(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 اردیبهشت 1390- شماره 19921

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاكيد آيت الله يزدي بر جلوگيري از انحرافات پيش از رسيدن به سطوح بالاي نظام
استقبال گسترده مردم از بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران
حجت الاسلام پناهيان در مراسم شام غريبان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بيت رهبري:
عدالت زدگي بدون ولايت خطرناك است
مئيرداگان : حمله به ايران حماقت محض است
شيخ الاسلام: آمريكا قادر به جلوگيري از ادامه نهضت هاي مردمي در منطقه نيست
بروجردي در ديدار رئيس مجلس سناي پاكستان: غرب نمي خواهد روابط ايران و پاكستان مستحكم باشد
500 هزار دانش آموز تهراني دوره امداد و نجات مي بينند
ششمين جشنواره اسب اصيل تركمن در كلاله برگزار شد
وزير دفاع : دفاع نظامي ايران شكست ناپذير و مستحكم است
پيشرفته ترين مركز تصويربرداري پزشكي كشور در رشت افتتاح شد
اعتراض مردم و مسئولان قزوين به تخريب قبور شهدا
مبتكر ايلامي دستگاه تشخيص پوسيدگي دندان ساخت
اخبار ادبي و هنري
امام جمعه كاشان: اشعار سپيده كاشاني بيان كننده ديدگاه هاي اعتقادي اوست
رزمايش جعفر طيار در سيستان و بلوچستان شروع شد
اجلاسيه سرداران و 14 هزار و600 شهيد استان فارس به كار خود پايان داد



تاكيد آيت الله يزدي بر جلوگيري از انحرافات پيش از رسيدن به سطوح بالاي نظام

رئيس جامعه مدرسين نسبت به خطر انحراف در رده هاي بالاي حكومت هشدار داد و تاكيد كرد كه بايد جلوي انحراف در برخي مسئولين را گرفت.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله محمد يزدي در ديدار فرماندهان بسيج كاشان، اظهار داشت: انحراف در برخي از مسئولان اجرايي كشور را بايد شناخت و اجازه نداد اين انحراف به رده هاي بالاي حكومت نفوذ كند و به آن ضربه بزند.
نايب رئيس خبرگان رهبري، تصريح كرد: بايد به اندازه اي كه مي توانيم جلوي انحراف را پيش از آنكه به رده هاي بالاي حكومت برسد، بگيريم.
وي با تاكيد بر اين كه نبايد به صورت خودسرانه در اين عرصه وارد عمل شد، بيان كرد: در برخورد با اين انحراف، بايد به گونه اي كه رهبري و هدايت گران رده بالاي حكومتي اجازه مي دهند، وارد عمل شد و خودسرانه كاري نكرد.
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه، فرمايشات رهبري را حجتي براي همه افراد دانسته و تصريح كرد: فرمايشات رهبري حجتي براي همگان است، ولو اگر از ديدگاه ما مسئله اي اشتباه باشد، ولي دستور رهبري مطاع است و ما در پيشگاه خداوند حجت داريم؛ بنابراين اگر در مسائل حكومتي و مسائل مربوط به جامعه از رهبري اطاعت نكنيم، هيچ حجتي در پيشگاه الهي نداريم.
رئيس جامعه مدرسين حوزه خاطرنشان كرد: من و شما بايد تنها گوش به فرمان رهبري باشيم و بر اساس هدايت هاي ايشان حركت كنيم؛ چون معظم له مصالح كشور و شرايط كلي دنيا و اوضاع و احوال منطقه را مي بينند و اگر كاري بخواهد انجام شود، بايد براساس مصلحت كلي جامعه اسلامي باشد.
يزدي با بيان اين كه تا زماني اسلام هست، دشمنان نيز وجود دارند، اظهار داشت: از زمان ظهور اسلام، دشمنان به اشكال گوناگوني وارد عمل شدند؛ امروز هم دشمن وجود دارد و با توجه به شكست هايي كه متحمل شده است، سعي دارد از درون به نظام اسلامي ضربه وارد كند.
وي ادامه داد: امروز دشمن تلاش دارد خود را به افرادي كه تا حدودي وجهه مذهبي دارند و داراي ضعف هاي دروني هستند، نزديك كند و آهسته آهسته، بدون اين كه حتي خود فرد هم متوجه شود، به عنوان ابزار دشمن براي نابودي نظام اسلامي به كار گرفته شود.
نايب رئيس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين كه برخي از مسئولان بيش از اندازه براي اطرافيان خود هزينه مي كنند، گفت: اين هزينه كردن به صورتي است كه انسان شاهد هزينه كردن خود فرد نيز در اين راستا مي باشد.
يزدي، بسيج را نسبت به مسائل نظام مسئول دانسته و افزود: فرماندهان بسيج بايد همواره نسبت به مسائل روز جامعه آگاهي داشته و نيروهاي خود را آماده نگه دارند؛ به گونه اي كه اگر نيازي به حضور آنها باشد، آمادگي داشته باشند.
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه خاطرنشان كرد: مسئولان بسيج بايد بدانند در كشور چه مي گذرد و رهبري چه چيزي را مي خواهد.
وي با اشاره به اين كه جوانان و نيروي بسيج، نيرويي زنده و فعال است، اظهارداشت: مردم ما در كنار مراجع و علما هوشيار هستند و مي دانند در جامعه اسلامي چه مي گذرد.

 



