(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 اردیبهشت 1390- شماره 19919

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در ديدار با نمايندگان اعزامي به اجلاس پاناما لاريجاني خواستار بررسي اوضاع حاد انساني در بحرين شد
رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از معلمان كشور : بيداري اسلامي تا قلب اروپا پيش خواهد رفت
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره : آمريكا نگران تكرار تجربه ايران در مصر است
دادستان تهران خبر داد دستگيري 10 نفر در خصوص پرونده رها كردن 3 بيمار
وزير دفاع: خبر كشته شدن بن لادن مشكوك است
نخست وزير سابق عراق: انقلاب ايران منشأ انقلاب هاي منطقه است
كوثري: خليج (ع ر ب ي) توطئه آمريكا براي فروش سلاح به كشورهاي منطقه است
چشم به راه سپيده
جانباز شيميايي در كيش به جمع شهدا پيوست
برپايي مراسم سوگواري ياس نبوي در بقاع متبركه استان اصفهان
دوچرخه سوار ايراني شمال تا جنوب كشور را ركاب زد
اخبار ادبي و هنري
افشار: سواحل شمالي در ماه رمضان بر روي مسافران بسته نمي شود
دكتر حافظي خبر داد پرداخت افزايش حقوق كاركنان صندوق تامين اجتماعي تا پايان ارديبهشت
دستور ويژه رئيس جمهوري براي اتصال آزاد راه شهيد همت به كرج



در ديدار با نمايندگان اعزامي به اجلاس پاناما لاريجاني خواستار بررسي اوضاع حاد انساني در بحرين شد

رئيس مجلس خواستار بررسي اوضاع حاد انساني در بحرين توسط يك هيئت حقيقت ياب بي طرف شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با هيئت پارلماني شركت كننده در صد و بيست و چهارمين اجلاس مجمع بين المجالس جهاني كه اواخر فروردين ماه در پاناما برگزار شد، طي سخناني گفت: تصويب پيشنهاد هيئت ايراني در دفاع از حركت هاي دموكراسي خواهي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا يك دستاورد بزرگ ديپلماتيك براي جمهوري اسلامي ايران بود.
وي با اشاره به مفاد اين پيشنهاد مبني بر دفاع از نهضت هاي دموكرا سي خواهي نوين در خاورميانه و شمال آفريقا و نيز انتقاد از دخالت هاي خارجي، افزود: تصويب اجماعي اين پيشنهاد در بزرگترين گردهمايي نمايندگان مجالس جهان، حاكي از اين واقعيت است كه حساسيت ها به موضوع خاورميانه واقعي و دائمي است.
رئيس مجلس تصريح كرد: اين حساسيت به موضوع، بايد از سوي مجلس ايران استمرار داشته باشد و موضوعات مربوط به خاورميانه بايد همواره در كانون توجه ديپلماسي پارلماني جمهوري اسلامي قرار داشته باشد.
لاريجاني در ادامه با اشاره به مكالمه تلفني اخير خود با رئيس اتحاديه بين المجالس جهاني پيرامون اوضاع بحرين خاطرنشان كرد: انتظار مي رود كه اتحاديه بين المجالس يك هيئت حقيقت ياب، مركب از افراد بي طرف را براي بررسي اوضاع حاد انساني در بحرين و ارائه گزارش به مجمع اين اتحاديه تشكيل دهد.
به گزارش فارس، در اجلاس بهاره بين المجالس امسال كه در پاناما برگزار شد، گروه پارلماني جمهوري اسلامي پيشنهادي را تحت عنوان ماده اضطراري به كنفرانس پيشنهاد كرد كه مورد تصويب اجماعي نمايندگان مجالس جهان قرار گرفت.
در اين پيشنهاد حركت هاي دموكراسي خواهي نوين در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا و حمايت و مداخله خارجي در اين گونه جنبش ها مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 



رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از معلمان كشور : بيداري اسلامي تا قلب اروپا پيش خواهد رفت

