(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 اردیبهشت 1390- شماره 19930

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله ممدوحي نماينده مجلس خبرگان در ديدار از كيهان:
مواضع كيهان در مقابله با فتنه ها و جريانات انحرافي الهام بخش بوده است
ايران خواستار اقدام سازمان ملل در مقابل كشتار مردم منطقه از سوي صهيونيست ها شد
دبيركل دي8: يك سوم جمعيت جهان از سوءتغذيه رنج مي برند
آيت الله آملي لاريجاني: جرياني انحرافي در كمرنگ كردن نقش علما تلاش مي كند
اظهارات جديد كاترين اشتون و كلينتون درباره مذاكرات ايران و 1+5
معاون پارلماني ديوان محاسبات: تمام فعاليت هاي مالي سازمان هاي ملي جوانان و تربيت بدني غيرقانوني است
وزير خارجه مصر: قاهره صفحه جديدي را در روابط خود با ايران گشوده است
وزير نيرو: توليد برق هسته اي در نيروگاه بوشهر آغاز شد
ميرتاج الديني: لايحه ادغام وزارتخانه ها تقديم مجلس مي شود
صولت مرتضوي به عنوان رئيس ستاد انتخابات كشور منصوب شد
كوچكترين دانشجوي كشور
وزير آموزش و پرورش خبر داد ساخت 8هزار مجتمع آموزشي در روستاهاي كشور
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مراسم سالروز بزرگداشت حكيم خيام نيشابوري برگزار شد
ايران 50 دستگاه لوكوموتيو براي كشور چين مي سازد
تاثير نمرات كتبي نهايي دانش آموزان سوم نظري در كنكور 91
95 درصد از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به قم اجرايي شده است
اخبار ادبي و هنري
مراسم بزرگداشت دومين سالگرد ارتحال آيت الله بهجت در قم برگزار شد
بدرقه كاروان حامل درهاي رواق حرم مطهر امام حسين(ع) در دزفول
آغاز جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي كشور در كاشان



آيت الله ممدوحي نماينده مجلس خبرگان در ديدار از كيهان:
مواضع كيهان در مقابله با فتنه ها و جريانات انحرافي الهام بخش بوده است

آيت الله حسن ممدوحي نماينده كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم صبح ديروز با حضور در مؤسسه كيهان با حسين شريعتمداري نماينده ولي فقيه و سرپرست مؤسسه به گفت وگو نشست.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اين ديدار تصريح كرد: روزنامه كيهان توانسته در برابر توطئه ها، فتنه ها و جريانات انحرافي و ضد انقلابي داخل و خارج كشور، با روشن بيني و به گونه اي مستند و مستدل ايستادگي كرده و توطئه هاي آنان را نقش بر آب كند.
آيت الله ممدوحي به نقش تاثيرگذار كيهان در رسوا كردن جريان انحرافي اشاره كرده و گفت؛ قلم روشنگر و توانمند شما در اين مدت به خوبي جريان ساز عرصه هاي سياسي داخلي و خارجي بوده و بسياري از نقشه هاي انحرافي ضد انقلاب را خنثي كرده است و به همين دليل خدا را شاكريم كه با قلم تواناي خود در خط مقدم جنگ نرم توانسته ايد سربازاني وفادار براي ولي فقيه و انقلاب اسلامي باشيد.
نماينده كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري به پيروي و تبعيت محض از مقام عظماي ولايت اشاره كرد و گفت: مديريت رهبري كه برخاسته از نگاه الهي ايشان است، انقلاب و نظام اسلامي را با درايت از عقبه هاي سخت فتنه ها و توطئه ها عبور داده است بنابراين پيروي از مواضع و رهنمودهاي معظم له تنها نسخه نجات بخش براي حفظ استقلال، آزادي و نظام مقدس و مردم دوست جمهوري اسلامي ايران است. ايشان افزودند؛ اگر رهبري حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي نبود، امروزه مردم از آرامش و رفاه و استقلال و پيشرفت هاي بزرگ علمي برخوردار نبودند.
در اين ديدار حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان نيز از مواضع ولايتمدارانه آيت الله ممدوحي تقدير كرد و درباره چرخه توليد خبر كيهان توضيحاتي ارائه نمود.
آيت الله ممدوحي پس از اين ديدار يك ساعته با مدير مسئول كيهان به بازديد از تحريريه روزنامه پرداختند و از نزديك با نويسندگان، خبرنگاران، اعضاي تحريريه و چگونگي فعاليت آنان آشنا شدند.

 



ايران خواستار اقدام سازمان ملل در مقابل كشتار مردم منطقه از سوي صهيونيست ها شد

نماينده كشورمان در سازمان ملل در نامه هاي جداگانه اي به بان كي مون، خواستار اقدام قاطع جامعه بين الملل در برابر جنايات اخير رژيم صهيونيستي شد.
محمد خزاعي، سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد طي نامه هاي جداگانه اي به دبيركل، رئيس شوراي امنيت و رئيس مجمع عمومي سازمان ملل متحد تاكيد كرد: جامعه بين المللي بايد قاطعانه در برابر جنايت رژيم صهيونيستي در كشتار اخير مردم كشورهاي منطقه واكنش نشان دهد.
نماينده دائم كشورمان تصريح كرد: رژيم صهيونيستي با كشتار گسترده مردم در بلنديهاي جولان و مرزهاي لبنان، رام الله و غزه كه از طريق تظاهرات مسالمت آميز اعتراض خود را نسبت به جنايات اين رژيم ابراز مي كردند، جنايت ديگري در كارنامه خود ثبت كرد.
وي خاطرنشان كرد: اين اقدام جنايتكارانه رژيم صهيونيستي به فهرست طولاني جنايتهاي اين رژيم شامل تجاوز، اشغال، ترور، تروريسم دولتي، شكنجه، آدم ربايي و انواع جنايتهاي فجيع كه نقض حقوق اساسي بشر، حقوق بشردوستانه و اصول بنيادين منشور ملل متحد محسوب مي شود، افزوده مي شود.
خزاعي تاكيد كرد: لازم است اقدامات جدي و محكمي در مورد جنايات رژيم اشغالگر قدس صورت گيرد.
سفير و نماينده دائم كشورمان در پايان اين نامه خواستار واكنش و اقدام قاطع اركان سازمان ملل متحد در برابر نقض حقوق بشر و كشتار مردم بي گناه توسط رژيم صهيونيستي كه از حمايت گسترده آمريكا و همپيمانانش برخوردار است، شد. وي همچنين از دبيركل سازمان ملل درخواست كرد تا اين نامه به عنوان سند مجمع عمومي و شوراي امنيت سازمان ملل منتشر شود. نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد همچنين در جلسه شوراي امنيت اين سازمان، اقدام رژيم صهيونيستي در شهيد و مجروح كردن تعداد زيادي از مردم فلسطين، لبنان و سوريه را مصداق بارز تروريسم دولتي دانست و به آن اعتراض كرد.
نماينده كشورمان همچنين بر لزوم توجه شوراي امنيت سازمان ملل و ديگر نهادهاي بين المللي به اقدام تروريستي رژيم صهيونيستي در به خاك و خون كشيدن مردمي كه تنها اقدام به راهپيمايي مسالمت آميز كرده بودند، تاكيد كرد.
نماينده كشورمان اضافه كرد: رژيم صهيونيستي تلاش مي كند با تحريف واقعيات، نظر جامعه بين المللي را از حقايق موجود در مورد وجود دولتي تروريستي كه سياست هاي جنايتكارانه و خصومت بي رحمانه عليه مردم فلسطين، لبنان و سوريه به كار گرفته، منحرف كند و اين رژيم بجاي فرافكني هاي بي پايه بايستي در مورد عملكرد خويش پاسخگو باشد.
در اين جلسه نماينده رژيم صهيونيستي كه تحت فشار شديدي به واسطه كشتار مردم بي گناه در راهپيمايي اخير قرار دارد اظهارات بي اساسي را در مورد جمهوري اسلامي ايران، سوريه و جنبش هاي مردمي حزب الله و حماس بيان كرد كه بلافاصله با واكنش نماينده كشورمان مواجه شد و ادعاهاي مجعول وي رد شد.
اين موضعگيري جمهوري اسلامي ايران به صورت مكتوب نيز در بين اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد توزيع شد.

