(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 خرداد 1390- شماره 19937

بشاراسد : جوانان هشيار باشند چندين كشور عليه ما توطئه مي كنند
هلاكت 9نظامي آمريكايي در جنوب و شرق افغانستان
ايستادگي سران قبايل مقابل حاكم يمن علي عبدالله صالح مهدورالدم است
سيدحسن نصرالله : آمريكا و اسرائيل پشت صحنه آشوب ها در سوريه هستند
بازگشايي دائمي مرز رفح خوشحالي فلسطيني ها ، خشم اسرائيلي ها
يورش پليس جمهوري آذربايجان به برگزاركنندگان بزرگداشت حضرت فاطمه(س)
درگيري هاي خونين مقابل پارلمان گرجستان
رژه اقتدار در خيابان هاي بغداد عليه اشغالگران آمريكايي
توافق سران آمريكا و فرانسه در اجلاس گروه 8 قذافي بايد برود
36 كشته و 56 مجروح در حمله تروريستي به پاسگاه پليس پاكستان
تظاهركنندگان مصري : عوامل رژيم مبارك را پاكسازي كنيد
قاتل مسلمانان بوسني پس از 16 سال بازداشت شد
افشاگري خبرگزاري شين هوا اسرائيل براي سركوب قيام هاي منطقه خرابكار تربيت مي كند
فرماندهي سركوب مخالفان آل خليفه را سفير آمريكا برعهده دارد



بشاراسد : جوانان هشيار باشند چندين كشور عليه ما توطئه مي كنند

رئيس جمهور سوريه در ديدار با هيئتي از جوانان اين كشور بر ادامه اصلاحات تاكيد كرد.
بشاراسد در اين ديدار اظهار داشت، روند اصلاحات در كشور دير آغاز شد اما بايد ادامه داشته باشد و راه بازگشتي وجود ندارد.
وي تاكيد كرد، سوريه مورد هجمه سياست هاي چندين كشور قرار گرفته و به همين دليل جوانان بايد آگاهي سياسي خود را بالا ببرند و در مقابل اين حمله ها مقاومت كنند.در اين ديدار جوانان سوري از اقدامات نيروهاي امنيتي با شهروندان انتقاد كردند و اسد در اين باره گفت: وظيفه نيروهاي امنيتي مقابله با مردم نيست و نيروي پليس بايد وظيفه حفظ نظم در شهرها را برعهده داشته باشد.وي اظهار داشت، نيروهاي امنيتي حتما به خارج از شهرها برده خواهند شد رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد با گفت وگو و مذاكره مي توان مشكلات را يكي پس از ديگري حل وفصل كرد.

 



هلاكت 9نظامي آمريكايي در جنوب و شرق افغانستان

9 نظامي آمريكايي بر اثر انفجار بمب و سقوط هلي كوپتر در جنوب و شرق افغانستان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ارتش آمريكا بدون اشاره جزئيات انفجار در جنوب افغانستان، اعلام كرد اين انفجار كه پنجشنبه رخ داد، به مرگ هشت نظامي آمريكايي انجاميد. ارتش آمريكا همچنين اعلام كرد، بر اثر سقوط هلي كوپتر در شرق افغانستان كه اين حادثه نيز پنجشنبه رخ داد، يك نظامي آمريكايي كشته شد. در مورد علت اين سقوط نيز گزارشي نرسيده است.تحولات سالهاي اخير نشان مي دهد، ارتش آمريكا در برابر حملات شبه نظاميان طالبان به شدت آسيب پذير است و به همين خاطر، آمريكايي ها به مذاكره با طالبان روي آوردند. «نيويورك تايمز» در همين رابطه اعلام كرد، مقامات آمريكايي طي ماههاي اخير حداقل سه بار با يكي از دستياران ارشد «ملا عمر» مذاكره كرده اند.