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند قطعاً حركت بيداري مردم منطقه تا قلب اروپا پيش خواهد رفت.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از معلمان از سراسر كشور، مهمترين وظيفه آموزش و پرورش را تربيت انسان هايي در طراز نظام جمهوري اسلامي و حركت عظيم ملت ايران، دانستند و تاكيد كردند: بر همين اساس آموزش و پرورش نيازمند تحول بر مبناي يك الگوي مستقل و پيشرفته ايراني- اسلامي است كه پرورش انسان هايي مؤمن، متوكل، شريف، شجاع، مبتكر، صبور، اميدوار به آينده و داراي اخلاق نيك و قدرت خطرپذيري براي ورود به ميدان هاي جديد، نتيجه آن باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با گرامي داشت ياد و خاطره استاد شهيد آيت الله مرتضي مطهري و روز معلم، شهيد مطهري را انساني برجسته، بصير و همراه با احساس درد توصيف كردند و افزودند: اين انسان بزرگ با چنين ويژگي هايي منشأ بركات فراواني در عرصه علم و فرهنگ و تعليم و تربيت شد و در نهايت هم خداوند متعال پاداش او را با شهادت داد و او را زنده نگه داشت.
ايشان در تبيين نقش و جايگاه معلم خاطرنشان كردند: معلم انساني است كه آينده كشور و تربيت انسان هاي بزرگ و مجاهدان راه حق و افرادي كه كشور را اداره خواهند كرد، به دست او است، بنابراين، همه آحاد ملت بايد قدر و اهميت معلم را بدانند و حرمت معلم را پاس بدارند، ضمن آنكه رسانه ها و مسئولان نيز نقش بسزايي در شناساندن جايگاه واقعي معلم دارند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به موضوع تحول در آموزش و پرورش، در بيان علت نيازمندي به اين تحول افزودند: از آنجايي كه نظام كنوني آموزش و پرورش وارداتي است و در آن، نيازها، اقتضائات و فرهنگ ملت ايران در نظر گرفته نشده است، بنابراين آموزش و پرورش نيازمند تحول است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: لازمه اين تحول يك الگوي مستقل و پيشرفته ايراني- اسلامي است كه هدف اين الگو نيز بايد تربيت انسان هايي در طراز نظام جمهوري اسلامي باشد.
ايشان خاطرنشان كردند: اگر جمهوري اسلامي ايران مي خواهد پرچم اسلام را در دست بگيرد و دنيا و آخرت خود را آباد كند و ياري رسان، شاهد و مبشر براي ملت هاي ديگر باشد، بايد انسان هايي مؤمن، متوكل، شريف، مبتكر، شجاع، حليم، داراي استعدادهاي جوشان و قدرت خطرپذيري بالا، تربيت كند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: لازمه تربيت چنين انسان هايي عمل، براساس دستورات اسلام و معارف قرآن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم مشخص بودن جهت گيري در ايجاد تحول در آموزش و پرورش، خاطرنشان كردند: داشتن نگاه كلان و طرح جامع و همچنين لحاظ كردن محوريت معلم، از شروط مهم ايجاد تحول است.
ايشان افزودند: هر مقدار كه در آموزش و پرورش و ايجاد تحول در آن، سرمايه گذاري شود، قطعاً ارزش بازده آن به مراتب بيشتر از سرمايه گذاري انجام شده خواهد بود، و همه بايد با چنين ديدي به آموزش و پرورش نگاه كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري كار عظيم و كم نظير ملت ايران به رهبري امام خميني(ره)، در طول تاريخ، خاطرنشان كردند: كشور ايران، نيازمند آموزش و پرورشي در شأن چنين ملتي است.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين ابعاد حركت عظيم ملت ايران افزودند: در شرايطي كه عوامل زور و قدرت در دنيا، همه توان و امكانات خود را بر ضد ارزش هاي اسلامي و انساني بكار گرفته بودند، ملت ايران، غريبانه براي احياي اين ارزشها قيام كرد و غريبانه اين راه دشوار را پيمود و اكنون به پيروزي ها و پيشرفت هاي بزرگي دست يافته است.
ايشان حركت بيداري كنوني در غرب آسيا و شمال آفريقا را امتداد حركت عظيم ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: اين حركت بيداري قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت و ملت هاي اروپا بر ضد سياستمداران و زمامداران خود كه آنها را تسليم محض سياست هاي فرهنگي و اقتصادي آمريكا و صهيونيست ها كرده اند، به پا خواهند خاست.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه اين بيداري در اروپا حتمي است، خاطرنشان كردند: بيداري كنوني، عمق حركت عظيم ملت ايران است و اگر بخواهيم اين حركت با همين شتاب و قدرت ادامه پيدا كند، بايد ضمن شكوفا كردن استعدادها و تربيت انسان هاي مقاوم، ايمان، بصيرت، آگاهي و دانش را تقويت و اتحاد و انسجام را مستحكم تر كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان تأكيد كردند: مطمئن باشيد جمهوري اسلامي ايران به بركت همت هاي بلند، ايمان هاي قوي و انسان هاي با اخلاص، قله هاي سعادت و پيشرفت را يكي پس از ديگري فتح خواهد كرد.
در ابتداي اين ديدار آقاي حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در سخناني با اشاره به برنامه ريزي ها و تلاش هاي انجام گرفته براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش گفت: سياست هاي كلي آموزش و پرورش در مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسيده و فلسفه تعليم و تربيت نيز در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و همچنين برنامه درسي ملي در حال بررسي و تصويب نهايي در شوراي عالي آموزش و پرورش است.
وي افزود: توجه به شكوفايي استعدادها، مباني تعليم و تربيت اسلامي، فناوري هاي جديد، تربيت بدني، مهارت هاي زندگي، كتابخانه هاي مدارس و مجلات كمك آموزشي و ارزشيابي كيفي، از جمله مواردي هستند كه در برنامه درسي ملي در نظر گرفته شده اند.

 



رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره : آمريكا نگران تكرار تجربه ايران در مصر است

رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر گفت: وضعيت كنوني مصر مشابه وضعيت ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي است، از اين رو آمريكا به شدت نگران تكرار تجربه خود در مورد ايران است.
مجتبي اماني به خبرگزاري مهر گفت: آمريكا به شدت نگران است كه با اشتباه كوچكي مصر را از دست بدهد و از اين رو با اعزام هيئت هاي متعدد سعي در حفظ روابط با دولت موقت را دارند.
اماني با اشاره به تضعيف موقعيت رژيم صهيونيستي با كنار رفتن بزرگترين حامي آن در در منطقه از نگراني واشنگتن در مورد آينده رژيم صهيونيستي پس از مبارك سخن گفته و جلوگيري از تضعيف هر چه بيشتر اين رژيم را كه در حال حاضر منفورترين رژيم در ميان مردم كشورهاي منطقه است دغدغه اصلي آمريكايي ها دانست.
وي در مورد نقش اخوان المسلمين در انقلاب مصر گفت: اخوان المسلمين ساليان درازي تحت فشار و هجوم رژيم مبارك قرار داشته اما در تمام اين مدت انسجام و قدرت خود را حفظ كرده است. آنها با اقدامات تشكيلاتي خود همچنان به جريان سازي در عرصه سياسي مصر ادامه مي دهند.
اماني علت عدم حضور پررنگ اخوان المسلمين در صحنه سياسي مصر را وضعيت نامشخص كنوني اين كشور دانسته و با اين حال يادآور شد: اخوان المسلمين در انقلاب مصر نقشي اساسي داشت. آنها از ابتداي آغاز اعتراضات تا سرنگوني مبارك همواره از حاضران جدي ميدان التحرير بوده و بويژه مقاومت و رشادتشان در جريان حمله اوباش مبارك با اسب و شتر به تجمع كنندگان در ميدان، انقلاب مردم را نجات داد.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر، انقلاب مصر را ناشي از بيداري اسلامي دانست و گفت: ما معتقديم اين اتفاق ناشي از بيداري اسلامي بوده و آمريكايي ها مدعي اند حركتي دمكراسي خواهانه است. اما واقعيت اين است كه آمريكايي ها با چنين ادعايي بدنبال استفاده از موقعيت و پيش بردن سياست هاي خود هستند. آنها اگر واقعا خواهان دمكراسي بودند بايد از چندين دهه قبل دم از دمكراسي زده و با حكومت هاي خودكامه مقابله مي كردند.
وي افزود: آمريكايي ها به خوبي مي دانند كه با اجراي واقعي دمكراسي جايي در منطقه نخواهند داشت، زيرا دولت هاي دست نشانده اي را كه مجري سياست هاي آنان باشند از دست مي دهند. آنها در حالي كه در تمام سال هاي گذشته از اين رژيم ها حمايت مي كردند، به يكباره و پس از آغاز اعتراضات مردمي دم از لزوم بوجود آمدن دولت هاي دمكراتيك در اين كشورها زده و زمينه دخالت خود را فراهم كردند.

 



دادستان تهران خبر داد دستگيري 10 نفر در خصوص پرونده رها كردن 3 بيمار

دادستان عمومي و انقلاب تهران تأكيد كرد كه در خصوص پرونده رها كردن 3 بيمار، تاكنون 10 نفر دستگير شده كه همگي اعتراف كرده اند كه اين كار را انجام داده اند.
عباس جعفري دولت آبادي ديروز در حاشيه معارفه معاون امور زنان و اطفال دادسراي تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه يكي از مسئولان مدعي شده كه رها كردن 3 بيمار در اطراف تهران صحت ندارد اظهار داشت: يكي از فرض هاي اوليه اين بود كه عده اي آمده اند و بزرگ نمايي كرده اند اما تا اين لحظه در اين خصوص به سرنخي نرسيديم. درباره اين ادعا تنها يك عكس وجود داشت كه البته فيلم بردار و عكاس نيز شناسايي شده اند و تحقيقات از آنها آغاز شده است.
وي اضافه كرد: آنها مدعي شده اند كه در مقام خبرنگار افتخاري اقدام به تهيه اين عكس كرده اند. تاكنون در اين خصوص 10 نفر دستگير شده كه همگي اقرار و اعتراف كرده كه اين كار را انجام داده اند واقدامات خود را به مسئولان بالا منتسب كرده اند.
دادستان تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص آخرين نتيجه تشكيل پرونده براي فائزه هاشمي گفت: براي فائزه هاشمي پرونده قضايي تشكيل شده و اتهام را نمي توانم بگويم اما مصاحبه اي كه وي با برخي از رسانه ها كرده موجب تشكيل اين پرونده شده است.
وي همچنين در مورد نتيجه آخرين وضعيت پرونده مديرعامل خبرگزاري ايرنا كه هفته گذشته به دادسرا فرا خوانده شده بود سؤال كرد كه وي گفت: ايشان در مطلبي كه پس از اظهارات سخنگو منتشر كرده بود اعلام كرد كه من مهلتي نخواسته ام. به همين دليل وي را به دادسرا احضار كرديم و آخرين دفاعيات وي را اخذ كرديم.
دادستان تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه برخي رسانه ها مطرح كرده اند «عباس اميري فر» غير از اتهام در خصوص سي دي «ظهور نزديك است» اتهام ديگري دارد؟ گفت: رسانه ها بايد به آنچه دادستاني مي گويد توجه داشته باشند اتهاماتي كه متوجه وي است را به طور صريح بيان كرده ايم.
در ادامه خبرنگاري با بيان اينكه افرادي كه از دو مداح شكايت كرده اند، خود پيش از اين اظهارنظرهايي در مورد پيامبران داشته اند، آيا براي اين افراد پرونده اي تشكيل شده يا خير؟ كه دادستان تهران پاسخ داد: بارها گفته ام كه ما را با دستگاه هاي دولتي به دعوا نيندازيد ما اگر جايي احساس كنيم جرمي واقع شده ورود پيدا مي كنيم. در خصوص اين مداحان نيز واحدهاي دولتي طرح شكايت كرده اند كه پرونده نيز ارجاع شده است. اما مدعي العموم شكايتي نكرده، اجازه دهيد دادستاني در حوزه هاي فكري و عقيده اي افراد ورود پيدا نكند مگر اينكه اين مورد خيلي بزرگ باشد.
خبرنگار ديگري با بيان اينكه معاون حقوقي رئيس جمهور در رابطه با شكايت از اين مداحان اعلام كرده بود كه مدعي العموم در اين خصوص وارد شده و پس از آن رياست جمهوري طرح شكايت كرده است از دادستان تهران خواستار توضيح شد كه وي گفت: دادستاني سخنگو ندارد، ما به هيچ عنوان در اين مورد وارد نشديم و صرفاً با همان شكايتي كه مطرح شد تشكيل پرونده صورت گرفت.
سرقت مجسمه ها
تا مدعيان انرژي درماني
و عرفان هاي دروغين
جعفري دولت آبادي در بخش ديگري از گفت وگويش با خبرنگاران در مورد آخرين نتايج پرونده سرقت مجسمه ها در سطح شهر تهران گفت: تاكنون هيچ سرنخي در مورد اين پرونده پيدا نشده است. از پليس اين موضوع را پيگيري كرديم اما هنوز به ما جوابي داده نشده، در همين جا از پليس مي خواهيم كه اين پرونده را هرچه سريع تر به نتيجه برساند.
جعفري دولت آبادي همچنين با بيان اينكه هفته آينده محاكمه علي اكبري (مدعي انرژي درماني) برگزار مي شود، گفت: اگر قرار باشد كه دادگاه علني باشد، اعلام خواهيم كرد.
وي همچنين در مورد پرونده علي غفاري- يكي از مدعيان عرفان هاي دروغين- كه مورد سؤال يكي از خبرنگاران بود، گفت: اين متهم تحت تعقيب قضايي قرار گرفته و اتهام وي انتشار اكاذيب بوده است.
در ادامه خبرنگاري سؤال خود را چنين مطرح كرد كه آيا اين فرد از مدعيان عرفان هاي دروغين است؟ كه دادستان پاسخ داد: از مدعي بگذريم بيشتر نمي توانم اين پرونده را باز كنم برخي در حال دامن زدن به اين پرونده هستند.

