(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 اردیبهشت 1390- شماره 19925

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رايزني هاي ديپلماتيك صالحي در عراق
خطيب جمعه تهران : پر و بال جريان انحرافي قيچي شده است
معاون سازمان انرژي اتمي: نيروگاه بوشهر در شرايط ايمن هسته اي قرار دارد
بازديد رئيس مجلس شوراي اسلامي از نمايشگاه كتاب
امام جمعه قم: هيچ يك از قوا اجازه ندارند به اختلافات دامن بزنند
فارين پاليسي: اسرائيل با بلوف حمله به ايران به صورت راهبردي فلج شده است
پيكر شهيد بسيجي در زاهدان تشييع شد
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بودجه جشنواره امام رضا(ع) 50 درصد افزايش يافته است
معاون سينمايي وزير ارشاد: ايجاد سازمان سينمايي تصويب و عملياتي مي شود
برخورد جدي با گروهك انحرافي در كردستان
اجراي 24طرح بزرگ پتروشيمي در عسلويه
معاون رئيس قوه قضائيه: وجود حداقل انحراف و جرم در جامعه اسلامي ما قابل قبول نيست
اخبار ادبي و هنري



رايزني هاي ديپلماتيك صالحي در عراق

در جريان سفر وزير امور خارجه كشورمان به عراق و ديدار با مقامات عالي رتبه اين كشور، تحولات منطقه و راه هاي گسترش روابط دو جانبه مورد بررسي قرار گرفت.
«علي اكبر صالحي» در اين سفر كه جمعي از نمايندگان مجلس و همسر و فرزند شهيد شهرياري وي را همراهي مي كرد با نوري المالكي نخست وزير، هوشيار زيباري وزير امورخارجه، اسامه النجيفي رئيس پارلمان، عادل عبدالمهدي معاون سابق رئيس جمهور و ابراهيم جعفري، نخست وزير سابق عراق ديدار كرد.
وزير امور خارجه كشورمان پس از ديدار با نوري المالكي، در ديدار با همتاي عراقي خود با ارزيابي مثبت از روند روابط دو جانبه ايران و عراق بر اهميت تشكيل كميسيون عالي همكاري هاي مشترك اقتصادي دو كشور و ضرورت پيگيري تصميمات را مهم ذكر كرد.
وي درخصوص موضوعات منطقه اي ضمن مرور تحولات منطقه با انتقاد از سياست دوگانه غرب در برخورد با تحولات منطقه و كشتار مردم در ليبي، يمن و بحرين، تحولات بحرين را مورد توجه قرار داد.
وزير امور خارجه افزود: ورود نيروهاي نظامي به كشور بحرين خطاي استراتژيك است و چنانچه هر چه سريعتر اوضاع در اين كشور به حالت قبل باز نگردد و رفتارهاي افراط گرايانه در برخورد با مردم تداوم يابد، بيم آن مي رود كه روند افراط گرايي در منطقه افزايش يافته و ثبات، امنيت و استقرار اين منطقه حياتي را مورد مخاطره قرار دهد.
تاكيد بر امنيت دسته جمعي
علي اكبر صالحي در ادامه مذاكرات با مقامات عراقي با اسامه نجيفي، رئيس پارلمان عراق نيز ديدار و گفت وگو كرد.
وي در اين ديدار ضمن تشريح روند روابط دو جانبه ايران و عراق ابراز اميدواري كرد كه با برنامه ريزي هاي در دست اقدام روابط از سرعت بيشتري برخوردار شود تا موجبات تامين منافع و مصالح دو كشور را بيشتر فراهم كند.
صالحي با اشاره به اينكه ما معتقد به امنيت دسته جمعي با حضور همه كشورهاي منطقه هستيم، با مرور تحولات منطقه نقش پارلمان ها از جمله پارلمان عراق را در اين زمينه مهم توصيف كرد.
وزير امور خارجه ايران همچنين ضرورت رايزني پارلمان هاي كشورهاي اسلامي در اين شرايط حساس را مورد تاكيد قرار داد.
وي با اشاره به سياست دوگانه درخصوص تحولات اخير منطقه بر ضرورت هوشياري كشورهاي منطقه در برخورد با دخالت هاي بيگانگان در ايجاد برخي از مشكلات تاكيد كرد.
در اين ديدار نجيفي ضمن استقبال از تداوم رايزني هاي فيمابين در حوزه روابط دو جانبه و منطقه گفت: ايران كشوري مهم و بزرگ در منطقه است و نقش موثري براي ايجاد ثبات و امنيت منطقه دارد.
حمايت از مطالبات مردمي؛ سياست اصولي ايران
وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با عادل عبدالمهدي تلاش هاي دولت و مردم عراق در حمايت از مردم بحرين بويژه در زمينه مخالفت با ورود نيروهاي نظامي خارجي به اين كشور را به عنوان نماد تاثيرگذاري عراق در تحولات منطقه ياد كرد.
صالحي در اين ديدار ضمن مرور روابط دو جانبه در حوزه هاي مختلف، روابط ايران و عراق را رو به توسعه دانست و بر ضرورت گسترش هرچه بيشتر اين روابط تاكيد كرد.
وي با تشريح آخرين روند تحولات منطقه سياست اصولي ايران را حمايت از مطالبات مردمي در منطقه و در عين حال مخالفت با دخالت برخي كشورها در امور داخلي سايرين عنوان كرد.
عادل عبدالمهدي، معاون سابق رئيس جمهور عراق نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام جلال طالباني رئيس جمهور عراق به محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران روند توسعه روابط دو كشور را مثبت ارزيابي كرد.
وي در عين حال ظرفيت توسعه روابط دو كشور را بالاتر از وضع موجود دانست و خواستار بهره گيري طرفين از تمام ظرفيت هاي موجود در توسعه روابط فيمابين شد.
عبدالمهدي با اشاره به پشتوانه قوي مردمي دو دولت عراق و ايران بر نقش تاثيرگذار انقلاب اسلامي ايران بر تحولات كشورهاي منطقه تاكيد كرد و ضرورت احترام به مطالبات و خواسته هاي مردم از سوي حكام كشورها را خواستار شد.
علي اكبر صالحي همچنين چهارشنبه شب در ضيافت شام ابراهيم جعفري، رئيس ائتلاف ملي شيعيان عراق شركت كرد.
در ديدار صالحي با ابراهيم جعفري و رئيس و اعضاي ائتلاف ملي شيعه در عراق، آخرين تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 