 



دبيركل دي8: يك سوم جمعيت جهان از سوءتغذيه رنج مي برند

دبيركل گروه دي 8 گفت: در حال حاضر يك سوم جمعيت جهان از سوءتغذيه رنج مي برند.
ويدي پراتيكو در آخرين روز برگزاري دومين اجلاس وزراي كشاورزي كشورهاي عضو گروه دي هشت در تهران، برپايي اين نشست را زمينه خوبي براي توليد و ذخيره محصولات غذايي با رعايت استانداردهاي كيفيت غذا دانست.
وي با اشاره به وضعيت تامين امنيت غذايي در جهان گفت: از سال 2009 تاكنون بحران هاي مختلفي در بخش تامين غذا داشته ايم و 60 درصد جمعيت كشورهاي در حال توسعه از وضعيت مناسبي برخوردار نيستند و يك سوم جمعيت جهان از سوءتغذيه رنج مي برند.
وي تغيير شرايط جوي را يكي از دلايل نوسان توليدات كشاورزي عنوان و تصريح كرد براي جبران اين وضعيت، حاصلخيزي در اراضي كشاورزي بايد افزايش يابد.
دبيركل گروه دي هشت با اشاره به افزايش قيمت نفت، به عنوان يكي از نهاده هاي كشاورزي و محدود شدن منابع كشاورزي گفت: بخش كشاورزي در كشورهاي دي هشت بايد به سمت مصرف سوخت هاي زيست توده (بايو) پيش رود.
خاطرنشان مي شود گروه همكاري اقتصادي دي هشت متشكل از 8 كشور اسلامي بنگلادش، مصر، اندونزي، ايران، مالزي، نيجريه، پاكستان و تركيه است.
ايران ظرفيت تامين غذاي
200 ميليون نفر را دارد
معاون اول رئيس جمهور گفت: كشاورزي ايران ظرفيت تامين غذاي 200 ميليون نفر را دارد.
محمدرضا رحيمي در حاشيه دومين اجلاس وزراي كشاورزي اعضاي گروه دي هشت گفت: قدرت هاي سلطه گر براي اين كه قيمت محصولات را حفظ كنند، مواد غذايي را به دريا مي ريزند و حتي يكي از اين قدرت هاي سلطه گر سال هاي گذشته گندم خود را به دريا ريخته تا قيمت گندم همچنان بالا باشد.
وي افزود: در واقع مردم جهان با يك ناامني مواجه هستند و براي مبارزه با آن كشورهاي عضو دي هشت از سال هاي گذشته تصميم گرفته اند تا با همكاري يكديگر اين مشكلات را برطرف كنند.
رحيمي گفت: جمهوري اسلامي ايران نيز با تلاش فراوان و اقداماتي كه در دولت نهم و دهم انجام داد و با توجه به تغييرات اقليمي و بارش برف و باران توانسته محصول كشاورزي خود را به بيش از پنج برابر افزايش دهد و امسال آماده است نزديك به 5/4 الي 5 ميليارد دلار صادرات داشته است.
وي افزود: در حال حاضر كشور جمهوري اسلامي ايران به اندازه كافي در بخش كشاورزي توليد دارد كه علاوه بر تامين نياز مردم موفقيت خوبي در صادرات نيز داشته است.
معاون اول رئيس جمهور گفت: با وزير جهاد كشاورزي قرار گذاشته ايم با توجه به وضعيت نامناسبي كه از لحاظ بارندگي در كشور وجود دارد اما كشور ظرفيت توليد غذاي 200 ميليون نفر را دارد و بايد طبق برنامه به اين مرز برسيم.
وي افزود: اميدواريم امسال توليد بخش كشاورزي به مرز 120 ميليون تن برسد.
رحيمي گفت: امسال سال مناسب در بخش كشاورزي است و در كنار آن با اجراي هدفمندسازي يارانه ها نيز ميزان مصرف گندم 3 ميليون تن كاهش مي يابد و در توليدات سردرختي كشور هم وضعيت بسيار مناسبي دارد.
پيشنهاد ايران به دي 8
در همين حال وزير جهاد كشاورزي به اعضاي گروه دي هشت پيشنهاد كرد براي افزايش توليد محصولات كشاورزي و ارتقاء امنيت غذايي برنامه امنيت غذايي در اين گروه تدوين شود.
خليليان در دومين اجلاس وزراي كشاورزي كشورهاي عضو گروه دي هشت گفت: جمهوري اسلامي همچنين پيشنهادهاي ديگري در زمينه هاي شيلات، ارتقاي استانداردهاي كيفيت محصولات كشاورزي، تامين كود و بذر موردنياز ارائه مي كند تا به تصويب اعضا برسد.

