(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 اردیبهشت 1390- شماره 19926

احداث اولين كارخانه تبديل زباله به انرژي
آموزش مهارت به دانش آموزان دبيرستاني در تمام رشته ها
هشدار 2 عضو شوراي شهر به آلودگي هواي تونل توحيد
گرد و غبار چندين شهر كشور را فلج كرد
وزارت بهداشت كيفيت هواي تهران در شرايط ناسالم قرار دارد
نصب 400هزار تابلوي راهنمايي در جاده هاي كشور
حوادث كوتاه از كشور
بر اثر زلزله 90 درصد ساختمان هاي روستاي خونگاه شهرستان دنا خسارت ديدند
چمران خبر داد : تخفيف 5 درصدي عوارض براي ساختمان هاي داراي نماي آجري
نامه سازمان نظام پزشكي به سازمان ملل
آخر بيزينس
هشدار دستگاه قضا به بزرگ ترين قاچاقچي سوخت كشور
دستگيري قاتل فراري پس از 14 سال
همايش جشن نفس، جشن زندگي
تعداد زايمان هاي سزاريني در كشور بسيار نگران كننده است
گرگ 24 راس گوسفند را در روستاي چهارچريك شازند دريد



شهردار منطقه 4 خبر داد
احداث اولين كارخانه تبديل زباله به انرژي

شهردار منطقه 4 از احداث كارخانه تبديل زباله به انرژي براي نخستين بار در كشور خبر داد و گفت: عمليات احداث اين كارخانه در ضلع شمال بزرگراه شهيد بابايي در محدوده جاده آبعلي آغاز شده است.
به گزارش فارس، حسن كريميان در حاشيه بازديد ميداني از پروژه هاي شاخص منطقه با اعلام اين خبر گفت: به منظور بهره برداري و استفاده بهينه از سرمايه هاي نهفته در دل شهر و كاهش مشكلات زيست محيطي،، قرارداد احداث اولين كارخانه تبديل زباله به انرژي كشور منعقد شده است و به زودي در اين منطقه احداث مي شود.
وي افزود: بيش از 11درصد زباله كلانشهر تهران در منطقه 4 توليد مي شود كه اين ميزان توليد زباله براي منطقه اي در دل شهر تهران رقم قابل توجهي است.
شهردار منطقه 4 اضافه كرد: با احداث اين كارخانه، انرژي مورد نياز سطح منطقه اعم از برق مصرفي معابر، بوستان ها و ساختمان هاي اداري منطقه تامين خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته جهت افزايش سرانه هاي گردشگري، تفريحي، رفاهي و مراكز خريد تجاري در شمال شرق تهران گفت: به منظور توسعه امكانات گردشگري و ايجاد فضاي مطلوب شهري براي جلوگيري از ترددهاي درون شهري، احداث يكي از بزرگترين مراكز تفريحي گردشگري شهر تهران در فضايي حدود 325 هكتار در مجاورت پروژه پارك تفريحي لويزان آغاز شده است.
وي ايجاد پارك آبي و آكواريوم در پارك جنگلي لويزان را از ديگر اقدامات رفاهي منطقه برشمرد و گفت: با توجه به ظرفيت گردشگري اين پارك جنگلي، ساخت اين مجموعه در منار باغ پرندگان مي تواند به افزايش جاذبه هاي گردشگري و جذب گردشگر در منطقه 4 كمك كند.
كريميان ساماندهي ميدان رسالت را از ديگر اقدامات مهم منطقه برشمرد و گفت: ساماندهي ميدان غيرهمسطح رسالت با هدف ارتقاي ضريب ايمني عابران پياده و كاهش حجم ترافيك در دست اقدام قرار دارد و به زودي در 2 فاز اجرا مي شود.

