(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 اردیبهشت 1390- شماره 19922

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حرف هاي تازه اژه اي از پرونده بدهكاران كلان بانكي
تشكيل 5 كميته تخصصي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت
ساندي تايمز افشا كرد ارتباط مهدي هاشمي با يك خاندان سلطنتي عربي
وزير خارجه مصر: صفحه جديدي از روابط مصر و ايران گشوده مي شود
ترور دانشمند هسته اي ايران ناكام ماند
راهپيمايي 12 هزار نفري حافظان حجاب
رئيس كميته دوستي عراق و ايران: اروپا به دنبال چانه زني به نفع منافقين است
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس:صندوق توسعه ملي تسهيلات د اختيار توليدكنندگان قرار مي دهد
از نيمه دوم امسال مطب هاي طب سنتي با كسب مجوز، مجاز به ادامه فعاليت مي شوند
معاون وزير كار و امور اجتماعي: كودكان تحت آموزش هاي كسب و كار قرار مي گيرند
اختصاص يك هزار ميليارد ريال براي مبارزه با پديده گرد و غبار
مديركل آموزش فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش: مدت زمان تحصيل در هنرستان ها 12 سال مي شود
مراكز تربيت معلم احيا مي شود
رئيس كل بانك مركزي: بازار ارز، سكه و طلا كنترل شد
معاون امور دام و طيور وزارت جهاد كشاورزي: دولت نهاده هاي ارزان قيمت در اختيار دامداران قرار مي دهد
سرتيپ پاسدار نجفي پور: كودكان زير 5 سال هزينه كاشت حلزون شنوايي دريافت مي كنند
اخبار ادبي و هنري



در مصاحبه مطبوعاتي اعلام شد
حرف هاي تازه اژه اي از پرونده بدهكاران كلان بانكي

سخنگوي دستگاه قضايي پيرامون تسهيلات كلاني كه از سوي بانك ها به مشتريان داده مي شود تصريح كرد كه بانك ها بيشتر از مشتريان مقصرند چون ضمانت اجرايي لازم را هنگام ارائه تسهيلات بالا كسب نمي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه در نشست خبري خود با خبرنگاران از صدور حكم بدوي پرونده كوي دانشگاه و ساختمان سبحان خبر داد وافزود؛ 40 نفر از 50 متهم اين پرونده به حبس، جزاي نقدي و پرداخت خسارت هاي وارده محكوم شدند.
محسني اژه اي با بيان اينكه 22 جلسه دادگاه براي اين پرونده تشكيل شد اضافه كرد: اين جلسات با حضور شكات، وكلاي آنها، نماينده وزارت علوم، نماينده دانشگاه تهران و دادستاني برگزار شد كه با يك وسواس خاص به لحاظ اهميت موضوع، حكم آن صادر شده است.
وي با اشاره به اينكه اين پرونده قابل تجديدنظر است اظهار داشت؛ بايد منتظر ماند تا پرونده در مهلت قانوني مورد تجديد نظرخواهي قرار مي گيرد يا نه.
بانك ها بيشتر مقصرند
سخنگوي دستگاه قضايي در پاسخ به سوال كيهان درباره آخرين وضعيت پرونده هاي دانه درشت مفاسد اقتصادي بخصوص مواردي را كه اخيرا سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي مطرح كرده و از ارسال 20 پرونده مفسد اقتصادي به قوه قضاييه خبر داده بود گفت: تا پيش از ظهر روز دوشنبه [19/2/90] با پيگيري هايي كه انجام شد مشخص گرديدكه نامه اي در اين باره به قوه قضائيه واصل نشده است.
وي تاكيد كرد كه به محض وصول اين پرونده ها به قوه قضائيه درنگ نخواهيم كرد و چه بانك مقصر باشد، چه مشتري و چه واسطه ها، با هر 3 دسته برخورد خواهيم كرد.
وي بر عزم جدي دستگاه قضايي در امر مبارزه با مفاسد اقتصادي تاكيد كرد و از خبرنگاران و رسانه ها خواست تا موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي را لحظه به لحظه پيگيري كنند و مسئولان را مورد بازخواست قرار دهند.
اژه اي البته در ادامه پاسخ به سؤال خبرنگار قضايي كيهان به مصداقي در زمينه پرونده مفاسد اقتصادي اشاره كرد و گفت: اخيرا به موردي برخوردم كه شخصي با سوءاستفاده از برخي اسناد دولتي و سفته هاي بدون امضاء يا سفته هايي با امضا جعلي تسهيلات كلاني را از يكي از بانك هاي استان مازندران گرفته بود و بدهي خود را پرداخت نكرده بود.
وي افزود:با دادستان ساري تماس گرفتم و از او خواستم موضوع را رسيدگي كند اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه بانك ها از اينگونه مشتري ها بيشتر مقصرند زيرا در زمان ارائه تسهيلات ضمانت اجرايي لازم را كسب نمي كنند.
اژه اي خاطرنشان كرد: در همين مورد به بانك مربوطه گفته ايم كه چرا وثيقه قرار داده شده از سوي اين فرد را ضبط نمي كنيد و بانك در جواب گفته است چون اسناد دولتي است نمي توانيم آن را ضبط كنيم كه همين موضوع نشان مي دهد كه مقصر اصلي بانك ها هستند.
هشدار به خانواده ها
درباره مواد مخدر
