(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 خرداد 1390- شماره 19936

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فريدون عباسي: برق توليدي نيروگاه بوشهر طبق زمان بندي وارد مدار مي شود
واگذار ي 10فروند شناور ساخت مجتمع صنعتي شهيد موسوي خرمشهر به بخش خصوصي
فرمانده نيروي زميني سپاه: مهمات ويژه مقابله با تمام زره پوش هاي منطقه را در اختيار داريم
فاز نخست بوستان ولايت افتتاح شد
حجت الاسلام ابراهيمي: مردم فريب توطئه جديد خاتمي را نمي خورند
پس از تحريم 7 شركت خارجي مرتبط با ايران ونزوئلا : اعتنايي به تحريم هاي آمريكا نخواهيم كرد
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
واكنش منفعلانه آل خليفه به حمايت هاي ايران ، عراق و لبنان از مردم بحرين
تشييع پيكر يك شهيد در كبودر آهنگ
درسال تحصيلي جديد كتاب هاي سال اول ابتدايي تغيير مي كند
زنبور عسل براي توليد 432 گرم محصول 120 هزار كيلومتر راه مي پيمايد
با 12 هزار ميليارد ريال بلندترين برج مسكوني-تجاري ايران در تبريز ساخته مي شود
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 16 ميليون سند در زمينه دفاع مقدس جمع آوري شد
800 رشته فني و حرفه اي در كشور به متقاضيان آموزش داده مي شود
اخبار ادبي و هنري
اختصاص 8هزار و 500 ميلياردتومان اعتبار به زيرساخت هاي صنعت نفت كشور
به گفته مديرعامل پالايشگاه آبادان خللي در روند فعاليت پالايشگاه آبادان ايجاد نشده است
قرائتي: هر مسئولي از مرز رهبري بگذرد مرخص است



فريدون عباسي: برق توليدي نيروگاه بوشهر طبق زمان بندي وارد مدار مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي با تاكيد بر حفظ اصول ايمني نيروگاه هسته اي بوشهر اعلام كردكه طبق زمان بندي هاي صورت گرفته برق توليد شده اين نيروگاه وارد شبكه مي شود.
«فريدون عباسي» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در خبرها آمده كه آمريكا برخي شركت ها كه به ايران در فعاليت هسته اي كمك مي كنند را تحريم كرده است، نظر شما چيست؟ گفت: يكي از اولين افرادي كه اسمش در ليست تحريم در قطعنامه هاي شوراي امنيت آمد و آمريكايي ها هم براي آن خيلي تلاش كردند، اسم بنده بود. بالاخره 5 سالي از آن موضوع گذشته و هيچ محدوديت خاصي براي بنده ايجاد نشده است؛ جز اينكه آنها اجازه دادند تروريست ها وارد عمل شده و ايجاد مزاحمت كنند كه البته به لطف خدا موفق به اقدام خاصي نشدند.
رئيس سازمان انرژي اتمي كشور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره گزارش اخير آژانس درباره فعاليت هاي هسته اي ايران و اينكه مدعي تسليحاتي بودن آن شده است نيز اظهار داشت: اسناد ادعايي همواره اعلام مي شود كه وجود دارد. بر مبناي يكي از آنها به اشتباه پرونده ايران را به شوراي امنيت بردند و الان هم خودشان درمانده شده اند. يعني دلايل و مدارك مشخصي در اين زمينه ندارند.
وي تاكيد كرد: مدرك سازي كار آساني در اين روزهاست چرا كه با توجه به پيشرفت تكنولوژي مي شود امضاي هر فردي را جعل كرد و هر سندي را مي توانند جعل كنند. از اين رو با اقدامات جاعلانه نمي توان جلوي پيشرفت يك كشور را گرفت. به نظر من اينها بايد از رفتار خود دست بردارند و آن را تصحيح كنند.
وي اضافه كرد: به آژانس بين المللي انرژي اتمي توصيه مي كنم تحت تاثير كشورهاي خاصي قرار نگيرد تا از قواعد عدول كند و پرونده ايران را به حالت عادي برگردانده و بيش از اين در جريان هاي سياسي و كشورهاي مسئله سازي كه مي خواهند آژانس را مشكل دار جلوه دهند و هويتش را در دنيا تغيير دهند، گير نيفتد.
عباسي درباره آخرين دستاوردهاي سازمان انرژي اتمي نيز گفت: سازمان روزانه مشغول به كار است و متخصصان مشغول فعاليت هاي خود هستند. اولين موضوع اين است كه آزمايش هاي نيروگاه بوشهر در حال انجام است و مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد.
وي ادامه داد: تاكيد ما در همه حال بر حفظ مسائل ايمني نيروگاهي بوده و اين فرآيندهايي كه مربوط به حصول اطمينان از ايمني نيروگاه است در دست انجام است و انشاءالله به مرور زمان و با اطميناني كه كسب مي كنيم، برق نيروگاه را توليد مي كنيم و به شبكه اتصال مي دهيم.
معاون رئيس جمهور در پاسخ به اينكه زمان اتصال شبكه برق نيروگاه هسته اي بوشهر به مدار چه زماني است؟ گفت: در كارهاي تجربي بهتر است از مسئولين زمان خواسته نشود چرا كه ما براساس شرح فعاليت خود عمل مي كنيم. البته اين نكته را نيز يادآور شوم كه ما مطابق زمان بندي داخلي حركت مي كنيم.