 



وزير آموزش و پرورش خبر داد
آموزش مهارت به دانش آموزان دبيرستاني در تمام رشته ها

وزير آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان دبيرستاني در تمام رشته ها با توجه به نيازهاي جامعه بايد يك مهارت بياموزند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به اهميت فراگيري يك مهارت از سوي دانش آموزان گفت: دانش آموزان دبيرستاني در تمام رشته ها بايد يك مهارت بياموزند كه اين موضوع هم مصوبه قانون برنامه پنجم و هم جزء سند تحول بنيادين است.
وي تصريح كرد: البته در اين برنامه قرار نيست تمام دبيرستان ها به هنرستان تبديل شوند.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: مهارت آموزي دانش آموزان با توجه به نيازهاي جامعه، بازار كار و اشتغال و تمامي امور مرتبط با مهارت آموزي تنظيم مي شود.
وي درباره زمان شروع اين طرح گفت: برنامه هاي مطالعاتي طرح با كار كارشناسي و تشكيل كميته اي در اين زمينه در سال جديد آغاز شده است.
حاجي بابايي با مثبت ارزيابي كردن وضعيت آموزش و پرورش اظهار داشت: احساس مي كنم آموزش و پرورش با سرعت، قدرت و شتاب در همه زمينه ها در حال پيشرفت است و همه از جمله دولت، مسئولان و مردم براي تحقق اهداف به آموزش و پرورش كمك مي كنند.
ثبت نام 80 هزار متقاضي براي شركت در آزمون
فني و حرفه اي
معاون سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام 80 هزار متقاضي براي شركت در آزمون فني و حرفه اي خبر داد.
ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در پاسخ به اين سؤال كه تاكنون چه تعداد متقاضي براي شركت در آزمون سراسري فني و حرفه اي شركت كرده اند، گفت: تاكنون حدود 80 هزار متقاضي براي شركت در آزمون سراسري فني و حرفه اي ثبت نام كرده اند.
وي با بيان اينكه متقاضيان مي توانند تا 25 ارديبهشت ماه براي شركت در آزمون سراسري فني و حرفه اي ثبت نام كنند، گفت: ظرفيت هاي آزمون فني و حرفه اي با توجه به درخواست آموزشكده هاي فني و حرفه اي در رشته هاي شبانه در حال افزايش است.
خدايي خاطرنشان كرد: تاكنون 15 هزار ظرفيت براي رشته هاي شبانه در نظر گرفته شده بود كه به احتمال بسيار قوي اين ظرفيت به 25 تا 30 هزار خواهد رسيد، البته ساير ظرفيت هاي آزمون سراسري فني و حرفه اي به قوت خود باقي است.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور در پايان تصريح كرد: 35 هزار ظرفيت براي رشته هاي روزانه و 76 هزار ظرفيت براي رشته هاي غيرانتفاعي آزمون فني و حرفه اي درنظر گرفته شده است.

 



هشدار 2 عضو شوراي شهر به آلودگي هواي تونل توحيد

2 عضو شوراي اسلامي شهر تهران درباره آلودگي هواي تونل توحيد هشدار داده و اعلام كردند وضعيت آلودگي در داخل اين تونل بزرگ شهري بحراني است.
به گزارش فارس حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص آلودگي هواي تونل توحيد گفت: با پيمانكاران مربوطه برخورد شده و در حال رفع نواقص هستند.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه پيمانكار و مشاور در اجراي كار قصور كرده اند، گفت: به نظر مي رسد شهرداري بايد با اين موضوع برخورد قضايي كند.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه شهرداري براي اجراي پروژه تونل توحيد زحمات زيادي كشيده است، گفت: مشاور و پيمانكار در اجرا كوتاهي كرده اند كه بايد پيگيري كنيم.
بيادي تاكيد كرد كه تونل توحيد از لحاظ آلودگي مشكل دارد اما به لحاظ سازه مشكلي در اين پروژه وجود ندارد.
حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران و توسعه شوراي شهر نيز گفت: در زمان اجراي پروژه تونل توحيد پيشنهاد داده بوديم كه براي حفره هايي كه در مسير تونل وجود دارد تدبيري شود. وي ادامه داد: حداقل ماهي يك بار در زمان اجراي تونل از اين پروژه بازديد مي كرديم و يكي از توصيه هاي ما اين بود كه مطالعات صورت گيرد چرا كه اين تونل در بافت شهري است.
رئيس كميسيون عمران و توسعه شوراي شهر اضافه كرد: بايد مطالعه درباره مغارها و حفره ها انجام مي شد اما دوستان به اين موضوع توجه نكردند.

