(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول خرداد 1390- شماره 19932

حوادث كوتاه از كشور
از سوي رئيس سازمان غذا و دارو فروش آزاد داروي بيماران كليوي در داروخانه هلال احمر رد شد
احمدي مقدم: وظيفه پليس مقابله با نمادهاي انحرافي ناهنجاري و مفسدان است
غارت اعضاي بدن شهداي بحريني
شهردار خبر داد اتصال باند شمالي تهران - كرج به بزرگراه شهيد باكري تا نيمه شعبان
شهريه مهدهاي كودك تا اول مهر تغيير نمي كند
دانشجويان بي بضاعت هزينه خوابگاه را قسطي مي پردازند
جابجايي 50 درصد مسافران اتوبوسراني توسط شركت هاي خصوصي
زنداني خوانسار با كمك فرماندار آزاد شد
توزيع 100 هزار كارت تبريك روز مادر در مترو
برگزاري يادواره 2000 شهيد در بهشت زهرا
هوا 4 درجه خنك مي شود
رمال زن توسط پليس سيستان و بلوچستان دستگير شد
اعلام كالابرگ روغن نباتي براي 5 استان
«داشتن ابلاغ و دريافت حقوق» شرط اصلي شركت در آزمون آموزش و پرورش است
وزير مسكن و شهرسازي و سرپرست راه و ترابري: آزادراه شهيد همت امسال به كرج مي رسد



حوادث كوتاه از كشور

خواستگار ناكام خود و 3 نفر را كشت
قائم شهر-خبرنگاركيهان: خواستگار بعد از گرفتن جواب رد از خانواده دختر مورد علاقه اش و نااميدي از وصلت با وي، در يك حادثه دلخراش با ورود به منزل دختر با سلاح شكاري دو لول ابتدا پدر و مادر دختر را كشت و سپس با شليك به دايي هاي دختر يكي را كشت و ديگري را نيز مجروح كرد.اين خواستار ناكام سپس با شليك گلوله به زندگي خود نيز پايان داد.
دستگيري قاتل بي رحم
زرين شهر-خبرنگاركيهان: در پي وقوع قتل زن جوان در زرين شهر موضوع در دستور كار پليس آگاهي اين شهر قرار گرفت.
با حضور ماموران و انجام تحقيقات مشخص شد كه زن جوان با ضربات متعدد چاقو به ناحيه گردن به قتل رسيده است.
پس از ساعاتي قاتل دستگير شد و در بازجويي ها با اعتراف به ارتكاب قتل انگيزه خود را سرقت اعلام كرد و گفت: چون مقتوله او را شناسايي كرده بود وي را با ضربات چاقو به قتل رساندم.
انتقام مرگبار
چناران-خبرنگاركيهان: در پي كسب اطلاع از وقوع نزاع ميان دو نفر در چناران، پليس آگاهي اين شهر به محل اعزام و مشخص شد كه در درگيري بوجود آمده يكي از طرفين با شليك 3 تير به قتل رسيده است.در تحقيقات مشخص شد كه مقتول سال گذشته در يك نزاع پدر قاتل را به ضرب گلوله مجروح كرده بود و در پي انتقام و اختلاف قبلي توسط فرزند مضروب سال قبل به قتل رسيد.تلاش براي دستگيري قاتل ادامه دارد.

 



از سوي رئيس سازمان غذا و دارو فروش آزاد داروي بيماران كليوي در داروخانه هلال احمر رد شد