 



با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صورت گرفت
واگذار ي 10فروند شناور ساخت مجتمع صنعتي شهيد موسوي خرمشهر به بخش خصوصي

با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح 10فروند شناور از نوع لندينگ گرافت، دوبه و يدك كش ساخت صنايع مجتمع شهيد موسوي خرمشهر به متقاضيان بخش خصوصي واگذار شد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در حاشيه واگذاري اين شناورها در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، صنعت حمل و نقل دريايي و به طور كلي حوزه دريا را يكي از حوزه هاي مهم جهاد اقتصادي قلمداد كرد و افزود: از زمينه ها و فرصت هاي فراوان اقتصادي دريا بايد استفاده بهينه به عمل آيد.
وي گفت: در سايه الطاف الهي و عنايت ائمه اطهار، حماسه آفريني هاي رزمندگان اسلام و تلاش و مجاهدت مديران، متخصصان و كارگران خدوم و خستگي ناپذير صنايع دريايي وزارت دفاع امروز شاهد تحقق يكي از جلوه هاي مهم جهاد اقتصادي يعني كارآفريني و توليد با تكيه بر نيروهاي مومن و بومي در مجتمع شهيد موسوي خرمشهر هستيم.
سرتيپ وحيدي رسيدن به خودكفايي كامل در صنعت دريايي را از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع عنوان كرد و اظهار داشت: اين وزارتخانه علاوه بر تامين نيازمنديهاي نيروهاي مسلح به انواع شناورهاي سطحي و زير سطحي نظامي، توان، تخصص و تجربه خود را براي تقويت صنعت دريايي به منظور بهره برداري حداكثري كشور از منافع موجود در اين بخش بكار گرفته است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، صنايع دريايي شهيد موسوي خرمشهر و شهيد درويشي بندرعباس وابسته به سازمان صنايع دريايي اين وزارتخانه را از قطب هاي طراحي و ساخت انواع شناورهاي مورد نياز كشور توصيف كرد و گفت: اين صنايع با بكارگيري جوانان متخصص و غيرتمند بومي منشاء خدمات بزرگي در اين زمينه شده اند زيرا علاوه بر كمك به اقتصاد كشور ضريب امنيتي منطقه را افزايش داده اند.
وي از اجراي عمليات ساخت بدنه ناوشكن ها در مجتمع شهيد موسوي خبر داد و افزود: منابع مالي شناورهاي مذكور با حمايت مشترك بانك ها، سازمان بنادر و كشتيراني و صنايع وزارت دفاع و پشتيباني تامين مي شود.
سرتيپ وحيدي اظهار داشت: ارايه خدمت و تامين رفاه و آسايش براي مردم مقاوم و ايثارگر شهرهاي آبادان و خرمشهر و مناطق محروم عبادتي بزرگ و در راستاي تحقق وصاياي امام خميني«ره» و تدابير و توصيه هاي مقام معظم رهبري است.
وي با اشاره به شناورهاي ساخته شده در مجتمع شهيد موسوي توضيح داد: اين شناورها كه به سفارش بخش خصوصي ساخته شده براي توسعه حمل و نقل دريايي و شكوفايي اقتصادي منطقه مورد استفاده قرار مي گيرد.
سرتيپ وحيدي گفت: امروز علاوه بر تحويل 10 فروند شناورهاي مذكور دو فروند شناور نيز در بندرعباس به آب انداخته شد.
سرتيپ وحيدي با قدرداني از سرمايه گذاران بخش خصوصي و تلاش مديران، متخصصان و كارگران صنايع دريايي شهيد موسوي و شهيد درويشي و همه فعالان اين عرصه اظهار اميدواري كرد با گسترش صنعت ساخت شناورها شاهد رشد و تعالي روزافزون كشور در اين زمينه ها باشيم.

 



فرمانده نيروي زميني سپاه: مهمات ويژه مقابله با تمام زره پوش هاي منطقه را در اختيار داريم

سردار محمد پاكپور با اشاره به تحويل مهمات ضدزره جديد به اين نيرو تاكيد كرد كه امروز مهمات مقابله با تمامي زره پوش هاي موجود در منطقه در اختيار ماست.
فرمانده نيروي زميني سپاه با اعلام اين مطلب اين تسليحات را در ارتقاء توان رزم اين نيرو بسيار تاثيرگذار دانست و افزود: سلاح هاي جديد ضدزره كه وارد عرصه رزم نيروي زميني شده، قطعا تاثيرات اساسي در تهديدات و نوع نبردهاي آينده ما خواهد داشت.
پاكپور كه با فارس گفت وگو مي كرد تاكيد كرد: امروز مهمات مقابله با تمامي زره پوش هاي موجوددر منطقه در اختيار ماست و هيچ زره پوشي وجود ندارد كه ما مهمات مقابله با آن را نداشته باشيم.
شايان ذكر است كه در 31 ارديبهشت و در آستانه سالروز فتح خرمشهر، خط توليد انبوه مهمات 125 و 105 ميليمتري ضدزره ثاقب با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مركز مهمات سازي سازمان صنايع دفاع افتتاح و كار تحويل اين مهمات به نيروهاي مسلح نيز آغاز شد.
اين مهمات جديد با ويژگي سرعت 5 برابر صوت، قدرت نفوذ تا عمق نزديك به نيم متر و وزن بالاي قطعات نفوذكننده، قادر خواهد بود انواع زره هاي واكنشي نسل جديد و پيشرفته چند لايه را منهدم كند.

 



فاز نخست بوستان ولايت افتتاح شد

فاز نخست پروژه «بوستان ولايت» همزمان با سوم خرداد با حضور شهردار تهران، رئيس دفتر مقام معظم رهبري و جمعي از نمايندگان مجلس و شوراي اسلامي شهر تهران مورد بهره برداري قرار گرفت.
محمدباقر قاليباف در اين مراسم با بيان اينكه سه مولفه سرعت، دقت و صحت در اجراي اين پروژه مورد توجه شهرداري بوده است، براي اجراي فاز نخست اين پروژه، كارگران در دو سه شيفت كامل مشغول كار بودند.
وي با اشاره به اينكه اغلب كارگران دست اندركار اين پروژه وعده غذايشان نان و پنير بود، گفت: آنها از مجريان اين پروژه چيزي نمي خواستند و من دست كساني كه تنها جوهره كار براي آنها موضوعيت داشت و خالصانه تلاش كردند را مي بوسم.
وي با بيان اينكه اجراي سريع اين پروژه حاصل فرهنگ جهادي و روحيه بسيجي است، گفت: برخي به ما گوشزد كردند كه چرا پروژه بوستان ولايت را با اين سرعت انجام داديد، در حالي كه ما به فرصت سوزي عادت كرده ايم و اينگونه است كه برخي پروژه ها 130 ماه به طول مي انجامد.
وي با بيان اينكه روزي كه شهردار شدم به مردم وعده توجه به محرومان را دادم، اظهار داشت: توجه به محرومان با شعار دادن دست يافتني نيست.
وي ادامه داد: واقعيت اين است كه در دوره هايي فاصله شمال و جنوب شهر تهران بيشتر شد، اما در اين دوره همه تلاش مديريت شهري اين بود كه اگر نمي توانيم فاصله شمال و جنوب را كم كنيم، حداقل اين فاصله بيشتر نشود.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم از كلخوراني معاون خدمات شهري شهرداري تهران، مختاري رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران و فتح الهي شهردار منطقه 19 به نمايندگي از كليه دست اندركاران پروژه بوستان ولايت توسط حجت الاسلام گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، غلامعلي حداد عادل نماينده مجلس شوراي اسلامي، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران و نيز محمدباقر قاليباف شهردار تهران تجليل به عمل آمد.
براساس اين گزارش، مراسم ازدواج 650 عروس و داماد دانشجو نيز در بوستان ولايت برگزار شد و 50 زوج دانشجو يك جلد كلام الله مجيد و هديه ازدواج خود را از شهردار تهران دريافت كردند.
قاليباف همچنين كليد مجموعه شهربانوي بوستان ولايت را به سه نماينده از شهروندان تهراني تقديم كرد و گفت: اين مجموعه هديه اي از سوي رهبر معظم انقلاب در روز زن به بانوان تهراني در جنوب شهر است.
گفتني است بوستان ولايت با 300 هكتار وسعت بزرگترين بوستان خاورميانه است.

