانان اين رشته را يكي از مهمترين دغدغه هاي خود خواند و گفت: ما بايد در رده هاي نوجوانان و جوانان فعال و فعال تر شويم. بي ترديد در دنياي ورزش كه همه كشورها با سرعتي بالا مسير پيشرفت را طي مي كنند، رشته اي كه پايه هايي مستحكم نداشته باشد خيلي زود به بن بست خواهد رسيد و با مشكلاتي عديده مواجه خواهد شد.
وي تصريح كرد: خوشبختانه فدراسيون كشتي در شرايط كنوني با مشكلي مواجه نيست و اميدواريم كه با حركت در مسير برنامه اي كه در اختيار سازمان تربيت بدني قرار داده ايم هر روز شاهد موفقيت هاي بيشتر رشته كشتي باشيم.

 



سخت ترين تمرينات براي تيم ما بود مهماندوست : اين بار قهرماني حق ايران است

سرمربي تيم ملي تكواندو اعتقاد دارد كه تيم ملي تكواندو، سخت ترين تمرينها را پشت سر گذاشته و مستحق اين است كه بعد از سالها روي سكوي اول رقابتهاي قهرماني جهان بايستد. او مي گويد، تكواندوكاران تمرين هاي هدفمندي را پشت سر گذاشته اند تا جايي كه مي دانند هر قطره عرق را براي كسب چه چيزي ريخته اند.
رضا مهماندوست در آستانه اعزام تيم ملي به بيستمين دوره رقابتهاي قهرماني جهان اظهار كرد: تيم ملي از
12-13 سال قبل روند صعودي را طي كرده و از سه سال گذشته فقط به دنبال اول شدن است. گل كار ما هم سال 89 بود كه در مسابقه هاي قهرماني آسيا، بازيهاي آسيايي و جام جهاني بالاتر از كره ايستاديم و قهرمان شديم. فقط در رقابتهاي قهرماني جهان در دانمارك بود كه به خاطر ناداوري نايب قهرمان شديم.
وي با بيان اينكه تيم ملي ميل به قهرماني در رقابتهاي كره دارد، تصريح كرد: تكواندوكاران مي دانند كه قهرماني حق شان است. اين بار خيلي خوب تمرين كرده اند. مي توانم ادعا كنم كه هيچ تيمي در دنيا مانند ما تمرين نكرده است. اين موضوعي است كه ساير تيم ها به آن اذعان دارند. ايران مستحق آن است كه بعد از سالها روي سكوي اول قهرماني جهان بايستد. ما هميشه شرايط را مي دانستيم، به همين دليل هدفمند تمرين كرديم. درست است كه مسابقه هاي قهرماني جهان بسيار دشوار است ولي قسم مي خورم كه سخت ترين تمرينها متعلق به تيم ملي تكواندو ايران بوده است. البته در كنار سختي ها، تكواندوكاران لذت هم برده اند، چرا كه مي دانند هر قطره عرق شان را براي كسب چه چيزي ريخته اند.

 



موحد در جمع ملي پوشان كشتي فرنگي: بنا جزو بهترين مربيان دنياست

عبدالله موحد دارنده 5 مدال طلاي جهان و مدال طلاي المپيك 1968 مكزيكوسيتي عصر يكشنبه در جمع اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي اعزامي به رقابتهاي قهرماني آسيا حضور يافت.
موحد در اين ديدار صميمانه با اشاره به اينكه شما بهترين ها را در اختيار داريد گفت: محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي جزو بهترين مربيان دنياست و كشتي فرنگي ايران در چند سال اخير رشد بسيار خوبي داشته است.
وي تصريح كرد: فدراسيون كشتي و مديريت آن نيز تلاش كرده است بهترين امكانات را براي شما فراهم آورد و تمام شما بايد با تمام وجود تمرين كرده و بتوانيد صاحب مدالهاي خوشرنگي شويد.

