(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 اردیبهشت 1390- شماره 19911

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بردهاي راهبردي ايران در منطقه (يادداشت روز)
محسني اژه اي: براي فائزه هاشمي پرونده جديدي تشكيل شده است
دامپزشك (گفت و شنود)
حجت الاسلام مصباحي مقدم :
فتنه گري هاي مجمع روحانيون در سال 88 ناشي از عدم اعتقاد آنها به ولايت فقيه بود
اگه شورا براي هماهنگيه پس اين سرگرداني براي چيه؟! (خبر ويژه)
تحليلگر سيا از چاخان «تحريم» مي گويد (خبر ويژه)
دوستان! رفقا! رژيم همه ما را سركار گذاشته (خبر ويژه)
خدا كند فك وفاميلمان نفهمند ما در اينجا چقدر خوار شده ايم! (خبر ويژه)
پيغام محرمانه رژيم هاي مرتجع به مصر؛ چرا به جمهوري اسلامي نزديك مي شويد؟! (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



بردهاي راهبردي ايران در منطقه (يادداشت روز)

تحولات منطقه خاورميانه در حال ورود به فازي جديد است. طرف هاي درگير از شوك اوليه خارج شده اند و تلاش آنها براي تاثيرگذاري بر تحولات هر روز ابعاد تازه اي پيدا مي كند. ايران از نخستين روزهاي آغاز اين حركت اعلام كرد كه عقيده دارد هر گونه تحليل درباره تحولات منطقه كه 3 جنبه اسلامي، مردمي و ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي اين تحولات را ناديده بگيرد در تبيين آنچه اتفاق مي افتد و پيش بيني آنچه اتفاق خواهد افتاد كاملا ناكام خواهد ماند. آمريكايي ها از همان روز اول تلاش كردند به هر شكل ممكن روند تحولات منطقه را از اين 3 عنصر تهي كنند غافل از اينكه اين 3 مورد «عناصر تزريقي» ايران به تحولات منطقه نيست بلكه جزء ذاتي و بلكه مقوم ذات اين تحولات است و تا زماني كه خيزش هاي منطقه وجود دارد و به راه خود ادامه مي دهد اين 3 عنصر هم همراه آن خواهد بود.
درباره جنبه ديني تحولات، آمريكا تلاش كرد اينگونه القا كند كه خيزش هاي منطقه بيشتر ماهيت اجتماعي-اقتصادي دارد تا ماهيت ديني، و به همين دليل نيروهاي سكولار در آينده منطقه همچنان ميدان دار خواهند بود. اكنون اما روشن شده است كه در تمام منطقه از مصر تا بحرين گروه هاي اسلامي اصلي ترين سازمان دهندگان تحولات بوده اند و پس از اين هم در هرگونه ساختار سياسي كه در منطقه شكل بگيرد نيروهاي اسلام گرا جايگاهي ويژه خواهند داشت. احتمالا به همين دليل بود كه آمريكا از همان روزهاي اول در حالي كه در ظاهر تلاش مي كرد جنبه اسلامي تحولات را نفي كند، پس پرده جست وجو براي بازيگران اسلام گراي قابل اعتماد را آغاز كرد و از جمله به اين فكر افتاد كه هر طور شده يك شاخه قابل مذاكره درون اخوان المسلمين بيابد. درباره ماهيت مردمي تحولات، راهبرد آمريكايي ها اين بود -وهست- كه هرچه زودتر با خاموش كردن تحركات خياباني در چارچوب راهبردي كه خود آن را «انتقال آرام قدرت» (انتقال قدرت بدون حضور نيروهاي سازمان يافته اسلامگرا كه نزديك به ايران هستند) مي خواند، مديريت تحولات را به فاز سياسي و مذاكراتي منتقل كنند كه طبعا در آن داراي امكان مانور و قدرت چانه زني بيشتري هستند. اتفاقي كه در يمن رخ داد احتمالا تلاش هاي آمريكا در اين مسير را كاملا مسدود خواهد كرد چرا كه مردم منطقه مي بينند مثلا در ليبي كه آمريكا بيش از يك ماه است مشغول مذاكره پنهاني با قذافي است هيچ نتيجه اي حاصل نشده و سلاخي مردم بي گناه همچنان ادامه دارد اما در يمن كه مردم زير بار بازي هاي سياسي نرفتند و به مقاومت قهرمانانه در خيابان ادامه دادند ديكتاتور به ناچار ترك قدرت را پذيرفت و به زودي پايان دوران عبدالله صالح فرا خواهد رسيد. بنابراين روشن است كه ورود به فاز مذاكره با ديكتاتورها آن هم با واسطه گري آمريكا جز اينكه كمك به منحرف كردن تحولات و زمينه سازي براي سيطره آمريكا بر آينده منطقه- منتها در پوششي جديد- باشد، هيچ خير و خاصيت ديگري ندارد. و نهايتا جنبه ضد آمريكا و ضد صهيونيستي تحولات تازه در حال آشكار شدن است و آنچه از اين به بعد در اين باره خواهيم شنيد بسيار بيشتر از آن است كه تا به حال شنيده ايم. در مصر اكنون مبارك به اين دليل محاكمه مي شود كه سال هاي طولاني گاز اين كشور را بسيار ارزان تر از قيمت واقعي به اسرائيل داده تا هم جيب خود را پر كرده باشد و هم به آمريكا ثابت كند كه با همه توان و امكانات پشت غاصبان قدس ايستاده است. به زودي نوبت به بقيه ديكتاتورها هم مي رسد. آمريكا همه تلاش خود را براي گرفتن انرژي تحولات از طريق ناآرام سازي ايران، يا منحرف كردن آن با روش سوق دادن تحولات به سوي سكولاريسم يا نزاع ايراني- عربي انجام داده اما آنچه عملا رخ مي دهد اين است كه دشمن ترين گروه ها با آمريكا اصلي ترين گروه هاي سازنده ساختارهاي جديد منطقه هستند و به همين دليل آنچه آمريكا بايد منتظر آن باشد اين است كه آرام آرام صداي ايران را كه مي خواست داخل مرزهاي آن خفه كند، از همه جاي منطقه بشنوند.
اما درباره ايران، يك گزاره ساده هست كه عموم تحليلگران حتي مقام هاي آمريكايي و اسرائيلي به آن باور دارند -و كم و بيش آن را ابراز هم كرده اند- و آن هم اين است كه ايران تا اينجا اصلي ترين برنده تحولات منطقه بوده است. اگر بخواهيم فقط فهرستي كوتاه از «بردهاي راهبردي ايران» در منطقه ارائه كنيم، مي توان به موارد زير اشاره كرد.
1- نفس دگرگوني نظم مستقر در منطقه صرف نظر از اينكه نظم جايگزين چه سمت و سويي دارد يك دستاورد بزرگ براي ايران است. انقلاب اسلامي ايران طي 30 سال نفوذ گفتماني و عمليات نرم در منطقه، انرژي را آزاد كرده كه اكنون در حال درنورديدن ساختارهاي كهنه منطقه است؛ ساختارهايي كه آمريكايي ها طي دهه هاي طولاني بر 3 ركن امنيت اسرائيل، تامين تضمين شده انرژي و جلوگيري از بسط الگوي ايران استوار كرده بودند. اين نظم بدون شك چه از حيث قوانين حاكم بر آن و چه از نظر بازيگران دخيل در آن در حال تغيير است و اين تغيير هر اندازه كه باشد براي ايران دستاورد است.
2- دولت هاي دشمن ايران در منطقه يا از بين رفته اند يا به لرزه افتاده اند و ساختارهاي جديد اگرچه شكل نگرفته اما بي ترديد يكي از ويژگي هاي ثابت در همه ساختارهاي آينده منطقه اين است كه سعي خواهند كرد از ساختارهاي قبلي فاصله بگيرند و اين يعني همكاري با آمريكا، خوش خدمتي به آن و روي خوش نشان دادن مداوم به اسرائيل در آينده منطقه ديگر هرگز به آساني گذشته نخواهد بود. سقوط مبارك در مصر، نظم راهبردي پيرامون اسرائيل را كاملا به هم ريخته است. عربستان هم كه معادل مصر در شرق خاورميانه است خود مي داند در حالي كه همه منطقه در حال تغيير است چاره اي جز تن دادن به تغييرات بنيادين در ميان مدت ندارد و در اين مورد حتي از آمريكا هم كاري براي حفظ سيستم عتيقه آن ساخته نيست. بنابراين اتفاقي كه در حال رخ دادن است اين است كه عقبه حوزه استحفاظي آمريكا در منطقه در حال فروپاشي است و نوعي خلأ قدرت در منطقه شكل گرفته كه ايران بهترين گزينه براي پر كردن آن است.
3- دستاورد بعدي ايران اين است كه براي نخستين بار طي دهه هاي گذشته جنس فرايندهاي منطقه اجتماعي و مردمي شده و اين يعني انتقال فرايندها به حوزه اي كه مزيت نسبي ايران محسوب مي شود. پيش از اين بارها گفته ايم كه آمريكايي ها نه از حيث ايدئولوژيك و نه از جنبه نهادي نه تنها هيچ نزديكي با مردم منطقه ندارند بلكه حتي كانال تاثيرگذاري بر رفتار آنها مهيا نكرده اند. علت هم اين بوده كه آمريكا در تمام سال هاي گذشته از طريق تعامل با دولت ها (در واقع باج گرفتن از آنها) به هر آنچه در منطقه به دنبال آن بوده مي رسيده و لذا ضرورتي به ارتباط با مردم نمي ديده است. برعكس، ايران در تمام اين سال ها به دليل دخالت هاي آمريكا از داشتن روابط حسنه با برخي كشورهاي منطقه محروم بوده اما در همان حال تمركز خود را بر ارتباط گيري با مردم و سازمان دادن به نيروهاي تحت ستم در منطقه قرار داده است. اكنون كه بر خلاف پيش بيني آمريكا و ديكتاتورهاي منطقه يك موج مردمي در منطقه به راه افتاده طبعا كشوري دست بالا را دارد كه كانال هاي ارتباطي نافذتر و محبوبيت بيشتري در بين مردم داشته باشد و اين كشور بدون ترديد ايران است هم چنانكه پيش از اين هم همه برآوردهاي آمريكا از افكار عمومي منطقه همين را نشان مي داد.
4- دستاورد بعدي ايران اين است كه اولا به دليل گرفتاري استراتژيك آمريكا در مديريت همزمان جبهه هاي متنوعي كه در منطقه پيش روي آن باز شده و در تمامي آنها منافع حياتي آمريكا در حال به چالش كشيده شدن است، ثانيا به دليل نيازي كه آمريكا به تعامل با ايران در حوزه هاي منطقه اي احساس مي كند و قطعي بودن اينكه ايران و دوستان و متحدان منطقه اي اش اصلي ترين بازيگران منطقه در دهه هاي آينده خواهند بود و ثالثا به دليل وقوع زلزله هاي سياسي در كشورهاي دشمن ايران در منطقه، نوعي فضاي تنفس استراتژيك براي ايران باز شده كه بعيد است آمريكايي ها قادر به مسدود كردن آن باشند. اكنون آمريكايي ها در چند جبهه شكست هاي پي در پي خورده اند و در جبهه هايي ديگر جنگي سخت در پيش دارند و لذا احتمالا آخرين چيزي كه آمريكا به آن علاقه دارد اين است كه جبهه اي جديد آن هم در مقابل كشوري مانند ايران پيش روي آن باز شود. در مرحله بعد، براي آمريكا و اسرائيل طي سال هاي گذشته اين بسيار مهم بوده است كه تمام انرژي ها و نيروها در منطقه را به سمت درگيري با ايران و منزوي كردن آن سوق بدهند و از «اصلي» شدن هر مسئله ديگري در منطقه جلوگيري كنند. اتفاقات 3-4 ماه اخير در منطقه خود به خود موضوع ايران را به حاشيه برده است. ديگر نه آمريكا جرئت و انگيزه اقدام واقعي (غير نمادين) عليه ايران را دارد و نه در كشورهاي ديكتاتوري منطقه (آنها كه سقوط نكرده اند) توان و نيرويي مانده كه بخواهند آن را صرف مقابله با مثلا برنامه هسته اي ايران بكنند. تحريم هاي سمبليك اخيرا اعمال شده عليه ايران به بهانه نقض حقوق بشر يا بداخلاقي هاي ترحم برانگيزي كه بقاياي ديكتاتورهاي عربي در كشورهاي حاشيه خليج فارس مي كنند بيش از آنكه به معناي باز شدن يك جبهه واقعي عليه ايران باشد، تلاش هايي نمادين و فاقد اثر واقعي است با اين هدف كه اولا كشورهاي عربي از اين موضوع كه منشأ واقعي اعتراض ها عليه آنها داخلي است و ربطي به برنامه ريزي اين و آن ندارد بگريزند و ثانيا با مشغول سازي ايران اعتماد به نفس آن در اثر تحولات منطقه را كاهش بدهند كه طبعا تاثيري در حقيقت آنچه ايران قادر به دست يابي به آن بوده نمي گذارد.
اين 4 بند فقط شروع يك فهرست بلند است. در اين باره بيشتر خواهيم نوشت.
مهدي محمدي

