(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 اردیبهشت 1390- شماره 19925

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
براي نصرالله جنيدي كه پر كشيد منم مي خوام برم پيش خدا!
حجت الاسلام سعيدي: افراد با شاخص ولايت فقيه سنجيده مي شوند
محمد جواد لاريجاني: ملت هاي مسلمان حقوق بشر را يك حقه آمريكايي مي دانند
دومين محموله سوخت نيروگاه بوشهر وارد ايران شد
سردار همداني در رزمايش فاطميون: بسيجيان اجازه انحراف جريان انقلاب را نمي دهند
عامري : از امروز كنفرانس صلح با حضور 130 نخبه از 60 كشور جهان برگزار مي شود
تحليلگر آمريكايي: اگر ايران نبود اعمال فشار بر بحرين و سوريه براي غرب ساده تر مي شد
معاون دبيرخانه كميته پدافند غيرعامل: اقدامات پدافندي تاثير تحريم ها را بر كشور معكوس كرده است
هشدار ايران و بوليوي درباره دخالت نظامي استكبار در كشورها به بهانه حقوق بشر
جوابيه شوراي ايرانيان خارج از كشور و پاسخ كيهان
درخواست ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام نسبت به لغو سفر همسر امير قطر به تهران
آغاز دور تازه تلاش ها در فرانسه براي تطهير منافقين



براي نصرالله جنيدي كه پر كشيد منم مي خوام برم پيش خدا!

حسين قدياني
...نه! نمي دانم از كجا بايد شروع كنم؛ مدام مي نويسم و مدام پاك مي كنم. خيس اشكم. لبريز گريه. كتمان نمي كنم كه عزادارم. پشت صحنه اين نوشته، غم است و درد و حسرت و صد افسوس و آه و اين دكمه هاي لعنتي كيبورد كه تار مي بينم شان. اصلا نمي توانم فكرم را جمع و جور كنم، پس بگذار همان را بنويسم كه رخ داد. القصه؛ عصر پنج شنبه از خانه زدم بيرون به مقصد نمايشگاه تا خير سرم گشتي بزنم و چند تايي كتاب بخرم، كه هنوز به نمايشگاه نرسيده، خانم زنگ زد و بنا كرد به گريه. پرسيدم چي شده؟ گفت: آقانصرالله... و باز گريه كرد. خانم ها وقتي چنين رفتاري از خود نشان مي دهند، يعني كه طرف تمام كرده. پس بي آنكه سين جيمش كنم، برگشتم خانه. خانم آماده شده بود برويم پيشوا. هر چند كه از قبل هم قرار بود شب پنج شنبه را برويم پيشوا تا در مراسم وليمه نصرالله و مادربزرگش شركت كنيم. يك بار گمانم در همين «كيهان» از خانواده شهيدان جنيدي نوشته بودم. يك خانه با 4 پسر. با 4 شهيد. با پدر روحاني اي كه روزگاري امام جمعه رودسر بود و «آقا» از ايشان با عنوان «اولياءالله» ياد كرده بود. از شهداي اين خانواده، فقط و فقط يك يادگار باقي مانده بود؛ نصرالله پسر شهيد حميد جنيدي. مابقي شهداي خانواده جنيدي، يا اصلا ازدواج نكرده بودند و يا بچه دار نشده بودند. يعني كه تنها مرد اين خانه، در فراق حاج آقا جنيدي و پسران شهيدش، سالهاي سال است كه نصرالله است... مي خواستم بنويسم «بود» كه دلم نيامد. هنوز هم باور نمي كنم نصرالله رفته باشد. رفتنش به يك شوخي بي مزه مي ماند. تازه 2 روز بود كه از حج برگشته بود. با مادربزرگش رفته بود. مراسم وليمه را از قرار مي خواستند در همان خانه دنج شان در پيشوا بگيرند. ظهر پنج شنبه براي درست كردن كولر، نصرالله مي رود پشت بام و برق او را مي گيرد و به رحمت خدا مي رود. اين ظاهر قضيه است، اما در باطن، گمانم نصرالله دوست داشت بعد از زيارت «خانه خدا»، اين بار دعوت «خداي خانه» را لبيك بگويد... و گفت: و رفت. نصرالله در روزي كه مي خواست وليمه حجش را بدهد، غايب بزرگ مراسم بود. چه بسيار كه مهمان آمده بود تا به نصرالله «حجكم مقبول» بگويد، ولي «حاجي» اين بار رفته بود زيارت خداي خانه، آنهم در شب جمعه... اگر اشك مجال دهد مي خواهم به نصرالله بگويم؛ براي اين يكي حج هم كه به جاي آوردي، «سعيكم مشكور».
¤¤¤
به سبب ازدواج، بيشتر از 2 سال است كه از نزديك نصرالله را مي شناختم... مي شناسم. خانم من خاله اش مي شد و نصرالله داماد باجناق بزرگم بود. خيلي زود با هم دوست شديم. بچه خونگرمي بود. كارش در سپاه بود و بسيج. عاشق پدر شهيدش بود، آنقدر كه اسم تنها بچه اش را گذاشته بود «عبدالحميد». نصرالله در فتنه اي كه گذشت، 2 بار تا مرز شهادت رفت. يك بارش گمانم آشوب عاشورا بود كه تمام صورتش را زخم برداشته بود. بعدا كه نشستم پاي حرفهايش، مي گفت: هزاران مثل من فداي يك لبخند خامنه اي. خيلي «آقا» را دوست داشت. خيلي زياد. اين جمله كه من گاه گاهي در نوشته هايم مي نويسم، از اوست. هميشه مي گفت: «پدرانمان چقدر خميني را دوشت داشتند؛ ما خامنه اي را همانقدر، بلكه هم بيشتر دوست داريم». يادش به خير! قبل از اينكه حج برود، چند ساعتي با او نشستيم به بحث. از هر دري، سخني. مي گفت: «اين ديگر خيلي بي صفتي است كه عده اي دارند نان و نمك ولي فقيه را مي خورند و نمكدان مي شكنند». راستش را بخواهي گلايه ها داشت از بعضي حضرات كه من در اين نوشته حتي نمي خواهم اسم شان را بياورم. مي گفت: «وقتي دل رهبر مي شكند، دل همه ملت و بيشتر از همه، دل خانواده شهدا مي شكند، اما تا ما هستيم ابهت ولايت فقيه نخواهد شكست، دل نازنين ولي فقيه، شايد». خيلي وقتها كه تلويزيون «آقا» را نشان مي داد، مي زد زير گريه. همه اش به او مي گفتم؛ چرا گريه مي كني؟... و همه اش به من مي گفت: خامنه اي نايب امام زمان است؛ اختيار چشم ما با «آقا»ست؛ راز اين اشك ها را از حضرت عشق بايد بپرسي. به «آقا» مي گفت؛ «حضرت عشق».
¤¤¤
اصلا باور نمي كنم رفته باشد. ساعت الان 4 نيمه شب روز جمعه است... يعني تا چند ساعت ديگر نصرالله را بايد به جاي «حوله احرام»، در «حله كفن» ببينم؟!... يعني تا چند ساعت ديگر بايد ببينم كه پيكر نصرالله را دارند به خاك مي سپارند؟!... مي دانم مرگ حق است، اما اصلا باورم نمي شود كه مراسم وليمه نصرالله تبديل شده باشد به مراسم درگذشت او. خنده ام گرفته از بازي روزگار. از اين همه اشك كه دارم در فراق نصرالله مي ريزم، خنده ام گرفته. باور كردني نيست. لابد باورش سخت است كه چند ساعت پيش پيكر نصرالله در سردخانه بود، اما مادربزرگ و مادر و خانم و همه خانواده اش نشسته بودند به دعاي توسل و اميدوار كه خدا برگرداند تنها يادگاري شهيدان خانواده شان را. دعا مي كردند كه فردا صبح باز هم نصرالله برود و براي شان نان سنگك داغ بخرد و دور هم صبحانه بخورند، نه اينكه زير تابوتش را بگيرند. اين اميد را داشتند، چون مي دانستند خدا قادر است زنده را مرده، و مرده را زنده كند. بنده خدا مادربزرگ نصرالله كه داغ 4 اولاد ديده، داغ همسر ديده، همه اش مي گفت: باز هم راضي به رضاي خداييم. هر چه خدا بخواهد، ما تسليم هستيم، اما اين يكي داغ، انصافا كمرم را شكست. نصرالله عصاي دستم بود، بعد از بچه هاي خدابيامرزم... و بعد گرفت به گريه . هاي هاي اشك مي ريخت.
¤¤¤
الساعه باز هم مدام دارم مي نويسم و پاك مي كنم. صداي اذان صبح جمعه مي آيد، اما صداي اذان مغرب غروب پنج شنبه كه در پيشوا پيچيده شده بود، عبدالحميد 3 ساله را گرفته بودم بغلم. زل زده بود به جايي از آسمان كه يواش يواش داشت ستاره باران مي شد. به عبدالحميد گفتم: چه لباس خوشگلي پوشيدي، عمو! گفت: بابام مرده، رفته بيمارستان، اما آمپول بزنه خوب مي شه، برمي گرده! گفتم: بابات رفته پيش خدا، گفت: منم مي خوام برم... و بعد از بغلم پايين آمد و بنا كرد مثل بچه ها به دويدن. گفتم: كجا مي ري عبدالحميد؟ گفت: مي رم پيش خدا!
¤¤¤
عجلوا بالصلاه... بروم نمازم را بخوانم؛ منم مي رم پيش خدا، مثل نصرالله، مثل عبدالحميد...

