(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 خرداد 1390- شماره 19937

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدير مسئول كيهان: جريان انحرافي با «جن انگليسي» ارتباط دارد !
 5 ويژگي جريان هاي انحرافي از نگاه خطيب جمعه تهران
نقدي : ملت هاي مسلمان به زودي مرزهاي خاورميانه را به قبل از 1919 برمي گردانند
امام جمعه قم: جاسوسان دستگير شده به دنبال رويارويي مردم با نظام بودند
اجراي 2 رزمايش بزرگ در مناطق امنيتي كشور طي سال جاري
چين : ايران نقش مهمي در تحولات منطقه دارد
گزارش خبري كيهان از اسناد پروژه 450 ميلياردي كيش و علت نگراني بقايي



در اجتماع بزرگ اصولگرايان استان كرمان
مدير مسئول كيهان: جريان انحرافي با «جن انگليسي» ارتباط دارد !

كرمان- خبرنگار كيهان:
جريان انحرافي نيز مانند سران فتنه نسبت به شرايط كنوني كشور دچار توهم بود و از آنجا كه روي ايستادگي رهبري در مقابل انحراف و بصيرت مردم حساب چنداني باز نكرده بود، سر خود را به سنگ كوبيد.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان عصر پنجشنبه در اجتماع بزرگ اصولگرايان استان كرمان و درجمع اعضاي شوراي هماهنگي اصولگرايان كه با حضور حضرت آيت الله جعفري نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمان تشكيل شده بود ابتدا با ارائه شواهد و نمونه هايي از گذشته و حال، موقعيت كنوني جمهوري اسلامي ايران در داخل و خارج و نقش برجسته آن در معادلات منطقه اي و بين المللي را طي 32 سال گذشته بي نظير توصيف كرد و گفت: در حالي كه شما مردم ولايتمدار و فداكار شاخ نظام سلطه بين الملل را شكسته و انقلاب هاي اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا را پديد آورده ايد، نبايد انتظار داشته باشيد كه آمريكا و متحدانش دست از دشمني و كينه توزي بردارند و اين قطب قدرتمند اسلام را به حال خود بگذارند.
وي افزود: دشمن از برخورد نظامي طرفي نبسته و به ايجاد جريانات انحرافي و توطئه و فتنه هاي داخلي دل بسته است. شريعتمداري گفت: در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 هيچيك از دشمنان بيروني و گروه ها و جريانات ضد انقلاب داخلي و خارجي را نمي توانيد آدرس داده و نام ببريد كه در اين توطئه حضور فعال نداشته اند ولي اين فتنه كه به «جنگ احزاب» شبيه بود با مديريت الهي حضرت آقا و بصيرت مثال زدني مردم با شكستي سخت و رسواكننده روبرو شد و دشمن از يكسو تمامي سرمايه خود را كه به ميدان آورده بود، دود كرد و به هوا فرستاد، و از سوي ديگر با افشاي چهره ماموران پنهان خود، بي آن كه بخواهد خدمت بزرگي به نظام كرد.
مدير مسئول كيهان گفت: جريان انحرافي لانه كرده در اطراف رئيس جمهور نيز ماهيتي شبيه فتنه 88 دارد با اين تفاوت كه دشمنان بيروني، سران فتنه را زير چتر مسئوليت هاي سابق آنها پنهان كرده و به ميدان فرستاده بودند ولي در ساخت جريان انحرافي از آدم هاي دم دستي بهره گرفته و آنها را به حلقه اول اطرافيان رئيس جمهور محترم نفوذ داده بودند. و اين درحالي است كه دولت نهم بعد از عبور از عقبه هاي سختي مانند كارگزاران و دولت اصلاحات با تلاش شبانه روزي، خدمات بي نظيري را به مردم ارائه كرده و مي كند.
شريعتمداري در ادامه سخنان خود به موضوع «جن» و «جن گيري» و سحر و جادو كه اين روزها درباره جريان انحرافي بر سر زبان هاست اشاره كرد و گفت: وجود «جن» به عنوان يكي از مخلوقات صاحب اراده خداوند تبارك و تعالي قابل انكار نيست و سحر و جادو نيز واقعيتي است كه در آموزه هاي ديني از آن نهي شده است. ولي ماجراي ارتباط جريان انحرافي با «جن» و يا توسل آنها به «سحر و جادو» را كه از سوي همين جريان به آن دامن زده مي شود يك «طرح فريب» براي رد گم كردن است و جريان انحرافي با پيش كشيدن مسئله «سحر و جادو» و ارتباط با «جن» در پي آن است كه بررسي هاي قضايي و پيگردهاي اطلاعاتي را در اين نقطه متوقف كند تا دست هاي پشت پرده اين جريان و ارتباط هاي بيروني آن از نگاه مقامات امنيتي و اطلاعاتي نظام پنهان بماند و مأموران اطلاعاتي با اين تصور كه همه انحراف ها و اقدامات جريان ياد شده نتيجه «سحر و جادو» و ارتباط با «جن» است، از ادامه پي گيري منصرف شوند و تنها به تأسف از رويكرد اين جريان به «جن» و «جن گيري» بسنده كرده و كانون بيروني و مديريت كنندگان اصلي جريان انحرافي دست نخورده باقي بمانند. شريعتمداري ضمن تأكيد بر پرهيز از ساده انديشي گفت: آيا نبايد اين سؤال براي مسئولان مربوطه مطرح باشد كه چرا مواضع جن هاي مرتبط با اين جريان انحرافي با مواضع مقامات آمريكايي، انگليسي و اسرائيلي شبيه است؟! و افزود: اگر پاي «جن» در ميان باشد، بايد گفت جريان انحرافي با جن هاي انگليسي رابطه دارد!
