(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 اردیبهشت 1390- شماره 19928

تجمع اعتراض آميز مردم سوريه مقابل دفتر كميسيون اروپا در دمشق
تحركات جديد انقلابيون بحرين براي مقابله با نيروهاي امنيتي آل خليفه
سيدحسن نصرالله: تا آزادي كامل در كنار ملت فلسطين خواهيم بود
آغاز انتفاضه سوم خروش مردم منطقه در مرزهاي فلسطين اشغالي
ديپلمات سعودي را افراد ناشناس در كراچي ترور كردند
مردم پاكستان عليه آمريكا به خيابان ها ريختند
وزير خارجه مصر دبيركل اتحاديه عرب شد
پيوستن 30 عضو گارد علي عبدالله صالح به معترضان در يمن
تظاهرات هزاران نفري مردم ايرلند در آستانه سفر ملكه انگليس به دوبلين
انقلابيون ليبي: پيشنهاد آتش بس را نمي پذيريم قذافي بايد محاكمه شود
قرارداد ابوظبي با يك شركت آمريكايي براي آموزش مزدوران خارجي در امارات
دادگاه رئيس صندوق بين المللي پول به تعويق افتاد



تجمع اعتراض آميز مردم سوريه مقابل دفتر كميسيون اروپا در دمشق

صدها سوري در برابر دفتر كميسيون اروپا در دمشق عليه دخالت هاي خارجي در امور داخلي اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه دخالت هاي خارجي در سوريه سر مي دادند از كميسيون اروپا خواستند سياست هاي دوگانه اروپا را محكوم و از دخالت در امور داخلي سوريه خودداري كنند. تظاهركنندگان اين سؤال را مطرح كردند كه چرا كشورهاي غربي از تعداد كشته هايي كه به دست گروه هاي تروريست كشته مي شوند خبري نمي دهند و شهروندان سوري تصميم كشورهاي اروپايي براي تحريم سوريه را محكوم كرده و آن را دخالت در امور داخلي اين كشور و ضربه به اصول دموكراسي كه اتحاديه اروپا آن را شعار خود قرار داده است دانستند.

 



تحركات جديد انقلابيون بحرين براي مقابله با نيروهاي امنيتي آل خليفه

سرويس خارجي -
تحركات جديد انقلابيون بحرين براي مقابله با نيروهاي امنيتي خاندان آل خليفه آغاز شد.
جوانان انقلابي بحرين از مردم اين كشور خواستند براي مقابله با توطئه جديد نيروهاي امنيتي آل خليفه در حمله شبانه به مبارزان بحريني چراغ هاي خانه هاي خود را خاموش كنند تا شهر تاريك شود و امكان شناسايي انقلابيون و معترضان وجود نداشته باشد.
جوانان بحريني هدف ديگر اين اقدام را آماده بودن محيط براي به دام انداختن نيروهاي آل خليفه عنوان كردند.
گفتني است مزدوران آل خليفه در پي تلاش ناموفق خود براي سركوب راهپيمايان و تظاهركنندگان بحريني با حمله شبانه به منازل معترضان و شليك گاز اشك آور و بمب هاي صوتي سعي در ارعاب و ترساندن معترضان دارد.

 



