(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 خرداد 1390- شماره 19937

افتتاح جشنواره بانوي مهر درزنجان
نخستين پالايشگاه نفت خصوصي كشور در دامغان احداث مي شود
بومي سازي 2500 قطعه در صنعت حفاري ايران
ايران در كيهان
استاندار: 10كارخانه گيلان با مشكل مالي روبه رو هستند
پيشرفت 65 درصدي محور ديباج به گلوگاه
استان البرز كمبود كتابخانه عمومي دارد
اجراي طرح تشديد برخورد با مظاهر بدحجابي در همدان آغاز شد
صادرات 2 ميليون ليتر فرآورده نفتي از استان مركزي به عراق
اختصاص 220 ميليارد ريال براي اجراي سد پلرود
پل كابلي اهواز زيباسازي مي شود
راهيابي دانش آموز كاشاني به جشنواره جابربن حيان
افتتاح متمركز 52طرح و پروژه مخابراتي در گلستان
آغاز حمل هوايي محموله هاي صادراتي مازندران
خدمات شهرسازي شهرداري اصفهان الكترونيكي مي شود
انتقاد امام جمعه دهلران از پروژه هايي كه درحد كلنگ زني مانده اند



همزمان با خجسته ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) صورت گرفت
افتتاح جشنواره بانوي مهر درزنجان

زنجان-خبرنگار كيهان:
همزمان با ميلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن جشنواره بانوي مهر در زنجان افتتاح شد.
استاندار زنجان در اين مراسم افزود: پارك بانوان زنجان بعنوان بزرگترين پارك اختصاصي بانوان در كشور الگويي براي ساير شهرستانها است كه بر همين اساس در برخي مراكز شهرستانها پارك بانوان در حال اجرا است و در برخي ديگر نيز به زودي احداث خواهد شد.
رئوفي نژاد سپس به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال بانوان اشاره و افزود: براي اولين بار در كشور شهرك صنعتي و توليدي بانوان با 60 غرفه و در زميني به مساحت 30 هكتار در فاز اول در حال احداث است كه با ارائه تسهيلات به بانوان كارآفرين تحويل داده خواهد شد.
استاندار زنجان تاسيس بنياد ازدواج، فرهنگسراي بانوان و اقدامات گسترده در حوزه ورزش بانوان را از ديگر اقدامات استان برشمرد.
به گفته شهردار زنجان، احداث چمن مصنوعي، زمين تنيس، احداث سرويس هاي بهداشتي مازاد، نصب تشك ورزشي و برگزاري كارگاههاي مادران و ديگر برنامه هاي آموزشي و فرهنگي را از برنامه هاي آتي پارك بانوان ذكر كرد.

 



با مشاركت سرمايه گذاران خارجي
نخستين پالايشگاه نفت خصوصي كشور در دامغان احداث مي شود

سرويس شهرستانها :
فرماندار دامغان از احداث پالايشگاه نفت با مشاركت سرمايه گذاري خارجي و بخش خصوصي داخلي در اين شهرستان خبر داد.
«مرتضي علي آبادي» در نشست هماهنگي و برنامه ريزي احداث اين پالايشگاه گفت: پالايشگاه مذكور در زميني به وسعت يك هزار و 500 هكتار در شمال منطقه تويه دروار دامغان احداث مي شود.
وي اين پالايشگاه را نخستين پالايشگاه خصوصي كشور دانست كه با همكاري سرمايه گذار خارجي احداث مي شود و اظهار داشت: پالايشگاه نفت دامغان با سرمايه 10 ميليارد يورو احداث مي شود و با انتقال روزانه 240 هزار بشكه نفت خام از خطوط لوله «نكا جاسب» فعال مي شود.
وي گفت: با تصفيه نفت خام در اين پالايشگاه، بنزين، نفت سفيد، گازوئيل، مازوت و سوخت كارخانه پتروشيمي توليد مي شود.
فرماندار دامغان با بيان اينكه بسترهاي لازم براي تأمين زمين، اخذ مجوز آب، برق و نظاير آن براي احداث پالايشگاه در حال انجام است گفت: احداث اين پالايشگاه كه مطابق با استانداردهاي جهاني ساخته مي شود براي 25 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم شغل ايجاد و مشكل بيكاري را در استان سمنان برطرف مي كند.