شريعتمداري در ادامه به شاخصه هايي اشاره كرد كه با استفاده از آنها مي توان «فتنه»ها و «انحرافات» را در همان آغاز شكل گيري شناسايي كرد و در اين باره گفت: هرگاه ديديد كه مواضع يك جريان يا گروه سياسي با مواضع اعلام شده دشمنان بيروني همخواني دارد، ابتدا با ترديد به آن نگاه كنيد زيرا بعيد نيست كه خطايي در كار باشد ولي چنانچه اين همخواني در موارد متعدد تكرار شد، احتمال وابستگي را ناديده نگيريد تا علاج واقعه، قبل از وقوع كرده باشيد.
وي يكي ديگر از شاخصه ها را انتقال معيارها از ميدان هاي قابل ارزيابي به ميدان هاي غير قابل ارزيابي دانست و به عنوان مثال گفت: «مكتب اسلام» براي همه شناخته شده و غير قابل تحريف است اما وقتي «مكتب ايراني» جاي آن را مي گيرد، بايد ترديد كرد كه مبادا كساني با اين جابجايي قصد تحريف آموزه هاي اسلامي را داشته باشند و افزود: پاسخ «كدام اسلام»؟ معلوم است زيرا اسلام معيارهاي تعريف شده اي دارد و غيرقابل تحريف است اما پاسخ «كدام ايران»؟ معلوم نيست؟ ايران پادشاهان دست نشانده پهلوي، ايران شاهان بي عرضه و عياش قاجار؟ ... و اگر ايران جمهوري اسلامي مورد نظر است چرا خشت نوشته كورش به عنوان سمبل مكتب ايراني معرفي مي شود؟!
مدير مسئول كيهان در ادامه به پرسش هاي حاضران پاسخ داد و در پاسخ به سؤالي درباره اظهارات برخي از عوامل فتنه 88 كه با اشاره به جريان انحرافي، قصد تطهير خود را دارند گفت: سران فتنه كه تمامي اسناد و شواهد از وابستگي بيروني آنها حكايت مي كند با هر كس و هر جرياني كه دشمن آمريكا و اسرائيل و انگليس بود مخالفت مي ورزيدند و مادام كه جريان انحرافي خود را بخشي از اصولگرايان جا زده بود، سران فتنه به خيال آن كه اين جريان هم، بخشي از اصولگرايان و در نتيجه، ضد آمريكا و اسرائيل است با آن دشمن بودند بنابراين اكنون كه معلوم شده جريان انحرافي نيز دست كمي از آنها ندارد، فقط مي توانند بگويند: «ديديد كه اين جريان هم مثل ما بود»؟! كه در پاسخ بايد گفت «ديديد با همه منحرفان برخورد مي كنيم»؟!
و اتفاقاً، براي توده هاي مردم افتخار بزرگي است كه هر جا انحرافي مي بينند به مقابله با آن برمي خيزند، چه رئيس جمهور و نخست وزير و رئيس مجلس سابق باشند چه جريان انحرافي خزيده در كنار يك رئيس جمهور خدمتگزار.
مدير مسئول كيهان در پاسخ به سؤال ديگري گفت: مجلس نهم يكي از سنگرهاي كليدي است و اصولگرايان بايد نامزدهاي مورد نظر خود را با دقت انتخاب كرده و با صرفنظر كردن از اختلاف سليقه هاي جزيي، ليست واحدي ارائه دهند. وي افزود: براي مجلس نهم دو جريان خيز برداشته اند، فتنه گران شكست خورده كه تصميم دارند افرادي را معرفي كنند كه رابطه آنان با فتنه 88 فاش نشده باشد تا بتوانند از فيلتر شوراي نگهبان رد شوند و جريان انحرافي با بودجه كلان در پي معرفي افرادي از شهرهاي كوچك و پرداخت هزينه انتخاباتي آنهاست تا بخشي از مجلس نهم را در اختيار داشته باشد.
شريعتمداري گفت: شوراي نگهبان نبايد تنها به گزارش مراجع رسمي اكتفا كند بلكه بايد اطلاعات مردمي را جمع آوري كرده و براساس گزارش هاي مستند نسبت به صلاحيت يا عدم صلاحيت داوطلبان تصميم بگيرد.
مدير مسئول كيهان در پاسخ پرسش يكي از حاضران گفت: بايد مراقب بود كه «ميانه روها» يعني كساني كه در جريان فتنه 88 مواضع دوپهلو و غيرشفاف داشته اند، ميدان را در دست نگيرند و با سوءاستفاده از آب گل آلود ماهيگيري نكنند.
ديدار با امام جمعه كرمان
حسين شريعتمداري نماينده ولي فقيه در موسسه كيهان در دفتر حضرت آيت الله جعفري نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمان به ديدار ايشان رفت.
در اين ديدار امام جمعه كرمان مواضع اصولي روزنامه كيهان را منطبق بر دفاع از ولايت فقيه عنوان كرد و گفت: بدون ترديد روشنگري ها و مخصوصا پيش بيني هاي دقيق و به موقع كيهان در خنثي كردن توطئه هاي دشمنان اسلام و انقلاب نقش فراواني داشته و دل دوستان انقلاب را شاد كرده است.
حضرت آيت الله جعفري افزود: بايد رهبر معظم و هوشمند انقلاب را الگوي حركت خود قرار دهيم و كمك كنيم تا مانند هميشه با وحدت كلمه اصولگرايان، توطئه دشمنان نقش بر آب شود.
شريعتمداري نيز در اين ديدار ضمن تقدير و تشكر از مواضع نماينده ولي فقيه در استان كرمان نسبت به روزنامه كيهان و مواضع شفاف ايشان در مقابله با فتنه گران، از حمايت هاي آيت الله جعفري قدرداني كرد.

