(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 خرداد 1390- شماره 19937

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فكري ديگر بايد كرد (يادداشت روز)
احمدي نژاد : غرب براي چپاول آفريقا برنامه ريزي كرده است
چتر (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وزير اطلاعات: جريان نفاق براي مقابله با نظام تغيير چهره داده است
سياه بازي اپوزيسيون اين بار وسط مستطيل سبز (خبر ويژه)
شخصاً از سران اصلاح طلبان شنيدم كه با قانون اساسي و سيستم مشكل دارند (خبر ويژه)
نتانياهو: اسرائيل وضع بدي در برابر ايران قدرتمند دارد (خبر ويژه)
آتشفشان خشم مردم عربستان آماده انفجار است (خبر ويژه)
نقش آفرين اصلي انقلاب هاي خاورميانه مردم هستند نه اينترنت و فيس بوك (خبر ويژه)
كدخدايي: هيئت مركزي نظارت بر انتخابات مجلس تشكيل شد



فكري ديگر بايد كرد (يادداشت روز)

1- سيدقطب دانشمند و نويسنده برجسته مصري اثر فاخري دارد به نام «آينده، در قلمرو اسلام» كه از قضا توسط رهبر انديشمند انقلاب در 45 سال پيش به قوت و با نثري ادبي به فارسي ترجمه شده است. سيدقطب در اين كتاب با سيري تاريخي و با زباني شيوا و البته مستدل اثبات مي كند تنها مكتبي كه اين قابليت را داراست تا قافله بشريت را به سرمنزل نجات و كمال برساند و با برنامه كامل و وسيع خود زندگي انسان ها را با حفظ مزاياي انسانيت مديريت كند «اسلام» است.
اين نظريه پرداز جهان اسلام به پيشگويي برتراند راسل فيلسوف انگليسي اشاره كرده كه معتقد بود دوران برتري و تفوق كشورهاي اروپايي و آمريكايي به پايان رسيده و تمدن غرب علي رغم 4 سده در موقعيت قدرت و سيادت، اكنون با اين شرايط خداحافظي كرده است.
گفتني است؛ راسل اين پيشگويي خود را مبتني بر آن دانسته بود كه ديگر غرب در آسيا بخاطر استعمار شوروي مجال نفوذ نخواهد داشت.
سيدقطب اما تصريح مي دارد اين پيشگويي سطحي و مولود طرز تفكر مادي و محدود اوست؛ چه اينكه انحطاطي كه در انتظار تمدن غرب است فقط يك علت دارد و آن عبارت است از: دوري از خدا و برنامه و سبك زندگي را از او دريافت نكردن.
اين دانشمند مصري در علت ناكارآمدي تمدن غرب به نكات متعدد و مبسوطي اشاره مي كند از جمله آنكه؛ الف) در تمدن مادي غرب، سرشت انساني به دست فراموشي سپرده شده و تنها جلوه هاي جاذب اين تمدن چشم ها را به خود خيره كرده است. ب) از مكتب هاي كاپيتاليستي گرفته تا كمونيستي همه در اين جرم بزرگ شريك اند كه قيمت انسان را شكسته و انسانها را بي قدر كرده اند. در حالي كه ارزش همه چيز- آري همه چيز- به وضعي سرسام آور رو به فزوني مي رود انسان، اين گل سرسبد آفرينش بصورت موجود بي ارزشي درآمده است! ج) سيدقطب به كتاب «انسان موجود ناشناخته» تاليف دكتر الكسيس كارل ارجاع مي دهد و مي نويسد كه كارل در اثر خودش شهادت مي دهد تمدن غرب به اين جرم كه مهم ترين ويژگي هاي انسان را ناديده گرفته و واقعيت انسان را نشناخته محكوم به فنا و نابودي است.
جالب است كه حتي كارل در كتاب خود اعتراف مي كند: «بايد اساس تمدن صنعتي غرب واژگون گردد و براي پيشرفت انسان فكر ديگري بوجود آيد».
از سوي ديگر؛ سيدقطب در بيان علت اينكه آينده و فرداي بشر در قلمرو فرهنگ اسلام ناب خواهد بود اين نكته را روشن مي سازد كه آموزه هاي اسلام و فرهنگ اين دين براساس شناخت انسان و شناخت نيازها و خواسته هاي او در راه كمال و تعالي است و كاملا با «فطرت بشر» سازگاري دارد در حالي كه تمدن غرب با دوري و جدايي از طرز فكر الهي حقيقت سرشت انساني را در نيافته است.
اما نكته اي كه بيش تر مورد تمركز اين نوشته است واقعيتي است كه سيدقطب با ظرايف و دقايقي تحسين برانگيز مي نگارد: «اقتصاديون پي خواهند برد كه آدمي حس مي كند و رنج مي برد و فقط تأمين غذا و كار و استراحت براي او كافي نيست و مانند نيازهاي جسمي حوايج معنوي دارد همچنانكه پي خواهند برد كه ممكن است علت اصلي بحران هاي اقتصادي و مالي مسايل اخلاقي و معنوي باشد.»
2- جاي تأمل و دقت عميق است كه در بحبوحه بحران اقتصادي و مالي اروپا كه از اواخر سال 2007 از پرده برون افتاد و بصورت دومينو كشورهاي ديگر را دربر گرفته و مي گيرد كارشناسان اقتصادي غربي علت را ناكارايي سيستم اقتصادي نظام سرمايه داري و كاپيتاليستي ارزيابي كردند كه تنها بر پايه «سود» بنا نهاده شده است.
همان ايام بود كه نشريه اروپايي «چالنجز» خواستار اجراي شريعت اسلامي در حوزه اقتصادي به عنوان تنها راهكار خروج از فاجعه اقتصادي كشورهاي اروپايي شد. همچنانكه مجله فرانسوي «لوژورنال دفاينانس» علت بحران اقتصادي در غرب را مضاربه هاي خيالي و غيرقانوني بر مي شمرد و راه كار برون رفت از وضع موجود را تغيير رويكرد به حوزه هاي مالي و اقتصادي بر مبناي شريعت اسلامي ذكر مي كند.
حتي پارلمان فرانسه تصويب مي كند تا اوراق بهادار اسلامي صادر گردد و طرفه آنكه بار ديگر مسئله توسعه رشته «اقتصاد اسلامي» در كشورهاي غربي و از جمله فرانسه به پيش كشيده مي شود.
3- در تمامي 4 سال گذشته بارها گروه هشت و نيز «گروه بيست» به عنوان قدرت هاي اقتصادي دنيا به صحنه آمدند تا بحران اقتصادي اروپا را كه بصورت لجام گسيخته در حال پيشروي است متوقف كنند. در نشست هاي متعدد دستور كارهاي به اصطلاح ضربتي تعيين كردند و تاكنون ميلياردها دلار به اقتصاد جهاني تزريق كردند.
اما به گواهي وضعيت فعلي و وخامت بار كشورهاي اروپايي و به اذعان رسانه هاي غربي آتش اين بحران كماكان در حال شعله كشيدن است تا جايي كه رسانه هاي اروپايي با بي اعتمادي به نشست هاي گروه هشت و گروه بيست، ثمره و خروجي اين نشست ها و اجلاس ها را «عكس هاي يادگاري» براي مقامات كشورهاي عضو دانستند.
4- اين روزها در حالي كه موج اعتراضات و ناآرامي ها پس از انگليس، فرانسه، يونان و برخي ديگر از كشورهاي اروپايي طي سال هاي اخير به پرتغال، اسپانيا و... رسيده است و كماكان بحران مالي و اقتصادي گسترده در اروپا جا خوش كرده و اعتراضات مردمي بصورت فزاينده رو به گسترش است.
گروه هشت در دو روز گذشته نشستي را در شهر دوويل (Deauville) فرانسه برگزار كرد آنهم در راستاي كمك مالي به كشورهايي چون تونس و مصر.!
روز گذشته در پيش نويس بيانيه اين نشست تصريح شد كه 20 ميليارد دلار به تونس و مصر كمك مالي خواهد شد.
هر چند كه اولاً بسياري از گروه هاي فعال غير دولتي و منابع خبري درباره اهداف اين كمك ها و چگونگي توزيع آن ابراز ترديد كردند و ثانياً به اعتراف رسانه هاي خارجي اين گروه در گذشته در انجام تعهدات خود ناكام بوده است و ثالثاً منابع خبري و رسانه اي از شكاف اعضا در نشست سران گروه هشت خبر مي دهند بايد گفت؛ آنچه بيش از هر چيز ديگري نمود دارد و قابل انكار نيست اين است كه هنوز سران كشورهاي به اصطلاح قدرتمند اقتصادي به ريشه اصلي و علت العلل بحران هاي مالي و اقتصادي پي نبرده اند و به تعبير سيد قطب در لايه هاي سطحي گرفتار شده و با عمق مسئله فاصله اي طولاني دارند و در نيافته اند بن بست نظام سرمايه داري بخاطر طرد دين از اجتماع و سياست است.
5- با شكل گيري موج جديد اعتراضات و ناآرامي ها در پرتغال و اسپانيا و... بسياري از منابع رسانه اي و مطبوعات خارجي، تظاهرات و تجمعات پرشمار مردم در اعتراض شديد به حاكمان و حكومت هايشان را به تجمعات مردم مصر در ميدان التحرير قاهره واعتراضات گسترده در تونس، يمن و ديگر كشورهاي عربي در پي تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا تشبيه كردند. آنچه كه در اين ميان حائز اهميت است نقطه اشتراكي است كه اين شباهت سازي را بوجود آورده و در اذهان متبادر مي سازد و آن اعتراضات آحاد مردم نسبت به سياست هاي جاه طلبانه و نامشروع حاكمان است.
بيداري مردم چه در خاورميانه و شمال آفريقا باشد و چه در قلب اروپا ناشي از آن است كه مردم نه حكومت هاي ديكتاتور و سرسپرده و مرتجع را مي پذيرند و نه حكومت هايي كه در ظاهر و شعار دموكراسي، حقوق بشر، حقوق شهروندي، رفاه و... را به پيش مي كشند ولي در رفتار و صحنه عمل همان به اصطلاح فضيلت ها و ارزش ها را پس مي زنند. واقعيت آن است كه در هر دو سيستم- چه ديكتاتوري و چه با رنگ و لعاب به اصطلاح دموكراتيك- مردم رنج مي برند و خواسته اصلي آنها در پهنه قدرت و سياست حكومت هاي فاسد و حاكمان مفسد ذبح شده است.
6- و بالاخره بايد گفت شرايط كنوني دنيا و امواج بيداري مردمي در گستره اي از خاورميانه و شمال آفريقا تا قلب اروپا حكايت از اين واقعيت آشكار دارد كه مدل هاي حكومتي و سيستم هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي مكتب هاي بشري قادر نيست خواسته اصيل و مطابق با سرشت انسان ها را به عينيت برساند. اقتصادي كه هر روز پولدارها و ثروتمندان را ثروتمندتر و در مقابل فقرا و بدهكاران را ضعيف مي سازد و زندگي حيات بخش را به يك زندگي بي جان و ماشيني مبدل ساخته است قطعا با فطرت الهي نوع بشر در تضاد و ناسازگار است.
فساد حاكمان و حكومت هايي كه دين را از صحنه اجتماع و سياست طرد كرده اند نيز خود بلايي ويرانگر است كه اينچنين خيزش و خروش ملت ها را در پي داشته است.
از همين روي؛ اقدام اخير گروه هشت در اعطاي كمك مالي به برخي كشورهاي عربي كه از پشتيباني مردمي برخوردار نيستند و هر روز اعتراضات مردم عليه آنها به صورتي فزاينده شعله ورتر مي شود مصداق آن است كه «كوري ببين عصاكش كوري دگر شود»!
گروه هشت اگر قادر بود مي بايست بحران افسارگسيخته اقتصادي و مالي كشورهاي اروپايي را برطرف مي كرد ضمن آن كه غرب و آمريكا با اين اقدام و علي رغم اين ژست به اصطلاح خيرخواهانه و قدرتمندانه! نشان دادند كه عمق تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را نيز درنيافته اند و كماكان اين مشكل تاريخي برقرار است كه آنها اندرخم كوچه هاي سطحي نگري گرفتارند و جاه طلبي ها، چپاولگري ها، غارت ها و دست اندازي ها باعث شده تا «فكر ديگري» را تجربه نكنند.
حسام الدين برومند

