(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 اردیبهشت 1390- شماره 19928

حديث دشت عشق
آيا بسكتبال مي تواند در چين موفق ياشد؟! 4 ماه فرصت براي قهرماني در آسيا وكسب سهميه المپيك
نايب قهرماني كشتي جوانان ايران با 2طلا، يك نقره و 2برنز
قهرمان دوي ماراتن المپيك درگذشت
ملي پوشاني كه اردو را ترك كردند به درد ما نمي خوردندرضازاده: باقري همه كاره تيم ملي است
سلطان رس مقابل مرد شماره 2 زانو زد جو كوويچ باز هم نادال را شكست داد
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي كاراته
اخبار كوتاه از فوتبال
اعزام آزمايشي ورزشكاران ايراني به محل برگزاري المپيك لندن



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «احمد پرفامي»
از خط رهبري منحرف نشويد
در سال 1345هـ .شمسي در شهرستان بهشهر (نقاش محله) در خانواده اي مذهبي قدم به عرصه هستي نهاد. در سيزده سالگي وي؛ انقلاب شكوهمند اسلامي شروع شد و از همان نوجواني مشغول فعاليت و مبارزه با رژيم ستم شاهي گرديد. پس از پيروزي انقلاب و تشكيل بسيج به عضويت بسيج محله درآمد. در كلاس دوم راهنمايي بود كه براي دفاع از اسلام و كشور به نداي هل من ناصر حسين زمان (خميني كبير) لبيك گفت و عازم جبهه شد. احمد عاشق شهادت بود. هنگام خداحافظي از پدر و مادر گفت: برايم ناراحت نباشيد ممكن است ديگر برنگردم؛ اميدوارم اين لياقت را داشته باشم به افتخار شهادت نائل شوم.
احمد در وصيت خود خطاب به پدر و مادرش نوشت: از شما مي خواهم كه از خط رهبري منحرف نشويد و همچون كوهي در مقابل كفر بايستيد و با شهيد شدن من از اسلام عزيز دور نشويد.
احمد در وصيت خود خطاب به برادران و خواهران مي نويسد برايم ناراحت نشويد براي اينكه من شهيد شدم و «شهيد قلب تاريخ است».
سرانجام احمد در تاريخ 4/1/1361 در عمليات فتح المبين در منطقه رقابيه جام شهادت را سر كشيد و به لقاء الله پيوست.

 



آيا بسكتبال مي تواند در چين موفق ياشد؟! 4 ماه فرصت براي قهرماني در آسيا وكسب سهميه المپيك