 



مديرعامل شركت ملي حفاري ايران خبر داد
بومي سازي 2500 قطعه در صنعت حفاري ايران

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: امسال
2 هزار و 500 قطعه در صنعت حفاري بومي سازي مي شود.
به گزارش روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران، حيدر بهمني افزود: در حال حاضر
16 هزار قطعه پرمصرف و مهم دكل حفاري از 125 هزار قطعه بومي سازي شده است كه اين ميزان در نوع خود بي نظير است.
وي با بيان اين كه در حال حاضر صنعت حفاري ايران از قطعه سازي گذشته و به ساخت دكل روي آورده است، گفت: امروز شركت ملي حفاري ايران ديگر تنها مشغول ساخت قطعه نيست؛ بلكه به ساخت كامل دستگاه حفاري رسيده و اين صنعت در كشور بومي سازي شده است.
بهمني ادامه داد: شركت ملي حفاري ايران براي خودكفايي در زمينه ساخت قطعات تاكنون 200 ميليارد تومان هزينه كرده و اين مهم سبب شده كه در زمينه خودكفايي كامل قطعات گام هاي موثرتر و جدي تري برداريم.
وي گفت: از سال 76 تاكنون مهم ترين قطعات مورد نياز حفاري در كشور ساخته شده كه از مهم ترين آن ها مي توان به دستگاه تقسيم كننده برق دكل كه با همكاري دانشگاه علم و صنعت بومي سازي شده است؛ اشاره كرد.

 