 



آيت الله آملي لاريجاني: جرياني انحرافي در كمرنگ كردن نقش علما تلاش مي كند

آيت الله آملي لاريجاني هوشياري عموم ملت مسلمان و خصوصاً حوزه هاي علميه و دانشگاه ها را در مقابل جريان هاي انحرافي معتقد به «اسلام منهاي روحانيت» ضروري خواند وگفت: جريانات انحرافي در طول تاريخ تلاش بسياري نموده اند تا عرفان هاي كاذب و مليت گرايي را در مقابل اسلام واقعي ترويج كنند و امروز نيز شاهد تلاش جرياني انحرافي در كمرنگ كردن نقش عالمان ديني هستيم.
رئيس قوه قضائيه كه در جلسه شوراي عالي قضايي شركت كرده بود به تلاش برخي از جريانهاي انحرافي در طول تاريخ براي دور كردن امت اسلام از تفقه در دين و از عالمان راستين اشاره كرد و ايده «اسلام منهاي روحانيت» را زاييده اين تلاش دانست و گفت: از قرنها پيش پاره اي جريانات انحرافي در مقابل نقش عالمان در دين وجود داشته است و همه ما مي دانيم كه در برهه هاي متعددي در همين جامعه اسلامي ما دراويش و صوفيه را در مقابل علماي ما قرار مي دادند و بهانه آنان رجوع به باطن و باطن گرايي و اهميت عالم معنا و معنويت بود اما در واقع نقش علماي دين را مي خواستند تضعيف كنند. ما يادمان نمي رود كه در زمان طاغوت دراويش را تأييد و كمكشان مي كردند، خانقاه هايشان را آباد مي كردند، مساجد را اگر نگوييم خراب مي كردند ولي هيچ كمكي نمي كردند و مراسم ديني را در خانقاه ها مي گذاشتند. اين همراهي با جريانهاي انحرافي براي كم رنگ كردن نقش عالمان ديني بود.
آيت الله لاريجاني سپس افزود: واقعاً تأسف آور است كه در زماني كه البته بيشتر به زمان دولت اصلاحات بر مي گردد، كتابهاي متعددي در عرفانهاي كاذب وارداتي در همين كشور مجوز از وزارت ارشاد گرفته است. وقتي انسان كتابهاي آنها را مي خواند مي بيند كه عده اي جاهل و شياد و زنباره مدعي باطن و معنويت و عرفان شده اند. اين چه عرفاني است كه با همه دنياپرستي مي سازد. عرفان سرخپوستي كه با مواد مخدر و امثال آن هم هيچ منافاتي ندارد. عرفان بودايي هم جور ديگري. بايد تأسف خورد كه اين كتابها در اين كشور نشر شد و صدايي هم برنخاست، كشوري كه اساسش اسلام و تشيع است و نظامش نظامي است بر اساس توحيد و كتاب و سنت، چگونه مي تواند اين امور را تحمل كند.
رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: متأسفانه بايد گفت در زمان ما هم جرياني انحرافي كه گويا تمام نكات انحرافات گذشته را با هم در يك جا جمع دارد، در كمرنگ كردن نقش علما و در ترويج ايراني گري و قوميت گرايي بسيار تلاش مي كند و مردم را ارجاع مي دهد به كوروش و هخامنش و ديگران و بعد از آن طرف در ترويج عرفانهاي كاذب، در جن گيري و رمالي هم تلاش مي كند، كه مشخص نيست اينها چه نسبتي با دين دارد. در حاليكه اينها هم دم از روشنفكري مي زنند و با سكولارها خيلي راحت جمع مي شوند و همراهي مي كنند و هم با عده اي از هنرمندان لاابالي دم خور هستند و عرفانهاي كاذب را ترويج مي كنند و البته از اينكه با اجانب هم پنهاني ارتباط بگيرند خيلي ابائي ندارند.
آيت ا... لاريجاني افزود: متأسفانه عقيده اينها اينگونه است كه در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفكران سكولار و گاه ملحد و پريدن با آنها آزاد هستند، در رجوع به جن گير و رمال آزادند، با دراويش آزادند، آيا اين است حدود الهي؟ اين است حرمات الهي؟
آيت ا... لاريجاني تأكيد كرد: اين جريان اتفاقاً در مفاسد اقتصادي هم غوطه ورند و بي امان جلو مي روند. وقتي كه انسان تقوا را از دست داد در همه مجاري و در همه مجال مشكل پيدا مي كند.
آيت ا... لاريجاني تصريح كرد: حالا هم همين است. اين جريان انحرافي در حاليكه جن گيري و رمالي را روشنفكري جا مي زنند در كمرنگ كردن نقش عالمان ديني و متخصصان علوم حقه تلاش مي كنند. مسلماً مقصود ما نفي عوالم باطن و عوالم معنا نيست. اما يقين داريم اكثر قريب به اتفاق اينها شيادند. مگر هر چيزي در عالم امكان دارد، وقوعش در مورد شخص خاص هم ثابت است؟ ممكن است كسي بتواند قدرتهاي مافوق طبيعي هم داشته باشد اما هر كسي كه دكاني باز كند و بگويد من چنين قدرتي دارم آيا قدرت دارد؟ وانگهي هر قدرت شيطاني، هم مورد تأييد كتاب و سنت است؟
رئيس قوه قضاييه به روايتي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: از امام صادق (ع) نقل شده است: كه فرموده اند «آيه الكذّاب أن يخب رك خبر السماء و الارض و المشرق و المغرب فاذا سألته عن حرام الله و حلاله لم يكن عنده شي» اين روايت عجيبي است. اين روايت در كافي (جلد دوم صفحه 340 )آمده است و مي فرمايد نشانه آدم دروغگو اين است، از آسمان و زمين و از مشرق و مغرب به شما خبر مي دهد، اما وقتي از او راجع به حلال و حرام خدا مي پرسي هيچ چيز در كفش نيست.
آيت الله لاريجاني تأكيد كرد: اين رمالها و جن گيرهايي كه قوه قضاييه با آنها برخورد كرده، مصداق همين روايتند.

 



اظهارات جديد كاترين اشتون و كلينتون درباره مذاكرات ايران و 1+5

در حالي كه مقامات كشورمان بارها اعلام كرده اند كه ديگر حاضر به گفت وگو درباره مسائل هسته اي نيستند و گفت وگوها با 1+5 مي تواند در چارچوب بسته هاي پيشنهادي ادامه يابد، هيلاري كلينتون و كاترين اشتون از تهران خواستند به گفت وگوها درباره برنامه هسته اي بازگردد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا و كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز سه شنبه با يكديگر ديدار و گفت وگو كردند.
دو طرف گفتند كه ايران بايد با حسن نيت به دعوت ها براي مذاكرات درباره موضوع هسته اي با مذاكره كنندگان بين المللي بازگردد.
كلينتون پس از ديدار با اشتون در وزارت امور خارجه آمريكا به خبرنگاران گفت: ايران بايد به تعهدات بين المللي اش عمل كند و به طور جدي درباره مساله هسته اي مذاكره كند.
وي ضمن متهم كردن ايران به استفاده از تاكتيك هاي تاخير و غيرقابل پذيرش خواندن پيش شرط هاي ايران افزود: مسئوليت هم چنان برعهده ايران است كه نشان دهد براي پايان دادن به تاكتيك هاي تاخير و كنار گذاشتن پيش شرط هاي غير قابل پذيرش و آغاز پاسخگويي به نگراني هاي جامعه بين المللي آماده است.
اشتون نيزگفت كه توضيحاتي را درباره پاسخ كتبي اخير ايران به پيشنهاد گفت وگوها خواستار است.
وي افزود: من انتظار نامه اي جدي تر و بهتر از جانب آنها را داشتم كه مشخص باشد اين پيشنهاد كه روي ميز است پيشنهادي است كه بايد بسيار دقيق به آن نگاه كنند.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: از ايران مي خواهيم بار ديگر تامل كند و بازگشت بر سر ميز را بررسي كند.
سعيد جليلي اخيرا در نامه اي به كاترين اشتون از وي خواست بسته پيشنهادي ايران را به عنوان مبناي مذاكرات بپذيرد.