 



گرد و غبار چندين شهر كشور را فلج كرد

سرويس شهرستان ها:
گردوغبار و وزش باد شديد باعث تعطيلي مدارس در استان آذربايجان شرقي و فلج شدن زندگي مردم در شهرهاي قصرشيرين و دهلران شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز ورود ذرات ريز از جنوب به شمال غرب كشور، باعث آلودگي هواي تبريز و اعلام وضعيت بحراني در اين شهر و بسياري از شهرهاي ديگر استان آذربايجان شرقي شد و مدارس را به تعطيلي كشاند.
بيوك رئيسي، دبيركميته اضطراري آلودگي هواي استان در اين باره گفت: ميزان ميانگين ذرات معلق در هواي تبريز 6 برابر شده و مدارس پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي ديروز در اين شهر و كل استان تعطيل شد.
گزارش خبرنگار كيهان از دهلران نيز حاكي است از بامداد ديروز گردوغبار همراه با وزش باد شديد زندگي در شهرستان مرزي دهلران را مختل كرد شدت گردوغبار ديد افقي را به 200 متر رساند و سرعت باد با 60 كيلومتر باعث قطع برق در سطح شهرستان، شكستن درختان و برخي شيشه هاي منازل و ادارات اين شهرستان شد.
سازمان هواشناسي پيش بيني كرده است وزش باد و گردوغبار تا اواسط هفته در دهلران ادامه يابد.
به گزارش ايرنا از قصر شيرين يك جبهه هواي غبارآلود كه از جمعه وارد شهرستان شده است ديد افقي را در قصر شيرين به 800 متر كاهش داد.
بنا بر گزارش ايستگاه هواشناسي قصرشيرين، ديد افقي در اين شهر ديروز با ديد افقي يك هواي سالم 9 هزار و 200 متر فاصله داشت و اين نشان از آلودگي اين منطقه است كه موجب بروز خطراتي براي ساكنان اين منطقه شده است.
شبكه بهداشت و درمان قصرشيرين نيز در همين رابطه طي اطلاعيه اي از شهروندان خواست حتي المقدور از منازل خود خارج نشده و در صورت لزوم از ماسك و يا دستمال مرطوب استفاده كنند.

 



وزارت بهداشت كيفيت هواي تهران در شرايط ناسالم قرار دارد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اعلام اينكه كيفيت هواي پايتخت در شرايط ناسالم قرار دارد از بيماران قلبي و تنفسي، سالخوردگان و كودكان خواست از فعاليت سنگين و طولاني در هواي آلوده خودداري كنند.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، عموم مردم بايد فعاليت سنگين و طولاني مدت خود را در هواي آزاد آلوده تا حد ممكن كاهش دهند.
با توجه به گزارش هاي دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا، كيفيت هواي تهران هم اكنون در شرايط ناسالم قرار دارد.
براساس اطلاعات دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا در شهر تهران، شاخص كيفيت هوا 156 و آلاينده اصلي ذرات معلق (2/5 PM) است كه در اين شرايط، هوا ناسالم تلقي مي شود.