خطيب جمعه تهران : پر و بال جريان انحرافي قيچي شده است

خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به فعاليت جريان منحرف در كشور با خطاب قرار دادن اين جريان گفت: آنها بايد بدانند كه مردم به غير از امام خميني و آيت الله خامنه اي با هيچ كس عقد اخوت نبسته اند بنابراين هر فردي كه در اين مسير حركت كند مردم جانشان را فداي او مي كنند و اگر پاي خود را كج بگذارد حمايت هاي مردم نيز از ميان مي رود.
به گزارش فارس، آيت الله جنتي امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران، با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب در تهران اظهار داشت: كتاب روح انسان ها را مي سازد، بنابراين بايد كتاب هاي ارزشمند و انسان ساز توسط ناشران و نويسندگان به مردم عرضه شود.
وي با يادآوري برخي از حوادث و جريانات اخير كشور، با بيان اينكه دشمنان خيال كردند كه يك تفرقه و جدايي در مقامات كشور ايجاد مي شود به برخي واكنش ها در داخل كشور اشاره كرد و گفت: عده اي نيز در داخل از اين جريانات غصه دار شدند و نامه نوشتند و اقداماتي را انجام دادند؛ بايد گفت اين قبيل موضوع ها مورد توقع ما نبود، اما اين وقايع اتفاق افتاد كه نبايد به سادگي از آن گذشت.
خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران ادامه داد: با يك حركت عملي و سخنراني تقريباً آرامش به وجود آمد و غائله خاتمه پيدا كرد و دل ها آرام شد؛ ولي چهره هايي هم خودشان را نشان دادند و آن هايي كه ناشناخته بودند حقيقت هايشان روشن شد.
آيت الله جنتي افزود: من به اين نكته تأكيد دارم كه اين اتفاقات خواهد افتاد و تازگي هم ندارد، چرا كه از اوايل انقلاب تاكنون شاهد اين گونه وقايع بوده ايم، لذا نبايد اين گونه وقايع ما را متعجب و دغدغه مند كند.
وي با برشمردن برخي حوادث تلخ در طول انقلاب اسلامي گفت: اين وقايع و تلخي ها در نهايت موجب خير و تقويت انقلاب اسلامي و ولايت فقيه شد.
خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران با بيان اينكه دو نكته را نبايد فراموش كرد، گفت: مردم ما مردمي هستند كه براي ارزش ها جان مي دهند، در دوره هاي گذشته كه برخي ارزش ها در حال فراموشي بود فردي كه خيلي هم شناخته شده نبود پيدا شد و از ارزش هايي كه مردم جانشان را براي آن فدا كرده بودند دم زد و مردم نيز از او استقبال كردند.
آيت الله جنتي ادامه داد: آنها بايد بدانند كه مردم به غير از امام خميني(ره) و آيت الله خامنه اي با هيچ كس عقد اخوت نبسته اند، چرا كه مردم ما تربيت شده مكتب غدير و عاشورا هستند؛ بنابراين هر فردي كه در اين مسير حركت كند مردم جانشان را فداي او مي كنند و اگر پاي خود را كج بگذارد حمايت هاي مردمي نيز از ميان مي رود.
وي گفت: مسئله ديگر اينكه بحران سازها و فتنه گرها بايد بدانند اين مملكت كشور ولايت فقيه است و از آنجا كه حقيقت ولايت فقيه در كشور ما حاكم است دشمنان از ولايت فقيه سيلي خورده اند.
خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران با برشمردن برخي از ويژگي هاي ولي فقيه از جمله مخالفت با هواي نفس، مطيع كامل خداوند بودن، شجاعت، مدير و مدبر بودن و در نظر گيرنده مصالح بودن، گفت: اركان و قواي نظام هر كدام وظايف و تكاليف مشخصي دارد؛ اما هر كجا كه ولي فقيه بداند مصلحتي در حال از بين رفتن است پا پيش مي گذارد.
آيت الله جنتي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تفسير و تبيين ولايت فقيه يك مسئله اعتقادي، كلامي و فقهي است، تأكيد كرد: اين تفسير فقط بايد توسط علما و اسلام شناساني كه دروس حوزوي را گذرانده اند انجام شود و بنابراين هر كسي حق ندارد به نفع مقاصد سياسي خود تفسيري از ولايت فقيه داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: تجربه 32 ساله انقلاب اسلامي نشان داده است ولايت فقيه حلال مشكلات است؛ رهبر معظم انقلاب از كارها و خدمات خوب انجام شده توسط افراد هميشه تقدير و حمايت كرده است، اما اگر در جايي خطايي هم ببينندر ابتدا تذكر داده و اگر رفع نشود اعمال ولايت مي فرمايند.
خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران در واكنش به ادعاي دشمنان كه سعي مي كنند القا كنند، ممكن است مملكت به بن بست برسد تأكيد كرد: با وجود ولايت فقيه هيچ بن بستي در كشور به وجود نخواهد آمد.
آيت الله جنتي بسياري از فعاليت ها و اقدامات اين گروه را مقدمات انتخابات سال جاري دانست و گفت: جذب و توزيع برخي پول ها توسط اين گروه از چشم مردم پوشيده نيست لذا اگرچه امروز طبق مصلحت مردم چيزي نمي گويند، اما در صورت لزوم مردم به حساب اينها خواهند رسيد.
وي ضمن ابراز تأسف ادامه داد: اينها از يك طرف روي خوش به آمريكائيها و بيگانگان نشان مي دهند و از طرفي ادعاي تشرف به خدمت حضرت ولي عصر (عج) را دارند؛ كسي را عزل مي كنند و مي گويند امام زمان گفته شما را اينجا قرار دهيم.
خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران در پايان خطبه دوم با تأكيد بر اينكه اين قبيل كارها در شأن مقامات كشور نيست تصريح كرد: بادنجان دورقاب چين ها و افرادي كه متأسفانه اطراف برخي از مسئولان جمع شده اند اين كارها را انجام مي دهند كه اميدواريم اين مسائل از بين برود.
آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: تصديق انبيا تصديق خداوند است و تكذيب ايشان تكذيب خداست، چرا كه پيامبران تنها پيام رسان و رسولان خداوند هستند و چيزي از خود ندارند.
وي افزود: درگيري با پيامبران درگيري با خداوند است و اين همان مسئله اي بوده كه كفار به آن توجه ندارند؛ همگان به ياد دارند كه امام راحل مي فرمودند مجتهد و ولي فقيه چيزي از خود نمي گويد لذا اگر اين را رد كرديد خدا را رد كرده ايد.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: امام راحل مي فرمودند كه هر كس كساني را كه ما معرفي مي كنيم رد كند، ما را رد كرده است چرا كه آنها چيزي از خود نمي گويند بلكه فتواي ما را بيان مي كنند.
آيت الله جنتي اضافه كرد: امام مي فرمودند كه هر كس ما را رد كند خدا را رد مي كند چون كه ما هم از خود چيزي نمي گوييم.
وي با ذكر اين نكته كه در قيامت مومنين و صالحين با انبياء محشور مي شوند و كفار هم با شيطان محشور خواهند شد، يكي از گرفتاري هاي اهل جهنم را قرين شدن با شيطان عنوان كرد.

