(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 خرداد 1390- شماره 19937

حديث دشت عشق
آغاز مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا نماينده ايران به دنبال قهرماني مجدد
اخبار كوتاه از فوتبال
دووميداني جايزه بزرگ آسيا دوندگان ايران صاحب 5 مدال طلا ، نقره و برنز شدند
مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان به پايان رسيد درخشش نمايندگان ايران و كره جنوبي
انتظارها براي فينال اروپا به سر رسيد
منچستريونايتد- بارسلونا ؛ كداميك به چهارمين قهرماني مي رسند؟
19 بازيكن در مرحله دوم اردوي تيم ملي حضور دارند 8 بازيكن ذوب آهن در اردوي تيم ملي فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «علي باقري»
شهيد بي مزار
روستازاده اي كه در ميانه هاي ماه مرداد سال چهل و دو در محله پزوه خوراسگان اصفهان چشم به جهان گشود. اولين گام حضور او زير يك سقف فقيرانه بود.
اين خانواده سال هاي كودكي علي را فقط در يك اتاق اما اتاقي كه رونقي از صفا داشت گذراند و علي به درس علاقمند بود تا جايي كه تحصيل كرد، توفيق خود را در دانش آموزي نشان داد و در نوجواني به دليل شرايط اقتصادي خانواده درس را به صورت شبانه ادامه داد. بعد از تحصيلات در دوره ابتدايي و دوره راهنمايي و در ادامه تحصيل به كار پرداخت. روزها با خشت زني و سپس به آهنگري پرداخت.
جوانمردي خويش را در زورخانه و با ورزش باستاني تمرين كرد و مشق آن را در جبهه هاي غرب و جنوب ادامه داد و به اوج رسانيد. در پيدايش انقلاب اسلامي فعاليت او همچون هزاران جوان حزب اللهي بود، او انقلاب را از همان ابتدا به شكل شبانه روزي پاسداري كرد و تا به انتها ادامه داد.
همسرش، خواهر همرزم شهيدش بود و دختردايي او نيز بوده است. او در وصف همسرش چنين مي گويد: فكر و تصورش را هم نمي كردم، تو به من اميدي دوباره بخشيدي، زينب گونه استقامت كردي و از رفتن شوهرت به جبهه جلوگيري نكردي، تو ملائكه اي بودي در اين دنيا براي من، تو فرشته نجات من شدي، تو عمري دوباره به من دادي تا بتوانم اسلام را بيشتر بشناسم...
علي پس از شصت و هفت ماه، رزم بي امان، شهادت را در آغوش كشيد. از علي حتي مزاري باقي نمانده است. اما چه حاجت كه علي آنقدر بزرگ بود كه در يادها بماند چه كسي مي تواند نمازهاي او را، پاكدامني و اخلاص او را فراموش كند.
«در روز چهارم دي ماه، سال شصت و پنج درهاي آسمان به روي سردار علي باقري، گشوده شد تا او نيز به كاروان عاشقان حسين(ع) بپيوندد.

 



آغاز مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي آسيا نماينده ايران به دنبال قهرماني مجدد

