(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 اردیبهشت 1390- شماره 19928

تجليل از 1000 مادر شهيد تهراني در سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر
فرمانده ناجا : براي جلوگيري از سوءاستفاده كارت هاي شناسايي پليس هوشمند مي شود
با ادغام 3 سازمان معاونت جديدي در وزارت آموزش و پرورش ايجاد شد
مدير سرگرمي هاي كانون پرورش فكري: دارا و سارا عروسك هاي جهان اسلام شدند
سردار رحيمي خبر داد جريمه الكترونيكي متجاوزان به گذرگاه عابر پياده
كلاهبرداري ميلياردي با فروش سكه هاي تقلبي
حوادث كوتاه از كشور
شرايط معافيت فرزندان طلاق اعلام شد
تجمع مردم مهديشهر در اعتراض به عوامل اختلاف افكن
بسيج جامعه زنان تهران اعلام كرد حضور 10 هزار زن تهراني در جشن مادر
كشف يك شبكه اختلاس در دانشگاه تهران
فرد پنهان شده در رختكن ورزشي بانوان دستگير شد
محروميت دانشجويان پزشكي سيگاري از ادامه تحصيل
رئيس پليس پيشگيري تهران خبر داد اجراي طرح پاك و سالم سازي هفتگي محورهاي كوهستاني
قره داغي اعلام كرد افزايش 12 درصدي مرگ ناشي از غرق شدگي
اعطاي وام هاي 20 ميليون توماني به مددجويان كميته امداد



تجليل از 1000 مادر شهيد تهراني در سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و به ياد شهيدان به خون خفته حماسه آزادسازي خرمشهر، 1000 مادر شهيد تهراني با حضور در پارك «ولايت» تجليل مي شوند.
اين مراسم روز سوم خرداد در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و حماسه آزادسازي خرمشهر و همزمان با افتتاح پارك «ولايت» برگزار خواهد شد.
قرار است در اين مراسم كه با حضور مسئولان عالي رتبه نظام برگزار مي شود، در يك حركت نمادين، مادران شهيد با در دست داشتن عكس فرزندان شهيدشان گرد هم آمده و 1000 اصله نهال به نيت از 1000 شهيد انقلاب اسلامي توسط اين مادران در پارك «ولايت» كاشته شود.
در اين راستا، بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز از تمام دستگاه هاي دولتي، نهادها، ارگان ها و رسانه هاي كشور درخواست كرد تا به صورت خودجوش در جهت هرچه بهتر برگزار شدن اين مراسم، بنياد شهيد را ياري دهند.

 



فرمانده ناجا : براي جلوگيري از سوءاستفاده كارت هاي شناسايي پليس هوشمند مي شود

فرمانده نيروي انتظامي هوشمندسازي كارت هاي پليس را از جمله راهكارهاي مناسب به منظور جلوگيري از جعل كارتهاي پليس عنوان كرد و گفت: زيرساخت هاي هوشمندسازي كارتهاي پليس ايجاد شده است و بنا داريم سوءاستفاده از عنوان پليس را كاهش دهيم.
سردار اسماعيل احمدي مقدم تصريح كرد: متأسفانه كلاهبرداران هميشه يك گام جلوتر از پليس هستند اما بايد توجه شود كه اگر كساني خود را وابسته به من جا زدند اين موضوع از دفتر من سؤال شود. همچنين در مواردي پيش آمده كه افرادي كه بار قاچاق به همراه دارند ادعا مي كنند كه با من نسبتي داشته يا دوست هستند يا اينكه اين بار براي نيروي انتظامي است كه با ماموران پليس هماهنگ شده است تا چنين موضوعاتي سؤال شود كه معمولاً همه اين افراد به دام مي افتند.
فرمانده ناجا با اشاره به برنامه اخير صدا و سيما در رابطه با سوءاستفاده از عنوان فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: اطلاع رساني مي تواند به آگاه سازي مردم كمك كند، اما در برخي از مواقع هم موجب ايجاد نگراني و از بين رفتن احساس امنيت مي شود.
احمدي مقدم ادامه داد: زماني كه اخباري درباره مسئولان منتشر مي شود با اين موضوع با ترديد نگاه كنند.
وي ادامه داد: آقازاده بودن در هر جاي دنيا يك حسن است اما در ايران با توجه به فرهنگي كه در اينجا وجود دارد يك جرم محسوب مي شود، به طور مثال فرزند من چه گناهي كرده است كه اگر بخواهد كاري را انجام دهد يا مغازه اي را باز كند يا حتي از بانك وامي بگيرد مي گويند كه پارتي بازي شده است. در نتيجه فرزندان مسئولان مشمول محروميت از فوايد اجتماعي هستند كه تمام شهروندان از آن برخوردار مي شوند كه اين موضوع مطلوب نيست و بايد چنين ذهنيتي اصلاح شود، البته خوشبختانه سوءاستفاده از سوي بستگان مسئولان زياد نيست اما آثار و انعكاس هاي گسترده اي دارد.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه از كاهش جرايم در دو ماهه اول امسال خبر داد.
احمدي مقدم درباره اقدامات پليس در رابطه با سلاح سرد اظهار كرد: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در رابطه با اشرار، زورگيران و حوزه امنيت اخلاقي و مزاحمان عملكرد بسيار خوبي داشته است و در چند روز آينده بناست نشست مطبوعاتي در اين زمينه گذاشته شود و اين اقدامات اطلاع رساني شود.
وي به ايسنا گفت: در تهران و اغلب شهرها كه در دو ماه اول سال شاهد كاهش جرايم به صورت مستمر بوديم كه اين موضوع نتيجه عملكرد مثبت پليس است.