 



وزير دفاع: خبر كشته شدن بن لادن مشكوك است

سردار احمد وحيدي خبر كشته شدن اسامه بن لادن رهبر سازمان تروريستي القاعده را مشكوك دانست.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در حاشيه جلسه هيئت دولت با اشاره به خبر كشته شدن بن لادن گفت: آمريكايي ها تلاش زيادي براي انجام اين كار كردند، اما اگر در خبر و مسائل مربوط به اين موضوع دقيق تر شويم اين مسئله در حقيقت شكست بزرگي براي آمريكايي ها بود.
وي ادامه داد: آمريكايي ها با ادعاي كشتن بن لادن به افغانستان سپس عراق لشكر كشي كرده و در ادامه در پاكستان نيز وارد شدند و در اين لشكركشي ها براساس برخي آمارها بيش از يك ميليون كشته و هزار ميليارد دلار هزينه و 10 سال جنگ بر اين ملت ها تحميل كرد كه همه اينها با ادعاي كشتن يك نفر بود كه اگر فرض كنيم اين ادعا درست باشد اين قدرت آمريكا است. آيا براي آنها پيروزي است؟
وي با بيان اينكه تحميل اين همه خسارت به ملت هاي منطقه به خاطر كشتن يك نفر جز شكست براي آمريكا نيست، گفت: اصل خبر كشته شدن بن لادن مشكوك است چرا كه ادعا مي كنند جسد او را در دريا انداخته اند در حالي كه بايد گفت چرا اجازه ندادند يك ناظر بي طرف به اين موضوع نظارت داشته باشد كه همه آنها نشان مي دهد آمريكايي ها در مسائل استراتژيك خود دچار مشكل شدند.
وحيدي در تحليل آينده حضور آمريكا در منطقه نيز خاطرنشان كرد: ديگر اين كشور فلسفه اي براي ماندن در منطقه ندارد و القاعده مي بايست راهي براي خروج از اين بن بست براي خود پيدا كند.
وي همچنين در مورد پروژه هاي اين وزارتخانه براي بهره برداري اظهار داشت: در وزارت دفاع، توليد موشك كروز ظفر و پروژه هاي ديگر مربوط به حوزه پدافند هوايي را در دستور كار داريم كه در آينده نزديك به انجام مي رسد.
تحويل جديدترين تسليحات به نيروهاي مسلح
علاوه بر اين، وزير دفاع از تحويل جديدترين تسليحات ضد زره و ضد بالگرد به نيروهاي مسلح خبر داد.
سردار احمد وحيدي در گفت وگو با فارس، از تحويل سلاح هاي جديد ضدزره به نيروهاي مسلح در هفته گذشته خبر داد و درباره ويژگي هاي اين سلاح ها گفت: اين تسليحات نقطه ضعف تانك دشمن را شناسايي كرده آن را از بالا مورد هدف قرار مي دهد.
وي همچنين از توليد موشك هاي ضد بالگرد ليزري خبر داد و افزود: اين موشك ها با دقت بالا هدف را دنبال و منهدم مي كنند و كار واگذاري اين سلاح به نيروهاي مسلح نيز در حال انجام است.
سردار وحيدي تاكيد كرد كه اين سلاح هاي جديد به توليد انبوه رسيده اند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پايان تصريح كرد: برخي موشك هاي ضدهوايي هم در حال توليد است كه در آينده نزديك، تحويل نيروهاي مسلح خواهند شد.

 



