(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 اردیبهشت 1390- شماره 19911

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي اعلام كرد آمادگي ايران براي ترانزيت نفت و گاز به خليج فارس
رهبر انقلاب در ديدار اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس:
تصور غلطي است كه رويكرد مجلس و دولت بايد متفاوت باشد
رئيس سازمان پدافند غيرعامل: دانشمندان ايراني دومين ويروس جاسوسي با نام «استارس» را كشف كردند
سخنگوي نخست وزير مصر: نگراني از نزديكي روابط قاهره و تهران بي اساس است
يك مقام روس :روس ها تحويل سامانه اس-300 به ايران را عمداً تا صدور قطعنامه 1929 به تاخيرانداختند
نماينده ايران در سازمان ملل : مصونيت اسرائيل در قبال جنايات جنگي بايد به پايان برسد
آيت الله صافي گلپايگاني: هيچ عذري از آل خليفه و آل سعود در قبال جنايات آنها در بحرين پذيرفته نيست
خودداري غرب از حضور در نشست بررسي ويروس استاكس نت با ايران
باغ شهر نياسر كاشان با شكفتن آلاله ها ديدني تر شد
كميسر حقوق بشر آلمان: سران منافقين مانع ارسال كمك به مجروحان اردوگاه اشرف نشوند
برگزاري 100 كرسي آزادانديشي قرآني در دانشگاه ها
كره جنوبي در ايران واگن مترو مي سازد
دانشجوي كيش مدال طلاي مسابقات جهاني ژنو را كسب كرد
عضو هيئت علمي دانشگاه برلين: دانش پزشكي ايران با اروپا برابري مي كند
افزايش 55 سانتي متري سطح آب درياچه اروميه
فرماندار كرج : طرح ساماندهي جاده چالوس اجرايي مي شود
گمرك جمهوري اسلامي ايران به استان البرز منتقل مي شود
اخبار ادبي و هنري
سرپرست وزارت راه و ترابري خبر داد احداث جاده دو طبقه درغرب مازندران
آيت الله علوي گرگاني:همه بايد از ولي فقيه تبعيت كنند
تشييع پيكر سردار برونسي و 31 شهيد دفاع مقدس



صالحي اعلام كرد آمادگي ايران براي ترانزيت نفت و گاز به خليج فارس

وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان كريدور ترانزيتي، آمادگي ترانزيت نفت و گاز به كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس را دارد.
«علي اكبر صالحي» ديروز در اجلاس 5 جانبه ترانزيت و حمل ونقل در عشق آباد تركمنستان در بدو ورود به فرودگاه بين المللي عشق آباد از امضاي يك سند حمل ونقل ريلي، دريايي و زميني بين پنج كشور ايران، تركمنستان، عمان، قطر و ازبكستان خبر داد و گفت: با امضاي اين سند امكان اتصال كشورهاي آسياي ميانه به خليج فارس فراهم مي شود.
وي تاكيد كرد: يكي از محورهاي مذاكرات با مقامات كشورها، توسعه شبكه ريلي و راه آهن بين جمهوري اسلامي ايران، تركمنستان و قزاقستان است.
صالحي همچنين در اين اجلاس با اشاره به موقعيت مناسب و مهم جغرافيايي عمان و بنادر اين كشور همچون دروازه جنوبي درياي عمان و اقيانوس هند، اظهار داشت: اين كشور شرايط مناسبي براي بهره برداري از مسيرهاي ترانزيتي جمهوري اسلامي ايران در راستاي دستيابي به بازارهاي منطقه و كشورهاي فرامنطقه اي آن فراهم كرده است.
وي ادامه داد: در اين ميان، جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري ترانزيتي، تمهيدات لازم را براي ترانزيت كالا در مسيري بسيار كوتاه، امن و اقتصادي فراهم كرده است و آمادگي دارد همكاريهاي چند جانبه منطقه اي را با راه اندازي اين كريدور ترانزيتي در مسير شمال به جنوب، خليج فارس و آسياي ميانه اجرايي كند.
وزير امورخارجه همچنين با بيان اين كه در همين چارچوب و در مسير توسعه زيرساخت هاي ترانزيت ريلي به آسياي ميانه زمينه هاي ساخت كريدور ريلي چابهار را فراهم كرده است، تصريح كرد: به زودي ساخت پروژه عظيم يكهزار و 600 كيلومتري راه آهن آغاز مي شود ضمن آنكه در سال 2010 ميلادي شرايط ترانزيت بيش از 10 ميليون تن كالا از مسير ايران به كشورهاي همسايه فراهم شده است.
آمادگي تركمنستان براي ترانزيت انرژي از ايران
«قربانقلي بردي محمداف» رئيس جمهور تركمنستان در ديدار وزير امور خارجه كشورمان با تاكيد بر استفاده بدون تبعيض و صلح آميز تمامي كشورها از انرژي هسته اي خواستار انتقال دانش فناوري نانو و ترانزيت انرژي از مسير جمهوري اسلامي ايران شد و گفت: براي ترانزيت انرژي از مسير ايران آمادگي داريم.
علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان نيز در اين ديدار با اشاره به تلاش ها و توانمندي هاي دو كشور براي مبارزه با قاچاق موادمخدر از آمادگي ايران براي افزايش اين تلاشها به منظور ريشه كن كردن معضلات به ويژه قاچاق بين دو كشور خبر داد و افزود: زمينه براي توسعه و گسترش همكاريهاي دو كشور در حوزه فرهنگي به ويژه در زمينه علوم و امور آموزشي فراهم است.
سيد «محمد موسي هاشمي گلپايگاني» در حاشيه اين اجلاس گفت: كشورهاي غربي علاقه مند به همكاري ميان ايران و ديگر كشورها نيستند و نمي توانند اين همكاري ها را تحمل كنند اما اين رفاقت ها، دوستي ها و برادري هاي ما آنها را عصباني مي كند.
وي با اشاره به امضاي يك سند همكاري بين پنج كشور ايران، تركمنستان، ازبكستان، عمان و قطر گفت: ما همواره اعلام كرديم همكاري با همسايگان جنوبي و شمالي را افزايش خواهيم داد و خوشبختانه زهري كه غربي ها براي مسموم كردن فضا مي ريزند به نتيجه نخواهد رسيد و دوستي هاي ما افزايش خواهد يافت.
«رشيد مرادوف» وزير امورخارجه تركمنستان نيز در حاشيه اين اجلاس گفت: ايجاد كريدور بين المللي ترانزيتي جديد از خليج فارس تا آسياي مركزي، اولين قرارداد حقوقي بنيادين براي تشكيل يك فضاي ژئوپولتيك جديد و آغاز يك گام بزرگ است.
وي افزود: اين امر در آينده ما را قادر به ارائه توسعه و تقويت همكاري هاي آسياي مركزي و خاورميانه مي سازد.
وزيرخارجه تركمنستان گفت: ايران از نزديكترين همسايگان ما است و علاقه ديرينه و مشتركات فراواني بين دو كشور وجود دارد.

