(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول خرداد 1390- شماره 19932

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حيثيت بر باد رفته ! (يادداشت روز)
شناسايي ماموران سيا در تهران 30 جاسوس دستگير شدند
زانو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
صميم جدي وزارت اطلاعات براي مقابله با جريان انحرافي
سفير ژاپن در تهران: توكيو اعتقادي به تحريم ايران ندارد
خودفروشي اپوزيسيون نردبان ترقي در بي بي سي (خبر ويژه)
اوباما: در جنگ عراق شكست خورديم و سود آن را ايران برد (خبر ويژه)
كروبي در حصر هم به تجارت مشغول است (خبر ويژه)
اعتراض احمد منتظري به خاطره نويسي هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)
شرايط خاتمي را درك كنيد! دارد كلك سوار مي كند! (خبر ويژه)
اسرائيل: در خاورميانه دشمنان ايران قلع و قمع شده اند (خبر ويژه)
پاسخ روزنامه هفت صبح به خبر ويژه كيهان (خبر ويژه)



حيثيت بر باد رفته ! (يادداشت روز)

نقل معروفي است، داستان دزدي كه مرتكب سرقت شده و در حالي كه فرار را بر قرار ترجيح داده بود خود براي رد گم كردن داد مي زد «آي دزد»!، «بگيريد دزد را»! و... و در اين ميان جماعتي را نيز با خود همراه كرده بود و در قامت جلودار اين جماعت به اصطلاح تقلا مي كرد تا «دزد»ي كه خودش بود را دستگير كنند!!
اكنون اين حالت در ايالات متحده و رسانه هاي غربي مصداق پيدا كرده است كه با شيپور فريب حقوق بشر، جمهوري اسلامي را به نقض حقوق بشر متهم مي كنند در حالي كه در نقطه مقابل ادعاهاي واهي و پوچ بر ضد ايران، آمريكا به گواهي اسناد و قراين غيرقابل خدشه رتبه اول نقض حقوق بشر را در دنيا از آن خود كرده است. جالب است كه اخيراً شبكه دولتي صداي آمريكا بدون آنكه به نقض گسترده حقوق بشر در ايالات متحده اشاره كند تأكيد مي كند براي فشار به جمهوري اسلامي ايران، مقوله «حقوق بشر» جايگزين «برنامه هسته اي» شده است.
در همين راستا، چندي پيش هم- آوريل 2011- وزارت امور خارجه آمريكا گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در ايران را منتشر كرده و تنها بر ادعاهايي بي پايه و اساس اصرار ورزيد. اوباما رئيس جمهور آمريكا نيز در سخنان اخيرش درباره تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، بار ديگر ژست حقوق بشري به خود گرفت و جمهوري اسلامي ايران را متهم به دخالت در انقلاب هاي منطقه و كمك به سوريه براي سركوب مردم اين كشور كرد و ترجيح بند اظهارات به اصطلاح حقوق بشري او اين بود كه ايران مردم خود را سركوب كرده است و حتي بصورتي مضحك مدعي شد كه نخستين تظاهرات مسالمت آميز در منطقه در خيابان هاي تهران صورت گرفت ولي دولت، مردم را بي گناه به زندان انداخت!
تغيير فاز آمريكايي ها و رسانه هاي غربي از برنامه هسته اي كشورمان به «حقوق بشر» در روزها و هفته هاي اخير بر موضوع زندان ها و حقوق زندانيان متمركز شده و هجمه اي از اتهامات و ادعاهاي غيرمستند را مغرضانه اشاعه داده اند.
از همين روي؛ در شرايط كنوني درباره تمركز ايالات متحده بر وضعيت حقوق بشر ايران و پمپاژ رسانه هاي ضد انقلاب پيرامون آنچه كه وضعيت بغرنج زندان ها در كشورمان خوانده اند، گفتني هايي هست كه پشت پرده ماجرا را بهتر روشن مي سازد؛
1- آمريكا و رسانه هاي غربي و همچنين رسانه هاي فارسي زبان ضد انقلاب در حالي حقوق بشر در ايران را وخامت بار توصيف مي كنند كه گزارش ها و اعترافات نهادهاي حقوق بشري و فعالان مدني و حتي مقامات سياسي در آمريكا به وضوح نشان مي دهد متهم اصلي در پرونده حقوق بشر، آمريكا و چند كشور دنباله رو آن هستند و از اين روي هيچ صلاحيتي ندارند خود را در مقام «مدعي» بنشانند و به ناحق و با نعل وارونه وضعيت حقوق بشر در كشورهاي ديگر و از جمله جمهوري اسلامي را ارزيابي نمايند!
به استناد آمار اداره پليس فدرال آمريكا يك ميليون و 400 هزار جرم خشونت آميز در اين كشور گزارش شده است و ناامني در پهنه ايالت هاي مختلف آمريكا موج مي زند آن وقت چطور آمريكايي ها با ژست حقوق بشري درباره كشورهاي ديگر سخن به ميان مي آورند؟
آخرين آمارهاي وزارت دادگستري آمريكا - در ژوئن 2008- حاكي از اين است كه شمار قابل توجهي از زندانيان در فاصله زماني 2001 تا 2006 در زندان هاي دولتي و فدرال اين كشور براثر بيماري ايدز جان خود را از دست داده اند، آن وقت آمريكايي ها شعار حقوق زندانيان سر مي دهند!
آمريكايي ها حتي به مهم ترين كنوانسيون هاي مرتبط با حقوق بشر نپيوسته اند اما گستاخانه ديگر كشورها و از جمله ايران را به رعايت حقوق بشر فرا مي خوانند.
جاي سؤال است كشوري كه يكي از دو كشور در جهان است كه به كنوانسيون حقوق كودك نپيوسته است و تنها كشور جهان است كه احكام حبس ابد براي كودكان در آن صادر مي شود بر طبل حقوق بشر و حقوق زندانيان مي كوبد.
گفتني است؛ وضعيت وخامت بار زندان ها در آمريكا و نقض فاحش حقوق زندانيان به گونه اي است كه حتي مقامات سياسي اين كشور به پاره اي از آنها اشاره و اعتراف كرده اند. 10روز پيش بود كه «ديويد ورمزر» مشاور پيشين وزارت دفاع آمريكا در گفت وگو با «بي بي سي» با اقرار به شكنجه زندانيان در آمريكا درباره چگونگي دست يابي به مخفيگاه «بن لادن» در پاكستان تصريح كرد كه شكنجه زندانيان باعث بروز اطلاعاتي شد چه اينكه اگر از كانال دادگاه هاي مدني عمل مي كرديم اين اطلاعات به دست نمي آمد.
نكته اي كه بايد در همين جا به آن اشاره كرد اين است كه اعترافات و گزارش هاي نهادهاي آمريكايي يا مقامات سياسي اين كشور ناظر به زندان هاي رسمي و آشكار است و اين در حالي است كه بسياري از جنايات ددمنشانه و اعمال ناقض حقوق بشر در زندان هاي مخفي اين كشور به وقوع مي پيوندد.