 



ايستادگي سران قبايل مقابل حاكم يمن علي عبدالله صالح مهدورالدم است

سرويس خارجي-
رهبران قبايل يمن ريختن خون علي عبدالله صالح را مباح خوانده و تاكيد كردند تا چند روز آينده زمام امور را به دست انقلابيون خواهند سپرد.
شيخ «خالد العراضي» يكي از رهبران برجسته قبايل دراين باره گفت: قبايل يمن همگي عليه صالح هستند و او را مهدورالدم اعلام كرده اند و ريختن خون او مباح است، صالح ديگر حتي يك طرفدار در بين قبايل يمن ندارد.
وي افزود، صالح با سركوب مخالفان خود و بمباران قبايل و طوايف يمن اشتباه بزرگي مرتكب شد و عزم قبايل را جزم كرد كه او را بركنار كنند.
اين رهبر قبيله يمن تاكيد كرد، رهبران قبايل با قدرت نظامي كه در اختيار دارند طي روزهاي آينده علي عبدالله صالح را كنار مي گذارند و زمام امور را به دست جوانان انقلابي كه در ميدان هاي التغيير و الحريه متحصن هستند مي سپارند.
گفتني است ديكتاتور يمن منزل رئيس قبيله «حاشد» را بمباران كرد كه طي آن سه تن از شيوخ قبايل يمن كشته شدند.
نيروهاي امنيتي يمن همچنين طي روزهاي گشته علاوه بر بمباران مخالفان خود بر شدت حملات سنگين توپخانه اي و موشكي افزوده است.
در همين رابطه رئيس دستگاه اطلاعات يمن كه خود از سوي علي عبدالله صالح ماموريت داشت با رهبران قبايل گفت وگو كند پس از ديدن واكنش سركوبگرانه ديكتاتور يمن نسبت به قبايل اعلام كرد كه علي عبدالله صالح قصد دارد كشور را به جنگ داخلي سوق دهد و با رفتارهاي خود به دنبال ريختن خون شمار بيشتري از مردم است.
وي در جريان بمباران منزل شيخ صادق احمر به شدت زخمي شد. همچنين در جريان درگيري هاي مسلحانه و شديد سه روز گذشته بين نيروهاي عبدالله صالح و افراد مسلح قبايل تاكنون 70 نفر كشته و ده ها نفر زخمي شده اند.
مردان مسلح قبايل موفق شدند يك پايگاه ارتش در نزديكي صنعا را تصرف كنند و همچنين ساختمان بسياري از نهادهاي دولتي را به دست بگيرند.
در همين رابطه كشورهاي آمريكا، قطر، امارات، انگليس، هند ضمن تعطيل كردن سفارتخانه هاي خود در يمن از اتباع خود خواسته اند هرچه سريع تر خاك اين كشور را ترك كنند.
از سوي ديگر، صادق احمر رئيس قبيله حاشد اعلام كرد عبدالله صالح يك دروغگو و خائن به مملكت است و كاري مي كنيم كه پاي برهنه كشور را ترك كند.
اين در حالي است كه ديكتاتور يمن دستور بازداشت رهبران قبيله «حاشد» را صادر كرده است.
سران گروه 8 نيز در اجلاس پاريس در بيانيه پاياني خود از علي عبدالله صالح خواستند از قدرت كناره گيري كند.

 