 



خودروسازان شكست خوردند فيناليست هاي ليگ واليبال در بازي سوم مشخص مي شوند

ديدار برگشت تيم هاي واليبال پيكان و باريج اسانس در مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ برتر به سود كاشاني ها به پايان رسيد.
اين ديدار يكشنبه در سالن تختي كاشان برگزار شد كه طي آن بازيكنان باريج اسانس با نتيجه3 بر2 حريف مدعي خود را شكست دادند. شاگردان مصطفي شجاعي ديدار مقابل پيكان را با شكست در گيم نخست آغاز كردند و گيم چهارم را واگذار كردند اما با پيروزي در ساير گيم ها برنده بازي معرفي شدند.پيكان درحالي ديدار ديروز را واگذار كرد كه در ديدار رفت با نتيجه مشابه پيروز ميدان معرفي شده بود و در صورت پيروزي در ديدار دوم راهي ديدار نهايي رقا بت هاي ليگ برتر مي شد.
سرنوشتي كه براي پيكان رقم خورد مانند سايپا بود. نارنجي پوشان سايپا نيز نتيجه ديدار مقابل كاله را واگذار كردند و از صعود مستقيم به ديدار نهايي بازماندند. ديدار سوم ميان تيم هاي پيكان- باريج اسانس و سايپا و كاله كه به ترتيب در تهران و كرج برگزار مي شود، تكليف تيم هاي فيناليست را مشخص مي كند. نتايج به دست آمده در ديدارهاي برگزار شده از رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
مرحله نيمه نهايي:
¤ باريج اسانس3- پيكان تهران2
¤ كاله آمل3- سايپا البرز صفر
رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم:
¤ اروميه يك- داماش گيلان3

 



نيمه نهايي ليگ قهرمانان شالكه- منچستريونايتد؛ كابوس آلماني براي شياطين سرخ

تيم فوتبال منچستريونايتد درحالي در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با شالكه صفر چهار آلمان ديدار مي كند كه در سال هاي گذشته همواره تيم هاي آلماني مانع از رسيدن اين تيم انگليسي به ديدار نهايي شده اند.
تيم فوتبال شالكه صفر چهار آلمان سه شنبه شب در «ولنتينس آرنا» در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با منچستريونايتد ديدار خواهد كرد. شالكه چنانچه در دو ديدار رفت و برگشت موفق شود نماينده پرقدرت انگلستان را پشت سر بگذارد، پس از تيم هاي بايرن مونيخ، بروسيا دورتموند و بايرلوركوزن، چهارمين تيم آلماني خواهد بود كه به ديدار نهايي راه پيدا مي كند.
شالكه از 6 بازي گذشته خود مقابل تيم هاي انگليسي تنها در يك ديدار برنده بوده و در سه ديدار گذشته هم نتوانسته گلي به ثمر برساند. البته در كنار اين آمار نااميدكننده، اين آمار اميدواركننده هم براي شالكه وجود دارد كه اين تيم در 9بازي اروپايي گذشته خود شكست نخورده و هر پنج بازي خانگي خود در رقابت هاي ليگ قهرمانان فصل جاري را با پيروزي به پايان رسانده است. اين تيم به طور ميانگين در هر ديدار دو گل به ثمر رسانده است.
يونايتد چنانچه به ديدار پاياني رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كند براي سومين بار در چهار فصل اخير خواهد بود. يونايتد كه فصل گذشته در مرحله يك چهارم نهايي مقابل بايرن مونيخ شكست خورده تا به حال 7بازي از 19بازي خود مقابل تيم هاي آلماني را با پيروزي پشت سر گذاشته است. البته خبر اميدواركننده براي تيم سرآلكس فرگوسن اينكه تيم او از پنج بازي اخير مقابل آلماني ها، چهار بار برنده بوده است.
ديدار نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در تاريخ 28 مه 2011 (7خردادماه 1390) در ورزشگاه ومبلي لندن برگزار خواهدشد.