اواخر دولت بوش بود كه «مانفرد نواك» فرستاده ويژه سازمان ملل در گفت وگو با روزنامه اتريشي «استاندارد» خاطرنشان كرد كه وجود زندان هاي مخفي آمريكا در اروپا با مدارك و مستندات متقن قابل اثبات است.
بنابراين اگر قرار باشد موضوع حقوق بشر پيش كشيده شود بي شك آمريكا در صدر فهرست ناقضين حقوق بشر است و به تعبير «ماري شاو» نويسنده برجسته آمريكايي، بررسي موارد نقض حقوق بشر و اقدام عملي در برابر آن بايد از خود آمريكا شروع شود.
اين نويسنده آمريكايي با اشاره به اعتراف بوش مبني بر اينكه زندانيان با اجازه و اطلاع او شكنجه مي شده اند و تداوم اين روند از سوي دولت اوباما در پايگاه اطلاع رساني جنبش عدالت جهاني مالزي مي نويسد: «علي رغم همه شواهد موجود مبني بر شكنجه و نقض حقوق بشر در زندان هاي آمريكا، عاملان از زيربار مسئوليت اقدامات خود فرار كردند اما دولت آمريكا به بهانه هاي مختلف به دنبال كساني در دنيا مي گردد تا بامتهم كردن آنان به نقض حقوق بشر اهداف سلطه طلبانه خود را دنبال كند.
2- اينكه چرا آمريكايي ها در شرايط كنوني تغيير تاكتيك داده اند و موضوع حقوق بشر ايران را برجسته مي نمايند به تحولات پرشتاب منطقه خاورميانه و شمال آفريقا برمي گردد؛ تحولاتي كه اين روزها دامنه آن همچنانكه رهبر خبير و بصير انقلاب اسلامي پيش بيني كرده بودند به قلب اروپا رسيده است. آمريكايي ها علي رغم فرار از واقعيت و تقلا براي فريب ملتها جهت دستبرد به انقلابها و قيام هاي منطقه، مي دانند كه افكار عمومي منطقه با الهام گيري از انقلاب اسلامي به ميدان بيداري آمده اند و از همين رهگذر درصدد هستند تا چهره انقلاب اسلامي را به عنوان پيشاهنگ و جلودار خيزش ها و خروش ملتها ملكوك نمايند و برچسب- البته ناچسب- ضد حقوق بشري را به ايران اسلامي بزنند.
رمزگشايي از اين دسيسه آمريكايي ها هنگامي است كه «مارك پوزنر» مديركل دفتر حقوق بشر و دموكراسي وزارت خارجه آمريكا هفته پيش تصريح مي كند: «دولت كنوني آمريكا بطور عميق متعهد شده است به ترويج حقوق بشر و دموكراسي در سراسر جهان بپردازد زيرا تغييراتي كه در جهان و خاورميانه در حال وقوع است و ادامه دستگيري ها در ايران [!] نشان دهنده كار ناتمامي است كه در پيش داريم.» و بلافاصله «باب كيس» سناتور دموكرات آمريكايي به ميدان مي آيد و مي گويد؛ «آمريكا بايد با همكاري جامعه بين الملل، ايران را به پاسخگويي در مورد نقض حقوق بشر در كشورش مجبور كند.»!
خب؛ از اين دو گفته دو مقام آمريكايي كه در يك روز و در گفت وگو با شبكه دولتي صداي آمريكا بيان شده است؛ آشكارا مي توان به رويكرد شوم آمريكا در شرايط كنوني نسبت به حقوق بشر در ايران پي برد: تحت تاثير قراردادن موج بيداري اسلامي در منطقه.
3- از سوي ديگر؛ تمركز آمريكايي ها بر مقوله حقوق بشر در ايران و برجسته كردن اين موضوع در مقياس جهاني ناشي از آن است كه دولت فعلي آمريكا علي رغم تمامي شعارها و بخصوص شعار به اصطلاح كليدي «تغيير» نتوانسته است وضعيت حقوق بشر در اين كشور را بهبود ببخشد و چهره مخدوش ايالات متحده در نقض گسترده حقوق بشر را ترميم نمايد تا جايي كه بسياري از كارشناسان و تحليلگران آمريكايي امروزه از واژه معنادار «دولت بوش-اوباما» استفاده مي كنند تا نشان دهند دولت اوباما ادامه دولت بوش است.
بنابراين طبيعي است كه آمريكايي ها در شرايطي كه نيازمند ژست حقوق بشري هستند تا از يكطرف تحولات منطقه را مديريت كنند و از طرف ديگر كاركرد داخلي براي انتخابات پيش رو در اين كشور داشته باشد بر روي موضوع حقوق بشر ايران متمركز شده اند چه اينكه جايگاه و موقعيت استراتژيك ايران اسلامي در منطقه زبانزد دوست و دشمن است.
ضمن آنكه آمريكايي ها در تمامي سال هاي اخير هيچ موفقيتي در زمينه حقوق بشر نداشته اند. حتي باراك اوباما ناگزيردر رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري سال 2008 وعده تعطيلي زندان گوانتانامو را داده بود اما با گذشت 3 سال هنوز وعده خود را عملي نكرده است.
دو روز پيش بود كه روزنامه انگليسي اينديپندنت در آستانه سخنراني اوباما درباره تحولات منطقه خاورميانه نوشت: اوباما بهتر است بجاي اظهارنظرهاي تكراري و غيرواقعي جايزه صلح نوبل خودش را پايين نگه دارد كه نتوانست زندان گوانتانامو را تعطيل كند.
4- و بالاخره بايد اين نكته را به نكات قبلي علاوه كرد كه وضعيت حقوق بشر و حقوق زندانيان در ايران اسلامي با آمريكا قابل مقايسه نيست و اقدامات مغرضانه رسانه هاي غربي و ضدانقلابي عليه ايران پيرامون حقوق بشر و وضعيت زندان ها تنها در راستاي يك پروژه سياسي است كه با تابلوي دروغين حقوق بشر دنبال مي شود. اين واقعيتي است كه برخي رسانه هاي آمريكايي نتوانسته اند انكار نمايند؛ همچنانكه چندي پيش نشريه آمريكايي فارين پاليسي با به چالش كشاندن موقعيت حقوق بشري ايالات متحده و رسوايي زندان هاي گوانتانامو، بگرام و ابوغريب تصريح كرد كه در ايران بر عكس آمريكا پس از انتشار گزارش هايي درباره زندان كهريزك، حكومت به سرعت آنجا را براي حفظ حقوق شهروندان بازداشت شده تعطيل كرد و تحقيقات را درباره ادعاهاي مطرح شده آغاز كرد.
در جمهوري اسلامي ايران به شهادت منابع رسانه اي آمريكايي ها و اعترافات مقامات ايالات متحده نه كهريزك- كه تنها تخلفات فردي و نه سيستمي در آن بروز كرد- با زندان هاي آشكار و مخفي آمريكا قابل مقايسه است و نه وضعيت حقوق بشر در ايران با وضعيت وخامت بار حقوق بشر در آمريكا. مشكل آمريكايي ها مخمصه اي است كه در آن گرفتار شده اند و آن اين است كه اندك حيثيت حقوق بشري هم كه به مدد هياهو و شلتاق و پروپاگاند اي رسانه اي براي خود دست و پا كرده بودند اكنون در پي بيداري ملت ها در بستر بيداري اسلامي بر باد رفته است.
حسام الدين برومند