 



در خطبه هاي ديروز آيت الله خاتمي مطرح شد
 5 ويژگي جريان هاي انحرافي از نگاه خطيب جمعه تهران

آيت الله سيداحمد خاتمي با اشاره به وجود جريانات انحرافي از آغاز انقلاب تاكنون، كمرنگ كردن دين در جامعه، استفاده ابزاري از مقدسات، مقابله با ولايت فقيه و تخريب عالمان بابصيرت، طرح ايران گرايي افراطي و ترويج اباحه گري و ابتذال را به عنوان ويژگي هاي مشترك جريان هاي انحرافي در برهه هاي مختلف دانست.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران اظهار داشت: از عامل جهنمي شدن فراموش كردن آخرت است.
وي با قرائت آيه اي از قرآن گفت: كساني كه از قيامت غفلت مي كنند و دنيا را آخر خط مي دانند، زمينه ساز گناه در زندگي شان مي شوند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) افزود: الحمدلله در اين روزها مباحث خوبي در خصوص شخصيت زن مطرح شد و به اين واقعيت توجه شد كه بايد جايگاه بالاي زن را از نگاه مترقي اسلام ديد نه از نگاه غربي كه زن را مانند كالا عرضه مي كنند.
آيت الله خاتمي همچنين با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: عامل پيروزي فقط سلاح نيست، بلكه ايمان واعتماد از مهمترين دلايل پيروزي است.
وي در ادامه با اشاره به دستگيري جاسوسان آمريكا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تاكيد كرد: وزارت اطلاعات توان بالاي خود را به همگان نشان داد، كه از آنها و از وزير بسيجي اطلاعات نيز تشكر و تقدير مي كنيم.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان با اشاره به سالروز تاسيس مجلس شوراي اسلامي گفت: به تاييد امام(ره) مجلس شوراي اسلامي در راس امور است، چرا كه در چارچوب دين مردم در راس امورند و همه امور به دست مردم است. مردم سالاري به معناي واقعي جز در اين پيدا نمي شود.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه همه مسئولان نظام اسلامي توسط مردم انتخاب مي شوند، بيان داشت: مجلس هشتم كارنامه درخشاني در عرصه ايفاي وظايف خود داشت كه تقويت گفتمان انقلاب اسلامي، حركت در مسير ولايت، حضور خوب در مسائل داخلي و بين المللي، تصويب قوانين مهم و كليدي مانند هدفمندي يارانه ها و قانون مجازات اسلامي از جمله آنها است.
وي گفت: امسال كه سال آخر مجلس هشتم است؛ لازم است با تعامل با دو قوه ديگر و با نظم و انضباط كه مردم ديگر صندلي هاي آن را به دليل تاخير خالي نبينند. نمايندگان از بخشي نگري بپرهيزند و مسائل كلان نظام را ببينند و انتظار مردم اين است كه در عرصه فرهنگ مجلس بيشتر بدرخشد و در اين سال آخر منشأ خدمات بيشتر باشد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به روايتي از پيامبر(ص) كه فرمودند از كفار و دشمنان نشان دار هيچ نگراني ندارم، بلكه از جريانهاي انحرافي كه ممكن است به صحنه بيايند نگران هستيم، گفت: ايشان فرمودند، من از جريان انحرافي كه قلب شان نفاق دارد و به آنچه شما باور داريد باور ندارند، قشنگ حرف مي زنند اما آنچه مي گويند واقعيت ندارد، در ظاهر حرفهاي همه پسند مي زنند اما رفتارشان به گونه ديگر است، نگرانم.
آيت الله خاتمي گفت: ما از اول پيروزي انقلاب همواره شاهد جريانات عنود خارجي و هم شاهد جريان هاي انحرافي داخلي مثل منافقين، فرقان، بني صدر، فتنه و جريان انحرافي اخير بوده ايم كه اين جريانات انحرافي همگي ويژگي هاي مشترك داشتند. كه اولين روش مشتركشان «كمرنگ كردن دين در جامعه» بوده است، در حاليكه اصل انقلاب ما دين است، اگر دين را از آن بگيريم همه چيزش از ميان مي رود.
وي با يادآوري اينكه در سال هاي قبل جريان فتنه با القاي سكولاريزم، دين زدايي را در جامعه دنبال مي كرد، گفت: آن جريان به گونه اي و اين جريان بامطرح كردن و بها دادن به عناصر كهنه مثل مكتب ايراني و ايرانيت آنرا دنبال مي كنند، چيزي كه اگر يكبار گفته شد و تمام شده بود ما وارد ميدان نمي شديم اما وقتي با لجاجت اصرار دارند مدام اين حرف نادرستي كه مراجع جلوي آن ايستادند را تكرار كنند، وظيفه ما روشنگري مي شود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: اگر سخن دفاع از اسلام و دفاع از ميهن اسلامي است، متدينين هميشه در خط مقدم بودند و اينها بيشتر از همه جان فشاني كرده اند، بنابراين عشق به ميهن و ايران اسلامي در خون، گوشت، پوست و جان همه ما است، اما بت كردن ايران و ايران منهاي اسلام خيانت به انقلاب اسلامي است.
آيت الله خاتمي افزود: يكي از سفراي كشور مصر مصاحبه كرده و گفته 32 سال است كه مي گوييم ايران دنبال اسلام نيست بلكه به دنبال امپراطوري ايران هستند، اين كه مدام مكتب ايراني مي گويند هم نشانه آنست.
وي متذكر شد: آنچه كه موجب شده كشورهاي ديگر از ايران الگو بگيرند، ايران اسلامي بوده است، بنابراين بنده به صراحت مي گويم كساني كه اينچنين سخن مي گويند هيچ ربطي به اين نظام اسلامي ندارند، بلكه سليقه شخصي آنها است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان دومين نكته مشترك جريانات منحرف را «استفاده ابزاري از مقدسات» عنوان كرد و گفت: همه ديدند عده اي در فتنه 88 در پشت نام امام(ره) ايستادند و از آن سو ءاستفاده كردند. اعتقاد به مهدويت، از محكم ترين اعتقادات ماست، 250 آيه قرآن، 500 حديث از پيامبر درباره خصوصيات حضرت مهدي(عج)، 2500 حديث از امام معصوم بالاترين و عميق ترين اعتقادات است، لذا از اين اعتقاد عميق استفاده ابزاري و كاسب كارانه مي كنند.