سيدحسن نصرالله: تا آزادي كامل در كنار ملت فلسطين خواهيم بود

دبيركل حزب الله لبنان خطاب به ملت فلسطين گفت، تا آزادسازي كليه سرزمين هاي اشغالي در كنار شما خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سيدحسن نصرالله طي پيامي خطاب به ملت فلسطين به مناسبت روز نكبت اظهار داشت، ما به كساني كه شجاعانه در مرز لبنان و سوريه با سرزمين هاي اشغالي و در داخل فلسطين اشغالي به تظاهرات پرداختند و در مقابل ارتش رژيم صهيونيستي ايستادگي كردند و در نتيجه آن ده ها نفر شهيد و صدها نفر مجروح شدند سر تعظيم فرود مي آوريم.
وي افزود: تظاهركنندگان فلسطيني در سالروز نكبت به دوست و دشمن ثابت كردند كه وفاداري و پاي بندي به حق فراموش نشدني است و بازگشت به سرزمين مادري حقي است كه تحقق يافتني است و در راه آن خون ها ريخته شده است.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، ملت فلسطين با برگزاري تظاهرات و مقابله با نظاميان اشغالگر صهيونيستي نشان دادند كه به جز فلسطين كشور ديگري را به عنوان وطن برنمي گزينند و از شهادت و ايثار واهمه اي ندارند بلكه آن را افتخاري براي خود به حساب مي آورند.
سيدحسن نصرالله گفت، تصميم فلسطيني ها نسبت به آزادسازي سرزمينشان قطعي است و سرنوشت دشمن رو به فناست و قطعنامه ها و ابتكار عمل هاي بيهوده آنها را نجات نخواهد داد.
وي تصريح كرد، ما با ملت فلسطين هستيم و در شادي و غم آنها شريك هستيم و تا آزادسازي سرزمين فلسطين در كنار آنها خواهيم بود. دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به جنايات فضاحت بار رژيم صهيونيستي در روز يكشنبه خونين (سالروز اشغال سرزمين فلسطين) عليه ملت مظلوم فلسطين از تمامي نهادهاي بين المللي و سازمان هاي حقوق بشري خواست در قبال رژيم تروريستي اسرائيل موضع روشن و واضحي اتخاذ كنند و بيش از اين رژيم صهيونيستي را در انجام جناياتش ياري ندهند.

 



نظاميان وحشت زده صهيونيست به سوي راهپيمايان آتش گشودند
آغاز انتفاضه سوم خروش مردم منطقه در مرزهاي فلسطين اشغالي

