(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول خرداد 1390- شماره 19932

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرلشكر صفوي: سرنخ برخي گروه هاي سياسي منحرف در دست سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه است
افتتاح خطوط توليد انبوه مهمات ضد زره ثاقب 125 و 105 ميلي متري
يك مسئول مركز پژوهش هاي مجلس: سخنان اوباما اعلام رسمي شكست سياست هاي آمريكا در منطقه بود
حركت كاروان شترسوار نهبندان به سمت مرقد امام (ره)
تست پمپ هاي بنزين در برخي جايگاه هاي سوخت
نتايج اوليه كنكوركارشناسي ارشد امروز اعلام مي شود
حجت الاسلام سعيدي: اطاعت از فرامين رهبري بر همگان واجب است
براي نخستين بار در خاورميانه تيم ويژه امداد هسته اي در كشور تشكيل مي شود
در دانشگاه تبريز دختران دانشجو كيك 20 متري تهيه كردند
دانشجويان و اساتيد رياضي و علوم پزشكي تبريز و شهركرد تجمع كردند
افزايش 27 درصدي اعتبارات سازمان بهزيستي در سال جاري
برگزاري هجدهمين جشنواره فرهنگي ورزشي عشاير كشور در كليبر
جوان بهبهاني تنديس مهرورزي كشور را از آن خود كرد
فرمانداري پلدختر از شركت هاي خصوصي براي برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام كمك مالي خواست
رئيس سازمان محيط زيست كشور خبر داد اختصاص يك ميليارد دلار براي كاهش آلودگي 8 شهر
امضاي تفاهمنامه همكاري بين استان هاي غربي ايران با شمال عراق
بهره برداري از 695 پروژه مخابراتي در اصفهان
اخبار ادبي و هنري



سرلشكر صفوي: سرنخ برخي گروه هاي سياسي منحرف در دست سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه است

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اعلام كرد تجربه 30 سال گذشته نشان مي دهد سرنخ برخي از گروه هاي سياسي منحرف سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه است.
سردار سرلشكر «سيديحيي صفوي» دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، در دومين گردهمائي خانوادگي رزمندگان و پاسداران گردان 2 پادگان ولي عصر(عج) كه در محل سالن اجتماعات نيروي هوافضاي سپاه برگزار شد، با تبيين فلسفه سياسي حكومت در اسلام و شيعه، گفت: فلسفه سياسي حكومت در اسلام و در شيعه اين است كه در زمان غيبت كبري كه هم اكنون نيز در آن به سر مي بريم، ولي فقيه جانشين امام زمان(عج) است.
وي افزود: حكم ولي فقيه، نافذ است و ولايت فقط محبت نيست، بلكه ولايت تبعيت است و بايد از ولي فقيه تبعيت عملي كنيم و تبعيت حرفي ملاك نيست.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا ادامه داد: مقام معظم رهبري همان جايگاه حضرت امام(ره) را داشته و همان خط نوراني امام(ره) را چه در مسايل داخلي و چه خارجي با حكمت و صلابت دنبال مي كنند.
صفوي در ادامه با برشماري دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي در مقياس داخلي و خارجي و معرفي ولايت فقيه به عنوان بزرگترين ارمغان فكري، حكومتي و سياسي انقلاب براي دنياي امروز گفت: ملت ايران براي هميشه خود را مديون فداكاري و شجاعت فرزندان مجاهد و معنوي خود، كه با حضور مستمر در صحنه هاي نياز انقلاب، ناكامي دشمنان و كاميابي دوستان انقلاب را رقم زدند، دانسته و ياد و خاطره حماسه آفريني آنان در طول تاريخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را منشأ حركت، تلاش و پويايي خود در آينده انقلاب و كشور مي داند.
وي در تبيين مقام عظماي ولايت و لزوم تبعيت از آن، اظهار داشت: تجربه تاريخ سي سال گذشته انقلاب اسلامي آن است كه هر كسي و در هر مقامي خواسته يا ناخواسته از مسير قانون اساسي و ولايت و رهبري امام و مقام معظم رهبري خارج شد، سقوط سياسي كرد. كساني كه مقابل امام(ره) ايستادند بد عاقبت شدند. بني صدر غرور و تكبر داشت و راي 11ميليوني را به رخ مي كشيد و حرف امام(ره) را گوش نمي كرد و نهايتاً مطرود ملت شد. بنابراين افراد در هر پست و مقامي، اگر بخواهند در برابر ولي فقيه بازي سياسي كنند، از سوي ملت طرد مي شوند.
فرمانده سابق كل سپاه افزود: ولايت فقيه ولايت حق است و افراد در هر پست و مقامي اگر بخواهند در مقابل ولي فقيه، سياسي بازي كنند و يا غرور آنها موجب ولايت گريزي و عدم تبعيت از قانون و ولايت فقيه شود، در نهايت در پيشگاه خداوند رسوا شده و از سوي ملت طرد خواهند شد.
صفوي در ادامه ضمن تشريح فعاليت هاي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه در القائات و هدايت برخي از جريانات فكري منحرف، گفت: تجربه سياسي سي سال گذشته انقلاب اسلامي نشان داده است، سرنخ برخي از گروه هاي سياسي منحرف سرويس هاي اطلاعاتي بيگانگان هستند و به فضل الهي مردم ما مردمي مؤمن و هوشمند و وفادار به امام بزرگوار و مقام معظم رهبري بوده و جريانات منحرف نخواهند توانست اين ملت بزرگ را از آرمانهاي حضرت امام(ره) و شهداء عزيز جدا كنند.