 



رهبر انقلاب در ديدار اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس:
تصور غلطي است كه رويكرد مجلس و دولت بايد متفاوت باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و اعضاي «كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي»، بخش كشاورزي را به علت نقش آن در تأمين امنيت غذايي و ايجاد اشتغال، از مسائل درجه اول كشور برشمردند و خاطرنشان كردند :رفع خلأهاي قانونگذاري در اين بخش با همفكري مجلس و دولت، و نگاه كلان و جامع نگر، زمينه ساز ارتقاء جايگاه كشاورزي و برطرف شدن مشكلات آن مي شود .
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به نقش مجلس در وضع قوانين مورد نياز بخش كشاورزي خاطرنشان كردند: قانوني كه تصويب مي شود براي اجرا شدن است به همين دليل بايد از ابتدا امكان اجرايي شدن قانون، براساس شرايط گوناگون، اقتضائات كشور و نگاه كلي، اصولي و همه جانبه ملاحظه شود و مدنظر قرار گيرد .
حضرت آيت الله خامنه اي رسيدن به نگاه اصولي در بخش كشاورزي را مستلزم تعامل و همكاري صميمانه مجلس و دولت دانستند و افزودند: در بعضي از دوره ها، تصور غلطي وجود داشت كه حتماً رويكرد دولت و مجلس، دو رويكرد جداگانه باشد و هركدام از اين دو قوه، استقلال خود را در نفي ديگري بدانند در حاليكه با رويكرد مشترك دولت و مجلس مسائل، حل مي شود.
ايشان تأكيد كردند: مصوبات مجلس به عنوان قانون، قطعاً مورد حمايت رهبري است و قانون هم بايد عمل شود اما مجلس هم در مصوبات بايد نيازهاي دولت را مدنظر قرار دهد .
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار بر يكپارچه سازي زمينهاي كشاورزي، كم كردن هزينه توليد با مدرن سازي ابزارآلات و پيشبرد طرحها با نگاه علمي تأكيد كردند .
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به هدفمندي يارانه ها و تدوين بسته حمايتي دولت از بخش كشاورزي خاطرنشان كردند: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها حقاً و انصافاً از اقدامات بزرگ و شجاعانه دولت است و نبايد با تمسك به برخي مشكلات آن را تضعيف كرد.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن تشكر از تلاشهاي كميسيون كشاورزي آب و منابع طبيعي و تمجيد از سطح علمي و كارآزمودگي اعضاي كميسيون خاطرنشان كردند: اين كميسيون ضمن اولويت بندي مسائل كشاورزي با اهتمام و جديت موضوعات را پيگيري كنند .
در ابتداي اين ديدار رئيس كميسيون كشاورزي آب و منابع طبيعي و دو تن از اعضاي كميسيون نظرات، مشكلات و پيشنهادات خود را مطرح كردند.

 



رئيس سازمان پدافند غيرعامل: دانشمندان ايراني دومين ويروس جاسوسي با نام «استارس» را كشف كردند

رئيس سازمان پدافند غيرعامل از كشف استارس به عنوان دومين بدافزار جاسوسي توسط دانشمندان ايراني خبر داد.
دكتر غلامرضا جلالي در گفتگو با مهر، در خصوص بدافزار «استارس» كه بعد از بدافزار «استاكس نت» توسط دانشمندان ايراني شناسايي شد، گفت: خوشبختانه دانشمندان جوان ما موفق شدند كه اين ويروس را كشف كنند و هم اكنون ويروس «استارس» به آزمايشگاه ارائه شده است اما هنوز بررسي ها بر روي آن ادامه دارد و نتايج نهايي و قطعي در اين رابطه بدست نيامده است.
وي در بيان علت تاخير در شناسايي كامل بدافزار «استارس» گفت: ويژگيهاي خاصي را در مورد ويروس «استارس» شناسايي كرده اند به طوري كه مشخص شده است كه اين ويروس هماهنگ و همساز با سيستم بوده، تخريب آن در مرحله اول بسيار كم است به شكلي كه ممكن است بعضا با فايلهاي اجرايي دستگاههاي دولتي اشتباه گرفته شود، بنابراين بايد متخصصان ما ابعاد مختلف اين ويروس را مورد ارزيابي قرار دهند تا همه ابهامات و اشكالات ما نسبت به آن برطرف شود و سپس اقدام لازم براي مقابله با آن انجام شود.
جلالي همچنين در خصوص مقابله با بدافزار «استاكس نت» گفت: بايد به اين موضوع توجه داشت كه مقابله با ويروس استاكس نت به اين معني نيست كه اين تهديد بطور كامل برطرف شده است چون ويروسها يك طول عمر مشخصي دارند و ممكن است به شكل ديگري فعاليت خود را ادامه دهند.
وي تصريح كرد: بنابراين كشور بايد خود را براي مقابله با ويروسهاي بعدي آماده كند، زيرا امكان دارد كه ويروسهاي جديد وقتي وارد سيستم ما شوند به مراتب از ويروس اولي خطرناك تر باشند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه مركز «ماهر» (مركز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخداد رايانه اي) تحت نظر شركت فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات، اين نوع ويروسها را كشف مي كند، گفت: اين مركز بعد از شناسايي بدافزارها ساختار، فعاليتها و ظرفيتهاي آنها را در آزمايشگاه مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهد و به عبارتي ويروس را «دي كد» (رمزگشايي) مي كنند تا ببينند كه اين ويروسها چه فعاليتهايي را مي توانند انجام دهند و سپس اقدام لازم را براي مقابله با آن به عمل مي آورند.
وي همچنين در خصوص انجام عمليات تهاجمي به سايتهاي دشمن گفت: با وجود اينكه آمريكائيها و اسرائيلي ها به سايتهاي ما حمله مي كنند و توجهي به مسائل حقوقي ندارند اما اين موضوع به لحاظ حقوقي مسائل خاص خود را دارد و ما هم بعنوان يك ايراني مسلمان به قوانين بين المللي پايبند هستيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل اضافه كرد: ممكن است وزارت امور خارجه كشور نسبت به پيگيري حقوقي اين موضوع كم توجهي كرده باشد و به نظر مي رسد دستگاه ديپلماسي ما بايد بيش از پيش به موضوع پيگيري حقوقي عمليات تهاجم سايبري عليه جمهوري اسلامي ايران توجه نمايد، زيرا خيلي از كشورها مثل روسيه هرگونه تهاجم سايبري را جنگ رسمي عليه خود تلقي مي كنند.
وي با بيان اينكه به نظر مي رسد كه اگر قرار است وارد اين حوزه شويم بايد چارچوب هاي قانوني آن هم به لحاظ حقوق بين الملل و هم به لحاظ حقوق داخلي را مشخص كنيم، در عين حال تصريح كرد: البته شايد كسي بطور شخصي سايتهاي دشمن را هك كند، ولي اگر دولت بخواهد بطور رسمي وارد اين كار شود طبيعتا بايد ابتدا ابعاد حقوقي اين كار مشخص شود.