نخست وزير سابق عراق: انقلاب ايران منشأ انقلاب هاي منطقه است

نخست وزير سابق عراق با اشاره به تحولات اخير در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا اظهار داشت: نهضت هاي اخير در تونس، مصر، يمن، ليبي، بحرين و جهان عرب از انقلاب اسلامي ايران نشأت گرفته است.
ابراهيم جعفري دبيركل حزب اصلاح ميهني عراق به خبرگزاري ايرنا گفت: جمهوري اسلامي ايران پيشتاز نهضت هاي اخير در منطقه است و آنچه كه در جهان عرب شاهد آن هستيم نشأت گرفته از انقلاب اسلامي سال 1979 در ايران است.
نماينده پارلمان عراق، امام خميني(ره) را رهبري صادق براي ملت ايران توصيف و تاكيد كرد: امام خميني(ره) توانست با بيدار كردن ملت ايران با استكبار جهاني مقابله كرده و نظام شاهنشاهي را سرنگون سازد.
وي با بيان اينكه تمامي تحولات اخير در منطقه از يك حقيقت واحد سخن مي گويند، تصريح كرد: بيداري ملت ها به صورت انقلاب ظهور پيدا كرده و ملت ها ديگر زير بار زور و ستم نمي روند.
ابراهيم جعفري در اين رابطه افزود: امروز ديگر روز اراده ملت هاست و اراده ملت هاست كه حكومت مي كند نه قدرت حاكمان.
دبيركل حزب اصلاح ميهني در پاسخ به اين سوال كه آيا ادامه حضور نظاميان آمريكايي در اين كشور ضرورتي دارد، گفت: براساس توافقنامه امنيتي ميان آمريكا و عراق در ابتداي سال 2012 ميلادي بايد نيروهاي آمريكايي خاك عراق را ترك كنند و به نظر من هيچ توجيهي براي باقي ماندن آنها بعد از اين تاريخ ديگر پذيرفتني نيست.
ابراهيم جعفري زيارت عتبات عاليات را حق طبيعي همه مردم ايران توصيف كرد و گفت: تعلقات ديني و مذهبي ملت هاي ايران و عراق باعث نزديكي روابط دو كشور مي شود.
وي تصريح كرد: اعتقاد داريم كه اهل بيت (عليهم السلام) تنها به ملت عراق تعلق ندارند بلكه متعلق به همه ملت ها و مذاهب مسلمان هستند.
نخست وزير سابق دولت عراق تصريح كرد: زيارت عتبات عاليات از سوي ايرانيان باعث رونق اقتصادي در عراق مي شود و ما از آن حمايت مي كنيم.

 



كوثري: خليج (ع ر ب ي) توطئه آمريكا براي فروش سلاح به كشورهاي منطقه است

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه ايران تنها قائل به مالكيت بر آب هاي منطقه اي خود در خليج فارس است، گفت: خليج ع ر ب ي توطئه آمريكا براي فروش سلاح به كشورهاي منطقه است.
محمد اسماعيل كوثري نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اظهار نظر مقام 6 كشور حوزه خليج فارس، مبني بر، ع ر ب ي خواندن خليج فارس گفت: متاسفانه علي رغم تمامي هشدار هاي ايران، برخي از كشورهاي منطقه همچنان در پازل آمريكا و رژيم صهيونيستي بازي مي كنند و از اينكه اظهار نظرهاي نسنجيده آنها موجب اختلاف كشورهاي اسلامي و عملي شدن توطئه دشمنان اسلام مي شود، غفلت مي كنند.
وي با بيان اينكه ايران به حقوق همه ملت ها و كشورهاي منطقه احترام مي گذارد، گفت: خليج فارس متعلق به همه كشورهاي ساحلي خليج فارس است و علي رغم ادعاهاي بي پايه و اساس، ايران ادعاي مالكيت بر تمام آب هاي خليج فارس را ندارد.
به گزارش فارس كوثري با بيان اينكه ايران همواره به حقوق كشورهاي ساحلي خليج فارس احترام گذاشته و از حق آنها دفاع كرده است، نام خليج فارس را تاريخي، ماندگار و غيرقابل تغيير و تحريف دانست و گفت: توطئه هاي آمريكايي ها قادر به تغيير نام خليج فارس نخواهد شد چرا كه آنها چنين قدرتي نداشته و ندارند پس بهتر است بدانند كه اين شيوه در منطقه خليج فارس نتيجه اي براي آنها نخواهد داشت.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي ايران هراسي را از جمله اهداف آمريكا براي تحريك كشورهاي عربي مبني بر تحريف نام خليج فارس دانست و گفت: آمريكايي ها ايران و ديگر كشورهاي مسلمان خليج فارس را عليه هم تحريك مي كند تا بتواند تجهيزات و سلاح هاي نظامي خود را به كشورهاي منطقه بفروشند؛ در حالي كه بايد گفت كه ايران اسلامي همواره از كشورهاي منطقه حمايت كرده و حتي حاضر است امنيت اين كشورها را در برابر تجاوز آمريكا به عهده بگيرد.
كوثري در پايان با بيان اينكه خليج ع ر ب ي هيچگاه محقق نخواهد شد، گفت: بخش شمالي ساحل خليج فارس در اختيار ايران قرار دارد و ايران تنها بر آب هاي منطقه اي خود تملك دارد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با شهادت مظلومانه زهراي مرضيه (س) همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
فرمان از او
به مهدي هادي، امام زمان
كه نام خوشش نيست، حد زبان
فروزان چراغي كه گردد چو دود
به گردش شب و روز چرخ كبود
كند صبح، مشق علمداريش
به دل مهر را، نيزه بر داريش
نه خورشيد و ماهست بر آسمان
بود در ره او دو چشم جهان
ندانم ز بس هست قدرش فزون
كه در پرده ي غيب گنجيده چون؟
وجودش چراغي به فانوس، دان
جهاني از او روشن و خود نهان
ز ما گردن و طوق، فرمان از او
زما دست اميد و دامان از او
ملامحمد رفيع مشهور به «واعظ قزويني»

چه انتظار عجيبي
كجاست منتظر تو چه انتظار عجيبي
تو بين منتظران هم عزيز من چه غريبي
عجيب تر كه چه آسان نبودنت شده عادت
چه كودكانه سپرديم دل به بازي قسمت
چه بي خيال نشستيم نه كوششي نه وفايي
فقط نشسته و گفتيم خدا كند كه بيايي
¤¤¤
دل هاي شكسته
گل نرگس فداي رنگ و بويت
نصيبم كه شود ديدار رويت
گل نرگس تو كه زيباتريني
ميان هر دو عالم بهتريني
گل نرگس تو كه مهد وفايي
نگار دلربا و با صفايي
گل نرگس نكن تو نااميدم
كه عمرم داده و مهرت خريدم
اميدم در دلم تا زنده هستم
رسد بر دامن مهر تو رستم
بيا اي صاحب دل هاي خسته
كه قلب عالم از هجرت شكسته