 



احمدي نژاد : غرب براي چپاول آفريقا برنامه ريزي كرده است

رئيس جمهور كشورمان با اشاره به توطئه هاي غرب براي چپاول منابع آفريقا گفت: اگر دولت هاي آفريقايي هماهنگ با يكديگر عمل كنند دست چاولگران قطع مي شود و قدرت سياسي بزرگي را ايجاد مي كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد عصر پنج شنبه به مناسبت روز جهاني آفريقا در ديدار سفرا و رؤساي نمايندگي هاي كشورهاي آفريقايي مقيم تهران، روز آفريقا را روز پايداري و مقاومت ستودني ملت ها و رهبران بزرگ آفريقا دانست و با تبريك فرا رسيدن اين روز به دولت ها و ملت هاي آفريقايي گفت: اميدوارم همگرايي آفريقايي با سرعت و عمق بيشتر به نتايج دلخواه رسيده و آرزوهاي تاريخي مردم مظلوم اين قاره هر چه زودتر محقق شود.
وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران از شكل گيري اتحاديه آفريقا خوشحال است، اظهار داشت: بخش اصلي ثروت جهان و بخش مهمي از تمدن و فرهنگ بشري در آفريقا وجود دارد، اما فاصله بين اتحاديه آفريقا تا اتحاديه اروپا از زمين تا آسمان است و استعمارگران براي اينكه اذهان ملت ها را از چپاول و غارتگري هاي خود منحرف كنند، علت اين فاصله عميق را به دولت ها و ملت هاي آفريقايي نسبت مي دهند.
احمدي نژاد تصريح كرد: با آنكه دولت هاي مستقل جهان اكثريت اعضاء سازمان ملل را تشكيل مي دهند اما تصميمات اين سازمان همواره در جهت خلاف منافع اين كشورها اتخاذ شده است و سازمان ملل نتوانسته از استقلال و امنيت ملل هاي جهان دفاع كند و سازوكارهاي سياسي حاكم بر مجامع جهاني مقهور و يا هماهنگ با استعمارگران قديم و سلطه گران امروز عمل مي كنند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: نظام اقتصادي حاكم بر جهان نيز ناعادلانه است اگر سلطه گران زماني با لشگركشي منابع و ثروت ملت ها را چپاول مي كردند، امروز به راحتي و از طريق سازوكارهاي حاكم بر جهان اين كار را انجام مي دهند. آنها از طريق اين ساز و كارها ريسك كشورهاي ما را براي سرمايه گذاري بسيار بالا و در مقابل ريسك كشورهاي حوزه نظام سرمايه داري را پايين اعلام مي كنند اين در حالي است كه بحران اخير اقتصادي نشان داد كه اقتصاد دنياي سرمايه داري، حبابي، پوشالي و سرشار از فريب است.
احمدي نژاد گفت: سلطه گران ساز و كارهاي اقتصادي را به گونه اي طراحي كرده اند كه حاصل ثروت همه ملت هاي جهان در اختيار آنها قرار مي گيرد.
رئيس جمهور تصريح كرد: امروز جهان نيازمند تحول و روح و انگيزه جديدي است و تحقق نظام عادلانه جهاني نيازمند همدلي، همفكري و مشاركت همگاني است.
احمدي نژاد گفت: براي ساختن آينده بايد با هم و در كنار هم باشيم البته دشمن فريبكار و توطئه گر است و از تقويت روابط هر يك از كشورهاي مستقل خشمگين شده و با فتنه گري به دنبال ايجاد تنش و جدايي است كه در مقابل آن بايد ضمن حفظ هوشياري، وحدت و همكاري هاي خود را هر چه بيشتر تقويت كنيم.
رئيس جمهور تصريح كرد: خنثي كردن طراحي هاي پيچيده استعمار و سلطه گران نيازمند هوشمندي و همدلي است.

 