ايران در كيهان

افزايش ثبت وقايع حياتي
زنجان- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان ثبت احوال استان زنجان گفت: ثبت به موقع وقايع حياتي استان درسال 83، 67 درصد بوده كه اين شاخص درسال89 به 5/91 درصد رسيده و در برنامه امسال درصد ثبت ولادت در مهلت قانوني 15 روزه 3/97 درصد و ثبت فوق درمهلت قانوني 10 روزه 5/93 درصد هدف گذاري شده است.
سيديعقوب حسيني افزود: براساس آمار درسال گذشته 17هزار و 942 مورد ولادت، 5هزار و 239 مورد وفات، 14هزار و 399 مورد ازدواج و يك هزار و 538 مورد طلاق در استان زنجان به ثبت رسيده است.
ايجاد شعبه ديوان عدالت اداري
دامغان- خبرنگاركيهان: رئيس كل دادگستري استان سمنان از ايجاد شعبه اي از ديوان عدالت اداري دراين استان تا پايان سال جاري خبر داد.
احمد سياوش پور با بيان مطلب فوق در جمع مردم دامغان درمسجدجامع اين شهر افزود: با ايجاد اين شعبه در مركز استان نيمي از مشكلات مردم كه شكايتي از دستگاههاي اجرايي دارند كاهش پيدا مي كند.
مبارزه با آفت ملخ كوهاندار
شاهرود- خبرنگاركيهان: درپي شناسايي كامل كانون هاي ملخ كوهاندار در مراتع قشلاقي شهرستان شاهرود كار مبارزه با اين آفت توسط اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان آغازشد.
به گفته رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان شاهرود اين نوع ملخ از چند سال پيش در مراتع مشاهده شده بود كه مبارزه با آن نقش قابل ملاحظه اي در كنترل جمعيت اين نوع ملخ داشت.
رشتخوار شهري بدون موزه
رشتخوار- خبرنگاركيهان: عضو شوراي اسلامي رشتخوار گفت: اين شهرستان با پشتوانه عظيم فرهنگي و قدمت تاريخي فراوان هنوز ميراث فرهنگي در رشتخوار به صورت نمايندگي اداره مي شود و با وجود فضاي مناسب، موزه تاريخي و مردم شناسي دراين شهرستان راه نيافته است.
مرتضي محققي افزود: در رشتخوار اشياء تاريخي بدون محفظه مناسب در انبارها و خانه هاي مردم نگهداري مي شوند و اين امر باعث شده كه خيلي از آثار گذشتگان در اثر كم توجهي و عدم آشنايي خانواده ها از بين برود.
عضويت در كتابخانه سيار
مشهد- خبرنگاركيهان: معاون امور كتابخانه هاي وابسته به سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي گفت: تمام شهروندان 60 ساله مشهدي با عضويت در كتابخانه سيار آستان قدس رضوي مي توانند به صورت رايگان از خدمات و امكانات اين كتابخانه بهره مند شوند.
محمدباقر باغباني افزود: كتابخانه سيار درحال حاضر به جانبازان، معلولان، نابينايان و كم بينايان، كهنسالان، بازنشستگان داراي مشكلات جسمي- حركتي و همچنين اعضاي هيئت علمي دانشگاههاي مشهد كه فرصت مراجعه به كتابخانه را ندارند، خدمات ارائه مي دهد.
بازديد از پروژه بيمارستاني
اراك- خبرنگار كيهان: مهندس عليزاده معاون وزير مسكن و شهرسازي از پروژه درحال ساخت بيمارستان 134 تختخوابي شهرستان خمين ديدن كرد. مهندس عليزاده گفت: اين پروژه با زيربناي 10 هزار و 900 مترمربع در زميني به مساحت 33 هزار و 463 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 108 ميليارد ريال در سال 1389 آغاز شده و مجموعا 134 تختخواب با هشت اتاق عمل در آن پيش بيني شده است.
برداشت سير
نائين- خبرنگار كيهان: برداشت سير در سطح 15 هكتار از اراضي شهرستان نائين در اواخر ارديبهشت آغاز شد. به گفته مهندس مجتبي الهي كارشناس مسئول زراعت و مكانيزاسيون، جهاد كشاورزي نائين، عملكرد سير در اين شهرستان 8 تن در هكتار است و پيش بيني مي شود 120 تن سير مرغوب از مزارع اين شهرستان برداشت شود.
نشاء مكانيزه برنج
صومعه سرا- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي صومعه سرا از نشاء مكانيزه برنج در بيش از 3هزار هكتار از شاليزارهاي اين شهرستان در سال جاري خبر داد.
نعمت قاسمي با اشاره به اينكه اين امر در حمايت از كشاورزان و اقتصادي كردن توليد برنج، كاهش هزينه ها و صرفه جويي در مصرف بذر صورت مي گيرد گفت: اين ميزان نشاء مكانيزه نسبت به سال 89 حدود 100درصد رشد دارد.
كاهش برداشت گندم
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي شهرستان گنبد كاووس در كميته كشاورزي شهرستان گنبد كاووس با اشاره به اينكه در سال زراعي گذشته سطح كشت گندم شهرستان حدود 165 هزار هكتار بود كه نزديك به 400 هزار تن گندم از آن برداشت شد گفت: در سال زراعي جاري سطح سبز گندم حدود 133 هزار هكتار است كه به دليل نبود بارندگي در زمان مناسب كشت و پراكنش نامناسب بارندگي هاي بعدي، پيش بيني توليد گندم در سال جاري از 159 هزار تن فراتر نمي رود.
احمد قاضي افزود: در فصل جاري، كشت غلات شهرستان با تأخير از يك تا 52 روزه مواجه شده كه در ادامه كاهش شديد بارندگي و افزايش محسوس دما باعث كاهش محصول خواهد شد.
تشكيل اتاق فكر بانوان
¤ اتاق فكر بانوان براي اجراي برنامه هاي فرهنگي در شهرستان گنبد كاووس تشكيل شد.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي گنبد كاووس در نشست هم انديشي بانوان اين شهرستان، گفت: در اين اتاق فكر، رابطين فرهنگي ادارات و بانوان فعال در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي و نيز بانوان خير و نيكوكار عضو هستند.
حجت الاسلام والمسلمين «علي فتحي» افزود: وظيفه اتاق فكر بانوان، برنامه ريزي براي اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي ويژه بانوان در مناسبت هاي ملي و مذهبي در طول سال است.
ثبت 630 اثر تاريخي
آمل- خبرنگار كيهان: مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي مازندران گفت: هم اكنون 630 اثر تاريخي اين استان در فهرست آثار ملي ثبت شده است اسدالله محمدپور افزود: سياست اين سازمان براي حفظ آثار تاريخي كه در تملك مردم است آن است كه در صورت مشاركت مالكان، 50درصد كمك بلاعوض جهت بازسازي و بهسازي مكان هاي مزبور در اختيار آنان قرار بگيرد.
مبارزه بيولوژيك عليه كرم ساقه خوار
بابل- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي شهرستان بابل گفت: مبارزه بيولوژيك عليه نسل اول كرم ساقه خوار در 300 هكتار از اراضي كشاورزي بيشه سر شروع شد. غلامي افزود: اين روش علاوه بر اينكه كرم ساقه خوار را از بين مي برد، سموم خطرناك وارد آب و خاك نخواهد شد.

