(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 اردیبهشت 1390- شماره 19911

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سياسي كاري عين ديانت ما نيست !
آملي لاريجاني تأكيد كرد تصويب قوانين لازم در مجلس براي رفع مشكلات اقليت ها
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم: بايد مراقب باشيم سوژه به دست دشمن ندهيم
احمدي نژاد در ديدار معاون كنگره خلق چين: ايران مناسبات با چين را با نگاه راهبردي دنبال مي كند
مهمانپرست: مداخله نظامي، بحران هاي منطقه را عميق تر مي كند
امير علوي خبر داد شليك موفق موشك هاي ليزري و تلويزيوني جنگنده سوخو 24
سرلشكر فيروزآبادي: حركت با قطب نماي «ولايت فقيه» نصرت الهي را به همراه دارد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
عده اي با طرح مسائل انحرافي در كشور مي كوشند توجه به حوادث منطقه كمرنگ شود
دستگاه 37 فتح شركت ملي حفاري در خوزستان به بهره برداري رسيد
افشار اعلام كرد ثبت 245 سازمان مردم نهاد در سطح ملي



سياسي كاري عين ديانت ما نيست !

حسين قدياني
نمي دانم اين چه قصه پرغصه اي است كه هر سال در 2 مقطع شاهد حمله عليه هيئات مذهبي و هجمه بر تكاياي عزاداري هستيم؛ يكي محرم و صفر، و ديگري همين ايام فاطميه. شگرد دشمن سوءاستفاده از فلان بهانه اي است كه رندانه دست مي گيرد، اما بهانه هم اگر پيدا نكرد، حاشيه اي كوچك را بر متني بزرگ، غلبه مي دهد و از آب گل آلود ماهي خود را كه همانا تيشه زدن به خيام سوگواري است، صيد مي كند. از همه خنده دارتر اينجاست كه گاهي دشمن در لباس كارشناس و آسيب شناس وارد ماجرا مي شود؛ كدام دشمن؟ همان كه از اساس با «فرهنگ اهل بيت» عداوت دارد. آنقدر مي دانم كه دشمن از بيرق مدح و علم وعظ ضربه ها خورده و لابد از همين روست كه امام راحل همواره بر حفظ شيوه سنتي و اصيل عزاداري آحاد مردم تأكيد داشت و موكداً مي گفت؛ همين هاست كه اسلام را زنده نگه داشته است. با اين همه هرگز خود را شايسته نقد و بررسي مسائلي از اين دست نمي دانم، ليكن به عنوان فردي كه مثل اغلب ايرانيان، عمري پاي اين علم گذاشته است، و فقط از روي علاقه و دلسوزي به نكاتي اشاره مي كنم:
يك: صرف حساسيت دشمن روي مقوله مداحي اهل بيت، به خودي خود نشانگر خشم خصم از محبت و معرفت نسبت معصومين است. نيز نشان مي دهد كه اين عزاداري ها به خوبي از پس انجام رسالت خطيرشان برآمده اند.
دو: آن حواشي ريز و درشت كه دشمن درصدد برجسته كردن آن عليه متن عزاداري هاست، چيزي از جنس «توهم قورباغه ها»ست. مثلاً آيا مضحك نيست؛ دشمني كه با اصل مرجعيت، خصومت دارد، مدام سعي مي كند كه مداحي را در مقابل سخنراني، محبت را رو در رو با معرفت، و شور را در برابر شعور قرار دهد؟!... نگارنده تا آنجا كه به ياد دارم، احترام به مراجع، پاي ثابت مراسم مداحي اهل بيت بوده است. مگر جز اين است كه قبل و يا بعد از همين مداحي، مستمعين پاي منبر سخنان روحاني اي مي نشينند كه بيرون آمده از دل حوزه، و رشد يافته از پاي درس مراجع، علما و آيات عظام است؟! پس چرا بعضاً در مقام دوست، اما پا به پاي دشمن، دامن به تفرقه اي مي زنيم كه اصلاً وجود خارجي ندارد؟! و چرا با مستمسك قرار دادن فلان بهانه- و يا گاه بهانه تراشي!- طوري وانمود مي كنيم كه گويي در اين باب دعواي «نعمتي- حيدري» وجود دارد؟! اين در حالي است كه بارها و بارها ديده ام وقتي دشمن عليه مرجعيت و حوزه و روحاني و تقليد و بحث و درس، بلند شده، اول مدافع آستان روحانيت معظم و اول پاسدار علماي آگاه، همين جامعه مظلوم مداحان بوده اند. به عنوان نمونه به ياد آوريد عصر دوم خرداد را. آيا در برابر آن همه هجمه عليه اصول و مقدسات، و آن همه حمله عليه علماي مبارز و مراجع مبرز، اين تكاياي عزاداري و مداحان عزيز نبودند كه به دفاع جانانه از دين و مبلغين دين- مراجع و روحانيون- بلند شدند؟!