 



معاون پارلماني ديوان محاسبات: تمام فعاليت هاي مالي سازمان هاي ملي جوانان و تربيت بدني غيرقانوني است

معاون پارلماني ديوان محاسبات، كليه فعاليت هاي مالي سازمان هاي ملي جوانان و تربيت بدني را غير قانوني دانست.
فريدون همتي معاون پارلماني ديوان محاسبات با اشاره به موضوع ادغام سازمان هاي ملي جوانان و تربيت بدني گفت: ديوان محاسبات هر آنچه را مورد نظارت قرار مي دهد، براساس قانون است لذا وقتي قانون به يك مجموعه به نام سازمان و يا وزارتخانه حيات مي دهد، ديوان محاسبات هم مطابق قانون براساس اجازه اي كه قانون به آن نهاد داده است، بر آن سازمان و يا وزارتخانه نظارت مي كند.
وي افزود: از هر لحظه اي كه قانون، موجوديت يك سازمان را به پايان مي رساند، از همان لحظه هم ديوان محاسبات آن سازمان يا وزارتخانه را نمي تواند به عنوان يك سازمان يا وزارتخانه تلقي كند چرا كه معيار ديوان محاسبات كشور قانون است و زماني كه قانون اعلام كند كه فلان وزارتخانه از فلان تاريخ بايد تشكيل شود، ما آن وزارتخانه را به عنوان يك وزارتخانه رسمي محسوب مي كنيم و نظارت خود را هم بر آن وزارتخانه اعمال مي كنيم.
«البته اگر قانون اعلام كند كه از فلان تاريخ، فلان سازمان و يا وزارتخانه منحل است، ما هم از همان لحظه تكليف نظارتي خود را اعمال كرده و آن سازمان و يا وزارتخانه را ديگر به رسميت نمي شناسيم.»
معاون پارلماني ديوان محاسبات در گفت وگو با فارس تصريح كرد: بنابراين در فضاي امروز كه فضاي ادغام، ايجاد و انحلال برخي سازمان ها و وزارتخانه ها است، ديوان محاسبات مطابق قانون عمل مي كند و هر مسئول و مديري كه خلاف قانون دستور هزينه يا كسب درآمد صادر كند، بايد مقابل قانون پاسخگو باشد.
همتي ادامه داد: فعاليت هاي نظارتي ديوان محاسبات براساس قانون است و ما مطابق قانون عمل مي كنيم لذا از لحظه اي كه قانون ايجاد وزارت ورزش و جوانان اجرايي شد، از همان لحظه نيز ديوان محاسبات سازمان هايي را به نام تربيت بدني و ملي جوانان نمي تواند به رسميت بشناسد، بنابراين ديوان محاسبات از همان زمان به بعد فقط وزارت ورزش و جوانان را به رسميت مي شناسد.
وي خاطرنشان كرد: برهمين اساس تمام فعاليت هاي مالي سازمان هاي ملي جوانان و تربيت بدني غيرقانوني است چرا كه هزينه ها و دستورات بايد در قالب وزارت ورزش و جوانان باشد و اين همان نكته اي است كه روشن، صريح و البته قانوني است.
معاون پارلماني ديوان محاسبات در پايان تأكيد كرد: تا لحظه اي كه قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان تغيير نكرده و يا لغو نشده است، اين قانون حاكم بوده و ديوان محاسبات هم مطابق آن به وظيفه نظارتي خود عمل خواهد كرد، لذا هر مسئول و هر مقامي كه خلاف قانون عمل مالي انجام دهد، بايد پاسخگوي قانون باشد.

 



وزير خارجه مصر: قاهره صفحه جديدي را در روابط خود با ايران گشوده است

وزير خارجه مصر از تمايل كشورش به از سرگيري دور تازه اي از روابط با ايران خبر داد.
نبيل العربي گفت: قاهره پس از پيروزي انقلاب مصر خواستار گشوده شدن صفحه جديدي در روابط با همه كشورهاي جهان است و ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست.
وي كه در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري اكي ايتاليا سخن مي گفت عنوان كرد: ايران دشمن ما نيست چنانچه مصر دشمن ايران نيست اما ايران با همه كشورهاي جهان به استثناي آمريكا، مصر و اسرائيل در ارتباط است و در واقع ارتباط ايران و مصر تنها در حد فعاليت دفتر حفاظت منافع دو كشور در تهران و قاهره است.
وزير امور خارجه مصر در اين گفت وگوي اختصاصي در مقر سفارت مصر در رم در پاسخ به ابراز نگراني برخي از كشورها از بهبود روابط ايران و مصر گفت همه كشورهاي عربي با ايران روابط ديپلماتيك كاملي دارند در اين صورت بايد پرسيد كه اگر مثلا اروپا يا هر طرف ديگري از بهبود روابط ايران و مصر نگران است چرا اين نگراني درباره روابط عربستان و كويت با ايران وجود ندارد. وي كه اخيرا به سمت دبيركلي اتحاديه عرب انتخاب شد افزود نگاه ما به تهران نگاهي باز است و اميدواريم نگاه تهران به ما نيز اينگونه باشد.

 



وزير نيرو: توليد برق هسته اي در نيروگاه بوشهر آغاز شد

وزير نيرو با اشاره به فرآيند راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر خبر داد كه سيكل توليد حرارت به منظور توليد برق هسته اي در نيروگاه اتمي بوشهر آغاز شده است.
مجيد نامجو روز چهارشنبه افزود: به منظور رسيدن به ظرفيت نهايي توليد برق در نيروگاه بوشهر، نياز است كه حرارت توليد شده از فعل و انفعالات اتمي به حدي برسد كه آب را بخار كند و توربين بخار يك هزار مگاواتي نيروگاه اتمي بوشهر را بچرخاند.
اين عضو كابينه اظهار داشت: اقدامات لازم در اين زمينه توسط نيروهاي روسي در حال انجام است و آنها با ظرافت و حساسيت بالايي اين كار را به پيش مي برند.
وي از بيان زمان دقيق اتصال نيروگاه اتمي بوشهر به شبكه برق كشور خودداري كرد و اعلام زمان دقيق را در حيطه سازمان انرژي اتمي دانست.
وزير نيرو در ادامه از آمادگي كامل اين وزارتخانه براي دريافت برق توليد شده در نيروگاه اتمي بوشهر خبر داد و گفت: پست و خطوط انتقال برق براي هر زماني كه برق اين نيروگاه وارد شبكه شود، آماده است.