سخنگوي دستگاه قضايي خطاب به خبرنگاران گفت: از شما مي خواهم تا موضوع اجرايي شدن قانون جديد مبارزه با مواد مخدر را بيشتر به شهروندان منعكس كنيد. زيرا در اين قانون با هيچ فردي شوخي نداريم.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي و سيستم هاي اطلاعاتي مصرند تا با هرگونه باندهاي قاچاق مواد مخدر برخورد كنند.
اژه اي افزود: قوه قضائيه در امر مبارزه با مواد مخدر هيچ گونه تسامحي به خرج نخواهد داد و لازم است خانواده ها توجه كنند تا فرزندانشان آلوده نشده و پس از آن افسوس نخورند.
وي با اشاره به اين مطلب كه در دو ماهه ابتداي امسال تاكنون در 4 استان احكام و مجازات هاي سنگين براي قاچاقچيان مواد مخدر صادر شده است، گفت: برخي از اين احكام مراحل نهايي تاييد خود را سپري كرده و حتي اجرا نيز شده است.
وي با اشاره به ورود مافياي مواد مخدر صنعتي افزود: رگه هاي سياسي و منفعت طلبانه در اين جا مشاهده مي شود ولي مبارزه با مواد مخدر صنعتي تداوم خواهد داشت.
برخورد مدعي العموم
با جريانات انحرافي
دادستان كل كشور در اين نشست خبري در پاسخ به سؤالي درباره شكل گيري يك جريان انحرافي و ابراز نگراني علما و روحانيون گفت: هر گاه جرياني شكل بگيرد، و تشخيص داده شود كه داراي انحراف است، خواه انحراف سياسي، عقيدتي و اخلاقي باشد اين موضوع جرم است.
وي ادامه داد: اگر مشخص شود جريان انحرافي به صورت هدفمند در دستگاهي نفوذ كرده و قصد دارد از طريق اين نفوذ مسائلي انحرافي را وارد آن دستگاه كند، اين موضوع نيز قطعا جرم است و مدعي العموم ورود خواهد كرد.
اژه اي اضافه كرد: در اين رابطه تاكنون چندين نفر هم دستگير شدند و در حال حاضر بررسي و رسيدگي به پرونده آنها ادامه دارد. اما بايد تا به نتيجه رسيدن نهايي پرونده منتظر بود.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه گفته مي شود افرادي با عنوان رمال، پيشگو و جن گير دستگير شده اند گفت: اين موضوع صحت دارد و مدعي العموم ورود پيدا كرده و پرونده در مراحل مقدماتي است ولي بحث طيف و گروه در اين زمينه مطرح نيست.
حكمي صادر نشده است
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه روز يكشنبه در يكي از سايت ها آمده بود كه براي يكي از مقامات دولتي به اتهام حضور در يك پرونده مالي حكم 6 سال حبس و رد مال صادر شده است، گفت: چنين حكمي صادر نشده است.
اژه اي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره آخرين وضعيت پرونده مربوط به «104» گفت: اين فرد همچنان در بازداشت است ولي به دلايلي نمي توان اتهامات وي را عنوان كرد اما يكي از اصلي ترين اتهامات وي درخصوص مستند ظهور نزديك است.
ليست 250 نفره
وي درخصوص ليست 250 نفره مفسدان اقتصادي ارسالي از سوي رئيس جمهور گفت: اين ليست را رئيس جمهور براي ما فرستادند كه مركب از دو طيف معوقات بانكي و مسائلي ديگر از جمله زمين خواري است.
دادستان كل كشور ادامه داد: نكته اي كه مورد توجه است اين است كه تعدادي از اسامي اعلام شده بعضا حدود 15يا 20 سال قبل رسيدگي و حكم آنها صادر شده و اصلا موضوع جديدي نيست. مواردي هم هستند كه جزو معوقات بانكي است و كسي كه معوقات بانكي دارد الزاما مفسد اقتصادي نيست.
پرونده رها كردن بيماران
اژه اي درباره پرونده رها كردن 3 بيمار با بيان اينكه دستگاه قضايي موضوع را به طور جد پيگيري مي كند، گفت: در پرونده رها سازي بيماران 10نفر بازداشت شده اند و تعداد بيشتري هم احضار شده اند، در حال ريشه يابي علت پديد آمدن اين موضوع هستيم ولي نبايد اينگونه القاء شود كه اين موضوع در سطح جامعه مصداق هاي فراواني دارد.
پرونده ورزشگاه آزادي
محسني اژه اي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه سرنوشت دانشجوياني كه در روز برگزاري ديدار پيروزي و الاتحاد عربستان از سوي نيروي انتظامي مورد ضرب و شتم قرار گرفتند چه شده و آيا با عوامل اين برخوردها برخورد قضايي صورت گرفته يا خير، گفت: در ورزشگاه آزادي نيروي انتظامي مستقر است و تلاش مي كند تا اجازه ندهد درگيري ميان اقشار مختلف جامعه رخ دهد.
وي ادامه داد: در اين مورد هم بررسي هاي لازم در حال انجام است و اميدواريم تا ديگر شاهد چنين قضايايي نباشيم.
همچنين محسني اژه اي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه سرانجام شكايت مجلس از دولت درباره برخي از اهمال كاري ها و همچنين نواقصي در برخي از فعاليت هاي انجام شده از سوي دولت به كجا رسيده است، گفت: شكايتي كه مجلس از دولت كرده بود صرفا مربوط به يك بخش خاص از قوه قضائيه نمي شود بلكه اين شكايت بايد در بخش هاي مختلف رسيدگي شود.
وي گفت: اين پرونده و شكايت قسمت بندي شده و به بخش هاي مختلف دستگاه قضايي از جمله ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي ارجاع شده و در دست رسيدگي است.