 



حجت الاسلام سعيدي: افراد با شاخص ولايت فقيه سنجيده مي شوند

نماينده ولي فقيه در سپاه تصريح كردكه هر فردي را با شاخص ولايت فقيه مي سنجيم.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي، در اجلاس سراسري دبيران استان ها و شهرستان هاي حزب موتلفه اسلامي سراسر كشور با اشاره به موضوع مشروعيت حكومت اظهارداشت: مهمترين مساله در برابر هر حكومت و نظام سياسي اين است كه منشأ مشروعيت و حاكميت آن نظام از چه جهان بيني سرچشمه مي گيرد.
وي ادامه داد: مشروعيت نظام ها در دنيا بايد پاسخ اين دو سوال را بدهندكه چه كساني و با چه اختياراتي حق حاكميت داشته و مردم از چه حاكمي موظف و يا مجازند تبعيت كنند.
سعيدي با اشاره به نظريه قرارداد اجتماعي به عنوان يكي از مطرح ترين نظريات در تشكيل حكومت ها، بيان داشت: در نظريه قرار داد اجتماعي كه در طول صدها سال قبل مطرح شده يعني مراجعه به آراي مردم، مبناي اين نظريه اين است كه به دليل منابع محدود و تقاضاي بسيار تنازع به وجود مي آيد و به همين دليل مردم جمع شده و جمعي از اختيارات را به فردي تفويض مي كنند .
وي افزود: افراد چون حق را به آن فرد تفويض كرده اند، بر خود فرض مي دارند كه بايد از نظرات حاكم تبعيت كنند، اين نظريه بعد از رنسانس مبناي حاكميت كشورها در دنيا شده و از ابتداي مطرح شدن بارها پوست اندازي كرده است، اما نتيجه حاصل اين كار مطلوب نيست.
نماينده ولي فقيه در سپاه مراجعه به ذات باري تعالي و نشات گرفتن حق از صاحب اصلي حق را نظريه دوم مشروعيت حكومت دانست كه در مقابل نظريه قرار داد اجتماعي قرار دارد و گفت: اين ديدگاه مي گويد بايد حق را از صاحب حق گرفت و كسي حق حاكميت دارد كه هستي را به وجود آورده است، در اين نظريه خداوند حق حاكميت داشته كه با بعثت به پيامبر اكرم (ص) بخشيده است .
وي ادامه داد: در اين نظريه حيات بستگي به پيروي از خدا و رسول اكرم(ص) دارد .
سعيدي نبوت،امامت و در زمان غيبت نيابت عام امام زمان (عج) را سه سطح نظريه توحيدي دانست و ابراز داشت: نيابت عام امام زمان از زمان شيخ طوسي تا مقام معظم رهبري ادامه دارد.اين مساله شروط حكومت ديني است و اساسي ترين و مهمترين اصل حكومت الهي، ولايت ديني در اين سه سطح است كه مشمول موردي زمان نمي شود.
وي افزود: همساني خالقيت با شارعيت مساله بسيار مهمي است و ترديدي در آن نيست،شيطان خالقيت خدا را قبول، اما شارعيت را قبول ندارد. سكولار ها و ليبرال ها نيز شارعيت را قبول ندارند.
نماينده ولي فقيه در سپاه تصريح كرد: ولي فقيه همان اختيارات امام معصوم(ع) و پيامبر اكرم (ص) را دارد، حجت حكم ولي فقيه با حجت حكم امام زمان (عج) تفاوتي ندارد و نبايد با حكم ولي فقيه مخالفت كرد.
سعيدي تاكيد كرد: تبعيت از ولايت فقيه و ولايتمداري تمريني براي ظهور كبري حضرت حجت(عج) است، شرط لازم براي حاكميت ديني وجود ولي فقيه و رهبري الهي در راس حاكميت و حضور مردم شرط كافي است، مردمسالاري ديني دو مساله جداي از هم نيست و حقيقتي است كه سه ضلع آن قانون،مديريت الهي و مردم است.
وي افزود: شرطي كه براي استقرار حاكميت ديني وجود دارد اين است كه مجموعه سه قوه در كشور از جنس گفتمان رهبري باشند، متاسفانه در طول انقلاب در تحقق اصول و آرمان ها با فراز و نشيب هايي مواجه بوده ايم و اين تزلزل به دليل عقب نشيني از آرمان ها و اصول در دولت هاي گذشته بوده است.
نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: اگر دو گانگي در مبنا وجود داشته باشد مشكلات به وجود مي آورد، ما با كسي تعارف نداريم، ما اصولگراييم و ملاك ما حجت خداست، هر فردي را با شاخص ولايت فقيه مي سنجيم. اگر شخصي از جنس گفتمان ولي فقيه نباشد نمي توانيم با او همراهي كنيم .
وي ادامه داد: امروز شرايط كشور و منطقه بسيار حساس است و افراد تحت آزمون هاي ولايتمداري قرار مي گيرند، انقلاب اسلامي ناخالصي ها را تحمل نمي كند و هر كس بخواهد به انقلاب رو دست بزند مشت اش باز مي شود و اين خاصيت انقلاب است، بايد مراقب باشيم دشمن از مسائل سوء استفاده نكند .
نماينده ولي فقيه در سپاه در پايان تاكيد كرد : بايد مسائل فرعي و اصلي مشخص شود و در اين مساله بسيار دقت كرد ، اما نمي توان از كوتاهي برخي افراد گذشت كرد.