هزاران نفر از مردم مصر، اردن، سوريه، لبنان با تجمع در مرز با اسرائيل خواستار اخراج صهيونيست ها از سرزمين هاي اشغالي شدند كه با گلوله و آتش نظاميان اسرائيلي مواجه شدند.
اين حركت بي سابقه كه در سالگرد اشغال فلسطين (روز نكبت) انجام شد، به شدت صهيونيست ها را دچار وحشت كرده است.
سران ارتش اسرائيل براي مهار اين حركت ضد اسرائيلي به نيروهاي خود دستور شليك دادند كه در نتيجه يورش صهيونيست ها به معترضان در مرز لبنان و سوريه صدها نفر شهيد و مجروح شدند.
ناظران سياسي منطقه اين حركت شجاعانه را انتفاضه سوم ناميده و ابراز اميدواري كرده اند كه با شعله ورتر شدن انتفاضه پايه هاي رژيم صهيونيستي را خواهد لرزاند.
در همين رابطه ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي با هشدار نسبت به وقوع انتفاضه سوم اعلام كرد كه اين آغاز راه است و در آينده اين رژيم با حوادثي پيچيده تر از آنچه در سالروز نكبت رخ داد مواجه خواهد شد.
وي افزود، اسرائيل بايد در آينده منتظر چالش هاي بيشتري باشد. باراك با اشاره به وقوع انقلاب هاي مردمي در منطقه تصريح كرد، اين اقدامي كه ملت هاي منطقه براي حركت به سوي مرزهاي فلسطين و اسرائيل شروع كرده اند نقطه اي آغازين خواهد بود.
رسانه هاي منطقه نيز از اين حركت مردمي با عنوان انتفاضه سوم اعراب و انقلابي كه در خانه اسرائيل را زده است ياد كردند و اظهار داشتند، اسرائيل توانايي رويارويي با انتفاضه فلسطينيان را ندارد و ترس و وحشتي كه از وقوع انقلاب مردمي در منطقه دارد اين رژيم را وادار به حملات وحشيانه عليه فلسطينيان كرده است.
«عبدالباري العطوان» سردبير يك روزنامه عربي نيز گفت، سالگرد روز نكبت ترسناك ترين روز براي رژيم صهيونيستي بود و خواب خوش اسرائيل آشفته شد.
وي افزود، انقلاب هاي عربي مرزها را درنورديد و به خانه اسرائيل رسيد، با اين انقلاب عمر اشغالگري كوتاه مي شود.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز نوشت، انقلاب هاي عربي اسرائيل را لرزاند.
اين روزنامه افزود، كابوسي كه اسرائيل از آن مي ترسيد به واقعيت پيوست و فلسطينيان براي احقاق حقوق خود به پا خاستند.
هاآرتص تصريح كرد، در سالگرد روز نكبت نه تنها فلسطينيان بلكه ديگر شهروندان عرب عليه اسرائيل تظاهرات كردند و آرامش سران تل آويو را بر هم زدند.
خبر ديگر اينكه مجامع بين المللي، نهادها، كشورها و شخصيت هاي مختلف بين المللي جنايت تازه رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها در مرز فلسطين اشغالي را محكوم و به اين رژيم هشدار دادند كه با آتش بازي نكند.
اتحاديه عرب با محكوم كردن جنايات تازه رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها در مرز فلسطين اشغالي اعلام كرد كه ملت هاي عرب هراسي از اسرائيل ندارند و در مقابل تجاوزگري هاي اين رژيم مقاومت خواهند كرد.
گفتني است همزمان با برگزاري مراسم روز نكبت (فاجعه اشغال فلسطين) توسط فلسطيني هاي ساكن غزه، كرانه باختري و سرزمين هاي اشغالي در ديگر كشوهاي عربي نيز راهپيمايي ها وتظاهراتي در اعلام همبستگي با فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي صورت گرفت كه با يورش وحشيانه نظاميان رژيم صهيونيستي روز نكبت رنگ خون به خود گرفت و صدها نفر شهيد و زخمي شدند.
فلسطيني هاي ساكن لبنان، اردن، مصر و شهروندان عرب با راهپيمايي به سوي مرزهاي سرزمين اشغالي قصد برگزاري مراسم روز نكبت را داشتند كه با آتش گلوله هاي نظاميان صهيونيست مواجه شدند.
جنايت تازه صهيونيست ها و تيراندازي به فلسطيني ها و شهروندان عرب در نزديك منطقه «مارون الراس» در مرز جنوب لبنان با فلسطين اشغالي، بلندي هاي اشغالي جولان، نزديك گذرگاه بيت حانون، منطقه قلنديا بيش از 23 شهيد و 600 مجروح به جاي گذاشت.
در شهر مرزي مارون الراس 10 شهيد و بيش از 110 مجروح، در بيت حانون 100 نفر زخمي، در گذرگاه قلنديا يك شهيد و 150 مجروح و در مرز غزه با فلسطين اشغالي 12فلسطيني شهيد و بيش از 280 نفر مجروح شدند.
بسياري از مجروحان از ناحيه سر، سينه و شكم مورد اصابت گلوله هاي مستقيم نظاميان صهيونيست قرار گرفتند كه حال بسياري از آنان وخيم گزارش شده است.
منابع پزشكي اعلام كردند كه دست كم نيمي از مجروحان اين جنايت تروريستي را كودكان تشكيل مي دادند.
ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان با محكوم كردن جنايت تازه رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه از اين رژيم متجاوز به شوراي امنيت شكايت خواهد كرد.
دولت سوريه، مصر و تركيه، نيز جنايت رژيم صهيونيستي را محكوم و از مجامع بين المللي خواستند اين رژيم اشغالگر را مجازات كنند.
در انگليس، پاكستان، تركيه و واشنگتن نيز تظاهرات اعلام همبستگي با مردم مظلوم فلسطين برگزار شد.
مقامات رژيم صهيونيستي با ابراز نگراني از وقوع انتفاضه سوم از آماده باش 10 هزار نيروي ذخيره خود براي مهار تحركات ضد صهيونيستي خبر دادند.
ارتش رژيم صهيونيستي از مدتها قبل به نيروهاي خود حالت آماده باش كامل داده بود و منطقه بيت المقدس را به صورت منطقه بسته نظامي اعلام كرده بود.
اين رژيم آماده باش نيروهاي نظامي را براي جلوگيري از برپايي درگيري هايي عنوان كرده بود كه ممكن است به انتفاضه جديد در كرانه باختري و سرزمين هاي اشغالي منجر شود.
انتفاضه اول فلسطينيان سال 1987 و انتفاضه دوم در سال 2000 صورت گرفت.
در همين رابطه ارتش رژيم صهيونيستي طي دو روز گذشته در مناطق مختلف سرزمين اشغالي بيش از 50 نفر را بازداشت كرده است.