 



در اجراي فرمان رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
تشكيل 5 كميته تخصصي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت

در اجراي فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي، دومين همايش ملي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت با تصميم به تشكيل 5 كميسيون تخصصي در اين زمينه برگزار شد.
در اين همايش كه ديروز با موضوع «عدالت و اقتضائات تحقق آن» در سالن همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما و با حضور اساتيد و صاحبنظران برگزار شد 5 كميسيون تخصصي «عدالت و پيشرفت»، «مباني و مفاهيم عدالت»، «عدالت سياسي»، «عدالت اقتصادي» و «عدالت اجتماعي و فرهنگي» تشكيل شد.
محورهاي همايش
«رضا غلامي» دبير شوراي سياستگذاري دومين همايش ملي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، نخستين گام براي دستيابي به الگوي پيشرفت را رسيدن به يك جمعبندي مستحكم و منسجم حول مباحث زيربنايي پيشرفت خواند.
وي درباره محورهاي اين همايش گفت: محورهاي دومين همايش ملي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت «مفهوم شناسي»، «نقد نظريه هاي غربي عدالت»، «نقد نظريه ماركسيستي عدالت»، «عدالت در تاريخ، فرهنگ و انديشه هاي اسلامي»، «روش شناسي نظريه پردازي در مورد عدالت»، «ابعاد عدالت»، «نسبت هاي عدالت»، «تحقق عدالت»، «شاخص هاي اندازه گيري عدالت» و «عدالت و الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت» است.
ضرورت تدوين نقشه راه
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين همايش با اشاره به جايگاه قواي سه گانه در كشور گفت: بحث تئوري عدالت بسيار مهم است و اين موضوع بايد در كشور ما زنده باشد و ما بايد يك نقشه راه را براي تحقق عدالت داشته باشيم و بايد قسمت بندي كنيم و بايد برنامه كوتاه براي تحقق عدالت در جامعه تدوين كنيم.
رئيس مجلس همچنين گفت: ممكن است كسي طالب عدالت باشد، و شعار عدالت هم بدهد اما راهي كه مي رود مخل عدالت باشد. و كما اين كه در صدر انقلاب اسلامي نمي توانيم بگوييم افرادي كه گرايش متمركز دولتي داشتند، نمي خواستند عدالت برقرار شود اما سؤال اين است كه آيا عدالت را پيش برده اند و امروز هم ممكن است همين مسئله باشد و فقط به كيفيت شعار نبايد بسنده كرد.
وي به بيان اين كه براي ايجاد عدالت بايد رقابت در جامعه وجود داشته باشد، تصريح كرد: مردم براي رشد استعدادهايشان بايد حركت كنند و حركت در گروي وجود رقابت در جامعه است و مردم سالاري ديني از تئوري عدالت برمي خيزد و اگر كسي فكر مي كند عدالت را در جامعه فراهم كرده اما ساز و كار متانت اخلاقي را فراهم نكرده دچار سوءتفاهم در مفهوم عدالت شده است.
وي افزود: قوه مقننه بايد بر مبناي عدالت قانون گذاري كند و آنكه در جامعه عدالت محقق مي كند، قوه مقننه است و كار قوه مجريه نيز اين است كه قانوني كه مي خواهد در جامعه عدالت را محقق كند، بايد اين قوه مصاديق اين قانون را در جامعه پياده كند و قوه قضائيه هم بايد مراقب باشد كه قانون وضع شده درست اجرا شود و نبايد قواي سه گانه در كار يكديگر دخالت كنند.
لاريجاني همچنين عنوان كرد: اگر قوه مجريه عدالت را در جامعه محقق مي كند اما قانون را زيرپا بگذارد، دچار سوء تفاهم در مفهوم عدالت شده است و اگر قوه مجريه فكر مي كند با جا گذاشتن قوه مقننه، عدالت را در جامعه پياده مي كند دچار سوء تفاهم در مفهوم عدالت شده است و اگر قوه مقننه بخواهد در شئون ديگري دخالت كند، دچار سوء تفاهم در مفهوم عدالت است و اينجاست كه ولي امر و ولايت فقيه با تيزبيني و تيزهوشي مراقبت مي كند تا عدالت برقرار شود و يكي از وظايف مهم ولي امر تحقق عدالت است و جايگاه ولي امر يك جايگاه تكويني و نظاره گر در تحقق امر عدالت است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه بايد يك نقشه راه براي تحقق عدالت داشته باشيم، گفت: برخي از امور اصلي مي تواند تأثير در برخي مؤلفه ها و كاركردهاي عدالت داشته باشد و ما بايد نقشه راه را تقسيم بندي كنيم و برنامه كوتاه مدتي براي آن داشته باشيم.
لاريجاني افزود: ممكن است كسي طالب عدالت باشد اما راهي كه مي رود مخل آن باشد. وي تصريح كرد: حكومت عادله زماني معنا مي يابد كه استعدادهاي جامعه را به صورت متوازن رشد دهد. بايد در جامعه حركت به وجود آيد و رقابت در تمام زمينه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي ايجاد گردد.
بيانيه پاياني
شركت كنندگان در دومين همايش ملي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت با محوريت عدالت و اقتضائات آن بيانيه مفصلي صادر كردند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «انتخاب «پيشرفت و عدالت توأمان»، به عنوان گفتمان دهه چهارم و آغاز حركت شوق انگيز تدوين و طراحي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت- كه عدالت روح حاكم بر آن است- با جايگاه فراتري كه نسبت به همه اسناد بالادستي كشور دارد، محوري بودن مسئله عدالت در مطالبات عمومي جامعه و مردم و ظرفيت سازي اي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ايجاد گفتمان عدالت داشته و دارند، همگي، بسترهاي يك حركت توأم با جهش را به نفع پيشبرد عدالت در نظرورزي و تحقق عملي، نويد مي دهد كه اين فرصت تاريخي را بايد قدر دانست و به آن پاسخ شايسته و بايسته داد.»
در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: «از بنياني ترين خلأها و چالش ها در حركت به سوي عدالت، فقدان نظريه يا نظريه هاي كلان و بنيادساز به صورت منسجم و تئوريزه شده درباره عدالت است كه وضعيت و موقعيت ما را در حوزه هاي گوناگون نظر و عمل تعريف و تنظيم نمايد. اين مسئله در حالي مطرح است كه منابع و ظرفيت هاي زيادي در نگاه اسلامي و شيعي براي ساختن چنين نظريه و نظريه هاي كلاني وجود دارد.»
«اشتراك لفظي و حتي برخي مواضع مشابه در نظريه هاي غيراسلامي درباره عدالت نبايد نظريه پرداز، محقق و انديشه ورز اسلامي را دچار اين خطاي بزرگ كند كه مي توان با مولفه ها و مفاهيم آن نظريه ها، نظريه اسلامي درباره عدالت را صورت بندي تئوريك ببخشد چرا كه تفاوتهاي هستي شناسانه و معرفت شناسانه و حتي روش شناسانه آنها با ديدگاههاي اسلامي به حدي است كه از اساس اين مسئله را منتفي مي نمايد.
بنابراين، يكي از ضرورت هاي خلق نظريه يا نظريه هاي كلان درباره عدالت، برخورداري از «انسجام دروني» براساس «تفكر اسلامي ناب» در «سطوح فكري و معرفتي» و « سطح راهبردي و عملياتي» است.
در پايان اين بيانيه تصريح شده است: دغدغه ما نسبت به عدالت، تنها يك دغدغه نظري و آكادميك نيست بلكه بيشتر، دغدغه اي معطوف به ساحت عمل خصوصا در كاركرد نظام جمهوري اسلامي ايران است. در واقع، عدالت براي جمهوري اسلامي در حكم هست و نيست آن به شمار مي آيد كه در نهايت بايد در سطح بيروني و زندگي محسوس و ملموس مردم تجربه عيني و واقعي پيدا كند.
بنابراين انتظار مي رود دستگاههاي مسئول، خصوصا قواي سه گانه در تقنين، اجرا و قضا، مسئله عدالت را به عنوان «متن» حركت و جهت گيري هاي خود و به مثابه مهمترين «راهنماي عمل» در قانونگذاري و اجراي امور كشور درنظر گرفته و به لوازم منطقي آن كاملا پايبند باشد.
نخستين نشست «انديشه هاي راهبردي» در موضوع الگوي پيشرفت اسلامي 10 آذر 89 با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شده بود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين نشست تاكيد فرموده بودند: «در الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، هدفها مشخص مي شود اما راهبردها ممكن است به تناسب شرايط زمان دچار تغيير و اصلاح شوند كه اين مساله، نشان دهنده انعطاف پذيري الگو است.» همين طور در تبيين اجزاي چهارگانه تعبير «الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت» كلمه الگو را «نقشه جامع» معنا كردند و افزودند: «بدون نقشه جامع، همچون برخي مسايل فرهنگي يا اقتصادي 30 سال گذشته، دچار حركتهاي گاه متناقض خواهيم شد.»
در تشريح عرصه هاي الگوي پيشرفت، به چهار عرصه فكر، علم، زندگي و معنويت اشاره كردند و افزودند: «الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت به گونه اي تدوين شود كه جامعه را به سمت جامعه اي متفكر سوق دهد و جوشيدن فكر و «انديشه ورزي» به حقيقتي نمايان در جامعه تبديل شود.»
در عرصه علم خاطرنشان كردند: «نوآوري و حركت خوب موجود در زمينه استقلال علمي بايد با شتاب و قوت بيشتر ادامه يابد و راههاي پيشرفت همه جانبه، عميق و بنياني علمي، در الگو مشخص شود.» توجه به مسايل و خطوط اصلي زندگي مانند امنيت، عدالت، رفاه، آزادي، حكومت، استقلال و عزت ملي را در بحث الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، ضروري دانستند و افزودند: «در اين الگو بايد به عرصه زندگي، توجه كافي شود.»
رهبر انقلاب اسلامي، معنويت را چهارمين و مهمترين عرصه اي دانستند كه در كار پيچيده ، دقيق و بلندمدت تدوين الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، بايد به آن توجه شود؛ چرا كه معنويت، روح پيشرفت واقعي در همه زمينه ها و مسايل است.
ايشان با تاكيد بر تداوم نشست هاي راهبردي، يكي از اهداف اصلي برگزاري اين سلسله نشست ها را درگير شدن متفكران و انديشه ورزان با مسايل اساسي و كلان برشمردند و افزودند: در كشور، اهداف و كارهاي بزرگي وجود دارد كه بايد براي تحقق آنها از ظرفيت ها و توانايي هاي بالاي نخبگان، استفاده شود كه لازمه آن درگير شدن انديشه ورزان با اين مسايل كلان است.

