(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 اردیبهشت 1390- شماره 19917

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حاجي بابايي در مراسم نواختن زنگ سپاس معلم : سند ماندگار نقشه تعليم و تربيت تصويب مي شود
اماني : مصر براي رابطه با ايران شرطي نگذاشته است
تحليلگر بي بي سي: ادعاي ساخت سلاح هسته اي ايران يك دروغ اسرائيلي است
با حضور فرهادرهبر، ضرغامي و كلانتري 55 تن از چهره هاي ماندگار دانشگاه تهران تجليل شدند
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): ارتفاع 80 هزار پايي در كنترل كامل پدافند هوايي كشور است
يك مقام سابق عراق افشا كرد كمك 19 ميليارد دلاري حكام عرب به صدام در جنگ تحميلي
رئيس بنياد تاريخ پژوهي انقلاب اسلامي: تاثيرپذيري مسئولان از اطرافيان تهديدي براي آينده نظام است
پاسخ سفارت ايران به مقام سابق وزارت خزانه داري آمريكا:رابطه ايران و هند به خاطر نفت خدشه دار نخواهد شد
حزب الله لبنان: توطئه آمريكا و سران عرب عليه سوريه و ايران به نتيجه نخواهد رسيد
امير فرهنگ جاويد خبر داد اعزام چهاردهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش به خليج عدن
خيرمقدم 200 پلاكارد 3متري به زائر عمره !
تكذيب بركناري مديركل كتابخانه هاي مازندران
رئيس كل سازمان توسعه تجارت: بازرگانان ايراني تحريم ها را در هم شكستند
وزير صنايع و معادن:شكر داخلي داريم ، خارجي نمي خريم
با تصويب نمايندگان مجلس ملي نوروز به تعطيلات رسمي عراق پيوست
دادستان كل كشور: امنيت كشور وابسته به استقلال دستگاه قضايي است
آيت الله جوادي آملي: رسانه ها به زبان آلوده سخن نگويند
تنديس شهيد شهرياري دانشمند هسته اي در مشهد رونمايي شد
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي: ولايتمداري ويژگي اصلي دولت است
اخبار ادبي و هنري



حاجي بابايي در مراسم نواختن زنگ سپاس معلم : سند ماندگار نقشه تعليم و تربيت تصويب مي شود

وزير آموزش و پرورش گفت: سياست هاي كلي آموزش و پرورش، آموزش و پرورش در نقشه جامع علمي كشور و آموزش و پرورش در برنامه پنجم توسعه تعريف شده و به عنوان سند ماندگار نقشه تعليم و تربيت براي هميشه تصويب خواهد شد.
حميدرضا حاجي بابايي در مراسم نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» كه ديروز در مدرسه راهنمايي دخترانه امام جعفر صادق(ع) منطقه 18 آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: امروز دانش آموزان اين مدرسه همه حرف هايي را كه بايد براي معلم گفته مي شد، با اجراي برنامه زيبايشان بيان كردند.
وي افزود: معلم را بايد از نگاه دانش آموز شناخت؛ دانش آموزي كه آينده و خوشبختي خود را در مدرسه و در هسته اصلي آن يعني معلم مي آموزد؛ هيچ كس در جامعه نمي تواند بگويد ما شأن معلم را افزايش داده ايم چرا كه شأن معلم توسط خدا تعريف شده است و هيچ كس نمي تواند يك كلمه به سخن خداوند در رابطه با معلم بيفزايد يا از آن كم كند.
حاجي بابايي ادامه داد: اگر مي گوييم بايد براي معلم ارزش بيشتري قائل شد، به اين دليل است كه اعتقاد داريم هيچ جامعه اي رشد نمي كند مگر از مسير مدرسه كه اين سخن همه معلمان همچنين سخن 4 هزار معلم شهيد كشور است.
وي با بيان اينكه امروز مقام معظم رهبري، رئيس جمهور و تمام مسئولان به فرهنگيان توجه خاصي دارند، عنوان كرد: قواي سه گانه و تمام كساني كه مي توانند در مسير خدمات رساني ما را حمايت كنند، امروز در جامعه براي تكريم از جايگاه معلم فعال شده اند.
حاجي بابايي با اشاره به اينكه امروز نگاه جامعه در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش كاملاً مثبت است، اضافه كرد: هم اكنون هيچ عاملي كه تضعيف كننده جايگاه و شأن معلم باشد، در جامعه وجود ندارد؛ نگاه دولت و مجلس همچنين مصوبات و لوايح دولت به مجلس حاكي از نگاه همه جانبه مسئولان نظام به معلمان است.
وي در حاشيه اين مراسم هم به موضوع اعتبارات آموزش و پرورش براساس لايحه دولت و تصويب مجلس اشاره كرد و گفت: امسال اعتبارات آموزش و پرورش تا 7 برابر براي مقاوم سازي مدارس افزايش پيدا مي كند.

 