وي ادامه داد: امروز زمان تعيين مي كنند و برخي حرف ها و برخي تطبيق هاي نادرست را به زبان مي آورند كه هيچ ربطي به مهدويت ندارد. خواهش مي كنم اعتقاد به مهدويت را كالاي تجاري و تبليغي نكنيد و نگذاريد اين اعتقاد مقدس اينچنين ملعبه دست عده اي شود.
آيت الله خاتمي سومين روش آنها را مقابله با عالمان با بصيرت دانست و افزود: كساني كه دزدگير آنها قوي است و منحرفين را خوب مي شناسند، جريانات انحرافي همواره آنها را تخريب مي كنند.
وي ادامه داد: مقابله با ولايت فقيه دستور كار اين جريان ها بوده است، از جريان منافقين تا به امروز هميشه شمشير آشكار و پنهان عليه ولايت بسته اند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران، ابتذال را ديگر ويژگي منحرفين عنوان كرد و گفت: نقشه دشمن ترويج ابتذال، بي حجابي و آندلسي كردن كشور است. جريانهاي انحرافي از ابزار اباحه گري و ابتذال استفاده مي كنند.
آيت الله خاتمي در بخش ديگر سخنان خود به حوادث منطقه اشاره كرد و گفت: منطقه همچنان در حال سوختن در زياده طلبي هاي آمريكاست و هنوز روزهاي خونباري در يمن و بحرين مي گذرد، آمريكا، آل خليفه و آل سعود زندان بزرگي با اعمال شاقه درست كرده اند. در زندان، شكنجه هاي قرون وسطايي مي دهند، پاي زنداني را با دريل سوراخ كردند، بدن آنها را مي سوزانند و اين اوضاع با مديريت آمريكا در بحرين مي گذرد و شكنجه ها را انگليس و صهيونيست هاي مكار مديريت مي كنند.
وي افزود: رسوايي امروز آمريكا شايد در طول تاريخ اين كشور بي سابقه باشد، امروز اوباما تحت فشار صهيونيست ها، همان حرفهاي آبكي كه زده بود را هم برگرداند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تكريم نخست وزير رژيم صهيونيستي در كنگره آمريكا، اظهار داشت: اين تكريم ميخي بر تابوت آمريكا در دنيا بود و نشان داد كه چقدر آمريكايي ها نوكر صهيونيستها هستند.
سيداحمد خاتمي هم چنين در خطبه اول نمازجمعه تهران به تبيين شرايط استجابت دعا و رابطه آن با عفاف و حجاب پرداخت و گفت: از علل موانع استجابت دعا اين است كه اين بندگان خود موانع را به وجود مي آورند وگرنه اصل بر استجابت دعا است.
وي با اشاره به خطبه اي از نهج البلاغه گفت: علي(ع) علل عدم استجابت دعا را عدم روراست بودن با خدا، عدم پيروي عملي از پيامبر و عدم تبعيت عملي از قرآن كريم معرفي مي كنند.
خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران بيان داشت: مي توان صدها خطبه در تبعيت از قرآن در عرصه فردي، اجتماعي و سياسي بيان كرد، لذا با توجه به نيازهاي روز به اين قانون مسلم قرآن اشاره مي كنم كه برخي هنجارشكنان آن را زير پا مي گذارند آن قانون «عفاف و حجاب» است.
آيت الله خاتمي با اشاره به سخن امام علي(ع)، عفاف و حجاب را افضل عبادت دانست و گفت: پاك زباني، پاكي لقمه، لباس پاك، نگاه پاك و پاكدامني از ابعاد عفاف و از نشانه هاي افراد با شخصيت است و هرچه انسان شخصيتش بالاتر باشد اين عنصرها بيشتر در او متبلور است.
وي ادامه داد: در اين ميان عفت اجتماعي و پاكدامني و پاك پوششي مورد تاكيد قرآن كريم، هم در ميان آقايان و هم در ميان بانوان است، اما در قرآن نسبت به رفتار عفيفانه زنان تاكيد بيشتري شده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: زنان بايد نگاه خود را از نگاه آلوده حفظ كنند و از نگاه كردن به تصاوير آلوده خود را نگه دارند، زيرا اين نگاه موجب غضب خداوند مي شود.
آيت الله خاتمي افزود: پوشش چادر در قرآن نيز آمده است كه در سوره احزاب آيه 54 به آن اشاره شده است كه «جلباب» به معناي لباسي است كه تمام بدن را مي پوشاند.
وي با اشاره به آيه اي از قرآن ادامه داد: اگر قرار باشد خانم ها روسري را به معناي حجاب بگيرند، بايد روسري آنها بلند باشد كه سرو گردن را بپوشاند و هيچگونه جاذبه جنسي براي نامحرم نداشته باشد، لذا انداختن شال بر سر كه موي سر را نمايان مي كند، چيزي جز بازي با حجاب و شكستن حرمت حجاب نيست.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تبيين موضوع «عفاف و حجاب» تاكيد كرد: زنان نبايد با نامحرمان با عشوه و آن طور كه با شوهر خود سخن مي گويند حرف بزنند، چرا كه اينها زمينه گناه را فراهم مي كند.
آيت الله خاتمي همچنين افزود: طريقه راه رفتن زنان نبايد موجب تحريك نامشروع براي نامحرم شود، ضمن اينكه زيورآلات خود را نبايد براي نامحرمان به نمايش بگذارند؛ گردنبند، لباس محرك، لباس آنچناني زيور حساب مي شود.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه از رازهاي مستجاب نشدن دعاها همين هايي است كه گفتم، خاطرنشان كرد: احتمالا بسياري از بانواني كه رعايت حجاب نمي كنند، نمي دانند كه حجاب لازم براي آنها كدام است. لذا اين سخنان من حجت را براي آنان كه سخنان من را شنيدند و خواهند ديد تمام كرد، بنابراين عذر و بهانه اي در پيشگاه خداوند نخواهند داشت.