 



محسني اژه اي: براي فائزه هاشمي پرونده جديدي تشكيل شده است

سخنگوي دستگاه قضايي از تشكيل پرونده قضايي جديد براي فائزه هاشمي به دنبال مصاحبه وي با يك سايت خارجي خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در دومين نشست خبري خود در سال جاري طي سخناني به تحولات منطقه اشاره كرد و گفت: بايد اظهار تاسف كرد كه مدعيان حقوق بشر اين همه فجايع به خصوص در بحرين را مي بينند ولي هيچ اقدامي نمي كنند و حتي كشور انگليس بعضي از مسئولان رژيم بحرين را براي شركت در جشن دعوت مي كند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري پيرامون مصاحبه اخير فائزه هاشمي با يك سايت خارجي تصريح كرد: اين مطلب را من نيز ديدم و الحق و الانصاف برخي از مطالب آن قابل تعقيب است، به همين خاطر با دادستان تهران تماس گرفتم كه او اعلام كرد مصاحبه مورد اشاره را ديده و اقدامات لازم را انجام داده است.
سخنگوي دستگاه قضايي با بيان اينكه اين پرونده در حال رسيدگي است، اظهار داشت: به گفته دادستان تهران غير از پرونده هاي قبلي، براي فائزه هاشمي درباره اين موضوع پرونده جديدي تشكيل شده است.
اژه اي در پاسخ به سوال ديگري درباره شكايت مجلس از دولت پيرامون عدم تشكيل وزارت خانه ورزش و جوانان گفت: در مواردي ممكن است پرونده اي چند بخش داشته باشد. بخشي از پرونده ممكن است به سازمان بازرسي كل كشور ارسال شود تا مشخص شود آيا دستگاه هايي كه پس از تصويب قانون بايد انجام وظيفه مي كردند به وظيفه خود عمل كرده اند يا خير. در بخش ديگر نيز اگر مصوباتي وجود داشته باشد كه از سوي افرادي ادعا شود اين مصوبات خلاف قانون است، ديوان عدالت اداري مي تواند ورود كند. از سوي ديگر اگر كساني با سوءاستفاده از موقعيت، قانون را اجرا نكردند، طبيعي است كه موضوع به دادسرا گزارش داده مي شود. در اين خصوص نيز اين موضوع به بخش هاي ذي ربط ارجاع داده شده است.
خبرنگاري از سخنگوي دستگاه قضايي پرسيد كه شنيده شده حزب مشاركت كه فعاليتش غيرقانوني اعلام شده با برگزاري جلساتي، اقدامات خود را ادامه مي دهد كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: اگر حزب، گروه و سازماني كه پروانه اش لغو شده تحت آن عنوان مجددا فعاليت كند مدعي العموم وارد مي شود و برخورد قانوني انجام خواهد داد.
دادستان كل كشور در خصوص پرونده عقرب سياه نيز گفت: نسبت به حكم صادره عده اي از شكات اعتراض داشتند كه اعتراض خود را مطرح كردند. دادستان نيز در اين زمينه معترض بود و اين پرونده براي رسيدگي به مرحله تجديدنظر مي رود.
وي هم چنين در خصوص رسيدگي به پرونده كهريزك گفت: براي بخش عمده اي از پرونده كهريزك حكم صادر شده است. در خصوص بخشي از موضوع كه در خصوص قضات بود هنوز پرونده در دادسراي تهران در حال بررسي است و منجر به صدور حكم نشده است.
وي در خصوص پرونده كوي دانشگاه هم گفت: اين پرونده داراي سه بخش است و اقدامات دادسرايي در سه دسته انجام شد و به دادگاه ارسال شده است. يك دسته كساني بودند كه اقداماتي را عليه يك سري از دانشجويان انجام دادند در حالي كه دانشجو نبودند. دسته دوم كساني بودند كه در كوي بودند ولي دانشجو نبوده و اقدامات تخريبي انجام دادند و دسته اي ديگر دانشجو بوده، در كوي نيز حضور داشتند و اقدامات خلافي را انجام داده بودند. پرونده اكنون به دادگاه ارسال شده، آخرين دفاعيات گرفته شده و فكر نمي كنم مدت زمان زيادي تا صدور حكم نهايي طول بكشد.
محسني اژه اي در سوال يكي ديگر از خبرنگاران درباره تخريب يا توهين به مقامات دولتي گفت:
چنانچه توهيني شود، اگر اين توهين به شخص حقيقي باشد در صورت داشتن شاكي خصوصي، قابل تعقيب است اما اگر به يك مسئول، كارمند و مدير به دليل سمت و وظيفه اش توهيني صورت گيرد، مدعي العموم مي تواند وارد شود و ضرورتي براي شكايت خصوصي نيست.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر شكايت معاونت حقوقي رياست جمهوري از يكي از مداحان گفت: دادستاني تهران وارد عمل شده و پرونده در حال رسيدگي است و بايد مانند ساير پرونده ها مراحل خود را طي كند.
اژه اي همچنين در پاسخ به سؤالي در رابطه با احضار «جوانفكر» به دادسراي تهران گفت: وي احضار شده و يك جلسه هم حضور پيدا كرده و وقت خواست تا مستنداتش را ارائه دهد كه جزييات اين پرونده بعدا اطلاع داده مي شود.
اقدامات تهاجمي
در زمينه حقوق بشر
خبرنگار قضايي كيهان در اين نشست با اشاره به ديدار آيت الله آملي لاريجاني با وزير دادگستري عراق و تصريح رئيس قوه قضاييه مبني بر تدوين مباني حقوق بشر اسلامي و همچنين يادآوري پيشنهاد رئيس سابق قوه قضاييه در ديدار رئيس مجلس بلاروس پيرامون تشكيل ساختار قضايي در جنبش غيرمتعهدها پرسيد آيا امروز كه شاهد جرايم بين المللي هستيم و در بحرين نسل كشي و جنايت عليه بشريت از سوي آل خليفه و آل سعود صورت مي گيرد دستگاه قضايي نمي خواهد بحث هاي حقوق بشري را كاربردي تر دنبال كند كه محسني اژه اي در پاسخ تاكيدكرد: امروز ساختارهاي بين المللي واقعا عليل هستند و با توجه به نفوذي كه چند كشور بزرگ در اين نهادها دارند كار به ثمر نمي رسد نه اينكه اقدامي نمي شود. ما از همه كشورهاي عضو مي خواهيم كه تلاش كنند تا در اين ساختارها اعمال نفوذ وجود نداشته باشد. امروز آمريكا، انگليس و اسرائيل مدعيان حقوق بشرند در حالي كه خودشان در حال انجام جنايت هستند.
محسني اژه اي افزود: جمهوري اسلامي ايران مواردي را مانند اينكه ساختارها را از نفوذ كشورهاي بزرگ خارج كنند، مطرح كرده است كه اميدواريم به نتيجه برسد.
وي اظهار داشت: مكتب اسلام بيش از همه مكاتب به حقوق مردم توجه دارد و جاي اين سؤال باقي است كه چرا مسلمانان نبايد خودشان مباني حقوق بشر را كه بسيار هم مترقي است تدوين كنند.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به خبرنگاري كه مطرح كرد كه اگر دولت در بحث تشكيل وزارت ورزش و جوانان كوتاهي كند چه برخوردي خواهد شد؟ گفت: ما اصلا چنين تصوري نداريم و تصور ما اين است كه به موقع اقدام خواهد شد.
خبرنگاري پرسيد با توجه به قراردادي كه روز يكشنبه بين ايران و عراق در زمينه استرداد مجرمان بسته شد آيا مجرمان به ايران باز مي گردند يا نه و دادرسي به عهده كدام كشور است كه وي در پاسخ گفت: ما اگر با كشورهاي اسلامي توافقاتي در اين زمينه داشته باشيم اجمالا مفيد است به خصوص از دهه هاي اول انقلاب تا به امروز بسياري از كساني كه تروريسم بودند به كشور عراق فرار كردند و برخي ديگر از جمله منافقين در داخل عراق عليه ايران و حتي خود عراق اقدام كرده اند. بنابراين هم دولت عراق و هم ايران مي توانند اينها را تعقيب كنند.
وي افزود: ما براساس توافقاتي كه از سال 1301 تا به امروز داشته ايم و همچنين توافقات جديدي كه در سال 2006 صورت گرفت مي خواهيم اينها به اين منجر شود كه عراق اين كساني را كه دستشان به خون مردم ما آلوده است را اخراج كند تا با آنها برخورد صورت گيرد البته اين قضيه متقابل است بعضي از مجرمين عراقي نيز ممكن است در ايران باشند و اين معاضدت ها اگر از مسير خودش انجام شود به نفع دو كشور است.
ليست 250 نفره
در حال رسيدگي است
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه با توجه به گذشت زمان از ارائه ليست 250 نفره مفسدان اقتصادي از سوي رئيس جمهور به دستگاه قضايي چه اقدامي انجام شده است، گفت: عده اي از افرادي كه در اين ليست اسمشان برشمرده شده بود كساني بودند كه سالها قبل به پرونده آنها رسيدگي شده بود و اين افراد نيز محكوم شده بودند.
وي ادامه داد: بررسي اوليه اين ليست به ما نشان داد كه حتي فردي در اين ليست وجود دارد كه با نامه نگاري به برخي مسئولين فرصت گرفته تا بتواند بدهي بانكي خود را بپردازد.
دادستان كل كشور تصريح كرد: كار دستگاه قضايي در برخورد با مفسدان اقتصادي متفاوت از ساير دستگاهها است زيرا دستگاه قضايي موظف است به تك تك اتهامات يك فرد رسيدگي كند و سپس اسم او را به عنوان متهم و محكوم ارائه دهد.
دادستان كل كشور درباره شنيده ها پيرامون فرار هومن پروين قاچاقچي سوخت از كشور نيز گفت: ما در اين زمينه سؤال كرديم كه گفتند فرار گزارش داده شده است. ما فعلا اقدام كرده ايم منتهي هنوز مشخص نيست چون يك بار ديگر هم چنين خبري وجود داشت ولي فرار نكرده بود.
وي افزود: وي تا دو روز گذشته كه نيامده بود و اگر گزارش فرار صحيح باشد دادگاه و دادسرا نسبت به وثيقه اش تصميم مي گيرند و همچنين برخورد لازم و اقدامات بين المللي را در اين زمينه صورت خواهند داد.