 



معاون سازمان انرژي اتمي: نيروگاه بوشهر در شرايط ايمن هسته اي قرار دارد

معاون سازمان انرژي اتمي از ايمني قابل قبول هسته اي نيروگاه بوشهر خبر داد.
«ناصر راستخواه» در ميزگرد «بررسي بحران هسته اي ژاپن» كه در خبرگزاري ايسنا برگزار شد دربار امنيت نيروگاه اتمي بوشهر گفت: با وجود آن كه استانداردهاي ايمني بين المللي در نيروگاه بوشهر پيش بيني شده است تمهيدات جديد ايمني را نيز در نظر گرفته است.
رئيس مركز نظام ايمني هسته اي كشور با اشاره به اين مطلب كه هيچ صددرصدي در هيچ صنعتي به لحاظ ايمني وجود ندارد، افزود: نيروگاه اتمي بوشهر نسبت به نيروگاه هاي روس متفاوت است، چون از همان سال هاي ابتدايي كار، استانداردهاي آژانس بين المللي انرژي اتمي علاوه بر استانداردهاي روسيه، استانداردهاي روز آژانس از طرف ايران در طرح گنجانده شده است و در جاهايي كه لازم بوده از روس ها گزارش كار خواستيم كه نشان دهند موارد مورد نظر در بحث ايمني نيروگاه رعايت شده است و اين يك چالش مستمر ميان ما و روس ها تاكنون بوده است.
وي تأكيد كرد: دانش فعلي ما نشان مي دهد نيروگاه بوشهر در شرايط ايمن هسته اي قرار دارد، اما اين كه بگوييم حادثه فوكوشيما چه تأثيري بر ايمني هسته اي نيروگاه بوشهر مي گذارد، صحبت در اين باره خيلي زود و غيرواقع بينانه است.
رئيس مركز نظام ايمني هسته اي كشور همچنين درباره رنسانس هسته اي كه از سوي كشورهاي داراي تكنولوژي هسته اي مطرح شده است، گفت: ورود يك تكنولوژي موجب ورود دانش هاي حاشيه اي و كناري مي شود. اتفاقاً ما از جمله مخالفان در اختيار گذاشتن رآكتورهاي اتمي به كشورهاي در حال توسعه فاقد توان و تجربي علمي و تحقيقاتي از سوي كشورهاي توسعه يافته در سالهاي اخير هستيم.

 