 



ديپلمات سعودي را افراد ناشناس در كراچي ترور كردند

يك ديپلمات ارشد عربستان سعودي با تيراندازي افراد ناشناس در كراچي پاكستان كشته شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «حسن الاتاني» ديروز در كراچي هدف گلوله مهاجمان ناشناس قرار گرفت و كشته شد. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است.
هفته گذشته نيز كنسولگري عربستان در كراچي با پرتاب نارنجك هدف قرار گرفته بود.
دستگاه اطلاعاتي عربستان طي سه دهه اخير ترورهاي ضد شيعي را در پاكستان مديريت مي كرده است، و اين براي نخستين بار است كه يك ديپلمات سعودي در كراچي پاكستان ترور مي شود.
در مورد جزئيات اين ترور نيز خبر رسيد كه افراد مسلح با نزديك كردن اتومبيل خود به اين ديپلمات، وي را هدف چندين گلوله قرار دادند. كراچي با بيش از 14 ميليون نفر جمعيت، يكي از ناآرام ترين شهرهاي پاكستان است.

 



مردم پاكستان عليه آمريكا به خيابان ها ريختند

مردم پاكستان در اعتراض به عمليات آمريكايي ها عليه بن لادن و نقض حاكميت پاكستان، در شهرهاي لاهور و كراچي تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران شهروند پاكستاني در اعتراض به عمليات آمريكايي ها در خاك اين كشور، در شهرهاي لاهور و كراچي تظاهرات كردند. كماندوهاي آمريكايي اوايل ارديبهشت طي عملياتي در شهر «ابيت آباد»، فردي را كشتند و با خود بردند. آمريكايي ها بعدا مدعي شدند كه اين فرد، «اسامه بن لادن» سركرده شبكه «القاعده» بوده است.
تظاهركنندگان در لاهور و كراچي، شعارهايي مثل «الله اكبر» و «مرگ بر آمريكا» سر دادند.
آنها حمله به ابيت آباد توسط آمريكايي ها را نقض حاكميت و استقلال پاكستان دانستند.
عمليات مذكور روابط سياسي ميان واشنگتن و اسلام آباد را نيز تيره كرده است. در ارتباط با همين موضوع، سناتور «جان كري» از آمريكا روانه پاكستان شد تا به اين تيرگي پايان دهد. برخي مقامات واشنگتن مدعي شدند ميان بن لادن و بعضي از رهبران سياسي و نظامي پاكستان ارتباط وجود داشته و بن لادن از حمايت آنها برخوردار بوده است.
جان كري در ديدار با «اشفق كياني»، فرمانده ارتش پاكستان از وي در مورد وجود اين ارتباطات، سؤالاتي را مطرح كرد.
در همين حال، يك مقام بلندپايه دولت پاكستان كه خواست نامش فاش نشود گفت؛ به رغم تنش هاي موجود، همكاريهاي نظامي ميان اسلام آباد و واشنگتن ادامه مي يابد.