سه: در همان زمان دولت مدعي اصلاحات، خوب يادم هست كه يكي از تئوريسين هاي دوم خردادي با اشاره به علاقه بي حد و حصر مردم به ويژه قشر جوان به هيئات مداحي و تكاياي مذهبي، اعتراف كرد؛ تا گرايش نسل جوان به اين مساجد و خيام هست، شكست اصحاب ليبراليسم و اعوان و انصار سكولاريسم در ايران حتمي است. دست بر قضا همين هم شد و مردم، انتخابات پشت انتخابات به كساني راي دادند كه از جمله اصول مقدس شان حفظ همين پايگاه سنتي مدح اهل بيت بود.
چهار: در مقام بهانه گيري هاي هميشگي، دشمن يكي هم استناد مي كند به سخنان سياسي فلان مداح محترم. اينجا در مقام اصلاح، عده اي- چه دوست و چه دشمن- از ترس افراط، نسخه تفريط تجويز مي كنند، و به گونه اي خواهان غيرسياسي شدن مراسم مداحي اهل بيت هستند. پر واضح است كه اگر كسي از اين تجويز، بوي «جدايي دين از سياست» به مشامش برسد، نمي توان بر او خرده گرفت، حتي اگر منتقدين، في الواقع از نسخه تجويزي، چنين برداشتي نداشته باشند.
پنج: اين وسط اما «صراط مستقيم» پرهيز از افراط و تفريط است. اگر «سياست ما عين ديانت ماست»، چه مداحي اهل بيت و چه سخنراني خطباي دين شناس، مصداق عيني اين شعارند، ليكن لازم است در عين سياسي بودن، بر «مناط انضباط» حركت كرد. سياسي بودن روضه ها را حتماً مي توان با فضا را ملتهب نكردن، تهمت نزدن، و بعضاً با مصداق تعيين نكردن،- آنچنان كه آيت الله جوادي آملي هم اخيراً اشاره كردند- جمع كرد.
شش: اگر روي كار آمدن جريان اصولگرايي، منجر به خدمات شبانه روز كليت اين جريان به همه مردم اين سرزمين شده است، از ياد نبريم كه تكاياي عزاداري در مسندنشيني اصولگرايان، نقش بسيار مؤثري داشته اند. يعني بي آنكه اهل سياسي كاري باشند، در كار سياسي خود به خوبي بصيرت افزايي كرده و روشنگري بخشيده اند. اين وسط آنچه شايد بدتر از «جدايي دين از سياست» باشد، اين است كه تكيه عزاي اهل بيت را با حزب خود اشتباه بگيريم و در كمال ناجوانمردي، پاي اردوكشي هاي خطي و صنفي خود را به صفوف متحد سينه زنان حسيني«ع» و فاطمي«س» باز كنيم. اينجاست كه يكي از مهمترين انتقادات ما به «جريان انحرافي» را باعث مي شود. متأسفانه ديده شده كه اين جريان قصد دارد ميان متحدين انبوه عليه فتنه هشتاد و اشك، رخنه كند و با دو دستگي و تفرقه، موجب غم و اندوه در اين صفوف واحده شود. بديهي است اين نقشه شوم هرگز نخواهد گرفت، چرا كه هيئات و تكايا به همان اندازه كه «سياسي» هستند، از «سياسي كاري» پرهيز دارند؛ آنهم سياسي كاري و سياه كاري به نفع جماعتي كه بعضاً منكر بديهي ترين محكمات ديني همچون «حجاب»اند.
در پايان نكته اي خطاب به نكته گيران. قطعاً به بهانه واجب مهمي چون «نهي از منكر» نمي توان قيد واجب اهمي چون «جهاد عليه دشمن» را زد. اينكه بعضي از خودي ها به جاي حمله به دشمن، هجمه تبليغاتي عليه آمريكا و اسرائيل، مقابله با سران فتنه، نقد بي بصيرتي و انتقاد از انحرافات، دست روي دست گذاشته و به تماشا مشغول اند، تا مگر از فلان مداح و بهمان واعظ، چيزي پيدا كنند، و بعد همگي با هم بر سرش خراب شوند، قطعاً مصداق «نهي از منكر» نيست. دشمن را نديدن، و يا دوست را بيش از دشمن شماتت كردن، كار فرصت طلبان همسو با دشمني است كه هرگز از ايستگاه صلواتي جنگ نرم، قدمي جلوتر برنداشته اند. اگر توصيه اخلاقي رهبر حكيم به ما ظلم نكردن حتي به دشمن است، طبعاً اين توصيه شامل حال دوست هم مي شود و قطعاً شامل حال روضه خوان ارباب بي كفن هم خواهد شد. بگذريم كه «فرصت طلبي هاي اينچنيني» خود «منكر»ي است كه حتما بايد «نهي» شود!