سيدحسن نصرالله : آمريكا و اسرائيل پشت صحنه آشوب ها در سوريه هستند

سرويس خارجي-
دبير كل حزب الله لبنان تأكيد كرد، سرنگوني نظام سوريه از خواسته هاي اسرائيل و آمريكا است.
سيدحسن نصرالله در سخنراني اخير خود درباره حوادث سوريه گفت، براندازي حكومت در سوريه خواسته آمريكا و اسرائيل است چرا كه مي خواهند رژيمي روي كار آيد كه منافع آنها را بيشتر تأمين كند.
وي افزود، بيشتر ملت سوريه و لبنان حامي نظام سوريه و شخص بشار اسد هستند چرا كه وي كارهاي زيادي براي لبنان انجام داده در جنگ 33 روزه از مقاومت لبنان حمايت كرده است.
سيد حسن نصرالله گفت، بشار اسد مصمم به ايجاد اصلاحات است و مي خواهد گام هاي بسيار بزرگي در اين زمينه بردارد.
دبير كل حزب الله لبنان سوري ها را به محافظت از كشورشان و مقاومت در برابر توطئه ها فراخواند تا به رهبران اين كشور مجال ايجاد اصلاحات داده شود.
دبير كل حزب الله لبنان با اشاره به سخنان اخير اوباما و نتانياهو در كنگره و ايپك تصريح كرد، مذاكره با صهيونيست ها بيهوده است و مقاومت مسلحانه تنها راه مقابله با اشغالگري است.
وي افزود، هنگامي كه نتانياهو درباره موشك هاي حماس و حزب الله در كنگره سخنراني مي كرد ترس و نگراني در چشمانش موج مي زد.
سيد حسن نصرالله گفت، خصومت هاي آمريكا عليه حزب الله تازگي ندارد و بدگويي هاي اين كشور عليه حزب الله براي ما افتخار است.
وي اظهار داشت، اين مكتب امام خميني(ره) است كه مي فرمايند «هرگاه شيطان به مدح و ثناي تو برخاست بترس».
دبير كل حزب الله گفت، همه جهانيان مي دانند كه آمريكايي ها كه از ترور و خشونت و بمب گذاري حرف مي زنند و ديگران را متهم مي كنند خود سردمدار ترورهاي سياسي در جهان هستند.
سيدحسن نصرالله گفت، آمريكا مي خواهد انقلاب هاي مردمي در منطقه را به نفع خود مصادره كند و مردم انقلابي بايد هوشيار باشند كه به دام توطئه هاي آمريكا نيفتند.
وي همچنين در مورد علت تأخير در تشكيل دولت لبنان گفت، گروه 14 مارس مسئول اصلي تأخير در تشكيل دولت است و با ايجاد اختلاف و كارشكني سعي مي كند دولت تشكيل نشود در حالي كه حزب الله از طرفداران تشكيل دولت در اسرع وقت است و از همه احزاب و گروه ها مي خواهد براي تشكيل دولت تلاش كنند.
وي تأكيد كرد، برخلاف خواسته آمريكا و جريان 14مارس كه به دنبال تشكيل دوستي تكنوكرات هستند ما معتقديم كه دولت آينده لبنان بايد دوستي مستحكم و يا دولت وحدت ملي باشد.
دبير كل حزب الله لبنان گفت، ما نه از اوباما و نه از نتانياهو و ناوگان هايشان نمي ترسيم و موشك هاي مقاومت براي دفاع از آبرو و كرامت لبنان است.

 



بازگشايي دائمي مرز رفح خوشحالي فلسطيني ها ، خشم اسرائيلي ها

سرويس خارجي-
اعلام بازگشايي دايم گذرگاه رفح از سوي مصر و رفع محاصره اين منطقه از امروز خوشحالي فلسطيني ها و خشم و نگراني آمريكا و اسرائيل را به دنبال داشت.
تصميم دولت قاهره براي بازگشايي دايم گذرگاه رفح و تسهيل رفت وآمد شهروندان فلسطيني از اين منطقه موجي از شادي و شعف در بين فلسطيني ها به وجود آورد.
صدها فلسطيني در دو سوي اين گذرگاه مشتاقانه در انتظار بازگشايي شدند و از دولت مصر به دليل اين اقدام قدرداني كردند.
مردم فلسطين اين اقدام را در راستاي مقاومت در مقابل رژيم هاي استكباري ارزيابي كردند.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه اين اقدام يك تصميم شجاعانه در جهت لغو محاصره نوار غزه است و نشانگر روحيه انقلابي مصر و عمق مناسبات برادرانه ميان ملت هاي فلسطين و مصر است.
ديگر گروه هاي فلسطيني نيز از اقدام دولت قاهره استقبال و آن را در راستاي تعميق روابط مصر و فلسطين ارزيابي كردند.
سازمان كنفرانس اسلامي نيز از تصميم مصر براي بازگشايي گذرگاه مرزي رفح قدرداني كرد.
همچنين اتحاديه اروپا از اين تصميم استقبال كرد و از تمديد دوره فعاليت هيئت امدادرساني خود در گذرگاه رفح خبر داد.
اين در حالي است كه مقامات رژيم صهيونيستي ضمن ابراز خشم از تصميم دولت مصر اظهار داشتند كه اجازه اين كار را نخواهند داد.
مقامات آمريكا نيز از اين اقدام ابراز نگراني كردند و افزودند اين بازگشايي بايد از قاچاق اسلحه ممانعت كند.
گفتني است براساس دستورالعمل مقامات مصر گذرگاه رفح از امروز به صورت دايمي بازگشايي مي شود و ساعات كار اين گذرگاه از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر به جز روزهاي جمعه خواهد بود.
براساس اين دستورالعمل مسافران زن و كودكان زير 18 سال بدون هماهنگي قبلي با مقامات مصري مي توانند از طريق اين گذرگاه از نوار غزه خارج و يا وارد شوند. همچنين به همه كساني كه داراي مجوزهاي اقامت و يا فعال در شركت هاي معتبر نقل و انتقال تجهيزات پزشكي هستند، دانشجويان و اصحاب سرمايه كه سن شان بيش از 40 سال است - البته به جز كساني كه ممنوع السفر هستند - اجازه داده خواهد شد بدون هماهنگي قبلي از گذرگاه رفح وارد مصر شوند.
درباره عبور شخصيت هاي سياسي منابع مصري اعلام كرده اند كه درباره اين موضوع بعدا وزارت خارجه تصميماتي را خواهد گرفت.
برپايه اين گزارش در همه حالت ها مسافر بايد داراي پاسپورت فلسطيني باشد.