 



رئيس سازمان راهداري خبر داد
نصب 400هزار تابلوي راهنمايي در جاده هاي كشور

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور از نصب 400هزار تابلوي راهنمايي در جاده هاي كشور طي سال جاري خبر داد.
دكتر شهريار افندي زاده با بيان اعلام دهه ايمني در جهان طي روزهاي گذشته گفت: به همين منظور در كشور نيز اقدامات لازم با وزارتخانه ها و 22 ارگان انجام مي شود تا ميزان تخلفات در اين دهه تا 50 درصد كاهش پيدا كند.
وي به ايسنا گفت: در سال 90، نصب دوربين هاي ثبت سرعت(ثبت تخلف) در 4 محور شروع شده و براي ساير محورها نيز فراخوان عمومي اعلام خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه اعتبار اين كار از بند الف ماده 23 قانون رسيدگي به تخلفات راهنمايي دريافت مي شود افزود: بررسي ها نشان مي دهد با انجام اين كار در محورهاي پرتصادف، 20 درصد كاهش در ميزان تصادفات را شاهد خواهيم بود.
رئيس سازمان راهداري با اشاره به اين كه سرعت و سبقت غيرمجاز يكي از مهمترين عامل هاي تصادف رانندگي است خاطرنشان كرد: در سال 90 حداقل 400هزار تابلوي راهنمايي براي نحوه استفاده از جاده ها در كشور نصب خواهد شد.افندي زاده همچنين ادامه داد: در خصوص بهسازي و روكش آسفالت و برطرف شدن نقاط پرحادثه، 5هزار كيلومتر از راه هاي شرياني كشور را در برنامه امسال داريم.

 



حوادث كوتاه از كشور

7 كشته و زخمي حاصل تصادف
كرمان- فارس: يك دستگاه خودروسواري با چهار سرنشين كه در مسير بازگشت از جشن عروسي بود با يك دستگاه خودرو وانت پيكان كه از سمت مقابل در حركت بود به شدت برخورد كرده و راننده وانت در دم جان خود را از دست داد.
در اين حادثه 2 سرنشين ديگر و همچنين 4 سرنشين سواري پيكان مجروح شدند.
امحاي مشروبات الكلي
كلاردشت- فارس: در پي اطلاعات مردمي به 110 در زمينه چهار كارگاه مشروب كشي در جنگل هاي كلاردشت ماموران نيروي انتظامي وارد عمل شده و ضمن شناسايي 4 كارگاه مذكور مقدار 16 هزار ليتر مشروبات الكلي به همراه ادوات و دستگاه تبخير كشف شد.
كشف روغن قاچاق
رشت- خبرنگار كيهان: ناظر گمركات گيلان از كشف يك محموله قاچاق در گمرك آستارا خبر داد.
اين محموله قاچاق شامل يك هزار و 685 كارتن روغن مايع خوراكي بود كه از كشور در حال خروج بود و توسط كاركنان گمرك آستارا كشف و توقيف شد.
دستگيري اعضاي باند جعل مدارك
ايلام- فارس: ارايه مدرك جعلي توسط زني كه قصد داشت اسم فرزند خردسالش را به گذرنامه خود اضافه كند پرده از راز فعاليت باند جاعل در ايلام برداشت.اين زن كه قصد داشت فرزند خردسالش را به صورت غيرقانوني از كشور خارج كند به همراهي برخي از دوستانش اقدام به جعل مدارك كرد.
با مراجعه زن به اداره مهاجرت و گذرنامه انتظامي استان ايلام براي اضافه كردن نام فرزند خود به گذرنامه راز مدارك جعلي افشا شد و دستگيري اعضاي باند جعل در ايلام كليد خورد.