استقبال گسترده مردم از بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران

گروه ادب و هنر-
بيست و چهارمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در حالي ششمين روز برپايي خود را سپري مي كند كه موج استقبال بازديدكنندگان هر روز فزوني مي يابد.
گزارش خبرنگاران كيهان حاكي است امسال غرفه هاي كتاب هاي كودك و نوجوان نيز نسبت به سال گذشته از بازديدكنندگان بيشتري برخوردار است.
اين استقبال متاسفانه به دليل محدوديت فضا مشكلاتي را براي كودكان و نوجوانان بازديدكننده و خانواده هاي آنها به وجود آورده است. همين محدوديت فضا در وهله اول باعث تراكم و فشردگي و يكنواختي اغلب غرفه هاي اين بخش شده كه از پيامدهاي آن مي توان به خستگي زود هنگام بازديدكنندگان كودك و نوجوان اشاره كرد.
همچنين به دليل خروش هاي انقلابي در كشورهاي عربي ،غرفه ناشران مصري و لبناني هم شاهد بازديد مردم و بويژه جوانان است.
در مجموع ميزان استقبال از نمايشگاه تا آنجا بود كه علي عليپور معاون كميته بخش بين الملل بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در گفت وگويي گفت: با توجه به تعطيلي هاي سه روزه اخير شاهد استقبال خوبي از سوي علاقمندان به كتاب بوديم.
وي افزود: حجم بازديد ها چنان بود كه در طبقه سوم شبستان تردد مشكل بود .
يكي از حاشيه هاي خبرساز اين دوره طي چند روز گذشته ،تخلف انتشارات «جهان سوم كمبريج »بود.
اين موسسه كتابي را عرضه كرده بود كه در آن به جاي نام «خليج فارس » از لفظ جعلي «خليج عربي »استفاده شده بود.ضمن اينكه برخي تصاوير ارائه شده دراين كتاب با ضوابط منافات داشت. عرضه اين كتاب با اقدام به موقع مسئولين نمايشگاه متوقف شد.
اما ديروز اعضاي كمسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از نمايشگاه كتاب بازديد و با رئيس نمايشگاه كتاب ديدار و گفت وگو كردند.
همچنين بهمن دري رئيس بيست وچهارمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با هيات افغاني شركت كننده در نمايشگاه كتاب ديدار كردند.
دري در اين ديدار درباره مسائل نشر دو كشور با هيات افغاني تبادل نظر كرد.
روزگذشته محمدعلي فقيه مدير انتشارات و اطلاع رساني نشر شاهد هم اعلام كرد كه مجمع ناشران انقلاب اسلامي (منا) با عضويت ناشراني از تركيه، لبنان، عراق و پاكستان بين المللي شد.
مجمع ناشران انقلاب اسلامي با هدف تحكيم پيوند ميان علاقه مندان انقلاب اسلامي شكل گرفته است.
ديروز برخي بازديدكنندگان مي گفتند كه در برخي ساعات پربازديد،خودروهاي مسافربر داخل مصلا ،پاسخگوي حجم بازديدكنندگان نيستند.
در نمايشگاه امسال ، علاوه بر كشورهاي اسلامي لبنان، سوريه ، عراق، عربستان، امارات متحده عربي، قطر ، كويت،عمان اردن وبحرين، ناشران كشورهاي اروپايي از انگلستان، آلمان ، بلژيك،اسپانيا ، سوييس،اتريش و روسيه هم حضور دارند.
همچنين ناشران كشورهاي ايتاليا،فرانسه هند، ژاپن، كره جنوبي، مالزي ، اندونزي، چين ، تونس ، تركيه و برزيل هم در نمايشگاه امسال تازه ترين آثار خود را عرضه كرده اند.
كشورهاي عضو اكو هم كه شامل افغانستان، پاكستان،آذربايجان، قزاقستان و تركمنستان مي شوند علاوه بر حضور در بخش بين الملل ، برپايي نشست هايي در باره فرهنگ و هنر خود را در برنامه دارند .
در مجموع دو هزار و 338 ناشرداخلي ، در كنار يك هزار و 614 ناشر خارجي از 67 كشور، 196 هزار و 200 عنوان كتاب چاپ اول تا سوم خود را عرضه كرده اند.
يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران هم، برگزاري نشست هاي تخصصي در حوزه ادبيات دفاع مقدس ، انقلاب، جنگ نرم و غزالي پژوهي با حضور كارشناسان و نويسندگان حرفه اي است كه مشتاقان بسيار و خاص خود را دارد.
نمايشگاه كتاب از 14 ارديبهشت كار خود را آغاز كرده و تا 24 همين ماه در انتظار مخاطبان است.
سال گذشته حدود پنج ميليون نفر از نمايشگاه كتاب تهران بازديد كردند.

 



حجت الاسلام پناهيان در مراسم شام غريبان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بيت رهبري:
عدالت زدگي بدون ولايت خطرناك است

حجت الاسلام والمسلمين پناهيان با تأكيد بر اينكه عدالت زدگي بدون ولايت كار را به جاهاي خطرناك مي كشاند، گفت كه نبايد عدالت را بهانه اي براي اقدام عليه ولايت قرار داد چرا كه قطعاً ولايت بر عدالت مقدم است.
به گزارش فارس، اين استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شام غريبان حضرت صديقه طاهره عليهاالسلام كه شنبه شب در بيت مقام معظم رهبري و با حضور رئيس جمهور و جمعي از شخصيت هاي كشوري و لشكري و خيل عظيم عزاداران آن حضرت برگزار شد، با تأكيد بر لزوم مراقبت انسان در برابر امتحانات، خاطرنشان كرد: بايد انسان هاي خوب هم مراقب باشند تا همين خوبي هايشان بعدها سد راه و علت انحرافشان نشود.
وي در ادامه به جريان نافرماني ابليس پس از شش هزار سال عبادت اشاره كرد و بر اهميت عاقبت به خيري و لزوم نگراني دائمي مؤمن براي عاقبت به خير شدن تأكيد كرد و گفت: بايد همه را به عاقبت به خيري سفارش كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين پناهيان در اين لحظه از سخنان خود با بيان اينكه دعاي امام عادل نافذ است، دعا كرد كه: «الهي عاقبت همه ما را به خير بگردان!».
پناهيان از رهبر معظم انقلاب خواست تا اين دعا را با آمين خود همراهي كنند.
وي در ادامه سخنان خود بر تقدم ولايت بر عدالت تأكيد كرد و با اشاره به مقابله معاويه با اميرالمؤمنين علي عليه السلام، به قرائت نامه معاويه به آن حضرت و پاسخ بسيار پرعمق ايشان به نامه معاويه پرداخت و گفت: نبايد عدالت را بهانه اي براي اقدام عليه ولايت قرار داد چرا كه قطعاً ولايت بر عدالت مقدم است.
حجت الاسلام والمسلمين پناهيان با بيان اينكه عدالت بسيار شيرين است و در برخي روايات از آن به عنوان تسكيناً للقلوب ياد شده است، تأكيد كرد: با اين وجود عدالت زدگي منهاي ولايت كار را به جاهاي بسيار خطرناكي مي كشاند و خوارج نمونه بارز اين موضوع هستند.
وي با اشاره به جريان قتل فجيع عبدالله بن خباب به دست خوارج گفت: عدالت زدگي بي ولايت گاهي كار انسان را به چنين جاهايي مي رساند.
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه انسان هاي خوب بايد بيش از ديگران مراقب خود باشند، گفت: گاهي همين خوبي ها سد راه انسان مي شود. در اول انقلاب نيز برخي مبارزين و انقلابيون وجود داشتند كه بعدها 180 درجه روش خود را تغيير دادند.
پناهيان در ادامه با تأكيد بر اينكه اين امتحانات سخت، علائم نيكوئي هستند و ما بايد اين امتحانات را بگذرانيم، به بيان روش هاي جلوگيري از انحراف «انسان هاي خوب» پرداخت و گفت: يكي از اين روش ها كه در زيارت جامعه كبيره و آيه 16 سوره توبه آمده است، پرهيز از «وليجه» است. وليجه يعني كسي كه در قلب انسان نفوذ مي كند و بر او تأثير مي گذارد كه «فهي طاغوت!».
وي خاطرنشان كرد: يكي از راه هاي منحرف نشدن، پرهيز از همين وليجه هاست.
اين استاد حوزه و دانشگاه در پايان با بيان اينكه بايد از اين امتحانات سخت كه علائم ظهور است سربلند بيرون بياييم، به محبت ويژه خداوند به بندگانش اشاره كرد و گفت كه خداوند قطعاً انسان ها را ياري مي كند.
پس از پايان سخنان حجت الاسلام والمسلمين پناهيان، حاضرين در حسينيه امام خميني(ره) به سوگواري براي بانوي دو عالم، حضرت صديقه طاهره، فاطمه زهرا عليها السلام پرداختند.