 



حجت الاسلام ابراهيمي: مردم فريب توطئه جديد خاتمي را نمي خورند

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس سخنان اخير محمد خاتمي را مصداق يكي به نعل و يكي به ميخ زدن در راستاي توطئه جديد او دانست و تاكيد كرد مردم فريب خاتمي را نمي خورند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي نماينده مردم بيرجند و عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عملكرد دولت اصلاحات گفت: ما معتقديم كه دولت اصلاحات دولتي بود كه در تخريب ارزشهاي اسلامي بيشترين سهم را داشت، يعني ساختارشكني از ناحيه دولت اصلاحات آغاز شد.
وي در گفت وگو با فارس، افزود: تحصن در مجلس شوراي اسلامي در طول تاريخ انقلاب بي سابقه بود مگر همان يك موردي كه آن هم در دوران اصلاحات رخ داد، آنها تحصن عليه چه كسي كردند، تحصن آنها عليه نظام و همچنين خودزني به تمام معنا بود امري كه ما تاكنون نديده بوديم كه حاكميت در جايگاه اپوزيسيون قرار گيرد.
نماينده مردم بيرجند در مجلس تصريح كرد: در دوران اصلاحات ما به عينه ديديم كه دولت اپوزيسيون عليه اصل نظام قيام كرد و در مجلس شوراي اسلامي تحصن عليه خود مجلس و نظام كردند. اين يعني يك بام و دو هوا؛ آنها هم مي خواهند حاكم بوده و هم عليه حكومت سخن گفته و اقدام كنند.
ابراهيمي ادامه داد: اصلاح طلبان در جامعه ساختارشكني به معناي تخريب ارزشهاي اسلامي كردند و همه چيز را از بين برده و به هيچكس حتي پيامبر اسلام و اهل بيت(ع) نيز احترام قائل نشدند. بسياري از مقدسات ما زير سؤال رفت؛ پايه هايي بود كه تبديل به فتنه سال 88 شد يعني زيرساخت هاي فتنه 88 را در دوران دولت اصلاحات ساخته اند.
وي خاطرنشان كرد: اگرچه سرمايه گذاري فتنه 88 در دولت اصلاحات صورت گرفت اما بروز و ظهور آن چندين سال بعد يعني سال 88 بود؛ فتنه اي فراگير، ساختارشكن و عليه عصر نظام به وقوع پيوست و آنها تا جايي پيش رفتند كه همه چيز را زير سؤال بردند اما امروز آنها هم مي خواهند وكيل مردم بوده و از حقوق مردم دفاع كنند و هم قصد دارند كه وكيل نظام باشند.
نماينده مردم بيرجند در مجلس با اشاره به سخنان اخير خاتمي در رابطه با عذرخواهي متقابل مردم و نظام از يكديگر تاكيد كرد: نظام مدتي در اختيار شما بود و اين شما هستيد كه بايد از مردم و نظام عذرخواهي كنيد. شما بايد جلو آمده و اعترافات به اشتباهات و ساختارشكني ها، زير سؤال بردن ارزشها كنيد.
ابراهيمي اضافه كرد: شما در جايگاهي نيستيد كه وكالت مردم و نظام را داشته باشيد و اين دوره ها هم گذشته است چرا كه ملت ايران ملتي آگاه و هوشيار است و موضع گيري ملت ما همواره در حوادث گوناگون صحيح و درست بوده است و اين ملت نيست كه اشتباه كرده و بايد عذرخواهي كند بلكه شما هستيد كه اشتباه كرده و بايد از ملت عذرخواهي كنيد.
وي با بيان اينكه مردم هيچ وقت اشتباهي مرتكب نشده اند و همواره پيرو حامي نظام اسلامي بوده اند گفت: نظام هم به معناي حاكميت خطايي نكرده است البته در دولت ها خطاهايي هم بوده است اما اصل نظام ولايي چه در دوران امام راحل و چه در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب به نحو مطلوبي عمل كرده و هيچ خطايي هم مرتكب نشده است؛ استناد ما هم در اين باره به وضوح روشن است شما مي توانيد حضور مردم در دفع فتنه و همچنين در راهپيمايي هاي 9 دي و 22 بهمن را مشاهده كنيد.
عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس تصريح كرد: يكي به نعل زدن و يكي به ميخ زدن خاتمي توطئه و فتنه جديدي است اما بنده معتقدم كه مردم هوشيار هستند و با اين ترفندها فريب نخواهند خورد چرا كه حافظه تاريخي ملت ايران حافظه خوبي است.
ابراهيمي اظهار داشت: حتي اگر مردم از دولت ولايي و ارزشي اي همچون دولت احمدي نژاد هم خطايي ببينند تحمل نكرده و در مقابل آن خطا مي ايستند، لذا مردمي كه حافظه تاريخي خوبي دارند بايد از چه كسي عذرخواهي كنند و براي چه عذرخواهي كنند.