 



دامپزشك (گفت و شنود)

گفت: يكي از سايت هاي ضد انقلاب خطاب به مهاجراني و كديور نوشته است؛ «اپوزيسيون به شما دو نفر مشكوك است و بعيد است كه شما عامل كيهان نباشيد»!
گفتم: مردك چرا به كيهان اهانت كرده است؟! حالا دليلش چيست؟
گفت: نوشته است اگر جرس دستپخت كيهان نيست چرا هر روز براي ستون گفت و شنود يا اخبار ويژه كيهان يكي دو تا گاف در آستين دارد؟
گفتم: حالا پيشنهاد اين سايت چيست؟
گفت: خطاب به مهاجراني و كديور نوشته بهترين خدمت شما به اپوزيسيون آن است كه سايت جرس را تعطيل كنيد.
گفتم: فلان فلان شده ها دارند مشتري هاي كيهان را فراري مي دهند. خب! حالا بهاءالله مهاجراني و كديور افندي چه جوابي داده اند؟
گفت: خودشان جوابي نداده اند ولي سايت ربع پهلوي به جاي آنها جواب داده و نوشته؛ اساساً آقايان كديور و مهاجراني به اينگونه پيشنهادات محل نمي گذارند و اعتقادي ندارند.
گفتم: جواب چمن درقيچي داده اند. خب! حيوانات هم به دامپزشك اعتقادي ندارند ولي معالجه مي شوند!
 



حجت الاسلام مصباحي مقدم :
فتنه گري هاي مجمع روحانيون در سال 88 ناشي از عدم اعتقاد آنها به ولايت فقيه بود

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت، اقدامات مجمع روحانيون در سال 88 را ناشي از عدم اعتقاد صحيح آنها به جايگاه و نهاد ولايت فقيه دانست.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده مردم تهران و عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس با اشاره به عملكرد مجمع روحانيون در سالهاي اخير گفت: مجمع روحانيون وقتي از جامعه روحانيت انشعاب كرد كه امام راحل در حيات مبارك خويش به سر مي بردند، البته اين مسئله در زمان يكي از انتخابات مجلس رخ داد.
مصباحي مقدم ادامه داد: واقع مسئله اين است كه به تدريج و به خصوص پس از رحلت امام راحل حركت مجمع روحانيون از جايگاه اصلي خود و بنياني كه گذاشته شده بود زاويه گرفت؛ اين زاويه نسبت به رهبري بود و آنها انتظار نداشتند كه رهبر معظم انقلاب براي رهبري نظام انتخاب شوند و شايد هم در آغاز، زياد نسبت به اين مسئله حساسيت نشان نمي دادند و حتي همراهي هايي هم مي كردند.
وي افزود: روند اقدامات برخي اعضاي مجمع روحانيون تا آنجا ادامه داشت كه چند مسئله را از جمله تقليل جايگاه ولايت فقيه در نظام را مطرح كردند؛ آنها عنوان كرده بودند كه ما ولايت فقيه را در چارچوب قانون اساسي قبول داريم و اين بدان معناست كه ولايت فقيه چون قانوني است، پذيرفته مي شود نه اينكه ولايت فقيه مد نظر امام كه چه در قانون اساسي گنجانده شود و يا نشود، پذيرفته است.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز همچنين گفت: برخي از اعضاي موثر مجمع روحانيون خود مطرح مي كنند كه ما با ولايت مطلقه فقيهي كه امام راحل مطرح مي كردند، مخالف بوديم ولي جرات ابراز آن را نداشتيم؛ اين نشان دهنده يك نوع زاويه گرفتن با آن چيزي است كه اعضاي مجمع روحانيون در زمان امام راحل از خود بروز مي دادند.
بعدها همين اعضاي مجمع روحانيون نسبت به رهبر معظم انقلاب زاويه خود را بيشتر نشان دادند و يا دنبال كاهش قدرت ولايت فقيه و كنار گذاشته شدن اين جايگاه از نظام اسلامي بودند، البته حداقل هدف آنها در كوتاه مدت، كاهش قدرت ولايت فقيه بود. نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه امام راحل تاثيري مثال زدني بر افكار مردم داشت، گفت: جايگاه و نهاد ولايت فقيه متاسفانه از نظر مجمع روحانيون پذيرفته شده نيست لذا در انتخابات رياست جمهوري سال 88 اعضاي مجمع به جاي اينكه مواضع رهبر انقلاب در نمازجمعه همان سال را به عنوان فصل الخطاب، تاييد كنند با فراخوان مردم به حضور در خيابانها پرداختند.