مهمترين تورنمنت باشگاهي بسكتبال آسيا در حالي از امروز آغاز مي شود كه قهرماني مهرام مي تواند موجب تداوم استيلاي قهرماني ايران در اين رقابتها شود.
دهوك عراق، دانشگاه اردن، دراگونز مالزي، اسمارت گيلاس فيليپين و الاتحاد عربستان، الرياضي لبنان، الريان قطر، الجلا سوريه و الشباب امارات تيم هايي هستند كه در كنار مهرام ايران برگزاركننده بيست و دومين دوره رقابتهاي بسكتبال باشگاههاي آسيا خواهند بود. شهر مانيل از امروز شاهد برگزاري رقابت ميان اين 10 تيم خواهد بود تا مشخص شود پس از كش و قوس 10روزه صاحب جام 2011 چه تيمي است و از چه كشوري؟
اين جام در چهار دوره اخير توسط بازيكنان صباباتري (صبامهر) و مهرام فتح شد و اين بار باز هم نوبت مهرام است تا بسكتبال ايران را براي پنجمين بار متوالي صاحب جام قهرماني كنند تا از اين حيث بسكتبال ايران سرآمد ديگر كشورهاي آسيايي شود و استيلاي قهرماني هاي متوالي ايران ادامه يابد.
تا پيش از دوره گذشته مسابقات بسكتبال باشگاههاي آسيا نمايندگان فيليپين 4 بار و بيشتر از ديگر آسيايي ها جام قهرماني باشگاههاي آسيا را بالاي سر برده بودند اما قهرماني مهرام در رقابتهاي 2010 قطر باعث برابر شدن شرايط قهرماني هاي ايران با اين كشور شرق آسيايي شد. بسكتبال ايران اميد زيادي دارد تا به واسطه قهرماني دوباره مهرام و يك پله صعود، به تنهايي در جايگاه برترين تيم آسيا قرار بگيرد و همين مسئله از حالا نگراني هاي نماينده فيليپين را موجب شده است.
گروه بندي 10 تيم شركت كننده در بيست و دومين دوره مسابقات بسكتبال باشگاههاي آسيا و برنامه ديدارهاي مهرام به شرح زير است:
گروه: A دهوك عراق، دانشگاه اردن، دراگونز مالزي، اسمارت گيلاس فيليپين و الاتحاد عربستان.
گروه: B مهرام ايران، الرياضي لبنان، الريان قطر، الجلا سوريه و الشباب امارات
شنبه 7/3/90
¤ الجلا سوريه- مهرام ايران (ساعت 30:12)
يكشنبه 8/3/90
¤ مهرام ايران- الشباب امارات (ساعت 30:16)
دوشنبه 9/3/90
¤ الرياضي لبنان- مهرام ايران (ساعت 30:14)
سه شنبه 10/3/90
- مهرام در اين روز با قرعه استراحت روبه رو است.
چهارشنبه 11/3/90
¤ مهرام ايران- الريان قطر
در پايان ديدارهاي مرحله مقدماتي چهار تيم برتر هر گروه راهي مرحله دوم مسابقات مي شوند. تيم پنجم هر گروه برگزاركننده ديدارهاي تعيين كننده رده هاي نهم و دهم خواهند بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سقف قرارداد در باشگاه سپاهان رعايت نشد
رئيس هيات مديره سپاهان اعلام كرد كه اين باشگاه در فصل گذشته سقف قرارداد را رعايت نكرده است.غلامحسين حسيني كه حضور تعدادي از نمايندگان رسانه هاي ورزشي را در اصفهان مغتنم شمرده بود در يك نشست خبري اظهارداشت: متاسفانه در فوتبال شفاف سازي نداريم اما واقعيت اين است كه فصل گذشته در سپاهان قانون سقف قراردادها رعايت نشده است. البته به غير از سپاهان، باشگاه هاي زيادي بودند كه اين قانون را رعايت نكردند. وي با تاكيد بر اينكه اين سقف مساوات است اما فرمول براي بستن قراردادها عامل عدالت است، افزود: برخي از دوستان مي گويند سپاهان در اين بخش پيشتاز است اما تاكيد مي كنم تيم ها و باشگاه هاي ديگر بودند كه از ما جلوتر هستند.
غلام پيرواني با نفت قرارداد بست
غلام حسين پيرواني قراردادش با تيم فوتبال نفت آبادان را تمديد كرد.