چتر (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: يك ديپلمات انگليسي طي مقاله اي در روزنامه ديلي تلگراف از بازداشت صدها نفر و قتل ده ها مخالف رژيم آل سعود در عربستان خبر داده است.
گفت: از قديم و نديم گفته اند «تره به تخمش ميره، غلومي به باباش»! آل سعود هم به جد گور به گور خود «ابولهب» رفته اند.
گفتم: يك روزنامه آمريكايي نيز با تحليل شرايط وخيم رژيم سعودي نوشته است آتش فشان خشم مردم عربستان زير پاي آل سعود در حال انفجار است.
گفت: ولي نتانياهو به پادشاه عربستان دلداري داده و گفته است؛ آل سعود از اين آزمايش پيروز بيرون مي آيد!
گفتم: يارو در جريان يك مانور با چتر نجات پائين پريد ولي هر كاري كرد چترش باز نشد. با خودش گفت؛ حالا جاي شكرش باقي است كه «مانور» است!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤سلام گرم همه مومنان بر مناديان نويد بخش بشارت حبيب، هزاران هزار آفرين بر قلمهاي اميدآفرين از جنس محبت خدا، و درودهاي بيكران خداي مهربان بر انديشه هاي سربازان بصير سپاه عزتمند ايماني حضرت محمد(ص).
امام جماعت مسجد ولي عصر(عج)
¤در بيشتر كشورهاي منطقه شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل به صورت شعارهاي مشترك درآمده است. معني و مفهوم آن اين است كه ملت ها از رژيم آمريكا و رژيم صهيونيسم متنفرند.
2644---0916
¤سخنان اخير اوباما در نشست اخير آيپك (لابي صهيونيست ها) و بدنبال آن موضع گيري نتانياهو درمقابل او دو صورت دارد، يا گرگها به روي يكديگر پنجه كشيده اند و يا عوامفريبي است كه افكار عمومي را به سخره بگيرند ولي در هر دو حالت بيانگر آن است كه اوباما زمام امور را از دست داده و رژيم اشغالگر قدس من بعد رسما ميدان داري مي كند. به هر حال رويكرد ملت هاي مسلمان منطقه و بيداري اسلامي حاكم بر كشورهاي اسلامي منجر به بروز اين رفتارهاي چندگانه استكبار شده و اين بار رژيم صهيونيستي بايد به مقابله با ملتهايي بايستد كه مدتها توسط سران دست نشانده شان پلي براي رسيدن به مقاصد شومشان بودند و نهايتا انحطاط و زوال رژيم صهيونيستي آخر خط اين همه مناقشات است.
محمودي
¤هنوز چند روز از اين سخنراني رهبر معظم انقلاب كه فرمودند موج بيداري كشورهاي منطقه به قلب اروپا مي رسد نمي گذرد كه در كشور اسپانيا شاهد تظاهرات ميليوني هستيم. اين حوادث را بايد به فال نيك گرفت و با نشاط براي آينده اسلام كار كرد.
4205---0918
¤همه از مسئول گرفته تا غيرمسئول بايد از خودمان مواظبت بكنيم تا مشمول كساني نشويم كه قرآن در مورد آنان مي فرمايد حبطت اعمالهم يعني تمام زحمت ها و تلاش هاي آنها هيچ و پوچ مي شود.
2554---0912
¤موفقيت جديد عزيزان وزارت اطلاعات در دستگيري جاسوسان آمريكا برگ زرين ديگري در آلبوم افتخارات اين نهاد امنيتي بوده است. با كمال ادب دست اين عزيزان را مي بوسم.
آمل-صالحي
¤چطور براي يك ورزشكاري كه از دنيا مي رود مسئولين و صدا و سيما و همه پيام تسليت مي دهند خبر او تيتر اول مي شود ولي شهادت يك جانباز شيميايي پس از سالها درد و رنج و عذاب هيچ كس خبردار نمي شود؟
جانباز شهابي
¤به عنوان يك خواننده هميشگي از روزنامه كيهان مي خواهم كه به بررسي درباره گروه انحرافي و جريان شناسي آن بپردازد.
شريف
¤ خواستم به سهم خود از تلاش هاي آقاي احمدي نژاد و دولت محترم در بهره برداري و افتتاح سد كمال صالح در اراك تشكر كنم. بعد از چندين سال مردم از نعمت آب بهداشتي و سالم بهره مند شدند.
صالحي از اراك
¤ از دولت عدالت محور مي خواهم به روستاهاي حاشيه نشين جنگلهاي شمال كه بدون گازكشي به سر مي برند و توان خريد نفت و گازوئيل گران را ندارند سر بزند تا ببيند كه با چه وضعي زندگي مي كنند.
جمعي از اهالي روستاي شهنه كلا دشت سرآمل
¤ از دولت محترم مي خواهم به جايگاه هاي سوخت سي ان جي در سطح كشور بيشتر نظارت داشته باشند. برخي به صورت مشكوك بدون علت بهره برداري نمي شود و بعضي نيز به علت خرابي و يا نبودن كاركنان از كارافتاده اند كه باعث صف هاي طولاني مي شود.
2825---0912
¤ به عنوان يك جانباز از شهرداري مي پرسم آيا براي ساختمان سازي 8-7 مهندس ناظر كافي نبود كه يك سالي است مهندس مجري هم اضافه نموده است كه بدون نياز چند ميليون نيز بايد هزينه ايشان شود . مردم چرا بايد اين همه هزينه هاي اضافي پرداخت نمايند؟
8911---0915
¤ با توجه به پيشقدمي كيهان در مبارزه با ناهنجاري ها و شركت هاي هرمي لازم مي دانم خبر بدهم متأسفانه اخيراً برخي از ليدرهاي بروسلين سوئدي كه به فروش لوازم آرايشي- بهداشتي اقدام مي كردند و با افشاگري كيهان بساطشان جمع شد مجدداً در قالب پخش محصول به فعاليت خود اقدام نموده اند. با توجه به عملكرد آنها در گذشته و در كشورهاي همسايه و در فتنه 88 شايسته است كيهان نسبت به فعاليت آنها واكنش درخور توجه داشته باشد- ظاهراً سمت خيابان گلبرگ فعاليت خود را شروع كرده اند.
وطن خواه
¤ به رغم وعده مسئولين دولتي درباره گران نشدن مصالح ساختماني متأسفانه آهن شاخه اي سي هزار تومان گران شده و مصالح ساختماني نيز 2 برابر شده است انتظار مي رود با اين گراني ها كه برخلاف نظرات دولت است مقابله شود.
8911---0915
¤ از ستاد سوخت كشور درخواست مي شود به دارندگان كارت سوختي كه بيشترين ذخيره را دارند به علت صرفه جويي و براي فراگير شدن فرهنگ مصرف درست هر ماهه چند ليتري بنزين صد توماني هديه كنند مثلاً ماهانه 10 ليتر.
0965---0912
¤ در كارخانه بخاري علاء الدين در جاده مخصوص كرج بيش از 26 سال است كه در حال خدمتگزاري هستيم. اين كارخانه بيش از 600 تا 700 كارگر داشت. در سال 1380 بنياد مستضعفان آن را به 2 نفر فروخت. پس از مدتي آن دو نفر نيز به علت اختلاف فرار كردند و كارخانه توسط «هيئت حمايت از صنايع» اداره مي شد و اكثراً كارگران نيز بازنشسته شدند و الان حدود 30 كارگر بيشتر ندارد و دو نفر از هيئت حمايت از صنايع كه سرپرستي اين جا را به عهده گرفتند قصد فروش كارخانه را دارند. آنها به كارگران اصرار مي كنند كه در كارخانه هاي ديگر به دنبال كار باشند. آيا اين صحيح است پس از 26 سال كار و در آستانه بازنشستگي در به در شويم، از دولت خدمتگزار استمداد مي كنيم.
جمعي از كارگران كارخانه علاء الدين
¤ از رئيس محترم ديوان عدالت مي خواهيم وضعيت پرونده كارمندان بازخريدي را طبق مواد 16 و 18 با گذشت 2 سال از آن اعلام نمايند.
بجستاني
پاسخ سازمان آتش نشاني
در پاسخ به مطلب آقاي سيدجلال نيك اقبال در ستون «كيهان و خوانندگان» مبني بر ادعاي بي توجهي مسئولان سازمان آتش نشاني به رأي قطعي ديوان عدالت اداري در خصوص اجراي دستورالعمل دولت در اعطاي تسهيلات به جانبازان در سال 85 به اطلاع مي رساند كه با وجود مطالب عنوان شده در راي شماره دادنامه 8909970903000743 داير بر حكم به التزام سازمان براي بازنشسته كردن مشاراليه، نظر به اينكه حقوق نامبرده پس از بازنشستگي به دليل تبعيت از قانون كار و تامين اجتماعي بايد توسط سازمان تامين اجتماعي پرداخت شود لذا صدور حكم بازنشستگي مشاراليه از يد سازمان خارج است ضمن اينكه هيئت مديره سازمان طبق بند 10 از مصوبات جلسه شماره 226 مورخ 11/12/89 تصويب كرد تا كليه هزينه ها و بار مالي ناشي از خروج پيش از موعد جانبازان گرانقدر انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي طبق روال پرداخت شود، معهذا سازمان براي حفظ و رعايت شأن راي ديوان عدالت اداري موضوع را طبق نامه شماره 1286195/610 مورخ 15/12/89 به سازمان تامين اجتماعي منعكس و رونوشتي نيز به آقاي جلال نيك اقبال متصدي تلفنخانه تحويل شد كه با عنايت به پاسخ واصله از شعبه 2سازمان تامين اجتماعي تهران به شماره 16965 مورخ 2/3/90 چنين استنباط مي شود كه نامبرده براي پيگيري و انجام اقدامات لازم به منظور تكميل فرم ها و برگه هاي بخشنامه بازنشستگي به شعبه 2 سازمان تامين اجتماعي مراجعه نكرده است.
بنابراين اظهارات ايشان كذب و عاري از حقيقت است و مدارك و مستندات محفوظ و ضبط در پرونده حقوقي وي مبني بر اجراي راي ديوان عدالت اداري مويد اين مدعي است.
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 24/2/90 صفحه 2 ستون كيهان و خوانندگان با مضمون «تبليغ فيلم در ايستگاه هاي مترو» به اطلاع مي رساند تمامي آگهي هاي تبليغاتي قبل از نصب در تابلوي ايستگاه هاي خطوط مترو، توسط مراجع ذي صلاح در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد بررسي و تأييد قرار مي گيرند.