 



تلاش شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان(عج) نتيجه داد
شناسايي ماموران سيا در تهران 30 جاسوس دستگير شدند

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) شبكه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) شناسايي و متلاشي شد.
متن اطلاعيه وزارت اطلاعات به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
به اطلاع مردم شريف ايران اسلامي مي رساند، با عنايات الهي و در پي اقدامات گسترده اطلاعاتي و ضداطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در داخل و خارج از كشور، شبكه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا شناسايي و متلاشي شد.
اين شبكه كه توسط تعداد قابل توجهي از برجسته ترين افسران اطلاعاتي عملياتي سازمان سيا در چند كشور جهان راه اندازي شده بود و با استفاده از پوشش ها و دام هاي گوناگون از قبيل ارايه ويزا، وعده اقامت، اشتغال و تحصيل در خارج از كشور و نيز با پوشش مراكز كاريابي درصدد فريب عده اي از شهروندان، تخليه اطلاعاتي و به جاسوسي واداشتن آنها بود، با تلاش هوشمندانه و مخلصانه فرزندان فداكار شما، طي سلسله عمليات گسترده تعقيب و مراقبت ( در داخل و خارج از كشور)، نفوذ، فريب و دوبل سازي، شناسايي شده و منهدم گرديد.
از انبوه اطلاعات حاصل از شبكه مذكور مشخص شد كه افسران سازمان سيا با بهره گيري از پايگاه هاي متعدد و متنوع اطلاعاتي و نيز با استفاده از سفارتخانه ها و كنسولگري هاي آمريكا در چندين كشور (بويژه امارات متحده عربي، مالزي و تركيه) ضمن تعقيب هدف جمع آوري اطلاعات از مراكز علمي، تحقيقاتي و دانشگاهي كشور و از حوزه هاي انرژي هسته اي، صنايع هوايي و دفاعي و بيوتكنولوژي، در عين حال گردآوري اطلاعات بسيار ريز پيرامون لوله هاي نفت و گاز، شبكه هاي برق و مخابرات كشور، فرودگاه ها و گمركات كشور، امنيت شبكه هاي ارتباطي و بانكي و مواردي از اين قبيل را نيز به عنوان ديگر اهداف اطلاعاتي به عوامل خود ابلاغ كرده بودند كه جمع آوري اطلاعات ريز پيش گفته دقيقاً در راستاي اهداف عملياتي و خرابكارانه سازمان سيا بوده و بديهي است كه اين اقدام خصمانه، از حافظه وزارت اطلاعات زدوده نخواهد شد.
نيروهاي زبده و مومن وزارت اطلاعات در رويارويي جانانه خويش با عوامل سازمان سيا، ضمن اقدامات متعدد و متنوع اطلاعاتي، ضداطلاعاتي و عملياتي، تعداد 30 نفر از جواسيس آمريكا را بازداشت نمودند.
همچنين براي كسب اطلاع از ساير اهداف و اقدامات حريف و به منظور ارسال اطلاعات فريب براي آن سرويس، طي عمليات معكوس اطلاعاتي اقدام به دوبل نمودن تعدادي از جاسوساني كه به استخدام سازمان سيا درآمده بودند گرديد. اما پيرامون عواملي كه ناخواسته و ناآگاهانه به دام جواسيس آمريكايي افتاده بودند، ضمن فراخواني و مطلع نمودن آنها نسبت به خطرات پيش رو، ارتباطات آنها با حريف قطع گرديد.
بدين ترتيب نه تنها تهاجم سنگين اطلاعاتي سازمان مركزي جاسوسي آمريكا خنثي گرديد، بلكه تعداد 42 نفر از افسران اطلاعاتي عملياتي آن سازمان در كشورهاي مختلف نيز مورد شناسايي دقيق دستگاه اطلاعاتي كشور قرار گرفتند.
وزارت اطلاعات ضمن تاكيد مجدد بر عهد ناگسستني خويش با حضرت امام خميني(ره)، شهداي به خون خفته انقلاب اسلامي، مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و ملت عزيز و هميشه در صحنه ايران اسلامي، از مردم شريف و فهيم كشورمان استدعا دارد فرزندان خود را در مسير مبارزه سخت، پيچيده و دائمي با توطئه هاي استكبار جهاني ياري نموده و موارد مشكوك را به ستاد خبري اين وزارتخانه به شماره 113 گزارش نمايند.
همچنين توصيه مي گردد نسبت به تماس ها و ارتباطات مشكوكي كه در پوشش دعوت به تحصيل، اشتغال يا اقامت در خارج از كشور، اخذ ويزا و نيز نظرسنجي هاي تلفني فاقد منشا معتبر، نهايت دقت را مبذول فرمايند.

 



زانو (گفت و شنود)