در پي اظهارات رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي مبني بر فروش داروهاي اين بيماران به قيمت آزاد در داروخانه هاي هلال احمر، رئيس سازمان غذا و دارو گفت: داروهاي بيماران خاص در داروخانه هاي هلال احمر، 29 فروردين و مركز بيماري هاي خاص به قيمت آزاد عرضه نمي شوند.
دكتر احمد شيباني افزود: داروهاي بيماران خاص مگر در موارد ويژه به قيمت آزاد عرضه نمي شود. به عنوان نمونه امكان دارد اين نوع داروها به بيماران فاقد پرونده در مركز پزشكي خاص به قيمت آزاد فروخته شود كه اين موارد نيز قابل بررسي است.
وي در ادامه گفت: داروهاي بيماران خاص را نمي توان به طور گسترده توزيع كرد و مصرف كنندگان آن ها شناخته شده هستند. اين داروها از طريق بنياد بيماري هاي خاص توزيع مي شود البته يكي دو داروخانه ديگر از جمله هلال احمر را نيز براي توزيع اين نوع داروها در نظر گرفته ايم تا بيماران آسان تر به داروهاي خود دسترسي پيدا كنند.
رئيس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت افزود: تجويز دارو براي بيماران خاص با نظر مركز بيماري هاي خاص صورت مي گيرد. اين بيماران در اين مركز پرونده دارند. نوع و ميزان داروي آنان مشخص است. وظيفه ما نيز برنامه ريزي براي تامين داروهاي آنان است.
وي در ادامه گفت: بخشي از داروهاي مبتلايان به ام اس، تالاسمي و هموفيلي وارد و بخش عمده اي از آن در داخل ساخته مي شود.
وي درباره وضعيت توزيع داروي «سلسپت» گفت: چون بدن بيماران كليوي به اين دارو عادت كرده است و پزشكان نيزبر استفاده بيماران از داروهاي قبلي تاكيد دارند، با وجود توليد اين دارو در داخل كشور، واردات آن را قطع نكرده ايم تا بيماران بتوانند همچنان از داروي قبلي خود استفاده كنند.

 