¤ با توجه به شاغل بودن اكثر مهمانان ناخوانده خارجي به ويژه برادران افغاني شايسته است مسئولين سه قوه تدبيري بينديشند تا كارگران و معماران و بناهاي ساختماني ايراني هم بر سر كار بروند و شرمنده خانواده خود نباشند.
جمعي از كارگران و بناها و معماران
¤ اگر خبر كشته شدن ملاعمر در افغانستان صحت داشته باشد بايد تيتر اول تمام روزنامه ها بشود. بنده زماني كه شهيد صارمي خبرنگار اعزامي صدا و سيما به دست گروه طالبان در افغانستان شهيد شد تا 40 روز تمام عزادار بودم. و امروز خوشحال هستم كه خداوند انتقام اين شهيد و ديگر شهداء را به دست هر كس كه هست گرفته است.
يك هم وطن از خميني شهر اصفهان
¤ آقاترين، سكوت مرا غرق نور كن
ما را قرين منت و لطف حضور كن
مي ترسم از شبي كه به دجال رو كنيم
آقا تو را به شهيدان ظهور كن
9861---0913
¤ در اداره اي كه زير نظر سازمان تأمين اجتماعي است و 25 نفر پرسنل دارد و مشغول به كار هستم. از 25 پرسنل اينجا 23 نفر قراردادي و فقط 2 نفر نيروي شركتي هستيم از مسئولين اين سازمان درخواست مي شود مشكل ما دو نفر را هم مرتفع نمايند.
2845---0919
¤ از فرماندهي محترم پليس راهور تهران درخواست مي شود نسبت به كنترل تردد خودروهاي سنگين و نيمه سنگين و سبك كه از خيابان ورود ممنوع تردد مي نمايد و موجب سلب آسايش محل گرديده اند اقدام نمايد. (محل مورد نظر ما منطقه 98 (توليد دارو)- خيابان فرعي از سمت خيابان زرند آذري است كه ورود ممنوع مي باشد)
جمعي از اهالي محل
¤ از وزير محترم دفاع تقاضا مي شود كه ما نيروهاي ليسانس شركتي زرين خودرو اصفهان را قراردادي نمايند.
9717---0937
¤ از مسئولين محترم طرح هدفمند كردن يارانه ها درخواست مي شود توجه ويژه اي به برخي از اقشار مستضعف و زمين گير شده فاقد فرزند و همسر داشته باشند. بنده با وجود آن كه بازنشسته 30 سال پيش وزارت راه هستم به علت نداشتن فرزند و همسر زمين گير شده و براي درمان و رفع حوائجم پرستار، فيزيوتراپي و آزمايش هايم را در منزل انجام مي دهم به همين سبب حقوقم كفاف درمانم را نمي دهد چه برسد به اينكه بخواهم مخارج خورد و خوراك و پوشاكم را تأمين كنم...
صنايعي
¤ ايستگاه چهارراه ولي عصر تهران هنگام صبح ظرفيت و گنجايش حجم انبوه مسافر را ندارد چه برسد به داخل اتوبوس كه موفق به سوار شدن مصيبت است. چرا براي حل اين مشكل چاره انديشي نمي كنند؟
5453---0939
¤ پيرمرد كشاورز اهل اسفراين خراسان شمالي كه دو فرزندش را تقديم انقلاب كرده است هر روز به خاطر تصرف زمينش توسط منابع طبيعي يك پايش در اداره كشاورزي است يك پايش وزارت و يك پايش بجنورد. شما را به خدا مشكل وي را حل كنيد. خدا را خوش نمي آيد.
9660---0911
¤ مدرسه دخترانه شاهد...در منطقه 9 آموزش و پرورش تهران به انبار طرح هبه شهرداري تبديل شده است شما را به خون شهدا قسم مي دهيم به داد بچه هاي شاهد برسيد.
2706---0912
¤ الحق و الانصاف آقاي شريعتمداري مدير مسئول محترم روزنامه در يادداشت هاي خود پيرامون جريان انحرافي به وجود آمده در حاشيه دولت حرف دل ما مردم را مي زند بنويسيد اين روزها با به واسطه برخي ندانم كاري ها زياد طعنه مي شنويم. از رأيي هم كه داديم پشيمان نيستيم ولي آقاي احمدي نژاد بايد زحمت هاي كشيده شده اكثريت ملت در انتخابات را پاس بدارد.
7751---0912
¤ براي آقاي متكي وزير سابق وزارت خارجه كشورمان كه با صلابت تمام در ملاقات با مسئولين خارجي حاضر مي شدند آرزوي توفيق داريم. اميدواريم در هر كجا كه هستند در خدمت رساني به نظام موفق باشند.
8516---0919
¤ گاه و بيگاه در اثر ريزش چاه قديمي يا گودبرداري غيراصولي تعدادي از هم وطنان زير آوار قرار مي گيرند و در نتيجه كشته و زخمي مي شوند. متأسفانه كار مسئولين در اين مواقع اين شده كه تقصير را به گردن يكديگر بيندازند.
8858---0919
¤ از طرح مجلس در مورد قطع روابط با انگلستان هيچ خبري نشده و گويي در جنجال هاي سياسي روزهاي اخير موضوع به فراموشي سپرده شده است. از قرار معلوم هيچ كدام از نمايندگان مجلس هم علاقه ندارند اين موضوع را پيگيري كنند.
7124---0917
¤ ما پرستاران زير مجموعه دانشگاه علوم پزشكي ياسوج هنوز حق لباس و جيره نقدي سال 89 خود را دريافت نكرده ايم مسئولين دانشگاه نيز پاسخگو نيستند. چرا؟
3229---0917
¤ با موج بيداري اسلامي كه در منطقه شروع شده و چند كشور به طور نسبي نتيجه خوبي داشته پيشنهاد مي كنم روي ايده موضوع پرچم اسلامي واحد كه در برگيرنده تمام مذاهب و آرمان هاي كشورهاي اسلامي منطقه باشد كار شود.
8393---0912
¤ در مراجعه اي كه به وزارتخانه بهداشت و درمان در تهران داشتم مسئولين قسمت ها يا در محل كار خود حضور نداشتند و يا در جلسه بودند. آيا كسي هست كه صاحب منصبان حكومت را نصيحت كند بيشتر به رفع مشكل ارباب رجوع روزانه بپردازند.
4061---0917
¤ در هيچ كدام از كارخانه هاي سنگ بري شهرك سنگ شمس آباد كارگر ايراني استخدام نشده است. تمام كارگران بدون استثناء افغاني هستند و مديران كارخانه ها هر كدام چندين اتومبيل 150 ميليون توماني زير پاي خود انداخته اند. اما دريغ از اينكه براي يك هم وطن خود كار آفريني كنند. واقعا جاي تأسف و غصه دارد.
سوري
¤ خيابان بن بست دولت رادمنشعب از خيابان دكتر شريعتي جنب بيمارستان پاسارگاد فاقد تير برق روشنايي است و شب هنگام در تاريكي فرو مي رود. از مسئولين اداره برق منطقه درخواست مساعدت داريم. اميدواريم دريغ نشود.
از ساكنين محل
¤چقدر خوب است كه كيهان سامانه پيام كوتاه سياسي راه اندازي و نسبت به ارسال اخبار كوتاه سياسي اقدام نمايد.
3705-0913
¤چرا به رغم واريز حقوق بازنشستگان در بانك ها اين قدر تأخير در پرداخت حقوق ماه ارديبهشت به وجود آمد. درصورتي كه هميشه حداكثر 28 يا 29 واريز مي شد. نكند به دنبال سود آن هستند.
9654-0937
¤ برخي نمايندگي هاي شركت سايپا زمان تحويل پلاك خودرو تقاضاي مبلغ پنج هزارتومان پول مي كنند آيا اين قانوني و شرعي است؟ نمونه نمايندگي سايپا در انديمشك.
2936-0916
¤از شهرداريهاي سراسر كشور درخواست مي شود نظارت بيشتري به سرويسهاي بهداشتي پاركها نمايند. متأسفانه به علت عدم نظارت در برخي از سرويس هاي بهداشتي تبليغات فرقه هاي شيطاني مي شود كه نمونه آن پارك هاي كرج است.
3453-0919
¤در كشور ما متأسفانه هر مديري براساس سليقه خود دست به ابتكاراتي مي زند، هزينه مي كند ولي در نيمه راه آن را رها مي كند. نمونه آن در خيابان ناصرخسرو هزينه هاي گزافي براي راه اندازي منوريل شدكه گويا پس از مدتي معلوم شد كه مقرون به صرفه نبوده و مجددا به پله اول برگشتند؟ آيا سازمان بازرسي كل كشور نمي خواهد با چنين اقدامات هزينه بر تحميلي به مردم برخورد كند. شايسته است كيهان گزارشي تهيه و منعكس كند.
اسفنديار
¤چطور رژيم آل سعود خبيث قادر است به بحرين براي سركوب شيعيان نيرو اعزام كند ولي ايران براي دفاع از مظلومين نمي تواند؟ بر مسئولين نظام فرض است كه موانع را از سر راه بردارند.
2470-0919
¤برخي فروشنده هاي دوره گرد در نازي آباد ضمن سدمعبر با وضع دور از شأن و عفت عمومي و حيا به فروشندگي مشغول مي شوند و هيچ نظارت و كنترلي نيز بر آنها اعمال نمي شود. (هم فروشندگان زن و هم فروشندگان مرد). شايسته است متوليان امر نظارت و برخورد نمايند.
3487-0935
¤از درج يادداشت روز (ببخشيد اينجا كجاست) آقاي شريعتمداري بسيار خرسند شدم ولي بدانيد بنده حتي يك لحظه در ولايتمداري رئيس جمهور محبوب شك به خود راه ندادم. چون ايشان خود را وقف به انقلاب و رهبري و مردم كرده است.
0046-0912
¤از برخي نقاط سقف ايستگاه مترو خيام آب چكه مي كند. لطفا مسئولين مترو رسيدگي كنند.
4096-0935
¤از سران قواي سه گانه مي خواهم با وحدت و همدلي در مبارزه مجدانه با فقر و فساد و اعتياد كه بلاي جان جوانان كشور شده آرام لحظه اي نگيرند.
0089-0918
¤پدرم 75 سال دارد به عنوان فرزند ارشد از ايشان نگهداري مي كنم. اما شرمنده ام كه به خاطر گراني اجناس و ارزاق عمومي آن طور كه بايد و شايد نمي توانم به ايشان خدمت كنم. اميدوارم مسئولين دولت درك بكنند كه امثال ما چه مي كشيم.
0089-0918
¤شب هاي جمعه برنامه شبكه هاي مختلف سيما سخنراني يا ميزگرد شده است. يك فيلم چيني هم كه پخش مي شود مربوط به 100 سال پيش است و مشتري ندارد. با اين وصف اگر برخي از شهروندان به برنامه هاي مخرب و ضداخلاقي تلويزيون هاي ماهواره اي روي آورند، چه كسي مسئول است.