 



استاندار: 10كارخانه گيلان با مشكل مالي روبه رو هستند

رشت- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان از وجود 10كارخانه مشكل دار در اين استان خبر داد.
مهدي سعادتي گفت: براي رفع مسائل كارخانجات مشكل دار استان، افزن بر 120 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته است.
به گفته وي دو كارخانه خودروسازي با ظرفيت توليد سالانه 150 هزار خودرو در گيلان ايجاد مي شود.وي كه در حضور جمعي از مردم رشت در مهديه اين شهر سخن مي گفت در پاسخ به اظهار مشكلات خانواده هاي كارگران كارخانه هاي مشكل دار استان، معاون سياسي امنيتي استانداري را پيگير مطالبات آنها كرد.استاندار گيلان هم چنين با اشاره به اينكه كميته اي، تمامي مباحث دور اول و دوم سفر هيئت دولت به اين استان را بررسي كرده است گفت: در اين خصوص آمارها در اجراي مصوبات و اتمام پروژه ها درست ارائه نشده است.وي هزينه هاي شاخص هاي فرهنگي استان طي 5سال را بالغ بر 550 ميليارد ريال دانست و افزود: از اين ميزان 110 ميليارد ريال آن در سال گذشته اختصاص يافت

 



پيشرفت 65 درصدي محور ديباج به گلوگاه

شاهرود- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري استان سمنان از پيشرفت 65 درصدي راه اصلي ديباج - سرخگريوه - گلوگاه خبر داد و گفت: حدود 5/12 كيلومتر از اين محور در استان سمنان واقع شده است كه با عرض 11 متر احداث مي شود.
قربانپور، احداث 20 دستگاه پل در اين محور را يادآور شد و افزود: تاكنون 45 ميليارد ريال براي احداث اين محور هزينه شده است كه در صورت تامين اعتبار لازم، جاده مذكور در سال جاري به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: اين محور بخشي از كريدور شمال به جنوب است كه با بهره برداري از آن شاهد رونق اقتصادي و رشد و شكوفايي منطقه خواهيم بود.
مديركل راه و ترابري استان سمنان از عمليات بهسازي محور شاهرود - دامغان حد فاصل نعيم آباد تا دامغان خبر داد وگفت: در قالب اين پروژه 18 كيلومتر از محور ترانزيتي شاهرود - دامغان بهسازي مي شود. وي اعتبار اين پروژه را 22 ميليارد ريال و مدت زمان اجراي آن را 45 روز اعلام كرد.

 



استان البرز كمبود كتابخانه عمومي دارد

كرج- خبرنگاركيهان:
استان البرز با مشكل كمبود 100 كتابخانه عمومي مواجه است و بايد زمينه كاهش اين مشكل فراهم شود.
مديركل انجمن كتابخانه هاي استان البرز با اعلام اين مطلب گفت: براساس استانداردها به ازاي هر سه هزار نفر يك كتابخانه عمومي مورد نياز است و اين در حالي است كه در استان البرز به ازاي هر 50هزار نفر يك كتابخانه وجود دارد.
رمضانعلي محسني افزود: اين استان با 30 كتابخانه عمومي و 53 هزار نسخه كتاب با فقر در زمينه فضاي كتابخانه و كتاب روبرو است.
وي تصريح كرد: جمعيت دوميليون و 500 هزار نفري البرز به توسعه كتابخانه به ويژه كتابخانه هاي روستايي نيازمند است و اين نياز بايد درخصوص روستاها با نگاه ويژه اي نگريسته شود.
محسني در پايان گفت: براساس برنامه پنجم توسعه 50 ميليارد تومان براي ايجاد كتابخانه هاي عمومي و روستايي در استان البرز پيشنهاد شده است.
پيش بيني مي شود كه با اختصاص و جذب اين اعتبار، دسترسي شهروندان به كتابخانه هاي عمومي و كتاب افزايش پيدا كند.