احمدي مقدم: وظيفه پليس مقابله با نمادهاي انحرافي ناهنجاري و مفسدان است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: هجوم فرهنگي تنها مربوط به مسائل جنسي و اخلاقي نيست بلكه مواد مخدر، مشروبات الكلي و مكاتب عرفاني انحرافي را نيز شامل مي شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي درباره اقدامات پليس در برابر هجمه فرهنگي در كشور و موضوع بدپوششي و بدحجابي گفت: بحث هجوم فرهنگي مربوط به كل جامعه است و تنها مربوط به زنان نيست اما در اين رابطه از جذابيت هاي زنانه سوءاستفاده مي شود و در فرهنگ غرب از زنان به عنوان ابزاري براي ترويج فساد سوءاستفاده مي شود كه اين موضوع نوعي ظلم به مقام و رسالت زن است.
احمدي مقدم ادامه داد: هجوم فرهنگي تنها مربوط به مسائل جنسي و اخلاقي نيست و مواد مخدر، مشروبات الكلي و مكاتب عرفاني انحرافي را نيز شامل مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: وظيفه پليس آن است كه راهكارهاي دشمنان را در اين رابطه بشناسيم و بايد با نمادهاي انحرافي، بي اخلاقي و ناهنجاري و مفسدان در جامعه مبارزه كنيم همچنين ترويج فرهنگ ديني اخلاقي در جامعه را مد نظر قرار دهيم.
وي خاطرنشان كرد: پليس تلاش دارد تا راهكارهاي دشمن را براي مردم افشا كند و عواقب حركت در اين مسير را به آنان اعلام كنيم؛ به طور مثال اگر يك خانمي بدحجاب است و رفتارش موجب اذيت و آزار رواني ديگران است يا مشكلات اخلاقي در جامعه ايجاد مي كند، وي را آگاه سازيم كه اولين كسي كه برايش مشكل ايجاد خواهد شد همين خانم است.
احمدي مقدم رسانه ها را براي آگاه سازي مردم مهم ارزيابي كرد و افزود: يكي از وظايف پليس آگاه سازي فرهنگي نسبت به راهكارهاي دشمن و عواقب چنين رفتارهايي و كمك به سايردستگاههاي فرهنگي است.
وي تصريح كرد: زماني كه آگاه سازي، نصيحت و آموزش در اين رابطه نتيجه اي نداد و افراد اندكي نخواستند خود را همراه كنند بايد با دستان قانون با اين افراد برخورد شود. هرچند تلاش ما آن است كه برخوردها در اين رابطه حداقلي باشد اما برخورد با ناهنجاري ها و بداخلاقي ها اجتناب ناپذير است.
فرمانده نيروي انتظامي درباره امر به معروف و نهي از منكر هم گفت: متاسفانه از امر به معروف و نهي از منكر در جامعه حمايت خوبي صورت نمي گيرد و اين در حاليست كه اساس بقاي هر جامعه اي امر به معروف و نهي از منكر است و اين موضوع تنها متعلق به جوامع اسلامي نيست حتي در حكومت هاي پيشرفته امروزي اين موضوع به اسم مبارزه با فساد، اصلاح، انتقاد و غيره شناخته مي شود.
به گزارش ايسنا، احمدي مقدم ادامه داد: امر به معروف و نهي از منكر به معناي پيرايه زدايي است و افراد در رابطه با اشكال ها و نواقص نبايد سكوت كنند. به طور مثال همان كاري كه اهالي رسانه انجام مي دهند يك نوع امر به معروف است و كسي كه يك كار زشت انجام مي دهد نبايد خود را مصون ببيند.
وي در ادامه درباره اقدامات پليس براي مقابله با ورود مواد مخدر روانگردان اظهار كرد: خطر واردات و توليد چنين موادي وجود دارد اما مهمترين خطر در رابطه با روانگردانها موضوع تقاضا براي مصرف است يعني تا وقتي متقاضي وجود دارد عرضه كننده پيدا مي شود و هرچقدر جلوي ورود اين مواد را بگيريد باز هم موادي ديگر جايگزين خواهد شد.
احمدي مقدم ادامه داد: مهمترين اصل در مقابله با ورود مواد مخدر روانگردان مربوط به پيشگيري است و بحث درمان، آموزش و پيشگيري مي تواند تقاضا را كاهش دهد.
فرمانده نيروي انتظامي به موضوع افزايش تعرفه ورود سيگار اشاره كرد و افزود: چند سال پيش عنوان كردند كه قيمت و تعرفه سيگار براي ترويج ترك آن افزايش پيدا كند. اگر در آن زمان قاچاق سيگار 10درصد بود در حال حاضر اين ميزان به 50 درصد افزايش يافته است و در نتيجه به نفع قاچاقچيان تمام شد و هزينه سيگاري ها را بالا برد اما موجب ترك نشد و آنان سيگارهاي خطرناك تري را مي كشند.
احمدي مقدم با بيان اينكه اقدامات پليسي در ابتدا مبتني بر فعاليتهاي فرهنگي و آموزشي است، ادامه داد؛ تقويت مرزهاي كشور، برخورد با واردكنندگان، توليدكنندگان و توزيع كنندگان، اجراي طرح هاي مرزي و تقويت پليس مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه هاي پليس در رابطه با برخورد با مواد مخدر صنعتي است.
فرمانده نيروي انتظامي درباره ورود «افدرين» به عنوان پيش ساز شيشه اظهار كرد: در ابتدا افراد قرص هاي افدرين را قاچاق كرده و به مواد پيش ساز تبديل مي كردند اما امروز ماده اوليه مواد مخدر شيشه از پاكستان وارد كشور مي شود.
احمدي مقدم ادامه داد: ورود بخشي از اين روانگردانها از راه درياست كه در اين حوزه نيز تقويت درياباني از اولويت هاي پليس است، البته اقدامات در درياباني دير به نتيجه مي رسد و چون نياز به تجهيزات، نيرو و امكانات دارد كه اين اقدامات آغاز شده است.
فرمانده نيروي انتظامي درباره روند انسداد مرزي هم اظهار كرد: تاكنون اعتبارات سال جاري ابلاغ و واگذار نشده است اما در صورت ابلاغ اين اعتبارات، تكميل انسداد مرز شرق كشور در اولويت قرار دارد.

 



غارت اعضاي بدن شهداي بحريني

در پي تداوم جنايات رژيم آل خليفه و آل سعود دلالان و قاچاقچيان اعضاي بدن فعاليت هاي خود را در بحرين شدت بخشيده اند.
به گزارش خبرگزاري ها، دلالان و قاچاقچيان اعضاي بدن با غارت اعضاي بدن شهدا و مجروحان بحريني و انتقال آنها به فلسطين اشغالي و برخي كشورهاي اروپايي سودجويي خود را وسعت بخشيده اند.
گزارشهاي رسيده حاكي از آن است كه بيشتر جنازه هايي كه توسط مأموران آل خليفه تحويل خانواده هاي آنان مي شود، كالبدشكافي شده است و اعضاي بدن آنها ربوده شده است. جالب اين است كه اين جنايات در سكوت كامل رسانه هاي غربي و عربي در حال انجام است.