دست من و پاي تو
اي دل شيداي ما گرم تمناي تو
كي شود آخر پديد طلعت زيباي تو
نور خدايي چرا روي نهان مي كني
كس نكند جز خدا حل معماي تو
گرچه نهاني ز چشم دل نبود نااميد
مي ر سد آخر بهم دست من و پاي تو

چه شود اگر...
جز در خانه تو در نزنم جاي دگر
نروم از سر كوي تو به مأواي دگر
خاك عالم بسرم گر طلبم در همه عمر
از خدا غير لقاء تو تمناي دگر
من كه بيمار غم هجر توام مي دانم
جز وصال تو مرا نيست مداواي دگر
پيش ما بي تو بود دوزخ و جنت يكسان
بي وجود تو نيم طالب دنياي دگر
چشم محروم زديدار رخت بينا نيست
چه شود لطف كني ديده بيناي دگر
دوستدار تو بود هر فرقي در عالم
همه خوانند تو را ليك به اسماء دگر
¤¤¤
ظهر ظهور
چون تشنه به آب ناب دل مي بندم
بر خنده ماهتاب دل مي بندم
اي روشني تمام، تا ظهر ظهور
چون صبح به آفتاب دل مي بندم
سلمان هراتي

 



جانباز شيميايي در كيش به جمع شهدا پيوست

يك جانباز شيميايي ساكن جزيره كيش پس از سال ها تحمل درد و رنج، سرانجام عصر سه شنبه به مقام رفيع شهادت نائل آمد.
به گزارش ايرنا، «اكبر خاني» جانباز شيميايي 70 درصد كه 26 فروردين امسال دچار عارضه مرگ مغزي شده بود، پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشي از عوارض سلاح هاي شيميايي رژيم بعث عراق، سرانجام 13 ارديبهشت ماه جاري در بيمارستان كيش، شهد شيرين شهادت را نوشيد و به ديگر همرزمان شهيد خود پيوست.
اين شهيد والا مقام ابتدا در سال 1364 در عمليات والفجر مقدماتي از ناحيه ريه و پوست دچار عارضه شيميايي شد كه پس از بهبودي نسبي مجدداً با حضور در سنگرهاي دفاع مقدس در سال 1367 در عمليات مرصاد دچار مصدوميت جانبازي اعصاب و روان شد.
گفتني است؛ شهيد اكبر خاني رئيس هيئت كاراته جزيره كيش و قائم مقام سبك شيتوريو شوتوكان از پيشكسوتان كاراته بود و از ابتداي تشكيل سبك شوتوكان با اين هيئت همكاري داشت.

 



برپايي مراسم سوگواري ياس نبوي در بقاع متبركه استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
زمين هاي موقوفه استان اصفهان به منظور احياي موقوفات به بخش خصوصي واگذار مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اعلام اين خبر از راه اندازي بانك جامع موقوفات در استان از ابتداي امسال خبر داد و گفت: تاكنون بيش از 700 نيت واقف در اين بانك ديده شده و اطلاعات جامع و كامل وقف و رقبات در اين بانك جمع آوري شده است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين اژدري از سوگواري بزرگ ياس نبوي در بقاع متبركه استان اصفهان به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور هيئت هاي مذهبي و اقشار مردم خبر داد و افزود: در اين روز 50 غرفه ايستگاه هاي فرهنگي ياس نبوي در ميادين شهر اصفهان برپا مي شود و در نمايشگاه هاي كتاب و فاطمه شناسي خطبه فدكيه را به مسابقه گذاشته و به برندگان جوايز نفيسي از جمله سفر عتبات عاليات حج عمره و مشهد مقدس اعطا مي شود. وي گفت: در سال گذشته اداره كل اوقاف و امور خيريه 34ميليارد و 750 ميليون ريال درآمد كسب كرد كه اين رقم امسال به 77ميليارد ريال مي رسد.

 



دوچرخه سوار ايراني شمال تا جنوب كشور را ركاب زد

قشم- خبرنگار كيهان:
دوچرخه سوار جوان ايراني با پيام «خليج فارس» از بندرانزلي تا قشم را ركاب زد.
«حسين فروغي دلير» دوچرخه سوار كشورمان حركت خود را از 21 اسفند 89 از بندرانزلي در استان گيلان آغاز و با گذر از استان هاي قزوين، تهران، قم، اصفهان و فارس و در نهايت پس از گذشت 51 روز و بيش از 5 هزار كيلومتر ركاب زدن وارد جزيره قشم در استان هرمزگان شد.
وي هدف از تور دوچرخه سواري كاسپين تا خليج فارس را تجديد پيمان با نام جاودانه خليج فارس عنوان كرد.
دوچرخه سوار جوان گفت: پس از اتمام اين دور از ركاب زني، سفر بعدي خود را از استان هاي غربي كشور تا شلمچه محل رشادت هاي رزمندگان دلير اسلام در هشت سال دفاع مقدس آغاز خواهد كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