اماني : مصر براي رابطه با ايران شرطي نگذاشته است

رئيس دفتر حفاظت از منافع ايران در قاهره، موضوع تعيين شروط درباره برقراري رابطه ايران و مصر را مربوط به قبل از انقلاب مصر خواند.
مجتبي اماني پيرامون چشم انداز برقراري و ارتقاء روابط ايران و مصر تصريح كرد: آقاي العربي وزير خارجه مصر به صراحت از باز شدن صفحه جديد در روابط صحبت كرده و يك ديپلمات نمي تواند با صراحتي بيش از اين اظهار نظر كند و منظور از سخنان وي نيز برقراري رابطه سياسي بين دو كشور است كه طرف ايراني از آن استقبال و آمادگي خود را نسبت به آن اعلام كرده است.
به گزارش مهر، اماني در خصوص روند توسعه مناسبات دو كشور بيان داشت: مصري ها شايد گمان نمي كردند كه بحث رابطه آنان باايران اينگونه نزد كشورهاي ديگر حساسيت برانگيز شود. در اين خصوص آمريكايي ها متوجه شده اند كه هر نوع اظهار نظر آنها در منع رابطه مصر و ايران مقبوليت ندارد و افكار عمومي را بر عليه آنان برمي انگيزد بنابراين با اينكه در ابتدا و همچون زمان مبارك اعتراض كردند ولي سپس سكوت را در پيش گرفتند. البته بعدها گفتند مخالفتي با اين موضوع ندارند و اگر و اماهايي داشتند. البته آنها در خفا بدنبال مخالفت با برقراري رابطه ايران و مصر هستند.
وي افزود: صهيونيست ها نيز عليرغم خشم شديدشان از برقراري رابطه ايران و مصر، به دليل اينكه مواضعشان تأثير منفي و معكوس دارد اظهار نظري نكرده اند. اما عربستان ناراحتي خود را از اين موضوع بيان كرده است.
رئيس دفتر حفاظت از منافع ايران در مصر با اشاره به مواضع برخي كشورها در خصوص بهبود روابط ايران و مصر بيان داشت: مصري ها پاسخ آنان را داده اند كه خود اين كشورها با ايران رابطه دارند از اين گذشته مسئله رابطه ايران و مصر موضوعي مربوط به دو كشور است و تأكيد هم كرده اند كه اين رابطه عليه كسي نيست. ما هم بر اين موضوع تأكيد داريم كه اين رابطه عليه كشور ديگري نيست.
اماني افزود: براساس آخرين اخبار وزراي خارجه ايران و مصر در حاشيه اجلاس وزراي خارجه عدم تعهد در بالي اندونزي ديدار مي كنند و اين ديدار قطعي و طبيعي به نظر مي رسد چون مصر رئيس عدم تعهد و ايران رئيس آينده اين جنبش است و رؤساي فعلي و آينده همواره ديدارهايي با يكديگر دارند. اما ديدار ماه آينده ديداري در چارچوب برقراري رابطه تلقي خواهد شد و اين بعد از ديدار از اهميت زيادي در رسانه ها برخوردار خواهد بود.
اماني در پاسخ به اين سؤال كه آيا دولت كنوني توانايي ارتقاء روابط با ايران را دارد يا بايد منتظر تشكيل دولت آينده باشيم گفت: اين دولت مي تواند در رابطه با برقراري رابطه با ايران تصميم بگيرد. دولت فعلي مصر تمام ابزارهاي قانوني را دارد. البته با توجه به جايگاه ايران و نيز خواسته هاي انقلابي مردم هر دولت ديگري نيز بر سركار بيايد يكي از اولويت هاي آن برقراري رابطه با ايران خواهد بود. تقريباً همه كساني كه نامزد رياست جمهوري هستند بر اين موضوع تأكيد كرده اند.
اماني در خصوص شرط و شروط هاي احتمالي طرفين براي برقراري رابطه گفت: شروطي كه گفته مي شد به قبل از انقلاب مصر مربوط بود الان وضعيت تغيير كرده است اگر خواسته اي باشد اين در فضاي رابطه سياسي راحت تر حل مي شود تا در فضاي قطع رابطه.
وي تأكيد كرد: تاكنون از طرف مقامات مصري بحثي درباره شرط گذاري نبوده البته مشكلاتي شايد باشد كه در مذاكرات مطرح خواهد شد.
وي در خصوص زمان ايجاد سفارت ايران در مصر گفت: همچنان منتظر اقدام از جانب طرف مصري هستيم و احتمالاً در ملاقات وزراي خارجه در اوايل خرداد ماه در بالي اندونزي اين بحث پيگيري مي شود.

 



تحليلگر بي بي سي: ادعاي ساخت سلاح هسته اي ايران يك دروغ اسرائيلي است

يك نويسنده مشهور و متخصص در امور خاورميانه تأكيد كرد اين ادعا كه ايران در حال ساخت سلاح هسته اي است دروغي بي پايه و اساس است كه اسرائيل آن را ساخته و از آن بهره برداري مي كند.
آلن هارت (Alan Hart) كه بيش از 40 سال است به دفاع از اسرائيل مشغول است در گفت وگويي با تلويزيون روسيا اليوم تأكيد كرد، به هيچ كدام از حرف هايي كه القا مي كند ايران مشغول ساخت سلاح هسته اي است باور ندارد.
هارت در اين گفت وگو كه در 8 ارديبهشت 1390 انجام شده درباره ادعاي ساخت سلاح هسته اي توسط ايران مي گويد: «اين داستاني مضحك و مسخره است كه ايران تصميم دارد سلاح هاي هسته اي توليد كند. به هيچ وجه چنين نيست و هيچ گونه سند و مدركي در اين خصوص وجود ندارد كه رژيم ايران خواهان توليد جنگ افزارهاي هسته اي باشد و لذا دولت ايران نيز همواره اين مسئله را به شدت انكار كرده است».
هارت سال هاي طولاني خبرنگار حوزه خاورميانه بوده و با برخي رهبران منطقه مانند ياسر عرفات روابطي بسيار نزديك داشته است. وي اكنون تحليلگر ارشد برنامه پانوراماي بي بي سي در امور خاورميانه است.
هارت سپس تأكيد مي كند منشأ اين دروغ گويي اسرائيل است و مي گويد: «ادعاي تلاش ايران براي توليد سلاح هسته اي صرفاً يك بلوف است و براي اهداف اسرائيل مفيد است زيرا توجه جهانيان را از آنچه اسرائيل انجام مي دهد به جانب ايران معطوف مي دارد. آنچه اسرائيل انجام مي دهد كه نمي خواهد توجه جهانيان به آن جلب شود اين است كه در مورد صلح با فلسطينيان صرفاً لفاظي مي كند اما در عمل به گسترش شهرك هاي يهودي نشين در اراضي اشغالي ادامه مي دهد».
هارت در بخش ديگري از اين گفت وگو ارزيابي خود از روند تحولات فعلي خاورميانه را چنين بيان مي كند: «رسانه هاي غربي به نهضت دموكراسي در خاورميانه خيانت كرده اند زيرا مي دانند انتشار دموكراسي در خاورميانه به زيان اسرائيل تمام خواهد شد و آمريكا نيز كه حامي اسرائيل است از جريانات اخير و نهضت هاي مردمي بپاخاسته در منطقه ناخرسند است».
هارت نويسنده يك كتاب 3 جلدي بسيار مشهور درباره اسرائيل است. اين كتاب كه «صهيونيسم: دشمن واقعي يهود» Zionism: The Real Enemy of the jews نام دارد با استقبال گسترده اي مواجه شده است.

 



با حضور فرهادرهبر، ضرغامي و كلانتري 55 تن از چهره هاي ماندگار دانشگاه تهران تجليل شدند

در مراسمي كه ديروز در دانشگاه تهران و با حضور رئيس سازمان صدا و سيما و رئيس دانشگاه تهران برگزار شد از 55 چهره ماندگار دانشگاه تهران تقدير به عمل آمد.
به گزارش فارس، مراسم گراميداشت استاد شهيد مرتضي مطهري و تجليل از چهره هاي ماندگار دانشگاه تهران صبح ديروز با حضور سيد عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران و حجت الاسلام ابراهيمي كلانتري مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران برگزار شد.
در اين مراسم دكتر فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران از گروه هاي علمي خواست كه مكتب تهران را بويژه در حوزه علوم انساني مورد توجه قرار دهند. وي افزود: دانشگاه تهران مصمم است در حوزه هاي مختلف علمي نشاني را تحت عنوان «نشان عالي شهيد مطهري» در سطح بين المللي در حوزه علم و فرهنگ پايه گذاري كند تا اين نشان با جايزه هاي بزرگ بين المللي رقابت داشته باشد.