 



شهردار خبر داد اتصال باند شمالي تهران - كرج به بزرگراه شهيد باكري تا نيمه شعبان

شهردار تهران از اتصال باند شمالي تهران- كرج به بزرگراه شهيد باكري تا اواخر تيرماه خبر داد.
محمدباقر قاليباف ديروز در مراسم افتتاح تقاطع غيرهم سطح شهيد باكري و خيابان لاله افزود: امروز به طور همزمان تقاطع غيرهم سطح بزرگراه يادگار امام با خيابان دامپزشكي نيز افتتاح شده و افتتاح تقاطع خيابان طوس با بزرگراه يادگار امام نيز به زودي آماده افتتاح خواهد بود، گفت: تلاش مي كنيم تا مجموعه بزرگراه يادگار امام هرچه زودتر تكميل شود.
وي همچنين با اعلام اينكه بزرگراه شهيد باكري با شش تقاطع اصلي دروازه غربي ورود به تهران است، خاطرنشان كرد: هفته گذشته در منطقه پنج حاضر شديم و بخشي از پروژه هاي آن را افتتاح كرديم، اما اين پروژه به طور كامل آماده نبود و برخي مسائل حاشيه اي و معارض امكان افتتاح را از ما گرفته بود.
شهردار تهران با اعلام اينكه چندين پروژه مهم بزرگراهي در سال 90 تكميل و بهره برداري مي شوند، گفت: تقاطع «بزرگراه همت» تا «وردآورد» در دستور كار است و قطعا تا پايان سال تكميل مي شود تا بدين ترتيب ورودي و خروجي شهر تهران تكميل شود.
به گفته وي، همچنين در آينده اي نزديك بخشي از «بزرگراه آزادگان» تكميل شده و روند احداث دسترسي هاي بيشتر براي بزرگراه تهران- كرج كامل مي شود.
وي گفت: همچنين در تقاطع دو بزرگراه «محمدعلي جناح» و «شيخ فضل الله نوري» نيز يك تقاطع غيرهم سطح زيبا با فناوريهاي جديد در حال ساخت است كه اميدواريم در اواخر سال 90 تكميل شود.
قاليباف تصريح كرد: تلاش مي كنيم تا مردم در فاصله رسيدن تا ميدان آزادي حداقل شش مسير جايگزين براي خروج از تهران داشته باشند.
شهردار تهران همچنين خاطرنشان كرد: تا نيمه شعبان يعني اواخر تيرماه، اتصال شمال به غرب و شرق به شمال «اتوبان شهيد باكري» تكميل مي شود و اتصال هاي غرب به شمال و شمال به غرب نيز اوايل سال 91 كامل خواهد شد.
وي اضافه كرد: امروز تقاطع بزرگراه يادگار امام تا خيابان دامپزشكي افتتاح شده و به زودي تقاطع بزرگراه يادگار امام با «خيابان طوس» نيز آماده بهره برداري خواهد بود و به اين ترتيب تا پايان سال اتصالهاي يادگار امام براي خيابان امام خميني(ره) تمام خواهد شد.

 



شهريه مهدهاي كودك تا اول مهر تغيير نمي كند

معاون اجتماعي و پيشگيري از آسيب هاي بهزيستي گفت: تمامي مهدهاي كودك موظف هستند به دستورالعمل هاي ابلاغ شده سازمان عمل كنند ضمن اينكه شهريه مهدهاي كو

 