 



اگه شورا براي هماهنگيه پس اين سرگرداني براي چيه؟! (خبر ويژه)

آيا كسي نيست اپوزيسيون را از اين جهنم بلاتكليفي كه در آن به سر مي برد، بيرون بياورد؟
اين پرسش از سر عصبانيت را يكي از كاربران شبكه بالاترين عنوان كرده و مي نويسد: اعلام مي كنم كه من ديگر دنباله رو موسوي نيستم و شوراي موهوم راه سبز را قبول ندارم. موسوي تمام ظرفيت اپوزيسيون و مخالفت با رژيم را نابود كرد و برنامه اي براي چنين روزهايي نداشت. در نتيجه ناگهان شوراي موهومي به نام شوراي راه سبز اميد سر برآورد كه مشخص نيست چه كساني هستند و چه برنامه اي دارند، و نشانه هاي زيادي از بيراهگي و واپسگرايي در آن مشاهده مي شود. من بر اين باورم كه بايد سران دموكرات و سكولار پيدا كنيم. من از ابتداي حركت سال 88 در تمامي فعاليت ها حضور داشتم و همچنين از طرفداران موسوي بودم ولي اكنون به اين نتيجه رسيدم. پيشنهاد مي دهم تا اطلاعيه اي در بالاترين انتشار دهيم كه هر كس حاضر به مديريت اپوزيسيون است، خود را معرفي كند و آن موقع تازه ما مي فهميم كه چكار بايد انجام بدهيم و شروع به ارزيابي افراد مي كنيم. و در نهايت مي توانيم خود را سازماندهي كنيم و از اين جهنم بي تكليفي بيرون بياييم.
برخي ديگر از عناصر ضدانقلاب فعال در شبكه ياد شده تحليل هايي از اين دست را منتشر كرده اند:
- دوستان فكر نمي كنيد سكوت دوستان راه سبز به شدت مشكوك است. مجتبي واحدي هر 3 روز يه بار پست جديد توي فيس بوكش مي داد اما از يك هفته پيش ساكته و آخرين پستش هم درباره پادگان اشرف و مجاهدين [ منافقين] بوده. چرا اين قدر اينها ساكتن؟
- شوراي هماهنگي راه سبز چيه؟ يكي ميتونه بگه اينا كيان؟ با چه معياري عضو شوران؟ آيا اگه مسئول هماهنگي جنبش سبز هستن، پس چرا جنبش اين قدر سرگردان شده؟
- محض يادآوري شورا! 72 روز از حصر موسوي و كروبي گذشت. آقاي امير ارجمند آيا واقعاً شما از معتمدين موسوي و كروبي هستيد؟ شما اصلاً هماهنگ نيستيد و با اين كار، موقعيت به دست امثال شريعتمداري مي دهيد.
- اين كمپين نامه نويسي به موسوي چه بازي درآوردين؟ الان وقت مناسبيه براي شوخي؟!
- نمي دانم چرا نسبت به اين كمپين نامه نويسي به موسوي و رهنورد دل چركين هستم.
- نبايد منتظر شوراي هماهنگي باشيم. من يه تار موي يكي از اعضاي فيس بوك 25 بهمن رو به همه اعضاي اين شورا منفعل و ترسو نمي دم.
- هيچ آبي از ما گرم نمي شود. حال هي بشينيد و پس از هفته اي يكبار راهپيمايي تفريحي، منتظر بيانيه شماره فلان جنبش باشيم كه 15 روز ديگه مي خوايم راه بريم توي خيابون. تازه از اون طرف، اين خاتمي بي غيرت داره به انتخابات مجلس فكر مي كنه. انگار نه انگار كه تلفات داديم. جنبش هم كه حركت اعتراضيش انگار زنگ تفريحه. بابا مگه نگفتين اگه تقلب بشه، ايران قيامت مي شه، اگه موسوي و كروبي رو بگيرن، ايران چي ميشه، اگه ساماندهي يارانه ها شروع بشه، قيامت مي شه. آخرش هم موسوي و كروبي رو گرفتن و آب از آب تكون نخورد.
يادآور مي شود شوراي كذايي به دنبال افتضاحات زنجيره اي كه در دعوت هاي اول، دهم، هفدهم و بيست و چهارم اسفند به بار آورد، كاملاً به ظرفيت خود پي برده و به همين دليل در برابر دعوت ديگر محافل ضد انقلاب به تشنج در روز كارگر، اعلام كرده كه سبزها مي توانند در حمايت از خواسته هاي كارگران، از همراهي و همدلي دريغ نورزند.




 



تحليلگر سيا از چاخان «تحريم» مي گويد (خبر ويژه)

يك تحليلگر سازمان جاسوسي آمريكا تصريح كرد اعلام تحريم 32 مقام ايراني به هيچ وجه اعمال فشار به جمهوري اسلامي نيست و قطعاً كارساز نخواهد بود.
راديو فردا در بررسي رفتار تبليغاتي اخير غرب تأكيد كرد: منتقدان چنين بيانيه ها را بي فايده مي دانند و مي گويند جدي نيست چرا كه تحريم كنندگان با هدف مذاكره باايران حتي افرادي را هم كه در اين فهرست هاي تحريمي بوده اند خارج كرده اند. از نگاه منتقدان، اين تحريم ها كم دامنه و بي پشتوانه است. آنها نكات ديگري را هم در بي فايده بودن اين قطعنامه ها مطرح مي كنند. از جمله اينكه كساني چون حجت الاسلام سيدمحمد سلطاني، قاضي دادگاه انقلاب مشهد و ديگراني چون او، نه اموالي در اروپا از خود به جاي مي نهند كه توقيف شود و نه سفري به غرب مي كنند كه ممنوع الورود شوند.
راديو فردا در ادامه تحليل خود سراغ يكي از عناصر ضدانقلاب به نام «رضا-ت» (مقيم اروپا و تحليلگر دايمي رسانه سيا) رفت و نظر وي را درباره بيانيه تحريم 32 مقام ايراني به بهانه حقوق بشر جويا شد. اين عنصر ضدانقلاب در پاسخ گفت: در طول 10 سال گذشته اروپا و آمريكا كه رهبري تحريم هاي شخصيت هاي نظامي، سياسي و امنيتي ايران را به عهده داشته، اسامي تعدادي از مسئولين ايراني را در چنين ليست هايي منتشر كرده اند. ولي نه دولت ايران نسبت به تنظيم اين ليست ها بها داده و نه محدوديت هايي كه عليه اين اشخاص اعمال شده، تأثيرگذار بوده است. هدف اين تحريم ها، اعمال فشار نهايي عليه ايران نيست و اروپا و آمريكا همچنان سياست درهاي باز ديپلماسي را با ايران ادامه مي دهند.
وي با بيان اينكه تحريم هاي مذكور جدي نيست، افزود: «زماني كه ضرورت داشت تا اشخاص مهم تري از هيئت حاكمه جمهوري اسلامي ايران در ليست اين تحريم ها قرار بگيرند، حتي بعد از قرار گرفتن در ليست هم در يك تجديدنظر ثانوي، ليست ها به نوعي تنظيم شده كه ادامه سياست «درهاي باز» همچنان با ايران امكان پذير باشد. نمونه اين ادعا علي اكبر صالحي است كه نام وي سابق بر اين در ليست تحريم هاي اروپا و آمريكا ذكر شده بود ولي بعدها نامش از اين ليست خارج گرديد. حتي مي بينيم كه آقاي جليلي كه با وجود اينكه يكي از مقامات امنيتي درجه يك ايران است، خارج از اين ليست قرار گرفته ولي نام اشخاصي در يك دادگاه يا نام فرمانده اي در يك بخش از سپاه در اين ليست گنجانده شده اند كه اين اعلام تحريم به هيچ وجه اعمال فشاري براي جمهوري اسلامي و يا حتي وسيله اي براي تغيير نظر جمهوري اسلامي و يا حتي تعديل در مناسبات آنها با دنياي خارج نيست.»
وي در بيان سند ديگر جدي نبودن موضوع تحريم ها عليه ايران گفت «ما همين چند ماه پيش ناظر بوديم كه وقتي جمهوري اسلامي براي دريافت مطالباتش از صادرات نفت به هند دچار اشكال شد و بانك هاي هندي به دليل مضيقه هايي كه سيستم بانكي اروپا و آمريكا به علت تحريم ها بر عليه ايران وارد مي كنند، قادر به پرداخت اين پول نيستند، بلافاصله يك راه جانبي پيدا شد و يكي از بانك هاي آلماني تسهيلاتي فراهم كرد تا اين پول از هندوستان توسط آلماني ها به دست دولت ايران رسيد. بنابراين فشارهايي كه عليه ايران اعمال مي شود، فشارهاي كارسازي نيست. فشارهايي نيست كه جمهوري اسلامي را تحت فشار قاطع قرار دهد. اين فشارها، فشارهاي تبليغاتي است. به هر حال ايران اعتنايي به اين تحريم هاي نيم بند نمي كند.
تحليلگر سازمان سيا در پايان گفت: اين تحريم ها نه در رسانه هاي بين المللي انعكاس پيدا مي كند و نه در 10 سال گذشته شدت يافته است.