1905-0912
¤از همه هموطنان بويژه كيهاني ها مي خواهم همانطوركه در تمام حوادث و صحنه ها حضور داشته اند براي كمك به نيما، آستين بالا بزنند و ريشه كودك آزاري را از بين ببرند.
5612-0919
¤همسر يكي از افراد سرشناس دوم خردادي به ما كه يك جمع هستيم مرتب مي گفت براي اينكه فرزندانتان گمراه نشوند نگذاريد روزنامه كيهان بخوانند. ولي بعد فهميدم منظورش گمراه نشدن از راه جورج سوروس يهودي است.
1808-0913
¤قيمت بسياري از اجناس و اقلام افزايش يافته است. ولي هنوز دولت تكليف شش يا هفت درصد افزايش حقوق كارمندان را مشخص نكرده است. واقعا سزاوار نيست كه به جماعت حقوق بگير تا اين حد اجحاف بشود.
5013-0914
¤صحبت هاي پاياني آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در گفت وگوي ويژه خبري به دليل اينكه دو پهلو بود خيلي به دل بنده نچسبيد.
0945-0917
¤آقاي رئيس جمهور قبل از عيد به مردم كشورمان گفتند درسال 90 گراني و افزايش قيمت نخواهيم داشت. پس سرمنشأ اين همه گراني در اول سال كجاست و كدام يارانه توان پاسخگويي تورم بوجودآمده را دارد.
8821-0911
¤ما انتظار داريم كيهان در دادگاه عليه جريان انحرافي افشاگري كند تا خيلي از مسائل پشت پرده براي مردم روشن شود.
8853-0912
¤عكس صورت و دست شكنجه شده نيما كودك 4 ساله را كه در صفحه اول كيهان ديدم تا صبح نخوابيدم. گويا دست سنگيني گلويم را فشار مي داد. وقتي اين طفل معصوم نمي تواند از خودش دفاع كند چرا قانون از او دفاع نمي كند.
8178-0912
¤صندوق تعاوني پيشه ور در شهرستان بهشهر بالاي يك ميليارد تومان از مردم منطقه كلاهبرداري كرده است. اعتراض ما به مسئولان دستگاه قضايي اين است كه به شكايت هاي مردم دراين مورد رسيدگي لازم را نمي كنند. مدت زيادي است كه ما مالباخته ها سرگردان و بلاتكليف هستيم.
مرتضي اكبري
¤در شهرستان اهواز اداره پست از دختر بنده 12هزار تومان پول گرفته كه جواب انگشت نگاري انجام شده را از طريق نامه در منزل تحويل بدهد. چرا مسئولين شعار مي دهند قيمت ها تغيير پيدا نمي كند.
علي پور
¤طبق مصوبه وزارت علوم دانشجوي مشروط 14واحد مي تواند اخذ كند ولي در دانشگاه پيام نور 12واحد بيشتر ارائه نمي كنند. چرا؟ درخواست رسيدگي دارم.
0145-0910
¤از وزير محترم بازرگاني درخواست مي شود فكري به حال گراني درحال گسترش كنند كه هر روز از ديوار مردم بالا مي روند با وجود وفور نعمات الهي در كشور اين گراني ها پذيرفتني نيست.
5803-0937
¤از مسئولين شركت واحد اتوبوسراني اصفهان خواهشمندم به وضعيت سرويس دهي اتوبوس هاي شركت واحد و وضعيت نظافت داخل آنها رسيدگي كنند.
رضايي از اصفهان
¤ در يكي از شهرستانهاي استان فارس در حال ساخت منزل 5 واحدي هستيم تاكنون از دولت نيز هيچ تسهيلاتي دريافت نكرده ايم به دليل اينكه زمين ما مثل اكثر زمينهاي شهر فاقد سند رسمي است (سند قولنامه اي داريم) و چند سال است كه اداره ثبت از دادن سند خودداري مي كند از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
3399:0938
¤ از آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري تقاضا دارم در كنار تحقق آرمان هاي بزرگ خود، مشكل مسكن بنده را كه كارمند داراي 24 سال خدمت هستم حل بكند تا بيش از اين شرمنده خانواده خود نباشم.
9382:0914
¤ بعضي از شركت هاي خصوصي در شهرستان كرج با امكاناتي كه از مخابرات استان البرز مي گيرند، از طريق تماس تلفني مزاحم شهروندان مي شوند و به روش القاء اقدام به فروش محصولات خود مي كنند. درخواست برخورد با اينگونه شركت ها را از مسئولين امر داريم.
واحدي
¤ در رابطه با كودك آزاري هايي كه شبيه ماجراي نيما در كشورمان مي شود كار ما خانواده ها فقط دعا كردن است. از دوستان كيهاني هم مي خواهيم ماجراي كودك آزاري «نيما» را تا گرفتن نتيجه مطلوب و اجراء حكم عليه مجرمين حادثه ادامه بدهند و در پيگيري موضوع كوتاه نيايند.
ايراني از مشهد مقدس و 8516-0919
¤ بعد از پرداختن چند قسط از وام صندوق ثامن الائمه به شهرستان مشهد مقدس منتقل شدم. براي پرداخت قسط به شعبه هاي اين بانك در مشهد كه مراجعه مي كنم دريافت نمي كنند و عملا قصد دارند كاري كنند كه مشمول ديركرد بشوم. با چه زباني بگويم كه بنده بخاطر تعهداتي كه دارم نمي خواهم مرتكب ديركرد بشوم چرا مسئولين اين صندوق رعايت مسائل شرعي را نمي كنند.
خشنود
¤ همسر بنده از صندوق قرض الحسنه مسجد محل درخواست 300 هزار تومان وام كرده است. آنها شرط گذاشته اند يك كاسب محل با گرو گذاشتن يك فقره چك ضامن بشود. چرا اين محكم كاري ها و سخت گيري ها در برگرداندن وام هاي ميلياردي به بيت المال صورت نمي گيرد. باور كنيد ضعف قوه قضائيه دهان ما را در دفاع از عملكرد مسئولين كاملا بسته است و نمي دانيم كوتاهي آنان را چگونه توجيه كنيم؟
عبدالله امين
¤ شك نبايد كرد كه هركس با هر توجيه در اجراء دستور ولي فقيه تأخير داشته باشد در اجرا اوامر حضرت صاحب الزمان (عج) نيز تأخير دارد و آن را توجيه مي كند.
4508:0936
¤ خيلي از كارخانه ها در افزايش قيمت محصولات خود مسابقه گذاشته اند مسئولين امر هم به جاي اينكه جلوگيري كنند فقط نظاره گر شده اند. چرا بايد شركت ميهن قيمت انواع بستني هاي توليدي خود را تا 50درصد گران بكند و هيچ نهادي هم برخورد نكند.
كمره اي
¤ از فارغ التحصيلان بي كار جامعه هيچ كس حمايت لازم را نمي كند. اي مسئولين، از قديم گفته اند دو صد گفته چو نيم كردار نيست.
2308:0936
¤ پنج سال است كه گاز به دهستان هاي ميداوند و تيغن از توابع شهرستان باغملك رسيده ولي از وصل آن به داخل منازل ساكنان خبري نشده است. چرا؟
0804:0916
¤ پدرم در زمان ثبت نام براي حج تمتع مستطيع نبوده اند و به همين علت نام خود را براي اعزام به حج ننوشته اند ولي در حال حاضر مستطيع شده اند و 84 سال سن دارند از رئيس سازمان حج تقاضا مي شود امسال در اعزام به حج تمتع فكري براي اين قبيل افراد مسن هم بنمايند.
فتوحي
¤ به عنوان كارشناس ارشد مالياتي در سال 88 بازنشسته شده ام با حقوق 450 هزار تومان واقعاً احساس سرشكستگي و نااميدي دارم.
0008:0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش مي خواهم نسبت به پرداخت پاداش پايان خدمت89 فرهنگيان آذرشهر- آذربايجان شرقي اقدام نمايند.
3304:0914
¤ چرا صدا و سيما شهداي فلسطين و انقلاب هاي منطقه را در اخبار با عنوان كشته شدگان ياد مي كند؟ آيا اين درد نيست؟ انتظار اصلاح روش ياد شده را داريم.
0366:0912
¤ در تاريخ 4/1/90 با دستگاه پست بانك پارسيان خريد الكترونيكي كردم به علت اشكال در شبكه دو بار از حسابم وجه كسر شده و متأسفانه مسئولان بانك پاسخگو نيستند خواهش مي كنم منعكس كنيد تا شايد كسي پاسخگو باشد.
كاميار نبي پور
¤ از صدا و سيما به خاطر پوشش اخبار بحرين تشكر مي كنم.
بوذرجمهري
¤ به نظر مي رسد پليس راهور ناجا بايد جريمه سنگيني بر اتوبوسها و ميني بوسها و كاميونهايي كه در سطح شهر بر تشديد آلودگي هوا مي افزايند اعمال نمايد.
0142:0913
¤ ما پرستاران و خانواده هايمان از افراد تحميل كننده اضافه كاري اجباري آن هم با حقوق ناچيز (يك دهم جهاني) راضي نيستيم. وزير محترم بهداشت عنايت ويژه اي نمايند.
0785:0915
¤ چرا برخي رانندگان اتوبوسهاي تبريز- تهران بايد از راههاي فرعي عبور كنند و توقفهاي زيادي داشته باشند و راه 6 ساعته را 10 ساعته طي كنند چرا نظارتي نيست. (به عنوان نمونه تعاوني... تبريز اتوبوس شماره ...24 ايران25)
1432:0919
¤ وجود پايگاههاي بي شمار براي تجمع ميليونها انسان موحد و عاشق در مساجد در پنج وقت نماز كه ديگر اديان فاقد آن هستند مي طلبد اين پايگاههاي عظيم خدادادي را به شكل پويا و به روز نگه داريم و از پتانسيل هاي جوانان عليه دشمنان اسلام استفاده كنيم از جمله لوازم تحقق اين ايده عبارت است از:
1- برخورداري امام جماعت جوان، شاداب، داراي سواد بالا و آشنايي با مسائل مقتضيات روز
2- توجه مستمر به منويات رهبري و همراهي عملي و فكري با آن
3- ارتباط تنگاتنگ با جوانان و مردم محل
4- بيان مشكلات و راه حل ها و اقدامات مفيد نظام طي قريب به چهار دهه.
قرباني
¤ ايثارگري رزمندگان، ايران را در برابر تمام دنيا بيمه كرد و حال با گذشت 23سال از پايان جنگ تحميلي آيا شايسته است يك رزمنده بيكار و بي بيمه و بي خانه باشد؟ آيا ما حق نداريم؟!
سيدعلي حسيني رزمنده دفاع مقدس