بازديد رئيس مجلس شوراي اسلامي از نمايشگاه كتاب

رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته با حضور در مصلي امام خميني(ره) تهران به مدت دو ساعت از بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بازديد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، علي لاريجاني با حضور در سالن ويژه «ام ابيها»، در جريان آمار نشر سال 1389 در حوزه اهل بيت(ع) قرار گرفت و از دستاوردهاي نشر ايران در حوزه دايره المعارف ها نيز بازديد كرد.
رئيس مجلس با همراهي وزير ارشاد،همچنين از بخش هاي دفاع مقدس، جنگ نرم و فتنه 88، كتب علوم انساني و كتب ديني انتشارات نشر ايران نيز ديدن كرد.
لاريجاني در حاشيه اين بازديد به خبرنگاران گفت: در حال حاضر اقتصاد نشر، بيمار است و ما بايد چرخه نشر را از اين عيب نجات دهيم كه اگر اين كار در سال جهاد اقتصادي انجام شود، اقدامي معنادار خواهد بود.
وي اظهار كرد: من فكر مي كنم بايد كاري كرد كه پروسه اقتصادي نشر معقول باشد، البته درست است كه ناشرين بخاطر اقتصاد فربه نيست كه به اين كار رو مي آورند اما زندگي آنها هم بايد بچرخد.
وي با اشاره به تنوع آثار در نمايشگاه كتاب، افزود: روي هم رفته نحوه كار نمايشگاه كتاب امسال از ابتكار ويژه اي برخوردار بوده و خصوصا غرفه اي كه از آن بازديد كرديم (ام ابيها) دسته بندي خوبي از آثار برگزيده و جديد براي كساني است كه علاقه مند به كتاب هاي جديد هستند و اين در نگاه كلي نشان مي دهد كه حركت آثار مكتوب در كشور در چه بخش هايي سرعت و تنوع بيشتري داشته است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به خيزش در حوزه آثار ديني و علمي در بخش كتاب، يادآور شد: در اين نمايشگاه هم آثار فاخر و هم آثاري براي كودكان و نوجوانان يافت مي شود و از اين جهت ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساير بخش ها مثل سازمان تبليغات و ناشريني كه همت كرده اند تشكر مي كنيم.
لاريجاني با ابراز تاسف از اينكه صنعت نشر از اقتصاد بالنده اي برخوردار نيست، گفت: در مقايسه با ساير شعب اقتصادي در كشور صنعت نشر از وضعي پايين تر از متوسط برخوردار است؛ لذا بايد به بخش نشر و فرهنگ كمك بيشتري شود كه البته به نظر مي رسد نياز به عدد و رقم و فهم اين موضوع است كه بخش فرهنگ اعم از سينما، كتاب و غيره احتياج به كمك دارد.
وي در ادامه با بيان اينكه بودجه بخش فرهنگ سه يا چهار درصد بودجه كل كشور را شامل مي شود، خاطر نشان كرد: بودجه بخش فرهنگ اعم از راديو، تلويزيون، وزارت ارشاد، سازمان تبليغات و همچنين مقداري كه مجلس به آن اضافه كرده روي هم رفته سه يا چهار درصد كل بودجه كشور را به خود اختصاص مي دهد كه اين وضع و حال كمك هاي فرهنگي در كشور است و اين رقم نشان مي دهد كه بايد با رويكرد حمايتي به بخش فرهنگ توجه شود.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: در كليت نظام ما دو بخش بايد حتما مورد حمايت قرار گيرند چرا كه با ساير بخش ها قابل رقابت نيستند، يكي بخش فرهنگ با اقسام آن است و ديگري مربوط به بخش هاي كشاورزي است كه در رقابت با بخش هاي صنعتي و بازرگاني، اقتصاد پرتحركي ندارد و بايد حتما مورد توجه قرار گيرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، افزود: راهكار اين است كه رقمي در بودجه به اين بخش اختصاص داده شود، من خيلي معتقد به تدوين نظامات متفرقه نيستم، اين موضوع روشن است كه قشر ناشر كه قشر فرهنگ سازي در كشور هستند بايد مورد توجه قرار گيرند.
وي افزود: امسال هم مجلس بودجه خوبي را به وزارت ارشاد براي حمايت از كارهاي فرهنگي اختصاص داده چرا كه ما معتقديم در هر حوزه اي بايد از پديدآورندگان كارهاي اثربخش و فاخر حمايت شود.
لاريجاني ادامه داد: وزارت ارشاد هم كه متولي اصلي فرهنگ در كشور است تقريبا دستش باز شده تا توليدكنندگان آثار برگزيده را مورد حمايت قرار دهد، اين كمك ها البته گاهي كمك هاي نقدي و گاهي هم در شكل تسهيلات است و اين مكانيسم هايي است كه خود وزارت بايد آن را تشخيص دهد.
لاريجاني در ادامه اظهاراميدواري كرد: با كمك رسانه ها گام هاي موثرتري در فرهنگ كتابخواني در كشور برداشته شود، چرا كه يكي از مشكلات كشور ما ضعف رويكرد كتابخواني است و در نمايشگاه هم مي بينيد كه تيراژ كتاب ها بطور متوسط سه هزار نسخه است؛ لذا رسانه ها بايد تلاش كنند تا فرهنگ كتابخواني را رواج دهند، البته كتاب هاي متنوع با ابتكارات جديد هم در اين باره موثر خواهند بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، خاطر نشان كرد: در حال حاضر تنوع مجموعه آثار چاپ شده بسيار خوب است اما تيراژ آن كم است كه اين قدري معنادار است؛ البته مي توان از روش هايي مثل توزيع بن استفاده كرد كه قيمت كتاب براي اهلش ارزان تر شود، اين كار البته براي برخي صنوف مثل دانشجويان انجام شده اما خوب است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي بخش هاي ديگر هم فكري بكند تا هم بازار آشفته نشود و هم به خريداران كمك شود، قبلا تلاش مي شد كاغذ ارزان شود كه اين راه مشكلاتي هم در پي داشت اما اكنون روش عوض شده و يارانه اي به اين بخش تعلق مي گيرد.

 



امام جمعه قم: هيچ يك از قوا اجازه ندارند به اختلافات دامن بزنند

امام جمعه قم با بيان اينكه مردم از مسئولان تلاش، همدلي و همراهي مي خواهند، گفت: هيچ يك از قوا اجازه ندارند به اختلافات دامن بزنند.
به گزارش فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم با اشاره به مسائل اخير داخلي اظهار داشت: در چند هفته گذشته، كشور دچار التهاب بود، در حالي كه در اين زمان بيش از هر زمان ديگري به آرامش و وحدت نياز داريم.
وي با بيان اينكه در اين هفته دشمنان شاد و دوستان انقلاب نگران بودند، افزود: دشمنان بدانند پيمان مردم با رهبري ناگسستني است و كساني كه به خاطر اين مسائل ابراز خوشحالي كردند ره به جايي نمي برند.
امام جمعه قم تاكيد كرد: امام خميني(ره) در اين زمينه شاخصي ارائه دادند و فرمودند هرگاه دشمن از شما عصباني بود بدانيد كه مسير درستي را طي مي كنيد، پس مراقب باشيم به شاخص امام خميني(ره) در همه صحنه ها عمل كنيم.
وي با بيان اينكه دشمن در اين موضوع بسيار گسترده وارد شده و فضا را تنگ و تاريك نشان داد، ابراز داشت: هيچ يك از قوا اجازه ندارند به اختلافات دامن بزنند، مردم ما صبور و بردبار هستند اما نمي توانند شاهد اختلاف بين قوا و تصميم گيرندگان كشور باشند.
آيت الله حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود به نام گذاري امسال به نام سال جهاد اقتصادي اشاره كرد و گفت: مسئولان مراقب باشند مبادا به خاطر مسائل ديگر، اين مسئله را مورد تاثير قرار دهند.
وي يادآور شد: مردم از مسئولان تلاش، همدلي و همراهي مي خواهند و بنابراين بايد حركت را در سايه مكتب اسلام و آموزه هاي اسلامي شتاب بخشند.
امام جمعه قم اذعان داشت: در اين برهه زماني به افراد صبور، بردبار و دشمن شناس نيازمنديم تا در ميدان حضور يافته و طمع دشمنان را به نااميدي تبديل كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل و بحران هاي موجود در منطقه اشاره كرد و گفت: مسائل منطقه بسيار دلخراش و نگران كننده است و دشمنان نيز سانسور خبري عجيبي را ايجاد كردند.
آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به وضعيت مردم بحرين و ليبي بيان داشت: در ليبي، به وعده هاي داده شده عمل نكردند و در بحرين هم پزشكان شكنجه شده، دانش آموزان از مدارس به شكنجه گاه ها برده شده و جوانان پاكباخته محاكمه و اعدام مي شوند و كسي حرفي نمي زند.
وي اظهار داشت: مجامع بشري از حقوق بشر سخن مي گويند اما آيا فرياد زن بحريني را نمي شنوند؟ به اين مجامع مي گوييم به سكوت خفت بار و خلف وعده خود ادامه دهيد اما بدانيد اين موج بيداري به قلب اروپا نيز راه خواهد يافت.