 



آملي لاريجاني تأكيد كرد تصويب قوانين لازم در مجلس براي رفع مشكلات اقليت ها

رئيس قوه قضائيه در ديدار نمايندگان اقليت هاي ديني مجلس شوراي اسلامي بر رعايت حقوق اقليت هاي ديني حسب قانون اساسي و شرع مقدس اسلام تأكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در اين ديدار قرابت هاي معنوي اديان آسماني را گسترده دانست و تصريح كرد: حقيقت تمام اديان الهي تسليم در برابر توحيد و حقيقت ذات الهي است؛ همان سخني كه در اسلام نيز بر آن تأكيد خاصي شده است و اين نقطه اشتراك اديان الهي و نقطه تفاوت اين اديان با اديان و مكاتب نوظهور و بي پايه و اساس است.
وي با تأكيد بر ضرورت توجه به حقوق اقليت هاي ديني در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: در قانون اساسي جمهوري اسلامي به درستي، بر رعايت حقوق اقليت هاي ديني تأكيد شده است و برحسب شرع و دين مبين اسلام نيز همه ما موظف به رعايت و احترام به حقوق آنان هستيم.
رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: مشكلات و مسايل حقوقي و قضايي مربوط به اقليت هاي ديني كه نياز به قانون دارد مي تواند در چارچوب طرح ها يا لوايحي از طريق مجلس شوراي اسلامي مطرح شود و پس از نهايي شدن و تصويب در اختيار قوه قضائيه قرار گيرد.
آملي لاريجاني همچنين با تأكيد بر توجه بيشتر به بازدارندگي مجازات ها عليه متجاوزان به حقوق اقليت هاي ديني به عنوان رويكردي مناسب در مقابله و كاهش جرايم عليه پيروان اقليت هاي ديني در كشور، از آمادگي دستگاه قضايي براي همكاري در اين زمينه خبر داد.
براساس گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در اين ديدار نمايندگان اقليت هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي نيز با قدرداني از زحمات مسئولان در حفظ حقوق اقليت هاي ديني، پيروان تمام اديان الهي را در كشور حامي و پشتيبان ايران و نظام جمهوري اسلامي عنوان كردند و با ذكر برخي از همراهي هاي اقليت هاي ديني، حضور در حماسه دفاع مقدس را يكي از بارزترين نمونه هاي آن برشمردند.
امضاي موافقتنامه استرداد مجرمان و همكاري قضايي ميان ايران و عراق
وزراي دادگستري ايران و عراق تفاهمنامه همكاري قضايي و استرداد مجرمان را امضا كردند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در ديدار وزير دادگستري عراق با اشاره به سابقه طولاني و عمق روابط دو ملت ايران و عراق، با توجه به اشتراكات فراوان ديني و فرهنگي، تعامل هرچه بيشتر كشورهاي اسلامي را موجب حل و فصل مشكلات جهان اسلام و پاسخگويي به ادعاهاي فريبنده و رفتارهاي دوگانه كشورهاي غربي در زمينه هايي مانند حقوق بشر دانست.
وي با تأكيد بر ضرورت تلاش كشورهاي اسلامي در تدوين مباني حقوق بشر اسلامي افزود: تشكيل هيأت هاي كارشناسي مشترك از سوي كشورهاي مسلمان به منظور استخراج مباني نظري حقوق بشر اسلامي و تدوين آن موجب مي شود كه مسلمانان در عرصه بين المللي و در مقابله با ادعاهاي حقوق بشري غرب سخني براي گفتن داشته باشند.
رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: كشورهاي غربي و اروپايي با وجود آنكه عملاً و در عرصه سياسي خود بيشترين نقض كننده حقوق بشر هستند اما به سبب ضعف رسانه اي كشورهاي اسلامي، عليه مسلمانان و حتي كشورهاي غيراسلامي ادعاهاي حقوق بشري مطرح مي كنند و ما به صورت مشخص پيشنهاد مي كنيم كه كشورهاي بزرگ اسلامي در كنار تعامل و همكاري هاي جاري، در تدوين مباني حقوق بشر اسلامي و به دست آمدن يك موضع واحد تلاش كنند.
آملي لاريجاني با اشاره به خيزش جهان اسلام، مساعدت و همراهي با مردم اين كشورها را وظيفه مسلمانان جهان برشمرد و از موضع گيري دولت و ملت عراق در برابر آنچه در كشورهاي اسلامي به ويژه بحرين مي گذرد، قدرداني كرد.
وي همچنين دستيابي به ثبات، امنيت، آرامش و آسايش درعراق را خواست دولت و ملت ايران دانست و با ابراز اميدواري نسبت به خروج كامل نيروهاي اشغالگر از اين كشور تصريح كرد: وجود عراقي پيشرفته و مستقل براي كشور ايران بسيار مهم است و اميدواريم در پرتو وحدت ايجاد شده و استقرار دولت، ثبات، امنيت و پيشرفت در اين كشور حاصل شود.
رئيس قوه قضائيه با قدرداني از تلاش و اقدامات دولت عراق در برخورد با عوامل گروهك منافقين، بر گسترش همكاري هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و نيز قضايي دو كشور تأكيد كرد و گفت: اميدواريم با امضاي موافقت نامه هاي حقوقي و قضايي مشكلات اتباع دو كشور و نيز مسايل مربوط به زائران حل و فصل شود.
حسن حلبوص حمزه الشمري- وزير دادگستري عراق- نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر به ايران، گسترش همكاري هاي دو كشور را خواستار شد.
براساس گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در پايان اين ديدار و در حضور رئيس قوه قضائيه سه موافقت نامه معاضدت قضايي در امور كيفري، استرداد مجرمان و انتقال محكومان به حبس به امضاي وزيران دادگستري ايران و عراق رسيد.