 



با حضور سردار وحيدي صورت گرفت
افتتاح خطوط توليد انبوه مهمات ضد زره ثاقب 125 و 105 ميلي متري

در آستانه سالروز فتح خرمشهر خط توليد انبوه مهمات 125 و 105 ميليمتري ضدزره ثاقب با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مركز مهمات سازي سازمان صنايع دفاع افتتاح شد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در حاشيه مراسم افتتاح خط توليد انبوه مهمات 125 و 105ميليمتري ضدزره ثاقب با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت دفاع در راستاي افزايش توانمندي نيروهاي مسلح در حوزه رزم زميني و تكميل سبد محصولات دفاعي در بخش مهمات ضدزره با همت و تلاش متخصصان زبده و مجرب سازمان صنايع دفاع موفق شد خطوط توليد 125 و 105 ميليمتري ثاقب را به بهره برداري برساند.
وزير دفاع افزود: كار تحويل اين مهمات به نيروهاي مسلح نيز آغاز شده و آنان قادر خواهند بود با توجه به ويژگي هاي اين مهمات، انواع زره هاي واكنشي نسل جديد و پيشرفته چند لايه را منهدم كنند.
سردار وحيدي، حركت براساس انرژي جنبشي، سرعت 5 برابر صوت، قدرت نفوذ تا عمق نزديك به نيم متر و وزن بالاي قطعات نفوذكننده را از ديگر ويژگي هاي اين مهمات برشمرد.
وي تأكيد كرد: امروز سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع، با در اختيار داشتن دانش نرم افزاري و سخت افزاري توليد تانك و انواع مهمات آن را بومي سازي مي كند.
وزير دفاع با تبريك اين دستاورد به محضر فرمانده معظم كل قوا، نيروهاي مسلح و ملت شريف ايران تأكيد كرد: وزارت دفاع با توكل به خدا و تكيه بر استعدادهاي ذاتي و نبوغ و خلاقيت فرزندان رشيد ملت ايران در اين وزارتخانه همه همت و توان خود را براي تقويت دفاعي و افزايش قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي به كار گرفته است.

 



يك مسئول مركز پژوهش هاي مجلس: سخنان اوباما اعلام رسمي شكست سياست هاي آمريكا در منطقه بود

مدير سياست خارجي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات دو روز پيش رئيس جمهور آمريكا اعلام كرد كه اين سخنان اعلام رسمي شكست سياست هاي راهبردي آمريكا در منطقه بود.
«محمد جمشيدي» در گفت وگو با فارس دراين باره گفت: براي تحليل سخنراني اوباما اول بايد جايگاه اين سخنراني را در سياست خارجي آمريكا دانست. اين سخنراني بيشتر در سطح تاكتيكي معنا داشته و معطوف به انحراف انقلاب هاي خاورميانه است.
وي با بيان اينكه آمريكا تلاش مي كند ريشه هاي اين تحولات را در خاورميانه از سطح واقعي مطالبات مردمي تقليل دهد و آن را به موضوعات كوچكتر منحرف سازد، يادآور شد: اوباما در عين حال اذعان مي كند كه امنيت اقتصادي و سياسي آمريكا وابسته به خاورميانه است. يعني اگر نتواند در قبال تحولات منطقه كه منافع سياسي، اقتصادي و استراتژيك آمريكا را تهديد مي كند پاسخ مناسبي داشته باشد مطمئناً افول آمريكا در جهان سريع تر از حالت كنوني خواهد بود.
مديرگروه سياست خارجي مركز پژوهش هاي مجلس اين سخنراني را اولين موضع گيري جدي اوباما در مورد تحولات منطقه خواند و اظهار داشت: اين در حالي است كه 6 ماه از تحولات منطقه مي گذرد لذا تاخير در موضع گيري نشان مي دهد كه آمريكا در وضعيت سردرگم به سر مي برد.
وي اين سخنراني را مجموعه اعترافات بزرگترين مقام رسمي آمريكا خواند و خاطر نشان كرد: يكي از مباحث جالب در اين زمينه تصريح اوباما مبني بر پيگيري منافع و اهداف راهبردي خاص طي 6 دهه گذشته از جمله مبارزه با تروريسم، صلح اعراب و فلسطين و امنيت انرژي بوده است كه تصريح مي كند كه اين اهداف راهبردي لزوماً با منافع و آرمان هاي مردم منطقه تطابق نداشته و اين منافع آمريكايي هزينه اي را به مردم منطقه تحميل مي كرده است كه البته شكست خورد.
جمشيدي ادامه داد: اوباما در يك جمله كليدي مي گويد كه آمريكا باعث نشده طي چند دهه گذشته شكم هيچ گرسنه اي در خاورميانه سير شود و هيچ انديشمندي بتواند نظرات خود را با آزادي كامل ابراز دارد، يعني تاكيد مي كند سياست هاي آمريكا ضد مباحث سياسي و اقتصادي اوليه اي بوده كه باعث بروز بحران ها در منطقه شده است و اين اعتراف يك رئيس جمهور آمريكاست.
وي اين سخنراني اوباما را به دنبال ساز و كاري براي حفظ ساير رژيم هاي باقي مانده خواند و اظهار داشت: اين اظهارات در واقع طرحي بود كه آمريكا طي آن متعهد شده هر حكومتي كه به سوي پروژه اصلاحات پيش رود، صد درصد از آن حمايت مي كند. اين يك فضاي باز براي مانور رژيم هاي منطقه ايجاد مي كند كه طي آن هر حكومتي اعلام كند كه قصد اصلاحات داردو اصلاحات را به نتيجه مي رساند، اوباما و دولت آمريكا مي توانند از او حداكثر حمايت را داشته باشند.
مدير گروه سياست خارجي مركز پژوهش هاي مجلس ادامه داد: با اين طرح حتي اگر رژيم مبارك هم سر كار بود و بر انجام اصلاحات تعهد مي داد، آمريكا بر اين مبنا از اين رژيم صددرصد حمايت مي كرد فارغ از اينكه مردم چقدر آن را قبول داشته باشند.
جمشيدي اين اصل را يك سازوكار توجيهي براي جلوگيري از اسقاط ساير حكومت هاي وابسته به اين كشور در منطقه دانست و افزود: جداي از بحث اصلاحات سياسي، بحث اصلاحات اقتصادي نيز از سوي اوباما مطرح شد كه اگر رژيم هاي منطقه وارد اصلاحات سياسي شوند كمك اقتصادي نيز به آنها صورت مي گيرد.