 



وزير اطلاعات: جريان نفاق براي مقابله با نظام تغيير چهره داده است

وزير اطلاعات گفت: برخي افراد كه در جريان حوادث و فتنه سال 88 كه يا با فتنه گران همراهي كرده و يا ساكت نشسته بودند، اين روزها روش ديگري با عنوان حمايت از ولايت فقيه در پيش گرفته اند كه بايد مراقب آنان بود.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي كه روز پنجشنبه در آئين گراميداشت ياد و خاطره شهداي منطقه كمالشهر كرج سخن مي گفت افزود: جريان نفاق براي مقابله با نظام اسلامي تغيير چهره داده و استكبار جهاني با حمايت از همه جريانهاي ضد انقلاب از جمله گروهك منافقين، هجمه سنگيني عليه انقلاب و ايران اسلامي آغاز كرده است كه هوشياري ويژه مردمي را مي طلبد.
وزير اطلاعات تصريح كرد: امروز استكبار جهاني براي مقابله با نظام اسلامي به جريان نفاق روي آورده و حتي برخي مديران دولت اصلاحات در سخنراني هاي خارج از كشور عليه نظام اسلامي موضع گيري مي كنند كه بايد در مقابل اين جريان بيش از پيش هوشيار بود.
مصلحي در عين حال تاكيد كرد كه دستگاه امنيتي و اطلاعاتي كشور هجمه ها و توطئه هاي دشمنان را به خوبي رصد كرده و هوشيارانه به وظيفه خود عمل مي كند.
وي با اشاره به هجمه سنگين تبليغاتي دشمنان عليه ايران اسلامي در شرايط جديد جهاني، گفت: با همه اين هجمه ها، ايران اسلامي بالاترين ضريب امنيتي را در ميان كشورهاي منطقه خاورميانه و حتي جهان دارد.
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اسلام داراي پيام و پاسخگوي نيازهاي بشري است، گفت: حوادث به وجود آمده در جهان نشان مي دهد كه آينده دنيا از جمله اروپا و آمريكا از آن اسلام است.
وي افزود: امروز تحركات و اقدامات سياسي و ديپلماسي آمريكايي ها و غربي ها در جريان حوادث به وجود آمده در كشورهاي اسلامي بيانگر سردرگمي سران كاخ سفيد و استكبار جهاني است.
مصلحي با اشاره به جنبش هاي مردمي در كشورهاي اسلامي و عربي از جمله مصر، تونس، يمن و ساير كشورهاي منطقه خاطرنشان كرد: اين حركت هاي مردمي بيانگر بيداري اسلامي در جهان است.
وزير اطلاعات تصريح كرد: امروز بيداري مردمي در اروپا و ساير كشورهاي جهان متاثر از حركت و الگوي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، امام خميني(ره) است.
وي تاكيد كرد: نبايد در اين شرايط فريب القائات دشمنان را خورد، زيرا آنان چنين وانمود مي كنند كه جنبش هاي به وجود آمده در جهان غير اسلامي است.
مصلحي تصريح كرد: شواهد و قراين در كشورهاي اسلامي از جمله جنبش جوانان مصر نشان مي دهد اين حركت ها متاثر از انقلاب اسلامي ايران است.
وزير اطلاعات اظهار داشت: حتي خود آمريكايي ها اين جنبش هاي مردمي در منطقه خاورميانه را پيش بيني نكرده بودند و اذعان مي كنند كه شوكه شده اند.
وي گفت: اين روزها اوباما رئيس جمهوري آمريكا و هيلاري كلينتون وزير خارجه اين كشور با سفر به مناطق مختلف جهان از جمله كشورهاي خاورميانه، به دنبال جلوگيري از ضرر و زيان بيشتر به منافع آمريكا در منطقه هستند.
مصلحي با بيان اينكه برخي سران كشورهاي منطقه از جمله عربستان سعودي با حركت در مسير آمريكا در مقابل جنبش هاي مردمي منطقه ايستاده اند، افزود: اين حكام بايد دست از دنباله روي آمريكا بردارند، زيرا بيداري اسلامي دامن آنان را خواهد گرفت.
وزير اطلاعات با اشاره به حمايت هاي شرق و غرب و برخي حكام منطقه خليج فارس از صدام بعثي در جنگ تحميلي عليه ايران اسلامي، اظهار داشت: كساني كه در آن دوران با تمام تجهيزات و امكانات نظامي از صدام بعثي حمايت كردند و شمار زيادي از ملت مسلمان ايران را مظلومانه به شهادت رساندند، امروز به لطف خدا مظلوميت شهداي ما آنان را گرفتار كرده است.
مصلحي در بخش ديگري از سخنان خود ادعاي آمريكايي ها در مورد كشتن بن لادن را بي اساس خواند و گفت: طبق مستندات اطلاعاتي، بن لادن چند سال پيش بر اثر بيماري از دنيا رفته، اما سران كاخ سفيد براي بهره برداري انتخاباتي و فريب مردم آمريكا در اين زمينه موج تبليغاتي به راه انداخته اند. وزير اطلاعات افزود: سران كاخ سفيد براي درستي ادعاي خود هيچ مدرك مستندي ارايه نداده اند.