 



وزير خارجه مصر دبيركل اتحاديه عرب شد

وزير خارجه مصر به عنوان دبيركل جديد اتحاديه عرب انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري ها، ديپلمات هاي عرب با اعلام خبر انتخاب «نبيل العربي» به عنوان دبيركل اتحاديه عرب تاكيد كردند كه وزير خارجه مصر، تنها دقايقي پيش از آغاز راي گيري از سوي مصر به عنوان نامزد اين سمت اعلام شد.
در حالي كه وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب از ساعت هاي آغازين روز يكشنبه در قاهره گرد آمده بودند تا دبيركل جديد را انتخاب كنند، دولت مصر به ناگاه با معرفي نبيل العربي، مصطفي الفقي يكي از مسئولان وزارت خارجه مصر را از گردونه انتخاب كنار زد.
عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب روز دوشنبه رسما به كار خود پايان داد و قصد دارد كانديداي انتخابات رياست جمهوري مصر شود.
همچنين در نشست وزيران خارجه اتحاديه عرب، توافق شد كه قطر از نامزدي «عبدالرحمن العطيه» انصراف دهد و مصر نيز، نامزد سابق خود را پس بگيرد.
وزير خارجه قطر گفت: قطر به نشانه تقدير از انقلاب مصر، از نامزدي براي اين پست انصراف داد.
جابه جايي رياست اتحاديه عرب ماه ژوئيه (تيرماه) انجام مي شود و تا آن تاريخ عمروموسي به كار خود ادامه خواهد داد.
نبيل العربي نيز به عنوان دبيركل جديد از دوران تصدي اين اتحاديه توسط عمرو موسي تشكر كرد و گفت: انتخاب من به قدري سريع بود كه من غافلگير شدم و متني براي سخنراني تهيه نكردم.

 