 



نارضايتي ملي پوشان از برگزاري اردو در سالن كبكانيان
رئيس فدراسيون كاراته: ما محل اردو را مشخص مي كنيم نه ورزشكاران

مرحله سوم اردوي تيم ملي كاراته در حالي روز چهارشنبه آغاز مي شود كه قرار است سالن شهيد كبكانيان ميزبان اين مرحله باشد.
دو مرحله قبلي از اردوي آماده سازي تيم ملي كاراته در شهرستان اراك و مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد.فدراسيون كاراته تصميم دارد مرحله سوم اين اردو را از روز چهارشنبه هفتم ارديبهشت ماه در سالن شهيد كبكانيان برگزار كند. اين موضوع با نارضايتي 17 ملي پوش دعوت شده به اردو همراه است. ملي پوشان معتقدند كه سالن شهيد كبكانيان امكانات لازم را براي تشكيل اردوي آماده سازي ندارد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نظر مي رسد فدراسيون كاراته با مشكلات مالي مواجه بوده و به همين دليل نمي تواند اردوي تيم ملي را در مجموعه آزادي كه مستلزم پرداخت هزينه است برگزار كند. سالن شهيد كبكانيان مجهز به خوابگاه و رستوران است و هزينه كمتري را روي دست فدراسيون مي گذارد. البته مشكل گاز گرفتگي كاراته كاي بانويي كه چند ماه قبل فدراسيون را به چالش كشيد، باعث شد تا ملي پوشان از تمرين در كبكانيان ناراضي باشند. البته نكته جالب توجه آنجاست كه پناهي رئيس فدراسيون كاراته در واكنش به اين موضوع مدعي شد تمامي اردوهاي تيم ملي كه بايد در تهران برگزار شوند را به ميزباني سالن كبكانيان برپا خواهيم كرد و اين را فدراسيون تعيين مي كند نه اعضاي تيم ملي.

 



سليمي پنجشنبه خود را به باقري معرفي مي كند تشكيل اردوي تيم ملي وزنه برداري در ماهشهر

تيم ملي وزنه برداري ايران از هفته آينده به مدت سه هفته در ماهشهر اردو خواهد زد.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري با اعلام اين موضوع اظهار كرد: تيم ملي براي همه ايران است و با وجود قدمت 100 ساله اي كه اين رشته در كشور دارد، مسئولان فدراسيون و كادر فني تصميم گرفتند، براي ترويج اين رشته در نقاط ديگر ايران و ايجاد شور و اشتياق در بين جوانان، اردوي تيم ملي وزنه برداري در ماهشهر برگزار شود. وي درباره اردوي كنوني تيم ملي نيز گفت: به غير از بهداد سليمي، مرتضي رضاييان، حامد مجيدي و ياسر دادوند، مابقي ملي پوشان در حال حاضر در اردو در حال تمرين هستند. اين چهار ورزشكار نيز طبق برنامه قبلي و پس از مرخصي، پنجشنبه به اردو مي پيوندند.
كوروش باقري همچنين درباره شرايط تيم نوجوانان نيز گفت: پيشتر با زالاي صحبت كرده ام و از برنامه هاي او براي تيم نوجوانان كه برنامه هاي خوبي است، اطلاع دارم. رضازاده درباره اين تيم به من اجازه مشاوره و حتي دخالت فني را داده ولي در هر حال مسائل جزيي تيم با خود جرج زالاي است.

 



مهرام ، قهرمان مرحله مقدماتي ليگ بسكتبال

مرحله مقدماتي رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي مهرام در اصفهان و قهرماني اين تيم به پايان رسيد.
ديدار معوقه تيم هاي مهرام تهران و ذوب آهن در سالن ملت اصفهان برگزار شد كه طي آن شاگردان مهران شاهين طبع با نتيجه86 بر 82 صاحب برتري شدند. اين پيروزي درحالي براي بازيكنان مهرام رقم خورد كه آنها نتيجه نيمه نخست بازي را با نتيجه 42 بر 52 واگذار كرده بودند.مهرام با كسب پيروزي در اين ديدار مجموع امتيازات خود را به 42امتياز رساند و از رده دوم به صدر جدول رده بندي صعود كرد و به عنوان قهرمان مرحله مقدماتي مسابقات ليگ برتر معرفي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14