 



نقدي : ملت هاي مسلمان به زودي مرزهاي خاورميانه را به قبل از 1919 برمي گردانند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين آزادي فلسطين و قدس شريف را آرماني دست يافتني و نزديك خواند و گفت: ملتهاي مسلمان به زودي مرزهاي خاورميانه را به قبل از سال 1919 برمي گردانند.
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جمع ائمه جماعات و فرماندهان رده هاي بسيج استان كرمان آزادي قدس شريف را آرماني دست يافتني و نزديك خواند و گفت: در عمليات غرورآفرين الي بيت المقدس كه منجر به فتح خرمشهر شد، آرزوي قلبي رزمندگان ادامه عملياتها تا آزادسازي بيت المقدس بود، اگرچه اين مهم در آن دوران محقق نشد اما امروز به بركت بيداري اسلامي ملتها طليعه آزادي قدس دميده است.
وي ادامه داد: امام(ره) فرمودند كه جنگ ما فتح قدس را در پي خواهد داشت و امروز از هميشه به تحقق اين وعده صادق نزديكتر شده ايم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين با اشاره به سخنان فريبكارانه رئيس جمهور آمريكا در خصوص بازگشت فلسطينيان به مرزهاي قبل از سال 1967 گفت: امروز ملتهاي مسلمان تصميم خود را گرفته اند و به زودي مرزهاي خاورميانه را به مرزهاي قبل از سال 1919 برمي گردانند.
نقدي تاكيد كرد: رئيس جمهور آمريكا نيز خود را بيش از اين به زحمت نيندازد و بداند اين رفتارهاي مذبوحانه تاثيري در سرنوشت محكوم به شكست استكبار ندارد و پيروزي ملتهاي منطقه قطعي است.

 



امام جمعه قم: جاسوسان دستگير شده به دنبال رويارويي مردم با نظام بودند

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت تعامل شفاف ميان مجلس و دولت گفت: جاسوسان دستگير شده به دنبال ايجاد رويارويي مردم و نظام بودند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله هاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد در خطبه اول با اشاره به ضرورت تحكيم بنيان خانواده گفت: آسيب هاي بسياري متوجه كانون گرم خانواده هاست كه بايد اين آسيب ها شناخته شده و برطرف شود.
امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به دستگيري 30 جاسوس توسط وزارت اطلاعات گفت: اين امر نشان از قدرت اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران است.
آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان كرد: اين جاسوسان در تلاش بودند تا در شبكه هاي خدماتي اختلال ايجاد كنند و يك رويارويي ميان مردم و نظام را برقرار سازند.
وي با گراميداشت هفتم خردادماه سالروز افتتاح مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: جايگاه قوه مقننه در كشور جايگاهي بسيار مهم و حساس است.
آيت الله حسيني بوشهري تصريح كرد: بايد تلاش اين باشد كه هر دوره مجلس و نمايندگان آن همتراز با جمهوري اسلامي باشند.
وي با اشاره به ضرورت تعامل ميان مجلس و دولت گفت: تعامل ميان دولت و مجلس تعاملي شفاف نيست.
امام جمعه قم ادامه داد: تعامل دولت و مجلس به آن معنا نيست كه استقلال مجلس از ميان برود و اين تعامل آنچنان بايد شفاف باشد كه هم حمايت از يكديگر توسط مجلس و دولت صورت گيرد و هم تقابلي نباشد و استقلال مجلس و دولت هم حفظ شود.
امام جمعه قم همچنين با گراميداشت 14 و 15 خرداد گفت: مردم ما مردم وظيفه شناسي هستند و پيوندشان با امام پيوندي ناگسستني است همانطور كه پيوندشان با رهبر معظم انقلاب هم پيوندي ناگسستني است.