 



ساندي تايمز افشا كرد
 ارتباط مهدي هاشمي با يك خاندان سلطنتي عربي

روزنامه انگليسي ساندي تايمز از مخدوش بودن تحصيل مهدي هاشمي در دانشگاه آكسفورد و استفاده از نفوذ يك خاندان سلطنتي عربي در اين زمينه خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدي هاشمي ادعاي تلاش جهت دريافت مدرك دكترا از دانشگاه آكسفورد انگليس را دارد ولي روزنامه ساندي تايمز نوشت: هاشمي بدليل عدم تسلط به زبان انگليسي حتي نمي تواند پاسخ خبرنگاران را دهد.
بنابر اين گزارش، ساندي تايمز نوشت: آسان گرفته شدن مقررات دانشگاه آكسفورد در زمينه پذيرش هاشمي كاملا محرز شده است.
يك سايت خبري خارج از كشور نيز در اين باره نوشت: تلاش هاي زيادي براي مسكوت گذاشتن اين مسئله صورت گرفته است.
اين پايگاه خبري نوشت: از جمله اشكالات وارده بر مهدي هاشمي نوع ويزاي وي، مدت زمان اقامت و محدوده جغرافيايي سكونت او مي باشد.
گفته مي شود نفوذ يك خاندان عربي سلطنتي كه حامي مالي دانشگاه آكسفورد مي باشد نيز در پذيرش مهدي هاشمي تاثيرگذار بوده است.
همچنين عدم تسلط نام برده به زبان انگليسي بشدت در اين مسئله به چشم مي آيد.

 



توطئه افكني صهيونيست ها جواب نداد
وزير خارجه مصر: صفحه جديدي از روابط مصر و ايران گشوده مي شود

وزير امورخارجه مصر گفت: قاهره به زودي صفحه جديدي از روابط را با تمامي كشورهاي جهان از جمله ايران بازخواهد كرد.
نبيل العربي در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست تاكيد كرد: تمامي كشورهاي جهان - از جمله متحدان آمريكا در انگليس و فرانسه و آلمان- با ايران روابط دارند به جز آمريكا، اسرائيل و مصر كه ما هم در جنگ با آنها نيستيم.
وي هرگونه تصميم گيري در خصوص عادي سازي روابط با ايران به شكل خاص را رد كرد و افزود كه اين صفحه جديد بدون استثناء تمامي كشورها از جمله ايران را شامل خواهد شد.
العربي به اين روزنامه آمريكايي گفت: تمامي كشورهاي جهان به جز اسرائيل، مصر و آمريكا با ايران رابطه دارند.
واشنگتن پست در خصوص موضع مصر در قبال ايران و سوال اين روزنامه كه مي خواست به نوعي مصر را به علت صدور مجوز عبور كشتي هاي ايراني از كانال سوئز متهم كند، گفت: مگر ما با ايران جنگ داريم؟ ما صفحه جديد با تمامي كشورهاي جهان مي گشاييم. ما نمي توانيم مانع عبور كشتي ها از كانال سوئز شويم مگر آنكه با آنها در حال جنگ باشيم.
نبيل العربي اينگونه ادامه داد: ايران دشمن نيست، اگر از من مي خواهيد آنرا بگويم، بايد بگويم ايران يك دشمن نيست، ما هيچ دشمني در هيچ كجاي دنيا نداريم.
در اين حال رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توطئه صهيونيست ها براي ممانعت از برقراري ارتباط ميان ايران و مصر گفت: مردم مصر به ويژه جوانان بايد با هوشمندي اسلامي به توطئه صهيونيست ها توجه داشته باشند تا در مسير توطئه آنها قرار نگيرند چرا كه حوادث اخير مصر توطئه اي براي مقابله با انقلاب اسلامي مصر است.
علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس با بيان اينكه مسير روابط ايران و مصر در سير تكاملي خودش قرار دارد، تصريح كرد: لازم مي دانم از موضع آقاي طنطاوي در جايگاه رياست جمهوري و از موضع آقاي نبيل العربي كه به عنوان وزيرخارجه در چندين نوبت در خصوص ايجاد رابطه متقابل ابراز علاقه كرده است، تشكر كنم.
بروجردي خاطرنشان كرد: تصور ما اين است كه رابطه ايران و مصر مسير خودش را طي خواهد كرد البته بايد بگويم كه در اين زمينه توطئه هاي بسياري طراحي شده است كه با هوشمندي مسئولان و ظرفيت عظيمي كه در دو ملت مسلمان ايران و مصر وجود دارد، اين توطئه ها به جايي نخواهد رسيد.
مشاور رئيس جمهور در امور فلسطين در خصوص از سرگيري روابط تهران و قاهره گفت: جمهوري اسلامي ايران همچنان به اصلي پايبند است كه بارها بر آن تاكيد كرده كه هر قدر دولت مصر از رژيم صهيونيستي فاصله بگيرد به خط مقاومت و ايران اسلامي نزديك شده است.
حجت الاسلام سيداحمد موسوي افزود: برقراري روابط كامل ديپلماتيك ميان دو كشور به غير از منافع دو جانبه براي كل جهان اسلام مفيد خواهد بود از اين رو شاهد هستيم دشمنان تا چه حد نسبت به اين امر حساسيت نشان داده و سفير آمريكا در قاهره گستاخانه در اين مورد مداخله مي كند. اظهار نگراني رژيم صهيونيستي نيز دليل ديگري بر اهميت روابط دو كشور در تحولات منطقه و جهان است.


 



ترور دانشمند هسته اي ايران ناكام ماند

اقدام يك تيم ترور شش نفره منافقين براي سوءقصد به جان يك دانشمند هسته اي ايران ناكام ماند.
به گزارش خبرگزاري ها، به تازگي شش نفر مسلح ناشناس كه راكبين سه دستگاه موتورسيكلت بودند قصد ترور يكي از دانشمندان هسته اي را داشتند كه با اقدام به موقع محافظين ناكام ماندند.
در روز 12ارديبهشت مصادف با سالروز ترور استاد شهيد مرتضي مطهري يك تيم از منافقين كوردل قصد ترور يكي از دانشمندان هسته اي را در خيابان يوسف آباد شهر تهران داشتند و اقدام به تيراندازي به سوي اين دانشمند هسته اي نمودند كه با هوشياري محافظين اين اقدام تروريستي ناكام ماند.