 



پس از تحريم 7 شركت خارجي مرتبط با ايران ونزوئلا : اعتنايي به تحريم هاي آمريكا نخواهيم كرد

سرويس سياسي-
دولت آمريكا در ادامه تحركات بي نتيجه و خصمانه خود روز سه شنبه 7 شركت خارجي و از جمله شركت نفت دولتي ونزوئلا را به خاطر تجارت با ايران تحريم كرد.
در همين زمينه، خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام اين خبر را يك روز پس از آن دانست كه باراك اوباما به دپارتمان هاي وزارت خزانه داري و وزارت خارجه آمريكا دستور مي دهد اهرم بيشتري را براي هدف قرار دادن شركت هايي كه در بخش انرژي ايران دخالت دارند بكار برند.
گفتني است؛ بنابراين گزارش، اعضاي كنگره آمريكا نيز از اين تحريم ها كه براي اولين بار فرآورده هاي نفتي پالايش شده به ايران را هدف قرار مي دهد استقبال كردند.
در همين حال، جيمز اشتاينبرگ معاون وزير خارجه آمريكا علتت تحريم اين شركت ها را فعاليت هاي مربوط به تامين فرآورده هاي نفت پالايش شده براي ايران از جمله تأمين مستقيم بنزين و فرآورده هاي مربوطه خواند و مدعي شد: كساني كه هم چنان با بي مسئوليتي از بخش انرژي ايران حمايت مي كنند و به تلاش هاي ايران براي دور زدن تحريم هاي آمريكا كمك مي كنند با عواقبي جدي رو به رو خواهند شد.
همچنين وزارت خارجه آمريكا تحريم هايي را بر عليه 15 شخص و شركت در ايران، چين، كره شمالي و سوريه به خاطر آنچه تجارت غيرقانوني در فناوري موشكي و تسليحات كشتار جمعي خواند اعمال كرد.
از سوي ديگر؛ به دنبال تصميم آمريكا براي تحريم شركت نفتي ونزوئلايي، مقامات اين كشور به اقدام آمريكايي ها شديداً واكنش نشان دادند.
به گزارش فارس، هوگوچاوز رئيس جمهور ونزوئلا در صفحه توئيتر خود تحريم شركت نفتي اين كشور از سوي آمريكا را محكوم كرد.
همچنين «پرنال» از نمايندگان مجلس ونزوئلا، تحريم هاي آمريكا را مضحك خواند و گفت: جاي تعجب نيست كه آمريكا مي خواهد يك بار ديگر خود را به جاي پليس جهاني جا بزند. ما يك كشور مستقل هستيم و براي اين كه بخواهيم با كشوري دوست باشيم. نيازي به اجازه آمريكا نداريم.
نيكولاس مادورو وزير خارجه ونزوئلا نيز در كنفرانس خبري مشترك با رافائل راميرز وزير نفت اين كشور با تاكيد بر اينكه دولت ونزوئلا در حال ارزيابي شرايط است تا بطور مناسبي پاسخ دولت آمريكا را بدهد تصريح كرد: ونزوئلا بيش از هر زمان ديگري در حال گسترش و تعميق روابط با ايران است.
راميرز نيز خاطرنشان كرد: ما به هيچ وجه اين تحريم ها را قبول نمي كنيم و نخواهيم پذيرفت.
دولت آمريكا در حالي شركت نفت دولتي ونزوئلا را تحريم كرده است كه بخش مهمي از نفت مورد نياز خود را از اين شركت تأمين مي كند.
در همين راستا، وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد اين شركت طي ماه هاي دسامبر تا مارس دو محموله فرآورده هاي نفتي به ايران صادر كرده است كه ارزش اين محموله ها بيش از 50 ميليون دلار بوده است.
براساس اين تحريمها شركت نفت دولتي ونزوئلا از مشاركت در قراردادهاي دولتي آمريكا محروم خواهد شد و اجازه نخواهد داشت تا از منابع مالي بانك صادرات واردات آمريكا استفاده كند.
كارشناسان سياسي معتقدند اذعان دولت آمريكا مبني بر اينكه 7 شركت خارجي از جمله شركت نفت دولتي ونزوئلا تحريم هاي واشنگتن را ناديده گرفته اند گوياي آن است كه سياست هاي تحريمي آمريكا بي نتيجه و بي اثر است.

 



انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

ماهنامه كيهان فرهنگي منضم به مباحث مربوط به «ضرورت تحول در علوم انساني» و همچنين آثاري ديگر از صاحبان قلم چاپ و در اختيار علاقمندان قرار گرفت.
مدير مسئول در طليعه اين شماره با اشاره به فقر نظريه پردازي در علوم انساني آورده است: اگر فقر نظريه پردازي در علوم انساني مراكز علمي كشور ما را رنج مي دهد و اين امر زمينه اسارت ما را در تار عنكبوت افكار بيگانگان و دراز كردن دست تكدي به مكاتب بيگانه و انديشه هاي ترجمه اي و وارداتي فراهم مي سازد، ريشه در فقر تئوريك و فقدان يا كمبود نظريه پردازان و تئوريسين هاي بومي و آگاه و صاحب درك و دردآشنا با فرهنگ و معارف اسلامي و مقتضيات زمان دارد؛ فقر و فقداني كه خود ريشه در خودباختگي عناصر فكري جامعه ما و عدم توجه به فرهنگ اصيل و سرشار اسلام داشته و هر زمان ما را به تغذيه و تكدي از مكاتب غيراسلامي همچون سوسياليسم، اگزيستانسياليسم و ليبراليسم و... وادار كرده است.
همچنين در اين شماره گفت وگوهايي با آقايان: دكتر حسن سبحاني، آيت الله حائري شيرازي و دكتر سيدمحمدرضا امام در اين باره انجام شده است.
دكتر حسن سبحاني در اين گفت وگو با اشاره به باور برخي به عدم نياز نظريه پردازي در مقوله اقتصاد گفته است: خيلي ها باور ندارند كه بايد نظريه پردازي شود و چون ضرورت آن را نمي دانند، مي گويند علم يك مقوله جهانشمول است و آنها هم مباحث علمي است، پس نظريه پردازي به نام دين معنا ندارد.
وي افزوده است: ما كه مدرس دانشگاه هستيم آن چه را از اقتصاد و نظريه هاي اقتصادي خوانده ايم همگي بر محور فرد است؛ نظريه هايي كه از رفتارهاي منطقي انسانهاي با تفكرات متفاوت اتخاذ شده است. يك جامعه ديني هم مي تواند با بررسي رفتارهاي مسلمانان تئوري سازي كند.
همچنين آيت الله حائري شيرازي در پاسخ به سؤال ميزان نقش علوم انساني در توسعه و پيشرفت كشور گفته است: به اين ميزان است كه انگار سنگ قبر از رويش برداشتي و مرده زنده شده. تا حالا از يك روزنه اي سوراخ كرده به قبر و با بيرون يك ارتباط سيمي دارد و گاهي حرفي مي زند، بقيه اش داخل قبر است، تا اين سنگ را از رويش برنداري اين مرده از قبر بيرون نمي آيد. زماني جامعه ما از اين قبر علوم انساني بيرون مي آيد كه شما در علوم انساني تحول ايجاد كنيد.
دكتر سيدمحمدرضا امام در گفت وگو با كيهان فرهنگي با اشاره به بروز برخي خطاها در ميان فلاسفه گفته است: ما بايد اين فهم بشري را با معيار وحي و معصومين پيش ببريم و به آن عرضه كنيم، حتي بهترين فلاسفه اسلامي عاري از خطا و اشتباه نيستند.
همچنين در اين شماره مي خوانيم: «شهيد مطهري و تحول در علوم انساني» به قلم اصغر كشوري، «تحول در علوم انساني، از شعار تا واقعيت» نوشته حجت الاسلام دكتر محمدمهدي بهداروند، گزارشي از همايش تحول در علوم انساني در دانشگاه تهران و...