 



فرمانده نيروي زميني سپاه خبر داد
اجراي 2 رزمايش بزرگ در مناطق امنيتي كشور طي سال جاري

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كشور از برگزاري دو رزمايش بزرگ در مناطق امنيتي كشور در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، سرتيپ محمد پاكپور روز پنجشنبه در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح خراسان جنوبي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين دو رزمايش بزرگ يكي در منطقه هاي امنيتي شمال و شمال غرب كشور برگزار و يك رزمايش دفاعي نيز در يكي از مناطق جنوبي كشور اجرا مي شود.
وي افزود: به بركت حضور نيروهاي جان بركف در حال حاضر مرزهاي شرق، شمال و شمال غرب كشور از امنيت خوبي برخوردار است.
وي در ارتباط با اقدامات سخت افزاري و نرم افزاري براي امنيت بيشتر مرزهاي كشور تصريح كرد: ما از تمامي تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري در ايجاد امنيت بيشتر مرزهاي جنوب شرق و شمال غرب استفاده كرده و مي كنيم.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: يكي از اقدامات مهم و موثر در راستاي تامين امنيت بهتر و بيشتر در مرزهاي كشور، انسداد مرزها است كه اين مهم از سال گذشته با دقت لازم و سرعت عمل خوب آغاز شده و همچنان نيز ادامه دارد.
وي گفت هدف از اجراي اين رزمايش ها ايجاد آمادگي بهتر و بيشتر نيروهاي نظامي براي حجم تهديدها است و اين رزمايش ها توسط يگان هاي نيروي زميني اجرا مي شود.

 



گزارش از ديدارهاي صالحي در حاشيه اجلاس غيرمتعهد ها
چين : ايران نقش مهمي در تحولات منطقه دارد

معاون وزير خارجه چين ايران را كشوري بزرگ و مستقل توصيف كرد كه داراي نقش مهمي در تحولات منطقه است.
ژاي جون معاون وزير امور خارجه چين روز پنج شنبه در بالي اندونزي با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
معاون وزير امور خارجه چين در اين ديدار تاكيد كرد: ما همواره با يك ديدگاه راهبردي تلاش مي كنيم روابط با جمهوري اسلامي را توسعه دهيم و با اين ديدگاه همكاري ها در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و انژري را تقويت كنيم و اعتقاد داريم اين مناسبات در جهت منافع دو ملت و متضمن منافع بنيادي دو كشور است.
وي افزود: ايران را يك شريك مهم چين مي دانيم و آماده ايم همكاري هاي تجاري با ايران را از حجم 30 ميليارد دلار ارتقا دهيم.
معاون وزير امور خارجه چين با اشاره به تشابه ديدگاه هاي دو كشور در خصوص تحولات خاورميانه و شمال آفريقا تصريح كرد: آنچه كه اينك در تحولات اخير شاهد آن هستيم اعمال استاندارد دوگانه است.
وي افزود: چين به عنوان بزرگترين كشور در حال توسعه آماده ايفاي نقش است و ايران به عنوان كشوري بزرگ و مستقل نقش مهمي در تحولات منطقه ايفا مي نمايد.
صالحي هم در اين ديدار با اشاره به سياست هاي مستقل جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: ايران مستقل با ظرفيت هاي فراوان مي تواند شريكي مطمئن براي چين در حوزه هاي اقتصادي و انرژي و مشورت و رايزني در خصوص مسائل منطقه اي و بين المللي باشد و دو كشور نيازهاي يكديگر را تامين كنند.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به تحولات منطقه از جمله اوضاع پاكستان، افغانستان، ليبي و بحرين، نحوه برخورد غرب بويژه آمريكا در قبال تحولات بحرين و ليبي را مصداق بارزي از اعمال استاندارد دوگانه توصيف كرد.
كره شمالي علاقمند به همكاري اقتصادي با ايران است
وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و كره شمالي هم در حاشيه برگزاري شانزدهمين اجلاس وزراي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در بالي پيرامون مسائل مهم منطقه اي و بين المللي و ساير موضوعات مورد علاقه تبادل نظر كردند.
صالحي در اين ملاقات با اشاره به سابقه مقاومت و استقامت كره شمالي، اظهار داشت: تشابهات و اصول مشترك سياسي دو كشور مي تواند انگيزه و محرك مناسبي براي توسعه مناسبات در ساير زمينه ها از جمله اقتصادي، تجاري، آموزشي و علوم شود.