چهارماه ديگر مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا آغاز مي شود با اين حال هنوز برنامه هاي فدراسيون براي دفاع از عنوان قهرماني ايران در اين رقابت ها نهايي نشده و حتي زمان آغاز اردوهاي آماده سازي تيم ملي هم مشخص نيست.
ايران طي چهارسال گذشته در دو دوره متوالي موفق به كسب عنوان قهرماني مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا شد اما تصميمي كه فيبا آسيا مبني بر برگزاري دوره جديد اين رقابت ها درچين و شهر «ووهان» گرفت اين زنگ خطر را براي بسكتبال ايران به صدا درآورد كه چيني ها سخت به دنبال قهرماني در جام بيست و ششم هستند.
قهرماني در مسابقات بسكتبال 2011 قهرماني مردان آسيا بيشتر از اين جهت حائز اهميت است كه فقط تيم نخست به عنوان تنها نماينده آسيا سهميه بازي هاي المپيك 2012 لندن را به دست خواهد آورد. سهميه اي كه چهارسال پيش براي نخستين بار نصيب بسكتبال ايران شد. اما امسال چيني ها سخت به دنبال تصاحب آن هستند و تلاش براي رسيدن به آن را از چندماه پيش و با گرفتن امتياز ميزباني از لبنان آغاز كردند.
اين درحالي است كه تيم ملي بسكتبال ايران به دليل پيگيري رقابت هاي باشگاهي ليگ برتر هنوز اردوهاي تداركاتي خود را براي شركت در دور جديد مسابقات آغاز نكرده و حتي هنوز برنامه هاي آماده سازي اين تيم هم نهايي نشده است! اگرچه مربيان تيم ملي مي گويند علت اعلام نشدن برنامه ها نهايي نشدن آنها نيست؛ بلكه بررسي دقيق تر براي نتيجه گيري بهتر است!
درهر صورت تغيير و جابه جايي محل برگزاري مسابقات بسكتبال مردان آسيا، كار را بيشتر از هر كشوري براي ايران سخت كرده كه جدي ترين حريف چين براي فتح جام قهرماني به شمار مي رود. البته ايران در جام 2009 و در شهر تيانجين چين تيم ملي اين كشور را شكست داد و قهرمان شد اما بازي هاي آسيايي گوانگجو نشان داد كه از اين پس بيرون شدن درخاك چيني ها نيازمند فاكتورهاي كامل و زيادي است. آيا در فرصت چهارماه باقي مانده مي توان فاكتورهاي لازم براي شكست چين، ديگر كشورها و در نهايت قهرمان شدن دوباره را فراهم كرد؟!
محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال در پاسخ به اين پرسش مي گويد: «زمان باقي مانده خوب است چون نياز هر تيم و بازيكني براي حضور درهر رويدادي تمرينات مداوم است. اين شرايط براي ملي پوشان ما در قالب ليگ پويايي كه داريم مهيا شده است. آنها در تمام ايام هفته آماده هستند. بنابراين به محض پايان مسابقات و پس از چند روز استراحت تمرينات ملي را آغاز مي كنند.»
بيست و ششمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا 24 شهريورماه تا 3 مهرماه در ووهان چين برگزار مي شود. بسكتبال چين كه با داشتن 14 مدال طلا پرافتخارترين تيم آسيا به شمار مي رود پس از دو دوره ناكامي در قهرماني و با وجودي كه احتمال حضور «يائو مينگ» در تركيب اين تيم قطعي نيست براي قهرماني دوباره دورخيز كرده است.

 



نايب قهرماني كشتي جوانان ايران با 2طلا، يك نقره و 2برنز

تيم كشتي فرنگي جوانان ايران در پايان رقابت هاي جام قهرمانان تركيه با 2مدال طلا، يك نقره و 2برنز پس از تيم ميزبان به مقام نايب قهرماني رسيد.
تيم ايران كه خود را براي شركت در رقابت هاي آسيايي و جهاني آماده مي كند در اين رقابت ها توسط سامان عبدولي و مهدي زيدوند در اوزان 55 و 66كيلو 2مدال طلا، كمال محمد عليزاده در 74 كيلو يك مدال نقره و حميدرضا خامسي و مهرداد بايندور در 50و 96 كيلو 2مدال برنز كسب كرد. در رده بندي تيمي نيز تركيه ميزبان رقابت ها با 75 امتياز قهرمان شد، ايران با 51 امتياز دوم شد و تيم هاي ارمنستان و روسيه با 45امتياز و بدليل مرغوبيت مدال به ترتيب سوم و چهارم شدند. در اين مسابقات 14كشور حضور داشتند.
در روز پاياني اين مسابقات مجيد علياري نماينده كشورمان در 84كيلو كه موفق به راهيابي به ديدار نيمه نهايي شده بود در اين مرحله مقابل اسلام آتم از تركيه مغلوب شد و در ديدار رده بندي نيز مقابل موسار دوگوچين اف از روسيه شكست خورد و پنجم شد.
همچنين بهزاد قاسمي و يوسف قادريان كه قرار بود با صلاحديد ناصر نوربخشي سرمربي تيم كشتي فرنگي جوانان در يك وزن بالاتر به ميدان بروند با مخالفت نماينده فيلا نتوانستند در اين رقابت ها شركت كنند. مهرداد مرداني در 50كيلو نيز نتوانست مانند قاسمي و قادريان در اين رقابت ها صاحب مدال شود.تيم كشتي فرنگي جوانان كشورمان خود را براي شركت در رقابت هاي آسيايي اندونزي در خرداد و جهاني روماني در مرداد ماه آماده مي كند.