 



فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): ارتفاع 80 هزار پايي در كنترل كامل پدافند هوايي كشور است

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از پوشش كامل بر لايه هاي پدافند هوايي تا ارتفاع 80 هزار پا از سطح زمين خبر داد.
امير «فرزاد اسماعيلي» ديروز در حاشيه مراسم تجليل از معلمان و اساتيد قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء در جمع خبرنگاران با بيان اين كه كشور در وضعيت اقتدار بسيار خوبي به سر مي برد، تصريح كرد: مرزهاي هوايي و فضايي كشورمان در رصد نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.
اسماعيلي با بيان اين كه تهديدات موجود در دنيا تهديدات نوين و به روز است، اظهار داشت: هر كشوري كه بخواهد سامانه هاي دفاعي هوايي خود را با معيارهاي قبلي خود نگه دارد، قطعا عقب خواهد ماند و نيروهاي نظامي ايران و پدافند هوايي نيز همگام با تهديدات نوين منطقه اي و فرامنطقه اي به پيش مي رود.
وي افزود: پدافند هوايي هم به بهينه سازي، ساخت و توليد با دانشگاه ها، موسسات و صنايع و پتانسيل خود قرارگاه به اين سطح از آمادگي دست پيدا كرده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اين كه در پدافند هوايي بحث دفاع با حمله فرق مي كند، تصريح كرد: در دفاع ما به دژهاي مستحكم دفاع هوايي فكر مي كنيم و از همه سامانه ها در همه ارتفاعات استفاده مي كنيم كه بتوانيم اين دژها را مستحكم نگه داريم.
اسماعيلي در پاسخ به سؤالي مبني بر جايگزيني سامانه هاي داخلي به جاي سامانه هايي مانند 300S كه قرار بود به كشورمان تحويل داده شود، گفت: آنچه را كه قرار بود ما از برخي كشورها طبق تفاهم نامه و همكاري مشترك بگيريم، صرف استفاده از اين سامانه ها نبود بلكه ما طراحي سامانه ها را حتي تغيير هم داده و طراحي هاي مدرني در اختيار داريم كه يك نمونه آن سامانه جديدي بود كه اخيرا تست شد ولي در كل بنا نداريم كه سامانه هاي قديمي را از خط دفاعي خارج كنيم چون ما به لايه هاي دفاعي معتقد هستيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به طرح جامع پدافند هوايي خاطرنشان كرد: اين طرح به چابك سازي و ايجاد يك صف برنده فكر مي كنند و ما به لايه هاي پدافند هوايي تا ارتفاع حداقل 80 هزار پا كنترل كامل داريم.

 



يك مقام سابق عراق افشا كرد كمك 19 ميليارد دلاري حكام عرب به صدام در جنگ تحميلي

سرويس سياسي-
يك مسئول مالي حكومت سابق عراق، اخيرا از جزئيات كمك 19 ميليارد دلاري حكام منطقه خليج فارس به صدام در جنگ تحميلي پرده برداشت.
بنابراين گزارش دريافتي كيهان، «حنا رزوقي الصابغ» قائم مقام وزارت دارايي عراق در اواخر اكتبر 1980 گفت: با گذشت 2 ماه از جنگ تحميلي صدام عليه جمهوري اسلامي ايران، ثامر الشيخلي وزير دارايي در راس هيئتي كه من (الصابغ) نيز در آن عضو فعال بودم ظرف يك روز به عربستان، كويت، امارات و قطر براي گرفتن كمك مالي سفر نموديم. در اين سفر كه از فرودگاهي در منطقه وليد در مرز عراق با اردن و سوريه آغاز شد ابتدا به جده عربستان رفتيم و با شيخ محمد ابوالخيل وزير دارايي وقت عربستان ديدار و 3 ميليارد دلار دريافت كرديم.
وي افزود: سپس به امارات رفتيم و يك ميليارد دلار هديه شيخ زايد را دريافت كرديم. پس از امارات وارد قطر شده مبلغ نيم ميليارد دلار به بانك مركزي عراق حواله شد. هيئت پس از قطر به كويت رفت و شيخ جابر امير وقت كويت نيز 2 ميليارد دلار هديه كرد.
الصابغ اضافه كرد: در اين سفر يك روزه هيئت عراقي به 5/5 ميليارد دلار قرض بدون بهره و يك ميليارد دلار هديه از سوي امارات دست يافت. هيئت مالي صدام 3 بار به كشورهاي حاشيه خليج فارس سفر كرد و در خلال 6 ماه اول جنگ تحميلي ميزان كمك آن ها به ماشين جنگي صدام بالغ بر 5/19 (نوزده و نيم) ميليارد دلار شد كه پادشاه عربستان سعودي 9 ميليارد دلار، امير كويت 6 ميليارد دلار، حاكم امارات 3 ميليارد دلار و امير قطر يك و نيم ميليارد دلار كمك كردند.
وي گفت: در سال 1982 راشد بن عبدالله وزير امور خارجه امارات با هواپيماي خصوصي به عراق سفر كرد و 2 ميليارد دلار ديگر نيز در اختيار ماشين جنگي صدام گذاشت. كمك عربستان نيز در سال هاي بعد افزايش يافت و به بيش از 10 ميليارد دلار رسيد.

 



رئيس بنياد تاريخ پژوهي انقلاب اسلامي: تاثيرپذيري مسئولان از اطرافيان تهديدي براي آينده نظام است