 



ميرتاج الديني: لايحه ادغام وزارتخانه ها تقديم مجلس مي شود

معاون پارلماني رئيس جمهور از تقديم لايحه ادغام وزارتخانه ها به مجلس خبر داد و گفت: براي وزارتخانه هاي جديد هم وزير تعيين خواهد شد.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني كه در حاشيه جلسه چهارشنبه هيات وزيران با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، با اشاره به توافق قواي مجريه و مقننه درخصوص ادغام وزارتخانه ها گفت كه لايحه ادغام وزارتخانه هاي مسكن و راه و ايجاد وزارتخانه امور زيربنايي تهيه شده است.
وي افزود: براساس اجازه مجلس به دولت، وزارتخانه هاي مسكن و راه و بازرگاني و صنايع و همچنين كار و رفاه ادغام شده اند و دولت لايحه ادغام اين وزارتخانه ها را در قالب شرح وظايف و اختيارات آنها جهت تصويب به مجلس مي دهد و براي وزارتخانه هاي جديد وزير تعيين خواهيم كرد.
خبرنگاري از معاون پارلماني رئيس جمهور درباره شايعه منتفي شدن ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو سوال كرد كه ميرتاج الديني با رد اين موضوع گفت كه در كشورمان مانند بيشتر كشورها وزارت انرژي تشكيل مي شود.
وي با بيان اينكه بحث ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو از گذشته مطرح بوده تا بخش هاي مرتبط با انرژي در كشور يكپارچه شود، افزود: قرار است امور حاكميتي همچون خيانت از توليد در اختيار وزارت انرژي بماند و ساير موضوعات برون سپاري شده و به بخش خصوصي واگذار گردد.

 



صولت مرتضوي به عنوان رئيس ستاد انتخابات كشور منصوب شد

مصطفي محمد نجار طي حكمي سيد صولت مرتضوي را به سمت رئيس ستاد انتخابات كشور منصوب كرد.
متن كامل حكم وزير كشور براي مرتضوي به شرح زير است:
جناب آقاي مرتضوي
معاون محترم سياسي
نظر به ضرورت برگزاري هر چه بهتر و باشكوهتر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و به استناد ماده 25 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي به موجب اين حكم جنابعالي را با حفظ سمت به عنوان رئيس ستاد انتخابات كشور در برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي منصوب مي نمايم.
پيش بيني و تمهيد همه مقدمات لازم براي برگزاري انتخابات شايسته با حضور و مشاركت حداكثري مردم، پيگيري برگزاري تمام مراحل انتخابات براساس قوانين و مقررات مربوط به انتخابات و رعايت حقوق كليه راي دهندگان و داوطلبين از جمله ضروريات است كه انتظار مي رود با توكل و ياري گرفتن از پروردگار متعال و استفاده از كليه امكانات و توانمندي هاي وزارت كشور و از طريق تنظيم برنامه مناسب و زمانبندي شده نسبت به آن اهتمام و تلاش جدي به عمل آوريد.
بديهي است در اجراي اين مهم كليه معاونين، مديران و مسئولان وزارت كشور و سازمان هاي وابسته و استانداران نهايت همكاري و همراهي را با جنابعالي به عمل خواهند آورد.
ضمنا به شما اجازه داده مي شود تا در جريان برگزاري انتخابات كليه نامه ها و بخشنامه هايي كه لازم است به امضاي اينجانب صادر گردد را با عنوان رئيس ستادانتخابات كشور امضاء و مراتب را گزارش نماييد.
گفتني است انتخابات مجلس نهم اسفند 1390 برگزار مي شود.

 



كوچكترين دانشجوي كشور

خانم نسيبه محمديان با 69 سانتي متر قد هم اكنون در مقطع كارداني رشته گرافيك دانشگاه علمي كاربردي شهرستان بابل مشغول تحصيل است. وي اگر كوچكترين دانشجوي جهان نباشد قطعاً مي تواند كوچكترين دانشجوي ايراني به لحاظ قد باشد.
خانم محمديان كه نمونه اي از هزاران جوان فعال و پرتلاش ايراني به شمار مي رود. علي رغم جثه كوچكي كه دارد از تلاش و همتي مضاعف در زندگي برخوردار است، طوري كه از محل سكونت خود در روستا به شهر مي آيد و تمامي فعاليت هاي روزانه خود را به تنهايي بدون نياز و كمك ديگران انجام مي دهد.
خانم محمديان كه از اراده اي قوي و پشتكاري بالا به عنوان بهترين سرمايه زندگي برخوردار است در گفت وگو با خبرنگار ما در بابل گفته قصد دارد تا آخرين مقطع تحصيلي و كسب عناوين برتر در حوزه هاي علمي به پژوهش و تحصيل ادامه دهد.

 



وزير آموزش و پرورش خبر داد ساخت 8هزار مجتمع آموزشي در روستاهاي كشور

رشت-خبرنگاركيهان:
ساخت 8هزار مجتمع آموزشي در روستاهاي كشور آغاز شده است.
وزير آموزش و پرورش با اعلام اين خبر در جمع فرهنگيان شهرستان املش گفت: مجتمع هاي آموزشي در تمام مراكز استان هاي كشور احداث مي شود و در آن مهدكودك، پيش دبستاني، ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان با ساختمان هاي جداگانه كنار يكديگر طراحي شده است.
حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به تهيه و تصويب طرح تحول بنيادي آموزش و پرورش گفت: در اين طرح ساخت 400 استخر شنا، 4هزار سالن ورزشي در كل كشور مصوب شده به طوري كه در ساخت هر مدرسه يك كتابخانه، نمازخانه و سالن ورزشي لحاظ شده است.
وي افزود: در طرح تحول بنيادي آموزش و پرورش به 60 هزار معلم ورزش، 60 هزار مشاور و 60 هزار مهندس فناوري اطلاعات نياز است و در اين طرح نوع استخدام و به كارگيري نيرو در آموزش و پرورش متفاوت خواهد بود. حاجي بابايي با اشاره به راه اندازي دانشگاه ويژه فرهنگيان در هر استان از تهيه كتاب تعليم و تربيت رسمي آموزش و پرورش كشور با همكاري حوزه علميه، شوراي انقلاب فرهنگي، شوراي آموزش و پرورش و 500 كارشناس كه داراي 30 مجموعه است خبر داد.