 



در ديدار با رئيس پارلمان آفريقاي جنوبي
محمد جواد لاريجاني: ملت هاي مسلمان حقوق بشر را يك حقه آمريكايي مي دانند

دبير ستاد حقوق بشر كشورمان در ديدار با رئيس پارلمان آفريقاي جنوبي تأكيد كرد كه هر چند مكانيزم حقوق بشر به ابزاري در دست غرب تبديل شده اما امروز ملت هاي مسلمان حقوق بشر را حقه آمريكايي مي دانند.
دكتر محمد جواد لاريجاني كه به دعوت دولت آفريقاي جنوبي براي گسترش همكاري هاي حقوق بشري و قضايي در صدر يك هيئت عالي رتبه قضايي به اين كشور سفر كرده است در ديدار با ماكس سيسيلو رئيس مجلس ملي آفريقاي جنوبي با تأكيد بر اينكه براي ايران موضوع حقوق بشر از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، تصريح كرد: متأسفانه امروز مردم كشورها و از جمله مردم ايران اعتماد خود را نسبت به مسائل مطرح شده درباره حقوق بشر از دست داده اند؛ چرا كه غربي ها اين موضوع را به اهرمي براي وارد كردن فشار به مخالفان فكري و فرهنگي خود تبديل كرده اند.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه با اشاره به قيام هاي صورت گرفته در منطقه گفت: ايران قوياً از اين قيام ها حمايت مي كند و معتقد است كه عامل اصلي اين انقلاب ها ظلم و ستم حاكمان مستبد، وابستگي آنها به آمريكا و اسرائيل، ضديت و دشمني آنها با اسلام و تحقير ملت هاي خود بوده است.
دبير ستاد حقوق بشر ايران با رد هرگونه دخالت ايران در انقلاب ها تأكيد كرد: حمايت از خواسته هاي مشروع ملت هاي منطقه كه براي رسيدن به آنها حاضر شده اند از جان خود بگذرند باعث افتخار ماست و اين حمايت به هيچ وجه به معني دخالت در اين كشورها نيست.
وي، تبليغات منفي رسانه اي غرب درباره وضعيت حقوق بشر ايران را نمونه بارزي از يك استاندارد دوگانه و آلوده شدن مكانيزم هاي حقوق بشري به غرض ورزي هاي سياسي دانست و خاطرنشان كرد: ما در حالي شاهد اين تبليغات منفي و صدور قطعنامه عليه كشورمان هستيم كه پيشرفت ها و دستاوردهاي مدني، قضايي، حقوقي و حتي دستاوردهاي علمي و فناوري ما در سي سال گذشته شگفت انگيز بوده است.
وي همچنين به نقض گسترده حقوق بشر در برخي از كشورهاي ديگر جهان از جمله اروپا، كانادا و حتي خود آمريكا اشاره كرد و افزود: متأسفانه مكانيزم حقوق بشر به ابزاري در دست غرب تبديل شده و شما در هر كشور مسلماني كه اسم حقوق بشر را بياوريد همه آن را يك حقه آمريكايي براي حمله به يك كشور مسلمان يا ضد آمريكايي ارزيابي مي كنند و اين بزرگترين ظلمي است كه غربي ها در حق حقوق بشر كرده اند.
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان همچنين در ديدار با ابراهيم اسماعيل ابراهيم معاون وزير خارجه آفريقاي جنوبي مبارزه با قاچاق مواد مخدر را يكي از بزرگترين عوامل بالا رفتن نرخ اعدام در ايران دانست و خاطرنشان كرد: متاسفانه ايران به دليل اينكه در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر است، بيشترين هزينه را در اين راه پرداخت مي كند.
مشاور امور بين الملل قوه قضائيه با بيان اينكه بيش از 70 درصد اعدام ها در ايران مربوط به قاچاقچيان مواد مخدر است، اظهار كرد: متأسفانه كشورهاي غربي نه تنها هيچ كمكي به ايران در مبارزه با مواد مخدر نمي كنند بلكه هر ساله ما را به خاطر اين ميزان از مجازات قاچاقچيان محكوم مي كنند.
گفتني است؛ در اين ديدارها مقامات آفريقاي جنوبي خواستار توسعه فزاينده روابط كشورشان با جمهوري اسلامي ايران شد.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، دبير ستاد حقوق بشر كشورمان همچنين در اين سفر با ايرانيان مقيم آفريقاي جنوبي ديدار كرد.