 



فارين پاليسي: اسرائيل با بلوف حمله به ايران به صورت راهبردي فلج شده است

فارين پاليسي در يادداشتي به قلم يك كارشناس آمريكايي ايراني تبار تصريح كرد كه اسرائيل بايد هر چه زودتر از بلوف حمله به ايران دست بردارد وگرنه فلج راهبردي آن علاج ناپذير خواهد شد.
تريتا پارسي در يادداشتي كه فارين پاليسي از وي در تاريخ 22 ارديبهشت 1390 (12 مه 2011) منتشر كرده نوشت: «بزرگترين بلوف ها در حوزه سياست خارجي در يك دهه گذشته اين بود كه اسرائيل هيچ راهي به جز حمله به تأسيسات هسته اي ايران ندارد مگر آنكه واشنگتن وارد ميدان شود و خود گام نظامي نخست را بردارد. از اواسط دهه نود با تواتري قابل پيش بيني گزارش هايي منتشر شده است كه ادعا مي كند اسرائيل تا بمباران ايران اگر نه چند هفته چند ماه ديگر فاصله دارد و هر بار كه يك هشدار نگران كننده تازه مطرح مي شد منطق تازه اي نيز ارائه مي شد تا دنيا را متقاعد كند كه اين تازه ترين هشدار اسرائيل جدي تر از بقيه است».
پارسي با اشاره به اينكه «اين حال تهديدهاي اسرائيل همگي بلوف بود» ادامه مي دهد: «اسرائيل توان آن را نداشت كه به تأسيسات هسته اي ايران حمله كند اما اين جنجال تضمين كرد كه گزينه نظامي آمريكا همچنان در دستور كار است، اينكه واشنگتن از خط قرمز اسرائيل درباره ممانعت از غني سازي اورانيوم در خاك ايران منحرف نمي شود و اينكه برنامه هسته اي ايران جزء اولويت هاي دستور كار جامعه بين المللي حفظ شده است».
نويسنده سپس به آفات بلوف هاي اسرائيل اشاره مي كند و مي نويسد: «اما بلوف زدن هاي مكرر هم بهاي خود را داشته است. روايت اسرائيل درباره ايران به شكلي فزاينده در 15 سال گذشته هشدار دهنده شده است. بزرگ كردن خطر ايران به برخي اهداف داخلي در اسرائيل كمك كرده است. اين مسئله موجب شد اسحاق رابين و شيمون پرز نخست وزيران سابق اسرائيل به منطقي براي پيشبرد صلح با فلسطينيان در دهه 90 دست يابند و اكنون نتانياهو نيز از آن براي مقاومت درباره فشار واشنگتن براي همان كار بهره برداري مي كند اما اين بهره برداري داخلي به بهاي محدود شدن گزينه هاي اسرائيل و انعطاف پذيري آن در برابر ايران شده است در حالي كه سياستمداران اسرائيلي تهديد ايران را مطرح مي كردند و اجماعي تقريبي را مي آفريدند كه تهران خطري براي موجوديت اسرائيل است. به تدريج براي هر سياستمدار اسرائيلي عقب گرد از اين تصوير تهديد بي آنكه سرمايه هاي سياسي مهمي را در داخل از دست دهد به شكلي فزاينده دشوار شد در نتيجه تصويري كه از تهديد ايران وجود داشت پيوسته پررنگ تر شد بي آنكه راه روشني براي كاستن از آن وجود داشته باشد».
پارسي در بخش ديگري از مقاله خود مي نويسد: «من در اين باره در اواخر سال 2007 نوشتم و به اين نكته اشاره كردم كه اسرائيل از فلج راهبردي رنج مي برد كه برخاسته از ناتواني آن در تطبيق دادن خود با واقعيت هاي جديد منطقه و عقب نشيني از موضع هشدار دهنده خود درباره ايران است. امروز موضع راهبردي اسرائيل در منطقه حتي با خطر بيشتري روبرو است. براي مثال در چند سال گذشته تنش ها بي وقفه ميان اسرائيل و تركيه افزايش يافته است و در حادثه كشتي امدادي غزه در سال 2010 به نقطه جوش رسيد. در نتيجه به نظر مي رسد ائتلاف راهبردي با تركيه در آينده قابل پيش بيني از دست رفته است. اكنون با سقوط رژيم مبارك در مصر، اسرائيل متحد مهم عرب خود را از دست داده است. در نتيجه بهاي اين فلج راهبردي امروز بيش از هر زمان ديگر در چند سال اخير است».
پارسي اظهارات اخير مئير داگان را در همين چارچوب ارزيابي كرده و مي نويسد: «در برابر اين پس زمينه بيانيه هاي ايهود باراك وزير دفاع و همچنين مئير داگان رئيس سابق موساد در روزهاي اخير به تيتر خبرها در رسانه هاي جهان تبديل شده است. وي در كنفرانسي در بيت المقدس گفت بمباران تأسيسات هسته اي ايران ايده اي ابلهانه است و افزود اقدام نظامي ممكن نيست به همه اهداف خود دست يابد و ممكن است به جنگي طولاني بينجامد. مقامات اسرائيلي متعددي از او به علت كاستن از فشار بر ايران انتقاد كرده اند؛ با اين حال داگان اولين اسرائيلي نيست كه كمي پس از ترك سمت خود اين خط مشي اسرائيل را ترديدآميز مي خواند. افراييم هالوي مقام پيش از او نيز موضع اسرائيل درباره ايران را پس از بازنشستگي با ترديد مواجه كرد. اين ايده كه ايراني ها غير منطقي هستند و در نتيجه نه بازدارندگي نه ديپلماسي قابل پيگيري نيست آن دفعه هم رد شد. وي در سال 2006 گفت من فكر نمي كنم آنها غيرمنطقي باشند. من فكر مي كنم آنها بسيار منطقي هستند. غيرمنطقي عنوان كردن آنها گريز از واقعيت است و نوعي بهانه در اختيار شما قرار مي دهد».
اين تحليلگر آمريكايي ادامه مي دهد: «ايهود اولمرت نخست وزير سابق اسرائيل نيز در آستانه خروج از زندگي سياسي خود عملي بودن حمله نظامي اسرائيل عليه ايران را سؤال برانگيز خواند. وي گفت: اسرائيل زماني كه اعلام كرد با ايران نظامي برخورد مي كند درك منطقي خود را از دست داد. ما نمي توانيم همانطور كه با فلسطينيان، سوري ها و لبناني ها رفتار مي كنيم با ايراني ها رفتار كنيم. وي افزود بگذاريد منطقي تر باشيم و در حوزه توانايي هاي واقع بينانه خود عمل كنيم».
پارسي با تأكيد بر اينكه «يكي از معدود رهبران اسرائيلي كه پيوسته درباره خط سير هشدار دهنده اسرائيل درباره ايران ابراز ترديد كرده است ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل است» ادامه مي دهد: «باراك اوايل اين هفته عليه تحريك خطر ايران هشدار داد و گفت بعيد است كه ايران با بمب به اسرائيل حمله كند. موضع باراك در اين خصوص موضعي جديد نيست. او عليه تبديل كردن اسرائيل به هدف ايران با بزرگنمايي خطر ايران كه مسير آن تا سال 1993 امتداد دارد هشدار داده است».
پارسي در پايان نتيجه گرفته كه داگان مي خواهد اسرائيل را از اين چالش راهبردي بيرون بكشد. وي مي نويسد: «اين اقدام داگان نه تنها ممكن است اسرائيل را قادر سازد خود را با واقعيت هاي جديد منطقه تطبيق دهد، بلكه ممكن است واشنگتن را قادر سازد به چالش هاي گسترده تر ايران بپردازد كه از نظر دور مانده است و از آن جمله سياست هاي منطقه اي ايران و بحث اصلاح طلبان است. تزريق واقع نگري توسط داگان كه با كاستن از تحريك هسته اي صورت گرفته است ممكن است واشنگتن را از درگير شدن در گوشه هسته اي رها كند و اين امكان را فراهم سازد كه به همه چالش هاي ايران بپردازد».