 



مئيرداگان : حمله به ايران حماقت محض است

رئيس سابق موساد هرگونه حمله به تاسيسات هسته اي ايران را «حماقت محض» خواند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» در اين باره نوشت: مئيرداگان، روز جمعه طي كنفرانسي در دانشگاه عبري بيت المقدس گفت: حمله نيروي هوايي اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران جنگي منطقه اي به راه مي اندازد كه اسرائيل نمي تواند پايان آن را پيش بيني كند.
وي تاكيد كرد: حمله هوايي به راكتورهاي هسته اي ايران احمقانه خواهد بود.
داگان همچنين افزود: هركس مي خواهد به ايران حمله كند بايد متوجه باشد كه اين اقدام مي تواند باعث شروع جنگي منطقه اي شامل شليك موشك از ايران به حزب الله در لبنان شود. مسئله ايران بايد يك مسئله بين المللي شود و ما بايد به كار خود براي به تعويق انداختن برنامه هسته اي ايران ادامه دهيم.
جروزالم پست نوشت: اين اولين بار است كه داگان مخالفت خود را با حمله عليه تاسيسات هسته اي ايران به طور علني اعلام مي كند.
رئيس سابق سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در گذشته و در مراسم تحويل رياست موساد به «تامير پاردو» جانشين خود نيز خواستار تداوم اقدامات مخفيانه عليه ايران و سرمايه گذاري در خصوص گروه هاي مخالف در ايران با هدف سرنگوني حكومت ايران شده بود.
وي همچنين در ماه ژانويه پيش از آنكه سمتش را ترك كند در پيش بيني جديد مدعي شد: ايران درسال 2015 به تسليحات هسته اي دست پيدا مي كند.
در همين رابطه، ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي كه از حيث داخلي رقيب بنيامين نتانياهو محسوب مي شود، در گفت وگويي با هاآرتص كه روز جمعه گذشته پخش شد تاكيد كرد كه ايران مسلح به سلاح هسته اي آنقدرها هم كه نتانياهو مي گويد خطرناك نيست.
بنا بر اين گزارش، باراك به گيدي ويتز خبرنگار هاآرتص گفته است: «اسرائيل نبايد درباره برنامه هسته اي ايران موجب وحشت عمومي شود.»
باراك در پاسخ به اين پرسش كه آيا وي فكر مي كند ايران به روي اسرائيل بمب هسته اي مي اندازد، گفت: «ايران به روي اسرائيل و نيز هيچ همسايه ديگري بمب هسته اي فرو نمي ريزد. من به مسئله وحشت عقيده ندارم. آيا اگر در پاكستان نيز بحران هاي سياسي روي دهد 4 بمب هسته اي سر از ايران در مي آورد؟ آيا بايد براي فرار به طرف فرودگاه برويم؟ آيا فقط به اين خاطر كه آنها به ميانبري دست پيدا كرده اند بايد كشور تعطيل شود؟ من چنين اعتقادي ندارم.»
همچنين اظهارات رئيس سابق موساد واكنش «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي را برانگيخت و وي گفت: موضوعات حساس نبايد به صورت علني و آشكارا بيان شود.
باراك گفت: داگان كسي است كه كمك هاي زيادي به اسرائيل كرده است اما او نبايد افكار خود را علنا به همه بگويد.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي با زير سوال بردن اظهارات رئيس سابق موساد افزود: من مطمئن نيستم اظهارات او صحيح باشد و اگر ما با موضوعات اطلاعاتي سر و كار داريم اين درست نيست كه چنين اظهارنظرهايي را علني كنيم.
از سوي ديگر «شائول موفاز» وزير دارايي رژيم صهيونيستي نيز در واكنش به سخنراني داگان گفت متاسف است كه اظهارات داگان به صورت علني منتشر شده است.
اما افراد ديگري از اظهارات داگان حمايت كردند كه عبارتند از «داني ياتوم» و «افرايم هالوي» از مقامات سابق موساد و اعلام كردند اين مناسب است كه اظهارات داگان را همگان بشنوند.

 