 



با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مراسم سالروز بزرگداشت حكيم خيام نيشابوري برگزار شد

نيشابور- خبرنگاركيهان:
با حضور ميهمانان خارجي از 7 كشور جهان و مسئولين و مردم استان خراسان رضوي مقبره خيام نيشابوري گلباران و زنگ خيام در نيشابور به صدا درآمد.
همزمان با 28 ارديبهشت سالروز ملي بزرگداشت خيام نيشابوري با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، نمايندگان مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي و جمع كثيري از مسئولان و مردم فرهنگ دوست نيشابور با حضور بر مقبره خيام نيشابوري آرامگاه اين شاعر و فيلسوف بزرگ جهان را گلباران و نسبت به وي اداي احترام كردند.
به گزارش خبرنگار ما همزمان زنگ خيام در مدارس نيشابور و استان خراسان رضوي به صدا درآمد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به اين مراسم خيام را شخصيتي دانست كه پيوند دهنده دو رود خروشان علم و خرد و ادب و معرفت ايراني و اسلامي است.
در قسمتي از اين پيام آمده است: اكنون كه از سويي علم و دانش فارغ از معنويت جهان مدرن، خشن تر از هميشه، خود را به رخ جهانيان مي كشد و به ابزاري جهت ناديده گرفتن پيشينه و تاريخ ملل بزرگي همچون ملت ايران تبديل شده است و از سوي ديگر انسان عصر جديد، بويژه در جوامع فن مدار غربي بيش از گذشته به دنبال آبشخورهايي زلال از معارف معنوي ايراني اسلامي است، بر تمام شيفتگان و خدمتگزاران علم و فرهنگ و ادب و هنر كشور فرض است كه سرچشمه هاي فياضي همچون حكيم عمر خيام را كه بخشي از هويت ايراني و اسلامي ماست، خوب بشناسند، آثار علمي و ادبي وي را مورد بررسي موشكافانه قرار دهند، با روشهاي علمي كدورتهاي احتمالي را بزدايند و آن را فرا روي جهانيان مشتاق قرار دهند.
فقط در صورت تحقق اين امر است كه هيچ عاملي نخواهد توانست عزت و عظمت اين مرز و بوم كهن و ملت نجيب و اصيل آن را به فراموشي بسپارد.
سيدجلال هاشمي معاون استاندار و فرماندار نيشابور در اين مراسم اظهار داشت: نيشابور عظيم و تاريخي داراي شخصيتهاي بزرگي همچون خيام، عطار، فضل بن شاذان و دهها انديشمند ديگر است كه گوياي تاريخ گرانسنگ اين سرزمين است كه هويت و فرهنگ ايران اسلامي است و شهرستان نيشابور با داشتن چنين شخصيتهايي در طول تاريخ منشأ و سرچشمه نخبگان درجه اول كشور بوده وخواهد بود.
سيدجواد جعفري مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز بيان داشت: همايش بزرگداشت حكيم عمر خيام امسال در نيشابور داراي دو ويژگي مهم است كه نخست حضور شخصيتها و ادب دوستان پارسي از اقصي نقاط عالم است و ديگر آنكه برنامه هاي امسال توسعه كمي و كيفي داشته است كه برگزاري كنگره شعر ملي از توس تا نيشابور و همچنين حضور 40 استاد برجسته خوشنويسي ايران و كتابت 40 رباعي خيام و چاپ آن از مهمترين اين برنامه هاست.

 



ايران 50 دستگاه لوكوموتيو براي كشور چين مي سازد

كارخانه واگن پارس اراك طراحي و ساخت 50 دستگاه لوكوموتيو براي كشور چين را انجام مي دهد.
مديركارخانه واگن پارس اراك با اعلام اين خبر به خبرنگار ايرنا گفت: اين كارخانه همچنين 120 دستگاه قطار مسافري براي مسير اهواز را توليد مي كند.
مصطفي سعيدي افزود: اين شركت امسال يك هزار و 545 ميليارد ريال درآمد خواهد داشت كه براين اساس 141 ميليون دلار صرفه جويي ارزي در حوزه محصولات ريلي براي كشور حاصل خواهد شد.
وي افزود: كار بزرگي در طراحي و كسب دانش فني ساخت بوژي ملي در شركت واگن پارس اراك در جريان است. كه مراحل پاياني را طي مي كند و در صورت حصول نتيجه نهايي، كشور در اين قطعات استراتژيك به خودكفايي خواهد رسيد.

 



تاثير نمرات كتبي نهايي دانش آموزان سوم نظري در كنكور 91

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران از تاثير نمرات كتبي نهايي دانش آموزان پايه سوم نظري در كنكور سال 91 خبر داد.
محمدعلي اميري به خبرنگاركيهان گفت: امسال در مقطع ابتدايي دانش آموزان پايه اول و دوم و 50 درصد از دروس دانش آموزان سوم به شكل توصيفي مورد ارزيابي قرار گرفته و دانش آموزان سال چهارم و پنجم همچون سنوات قبل در آزمون شركت كرده و نمرات كمي به دست مي آوردند و زمان اين آزمون ها نيز از اول تا 12خرداد مي باشد.
وي گفت: در مقطع راهنمايي كه امتحاناتشان از اول تا 22خرداد برگزار مي شود در پايه اول و دوم راهنمايي درس علوم و تاريخ وسوم راهنمايي كليه دروس را به صورت هماهنگ استاني برگزار مي كند.
اميري افزود: در مقطع متوسطه در سال اول دبيرستان علوم زيستي و سال دوم زبان فارسي و در سوم دبيرستان در رشته هاي نظري كليه دروس به شكل نهايي و هماهنگي كشوري از اول تا 25 خرداد و به همين ترتيب رشته هاي فني حرفه اي نيز از اول تا دهم خرداد امتحاناتشان برگزار خواهد شد.
مديركل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: نكته مورد توجه همه اوليا آن است كه 40 تا 50 درصد نمرات كتبي دانش آموزان سال سوم دبيرستان كه در امتحانات خرداد 90 شركت مي كنند، در كنكور سال 91 تاثيرگذار است فلذا اوليا مراقبت مي كنند تا همه شرايط لازم براي بهره گيري از اين فرصت را فراهم آورند و دانش آموزان نيز قدر زمان را دانسته و با موفقيت در آزمون مسير موثري از قبولي در كنكور را بپيمايند.
اميري در پايان از مديران كليه مدارس استان خواست فضاي حوزه هاي برگزاري آزمون را با محبت و ملاطفت براي دانش آموزان عزيز آماده كنند.
گفتني است، 198 ناظر متخصص در تصحيح اوراق و 32 ناظر مستقيم بر امتحانات بر امر برگزاري آزمونها نظارت دقيق داشته و هيئت رسيدگي به شكايات و تخلفات نيز روزانه پيگير موارد و مسائل حوزه هاي امتحاني و دانش آموزان مي باشند.