 



يورش پليس جمهوري آذربايجان به برگزاركنندگان بزرگداشت حضرت فاطمه(س)

نيروهاي امنيتي جمهوري آذربايجان با حمله به مراسم بزرگداشت حضرت زهرا(س) در باكو تعدادي از آنان را پس از بازداشت به نقطه نامعلومي منتقل كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از فعالان اسلامگراي آذري، پليس شهر باكو، پايتخت جمهوري آذربايجان در اقدامي تعجب برانگيز مراسم جمعي از بانوان مسلمان اين كشور را كه در پارك ساحلي پايتخت و براي گراميداشت سالروز تولد حضرت زهرا(س) برگزار شده بود مورد هجوم قرار داد.
بانوان محجبه آذري كه در اقدامي مسالمت آميز و نمادين با حضور در پارك ساحلي باكو ضمن اهداي شاخه گل و بروشورهايي درباره شخصيت حضرت فاطمه(س) سعي در بزرگداشت سالروز ولادت آن حضرت را داشتند با خشونت پليس مواجه شدند.پليس و نيروهاي امنيتي ضمن هجوم به سمت زنان محجبه اي كه شاخه هاي گل در دست داشتند تلاش كردند آنان را از پارك ساحلي دور كرده و مانع از اهداي گل توسط آنان شوند كه در اين زمان همسران بانوان محجبه و نيز برخي رهگذران به اقدام غيراخلاقي پليس در حمله به زنان مسلمان اعتراض كردند كه پليس با توسل به زور و بازداشت تعدادي از آنان فضاي عمومي پارك ساحلي را متشنج كرد.
گفتني است اكثريت قاطع مردم جمهوري آذربايجان مسلمان شيعه و دوستدار اهل بيت هستند.

 



درگيري هاي خونين مقابل پارلمان گرجستان

ادامه تظاهرات ضد دولتي در گرجستان دو كشته و 37 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، ادامه تظاهرات ضد دولتي در «تفليس» گرجستان و گسترش آن به سرتاسر پايتخت نگراني «ميخائيل ساكاشويلي»، رئيس جمهور غربگراي اين كشور را دوچندان كرده است.
خبرگزاري «رويتر» با انتشار اين خبر نوشت، پليس ضد شورش براي متفرق كردن تظاهركنندگاني كه خواستار بركناري حاكمان اين كشور هستند، به محل تجمع آنها مقابل پارلمان اين كشور يورش برده و اقدام به پراكندن آنها كردند.
اين گزارش مي افزايد، پس از حمله پليس به تظاهركنندگاني كه بعضا به چوب و چماق مسلح بودند، دو نفر از مردم كشته و 37 نفر نيز مجروح شدند. شمار زيادي از مخالفان نيز بازداشت شدند.

 