 



در آستانه سالگرد ارتحال امام خميني صورت گرفت
حركت كاروان شترسوار نهبندان به سمت مرقد امام (ره)

در آستانه بيست ودومين سالگرد ارتحال امام كاروان شترسوار عشاير نهبندان با بدرقه مسئولان شهرستان و اهالي روستاي چاهدراز از جوار مزار شهداي اين روستا به طرف مرقد امام حركت كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از نهبندان، فرماندار نهبندان در حاشيه مراسم بدرقه كاروان رهپويان ولايت اظهار داشت: اين كاروان متشكل از پنج شترسوار، يك مستندساز و چهار مسئول امنيت و تداركات، پس از گذشت 14 روز و طي مسافت يك هزار و 200 كيلومتر به سمت مرقد امام خميني حركت مي كنند.
حسين شرافتي ادامه داد: اين كاروان در طي راه با عبور از شهرهاي خراسان جنوبي، يزد، اصفهان، قم و تهران در 14 خردادماه در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت جانگداز امام خميني در حرم مطهر ايشان شركت مي كنند.
وي با اشاره به شركت اين جوانان در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني گفت: اين جوانان حامل پيام 65 هزار نفر از مردم ولايت مدار شهرستان نهبندان به ويژه خانواده هاي معزز شهدا مبني بر عشق و ارادت به امام راحل، پيوند با ولايت فقيه و حركت در راستاي اهداف انقلاب اسلامي هستند.
فرماندار نهبندان با بيان اينكه امام خميني بعد از ائمه معصومين«ع» بهترين شخصيت در جامعه اسلامي هستند، تصريح كرد: امروز به بركت نام و پيام ايشان اين انقلاب به يك الگوي جهاني تبديل شده است و ملت هاي مسلمان منطقه براي نجات از ظلم و استبداد از اين انقلاب الگوبرداري مي كنند.
امام جمعه نهبندان نيز در اين مراسم با بيان اينكه اينگونه حركت هاي ارزشي نشانگر ولايت پذيري جوانان جامعه اسلامي به ويژه نسل سوم انقلاب است، گفت: حركت اين كاروان و حركات فرهنگي ديگري از اين قبيل و آن هم خودجوش و داوطلبي بيانگر آن است كه امام راحل مربوط به نسل خودشان نبوده و تفكر ايشان همچنان جامعه را رهبري مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي خزاعي اظهار داشت: مردم ولايي به ويژه جوانان اين شهرستان با حضور هميشگي، پررنگ و با شعور در صحنه بارها ارادت و عشق خويش را نسبت به مكتب اسلام، قرآن، امام و ولايت فقيه نشان دادند و در راستاي تحقق اهداف اين نظام جوانان برومندي را تقديم اين نظام كردند.

 



از سوي بازرسان صورت گرفت
تست پمپ هاي بنزين در برخي جايگاه هاي سوخت

بازرسان شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان تهران در بررسي وضعيت چند جايگاه عرضه بنزين در تهران، با هيچگونه كم فروشي در فروش بنزين مواجه نشدند.
به گزارش خبرنگار ما، به دنبال تماس برخي شهروندان با روزنامه كيهان مبني بر كم فروشي بنزين در برخي جايگاه هاي سطح شهر تهران، در اين زمينه هماهنگي با روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان تهران به عمل آمد تا بازرسان از چند جايگاه فروش بنزين تست نازل ها را انجام دهند. گزارش خبرنگار ما حاكي است:بازرسان شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان تهران به همراه عكاس روزنامه از چند جايگاه بازديد كردند و با پيمانه مخصوص، تست نازل ها را انجام دادند كه هيچگونه كم فروشي در اين جايگاه ها ديده نشد.
لياقت ورز مدير روابط عمومي شركت فوق الذكر در اين باره گفت: بازرسان شركت تست هاي دوره اي را به طور منظم انجام مي دهند و اگر تخلفي صورت گرفته باشد، قطعا با آن برخورد مي شود. وي درباره شكايات مردم از كم فروشي و يا اصطلاح وارد كردن هوا به جاي بنزين در خودروها گفت: دستگاه هاي عرضه بنزين پس از تست توسط بازرسان پلمب مي شوند و از امكان هرگونه تخلف جلوگيري مي شود. وي افزود: اگر تنظيم دستگاه هاي عرضه سوخت بر اثر كاركرد زياد مختل شود آن دستگاه از سرويس دهي خارج مي شود و پس از تنظيم مجدد توسط كارشناسان اين شركت راه اندازي مي شود. وي در عين حال شماره 77601706 را براي اعلام هرگونه تخلف جايگاه داران اعلام كرد.