 



دومين محموله سوخت نيروگاه بوشهر وارد ايران شد

سخنگوي سازمان انرژي اتمي كشورمان اعلام كرد دومين محموله سوخت هسته اي نيروگاه اتمي بوشهر به وزن 30 تن از روسيه وارد ايران شد.
حميد خادم قائمي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين محموله طي سه پرواز در تاريخ هاي 14، 18 و 21 ارديبهشت ماه 90 از كشور روسيه به مقصد بوشهر ارسال شد.
وي افزود: اين محموله طي مراحل قانوني و با در نظر گرفتن تمامي ملاحظات ايمني حمل گرديده و به محل ويژه خود در نيروگاه اتمي منتقل شده است.
راديو «پژواك مسكو» هم در همين زمينه اعلام كرد كه حدود 30 تن سوخت اتمي از روسيه با هواپيما به جمهوري اسلامي ايران منتقل شده است.
شايان ذكر است سوخت جديد براي سال دوم فعاليت نيروگاه در نظر گرفته شده است به گونه اي كه يكسال پس از راه اندازي نيروگاه طي مراحل خاصي جايگزين بخشي از سوخت فعلي خواهد شد.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي ادامه داد: اولين محموله سوخت هسته اي نيروگاه بوشهر به وزن تقريبي 82 تن در آذر و دي ماه سال 86 و در 8 مرحله به بوشهر حمل شد.
وي در ادامه با اشاره به سوخت گذاري نيروگاه در آبان 89 و خارج نمودن آن در بهمن ماه همان سال گفت: تأخير چند ماهه اي كه در راه اندازي نيروگاه رخ داد، به دليل اولويتي است كه سازمان انرژي اتمي ايران به مسايل ايمني در نيروگاه اتمي قائل مي باشد. عليهذا با توجه به احتمال اندكي كه در خصوص آسيب ديدگي سوخت وجود داشت، كل سوخت مورد بازبيني قرار گرفت و هيچگونه اشكالي در آن مشاهده نگرديد.
خادم قائمي گفت: الحمدلله اكنون به مرحله اي رسيده ايم كه طبق اعلام پيمانكار روسي در آينده اي نزديك اولين نيروگاه اتمي كشور به شبكه برق سراسري متصل خواهد شد.
وي در خاتمه از آمادگي جمهوري اسلامي ايران در ارائه خدمات فني بهره برداري و تجارب ايمني به ساير كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي در چارچوب همكاري هاي علمي و فني خبر داد.
پيمانكار روس: فعاليت ها
در نيروگاه هسته اي بوشهر به خوبي پيش مي رود
سخنگوي شركت روسي اتم استروي اكسپورت پيمانكار اصلي نيروگاه هسته اي بوشهر اعلام كرد: فعاليت ها در نيروگاه هسته اي بوشهر به خوبي و مطابق برنامه زمانبندي پيش مي رود .
خانم اولگا تسيلووا در مصاحبه با ايرنا گفت: راكتور نيروگاه هسته اي بوشهر سوخت گذاري شده است و در پايين ترين سطح قابل كنترل است و بخوبي كار مي كند .
سخنگوي اتم استروي اكسپورت خاطرنشان كرد: واكنش زنجيري تقسيم سوخت در راكتور نيروگاه هسته اي بوشهر راه اندازي شده است و اين سيستم بطور خودكار عمل مي كند و اين از مهمترين مراحل راه اندازي نيروگاه هسته اي بوشهر محسوب مي شود .
وي با بيان اينكه نيروگاه هسته اي بوشهر در آينده نزديك راه اندازي مي شود ، از ذكر تاريخ دقيق آن خودداري كرد .
تسيلووا خاطرنشان كرد: در مرحله كنوني آزمايش اطلاعات فني در باره قلب راكتور نيروگاه هسته اي بوشهر و نيز فعاليت سيستم اداره نيروگاه و تكميل اطلاعات پرسنل اين مركز هسته اي جريان دارد .
سخنگوي شركت روسي اتم استروي اكسپورت همچنين گفت: مرحله بعدي كار نيروگاه هسته اي بوشهر توليد برق مي باشد .
خانم تسيلووا گفت: احداث نيروگاه هسته اي بوشهر بطور كامل مطابق با معيارهاي بين المللي و قوانين روسيه و نظام منع گسترش انجام گرفته و تحت كنترل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد .
وي تصريح كرد: در احداث مراكز هسته اي، مسائل ايمني در درجه نخست اهميت قرار دارند و به همين دليل همه مراحل پيش از راه اندازي نيروگاه هسته اي بوشهر، با دقت و رعايت تمامي شرايط لازم انجام مي گيرد .

 