 



با ادغام 3 سازمان معاونت جديدي در وزارت آموزش و پرورش ايجاد شد

با ادغام «سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان، اداره كل امور زنان و سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي»، سازمان جديدي با عنوان «سازمان مدارس غيردولتي، مشاركت هاي مردمي و خانواده» در جايگاه معاونت وزير در ساختار ستادي وزارت آموزش و پرورش ايجاد شد.
به دنبال اين تغييرات، حميدرضاحاجي بابايي وزير آموزش و پرورش طي حكمي فرشته حشمتيان، قائم مقام سابق وزير در سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان را به عنوان رئيس اين سازمان منصوب كرد.
هدف از اين تجميع، اتخاذ نگاه هاي جديد به مقوله «مشاركت هاي مردمي» در آموزش و پرورش عنوان شده است كه براساس آن تلاش مي شود تا از ظرفيت سازمان مدارس غير دولتي، اداره كل امور زنان و انجمن اوليا و مربيان با هدف جلب مشاركت مردم و خانواده هاي دانش آموزان در پروژه هاي «تحول بنيادين» در نظام تعليم و تربيت بهره گرفته شود.
تاكنون مسئوليت اداره كل امور زنان برعهده «مهري سويزي» بود كه هفته گذشته با حكم وزير آموزش و پرورش به سمت رئيس مركز ملي استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان منصوب شد. همچنين مسئوليت سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي اين وزارتخانه را نيز «حسين هژبري» برعهده داشت.

 



مدير سرگرمي هاي كانون پرورش فكري: دارا و سارا عروسك هاي جهان اسلام شدند

مدير مركز سرگرمي هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: دارا و سارا به عنوان عروسك هاي جهان اسلام در ساير كشورها شناخته شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، مجيد قادري در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: اين عروسك بيش از آنكه به عنوان يك عروسك ايراني شناخته شده باشد، نمادي از عروسك جهان اسلام بوده كه تاكنون استقبال زيادي از آن شده است.
وي افزود: رژيم صهيونيستي در مقابل عروسك جهان اسلام، اقدام به جبهه گيري كرده و در سال هاي اخير اقدام به توليد عروسك كرده است.
قادري با تأكيد بر اينكه عروسك دارا و سارا به لحاظ فرهنگي تأثيرات مثبت زيادي را در جوامع مختلف برجاي گذاشته است، تصريح كرد: البته به لحاظ اقتصادي فروش اين عروسك به ايده آل نرسيده است.
وي گفت: زماني كه توليد عروسك ها را آغاز كرديم، بسياري از كشورها نيز مثل مالزي از ما الگو گرفتند و دست به توليد عروسك هايي زدند.
مدير مركز سرگرمي هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تصريح كرد: در كشورهاي حاشيه خليج فارس و نيز در مصر عروسك هايي با ويژگي هاي آن كشورها توليد و روانه بازار شد.
وي در بخش ديگري با اشاره به جمع آوري اطلاعات و روايت مربوط به عروسك هاي بومي و محلي استان ها اظهار داشت: اكنون كار جمع آوري اطلاعات مربوط به عروسك هاي بومي استانها به جد دنبال مي شود.
قادري تصريح كرد: بر همين اساس كانون هاي پرورش فكري در حال گردآوري اطلاعات مربوط به عروسك هاي استان ها بوده تا اين اطلاعات به مركز ارايه شود.
وي با بيان اينكه اين روايت هاي محلي متناسب با هر استان و آداب و فرهنگ، شناسايي و گردآوري مي شوند، گفت: يكي از اهداف سفر مسئولان مراكز كانون پرورش فكري به استان ها نيز انجام اين ماموريت است.
مدير مركز سرگرمي هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افزود: با اين اقدام مي توان حداقل به 50 شخصيت عروسكي دست يافت كه در اين راستا عروسك هايي را كه براساس اين مشخصه ها توان توليد داشته باشند، در كانون پرورش توليد خواهيم كرد.