 



رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم: بايد مراقب باشيم سوژه به دست دشمن ندهيم

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: دشمن منتظر است در داخل كشور درگيري جزئي به وجود آيد و با بزرگ كردن، آن را در كنار شرايط منطقه قرار دهد، بايد مراقب باشيم كه سوژه به دست دشمن ندهيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمد يزدي پيش از ظهر ديروز در ديدار فرمانده و مسئولان سپاه علي بن ابيطالب قم در سخناني با تسليت ايام سوگواري حضرت زهرا(س) افزود: بايد براي پاسداري از انقلاب، اطاعت مطلقه از ولي امر در عمل، گفتار و رفتار داشته باشيم.
آيت الله يزدي اظهار داشت: همه ما مي دانيم كه در سال هاي اخير فراز و نشيب هايي براي انقلاب اسلامي پيش آمد كه رهبري، اصطلاح فتنه را بر آن گذاشتند و كساني سردمدار اين فتنه شدند و رسماً سردمداري كردند و كساني هم پشتيباني و حمايت آشكار و پنهان داشتند.
وي با اشاره به مطرح شدن درخواست برخورد جدي تر با سران فتنه خدمت رهبر معظم انقلاب در جريان فتنه گفت: البته پاسخ قانع كننده اي از ايشان شنيديم و مديريت ايشان در فراز و نشيب ها بيشتر ظاهر مي شود و از خداوند شاكر هستيم كه اين نعمت را به ما عطا كرده اند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: رهبر انقلاب در فتنه و نحوه برخورد با سران و حاميان فتنه مديريت فوق العاده اي داشتند.
وي ادامه داد: امروز شاهد هستيم كه سران فتنه در افكار عمومي محاكمه شده و زنداني شدند.
آيت الله يزدي بيان داشت: دقت در ارزيابي دنيا و شرايط زمان و تصميم گيري از نكات بسيار مهمي است كه در مديريت و رهبري نقش دارد و در زمان كنوني اين نكته مورد توجه است.
وي با اشاره به بيداري اسلامي در بسياري از كشورهاي منطقه گفت: در حال حاضر در كشورهاي منطقه انقلاب هاي مردمي شكل گرفته و مردم اين كشورها عليه استبدادگران و حكام طاغوتي بپا خاسته اند و از سوي ديگر قدرت هاي استكباري غربي و يا كارگزاران آنها مرتكب زشت ترين و بدترين عمل يعني تخريب مسجد و حسينيه در يك كشور اسلامي شده اند و اين اقدام به دست كسي كه مدعي خادم الحرمين است صورت گرفته است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه با توجه به مسائلي كه با آن روبه رو هستيم بايد مديريت دقيق تري داشته باشيم، خاطرنشان كرد: رهبري در ديدار نمايندگان مجلس فرموده اند كه فتنه بزرگ تري در راه است و خيلي ها همان موقع سؤال مي كردند كه آن فتنه بزرگ تر چيست و اظهار نظرهاي گوناگوني در اين مورد انجام شد.
وي افزود: فتنه بزرگ تر داخلي نيست ولي خارجي ها از نيروهاي داخلي حداكثر استفاده را كرده و مي كنند، البته با مديريت مقام معظم رهبري روند رو به رشد امت اسلامي دچار انحراف نمي شود.
آيت الله يزدي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب كه فرمودند كشور در حال آرامش مطلوب قرار دارد، يادآور شد: نبايد كساني كه تريبون دارند به گونه اي نشان دهند كه در كشور اختلاف و درگيري وجود دارد، دشمن منتظر است در داخل كشور درگيري جزئي به وجود بيايد و با بزرگ كردن، آن را در كنار شرايط منطقه قرار دهند و بايد مراقب باشيم كه سوژه به دست دشمن ندهيم.
وي در ادامه با تأكيد بر تبعيت از ولايت فقيه خاطرنشان كرد: مسئله ولايت فقيه قبل ازاينكه در قانون اساسي بيايد در دين و شريعت ما مورد توجه قرار گرفته است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: ما بايد شرايط زمان را به دقت مراقبت كنيم چرا كه دشمن گرگ صفت به دنبال اين است كه از يك مسئله جزئي سوءاستفاده كند، البته بايد مراقبت هاي لازم را داشته باشيم و مسئولان در هررده اي بايد مراقب رفتار و عملكردشان باشند.

 



احمدي نژاد در ديدار معاون كنگره خلق چين: ايران مناسبات با چين را با نگاه راهبردي دنبال مي كند

رئيس جمهور كشورمان ضمن تاكيد بر توسعه روابط با چين، نگاه ايران در اين خصوص را راهبردي توصيف كرد.
محمود احمدي نژاد با خانم «چن جي لي» معاون كنگره خلق چين كه به تهران سفر كرده، ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار كه شنبه گذشته انجام شد، رئيس جمهوري ايران گفت: در سال هاي اخير، روابط دوستانه ايران و چين در عرصه هاي مختلف پيشرفت هاي بسياري كرده است.
وي چشم انداز مناسبات ايران و چين را گسترده توصيف كرد و گفت: ايران به توسعه روابط خود با چين اهميت مي دهد و به اين رابطه، راهبردي نگاه مي كند.
احمدي نژاد گفت: ما اميدواريم روابط دو كشور هرچه بيشتر به پيش سوق داده شود.
رئيس جمهوري ايران ابراز اميدواري كرد دو كشور با همكاري يكديگر از صلح و ثبات در منطقه و جهان دفاع كنند.
خانم «چن جي لي» معاون كنگره خلق چين نيز در اين ديدار گفت كه روابط چين و ايران با موفقيت توسعه يافته و همكاري ها در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، بازرگاني و فرهنگي پيوسته پيشرفت كرده است.