 



در تهران و 6 شهر بزرگ كشور برگزار شد
راهپيمايي 12 هزار نفري حافظان حجاب

راهپيمايي 12هزار نفري حافظان حجاب در ادامه طرح كاربردي حجاب ريحانه النبي(س)، ويژه مدارس، صبح ديروز 19 ارديبهشت ماه در هشت شهر كشور برگزار شد.
به گزارش ايكنا در ادامه طرح كاربردي حجاب ريحانه النبي(س) ويژه مدارس، راهپيمايي 12هزار حافظ حجاب طرح ريحانه النبي(س)، صبح دوشنبه در شهرهاي تهران، اروميه، مشهد، ساري، اصفهان، شيراز، كاشان و شهرري برگزار شد.
براساس اين گزارش، اين راهپيمايي بزرگ 9 صبح ديروز به صورت همزمان با حضور دختران حافظ حجاب طرح كاربردي ريحانه النبي(س) در نقاط مركزي شهرهاي ياد شده برگزار شد.
در حاشيه راهپيمايي حافظان حجاب در تهران، حجت الاسلام ابراهيم پور، مدير مركز تحقيقات و طرح هاي كاربردي حجاب ريحانه النبي(س) در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه اين راهپيمايي حاصل تلاش هاي جمعي از مبلغان است، اظهار كرد: طرح حجاب ريحانه النبي(س) نخستين طرح كاربردي و تربيتي حجاب در كشور است كه از سوي مبلغان حوزه در مدارس ابتدايي دخترانه اجرا مي شود.
حجت الاسلام ابراهيم پور به فعاليت 200 نفر از طلاب خواهر در اين طرح اشاره كرد و گفت: مربيان حجاب پس از گذراندن دوره آموزشي از ميان حوزه هاي علميه خواهران انتخاب مي شوند.
پژوهشگر عرصه عفاف و حجاب همچنين از اجراي طرح كاربردي حجاب در كلان شهرهاي كشور اعلام آمادگي و تصريح كرد: در صورت همكاري مسئولان فرهنگي و تربيتي كشور و با اجراي اين طرح در نقاط مهم كشور، روند مناسبي را در عرصه نهادينه كردن عفاف بين جوانان مشاهده خواهيم كرد.
يادآور مي شود قرائت قطعنامه اي ده ماده اي با محوريت حجاب از سوي يكي از دانش آموزان دختر حافظ حجاب و قرائت پيام لاله ها حاوي متن وصيت نامه شهدا در زمينه حفظ عفاف و حجاب نيز از سوي دانش آموزان شركت كننده از برنامه هاي اين راهپيمايي بود.

 



رئيس كميته دوستي عراق و ايران: اروپا به دنبال چانه زني به نفع منافقين است

رئيس كميته دوستي عراق و ايران در استان صلاح الدين گفت: اروپايي ها مطمئن باشند كه اخراج منافقين از عراق قطعي است، بنابراين به جاي چانه زني، فكري به حال جا و مكان آوارگان فرقه رجوي كنند.
نافع عيسي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور) در پاسخ به اين پرسش كه موضع شما در برابر شرط اخير اتحاديه اروپا براي خروج كامل نيروهاي عراقي از پادگان منافقين در برابر كمك اروپايي ها براي انتقال منافقين به كشور ثالث چيست؟ گفت: ملت عراق به طور قاطع خروج ارتش عراق از داخل پادگان منافقين را رد مي كند و ما آن را توطئه اي جديد عليه كشور و حاكميت و استقلال آن مي دانيم، اما در اين ميان هم احتياجي به اتحاديه اروپا نداريم و آنها اگر دوست دارند مي توانند منافقين را به كانادا يا هر كشوري غير از آن منتقل كنند.
وي به نقل قولي از العبيدي، رئيس جمعيت عدالت براي دفاع از قربانيان عراقي به جنايت هاي منافقين اشاره كرد و گفت: چنانچه منافقين تا مهلت مقرر پايان سال خاك عراق را ترك نكنند، به شكل ديگري موضوع آنها را حل خواهيم كرد.
جمعه گذشته هزاران نفر از مردم عراق با برپايي تظاهراتي در مقابل پادگان گروهك تروريستي منافقين در عراق با سر دادن شعارهايي خواهان محاكمه فوري و اخراج اعضاي اين گروهك تروريستي از كشورشان شدند.
رئيس كميسيون دوستي عراق و ايران با اشاره به تجمع روز جمعه اهالي استان هاي صلاح الدين، ديالي، كركوك و بسياري از سازمان هاي مردم نهاد و فعال حقوق بشر، شيوخ عشاير و خانواده هاي شهداي عراقي قرباني گروهك منافقين در مقابل پادگان اشرف اظهار داشت: درخواستي كه از مدت ها قبل مردم عراق در مورد اين فرقه تروريستي داشته اند، اخراج آنها از كشور عراق است.
در همين حال در روزهاي 24 و 25 ارديبهشت ماه كنفرانس بين المللي «ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه» در محكوميت حركتهاي تروريستي و حاميان تروريستها در تهران برگزار مي شود.
سيد روح الله رستمي مدير عامل و عضو هيئت مديره انجمن دفاع از قربانيان حوادث تروريستي ايران و خاورميانه با بيان اينكه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران در 22 بهمن سال 1357 تاكنون بيش از 32 سال مي گذرد و طي اين مدت بيش از 16 هزار و 500 نفر از شهروندان ايران براثر وقوع حوادث تروريستي شهيد يا جانباز شده اند، گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون بيش از 16 هزار نفر از شهروندان غير مسلح و غيرنظامي ايران در جريان حوادث تروريستي قرباني شده اند.
وي كه به مناسبت در پيش بودن كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه سخن مي گفت، افزود: اين آمار نشان دهنده اوج كيفي و كمي حملات تروريستي عليه مردم ايران است.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: صندوق توسعه ملي تسهيلات در اختيار توليدكنندگان قرار مي دهد

كاشان-خبرنگار كيهان:
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس از پيش بيني 517 هزار ميليارد توماني بودجه شامل بودجه عمومي دولت و بودجه شركت ها براي سال 90 خبر داد.
علي اصغر گرانمايه پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه تنخواه دولت محدود به ماه هاي فروردين و ارديبهشت است، اظهار اميدواري كرد از اول خرداد ماه سال جاري دولت بتواند بودجه قانوني كل كشور را در اختيار داشته باشد.
وي ابراز اميدواري كرد: در سال 90 با افزايش توليد در بخش هاي مختلف كشاورزي، معدني، صنعتي، نرم افزار و صادرات، اقتصاد كشور شكوفا و توانمند شده و ضمن كاهش نرخ بيكاري در كشور، واردات كالاهاي خارجي نيز به كشور متوقف شود.
عضو ارشد كميسيون تلفيق بودجه مجلس با اشاره به اينكه تحقق جهاد اقتصادي با افزايش توليد در بخش هاي مختلف محقق خواهد شد، گفت: در مجلس اعتبارات و تسهيلات قابل توجهي براي بخش توليد و اشتغال زايي در نظر گرفته شده است.
وي يادآور شد: براي حمايت از توليدكنندگان تسهيلاتي از طريق صندوق توسعه ملي در نظر گرفته شده و رديف بودجه آن تصويب و بندهاي ماده واحده آن در حال تصويب است تا با حمايت از توليدكنندگان كشور را از وابستگي به درآمدهاي نفتي و واردات محصولات خارجي بي نياز كند.