 



سخنگوي نخست وزير مصر: نگراني از نزديكي روابط قاهره و تهران بي اساس است

سخنگوي نخست وزير مصر نگراني كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس را از نزديكي روابط قاهره - تهران بي اساس خواند.
«احمد السمان» سخنگوي نخست وزير مصر در گفت وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» تأكيد كرد كه كشورش به سياست هاي رژيم سرنگون شده «حسني مبارك» در روابط خارجي مقيد نخواهد بود و قصد دارد براساس احترام متقابل صفحه جديدي از روابط را با تمامي كشورهاي جهان از جمله ايران بگشايد و هيچ دليلي براي بيم و هراس در اين زمينه وجود ندارد.
وي همچنين با بيان اينكه كشورش در مسائل داخلي چه در خصوص محاكمه «حسني مبارك» و چه در روابط با ايران اعمال فشار از سوي هيچ طرفي را نمي پذيرد، گفت اصولاً چنين فشارهايي از سوي هيچ كشوري اعمال نمي شود.
گفتني است اولين اقدام در اين رابطه از سوي نبيل العربي، وزير خارجه مصر صورت گرفت كه خواستار برقراري روابط با تهران شد و از سوي صالحي وزير خارجه كشورمان نيز مورد استقبال قرار گرفت.

 



يك مقام روس : روس ها تحويل سامانه اس-300 به ايران را عمداً تا صدور قطعنامه 1929 به تاخير انداختند

يك مقام مسئول در مركز مطالعات راهبردي و فناوري مسكو مي گويد روسيه عمدا تحويل سامانه پدافند هوايي اس300 به ايران را آنقدر به تاخير انداخت تا اينكه قطعنامه 1929 صادر شد.
«روسلان عليف» عضو مركز مطالعات راهبردي و فناوري روز يكشنبه 4 ارديبهشت 1390 (24 آوريل 2011) به شبكه تلويزيوني روسيا اليوم گفته است كه سامانه هاي اس300 توليد شده و آماده بود اما روسيه عمدا در عرضه آن به ايران تعلل كرد تا قطعنامه 1929صادر شود و بعد با استناد به اين قطعنامه بتواند كل معامله با ايران را منتفي اعلام كند.
عليف مي گويد: «روسيه قراردادي براي صادرات سامانه اس300 به ايران داشت و بايد اين قرارداد عملي مي شد. اين ايران نبود كه بر سر بهاي خريد اين سامانه چانه زني مي كرد. تهران براساس قرارداد بهاي لازم را پرداخت كرده بود. سامانه اس300 هم براساس قرارداد ساخته شد اما در انبارهاي روسيه نگهداري شد تا سران سياسي مسكو درباره تحويل اين سامانه به ايران تصميم گيري كنند.»
اين كارشناس روس ادامه داده است: «روسيه بايد نشان مي داد كه در صادرات سلاح به كشورها تضمين شده عمل مي كند اما سران مسكو تا زمان صدور قطعنامه شوراي امنيت درباره اعمال تحريم ها بر تهران وقت كشي كردند. البته اين قطعنامه هم شامل سامانه اس300 نيست اما با اين وجود اين سامانه به ايران تحويل نشد.»
عليف سپس با اشاره به اينكه «اين قرارداد پيشينه نامناسبي براي روسيه شد» تاكيد مي كند: «روسيه جايگاه خود را در منطقه خاورميانه از دست داده است و نبايد تصور كند جايگاه قوي در اين منطقه دارد. صادرات سلاح هر كشور بخشي از سياست فراگير خارجي آن است. سياست خارجي روسيه در خاورميانه فعال و كارآمد نيست.»
پيش از اين هم ويكي ليكس سندي منتشر كرده بود كه نشان مي داد روسيه بر سر عدم تحويل اس300 به ايران با اسرائيل به معامله رسيده است.

 



نماينده ايران در سازمان ملل : مصونيت اسرائيل در قبال جنايات جنگي بايد به پايان برسد

سفير كشورمان در سازمان ملل، طي سخناني در شوراي امنيت بر لزوم پايان دادن به مصونيت رژيم صهيونيستي در قبال جنايت هاي جنگي در غزه تأكيد كرد.
به گزارش پرس تي وي، اسحاق آل حبيب، سفير و معاون نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص وضعيت خاورميانه از جمله مسئله فلسطين گفت: «رژيم صهيونيستي قوانين بين الملل را با تداوم محاصره فلسطينيان بويژه در غزه نقض كرده است، آن هم در شرايطي كه صدمات وارده به غزه در نتيجه حملات بي امان رژيم اشغالگر در سال 2009 ميلادي هنوز جبران نشده است.»
اسحاق آل حبيب گزارش گروه حقيقت ياب سازمان ملل درباره درگيري هاي غزه را به عنوان گامي مهم در جبران نقض مقررات بين المللي توسط رژيم اسرائيل در غزه ارزيابي كرد.
با اين وجود وي با ابراز تأسف از پايان نيافتن مصونيت رژيم صهيونيستي در قبال جنايت هاي جنگي يادآور شد كه تلاش هايي براي به فراموشي سپردن جنايات جنگي كه در گزارش گلدستون نيز منعكس شده در جريان است.
آل حبيب تصريح كرد، نهادهاي سازمان ملل از جمله شوراي امنيت بايد اجراي كامل و فوري توصيه هاي گزارش گلدستون را تضمين كنند.
اسحاق آل حبيب از دبير كل سازمان ملل درخواست كرد، گزارش جامعي در خصوص پيشرفت هاي اجراي توصيه هاي گروه حقيقت ياب سازمان ملل توسط نهادهاي وابسته به اين سازمان ارائه شود.
سفير و معاون نماينده ايران در سازمان ملل با اشاره به حمايت قدرت هايي مانند آمريكا از اسرائيل افزود، در ماه فوريه سال جاري شوراي امنيت سازمان ملل، به دليل حمايت هاي آمريكا نتوانست اقدامي در مورد ضرورت پايان دادن به اقدامات اسرائيل در تخريب خانه هاي فلسطيني ها و ساخت شهرك هاي جديد انجام دهد و آمريكا به عنوان يك عضو شوراي امنيت با استفاده از امتياز وتو، قطعنامه مربوط به ضرورت پايان بخشيدن به شهرك سازي را رد كرد و بدين ترتيب راه اين شورا براي اقدام در اين زمينه را مسدود كرد.
اسحاق آل حبيب در پايان، ادعاهاي بي اساس سفيران آمريكا و اسرائيل در شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص نقش ايران در برخي مسائل مربوط به كمك به گروه هاي فلسطيني را رد و تصريح كرد: «اين گونه ادعاها با هدف منحرف كردن توجهات جامعه بين المللي از واقعيات درباره سياست هاي جنايت كارانه و تعديات نفرت انگيز اسرائيل در منطقه و بويژه عليه مردم فلسطين صورت مي گيرد.»