گفت: امارات متحده عربي درخواست كرده كه عضو «ناتو» بشود!
گفتم: ولي ناتو از كشورهاي بزرگ غربي تشكيل شده كه داراي ارتش و ماشين جنگي پيشرفته هستند. امارات فسقلي را چه به عضويت در ناتو؟!
گفت: اي عوام! اين سران حيوونكي عرب بوي مرگ به مشامشان خورده و مي خواهند براي جلوگيري از سقوط حكومت هايشان از حمايت ناتو برخوردار شوند.
گفتم: مگر آمريكا و متحدانش در حمايت از مصر و يمن و تونس و عربستان چه غلطي توانسته اند بكنند كه حالا امارات فسقلي به آنها دل بسته است؟!
گفت: احتمالاً تصور كرده اند «ناتو» به معناي فارسي آن، يعني آدم «قالتاق» است و پيش خود گفته اند مگر چه چيز ما از بقيه قالتاق ها كمتر است كه عضو ناتو نباشيم!
گفتم: ولي اماراتي ها در مقابل قالتاق بودن غربي ها، خيلي خنگ و پپه هستند... مي گويند شتري از رودخانه رد مي شد، روباهي پرسيد؛ خيلي گوده؟ و شتر جواب داد؛ نه! تا زير زانوست و روباه پريد وسط آب در حالي كه داشت غرق مي شد به شتر گفت؛ تو كه گفتي تا زير زانوست و شتر گفت، آخه منگل! زانو داريم تا زانو!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به حول و قوه الهي اطمينان دارم كه در آينده اي نه چندان دور آواره هاي مظلوم فلسطين در خانه هايي كه رژيم اشغالگر قدس در شهرك هاي صهيونيستي براي آن ها آماده كرده است اسكان داده خواهند شد.
غلامرضا جهانبخش
¤ مي خواستم بگويم تمامي فراز و نشيب هاي انقلاب را در همه مقاطع متحمل شديم و دم برنياورديم اما امروز وقتي مي بينيم برخي افراد در بدنه دولت نسبت به بيانات ولي فقيه زمان حضرت آيت الله خامنه اي بي مهري مي كنند تن مان مي لرزد و به شدت ناراحت مي شويم. اميدوارم آقايان كاري نكنند دست هايي كه براي دعاي عاقبت بخيري براي آن ها به آسمان بلند كرده بودند تبديل به نفرين شود.
ميرزايي - جانباز 25 درصد
¤ از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم همانطور كه در اين 6 سال در برابر منحرفان و زورگويان بيرون از مرزها ايستاده اند در برابر منحرفين داخلي و بويژه منحرفين كه در بدنه دولت نفوذ كرده اند قد علم كرده و آن ها را منزوي كند.
كاشاني - بابل
¤ اولا مي خواستم از اظهارات آقاي رئيس جمهور در گفت وگوي زنده با مردم كمال تشكر را بكنم و در عين حال عرض كنم كه بر طبق فرمان قرآن كريم، انسان مومن برخي مواقع در شرايطي قرار مي گيرد كه براي نجات ايمان خودش لازم مي شود حتي از نزديك ترين افراد خانواده اش هم دوري كند. اميدواريم كه ايشان در اين فرصتي كه ولايت فقيه و مردم در اختيار ايشان گذاشته اند موفق به پاكسازي بدنه دولت از آلودگي ها شود.
يك هموطن
¤ در سيماي جمهوري اسلامي وقتي يك برنامه ارزشي زنده پخش مي شود كارگردان و تهيه كننده مدام مجري را تحت فشار مي گذارد كه زود بحث را جمع و جور كن كه وقت نداريم اما به برنامه مبتذل 90 كه هيچ فايده اي به جز اشاعه بي نظمي و بي نزاكتي و تخريب چهره ها و هم نوعان را در برندارد تا ساعت يك و حتي 2 نصف شب آن هم به صورت زنده اجازه پخش مي دهند.
موسوي
¤ پيشنهاد مي كنم به جاي عبارت «فتنه سبز» كه رنگ سبز واژه مقدسي است از عبارت «فتنه آمريكايي صهيونيستي 88» استفاده شود.
محسن محمدي
¤ مي خواستم درباره علت افزايش 400 درصدي هزينه هاي پستي سوال كنم. به عنوان مثال هزينه ارسال نامه پستي كه كنار خيابان داخل صندوق پستي انداخته مي شود قبلا 100 تومان بود و اكنون 400 تومان شده است و هزينه نامه سفارشي كه قبلا 900 تومان بود امروز تا 2250 تومان افزايش يافته است. لطفا مسئولان پاسخگو باشند.
حسامي - مشهد
¤ لطفا از مسئولان سازمان آتش نشاني تهران بپرسيد كه چرا به راي قطعي ديوان عدالت اداري در خصوص اجراي دستورالعمل دولت در اعطاي تسهيلات به جانبازان در سال 85 كه به تمامي سازمان ها و ادارات نيز ابلاغ شده است توجه نمي كنند. آيا اين سازمان از ارائه تسهيلات به قشر جانباز و ايثارگر جامعه مستثني شده است.
سيدجلال نيك اقبال
¤ مي خواستم از رئيس سازمان محيط زيست بپرسم كه مردم غرب و جنوب كشور بايد تا چند سال ديگر متحمل پديده گرد و غبار باشند. واقعا براي مردم نفس كشيدن در اين شرايط خيلي دشوار شده است.
يك خانم هم وطن
¤ سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران كه مسئوليت آموزش و تمديد اعتبار مجوز مهندسان ساختماني را برعهده دارد نسبت به مسئله نظارت بر عملكرد اعضاي خود بي تفاوت است به طوري كه وقتي شكايتي به شوراي انتظامي آن سازمان مي شود با صدور احكام ضعيف از خود سلب مسئوليت نموده و كار را به قوه قضاييه احاله مي كند.
عقيلي
¤ در راستاي هدفمند شدن يارانه ها اگر شركت هاي آب و فاضلاب، برق و گاز ميزان افزايش قيمت ها را با ارائه سلسله كاركردها و برنامه هايشان به مجلس شوراي اسلامي واگذار نمايند قطعا شاهد ضايع شدن حقوق مردم نخواهيم شد.
سليمان بلغار
¤ جاده اي كه 16 سال است احداث آن شروع شده و قرار است به راه سنندج- همدان اضافه شود چه زماني خاتمه خواهد يافت. جالب اين كه در اين مدت قابل تامل هنوز حتي زيرسازي آن به اتمام نرسيده است.
حشمت الله خداويسي- همدان
¤ سامانه تلفن بانك تجارت براي پرداخت قبض هاي آب و برق و تلفن و گاز، مدتي است كه به درستي كار نمي كند. به طوري كه پول قبض را از اين طريق مي پردازيم و حتي كد پيگيري هم به ما مي دهد اما پولي از حسابمان كسر نمي كند. از اول ارديبهشت ماه اين اشتباه رخ مي دهد. لطفا مطرح بفرماييد تا شايد مسئولان اين بانك به فكر چاره باشند.
نظري
¤ شهرداري خانه بنده را جزو بافت فرسوده اعلام كرده است لاجرم بنده خانه ام را براي نوسازي خراب كرده ام اما 5 ماه است كه بانك وام ساخت بنده را نپرداخته است و از طرف ديگر از وديعه 12ميليوني هم هيچ خبري نيست. از مسئولان عاجزانه تقاضا مي كنم كه مرا از بلاتكليفي نجات دهند.
محمود روشن
¤ برخي از هموطنان در كشور براي كمك به دولت يارانه نمي گيرند، آن وقت آيا اين گفته وزير امور اقتصاد و دارايي كه مي فرمايند ايرانيان خارج از كشور كه هيچ گونه مالياتي هم نمي پردازند مي توانند يارانه دريافت كنند، جاي تاسف ندارد و عادلانه است؟
اميري و خانم همتي- تهران
¤ از مسئولين محترم خواهشمندم كه نسبت به جمع آوري متكديان حرفه اي از ايستگاههاي مترو و صحن امام خميني(ره) اقدام عاجل كنند. زيرا تجمع اين گونه افراد كه كاملا مشخص است كه نيازمند هم نيستند و تكدي گري را به عنوان يك شغل مي دانند چهره زشتي را به جامعه داده است.
شهروند- تهران
¤ از دولت عدالت خواه تقاضا مي كنم كه به داد من برسد. داراي يك فرزند هستم و خودم مشكل شنوايي دارم و با مشكل كار كردن مواجه هستم. در سال 89 براي خوداشتغالي در مهر امام رضا(ع) ثبت نام كرده ام اما متاسفانه تاكنون هيچ خبري از اين وام نيست.
ايرج محمودي
¤ بنده نماينده جمعي از معلمان مدارس تهران هستم و مي خواستم بپرسم كه چرا بودجه ميليوني از طرف آموزش و پرورش براي جشنواره قرآني وارد مدارس مي شود اما بعد از مدتي مي بينيم همين بودجه دست نخورده اما تحت عناوين ديگر برگشت مي خورد.
يك خانم فرهنگي
¤ چند سال پيش از اداره مخابرات تلفني خريداري كرده ام. تمام مبالغ خريد آن را هم پرداخت كرده ام. اخيرا تلفن مزبور را كه مدتي بود استفاده نمي كرديم دوباره به كار انداختيم اما متوجه شديم كه تلفن به شخص ديگري واگذار شده است. از مسئولان مخابرات تقاضا مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.
سيدمحمد متين زاده- تهران
¤ از پخش برنامه شوك كه در آن انواع مختلف ناهنجاريهاي اجتماعي را ترويج مي كرد به طوري كه جوانان منحرف در اين برنامه با استدلال هايي كه مي آوردند تلاش مي كردند خود و تفكر خود را محق نشان بدهند، به شدت انتقاد دارم.
مرتضي محمدي- اسدآباد
¤ خيابان 15 خرداد حوالي بازار تهران 2 نفر زن هستند كه در بين جمعيت راه مي روند تنبك مي زنند و آواز مي خوانند. نيروي انتظامي هم با آنها كاري ندارد. مي خواستم بپرسم اگر واقعا كسي در اين زمينه احساس مسئوليت نمي كند. بگويند تا مردم تكليف خودشان را بدانند.
خانم سبحاني
¤ از مسئولان اجرايي و فرهنگي تقاضا مي كنم كه يك فكري و تدابيري براي وضعيت حجاب در كشور بكنند. وضعيت اجتماعي واقعا شرم آور شده است و كسي هم مسئوليت برخورد با اين ناهنجاري هاي اجتماعي را برعهده نمي گيرد و لذا هر روز اوضاع بدتر از گذشته مي شود.
زهرا مهدي زاده
 