شيخ الاسلام: آمريكا قادر به جلوگيري از ادامه نهضت هاي مردمي در منطقه نيست

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه آمريكايي ها به دليل ضعف فراوان قادر به جلوگيري از ادامه نهضت هاي مردمي در منطقه نيستند و براي آنها بسيار مهم است كه نظامي مانند ايران در كشورهاي منطقه بوجود نيايد.
حسين شيخ الاسلام در نشست سياسي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به سوالي درخصوص اينكه برخي ريشه تحولات منطقه را آمريكايي مي دانند، گفت: تحولات هيچگاه در اختيار آمريكايي ها نبوده است و شاهد مثال اين موضوع اين است كه آنها با در اختيار داشتن فردي مانند حسني مبارك در جنگ غزه با تمام وجود از توانمندي هاي مصر در كمك به غزه جلوگيري كرد و با كمك اسرائيل غزه را محاصره كرد پس آيا امكان دارد كه آنها راضي شوند چنين فردي ساقط شود؟
وي بر همين اساس تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي به دنبال اين است كه ما تحولات را اين گونه تحليل كنيم و همچنان كه متاسفانه توان انقلاب اسلامي در تحولات منطقه به سمت اين حركت بيداري نرفت و لذا اين موضوع بسيار واضح است و هيچگونه پيچيدگي ندارد چرا كه برنده و بازنده آن معلوم است.
وي همچنين خاطر نشان كرد: افرادي كه تحليل مي كنند اين تحولات آمريكايي است فهم و درك سياسي و از آمريكا شناخت درستي ندارند.
شيخ الاسلام يادآور شد: آمريكا قبل از پيروزي انقلاب 4 فرماندهي نظامي داشت كه به وسيله آن دنيا را اداره مي كرد. اما بعد از انقلاب فرماندهي جديدي با نام فرماندهي مركزي قرار دارد كه بحرين در مركز آن قرار دارد و سوال اين است كه آيا آمريكا به دنبال اين بود كه پايگاه خود را به هم بريزد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: آمريكايي ها به دليل ضعف فراوان قادر به جلوگيري از ادامه نهضت هاي مردمي در منطقه نيستند و براي آنها بسيار مهم است كه نظامي مانند ايران در اين كشورها به وجود نيايد و بنابراين به دنبال ناكارآمدي نظام اسلامي در ايران هستند و خط تبليغي استكبار در شرايط فعلي اين است كه ولايت فقيه پاسخگو نيست و همه توان خود را به صحنه آوردند تا ولايت فقيه را ناكارآمد نشان دهند.

 



بروجردي در ديدار رئيس مجلس سناي پاكستان: غرب نمي خواهد روابط ايران و پاكستان مستحكم باشد

رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس در ديدار با رئيس مجلس سناي پاكستان بر همكاري جدي ايران و اين كشور براي مبارزه با تروريسم تأكيد كرد.
«علاءالدين بروجردي» در اين ديدار با اشاره به امكانات دو كشور براي تعميق مناسبات فيمابين اظهار داشت: بايد با شناسايي ظرفيت هاي جديد در دو كشور گام هاي اساسي جهت توسعه و تحكيم روابط دو جانبه در ابعاد گوناگون برداشت.
وي در اين ديدار با بيان اهميت نقش و جايگاه مجالس در تقويت و تحكيم روابط برادرانه دو كشور، آمادگي مجلس شوراي اسلامي را براي حمايت از تعميق و ارتقاي مناسبات فيمابين در همه عرصه ها مورد تأكيد قرار داد.
رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس در ادامه يادآور شد: ترديدي وجود ندارد كه آمريكا و انگليس نمي خواهند كه دو كشور ايران و پاكستان ارتباط مستحكم و قوي داشته باشند.
بروجردي بر همين اساس عنوان كرد: اين دو كشور مي توانند با يك همكاري جدي بر پديده شوم تروريسم در منطقه فائق شوند.
در ادامه اين ديدار «فاروق نايك» رئيس مجلس سناي پاكستان با بيان اينكه دو كشور مسلمان و همسايه با روابط ديرينه فرهنگي و علائق فراوان هستند، تصريح كرد: هيچ عاملي دوستي و تعميق ميان دو ملت را نمي تواند تحت تأثير قرار دهد.

 



در مراسم نواختن زنگ امداد و نجات اعلام شد
500 هزار دانش آموز تهراني دوره امداد و نجات مي بينند

دبيركل جمعيت هلال احمر از آموزش امداد و نجات به 500 هزار دانش آموز شهر تهران خبر داد.
زاهد رستمي در مراسم نواختن زنگ امداد و نجات با بيان اين مطلب افزود: براساس تفاهمنامه اي كه با آموزش و پرورش تهران به امضاء رسيده است، 500 هزار نفر از دانش آموزان با كمك مربيان امداد و نجات آموزش هاي همگاني و تخصصي را فرا مي گيرند.
دبيركل جمعيت هلال احمر آموزش همگاني را يكي از اهداف مهم جمعيت برشمرد و تاكيد كرد: امسال آموزش همگاني يكي از مهمترين اهداف هلال احمر است. با توجه به اين كه آموزش و پرورش با داشتن مربيان نقش اساسي را در اين زمينه ايفا مي كنند، بر اين اساس آموزش همگاني را در مدارس آغاز كرده ايم.
وي در ادامه تصريح كرد: آنچه امروز براي كشور حائز اهميت است، بحث پيشگيري در حوزه هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي است. اگر مي خواهيم در زمينه آموزش و جلوگيري از حوادث موفق عمل كنيم نبايد نقش مديريت مبتني بر جامعه را دست كم بگيريم، چرا كه بدون حضور مردم مقابله با حوادث و بلايا امكانپذير نيست.
رستمي با اشاره به حادثه خيز بودن كشور خاطرنشان كرد: اگر مي خواهيم شعار هر ايراني يك امدادگر عملي شود، بايد اين امر را از آموزش و پرورش آغاز كنيم.
همچنين به گزارش خبرگزاري ها زنگ امداد و نجات هلال احمر با حضور مسئولان جمعيت هلال احمر، آموزش و پرورش شهر تهران و دانش آموزان مدرسه راهنمايي فرزانگان ديروز در نخستين روز از هفته هلال احمر نواخته شد.
در همين حال مسئولان هلال احمر كشور ديروز با حضور در مرقد مطهر امام(ره) با آرمان هاي امام خميني(ره) تجديد ميثاق بستند.
دكتر ابوالحسن فقيه صبح ديروز در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه در سال گذشته ظرفيت ناوگان امدادي و تجهيزات نجات بيش از 100 درصد رشد داشته است گفت: زمان رسيدن امدادگران به صحنه حادثه به كمتر از 10 دقيقه رسيده است.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره اهميت امدادرساني به سيل زدگان پاكستان و محرومان گفت: در بخش بين الملل نيز جمعيت هلال احمر توانست با سرلوحه قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري بزرگترين امدادرساني در تاريخ هلال احمر را انجام دهد.
به گفته رئيس جمعيت هلال احمر، رشد 100 درصدي بودجه جمعيت هلال احمر نشانه اي از اعتماد دولت و مجلس به جمعيت هلال احمر است.