دانشجويان بي بضاعت هزينه خوابگاه را قسطي مي پردازند

رئيس صندوق رفاه دانشجويان خواستار شناسايي دانشجويان كم بضاعت خوابگاهي از سوي دانشگاه ها شد.
كيوان مراديان در گفت وگو با مهر در اين باره گفت: صندوق رفاه دانشجويان به دانشگاه ها تاكيد كرده كه 10 درصد از دانشجويان خوابگاهي كه مشكل مالي دارند را شناسايي كنند تا اجاره بهاي سكونت در خوابگاه از آنها به صورت ترمي دريافت نشود و اين افراد اجاره بهاي مربوطه را به شكل اقساطي پس از فارغ التحصيلي پرداخت كنند.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان با بيان اين كه بيش از 90 درصد دانشجويان خوابگاهي تحت پوشش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به شكل ترمي و به هنگام ثبت نام اجاره بهاي خوابگاهي خود را پرداخت مي كنند گفت: دليل اين كه برخي دانشجويان بعضا در گذشته در پرداخت اجاره بهاي خوابگاه ها خوش حسابي نمي كردند اين بود كه نمي دانستند اجاره بهاي پرداختي شان در كجا هزينه مي شود.
وي افزود: وقتي صندوق رفاه دانشجويان به دانشجويان اطلاع رساني كرد كه يكي از منابع تامين اعتبار بيش از 110 ميليارد توماني كه صندوق رفاه دانشجويان به عنوان وام هاي مختلف اعم از وام تحصيلي، مسكن، ضروري، وديعه، استعدادهاي درخشان، حوادث غيرمترقبه، بيمه و...(البته غير از وام شهريه) به دانشجويان اعطا مي كند از محل اجاره بهاي خوابگاه هاست، دانشجويان نيز نسبت به پرداخت منظم و به موقع اجاره بها تشويق شدند.

 



جابجايي 50 درصد مسافران اتوبوسراني توسط شركت هاي خصوصي

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران توسعه خطوط BRT را اولين اولويت مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك در سال 90 اعلام كرد و گفت: شهروندان بايد بتوانند به راحتي به اين خطوط دسترسي داشته باشند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس پيمان سنندجي افزود: به اين منظور خطوط تغذيه كننده (فيدر) تقويت و به خطوط BRT متصل مي شوند، به گونه اي كه مردم به راحتي خود را به خطوط BRT برسانند.
وي در خصوص ساير برنامه هاي شركت واحد علاوه بر توسعه خطوط BRT و فيدر در سال 90 اظهار كرد: كار اقتصادي در كنار ايمني، سهل الوصول بودن و كيفيت بالاي خدمات اتوبوسراني و نيز سازگاري اين خدمات با محيط زيست به وسيله اتوبوس هاي جديد از ديگر برنامه هاي شركت واحد در سال جاري است.
3 استراتژي اتوبوسراني
در سال 90
سنندجي با اعلام اين كه 3 استراتژي براي فعاليت هاي ناوگان اتوبوسراني تهران در سال 90 تدوين شده، تصريح كرد: اولين استراتژي بهبود كيفيت خدمات و بهره برداري از ناوگان است، بهبود سيستم تعميرات و نگهداري ناوگان استراتژي ديگر شركت واحد است و سومين استراتژي بهبود عملكرد و مديريت سيستم با استفاده از سيستم هاي هوشمند حمل و نقل (ITS) است.
وي انجام استراتژي نخست را نيازمند راه اندازي خطوط جديد دانست و اضافه كرد: به اين منظور در حال حاضر دو خط جديد BRT را در دست راه اندازي داريم و هم زمان خطوط فيدر را هم تكميل مي كنيم، ضمن اين كه با توجه به گذشت 18 سال از عمر مفيد اتوبوس هاي برقي در نظر داريم با افزودن 25 دستگاه اتوبوس جديد برقي ناوگان اتوبوس هاي برقي را نوسازي كنيم.
سنندجي در خصوص اجراي استراتژي دوم، مهم ترين مسئله را بحث سوخت دانست و گفت: از سال گذشته براي اتوبوس هاي ديزلي گازوئيل را ليتري 150 تومان تهيه مي كنيم و مابه التفاوت آن را مي پردازيم، اما در بحث CNG با توجه به استفاده 50درصد اتوبوس هاي شركت واحد از سوختCNG، به منظور كاهش معطلي اتوبوس ها نياز به افزايش جايگاه هاي CNG داريم.
وي تعداد جايگاه هاي CNG ويژه اتوبوس ها را 11 جايگاه اعلام كرد و با بيان اين كه احداث 5 جايگاه را نيز در دستور كار داريم و زمين آن ها را در اختيار شركت هاي متولي امر قرار داده ايم، افزود: علاوه بر اين انجام معاينه فني دوره اي اتوبوس ها بحث مهمي است كه در كاهش آلودگي هوا موثر است و اين موضوع را نيز به صورت جدي در دستور كار داريم.
سنندجي با اشاره به اين كه در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس شركت واحد با عمر بالاي 10 سال در حال فعاليت هستند، اظهار كرد: امسال در نظر داريم اين اتوبوس ها را نوسازي كنيم، ضمن اين كه نوسازي ناوگان ميني بوسراني نيز در دست پيگيري است.
وي سومين استراتژي شركت واحد يعني بهبود عملكرد و مديريت سيستم را كاري سخت دانست و تصريح كرد: در اين بخش بايد يك تغيير رويكرد در تمام نقاط شركت واحد انجام دهيم و به عنوان مثال يكي از موضوعات جديد تغيير عادت مردم در استفاده از بليت الكترونيكي به جاي بليت كاغذي بود، چرا كه مردم 53 سال از بليت كاغذي استفاده مي كردند.
سنندجي از ساماندهي خطوط از جمله ايجاد يا حذف خطوط جديد و قديمي و نيز ساماندهي عملكرد خطوط كه سال گذشته به صورت آزمايشي در 3 خط اجرا شد خبر داد و اضافه كرد: ساماندهي 24 شركت خصوصي كه با 3500 دستگاه اتوبوس وظيفه جابه جايي 50 درصد مسافران اتوبوسراني را بر عهده دارند، از مهم ترين برنامه ها در بحث بهبود عملكرد و مديريت سيستم است.