 



سياه بازي اپوزيسيون اين بار وسط مستطيل سبز (خبر ويژه)

اقدام افتضاح آميز و ناكام محافل ضدانقلاب براي سوءاستفاده از مراسم تشييع مرحوم ناصر حجازي (دروازه بان اسبق تيم ملي فوتبال) حتي در برخي رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون نيز مورد سرزنش قرار گرفت.
پايگاه اينترنتي روزنت (وابسته به ضدانقلاب خارج نشين) در اين باره نوشت: عقاب آسيا رفت، پرواز اسطوره و... اينها بخشي از تيترهاي رسانه ها بود. ناصر حجازي قهرماني ملي و قابل احترام بود، روحش شاد اما با ديدن اين تيترها و صحنه ها چند سؤال خودنمايي مي كند اول اينكه مگر ناصر حجازي ما قبل فوت و بيمارستان رفتن اسطوره نبود؟ آيا او زمان بازيگري و مربيگري اسطوره نبود اما وقتي به بيمارستان رفت و در كما رفت به اسطوره تبديل شد؟ كارنامه ورزشي او پر از پيروزي ها و شكست هاست. آيا او آن زمان هم اسطوره بود؟ اما اگر اسطوره نبود پس چطور بعد از فوتش به اسطوره اي دست نيافتني بدل شد؟
روزنت مي افزايد: اگر ناصرخان حجازي اسطوره بود چند سؤال باقي مي ماند. اين معتقدان به اسطوره بودن حجازي در زماني كه او و فرزندش از سوي تماشاچيان و به قول ورزشي نويسان تماشاچي نماها مورد توهين قرار گرفت، اين اسطوره دانان ناصرخان كجا بودند؟ ظاهرا ما همچنان دچار دو سندرم تاريخي هستيم، اولي سندرم جوزدگي و جوگيري است. خيلي از ماها كه حتي يك روز هم در زمين بازي ناصر حجازي را نديده ايم، تبديل به تكريم كننده و سخن گوينده در مورد آن مرحوم شده ايم. در واقع فضايي ايجاد شده تا به بهانه ناصر حجازي و فوتش به طرح خود بپردازيم. مايي كه تا ديروز به هيچ وجه توهين به خانواده ناصر حجازي و خودش برايمان مهم نبود، به يكباره به ستايندگان حجازي بدل شديم! ستايندگان ناصرخان كه نه در واقع ستايندگان خود به نام ناصرخان! سندرم دوم سوءاستفاده چي بودن ما از شرايط است كه ظاهرا دوباره بدان گرفتار آمده ايم. ناصر حجازي يك ورزشكار بود. متعلق به هيچ گروه، دسته، حزب و تشكيلات سياسي هم نبود بنابراين مراسم او نيز محل وزن كشي سياسي نيست.
از سوي ديگر شبكه ضدانقلابي بالاترين نيز كه يكي از رسانه هاي نقش آفرين و ناكام اپوزيسيون در زمينه سوءاستفاده از مراسم تشييع مرحوم حجازي بود، در تحليلي نوشت: كلا خيلي باحال هستيم. خودمان لينك مي ديم و دعوت مي كنيم، بعد بعضي هايمان در مراسم شركت مي كنيم، در داخل استاديوم با صندلي هاي «بي شمار خالي» كه برمي خوريم كمي جا مي خوريم، اما از آنجا كه ما كلا كارمان خيلي درسته (برعكس بقيه) به روي خودمان نمي آوريم. پس كو آن حضور ميليوني كه وعده اش را داديم و به روي خودمان نياورديم؟ خداوكيلي با آنها هم كه شعر خواندند و شعار دادند كاري نداشتند. آخر مي شود چند هزار نفر را كه تازه خيلي هايشان به خاطر حجازي آمده بودند و نه دعوت ما، جاي جمعيت ميليوني سبز جا زد؟



 



شخصاً از سران اصلاح طلبان شنيدم كه با قانون اساسي و سيستم مشكل دارند (خبر ويژه)

عضو متواري فراكسيون مشاركت در مجلس ششم تصريح كرد بسياري از مدعيان اصلاح طلبي قائل به اصلاحات نيستند و دنبال براندازي هستند.
علي -اكبر موسوي خوئيني كه اكنون در آمريكا پناهندگي گرفته در مصاحبه با پايگاه اپوزيسيوني تهران ريويو و در قبال اين سوال كه نداشتن تئوري و برنامه ريزي استراتژيك به سرگرداني و شكست جنبش سبز منجر شد و گفته است: حركت خياباني يك تاكتيك است. مسئله مهم تر استراتژي جنبش است كه نارسايي در آن وجود دارد. اينكه گفته شود دنبال دموكراسي و حقوق بشر هستيم، مطالبات كلي است.
وي ضمن تخطئه كليت قانون اساسي، درباره ادعاي اجراي بدون تنازل قانون اساسي از سوي اصلاح طلبان اظهار داشت: بسياري از اصلاح طلبان به اين نقطه رسيده اند كه قانون اساسي مشكل ساختاري دارد ولي اعلام آن را پر هزينه مي دانند و ترس امنيتي دارند و حتي شخصاً از زبان افراد شاخص و بلندپايه در حوزه اصلاح طلبان شنيده ام كه اين سيستم با اين ساختار [قانون اساسي] اصلاح پذير نيست ولي به طور تاكتيكي جور ديگري بيان مي كنند.
يادآور مي شود برخي عناصر تندرو حزب مشاركت در هنگام مسندنشيني، ضمن خروج از حاكميت خواستار تغيير قانون اساسي شده بودند. آنها در واقع با شعار اصلاح طلبي و همراهي با نظام جمهوري اسلامي و دلسوزي براي آن، با مبناي حقوقي نظام در تعارض بودند و اقدام به خروج عليه آن مي كردند و با اين وجود باز هم مدعي اصلاح طلبي و رفورم بودند!

 



نتانياهو: اسرائيل وضع بدي در برابر ايران قدرتمند دارد (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي اعتراف كرد: اغلب كشورها و مجامع بين المللي به هياهوهاي اسرائيل عليه جمهوري اسلامي ايران بي اعتنايي نموده و بدتر از آن، اسرائيل را محكوم مي كنند.
بنيامين نتانياهو ضمن سخنراني خود در كنگره آمريكا، با بيان اينكه «اسرائيل دوستي بهتر از آمريكا ندارد و آمريكا نيز بهتر از اسرائيل دوستي ندارد»، اظهار داشت: اسرائيل متحد هميشگي آمريكا در خاورميانه بي ثبات است. دوستان من! شما مجبور به ساختن ملتي در اسرائيل نيستيد، ما چنين ملتي را خلق كرده ايم[!!] شما مجبور به اعزام سرباز آمريكايي براي دفاع از اسرائيل نيستيد، ما از خود دفاع به عمل مي آوريم. شما بسيار سخاوتمندانه ابزار و وسايل مورد نياز را در اختيار ما قرار داده ايد تا ما رأساً بتوانيم از خود دفاع كنيم. از همگي شما سپاسگزاريم، و از شما پرزيدنت اوباما بخاطر تعهد مصمم و راسختان نسبت به ايمني اسرائيل، تشكر مي كنيم. من وقوف دارم كه اوضاع اقتصادي شما سخت و طاقت فرساست.
به گزارش سايت وزارت خارجه اسرائيل، وي اضافه كرد: از گذرگاه خيبر تا تنگه جبل الطارق، تحول و دگرگوني عظيمي در خاورميانه در جريان است. ارتعاش و نوسانات، كشورها را متلاشي، و دولتها را واژگون كرده است و همه ما همچنان ناظر بر آنيم كه محيط هنوز در حال دگرگوني است.
صحنه هاي استثنائي در تونس و قاهره، خاطرات برلن و پراگ در سال 1989 را زنده مي كند. اما در حالي كه ما در اين آرزوي آنان خود را شريك مي دانيم، بايد به خاطر داشته باشيم كه شعله هاي چنين اشتياق و آرزوهائي، نظير شعله هاي سال 1979 در تهران، مي توانند سرد و خاموش شوند. شما به خاطر داريد كه در آن زمان چه اتفاقي رخ داد. شعله كمرنگي از بهار دموكراسي در ايران به دست يك استبداد بي رحم، نابود شد[!]
نظير چنين استبدادي، نداي آزادي و انقلاب در لبنان را در نطفه خفه كرد، و حكمفرمائي حزب الله رواج پيدا كرد.
نتانياهو در ادامه اظهار نگراني اش نسبت به از كنترل خارج شدن كشورهاي اسلامي خاورميانه اظهار داشت: بايد قبول كنيم نيروهاي قدرتمندي در اين كشورها وجود دارند كه با الگوي مورد نظر ما و با دموكراسي و صلح مخالفند. در رأس اين نيروهاي قدرتمند، ايران قرار دارد. آنها لبنان و غزه را تحت انقياد خود درمي آورند و از حمله به سربازان آمريكايي در عراق و افغانستان حمايت مي كنند. نوبت قبلي كه در كنار اين تريبون ايستادم، از نتايج ترسناك و مهلك ايران اتمي سخن به ميان آوردم. اكنون، زمان، گذشته است و لولا و محور تاريخ ممكن است بزودي چرخش پيدا كند. چرا كه خطرناكترين چيزي كه بشر مي تواند با آن روبرو شود، ممكن است بزودي متوجه ما شود؛ يك رژيم ستيزه جوي اسلامي مجهز به سلاحهاي هسته اي.
نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از اين دروغگويي آشكار، به بي اعتنايي جامعه جهاني نسبت به دروغ پردازي هاي اسرائيل اعتراف كرد و گفت: ايران به صورت يك كابوس اتمي براي سراسر جهان درآمده و خطر آن كشور من را تهديد مي كند. كساني كه آن را ناديده مي گيرند، سر خود را زير شن و ماسه فرو مي برند. سران ايران بايد از هرگونه اجماع قابل احترام در روي كره زمين تحريم و ممنوع شوند اما در اغلب كشورها و مجامع بين المللي، درخواست نابودي اسرائيل با سكوت مطلق روبرو شده است. اوضاع بدتر از آن هم هست چرا كه بسياري اسرائيل را به خاطر دفاع از خود در برابر تروريست هاي همسو با ايران، محكوم مي كنند.