پيوستن 30 عضو گارد علي عبدالله صالح به معترضان در يمن

سرويس خارجي-
با پيوستن 30 نيروي گارد رياست جمهوري كه تحت فرمان پسر ديكتاتور يمن بود انقلاب يمن وارد مرحله تازه اي شد.
30 تن از نيروهاي گارد رياست جمهوري كه تحت فرمان «احمد» پسر علي عبدالله صالح بودند اعلام كردند كه از انقلابي كه خواستار بركناري ديكتاتور يمن و محاكمه وي به دليل ارتكاب جنايات جنگي عليه انقلابيون است حمايت خواهند كرد.
اين افراد از ديگر نيروهاي گارد رياست جمهوري و ديگر نهادهاي نظامي يمن خواستند هر چه سريع تر به صف انقلابيون بپيوندند و يكصدا سرنگوني رژيم حاكم را فرياد بزنند.
نيروهاي گارد رياست جمهوري همچنين اعلام كردند كه براي هرگونه جانفشاني و تصرف كاخ رياست جمهوري آمادگي دارند.
اين پيوستن در حالي صورت مي گيرد كه كليه نيروهاي نظامي كاخ رياست جمهوري يمن در حالت آماده باش كامل قرار دارند تا از تصرف كاخ به دست انقلابيون جلوگيري كنند.
از سوي ديگر، يك فعال سياسي يمني از پيوستن قشر عظيمي از استادان، معلمان و دانشگاهيان به صفوف انقلاب خبر داد و گفت، با پيوستن بخش عظيم آموزشي كشور به انقلابيون مسير انقلاب تغيير خواهد كرد.
گفتني است در ميدان التغيير صنعا پايتخت يمن خيمه هاي متعددي نصب شده و معترضان يمني متشكل از اقشار مختلف جامعه به تحصن و اعتراض خود عليه رژيم حاكم ادامه مي دهند.
مخالفان يمني اعلام كرده اند كه تا سرنگوني عبدالله صالح به اعتراضات خود ادامه مي دهند و خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
سخنگوي مخالفان دولت نيز اظهار داشت، طرح شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران يمن مرده است و در واقع انقلابيون نه تنها هيچ طرحي را نمي پذيرند بلكه شوراي همكاري خليج فارس را در جنايات ديكتاتور يمن سهيم مي دانند.
وي افزود، اظهارات اخير علي عبدالله صالح مبني بر كنار نرفتن از قدرت به مفهوم اعلان جنگ است ولي مخالفان فريب توطئه وي را نمي خورند و خواسته هاي خود را از راه هاي مسالمت آميز دنبال مي كنند.
سخنگوي انقلابيون درباره گام هاي بعدي مخالفان گفت، انقلاب مسالمت آميز به زودي وارد ابعاد جديدي خواهد شد و نافرماني هاي مدني فراگير و روند تحصن، اعتراض و تظاهرات افزايش خواهد يافت تا ديكتاتور سرنگون شود.
گفتني است حضور ميليوني تظاهركنندگان يمني در شهرهاي مختلف اين كشور تعجب ناظران سياسي را برانگيخته است.
بسياري از تحليلگران حضور گسترده معترضان را غيرمنتظره توصيف و آن را نشان دهنده عمق نارضايتي مردمي از حكومت علي عبدالله صالح ارزيابي كرده اند.
حضور گسترده زنان يمن در تظاهرات نيز بسيار قابل تعمق است و نشان مي دهد كه اين قشر از جامعه نيز از بي عدالتي هاي رژيم حاكم بي بهره نبوده اند.
از سوي ديگر، كشف گورهاي دسته جمعي در يمن پرده از جنايات ديگري از حكومت علي عبدالله صالح برداشت.
براساس اسناد امنيتي كه پايگاه خبري «صحوه نت» منتشر كرد حكومت علي عبدالله صالح معترضاني را كه خواهان كناره گيري وي از قدرت بوده اند كشته و سپس اجساد آنان را در گورهاي جمعي دفن كرده است.
برخي از افرادي كه در زندان هاي امنيتي- سياسي يمن زنداني و شكنجه شده بودند جنايات نظام حاكم بر يمن را افشا كردند.
اين افراد در ميدان التغيير جنايات و شكنجه هاي غيرانساني مزدوران علي عبدالله صالح را براي مردم تشريح و تاكيد كردند كه برخي از معترضان به زندان ها برده نمي شدند بلكه بلافاصله كشته و در گورهاي دسته جمعي دفن مي شدند.

 



تظاهرات هزاران نفري مردم ايرلند در آستانه سفر ملكه انگليس به دوبلين

ده ها هزار ايرلندي در آستانه سفر ملكه انگليس به كشورشان تظاهرات اعتراضي برگزار كردند.
به گزارش ايرنا، در آستانه نخستين سفر اليزابت دوم، ملكه انگليس به جمهوري ايرلند ده ها هزار نفر از مردم «دوبلين»، پايتخت اين كشور به خيابان ها ريخته و فرياد زدند «كسي به ملكه انگليس خوش آمد نمي گويد».
براساس اين گزارش، مقامات امنيتي انگليس و جمهوري ايرلند براي تامين امنيت اين سفر كه قرار است امروز (سه شنبه) برگزار شود، تدابير شديدي را اتخاذ كرده اند.
گزارش هاي دريافتي از رسانه هاي انگليس حاكي است، بيش از 8000 نيروي پليس به همراه 2000 نيروي ارتش بسيج شده اند تا امنيت ملكه انگليس را تامين كنند. اين نخستين سفر مقام سلطنتي به جمهوري ايرلند از سال 1911 ميلادي تاكنون است. به رغم اين كه اين دو كشور در همسايگي هم قرار دارند اما به دليل مسائل ايرلند شمالي و درگيري هاي فرقه اي و سياسي ديرينه موجود در منطقه، اين دو كشور هرگز روابط صميمانه اي نداشته اند.
رئيس جمهور و نخست وزير جمهوري ايرلند ضمن استقبال از سفر ملكه انگليس ابراز اميدواري كردند كه اين سفر به گشوده شدن صفحه اي تازه در مناسبات دو كشور منجر شود.
براساس گزارش منابع خبري، برخي گروه هاي جمهوري خواه و مبارز ايرلندي تاكيد كرده اند كه براي نشان دادن مخالفت خود با دخالت هاي انگليس در كشورشان تلاش خواهند كرد به هر نحو ممكن در سفر ملكه ايجاد اختلال كنند.
مقامات امنيتي در جمهوري ايرلند حتي نگران انجام برخي حملات تروريستي عليه ملكه انگليس هستند و در همين رابطه نيز چندين مظنون را نيز بازداشت كرده اند.
يادآوري مي شود سفر ملكه انگليس به جمهوري ايرلند چهار روزه خواهد بود و وي در تمام مدت با كارواني از خودروهاي ضدگلوله جابه جا خواهد شد.