 



اجراي طرح تشديد برخورد با مظاهر بدحجابي در همدان آغاز شد

همدان- خبرنگار كيهان:
اجراي طرح تشديد برخورد با مظاهر بدحجابي در همدان آغاز شد.
رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان همدان، با اعلام اين خبر افزود: اين طرح از اول خرداد آغاز شده و در سطح شهرهاي همدان، ملاير و نهاوند به اجرا درمي آيد.
سرهنگ علي اصغر خرمرويي يادآور شد: در سال هاي گذشته 3 واحد گشت ارشاد در شهر همدان فعال بود كه امسال به سه برابر افزايش يافته و بيشتر در نقاط پرتردد و شلوغ شهر از قبيل مراكز خريد و پاساژها، بازار و اماكن توريستي و عمومي مستقر هستند.
وي با بيان اينكه در اين طرح برخورد با دختران و زنان بدحجاب و بدپوشش و پسران داراي لباس ها و ظاهر نامتعارف انجام مي شود گفت: برخورد در مرحله اول شامل تذكر زباني در محل بوده و در صورت اصرار به عمل، افراد خاطي به مقر پليس امنيت عمومي منتقل شده و تحت مشاوره قرار مي گيرند و تحويل خانواده ها مي شوند.
سرهنگ خرمرويي در پايان گفت: در صورت مقاومت و اقدام به درگيري، متخلفان به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.

 



صادرات 2 ميليون ليتر فرآورده نفتي از استان مركزي به عراق

اراك - خبرنگار كيهان:
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان مركزي، گفت: 2ميليون و 489 هزار ليتر فرآورده هاي نفتي از طريق اين شركت به كشور عراق صادر شده است.
حسين صادقيان افزود: اين مقدار صادرات كه شامل نفت گاز است از انبار نفت شهيد آنجفي به كشور عراق صادر شده است.
وي اظهار داشت: اين ميزان فرآورده به وسيله 88 دستگاه نفت كش تحت پيمان شركتهاي حمل ونقل به نيروگاه بغداد صادر شده است.

 



نماينده مردم رودسر و املش در مجلس خبر داد
اختصاص 220 ميليارد ريال براي اجراي سد پلرود

رحيم آباد- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي از اختصاص بيش از 220 ميليارد ريال براي ادامه اجراي سد پلرود خبر داد.
اسداله عباسي در همايش دهياران بخش رحيم آباد رودسر كه با حضور فرماندار و جمعي از مسئولان محلي در مسجد امام خميني(ره) بحيران برگزار شد تصريح كرد: در سال جاري اين ميزان اعتبارات افزايش يافته است.
وي با اشاره به نارضايتي مردم منطقه از وضعيت راه ارتباطي در محل احداث سد پلرود خواستار تسريع در ساخت 10 كيلومتر جاده باقيمانده در مسير سفيد آب شد.
به گفته وي براي احداث تصفيه خانه آب طول لات 65 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته است. نماينده مردم رودسر در مجلس در ادامه با تاكيد بر تجديدنظر در قيمت خريد برگ سبز چاي خواستار تعيين قيمت مناسب براي فندق در منطقه رحيم آباد شد.
عباسي هم چنين خواستار خلع يد از سرمايه داراني كه مركز تحقيقات فندق شهرستان را تقريباً رايگان خريداري كرده اند شد.
وي در پايان بر لزوم عدم استفاده از برنج و چاي خارجي در ادارات و سازمانهاي دولتي تاكيد كرد.