 



ششمين جشنواره اسب اصيل تركمن در كلاله برگزار شد

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
ششمين جشنواره زيبايي اسب اصيل تركمن با شركت دهها راس اسب ازمناطق مختلف استان گلستان در مرتع سرسبز و زيباي روستاي صوفيان از توابع بخش مركزي شهرستان كلاله برگزار شد.
فرماندار كلاله در اين جشنواره گفت: با توجه به تاكيدات ائمه معصومين در پرورش اسب و سواركاري، اين شهرستان از ديرباز مهد پرورش اسب و سواركاري بوده است.
«نورالله نوراللهي» افزود: در سالهاي اخير با تلاش ها و پيگيريهاي صورت گرفته از سوي جهاد كشاورزي و هيئت سواركاري و همچنين علاقه مندان به اين صنعت، پرورش اسب در كلاله رونق پيدا كرده است.
وي گفت: ستاد اشتغالزايي شهرستان اين آمادگي را دارد با در اختيار قرار دادن تسهيلات بانكي همچنين فراهم كردن زمينه هاي لازم از فعالان و علاقمندان پرورش اسب تركمن، حمايت كند.
سيد «حمزه موسوي» مدير جهاد كشاورزي كلاله نيز در اين همايش پيرامون اهداف برپايي جشنواره زيبايي اسب اصيل تركمن گفت: حفظ توده ژنتيكي اسب تركمن به عنوان يكي از نژادهاي اصيل ايراني، توسعه صنعت اسب و اسب سواري، ايجاد انگيزه براي علاقمندان و پرورش دهندگان اسب، فراهم كردن زمينه هاي ايجاد اشتغال مفيد و سودآور، بالا بردن ارزش افزوده اسب تركمن و همچنين تنوع سينمي ها براي حفظ ژنتيكي و جلوگيري از همخوني اسب تركمن از اهداف برپايي اين جشنواره است.
موسوي افزود: اين جشنواره هر ساله در فصل بهار با مشاركت جهاد كشاورزي، فعالان عرصه پرورش اسب و هيئت سواركاري برگزار مي شود كه نقش قابل توجهي در توسعه كمي و كيفي صنعت پرورش اسب در كلاله و ساير مناطق استان گلستان داشته است.
براساس اعلام هيئت داوران در بخش مسابقه زيبايي كه با شركت 72 راس اسب برگزار شد در بين كره هاي پاي مادر، كره گون آي، كره هاي يكساله اغوزخان، نريان هاي 2 ساله، كره اسب شاهسون، ماديان هاي 2 ساله، كره اسب ارك آي، ماديان هاي 3 تا 5 ساله اسب شميم، نريان هاي 3 تا 5 ساله اسب سركش، ماديانهاي 5 سال به بالا اسب ايل كاي و در بين اسب هاي سينمي نيز اسب تكه ، اول شدند.
در پايان به صاحبان اسب هاي برنده جمعا 36 ميليون ريال به عنوان جايزه اهدا شد.
قابل ذكر است، بخش كورس اين جشنواره به علت نامساعد بودن شرايط جوي و زمين مسابقه برگزار نشد.

 



وزير دفاع : دفاع نظامي ايران شكست ناپذير و مستحكم است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از برنامه ساخت موشك دوربرد پدافند هوايي بومي كشور خبر داد .
سردار احمد وحيدي در همايش سراسري مديران سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح گفت: برنامه ساخت موشك دوربرد پدافند هوايي بومي را در دست داريم كه زمان بر است، اما گام هاي رو به رشدي در اين راستا برداشته شده است .
وزير دفاع درباره حمايت هاي وزارت دفاع از سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح گفت: سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح، سازماني بسيار بزرگ و ارزشمند است و وظايف مهمي بر عهده دارد، از جمله تامين نيازمندي هاي اقتصادي و علمي كه مي تواند در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه تاثيرگذار باشد.
وحيدي اضافه كرد: حمايت از اين سازمان اهميت فراواني دارد چرا كه متعلق به همه نيروهاي مسلح، سپاه، نيروي انتظامي و ساير دستگاه هاي انتظامي كشور است .
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه وضعيت دفاعي ايران به چه صورتي است و اگر اسرائيل صحبت هايي درباره ايران مي كند، اگر اتفاقي بيفتد اين وضعيت دفاعي به چه صورت است؟، پاسخ داد: امروز يكي از باثبات ترين و امن ترين كشورها جمهوري اسلامي ايران است، در حالي كه در كشورهاي ديگر بعضا مسوولان آن در حال فرار و در حال تنش فراوان از درد و جامعه خود هستند، ما به هر كجا كه سفر مي كنيم بيشترين حجم استقبال مردمي را مي بينيم .
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ادامه داد: بين مردم و مسوولان پيوندهاي عميق وجود دارد به طوري كه در زمان سفر رهبري به يكي از استان ها همه مشتاقانه به استقبال ايشان مي آيند، همچنين در استقبال از رييس جمهور و ساير مسوولان نيز اين گونه هستند و اين نشان دهنده پيوند عميق مردم با نظام است و اين بزرگترين امنيتي است كه براي نظام وجود دارد.
وحيدي تصريح كرد: دفاع نظامي كشور ما مبتني بر همين پيوند محكم بين مردم، نيروهاي مسلح و نظام است كه اين دفاع يك دفاع شكست ناپذير و مستحكمي است و كسي نمي تواند نسبت به آن هيچگونه سوء تهديدي داشته باشد .

 



پيشرفته ترين مركز تصويربرداري پزشكي كشور در رشت افتتاح شد

رشت- خبرنگار كيهان:
پيشرفته ترين مركز تصويربرداري پزشكي كشور در رشت افتتاح شد.
اين مركز پيشرفته پزشكي به ام آر آي، سي تي اسكن، سونوگرافي، ماموگرافي ديجيتال، دانسيتومتري، راديوگرافي ديجيتال و راديولوژي كامل مجهز است كه با حضور استاندار گيلان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
مهندس سعادتي استاندار گيلان در مراسم افتتاح اين مركز در سخناني گفت: گيلان در حال حاضر داراي 7 مركز ام آر آي و 10 مركز سي تي اسكن است كه نسبت به آغاز فعاليت دكتر احمدي نژاد 3 برابر شده است.
دكتر حسن بهبودي رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان نيز در سخناني گفت: در حال حاضر 13 بيمارستان توسط دولت و 2 بيمارستان توسط بخش خصوصي در گيلان در دست احداث است.
گفتني است براي احداث و راه اندازي مركز تصويربرداري پيشرفته پزشكي در رشت 50 ميليارد ريال از سوي تعاوني پزشكان استان هزينه شده است.