 



سردار رحيمي خبر داد جريمه الكترونيكي متجاوزان به گذرگاه عابر پياده

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از جريمه الكترونيكي متجاوزان به گذرگاه عابر پياده خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه تست نهايي دوربين هاي عبور از چراغ قرمز و گذرگاه عابر پياده به اتمام رسيده است گفت: در هفته جاري پليس نتيجه اين تست ها و معايب احتمالي را جهت رفع نهايي به شهرداري تهران اعلام مي كند.
وي با اشاره به اينكه يكي از برنامه هاي اصلي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در سال جاري برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابر پياده است، تأكيد كرد: با نصب دوربين هاي عبور از چراغ قرمز كه نقش كنترلي گذرگاه عابر پياده را نيز بر عهده دارند، امنيت براي عابران پياده در تهران افزايش يافته و شهروندان به راحتي مي توانند از اين گذرگاه امن استفاده كنند. از سوي ديگر متخلفان نيز به صورت الكترونيكي و بدون حضور پليس جريمه مي شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه گذرگاه عابر پياده بايد به محلي امن براي تردد عابران باشد، افزود: متأسفانه طي سال هاي گذشته تجاوز خودروها و موتور سيكلت ها به گذرگاه عابرپياده موجب بروز مشكلات فراواني شده به شكلي كه امنيت عابران پياده را با تهديد مواجه كرده است.
وي با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي به ايسنا گفت: بر اين اساس متجاوزان به گذرگاه عابر پياده 200 هزار ريال جريمه مي شوند.

 



كلاهبرداري ميلياردي با فروش سكه هاي تقلبي

فرمانده انتظامي دزفول از دستگيري يك كلاهبردار ميلياردي كه با ارسال پيامك و اغفال مردم، اقدام به فروش سكه هاي تقلبي مي كرد، خبر داد.
سرهنگ پاسدار «ايرج نادبي زاده» روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: در پي گزارشات مكرر مردمي مبني بر اينكه اشخاصي كلاهبردار با ارسال پيامك آنان را اغفال و اقدام به فروش سكه هاي تقلبي كرده اند، با توجه به حساسيت موضوع ماموران پليس آگاهي دزفول وارد عمل شده و با رديابي و شناسايي مالكان خطوط ارسال كننده پيامك ها با انجام معامله صوري با سركرده باند كلاهبرداران، او را دستگير كردند.
وي افزود: در تحقيقات و بازجويي انجام شده سركرده كلاهبرداران با هويت ك -د به پنج فقره كلاهبرداري و دريافت مبلغ يك ميليارد و 100 ميليون ريال اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي دزفول گفت: متهم همراه با پرونده تشكيل شده به مقامات قضايي تحويل و با قرار صادره روانه زندان شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف محموله ماشين حساب قاچاق
قزوين- فارس: مأموران انتظامي شهرستان بوئين زهرا در حين گشت زني در جاده آوج به يك دستگاه خودروي سواري پژو مشكوك شده و خودرو را متوقف كردند.
مأموران در بازرسي از اين خودرو يك هزار و 634 دستگاه انواع ماشين حساب قاچاق كشف و ضبط كردند.
انهدام باند موادمخدر و ماهواره
همدان- خبرنگار كيهان: شخصي كه در امر تهيه و توزيع موادمخدر و فروش و نصب تجهيزات گيرنده از ماهواره فعاليت وسيعي در همدان داشت پس از حدود 2 ماه كار اطلاعاتي شناسايي شد و حين تحويل گفتن محموله اي به همراه 3 تن از همدستانش دستگير شد.
از متهم مقدار 2 كيلو كراك و تعداد229 دستگاه انواع تجهيزات ماهواره اي كشف و ضبط شد.
كشف كالاي احتكار
كرج- خبرنگار كيهان: 113 تن انواع كالاي اساسي احتكار شده در كرج كشف و ضبط شد.
اين كالاها شامل برنج ايراني به وزن 11 تن شكر 32 تن، قند كله 10 تن و 60 تن برنج خارجي است.