حجت الاسلام مصلحي خبر داد
تصميم جدي وزارت اطلاعات براي مقابله با جريان انحرافي

وزير اطلاعات تاكيد كرد كه يكي از برنامه ها و اقدامات اين وزارتخانه مقابله با جريان انحرافي و گروه هاي منحرف در كشور است.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در حاشيه مراسم رونمايي از دايره المعارف شهداي ترور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اخراج منافقان از اردوگاه اشرف و احتمال ميزباني برخي كشورها از آنان گفت: آمريكا و حاميانشان از آنان حمايت مي كنند اما منافقان بايد بدانند كه ديگر جايي براي ماندن ندارند.
وي در پاسخ به سوال ديگري گفت: يكي از اقدامات وزارت اطلاعات مقابله با جريانات انحرافي و گروه هاي منحرف و فعاليت آن هاست.
وزير اطلاعات درباره مشكلات اخير بوجود آمده در هيئت دولت پيرامون تصدي خود در وزارت اطلاعات، گفت: اين يك مسئله داخلي بود كه حل شد.
مصلحي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه «مسئله ميان شما و رئيس جمهور به كجا كشيد؟»، گفت: اين مسئله قهر و آشتي نبود، بلكه مسئله داخلي بود كه حل شد.
وي با اشاره به نشست هم انديشي ستاد بزرگداشت شهداي مبارزه با نفاق و رونمايي از كتابي با همين موضوع اظهار كرد: چون از اول پيروزي انقلاب در مواجهه با گروه هاي تروريست كه حاميان آن ها غربي ها هستند قرار داشتيم، چنين ستادي ايجاد شده است.
مصلحي همچنين با اشاره به نقش مردم در موفقيت هاي اقدامات اطلاعاتي كشور اظهار كرد: مجموعه موفقيت هاي ما در سايه حمايت هاي مردمي بود؛ چرا كه اطلاعاتي كه مردم از حركت ها و اقدامات گروه ها مي دادند ما را در مقابله با اين گروه ها به موفقيت رساند و امروز هم جدا از كارهاي اطلاعاتي كه انجام مي شود - و به عنوان نمونه مي توان به دستگيري ريگي و امثال آن اشاره كرد كه به دليل مسائل مختلف، جزئيات آن اعلام عمومي نمي شود - چنين حركت هايي با حمايت هاي مردمي و كار اطلاعاتي مورد توجه صورت مي گيرد و در اين زمينه موفقيت هاي خوبي داشته ايم.
وزير اطلاعات با اشاره به تشكيل ستاد بزرگداشت شهداي مبارزه با نفاق خاطرنشان كرد: حركتي كه امروز شروع شده، بيان مظلوميت شهداي مبارزه با نفاق است تا بتوانند فريادشان را به دنيايي كه ادعاي حقوق بشر دارد برسانند و بگويند كشوري كه ضد حقوق بشر معرفي مي شود چه ضرباتي از گروه هاي تروريست خورده است.
مصلحي در پاسخ به پرسشي درباره ارزيابي خود از وضعيت حضور منافقين در پادگان اشرف عراق اظهار كرد: زمان حضور منافقين در عراق تمام شده است و آنها جايي براي ماندن ندارند.
نقدي: اطلاعات مفصلي از جريان انحرافي به مردم مي دهيم
رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز در اين نشست خبري ضمن تشريح برنامه هاي ستاد بزرگداشت شهداي مبارزه با نفاق كه در مركز بسيج سازمان صدا و سيما برگزار شد گفت: جرياني كه امروز با عنوان انحرافي از آن ياد مي شود سعي مي كند با كاناليزه كردن مسئولين و دادن اطلاعات غلط، مردم و مسئولين را به انحراف بكشد و ما در ماه هاي آينده اطلاعات مفصل تري از اين جريان را به مردم ارائه مي دهيم.
سرتيپ بسيجي «محمدرضا نقدي» اظهار داشت: گروهك هاي تروريستي و منافقين پس از اقدامات تروريستي خود و انجام ترورها مشاهده كردند كه اين كارها نتيجه عكس دارد و ملت ايران را با يكديگر متحدتر مي كند. به همين منظور اقدام به اختلاف افكني و ايجاد شكاف بين مسئولان نظام و سرد كردن مردم نسبت به مسئولين و نظام كردند.
وي افزود: جرياناتي كه امروز با عنوان انحرافي ياد مي شود دنباله هاي همان گروه ها هستند و سعي مي كنند با كاناليزه كردن مسئولين و دادن اطلاعات غلط، مردم و مسئولين را به انحراف بكشند و ما در ماه هاي آينده اطلاعات مفصل تري از اين جريان را به مردم ارائه مي دهيم.
نقدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه امكان نفوذ جريان انحرافي در بسيج چه ميزان است، گفت: خطر لغزش براي همه انسانها تا زماني كه از دنيا نروند وجود دارد منتها بسيج خصوصيتي دارد و آن اين است كه پيوند دهنده اش با مردم ولايت است و ولايت را يكپارچه و يكجا پذيرفته است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: گروهي كه نخ تسبيحشان ولايت است منحرف نمي شوند و ما در بسيج احساس خطر نمي كنيم و بسيجيان هيچ گاه در دل خود به جاي ولايت، مكتب هاي پوشالي را راه نمي دهند.
رونمايي از دايره المعارف شهداي ترور
كتاب دايره المعارف شهداي ترور جمهوري اسلامي ايران با حضور وزير اطلاعات و رئيس سازمان بسيج مستضعفين رونمايي شد.
ديروز در حاشيه نشست خبري «محمدرضا نقدي» رئيس سازمان بسيج مستضعفين، اين كتاب كه در برگيرنده مشخصات 71 هزار و 061 شهيد ترور در جمهوري اسلامي ايران است، رونمايي شد.
اين كتاب كه به همت كانون قابيليان متشكل از خانواده هاي شهداي ترور تهيه شده است، به بررسي و واكاوي ترور گروهك منافقين در داخل كشور پرداخته است.
عناويني همچون «گروهك هايي كه در ترور نيروهاي انقلابي در داخل كشور نقش داشتند» و «گزارش نهادهاي مختلف همچون قوه قضائيه در بررسي پرونده ترورهاي منافقين در داخل كشور» در اين كتاب به چشم مي خورد.