 



مهمانپرست: مداخله نظامي، بحران هاي منطقه را عميق تر مي كند

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان هشدار داد كه برخورد خشونت آميز و مداخله نظامي عليه قيام هاي مردمي كشورهاي منطقه، بحران هاي موجود را عميق تر مي كند.
«رامين مهمانپرست» در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: راه حل مشكلات منطقه و تحولاتي كه به شكل مردمي دنبال مي شود توجه كردن به خواسته هاي مردم است.
وي افزود: يكي از راه هايي كه متاسفانه برخي از اين كشورها در منطقه دنبال كردند اتهام زدن به جمهوري اسلامي ايران بود كه اين به هيچ وجه صحت ندارد.
مهمانپرست با بيان اينكه خواسته اصلي ما همگرايي و همكاري بين كشورهاي منطقه است و هرچقدر اين دولت ها فاصله خودشان را با مردم كمتر كنند و خواسته هاي آنها را تحقق ببخشند از اقتدار بالاتري برخوردار خواهند بود، اظهار داشت: اين اقتدار كمك مي كند تا كشورهاي موثر و مستقل منطقه در كنار هم جمع شوند و با فتنه و تهديد اصلي كه رژيم صهيونيستي و حاميانش است، مقابله جدي كنند.
سخنگوي وزارت امورخارجه، اتهامات مربوط به دخالت ايران را در امور داخلي ساير كشورها مردود دانست و آن را موضعي سياسي عليه تهران ارزيابي كرد.
وي افزود: اظهارنظرهايي را كه درباره دخالت ايران در امور كشورهايي مانند سوريه مي شود، قبول نداريم و آن را مردود مي دانيم و احساسمان اين است كه اين اظهارات از موضع سياسي گفته مي شود.

 



امير علوي خبر داد شليك موفق موشك هاي ليزري و تلويزيوني جنگنده سوخو 24

معاون عمليات نيروي هوايي ارتش با اشاره به شليك موفقيت آميز موشك هاي ليزري جنگنده سوخو 24، از تست قريب الوقوع موشك هاي راداري بردبلند اين جنگنده در آينده نزديك خبر داد.
اميرخلبان سيدمحمدعلوي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش در گفتگو با فارس با اشاره به ارتقاء و بهينه سازي سامانه هاي جنگنده سوخو 24 در اين نيرو گفت؛ هواپيماي سوخو 24 يك هواپيماي راهبردي با توانمندي هاي بسيار زياد است كه متأسفانه در بدو ورود اين هواپيما به نهاجا ما از توانايي هاي آن محروم بوديم و كشورهاي ديگر نيز در اين خصوص كمكي به ما نمي كردند.
علوي افزود: اما با همت كاركنان و تكيه بر توان متخصصين معاونت جهاد خودكفايي نيرو توانستيم سيستم هاي مهمي مانند سامانه هاي جنگ الكترونيك آن را مجدداً احيا كرده و اين سامانه ها را با موفقيت بكارگيري كنيم.
وي در خصوص احياي تسليحات و موشك هاي اين جنگنده نيز اظهار داشت: متخصصين ما توانمندي هاي مهمي در زمينه موشك هاي ليزري، موشك هاي راداري هوا به زمين و موشك هاي دوربرد جنگنده سوخو 24 را احيا كردند كه اخيراً موشك هاي ليزري اين جنگنده با موفقيت شليك و به صورت zero-zero (با ميزان خطاي نزديك به صفر) به اهداف اصابت كرد.
معاون عمليات نيروي هوايي همچنين از شليك موشك هاي راداري بردبلند و نقطه زن جنگنده سوخو 24 در آينده نزديك خبر داد و افزود:چند فروند از موشك هاي تلويزيوني اين جنگنده نيز كه قابليت نقطه زني دارند تست شده و نتايج خوبي در اين زمينه به دست آمده است.
علوي در پايان به قابليت سوختگيري هوايي جنگنده سوخو 24 به عنوان يك هواپيماي راهبردي اشاره كرد و افزود: طي چندين پروازي كه انجام شده، اين قابليت هاي جنگنده سوخو 24 مورد تست و ارزيابي قرار گرفته است.

 