 



شرايط معافيت فرزندان طلاق اعلام شد

فرزندان طلاق در صورت داشتن شرايط لازم مي تواننداز خدمت سربازي معاف شوند.
به گزارش برنا مشمولاني كه فرزندان طلاق بوده و سرپرستي پدر يا مادر خود را بر عهده دارند مي توانند با طي كردن شرايط قانوني از خدمت وظيفه معاف شوند، البته اشاره به اين نكته ضرورت دارد كه اين افراد نبايد به هيچ عنوان غيبت داشته باشند.
ضمن اين كه زمان جاري شدن صيغه طلاق بايد قبل از سن مشموليت اين افراد باشد زيرا اگر والدين اين دسته از مشمولان پس از سني كه در قانون براي اعزام به خدمت وظيفه مشخص شده است از يكديگر جدا شوند اين امر هيچ تأثيري در وضعيت آنها نخواهد داشت. در اين صورت اين مشمولان غايب تلقي شده و مطابق قانون با آنها برخورد مي شود.
علاوه بر اين افرادي كه پس از اتمام تحصيلات متوسطه وارد مراكز آموزش عالي مي شوند مي توانند از مزاياي معافيت تحصيلي استفاده كنند، اين افراد بعد از اتمام واحد هاي آموزشي و فارغ التحصيل شدن از مراكز آموزش عالي، در صورتي كه شرايط ذكر شده را دارا باشند مي توانند براي استفاده از اين قانون اقدام كنند.

 



تجمع مردم مهديشهر در اعتراض به عوامل اختلاف افكن

مهديشهر- خبرنگار كيهان:
جمع كثيري از مردم مهديشهر با تجمع در محوطه شوراي شهر اين شهرستان، اعتراض خود را به عوامل ايجاد كينه و دشمني بين مردم دو شهر مهديشهر و شهميرزاد اعلام داشتند.
تجمع كنندگان در اعتراض به قانون شكنان، دست اندازان به حريم و جاذبه هاي مهديشهر و عوامل ايجاد كينه و دشمني بين مردم مهديشهر و شهميرزاد و عدم اجراي قانون از سوي مسئولان شهرستان، با صدور بيانيه اي در هفت بند مخالفت خود را با هرگونه تغيير و تحديد مجدد حريم مهديشهر اعلام كردند.
در اين بيانيه مماشات و سكوت برخي از مديران شهرستان ناشي از عدم شجاعت، كارايي و انگيزه هاي لازم آنان براي حاكميت قانون برشمرده شده و آمده است: گزينش مديران بومي و دلسوز به عنوان يك مطالبه مهم مردم اين شهر بوده و از نمايندگان شوراي شهر خواسته شده است تا ريشه هاي اين بدعت را كشف و بي هيچ واهمه اي قانون را حاكم كنند.
تجمع كنندگان اقدام اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان از معرفي غار دربند مهديشهر به عنوان جاذبه گردشگري شهميرزاد محكوم كردند و از سازمان بازرسي كل كشور و وزارت اطلاعات خواستند به قضاياي پشت پرده اين اقدامات وارد شود.