 



سفير ژاپن در تهران: توكيو اعتقادي به تحريم ايران ندارد

سفير ژاپن در تهران تاكيد كرد كه كشورش هيچ اعتقادي به تحريم هاي يكجانبه آمريكا و غرب عليه ايران ندارد.
«كين ايچي كومانو» سفير ژاپن در تهران در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه تحريم هاي يك جانبه آمريكا، تاثير سوئي بر فعاليت شركت هاي ژاپني در ايران گذاشته است، اظهار كرد: با وجود اين مشكلات، روابط ايران و ژاپن در سطح خوبي قرار داشته و در همين راستا روابط دو كشور در زمينه تجارت مثال زدني است، در سال گذشته مناسبات تجاري ميان ايران و ژاپن بالغ بر 13 ميليون دلار بوده كه در مقايسه با سال گذشته دو ميليون دلار افزايش يافته است و 11 ميليون آن مختص به صادرات انرژي ايران به ژاپن است.
وي همچنين عنوان كرد كه بسياري از شركت هاي ژاپني هم با ايران و هم با آمريكا فعاليت مي كنند.

 



خودفروشي اپوزيسيون نردبان ترقي در بي بي سي (خبر ويژه)

شبكه تلويزيون فارسي بي.بي.سي بعد از آغاز كار و جلب توجه بسياري از مخاطبان فارسي زبان دچار حاشيه هاي غيراخلاقي و افسردگي هاي شديد در ميان برخي كاركنان خود شده است.
به گزارش البرز، شماري از خبرنگاران اين شبكه كه جزء تيم روزنامه نگاران روزنامه هاي زنجيره اي و عمدتا اصلاح طلب بودند پس از گذراندن دوره هاي خبرنگاري تلويزيون راهي لندن شدند اما اكنون دچار درگيري هاي متعدد اخلاقي، خانوادگي و ... شده اند به نحوي كه برخي از آنها تهديد به اخراج شده اند.
اين گزارش مي افزايد دو نفر از خبرنگاران اين شبكه زماني كه ايران را ترك مي كردند پيمان زن و شوهري داشتند كه بعد از رسيدن به محيط مسموم كار در شبكه، هر دو نتوانسته اند ارتباطات طرف مقابل را تحمل كنند و از يكديگر جدا شده اند.
همچنين يكي ديگر از خبرنگاران اين شبكه در صفحه فيس بوك خود خطاب به دوستانش در ايران نوشته كه در آستانه افسردگي شديد است، احساس پوچي مي كند و هيچ چيز او را راضي نمي كند.
البرز نيوز سال گذشته ايميلي با نام يكي از كاركنان بي. بي.سي دريافت كرد كه در آن صراحتا گفته شده بود شرط پيشرفت در اين شبكه برقراري ارتباطات افسارگسيخته با مديران ارشد بخش است در غير اين صورت امكان رشد به اصطلاح حرفه اي در محيط كار فراهم نخواهد شد. او حتي تصريح كرده بود مديران ارشد بي .بي.سي كاركنان بخش فارسي را مانند برده هاي ... مي بينند.


 



اوباما: در جنگ عراق شكست خورديم و سود آن را ايران برد (خبر ويژه)

رئيس جمهور آمريكا با تخطئه صريح حمله به عراق گفت اين كار يك بار به نفع ايران تمام شده و اكنون خروج نسنجيده ما از عراق نبايد مجددا به سود آن كشور تمام شود.
به گزارش راديو فرانسه اوباما در سخنراني روز پنجشنبه خود گفته است: شيوه خروج سربازان آمريكايي از عراق بايد به صورت مرحله اي و به شيوه اي باشد كه مورد سوءاستفاده ايران قرار نگيرد و عراق به مركز هرج و مرج تبديل نگردد.
رئيس جمهور آمريكا با تاكيد بر اين كه از آغاز مخالف جنگ در عراق بوده، اظهار داشت: به هرحال اكنون دولت آمريكا در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته است و لذا خروج نيروهاي آمريكايي از عراق بايد به شكل مرحله اي تدريجي انجام بگيرد.
باراك اوباما افزود: متاسفانه پيامد شكست استراتژي جنگ در عراق تقويت موقعيت استراتژيك ايران و تضعيف نفوذ و اعتبار ايالات متحده آمريكا در اين منطقه بوده است، ضمن آن كه جايگاه اسرائيل و ديگر متحدان آمريكا در منطقه را با مخاطرات بيشتري مواجه نموده است و به همين جهت، وقت آن فرا رسيده است كه دولت آمريكا استراتژي خود در آن منطقه را عميقا تغيير دهد.

 



كروبي در حصر هم به تجارت مشغول است (خبر ويژه)

كروبي براي تسهيل در برخي فعاليت هاي تجاري و اقتصادي خواستار تغيير محل سكونت شده است.
گزارش ها حاكي از آن است كه كروبي خواستار جابه جايي خانه خود از خانه فعلي ( در منطقه ديباجي واقع در فرمانيه تهران) به خانه اي ديگر شده است. بي بي سي در توجيه اين درخواست از قول افراد نزديك به كروبي مي گويد مسئولان امنيتي با انتقال كروبي و همسرش به مكاني ديگر موافقت كرده اند تا ساكنان ساير واحدهاي مسكوني مجتمع محل سكونت آنها بتوانند از خانه هاي خود استفاده كنند. 4 واحد از اين مجتمع مسكوني 8 واحدي متعلق به كروبي و خانواده وي است.
ارتباطات بيروني كروبي و موسوي پس از دعوت به اغتشاش در 25 بهمن محدود شد. رسانه هاي ضد انقلاب آن زمان ادعا كردند كروبي و موسوي و زهرا رهنورد به زندان حشمتيه منتقل شده اند. اما بعدها همين رسانه ها و از جمله كلمه اعتراف كردند كه كروبي و موسوي در خانه هاي خود حضور دارند و به جاي ديگري منتقل نشده اند.
گزارشها حاكي است همسر كروبي كه برخلاف رهنورد آزادي رفت و آمد را دارد، در پي يافتن منزل مسكوني ديگري است.
در همين حال سايت «نداي انقلاب» گزارش داد «شنيده هاي موثق حكايت از آن دارد كه پس از خانه نشيني سران فتنه به همراه همسرانشان، هم اكنون كروبي و همسرش سرزنده تر از موسوي و همسرش مي باشند».
بنابر اين گزارش موسوي و همسرش اغلب مشغول نقاشي هستند و تعداد بوم زيادي در هفته هاي اخير سفارش دادند تا براي آنها تهيه شود.
اين گزارش از رفتارهاي پرخاشگرانه رهنورد در روزهاي اول حكايت مي كند كه اكنون فروكش كرده است.
«نداي انقلاب» مي افزايد: «همسر كروبي در اوايل در واحدي ديگر از آپارتمانهاي كروبي در خيابان ديباجي زندگي مي كرد و در اصل جدا از شيخ مهدي بود كه اين امر موجبات اعتراض كروبي را فراهم آورد. همسر كروبي البته همانند زهرا رهنورد خانه نشيني را انتخاب نكرده بلكه براي بسياري از كارهاي شخصي از خانه خارج شده و به امور خود رسيدگي مي كند. مهدي كروبي نيز كه برعكس موسوي از روحيه بهتري برخوردار است، علاوه بر رفتن به استخر در هر هفته از خورد و خوراك بهتري نيز استفاده مي كند شنيده شده كه كروبي علاوه بر حفظ رژيمي كه پزشك مخصوص براي او صادر كرده از بهترين رستورانهاي تهران در منطقه خيابان دولت سفارش انواع كباب و... را مي دهد! او روزانه خرده فرمايشهايي را براي مامورين حاضر در محل در مورد خريد مايحتاج خود دارد.»