 



پيكر شهيد بسيجي در زاهدان تشييع شد

با حضور اقشار مختلف مردم پيكر مطهر شهيد حسن مالكي نسب در زاهدان تشييع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، شهيد حسن مالكي نسب يكي از نيروهاي بسيجي در خدمت نيروي انتظامي بود كه چند روز پيش در درگيري با قاچاقچيان مواد مخدر به مقام رفيع شهادت نائل آمد.
مراسم تشييع اين شهيد بزرگوار با حضور استاندار سيستان و بلوچستان، امام جمعه زاهدان و ساير اقشار مختلف مردم استان از مقابل مسجد جامع زاهدان تشييع و در گلزار شهداي اين شهرستان به خاك سپرده شد.

 



قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بودجه جشنواره امام رضا(ع) 50 درصد افزايش يافته است

قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بودجه جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در سال جديد 50 درصد افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي ظهر پنجشنبه در دومين روز از گردهمايي مديران كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كشور پيرامون پيگيري مصوبات كميته اجرايي و پيگيري نهمين جشنواره امام رضا(ع) در مشهد اظهار داشت: با حمايت همه جانبه دولت، مجلس و افزايش 50 درصدي بودجه جشنواره شاهد رونق جديدي در اين حوزه خواهيم بود.
حميدي ادامه داد: نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) افزون بر 33 كشور را زير پوشش دارد و در 32 استان كشور با عناوين مختلف برگزار مي شود.
قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: امسال با برنامه هاي صورت گرفته، مقدمات و هماهنگي هاي لازم براي برگزاري جشنواره ملي و بين المللي امام رضا(ع) فراهم شده است.
وي افزود: در اين جشنواره برنامه هاي مفصلي راجع به جشنواره هاي قرآن و عترت صورت گرفته و جشنواره آيات نيز برگزار مي شود.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: در سال گذشته 22 جشنواره آيات قرآن برگزار شد كه در سال جديد علاوه بر اين 22 جشنواره، جشنواره هاي موضوعي قرآن كريم و جشنواره تنغيم هاي قرآن در استان هاي مختلف برگزار مي شود.
رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور تاكيد كرد: جشنواره قرآن كرديم يك تحول عظيم در توليد شعرهاي قرآني و گروه هاي تواشيح است.
محمدي ادامه داد: گام هاي بسيار اصولي براي توسعه جشنواره قرآني برداشته شده كه اميدواريم با تصويب نهايي در شوراي سياست گذاري رونق همه جانبه اي به جشنواره هاي قرآني و عترت ببخشد.
قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: جشنواره عظيم و بين المللي نهج البلاغه به صورت يك المپياد عظيم برگزار مي شود و جشنواره قرآن صائد و صحيفه سجاديه نيز در دستوركار امسال قرار دارد.
وي افزود: علاوه بر اين جشنواره، از 26 شعبان تا 26 ماه رمضان به مدت يك ماه نمايشگاه بين المللي قرآن برگزار مي شود.