سرمربي تيم فوتبال نفت آبادان اظهار كرد: من قراردادم را با تيم نفت بسته و تمام كردم و قطعا سال آينده در اين تيم هستم. پيرواني در پاسخ به اين پرسش كه باتوجه به اين كه فجرسپاسي به ليگ برتر صعود كرده آيا احتمال حضور شما در اين تيم وجود دارد؟ گفت: بسيار خوشحال شدم كه اين تيم به ليگ برتر صعود كرد ولي من قراردادم را با تيم نفت بسته و تمام كردم و قطعا سال آينده در اين تيم هستم. 11 سال در تيم فجر بودم و فكر مي كنم كه دين خود را به اين تيم ادا كردم.
نامه خداحافظي سرپرست تيم اميد به افشارزاده و كفاشيان
سرپرست تيم فوتبال اميد گفت: به دليل تاملات روحي از درگذشت ناصر حجازي نمي توانم در تيم اميد باقي بمانم. اصغر حاجيلو با بيان اينكه نامه خداحافظي خود از تيم اميد را براي كميته ملي المپيك و فدراسيون فوتبال ارسال كرده، اظهار داشت: روز گذشته فكسي براي بهرام افشارزاده دبير كميته ملي المپيك، علي كفاشيان رئيس فدراسيون و محمد نبي دبير فدراسيون ارسال كردم و بابت محبتي كه به من براي واگذاري اين پست داشتند، تشكر و گفتم كه به دليل تاثرات روحي از درگذشت ناصر حجازي نمي توانم به سرپرستي در تيم اميد ادامه دهم. سرپرستي تيم اميد بايد بر عهده كسي باشد كه روحيه داشته باشد نه من كه اكنون شرايط خوبي ندارم.
برگزاري مراسم ترحيم حجازي
مراسم ترحيم ناصر حجازي اسطوره فوتبال كشورمان روز گذشته با حضور هزاران نفر از علاقمندان او در مسجد جامع شهرك قدس برگزار شد. حضور انبوه جمعيت در مسجد جامع شهرك غرب يادآور اين نكته بود كه دروازه بان اسبق تيم ملي و باشگاه استقلال تهران جايگاه ويژه اي نزد علاقه مندانش دارد.از علي پروين و دايي گرفته تا بسياري از بازيكنان جوان اين روزهاي فوتبال، چهره هاي سرشناس حاضر در مسجد جامع بودند.
اعلام شرايط استان قم براي واگذاري باشگاه صبا
استان قم براي واگذاري باشگاه صبا شرايطش را اعلام كرد.عباس جهان بين مديركل تربيت بدني استان قم و سرپرست جديد باشگاه صبا اظهار داشت: با توجه به محدوديت هايي كه از نظر قانوني در بودجه وجود دارد و دولت نمي تواند براي باشگاه ها هزينه كند به دنبال جذب حاميان مالي ماندگار براي صباي قم هستيم. وي ادامه داد: شرط اصلي استان براي واگذاري تيم صبا اين است كه تيم با نام قم در رقابت ها شركت كند و از داخل استان خارج نشود و تمرينات و بازي اين تيم در استان قم انجام شود.
مديركل تربيت بدني قم تاكيد كرد: اگر شرايط براي واگذاري امتياز باشگاه صبا فراهم نشود استانداري با حمايت شركت هاي خصوصي كه به عنوان حامي مالي با ما همكاري مي كنند باشگاه صباي قم را اداره خواهد كرد.
كفاشيان به زوريخ رفت
رئيس فدراسيون فوتبال براي حضور در كنگره و انتخابات فيفا راهي زوريخ شد. علي كفاشيان صبح پنجشنبه هفته گذشته براي حضور در كنگره و انتخابات فيفا و همچنين حضور در جلسات كميته فوتسال فيفا راهي زوريخ شد. انتخابات فيفا روز چهارشنبه 11 خرداد برگزار مي شود و پيش از آن نيز كفاشيان در جلسات كميته فوتسال شركت مي كند.
سرمربي سايپا اين هفته مشخص مي شود
مدير ارتباطات باشگاه سايپا گفت: سرمربي تيم فوتبال باشگاه سايپا هفته جاري انتخاب و معرفي خواهد شد. بابائيان در مورد شايعه سرمربيگري صمد مرفاوي و فيروز كريمي در سايپا اظهار داشت: چنين اخباري صحت ندارد و تمام اين گزينه هاي مطرح شده گمانه زني رسانه اي است. سرمربي قطعي تيم فوتبال سايپا هفته آينده انتخاب و معرفي خواهد شد.
آگيره سرمربي جديد تيم ملي عربستان
فدراسيون فوتبال عربستان با خاوير آگيره مكزيكي، سرمربي تيم رئال ساراگوسا به توافق رسيد.
خاوير آگيره از بهترين مربيان قاره آمريكاي جنوبي به شمار مي آيد و در جام جهاني 2010 آفريقا سرمربيگري تيم ملي مكزيك را بر عهده داشت .