 



واكنش منفعلانه آل خليفه به حمايت هاي ايران ، عراق و لبنان از مردم بحرين

اتاق بازرگاني رژيم آل خليفه در اقدامي منفعلانه و خشم آلود فعاليت هاي تجاري مشترك با 3 كشور ايران، عراق و لبنان را به خاطر حمايت از مردم بحرين تعليق كرد.
به گزارش مهر به نقل از الشرق الاوسط، اتاق بازرگاني بحرين علت اين تصميم را واكنش به مواضع اخير اين 3 كشور دانسته و مدعي شده است اين تصميم به سبب دخالت آنها در امور داخلي بحرين است.
خاطرنشان مي شود مقامات ايران، لبنان و عراق همگام با افكار عمومي دنيا و دولت هاي مستقل و ملت هاي آزاديخواه در مواضعي اصولي حمايت خود را از قيام ملت بحرين اعلام داشتند كه اين مسئله به مذاق رژيم آل خليفه خوش نيامده است.
احضار كاردار بحرين
به وزارت خارجه
در اعتراض به صدور حكم ظالمانه دادگاه نظامي بحرين در حق يك تبعه ايراني مقيم اين كشور، كاردار بحرين به وزارت امور خارجه احضار شد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رئيس اداره امور اجتماعي وزارت امور خارجه كشورمان در اعتراض به صدور حكم ظالمانه دادگاه نظامي بحرين در حق يك تبعه ايراني مقيم اين كشور، كاردار بحرين را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد دولت جمهوري اسلامي ايران را به وي ابلاغ كرد.
در اين ملاقات رئيس اداره امور اجتماعي به نحوه دستگيري و محاكمه اتباع ايراني كه بدون اعلام به سفارت كشورمان در منامه و انتخاب وكيل مدافع صورت گرفته، از كاردار بحرين خواست ضمن انعكاس سريع موضوع به دولت خود، براساس كنوانسيون بين المللي نسبت به اعلام اسامي اتباع ايراني بازداشت شده و تعيين وقت ملاقات كنسول سفارت جمهوري اسلامي ايران در منامه با اين افراد اقدام كنند.

 



تشييع پيكر يك شهيد در كبودر آهنگ

همدان- خبرنگار كيهان:
پيكر پاك يك شهيد در كبودر آهنگ تشييع شد.
بنا به گزارش رسيده، شهيد «عليرضا حرمتي شعار» توسط اشرار و عوامل كوردل وابسته به گروهك تروريستي پژاك، در منطقه پيرانشهر به شهادت رسيد.
پيكر پاك وي بر روي دستان مردم غيور كبودر آهنگ تشييع و در زادگاهش روستاي كندتپه از توابع بخش مركزي اين شهرستان به خاك سپرده شد.

 



درسال تحصيلي جديد كتاب هاي سال اول ابتدايي تغيير مي كند

ساري- خبرنگاركيهان:
معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش از تغيير كتاب درسي سال اول ابتدايي درسال تحصيلي جديد خبر داد.
بهرام محمديان در همايش طرح تحول بنيادين درآموزش و پرورش درشهرستان ساري گفت: درطرح تحول بنيادين آموزش و پرورش جايگاه معلم فرق مي كند و بحث جديد آموزش معلمان نيز در دستوركار قراردارد.
وي با اعلام اينكه 72 ساعت برنامه آموزشي براي معلمان ابتدايي درنظرگرفته شد، بيان داشت: متناسب با اين تحول محتواي آموزشي مناسبي نيز با هدف آموزش دراين حوزه تهيه شده است.
وي بيان داشت: درراستاي منويات رهبر معظم انقلاب كتاب راهنماي طرح تحول نوشته شد كه اين كتاب بايد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب برسد.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش درادامه از تهيه و تدوين برنامه درس ملي كه در آن نقشه و چهارچوب آموزشي و برنامه درسي تدوين شد خبر داد.
وي خاطرنشان كرد: درتدوين كتاب درسي سعي شده كه همه منابع درسي با يكديگر ارتباط داشته باشند و با رويكرد شكوفايي فطرت تدوين شوند.

 



زنبور عسل براي توليد 432 گرم محصول 120 هزار كيلومتر راه مي پيمايد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
مسئول زنبور عسل سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در خوانسار گفت: زنبور عسل براي توليد 432 گرم عسل 120 هزار كيلومتر راه را مي پيمايد.
ميراب زاده با اشاره به اينكه زنبور عسل موجودي مفيد و يكي از معجزات خلقت و يكي از آيات خداوند است، نخستين مأموريت زنبوران را در آيات قرآن خانه سازي عنوان و اضافه كرد: دومين مأموريت زنبور عسل توليد عسل است و دانشمندان از طريق تجربه به اين حقيقت رسيده اند كه زنبوران به هنگام ساختن عسل آن چنان ماهرانه، عمل مي كنند كه خواص درماني و دارويي گياهان به طور كامل محفوظ و به عسل منتقل مي شود.