مسئول بنياد تاريخ پژوهي انقلاب اسلامي گفت؛ داشتن رهبري حكيم، دانا و فقيهي عالم به زمان نعمت بسيار بزرگي است كه خداوند متعال به ما ارزاني كرد.
حجت الاسلام سيدحميد روحاني در مجتمع آموزشي پژوهشي امام علي(ع) سپاه قم گفت: در اين روزها ما با دو موضوع داخلي و دو جريان مواجه هستيم كه از جهتي براي ما مايه اميدواري و مباهات و از جهت ديگر براي ما مايه تاسف و رنج آور است.
وي افزود: در عرصه داخلي آن چه كه براي ما مايه افتخار، سربلندي و اميدواري به شمار مي رود، داشتن رهبري حكيم، دانا و فقيهي هوشيار، بيدار و توانا، عالم به زمان و مراقب اوضاع كشور و ملت كه نعمت بسيار بزرگي است كه خداوند متعال به ما ارزاني كرد. امروز همه مي بينيم مقام معظم رهبري با نفوذناپذيري، پايداري و استواري شان مي توانند بسياري از توطئه هاي درون مرزي و برون مرزي را خنثي سازند.
روحاني ادامه داد: نعمت دومي كه از سوي خدا به ما ارزاني شده وجود ملتي آگاه، ولايتمدار، هوشيار، رشد يافته و آگاه است كه مسائل را به درستي درك مي كنند و راه را از بيراهه به درستي تشخيص مي دهند. وجود اين ملت آگاه و هوشيار و رشد يافته كه گوش به زنگ فرمان رهبري هستند، راه رهبر را دنبال مي كنند، در مقابل اصل ولايت فقيه تسليم هستند و اصل ولايت فقيه را پاس مي دارند، براي ما بسيار ارزشمند است اما جريان داخلي كه موجب تاسف و نگراني است و براي ملت، كشور، دين و آرمانهاي الهي ما دردسر مي آفريند وجود عناصري خودخواه و مغروري است كه گرفتار باند و جناح هاي پست و پليد شده اند. عناصري كه فقط به خودشان فكر مي كنند قدرت و مقام چشم حقيقت بينشان را كور كرده است.
وي در ادامه با اشاره به عوامل خطرناك براي كساني كه صاحب قدرت هستند، افزود: نخستين عامل خطرناك براي هر انسان مخصوصا براي مسئولين غرور است. انسان تا وقتي كه به آلاف و اولوفي نرسيده و به پست و مقامي دست نيافته شايد نتواند درك كند كه در معرض چه مرض خطرناكي قرار دارد همچنين بيماري ديگري كه در انسان وجود دارد و مايه تباهي او مي شود مساله دوري گزيني از اصل ولايت فقيه است.
مسئول بنياد تاريخ پژوهي انقلاب اسلامي در ادامه تصريح كرد: مساله ديگري كه سبب سقوط انسانها مي شود مساله تاثيرپذيري است. تاثيرپذيري از اطرافيان مي تواند تا آنجا پيش برود كه انسان را بي اختيار كند.
تاثيرپذيري از اطرافيان يكي از مصيبت هايي است كه خيلي ها دچارش شدند، از راه بازماندند و دچار مصيبت شدند.
روحاني در ادامه به خيزش هاي اخير و روند بيداري اسلامي در برخي كشورها اشاره كرد و گفت: اين انقلابها، نتيجه انقلاب اسلامي ما و مقاومت اين ملت است.

 



پاسخ سفارت ايران به مقام سابق وزارت خزانه داري آمريكا:
رابطه ايران و هند به خاطر نفت خدشه دار نخواهد شد

سفارت كشورمان در هند در پاسخ به يك مقام آمريكايي تاكيد كرد كه روابط ايران و هند مانند هميشه قوي و مستحكم است و تحت تاثير مداخله هيچ كشور ثالثي قرار نخواهد گرفت.
«رضا علايي» معاون سفارت جمهوري اسلامي ايران در هند در صفحه سردبيري روزنامه هندوستان تايمز با درج يادداشتي به مقاله «آوي جوريسج» مقام سابق وزارت خزانه داري آمريكا با عنوان «ايران شايسته اعتماد نيست: هند با خريد نفت از ايران به تروريسم دامن مي زند» درج شده در شماره مورخ 13 آوريل 2011 روزنامه هندوستان تايمز پاسخ گفت.
وي نوشت: آوي جوريسج، مقام سابق وزارت خزانه داري آمريكا، در مقاله خود كه در آن به دولت هند توصيه مي كند از ايران نفت نخرد، عمدا تلاش كرده است تا حقايق را بپوشاند و مخفي كند.
نويسنده مقاله عمدا اين واقعيت را پنهان كرده است كه فروش نفت ايران تحت هيچ نوع تحريم بين المللي نيست. حتي بانك تجارتي ايران و اروپا نيز تحت تحريم شوراي امنيت سازمان ملل نيست. اتحاديه اروپا و آلمان نيز اين بانك را تحريم نكرده اند. به همين خاطر بود كه آلمان مكانيسم پرداخت پول نفت ايران را پذيرفت. هند نيز اين بانك را تحريم نكرده است. در غير اين صورت، پرداخت پول نفت از طريق اين بانك را نمي پذيرفت. تنها آمريكا اين بانك را به غلط و به ناحق در فهرست سياه قرار داده است.
علايي تصريح كرد: جوريسج در مقاله خود نوشت كه ايران پول نفت را براي سركوب مردم خود و تسهيل تروريسم مي خواهد. اين موضوع نادرست است. ايران دموكراتيك ترين كشور منطقه است، قطعا بيش از بسياري از رژيم هاي منطقه كه واشنگتن از آنها حمايت مي كند. در واقع، دولت ايران اين پول را براي اجراي برنامه هاي مردمي و توسعه اي مختلف خود نياز دارد.
اين مقام ايراني افزود: نويسنده مقاله ظاهرا كارشناس مبارزه با تروريسم است و از اين رو، گمان مي كنم مي داند كه ايران خود قرباني تروريسم است. ما از سابقه و عملكرد آمريكا نيز مطلعيم: اسامه بن لادن و آمريكا دوست يكديگرند و گزارش هايي وجود دارد كه آمريكا توطئه 11 سپتامبر را خودش طراحي كرد. ايران همواره گفته است كه واژه تروريسم بايد تعريف شود و با تروريسم و تروريست به صورت گزينشي برخورد نشود.
وي اضافه كرد: نويسنده به غلط گفته است كه روابط سنتي ايران و هند حول تجارت دوجانبه شكل گرفته است. اين موضوع درست نيست، رابطه هند و ايران مبتني بر فرهنگ و ارزشهاي مشترك است و تجارت بخش كوچكي از اين روابط است.
علايي نوشت: جوريسج در مقاله خود مي نويسد: «واشنگتن، دهلي نو را تحت فشار قرار داد و معاملات بين ايران و هند متوقف شد.» اما دولت هند هرگونه فشار خارجي را رد كرده و دولت ايران نيز اين گفته دولت هند را پذيرفته است.
علايي افزود: نويسنده مقاله تصميم هند براي خريد نفت از ايران را مايه تعجب و غيرقابل درك دانسته است. آيا وي منافع هند را بهتر از دولت اين كشور تشخيص مي دهد؟
وي ادامه داد: نويسنده مقاله پيش از آنكه درباره عملكرد حقوق بشري ايران صحبت كند، بايد آخرين گزارش عفو بين الملل درباره وضعيت حقوق بشر در آمريكا را مطالعه كند و رفتار اين كشور در گوانتانامو را ببيند. كشتار مردم بي گناه در عراق و افغانستان توسط نيروهاي آمريكا يك جنايت جنگي است.
علايي تاكيد كرد: اين مقاله با وقاحت شركتهاي هندي را در استفاده از مكانيسم بانك مركزي آلمان، بانك تجارتي ايران و اروپا براي معامله با ايران تهديد كرده و گفته است كه ممكن است دسترسي خود به بازارهاي آمريكا و اروپا را از دست بدهند. به نظر مي رسد كه مقامات آمريكا هنوز در دوران گذشته زندگي مي كنند كه تهديد ديگران بخشي از گفتمان ديپلماتيك بود.
وي تصريح كرد: ايران بارها و بارها گفته است كه قصد ساخت بمب هسته اي را ندارد. رهبران ديني ايران استفاده از سلاح هاي هسته اي را حرام اعلام كرده اند. ايران هيچ گاه به همسايگان خود حمله نكرده است. ولي متاسفانه بسياري عمدا و دانسته تصميم گرفته اند كه به آنچه دولت ايران مي گويد گوش ندهند.
معاون سفارت جمهوري اسلامي ايران در هند خاطرنشان كرد: بايد اضافه كنم كه روابط ايران و هند مانند هميشه قوي و مستحكم است و تحت تاثير مداخله هيچ كشور ثالثي قرار نخواهد گرفت. به علاوه، روابط دوجانبه بين اين دو كشور به نفع مردم منطقه و جهان مي باشد. دشمنان اين رابطه در طرح هاي شنيع خود موفق نخواهند شد.