 



دوستان! رفقا! رژيم همه ما را سركار گذاشته (خبر ويژه)

با كم سو شدن تحرك خياباني، اختلافات درون جنبش سبز شدت بيشتري پيدا كرده است.
پايگاه اينترنتي خودنويس -وابسته به اپوزيسيون مقيم خارج- با بيان اين خبر مي نويسد: با تشديد اختلافات درون اپوزيسيون، هركس از ظن خود تلاش مي كند دليلي براي كم فروغ شدن بيابد. يكي تندروي را محكوم مي كند و ديگري كندروي را، يكي اصلاح طلبان را، ديگري منتقدان را. در اين ميان هر روز كه بيشتر گذشت، برخي تلاش كردند بي عملي خود در فضاي واقعي را به بيش فعالي در فضاي مجازي جبران كنند. بازار اتهام زني درباره دريافت وجه نقد از نهادهاي امنيتي داغ شد. خود ما متهم به اختلاف افكني و جاسوسي سپاه و مزدوري رژيم و جيره خواري آن شديم كه از سوي جرس و كلمه منتشر شد. چون برخي منابع مالي تلويزيون رسا و همكاران آن را به شكل مخفف نام آنها (حرف اول اسم) منتشر كرده بوديم. انتشار بخش هايي از آن گزارش در روزنامه كيهان نيز فريادها رابلندتر كرد كه «ديديد گفتيم خودنويس و كيهان همكار يكديگر هستند!» البته اين دوستان هرگز توجه نكردند كه آيا نقل مطالب در روزنامه كيهان به معناي همكاري است؟ اگر اين طور است به همه اين دوستان توصيه مي كنم كه سري به آرشيو اخبار ويژه روزنامه كيهان بزنند تا ببينند چه حجم از اخبار و مقالات و گزارش هاي وب سايت جرس در روزنامه كيهان منتشر شده است.
خودنويس در ادامه و به تلافي اقدام جرس، به اقدام اين رسانه وابسته به كديور در معرفي نام 23 بازداشتي آشوب و فتنه خياباني سال 88 پرداخت كه بيانيه اي را بدون ذكر نام خود منتشر كرده اند اما جرس زحمت كشيده و نام آنان را لو داده است! خودنويس تأكيد مي كند: هر اتفاقي براي اين افراد بيفتد و هر هزينه اي براي آنان پيش آيد، مسئوليتش به گردن جرس و كلمه است كه اسامي آنان را لو داده اند. آنها اكنون چه حقي دارند ما و ديگران را متهم به همكاري نهادهاي امنيتي و لو دادن همكاران جنبش متهم كنند، به خصوص حالا كه لقمه حاضر و آماده را در دهان نيروهاي امنيتي قرار داده اند.

 



خدا كند فك وفاميلمان نفهمند ما در اينجا چقدر خوار شده ايم! (خبر ويژه)

عناصر فرصت طلبي كه با ژست معارضه با جمهوري اسلامي به غرب مي گريختند و درخواست پناهندگي سياسي مي كردند، با مشكلات جدي مواجه شده اند.
گزارش رسانه هاي گوناگون غربي حاكي از آن است كه به دنبال فروكش كردن اغتشاش هاي خياباني و نااميدي سرويس هاي جاسوسي غربي از اين تحركات، اعطاي پناهندگي به عناصر فراري هم با محدوديت ها و سخت گيري هاي فراواني مواجه شده است به نحوي كه برخي از اين افراد مجبور به تجمع توأم با اعتراض در شماري از پايتخت هاي اروپايي به ويژه لندن شده اند.
به گزارش گاردين 4 تن از اين افراد در اعتراض به رد درخواست پناهندگي شان از دولت انگليس، مدعي اعتصاب غذا و تحصن شده اند.
يكي از اين افراد درباره علت اعتراض خود مي گويد: «هيچ كس در انگليس به حرف ما گوش نمي دهد و كسي علاقه اي به آنچه ما مي گوييم از خود نشان نمي دهد، بنابراين ما چاره ديگري نداريم.» اين گونه اقدامات نشانگر افزايش حس نااميدي و يأس در ميان افراد فراري است.
نشريه فرانسوي لاووا دونور نيز از اوضاع فلاكت بار يك تيم از عناصر فراري خبر داده كه قرار بوده به لندن بروند اما سركيسه شده و در جنگلي در فرانسه غال گذاشته شده اند. آنها مي گويند 35 هزار يورو پرداخته اند تا به لندن برسند و تابعيت بگيرند اما فردي كه آنها را به مقصد مي برده، در نزديكي پاريس پياده شان كرده و گفته اينجا لندن است! 50 نفر از اين قبيل در داخل جنگلي در شهر «تنگم» به سر مي برند.
افزايش تعداد كلاهبرداراني كه با ادعاي حضور در آشوبهاي خياباني ايران در سال 88 به دنبال دريافت پناهندگي از كشورهاي اروپايي و آمريكا بودند، سبب شده تا غربي ها هم ديگر نسبت به اين ادعاها واكنشي نشان ندهند؛ تا جايي كه دولت انگلستان اعلام كرده كه به زودي اكثر اين افراد را اخراج خواهد كرد.
چندي پيش هم يك بلاگر ساكن آمريكا مطلب جالبي را درباره علت حضور خود در تجمعات جريان سبز عليه جمهوري اسلامي ايران در اين كشور بيان كرد كه نشان مي داد گرفتن پذيرش اقامت در كشورهاي غربي، اصلي ترين علت مطرح كردن ادعاهايي عليه جمهوري اسلامي ايران است.
نويسنده وبلاگ «نسوان معلقه» در اين زمينه نوشته بود: گرين موومنت (جنبش سبز) خيلي چيز خوبي است؛ خاصه اگر دستاويز گرين كارت (كارت اقامت دائم در آمريكا) گرفتن هم بشود. براي همين هم سال گذشته هر وقت تجمعي بود، ما هم مي رفتيم، يك دستبند سبز هم به مچ دستمون بسته بوديم. بعد يكي از بچه هايي كه كهنه كار سياسي است، هي ازمون توي زواياي مختلف عكس گرفت. بعد هم به ما يك وكيل خوب معرفي كرد. وقتي تلفني با وكيل حرف زديم گفت كه «فقط موارد واقعي را قبول مي كند» و ما توي دلمون به اين كهنه كار سياسي فحش داديم كه مگه ما را از قبل معرفي نكرده بودي كه چقدر واقعي هستيم. بعد اين دوست ما گفت بچه جان، خام هستي ديگه، حالا كو تا پخته شي؟ كهنه كار شي؟ و گفت اين وكيل بايد اينجوري بگه وگرنه دفتر وكالتش را پلمب مي كنن؛ خودش مي دونه، كار بلده. خلاصه ما با اين وكيل خوب يك سناريوي خوبتر نوشتيم و تمرين كرديم و آخر سر هم با يك سري عكس واقعي از يك صحنه جعلي و اين وكيل كاربلد رفتيم اداره مهاجرت و در همان اولين جلسه پناهندگي گرفتيم. خدائيش وكيلش خيلي خوب بود، اينقدر كه هيچ كس از ما نپرسيد شما كه با پاي خودتون و با ويزا اومديد توي اين كشور، چي شد يك دفعه در معرض خطر قرار گرفتيد و بايد بهتون پناهندگي بديم؟ شماها كه هنوز با دولت مكرم جمهوري اسلامي ايران مراودات مالي داريد، پناهندگي مي خواهيد چي كار؟ شماها كه با پاسپورت آمريكايي تا تركيه مي رويد، بعد با پاسپورت ايراني مي رويد به مامان و بابا سر مي زنيد، پناهندگي ديگه چه صيغه ايه؟
چندي قبل يكي از كاربران فيس بوك نوشته بود ما كه وابستگي خودمان را به آمريكا و اسرائيل نفي مي كنيم در مقابل اين سؤال چه پاسخي داريم كه تنها راه اعتماد اداره مهاجرت آمريكا به ما، اثبات همراهي ما با جنبش سبز است؟! من كه از اينهمه تحقير خجالت مي كشم. خدا كند فك وفاميلمان در ايران متوجه نشوند كه ما در اينجا به چه خواري و ذلتي افتاده ايم.

 



پيغام محرمانه رژيم هاي مرتجع به مصر؛ چرا به جمهوري اسلامي نزديك مي شويد؟! (خبر ويژه)