 



آيت الله صافي گلپايگاني: هيچ عذري از آل خليفه و آل سعود در قبال جنايات آنها در بحرين پذيرفته نيست

آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني گفت: آل خليفه و آل سعود افرادي خود فروخته هستند كه فطرت حيواني آن ها امروز در بحرين نمايان شده است.
به گزارش مهر در قم اين مرجع تقليد در ديدار برگزيدگان مسابقات قرآن و عترت سازمان بسيج دانش آموزي كشور با محكوم كردن جنايات اخير در بحرين، و همچنين سوزاندن قرآن كريم اظهار داشت: اين مصيبت بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) تسليت عرض مي كنم.
وي افزود: امروز در بحرين به وسيله آل سعود و آل خليفه كه ادعاي خادم الحرميني را دارند و ادعاي احترام و دفاع از قرآن كريم دارند، مساجد به آتش كشيده مي شود و قرآن سوزي به راه مي افتد كه هيچ عذري از اين جنايت آنها پذيرفته نيست.
مرجع تقليد شيعيان جهان با بي نظير خواندن اين جسارت ها در طول تاريخ اسلام بيان كرد: كساني كه دم از صيانت از قرآن كريم مي زنند، امروز در ممالك اسلامي، طغيان گري مي كنند و همان حركت زشتي را كه كشيش آمريكايي انجام داد، امروز از سوي مسلمان نماها صورت مي گيرد كه در هيچ زماني از تاريخ سابقه نداشته است.
وي ادامه داد: طغيان و وحشي گري كه امروز از سوي برخي مسلمان نماها در ممالك اسلامي رخ مي دهد، نشان از قساوت دل آنهاست كه چنين اهانت هايي را به قرآن شريف انجام مي دهند كه هرگز نمي توان آنها را به زبان آورد.
آيت الله صافي افزود: آل خليفه و آل سعود افرادي خودفروخته هستند كه فطرت حيواني آن ها امروز در بحرين نمايان شده است و متاسفانه صداي حقيقت را نمي شنوند و گوش هاي آنها از شنيدن آيات قرآن ناشنوا شده است و در آينده نزديك در باطل خود گرفتار و مصيبت هاي عظيم آنها را فرا خواهد گرفت.
وي نور قرآن را خاموش نشدني خواند و گفت: در طول تاريخ فراوان بوده اند افرادي كه مي خواستند نور قرآن را خاموش كنند؛ اما غافل از اين كه نور الهي هرگز خاموش شدني نيست و هرگز به اين عقيده پليد خود نخواهند رسيد بلكه روز به روز بر روشنايي و عظمت قرآن در جهان افزوده خواهد شد و اين حاميان و نوكران آمريكا هستند كه رو به نابودي مي روند.
استاد برجسته حوزه اظهار داشت: امروز حتي كساني كه نسبت به قرآن بيگانه هستند نيز با مطالعه اندكي از قرآن كريم به عظمت آن پي برده و در برابر آن خاضع و خاشع مي شوند؛ اما حكام خود فروخته و ظالم به دليل اين جسارت ها و ظلم ها روزي بر خاك مذلت خواهند افتاد.
آيت الله صافي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر ضرورت آشنايي بيشتر جوانان و نوجوانان با علوم و معارف قرآن كريم و اهل بيت (عليهم السلام) عنوان كرد: بايد قرآن در برنامه همه انسان ها باشد تا به هدايت برسند، جوانان و دانش آموزان از قرآن و عترت هرگز فاصله نگيرند؛ زيرا راه نجات و توفيقات تنها در همين راه است و رفتن به ديگر راه ها خطا و اشتباه است.
مرجع تقليد شيعيان جهان افزود: آشنايي با قرآن انسان را به حيات و زندگي انساني هدايت مي كند و هركس كه فطرتش پاك باشد از اين هدايت بهره مي گيرد.
وي اظهار داشت: ما افتخار مي كنيم كه هويت مان اسلامي است و شيعه اميرالمومنين و اهل بيت (عليهم السلام) هستيم و به آن مي باليم.
آيت الله صافي خطاب به بانوان حاضر در اين جلسه تصريح كرد: اميدوارم در دنياي مادي گري امروز، با استقامت ديني به خوبي مقاومت كنيد و به تبليغ معارف اسلامي بپردازيد و بدانيد كه حفظ حجاب و پوشيدن چادر براي شما زنان از بزرگ ترين افتخارات و عبادات است.
وي تاكيد كرد: انس خود را با قرآن كريم بيشتر كنيد و بدانيد راه نزديك شدن به خدا، قرآن و اهل بيت (عليهم السلام) هستند.
مرجع تقليد شيعيان جهان افزود: حجاب براي زن افتخار بزرگي است و يكي از امتيازات ويژه بانوان مسلمان داشتن همين چادر و حفظ حجاب است كه نبايد آن را اندك بدانند
در ابتداي اين ديدار نيز سرتيپ پاسدار جوكار، رئيس سازمان بسيج دانش آموزي گزارشي از جشنواره قرآن و عترت ارائه كرد.
در پايان اين ديدار نيز برگزيدگان اين مسابقات جوائز خود را از دستان آيت الله صافي گلپايگاني گرفتند.

 



خودداري غرب از حضور در نشست بررسي ويروس استاكس نت با ايران

منابع غربي گزارش دادند كه 5 كشور روسيه، آمريكا، فنلاند، فرانسه و آلمان از شركت در نشستي با موضوع بررسي ويروس استاكس نت و امنيت سايبري با حضور ايران خودداري كردند.
«ولاديمير ارلف» سردبير مجله روسي ماسكوفسكيه نووستي در يادداشتي كه روز شنبه 3 ارديبهشت 1390 در مجله خود منتشر كرد، خبر داده كه اين 5 كشور در نشستي كه بنا بود روز 25 ژانويه در مقر آژانس در وين برگزار شود شركت نكرده اند منابع ايراني اين خبر را تاييد مي كنند.
استاكس نت ويروسي كامپيوتري است كه بر بستر نرم افزار اسكاداي زيمنس عمل مي كند و اسرائيل و آمريكا با همكاري ضمني آلمان تلاش كردند با استفاده از آن برنامه هسته اي ايران را هدف قرار بدهند.
استاكس نت كه نخستين بار در جولاي 2010 كشف شد، هيچ خسارت جدي به برنامه هسته اي ايران وارد نكرد به طوري كه آژانس هم گزارش داده برنامه غني سازي ايران روندي «مستمر و با ثبات» دارد و حجم محصول غني سازي در ايران منظما در حال افزايش است.
با اين وجود، ايران تاكيد دارد كه كشورهاي بسيار ديگري از جمله خود غربي ها مي توانند قرباني استاكس نت باشند و به همين دليل بايد هرچه سريعتر قوانين حقوقي الزام آوري در سطح بين المللي به تصويب برسد كه هرگونه تهاجم از اين دست به تاسيسات صنعتي را ممنوع كند. يك كارشناس آگاه گفت: «بي رغبتي غربي ها به شركت در نشست 25 ژانويه نشان مي دهد كه اين كشورها نگران تبادل اطلاعات فني درباره استاكس نت هستند چرا كه مي دانند به سرعت نقش آنها در طراحي و انتشار آن افشا خواهد شد.»
پيش بيني مي شود كه ايران به زودي و پس از كامل شدن جمع آوري مستندات، به طرح شكايت حقوقي عليه طراحان استاكس نت بپردازد.