 



حزب الله لبنان: توطئه آمريكا و سران عرب عليه سوريه و ايران به نتيجه نخواهد رسيد

يك عضو شوراي مركزي حزب الله لبنان تاكيد كرد توطئه آمريكا و سران عرب عليه دو كشور ايران و سوريه راه به جايي نخواهد برد.
شيخ محمد يزبك در خلال مراسمي در شهر بعلبك تصريح كرد: «باراك اوباما» و سران كشورهاي خليج فارس كه به «بشار اسد» وعده حمايت به شرط قطع رابطه با ايران و مقاومت در لبنان و فلسطين را دادند، بايد بدانند كه اين توطئه راه به جايي نخواهد برد.
به گزارش ايرنا، اين مقام بلندپايه حزب الله گفت: كساني كه به تغيير نظام در سوريه دل خوش كرده اند سخت در اشتباه هستند. در عين حال ما سكوت كشورهاي جهان نسبت به جنايت هاي مقامات بحرين عليه شهروندان اين كشور را محكوم مي كنيم.
پيش از اين روزنامه لبناني «السفير» نوشته بود: برخي مقامات كشورهاي عربي و اروپايي با سفر به سوريه خواستار جدايي دمشق از محور مقاومت شدند تا سوريه را در جنگ آمريكا عليه ايران در كنار خود ببينند اما اسد با رد اين خواسته ها، آرزوي آنها را عملي نساخت.

 



امير فرهنگ جاويد خبر داد اعزام چهاردهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش به خليج عدن

معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش از اعزام چهاردهمين ناوگروه اين نيرو به خليج عدن و ورود ناوگروه سيزدهم اين نيرو به آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
مراسم صبحگاه عمومي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ديروز با حضور امير كامران فرهنگ جاويد معاون هماهنگ كننده اين نيرو برگزار شد.
در اين مراسم معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش با اشاره به فرا رسيدن روز ملي خليج فارس اظهار داشت: خليج هميشه فارس به همت والاي آحاد ولايي نيروي دريايي ارتش تا ابد فارس خواهد ماند و همواره با هوشياري عزيزان دريادل امنيت اين منطقه تامين خواهد شد.
وي در ادامه با تاكيد بر آمادگي كامل و لحظه اي نيروي دريايي از اعزام چهاردهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش به خليج عدن و ورود ناوگروه سيزدهم اين نيرو به آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران خبر داد. به گزارش فارس، فرهنگ جاويد در پايان خاطرنشان كرد: چهاردهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش متشكل از ناو جمهوري اسلامي ايران بندرعباس و ناوشكن جمهوري اسلامي ايران شهيد نقدي به منظور انجام گشت زني و تامين امنيت خطوط كشتيراني با پيام صلح و دوستي و تحكيم همكاري هاي منطقه اي، به خليج عدن اعزام شد.

 



خيرمقدم 200 پلاكارد 3متري به زائر عمره !

بروجرد-خبرنگاركيهان:
به منظور خيرمقدم به يك زائر عمره مفرده در بروجرد بيش از 200 پلاكارد 3 متري نصب شد.
با بازگشت يك زائر عمره مفرده بروجردي به شهر خود از سوي بستگان اقوام، همسايگان و دوستان وي بيش از 200 پلاكارد كه هر يك حداقل 3متر طول داشت در داربست هاي آماده شده نصب شد. نصب پلاكارد براي خيرمقدم به زائران عمره مفرده، حج تمتع و عتبات عاليات در بروجرد چند سالي است كه به يك چشم و هم چشمي افراط گونه تبديل شده و وقتي ديوار منزل زائر گنجايش نصب پلاكارد را نداشته باشد بايد زائر با هزينه خود داربست نصب كرده، تا صاحبان پلاكارد نوشته هاي خيرمقدم خود را بر روي آن قرار دهند.
اين اقدام اسراف گونه حتي به روستاهاي تابعه بروجرد نيز كشيده شده و به يك الزام تبديل شده است. چاپ تصاوير عتبات عاليات و اسماء الهي بر روي پارچه ها و استفاده نادرست از پارچه ها پس از مراسم، بي حرمتي به اماكن مقدسه و... است كه مردم بروجرد بايد به آن توجه بيشتري كنند.

 



تكذيب بركناري مديركل كتابخانه هاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
شايعه بركناري مديركل كتابخانه هاي استان مازندران كه در سايت هاي محلي منتشر شده بود، تكذيب شد.
در وب سايت هاي محلي استان مازندران شايع شده بود كه محمد اسماعيل امامزاده از سوي استاندار مازندران از سمت خود بركنار شده است.
امامزاده در اين باره به خبرنگار كيهان گفت: اين شايعات جز شاد كردن دشمنان در اين زمان فايده ديگري ندارد و بنده مثل گذشته در اين اداره كل در حال خدمتگزاري هستم.