 



زنداني خوانسار با كمك فرماندار آزاد شد

خوانسار- خبرنگاركيهان:
سرپرست بازداشتگاه خوانسار از آزادي مددجوي خوانساري با كمك فرماندار شهرستان خبر داد.
محمدتقي دل آزاد گفت: محمدي فرماندار خوانسار با اهداي مبلغ 7 ميليون ريال زمينه آزادي اين مددجو را از زندان فراهم كرد.وي نقش خيرين را در آزادي زندانيان نيازمند تاثيرگذار دانست و از نيكوكاران و خيرين خواست با كمك هاي خود زمينه آزادي زندانيان جرايم غيرعمد را فراهم آورند.

 



توزيع 100 هزار كارت تبريك روز مادر در مترو

100 هزار كارت تبريك روز مادر در ميان مسافران ايستگاه هاي مترو توزيع مي شود و مسافران مي توانند ضمن اهداي كارت به مادر خود، با ارسال پيامك در مسابقه اي به اين منظور شركت كنند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، توزيع كارت تبريك روز مادر در قالب طرح «به پاس مهربانيت» در 15 ايستگاه متروي شهر تهران و در تاريخ هاي 2 و 3 خرداد از ساعت 15 الي 21 انجام خواهد شد.
كارت هاي ويژه ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر از سوي 50 نفر از جوانان تهراني در ايستگاه هاي قلهك، ميرداماد، مصلي، شهيد بهشتي در منطقه شمال، رسالت، سبلان و امام حسين(ع) در منطقه شرق، صادقيه، آزادي، نواب در منطقه غرب و امام خميني(ره)، دروازه دولت، انقلاب، هفت تير و مفتح در منطقه جنوب توزيع خواهد شد.
علاقمندان مي توانند، جملاتي را كه براي اهدا به مادرانشان در اين كارت ها وارد كرده اند، به شماره پيامك 30007314 ارسال كرده و در مسابقه ويژه روز مادر شركت كنند.
اين اقدام به همت سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و شركت مترو برگزار مي شود.

 



برگزاري يادواره 2000 شهيد در بهشت زهرا

مراسم يادواره 2000 شهيد منطقه 15 تهران در بهشت زهرا(س) برگزار شد.
يزداني شهردار منطقه 15 در اين مراسم با اشاره به اهميت پاسداشت مقام شامخ شهدا و حفظ فرهنگ ايثار و شهادت در ميان نسل جوان يادآور شد: خدمتگزاري به خانواده معظم شاهد و ايثارگر همواره در سرلوحه كار ما قرار دارد و به صورت مستمر بازديدهاي هفتگي با اين بزرگواران و برگزاري يادواره شهدا به صورت ادواري در سطح محلات منطقه انجام مي شود.
گفتني است 4000 نفر از خانواده هاي معظم شهدا از 20 محله شهرداري منطقه 15 به بهشت زهرا(س) اعزام و از برنامه هاي مختلف فرهنگي، مذهبي سالن دعاي ندبه بهشت زهرا(س) بهره مند شدند.