كتاب هاي دفاع مقدس تقريظي مقام معظم رهبري در نمايشگاه
كتاب هاي دفاع مقدس تقريظي مقام معظم رهبري براي نخستين بار از سوي غرفه «گنج جنگ» در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب به نمايش درآمده است.
كتاب هاي «خط فكه» نوشته سيد محمد شكري، «يادداشت هاي ناتمام» نوشته اصغر آبخضر، «پا به پاي باران» نوشته هدايت الله بهبودي، «همپاي صاعقه» نوشته گلعلي بابايي، «جشن حنابندان» نوشته محمد حسن قدمي، «زنده باد كميل» نوشته محسن مطلق، «نوني صفر» نوشته سيدحسن شكري، «جنگ پابرهنه» نوشته رحيم مخدومي، «خداحافظ كرخه» نوشته داود اميريان، «عبور از آخرين خاكريز» نوشته محمدحسين زوار از جمله كتاب هايي است كه رهبر معظم انقلاب بر آن تقريظ نوشته اند.
انتقاد انسيه شاه حسيني از بي توجهي فيلمسازان زن
به حضرت زهرا(س)
انسيه شاه حسيني با اشاره به اين كه ما الگويي چون حضرت فاطمه زهرا(س) را داريم واقعاً جاي تأسف است كه زنان سينماي ما به اين وضع اسفبار به تصوير كشيده شوند، گفت: باعث افتخارم خواهد بود كه به آن شعور برسم كه روزي درباره حضرت زهرا(س) فيلم بسازم.
انسيه شاه حسيني در گفت وگو با توانا، در پاسخ به اين سؤال كه چرا درباره حضرت فاطمه زهرا(س) در سينماي ايران كم كاري شده است و در اين خصوص بايد چه كاركرد، بيان داشت: مدتي است موجي از ساخت فيلم ها با مضمون ديني باب شده است كه البته بسيار مطلوب است، اما مهمترين سؤالاتي كه در اين راستا مطرح مي شود اين است كه آيا حقيقتاً سينماي ما داراي تفكر فاطمه گونه است و از سويي اين كه چه ميزان شرايط و ارتباطات ما در سينما تداعي كننده امنيت شغلي و سلامت رواني است؟
اين فيلمساز در ادامه تأكيد كرد: متأسفانه فضاي امروز سينماي ايران داراي تفكر فاطمه گونه نيست، چرا كه در ابتدا سينماگر بايد در درون خود احساس امنيت كند و پس از پالايش روح، به مرحله شناخت و پس از آن انتخاب برسد.
بازيگران راهي عمره شدند
تعدادي از چهره هاي مطرح سينما و تلويزيون با سهميه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ديروز براي انجام مناسك عمره مفرده، عازم خانه خدا شدند.
به گزارش ايرنا، كاروان 20 نفره هنرمندان از جمله محمدرضا شريفي نيا، مهناز افشار، الهام حميدي، حسام نواب صفوي، محمدرضا گلزار، مليكا شريفي نيا، رز رضوي، فريبا كوثري، نيوشا ضيغمي، داريوش فرضيايي (عمو پورنگ)، مهرداد نصرتي (موسيقيدان) و مسلم آقاجان زاده (تهيه كننده برنامه كودك) براي انجام مناسك عمره مفرده به مكه اعزام شدند.
پيشتر در ليست اعزامي نام بازيگراني چون الناز شاكردوست، ليلا اوتادي و امين حيايي نيز به چشم مي خورد.
در گذشت هنرمند نقاش، سفالگر و مجسمه ساز
«عربعلي شروه» هنرمند نقاش، سفال گر و مجسمه ساز براثر بيماري سرطان در سن 72 سالگي درگذشت.
عربعلي شروه در سال هاي نخست انقلاب در دانشگاه تهران تدريس مي كرد و بيش از 60 جلد كتاب در زمينه هنرهاي تجسمي تأليف و ترجمه كرده است كه «طراحي با سمت راست مغز»، «كتاب رنگ ايتن»، «مباني پرسپكتيو»، «پايه هاي هنر نو»، «زيبايي شناسي بصري»، «تحليل آثار هنري» و «رنگ شناسي مدرن» از جمله آنها است.
طرد يك بازيگر در هاليوود
به خاطر بازي در فيلم ضد يهود
جيمز كاويزل، بازيگر نقش مسيح در فيلم «مصائب مسيح» به كارگرداني «مل گيبسون» گفت: هاليوود تنها به خاطر اينكه خواستم با بازي در فيلم «مصائب مسيح» به دينم اداي دين كنم، مرا طرد كرده است.
كاويزل ضمن انتقاد از رويكرد هاليوود نسبت به اين فيلم گفت: از زماني كه در اين فيلم بازي كرده ام از سوي هاليوود طرد شده ام.
فيلم «مصائب مسيح» به كارگرداني «مل گيبسون» در زمان خود جنجال زيادي به پا كرد و به عقيده بسياري از هاليوودي ها اين يك فيلم ضد يهود است.
به گزارش فارس به نقل از سايت سينمايي هافينگتون پست، «كاويزل» پس از بازي در اين فيلم تنها توانست در سه چهار فيلم نه چندان مهم آن هم در نقش هاي دسته دوم و سوم بازي كند.