 



رئيس كل سازمان توسعه تجارت: بازرگانان ايراني تحريم ها را در هم شكستند

رئيس كل سازمان توسعه تجارت با اعلام رشد 14 ميليارد دلاري حجم تجارت ايران با ساير كشورها، تحريم غرب عليه ايران را علاوه بر ناعادلانه بودن، بي اثر دانست.
حميد صافدل گفت: تحريم هاي غرب عليه ايران با وجود آنكه ناعادلانه وضع شده با تلاش و همت مضاعف دولت ايران و ياري و همراهي بخش خصوصي كاملا بي اثر بوده و نمي تواند خللي در حركت عظيم ملت ايران به سمت پيشرفت و توسعه ايجاد كند.
وي در ديدار با سفير ژاپن در تهران گفت: سطح مبادلات بين دو كشور در سال 2010 با 20 درصد رشد نسبت به سال 2009 به دو ميليارد دلار رسيده كه 500 ميليون دلار آن صادرات كالا از ايران به ژاپن و مابقي واردات از اين كشور است.
معاون وزير بازرگاني در توسعه روابط اقتصادي افزود: حجم تجارت اعلام شده بدون ميعانات گازي و نفت مورد محاسبه قرار گرفته است كه اگر حجم تجارت خدمات، گردشگري، ميعانات گازي و نفت نيز به آن افزوده شود، سطح بالاي حجم تجارت بين دو كشور مشخص مي شود.
وي با بيان اينكه سال گذشته حجم تجارت خارجي ايران 14 ميليارد دلار از نظر ارزشي و 8 ميليون تن از نظر وزني افزايش داشته است، تصريح كرد: سال گذشته كالاهاي 110 كشور جهان به ارزش 5/31 ميليارد دلار از طريق ايران به 82 مقصد صادراتي ترانزيت شده است كه رشد 40 درصد ترانزيت كالا از طريق كشورمان دليلي ديگر بر بي اثر بودن تحريم ها است.
مصر، بازار جديد تجاري ايران
همچنين رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران در اظهارات جداگانه اي با اشاره به هدفگذاري هاي جديد براي حضور در بازار مصر گفت: مصر در صدر بازارهاي هدف تجاري ايران در آفريقا قرار گرفت.
حميد صافدل از برنامه ريزي هاي گسترده براي همكاري هاي تجاري با مصر خبر داد و افزود: پس از تحولات رخ داده در كشور مصر، نگاه ها به بازار اين كشور براي توسعه همكاري هاي تجاري و بازرگاني به ويژه در حوزه بخش خصوصي، معطوف شده است.
وي با اشاره به اينكه در حوزه صدور كالا، خدمات فني و مهندسي و گردشگري برنامه هاي گسترده اي با اين كشور در دستور كار داريم، گفت: مقدمات برگزاري نشست بررسي مطالعات و فرصت هاي بازاريابي مصر در دستور كار قرار دارد. بر اين اساس به زودي همايشي تحت عنوان شناخت فرصت هاي تجاري و همكاري هاي اقتصادي و بازرگاني با كشور مصر در سازمان توسعه تجارت برگزار مي شود.

 



وزير صنايع و معادن:شكر داخلي داريم ، خارجي نمي خريم

وزير صنايع و معادن گفت: تا زماني كه در كشور شكر ايراني وجود دارد نبايد به سراغ شكر خارجي برويم و با اين روش بايد از صنعت داخلي حمايت كنيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از شوش، علي اكبر محرابيان در جمع كارگران شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه اظهار داشت: تا زماني كه حتي يك گرم شكر داخلي در انبارها داشته باشيم نبايد سراغ شكر خارجي برويم.
وي تأكيد كرد: بايد از توليد داخلي حمايت كرد تا در همين راستا از اشتغال پايدار حمايت شود.
وزير صنايع و معادن مصرف كالاهاي داخلي را زيربناي رونق توليد در كشور دانست و افزود: تا موقعي كه توليد داخلي وجود دارد نبايد مشابه خارجي آن از خارج وارد شود و در اين صورت است كه چرخ توليد خوب خواهد چرخيد و كشور از واردات بي نياز خواهد شد.
وي تأكيد كرد: توليد وقتي مي تواند رونق داشته باشد كه بازار مناسبي براي توليدات تعريف كرده باشيم و خوشبختانه ايران با موقعيت ويژه خود مي تواند بازارهاي خوب منطقه اي، جهاني و داخلي را در دست داشته باشد.
محرابيان نوسازي تجهيزات اين واحد توليدي و تنوع در توليدات اين واحد صنعتي را گره گشاي مشكل اين كارخانه عنوان و ابراز اميدواري كرد طي سال آينده روند نوسازي و بهسازي اين كارخانه با هدف اقتصادي كردن توليد تكميل شود.
وزير صنايع و معادن همچنين در ادامه سفر يك روزه خود به خوزستان در جمع مسئولان شهرستان دزفول گفت: بايد با نوسازي صنايع بهره وري را افزايش داد.
محرابيان سياست وزارت صنايع و معادن را نوسازي و بازسازي صنايع و افزايش بهره وري در واحدهاي توليدي همراه با كاهش و هدر رفت انرژي بازدهي صنايع عنوان كرد.
وي افزود: با عنايت به منويات رهبر معظم انقلاب و سياست هاي دولت در زمينه اجراي اصل 44 مبني بر مشاركت بخش خصوصي در سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف صنايع، اين وزارتخانه آمادگي دارد از سرمايه گذاراني كه قصد سرمايه گذاري در بخش صنعت به ويژه صنايع مادر را دارند حمايت كند.

 



با تصويب نمايندگان مجلس ملي نوروز به تعطيلات رسمي عراق پيوست

سنندج - خبرنگار كيهان:
با درخواست نمايندگان عضو همپيماني كردستاني و تصويب نمايندگان مجلس عراق، «نوروز» به عنوان روز تعطيلي رسمي در تقويم ملي اين كشور ثبت شد.
نمايندگان مجلس ملي عراق، در يكي از جلسات اخير خود به بررسي تعطيلات رسمي عراق پرداختند و بنا به درخواست جمعي از نمايندگان شهرهاي كردنشين اربيل، سليمانيه و دهوك، واقع در شمال عراق، عيد باستاني نوروز به عنوان يكي از اعياد رسمي عراق، در تعطيلات رسمي سالانه اين كشور جاي گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، «حسن جهاد دلو» يكي از نمايندگان مجلس عراق، ضمن تاييد اين خبر افزود: در جلسات آينده مجلس سعي خواهد شد كه تمامي اعياد و مناسبت هاي مورد احترام اقوام عراقي در تقويم ملي اين كشور گنجانده شود.
پيشتر در جشن بين المللي نوروز كه در تهران برگزار شد «جلال طالباني» رئيس جمهور در اين جشن شركت كرد.