 



معاون سينمايي وزير ارشاد: ايجاد سازمان سينمايي تصويب و عملياتي مي شود

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ايجاد سازمان سينمايي تصويب و عملياتي مي شود كه بخشي از كار در تهران انجام شده است.
به گزارش فارس از مشهد، جواد شمقدري در جمع خبرنگاران مشهدي اظهار داشت: در حوزه سينما جوان، كارگاه هاي آموزشي كاركرد خوبي دارد كه اين كارگاه ها در بعضي از استان ها به صورت دوره اي برگزار مي شود. وي افزود: نيمي از برنامه ها به دليل عدم بودجه كافي در تهران و شهرستان ها به اجرا درنمي آيد و بايد استانداري ها را مجاب كرد كه به حوزه فرهنگ بيشتر توجه كنند.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به جشنواره بين المللي امام رضا(ع) بيان داشت: مركز گسترش سينماي مستند و تجربي مسئول هماهنگي براي برگزاري جشنواره فيلم رضوي است.
شمقدري افزود: اين مركز موظف است توليداتي كه در طول سال در بخش هاي مستند، داستاني و سينمايي صورت گرفته را مورد حمايت قرار دهد، البته با توجه به محدوديت هايي كه در مركز وجود دارد، توليدات چنداني صورت نگرفته و در سال گذشته تنها يك فيلم درباره امام رضا(ع) ساخته شده است كه امسال در جشنواره به نمايش گذاشته مي شود.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: بخش فيلم هاي كوتاه رونق بيشتري دارد و جشنواره فيلم رضوي بيشتر با محوريت فيلم هاي كوتاه و مستند برگزارمي شود.وي ادامه داد: بايد در اين زمينه مجموعه ها فعال و سرمايه گذاري بيشتري انجام بگيرد.

 



سرلشكر رحيم صفوي خواستار شد
برخورد جدي با گروهك انحرافي در كردستان

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با اشاره به فتنه اخير دشمنان در قالب گروهكي انحرافي در كردستان، گفت: به يقين مسئولان با اين فتنه به شدت برخورد خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، سرلشكر سيديحيي صفوي پنج شنبه شب در مراسم رونمايي از كتاب 22 روز حماسه در سنندج در دانشگاه كردستان، اظهار داشت: امروز دشمنان با توطئه و فتنه ديگري توسط گروهك جديدي كه انحراف فكري و اعتقادي دارد و مخالف سنت خدا و رسول خدا است، به جنگ مردم كردستان آمده، گروهي كه به نام خدا و قرآن و با حمايت دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ترويج افكار ضداسلامي، ايجاد تفرقه و نفاق در بين مسلمانان و معرفي مسلمانان به عنوان كافر است.
صفوي تأكيد كرد: مطمئنيم روحانيان، مسئولان و نيروهاي نظامي اين استان همچون گذشته درخشانشان در راستاي خنثي سازي توطئه هاي اين افراد دست نشانده و گروهك هاي منحرف به خوبي وارد عمل شده و به صورت جدي با آنان برخورد مي كنند.
به گفته وي، امروزه دشمنان در افغانستان و عراق نسبت به كردستان خط جديدي را دنبال مي كنند كه اميدواريم مردم شهيدپرور كردستان همچون گذشته توطئه هاي دشمنان را به بهترين شكل خنثي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، به مناسبت فرارسيدن سالروز سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به كردستان زنگ عطر حضور در مدارس اين استان نواخته شد.
رونمايي از كتاب 22 روز حماسه و ايثار در سنندج
با حضور سرلشكر رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، از كتاب «22 روز حماسه و ايثار» در سنندج رونمايي شد.
جانشين مركز مطالعات امنيت پايدار كشور، در اين مراسم كه در تالار مولوي دانشگاه كردستان برگزار شد، گفت: محتواي اين كتاب در 3 فصل در خصوص تلاش ها و ايثارگري هاي رزمندگان در 22 روز حماسه براي آزادسازي سنندج تدوين شده است.
حسن رستگارپناه افزود: پروژه اي با عنوان شهيد بروجردي در زمينه 20 سال مجاهدت رزمندگان در كردستان با دستور فرمانده سپاه و تاييد رهبر معظم انقلاب در چند مرحله آغاز شد.
وي گفت: تاكنون 6 جلد كتاب نيز در موضوعات مختلف به عنوان كتاب هاي مرجع در رابطه با مسائل كردستان چاپ و عرضه شده است.
رستگارپناه در پايان از تدوين و چاپ كتاب هاي ديگري با موضوعات مقاومت و ايثار شهرستان هاي كردستان در آينده نزديك خبر داد.

 



با سرمايه گذاري 14 ميليارد دلاري انجام مي شود
اجراي 24طرح بزرگ پتروشيمي در عسلويه

معاون وزير نفت در امور پتروشيمي از اجرايي شدن 24 طرح بزرگ پتروشيمي در عسلويه با سرمايه گذاري 14 ميليارد دلار خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، عبدالحسين بيات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته، در برنامه پنجم توسعه بيش از 64 طرح بزرگ و عمده پتروشيمي اجرايي مي شوند كه بيش از 48 ميليارد دلار سرمايه گذاري در اين راستا انجام مي شود.
وي با اشاره به موقعيت ممتاز عسلويه در پتروشيمي گفت: تعداد واحدهاي پيش بيني شده براي احداث در منطقه عسلويه تعداد 24 واحد پتروشيمي است كه اين واحدها در برنامه پنجم اجرايي مي شوند.
بيات بيان داشت: براي راه اندازي اين ميزان طرح در پارس جنوبي بيش از 14 ميليارد دلار سرمايه گذاري لازم است كه با تلاش دلسوزان انجام مي شود.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي افزود: هم اكنون ظرفيت پتروشيمي عسلويه بيش از 28 ميليون تن است كه با احداث اين طرح ها ظرفيت پتروشيمي در منطقه عسلويه به 55 ميليون تن مي رسد.