انقلاب مصر و دولت انتقالي آن به خاطر رويكرد مثبت و گسترده به جمهوري اسلامي ايران تحت فشار شديد رژيم هاي وابسته و مرتجع منطقه قرار گرفته است.
مجله آمريكايي تايم، در گزارشي به بررسي اين پرسش پرداخت كه «آيا مصر جديد مناسبات نزديكي با جمهوري اسلامي ايران خواهد داشت» و نوشت: به دنبال رويدادهاي اخير خاورميانه دولت انتقالي و وزيرخارجه آن از بازنگري در روابط تيره گذشته با ايران خبر مي دهند.
تايم اضافه كرد: برخي كشورهاي عرب نظير عربستان، مصر را به علت تمايل به گسترش روابط دوستانه با ايران تحت فشار بي سابقه گذاشته اند.
يادآور مي شود رژيم فاسد و خودكامه حسني مبارك به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي نقش ديوار حائل ميان جمهوري اسلامي ايران و ملت مسلمان مصر را ايفا مي كرد اما با فروپاشي رژيم مبارك، اشتياق به گسترش روابط دوجانبه فزوني گرفته و دولت انتقالي تحت فشار افكار عمومي براي بهبود و توسعه مناسبات با جمهوري اسلامي است.
در همين حال برخي رسانه هاي منطقه از نگراني و گلايه و شكايت شوراي همكاري خليج فارس درباره رويكرد مثبت مصر به ايران خبر داده اند. روزنامه كويتي القبس به نقل از منبع مطلع گزارش داد: شوراي همكاري خليج فارس با ارسال نامه محرمانه اي به قاهره، از ابراز اشتياق وزير خارجه مصر براي بهبود روابط با ايران و افزايش مناسبات اقتصادي و تجاري انتقاد و ابراز ناخرسندي كرده است. در اين نامه ادعا شده ابراز علاقه مصر براي برقراري رابطه با ايران در حالي كه ايران تهديدات خود عليه كشورهاي حاشيه خليج فارس را افزايش داده تعجب آور و نگران كننده است و «ما از مصر رفتار حمايت گرانه انتظار داريم. ما اميدواريم كه دولت مصر از امنيت كشورهاي عربي حمايت كند».
القبس از قول مقام نزديك به شوراي همكاري نوشت: دليل موضع هاي متناقض مقامات مصر، درگيري و اختلاف نظر در شوراي عالي دفاعي مصر است كه آيا با ايران رابطه برقرار بشود يا اينكه از كشورهاي حاشيه خليج فارس حمايت شود.
القبس خاطر نشان كرد: سعود الفيصل، اخيراً به مصر سفر كرد و ديداري با وزير خارجه مصر داشت كه موضوع اصلي آن رابطه مصر با ايران بوده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ رهبر حكيم و تواناي انقلاب در طول مدت زعامت خويش به فضل خداوند كشتي پرتلاطم انقلاب را از گردابها و طوفانها به بهترين وجه هدايت و سكانداري نموده اند.اين ناخداي ماهر و مجرب به فضل پروردگار و استعداد سرشار خدادادي و توكل محكمي كه دارند همواره دل دوستان را شاد و چشم دشمنان را كور نموده است و در عين رأفت و مهرباني با امت هر كجا كه رگه هايي از انحراف و فتنه و خيره سري مشاهده نموده با كمال قدرت و شهامت كه شايسته يك رهبر الهي است وارد عمل گرديده و اميد دشمنان خارجي و فتنه گران داخلي را به يأس تبديل نموده است. اينجانب به عنوان يك آزاده جانباز و پدر شهيد از خداي عزيز عاجزانه مي خواهم كه وجود نازنين اين رهبر و مرجع فرزانه رامحفوظ بدارد .
پدر شهيد محسن عزيزيان
¤ رهبر معظم انقلاب در سخنراني اخيرشان در جمع گروهي از مردم شيراز فرمودند تا زنده هستم نخواهم گذاشت در اصول انقلاب انحراف بوجود بيايد. ضمن اشاره و تأكيد روي اين قسمت از سخنان رهبري عرض مي كنم دو شعار مكتب ايراني و جمهوري ايراني انحراف از اصول انقلاب يعني جمهوري اسلامي است كه با هوشياري ملت و رهبري طراحان آنها ناكام مانده اند و بايد كاري كنيم كه در هيچ دوره اي نتوانند در اركان انقلاب نفوذ كنند.
گودرزي
¤ از چندي پيش كه كاريكاتوريست ملعون جسارت به حضرت رسول اعظم(ص) كرد و پس از آن كار اين جريان با حمايت صهيونيست ها و استكبار به قرآن سوزي توسط يك كشيش فرومايه رسيد، خشم و انزجار يك و نيم ميليارد مسلمان را برانگيخت كه گوشه اي از آن همين بيداري اسلامي اخير است. هم اكنون نيز شاهديم كه وهابيون شيطان صفت در ادامه همان جريان براي مقابله با اين بيداري علاوه بر قرآن سوزي و جسارت به آل ا... مساجد و حسينيه ها را تخريب و به آتش مي كشند و هتك حرمت نواميس مردم و جنايات وحشيانه اي مي كنند كه روي هيتلر را سفيد كرده، اين همان جرياني است كه آبشخور آن شيطان بزرگ و رژيم اشغالگر قدس است دير نباشد كه منطقه از لوث وجود ناپاكشان پاك شود.
محمودي
¤ پاسخ ما در يوم الحسره و قيامت نسبت به عملكرد خويش در قبال ملت مظلوم بحرين به خداوند قادر متعال چيست؟ من اصبح و لم يهتم بامورالمسلمين فليس بمسلم.
8495---0911 و تماس هاي متعدد مشابه
¤ در مورد خبري كه چاپ كرده بوديد فردي در مسجدالحرام بلندگو را دست گرفته و شعار ان المهدي سر داده مي خواستم بگويم، اين نوع كارها طراحي شده از سوي خود وهابي هاي عربستان است كه قصد دارند با اين گونه كارهاي ابتدايي و سطحي اصل قيام و ظهور حضرت مهدي(عج) را زير سؤال ببرند و خرافه جلوه بدهند.
اشرفي
¤ به مناسبت دوم ارديبهشت ماه و سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان امام راحل(ره) جمله اي از خلف صالح ايشان رهبر معظم انقلاب را يادآور مي شوم ؛ بايد هويت اصلي سپاه كه همان عشق و ايمان و معرفت است همچنان حفظ و تقويت شود.
ابوالفضل مقدم از بهشهر مازندران
¤ آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور محبوب كشورمان مثل گذشته نشان خواهد داد كه فردي ولايتمدار و پيرو ولايت فقيه مي باشد و اجازه هيچ نوع سوءاستفاده به دشمنان خارجي و مخالفان داخلي را نخواهد داد.
3291---0917
¤ چند سال پيش به دهه فاطميه در صدا و سيما اهميت داده مي شد و آثارش را هم در جامعه مي ديديم ولي امسال متأسفانه ايام فاطميه در برنامه هاي رسانه ملي كشور خيلي نمود ندارد. و برعكس شاهد شروع سريال طنز در چنين ايامي هستيم. بنويسيد ضرر اينگونه بي توجهي ها دامنگير همه افراد جامعه خواهد شد.
خورشيدي
¤ دولتي كه بعد از جنگ تحميلي روي كار آمد به جاي اينكه سازندگي را به گونه اي پيش ببرد كه منجر به شكاف طبقاتي نشود متأسفانه عدالت را فراموش كرد و طبقه اي نوكيسه و اشرافي درجامعه شكل گرفت. ما هنوز هم از آثار منفي پيدايش اين طبقه جديد در آن مقطع رنج مي بريم.
0540---0918
¤ از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود نظارت بيشتر به خط واحد انقلاب- استاد معين داشته باشند هم دير به دير مي آيند و هم گاهي دو به دو كه اين بي نظمي موجبات نارضايتي مردم را فراهم مي كند. لطفاً رسيدگي كنيد.
1905---0912
¤از شهردار منطقه شش كرج درخواست مي شود به وضعيت بهداشتي، اجتماعي و فرهنگي باغستان شهرك ظفر رسيدگي نمايند. با وجود سكنه حدود 600 - 500 نفري برپايي بازار پنج شنبه بدون وجود سرويس بهداشتي ، احداث محل نگهداري و فروش گوسفند، وجود حشرات موذي كه در برخي منازل مار و عقرب مشاهده شده و از مشكلات اصلي اين شهرك است.
جمعي از اهالي شهرك ظفر
¤از مسئولين فرهنگي، اجتماعي درخواست مي گردد نسبت به نوشته هاي لاتين بر روي البسه هاي داخلي واكنش مناسب نشان داده شود و اين قدر يله و رها نگردد تا به فرهنگ غلط تبديل شود.
6548---0912
¤از شوراي شهر و شهردار و فرماندار و وزيران نيرو و نفت درخواست مي شود با هماهنگي يكديگر نسبت به گازكشي، لوله كشي آب، جدول گذاري، آسفالت و اقدام نمايند تا دوباره كاري، صرف هزينه چند برابر و بر نظام و مردم وارد نشود خيابان كارگر شمالي-خيابان فرصت جنب صندوق مهر امام رضا(ع) سه روز پيش آسفالت شده و مجددا شروع به كندن كرده اند؟! متاسفانه اغلب اين امور نيز در دست پيمانكاراني است كه نظارتي بر كار آنها نيست.
جمعي از اهالي محل
¤از كارت هديه نوروزي بازنشستگان چه خبر؟ پس كي مي خواهند پرداخت كنند.
2209---9093