 



دادستان كل كشور: امنيت كشور وابسته به استقلال دستگاه قضايي است

دادستان كل كشور گفت: امنيت كشور وابسته به اقتدار و استقلال دستگاه قضايي است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي روز يكشنبه در مراسم توديع و معارفه دادستان عمومي و انقلاب اروميه افزود: امنيت هر كشوري وابسته به استقلال و اقتدار قوه قضائيه آن است و اين امر را جمهوري اسلامي ايران در عمل به خوبي اثبات كرده است.
وي، در ادامه بر لزوم تبعيت از ولايت فقيه به عنوان اصلي اساسي در راستاي توسعه كشور تاكيد كرد و گفت: توسعه كشور علاوه بر همراهي و همكاري همه دستگاه ها و ارگانها، وابسته به اصل مهم ولايت فقيه است و ما اين تبعيت را به عينه اثبات كرده ايم.
دادستان كل كشور اظهار كرد: براساس آموز ه هاي ديني، تبعيت از ولايت فقيه كه در حال حاضر رهبر معظم انقلاب هستند، بر همگان واجب و تكليف است.
محسني اژه اي همچنين به نامگذاري دهه اخير به نام دهه پيشرفت و عدالت اشاره كرد و افزود: ايران اسلامي به رغم تهديدات و تحريم هاي دشمنان اسلام و انقلاب، در 32 سال گذشته به موفقيت هاي بيشماري دست يافته و مطمئن هستيم در دهه چهارم انقلاب نيز اين موفقيت ها را ادامه داده و به سمت توسعه و پيشرفت روزافزون حركت خواهد كرد.
دادستان كل كشور بر خدمت رساني بي منت به ملت شريف ايران تاكيد كرد و گفت: مردم فهيم ايران اسلامي، رشادت ها و از جان گذشتگي هاي بسياري در طول سالهاي طولاني داشته و اثابت كرده اند كه مردمي ولايت مدار و زحمتكش هستند كه بايد قدر آنها را بدانيم و به آنها خدمت كنيم.
در پايان اين مراسم امامعلي بقايي به عنوان دادستان جديد اروميه معرفي و از زحمات «غلامعلي رضايي» دادستان سابق اين شهر قدرداني شد.

 



آيت الله جوادي آملي: رسانه ها به زبان آلوده سخن نگويند

استاد حوزه علميه قم گفت: اصحاب رسانه به زبان آلوده نصيحت نكنند و با دهان آلوده سخن نگويند.
به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، آيت الله «عبدالله جوادي آملي» روز يكشنبه در ديدار اعضاي شركت كننده در همايش «دين، رسانه و كودك» كه از مديران شبكه هاي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي هستند اظهار داشت: رسانه ها تا انسان شناس نباشند، توفيق ارائه خدمات انساني نخواهند داشت.
وي افزود: قرآن كريم، انسان را از زبان خالق انسان معرفي مي كند و هيچ مكتبي همانند مكتب وحي، معرف انسان نيست و رسانه ها تا انسان شناس نباشند، توفيق ارائه خدمات انساني نخواهند داشت.
آيت الله جوادي آملي خطاب به حاضران تصريح كرد: كودك كه در قلمرو برنامه شماست، گرچه از علوم مدرسه دنيايي بهره اي ندارد، ولي خدا او را بي سرمايه خلق نكرده و هيچ كس با لوح نانوشته به دنيا نيامده است.
وي با تقسيم بندي علوم به دروني و بيروني، اظهار داشت: بخشي از علوم در درون ما تثبيت شده كه كتابخانه و حوزه و دانشگاه و استاد و رهاورد دروني هر انسان است؛ بخشي از علوم هم در حوزه ها و دانشگاه تدريس مي شود و قرآن كريم اين دو قسمت را كاملا جداي از هم مشخص كرده است. وي افزود: اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي گرچه برنامه اي به عنوان دين، رسانه و كودك در نظر دارد، ليكن نياز كودكان و نوجوانان با نياز جوانان، ميانسالان و سالمندان يكي است و تفاوت اين دو در مقدار نياز است، وگرنه همگان تشنه معارف هستند و برخي افراد ظرفيت كمتر و برخي ديگر ظرفيت بيشتري دارند.
وي تاكيد كرد: اين اتحاديه هم بايد بخش محلي اسلام را تامين كند، هم حوزه منطقه اي اسلام را و هم قلمرو بين المللي جهان را تامين كند.
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: در حوزه ها، دانشگاه ها، رسانه ها و كتابخانه ها بايد كوشيده شود علومي كه مهمان هستند، مزاحم ميزبان نباشند و ميزبان را از صحنه خارج نكنند، بلكه بايد با او هماهنگ باشند و شكوفا شوند.
وي تاكيد كرد: ما بايد كاري كنيم كه بيان امير مومنان علي(ع) رعايت شود كه فرمود چه بسا درس خوانده هايي هستند كه كشته جهل اند.
وي تصريح كرد: آنچه را كه شما امروز در خاورميانه مي بينيد عالماني هستند كه كشته جهالتند و عده اي را هم به خاك و خون مي كشند.

 



تنديس شهيد شهرياري دانشمند هسته اي در مشهد رونمايي شد

تنديس شهيد شهرياري دانشمند هسته اي كشور در حاشيه دوازدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي و چهارمين جشنواره شهيد مطهري رونمايي شد.
تنديس اين شهيد والامقام به منظور گراميداشت ياد و تجليل از مقام شامخ شهيد شهرياري دانشمند هسته اي كشور از جنس گل رس توسط هنرمند مجسمه ساز سبزواري طراحي و ساخته شده است.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، همچنين همزمان با برگزاري دوازدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي از دو استاد نمونه و ممتاز كشور تجليل شد.
در اين مراسم از دكتر «محمود فرهودي» استاد بيماريهاي داخلي دانشگاه علوم پزشكي مشهد و دكتر «شمس شريعت» استاد پيشكسوت آسيب شناسي دانشگاه علوم پزشكي تهران به پاس يك عمر تلاش در عرصه آموزش و توسعه خدمات سلامت با اهداي لوح تقدير، تجليل شد.
دوازدهمين همايش كشوري آموزش پزشكي طي روزهاي 10 تا 12 ارديبهشت ماه امسال در دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار مي شود.