 



بر اثر زلزله 90 درصد ساختمان هاي روستاي خونگاه شهرستان دنا خسارت ديدند

در اثر زمين لرزه پنجشنبه هفته گذشته به بيش از 90درصد ساختمان هاي روستاي خونگاه در شهرستان دنا از توابع اين استان خسارت وارد شد.
زمين لرزه اي به بزرگي
8/4 در مقياس امواج دروني زميني (ريشتر) بعدازظهر پنجشنبه هفته گذشته حوالي شهر سي سخت استان كهگيلويه و بويراحمد را لرزاند.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر كهگيلويه و بويراحمد شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: از مجموع 100 خانه روستايي خونگاه دو مورد كه خالي از سكنه بودند تخريب كامل شد.
مهدي نويدي گفت: به دليل حضور بيشتر ساكنين روستا در يك مراسم جشن عروسي در يكي از روستاهاي همجوار، اين زلزله نسبتا قدرتمند هيچگونه تلفات جاني براي ساكنين نداشته است.
وي اظهار داشت: براي ارزيابي اوليه و ثانويه، اسكان و انتقال مصدومين و مجروحين احتمالي، نيروهاي واكنش سريع امدادي هلال احمر با خودروهاي نجات و آمبولانس به منطقه آسيب ديده سي سخت اعزام شدند و امكانات امدادي نظير چادر در اختيار ساكنان قرار گرفت.
نويدي اضافه كرد: به دنبال كسب خبر وقوع زمين لرزه در اين منطقه بلافاصله ستاد بحران سازمان امداد و نجات هلال احمر تشكيل شد و با برقراري ارتباط فوري با جمعيت هلال احمر استان كهگيلويه و بويراحمد، دستورات لازم ستادي از اتاق بحران صادر و هماهنگي هاي لازم براي اعزام تيم هاي امدادي اعزام سريع با تجهيزات و امكانات لازم امدادرساني در منطقه آسيب ديده صورت پذيرفت.
نويدي بيان كرد: تيم هاي عمليات بهداشت و درمان اضطراري، نجات، رهاسازي و آواربرداري به عنوان اولين تيم هاي امداد و نجات از دقايق اوليه پس از اعلام خبر سانحه در منطقه آسيب ديده حاضر شدند.

 



چمران خبر داد : تخفيف 5 درصدي عوارض براي ساختمان هاي داراي نماي آجري

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از تخفيف 5 درصدي عوارض براي ساختمان هاي داراي نماي آجري خبر داد.
به گزارش مهر مهدي چمران گفت: با هدف رعايت نمادهاي ايراني- اسلامي در ساخت بناها و ساختمان هاي شهر تهران، افرادي كه در نماي ساختمان خود از آجر استفاده كنند مي توانند از 5 درصد تخفيف عوارض شهرداري بهره مند شوند.وي گفت: به منظور جلوگيري از اشاعه نمادهاي وارداتي در نماي ساختمان ها، از سازندگاني كه از نماهاي كامپوزيت و شيشه اي استفاده كنند عوارض شهرداري بيشتري دريافت مي شود.

 