¤من ساكن يك آپارتمان سي واحدي در يك محله داراي هواي نسبتا سرد در شمال شرقي تهران هستم. هزينه اين سي واحد كمي بيشتر از يك ميليون و پانصد هزار تومان بوده است. برايم عجيب است كه بعضي از هزينه حدود دويست هزار تومان براي گاز يك واحد سخن مي گويند؟ از دو حال خارج نيست يا مصرف آنها بهينه نيست يا محاسبه شركت گاز اشتباه بوده است كه بايد براي رفع اشتباه اقدام كنند.
محمدي
¤ با توجه به در پيش بودن سالگرد شهادت استاد شهيد مطهري پيشنهاد مي شود كه مجموعه آثار ايشان به صورت قسطي در اختيار فرهنگيان متقاضي قرار داده شود.
محمدي فرد- خرم آباد
¤ ما به نان گران خريدن عادت كرده ايم و البته يارانه آن را مستقيما دريافت مي كنيم ولي نانوايي ها نان خوب پختن را فراموش كرده اند. مسئولين محترم لطفا نظارت بيشتري به نحوه پخت نان در شهرستانها بويژه ميبد داشته باشند.
يك شهروند ميبدي
¤ متأسفانه چند سالي است كه در ايام شهادت بي بي دو عالم و اهل بيت برخي از افراد بدون توجه به ايام حزن آل ا... به برگزاري مراسم عروسي مبادرت مي ورزند و شئونات اسلامي را نيز مراعات نمي كنند. لازم است مسئولين امر نسبت به اين امور و گسترش آن تدبيري بينديشند.
1742---6091
¤ با توجه به افزايش پانصد تا هشتصد هزار توماني حقوق اساتيد دانشگاه ها شايسته است دولت محترم نسبت به افزايش حقوق فرهنگيان بازنشسته نيز تدبيري بينديشد، حداقل حقوقشان به اندازه تا مبلغ اضافه شده به حقوق اساتيد برسد. (يعني هشتصد هزار تومان).
2185---3091
¤ اكثر نيروهاي شركتي اداره ها و سازمان ها قرارداد مستقيم شده اند ولي ما آتش نشانان كه بيشتر وظايف و مسئوليت ها برعهده ماست چرا از اين سهم برخوردار نيستيم؟ آيا اين تبعيض نيست؟
مظفري
¤ اسرائيل به خاطر 4 تا يهودي فرودگاه انتبه را با خاك يكسان كرد. چرا جمهوري اسلامي براي شيعيان بحرين دست روي دست گذاشته است؟
5968---9091
¤ براي بهتر شدن وضع فرهنگي كشور از مسئولين كار مهمي نمي خواهيم فقط همت كنند وضع حجاب و پوشش خانم ها از اين وضعي كه هست بدتر نشود.
6749---7091
¤ اگر مسلمانان تمام كشورهاي مسلمان اعزام شهروندان خود به عربستان براي عمره مستحبي را متوقف كنند تأثير خودش را روي نظام آل سعود خواهد گذاشت و تسكيني براي مردم مظلوم و گرفتار بحرين مي شود. چه بسا از اين طريق آل سعود سقوط كند.
8274---2091
¤ از اينكه شما كيهاني ها شهدا را فراموش نمي كنيد و در هر شماره از روزنامه در ستون «حديث دشت عشق» از آنان ياد مي كنيد سپاسگزاريم. انشاءالله نزد خداوند مأجور باشيد.
6107---2091
¤ شهر اهواز از جهت شلوغي دادگاه احتمالا مقام بالايي را در كشور دارد. مي خواستم اين موضوع به گوش مسئولين محترم قوه قضائيه برسد و چاره انديشي بكنند.
7390---6091
¤ افتخار اجراي قانون هدفمند كردن يارانه براي دولت آقاي دكتر احمدي نژاد كافي است و از مسئولان بانك مركزي تقاضا دارم طرح حذف چند صفر از پول ملي را در دولت بعدي تدبير نموده و اگر خيلي سرشان خلوت است به معضل اسفبار صندوق هاي قرض الحسنه و تعاوني اعتبار كه آسيب جدي بر نظام پولي كشور وارد مي كنند، رسيدگي نمايند.
رسوليان
¤ از وزارت امور خارجه كشورمان تقاضا مي كنم كه در پاسخ به مواضع مغرضانه و كينه توزانه برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس عليه جمهوري اسلامي فعال تر عمل كنند. به ويژه اينكه دولت قطر هم پيمان عربستان در تحولات اخير منطقه هم پيمان عربستان شده و عليه كشورمان شايعه پراكني و بدگويي مي كند.
يك شهروند از تهران
¤ بنده تمامي مراحلي راكه درخصوص يارانه ها اعلام شده بود طي كرده ام ولي هنوز هيچ گونه يارانه اي دريافت نكرده ام. براي پي گيري آن هم به خيلي جاها مراجعه كرده ام اما هنوز نتيجه اي نگرفته ام.
مسعود قدس
¤ به دست اندركاران سازمان صدا و سيما توصيه مي كنم كه تغييراتي در برنامه تلويزيون ايجاد كنند چون برنامه ها خيلي يكنواخت شده است.
بيژن غفاري- تهران
¤ مي خواستم به آقاي احمدي نژاد كه مدام مي گويند ما به اصلاح فرهنگ ها مي پردازيم بگويم كه حجاب بانوان و آقايان هم يكي از شاخه هاي مهم فرهنگ است چرا در اين مورد كاري انجام نداده و نمي دهند. اگرچه در عرصه هاي ديگر از جمله سينما و تئاتر و... هم كار درست و مورد قبولي نديده ايم.
يك خانم شهروند
¤ با توجه به نبودن مترو و خط بي آرتي در اتوبان شهيد حكيم زوج و فرد كردن اين اتوبان از ورودي چمران به بعد مشكلات عمده اي براي شهروندان از جمله نبود مترو و يا حداقل بي آرتي در اين مسير ايجاد كرده است.
تقي زاده- تهران
¤ روستاي ما در نزديكي پاسگاه نياسر از توابع كاشان قرار دارد و تقريبا روزي نيست كه دزد گوسفندها و گاوهاي روستاييان را به سرقت نبرد. به پاسگاه هم مراجعه مي كنيم هيچ گونه ترتيب اثري به مشكلات ما روستاييان نمي دهد.
يك روستايي
¤ به تمامي مسلمين كشورهاي اسلامي عربي منطقه كه در عصر بيداري اسلامي به سر مي برند نويد پيروزي مي دهم و اميدوارم كه هر چه زودتر حكام وابسته شان به زير كشيده شوند و حكومت الله در كشورشان جاري شود. بنده و خيلي كسان مثل من آماده جان نثاري در كنار برادران شيعه در منطقه هستيم.
يك شهروند- كرج
¤ بنده ليسانس مكانيك، داراي يك گواهي ثبت اختراع و در حال به پايان رساندن دو گواهي ثبت اختراع هستم. اما متأسفانه هيچ كس براي اين موضوع ارزشي قائل نمي شود و 8 ماه است كه بي كار هستم. من به عنوان يك جوان ايراني درد دلم را به چه كسي و در كجا بايد بگويم.
سينا- كرج
¤ به مسئولان صدا و سيما به ويژه آقاي ضرغامي يادآوري بفرماييد كه نسبت به برنامه هاي حساب نشده و با كيفيت پايين سريال ها توجه جدي داشته باشند چون همين شيوه عامل مهمي در سوق پيدا كردن جوانان به ماهواره ها مي شود.
خانم آل اسحاق
¤ بهترين راه برخورد با دولت عربستان تحريم جدي حج است مگر اينكه دست از خشونت و كشتار ملت بحرين بردارد. چرا كه حفظ نظام و ملت هاي مسلمان از اوجب واجبات است.
سيد فتح الله ميررئيس علي- قم
¤ احساس مسئوليت دست اندركاران كيهان در قبال رويدادهاي منطقه در تيتر اول و مطالب هر روز روزنامه پيدا است، بدون اغراق بايد گفت كه كيهان باوجود كم كاري هاي سياسيون و ديگر رسانه ها در خط مقدم اين جبهه است. اجركم عندالله
5833-5093
¤ به ملك عبدالله، امير بحرين مي گويم «الملك يبقي مع الكفر ولا يبقي مع الظلم» وظيفه مردم منطقه است عليه حاكمان ظالم خود قيام كنند. انما المؤمنون اخوه.
5849-1091
¤ از شهرداري منطقه51 درخواست مي شود نسبت به تعمير پل و آسفالت كوچه شهيد عباس كاظميان پور واقع در ميدان خراسان- خيابان خاوران- خيابان شهيد بني طبا كه تا به حال چند مورد باعث خسارت خودروهاي عبوري و افتادن از روي پل گرديده اقدام نمايد.
جمعي از اهالي محل
¤ از مدير محترم شبكه پنج درخواست مي شود دعاي كميل را همچون گذشته بين ساعت03/9شب تا 11شب پخش كند، نه ساعت 03/2بامداد كه اغلب مردم در خوابند. باتوجه به تب ورزش فوتبال در كشور و صرف هزينه هاي ميلياردي فوتبال را ساعت 03/2بامداد پخش بفرماييد.
ابوالحسن مرادي
¤ براساس شنيده ها مجلس درصدد تصويب مصوبه اي است كه به جاي پرداخت مطالبات بازنشستگان سال09 سهام پرداخت نمايد. كه اين صددرصد ضد عدالت است چراكه هر ماه حقوق و پول نقد از ما به حساب بازنشستگي واريز گرديده و پس از پايان 03سال تلاش و خدمت و در آستانه ازدواج فرزندانمان نياز شديد به پول نقد داريم تا بخشي از مشكلات فرزندان و خريد منزل را مرتفع نماييم و اغلب نيز با قرض از افراد موفق به ازدواج فرزندانمان مي شويم به اين اميد كه چند ماه بعد بازنشسته شده و قرض هايمان را پرداخت نماييم در صورت صحت چنين مصوبه اي بايد بلافاصله پس از بازنشستگي به علت عدم توان از پرداخت قرضها روانه زندان شويم. از كيهان انتظار مي رود كه مانع تحقق اين ايده شود.
كاظمي و جمعي از همكاران