 



اعتراض احمد منتظري به خاطره نويسي هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)

احمد منتظري اظهارات هاشمي رفسنجاني درباره «زودباوري و زود قضاوت كردن» منتظري را رد كرد.
احمد منتظري در واكنش به مصاحبه اخير هاشمي با يكي از سايت ها خطاب به هاشمي نوشت: «چون به حافظه خود اعتماد نموده ايد، مشتمل بر مطالب خلاف واقع است». وي همچنين نوشته است: «آيا سزاوار است اعتماد كردن به گزارشات مستند را زود قضاوت كردن و شنيده ها را مطرح كردن ناميد؟»
هاشمي رفسنجاني اخير در مصاحبه با يك سايت اينترنتي ضمن مرور خاطرات مربوط به عزل منتظري گفته بود: مراحل قبل از آن حوادث تلخ، امام بيشتر از ما آقاي منتظري را دوست داشتند. ايشان را پاره تن و محصول عمرشان مي دانستند... در موقع عزل مسائل شكل ديگري پيدا كرد.آقاي منتظري به خاطر مباحث ديگر اشكالاتي داشت. زود قضاوت مي كرد و مطرح مي كرد...افرادي به ملاقات ايشان مي رفتند و خبر تلخي مي دادند، چند ساعت بعد از زبان ايشان به رسانه ها مي آمد. خيلي از آن حرف ها درست نبود. شنيده ها را مطرح مي كرد.
هاشمي همچنين گفته بود: مسئله دوم اطرافيان آقاي منتظري بود. آقاي سيدمهدي هاشمي قبل از انقلاب از مبارزين، ولي تند و افراطي بود. به آقاي منتظري مي گفتيم كه يكي از مشكلات، بيت شماست. آقاي رباني املشي كه قوم و خويش ايشان شده بود، تلاش كرد مواظب اينها در بيت باشد كه نتوانند آقاي منتظري را تحريك كنند. آنها به آقاي رباني ميدان نمي دادند و خودشان نزديك تر بودند.
واكنش توأم با تكذيب احمد منتظري نسبت به اظهارات رقيق شده! آقاي هاشمي در حالي است كه عبدالعلي بازرگان دوم دي سال 88 به سايت ملي- مذهبي گفته بود: آيت الله منتظري در برابر كسي ايستاد كه حاصل عمر او [ امام خميني] حساب مي شد... در خانه آيت الله منتظري همواره به روي مخالفان باز بود. ما نيز در نهضت آزادي بيانيه هاي خود از جمله عليه ولايت فقيه و ادامه جنگ را براي ايشان مي برديم[!!]... در سال 67 پس از عمليات مرصاد، تعدادي از زندانيان كه بيشتر آنها از مجاهدين [ گروهك تروريستي منافقين ] بودند به اعدام محكوم شدند. فقط آيت الله منتظري از حقوق اين نيروها كه از جمله فرزند او را [در ماجراي جنايت تروريستي 7 تير] كشته بودند، دفاع كرد.»
عضو گروهك نهضت آزادي با «هولناك» خواندن بركناري آقاي منتظري از قائم مقامي رهبري در زمان حضرت امام، به ملاقات خود با آقاي منتظري در حول و حوش همان ايام اشاره كرده و نوشته بود «نگارنده حامل بيانيه و پيامي از تهران از ناحيه پدر و دوستان نهضت آزادي در امور جاري براي آقاي منتظري بودم. در اين ملاقات خصوصي ماجرا را ناباورانه با جزئيات از ايشان دريافت كردم، ناباورانه از اين جهت كه ايشان صادقانه [!!] و غير سياستمدارانه، اصل حكم و جزئيات را به عضوي از يك حزب مخالف اطلاع مي دهد. اين دلالت بر صفا و سادگي مي كرد»!
خاطرنشان مي شود عبدالعلي بازرگان هم اينك با اتاق فكر فتنه سبز در لندن و سايت جرس همكاري مي كند.

 



شرايط خاتمي را درك كنيد! دارد كلك سوار مي كند! (خبر ويژه)