 



انقلابيون ليبي: پيشنهاد آتش بس را نمي پذيريم قذافي بايد محاكمه شود

انقلابيون ليبي ضمن رد درخواست ديكتاتور ليبي براي برقراري آتش بس اعلام كردند كه قذافي بايد محاكمه شود.
به گزارش خبرگزاري ها، «بغدادي المحمودي» نخست وزير «معمر قذافي» طي ديدارش با «عبدالله الخطيب» فرستاده ويژه سازمان ملل، به وي اطلاع داد كه قذافي مايل به آتش بس است. اين مقام وابسته به قذافي پيشنهاد پذيرش آتش بس توسط قذافي را به توقف حملات ناتو مشروط كرده بود. اين درحالي است كه به محض بازگشت الخطيب از طرابلس، شهر «لزواره» در غرب ليبي و در نزديكي مرزهاي تونس هدف بمباران ناتو قرار گرفت.
در پي درخواست آتش بس توسط قذافي،«هادي شلوف»، رئيس حزب «عدالت و دموكراسي» ليبي، كه از مخالفان قذافي محسوب مي شود، با رد پيشنهاد ديكتاتور ليبي، اعلام كرد كه تنها راه باقي مانده براي سرهنگ قذافي اين است كه خود را به دادگاه جنايي بين المللي بسپارد و به خاطر جنايت عليه بشريت محاكمه شود. مردم ليبي هيچ پيشنهاد ديگري را از جانب قذافي نمي پذيرند. المحمودي در مورد نظام پس از قذافي نيز گفت كه تنها ملت ليبي بايد در مورد نوع نظام آينده بر اين كشور تصميم بگيرد.
حكم بازداشت قذافي
واحد مركزي خبر نيز گزارش داد، دادستان ديوان جنايي بين المللي ديروز حكم جلب سه ليبيايي متهم به جنايت عليه بشريت را صادر كرد. نام قذافي نيز در اين فهرست سه نفره قرار دارد.
بمباران پايانه نفتي
رأس لانوف
به گزارش خبرگزاري كار ايران، جنگنده هاي ناتو پايانه نفتي شهر «رأس لانوف» در غرب ليبي را بمباران كردند. در مورد تلفات احتمالي اين بمباران، گزارشي نرسيده است.
انقلابيون ليبيايي نيز شهر «تاورغا» را در شرق مصراته به تصرف درآوردند و مواضع خود را در شهرك «الدافنيه» مستحكم كردند. جنگنده هاي ناتو در روز يكشنبه نيز مواضع نيروهاي قذافي در «طرابلس»، «الزنتان» و «الزواره» را بمباران كردند. در همين حال، «ديويد ريچاردز»، رئيس ستاد مشترك ارتش انگليس اعلام كرد كه اقدامات ناتو در ليبي بايد گسترش يابد. به گفته وي، جنگنده هاي ناتو بايد اهداف زيربنايي ليبي را هم هدف قرار دهند.
خبر ديگر از ليبي اينكه «محمود جبريل»، فرد شماره دو شوراي ملي انتقالي ليبي با «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهوري فرانسه در پاريس ديدار و گفت وگو كرد.