سردار همداني در رزمايش فاطميون: بسيجيان اجازه انحراف جريان انقلاب را نمي دهند

فرمانده سپاه تهران بزرگ پيام رزمايش فاطميون را اين موضوع اعلام كرد كه بسيجيان اجازه انحراف جريان انقلاب را نخواهند داد.
سردار حسين همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در رزمايش بزرگ فاطميون كه با حضور گردان هاي بسيجيان ناحيه حمزه سيدالشهداء(ع) در پادگان قدس تهران برگزار شد، گفت: مردم منطقه با حركت در مسيري كه مردم ايران در زمان انقلاب پيموده اند براي پايان ظلم و حذف سردمداران وابسته و خائن در خون مي غلتند.
همداني با اشاره به برگزاري اين رزمايش تصريح كرد: اين تجمع پيام دارد و پيامش عملي است نه شعاري. امروز پيام بسيجيان اين است كه اي امام و اي رهبر ما تا آخرين لحظه عمرمان زير چتر ولايت تحت فرمان شما همانطور كه فرموديد اجازه انحراف جريان انقلاب را نمي دهيد، مي گوييم ما هم آماده ايم و امروز جمع شديم تا عملا به شما لبيك بگوييم.
وي ادامه داد: آنها كه به دنبال ضربه زدن به نظام هستند بدانند بسيجيان آماده تر نسبت به گذشته همچنان در مسير انقلاب و حافظ آن هستند و بسيج همواره از ابتدا در مسير ولايت قدم برداشته است.
همداني در ادامه سخنانش اظهار داشت: از ابتداي شروع انقلاب جريان انحرافي با انجام توطئه ها شروع شد و امام(ره) هم گفت «اگر تنها هم باشم در مقابل جريان انحرافي مي ايستم.»
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: دشمن با انجام عمليات رواني مي خواهد بگويد خيزش ملت هاي منطقه كار آمريكايي ها است در حالي كه جهان سرمايه داري به دنبال منافع خود است و از اين كارها انجام نمي دهد. امروز مي بينيم رفتار ملت هاي منطقه مانند رفتار ملت ما است و جاسوسان سيا و كشورهاي استكباري تلاش مي كنند شعارهاي ملت هاي منطقه را از حالت اسلامي خارج كنند.
همداني با اشاره به فتنه سال 88 گفت: دشمن اميد بسته بود كه با فتنه 88 كار نظام را تمام كند ولي بسيجيان در مقابل آنها ايستادند و بي بي سي كه سخنگوي اردوگاه شياطين است اعلام كرد تا اين بسيجيان در نظام هستند پيروز نخواهيم شد. بسيجيان ما از يك فتنه بزرگ كه بسياري از نخبگان و خواص گرفتار گرد و غبارش شده اند و راه را گم كرده اند، سرافراز بيرون آمدند.
وي ادامه داد: بسيجيان راه را گم نكرده اند چون شاخص داشته اند و آن شاخص ولي فقيه است. كارنامه بزرگتر بسيجيان نسبت به دفاع مقدس، جنگ 8 ماهه عليه فتنه 88 بود.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بيان اينكه فتنه در سال 89 نيز ادامه داشت، اظهار داشت: بسيجيان در اين سال هر 11 روز يك ماموريت انجام دادند و تحليل دشمن اين بود كه بسيجيان خسته مي شوند در حالي كه آنها پيروز ميدان بودند.
همداني با تاكيد بر اينكه دشمنان داخلي از دشمنان خارجي خطرناك تر هستند، افزود: فرماندهي كل قوا در جلسات خود طرح صالحين را در اولويت كارهاي بسيج قرار دادند. اين طرح از طرح هايي است كه بسيجيان را براي مقابله با دشمن در هر صحنه اي آماده خواهد كرد.

 



عامري : از امروز كنفرانس صلح با حضور 130 نخبه از 60 كشور جهان برگزار مي شود

دبير كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه از حضور 130 نخبه در اين كنفرانس كه به ميزباني ايران برگزار مي شود، خبر داد.
«داود عامري» در ميزگردي كه در فارس برگزار شد با اشاره به دعوت از 200 نفر از نخبگان جهان براي حضور در اين كنفرانس گفت: موانعي براي حضور همه آنها وجود داشت چرا كه بسياري از آنها همزمان در كنفرانس هاي متعددي شركت مي كردند، اما 130 نفر از نخبگان جهاني دعوت ما را پذيرفتند كه اين تعداد از 61 كشور دنيا حضور خواهند داشت. تقسيم بندي خوبي در حوزه هاي مختلف وجود دارد و از قاره هاي مختلف جهان در اين كنفراس شركت كرده اند.
وي بخشي از مهمانان را رجال سياسي و رسانه اي دنيا خواند و افزود: جمعي ديگر مولفين و نويسندگان مشهور دنيا هستند. 50 درصد مهمانان ما صاحب آثار و تاليفاتي هستند و بسياري از آنها نيز NGOها و تشكل هاي مدني را اداره مي كنند.
وي اين كنفرانس را فرصتي براي ملاقات، ديدار و گفت وگوي انديشمندان ايراني و 61 كشور جهان دانست و گفت: نخبگان ايراني متناسب با بضاعت علمي و فرهنگي خود در اين گفت وگوها شركت مي كنند. نزديك به 100 نفر از نخبگان ايراني در پنل هاي تخصصي كنفرانس حاضر خواهند بود و تقريبا 70 نفر از آنها در اين پنل ها مشاركت مي كنند.
«سيدسعيدرضا عاملي» رئيس كميته علمي كنفرانس صلح نيز در اين ميزگرد با اشاره به 3 هدف دنبال شده توسط غرب از اسلام هراسي و ايران هراسي، اظهار داشت: اولين هدف غرب ايجاد فضاي وحشت است كه در كنار آن بازار تجارت جنگ را تقويت مي كند. غرب اگر بخواهد هزار ميليارد دلار سلاح نظامي در جهان به فروش برساند، بايد فضاي وحشت وجود داشته باشد كه اين فضا در گذشته مربوط به ژاپن هراسي بود و امروز در مورد اسلام است كه به عنوان يك دين بزرگ مطرح مي باشد و ايران به عنوان مصداق عمل به اسلام و پيروي از آن تبديل به اسلام و ايران وحشت شده است.
رئيس كميته علمي كنفرانس بين المللي صلح اين هدف را عامل بسياري از عمليات هاي خشونت آميز و مربوط به حوزه خشونت خواند و اظهار داشت: «فروريختن جامعه از درون» هدف دوم اين خشونت رسانه اي است.
عاملي ادامه داد: زماني كه جامعه اي به عنوان جامعه ضد دموكراسي و ضد زن و عامل وحشت معرفي شود، به تدريج ممكن است عناصر اجتماعي ناخودآگاه به اين موضوع صحه بگذارند. اين قدرت رسانه اي است كه مي تواند حداقل در كوتاه مدت فضاي دروغين غيرواقعي را به عنوان همه واقعيت معرفي كند.
وي هدف سوم را مشروعيت بخشيدن به جنگ و ترور در صورت ضرورت دانست و يادآور شد: زماني كه كشوري به عنوان خطر در جهان معرفي شود، اگر روزي موضوع جنگ جدي شد فضاي عمومي جهاني براي اين حركت آماده سازي شده است.
سيدروح الله رستمي، مديرعامل انجمن دفاع از قربانيان ترور با اشاره به برپايي نمايشگاهي توسط اين انجمن در حاشيه اجلاس بين المللي صلح از رونمايي از اولين جلد «دائره المعارف شهداي ايران» خبر داد.