رژه اقتدار در خيابان هاي بغداد عليه اشغالگران آمريكايي

هزاران نفر از مردم عراق با برگزاري تظاهرات و رژه در خيابان هاي بغداد، تهديد كردند كه در صورت خارج نشدن نيروهاي آمريكايي از عراق در موعد مقرر، درهاي جهنم را به روي آنان خواهند گشود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، هزاران عراقي پنجشنبه در خيابان هاي شهرك «صدر» بغداد رژه رفتند. اين رژه به دعوت جريان «صدر» تحت رهبري «مقتدا صدر» برگزار شد؛ جريان صدر اعلام كرد اين رژه در مخالفت با حضور نيروهاي آمريكايي در عراق و در اعتراض به درخواست برخي مقامات عراقي براي تمديد اين حضور، برگزار شد. در رژه مذكور، جوانان و زنان در صفوف منظم راهپيمايي كردند و يادآور رژه رزمندگان حزب الله لبنان در بيروت بود.«طلال سعدي»، يكي از رهبران جريان صدر، به شبكه «العالم» گفت: مردم عراق با ماندن نيروهاي آمريكايي در عراق تحت هر نامي، مخالف هستند و اگر اين نيروها در تاريخ تعيين شده از كشور خارج نشوند، درهاي جهنم بار ديگر به روي آنها باز خواهد شد. به گفته سعدي، رژه روز پنجشنبه اين پيام را براي سران واشنگتن داشت كه اقشار مختلف عراق با ماندن نيروهاي آمريكايي مخالف هستند. وي تأكيد كرد: ما با ماندن حدود 30 هزار نظامي به بهانه حمايت از سفارت آمريكا در بغداد و كنسولگري هاي آمريكا در عراق مخالف هستيم.
طبق قرارداد امنيتي بغداد- واشنگتن، كه در سال 2008 بين طرفين امضا شده است، آمريكا موظف است همه نيروهاي خود را تا پايان سال جاري ميلادي (11 دي) از عراق خارج كند.
در رژه و تظاهرات پنجشنبه كه جمع كثيري از روحانيون و طلاب علوم ديني حوزه هاي علميه عراق نيز در آن حضور داشتند، تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي «نه نه آمريكا»، «آمريكا گورت را گم كن»، «عراق اشغال نمي خواهد»، «لبيك يا زهرا» و «لبيك يا مهدي»، انزجار خود را از ادامه حضور نظاميان آمريكايي در خاك عراق نشان دادند.
طرفداران جريان صدر عراق با در دست گرفتن پلاكاردهايي تاكيد كردند كه منتظر فرمان حوزه علميه نجف اشرف و «مقتدا صدر» هستند، تا مبارزه مسلحانه خود را با نيروهاي آمريكايي آغاز كنند و تأكيد كردند كه اين مبارزه تا خروج كامل آمريكايي ها از خاك عراق ادامه خواهد داشت.
ساير رويدادها
¤ «علي الامي»، رئيس هيئت بعثي زدايي از ادارات عراق، توسط افراد ناشناس ترور شد.
¤ «اياد علاوي» رهبر فهرست العراقيه، با انتقاد از حمايت مقامات بغداد از مردم مظلوم بحرين، گفت: مهمترين چيز براي من، رضايت آل سعود (عربستان) از من است.
¤ «جلال طالباني»، رئيس جمهوري عراق، پس از سپري كردن دوران معاينات پزشكي خود در آمريكا، به بغداد برگشت.
¤ به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس، 15 فروند موشك كاتيوشا بامداد ديروز به يك پايگاه نظاميان آمريكايي مستقر در غرب شهر «بابل» عراق اصابت كرد. در مورد تلفات و يا خسارات احتمالي اين حمله گزارشي نرسيده است.

 



توافق سران آمريكا و فرانسه در اجلاس گروه 8 قذافي بايد برود

روساي جمهور آمريكا و فرانسه در حاشيه اجلاس گروه 8 اعلام كردند حملات نظامي ناتو به ليبي تا سرنگوني رژيم ديكتاتوري اين كشور ادامه مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «باراك اوباما» و «نيكلا ساركوزي» طي يك نشست خبري مشترك در حاشيه اجلاس گروه 8 در فرانسه، اعلام كردند حملات ناتو در ليبي تا سرنگوني «معمر قذافي» ادامه مي يابد. اوباما در اين نشست گفت كه كشورهاي غربي تاكنون موفقيت هايي در ليبي كسب كرده اند.
وي تصريح كرد: ما (ناتو) بايد ماموريت را به پايان برسانيم. ساركوزي نيز گفت، قذافي بايد برود و مردم ليبي مستحق يك آينده «دموكراتيك» هستند.
به اعتقاد كارشناسان، آمريكا و اتحاديه اروپا قصد دارند تحولات كشورهاي ليبي، مصر، تونس و يمن را در راستاي منافع خود مديريت كنند. كشورهاي غربي تاكنون حاميان اصلي ديكتاتورهاي خاورميانه بوده اند.
حمله هوايي به طرابلس
هواپيماهاي ناتو ديروز حداقل با پنج بمب، مناطقي را در «باب العزيزيه» (مركز طرابلس) هدف قرار دادند. به گفته شاهدان، در پي اين حمله دود غليظي فضاي منطقه را پوشاند. در ارتباط با شمار تلفات احتمالي اين حمله گزارشي نرسيده است. گردان هاي قذافي نيز با گلوله هاي توپ و موشك «گراد» مناطقي از شهرهاي «نالوت» و «الزنتان» را هدف قرار دادند.