 



95 درصد از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به قم اجرايي شده است

استاندار قم گفت: 95درصد از مجموع 185 مصوبه سفر رهبرمعظم انقلاب به اين استان اجرايي شده است.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسين موسي پور» در جلسه پيگيري مصوبات سفر سال 89 رهبرمعظم انقلاب به استان قم افزود: 175 مصوبه اين سفر پربركت با 400 ميليارد تومان اعتبار تخصيصي سال 89 در حال اجراست.
وي گفت: 10 مصوبه باقي مانده نيز به زودي و با پيگيري مستمر مسئولان امر به مرحله اجرا خواهد رسيد.
وي يادآوري كرد: تحقق مصوبات هيئت دولت در سفر رهبري و جذب اعتبارات، از مهم ترين وظايف و ماموريت هاي مديران و روساي دستگاه هاي اجرايي بوده و در اولويت كارها قرار دارد.
استاندار قم افزود: در سفر سال 89 رهبرمعظم انقلاب به قم، بيش از 1400 ميليارد تومان اعتبار به اين استان اختصاص يافته كه حجم زيادي از اين اعتبارات يعني حدود 923 ميليارد تومان مربوط به سال 90 و 91 است.
موسي پور، با بيان اين كه تخصيص اعتبارات سفر رهبرمعظم انقلاب به صورت كامل و صددرصد انجام مي پذيرد، خاطر نشان كرد: اعتبارات تخصيص يافته به استان قم در سال جاري و در دو سال آينده، فرصت بسيار مناسبي براي رشد و توسعه و عمران و آباداني اين خطه مقدس به شمار مي آيد كه اميدواريم با همت و تلاش مضاعف مديران بتوانيم عقب ماندگي هاي استان را جبران كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

فرج الله سلحشور در واكنش به ادعاهاي يك فيلمساز در رسانه ملي:
برخي به دليل بي ايماني و بي سوادي، مميزي را سانسور معنا مي كنند
برخي فيلمسازان مدعي روشنفكري به دليل بي ايماني و سيراب نشدن از منبع معرفت الهي، تنها زشتي ها را مي بينند و مميزي را سانسور معنا مي كنند. اين در حالي است كه مميزي اعمال قانوني است و در همه دنيا معمول مي باشد.
اين مطلب را فرج الله سلحشور در واكنش به ادعاي سانسور از سوي يك فيلمساز در رسانه ملي بيان كرد.
كارگردان مجموعه يوسف پيامبر(ع) در گفت وگو با كيهان افزود: انتقاد كردن با سياه نمايي و نشان دادن فقط زشتي ها و پلشتي ها متفاوت است.
يك فيلمساز منتقد، اگر دلسوزانه به يك ناراستي اشاره مي كند، تحليل مي نمايد و ضمن آن راه حل مي دهد. اين در حالي است كه برخي به مصداق «از كوزه همان تراود كه در اوست»، فقط زشتي ها را مي بينند و چون سواد تحليل و عرضه راه حل ندارند، به فحاشي روي مي آورند و در واكنش به اعتراض نسبت به سياه نمايي شان مي گويند «آزادي نيست»!
كارگردان مردان آنجلس هنر انسان را ديدن زيبايي ها دانست و گفت: انسان هنرمند متخلق و فرهيخته، هرچه را ببيند، منشأ خير و زيبايي است و براي او محدوديتي وجود ندارد.
او گفت: فحاشي كردن كار ساده اي است. اما اگر بنا به موعظه و تحليل باشد، ايمان و اخلاص الهي و سواد و... شرط است و كار، كار ساده اي نيست!
از اين دريچه، فحاشي و ادعاهاي بي مبناي برخي فيلمسازان قابل تحليل است. گفتني است چندي پيش، يكي از كارگردانان «ع.د» با حضور در برنامه سينمايي شبكه سوم سيما، مدعي سانسور در سينماي ايران شد و از برخي سينماگران مجرم حمايت نمود.
يك سايت صهيونيستي حامي فتنه 88:
حافظ مسلمان نبود!
يك سايت صهيونيستي كه از فتنه پس از انتخابات و سران و پياده نظام آن حمايت مي كند، مدعي شد: حافظ مسلمان نبوده است!
سايت بالاترين با مديريت منوچهر ساچمه چي مشهور به منوشه امير مدير راديو فارسي اسرائيل، حافظ را در حالي نامسلمان خطاب كرده كه لقب «حافظ» به دليل حفظ قرآن به او اطلاق شده است و اشعار وي برآمده از آموزه هاي اسلامي است. بالاترين قصد داشته به مخاطبان خود ناشيانه القا كند بزرگان عرصه ادب و هنر و علم ايران، نامسلمان بوده اند.
الماسي: برخي سودجويان به دنبال ضربه زدن به سينما هستند
جهانگير الماسي بازيگر سينما و تلويزيون گفت: سودجوياني كه قصد ضربه زدن به سينما را دارند؛ بايد از اهالي سينما جدا شوند.
وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سينماي ما مانند كشورهاي غربي سينماي بي بندوباري نيست؛ اما سودجوياني كه درصدد ضربه زدن به سينما و نابودي آن هستند، بيايند و از درون سينما را بنگرند.
اين بازيگر ادامه داد: برخي افراد علاقه به حاشيه سازي و خدشه دار كردن اسم و رسم سينما دارند، تا مانند زمان گذشته در خيابان لاله زار آثار مورد پسند خود را نمايش دهند، در حالي كه اگر سينما، اهالي آن و كساني كه قصد پيشبرد مخاطب را دارند خود را از آنها جدا كنند؛ آن زمان اثر واقعي سينما را در جامعه شاهد خواهيم بود.
انتشار طرح هاي گرافيكي در حمايت از بيداري اسلامي
جمعي از فعالان سايبري در اقدامي خودجوش با تاسيس سايت «انجمن اسلامي شهيد تازه مسلمان، ادواردو آنيلي» اقدام به طراحي و انتشار پوسترهاي گرافيكي با مضامين دفاع از مسلمانان مظلوم منطقه به ويژه مردم بحرين نموده اند. به گزارش رجانيوز، اين اقدام در حالي صورت مي گيرد كه متاسفانه دستگاههاي فرهنگي و تبليغاتي كشور در مواجهه با تحولات اخير منطقه در انفعال به سر مي برند و در اين ميان حركات خودجوش مردمي- دانشجويي توانسته تا حد فراواني جبران كننده اين روند باشد.
مسابقه بين المللي كاريكاتور كتاب برگزار مي شود
مسابقه بين المللي كاريكاتور كتاب توسط نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با همكاري خانه كاريكاتور، برگزار مي شود.
اين مسابقه داراي هشت موضوع با عناوين؛ كتاب، كتاب و كتابخانه، من كتاب مي خوانم، همه كتاب بخوانيم، كتاب خوب بخوانيم، با كتاب بزرگ شويم، آينده از آن كتابخوانها است و كتاب زرد برگزار مي شود.مهلت ارسال آثار 15 شهريور سال جاري است.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
سپيده كاشاني از تبار ايمان بود
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور شعر و ادب گفت: سپيده كاشاني در روزهايي به عنوان يك زن شاعر مسلمان انقلابي قدم به ميدان نهاد كه دشمن مدعي بود در صحنه هاي فرهنگ، ادب و هنر اين انقلاب، جايي براي زنان نيست.دكتر يحيي طالبيان با بيان اينكه سپيده كاشاني از تبار «ايمان» بود افزود: وي ثابت كرد كه چنين ديدگاهي، باطل است. وجود او، به خودي خود گوياي اين حقيقت بود كه مي توان يك زن بود و در فعاليت هاي سياسي، اجتماعي و ادبي شركت كرد.