 



پل كابلي اهواز زيباسازي مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
سرپرست شهرداري اهواز از آغاز عمليات نوسازي و رنگ آميزي پل كابلي اين شهر خبر داد.
محمد صفري گفت: به زودي عمليات نماسازي و رنگ آميزي و پياده روسازي بزرگ ترين پل كابلي خاورميانه آغاز مي شود و در اين باره كابل هاي خريداري شده از كشور چين اكنون در حال نصب است و تاكنون عمليات نصب 6 رديف از كابل هاي پل هشتم انجام شده است.
وي با بيان اين كه عمليات بتن ريزي بزرگ ترين پل كابلي خاورميانه مطابق برنامه زمان بندي در آينده نزديك به پايان مي رسد؛ اظهار داشت: پس از اين مرحله؛ عمليات نماسازي، رنگ آميزي و پياده روسازي پل آغاز مي شود كه براساس برنامه پيش بيني شده، اين عمليات حداكثر تا 60 روز آينده به پايان خواهد رسيد.
صفري با اشاره به پيشرفت مطلوب عمليات احداث پل هشتم اهواز تصريح كرد: با توجه به حمايت هاي استانداري و توزيع هدفمند اعتبارات، نه تنها بخش عمده اي از عقب ماندگي زمانبندي عمليات اجرايي در سالهاي گذشته جبران شده است بلكه از برنامه زمان بندي اخير خود نيز جلو است.

 



راهيابي دانش آموز كاشاني به جشنواره جابربن حيان

كاشان- خبرنگار كيهان:
دانش آموز مدرسه ابتدايي منتظران كاشان به جشنواره كشوري «جابرحيان» راه يافت.
محمدحسن احمدزاده، با ارائه طرح آزمايش «تأثير مايعات در بازتابش نور نامرئي»، با كسب رتبه برتر استان اصفهان به مرحله كشوري راه يافت.
اين جشنواره به منظور كشف استعداد دانش آموزان مقطع ابتدايي در زمينه ارائه طرح و تبديل آن به پروژه و عمليات برگزار مي شود.
در مرحله شهرستاني اين جشنواره 120 نفر از دانش آموزان دوره ابتدايي شهرستان كاشان شركت داشتند كه در مرحله اول 11 طرح به عنوان منتخب مدارس برگزيده شد.

 



افتتاح متمركز 52طرح و پروژه مخابراتي در گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
52 طرح و پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 16ميليارد ريال در استان گلستان افتتاح شد.
به مناسبت روز جهاني ارتباطات و با حضور مديركل شركت مخابرات استان گلستان، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، معاونت عمراني استانداري استان گلستان و جمعي از مسئولان اداري افتتاح متمركز 52 طرح و پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد ريال در مركز مخابراتي شهيد صلبي گرگان انجام شد.
سيداسحاق حسيني مديركل شركت مخابرات استان در اين باره گفت: باتوجه به شعار روز جهاني مخابرات و ارتباطات كه «زندگي بهتر در جوامع روستايي با بهره گيري از فن آوري اطلاعات» مي باشد، برنامه هاي كلاني را براي سال90 در سطح استان برنامه ريزي و در دست اجرا داريم كه مي توان به تغييرات شگرف در حوزه اينترنت پر سرعت ADSL در كل استان، واگذاري به روز تلفن ثابت و نيز استفاده از سرويس ارزش افزوده براي تلفنهاي ثابت در كل استان خواهد بود.
حسيني در بخشي ديگر از سخنانش اشاره كرد: باتوجه به روز 27 ارديبهشت، روز جهاني ارتباطات، شركت مخابرات جهت رفاه حال شهروندان به مدت يك ماه كليه تلفن هاي ثابت را كه قطع شده اند، وصل خواهدكرد.