 



باغ شهر نياسر كاشان با شكفتن آلاله ها ديدني تر شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
باغ شهر نياسر كاشان در آستانه ارديبهشت ماه، دومين ماه فصل بهار غرق در آلاله هاي چهار برگ سفيد و صورتي شد.
حميدرضا صادقي، شهردار نياسر در اين باره به خبرنگار ما گفت:اين شهر تاريخي از جمله مراكز مهم جذب گردشگر به لحاظ تاريخي و اكوتوريستي شهرستان كاشان و كشور است كه با آغاز فصل بهار در اواخر فروردين دشت هاي اين منطقه غرق در آلاله مي شود.
وي افزود: همه ساله با آغاز بهار در كنار شكفتن شكوفه هاي درختان ميوه، دشت هاي نياسر شاهد رويش آلاله هاي زيبايي است كه در گستره وسيع، چشم اندازي دلفريب خلق مي كند.
گل هاي آلاله نياسر كه داراي رنگي خاص و منحصر به فرد است از گونه شقايق است كه از طريق پياز تكثير مي شود.
وي بيان داشت: اين گل ها كه از نيمه دوم فروردين ماه تا نيمه نخست ارديبهشت مي رويند ده ها هكتار از زمين ها و دشت هاي نياسر را در برمي گيرد و به همراه ساير جاذبه هاي طبيعي و تاريخي اين شهر همه ساله هزاران گردشگر را به سوي خود جذب مي كند.
كلان باغ شهر سبز نياسر در دامنه كوه هاي كركس قرار گرفته است.

 



كميسر حقوق بشر آلمان: سران منافقين مانع ارسال كمك به مجروحان اردوگاه اشرف نشوند

كميسر حقوق بشر آلمان طي اطلاعيه اي از سران منافقين خواست تا مانع دسترسي مجروحان به رسيدگي هاي پزشكي نشوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، در اين اطلاعيه كه نسخه اي از آن بر روي سايت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته است، ماركوس لونينگ اظهار كرد: من از رهبران كمپ اشرف مي خواهم تا خشونت را كنار بگذارند و در مقابل دسترسي كميسيوني بي طرف به تمامي پادگان اشرف مقابله نكنند و اجازه دهند كساني كه مي خواهند از پادگان اشرف جدا شوند، براي اين امر در آزادي كامل باشند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: سران اين پادگان بايد برطبق موازيني عمل كنند كه افراد ساكن در كمپ از امتيازات حقوق بشري خود كاملاً برخوردار باشند.
اين اطلاعيه در ادامه مي افزايد: در حال حاضر سه هزار و پانصد تن از اعضاي سازمان مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) در پادگان اشرف به سر مي برند، ضمن اين كه اين سازمان در زمان جنگ ايران و عراق تحت فرماندهي صدام بر عليه ايران جنگيده است؛ بنابراين نگاه غالب بر اين عقيده است كه اين گروه سازماني است بسيار تشكيلاتي و با مقرراتي بسيار سخت كه هرگز مسير خود را از خشونت و تروريسم دور نكرده است.
براساس اين گزارش، پادگان اشرف بعد از خلع سلاح مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) توسط نيروهاي نظامي در سال 2003 تحت كنترل نيروهاي آمريكايي قرار گرفت و در شروع سال 2009 مسئوليت اين پادگان به نيروهاي عراقي واگذار شد. دولت عراق مصمم برگسترش حق حاكميت خود بر كمپ اشرف است و در نظر دارد تا ساختارهاي تشكيلاتي اين پادگان را از بين ببرد.

 



مديركل فرهنگي وزارت علوم خبر داد
برگزاري 100 كرسي آزادانديشي قرآني در دانشگاه ها

مديركل اداره امور فرهنگي وزارت علوم از برگزاري 100 كرسي آزادانديشي با موضوع قرآني در سال جاري خبر داد.
دكتر جليل دارا ديروز در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاري حداقل 5 مدرسه قرآني در 5 منطقه كشور ايجاد خواهد شد.
وي تاكيد كرد: وزير علوم نيز در بحث تغيير و تحول رشته هاي علوم انساني تاكيداتي داشته است كه به تبع آن تكليف ما در بخش فرهنگي ستاد، تلاش در اين زمينه و برگزاري كرسي هايي در اين راستا مي باشد.
دارا با اشاره به برگزاري نشست هاي تخصصي باموضوع نقش قرآن در تحول علوم انساني اسلامي، عنوان كرد: اين نشست ها با هدف وضعيت سنجي علوم انساني نسبت به مفاهيم قرآني و اسلامي طراحي شده است.
دارا با بيان اينكه سياست ما در وزارت علوم ترويج و افزايش مخاطبان قرآني است، افزود: در سال جاري حداقل 5 مدرسه قرآني در 5 منطقه كشور ايجاد خواهد شد كه اين مدارس مختص دانشجويان نيستند؛ بلكه تمامي دانشگاهيان اعم از اساتيد و كاركنان مي توانند در كلاس هاي آموزشي در حوزه هاي مختلف قرآني شركت كنند.

 



كره جنوبي در ايران واگن مترو مي سازد

اراك-خبرنگار كيهان:
كره جنوبي آمادگي همكاري خود را با شركت واگن پارس اراك براي توليد واگن مترو اعلام كرد.
مدير كارخانه توليد واگن پارس اراك با اعلام اين خبر از گسترش همكاري بين كره جنوبي با اين شركت خبر داد و گفت: هيئت كره اي در بازديد از اين كارخانه آمادگي خود را براي گسترش همكاري شركت سازنده با واگن پارس اعلام كرد.
مصطفي سعيدي افزود: يكي از سياستهاي اين شركت استفاده از تكنولوژيهاي روز دنياست كه كره جنوبي به دليل ظرفيت هاي بالايي كه نسبت به كشورهاي ديگر از جمله اروپا دارد مي تواند همكار خوبي براي اين شركت باشد.
وي هدف از بازديد اين هيئت را مذاكره تكنولوژيك براي توليد مترو عنوان كرد و اظهار داشت: دانش خوب كره در ساخت برخي قطعات كه در ايران ساخته نمي شود مي تواند كمك خوبي براي ساخت واگن مترو باشد.