 



بسيج جامعه زنان تهران اعلام كرد حضور 10 هزار زن تهراني در جشن مادر

مسئول بسيج جامعه زنان تهران از حضور 10 هزار زن و برگزاري نمايشگاه پوشش مناسب و اسلامي با ارائه انواع چادر و شال در طول هفته زن در تهران خبر داد.
فريبا تدريسي در خصوص برنامه هاي بسيج جامعه زنان در هفته زن به فارس گفت: در هفته زن جشن ميلاد كوثر و جشن بزرگ مادر را با حضور 10 هزار نفر از زنان در دانشگاه تهران برگزار خواهيم كرد.
وي افزود: برپايي نمايشگاهي از فعاليت هاي زنان كارآفرين و نمايشگاه حجاب و عفاف با معرفي و ارائه حجاب برتر از جمله چادر و پوشش هاي مناسب از ساير برنامه ها در طول هفته زن است.

 



كشف يك شبكه اختلاس در دانشگاه تهران

معاون اداري و مالي دانشگاه تهران و عضو هيئت رئيسه اين دانشگاه از كشف يك شبكه سازمان يافته اختلاس در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: هم اكنون اعضاي اين شبكه شناسايي شده و اعضاي كليدي آن تحت نظر هستند.
سيد محمد مقيمي در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر گفت: دانشگاه تهران به منظور ارتقاي سلامت اداري و پيشگيري از بروز فساد اداري و مالي از سال 89 در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري، ستاد ارتقاي سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد در دانشگاه تهران را تشكيل داده است.
معاون اداري و مالي دانشگاه تهران افزود: يكي از موفقيت هاي اخير اين ستاد كشف يك شبكه سازمان يافته اختلاس در يكي از بخش هاي دانشگاه تهران است كه طي سالهاي متمادي اقدام به اختلاس مالي مي كرده است. هم اكنون اعضاي اين شبكه شناسايي شده اند و اعضاي كليدي آن تحت نظر مي باشند.
مقيمي خاطرنشان كرد: با تدبير ستاد ارتقاي سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد، عمده مبالغ اختلاس شده به بيت المال بازگردانده شده است و مميزان مالي اين ستاد در حال رسيدگي به ديگر پرونده هاي مالي اين افراد هستند كه پس از رسيدگي كامل، با كمك مراجع قانوني نسبت به بازگرداندن تمامي مبالغ اختلاس شده، جزئيات اين اختلاس به اطلاع عموم خواهد رسيد.

 



فرد پنهان شده در رختكن ورزشي بانوان دستگير شد

همدان- خبرنگاركيهان:
فردي كه در رختكن يكي از سالنهاي ورزشي بانوان همدان پنهان شده بود توسط ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان دستگيرشد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، با هوشياري يكي از ورزشكاران زن حاضر در سالن ورزشي و حضور به موقع ماموران كلانتري 11 شكريه، فردي به نام «ف» 22ساله اهل و ساكن همدان حين عكسبرداري از داخل رختكن بانوان ورزشكار، دستگير شد.
از وي كه به صورت پوششي و غيرمجاز وارد سالن ورزشي مذكور شده بود، تعداد 3 عدد گوشي تلفن همراه، يك دستگاه دوربين عكاسي و فيلمبرداري، و مقاديري مواد مخدر مشكوك به شيشه كشف و ضبط شد. پرونده متهم تحت رسيدگي قرار دارد.

 



محروميت دانشجويان پزشكي سيگاري از ادامه تحصيل

وزير بهداشت با اعلام اينكه افراد سيگاري در وزارت بهداشت استخدام نمي شوند، گفت: دانشجويان پزشكي كه سيگار مصرف مي كنند از ادامه تحصيل محروم مي شوند.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه مراسم چهاردهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشكي (ايران هلث 2011) كه روز دوشنبه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار شد، با اشاره به هفته مبارزه با دخانيات گفت: قوانين مبارزه با دخانيات در كشور به خوبي مصوب شده است اما دستگاههاي نظارتي بايد در اين زمينه فعالتر شوند و با افراد خاطي برخورد كنند.
وي با تاكيد بر اينكه در گزينشهاي وزارت بهداشت افرادي كه دخانيات مصرف مي كنند، رد مي شوند افزود: دانشجويان رشته هاي پزشكي كه استعمال دخانيات داشته باشند از تحصيل محروم مي شوند.به گزارش مهر وزير بهداشت در ادامه به تعرفه هاي پزشكي اشاره كرد و گفت: اين تعرفه ها بايد پس از اعلام شوراي عالي بيمه در دولت مطرح و مصوب شود. ضمن اينكه در شوراي عالي بيمه خدمات درماني، وزارت بهداشت راي زيادي ندارد و در حقيقت يك به 9 است.