 



هوا 4 درجه خنك مي شود

مديركل پيش بيني آب و هواي كشور گفت: پيش بيني مي شود طي 3 روز آينده دماي هوا در سطح كشور تا 4 درجه كاهش يابد.
پرويز رضازاده با بيان اين مطلب اظهار داشت: طي 24 ساعت آينده نواحي شمال غرب، سواحل درياي خزر، استان هاي تهران، قم، شمال سمنان، شرق اصفهان شاهد بارش پراكنده باران خواهند بود.
وي در ادامه افزود: وضعيت هوا طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه به صورت يكسان پيش بيني مي شود، به طوري كه مناطق شمالي آذربايجان غربي و شرقي شاهد بارش باران به صورت قابل توجه هستند و بارش در روز يكشنبه دامنه هاي البرز و خراسان شمالي را به صورت پراكنده تحت تاثير قرار مي دهد.
مديركل پيش بيني آب و هواي كشور در ادامه به اشاره به ورود موج گرد و غبار از روز چهارشنبه به كشور اعلام كرد: موج جديد گرد و غبار مناطق غربي كشور را از روز چهارشنبه تحت تاثير قرار داده است. بر اين اساس پيش بيني مي شود ميزان گرد و غبار و همچنين ميزان غلظت هوا از امروز در مناطق جنوب غرب و جنوب كاسته شود.
رضازاده در ادامه تصريح كرد: پيش بيني مي شود طي 3 روز آينده دماي هوا در همه استان هاي كشور با 4 درجه كاهش همراه باشد.
رضازاده در پايان در مورد وضعيت هوا در پايتخت گفت: دماي هواي تهران امروز 28 درجه سانتي گراد است بر اين اساس از امروز با روند كاهشي دما شاهد بارش باران به صورت پراكنده در پايتخت خواهيم بود.

 



رمال زن توسط پليس سيستان و بلوچستان دستگير شد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي مركز استان سيستان و بلوچستان گفت با شكايت مرد مال باخته رمال زن توسط ماموران نيروي انتظامي زاهدان دستگير شد.
سرهنگ محسن عطار در تشريح نحوه دستگيري اين رمال گفت: مردي به اداره آگاهي مراجعه و اظهار داشت همسرم توسط يك رمال اغفال شده و 50 ميليون ريال مورد كلاهبرداري قرار گرفته است.
وي افزود: پس از انجام تحقيقات ميداني و اطمينان از درستي موضوع با هماهنگي مقام قضايي ماموران به محل موردنظر اعزام شدند كه در بازرسي از منزل فرد رمال آلات و ابزار رمالي كشف و ضبط شد. سرهنگ عطار گفت، در بين وسايل كشف شده دفترچه حاوي مشخصات و آدرس و تلفن مشتريان اين رمال پيدا شد كه نشان مي دهد از ديگر استان ها نيز افراد ساده لوح و زودباور به وي مراجعه و از آنان نيز كلاهبرداري كرده است.
براساس اين گزارش اكنون رمال زن در اختيار مراجع قضايي استان قرار گرفته است.

 