 



نتايج اوليه كنكوركارشناسي ارشد امروز اعلام مي شود

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد از بعدازظهر امروز يكشنبه خبر داد.
دكتر طباطبايي با اشاره به اينكه نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي امروز از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg اعلام مي شود، گفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد از روز سه شنبه 3 خرداد ماه بر روي سايت سازمان قرار مي گيرد.
وي با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته آزمون از روز پنجشنبه 5 خرداد ماه، افزود: مجازين در آزمون مي توانند تا 9 خرداد به صورت اينترنتي انتخاب رشته كنند، همچنين دفترچه راهنماي انتخاب رشته از 3 تا 5 خرداد ماه در باجه هاي پستي توزيع مي شود.
طباطبايي با اشاره به رقابت 195 هزار و 381 داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد، گفت: حدود 030 هزار نفر براي انتخاب رشته مجاز شده اند، كه از ميان 57 هزار داوطلب در آزمون پذيرفته مي شوند.
وي در خصوص نحوه انتخاب رشته، گفت: مجازين مي توانند حداكثر تا 010 رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد كنند.
معاون سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد در نيمه اول شهريور ماه خبر داد.

 



حجت الاسلام سعيدي: اطاعت از فرامين رهبري بر همگان واجب است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تاكيد كرد كه اطاعت و پيروي از دستورات و فرامين به عنوان يك اصل بر همگان واجب و ضروري است.
به گزارش سپاه نيوز حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در مراسم معرفي و توديع مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان افزود: ولي فقيه همان اختيارات امام معصوم و پيامبراكرم(ص) را دارد و در زمان غيبت امام عصر(عج) نيز بايستي از مقام معظم رهبري به عنوان نماينده ايشان تبعيت كرد كه هركس از اين اصل زاويه پيدا كند از نظام اسلامي طرد مي شود.
سعيدي ادامه داد: اگر تاريخ را بررسي كنيم پيامبران(ص) و ائمه معصوم(ع) با ده ها جريان انحرافي مواجه بوده اند كه به عنوان ضابط و حافظ نظام به قيمت خطرات جاني در مقابل همه اين انحرافات ايستاده اند و در عصر ما نيز كه شرايط كشور و منطقه بسيار حساس است، عنايت امام و رهبري توانسته است انقلاب را در مدار خود قرار دهد.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران اظهار كرد: شرطي كه براي استقرار حاكميت ديني وجود دارد اين است كه مجموعه سه قوه در كشور از جنس گفتمان رهبري باشند كه متاسفانه در طول انقلاب در تحقق اصول و آرمان ها با فراز و نشيب هايي مواجه بوده ايم و اين تزلزل به دليل عقب نشيني از آرمان ها و ارزش هاي ديني بوده است.
سعيدي، همچنين به نيروي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در كشور اشاره كرد و گفت: به واقع سپاه و نيروهاي اين نهاد با بصيرت، معنويت و اعتقادات ديني خود در طول انقلاب بسيار خوش درخشيده اند و در حين و بعد از اغتشاشات نيز حضور فعال داشته است.

 



براي نخستين بار در خاورميانه تيم ويژه امداد هسته اي در كشور تشكيل مي شود

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از تشكيل 2 تيم ويژه امداد هسته اي در 2 استان تهران و اصفهان تا يك ماه آينده براي نخستين بار در خاورميانه خبر داد.
«محمود مظفر» گفت: تشكيل 2 تيم ويژه امداد هسته اي كه تا يك ماه آينده براي نخستين بار در خاورميانه و در كشور صورت مي پذيرد براساس تجربه زلزله ژاپن است چرا كه اين حادثه اتمي در هيچ كجاي دنيا رخ نداده بود و تنها امدادگران در مانورها و در شرايط غيرطبيعي اين حادثه را تجربه كرده بودند و بر اين اساس جمعيت هلال احمر ايران نيز اين تيم هاي ويژه امداد هسته اي را در مرحله نخست در 2 استان تهران و اصفهان تشكيل مي دهد.
وي افزود: سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر براساس شاخصه NPC كه همان مخفف كلمات هسته اي، بيولوژيكي و شيميايي است در مرحله نخست تيم هاي ويژه امداد هسته اي (N) و در مراحل بعدي تيم هاي ويژه امداد بيولوژيكي (P) و شيميايي (C) را براي ارائه خدمات امدادي در اين حوادث در كشور تشكيل مي دهد.
مظفر تصريح كرد: اين تيم هاي ويژه امداد هسته اي با فراگيري آموزشهاي لازم كه با توجه به انعقاد قراردادي ميان دانشكده مالك اشتر و سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر صورت پذيرفته است، آموزشهايي در راستاي نحوه ورود به صحنه حوادث هسته اي، چگونگي رفتار با مصدومان هسته اي، انتقال، پاكسازي مناطق آلوده و راه اندازي درمانگاههاي صحرايي را فرا مي گيرند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در گفت وگو با فارس خاطرنشان كرد: تيم هاي ويژه امداد هسته اي هلال احمر در 2 گروه 20 نفره و در مجموع 40 نفر تا يك ماه آينده در كشور تشكيل مي شوند.

 



در دانشگاه تبريز دختران دانشجو كيك 20 متري تهيه كردند

تبريز- خبرنگار كيهان:
دختران دانشجوي خوابگاه شهداي تبريز، كيك 200 كيلوگرمي به طول 20 متر تهيه و تزئين كردند.
30 گروه دانشجويي پنج نفري، اين كيك را به مناسبت هفته خوابگاه هاي دانشجويي و به منظور ايجاد روحيه نشاط و شادابي جمعي، تهيه كرده و بيش از 2 هزار دانشجوي دختر اين خوابگاه، از مراحل تهيه و تزيين آن، ديدن كردند.
تمام گروه هاي شركت كننده در جشنواره تهيه و تزيين كيك فوق، به رسم يادبود و 3 گروه برتر، جوايزي را از مديريت خدمات دانشجويي، دريافت كردند.