سرلشكر فيروزآبادي: حركت با قطب نماي «ولايت فقيه» نصرت الهي را به همراه دارد

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پيامي به مناسبت سالروز شكست آمريكا در طبس تأكيد كرد كه حركت با قطب نماي «ولايت فقيه» همواره نصرت الهي را به همراه دارد.
در بخشي از پيام سرلشكر بسيجي دكتر سيدحسن فيروزآبادي، آمده است: ملت رشيد و انقلابي ايران! پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براساس آموزه هاي اسلام ناب محمدي(ص) ساختار حكومت هاي طاغوتي و ديكتاتوري وابسته به استكبار را به چالش كشانيد و با تبديل شدن به يك هژموني منطقه اي با شعار وحدت جهاني اسلام، راهبردهاي امنيتي و منافع منطقه اي آمريكا را با چالش جدي روبرو ساخت.
در ادامه اين پيام آمده است: ملت انقلابي و استكبارستيز! اينك پس از گذشت سه دهه از ماجراي طبس، آمريكا و حاميان غربي و منطقه اي آن نه تنها به اهداف شيطاني، ضدبشري دست نيافته اند، بلكه با تضعيف موقعيت ابرقدرتي خود در صحنه بين الملل، شاهد پيروزي هاي بزرگ ملت ايران و الگو قرار گرفتن آن از سوي ساير كشورها و ملت ها در جبهه ها مقابل نظام سلطه مي باشند و بيداري اسلامي امروز در كشورهاي
اسلامي شاهد صادق آن
است.
در بخش ديگر اين پيام مي خوانيم: مطمئناً موقعيت ممتاز منطقه اي و تأثيرگذاري انكارناپذير فرامنطقه اي امروز انقلاب اسلامي ملت ايران، با تأسي نهضت هاي بيداري اسلامي شمال آفريقا و منطقه راهبردي خليج فارس و الگوگيري ملل مسلمان و حق طلب كشورهاي تونس، مصر، يمن، ليبي، بحرين و... از انقلاب اسلامي، به عنوان بزرگترين حقيقت در طليعه هزاره سوم، مرهون اتكال اين انقلاب به قدرت لايزال الهي و حركت شما مردم عزيز، فهيم، بصير، انقلابي و ولايتمدار در صراط مستقيم «قرآن» و «عترت» و پيگيري آرمان هاي بلند امام خميني(ره) و رهبري حكيم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه اي است.
در پايان اين پيام آمده است: اينجانب فرا رسيدن پنجم ارديبهشت ماه سالروز
شكست سپاه ابرهه زمان، آمريكاي جنايتكار و تجاوزگر در صحراي طبس را به شما ملت غيور و غيرتمند تبريك عرض نموده و با درود و صلوات بر شهيد اين ماجراي عبرت آموز، شهيد محمد منتظرقائم- فرمانده شجاع و دلاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يزد- همگان را به پيام مهم
و راستين واقعه دعوت مي نمايد كه: تا هنگامي كه مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي و شما ملت بزرگ و تاريخ ساز با قطب نماي «ولايت فقيه» و «وحدت»
اتحاد و همدلي در مسير
اسلام عزيز، قرآن شريف و عترت پيامبر اعظم(ص) گام برداريد، امدادهاي غيبي و نصرت الهي مشمول
همگان بوده و درخشندگي انقلاب اسلامي در اقصي
نقاط عالم استمرار خواهد داشت.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