گزارش رسانه هاي ضدانقلاب خارج نشين از وضعيت باليني اپوزيسيون ورشكسته نكات قابل تأملي را در خود دارد.
گروهي موسوم به «اعلاميه سبز» در همين زمينه نوشت: اكنون كه بيش از 3 ماه از به سياه چال انداختن [!؟] سران جنبش سبز (موسوي و كروبي) مي گذرد هر چه در پايگاه هاي خبري گشتيم تا ببينيم اصحاب رسانه ما در اين سه ماه براي اين دو عزيز چه مقدار قلم زده اند و چه مقدار تلاش كرده اند تا ياد اين عزيزان را زنده نگه دارند، به چند مورد نامه نگاري تخيلي بيشتر نرسيديم. اين چگونه حمايتي است؟
اين محفل ضدانقلابي با كتمان اينكه رسانه هاي اصلي ضد انقلاب نظير بالاترين، علناً در اوج فتنه سبز از جنايت هاي عبيداله بن زياد و يزيد در برابر امام حسين(ع) دفاع كرده اند، در «خودنويس» نوشت: كروبي و موسوي حسين وار به مسلخ [!] رفتند و كاري حسيني كردند. كجايند ياران آن دو كه پرچم حق خواهي را بلند كنند. اين از بي غيرتي ياران است كه آنها دربندند و از فرصت طلبي عده اي معلوم الحال است كه بر مناصب سابق چشم دوخته اند.
اما يك كاربر بالاترين با اشاره به جنجال رسانه اي درباره تجمعات دانشجويي 25 ارديبهشت كه مطلقاً واقعيت خارجي نداشت، نوشت: هر چند كه از تنهايي فريادم، نااميد شده ام اما هنوز بر اين باورم كه تا مسلمان و غيرمسلمان و معتقد و غيرمعتقد [!] متحد نشويم، به جايي نمي رسيم. تكروي هم كه نمونه اش را در 25 ارديبهشت ديديم و عدم انجامش بهتر از انجام آن بود، ما را به جايي نمي رساند.
بالاترين در تحليل ديگري به تخطئه موضع اخير خاتمي كه حمل بر عقب نشيني و جدا كردن حساب خود از موسوي و كروبي تعبير شد نوشت: آقاي خاتمي و دوستانش در اطراف دنيا با تمام توان از راه هاي متفاوت سبب عقب نشيني نيروهاي جنبش گشتند. پروژه بازگشت به آغوش نظام، به خاطر امكان زنده نگه داشتن اصلاحات با توان فزاينده اي از طرف جناح به اصطلاح «اصلاح طلبان حكومتي» كليد خورد. البته اظهارات اينچنيني جناب خاتمي، چيز عجيبي نيست و ايشان مدت هاست كه مسيرش را از آقايان موسوي و كروبي جدا كرده و تلاش مي كند گفتمان ويژه خود را گفتمان قالب جنبش سبز كند.
با اين حال يكي ديگر از كاربران اصلاح طلب بالاترين عقبگردهاي گاه و بيگاه خاتمي را با اين لحن و استدلال قابل توجه توجيه كرده است: «تصور كنيد كه كسي ميخواد از روي يك ديوار با پرش عبور كنه. اون مياد و در فاصله اي از ديوار كه توي محاسباتش بهش رسيده، مي ايسته و بعد براي پرش با سرعت به سمت ديوار دويده و جهش خودشو انجام ميده. احتمال خيلي زيادي داره كه نتونه تو اقدام اول از ديوار رد شه. از اينجا به بعد ما دو جور آدم داريم كه به دو روش با مسئله برخورد مي كنند؛ گروه اول آدمهايي كه نه باور اين شكستو دارن و نه تحملشو و همچنان پاي ديوار مرتب و بدون نتيجه به قصد گرفتن لبه ديوار به بالا ميپرند و چنان از نظر روحي درگير اين كار ميشن كه حتي يك لحظه هم فكر نمي كنن كه قرار نيست معجزه اي اتفاق بيفته و گروه دوم آدم هايي هستند كه براي گذشتن از ديوار مجدداً دورخيز ميكنن و حتي اگر لازم باشه از مرتبه قبل هم چند قدمي عقب تر مي ايستند. تمام كساني كه امروز از آقاي خاتمي انتقاد مي كنند، كساني هستند كه حتي يك لحظه هم فكر نمي كنند كه كارشون اين شده كه هر روز بيان توي شبكه هاي اجتماعي و قرار تظاهرات 16 آذر و 11 ارديبهشت و... رو بذارن و بنظر مي رسه كه اگه همين روششون ادامه پيدا كنه، بتونيم اميدوار باشيم كه آخرش كسي باشه كه استخونامون رو پاي ديوار پيدا كنه»!
اما مضحك تر از همه لطيفه «جرس» است كه با اشاره به واكنش يك دست اصولگرايان به مواضع امثال خاتمي و خائن خواندن اين جريان مي نويسد «اين واكنش هاي تند به پيشنهاد خاتمي گواه عدم آمادگي آنها براي مصالحه با مخالفان است». نويسنده نابغه رسانه وابسته به محسن كديور توضيح نداده كه اصولگرايان براي چه بايد با جريان آمريكايي - صهيونيستي و منهزم «فتنه 88» مصالحه كنند، در حالي كه اسباب خيانت و تباني با دشمنان انقلاب را به همت ملت و انسجام جبهه اصولگرايان به زباله داني تاريخ ريخته است.

 



اسرائيل: در خاورميانه دشمنان ايران قلع و قمع شده اند (خبر ويژه)

وزير دفاع رژيم صهيونيستي پيش بيني كرد با روي كارآمدن اسلامگرايان در انتخابات مصر، اسرائيل بيش از پيش تنها شود.
ايهود باراك در گفت وگو با روزنامه ايتاليايي كوريره دلاسرا تأكيد كرد: ارتش مصر حافظ دموكراسي است و ژنرال طنطاوي مايل به حفظ صلح با اسرائيل مي باشد، اما در انتخابات سپتامبر آينده اخوان المسلمين مي تواند 40 درصد آرا را كسب كند و در آن صورت ما تنها خواهيم ماند.
باراك درباره ايران هم گفت: من هر روز دعا مي كنم [!!] كه شعله هاي قيام خاورميانه به ايران سرايت كند، اما به نظر مي رسد كه ايران از اين امواج، در امان مانده است.
وي افزود: ايرانيها خوشحالند كه دشمنشان در مصر، يعني مبارك، ساقط شده اما پس از گذشت چند ماه، ايران بار ديگر به مشكل جامعه بين الملل تبديل خواهد شد. جمهوري اسلامي در پي دستيابي به سلاح اتمي و تسلط بر خليج فارس است. در عراق مداخله مي كند، در افغانستان مشغول است و در پاكستان نيز همين كار را تكرار خواهد كرد.
يادآور مي شود سران رژيم صهيونيستي از فتنه سبز در ايران به عنوان «سرمايه بزرگ اسرائيل» و «پياده نظام ارتش اسرائيل كه به نيابت از تل آويو با ايران مي جنگند» ياد كرده بودند. فتنه گران چندين بار (از جمله در روز قدس سال 88 و 25 بهمن 89) تحركات ناكامي را به نفع رژيم صهيونيستي ساماندهي كردند.

 



پاسخ روزنامه هفت صبح به خبر ويژه كيهان (خبر ويژه)

دبير شوراي سياستگذاري روزنامه هفت صبح به خبر ويژه روز گذشته واكنش نشان داد.
علي مزيناني در واكنش به اظهارات «سردبير هفت صبح آن لاين» اعلام كرد وب سايت هفت صبح جعلي است و «روزنامه هفت صبح تصريح مي كند كه محتواي منتسب به روزنامه هفت صبح به نقل از اين وب سايت جعلي به هيچ وجه مورد تاييد روزنامه هفت صبح نيست و سردبير هفت صبح هيچ مصاحبه يا اظهارنظري در خصوص مسايل سياسي نداشته اند و انتشار اين اخبار و باز انتشار آن مصداق واقعي اتهام و تشويش اذهان عمومي است.»
مزيناني هيچ توضيحي درباره به كارگيري همكاران نشريات زنجيره اي توقيف شده در روزنامه هفت صبح (و از جمله در موقعيت سردبيري روزنامه) نداده و صرفاً به اين بسنده كرده كه «هفت صبح كاركرد سياسي ندارد.»
يادآور مي شود با وجود انتشار 24شماره از روزنامه هفت صبح، جاي نام «مديرمسئول» در شناسنامه روزنامه خالي است و ارائه توضيح از سوي رئيس شوراي سياستگذاري به جاي مديرمسئول هم عجيب به نظر مي رسد.
در همين حال آرش خوشخو سردبير روزنامه ياد شده با ارسال توضيح مشابهي اعلام كرد سايت هفت صبح آن لاين يك سايت مشكوك و جعلي است و او نيز مصاحبه اي با سايت مذكور درباره آقاي مشايي انجام نداده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14