 



در حمايت از بيداري اسلامي مردم منطقه
دانشجويان و اساتيد رياضي و علوم پزشكي تبريز و شهركرد تجمع كردند

سرويس شهرستانها-
دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشكده علوم رياضي دانشگاه تبريز، در اعتراض به كشتار بي رحمانه مردم در ليبي، بحرين و يمن، در مقابل اين دانشكده تجمع اعتراض آميزي برپا كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، تجمع كنندگان همچنين با امضاي طوماري، ضمن دفاع از مردم اين كشورها، ادعاي غرب در حمايت از مردم بي دفاع را، دروغ خوانده و تاكيد كردند: امروز در حالي كه غرب براي اعدام جنايتكاران و قاچاقچيان مواد مخدر و تروريست ها، اشك تمساح مي ريزد، با بي تفاوتي كامل، نظاره گر حمام خوني است كه در اين كشورها به دستور آمريكا و انگليس به راه افتاده است. دانشجويان با محكوم كردن جنايات عربستان در كشورهاي اسلامي، خواستار خروج سريع اشغالگران از بحرين شدند.
ديروز همزمان با تجمع فوق، نمايشگاه عكس «بيداري اسلامي» در اين دانشكده، به مدت دو روز گشايش يافت.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد، پزشكان چهارمحال و بختياري نيز در حمايت از بيداري اسلامي تجمع برگزار كردند.
سرهنگ دكتر حسن اسحاقي مسئول سازمان بسيج جامعه پزشكي استان چهارمحال و بختياري در اين رابطه گفت: در راستاي حمايت و پشتيباني بي دريغ جامعه فرهيخته پزشكي، كادر پزشكي بيمارستانها و مراكز درماني كشور از موج بيداري كشورهاي منطقه و اعلام وفاداري به مردم مظلوم و ظلم ستيز اين كشورها، پزشكان، كادر پزشكي و كاركنان بيمارستانهاي هاجر و آيت الله كاشاني شهركرد با اجتماع خود در محوطه بيمارستان هاجر(س) حمايت خود را از موج بيداري اسلامي اعلام كردند.

 



افزايش 27 درصدي اعتبارات سازمان بهزيستي در سال جاري

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست سازمان بهزيستي كشور از افزايش 27 درصدي اعتبارات ملي سازمان بهزيستي و رسيدن به مبلغ 608 ميليارد تومان خبر داد.
احمد اسفندياري در جمع خبرنگاران در كاشان گفت: اعتبارات ملي سازمان بهزيستي كشور تبديل به اعتبارات استاني شده است و اين اعتبارات مستقيما به استان ها تخصيص داده خواهد شد.
وي از آموزش به عنوان جهاد توانمندسازي ياد كرد و افزود: براي آموزش و تحصيلات مددجويان براساس مصوبه مجلس و قانون برنامه پنجم براي كليه مددجويان تحت پوشش بهزيستي بايد تحصيلات رايگان فراهم باشد.
وي اظهار داشت: بيش از 500 درصد از هزينه هاي هر خانوار را هزينه ساخت و ساز مسكن تشكيل مي دهد كه توانمندسازي اقتصادي يكي از راه هاي كاهش هزينه براي ساخت و تامين مسكن به شمار مي رود.
وي بيان داشت: در حال حاضر 150 هزار نفر مددجوي فاقد مسكن در بانك اطلاعاتي سازمان براي دريافت مسكن ثبت نام نموده اند كه پيش بيني مي شود اين ميزان به 200 هزار نفر افزايش يابد.
اسفندياري يادآور شد: سازمان بهزيستي كشور در سال جاري خانواده هاي داراي 2 معلول به بالا را در اولويت اول واگذاري مسكن قرار داده است.
وي، همچنين از تشكيل ستاد مددجويان نخبه در هفته آينده خبر داد و اظهار داشت: اين ستاد در ارتباط با توانايي هاي مددجويان در بخش هاي مختلف تحصيل، هنر، تئاتر، كارآفريني، ورزش و... فعاليت خواهد كرد. سرپرست سازمان بهزيستي كشور از افزايش يارانه مراكز بهزيستي بيش از 27 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به اين كه سالانه 10 درصد از افراد تحت پوشش با توانمندسازي از چتر حمايتي بهزيستي خارج مي شود، خاطرنشان كرد: با اجراي اين طرح مدت خدمات دهي به مستمري بگيران آسانتر خواهد شد.
وي افزود: بهزيستي با امضاي تفاهم نامه اي با وزارت آموزش و پرورش، آموزش مستقيم كودكان 4 تا 7 سال را در دستور كار دارد.

 



برگزاري هجدهمين جشنواره فرهنگي ورزشي عشاير كشور در كليبر

هجدهمين جشنواره فرهنگي ورزشي عشاير كشور تحت عنوان قره قيه در منطقه كليبر و با حضور صدها تماشاگر و مهمان از سطح كشور برگزار شد.
به گزارش ايرنا از تبريز ديروز رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در اين جشنواره با اعلام اهداي 3 ميليارد ريال از سوي رياست جمهوري براي ايجاد پيست سواركاري در اين منطقه ابراز اميدواري كرد با تخصيص هرچه سريعتر اين مبلغ پيست سواركاري ايجاد شود.
«ارسلان فتحي پور» گفت: با زير كشت رفتن يك هزار و 500 هكتار از اراضي پاياب سد ارسباران 45 هزار تن محصول توليد مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد تا با انتقال آب سد خداآفرين به منطقه عشايري مردم عشاير از كوچ نجات يافته و اسكان دايمي يابند.
وي همچنين از ايجاد دو گمرك در محدوده منطقه آزاد و نيز ايجاد پالايشگاهي با ظرفيت 10 هزار بشكه و با اعتباري بالغ بر 580 ميليارد ريال در اين منطقه خبر داد و افزود: با ايجاد اين پالايشگاه براي 220 نفر شغل ايجاد مي شود.
فتحي پور از ايجاد شغل براي 2 هزار و 200 نفر تا پايان شهريور ماه سالجاري در راستاي خواست دولت مبني بر ايجاد فرصت هاي شغلي خبر داد و گفت: با ايجاد پروژه هاي عمراني به خصوص جاده هاي مواصلاتي در مسير جهش اقتصادي و اسكان عشاير گام برداشته مي شود.
هجدهمين جشنواره فرهنگي ورزشي قره قيه در روستاي صومعه حسرتان در منطقه قره قيه كليبر با حضور صدها تماشاگر و مهمانان از سطح كشور با برگزاري سه مسابقه در بخش اسب سواري، دوميداني و طناب كشي برگزار شد.