 



قهرمان دوي ماراتن المپيك درگذشت

دونده كنيايي كه سابقه قهرماني المپيك 2008 را در كارنامه خود داشت، با سقوط از بالكن خانه اش درگذشت.
ساموئل وانجيرو كه در المپيك 2008 پكن به عنوان نخستين ورزشكار كنيايي مدال طلاي المپيك را در رشته ماراتن بر سينه زد، يكشنبه شب با سقوط از بالكن خانه اش، درگذشت. مرگ اين دونده كه در شهري با نام ناياهارو در شمال غربي نايروبي زندگي مي كرد، بوسيله پزشكان بيمارستان محلي تاييده شده است. به گفته پليس منطقه اي بدن وانجيرو پس از سقوط به شدت آسيب ديده و بيني و دهان وي متلاشي شده است.

 



ملي پوشاني كه اردو را ترك كردند به درد ما نمي خوردندرضازاده: باقري همه كاره تيم ملي است

رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: ملي پوشاني كه اردو را ترك كردند به درد تيم ملي نمي خوردند چون هر 2 نفر نتايج ضعيفي را در آسيا كسب كرده بودند.
حسين رضازاده در مورد عملكرد تيم ملي وزنه برداري نوجوانان گفت: 4 نماينده را به رقابت هاي پرو اعزام كرديم كه 3 نفر از اين جمع توانستند مدال كسب كنند. در حال سرمايه گذاري بر روي نوجوانان هستيم تا پشتوانه خوبي را براي تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان پديد بياوريم. اعضاي تيم ملي پس از بازگشت از پرو اردوي خود را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا از خردادماه سال جاري آغاز مي كنند.
رضازاده در مورد اردوي تيم ملي وزنه برداري و تغيير و تحولات شكل گرفته در اين مورد گفت: كسي از اردو خط نخورد و ملي پوشاني كه رفتند با نظر شخصي اردو را ترك كردند. يك نفر هم به دليل مصدوميت رفت.
رضازاده با اعلام اينكه نفرات دعوت شده با نظر كوروش باقري، سرمربي تيم ملي به اردو دعوت شده و وي در اين مورد دخالتي نداشته است، ادامه داد: براي هر نفر در اردوي ماهشهر در روز يكصد هزار تومان هزينه مي شود. نفراتي كه در اردو هستند بايد به سختي تمرين كنند و باتوجه به اينكه ملي پوشان، جواناني 21 تا 22 ساله هستند بايد تمرينات سنگين و مرتبي را براي موفقيت انجام دهند.
وي تصريح كرد: امثال من، باقري و توكلي با زحمات سخت و تمرينات دشواري كه پشت سر گذاشتيم، توانستيم به موفقيت هاي جهاني دست پيدا كنيم. اما دو نفري كه اردو را ترك كردند بهانه شان سنگيني تمرينات بود وگرنه ساير ملي پوشان مانند عسگري، سليمي و... در اردو همين تمرينات را به صورت منظم برگزار مي كنند. تنها دليل ترك اردو توسط ملي پوشان، بهانه سختي و فشار زياد تمرينات بود. شايد آنها بيرون از اردوي تيم ملي مشكلي داشتند و به اين بهانه اردو را ترك كردند. اينها به درد تيم ملي هم نمي خوردند چون هر دو نتايج ضعيفي را در آسيا كسب كردند. رضازاده در پاسخ به اين سؤال كه آيا كوروش باقري در مسائل مختلف از وي مشورت مي گيرد، عنوان كرد: بله. ما چندين سال است كه در كنار هم هستيم و وي در موارد مختلف با من مشورت مي كند و من هم نظرم را مي دهم اما وي در تصميم گيري مستقل عمل مي كند. تمام كارهاي مربوط به اردو را به باقري سپرده ام و اطمينان كامل را به او دارم.