 



دانشجوي كيش مدال طلاي مسابقات جهاني ژنو را كسب كرد

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
دانشجوي پرديس كيش دانشگاه تهران مدال طلاي مسابقات جهاني المپياد علمي اختراعات ژنو را به دست آورد.
«ميلاد كيهاني» از دانشجويان پرديس كيش دانشگاه تهران در اين جزيره است كه توانست مدال طلاي مسابقات جهاني المپياد علمي اختراعات ژنو را با اقتدار و شايستگي به دست آورد.
در اين دوره از مسابقات تيم ايراني شركت كننده توانست چهار جايزه مسابقات جهاني المپياد علمي ژنو را از آن خود كند كه يكي از مهمترين آنها جايزه اي بود كه از سوي وزارت علوم روسيه اهدا مي شود.
طرح مديريت بهره برداري از روسازي آسفالتي كه توسط كيهاني ارائه شده بود توانست علاوه بر كسب مدال طلاي اين مسابقات كاپ ويژه اين مسابقات را نيز با شايستگي از آن خود كند و از سوي وزارت علوم روسيه به عنوان طرح برتر اين مسابقات معرفي شود.
قابل ذكر است اين طرح براي نخستين بار در صنعت راهسازي و مديريت راهداري ارائه شده است كه از سال 2001 پنج كشور اروپايي به نمايندگي از اتحاديه اروپا در قالب پروژه اي به نام EXtra به دنبال طراحي آن بوده اند.
تنظيم ظرفيت بارگيري انواع كاميون هاي باري و بالا بردن بهره برداري بهينه از شبكه رو سازهاي آسفالتي و آسيب رساني كمتر به روسازي توسط كاميون هاي حمل بار كارآيي اين طرح است.

 



عضو هيئت علمي دانشگاه برلين: دانش پزشكي ايران با اروپا برابري مي كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
سطح دانش و آگاهي و تخصص مجموعه پزشكان ايراني، به گونه اي جدي و برجسته، با سطح دانش پزشكي اروپا، برابر است.
رئيس مركز بين المللي جراحي مفاصل و استخوان برلين آلمان و بنيانگذار جراحي مدرن ارتوپدي و تكنيك هاي جراحي خاص يكشنبه در جريان بازديد از مركز آموزشي و درماني، شهداي تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: دانش و جسارت پزشكان ايراني به شكلي است كه با كمترين امكانات، قادر هستند كارهاي بزرگ تري انجام بدهند و اين ويژگي، به ندرت در جاهاي ديگر ديده مي شود.
پروفسور رحيم رحمان زاده از كمبود امكانات مناسب در بيمارستان هاي ارتوپدي ايران، ابراز تاسف عميق كرد و بر لزوم توجه مسئولان به رفع اين نواقص تاكيد كرد.
وي كه متولد «شبستر» از توابع آذربايجان شرقي است و 50 سال است در آلمان اقامت دارد، توجه به فضاي فيزيكي و تجهيزات مدرن بيمارستاني را، از نيازهاي اساسي مراكز ارتوپدي ايران ذكر كرد.
وي در عين حال اعمال جراحي صورت گرفته در بيمارستان شهدا تبريز را قابل تحسين و مايه مباهات ملي خواند.

 



افزايش 55 سانتي متري سطح آب درياچه اروميه

سرويس شهرستان ها-
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي گفت: به دنبال بارندگي هاي اخير به دليل باروري ابرها، 55 سانتي متر سطح آب درياچه اروميه افزايش يافت.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي آب منطقه اي آذربايجان شرقي، مهندس «ارسلان هاشمي» با اعلام اين خبر افزود: 500 ميليون متر مكعب آب در روزهاي اخير وارد مخزن درياچه اروميه شده است.
وي درخصوص پروازهاي اخير براي باروري ابرها نيز افزود: طي چند روز اخير با 8 ساعت پرواز و شليك 600 گلوله يدور نقره بر روي ابرهاي واقع در حاشيه درياچه اروميه و پوشش 80درصد از نقاط استان اثرات خوبي به دست آمد.
هاشمي با اشاره به اينكه پيش بيني مي شود در اثر باروري ابرها 15 تا 20درصد بارش ها اضافه شده باشد، خاطرنشان كرد: ميزان بارش ها از ابتداي سال آبي تاكنون 2 ميلي متر بوده و طي سه روز اول ارديبهشت ماه بيشترين بارش هاي استان در عجبشير به ميزان 76 ميلي متر و مراغه به ميزان 65 ميلي متر گزارش شده است.
وي درخصوص عملياتي نمودن طرح انتقال حوضه به حوضه آب به درياچه اروميه نيز با اعلام اختصاص رديف اعتباري اجرايي براي اين امر گفت: هدف اين طرح انتقال 500 ميليون متر مكعب آب از ساير حوضه هاي آبي به درياچه اروميه است كه نظير آن در استان آذربايجان غربي نيز در حال اجرا است.

 



فرماندار كرج : طرح ساماندهي جاده چالوس اجرايي مي شود

كرج-خبرنگار كيهان:
فرماندار كرج از اجراي طرح ساماندهي جاده چالوس خبر داد.
مهدي ايران نژاد در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اعلام اين خبر افزود: جاده چالوس به عنوان يكي از مهمترين جاده هاي گردشگري كشور سالانه پذيراي مسافران فراواني است كه بايد براي ساماندهي وضعيت آن اقدامات لازم صورت گيرد.
وي با اشاره به اينكه تمام مجوزهاي مورد نياز دستگاه هاي متعدد خدماتي و اجرايي در قالب طرح ساماندهي صادر مي شود تصريح كرد: اين اقدام در راستاي انتظام بخشي به ارائه خدمات مختلف و جلوگيري از موازي كاري دستگاه هاي خدمات رسان و اجرايي صورت مي گيرد.
فرماندار كرج تصريح كرد: اين طرح در راستاي ارتقاي وضعيت كيفي و ارائه خدمات مطلوب به مردم ساكن در منطقه و مسافران عبوري اجرا مي شود.