 



اعتراض مردم و مسئولان قزوين به تخريب قبور شهدا

قزوين- خبرنگار كيهان:
تخريب تعدادي از قبور شهدا به بهانه مرمت محوطه گلزار شهداي امامزاده حسين(ع) اعتراض مردم و مسئولان قزوين را در پي داشت.
به بهانه مرمت محوطه گلزار شهداي امامزاده حسين(ع) تعدادي از قبور شهداي انقلاب و جنگ تحميلي استان قزوين به دليل گودبرداري در محوطه تخريب شد و اسباب ناراحتي بسياري از خانواده هاي شهدا و مردم قزوين شد.
اين اقدام در حالي انجام شد كه با هيچ كدام از مسئولان استاني هماهنگي صورت نگرفته بود و اين افراد ناشناس در مقابل اعتراض مردم و خانواده هاي شهدا با ادامه كار خود در مقابل معترضان مقاومت كرده و با آن ها درگير شدند.
گفتني است تاكنون هيچ مسئولي، مسئوليت اين اقدام را بر عهده نگرفته است.
پدر شهيدي گفت: من پدر دو شهيد و دو جانباز هستم و از اين اقدام بسيار ناراحتم و اميدوارم مسئولان پاسخگوي اين هتك حرمت به شهدا باشند.
اين اتفاق در حالي صورت گرفت كه ديروز همزمان با ايام فاطميه، قرار بود يادواره شهداي عمليات بيت المقدس در اين مكان برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمين انصاري مدير كل اوقاف و امور خيريه استان قزوين بعد از پيگيري هاي مكرر پاسخگوي اين اقدام به خبرنگاران نشد و كارگران و كارمندان اداره اوقاف و امور خيريه استان قزوين با حضور فرماندار صحنه را ترك كردند.
فرماندار قزوين درباره اقدام مشكوك اين عده با بيان اين مطلب كه با خاطيان برخورد خواهيم كرد گفت: مسئولان بايد جوابگوي اقدام كنده كاري در محوطه گلزار شهدا امامزاده حسين(ع) و خدشه دار كردن جايگاه و عزت شهدا و خانواده هاي آنان باشند.
سعيد ميربهاء اظهار داشت: اين اقدام بدون هماهنگي انجام شده و مسئولان بايد پاسخگوي اين موضوع باشند.
وي تأكيد كرد: بايد از خانواده هاي شهدا دلجويي كرد چرا كه اين اهانت دور از انتظار بود. معاون سياسي استانداري قزوين با درخواست توضيح از متوليان امر گفت: هر چند اين اقدام به بهانه مرمت انجام شده است و متوليان اين امر بايد پاسخگو باشند.
سيروس صابري گفت: بعد از مطلع شدن از اين اقدام استاندار قزوين بلافاصله اقدام كنده كاري را متوقف كرده است و در حال پيگيري اين مسئله هستيم.
معاون عمراني استانداري قزوين نيز با اعلام بي اطلاعي از اقدام صورت گرفته گفت: اين اقدام با اين معاونت هماهنگ نشده بود.
اكبر نيكزاد معاون عمراني استاندار قزوين نيز كه در مزار شهداي امامزاده حسين حضور يافت در پاسخ به سؤال خبرنگاران كه آيا شما به عنوان معاون عمراني استاندار قزوين اطلاعي از مرمت گلزار شهدا به اين شكل داشتيد؟ گفت: بلافاصله بعد از خبردار شدن از اين اتفاق در محل حاضر شدم و هيچ گونه هماهنگي با اين معاونت صورت نگرفته است.
وي با بيان اينكه شهدا تمام هستي نظام هستند، گفت: كوچكترين مرمت و بازسازي نياز به هماهنگي و نظارت بنياد شهيد و دستگاه هاي مربوطه دارد.
معاون امور عمراني استاندار يادآور شد: متولي امور شهدا، بنياد شهيد است و اين در حاليست كه حتي بنياد شهيد نيز از اين موضوع اظهار بي اطلاعي مي كند.
وي تأكيد كرد: كساني كه اين كار را انجام دادند بايد پاسخگو باشند و اگر رئيس اوقاف قزوين نيايد، رئيس اوقاف تهران بايد پاسخ دهد، هر كس مي خواهد به مزار شهدا دست بزند بايد با تمام مراجع هماهنگ شود، اينجا فقط موضوع پروژه عمراني نيست اينجا قبر شهدا بوده و حتي اگر كسي بخواهد كار تزئيني نيز انجام دهد بايد هماهنگي لازم را به عمل آورد، اوقاف اگر كاري مي خواست انجام دهد بايد هماهنگي مي كرد و راهكارهاي آن ديده مي شد.

 



مبتكر ايلامي دستگاه تشخيص پوسيدگي دندان ساخت

ايلام - خبرنگار كيهان:
جوان مبتكر ايلامي دستگاه تشخيص پوسيدگي دندان ساخت.
«زينب محمدي» كه در مقطع كارشناسي رشته شيمي دانشگاه پيام نور ايلام تحصيل مي كند با استفاده از قطعات ساده و ابتدايي شامل حساسيت سنج، ال سي دي و يك صفحه الكترونيكي به ساخت دستگاهي موفق شد كه قابليت تشخيص پوسيدگي دندان را در مراحل اوليه دارد.
اين مخترع جوان با ابداع دستگاه مزبور از بين دو هزار و 55 طرح، رتبه سوم جشنواره بين المللي مخترعين آي تي آي كيش را از آن خود كرد.
طرح زينب محمدي در اداره ثبت اختراعات كشور به ثبت رسيده است. به گفته اين مخترع ايلامي او 25 طرح تحقيقاتي پژوهشي در كارنامه خود دارد.
آمار پوسيدگي دندان كه از بيماري هاي شايع دهان و دندان به شمار مي رود در كشور 86 صدم درصد و در استان ايلام يك و 96 صدم درصد است.