 



سلطان رس مقابل مرد شماره 2 زانو زد جو كوويچ باز هم نادال را شكست داد

نادال مدافع عنوان قهرماني و سلطان رس در مسابقات جهاني تنيس در چهارمين فينال پياپي مقابل نواك جوكوويچ در فينال مسابقات مسترز رم باز هم شكست خورد تا تنيسور جوان صرب به موفقيتي ديگر دست يابد.
نواك جوكوويچ در ديدار يكشنبه شب مقابل نادال در دو ست پياپي به پيروزي رسيد تا به سي و ششمين برد متوالي خود دست يابد. نادال كه به سلطان رس شهرت دارد پس از شركت در مسترز مادريد در مسترز رم نيز از تنيسور شماره دو جهان شكست خورد تا مرد شماره يك تنيس جهان در فاصله كمتر از ده روز دو بار مغلوب حريف صربستاني خود شده باشد. سايت نادال نيوز پس از شكست تنيسور شماره يك دنيا مقابل جوكوويچ با طرح يك سؤال ناراحتي خود را از چهارمين شكست متوالي نادال مقابل اين مقابل تنيسور صرب اعلام كرد. در اين سايت اين سؤال مطرح شده است كه «چگونه مي توان در برابر مشكلي به نام نواك فائق آمد؟!»

 



آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي كاراته

دور جديد تمرينات تيم ملي كاراته براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا از امروز در تهران آغاز خواهد شد.
رقابت هاي كاراته قهرماني آسيا اول و دوم مردادماه به ميزباني چين برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران با تركيبي كامل دراين دوره از مسابقات به روي تاتامي خواهد رفت. دور جديد تمرينات اين تيم از امروز در مجموعه كبكانيان تهران برگزار خواهد شد. طي هفته هاي گذشته با برگزاري مراحل مختلف رقابت هاي انتخابي تيم ملي تركيب نهايي اين تيم براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا مشخص شد.
برهمين اساس تيم ملي كاراته كشورمان با تركيب وحيد حسني پور، امير مهدي زاده، حامد زيگسازي، سعيد فرخي، مهدي سلطاني و ذبيح اله پورشيب در بخش انفرادي و ابراهيم حسن بيگي، نادر جودت، مهدي دولي خاني، احسان حيدري، رسول همرنگ و فرزاد عباس زاده در بخش تيمي به مسابقات قهرماني آسيا اعزام خواهد شد. فدراسيون كاراته در تلاش است تا قبل از اعزام تيم ملي به مسابقات قهرماني آسيا يك اردوي مشترك با تيم ملي تركيه برگزار كند. مقدمات اين كار فراهم شده و در صورت پاسخ مثبت فدراسيون تركيه اين اردو تشكيل خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ادعاهاي واهي عربستاني ها ادامه دارد
تيم هاي عربستاني با وجود آن كه از سوي AFC با جريمه روبه رو شدند، همچنان به ادعاهاي واهي خود ادامه مي دهند.روزنامه عكاظ عربستان در گزارشي ادعا كرد كه يك كارشناس ايراني با مصاحبه در يك روزنامه اعلام كرده كه هواداران پيروزي، استقلال و ذوب آهن در جريان ديدار با تيم هاي عربستاني شعار سياسي سر داده و تخلف هايي مرتكب شده اند. در واقع هواداران ايراني با اين تخلفات، ورزش و سياست را به هم ربط داده اند. به نوشته اين روزنامه مرتكب شدن چنين تخلفي با توجه به ماده 58 آيين نامه فيفا و AFC بايد با محروم شدن تيم از بازي با حضور تماشاگر همراه شود.
سعيدلو قهرماني سپاهان را تبريك گفت
رئيس سازمان تربيت بدني موفقيت تيم فوتبال سپاهان را در دهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر ايران تبريك گفت.
در قسمتي از متن پيام تبريك سعيدلو آمده است: پس از درخشش جالب توجه در مرحله گروهي فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا كه شور و شعف وصف ناپذيري را در ميان تك تك فوتبال دوستان ايران به ويژه هواداران هميشه همراه اصفهاني ايجاد كرد، اين بار كسب سومين قهرماني در ليگ برتر فوتبال ايران، تداوم شادي و افتخار را برايتان به همراه آورد. اين قهرماني نشان داد كه برنامه ريزي هدفمند دست اندركاران ثمربخش بوده و نويد روزهايي درخشان تر در عرصه هاي بين المللي فوتبال براي تيم سپاهان مي دهد.
تركي، داور پلي آف ليگ دسته اول
محسن تركي ديدار رفت پلي آف ليگ دسته اول فوتبال را قضاوت مي كند.ديدار رفت تيم هاي فجر شهيد سپاسي شيراز و آلومينيوم هرمزگان از مرحله پلي آف كه روز چهارشنبه ساعت 17 در حافظيه شيراز برگزار مي شود را تيم داوري متشكل از محسن تركي داور وسط، رسول فروغي و داود رفعتي كمك اول و دوم قضاوت خواهند كرد. ضمن اينكه البرز حاجي پور به عنوان داور چهارم و ابراهيم ميرزابيگي به عنوان ناظر داوري در اين ديدار حضور خواهند داشت. ديدار برگشت 3 خرداد برگزار مي شود و تيم برتر در مجموع دو مسابقه جواز حضور در ليگ برتر را به دست خواهد آورد.
قلعه نويي: من بي سواد چطور اين همه جام گرفته ام؟!
امير قلعه نويي سرمربي سپاهان پس از قهرماني اين تيم در رقابت هاي ليگ برتر گفت: افتخار مي كنم كه يك مربي سنتي هستم اما در پاسخ آنهايي كه مي گويند قلعه نويي از علم روز فوتبال دور است بايد بگويم: اولا چطور مي شود يك مربي بي سواد يا كم سواد اين همه موفقيت كسب كند و ثانيا مگر غير از اين است كه بالاترين درجه مربيگري در تمام دنيا همان درجه حرفه اي است كه بنده آن را گذرانده ام و مدركش را دارم.
مديرعامل تراكتورسازي: فعلا نمي خواهيم كمالوند را بركنار كنيم
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز تاكيد كرد عليرغم نتايج ضعيف تيمش در هفته هاي اخير برنامه اي براي بركناري كمالوند ندارد. حسين جعفري گفت: نمي خواهيم كمالوند را بركنار كنيم، اما مطمئنم او هوشيار است و اگر نتواند در تراكتورسازي كار كند، پيش از اعتراض و اقدام تماشاگران از اين تيم مي رود. وي ادامه داد: به واسطه دو باخت خانگي برابر سپاهان و صبا تماشاگران در بازي با سايپا براي اعتراض آمده بودند. جو ورزشگاه از ابتدا ملتهب بود و عملكرد ضعيف بازيكنان نيز تماشاگران را بيشتر عصباني كرد. به نظرم كمالوند تا به امروز چنين روزهايي را در تبريز تجربه نكرده و بايد حواسش به اين اتفاقات هم باشد.
قطري ها با 150 ميليون يورو پيراهن بارسلونا را خريدند
اين روزها شايعات زيادي درباره رابطه خوب باشگاه بارسا و مسئولان قطري در محافل ورزشي شنيده مي شود . حمايت گوارديولا از ميزباني قطر براي جام جهاني 2022 كه اتفاقا ثمر بخش هم بود نمونه اي از اين همكاري به شمار مي رفت و البته هرگز جزييات مالي آن در رسانه ها مشخص نشد.سازمان دولتي بنياد قطر كه وظيفه توسعه ورزش در اين كشور و بيش از دوازده كشور ديگر دنيا را برعهده دارد قراردادي 150 ميليون يورويي با بارسا براي 5 سال امضا كرده تا نام اين سازمان روي پيراهن قهرمان لاليگا درج شود و نام يونيسف كه در چند سال اخير روي سينه بازيكنان بارسا به چشم مي خورد به پشت لباس منتقل شود!
روايت عسگري از اتفاقات عجيب تبريز
نايب رئيس كميته داوران به شدت از اتفاقات ديدار تراكتورسازي و سايپا ناراحت است. گويا در آن بازي ماموران حاضر در ورزشگاه قصد بازداشت محسن قهرماني داور بازي را داشتند كه درنهايت با پيگيري فدراسيون از تصميم خود منصرف شدند. عسگري در اين خصوص مي گويد: بعد از بازي بود كه ناظر داوري مسابقه به من تماس گرفت. نجاتي گفت ماموران قصد بازداشت قهرماني را دارند. همان جا زنگ زدم به تاج و كفاشيان گفتم اگر اين اتفاق بيفتد من استعفا مي دهم و داوران هم هفته بعد به زمين بازي نمي روند. اين چه وضعش است. مگر فوتبال چقدر مي ارزد كه براي امتيازش دست به چنين كارهايي مي زنند. البته فدراسيون هم بلافاصله برخورد قاطعي داشت و مشكل خيلي زود حل شد.