¤ چند شغله بودن برخي مسئولين مسئله اي است كه اصولگرايان را رنج مي دهد چرا كاري كه دولت هاي قبل را به خاطر آن مورد سرزنش و شماتت قرار مي داديد خود انجام مي دهيد؟
فريبرز منصوري
¤ آيا نهادهاي فرهنگي مسئول براي مهار بدحجابي برنامه اي دارند؟ اگر دارند كه مشاهده نمي شود و اگر ندارند آيا ازنظر شرعي مسئوليتشان غصبي نيست؟ وا مصيبتا از هدر رفتن خون شهدا.
6941-9091
¤ از زحمات خالصانه آقاي ده نمكي و ساير هنرپيشه ها براي توليد فيلم اخراجي هاي3 تشكر مي شود. پيشنهاد مي شود موضوعات بعدي اخراجي ها را جهاني كنند و درخصوص پايان سلطه استعمارگران به ملت هاي مسلمان و بيداري اسلامي مسلمانان جهان بسازند.
قائمي- مشهد
¤ اگر چنانچه دولت براي جوانان بيكار كشور شغل ايجاد كند بازار شركت هاي هرمي از رونق مي افتد و كساد مي شود.
3831-9091
¤ در برنامه مناظره اي كه با دعوت از آقاي ده نمكي كارگردان فيلم موفق و پرفروش اخراجي هاي 1و2و3 در تلويزيون برگزار شده بود مجري برنامه از روي غرض خاص مرتب به آقاي ده نمكي حمله مي كرد فقط مانده بود چوب بدست بگيرد و به سر او بكوبد واقعاً مجري برنامه از اين نوع را تا حال نديده بوديم اما جواب هاي منطقي و دندان شكني كه آقاي ده نمكي مي داد در پايان از سوي بينندگان مورد تحسين قرار گرفت.
محمدخان
¤ نفت كشور نعمتي خدادادي براي تمام ملت است. پس چرا بايد بين كارمندان اين وزارتخانه و شركت هاي زيرمجموعه با كارمندان ساير وزارتخانه ها از جهت تسهيلات، مزايا و حقوق تفاوت فاحش وجود داشته باشد.
6851-9091
¤ هنگامي كه عازم محل كارم هستم به دفعات مشاهده كرده ام كه افراد معتاد پول هاي داخل صندوق صدقات نصب شده در كنار خيابان ها را بيرون مي كشند. چرا هيچ نهاد مسئولي از اين كار جلوگيري نمي كند.
3669-2091
¤ اگر بنده جاي نمايندگان مجلس بودم با وضع قانون، برخي افراد بدحجاب و بدپوشش جامعه را از خدمات عمومي محروم مي كردم.
يك شهروند از قائم شهر
¤ كجا با عدالت اسلامي همخواني دارد قرارداد 51ميليارد توماني با مربي فوتبال. مگر مردم در طول 13سال گذشته چه سودي از فوتبال نصيبشان شده كه تن به چنين قراردادهاي ننگين بدهند. اين طور زد و بندها زيبنده دولت عدالت محور نيست؟
7234-6091
¤ از وزارت بهداشت و درمان تقاضا مي كنم كه از دولت بخواهد تا در واردات دارويي، غذا و پوشاك از كشور ژاپن و كشورهاي همجوار ژاپن دقت داشته باشند چرا كه اين كالاها امكان آلودگي به مواد هسته اي دارد. جالب اينكه در شرايطي كه احتمال اينگونه خطرات مي رود سيماي جمهوري اسلامي چاي ژاپني را تبليغ مي كند.
يك خانم شهروند
¤ در جمعي كه نشسته بوديم و صحبت مي كرديم مسئوليت سنگين خانم هاي خانه دار به ميان كشيده شد. همه متفق القول معتقد بودند كه چقدر خوب است دولت براي زنان خانه دار با وظايف سنگيني كه برعهده آنان گذاشته شده مبلغي حقوق تعيين و پرداخت كند. درخواستم اين است كه اين مطلب در روزنامه منعكس شود.
پركار
¤ از وزير محترم ارتباطات مجدانه مي خواهم بيمه كارگزاران مخابرات روستايي را مشخص كنند.
3911-8091
¤ در حوالي ميدان خراسان خياباني به نام بي سيم نجف آباد وجود دارد كه بعد از پيروزي انقلاب خيابان ياد شده را به نام زيباي شهيد طيب حاج رضايي- شهيد سرفراز قيام 51خرداد امام خميني ـ نامگذاري نمودند اكنون در شأن اين خيابان نيست كه پس از 23سال از انقلاب پياده روهاي آن از گذشته خراب تر باشد درحالي كه كساني از اين خيابان عبور مي كنند كه بيشترين شهدا را تقديم انقلاب كرده اند.
طوراني
¤ شبكه 5 مدتي است برنامه هاي ايران و ايراني را در كاخ گلستان اجرا مي كند واقعا متوليان امر فرهنگ به دنبال چه هستند؟ از مسئولين صدا و سيما درخواست مي شود به آموزه هاي ديني مراجعه و آنها را الگو قرار داده و به تبليغ آن بپردازند نه رواج تجمل گرايي شاهان ستمگر و بي لياقت.
شريفي
¤ رژيم جنايتكار آل سعود تبديل به مركز فرماندهي و تأمين كننده تسليحاتي و مالي و معنوي تروريست ها شده و به اسم خادم الحرمين ديروز در يمن و عراق و افغانستان و امروز در بحرين دست به كشتار مردم مظلوم و بي دفاع مي زند. سران آل سعود خبيث نوكر و برده شيطان بزرگ آمريكاي جنايتكار هستند بياييم مسلمين همه با هم دست به دعا برداريم تا خداوند ريشه اين رژيم را بخشكاند.
يوسف خاني از تهران
¤ سواري ها در ضلع شمالي ميدان آزادي تهران براي جاده مخصوص مسافر سوار مي كنند. اما به دليل نبود ايستگاه و جريمه هاي مداوم هم راننده ها در فشارند و هم مسافران. شايسته است راهنمايي و رانندگي رسيدگي كند.
5416---2091
¤ فاطميه آمد و آن همدم و مونس كجاست/ شمع مي پرسد زپروانه گل نرگس كجاست
در عزاي مادرت يابن الحسن(عج) يك دم بيا/ تا نپرسند اين جماعت باني مجلس كجاست؟
1870---9091
¤ يكي از علل بالاي تصادفات نوروزي حجم بالاي سفرهاست. مسئولين طوري برنامه ريزي كنند كه مردم سفرهاي خود را تقسيم كنند و اكثرا مثلا در 82 و 92 اسفند بار سفر نبندند.
ايراني
¤ ما تعدادي از كارمندان شركتي شاغل در سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش با سابقه هاي بالاي 01 سال هستيم. با توجه به اينكه از خردادماه سال گذشته رئيس جمهور محترم مكرر دستور به قراردادي نمودن نيروهاي شركتي دادند ولي متأسفانه تا به حال هيچ اقدامي صورت نگرفته است و ما همچنان نيروي شركتي هستيم.
4490---8093
¤ از شهرداري منطقه چهارراه استقلال خيابان هنگام درخواست مي شود نسبت به بازگشايي دوربرگردان كه باعث ترافيك زياد شده اقدام نمايند.
عليرضا عمارلو
¤ اي كاش رهبران كشورهاي عربي شجاعتي همچون سيدحسن نصرالله داشتند.
محمد مرادي
¤ مراكزي كه تهيه كنندگان سي دي «ظهور نزديك است» را به باد انتقاد و تهمت گرفته اند خودشان در ارتباط با موضوع ظهور تا حال چه كار هنري و جذابي در سطح عموم جامعه ارائه كرده اند. فقط با اشكال گرفتن كار درست نمي شود.
موسوي
¤ وضع حجاب و پوشش خانم ها در معابر عمومي و شركت ها به حدي بد شده كه بعضا روسري را هم برداشته اند. چرا هيچ نهاد و مسئولي احساس مسئوليت نمي كند؟
0207---7093
¤ شركت هاي توليد خودرو با فروش محصولات خودرو به صورت تمام قسط اين امكان را براي شهرونداني كه پول پيش قسط براي خريد خودرو ندارند فراهم كنند كه آنان نيز صاحب ماشين شوند.
3446---3091
¤ در دوازدهمين سالگرد شهادت امير سپهبد شهيد صياد شيرازي بايد ذكري هم از سردار جانباز و آزاده شهيد محمود امان اللهي از هم رزمان شهيد صياد در كردستان به ميان مي آمد اميدواريم اين كوتاهي در مراسم هاي گراميداشت بعدي كه برگزار مي شود جبران شود. ياد تمامي شهيدان انقلاب اسلامي گرامي باد.
2136---8091
¤ روز تولد حضرت زينب در هر سال مناسبت خوبي است كه هر برادري با پيام تبريك به خواهر خود از او تقدير و تشكر بكند.
0017---2091
¤ مسئولين اداره برق منطقه بوعلي قول داده بودند كه در محدوده پيچ ورودي به خيابان خواجه نصير طوسي تعدادي پايه برق نصب كنند بنويسيد خلف وعده كرده اند و تاكنون خبري نشده است.
از ساكنين محل
¤ مدتي است كه در مسجد امام سجاد واقع در خيابان جمهوري اسلامي نبش فخر رازي بسته است و امام جماعت مسجد با نمازگزاران، پشت در نماز جماعت اقامه مي كنند. مسئولين مركز امور مساجد چرا به اين مشكل رسيدگي نمي كنند.
از ساكنين محل
¤ سال 88 كه آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري به اصفهان تشريف آورده بودند از طريق نوشتن نامه وضعيت مالي خودم را گزارش و درخواست مساعدت كردم خيلي سريع جواب دادند كه به نهاد رياست جمهوري مراجعه بكنم ولي نزديك به دو سال است كه به نامه بنده كه پي نوشت رياست محترم جمهوري پاي آن وجود دارد ترتيب اثر نمي دهند. مي خواهم بدانم تكليف بنده چه مي شود؟
عزيزي از خميني شهر اصفهان

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14