نامه سازمان نظام پزشكي به سازمان ملل

در پي دستگيري و شكنجه جمع كثيري از پزشكان مومن و انقلابي بحرين توسط حكام جنايتكار بحريني و متجاوزان سعودي سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران طي نامه هاي جداگانه اي به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد و ژاكوب كلن برگر، رئيس كميته بين المللي صليب سرخ، خواستار اعمال وظايف و اختيارات قانوني آن سازمان ها و بكارگيري تمام ظرفيت آنها براي جلوگيري از اين جنايت و محاكمه عاملين شد. متن اين نامه به شرح ذيل است:
در آغاز هزاره سوم در حالي كه انتظار مي رفت جامعه بشري با افزايش آگاهي و تعامل و تبادل اطلاعات جهاني و كاربردي شدن شعارهاي دفاع از حقوق انساني شاهد نسل كشي و تجاوزات بي شرمانه به حريم انسانيت نباشد، لكن متاسفانه با برخورد دوگانه قدرت هاي سلطه گر در برابر حوادث جهاني روبرو بوده و در حالي كه با بهانه قرار دادن اسارت يك سرباز در صحنه جنگ شاهد تجاوزات نظامي و دادگاه هاي بين المللي و صدور قطعنامه هاي مراجع جهاني هستيم از ديگر سو در قبال كشتار هزاران ليبيايي، يمني و بحريني و تأسف بارتر از آن ضرب و شتم و بازداشت و شكنجه كادر پزشكي كه به وظيفه حرفه اي و انساني خود عمل مي كنند هيچ واكنشي نشان داده نشده و حتي پوشش رسانه اي خبر نيز در حداقل ممكن است چه رسد به برخورد و مجازات عاملين اين جنايات هولناك.
سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران از سوي خود و انجمن هاي علمي پزشكي كشور و كليه گروه هاي پزشكي و پيراپزشكي ايران از جامعه پزشكي بحرين كه عليرغم فشارها و برخورد ددمنشانه حكام جنايتكار بحريني و متجاوزان سعودي به وظايف حرفه اي و انساني خود عمل مي كنند ضمن دفاع از اين عزيزان خواستار اعمال وظايف و اختيارات قانوني آن سازمان محترم و بكارگيري تمام ظرفيت خود براي جلوگيري از اين جنايات و محاكمه عاملين آنها مي باشد.

 



آخر بيزينس

ركود اقتصادي، كسادي كار و زياد شدن دست در برخي از مشاغل باعث شده تا صاحبان حرف براي جلب مشتري دست به روش هاي ابتكاري جديدي بزنند. نمونه بارز آن اين آگهي است كه بر روي ديوار بازار رضا(ع) واقع در مشهد مقدس نصب شده است، ظاهرا منظور از جوانان مشتري ك ش، جواناني هستند كه با جار زدن مشتري جلب مي كنند.

 



رئيس كل دادگستري استان بوشهر خبر داد
هشدار دستگاه قضا به بزرگ ترين قاچاقچي سوخت كشور

رئيس كل دادگستري استان بوشهر گفت: در صورت عدم حضور متهم اصلي بزرگ ترين پرونده قاچاق سوخت كشور شركت پرنده آبي بوشهر (متهم به قاچاق سوخت) ضبط مي شود.
به گزارش فارس از بوشهر، حيدر بحراني در نشستي خبري در ارتباط با آخرين وضعيت «ه.پ» متهم بزرگ ترين قاچاقچي سوخت كشور اظهار داشت: نفر اصلي اين پرونده متهم به قاچاق حدود دو ميليون و 200 هزار ليتر سوخت است و پرونده نيز در حال اجراست و چنانچه متهم در موعد مقرر در دادگاه حاضر نشود، شركت قاچاق كننده سوخت ضبط مي شود.
وي افزود: هرچند وكيل اين متهم اخيرا مراجعه كرده و عنوان داشته كه موكلش را به زودي در دادگاه حاضر مي كند، اما اگر متهم حاضر نشود حكم را اجرا مي كنيم.
رئيس كل دادگستري استان بوشهر با بيان اينكه متهم اصلي پرونده را ممنوع الخروج كرديم، افزود: به متهم توصيه مي كنيم بهتر است در دادگاه حاضر شود و حقوق دولت را پرداخت و خود را از بلاتكليفي نجات دهد.
بحراني در ارتباط با ديگر پرونده هاي مهم در استان بوشهر گفت: به منظور رسيدگي سريع به پرونده هاي مهم با تشكيل كميته اي در اداره كل دادگستري استان، در صورت رسيدگي صحيح به پرونده و فراهم بودن ابزارهاي لازم، راي كمتر از يك ماه صادر مي شود.