 



از نيمه دوم امسال مطب هاي طب سنتي با كسب مجوز، مجاز به ادامه فعاليت مي شوند

مطب هاي طب سنتي از نيمه دوم امسال مي توانند با كسب مجوز قانوني به فعاليت خود ادامه دهند.
عباس حاجي آخوندي مشاور وزير بهداشت در امور طب سنتي گفت: آيين نامه و استانداردهاي مطب ها و درمانگاه هاي طب سنتي مراحل نهايي تدوين را مي گذراند و با اجراي آن از نيمه دوم امسال اين مراكز بايد از وزارت بهداشت مجوز قانوني فعاليت بگيرند.
وي در گفت وگو با فارس افزود: مهمترين اولويت و برنامه وزارت بهداشت در حوزه طب سنتي طي سال جاري ساماندهي خدمات طب سنتي، مطب ها و درمانگاه هايي است كه اين نوع خدمات را به مردم ارائه مي كنند.
وي ادامه داد: براي اين كار، مراكز قانوني طب سنتي ايراني و اسلامي تعريف مي شوند و حيطه و محدوده فعاليت آنها نيز مشخص مي شود، به اين ترتيب افرادي كه مي خواهند در اين زمينه در كشور فعاليت قانوني داشته باشند بايد براساس آيين نامه جديد طب سنتي كه احتمالا تا پاييز امسال تدوين و تصويب مي شوند از وزارت بهداشت مجوز قانوني بگيرند. مشاور وزير بهداشت گفت: افرادي كه نتوانند مجوز فعاليت طب سنتي را از وزارت بهداشت بگيرند فعاليت آنها غيرقانوني خواهد بود و معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي و مراجع نظارتي ديگر مي توانند با آنها برخورد قانوني داشته باشند و از فعاليت آنها جلوگيري كنند.
وي افزود: در آيين نامه فعاليت مطب ها و درمانگاه هاي طب سنتي استانداردهاي حرفه اي و اخلاقي طب سنتي ايراني مشخص مي شود، تعرفه هاي اين مراكز نيز همان طور كه براي خدمات پزشكي مدرن تعيين شده، مشخص مي شود و اين افراد به عنوان طبيب يا حكيم سنتي در صورتي كه صلاحيت علمي و اخلاقي آنان مورد تاييد قرار گيرد، مي توانند در چارچوب تعريف شده، فعاليت كنند.
وي گفت: هنوز در مورد امكان فعاليت در برخي حيطه ها مانند زالودرماني در اين مراكز در وزارت بهداشت به جمع بندي نهايي نرسيده ايم، اما به طور قطع فعاليت هايي مانند انرژي درماني كه مورد تاييد وزارت بهداشت نيست در اين مراكز جايي ندارد.
مشاور وزير بهداشت در امور طب سنتي در پاسخ به اين پرسش كه چه افرادي مجازند در حيطه طب سنتي واردشوند و آيا حتما بايد پزشك باشند، گفت: افرادي كه حق فعاليت در حيطه طب سنتي را دارند فقط پزشكان نيستند بلكه افراد ديگري هم هستند كه به لحاظ دانش و تاليفاتي كه در حيطه طب سنتي دارند صلاحيت اين كار را دارند اما براي تاييد صلاحيت آنها بايد آزموني برگزار شود و افرادي كه در اين آزمون قبول شوند مي توانند مجوز فعاليت در حوزه طب سنتي را از وزارت بهداشت كسب كنند. وي درباره علت اقدام وزارت بهداشت براي ساماندهي مراكز طب سنتي گفت: متاسفانه افراد زيادي كه بسياري از آنها شياد و كلاهبردار هستند و هيچ صلاحيتي براي فعاليت در حوزه طب سنتي ندارند وارد اين حيطه شده اند و به خصوص در چند سال اخير اين نوع شيادي بسيار افزايش يافته است، به نحوي كه سلامت مردم را به خطر انداخته است.

 



معاون وزير كار و امور اجتماعي: كودكان تحت آموزش هاي كسب و كار قرار مي گيرند

معاون وزير كار و امور اجتماعي گفت: براساس برنامه وزارت كار و موسسه كار و تامين اجتماعي، كودكان چهار تا شش ساله تحت آموزش هاي كسب و كار قرار مي گيرند.
محمدرضا سپهري روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مهدهاي كودك در صورت تمايل براي برگزاري اين دوره ها، بسته هاي آموزشي لازم دريافت مي كنند.
وي تصريح كرد: اين اقدام سال گذشته در چند استان به صورت آزمايشي و موفقيت آميز اجرا شد و در سال جاري به صورت گسترده در تمامي استانها اجرا مي شود.
سپهري بيان داشت: همزمان با بهره گيري كودكستاني ها از اين دوره ها، دانش آموزان راهنمايي و دبيرستان نيز با شركت در دوره هاي خلاقيت جوانان و نوجوانان در قالب اردوهاي تابستاني از مزاياي اين طرح بهره مند مي شوند.
رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي تنظيم سند توسعه اشتغال و حمايت هاي مالي و معنوي از مشاغل خانگي را از ديگر اقدامات سال جاري وزارت كار و امور اجتماعي به منظور كاهش نرخ بيكاري در كشور عنوان كرد.

 



نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي خبر داد
اختصاص يك هزار ميليارد ريال براي مبارزه با پديده گرد و غبار

با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، يك هزار ميليارد ريال براي مقابله با پديده گرد و غبار و آلودگي هوا در استان هاي مختلف كشور اختصاص يافت.
نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايرنا ضمن بيان اين مطلب افزود: اين اعتبار با نظر معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و از طريق سازمان محيط زيست و به منظور مقابله با ريزگردها از جنوب تا غرب كشور، هزينه خواهد شد.
شاپور پولادي با اشاره به اينكه يك ميليون هكتار از اراضي منشأ گرد و غبار در عراق شناسايي شده است گفت: مقابله با پديده گرد و غبار و آلودگي هوا نيازمند رايزني ديپلماتيك و همكاري عراق است.
نماينده ايلام در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: طرح جامع مديريت گرد و غبار شامل اقدامات آموزشي، مالچ پاشي و اقدامات بيولوژيكي، نظير كاشت درخت است. اما اجراي عمليات آن بستگي به همكاري و ميزان حساسيت كشور عراق دارد.
به گفته پولادي، عمليات اجرايي اين طرح در پنج سال آن هم با همكاري كشورهاي همسايه دو كشور اجرا مي شود.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد كانون هاي بيابان زايي در عراق به دليل خشك شدن و از بين رفتن بسياري از زمين هاي كشاورزي حاصلخيز در اين كشور است كه با وزش باد و جريان هوا به سمت ايران حركت مي كند.

 



مديركل آموزش فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش: مدت زمان تحصيل در هنرستان ها 12 سال مي شود