 



مراسم بزرگداشت دومين سالگرد ارتحال آيت الله بهجت در قم برگزار شد

قم- خبرنگار كيهان:
مراسم بزرگداشت دومين سالگرد ارتحال عالم و عارف فرزانه مرحوم آيت الله محمدتقي بهجت فومني سه شنبه شب با حضور مراجع تقليد و علما و فضلاي حوزه و مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در اين مراسم كه آيات عظام و مراجع تقليد صافي گلپايگاني، سبحاني، مكارم شيرازي، علوي گرگاني، نوري همداني و جوادي آملي و آيت الله مصباح يزدي، هادوي تهراني، سيداحمد خاتمي، حجت الاسلام ملكا، رئيس دفتر رهبري در قم، اعضاي مجلس خبرگان رهبري و اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در سخناني با بيان اينكه علما دژهاي دفاع از دين هستند، گفت: آخرت و دنياي مردم بدون وجود عالمان عامل به دين درست نمي شود و ديانت و عرفان بدون كسب علم از محضر بزرگان دين خوابي است كه تعبير نمي شود.
وي ادامه داد: كساني كه ادعاي عرفان و تشرف به محضر امام زمان(عج) را دارند بايد بدانند كه بدون تفقه در دين و ارتباط با علما كذاب هستند.
صديقي با عبد توصيف كردن آيت الله بهجت تصريح كرد: آيت الله بهجت همواره به كسب تقوا و علم تأكيد داشت و مي گفت طلبه طوري بايد درس بخواند كه به راحتي بتواند تدريس كند.
وي تأكيد كرد: ايشان معتقد بود درس خواندن طلبه همانند نماز خواندن اوست كه اگر در نماز تساهل كند مشمول ويل مي شود و اگر در درس خواندن هم سستي كند بازهم مشمول ويل و عذاب خواهد شد.
صديقي ادامه داد: خداوند حكومت جاهلان بر مردم را رد كرده است و عالمان بايد از انزوا بپرهيزند و قدم در سياست بگذارند تا جامعه روي سعادت ببيند.
وي افزود: آيت الله بهجت علاوه بر جذبه هاي ملكوتي كه داشت راه درست را رفت و خوب درس خواند و تدريس را تا آخر عمر تعطيل نكرد و وي صحفي از صحف مطهره بود.
امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: آنچه آيت الله بهجت را به اين درجات رساند تنها و تنها عبد بودنش بود او حتي حاضر نبود بر روي رساله نامش را بنويسند و به كلمه عبد اكتفا مي كرد.

 



بدرقه كاروان حامل درهاي رواق حرم مطهر امام حسين(ع) در دزفول

دزفول- خبرنگار كيهان:
درهاي رواق حرم مطهر امام حسين(ع) با حضور پرشور محبان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از مقابل حرم امام زاده محمد بن موسي كاظم(ع) موسوم به سبز قبا در دزفول بدرقه شد.
در اين مراسم هزاران عاشق و شيفته حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در حالي كه بيرق هاي سرخ مزين به نام آن حضرت را در دست داشتند به استقبال كاروان حمل درهاي رواق حرم حسيني شتافته و با ديدگان اشكبار با اين كاروان هم قدم شدند.
در اين آيين شمار زيادي از شيفتگان اهل بيت(ع) با مراجعه به جايگاه هاي ويژه، نذورات و كمك هاي نقدي و خالصانه خود را براي استفاده در بازسازي حرم امامان معصوم(ع) اهدا و خود را در اين امر معنوي و پرخير سهيم كردند.
كاروان حامل درهاي حرم سومين پيشواي شيعيان جهان حركت خود را در دزفول از مقر فرماندهي سپاه پاسداران ناحيه اين شهرستان آغاز كرد و پس از طي ميدان مقاومت و خيابان هاي 45 متري و امام خميني(ره) خود را به حرم سبز قبا(ع) رسانده و پس از اداي احترام و فريضه نماز جماعت، اين مكان را به مقصد مصلاي امام علي(ع) دزفول ترك كرد. حضور شيفتگان حضرت اباعبدالله در اين آيين به حدي بود كه حركت كاروان در مسير با وقفه هاي فراوان انجام شد و چند ساعتي به طول انجاميد.
پس از رسيدن كاروان حامل درهاي رواق حرم حضرت سيدالشهدا به محل مصلاي امام علي(ع) باحضور جمعي از مردم ولايتمدار دزفول، ضمن مداحي اهل بيت(ع)، آيين معنوي خواندن دعاي پرفيض زيارت عاشورا در مجاورت اين درها برگزار شد.
كاروان حامل درهاي رواق حرم امام حسين(ع) كه حركت خود را از بيستم ارديبهشت ماه از مسير شيراز آغاز كرده پس از عبور از شهرهاي مختلف از سوي مردم موحد دزفول بدرقه شد.

 



با پيام آيت الله مكارم شيرازي برگزار شد
آغاز جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي كشور در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
مرحله نهايي شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با حضور 400 نخبه قرآني در دانشگاه علوم پزشكي كاشان آغاز به كار كرد.
در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، پيام آيت الله ناصر مكارم شيرازي قرائت شد. در اين پيام آمده است: به يقين كارهاي قرآني به ويژه در زمان حاضر كه عوامل و انگيزه هاي فساد بسيار زياد است كار بسيار مباركي است و آثار فراواني در تمام جهات اجتماعي و اخلاقي از خود به يادگار مي گذارد.
در شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور كه به مدت 3 روز از 27 لغايت 29 ارديبهشت در دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار مي شود تعداد 235 نفر از خواهران و180 نفر از برادران در بخش مسابقات شفاهي و كتبي شركت دارند.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در اين جشنواره گفت: اثبات جايگاه ولايت فقيه مهم ترين اصل جهان اسلام است. آيت الله عبدالنبي نمازي در مراسم افتتاحيه شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در دانشگاه علوم پزشكي كاشان با تأكيد بر مبحث رهبري در جامعه اسلامي و بحث نايب ولايت مطلقه فقيه در جهان اسلام، اظهار داشت: اعتبار حكم حكومتي ولي فقيه به عنوان نايب امام زمان(عج) به زمان بردار و مكان بردار نيست.
وي افزود: تمام سمت هاي مسئولان و سياستمداران يك كشور اعم از وزيران، نمايندگان مجلس و حتي رئيس جمهور محدود به زمان و مكان كشور خودشان است و حكم آنها در محدوده جغرافيايي و مرز خودشان نافذ است و فراتر از آن اعتبار ندارد درحاليكه حكم حكومتي ولي فقيه به عنوان نايب ولي عصر(عج) كه بر كل هستي احاطه و تسلط دارد، بر همگان نافذ است.
عضو خبرگان رهبري تصريح كرد: ولايت فقيه نيابت است و اعتبار كلامش از طرف حضرت صاحب الزمان(عج) اعطايي است و اعتبار كلامش همان اعتبار امام زمان(عج) را دارد.
وي، خواستار تبيين و روشن كردن مبحث ولايت فقيه به عنوان بحث مهم و محوري روز جهان اسلام در حوزه هاي علميه شد و خاطرنشان كرد: تبيين مباحث رهبري از ديدگاه قرآن نيز يكي از وظايف محافل قرآني و قاريان است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14