 



با 12 هزار ميليارد ريال بلندترين برج مسكوني-تجاري ايران در تبريز ساخته مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
بلندترين برج مدرن مسكوني، تجاري و خدماتي كشور با 12 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري، در 58 طبقه در تبريز ساخته مي شود.
مجوز اين مجموعه بسيار عظيم كه شامل مراكز بزرگ و مدرن توريستي، شهر بازي سرپوشيده و مجهز، مراكز ورزشي، سينما، خدماتي، تفريحي و رفاهي و فضاي سبز انبوه خواهد بود، در جلسه شوراي اسلامي تبريز، داده شده است و بزرگ ترين پروژه سرمايه گذاري بخش خصوصي، به شمار مي رود.
در اين طرح بسيار بزرگ، شهربازي سرپوشيده در محل فعلي «باغلارباغي» بصورت 4 فصل در نظر گرفته شده و مجموعه پارك آبي، امكانات تفريحي كودك تا سالمند، پاتيناژ، بولينگ، هاكي روي چمن و يخ، اسكي روي يخ، بدمينتون، گلف سالني، پارك بزرگ عمومي 10 هكتاري، پاركينگ هاي متعدد براي6 هزار و 532 دستگاه خودرو، تالارها و سالن هاي كنفرانس، سينماهاي مختلف در ابعاد گوناگون، رستوران هاي متعدد و هتل مجلل با برند اروپايي، احداث مي شود.
گفتني است به سرمايه گذار، براي انجام تعهدات خود مانند تملك و آزادسازي 100 واحد مسكوني غيرمجاز ساخته شده در حريم طرح و احداث شهربازي و ديگر موارد متعهد شده، 6 ماه فرصت داده شده است.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 16 ميليون سند در زمينه دفاع مقدس جمع آوري شد

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:16 ميليون سند در زمينه دفاع مقدس در كشور جمع آوري شده است.
به گزارش ايرنا، بهمن دري، عصر سه شنبه در آيين رونمايي از 23 عنوان كتاب ايثار و شهادت در شيراز افزود: اين آثار همانند گنج است و اگر به نسل جديد منتقل شود، مشخص خواهد شد كه شهدا چه تقاضاهايي از جامعه داشته اند.
وي ادامه داد: سه بحث اساسي دراين اسناد وجود دارد كه شامل نماز، توجه به اهل بيت و پاسداشت ولايت فقيه است.
دري بر حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از چاپ كتاب هاي فاخر دفاع مقدس تاكيد كرد و افزود: از همه كتاب هاي فاخر دفاع مقدس كه براي نخستين بار در عرصه دفاع مقدس چاپ شود، حمايت مي كنيم به اين صورت كه تمام كتاب ها را خريداري و به كتابخانه هاي كشور اهدا خواهيم كرد.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين كار به تقويت ناشران بخش خصوصي منجر خواهد شد و همچنين شاعران و نويسندگان عرصه دفاع مقدس را به تلاش بيشتر وا مي دارد.
دري در اين مورد افزود: براي ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها سهميه خريد كتاب هاي دفاع مقدس تعيين گرديده كه حدود دو هزار و 500 جلد مي شود.
وي گفت: براي حمايت از ناشران دفاع مقدس، اتحاديه اي از اين ناشران تشكيل شده و مي كوشيم ظرف 48 ساعت مجوز اين نوع كتاب ها را صادر كنيم ضمن اينكه تسهيلات مناسبي براي انتشار كتاب هاي دفاع مقدس در نظر گرفته ايم.
دري گفت: استقبال از كتاب هاي دفاع مقدس به گونه اي بوده كه برخي از اين نوع كتاب ها صد بار چاپ مجدد داشته اند و عرضه اين نوع كتاب ها در نمايشگاه كتاب تهران بالغ بر 9 هزار عنوان بوده است.
اين مقام مسئول بر آنچه نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس ناميد، تاكيد كرد و گفت: اين موضوع قابل پيگيري است و ناشران خارجي بايد در اين مورد اقدام كنند.

 



800 رشته فني و حرفه اي در كشور به متقاضيان آموزش داده مي شود

قزوين-خبرنگار كيهان:
معاون پژوهشي و برنامه ريزي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: تعداد 800 رشته استاندارد (حرفه) در سطح آموزشگاه هاي دولتي و آزاد به متقاضيان و كارآموزان آموزش داده مي شود.
سيدمحمد حسيني افزود: امسال، كار ثبت و نوشتن يك هزار و 100 استاندارد آموزشي ديگر در دستور كار سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور قرار گرفته است كه با ثبت آنها تعداد استانداردهاي آموزشي كشور به حدود چهار هزار و 200 استاندارد خواهد رسيد.
وي از ا جراي مسايل آموزشي طرح ساماندهي مشاغل خانگي توسط سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خبر داد و گفت: حدود 150 استاندارد آموزشي مربوط به مشاغل خانگي در حال تهيه و تدوين است تا با ارايه آن به صاحبان مشاغل خانگي، آنها ضمن دريافت گواهينامه فني از تسهيلات حمايتي در نظر گرفته شده از سوي دولت بهره مند شوند.
اين مسئول همچنين از ظرفيت آموزش فني و حرفه اي كشور در شهرهاي مختلف براي پذيرش كارگران ساختماني براي ارايه آموزش و صدور كارت اشتغال و مهارت خبر داد و گفت: كارگران بدون واسطه و با حضور مستقيم در مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي يا آزاد داراي مجوز مي توانند نسبت به ثبت نام و پشت سر گذاشتن دوره آموزشي مورد نظر اقدام و كارت مهارت و اشتغال دريافت كنند.
معاون پژوهشي و برنامه ريزي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با تاكيد بر اينكه هيچ تشكل صنفي واسطه بين اين سازمان و كارگران بخش ساختمان براي ارايه آموزش نيست، افزود: كارگران به دو روش مي توانند از سازمان آموزش فني و حرفه اي كارت مهارت و اشتغال خود را دريافت كنند.
حسيني با اشاره به اينكه كارگراني كه از مهارت كافي در رشته خود برخوردارند مي توانند با شركت در آزمون و قبولي، كارت مهارت و اشتغال را دريافت كنند، افزود: كارگراني كه نيازمند به تكميل نكات آموزشي خود نيز هستند با ثبت نام در سطح آموزشگاه هاي فني و پشت سر گذاشتن دوره آموزشي، برگزاري آزمون و قبولي، كارت مهارت و اشتغال مي گيرند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: از نيمه دوم سال 87 تا پايان سال گذشته، حدود 475 هزار نفر از كارگران ساختماني كشور در سه سطح يك، دو و سه آموزش هاي فني و حرفه اي را پشت سر گذاشتند.
وي، لوله كشي شيرآلات بهداشتي، برق ساختمان، گچ كاري، سفت كاري، آرماتوربندي، اسكلت سازي، بتن ريزي، نقاشي، كاشي كاري، سنگ كاري، قالب بندي، در و پنجره سازي، لوله كشي گاز، عايق كاري و نقشه برداري را از جمله 5 1حرفه پركاربرد در صنعت ساختمان برشمرد كه براي علاقه مندان آموزش داده مي شود.
حسيني افزود: مقدمات افزايش اين 15 حرفه تا 67 مورد فراهم شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