 



آغاز حمل هوايي محموله هاي صادراتي مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني مازندران گفت: اولين محموله صادراتي از طريق حمل و نقل هوايي به مقصد كشور قزاقستان صورت گرفت.
عباسعلي وفايي نژاد، به كيهان گفت: اين فرصت مناسبي است تا تجار و بازرگانان بويژه صادركنندگان كالاهاي كشاورزي و غذايي فسادپذير، صادرات خود را از طريق حمل هوايي انجام داده و از مزاياي حمل سريع و به موقع اين محصولات به بازار هدف استفاده كنند.
وي با تاكيد بر نياز استان به حمل و نقل هوايي گفت: به خاطر تركيب و نوع كالاهاي صادراتي استان كه غالبا محصولات كشاورزي و غذايي نظير انواع ميوه، سبزي جات، فرآورده هاي لبني و... مي باشند، لذا حمل و نقل هوايي بسيار مهم و ضروري است طوري كه اين مهم هم اكنون با تلاش فعالان اقتصادي استان، زمينه آن فراهم شده است.
رئيس سازمان بازرگاني استان افزود: اين پروازها هفته اي دوبار و به مقصد كشورهاي CIS انجام خواهد پذيرفت و با هماهنگي هاي صورت گرفته هزينه حمل به حداقل رسيده، كه اين موضوع در رقابت پذيري كالاهاي صادراتي نقش مهمي خواهد داشت.
گفتني است كشورهاي مشترك المنافع (CIS) شامل كشورهاي آذربايجان، اوكراين، مولداوي، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، تاجيكستان، قرقيزستان، ازبكستان، تركمنستان، قزاقستان و روسيه مي باشد.

 



خدمات شهرسازي شهرداري اصفهان الكترونيكي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت: در اواخر سال جاري هرگونه مجوزهاي شهرسازي و پروانه هاي ساختماني در حوزه شهرداري هاي 14گانه اصفهان از طريق اينترنت و به صورت الكترونيكي صورت مي گيرد.
مسعود نريماني در جمع خبرنگاران افزود: متقاضيان مي توانند براي يك بار به شهرداري مراجعه و با گرفتن رمز عبور از طريق اينترنت سير كار و خواسته خود را پيگيري كنند.
معاون شهرسازي ومعماري شهرداري اصفهان با بيان اينكه اجراي نماي شيشه اي ساختمانها در اصفهان و تهران ممنوع شده است، گفت: براساس اصلاح دستورالعمل هاي ساختاري نماي شهر، از اين پس نماي شيشه اي، ورق هاي آلومينيومي و نماي هاي عجيب و قريب در ساختمان هاي دو كلان شهر اصفهان و تهران ممنوع شده است و كميسيون ماده 100 شهرداري در اين زمينه با اين معضل برخورد جدي خواهد كرد.
نريماني گفت: براساس دستورالعمل هاي اجرايي نما و سيماي شهري رنگ زمينه و غالب شهر اصفهان براي بدنه و نماي ساختمان ها از رنگ كرم و بژ (رنگ آجري سنتي) استفاده مي شود و شهرونداني كه اين دستورالعمل را رعايت كنند براي آنان تخفيف عوارض در صدور پروانه ساختماني در نظر گرفته مي شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان در ادامه از بهره برداري فاز دو ميدان امام علي(ع) تا پايان سال جاري با فروش 200 ميليارد تومان اوراق مشاركت خبر داد.

 



انتقاد امام جمعه دهلران از پروژه هايي كه درحد كلنگ زني مانده اند

دهلران- خبرنگاركيهان:
امام جمعه دهلران از عدم پيشرفت پروژه هاي عمراني اين شهرستان انتقاد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي در جلسه شوراي اداري كه در محل فرمانداري دهلران برگزار شد با اشاره به خدمات دولت گفت: در اين شهرستان به علت نبود اعتبارات و بودجه كافي پروژه هايي كه سال هاي قبل كلنگ آنها توسط مسئولان به زمين زده شده و همچنان درحد كلنگ زني باقي مانده است.
امام جمعه دهلران با بيان اينكه پروژه هاي مزبور جزء مصوبات سفر استاني هيئت دولت به ايلام است، گفت: جاي دارد كه مسئولان پيگير اين مصوبات باشند و به اين پروژه ها شتاب بيشتري بخشند.
وي در پايان خواستار توجه مسئولان به ويژه شخص استاندار به پروژه هاي مهم شهرستان دهلران نظير پالايشگاه، پتروشيمي، مسكن مهر و مشكلات كشاورزان درخصوص برداشت گندم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14