 



اخبار ادبي و هنري

اقدام مثبت معاونت سينمايي براي كاهش سفر به كن
در رويكردي مثبت، تعداد مديران سينمايي مسافر جشنواره فيلم كن كاهش مي يابد. به گزارش خبرنگار كيهان، در روزهاي گذشته در خبرها آمده بود كه گروهي از مديران معاونت سينمايي وزارت ارشاد قصد سفر به جشنواره كن را دارند. اما روابط عمومي معاونت سينمايي با تكذيب اين خبرها اعلام كرد كه برخي از مديران مذكور به اين مسافرت نخواهند رفت و شخص شمقدري نيز هنوز تصميمي براي سفر به اين جشنواره نگرفته است.
اميد است كه با توجه به وابسته بودن جشنواره فيلم كن به دولت ضد ايراني كشور فرانسه كه ستم هاي بسياري را به مسلمانان و آزادي خواهان آن كشور مي كند، مديران سينمايي ما نيز اين جشنواره را چندان بزرگ نشمرند و حتي المقدور از شركت در آن پرهيز كنند. با توجه به اين كه جشنواره كن هيچ گاه توجهي به فيلم هاي متناسب با منافع ملي ما نمي كنند و در مقابل به حمايت از فيلم ها و فيلمسازان سياه نما مي پردازند، از مسئولان فرهنگي و سينمايي ما توقع مي رود تا برخورد فعالانه تر و انقلابي تري از خود نشان دهند. در شأن مديران سينمايي جمهوري اسلامي ايران نبوده و نخواهد بود كه با حضور خود در اين گردهمايي استعماري، به شكوه آن اضافه كنند.
پخش چندباره فيلمي عليه اخراجي ها از بي بي سي
شبكه بي بي سي-ارگان وزارت امور خارجه انگليس- طي چند روز گذشته چهاربار فيلمي مستند عليه اخراجي ها-3 و كارگردان آن را به نمايش گذاشت. به گزارش خبرنگار كيهان، در اين فيلم كه ساخته يكي از بازيگران حامي سركرده فتنه 88 است، عناصر به اصطلاح فرهنگي و سياسي حامي فتنه مانند محمدعلي ابطحي، آرش خوشخو و... نه نقد سينمايي و علمي كه اقدام به فحاشي به اخراجي ها و سازنده آن كرده اند.
در فيلم ضعيف پگاه آهنگراني، فرزاد موتمن سازنده فيلم سخيف پوپك و مش ماشاا... اخراجي هاي-3 را فيلمي سطحي معرفي مي كند و منتقد حامي فيلم لومپني قيصر نيز به تخطئه فيلم مسعود ده نمكي مي پردازد.
نكته جالب در اين مستند اينكه، عليرغم فحاشي عناصر حامي فتنه، مردم فيلم سياسي اخراجي ها-3 را كه در نقد فتنه گران است، هدف پسند خود معرفي مي نمايند.
گفتني است با وجود فراخوان ضدانقلاب براي نديدن اخراجي ها-3 و قرار دادن اين فيلم به روي اينترنت و عرضه رايگان آن در معابر عمومي، آخرين ساخته ده نمكي، به مرز شش ميليارد فروش، نزديك مي شود.
سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت برگزار مي شود
فراخوان سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت(انقلاب-دفاع مقدس) در هشت بخش منتشر شد.
اين جشنواره به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنياد فرهنگي روايت و اداره كل هنرهاي نمايشي و با حمايت معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با هدف نگاهي تازه و ژرف به حقايق تاريخ حماسي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به ويژه بازآفريني جلوه هاي حماسي مقاومت و دفاع در برابر هرگونه تهاجم نظامي و فرهنگي، به منظور آگاهي و ارتباط هرچه بهتر و بيشتر نسل جديد با پرافتخارترين فصل تاريخ معاصر ايران برگزار مي شود.
چهارمين جشنواره داستان انقلاب كليد خورد
كارگاه قصه و رمان مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري براي چهارمين جشنواره داستان انقلاب فراخوان داد.
در اين فراخوان از علاقه مندان خواسته شده است آثار خود را تا پايان آذرسال جاري به نشاني دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.
محمد ناصري، مسئول كارگاه قصه و رمان مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري-دراين باره گفت: در درجه اول بايد گفت كه ما در برپايي سه دوره پيشين اين جشنواره شاهد رشدي چشم گير در كيفيت و كميت كارها بوديم؛ يعني سطح آثار ارسالي و همچنين كيفيت خوب آن ها ما را ذوق زده كرد كه اميدوارم اين اتفاق در دوره جديد نيز رخ دهد.
او در ادامه افزود: همان گونه كه در فراخوان جشنواره قيد شده، كارهاي ارسالي در دو رشته داستان كوتاه و رمان و در دو رده سني نوجوانان و بزرگسالان بررسي مي شود كه رسيدگي به آن ها از گروه هايي زبده در داوري انجام خواهد گرفت. توضيحي كه آن را ضروري مي دانم اين است كه كارهاي ارسالي نبايد پيش از اين در جايي منتشر شده باشند.
رونمايي از 2 كتاب با سخنراني صفار هرندي
همزمان با ششمين روز برپايي نمايشگاه كتاب و با سخنراني صفار هرندي مراسم رونمايي از دو كتاب «در مشروطه چه گذشت؟» و «تاريخ وقايع انتخابات هشتاد و هشت» از سوي موسسه قدر ولايت برگزار مي شود. اين نشست، امروز دوشنبه 19 ارديبهشت از ساعت 12 تا 15/13 برگزار مي شود.
بررسي گرايش جوانان به مد در برنامه «شوك»
برنامه «شوك» از توليدات گروه اجتماعي شبكه سه پنجشنبه 22 ارديبهشت موضوع علل گرايش جوانان به مد را بررسي مي كند.
اين برنامه روزهاي پنجشنبه ساعت 15:23 به تهيه كنندگي فرشاد شكيبي پخش مي شود. برنامه «شوك» با رويكرد بررسي آسيب هاي اجتماعي در حوزه هاي مختلف مرتبط با جوانان، ساخته شده است.