 



36 كشته و 56 مجروح در حمله تروريستي به پاسگاه پليس پاكستان

حمله انتحاري يك شبه نظامي طالبان به يك پاسگاه پليس در شمال غرب پاكستان، 36 كشته 56 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، يك عامل تروريستي طالبان پنجشنبه با هدايت وانت حامل 450 كيلوگرم مواد منفجره به سمت ساختمان پليس شهر «هانگو» در شمال غرب پاكستان، آن را منفجر كرد. به گفته منابع پليس پاكستان، فرد انتحاري مذكور نتوانست خود را به ساختمان نزديك كند و زماني كه با مانع مواجه شد، خودرو خود را منفجر كرد. اين انفجار 36 كشته برجاي گذاشت. شدت انفجار به حدي بود كه حفره اي به قطر سه متر و عمق دو و نيم متر ايجاد كرد و به انهدام و تخريب 15 فروشگاه منجر شد. براساس گزارشات رسمي، 56 نفر نيز براثر اين انفجار زخمي شدند. اغلب كشته شدگان و مجروحان اين حادثه، از نيروهاي پليس پاكستان هستند. «احسان الله احسان»، سخنگوي شاخه اصلي طالبان پاكستان، طي تماسي با خبرگزاري فرانسه، مسئوليت اين انفجار را برعهده گرفت و وعده حملات بزرگتر را داد.
كلينتون در اسلام آباد
به گزارش واحد مركزي خبر، «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا، به پاكستان رفت و ديروز با مقامات اين كشور در اسلام آباد ديدار و گفت وگو كرد. وي ديروز پس از ديدار با «آصف علي زرداري»، رئيس جمهور پاكستان، به خبرنگاران گفت: هرگونه پيشرفتي براي استقرار صلح در افغانستان، نيازمند كمك پاكستان است و اسلام آباد بايد بخشي از روند صلح در افغانستان باشد، و در غير اين صورت، تلاش ها در اين زمينه، با موفقيت روبه رو نخواهد شد.

 



تظاهركنندگان مصري : عوامل رژيم مبارك را پاكسازي كنيد

هزاران نفر از مردم مصر در دومين جمعه خشم در قاهره و تمامي استان هاي اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين تظاهرات به دعوت 21 گروه سياسي مصري از جمله جنبش ملي تغيير، الكفايه، ششم آوريل و 25 ژانويه در ميدان التحرير قاهره و ساير شهرهاي اين كشور برگزار شد.
در اين تظاهرات كه در اعتراض به سيطره شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر بر تصميم گيري هاي سياسي اين كشور برگزار شد، تظاهركنندگان مصري خواستار تسريع در روند محاكمه حسني مبارك و پاكسازي كشور از عناصر وابسته به رژيم سابق شدند. بر پايه اين گزارش، تظاهركنندگان همچنين خواستار تهيه قانون اساسي جديد، پيش از برگزاري انتخابات پارلماني شدند. از سوي ديگر، دادگاه جنايي قاهره، «احمد المغربي» وزير سابق مسكن را به دليل فساد مالي و سوءاستفاده از مقامش، به 5 سال زندان و پرداخت 72 ميليون لير مصري محكوم كرد.

 