 



اعزام آزمايشي ورزشكاران ايراني به محل برگزاري المپيك لندن

دبيركل كميته ملي المپيك از طرح برگزاركنندگان بازي هاي المپيك 2012 براي تست ورزشگاه هاي محل برگزاري اين بازي ها خبر داد و گفت: در همين راستا چند تيم به نمايندگي از كاروان ايران عازم لندن خواهند شد.
بهرام افشارزاده كه به منظور ملاقات با مسئولان كميته برگزاركننده بازي هاي المپيك 2012 همراه با محمد علي آبادي عازم لندن شده بود زمان چگونگي اعزام تيم ها به اين شهر را تشريح كرد.
وي با تاكيد بر اينكه انگليسي ها امكانات مدرني را براي برگزاري بازي هاي المپيك در نظر گرفته اند، خاطرنشان كرد: اقدامات لازم براي ميزباني از بازي هاي المپيك به سرعت در حال پيگيري است، طوريكه تا 6 ماه آينده استاديوم ها و سالن هاي موردنظر براي برگزاري مسابقات قابل بهره برداري خواهد بود.
دبيركل كميته ملي المپيك با اشاره به طرح ويژه كميته برگزاركننده بازي هاي المپيك لندن براي تست و آزمايش محل هاي برگزاري رقابت هاي مختلف اين بازي ها، خاطرنشان كرد: تا 6 ماه آينده و پس از اينكه ورزشگاه هاي موردنظر به بهره برداري رسيد از تيم هاي ورزشي كشورهاي مختلف دعوت خواهد شد تا به واسطه تمرين و برگزاري مسابقه در اين ورزشگاه ها و سالن ها بتوانند درصد امكانات در نظر گرفته شده براي ميزباني بدون مشكل را آزمايش كرده و به مشكلات مشهود و محسوس رسيدگي كنند. افشارزاده از كمك هزينه انگليسي ها براي سفر آزمايشي تيم ها به محل برگزاري بازي هاي المپيك لندن خبر داد و اظهار داشت: براي اعزام تيم هاي ايراني 25 هزار يورو اختصاص داده شده است كه البته ممكن است تا زمان اعزام با تغييراتي همراه شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14