 



تحليلگر آمريكايي: اگر ايران نبود اعمال فشار بر بحرين و سوريه براي غرب ساده تر مي شد

يك تحليلگر آمريكايي پيامدهاي شكست اوباما و ديگران در فتنه سال 88 را با تحولات منطقه مرتبط خواند و با اعتراف به جايگاه ايران اسلامي گفت اگر حكومتي غير از آنچه كه در ايران بر سر كار است اكنون در قدرت بود اعمال فشار بر بحرين و سوريه براي غرب ساده تر مي شد.
تام گراس نويسنده روزنامه وال استريت ژورنال، ساندي تلگراف و نيز نشنال رويو پيرامون تحولات اخير منطقه به گفت وگو با راديو فردا پرداخت. وي در پاسخ به اين سؤال كه به تازگي مئير داگان، رئيس پيشين موساد، اعلام كرد كه حمله نظامي اسرائيل به ايران «احمقانه» خواهد بود. منابع دفاعي اسرائيل نيز آن را تاييد كردند. آيا معني اين حرف آن است كه اسرائيل استراتژي خود را تغيير داده است و يك ايران مجهز به نيروي هسته اي را پذيرفته است، گفت: من اصلا باور ندارم كه اسرائيل حتي براي لحظه اي ايران هسته اي را بپذيرد، دست كم با رژيم كنوني تهران، با حكومت كنوني ايران اين مسئله تهديدي عليه موجوديت اسرائيل خواهد بود. وي افزود: داگان با چنين اظهارنظري شايد خواسته است كه تنش ميان تهران و اسرائيل را كاهش دهد زيرا اسرائيل از اين هراس دارد كه رژيم دمشق (سوريه)، يار نزديك ايران، از تهران بخواهد كه به حزب الله فرمان حمله به اسرائيل را صادر كند.
گراس درباره سياست خارجي اوباما نيز گفت: طي دو سال نخست، دولت باراك اوباما بيش از هر دولتي در ايالات متحده، از زمان جيمي كارتر به اين سو، در برخورد با سياست خارجي اين كشور از خود دست پاچگي و ناشيگري نشان داده است.
وي افزود: علائمي وجود دارد كه اوباما خود، اكنون به خوبي متوجه شده زماني كه در پشتيباني از جنبش دموكراسي خواهي ايران در پيامد انتخابات 88 اين كشور اقدامي نكرد، چه اشتباهي بزرگي مرتكب شد. او به حكومت ايران وقت داد كه بتواند بر اوضاع مسلط شود.
به گزارش فارس، گراس در ارزيابي خود از تحولات منطقه خاطرنشان كرد: پيامدهاي اين شكست اوباما و ديگران در سال 88 تنها به ايران برنمي گردد. اگر حكومتي غير از آنچه كه در ايران بر سر كار است، اكنون در اين كشور در قدرت بود، چه بسا امروز براي غرب اعمال فشار بر بحرين و سوريه ساده تر مي بود.

 



معاون دبيرخانه كميته پدافند غيرعامل: اقدامات پدافندي تاثير تحريم ها را بر كشور معكوس كرده است

معاون پايش تهديدات دبيرخانه كميته پدافند غيرعامل، اقدامات پدافندي را موجب معكوس شدن تاثير تحريم ها بر كشور دانست.
ناصر نورمند در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه گنجانده شدن واژه جهاد در نامگذاري امسال مي تواند به معناي تلاش وافر باشد، افزود: ما هرچه بنيه اقتصادي خودمان را تقويت كنيم و به گسترش توليد داخل و عدم اتكاي به واردات بپردازيم، مي توانيم بيشتر با تهديدات مقابله كنيم.
او ادامه داد: جهاد اقتصادي و مقابله با تهديدات، جنبه هاي ديگري مانند صرفه جويي يا تقويت پول ملي هم دارد.
نورمند با اشاره به اين كه كشور ما از ابتداي انقلاب با تحريم مواجه بوده و در يك سال اخير اين تحريم ها شدت گرفته است، گفت: با اين وجود تاثير اين تهديدها شدت نداشته و حتي تاثير معكوس هم داشته است كه اين به دليل اقدامات پدافندي كشور ماست.
وي با تاكيد بر اين كه اصلاحات اقتصادي در كشور مي تواند فضاي جديدي را پيش روي ما ايجاد كند، ادامه داد: مردم ما بايد براي ورود به اين فضا آمادگي داشته باشند كه بتوانند خودشان را حفظ كنند. همچنين اقدامات دولتي و مردمي بايد همراه باشد. در واقع اگرچه تحريم، تهديد خارجي است، ولي چالش هاي داخلي هم وجود دارد و ما بايد توجه كنيم اقداماتي انجام ندهيم كه خودمان براي خودمان تهديد فراهم كنيم.

 



هشدار ايران و بوليوي درباره دخالت نظامي استكبار در كشورها به بهانه حقوق بشر

مقامات ديپلماتيك ايران و بوليوي سوء استفاده قدرت هاي بزرگ از ابزارهاي بين المللي براي مشروعيت دادن به دخالت نظامي به بهانه حقوق بشر را خطرناك توصيف كردند.
«بهروز كمالوندي»، معاون آمريكاي وزارت امور خارجه ايران كه در ادامه سفر به چند كشور آمريكاي لاتين در بوليوي به سر مي برد، با « داويد چوكه وانكا» وزير امور خارجه اين كشور ملاقات كرد.
در اين ديدار، آخرين تحولات روابط دوجانبه در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و همچنين همكاريهاي منطقه اي و بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.وزير خارجه بوليوي پيشرفت هاي جمهوري اسلامي در زمينه هاي مختلف را تحسين و آمادگي كشورش براي استفاده از تجربيات ايران را اعلام كرد.
وي سوءاستفاده قدرت هاي بزرگ از ابزارهاي بين المللي براي مشروعيت دادن به دخالت نظامي به بهانه حقوق بشر را خطرناك توصيف كرد و همكاري همه كشورها براي مقابله با آن را ضروري دانست.
وزير خارجه بوليوي همچنين آمادگي كشورش را از بهره برداري از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف اقتصادي، به خصوص چگونگي هدفمندسازي يارانه ها- با توجه به وجود مشكل مشابه در بوليوي- اعلام كرد.
در اين ملاقات كمالوندي با اشاره به استفاده ابزاري كشورهاي استكباري از موضوعاتي همچون «تروريسم» براي فشار بر كشورهاي غيرمتحد خود، گفت: آمريكا خود گروههاي تروريستي را به وجود مي آورد و به بهانه مبارزه با همان ها در دنيا لشكركشي به راه مي اندازند.
وي افزود: در حقيقت كشورهاي منطقه خاورميانه دو بار مورد ظلم واقع شده اند؛ يكي از طريق متهم شدن به حمايت از تروريسم و ديگر بار به بهانه مبارزه با تروريسم كه مورد حمله غرب قرار گرفتند و لشكركشي غربي ها به كشورهاي منطقه موجب كشته شدن صدها هزار نفر از مردم بي گناه اين كشورها شد.معاون وزير خارجه ايران در اين ملاقات همچنين آخرين تحولات خاورميانه و شمال آفريقا را تشريح و با ذكر عوامل اصلي بيداري اسلامي مردم منطقه به فاكتورهاي مشترك در اكثر كشورها از جمله حكومت هاي ديكتاتوري چند ده ساله، فساد خانوادگي حكام، اختلافات طبقاتي، تبعيض و بي عدالتي و فقدان نمادهاي سياسي مانند احزاب و عدم برگزاري انتخابات واقعي اشاره كرد.
كمالوندي تاكيد كرد كه از دست رفتن غرور ملي مردم منطقه توسط رژيم هاي حاكم و تسليم شدن اين رژيم ها در قبال زياده خواهي هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي از مهم ترين دلايل بيداري اسلامي و قيام ملتهاي منطقه خاورميانه است.