عده اي با طرح مسائل انحرافي در كشور مي كوشند توجه به حوادث منطقه كمرنگ شود

سردار نقدي نسبت به طرح مسائل انحرافي در داخل كشور كه با هدف كمرنگ كردن اولويت مسائل منطقه صورت مي گيرد، هشدار داد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با انتقاد شديد از كساني كه سعي در محصور كردن انقلاب و اسلام در مرزهاي كشور دارند، گفت: متاسفانه عده اي تصور مي كنند كه در برابر ظلمي كه به ملت هاي مسلمان روا داشته مي شود هيچ مسئوليتي متوجه ما نيست و با ترفندهاي گوناگون و طرح مباحث انحرافي مي كوشند، ما را به برخي مسائل داخلي مشغول كنند تا از وظيفه اصلي مان غافل شويم.
سردار محمدرضا نقدي در افتتاحيه دوره آموزشي شهيد رجب بيگي كه با حضور فرماندهان نواحي بسيج سراسر كشور برگزار شد، ضمن محكوميت شديد اقدام جنايت كارانه رژيم بحرين افزود: مردم مظلوم بحرين تحت سخت ترين فشارها و شكنجه ها قرار دارند و هر روز مساجد و حسينيه ها در اين كشور تخريب مي شود و مردم يمن نيز تحت ستم وهابيون خبيث هر روز شاهد فجايع عظيم انساني هستند. در چنين شرايطي چگونه مي توان نداي «ياللمسلمين» برادران و خواهران مان را نشنيده بگيريم و به تكليف مان عمل نكنيم؟
وي ادامه داد: ما لعنت مي فرستيم بر كساني كه قصد دارند انقلاب و اسلام را در مرزهاي ايران محصور كنند.
لعنت خداوند بر كساني كه در اين شرايط خطير كه ملت هاي مظلوم نيازمند ياري جمهوري اسلامي هستند مي كوشند تا ما را به برخي مسائل داخلي سرگرم كنند.
نقدي تصريح كرد: اگر امروز شرايط به ما اجازه نمي دهد كه مستقيما در عرصه نبرد حضور پيدا كنيم، وظيفه داريم تا اين شرايط را تغيير داده و به طور مستقيم در صحنه نقش آفريني كنيم. همه تلاش دشمن اين است تا ما را در داخل متذلل كند تا از حضور فعال در عرصه منطقه بازبمانيم.
وي با اشاره به اهداف جهاني انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي متعلق به همه ملت هاي مسلمان و مظلومان جهان است و اين انديشه در وصيت نامه شهداي قيام هاي اخير منطقه موج مي زند.
شهداي قيام هاي اخير همگي خون شان را در راه اعتلاي اسلام نثار نمودند كه اين اتفاق مبارك، شعبه اي از بركات خون مطهر شهداي دفاع مقدس است.
نقدي با تبريك دوم ارديبهشت ماه، سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: پاسداران مرد ميدان تكليف اند و هر جا كه انقلاب اسلامي نيازمند باشد مقتدرانه وارد عرصه مي شوند.
وي همچنين گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد ايثارگري برادران پاسدار بوديم و بعد از آن نيز پاسداران ما در برابر انحرافات دولت موسوم سازندگي و فسادهايي كه در دوره هاي بعدي به وجود آمد ايستادند و امروز نيز در عرصه جنگ نرم با هوشياري مقابل توطئه هاي استكبار قد علم كرده اند.