اعلام كالابرگ روغن نباتي براي 5 استان

ستاد بسيج اقتصادي كالابرگ روغن نباتي شهري، روستايي و عشايري را براي 5استان اعلام كرد.
براين اساس كالابرگ شماره 503 شهري و 403 روستايي و 303 عشايري مرحله سيزدهم براي دريافت سهميه روغن نباتي به ازاي هر نفر 900 گرم در استان هاي ايلام، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان و كهگيلويه و بويراحمد تعيين گرديده است.
كالابرگ شهري براي مصرف كنندگان و عاملان فروش تا تاريخ 15 مردادماه 90 و كالابرگ هاي روستايي و عشايري براي مصرف كنندگان تا تاريخ 14مردادماه 90 و براي عاملان فروش تا تاريخ 15 مردادماه 90 داراي اعتبار خواهد بود. عاملان فروش مي توانند تا تاريخ ياد شده كالابرگ هاي دريافتي خود را به دفاتر پستي تحويل داده و رسيد دريافت نمايند.
ستاد بسيج اقتصادي در بخش ديگري از اين اطلاعيه قيمت حجم هاي مختلف روغن را بدين شرح اعلام كرد: قوطي 5/4 كيلوگرمي نيمه جامد 6300 تومان، 7/2 كيلوگرمي نيمه جامد و مايع 3780 تومان، 8/1 كيلوگرمي نيمه جامد و مايع 2520 تومان و بطري 900 گرمي مايع 1260 تومان.

 



«داشتن ابلاغ و دريافت حقوق» شرط اصلي شركت در آزمون آموزش و پرورش است

ملاك شركت در آزمون آموزش و پرورش داشتن ابلاغ و شرط دريافت حقوق از آموزش و پرورش اعلام شد.
عبدالامير عرفي رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به برگزاري آزمون «تعيين اولويت جذب و بكارگيري در آموزش و پرورش» همزمان با سوم تيرماه سال جاري، گفت: ملاك شركت در اين آزمون، «داشتن ابلاغ و دريافت حقوق از آموزش و پرورش» است.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، وي با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص تعيين تكليف و بكارگيري گروهي از معلمان حق التدريس و نيروهاي شركتي كه در سال هاي اخير در آموزش و پرورش تدريس داشته اند، گفت: 3 گروه مي توانند در آزمون سوم تيرماه سال جاري شركت كنند.
وي در توضيح ويژگي هاي 3 گروه ياد شده، گفت: معلمان حق التدريس كه از سال 79 به بعد، حداقل به مدت يك سال فعاليت آموزشي «غيرمستمر» در آموزش و پرورش داشته اند؛ نيروهاي شركتي كه در قالب شركت هاي آموزشي به تدريس در آموزش و پرورش اشتغال داشته اند و نيز آموزشياران نهضت سوادآموزي كه در حال حاضر با آموزش و پرورش ارتباط دارند، سه گروهي هستند كه مي توانند در آزمون مذكور شركت كنند.
عرفي با بيان اينكه نيروهاي نهضت سوادآموزي در صورت شركت در اين آزمون تعيين اولويت مي شوند و در غير اين صورت در قالب «حق التدريس» به كار خود ادامه خواهند داد، يادآور شد: ملاك شركت در اين آزمون، «داشتن ابلاغ و دريافت حقوق از آموزش و پرورش» است بنابراين افرادي كه از طريق مدارس يا انجمن هاي اوليا و مربيان به كار گرفته شده اند، حق شركت در اين آزمون را ندارند.
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش، مدارس غيرانتفاعي را نيز از مصاديق «بخش خصوصي» خواند و اعلام كرد: نيروهاي اين مدارس نمي توانند در اين آزمون شركت كنند.

 



وزير مسكن و شهرسازي و سرپرست راه و ترابري: آزادراه شهيد همت امسال به كرج مي رسد

كرج- خبرنگار كيهان:
فاز اول پروژه اتصال آزادراه شهيد همت به كرج تا پايان سال 90 افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
وزير مسكن و شهرسازي و سرپرست راه و ترابري در بازديد از پروژه اتصال آزادراه شهيد همت به كرج در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه ريزي، مقرر شده بود كه فاز اول اين پروژه تا پايان سال 92 به بهره برداري برسد اما با تصويب اعتبارات لازم اين پروژه تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
علي نيكزاد افزود: در اين پروژه 6 خط در نظر گرفته شده بود كه اميد مي رود با همكاري پيمانكار و مسئولان به 10 خط افزايش پيدا كند تا در زمان پيك ترافيك خطوط رفت و برگشت ظرفيت كافي را داشته باشد.
وي با بيان اين كه تعريض 24 كيلومتر در اين محور ضرورت دارد گفت به منظور تعريض آزادراه شهيد همت 22 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته كه 7 ميليارد تومان آن وارد چرخه كار شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14