 



آتشفشان خشم مردم عربستان آماده انفجار است (خبر ويژه)

محافل رسانه اي و ديپلماتيك غربي معتقدند رژيم آل سعود روي آتشفشان نفرت مردم عربستان قرار دارد و دربارنشينان آل سعود به شدت از آمريكا كه نمي تواند ثبات منطقه را تامين كند، عصباني هستند.
روزنامه فلسطيني المنار نوشت: منابع ديپلماتيك اروپايي و متخصص در امور خاورميانه معتقدند رژيم سعودي در حال حاضر بر روي آتشفشاني از خشم و تنفر مردم عربستان قرار دارد اين آتشفشان هر لحظه ممكن است عليه دربار سعودي منفجر شود. يكي از مديران ارشد وزارت خارجه انگليس مي گويد: «در عربستان ميزان سركوب مردم افزايش يافته است به گونه اي كه ده ها شهروند عربستاني به دست نيروهاي امنيتي سعودي به قتل رسيده و شماري نيز ناپديد شده اند. اين مسائل باعث شده تا دربار سعودي نگران رسيدن شراره هاي تغيير مناطق خاورميانه عربي و شمال آفريقا به عربستان و كشورهاي حاشيه خليج فارس باشد. اين نگراني ها با برپايي تظاهرات هاي متناوب عليه رژيم آل خليفه در بحرين و آغاز اعتراضات در سلطنت نشين عمان افزايش نيز يافته است.»
همزمان با اظهارات اين ديپلمات، روزنامه انگليسي تلگراف فاش كرد: نيروهاي عربستان سعودي براي قلع و قمع مردم بحرين، از سوي انگلستان آموزش نظامي مي بينند و شماري از آموزش ديدگان به منامه اعزام شده اند. انگلستان پايگاه نظامي بزرگي در عربستان دارد كه از اين پايگاه از جمله براي آموزش نيروهاي سركوب كننده استفاده مي شود.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال نيز در گزارشي نوشت: عربستان با نگراني از عملكرد آمريكا دنبال تحريك برخي كشورهاي مسلمان نظير پاكستان و مالزي و اندونزي عليه ايران و ايجاد يك اتحاديه غيررسمي عليه آن كشور است.
روزنامه آمريكايي مي افزايد: «مقامات آمريكايي از اين اقدام به خاطر آن كه باعث افزايش تنش مي شود، نگرانند. شاهزاده بندر بن سلطان آل سعود كه رئيس شوراي امنيت ملي عربستان سعودي است، از ژنرال هاي پاكستاني در ماه مارچ خواسته است تا از ورود نظاميان عربستان به بحرين حمايت كنند. وي به ژنرال هاي پاكستاني گفته است كه روي آمريكا نمي شود براي ايجاد ثبات در خاورميانه حساب باز كرد.
وال استريت ژورنال افزود: مسئولان آمريكايي كه با دولت عربستان همكاري دارند، تاييد كردند عربستان سعودي از آمريكا عصباني است و در مورد ايران به شدت دچار نگراني مي باشد.
وال استريت ژورنال در گزارش خود نوشت: تحركات عربستان نشان دهنده افزايش تنش ها با دولت باراك اوباما است و مي تواند اهداف امنيتي آمريكا در آسياي جنوبي را به خطر بيندازد و علاوه بر آن تلاش هاي آمريكا براي هدايت كردن شورش هاي خاورميانه را با دشواري بيشتري مواجه كند.
نكته جالب در اين ميان اقدام مشابه رژيم صهيونيستي در آموزش نيروهاي سركوبگر و خرابكار براي مداخله در كشورهاي دستخوش انقلاب است. خبرگزاري چيني شينهوا گزارش داده كه مقامات صهيونيستي، شماري از نيروها را كه از 17 مليت مختلف هستند براي خرابكاري و سركوب، در مركزي به نام گلداماير واقع در صحراي نقب آموزش مي دهند.

 



نقش آفرين اصلي انقلاب هاي خاورميانه مردم هستند نه اينترنت و فيس بوك (خبر ويژه)

بنيانگذار شبكه فيس بوك تأكيد كرد: آنچه در تحولات انقلابي خاورميانه نقش آفريني مي كند، اراده و خواست مردم است نه اينترنت.
مارك زوكر برگ كه در پاريس سخن مي گفت، در واكنش به اين ادعا كه انقلاب كشورهايي نظير مصر، محصول اينترنت و شبكه هايي مانند فيس بوك است، گفت: اهميت شبكه هاي اينترنتي در انقلابهاي مردمي كشورهايي مانند مصر و تونس ناچيز است و شركتهاي تكنولوژيك نبايد ادعا كنند نقش مهمي در اين انقلابها داشته اند.
وي افزود: رسانه هايي مانند فيس بوك شرط لازم و كافي براي آنچه در جهان عرب روي داده نيست بلكه اراده مردم و اين احساس قوي جمعي كه بايد تغيير اتفاق بيافتد، شرط لازم و كافي براي انقلاب و ايجاد تغيير و تحول در كشورهاي خاورميانه بوده است.
آنچه سخنان زوكر برگ را تاييد مي كند، از سويي ناتواني آمريكا- با وجود سرمايه گذاري عظيم روي شبكه هايي نظير فيس بوك و تويتر و دهها شبكه مشابه- از ايجاد كودتاي مخملي در ايران و از سوي ديگر ناتواني در مهار موج توفنده ملت ها عليه رژيم هاي دست نشانده واشنگتن در كشورهايي نظير مصر و تونس به واسطه بمباران انبوه رسانه اي و اينترنتي و ماهواره اي است. در همين حال بايد توجه داشت كه فيس بوك يكي از اهرم هاي تبليغاتي و مورد استفاده سرويس هاي اطلاعاتي غربي بر عليه كشورهاي مستقل از آمريكاست و اظهارات زوكر برگ به معناي همراهي وي با انقلاب ها نيست بلكه وي صرفاً واقعيت جاري را روايت كرده است.

 



كدخدايي: هيئت مركزي نظارت بر انتخابات مجلس تشكيل شد

سخنگوي شوراي نگهبان از تعيين اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات مجلس خبر داد.
عباسعلي كدخدايي اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات مجلس نهم را متشكل از آيت الله احمد جنتي و آيت الله محمد يزدي و آقايان محمدرضا عليزاده؛ محمدرضا ميرشمسي و عباسعلي كدخدايي اعلام كرد.
بنابه اعلام سخنگوي شوراي نگهبان، در جلسه آينده شورا، رئيس و نايب رئيس هيئت مركزي نظارت بر انتخابات مجلس انتخاب خواهند شد.
با تشكيل هيئت مركزي نظارت بر انتخابات، هيئت هاي نظارت استاني نيز تعيين خواهند شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14