 



دستگاه 37 فتح شركت ملي حفاري در خوزستان به بهره برداري رسيد

بهره برداري از دستگاه حفاري 37 فتح شامگاه يكشنبه در 15 كيلومتري جاده اهواز- سربندر آغاز و با قرار گرفتن در مدار، عملياتي شد.
به گزارش ايرنا مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در آيين بهره برداري از اين دستگاه گفت: پارسال هر دو ماه يك بار يك دكل حفاري وارد مدار شد و هم اكنون شركت حفاري با در اختيار داشتن 70 دستگاه حفاري در خشكي و دريا مأموريت حفاري چاه هاي نفت و گاز را برعهده دارد.
«حيدر بهمني» افزود: 31 سال از تأسيس شركت ملي حفاري مي گذرد، شركت در ابتدا كار خود را با شش دستگاه حفاري آغاز و الان تعداد دستگاه ها به 70 مورد رسيده است.
وي اضافه كرد: بر اساس برنامه ريزي به عمل آمده در سال 90، هشت دستگاه حفاري ديگر در دستور كار قرار دارد كه اميد است اين تعداد امسال به ناوگان شركت ملي حفاري ايران افزوده شود.
بهمني با اشاره به نام گذاري سال 90 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادي بيان داشت: امروز نبرد، نبرد اقتصادي است به هيچ چيز جز كار نبايد فكر كنيم و كاركنان شركت ملي حفاري نيز همواره نشان داده اند كه از سال ها پيش در راستاي جهاد اقتصادي گام برداشته اند.
گفتني است دستگاه حفاري 37 فتح با قابليت حفاري تا 20 هزار فوت مترمكعب، زمينه اشتغال زايي مستقيم 150 نفر را فراهم كرده است.

 



افشار اعلام كرد ثبت 245 سازمان مردم نهاد در سطح ملي

رئيس هيئت مركزي نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد كشور گفت: 245 سازمان مردم نهاد در سطح ملي به ثبت رسيده و تعداد سمن هاي ملي كه از وزارت كشور مجوز دريافت كرده اند نيز به 221 سازمان مي رسد.
عليرضا افشار در پايان شصت و چهارمين جلسه اين هيئت اظهار داشت: هيچ پرونده اي در نوبت هيئت مركزي نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد باقي نمانده است.
وي تصريح كرد: در اين جلسه با صدور مجوز تعدادي از درخواست ها موافقت شد و تعدادي هم براي صدور مجوز فعاليت در سطح استان به استان هاي مربوطه ارجاع شد.
رئيس هيئت مركزي نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد كشور گفت: 245 سازمان مردم نهاد در سطح ملي به ثبت رسيده است و در حال حاضر تعداد سمن هاي ملي كه از وزارت كشور مجوز دريافت كرده اند، به 221 سازمان مردم نهاد مي رسد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14