 



نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي: ولايتمداري ويژگي اصلي دولت است

نماينده كرج در مجلس شوراي اسلامي گفت: رئيس جمهور ايران اسلامي از سربازان و مريدان ولي امر مسلمين است و ولايتمداري يكي از ويژگي هاي اصلي دولت فعلي است.
فاطمه آجرلو در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرج با اشاره به سخنان رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت اظهار داشت: طي روزهاي اخير كه برخي مسائل از سوي رسانه هاي ضدانقلاب و بيگانه بزرگنمايي شد، دشمنان اسلام و انقلاب به طمع افتاده و تلاش كردند روابط حاكم بر نظام اسلامي را با دروغ پردازي دوگانه جلوه دهند.
وي ادامه داد: اصلي ترين توطئه دشمنان خارجي ايران اسلامي ايجاد تفرقه و دودستگي ميان مسئولان عالي رتبه نظام؛ تلاش براي تخريب روابط دولت و ملت، مسئولان با رهبر عظيم الشان انقلاب و در نهايت القاي حاكميت دوگانه و ضديت مسئولان با رهنمودهاي ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي است.
آجرلو افزود: اين دسيسه ها در حالي از سوي دشمنان اجرا مي شود كه ولايتمداري و ولايت پذيري ملت ايران و مسئولان برآمده از راي آنها بر هيچ كس پوشيده نيست و حتي خود غربي ها اين دروغ بزرگ را باور نمي كنند.
وي با بيان اينكه غربي ها و عوامل فريب خورده آنها در داخل كشور به دنبال سوءاستفاده از وقايع اخير كشور بودند، گفت: اظهارات صريح و حمايت قاطع رئيس جمهور از ولايت و تاكيد بر اين نكته كه دولت تا آخر در ركاب رهبري مي ايستد، تمام توطئه هاي دشمنان را نقش بر آب كرد.
آجرلو در ادامه وظيفه مسئولان نظام اسلامي را بسيار خطير و حساس خواند و گفت: در شرايطي كه بيگانگان و فتنه گران داخل كشور خيال خام اختلاف انگيزي را در سر مي پرورانند، همگان بايد هوشيار بوده و بار ديگر باولايت تجديد پيمان كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد دبير جشنواره پليس از «خودزني» برخي سينماگران
دبير چهارمين جشنواره فيلم پليس گفت: ما هيچ مشكلي با پرداختن به پليس خاكستري و يا ناهمگون با قوانين جامعه نداريم، اما بايد دقت كنيم كه خودزني نكنيم.
علي سلطاني در نشستي خبري با بيان مطلب فوق افزود: اما برخي از سينماگران ما آمدند و در فيلم هايشان نگاهي ديگر به پليس را عنوان كردند. بايد بگويم سازمان پليس با نمايش پليس فاسد مشكلي ندارد اما در نشان دادن فساد سازمان پليس مشكل دارد و در تمام اين موارد بايد توجه داشته باشيم كه ما نسبت كوچكي از كل ماجرا هستيم نگاه حداقلي پليس در كل ماجرا حكم فرما است.
وي «پليس، سينما، پيشگيري اجتماعي» را شعار اين دوره از جشنواره فيلم پليس معرفي كرد و اظهار داشت: بهره گيري از ابزارهاي نوين رسانه اي در اين مسير، به منظور معرفي انواع آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي و همچنين ارائه راهكارهاي پيشگيري از آن در كاهش جرايم، بسيار ياري دهنده است و جشنواره فيلم پليس از دوره قبل تاكنون تلاش كرده در راستاي سياست هاي كلان ناجا مبني بر پيشگيري اجتماعي و ايجاد امنيت پايدار اجتماعي از ابزار موثري چون سينما در بخش هاي مختلف به نحو مطلوبي استفاده كند.
گفتني است چهارمين جشنواره فيلم پليس از 11تا 14 تير در تهران برگزار خواهد شد.
500 خبرنگار داخلي و خارجي در نمايشگاه كتاب
مدير كميته روابط عمومي نمايشگاه كتاب تهران از استقبال گسترده رسانه هاي داخلي و خارجي از بيست و چهارمين نمايشگاه خبر داد.
سيدمهدي جعفري با اشاره به اعلام آمادگي نمايندگان رسانه هاي مختلف خبري و اطلاع رساني براي پوشش اين رويداد مهم فرهنگي گفت: تاكنون حضور 500 نماينده از رسانه هاي خبري، اطلاع رساني، راديويي و تلويزيوني در اين رويداد مهم قطعي شده است.
به گفته وي حضور گزارشگران و برنامه سازان 11 شبكه راديويي و هفت شبكه تلويزيوني داخلي به كميته روابط عمومي اعلام شده و براي استقرار آنها در مكانهاي مناسب هم تداركات لازم صورت گرفته است.
اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار مي شود.
فراخوان شعر «انتفاضه سوم» اعلام شد
فراخوان شعر انتفاضه سوم به منظور همدلي، همراهي و دفاع از انقلابهاي منطقه و مردم بحرين، مصر، ليبي، فلسطين اعلام شد.
اين مسابقه با انتخاب هيئت داوران، ده برگزيده خواهد داشت و آثار پس از ترجمه و چاپ در كتابي منتشر خواهد شد. ده برگزيده اين مسابقه ادبي، تابستان امسال به سفر فرهنگي و شب هاي شعر دمشق، بيروت و ديدار از جنوب لبنان اعزام مي شوند.
به گزارش فارس، دفتر جمعيت دفاع از ملت فلسطين و حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي با همكاري سايت شاعران پارسي زبان و نهادهايي چون انجمن قلم ايران، خبرگزاري فارس، سايت ادب فارسي و مركز پژوهش هاي ادبيات و هنر معاصر با اولين فراخوان شعر به منظور همدلي، همراهي و دفاع از انقلابهاي منطقه و مردم بحرين، مصر، ليبي، فلسطين و... اولين همايش بزرگ ادبي- ديجيتالي خود را برگزار مي كند.
حضور انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس در نمايشگاه كتاب
انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس با چهار عنوان آلبوم عكس دفاع مقدس در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران حضور دارد.
به گزارش روابط عمومي بنياد فرهنگي روايت، عناوين اين آلبوم ها عبارت است از: خروش لاجوردي، زني در دفاع مقدس، خرمشهر و شهدا.
همچنين موسسه انتشارات روايت هم با 210 عنوان كتاب در قالب نشر روايت فتح و نشر ساقي در نمايشگاه شركت مي كند.
بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از امروز تا 24 ارديبهشت در محل مصلاي تهران داير است.
«خاك هاي نرم كوشك» به چاپ 146رسيد
كتاب زندگي نامه شهيد عبدالحسين برونسي با عنوان «خاك هاي نرم كوشك» به چاپ 146رسيد.
سعيد عاكف نويسنده «خاك هاي نرم كوشك» در گفتگو با شبكه ايران، عنوان كرد كه اين اثر را در چاپ 146 خود روانه نمايشگاه كتاب تهران مي كند.
نكته جالب توجه در مورد اين اثر، اطلاق عنوان پرتيراژترين كتاب دفاع مقدس بدان است كه در عين حال توسط ناشري خصوصي چاپ و توزيع مي شود اما از زمان انتشارچاپ هاي ابتدايي تاكنون به مراتب هدف استقبال مخاطبان حوزه كتاب به خصوص دفاع مقدس قرار گرفته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14