 



جوابيه شوراي ايرانيان خارج از كشور و پاسخ كيهان

شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور در واكنش به مطلب «پشت پرده فعاليت هاي شوراي ايرانيان از زبان عضو مستعفي كميته تحقيق و تفحص» كه مورخه 22 ارديبهشت ماه در صفحه 14 روزنامه چاپ شده است جوابيه اي ارسال كرده است كه متن كامل آن به شرح ذيل است:
جناب آقاي شريعتمداري
مديرمسئول محترم روزنامه كيهان
با سلام
احتراماً جوابيه شوراي عالي امور ايرانيان در پاسخ به مطالب مندرج در آن روزنامه به شماره 19924 مورخ 22/2/1390 صفحه 14 به شرح ذيل اعلام مي گردد.
مقتضي است در اجراي مفاد ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به درج كامل جوابيه اقدام فرماييد.
اتهام به افراد خدوم يك حركت سياسي و خلاف رفتار اخلاق حرفه اي است. با اظهار تاسف و انتقاد به سخنان آقاي توكلي از ايجاد فضاي تهمت و بداخلاقي خاطرنشان مي كند كه قاعدتاً كسي كه اتهام مي زند و الفاظ ركيك و مجرمانه به كار مي برد بايستي دليل و مدرك لازم را ارائه و پاسخگو باشد. اصولاً فردي كه خودش متخلف است به ديگران نيز تهمت و افترا مي زند.
از نماينده محترم آقاي توكلي با سوابق طولاني ابتدا بايستي اين سؤال مطرح شود كه آيا شناخت از ساختار و تشكيلات دولت جزء بدايع اوليه وظيفه يك نماينده مجلس نيست؟!!
چگونه ايشان فعاليت هاي شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور را كه دقيقا منطبق با قانون و مجموعه اي با ساختار شفاف كه در نهاد رياست جمهوري مشغول به فعاليت هاي گسترده در داخل و خارج از كشور مي باشد را به دليل عدم اطلاع و يا با انگيزه تخريب غيرقانوني اعلام مي نمايند و دبيركل آن را فردي مسئله دار مي نامند.
آيا توده مردم از نماينده خود همچون ايشان، كه بي اطلاع از امور اوليه و جاري دستگاه هاي دولتي مي باشد چه انتظاري دارند؟! آيا مسئولين خدوم را با الفاظ موهن، مسئله دار دانستن و ايجاد تشويش اذهان عمومي كردن جزء وظايف نمايندگي است؟!!
ايشان از فعاليت هاي خانه ايرانيان كه در جهت معرفي و ترويج ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي همواره پيشقدم و كوشا مي باشند تا چه اندازه آگاهي دارند كه اين جايگاه را بدتر از شوراي عالي مي دانند؟
شناخت و رفع مشكلات ايرانيان نه تنها يك وظيفه ملي است و به فرمايش مقام معظم و منيع رهبري انقلاب اسلامي(مدظله العالي) كه فرمودند: «هرجا مشاهده كرديد يك ايراني در هركجاي دنيا مشكلي پيدا كرده شما جداً وارد شويد» عين اطاعت و پيروي از ولايت مطلقه فقيه است كه فقط انسان هاي آگاه از آن بهره مي جويند.
غرض ورزي اين نماينده محترم كه اينگونه اقدامات در سابقه ايشان كم نيست، موجب تشويش افكار عمومي گرديده و بايستي در خصوص اين اتهامات و الفاظ موهن و ركيك در محاكم قضايي پاسخگو باشد و اين شورا نيز در محاكم قضايي مجدانه موضوع را مورد پيگرد قانوني قرار مي دهد تا فرصت براي اين گونه افراد كه قصد آشوب و ايجاد فاصله بين قوا در كشور را دارند محدود و محصور گردد.
اميدواريم قوه محترم قضائيه براساس وظيفه ذاتي خود در اجراي عدالت و اعمال قانون در كوتاهترين زمان اقدام نمايد.
كيهان: روزنامه كيهان پاسخ عصبي شوراي ايرانيان خارج از كشور را فقط به اين دليل به طور كامل منتشر كرد كه خوانندگان خود قضاوت كنند آيا نام اين پاراگراف ها را مي توان «پاسخ» گذاشت و اساسا آيا نويسندگان اين نامه به چيزي «جواب» داده اند؟!
واضح است كه آنچه در اين مكتوب وجود دارد چيزي جز مقاديري اتهام زني به اين و آن و چند فقره هم نصيحت اخلاقي بيش نيست كه بايد گفت شوراي ايرانيان و مسئولان آن براي هر چيزي صلاحيت داشته باشند، بدون شك صلاحيت «نصيحت و موعظه اخلاقي» اين و آن را ندارند!