 



جوان بهبهاني تنديس مهرورزي كشور را از آن خود كرد

عضو جوانان جمعيت هلال احمر بهبهان با دريافت تنديس مهرورزي از وزير كشور برگزيده كشوري شد.
رئيس جمعيت هلال احمر بهبهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: يزدالله آروند عضو سازمان جمعيت هلال احمر بهبهان و دبير كانون دانشجويي هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان به عنوان جوان برتر كشوري برگزيده شد.
غلامرضا شهبازي افزود: اين عضو جمعيت هلال احمر بهبهان در مراسمي با حضور وزير كشور و رئيس جمعيت هلال احمر تنديس مهرورزي را از آن خود كرد.
رئيس جمعيت هلال احمر بهبهان گفت: تنديس هاي مهرورزي جمعيت هلال احمر در راستاي تقدير از زحمات و تلاشهاي جوانان مرتبط با خدمات امدادي و عام المنفعه به فعالان اين عرصه اهدا مي شود.
وي تصريح كرد: در اين آيين از هشت برگزيده كشوري تجليل كه يزدالله آروند به عنوان تنها نماينده استان خوزستان برگزيده و معرفي شد.
شهبازي در ادامه گفت: اين جوان بهبهاني با دريافت تنديس مهرورزي، لوح تقدير و كمك هزينه و سهميه حج عمره مورد تقدير قرار گرفت.

 



در يك اقدام غيرقانوني
فرمانداري پلدختر از شركت هاي خصوصي براي برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام كمك مالي خواست

پلدختر- خبرنگار كيهان:
فرمانداري پلدختر به بهانه برگزاري سالگرد ارتحال امام خميني(ره) از شركت ها و مغازه داران درخواست كمك مالي كرد.
در يك اقدام غيرقانوني، فرمانداري پلدختر با ارسال نامه به شركت ها، نهادهاي خصوصي و مغازه داران اين شهر به بهانه برگزاري سالگرد ارتحال امام خميني از اين شركت ها درخواست كمك مالي كرد.
پيگيري هاي خبرنگار كيهان مشخص كرد كه هر ساله فرمانداري پلدختر به بهانه هاي مختلف از جمله كمك به ورزش همگاني، برگزاري مسابقه و... خواستار كمك نقدي به فرمانداري است.
برخي از مديران خصوصي و مغازه داران ضمن انتقاد از اين شكل درخواست، اظهار داشتند كه كاملا آماده كمك به برگزاري مراسم سالگرد امام خميني هستند ولي اين نحوه درخواست كردن مناسب شان و منزلت امام نيست.
گزارش خبرنگار ما حاكي از آن است كه در اين نامه ها كه به تمامي ادارات دولتي، شركت ها، نهادها و مغازه داران ارسال شده است درخواست مبالغ يك ميليون تا سه ميليون تومان شده است و بدون اعلام شماره حسابي براي واريز اين مبالغ درخواست شده است كمك ها به صورت نقدي و به يك فرد خاصي در فرمانداري تحويل داده شود.

 