 



دستگيري قاتل فراري پس از 14 سال

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
فراري متهم به قتل پس از 14 سال فرار در شهرهاي مختلف كشور توسط پليس آگاهي نيروي انتظامي جزيره كيش دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي جزيره كيش در اين باره گفت: در پيگيري هايي كه براي متهمين فراري در دستور كار پليس آگاهي است گزارش هايي دريافت كرديم مبني بر اينكه يك فراري متهم به قتل در جزيره كيش ديده شد كه بدون فوت وقت موضوع در دستور كار مأمورين جنايي ما قرار گرفت آنهم بدون اينكه اطلاعات چنداني از اختفاي متهم از سوي استان محل وقوع قتل به ما داده شود. سرهنگ ثقفي افزود: با انجام تحقيقات و تجسس در مناطق مختلف جزيره كيش سرانجام محل اختفاي متهم به قتل توسط مأموران آگاهي كيش شناسايي و در يك عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير و پس از مراحل بازجويي مشخص شد كه نامبرده 14 سال قبل شوهر خواهر خود را به انگيزه اختلافات خانوادگي به قتل رسانده بود و در اين مدت 14 سال به شهرهاي مختلف فرار مي كرد تا از چنگ قانون بگريزد اما سرانجام توسط مأمورين قانون در اداره آگاهي جزيره كيش به دام افتاد و براي انجام مراحل و تشريفات قانوني به مراجع قضايي ذي صلاح انتقال يافت.

 



5 و 6 خرداد برگزار مي شود
همايش جشن نفس، جشن زندگي

هشتمين گردهمايي بزرگداشت پيوند اعضا در تاريخ 5 و 6 خرداد ماه جاري در مجموعه ورزشي انقلاب آكادمي ملي المپيك و پاراالمپيك برگزار مي شود.
به گزارش كيهان اين همايش به منظور سپاس از مقام والاي خانواده هاي اهداكننده عضو و ارتقاي سطح فرهنگ جامعه و با حضور هنرمندان، ورزشكاران، مسئولان كشور، گيرندگان عضو از ساعت 18 الي 24 در بزرگراه نيايش، مجموعه ورزشي انقلاب آكادمي ملي المپيك و پاراالمپيك برگزار مي شود.

 



تعداد زايمان هاي سزاريني در كشور بسيار نگران كننده است

بابل - خبرنگار كيهان:
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بابل از سزارين هاي نگران كننده در ايران خبر داد.
دكتر حسن اشرفيان اميري در همايشي كه به مناسبت روز ماما برگزار شد، در خصوص ميزان مرگ و مير مادران گفت: در هر 100 هزار تولد نوزاد بين 46 دانشگاه كشور دانشگاه علوم پزشكي بابل رتبه اول را دارد.
وي همچنين گفت: در روش پيشگيري مدرن بارداري از كشورهاي ديگر عقب هستيم و بايد گفت تعداد بارداري ناخواسته تا چند سال پيش 43 درصد بوده است كه با تلاش زياد به 21 درصد كاهش يافته است زيرا بسياري از مادران، راه مصرف درست مواد ضدبارداري را نمي دانند. اشرفيان اميري افزود: در حال حاضر 60 درصد از مادران، سه ماه قبل از بارداري زير نظر جامعه مامايي هستند تا با اين نظارت از بارداري پرخطر جلوگيري شود. وي با بيان اينكه زايمان به صورت سزارين در كشور نگران كننده است، اظهار داشت: براساس آمار 90 درصد سزارين هاي كشور در بخش هاي خصوصي و 75 درصد در بخش هاي دولتي انجام مي شود و اين در حالي است كه اين ميزان در آمار جهاني 45 درصد است.

 



گرگ 24 راس گوسفند را در روستاي چهارچريك شازند دريد

گرگ گرسنه با حمله به طويله يك دامدار در روستاي چهارچريك از توابع شهرستان شازند 24 راس گوسفند را تلف كرد.
به گزارش ايرنا، اين حادثه شامگاه جمعه به وقوع پيوست كه در اثر آن نيمي از دامهاي اين دامدار از بين رفتند.به گفته شاهدان عيني گرگ گرسنه پس از كشتن گوسفندان در تاريكي شب گريخت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14