وزير امور خارجه كره شمالي نيز در اين ديدار سخنراني دكتر صالحي در اجلاس وزراي عدم تعهد را قوي و الهام بخش دانست و نسبت به رياست آتي جمهوري اسلامي ايران در جنبش عدم تعهد ابراز خوشحالي كرد.
وي با اشاره به اجراي موفق برنامه توسعه 20 ساله جمهوري اسلامي ايران و پيشرفت هاي كشورمان در زمينه اقتصادي، علاقمندي كره شمالي را براي گسترش همكاري هاي اقتصادي اعلام داشت.
وزير امور خارجه كره شمالي با تاكيد بر اهميتي كه پيونگ يانگ براي روابط با تهران قائل است، ضرورت تبادل هيئت ها و استمرار رايزني ها را در جهت منافع دو كشور و دو ملت در عرصه هاي بين المللي خاطرنشان ساخت.
زيباري بر خروج منافقين
از عراق تأكيد كرد
صالحي در ديدار با زيباري، وزير خارجه عراق هم با اشاره به مشتركات دو كشور در مسائل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي اعلام كرد: خوشبختانه روابط دو كشور در تمامي ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي به خوبي پيش مي رود و بايد تلاش كرد مناسبات دو كشور در ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي بيش از پيش توسعه يابد.
وزير امور خارجه عراق نيز با تأكيد بر روابط خوب، نزديك و برادرانه دو كشور، اظهار داشت: روابط تهران- بغداد در كليه ابعاد و زمينه ها در حال رشد و توسعه است و اين به دليل اعتماد متقابل و اراده رهبران دو كشور است.
وي با اشاره به سفر قريب الوقوع خود به تهران براي ادامه مذاكرات و پيگيري و اجراي توافقات فيمابين تأكيد كرد: روابط فيمابين در مسير و ريل مناسبي قرار گرفته است.
زيباري در اين ديدار همچنين تأكيد كرد: موضوع خروج منافقين از عراق از سوي دولت اين كشور در دست پيگيري است.
ايران يكي از راهبردي ترين شركاي اكوادور است
وزير امور خارجه اكوادور نيز در ملاقات با صالحي با اشاره به اولويتي كه اين كشور در سياست خارجي خود براي ايران قائل است، اظهار داشت: ايران يكي از راهبردي ترين شركاي اكوادور در حوزه هاي سياسي، اقتصادي است و مايليم همه توافقات و طرحهاي دو كشور اجرايي شود.
وي با ابراز خرسندي از رياست آتي ايران در جنبش عدم تعهد بر علاقمندي كشورش براي مشاركت فعال در اين جنبش و فراهم آمدن زمينه هاي لازم براي تحرك بيشتر آن در تحولات منطقه اي و جهاني تأكيد كرد.
وزراي امور خارجه ايران و اكوادور بر ضرورت استمرار و افزايش تماسها و رايزنيهاي فيمابين و مبادله هيئت هاي دو كشور در سطوح مختلف تأكيد كردند.
پرنس محمد بولكياه وزير امور خارجه برونئي نيز در ديدار جداگانه اي با همتاي ايراني اش با ابراز خوشحالي از سفر آتي دكتر صالحي، علاقمندي كشورش را براي توسعه مناسبات اعلام كرد.
وي همچنين براي همكاري در حوزه هاي آموزشي، دانشگاهي و گردشگري اعلام آمادگي كرد و از سفر وزير گردشگري كشورش به ايران در آينده نزديك خبر داد.
تأكيد ايران و اندونزي
بر ضرورت وحدت
كشورهاي اسلامي
وزراي امور خارجه ايران و اندونزي هم در حاشيه همين اجلاس، بر ضرورت حفظ وحدت و يكپارچگي كشورهاي اسلامي تأكيد كردند.
صالحي در اين ملاقات اظهار داشت: مردم ايران و اندونزي، دو ملت مسلمان، دوست و نزديك با سابقه و گذشته اي درخشان هستند كه لازم است با اين زيربناي مستحكم بر روي آينده مناسبات دو كشور سرمايه گذاري شود.
وي افزود: ايران و اندونزي داراي ظرفيتهاي فراواني هستند كه ضروري است اين ظرفيت ها كشف و در جهت منافع دو ملت و دو كشور بسيج شود.
وزير امور خارجه اندونزي نيز در اين ديدار روابط تهران- جاكارتا را مستحكم خواند و گفت: بايد ظرفيتهاي جديد همكاري در راستاي توسعه مناسبات دو كشور كشف و بهره برداري شود.
در اين ديدار همچنين آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفين بر ادامه و افزايش رايزني ها و هماهنگي در مجامع بين المللي از جمله جنبش عدم تعهد، سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان ملل تأكيد كردند.
در اين ارتباط وزراي امور خارجه ايران و اندونزي بر ضرورت حفظ وحدت و يكپارچگي كشورهاي اسلامي و در حال توسعه و اجتناب از انشقاق و جدايي تأكيد كردند.