 



گمرك جمهوري اسلامي ايران به استان البرز منتقل مي شود

استاندار البرز از استقرار گمرك جمهوري اسلامي ايران در استان البرز در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در كرج، «عيسي فرهادي» عصر يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: براساس توافقات به عمل آمده و با فراهم شدن زمينه هاي لازم مقرر شد به زودي گمرك جمهوري اسلامي ايران به استان البرز منتقل شود و در اين استان استقرار يابد.
وي وجود فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي پيام، نزديكي به پايتخت و به فرودگاه بين المللي را براي استقرار گمرك در استان البرز مناسب دانست و گفت: اميدواريم مراحل استقرار اداره كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در اين استان به سرعت طي شود.
به گفته استاندار البرز، طبق بررسي ها و پيگيري هاي به عمل آمده مقرر شد اداره كل گمرك استان البرز طي هفته آينده در اين استان به بهره برداري برسد.
فرهادي تاكيد كرد: اين امر به منظور تسهيل در امر صادرات و واردات انجام مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

رشد 25 درصدي بودجه نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در سال 90
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از رشد 25 درصدي بودجه نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در سال 90 خبر داد.
منصور واعظي، دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در حاشيه برپايي بيست و دومين گردهمايي مديران كل كتابخانه هاي عمومي كشور در جمع اصحاب رسانه گفت: برنامه هاي سال 1390 نهاد سه فصل اصلي دارد؛ فصل نخست در ادامه برنامه هاي سال گذشته و اينكه چگونه مي توانيم فرهنگ مطالعه مفيد و جريان مديريت مطالعه در كشور را در مسير اهداف ديني و انقلابي كشور ترويج دهيم. وي افزود: فصل ديگر برنامه ها اين است كه در جامعه براساس سنجش ها دريافتيم بخشي از جامعه اهل مطالعه نيستند؛ بر اين اساس بخش جديدي در برنامه هاي نهاد تنظيم شد در اين راستا در پي آنيم تا جامعه اي كه اهل مطالعه نيستند را شناخته و متناسب با مسائل اجتماعي، گرايش مطالعه در بين آنها ايجاد كنيم.
واعظي تصريح كرد: برنامه هايي را براي سال 90 در سطح استاني و ستادي تدوين كرديم؛ بخش سوم مربوط به بحث نام گذاري سال، تحت عنوان «جهاد اقتصادي» است، همايش هاي نهاد هم بر اين اساس شكل مي گيرد؛ در نگاه اول تصور بر اين است كه سال جهاد اقتصادي مربوط به دستگاه هاي اقتصادي است، اما بايد دانست حوزه فرهنگ هم در اين راستا نقش آفرين بوده و وظايفي دارد، اين مسائل در چهار موضوع دسته بندي شده كه عبارتند از، حوزه مسائل داخلي نهاد، فعاليت هاي مرتبط با اعضاء كتابخانه ها، ترويج فرهنگ جهاد اقتصادي در جامعه و نهايتاً اينكه نهاد چه كمكي به دستگاه هاي اقتصادي، كشاورزي و صنعتي مي تواند انجام دهد.
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در بيان اين موضوع و تشريح برنامه اداره كل جديد در فضاي مجازي، توضيح داد: با توجه به سنجش ها و اينكه جريان مطالعه در حال پيش روي از فضاي فيزيكي به سوي مجازي است اين موضوع را در اداره كل رسانه هاي ديجيتال متمركز كرديم.
وي با اشاره به هدف اين اداره كل اضافه كرد: اصلي ترين هدف اين اداره كل اين است كه چگونه مي توانيم جريان مطالعه در فضاي مجازي را در مسير اهداف انقلاب و كشور هدايت كنيم.
واعظي در ادامه با تأكيد بر بودجه نهاد در سال جديد عنوان كرد: بودجه كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور 72 ميليارد تومان است، كه رشدي در حدود بيش از 25درصد به نسبت سال گذشته دارد.
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در پاسخ به سؤالي مبني بر ميزان بودجه سال گذشته نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، ابراز داشت: سال گذشته بودجه 52 ميليارد تومان بود؛ اما كمك مهمي كه به نهاد شد اين بود كه تقريباً بودجه نهاد صددرصد تخصيص داده شد.
وي گفت: عمده ترين بودجه نهاد صرف تامين منابع و فعاليت هاي فرهنگي در مسير ارتقاء مطالعه مفيد خواهد بود.
سلحشور: جشنواره ها فيلم سازان را به كمال حركت دهند
بخشي از آيين افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم كيش از فرج الله سلحشور قدرداني به عمل آمد.
سلحشور پس از دريافت هديه خود، گفت: من گمان مي كنم زبان سينما گوياترين و نافذترين زبان عصر حاضر است كه خداوند به فيلم سازان داد؛ اگر قدر خودشان را بدانند. براي من جاي تأسف و تعجب است كه فيلم سازان دنياي معاصر، خودشان را از خدا داناتر و توانمندتر مي دانند و به جاي اينكه در فيلم هايشان كلام خدا را بيان كنند، كلام خودشان را مي گويند.وي افزود: جشنواره ها اگر بتوانند با ارائه الگوهاي مناسب، عامل رشد شوند ارزش دارند و اگر نتوانند فيلم سازان را به سوي كمال حركت دهند، هيچ ارزشي ندارند. بزرگي گفت: «كسي كه عارف نيست، در چارچوب اسلام هنرمند نيست.»
دستمزد روزانه 30 هزار تومان براي توزيع رايگان «اخراجي ها3»!
سي دي قاچاق فيلم «اخراجي ها3» به صورت رايگان در برخي معابر تهران عرضه مي شود.
براساس مشاهدات خبرنگار رجانيوز، در چند روز گذشته در برخي چهارراه هاي تهران مانند چهارراه وليعصر، چهارراه سپه و خيابان حسن آباد، سي دي فيلم اخراجي ها3 به صورت رايگان به عابران عرضه شد.يكي از توزيع كنندگان فيلم، درباره انگيزه اش از اين كار، گفت: ما روزانه 30 هزار تومان دستمزد مي گيريم تا تعداد مشخصي از نسخه هاي فيلم را توزيع كنيم.
چندي پيش نيز نسخه پرده اي اين فيلم در برخي سايت هاي اپوزيسيون جريان فتنه منتشر شد و پس از آن در پياده روها براي فروش عرضه شد.اكنون كه اين مسئله نتوانسته تأثير چنداني بر رقم فروش بگذارد، توزيع رايگان فيلم در دستور كار ستاد مبارزه با فروش اخراجي ها قرار گرفته است.
در عين حال، اين فيلم از حيث ميزان فروش با اختلاف دو ميليارد تومان از فيلم «جدايي نادر از سيمين» پيش است و طبق آخرين رقم اعلام شده، ميزان فروش اين فيلم طي يك ماه به بيش از چهار و نيم ميليارد تومان رسيده است.
اين دو فيلم هر دو در تهران از 30 سينما برخوردارند اما اخراجي ها فروش بيشتري داشته است.