رئيس سازمان محيط زيست كشور خبر داد اختصاص يك ميليارد دلار براي كاهش آلودگي 8 شهر

رئيس سازمان محيط زيست كشور با اشاره به اجرايي شدن طرح جامع كاهش آلودگي در هشت شهر كشور از اختصاص يك ميليارد دلار بودجه براي طرح كاهش آلودگي خبر داد.
به گزارس فارس از ساري، محمدجواد محمدي زاده در پنجمين گردهمايي مديران ستادي محيط زيست كشور با اعلام اينكه مناطق حفاظت شده محيط زيست كشور در حال افزايش است، خاطرنشان كرد: امسال سطح مناطق حفاظت شده كشور را بايد به 12درصد برسانيم.
رئيس سازمان محيط زيست كشور با تاكيد بر افزايش كيفي مناطق حفاظت شده محيط زيست بيان داشت: در سال 90 همه محيط بانان كشور بايد دوره تخصصي را بگذرانند.
وي خواستار بررسي نياز به ساخت پاسگاه هاي محيط زيست در كشور شد و افزود: تا انتهاي سال 90 بايد همه پاسگاه هاي محيط باني مورد نياز كشور ساخته شود.
رئيس سازمان محيط زيست كشور با اعلام اينكه تعداد افراد محيط بان در كشور كم است بر استفاده از ظرفيت هاي مجازي و امكانات ماهواري و تجهيز خودروهاي محيط زيست تاكيد كرد.
وي خواستار به روز كردن اماكن تحت نظر محيط زيست شد و بيان داشت: مكان هاي مورد حفاظت محيط زيست نيز بايد براساس توسعه به روز باشد و مناطقي كه ارزش حفاظتي ندارد از دور خارج شوند.
محمدي زاده خواستار تكميل مطالعات مناطق و تالاب هاي استان هاي كشور شد و با اشاره به وجود 24 تالاب در مازندران افزود: مطالعات تالاب ها بايد تكميل و به دنبال مديريت واحد براي حفظ تالاب ها باشيم.
وي با اعلام اينكه براي اطفاي حريق در جنگل منابع در نظر گرفته شد، بيان داشت: در برنامه پنجم ساختار اطفاي حريق در جنگل اجرايي مي شود و نياز است مديران استاني به ويژه در مناطقي كه جنگل وسيع وجود دارد نيروهاي متخصص و آموزش ديده براي اطفاي حريق داشته باشيم.
محمدي زاده با اشاره به اجرايي شدن طرح جامع كاهش آلودگي در هشت شهر كشور افزود: يك ميليارد دلار بودجه براي طرح كاهش آلودگي اختصاص يافت و موضوع ريزگردها و آلاينده ها نيز بايد جدي گرفته شود.
محمدي زاده بر ساماندهي موضع پسماند در كشور تاكيد كرد و با اشاره به كلنگ زني نخستين كارخانه زباله سوز در نوشهر افزود: مقدمات ايجاد كارخانه هاي زباله سوز در بيشتر شهرهاي مازندران انجام شد.
وي ادامه داد: محيط زيست تعهد دارد تا 5 سال آينده موضوع پسماند استان هاي شمالي كشور را حل و فصل كند و در استان مازندران موضوع پسماند بايد سه ساله حل شود.
رئيس سازمان محيط زيست كشور ادامه داد: استفاده از آزبست در كارخانجات ممنوع است و مديران استاني نبايد به هيچ وجه در اين مورد كوتاهي كنند.
محمدي زاده در ادامه به موضوع مديريت يكپارچه سواحل تاكيد كرد و بيان داشت: براي جلوگيري از دوباره كاري ها محيط زيست بر مديريت يكپارچه سازي سواحل نظارت جدي داشته باشد.
وي به اختصاص بودجه 6 ميليارد توماني سازمان محيط زيست براي تنوير افكار عمومي و همگام سازي مردم براي حفاظت از محيط زيست اشاره كرد و افزود: در حوزه پژوهشي از پژوهش هاي تكراري و غيرضروري پرهيز شود.
گفتني است عمليات ساخت دومين كارخانه زباله سوز كشور بعد از نوشهر با حضور محمدي زاده در ساري ديروز آغاز به كار كرد.

 



امضاي تفاهمنامه همكاري بين استان هاي غربي ايران با شمال عراق

اروميه-خبرنگار كيهان:
يك تفاهم نامه همكاري بين استانداران استان هاي آذربايجان غربي، كردستان و كرمانشاه از ايران و استان هاي اربيل، سليمانيه و دهوك در شمال عراق امضا و مبادله شد.
در اين اجلاس كه روز جمعه در اربيل عراق برگزار شد، استانداران استان هاي كردستان، كرمانشاه و معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان غربي به نمايندگي از استاندار آذربايجان غربي و همچنين نمايندگان تعدادي از وزارتخانه هاي دو كشور حضور داشتند.
حسن كاظمي قمي رئيس ستاد توسعه همكاري هاي اقتصادي ايران و عراق، برگزاري اين اجلاس را نشان دهنده اراده قوي جمهوري اسلامي و استان هاي شمال عراق براي ايجاد همكاري هاي پايدار و درازمدت در همه ابعاد عنوان كرد.
وزير بازرگاني و صنايع كردستان عراق نيز در اين اجلاس بر گسترش همكاري هاي همه جانبه با ايران تاكيد كرد و گفت: گسترش همكاري هاي همه جانبه با ايران در راس امور شمال عراق است.
«سينان چلبي» با اشاره به ارزش مبادلات تجاري ايران و كردستان عراق به ميزان 7 ميليارد دلار، افزود: اين ميزان بايد با تلاش بيشتر افزايش يابد. وي همچنين با اشاره به حضور 193 شركت ايراني در كردستان عراق، خواستار حضور گسترده شركت هاي ايراني در اين منطقه شد.در اين اجلاس تفاهمنامه اي در 19 بند امضاء و مبادله شد.
در اين تفاهمنامه طرفين با تاكيد بر تداوم مناسبات دوستانه دو طرف خواستار ادامه ديدارها و بهره گيري از تجربيات جمهوري اسلامي در بخش هاي صنعتي و معدني و عمران و آباداني شدند.

 



بهره برداري از 695 پروژه مخابراتي در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
695 پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 282 ميليارد و 627 ميليون ريال صبح شنبه در مركز تلفن سردار شهيد روح الامين اصفهان مورد بهره برداري قرار گرفت.
در آيين بهره برداري از اين پروژه ها كه با حضور مهندس صدوقي عضو هيئت مديره شركت مخابرات ايران و مديرعامل شركت ارتباطات سيار و جمعي از مسئولان صورت گرفت، برخي از اهالي مناطق شهر اصفهان با ارسال نامه نسبت به عدم واگذاري تلفن ثابت و قيمت بازار سياه آن در اصفهان و همچنين عدم خط دهي تلفن همراه اول و امكانات وابسته به آن اعتراض داشتند.
يكي از مسئولان مخابرات اصفهان در پاسخ به نامه مردم گفت: هزينه داير كردن تلفن ثابت براي مخابرات مقرون به صرفه نيست و شهرداري نيز بايد درباره نصب آنتن BTC در مورد خط دهي همكاري كند!