 



معاون رئيس قوه قضائيه: وجود حداقل انحراف و جرم در جامعه اسلامي ما قابل قبول نيست

معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم رئيس قوه قضائيه گفت: در جامعه ما كه از فرهنگ غني ارزش هاي متعالي اسلامي برخوردار است، حتي وجود حداقل جرايم هم قابل قبول نيست و بايد جرايم بيش از پيش كاهش يابند.
«محمدباقر ذوالقدر» روز جمعه در كارگاه علمي و كاربردي مديريت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه در مشهد افزود: بايد با توجه به امر مهم پيشگيري از وقوع جرم، رشد فزاينده جرايم در جامعه را كنترل كرد و يا آنها را كاهش داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، وي گفت: بايد پيشگيري از وقوع جرم را مديريت كرد و به دليل پيچيدگي و تنوع جرايم با سلايق مختلف و برخوردهاي غيرعلمي و غيرمنسجم و نسنجيده نمي توان به نتيجه مؤثري در اين ارتباط دست يافت.
معاون قوه قضائيه گفت: تاكنون بيش از يكهزار و 500 عنوان مجرمانه شناخته شده كه طبق قانون ارتكاب به آنها جرم است، قانون گذار براي آنها مجازات تعريف كرده است.
وي افزود: بايد طبقه بندي درستي از جرايم در كشور صورت گيرد و متأسفانه هم اكنون هيچ بخشي آمار درست و واقعي از ميزان جرايم در حال وقوع در اختيار ندارد.
ذوالقدر گفت: رشد جرايم هزينه هاي مالي و جاني بسياري بر جامعه ما تحميل مي كند و مانعي بزرگ و يا اثري كاهنده بر سر راه پيشرفت جامعه است.
معاون قوه قضائيه گفت: رشد فزاينده فناوريهاي اطلاعات و ارتباطات و دسترسي آسان به سايت هاي مخرب هم در شكل گيري و رشد جرايم نقش بسيار دارد، به طوري كه بيش از 35 ميليون جمعيت كشور كاربران اينترنت هستند. وي افزود: تهاجم و شبيخون فرهنگي نيز از عوامل بسيار مهم در رشد فزاينده جرايم محسوب مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

بنياد سينمايي فارابي در چارت «سازمان سينمايي» تغيير مي كند
معاون امور سينمايي با اشاره به اين كه مطالعاتي روي چارت تشكيلاتي و ساختار سازمان سينمايي در حال انجام است از تغيير ماهيت بنياد سينمايي فارابي در چارت «سازمان سينمايي» خبر داد.
جواد شمقدري به فارس گفت: پيش بيني ما اين است كه بخشي در اين سازمان داشته باشيم به عنوان «مديريت مؤسسات» كه تمامي مؤسساتي كه در حال حاضر زيرنظر معاونت سينمايي هستند، در زير مجموعه يكي از معاونت هاي سازمان سينمايي تعريف شوند.
وي افزود: ممكن است اين ساختار تغيير پيدا كنند و ما ذيل هر حوزه ماموريتي و در كنار كارهاي ستادي يك مؤسسه نيز در كنار آن تعريف شود. البته بايد صبر كنيم تا استخراج نهايي ساختار اين سازمان تكميل شود. معاون سينمايي وزارت ارشاد همچنين گفت: فعلاً كسي از معاونت سينمايي به جشنواره فيلم كن اعزام نشده است.
جواد شمقدري درباره اعزام مديران سينمايي به جشنواره كن ادامه داد: در بخش بازار كن، بنياد سينمايي فارابي، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و مؤسسه رسانه هاي تصويري غرفه دارند، به همين جهت مديران اين سه مؤسسه به همراه مديران امور بين الملل آنها به فرانسه سفر كرده اند.
شمقدري درباره حضورش در جشنواره كن نيز اظهار كرد: من كارهاي ديگري دارم كه بايد به آنها رسيدگي كنم، بنابراين احتمالاً در كن حضور نخواهم داشت.
استقبال مردم از كتاب زندگي شهدا
مدير انتشارات صرير گفت: كتاب «درهاي آسمان» زندگي نامه سردار شهيد «مهدي باكري»، «راز گمشده مجنون» روايت مستندگونه زندگي سردار شهيد «علي هاشمي» و مجموعه «چريك چمران» جزو پرفروش ترين كتاب هاي انتشارات صرير است.
علي موحد اظهار داشت: اين انتشارات با حدود 300 عنوان كتاب در زمينه ادبيات داستاني با موضوع دفاع مقدس، مستندهاي داستاني، روايت داستاني شهداي دفاع مقدس و 37 اثر در زمينه خاطرات جنگ در اين نمايشگاه حضور داشته است.
«اخراجي ها3» به مرز6 ميليارد تومان رسيد
فيلم سينمايي «اخراجي ها3» به كارگرداني مسعود ده نمكي در نهمين و آخرين هفته نمايش خود به مرز فروش شش ميليارد تومان رسيد.
به گزارش فارس، «اخراجي ها3» با توجه به توزيع انبوه سي دي قاچاق فيلم در هفته اول نمايش آن در سينماهاي تهران و شهرستان باز هم توانست مخاطب را با خود همراه كند و پس از 9 هفته نمايش فروش آن به مرز شش ميليارد تومان رسيد.
شكايت ناشران فرانسوي از گوگل
ناشران فرانسوي از «گوگل» شكايت كردند.
به گزارش ايسنا، سه ناشر بزرگ فرانسوي روز پنجشنبه اعلام كردند به خاطر اسكن غيرمجاز كتاب هايشان از «گوگل»، غول اينترنتي آمريكا، شكايت كرده اند.
اين ناشران مدعي اند كه اين موتور جستجوي جهاني بدون اجازه، هزاران كتاب آن ها را اسكن كرده و در كتابخانه مجازي عمومي اش قرار داده است.
انتشارات هاي «گاليمارد»، «فلاماريون» و «البين ميشل» شكايتي را در دادگاه فرانسه تنظيم كرده و تقاضاي 9 ميليارد و 800 ميليون يورو (14 ميليارد دلار) غرامت كرده اند و گوگل هم با احضاريه اي به دادگاه فراخوانده شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14