 



دووميداني جايزه بزرگ آسيا دوندگان ايران صاحب 5 مدال طلا ، نقره و برنز شدند

دومين مرحله از رقابتهاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا در چين با كسب دو مدال طلا، دو نقره و يك برنز به پايان رسيد.
مرحله دوم رقابتهاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا پنجشنبه شب در ايالت «كوول ژيانگ» چين و در 9 ماده مردان و 10 ماده زنان برگزار شد كه طي آن نمايندگان كشورمان موفق به كسب دو مدال طلا، دو نقره و يك برنز شدند. در اين روز از مسابقات، سجاد مرادي دونده دوي 800 متر كشورمان موفق شد با زمان يك دقيقه و 47 ثانيه و 95 صدم ثانيه در مرحله دوم هم مدال طلا را از آن خود كرده و ركورد بهتري را نسبت به مرحله اول براي خود ثبت كند. امير مرادي به دليل آسيب ديدگي از دور مسابقات انصراف داد.
دومين طلاي ايران در مرحله دوم مسابقات جايزه بزرگ آسيا، از آن سجاد هاشمي آهنگري شد. هاشمي در اين مرحله با ثبت ركورد 46 ثانيه و 76 صدم ثانيه در ماده 400 متر مدال برنز خود را به طلا ارتقا داد. رضا بوعذار هم در همين ماده به مقام پنجم رسيد.
محمود صميمي در ماده پرتاب ديسك اين بار نشان برنز مرحله اول خود را به مدال نقره ارتقا داد و محمد صميمي به كسب گردن آويز برنز قناعت كرد. محمد صميمي در مرحله اول اين مسابقات مدال طلا را از آن خود كرده بود. روح الله عسگري در دوي 110 متر با مانع با زمان 13 ثانيه و 85 صدم ثانيه دومين مدال نقره خود در اين مسابقات را بدست آورد. مرحله سوم و نهايي اين مسابقات هشتم خردادماه در ايالت «وونجيانگ» برگزار خواهد شد. دووميداني كاران شركت كننده در صورت رسيدن به ركوردهاي اعلام شده از سوي اتحاديه جهاني دووميداني، سهميه المپيك لندن را دريافت خواهند كرد.

 



مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان به پايان رسيد درخشش نمايندگان ايران و كره جنوبي

تيم هاي عربستاني و ژاپني با وجود عملكرد خوبي كه در مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا داشتند، نتوانستند اين برتري را در مرحله يك چهارم نهايي نيز حفظ كنند و تنها يك نماينده در جمع هشت تيم برتر مسابقات خواهند داشت.
مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا در حالي به اتمام رسيد كه تمامي نمايندگان كشورهاي ژاپن و عربستان توانستند به جمع 16 تيم برتر مسابقات صعود كنند و عملكردي كاملا موفق داشتند اما در مرحله يك هشتم نهايي ورق برگشت و اين تيم هاي ايراني و كره اي بودند كه گوي سبقت را از ديگر رقبا ربودند و حضوري حداكثري در جمع هشت تيم برتر رقابتها خواهند داشت.
در پايان مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا سه تيم جئونبوك موتورز، اف سي سئول و سوون سامسونگ بلووينگز از كره جنوبي به همراه ذوب آهن و سپاهان ايران، السد قطر، سرزو اوزاكاي ژاپن و الاتحاد عربستان جواز صعود به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات را بدست آوردند.
قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا روز سه شنبه 17 خردادماه در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار مي شود و هشت تيم حاضر در اين مرحله از مسابقات حريفان خود را خواهند شناخت. مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا از روز 23 شهريورماه پيگيري خواهد شد.