 



سرپرست وزارت راه و ترابري خبر داد احداث جاده دو طبقه درغرب مازندران

سرپرست وزارت راه و ترابري از احداث جاده دو طبقه در غرب استان مازندران به عنوان يكي از اولويت هاي اين وزارتخانه خبر داد.
به گزارش ايرنا از نوشهر، علي نيكزاد پس از بازديد از آزاد راه تهران -شمال و طرح هاي مسكن مهر شهرهاي غرب مازندران گفت: براي احداث جاده دو طبقه درشهرهاي غرب مازندران حدود 26 هزار ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
وي با بيان اينكه ايجاد چنين جاده اي و تخصيص اعتبارات لازم براي آن در دستور كار و اولويت برنامه هاي وزارت راه و ترابري قرارگرفته است، ابراز اميدواري كرد كه با تحقق اين مهم بزودي شاهد اجراي اين طرح در اين منطقه باشيم.
نيكزاد همچنين ساخت مسير ريلي دو خطه دراين منطقه را از جمله طرح هاي مورد نظر دولت برشمرد و برلزوم مشاركت و همكاري همه جانبه مسئولان به منظور تحقق زود هنگام اين مهم تأكيد كرد.
سرپرست وزارت راه و ترابري دربخش ديگري از سخنانش، تسريع در روند اجراي طرح ملي آزاد راه تهران - شمال را از ديگر برنامه هاي بسيار مهم و حايز اهميت اين وزارتخانه درسال جاري برشمرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با تخصيص اعتبارات لازم و همكاري پيمانكاران مربوطه، قطعه يك شامل چالوس - مرزن آباد و قطعه چهار شامل شهرستانك -تهران تا پايان سال 90 به بهره برداري برسد.
همچنين استاندار مازندران نيز دراين نشست مطبوعاتي با اشاره به حادثه خيز بودن محور كندوان و تعدد سفر وتردد به شهرهاي ساحلي غرب مازندران، تسريع در روند اجراي ملي آزاد راه تهران - شمال را از نيازهاي جدي اين منطقه دانست.
سيد علي اكبر طاهايي به تخصيص حدود 50 ميليارد ريال اعتبار به منظور مطالعه زيرساخت هاي شهري مورد نياز چالوس و مصوبات مربوطه در سفر استاني دور سوم دولت به مازندران اشاره كرد و افزود: در صورت تخصيص نيافتن اعتبار لازم درسال هاي آتي، با راه اندازي آزادراه، چالوس و نوشهر دچار تراكم هاي ترافيكي شديد و ديگر مشكلات ناشي از افزايش جمعيت خواهند شد و عملاً به يكي از محلات استان تهران تبديل خواهند شد.

 



آيت الله علوي گرگاني:همه بايد از ولي فقيه تبعيت كنند

آيت الله علوي گرگاني با اشاره به جايگاه ولايت فقيه درنظام اسلامي، تاكيد كرد: درنظام اسلامي همه بايد از ولي فقيه و رهبر معظم انقلاب حمايت و تبعيت كنند.
به گزارش رسا، آيت الله سيدمحمد علي علوي گرگاني از اساتيد برجسته حوزه علميه قم، روز يكشنبه در ديدارشماري از كاركنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با اشاره به جايگاه نظام اسلامي، كشور ايران را غير قابل قياس با ساير كشورهاي دنيا دانست.
وي با بيان اينكه درنظام اسلامي همه بايد از ولي فقيه حمايت كنند و گوش به فرمان رهبري باشند، ابراز داشت: همه افراد در هر مسئوليتي كه هستند بايد به اين مهم توجه كنند و براي اعتلاي نظام اسلامي گام بردارند.
آيت الله علوي گرگاني درادامه به فلسفه ارسال انبيا و اولياي الهي اشاره و تاكيد كرد: انبيا و اولياي الهي آمده اند تا ما راه درست را از نادرست تشخيص دهيم و به وظايف مان عمل كنيم.
وي عمل به آموزه هاي ديني را عامل سعادت بشر دانست وتاكيد كرد: انسان اگر از هواي نفس خويش تبعيت كند، سرنوشتي نامعلوم درانتظارش خواهد بود.
آيت الله علوي گرگاني تقويت معنوي روح را يك اصل مهم دانست و با توصيه حاضران درجلسه به اين اصل مهم، ابراز داشت: بايد با تدبر در قرآن و عمل به تعاليم اين كتاب آسماني و آموزه هاي ديني روح وجان خود را صفا داد.
وي همچنين دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آيات و رواياتي توصيه هاي اخلاقي به حاضران ارايه كرد و از آنها خواست بيش از پيش براي اعتلاي نظام اسلامي تلاش كنند.

 



در سالروز شهادت صديقه طاهره حضرت زهرا(س) برگزار مي شود
تشييع پيكر سردار برونسي و 31 شهيد دفاع مقدس

سرتيپ محمد باقرزاده گفت: پيكر سردار برونسي به همراه وسايلش كه شامل صفحاتي از قرآن، جانماز و مهر، سربند لبيك يا خميني و لباس منقوش به آرم سپاه به همراه 12 شهيد ديگر در عملياتي ويژه در شرق دجله كشف شد.
به گزارش مهر، رئيس بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس با تبريك به خانواده اين شهيد سرافراز به مناسبت پيدا شدن پيكر شهيدشان اضافه كرد: پيكر بي سر شهيد برونسي در روز شهادت حضرت زهرا(س) به همراه 9 شهيد گمنام در مشهد تشييع مي شود.
به گفته باقرزاده، از 9 شهيد گمنام نيز دو نفر در دانشگاه فردوسي مشهد، دو نفر در درگز، دو نفر در خواف، دو نفر در سلطان آباد و يك نفر در فيض آباد دفن خواهند شد.
وي افزود: يك شهيد گمنام در دانشگاه علوم پزشكي بجنورد و يك شهيد نيز در دانشگاه بيرجند دفن مي شود.
رئيس كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح به تلاش هاي اخير گروههاي تفحص پيكرهاي شهدا در منطقه بازي دراز و آبادان اشاره كرد و گفت: همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) 31 شهيد دفاع مقدس در 15 نقطه از كشور تشييع و به خاك سپرده مي شود.
سرتيپ باقرزاده 31 شهيد كشف شده را مربوط به عملياتهاي دوران دفاع مقدس در تك عراق در روز دوم جنگ، والفجر مقدماتي، والفجر 4، كربلاي 4، خيبر، بدر، تك عراق در 4/4/67 در جزيره مجنون دانست و گفت: پيكر سردار برونسي به همراه 12 شهيد ديگر در دهه فاطميه اول در عمليات ويژه اي در شرق دجله كشف شد.
شهيد حاج عبدالحسين برونسي فرمانده تيپ جوادالائمه(ع) لشكر 5 نصر در 25 اسفند 1363 در عمليات بدر در شرق دجله به شهادت رسيد رشادت و ايثارگري او زبانزد خاص و عام بود تا آنجا كه دشمن چنان هراسي از برونسي داشت كه براي سرش جايزه تعيين كرده بود.
رئيس كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح درباره تفحص شهدا در خاك عراق گفت: قرار بود 19 اسفندماه گذشته وارد عراق شده و در محلهاي موردنظر به جستجوي مفقودين بپردازيم كه با كارشكني و دخالت غيرقانوني و غيرمشروع نيروهاي آمريكايي و توجيه نبودن فرمانده مرزباني كشور عراق اين بازديد محقق نشد.
وي تأكيد كرد: با عذرخواهي وزارت خارجه عراق مقرر شده تاريخ جديدي را براي جستجو در خاك اين كشور به آنان اعلام كنيم تا مقدمات انجام جستجو فراهم شود و اميدواريم تا پيش از سوم خرداد اين بازديد ميداني انجام شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14