قاتل مسلمانان بوسني پس از 16 سال بازداشت شد

«راتكو ملاديچ» معروف به قصاب بوسني پس از 16 سال فرار، دستگير و زنداني شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «بوريس تاديچ» رئيس جمهور صربستان، در يك كنفرانس خبري اعلام كرد: اتكو ملاديچ، از فرماندهان اصلي صرب ها كه نامش درصدر فهرست افراد تحت تعقيب مظنون به ارتكاب جرايم جنگي است را، دستگير و زنداني كرديم. ملاديچ، كه فرمانده نظامي صرب هاي بوسني در جريان جنگ سال هاي 1992 تا 1995 ميلادي بود به دليل محاصره سارايوو در اين سال ها و كشتار هزاران مسلمان بوسنيايي در سربرنيتسا تحت تعقيب دادگاه بين المللي جرايم جنگي قرار داشت و در استان «ويوودينا» در شمال صربستان دستگير شد. دولت صربستان اين موضوع را كه رغبتي براي دستگيري قصاب بوسني نداشته است رد كرد و اعلام كرد بازداشت ملاديچ در نتيجه سه سال تحقيقات ميسر شده است و اين موضوع راه را براي عضويت در اتحاديه اروپا هموار مي كند.
به گفته مقام هاي صربستاني، ملاديچ صبح پنجشنبه پس از 16 سال زندگي مخفي، در حالي كه در آپارتماني متعلق به يكي از پسرعموهايش در روستاي «لازارفو» در شمال شرق اين كشور به سر مي برد، دستگير شد.
ملاديچ در ارتباط با كشتار حدود 7500 مسلمان بوسنيايي در سال 1955 در سربرنيتسا، به جرم نسل كشي محاكمه خواهد شد. اين در حالي است كه حكم كيفرخواست ملاديچ در سال 1995 صادر شده بود، اما تا زماني كه «اسلوبودان ميلوسويچ»، از رياست جمهوري يوگسلاوي سابق بركنار نشده بود (تا سال 2000 ميلادي) قصاب بوسني، آشكارا در صربستان زندگي مي كرد و از ارتش مستمري دريافت مي كرد.
براساس اين گزارش، مقامات صربستان قصد دارند، ملاديچ را به دادگاه جنايات جنگي در لاهه مسترد كنند، اما وكلاي قصاب بوسني اعلام كردند كه جلسه دادگاه تا زمان انجام معاينات پزشكي متوقف شده است.
كشور صربستان كه به شدت براي دستگيري قصاب بوسني تحت فشار افكار عمومي قرار داشت، بالاخره روز پنجشنبه، تصاويري از ملاديچ را در حالي كه كلاه بيسبال به سر داشت را نشان داد.به نوشته پايگاه خبري «ب92»، سرانجام دولت صربستان از طريق همسر ملاديچ، قصاب بوسني را در حالي كه با مدارك جعلي به زندگي روزانه خود مشغول بود، شناسايي و دستگير كردند.
برپايه اين گزارش، سرانجام با دستگيري ملاديچ، پرونده يكي از مخوف ترين چهره هاي معاصر تاريخ اروپا، بسته و زمينه براي محاكمه وي آماده شده است.
ملاديچ، از جمله فرماندهان سنگدل و قسي القلب صرب ها در جريان جنگ هاي داخلي با مسلمانان بود كه در كمال خونسردي و طي يك روز هزاران نفر از اسيران مسلمان ساكن در اردوگاه سربرنيتسا را قتل عام كرد.

 



افشاگري خبرگزاري شين هوا اسرائيل براي سركوب قيام هاي منطقه خرابكار تربيت مي كند

رژيم صهيونيستي براي انجام عمليات خرابكارانه در كشورهاي عربي و اسلامي و سركوب قيام هاي مردمي در اين كشورها نيروهاي چندمليتي را آموزش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از خبرگزاري رسمي چين(شين هوا) نيروهاي ويژه امنيتي اسرائيل در صحراي اشغالي نقب اقدام به آموزش نيروهايي از 17 كشور جهان به ويژه كشورهاي اروپايي براي عمليات خرابكارانه در كشورهاي اسلامي مي كند.
كلاس هاي آموزشي اين نيروهاي چندمليتي كوتاه مدت است و پس از آموزش اين نيروها، عده ديگري جايگزين اين افراد مي شوند. هدف از آموزش اين نيروهاي ويژه مقابله با انقلاب هاي مردمي در كشورهاي منطقه عنوان شده است.
اين نيروها كه از 17 كشور مختلف هستند با پوشيدن لباس هاي عربي و دور بودن از چشم خبرنگاران و رسانه ها خود را مخفي مي سازند.