 



اخبار ادبي و هنري

رئيس رسانه ملي: آماده صدور تجهيزات ارتباطي هستيم
رئيس رسانه ملي تاكيد كرد كه صدا و سيما امروز آماده صدور تجهيزات ارتباطي است.
به گزارش روابط عمومي صدا و سيما، سيد عزت ا... ضرغامي در مراسم اختتاميه دهمين جشنواره فناوري رسانه همچنين بيان كرد: اقدامات انجام گرفته در زمينه خودكفايي تجهيزات پيچيده و فناوري هاي نوين ارتباطي قابل تحسين است.
وي افزود: بسياري از اين تجهيزات به ويژه در حوزه سيگنال رساني ماهواره اي كه از سوي استكبار مورد تحريم قرار گرفته است، امروز با كيفيت بهتر و با قيمت پائين تر در داخل كشور توليد شده و ما امروز آمادگي داريم تا آنها را به كشورهاي ديگر صادر كنيم.
جنگ غيرنظامي با سلاح انيميشن
انيميشن «نبرد خليج فارس» 12 تير همزمان با سالروز حمله جنايتكارانه ناوگان آمريكايي به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران، در حوزه هنري رونمايي مي شود.
فرهاد عظيما كارگردان انيميشن «نبرد خليج فارس» در گفت وگوي اختصاصي با سايت حوزه هنري گفت: «اين انيميشن، پاسخي است غير نظامي به حمله نظامي آمريكا.»
عظيما كه داستان اين انيميشن سي دقيقه اي را برگرفته از چند داستان واقعي در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان مي كند، معتقد است كه اين انيميشن از لحاظ فني و جلوه هاي ويژه، جزو نمونه هاي نادر در جهان است، به ويژه آن كه در اين انيميشن براي نخستين بار جنگنده هاي آمريكايي را كه نماد شكست ناپذيري در دنيا هستند، اسكادران ايراني شكست مي دهد.
طرح اوليه داستان براساس خاطراتي از سرتيپ صدرالله جاويدنيا يكي از خلبانان 14F ارتش جمهوري اسلامي ايران نوشته شده است و براي نخستين بار در آن ناگفته هايي از جنگ مطرح شده است، ناگفته هايي چون مشاركت فرانسه در اين درگيري و همين طور خيانت كشور عربستان.
انيميشن «نبرد خليج فارس» با تكنيك سه بعدي و به صورت رئال به همت يك گروه پنج نفره، ظرف مدت چهارصد روز، با مشاركت حوزه هنري خراسان رضوي و گروه انيميشن فاطمه الزهرا(س) ساخته شده است كه پس از رونمايي در حوزه هنري تهران براي نمايش در سيما و شركت در جشنواره هاي بين المللي آماده مي شود.
حامي نمايش مستهجن در شبكه چهارم سيما
حامي نمايش مستهجن «هدا گابلر»، سريال ويژه ماه مبارك رمضان شبكه چهارم سيما را كارگرداني مي كند. به گزارش خبرنگار كيهان، «ح-ك» كسي است كه پس از واكنش مردم و رسانه هاي اصولگرا به اجراي نمايش زننده هدا گابلر، در يك روزنامه درجه سه حامي فتنه، دست به موضع گيري عليه دغدغه هاي متدينين و هنرمندان متعهد زد. حالا همين فرد قرار است نمايش ويژه ماه مبارك رمضان را براي شبكه چهارم كارگرداني كند.
اين در حالي است، طبعا براي ساخت يك اثر مذهبي بايد از هنرمنداني دعوت به كار كرد كه داراي سواد، بينش، بصيرت و دغدغه ديني باشند. سال گذشته، شبكه پنجم سيما نيز، كارگرداني سريال رمضاني خود را به كارگرداني سپرد كه ساخت فيلم مبتذل و ضدمذهبي «پوپك و مش ماشاا...» را در كارنامه خود دارد. در سريال ياد شده، نظام جمهوري اسلامي به سركوب و شكنجه متهم شده است. راه يابي اين گونه افراد به رسانه ملي و تريبون نظام جمهوري اسلامي، جاي پرسش و تعجب دارد!
رسوايي اخلاقي «آرنولد» آمدنش به هاليوود را به تأخير انداخت
برملا شدن پرونده اخلاقي «آرنولد شوارتزينگر» پس از 13 سال باعث شد تا او براي رسيدگي به اين مشكل، بازي در چند پروژه هاليوودي را به طور موقت متوقف كند.
به گزارش فارس به نقل از سايت خبري هافينگتون پست، در حالي كه خبر جدايي «آرنولد شوارتزينگر» از همسرش «ماريا شرايور» پس از 25 سال و با وجود چهار بچه همه را شگفت زده كرد، طي چند روز گذشته نيز از رابطه غيراخلاقي اين بازيگر سابق هاليوود با يك زن آمريكايي خانه دار در 13 سال گذشته پرده برداشته شد، حاصل اين رابطه يك پسر 13 ساله است كه نه همسرش و نه فرزندانش از وجود آن مطلع نبوده اند.
«آرنولد» 63 ساله كه تا چندي پيش فرماندار كاليفرنيا بود و قصد داشت تا بار ديگر به هاليوود بازگردد، از سازندگان فيلم هايش خواسته تا زمان حل شدن مشكلات شخصي اش، ساخت اين پروژه ها را به تأخير بيندازند. در بيانيه اي كه روز گذشته توسط سخنگوي وي منتشر شد، آمده است: فرماندار شوارتزينگر در حال تمركز روي مشكلات شخصي اش است و تا زماني كه آنها حل نشده اند، نمي خواهد به پروژه هايش كه شامل «ماچو گريه كن»، «ترميناتور» و چندين فيلم سينمايي ديگر است، بازگردد.
«آرنولد» كه بيش از همه براي بازي در فيلم هاليوودي «ترميناتور» شهرت دارد، به مدت هفت سال فرمانداري ايالت كاليفرنيا را به عهده داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14