 



انتظارها براي فينال اروپا به سر رسيد
منچستريونايتد- بارسلونا ؛ كداميك به چهارمين قهرماني مي رسند؟

شياطين سرخ و آبي - اناري ها امشب آخرين سكانس ليگ قهرمانان اروپا را به نمايش مي گذارند.
تيم هاي فوتبال منچستريونايتد و بارسلونا در حالي فينال ليگ قهرمانان اروپا در فصل 2011-2010 را امشب (شنبه) در ورزشگاه ويمبلي لندن برگزار مي كنند كه هر دو به دنبال چهارمين قهرماني خود در اين رقابت ها هستند.
قهرمان ليگ جزيره براي اين بازي چند مصدوم دارد، اما فرگوسن برنامه هايي براي تركيب خود در بازي امشب چيده است؛ به ويژه در منطقه راست زمين جايي كه داسيلوا و اوشي در اين فصل آن را ميان خود تقسيم كرده بودند. با اين حال فابيو در بازي هاي مهم قبلي براي بازي در پست دفاع راست انتخاب شده است. انتخاب هاي مرد اسكاتلندي در ميانه زمين نشان از حضور درن فلچر و مايكل كريك دارد. در كنار آن پارك جي سونگ كه مرد اتفاق هاي بزرگ بوده ممكن است در كنار رايان گيگز و آنتونيو والنسيا هافبك هاي شياطين سرخ در ديدار فينال باشد. در خط حمله نيز بدون شك روني و هرناندز مهاجمان زهرداري براي خط دفاعي بارسلونا خواهند بود.
اما در آن سوي ميدان پپ گوآرديولا يك نگراني بزرگي دارد و آن بازي دادن به يكي از بازيكنانش در پست دفاع چپ يعني اريك آبيدال، آدريانو و مكسول است كه هر سه آن ها براي اين مسابقه آماده هستند. هر چند كه به نظر مي رسد گوارديولا از پويول در پست دفاع چپ استفاده كند و ماسكرانو در كنار پيكه زوج خط دفاعي را تشكيل دهند.
نكاتي جالب از فينال ليگ قهرمانان اروپا
¤ بارسلونا تاكنون در شش فينال حضور داشته كه سه بار قهرمان شده و در سه بازي ديگر نتيجه را به حريف خود واگذار كرد. با اين حال قهرمان اسپانيا دو فينال قبلي خود را كه هر دو در برابر تيم هاي انگليسي يعني آرسنال (2006) و منچستريونايتد (2009) بوده، فتح كرده است.
¤ نخستين جام اروپايي بارسلونا در سال 1992 در ويمبلي (كه ديدار امشب نيز در همين ورزشگاه برگزار مي شود) به دست آمد، جايي كه بارسلونايي ها يك بر صفر سامپدوريا را شكست دادند. در آن زمان گوآرديولا تنها 21 سال داشت.
¤ ليونل مسي در 12 بازي خود در اين فصل ليگ قهرمانان اروپا 11 گل به ثمر رسانده و يك گل ديگر مي تواند او را به ركورد رودفن نيستلروي برساند.
¤ اگر پويول در بازي امشب به ميدان برود، يكصدومين بازي خود را براي بارسلونا در ليگ قهرمانان انجام داده است.
¤ اگر سر آلكس فرگوسن امشب با منچستريونايتد قهرمان اروپا شود، با ركورد باب پيسلي، سرمربي پيشين ليورپول برابري خواهد كرد و توانسته سه بار پياپي پس از رسيدن به فينال قهرمان اين رقابت ها شود.
¤ ادوين فن درسار كه در پايان اين فصل بازنشسته مي شود، در صورت قهرماني شياطين سرخ مسن ترين بازيكني خواهد بود كه اين عنوان را به دست آورده و ركورد پائولو مالديني را كه در سال 2007 در حالي كه سن 38 سال و 332 روز سن داشت و با ميلان قهرمان شد را شكست خواهد داد.
¤ همانند بارسلونا، نخستين قهرماني شياطين سرخ در اروپا در ورزشگاه ومبلي و در سال 1968 به دست آمد. منچستريونايتد در آن سال بنفيكا را با نتيجه چهار بر يك شكست داد. در آن بازي بابي چارلتون، جورج بست و برايان كيد در وقت هاي اضافه سه گل براي منچستر به ثمر رساندند.
تركيب احتمالي دو تيم
منچستريونايتد (1-1-4-4): فن درسار، داسيلوا، ريو فرديناند، نمانيا ويديچ، پاتريس اورا، آنتونيو والنسيا، مايكل كريك، رايان گيگز، پارك جي سونگ، وين روني و خاوير هرناندز
بارسلونا (3-3-4): والدز، دني آلوز، جرارد پيكه، ماسكرانو، كارلوس پويول، ژاوي، بوسكتس، آندرس اينيستا، پدرو، ليونل مسي، داويد ويا.