 



قرارداد ابوظبي با يك شركت آمريكايي براي آموزش مزدوران خارجي در امارات

دولت امارات براي تشكيل ارتش محرمانه صحرايي با شركت آمريكايي بلك واتر قرارداد 530 ميليون دلاري بست.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز»، ژنرال «جمعه علي خلف الحميري» يكي از مقامات ارشد امارات در بيانيه اي اعلام كرد: اين شيخ نشين با شركت «اريك پرينس»، موسس شركت بلك واتر قرارداد بسته است.
روزنامه نيويورك تايمز با اشاره به اين موضوع كه در بيانيه امارات هيچ اشاره اي به نام شركت پرينس نشده است، يادآور شد: شركت بلك واتر سال گذشته قرارداد 530 ميليون دلاري با دولت امارات به بهانه جذب و آموزش يك گردان از نيروهاي خارجي براي استفاده آنها در عمليات امنيتي داخلي امضا كرده است.
اين در حالي است كه صاحبنظران دفاعي معتقدند شيخ نشين امارات به طور مخفيانه در صدد تشكيل يك نيروي نظامي واكنش سريع براي دخالت در مواقع بحراني است.
همچنين اسناد به دست آمده نشان مي دهد كه شركت بلك واتر، يك قرارداد سودآور ديگر براي حفاظت از راكتور هسته اي امارات و تامين امنيت سايبري براي سايت هاي هسته اي امضاء كرده است.
از سوي ديگر، وزارت خارجه آمريكا در واكنش به اين موضوع اعلام كرد: كاخ سفيد و دولت اوباما، از گردان مزدوران خارجي تا حدي حمايت مي كند ولي در حال بررسي موضوع است تا اطمينان يابد كه اين قرارداد، قوانين آمريكا را در خصوص صادرات تكنولوژي دفاعي و كارشناسي به كشورهاي خارجي را نقض نكرده است.
امارات متحده عربي يكي از متحدان بسيار نزديك آمريكا و غرب در منطقه خاورميانه و به همراهي نظاميان آمريكا در افغانستان به عراق و ليبي حضور داشته است.
گفتني است شركت آمريكايي بلك واتر، از جمله شركت هاي فعال آمريكا در زمينه مسائل امنيتي است كه هم اكنون به صورت موثر در افغانستان و عراق حضور دارد و سودهاي سرشاري را نيز به دست آورده است.

 



دادگاه رئيس صندوق بين المللي پول به تعويق افتاد

دادگاه رئيس صندوق بين المللي پول كه به اتهام فساد اخلاقي بازداشت شده است، به تعويق افتاد.
به گزارش بي بي سي، جلسه اول دادگاه «استراوس كان»، رئيس صندوق بين المللي پول كه به اتهام فساد اخلاقي بازداشت شده است، بخاطر انجام يك سري آزمايشات تحقيقاتي چند روزي به تعويق افتاد.
چندي پيش انتشار خبر دستگيري اين مقام ارشد فرانسوي به اتهام مذكور تبديل به تيتر يك رسانه هاي دنيا شد. «كان» يكشنبه قرار بود با صدر اعظم آلمان در برلين ديدار و سپس در نشست وزيران دارايي اتحاديه اروپا شركت كند اما پليس نيويورك وي را در فرودگاه «جان اف كندي» دستگير كرد.
از سوي ديگر خبر مي رسد معاون اول رئيس صندوق بين المللي پول به طور موقت جانشين وي شده است.
يادآور مي شود، آقاي «كان» كه 62 سال دارد در سال 2008 نيز با اتهامي مشابه روبه رو شد، اما بنا به دلايلي تبرئه شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14