سانسور تصاوير اعتراضات مردم انگليس در يوتيوب
سايت يوتيوب در تازه ترين همكاري خود با دولت انگليس و برخلاف ادعاي دولتمردان غربي مبني بر آزادي اينترنت، فيلم هاي مربوط به اعتراضات مردم اين كشور در يك دادگاه را حذف كرد.
به گزارش مشرق، بنا به درخواست دولت انگليس از يوتيوب، فيلم اعتراض و تجمع قانوني مردم در مقابل دادگاه شهر بيركن هد، از اين سايت حذف شد. در اين اعتراضات مردم سعي داشتند مخالفت خود به راي صادره از سوي قاضي دادگاه مايكل پيك را اعلام كنند. وي قاضي پرونده اي بود كه در آن راجر هياس، عضو سابق حزب مستقل انگليس، از پرداخت ماليات خانوار امتناع كرده بود.
گفتني است يوتيوب در جريان فتنه ماسوني سال 88، به عنوان وكيل مدافع سران فتنه و عمله اجاره اي و خياباني آنها و استكبار ظاهر شده بود.
نخستين فيلم ضداسرائيلي پس از انقلاب مصر
توليد مي شود
«حاتم الهواري» كارگردان مصري با تأكيد بر وحدت ملت هاي عرب و مسلمان براي آزادسازي فلسطين از آغاز به كار ساخت نخستين فيلم ضداسرائيلي مصر پس از انقلاب اين كشور خبر داد.
اين كارگردان مصري از انتخاب تيم هنري فيلمش با نام «در دره هاي اسرائيل» خبر داد و اعلام كرد كه اين فيلم به نقش دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در متوقف كردن جوانان كشورهاي عربي در همبستگي با فلسطين مي پردازد.
الهواري با اشاره به انقلاب هاي اخير منطقه تأكيد كرده است: اين فيلم همچنين پيامي به اين رژيم خواهد داشت كه بايد بفهمد كه با در گرفتن انقلاب هاي منطقه ديگر دوران كشتار مردم فلسطين به پايان رسيده است.وي افزوده است: با انقلاب هاي اخير اكنون ما به فكر وحدت ملت هاي عرب و مسلمان و آزادسازي فلسطين از يوغ اشغالگري صهيونيست ها هستيم.
نامزدهاي انقلابي قلم زرين
سه نامزد هشتمين جشنواره قلم زرين نقاط مشتركي در مضامين دارند و آرمان خواه و انقلابي هستند.
«احمد شاكري» دبير هشتمين جشنواره قلم زرين ضمن بيان مطلب بالا گفت: كتاب هاي «جاده جنگ» نوشته: منصور انوري، «سوران سرد» نوشته: جواد افهمي و «گنجشك سر خط» نوشته: ظريفه رويين نامزد كتاب برگزيده شده اند كه اين هر سه كتاب، چاپ انتشارات سوره مهر هستند.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد
اختصاص 8هزار و 500 ميلياردتومان اعتبار به زيرساخت هاي صنعت نفت كشور

كاشان-خبرنگاركيهان:
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه سال 90، 8هزار و 500 ميلياردتومان اعتبار به منابع در اختيار بخش صنعت نفت براي ايجاد زيرساخت ها اعم از پتروشيمي هاي بالادستي و پائين دستي اختصاص داده شده است.
علي اصغر گرانمايه پور با اشاره به تصويب بودجه 508 هزار ميليارد توماني سال 90 در مجلس، اظهار داشت: يك سوم اين بودجه به بخش دولتي و دو سوم آن به شركت هاي دولتي اعم از بانك ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت تخصيص داده شده است. وي، نگاه نمايندگان مجلس به بودجه را نگاهي مبتني بر محتويات و احكام قانون برنامه 5 ساله توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور دانست و بيان داشت: در بودجه امسال نيز بر اهداف مندرج در سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوري اسلامي كه به امضاي رهبر معظم انقلاب رسيده و به هر سه قوه ابلاغ شده تاكيد شده است.
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در بودجه سال 90 مجلس و كميسيون تلفيق تلاش شده تا پيشرفت و عدالت در برنامه پنجم لحاظ شود، افزود: اولين حكم در برنامه پنجم، الزام دولت به دومين الگوي اسلامي ايران توسعه است و اين نكته در تمامي احكام سال 90 لحاظ شده است.
وي، الزامي شدن پرداخت يك درصد از درآمد دستگاههاي دولتي به تربيت بدني، توجه ويژه به پژوهش و فناوري و اختصاص 8هزار ميليارد تومان بودجه فرهنگي را در لايحه بودجه امسال از جمله ويژگي هاي بودجه سال 90 اعلام و اظهار اميدواري كرد: بودجه سال 90 كشور بتواند براي اقتصاد كشور و مردم مفيد باشد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، درج محتويات و احكام قانون هدفمندي يارانه ها و درج احكام مربوط به اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي در بودجه سال 90 را عمده تفاوت هاي بودجه امسال با سال گذشته اعلام كرد.