 



امام جمعه كاشان: اشعار سپيده كاشاني بيان كننده ديدگاه هاي اعتقادي اوست

امام جمعه كاشان گفت: اشعار سپيده كاشاني بيان كننده ديدگاه هاي اعتقادي او و پرده برداري از باورهاي دروني ديني اوست.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان آيت الله عبدالنبي نمازي شنبه شب در نشست اعضاي ستاد همايش سپيده كاشاني اظهار داشت: انديشه هاي ديني سپيده كاشاني بايد استخراج و توسط صاحبان قلم به آن پرداخته و ديدگاه هاي او در موارد مختلف اسلامي از جمله حجاب و عفاف تبيين شود.
به گفته وي همايش سپيده كاشاني مي تواند از يك همايش فردي خارج و ضمن تبيين شخصيت سپيده كاشاني، بانوان ديگري كه در دوران انقلاب و بعد از انقلاب نقش آفريني داشتند را معرفي كند.
نمازي افزود: در اين همايش مي توان جايگاه زن در نظام توحيدي و در سنت و سيره پيامبر اكرم را براي بانوان تبيين كرد.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين نشست از سپيده كاشاني به عنوان يكي از چهره هاي تابناك شعر معاصر ياد كرد و گفت: اين شاعره با حضور در جبهه ها در دوران هشت سال دفاع مقدس، حماسه هاي رزمندگان اسلام را در قالب شعر به نظم درآورد.
حجت الاسلام «حميدرضا ارباب سليماني» با اشاره به سلامت طبع، استعداد شگرف و آثار ارزنده اين شاعره ايراني افزود: رفتارهاي اين شاعر بايد سرمشق و اسوه براي تمام شاعران و به خصوص شاعران انقلاب اسلامي باشد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان نيز در اين جلسه گفت: نيمي از سروده هاي انقلاب توسط سپيده كاشاني از جمله «اين پيروزي خجسته باد» و «اي استخوان شكسته» در وصف جانبازان چاپ و منتشر شده است.
سيدعليرضاحسيني برگزاري جلسات در اصفهان و كاشان، نشست هايي با خانواده سپيده كاشاني، چاپ تعدادي از كتاب ها، مقالات و پوستر را از جمله اقدامات انجام شده براي برگزاري اين همايش ذكر كرد.
وي در ادامه از بازسازي خانه سپيده كاشاني و تبديل آن به موزه دائمي سپيده كاشان با مشاركت فرمانداري، ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي خبر داد.
همايش بزرگداشت سپيده كاشاني بيست و هشتم ماه جاري به مدت دو روز با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور با حضور شاعران و برخي شخصيت هاي فرهنگي برجسته كشور در كاشان برگزار مي شود.

 



با حضور جانشين فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران
رزمايش جعفر طيار در سيستان و بلوچستان شروع شد

رزمايش بزرگ جعفر طيار يگان هاي نمونه ارتش جمهوري اسلامي ايران يكشنبه با حضور جانشين فرمانده كل ارتش در جنوب سيستان و بلوچستان آغاز شد.
سرتيپ «سيدعبدالرحيم موسوي» در مراسم آغاز اين رزمايش گفت: رزمايش به مدت يك هفته با حضور نيروهاي زميني و هوايي ارتش از نقاط مختلف كشور، در شهرستان هاي سرباز و ايرانشهر واقع در جنوب سيستان و بلوچستان برگزار مي شود. وي بدون ذكر تعداد يگان هاي شركت كننده در اين رزمايش اظهار داشت: هدف رزمايش نمايش اقتدار و توانمندي ارتش، ارزيابي توان رزمي نيروهاي عمل كننده و تلاش براي ارتقا توان مقابله نيروها با دشمن است.
جانشين فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران حمله به مواضع دشمن فرضي، جابه جايي سريع نيروهاي هوايي و زميني، استفاده از ادوات جنگي، آموزش تاكتيك هاي جديد جنگي، اجراي عمليات هلي برن و اجراي عمليات تك شبانه را از برنامه هاي اين رزمايش برشمرد.
سرتيپ موسوي گفت: در اين رزمايش كه مزين به نام «جعفر طيار» يكي از ياران باوفاي پيامبر بزرگوار اسلام است، نماز مشهور وي نيز توسط نيروهاي ارتشي شركت كننده اقامه مي شود.

 



با سخنراني آيت الله سيداحمد خاتمي
اجلاسيه سرداران و 14 هزار و600 شهيد استان فارس به كار خود پايان داد

شيراز- خبرنگاركيهان:
ملت ما با هيچ كس عهد اخوت نبسته است و فقط پاي يك پيمان ايستاده و آن هم پيمان با ولايت است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اين مطلب در مراسم اختتاميه اجلاسيه سرداران و 14 هزار و600 شهيد استان فارس گفت: ملت بزرگ ايران تا آخرين قطره خون و آخرين نفس در راه پيمان با ولايت ايستاده است.
آيت الله سيداحمد خاتمي اظهار داشت: مسئولان قواي سه گانه كشور و ديگر نهادها بايد اين را بدانند كه تمام مشروعيت آنان به ولايت است و اگر امضاي ولايت پاي حكم آنها نباشد مسئوليت هيچ مسئولي در كشور مشروعيت ندارد.
وي افزود: مردم ما شعار ولايت از مسئولان نمي خواهند بلكه عمل ولايي مي خواهند و عمل ولايي هم تسليم بودن در برابر حكم حكومتي ولي فقيه است.
وي تصريح كرد: مردم ولايي ما هميشه همراه ولايت هستند و به عشق ولايت مسئولان را دوست دارند و به استقبال آنان مي روند.
وي گفت: مردم وقتي مي بينند مسئولي با ولايت است او را همراهي مي كنند اما همه بدانند اين حرمت ها در سايه حرمت ولي فقيه و تمكين احكام حكومتي رهبر معظم انقلاب است.
عضو مجلس خبرگان رهبري به جريان فتنه سال 88 اشاره كرد و گفت: فتنه گران در ستيز با ولايت فقيه قرار گرفتند و تمام حملات آنان متوجه ولايت بود اما مردم انقلابي ما به صحنه آمدند و طومار فتنه گران را بستند.
وي اظهار داشت: ستون فقرات آن جريان ضدانقلابي ولايت ستيزي بود و فتنه گران با سوء استفاده از مسايل پيش آمده اخير فكر نكنند كه مردم جنايتهاي آنان را فراموش كرده اند.
وي اظهار داشت: مردم به خاطر دفاع از ولايت جلوي حركت ضدانقلابي فتنه گران ايستاد و با اين معيار هر جرياني كه بخواهد در مقابل ولايت بايستد اين ملت با تمام توان جلويش خواهد ايستاد.
وي افزود: براي مردم فتنه، فتنه است. چه فتنه قديم و چه جديد فرقي نمي كند.
فتنه گران حواس خود را جمع كنند و بدانند كوچكتر از آن هستند كه بتوانند كوچكترين تحركي در مقابل ولايت فقيه داشته باشند.
وي گفت: ملت توي دهان فتنه گران سال 88 زد و اگر جريان انحرافي بخواهد بازيگر اين صحنه اخير باشد تودهاني محكم تري از مردم خواهد خورد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14