مديركل آموزش فني و حرفه اي و كار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: مدت زمان تحصيل در هنرستان ها و مراكز فني و حرفه اي وابسته به آموزش و پرورش 12 سال مي شود.
محمد شريف زاده ديروز در حاشيه برگزاري دهمين دوره مسابقات فني و حرفه اي در اردبيل افزود: پيشتر تحصيل در هنرستان ها 11 سال بود كه با افزايش يك ساله به تحصيلات اين دوره بيشترين تمركز بر ارائه دروس تخصصي براي دانش آموزان رشته هاي فني و حرفه اي صورت مي گيرد.
وي گفت: در آزمون امسال فني و حرفه اي كشور در پايه سوم 12 هزار نفر شركت كردند كه 200 نفر از آنها در آزمون عملي كشور در اردبيل حضور دارند.
وي اظهار داشت: از بين اين تعداد شركت كننده 102 نفر در رشته هاي مختلف برگزيده نهايي مي شوند و به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي خواهند شد.
شريف زاده از فعال بودن 700 رشته فني وحرفه اي در كشور خبر داد و گفت: 200 رشته از اين تعداد با جذب دانش آموزان فعال هستند كه از بين اين تعداد رشته هاي متنوع 43 رشته مربوط به هنرستان هاي فني و حرفه اي است.
مديركل آموزش فني و حرفه اي و كار دانش وزارت آموزش و پرورش به فعال بودن 6 هزار هنرستان در كشور اشاره كرد و افزود: رويكرد وزارت آموزش و پرورش توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي و كاردانش است و در كنار اين كار در تلاش هستيم زيرساخت هاي اين توسعه و رونق رشته هاي فني و حرفه اي را فراهم كنيم.
شريف زاده بيان كرد: با كاهش ظرفيت دبيرستان ها و تبديل آنها به هنرستان ها ظرفيت پذيرش و تربيت دانش آموزان را در رشته هاي فني و حرفه اي افزايش مي دهيم تا نيروهايي توانمند و كارآمد را وارد بازار كار كنيم.
وي ايجاد توازن بين تحصيل و بازار كار را جزو ضروريت ها دانست و گفت: براساس آخرين ارزيابي ها 90 درصد فارغ التحصيلان رشته هاي فني وحرفه اي برخلاف رشته هاي نظري جذب بازار كار مي شوند كه اين خود بهترين انگيزه براي تحصيل در اين رشته ها است.
شريف زاده از اختصاص 100 ميليارد ريال اعتبار به تجهيز هنرستان هاي كشور خبر داد و گفت: اختصاص اين ميزان اعتبار براي اولين بار در سال جاري با هدف استانداردسازي تجهيزات هنرستان ها يك حركت ماندگار در آموزش و پرورش است.
ابراهيم سحرخيز معاون آموزش و متوسطه وزارت آموزش و پرورش نيز در حاشيه برگزاري اين مسابقات به خبرنگاران گفت:
نفرات اول تا سوم آزمون علمي فني و حرفه اي كه به ميزباني اردبيل برگزار مي شود بدون كنكور وارد دانشكده هاي فني و حرفه اي مي شوند.

 



مراكز تربيت معلم احيا مي شود

نايب رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي از احياي مراكز تربيت معلم به عنوان يكي از بندهاي الحاقي به لايحه بودجه امسال خبر داد.
سيدعلي ادياني ديروز در گفت وگو با ايرنا در ساري افزود: براساس اين لايحه 112 مركز تربيت معلم در كشور احيا خواهد شد.
وي ادامه داد: براساس اين بند از لايحه، دولت مي تواند بخشي از نيروهاي مورد نياز آموزش و پرورش را با رعايت ماده 51 برنامه پنجم توسعه و با اتكا به ديگر قوانين مربوطه در سال 1390 بدون هرگونه بار مالي جديد تامين كند.
وي گفت: بزودي مراكز تربيت معلم در سراسر كشور با به كارگيري بهترين استادان توسعه مي يابد تا مدارس، معلمان مورد نياز خود را در رشته هاي مختلف را از طريق تربيت معلم تامين كنند.
نماينده مردم قائمشهر، سوادكوه و جويبار در مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس اين بند و با احياي مراكز تربيت معلم، مشكل كمبود نيروي انساني متخصص در آموزش و پرورش رفع مي شود.
وي با اشاره به اين كه از سال 1387 تاكنون ارتباط دانشگاه هاي تربيت معلم با آموزش و پرورش قطع شده و اين مراكز، از آموزش معلمان تنها يك نام را يدك مي كشند، افزود: مسئولان آموزش و پرورش در ماه هاي اخير، استخدام نيرو در اين وزارتخانه را تنها از طريق مراكز تربيت معلم مجاز مي دانند، اما نام اين مراكز در آزمون سراسري 89 نيز مانند آزمون سال 87 و 88 از دفترچه هاي انتخاب رشته حذف شده است.

 



رئيس كل بانك مركزي: بازار ارز، سكه و طلا كنترل شد

اراك- خبرنگار كيهان:
براي ثبات و كنترل بازار ارز، سكه و طلا بانك مركزي تدابير مفيد انديشيده است و با ذخيره چندصد تن طلا و عرضه به موقع آن در بازار دست سودجويان را كوتاه خواهد كرد.
رئيس كل بانك مركزي در نشست با رئيسان بانك هاي استان مركزي، كه در فرمانداري شازند برگزار شد با بيان مطلب فوق افزود: اگر كساني فكر مي كنند در بازار آشفته اي كه به وجود آورده اند سود مي برند، فكر خامي در سر دارند و هرگز نخواهيم گذاشت، به نيت سودجويانه خود دست يابند، چون گردش ارز، طلا و سكه مديريت شده است و به حد كافي وارد بازار خواهد شد.
بهمني شاخص ميانگين تورم در فروردين را 2/13 درصد اعلام كرد و افزود: با توجه به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اين نرخ تورم مطلوب است.
وي يك سوم تورم كشور را حاصل از خريد و فروش در بخش مسكن دانست و گفت: با پرداخت 903 هزار ميليارد ريال تسهيلات مسكن توسط بانك ها در سال گذشته، تورم اين بخش كنترل شد.
او با تاكيد بر ساماندهي موسسات ملي و اعتباري تصريح كرد: از اين پس اجازه نمي دهيم موسسات از نام ائمه استفاده كنند و بعد تسهيلات با سود 28-27 درصد به مردم بدهند.
وي اضافه كرد: هم اكنون نرخ تسهيلات اعطايي تمام بانك ها و موسسات اعتباري يكسان و رقابت در ارائه خدمات بهتر شده است.
بهمني اضافه كرد: نرخ سود در تسهيلات بين 14 تا 17 درصد منظور شده است و اگر واحدي نخواهد اين نرخ را رعايت كند، بانك مركزي برخورد خواهد كرد.
رئيس كل بانك مركزي، با بيان اين كه در سفر سوم هيئت دولت به استان مركزي 7 هزار ميليارد تومان اعتبار براي احداث 50 كارخانه بزرگ توليدي به تصويب رسيده است اظهار داشت: در صورت جذب سرمايه گذار و ارائه طرح با توجيه اقتصادي، تسهيلات براي راه اندازي اين واحدها در كوتاهترين زمان به متقاضيان پرداخت مي شود.

 



معاون امور دام و طيور وزارت جهاد كشاورزي: دولت نهاده هاي ارزان قيمت در اختيار دامداران قرار مي دهد

معاون امور دام و طيور وزارت جهاد كشاورزي گفت: دولت در قالب حمايت از دامداران، نهاده هاي دامي ارزان قيمت در اختيار آنان قرار مي دهد.
به گزارش ايرنا، سعادت الله عباسي ديروز در جريان بازديد از مجتمع دامپروري شركت كشت و صنعت مغان افزود: هم اكنون سالانه 10 ميليون تن شيرخام در كشور توليد و پس از فرآوري به بازار مصرف عرضه مي شود كه توليد شير در كشت و صنعت مغان در مقايسه با ساير واحدهاي دامي از ميانگين بالايي برخوردار است.
وي اظهار داشت: دامداران بايد تلاش كنند هزينه هاي استحصال شير را كاهش و كيفيت آن را ارتقا دهند.
وي، بازسازي و نوسازي ماشين آلات و صنايع شيردوشي را از ديگر برنامه ها و سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي ذكر كرد و افزود: معاونت امور دام در كنار سياست توسعه دامداري هاي صنعتي، از دامداران خرد روستايي نيز حمايت مي كند چرا كه معتقديم آنها سهم مهمي در توليد گوشت و پروتئين كشور دارند.
عباسي، در خصوص بهبود توليدات دامي وزارت جهاد كشاورزي افزود: از آنجا كه در شرايط پس از اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه ها، تاكيد عمده بر افزايش نرخ حامل هاي انرژي در بخش كشاورزي است و ساير هزينه ها نظير حمل و نقل، دستمزد و قيمت نهاده هاي مصرفي ثابت فرض شده است، سه هزار ميليارد ريال تسهيلات در اختيار 10 هزار واحد دامداري در كشور قرار مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: 80 درصد اين تسهيلات از محل منابع بانكي و 20 درصد به صورت كمك بلاعوض در اختيار دامداران متقاضي قرار خواهد گرفت.