 



رئيس پليس پيشگيري تهران خبر داد اجراي طرح پاك و سالم سازي هفتگي محورهاي كوهستاني

رئيس پليس پيشگيري پايتخت از اجراي طرح پاكسازي و سالم سازي محور كوهستاني دركه خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي در اين باره گفت: روز يكشنبه در راستاي طرح پاكسازي و سالم سازي محور كوهستاني دركه و ايجاد نظم و امنيت براي شهروندان طرح پاكسازي دركه به اجرا گذاشته شد.
وي افزود: در اجراي اين طرح، تعدادي تذكر زباني داده شد و در دو مورد نيز مدارك خودروهاي متخلف از رانندگان گرفته شد و در اين راستا به 308 مورد از رانندگان نسبت به رفع معايب خودروهايشان تذكرات شفاهي ارائه داده شد.
خانچرلي گفت: در اين مدت از ورود و تردد 65 موتورسيكلت سوار متخلف به محور كوهستاني دركه جلوگيري شد.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت گفت: اينگونه طرحها در محورهاي كوهستاني به صورت هفتگي به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 



قره داغي اعلام كرد افزايش 12 درصدي مرگ ناشي از غرق شدگي

مركز تحقيقات پزشكي قانوني تعداد غرق شدگان در دريا طي سال گذشته را هزار و 134 تن ذكر كرد.
دكتر جابر قره داغي رئيس اين مركز افزود: از اين تعداد 134 نفر زن و بقيه مرد هستند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 6/12 درصد افزايش يافته است.وي با اشاره به اينكه در سال گذشته كمترين رقم مرگ ناشي از غرق شدگي با عدد 3 نفر به استان هاي خراسان شمالي و خراسان جنوبي مربوط است، خاطرنشان كرد: بيشترين رقم غرق شدگي در سال گذشته به ترتيب با عدد 204 نفر مربوط به استان خوزستان و پس از آن با عدد 194 نفر مربوط به استان مازندران است. در سال 1388 براثر غرق شدگي يكهزار و 7 نفر در كشور جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با سال 87 با كاهش 13/3 درصدي مواجه بوده است.

 



از اول خرداد اجرا مي شود
اعطاي وام هاي 20 ميليون توماني به مددجويان كميته امداد

معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد امام خميني(ره) از پرداخت وام هاي 20 ميليون توماني اشتغال به مددجويان خبر داد.
محمد اميد، با اشاره به آمادگي امداد براي پرداخت وام هاي اشتغال زايي گفت: با توجه به برنامه ريزي انجام شده سقف پرداختي وام هاي اشتغال از 8 ميليون به 20 ميليون تومان افزايش يافت.
وي افزود: هم اكنون هر فرد مددجو و نيازمند مي تواند با مراجعه و معرفي نامه از وام هاي خوداشتغالي و خودكفايي امداد استفاده كند.
اميد ادامه داد: از 20 ميليون وام در نظر گرفته شده براي مددجويان 15 ميليون تومان از منابع بانكي و 5 ميليون تومان از منابع امدادي است.
معاون خودكفايي و اشتغال امداد ادامه داد: با تدبير شوراي اشتغال امسال 210 هزار فرصت شغلي براي مددجويان فراهم مي شود كه 50 هزار از اين تعداد فرصت شغلي در حوزه كاريابي براي مددجويان است.
وي اضافه كرد: براساس مصوبه شوراي اشتغال امداد موظف شده تا پايان سال 300 هزار فرصت شغلي نيز در روستاها براي روستاييان فراهم كنند.
اجراي طرح آزمايشي صدقه تلفني در كشور
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از اجراي طرح صدقه تلفني با همكاري شركت مخابرات به صورت پايلوت در استان قم خبر داد.
وي ادامه داد: در اين طرح هموطنان از طريق تلفن با شركت مخابرات ارتباط برقرار مي كنند و با توجه به برنامه تنظيم شده، مبلغ صدقه خود را از طريق شماره مشخص شده به حساب شركت مخابرات واريز مي كنند و مخابرات هم هر ماه طي يك چك مبلغ را به حساب امداد واريز مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14