 



19 بازيكن در مرحله دوم اردوي تيم ملي حضور دارند 8 بازيكن ذوب آهن در اردوي تيم ملي فوتبال

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان 19 بازيكن را به اردوي آماده سازي اين تيم دعوت كرد تا از روز سه شنبه مراحل آماده سازي خود را از سر گيرند.
«كارلوس كي روش» در پايان مرحله نخست از اردوي آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان اسامي بازيكنان مورد نظر خود براي همراهي اين تيم در مرحله دوم اردو را اعلام كرد. اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي به شرح زير است:دروازه بان ها: شهاب گردان و محمدباقر صادقي (ذوب آهن)
مدافعان: سيد محمد حسيني، فرشيد طالبي و حسين ماهيني (ذوب آهن)، محمد نصرتي (تراكتورسازي تبريز) و قاسم دهنوي (مس كرمان)
هافبك ها: مهرداد پولادي و مصطفي سيفي (مس كرمان)، آندرانيك تيموريان و محمد ابراهيمي (تراكتورسازي تبريز)، محمد قاضي و قاسم حدادي فر (ذوب آهن اصفهان)، ميثم بائو (شهرداري تبريز)، علي كريمي (شالكه آلمان) و ميلاد زنيدپور (استيل آذين)
مهاجمان: محمدرضا خلعتبري (ذوب آهن )، محمد غلامي (استيل آذين) و سعيد دقيقي (شهرداري تبريز)
بازيكنان ياد شده بايد در ساعت 12 روز سه شنبه مورخ 10 خردادماه 1390در هتل المپيك تهران خود را به مربيان تيم ملي معرفي كنند.دومين مرحله از اردوي آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان از روز سه شنبه 10 خردادماه بمدت 3 روز در كمپ تيم هاي ملي برگزار مي شود.
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان ضمن اعلام اسامي بازيكنان اين تيم گفت: بازيكنان تيم بازنده ديدار پيروزي- سپاهان اصفهان در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به اردوي دوم تيم ملي دعوت خواهند شد.
در اين اردو بازيكنان تيم هاي استقلال تهران، فولاد خوزستان، ملوان بندر انزلي و برنده ديدار پيروزي- سپاهان حضور نخواهند داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14