 



گزارش خبري كيهان از اسناد پروژه 450 ميلياردي كيش و علت نگراني بقايي

سرويس سياسي -
حميد بقايي اسناد رسمي منتشر شده درباره قرارداد 450 ميليارد توماني مجموعه تالارهاي بين المللي ايران - كيش به يك شركت خانوادگي و پرداخت يك ميليارد و 200 ميليون توماني توسط مشايي از محل يك مصوبه باطل شده به 30 شركت و افراد را تكذيب كرد.
معاون اجرايي رئيس جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري كه اخيرا حكم 4 سال انفصال وي از خدمات دولتي اعلام شده است در گفت وگويي با خبرگزاري ايرنا گفت؛ هرگونه رونق اقتصادي در مناطق آزاد ما با واكنش و حساسيت هاي زيادي از سوي دشمنان ملت ايران مواجه مي شود به نحوي كه از طرق مختلف سعي مي كنند با حاشيه سازي و ايجاد جنجال و هياهو، به اهداف خود در زمينه ركود سرمايه گذاري در مناطق آزاد ايران دست يابند.
بقايي كه گويا حساسيت روي پروژه هاي دشمنان انقلاب را وسيله خوبي براي پنهان كردن مفاسد اقتصادي مي داند، مي افزايد: ايران در يك رقابت تنگاتنگ اقتصادي با كشورهاي حاشيه خليج فارس قراردارد، بنابراين بايد توجه كنيم كه هرچه مناطق آزاد ايران بيشتر آسيب ببينند و با مشكلات مواجه باشند، فرصت هاي بيشتري براي توسعه و بهره برداري از بنادر و مناطق آزاد كشورهاي حاشيه خليج فارس فراهم مي شود.
وي كه دبيري شوراي هماهنگي امور مناطق آزاد را برعهده دارد گفت: اعلام كرده اند كه يك قرارداد 450 ميليارد توماني براي پروژه تالارهاي كيش بسته اند بدون رعايت مقررات و ترك تشريفات.
بقايي با بيان اينكه «اصلا چنين قراردادي وجود ندارد و اگر هست بياوريد»، گفت: قرارداد 450 ميليارد توماني اصلا وجود خارجي ندارد، حتي امروز شنيدم كه مي گويند رقم آن 450 ميليارد تومان است كه چنين قراردادي هم وجود ندارد.
سخنان بقايي در تكذيب اين قرارداد غيرقانوني در حالي است كه پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور روز گذشته درباره اين قرارداد گفت: در پرونده ديگري قرار بود در كيش در زمينهاي بزرگي تالارهاي بين المللي ساخته شود، فرآيند اين تالار طولاني بوده و قرار بر اين شد چنين پروژه اي ادامه پيدا نكند ولي بعد از مدتي قراردادي يك طرفه به پيمانكار داده شد تا شروع به ساخت و ساز در اين زمينها بكند. آن قرارداد هم بدون برگزاري مناقصه به شركتي كه ميزان توانايي آن هم براي ما نامعلوم است با رقم بيش از 450 ميليون يورو داده شد.
پورمحمدي افزود: برآورد ما اين است كه يك سوم اين مبلغ زياد است. البته اين پروژه در زماني كه مراحل ابتدايي را مي گذراند متوقف شد و خوشبختانه پولي دست به دست نشد.
در همين حال خبرگزاري فارس كه هفته گذشته گزارشي مستند از قرارداد غيرقانوني ايران - كيش منتشر كرده بود روز جمعه مجددا با تاكيد بر مستند بودن اطلاعات خود اعلام كرد كه براي روشن شدن افكار عمومي درباره تكذيبيه بقايي بار ديگر گزارشها و اسناد رسمي در اين باره را منتشر مي كند و نوشت:
پروژه 045 ميليارد توماني مجتمع تالارهاي بين المللي ايران- كيش طبق توافقي سه نفره با حضور اسفنديار رحيم مشايي، حميد بقايي و ابراهيم عزيزي در تاريخ سوم تير ماه سال 89 به صورت ترك تشريفات به شركت فياك كيش با مديريت يحيي فيوضي واگذار شد كه براساس قانون ترك تشريفات اين اقدام روال قانوني را طي نكرده است.
بنابر بند «و» ماده 28 قانون برگزاري مناقصات، رئيس جمهور نيز به تنهايي حق صدور دستور ترك تشريفات مناقصه را ندارد و ترك تشريفات مناقصه «منوط به تأييد شوراي اقتصاد و پس از آن منوط به تاييد هيئتي مركب از رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور (دبير هيئت)، وزير امور اقتصادي و دارائي و بالاترين مقام مذكور در بند (ه) خواهد بود.»
در اين موافقت نامه اصولي تصريح شده است، كه همزمان با مبادله اين موافقت نامه مبلغ 5ميليارد تومان به شركت طرف قرارداد پرداخت شود. اين در حالي است كه در اين زمان هنوز پروژه مراحل قانوني از طريق ترك تشريفات را طي نكرده است.
به گزارش فارس، شركت فياك كيش با مديريت خانواده فيوضي يوسفي (يحيي، رئيس هيئت مديره، پانته آ، نايب رئيس هيئت مديره) در تاريخ اول تير 1389 به ثبت مي رسد و موافقت اصولي مذكور دقيقاً 2 روز بعد به ارزش 450 ميليارد تومان براي اين شركت امضا مي شود.
همچنين رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگي در سال 86 بيش از يك ميليارد و 200 ميليون تومان از محل يك مصوبه باطل شده در 30 محل هزينه غيرقانوني كرده است.
به گزارش فارس، اسفنديار رحيم مشايي رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگي در سال 86 با ارسال نامه اي به ذي حساب و مديركل امور مالي و درآمد اين سازمان فهرستي را ارائه مي كند و به استناد تصويب نامه شماره 132112- ت 37332هـ مورخ 19/3/86 دستور مي دهد مبلغ 12ميليارد و 587 ميليون ريال از محل مانده مصرف نشده و سنواتي سازمان به برخي شركتها و افراد كه نام آنها در فهرست ياد شده آمده است، پرداخت كند.
در حالي مشايي دستور هزينه از محل مانده مصرف نشده و سنواتي سالهاي 84 و 85 سازمان ميراث فرهنگي را مي دهد كه مصرف اعتبارات هزينه اي هر دستگاهي در هر سال تا پايان فروردين ماه سال بعد و اعتبارات طرح تملك دارايي ها تا پايان خرداد ماه سال بعد قانوناً قابل مصرف است و الباقي وجوه مصرف نشده اعتبار مالي بايد به خزانه برگشت شود.
به اين ترتيب هزينه كردن مانده مصرف نشده و سنواتي سالهاي 84 و 85 اين سازمان در سال 86 غيرقانوني است.
بقايي در حالي تلاش مي كند با حربه انتشار اخبار فساد اقتصادي باعث سرمايه گذاران مي شود از انتشار و پيگيري هاي مردمي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي فرار كند كه مقام معظم رهبري در بند دوم پيام هشت ماده اي اين گونه توجيهات را ناصواب مي دانند و مي فرمايند: ممكن است كساني به خطا تصور كنند كه مبارزه با مفسدان و سوءاستفاده كنندگان از ثروت هاي ملي، موجب ناامني اقتصادي و فرار سرمايه هاست. به اين اشخاص تفهيم كنيد كه به عكس، اين مبارزه موجب امنيت فضاي اقتصادي و اطمينان كساني است كه مي خواهند فعاليت سالم اقتصادي داشته باشند. توليدكنندگان اين كشور، خود نخستين قربانيان فساد مالي و اقتصاد ناسالم اند.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14