 



افشار: سواحل شمالي در ماه رمضان بر روي مسافران بسته نمي شود

ساري- خبرنگاركيهان:
قائم مقام وزير كشور در امور فرهنگي و اجتماعي گفت: در ايام ماه مبارك رمضان سواحل شمالي بر روي مسافران بسته نمي شود.
عليرضا افشار در جلسه ساماندهي طرح هاي درياي خزر كه با حضور معاونان سياسي امنيتي و مديران كل امور اجتماعي استانداري هاي مازندران، گيلان و گلستان در محل استانداري مازندران برگزار شد، با اشاره به تهيه و تدوين اين طرح مهم، افزود: طرح جامع ضمن بررسي وضعيت موجود سواحل، يك شرايط مطلوب را با درنظر گرفتن 3 عامل توسعه زيرساخت ها، ارائه خدمات رفاهي و برنامه هاي فرهنگي پيشنهاد مي دهد.
وي گفت: طرح جامع ساماندهي سواحل و كرانه هاي درياي خزر تهيه و براي تصويب به دولت ارائه شده است.
افشار افزود: براساس برنامه ريزي انجام شده، اين طرح طي يك برنامه 5 ساله سواحل را به شرايط مطلوب خواهد رساند.
وي همچنين تشكيل سازمان توسعه و عمران دريا و ساحل را يكي ديگر از اقدامات اساسي در جهت ساماندهي و مديريت هماهنگ سواحل دانست و بيان داشت: تا زمان به بار نشستن گام هاي بلندمدت در اين زمينه نبايد از انجام اقدامات كوتاه مدت در سال جاري غافل شد.
قائم مقام وزير كشور در امور فرهنگي و اجتماعي افزود: طرح جامع ساماندهي سواحل براي استانهاي ساحلي جنوبي نيز آغاز شده كه تا نيمه سال جاري به اتمام خواهد رسيد.
رئيس مركز امور اجتماعي وزارت كشور اظهار داشت: برنامه ما اين است كه با همكاري سه استان شمالي، بخشي از طرح جامع ساماندهي سواحل در سال جاري عملياتي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه دريا، افزود: مناطق ساحلي ظرفيتي بسيار ارزشمند براي ارتقاي نشاط اجتماعي، تفريحات سالم و ارتقاي فرهنگ عمومي است.
گفتني است، 27 ارديبهشت سال جاري افتتاحيه عمومي طرح دريا در مازندران مي باشد.
از حاشيه اين جلسه تاخير 35 دقيقه اي در آغاز جلسه و ناهماهنگي در برگزاري اولين جلسه بود كه فرمانده انتظامي استان مازندران به نشانه انتقاد از بي نظمي هاي به وجود آمده اين جلسه را ترك كرد.

 



دكتر حافظي خبر داد پرداخت افزايش حقوق كاركنان صندوق تامين اجتماعي تا پايان ارديبهشت

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور گفت: افزايش حقوق سالهاي 88 و 89 كاركنان صندوق تامين اجتماعي كشور تا پايان ارديبهشت پرداخت مي شود.
دكتر رحمت الله حافظي با بيان اينكه اين افزايش حقوق مورد موافقت هيئت امناي صندوق تامين اجتماعي قرار گرفته است، افزود: اين صندوق از بخش غيردولتي مبلغ 35 هزار ميليارد ريال طلب دارد.
وي اضافه كرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شده كه با تلاش مديران صندوق بيمه تامين اجتماعي استان هاي كشور مبلغ فوق از كارفرمايان به صورت اقساط دريافت و به اين صندوق واريز شود.
حافظي همچنين ادامه داد: تعهدات قانوني براي افزايش پوشش بيمه هاي اجتماعي مصوبه نهادهاي قانوني از جمله مجلس و دولت حدود 210 هزار ميليارد ريال مي باشد كه در بودجه هاي سنواتي و همچنين از طريق واگذاري سهام شركتهاي دولتي بخشي از اين تعهدات تسويه شده است.
وي در اين ارتباط افزود: همچنين در بودجه سال 1390 مبلغ 95 هزار ميليارد ريال نيز براي جبران بخش ديگري از اين تعهدات اختصاص يافته است.
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور اعلام كرد: به استناد قانون هدفمند كردن يارانه ها آن دسته از خبرنگاران كه تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند مي توانند زير پوشش صندوق بيمه تامين اجتماعي قرار گيرند.
وي توضيح داد: البته بايد اين خبرنگاران از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي شوند.
حافظي با اشاره به اينكه 30 ميليون نفر در سراسر كشور تحت پوشش خدمات صندوق بيمه تامين اجتماعي قرار دارند گفت: از اين تعداد يك ميليون و500 هزار نفر بازنشسته هايي هستند كه تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي مي باشند.
وي افزود: به اين تعداد ماهانه 8 هزار و500 ميليارد ريال پرداخت مي شود.
دكتر حافظي توجه ويژه به درمان بيمه شدگان، وصول مطالبات، كاهش هزينه ها، ارائه خدمات غيرحضوري به كارفرمايان در خصوص پرداخت حق بيمه و تغيير در بعضي زيرساخت ها را از جمله برنامه هاي در دست اجراي صندوق تامين اجتماعي كشور در سال 90 اعلام كرد.

 



دستور ويژه رئيس جمهوري براي اتصال آزاد راه شهيد همت به كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
دكتر احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران براي اتصال سريع آزاد راه شهيد همت به كرج دستور ويژه صادر كرد.
رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي شوراي شهر كرج با اعلام اين مطلب گفت: اين دستور در ديدار با رئيس جمهور صادر شده است و اجراي اين طرح بزرگ مي تواند نقش اساسي در كاهش ترافيك بين تهران و كرج داشته باشد.
وي افزود: دكتر احمدي نژاد در دستور ويژه خود بر تملك اراضي مسير آزاد راه شهيد همت و اتصال سريع آن به كرج تأكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالله پورمظاهري اظهار داشت: بهسازي بستر و حاشيه رودخانه كرج براي اتصال آزاد راه شهيد همت به كرج از مواردي بود كه رئيس جمهور انجام سريع آن را ضروري دانست. عضو شوراي اسلامي شهر كرج تصريح كرد: انتقال آزاد راه شهيد همت به كرج يكي از مصوبه هاي سفر سوم رئيس جمهور و هيأت دولت در دي ماه سال گذشته به استان البرز است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14