 



فرماندهي سركوب مخالفان آل خليفه را سفير آمريكا برعهده دارد

سرويس خارجي-
فعال سياسي بحريني اظهار داشت، سفير آمريكا در منامه فرماندهي سركوبگران در بحرين را برعهده دارد.
«كريم المحروش» فعال سياسي بحريني در گفت وگو با شبكه خبري العالم تأكيد كرد، سفير آمريكا در منامه نيروهاي اشغالگر سعودي و ساير كشورها در بحرين را براي سركوب انقلاب مردمي فرماندهي مي كند.
وي افزود، آنچه در بحرين روي مي دهد تحت نظارت بين المللي و با اهداف خاصي انجام مي شود كه يكي از آنها سركوب انقلاب مردمي و متوقف كردن آن است تا به اين وسيله خاندان آل خليفه به نوعي نمادي براي حاكمان كشورهاي حوزه خليج فارس تبديل شود. در همين رابطه روزنامه انگليسي ديلي تلگراف نيز از همدستي رياض و لندن در سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين پرده برداشت.
اين روزنامه گزارشي درباره اعتراف دولت انگليس مبني بر نقش نيروهاي انگليسي در آموزش نيروهاي گارد ملي سعودي كه با هدف سركوب اعتراضات مردم بحرين وارد اين كشور شده اند منتشر كرد.
ديلي تلگراف افزود، اعتراف وزارت دفاع انگليس مبني بر اينكه نيروهاي سعودي كه وارد خاك بحرين شده اند توسط نيروهاي انگليسي آموزش داده شده اند رفتارهاي متناقض غرب در زمينه حقوق بشر را ثابت مي كند.
اين روزنامه همچنين افشا كرد كه يك تيم بزرگ انگليسي ويژه آموزش نظامي در عربستان حضور دارد كه به طور سري اقدام به آموزش نيروهاي سعودي براي مقابله با تظاهركنندگان مي كند.
گفتني است نيك هاروي، وزير نيروهاي مسلح انگليس در پاسخي مكتوب به نمايندگان پارلمان انگليس كه او را استيضاح كرده اند گفت: دولت انگليس نمي تواند احتمال مشاركت نيروهاي عربستاني آموزش ديده توسط انگليس در عمليات سركوب مردم بحرين را رد كند.وي افزود: وزارت دفاع انگليس رابطه گسترده و نزديكي با عربستان در چارچوب حمايت از اهداف سياست خارجي انگليس دارد و اين رابطه در برگيرنده آموزش نيروهاي گارد ملي عربستان توسط نيروهاي انگليسي است.
اين وزير انگليسي اذعان كرد: ممكن است برخي از نيروهاي گارد ملي عربستان كه در بحرين حضور دارند توسط نيروهاي نظامي انگليس آموزش ديده باشند.
از سوي ديگر، شبكه خبري العالم به نقل از كارشناسان اروپايي اعلام كرد كه عربستان به دليل دخالت نظامي در بحرين بر روي آتشفشاني از خشم و نگراني قرار دارد كه هر لحظه ممكن است زير پاي خاندان حاكم منفجر شود.
العالم افزود، تظاهرات و اعتراضات مردمي در شهرهاي مختلف عربستان عليه دخالت نظامي اين كشور در بحرين ادامه دارد و مردم عربستان علاوه بر محكوميت دخالت عربستان در بحرين خواستار انجام اصلاحات سياسي و اقتصادي در كشور خودشان شده اند.
اين در حالي است كه خاندان آل سعود در همدستي با خاندان آل خليفه و براي سركوب و تحقير بيشتر مردم اين كشور پرچم شوراي همكاري خليج فارس را به جاي پرچم بحرين در مرزهاي اين كشور به اهتزاز درآورده است.
در همين رابطه نيروهاي اشغالگر سعودي با پشتيباني ده ها دستگاه خودروي نظامي رژيم آل خليفه به چندين روستا و چندين منطقه در منامه يورش بردند تا جلو تظاهرات بحريني ها را در اعتراض به حكم هاي صادره و زندان عليه معترضان بگيرند.
دادگاه بحرين چندين حكم زندان بين دو تا چهار سال حبس را براي 14 نفر از بازداشت شدگان به اتهام شركت در تظاهرات صادر كرد.
مردم بحرين اعلام كردند كه همچنان به تظاهرات خود ادامه خواهند داد و تا سرنگوني رژيم حاكم دست از مبارزه و مقاومت برنخواهند داشت.
جوانان بحريني در اعتراض به سركوب هاي اخير مزدوران آل خليفه شعارهايي بر روي ديوارهاي شهر نوشتند كه اين شعارها حاوي پيام صلح جويي و وطن پرستي اين جوانان غيور است.جوانان بحرين از مردم خواستند با شركت در تظاهرات روز جمعه اعتراض خود را به حكم هاي صادر شده ظالمانه اعدام عليه مخالفان اعلام كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14