 



درخواست ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام نسبت به لغو سفر همسر امير قطر به تهران

ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام با صدور بيانيه اي خواستار لغو سفر رسمي همسر امير قطر به ايران شد.
بخشي از بيانيه ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام به شرح زير است:
متاسفانه مطلع شديم كه به گزارش ايرنا، همسر رئيس جمهور اسلامي ايران از همسر امير قطر براي سفر به ايران و انجام يك ديدار رسمي دعوت نموده است.
ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام ضمن تقبيح اين اقدام مشكوك در شرايط همكاري شيخ نشين قطر در سركوب ملت مبارز بحرين با آل خليفه و آل سعود و اعزام نيروي نظامي قطر به بحرين اعلام مي دارد كه اولا در اوضاع فاجعه بار بحرين و مشاركت قطر در جنايات عليه اين ملت مظلوم، دعوت رسمي از همسر امير اين كشور براي سفر به ايران حركتي نسنجيده است كه در مسيري متناقض با ضرورت حمايت نظام اسلامي ايران از جريان بيداري اسلامي در منطقه قرار دارد.
در اين بيانيه همچنين آمده است: اگر دولت جمهوري اسلامي ايران بنا ندارد با اقدامات رسمي و عملي، ملت هاي سركوب شده را مورد حمايت خود قرار دهد - كه اين خود بسي جاي سوال و تامل است - ديگر بنا نيست كه مرتكب خطاي بعدي شود و با دشمنان ملت هاي مبارز به دوستي بنشيند و از آنها در حد عالي تشريفات رسمي پذيرايي بعمل آورد و در عرصه تبليغاتي نيز قافيه را چنان ببازد كه رسانه هاي متجاوزين در يك اقدام توهين آميز از راه ندادن وزير خارجه ايران انقلابي به كشور خود خبر دهند! آن هم در شرايطي كه حتي مجريان شبكه قطري الجزيره بدليل اعتراض به موضع گيري غيرمنصفانه اين كشور در قبال تحولات بحرين و سوريه يك يك از منافع و موقعيت شخصي خود گذشته و استعفا مي دهند تا همبستگي خود را با جريانهاي انقلابي منطقه اعلام نمايند.
اين صواب نيست كه آرمان ها و اهداف ملت بزرگ و قهرمان ايران كه پيشتاز عرصه بيداري اسلامي و الگوي مورد احترام جهان اسلام مي باشند، با عملكرد غيرانقلابي و غيراصولي دولت در مقطع بحراني منطقه به انحراف كشيده شود و با بي توجهي كامل به پايين ترين سطح مطالبات ملت انقلابي ايران كه عدم دوستي و رفت وآمد و دعوت از حكام طاغوتي و منفور ملت هاست، راي مسلم امام راحل(ره) و شان انساني و اسلامي مردم ايران در حمايت از مظلومان، اين گونه به مخاطره افتد.
نويسندگان اين بيانيه به علاوه تاكيد كردند: ثانيا دولت جمهوري اسلامي ايران به ملت توضيح دهد كه همسري رئيس جمهور چه جايگاه رسمي و سياسي در ساختار قانوني اين كشور انقلابي دارد و چه صلاحيتي براي افراد در حوزه هاي تخصصي ايجاد مي كند؟
روش جاري رئيس جمهور در همراه داشتن همسر خود در غالب سفرهاي رسمي و اينك دادن وجهه رسمي به برنامه هاي شخصي ايشان، از دولت مدعي اصول گرايي بدور است و اميد مي رفت كه همان پاره اي موارد محدود ارتكابي ازسوي روساي قبلي جمهور هم مورد نقد و ذم قرار مي گرفت، نه اين كه گسترش مي يافت.
ستاد پاسداشت در نهايت خاطرنشان كرد: امروز جهان در انقلاب اسلام شاهد آن است كه دولت فعلي عليرغم تمام شعارهاي انقلابي، نه تنها به الغاي يك بازي فوتبال با تيمي از كشور متجاوز سعودي تن نداده؛ بلكه به ديد و بازديد و مهرورزي با كساني سرگرم است كه نزد امت اسلام وجاهت و آبرويي ندارند و در مقابل عوامل انتظامي آن، دانشجويان انقلابي را به ضرب و شتم و بدترين توهين ها از حضور در صحنه حمايت از مظلومين مرعوب مي كنند.
ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام با محكوم كردن سستي و بي عملي حاكم بر دستگاه سياست خارجي كشور در اوضاع تاريخي منطقه و موج بيداري اسلامي و اخطار به مقامات بلندپايه به پرهيز از عمل به الگوهاي متعارف خاندان هاي سلطنتي بجاي ارائه نمونه انقلابي و اسلامي و نيز ابراز انزجار از اين دعوت خودسرانه و نهي نزديكان رئيس جمهور از دخالت در امور رسمي كشور و به دليل آلوده بودن دست حكام جائر و حامي آل خليفه به خون ملت بي دفاع بحرين و به قصد پاسداشت از خون شهداي انقلاب اسلامي ايران و انقلاب هاي مردمي در كشورهاي اسلامي، خصوصا شهدا و جانبازان و زندانيان و نواميس محترم هتك شده در بحرين مظلوم، مصرا خواهان لغو هرچه سريع تر سفر رسمي اعلام شده مي باشد.

 



آغاز دور تازه تلاش ها در فرانسه براي تطهير منافقين

مقامات فرانسوي در خبري عجيب از رد اتهامات اوليه درباره تروريستي بودن اعضا و طرفداران گروهك منافقين طي 8 سال گذشته توسط قضات مسئول اين پرونده خبر دادند.
به گزارش وال استريت ژورنال، اين تصميم فرانسه، دولت آمريكا را ترغيب مي كند تا سازمان مجاهدين خلق (گروهك منافقين) را از فهرست سازمان هاي تروريستي وزارت خارجه حذف كند.
به نوشته وال استريت ژورنال، مقامات فرانسوي در سال 2003 تحقيقات رسمي خود را عليه 24 نفر از اعضا و طرفداران سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در نزديكي پاريس آغاز و اعلام كردند اين افراد كمك هاي مالي سازمان هاي بشردوستانه در اروپا را به منظور حمايت از پروژه هاي تروريستي عليه ايران هزينه مي كنند.
مقامات فرانسوي همچنين در جريان تحقيقات خود دريافتند سران گروهك منافقين اقدامات خشونت بار عليه دولت ايران را تمجيد مي كنند، اين در حالي است كه وكلاي اعضاي اين سازمان مدعي شده اند اين اقدامات خشونت بار به معناي انجام عملياتهاي تروريستي نيست.
با وجود اين «مارك ترويديك» و «ادموند بروناد» قضات فرانسوي اعلام كردند: به دليل نبود مدارك كافي درباره تمجيد از آسيب ديدن غيرنظاميان نمي توان سازمان مجاهدين خلق (منافقين) را به عنوان يك سازمان تروريستي توصيف كرد.
نهادهاي حقوق بشري هنوز نسبت به اين خبر موضعي نگرفته اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14