 



به گفته مديرعامل پالايشگاه آبادان خللي در روند فعاليت پالايشگاه آبادان ايجاد نشده است

مديرعامل شركت پالايش نفت آبادان گفت: حادثه آتش سوزي در پالايشگاه آبادان هيچ خللي در روند توليد فرآورده هاي نفتي در اين پالايشگاه ايجاد نكرده است.
عبدالرضا مهربان در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در حال حاضر پالايشگاه نفت آبادان به فعاليت روزانه خود ادامه مي دهد و هيچ خللي در فعاليت آن ايجاد نشده است.
وي تصريح كرد: اين شركت با ظرفيت 400 هزار بشكه در روز هم اكنون در حال فعاليت است و مشكل خاصي وجود ندارد.
مهربان درباره ميزان خسارت وارده و چگونگي بازسازي پالايشگاه گفت: خسارت هاي وارد شده در چند روز آينده جبران خواهد شد.
وي ادامه داد: در حال حاضر فعاليت پالايشگاه آبادان با توان توليد 5/9 ميليون ليتر بنزين در روز ادامه دارد.
وي ابراز اميدواري كرد تا چند روز آينده بخش حادثه ديده ترميم و مجددا فعاليت آن از سر گرفته شود. در حادثه آتش سوزي پالايشگاه آبادان يك نفر جان خود را از دست داد و چند نفر مصدوم شدند.

 



قرائتي: هر مسئولي از مرز رهبري بگذرد مرخص است

رئيس ستاد اقامه نماز گفت: ما با هيچ كس صيغه نخوانده ايم كه تا آخر عمر با او باشيم، هر مسئول مملكتي از مرز توحيد، مرز وحي و مرز رهبري الهي كنار رفت، مرخص است.
به گزارش فارس از قزوين، حجت الاسلام محسن قرائتي در مراسم جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) كه در تالار مركزي دانشگاه بين المللي امام خميني«ره» قزوين برگزار شد، اظهار داشت: آزادي و تمدن معنا دارد و بي حجابي آزادي نيست و خانمي كه آرايش كرده در جامعه حضور مي يابد بايد بداند كه اين حضور به معناي آزادي نيست بلكه ظلم به مغز جوانان است.
وي با اشاره به لزوم توجه به علم آموزي با توجه به نياز فرد و جامعه افزود: علم معنا دارد و بسياري از درس ها كه مي خوانيد علم نيست و آنقدر چرت و پرت در كتاب هاي دانشگاه است كه نه واجب و نه مستحب است و مشكل فرد و جامعه را حل نمي كند.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور اضافه كرد: اينكه هرچه باسوادتر مي شويم نسبت به استاد پرخاشگر تر مي شويم آيا اين علم است، طبق فرمايش اميرالمومنين «ع» نتيجه علم اين است كه تواضع فرد افزايش مي يابد.
وي تاكيد كرد: اگر تواضع تان نسبت به پدر و مادر بيشتر شد و حضورتان در مسجد و ادب و احترام تان نسبت به استاد افزايش يافت، بدانيد علمي كه آموختيد مفيد است.
قرائتي يادآور شد: خيلي وقت ها چيزهايي را مي خوانيم كه هيچ فايده اي ندارد، اينكه هر چه را بدانيم بهتر است، غلط است زيرا داشتن هر اطلاعاتي و دانستن هر چيزي براي ما فايده ندارد و شما دانشجويان نيز سعي كنيد درس مفيد بخوانيد.
وي در ادامه با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج به دليل ادامه تحصيل عنوان كرد: ازدواج عقب بيفتد يك حادثه و فاجعه است، ازدواج يك ضرورت است، تحصيل و اخذ مدرك ليسانس يك ارزش است ولي ضرورت نيست در حالي كه همسر يك ضرورت است.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور اعلام كرد: بنابراين شما دانشجويان اگر زمينه ازدواج تان فراهم شد، گرفتن مدرك ليسانس را بت قرار ندهيد چرا كه بعدها چوب آن را خواهيد خورد.
وي خاطر نشان كرد: درخصوص هم كفو بودن نيز اين كفو را لهجه و مدرك معنا نكنيد بلكه بايد افكار به هم نزديك باشد.
قرائتي در ادامه با اشاره به دقت در جلوگيري از اتلاف عمر توضيح داد: ابر، باد و مه و خورشيد و هستي همه براي ماست پس نبايد لحظات عمر خود را تلف كنيم، براي نمونه به جاي تماشاي ورزش، بايد خود ورزش كنيم.
وي در ادامه با اشاره به جايگاه ولايت اظهار داشت: در ميان موجوداتي كه خداوند متعال آفريده انسان از همه برتر است و پيامبر اشرف موجودات است به طوريكه خداوند خطاب به پيامبر حدود 240 بار ربك يعني پرورگار تو را مي گويد.
رئيس ستاد اقامه نماز اضافه كرد: اما خداوند متعال به پيامبر سه جا اولتيماتوم مي دهد و خارج شدن از توحيد و بيرون رفتن از مرز قرآن را مطرح مي كند كه اگر از اين مرزها بگذرد با پيامبر نيز تعارف ندارد و همچنين فرمود اي پيامبر علي(ع) را به عنوان جانشين معرفي كن و اگر از رهبري الهي بيرون روي مرخص هستي، خداوند متعال به پيامبر مي فرمايد عزيز هستي ولي اگر از مرز توحيد، وحي و رهبري الهي بيرون بروي، مرخص هستي.
وي اعلام كرد: ما با هيچكس صيغه نخوانده ايم كه تا آخر عمر با او باشيم، هر مسئول مملكتي كه از مرز توحيد، مرز وحي و رهبري الهي كنار رفت، مرخص است، هر كس مي خواهد باشد. ما مخلص افرادي هستيم كه تا مرز هستند.
قرائتي در ادامه با اشاره به اسرار نماز گفت: نماز يك هديه آسماني و معجزه است و هيچ كمالي نيست مگر در نماز جاسازي شده باشد، عدالت، نظم، معاد، توحيد و آزادي در نماز وجود دارد و اينكه هر كس نماز را به زبان خود نمي خواند براي اين است كه در اين صورت هر كسي چيزي كم و يا زياد مي كرد در صورتي كه نماز بايد استاندارد باشد.
وي در پايان با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا سراپا بركت است و اگر حضرت مريم مادر يك عيسي بود، فاطمه(س) مادر 11 عيسي است كه عيساي مريم پشت سر عيساي فاطمه(س) نماز مي خواند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14