 



سرتيپ پاسدار نجفي پور: كودكان زير 5 سال هزينه كاشت حلزون شنوايي دريافت مي كنند

كودكان زير 5 سال واجد شرايط از كاشت مجاني حلزون پشت گوشي برخوردار مي شوند.
سردار سرتيپ پاسدار فرشاد نجفي پور مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح كشور گفت: ادارات استاني اين سازمان، هزينه كاشت حلزون پشت گوشي كودكان زير پنج سال واجد شرايط را پرداخت مي كند.
وي در گفت وگو با ايرنا، در تشريح كودكان واجد شرايط دريافت اين تسهيلات گفت: كودكان معسر مانند بي خانمان- بي سرپرست، زندانيان و بيماران صعب العلاج- پس از تصويب كميسيون هاي حمايت درماني ادارات استاني، مشمول بهره مندي از اين تسهيلات قرار مي گيرند.
وي افزود: پرداخت هزينه كاشت حلزون شنوايي اين دسته از كودكان نياز به اخذ مجوز از كميسيون حمايت درماني مركزي اين سازمان ندارد.
نجفي پور گفت: كودكان ياد شده تا سقف 115 ميليون ريال به صورت پيش پرداخت از اين تسهيلات بهره مند مي شوند. وي تصريح كرد، اين ميزان هزينه به حساب هيئت امناي ارزي و با دريافت مدارك لازم پرداخت مي شود و در ادارات استاني اين سازمان قابل پرداخت است.
نجفي پور گفت: اين هزينه فقط يك بار قابل پرداخت است و بايد اطلاعات آن در ادارات استاني اين سازمان ثبت شود.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت جشنواره فيلم كن از فيلمسازان مجرم
جشنواره فيلم كن كه در سال هاي گذشته با نمايش آثار ضدانقلابي، خصومت خود با ايران را نشان داده بود، امسال هم اقدام به نمايش آثار و حمايت از دو فيلمساز مجرم ايراني مي پردازند.
بر اساس اين گزارش، در شصت و چهارمين دوره جشنواره فيلم كن كه زير نظر دولت استعماري فرانسه برگزار خواهد شد، با نمايش فيلم هاي جعفر پناهي و محمد رسول اف از اين دو كارگردان كه داراي اتهامات سياسي و امنيتي هستند تقدير صورت مي گيرد.
نكته قابل توجه اين است كه در اين دوره از جشنواره فيلم كن نيز هيچ يك از فيلم هاي ايراني پذيرفته نشده اند اما با اين حال مسئولان اين جشنواره ضدايراني قصد دارند از دو فيلمساز سطح پايين و ضعيف صرفا به دلايل سياسي حمايت كنند.
با توجه به اين اقدامات، بايد ديد كه آيا مديران سينمايي كشورمان اعتراض رسمي و تحريم خود را به جشنواره فيلم كن اعلان خواهند كرد يا خير؟
شگفتي نويسنده خارجي از استقبال جوانان ايراني
از فرهنگ و كتاب
يك نويسنده و محقق لبناني استقبال جوانان ايراني از نمايشگاه كتاب و همچنين فرهنگ ديني را كم نظير توصيف كرد.
شيخ جعفر المهاجر، محقق، نويسنده و مورخ لبناني المهاجر ادامه داد: استقبال قابل توجه جوانان به ويژه بانوان جوان از نمايشگاه كتاب تهران در مقايسه با نمايشگاه هاي كتاب ديگر كشورها، منحصر به فرد است.
وي افزود: تصور مي كردم جوانان معاصر ايران با نسل انقلاب در موضوعات ديني تفاوت فاحش داشته باشند، ولي هجوم جمعيت براي اقامه نماز در وقت اذان، ديدگاه مرا نسبت به جوانان ايران تغيير داد.
المهاجر همچنين از ارائه جامع و كامل آثار كشورهاي اسلامي از جمله مصر، لبنان و سوريه در بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران ياد كرد و چنين اقدامي را در بين المللي كردن ابعاد نمايشگاه موثر خواند.
وي گفت: بعد بين المللي نمايشگاه كتاب تهران با حضور كشورهاي مسلماني چون مصر، لبنان و سوريه گسترش پيدا كرده است.
او با بيان اين مطلب افزود: ارائه كتاب هاي مرجع كشورهاي مسلمان در اين نمايشگاه كه به صورت جامع و كامل عرضه مي شود از ويژگيهاي نمايشگاه كتاب تهران است.
تظاهرات جوانان مراكشي عليه جشنواره موسيقي فاسد
جوانان مراكشي كه جشنواره بين المللي موسيقي «موازين» را تلفيق فساد مالي، سياسي و اخلاقي مي دانند در آستانه برگزاري اين جشنواره دست به تظاهرات زده بودند كه با حمله پليس اين كشور مواجه شدند.
اين جوانان در بيانيه خود تاكيد كرده اند: جشنواره بين المللي موسيقي «موازين» نمونه اي از همراهي فساد سياسي و فساد اخلاقي در مراكش است.
بنابر گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري العربيه، اين جوانان با اعلام تظاهرات ديگري در ايام باقي مانده تا 20 مي(30 ارديبهشت) زمان افتتاح اين جشنواره، اعلام كردند: در 11 مي(21 ارديبهشت) براي لغو اين جشنواره در برابر وزارت فرهنگ مراكش كه وزير آن از نزديكان پادشاه اين كشور است، تظاهرات اعتراضي برگزار خواهند كرد.
حضور فيلم تبليغاتي ساركوزي در جشنواره كن
پس از اعلام حضور فيلم «تصرف قدرت» در شصت و چهارمين جشنواره كن، فيلم زندگي ساركوزي در فرانسه جنجال به پا كرد.
به گزارش فارس، فيلم «تصرف قدرت» كه به كارگرداني «خاوير دورينژه» و نوشته «پاتريك روتمان» به انتخاب نيكولا ساركوزي به عنوان رياست جمهوري فرانسه در سال 2007 و طلاق او از همسر اولش مي پردازد، موجب ايجاد جنجال در فرانسه شده است.
اين فيلم كه قرار است در بخش «خارج از مسابقه» شصت وچهارمين جشنواره كن پخش شود به عنوان فيلمي تبليغاتي براي ساركوزي به حساب مي آيد.
در اين فيلم سينمايي ساركوزي در حالي نشان داده مي شود كه داراي شخصيتي با ابهت و داراي دافعه و جاذبه است و در بخشي از آن وي مي گويد كه «اطراف من را احمق ها گرفته اند» و براي جلوگيري از طلاق از همسرش «سيسيليا» تلاش مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14