(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 خرداد 1390- شماره 19937

چمران: طرح ساماندهي كودكان كار و خيابان روي زمين ماند
كمالي: كاهش مدت سربازي صحت ندارد
رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي: ناتواني در پرداخت هزينه ها بيماران كليوي را به چرخه دياليز مي كشد
دستگيري 38 نفر به جرم قاچاق مواد مخدر و شركت در پارتي شبانه
ركورد جديد پير زن!
خودكشي به خاطر تلفن همراه
از امروز تا چهارشنبه آزادراه پرديس به تهران 5 روز مسدود است
موفقيت دانشمندان ايراني در پيوند ناي به جاي مري
فرهاد سجادي سرپرست استانداري فارس شد
سرقت 15 كيلوگرم طلاي دو صراف اصفهاني در بروجرد
لطفاً با احتياط عبور كنيد!
ريزش ساختمان در گيشا
برخورد با عاملان افزايش خودسرانه قيمت كالاها
رباينده دختر 17 ساله سازنده حرفه اي «شيشه» از آب درآمد
سرقت ماموران قلابي به بهانه وجود ماهواره
عليخاني: ادامه تحصيل رايگان همسران جانبازان و آزادگان لغو شد



چمران: طرح ساماندهي كودكان كار و خيابان روي زمين ماند

رئيس شوراي عالي استان ها با اعلام اين كه طرح ساماندهي كودكان كار و خيابان روي زمين مانده، گفت: بيشتر كلانشهرها با اين مشكل مواجه هستند و رفع آن نيز تنها بر عهده شهرداري نيست.
مهدي چمران روز پنج شنبه در اجلاس شوراي عالي استان ها با بيان اين كه 300 ميليارد تومان بودجه به شركت واحد اختصاص يافته است گفت: افزايش 15 درصدي نرخ كرايه هاي اتوبوس را در سال گذشته اجرايي نكرده ايم و با توجه به اين كه نيمي از اتوبوس هاي تهران خصوصي است اميدواريم در سال جاري به شكل منطقي كرايه ها اصلاح شود و از ابتداي تابستان اجرايي شود.
در ادامه اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها طرح مشاركت و همكاري شهرداري ها در برنامه ساماندهي كودكان كار و خيابان مورد بررسي قرار گرفت كه چمران در اين رابطه گفت: اين طرح روي زمين مانده است زيرا اين موضوع تنها بر عهده شهرداري نيست و بايد بهزيستي، نيروي انتظامي، دادستاني و دادگستري به كمك شهرداري بيايند.
وي با اشاره به كليات طرح مشاركت و همكاري شهرداري ها در برنامه هاي ساماندهي كودكان كار و خيابان گفت: متاسفانه اين طرح روي زمين مانده و بيشتر كلان شهرها با اين مشكل مواجه هستند، شهردار قاعدتا نمي تواند رئيس دادگستري را در جلسه خود دعوت كند و خود نيز رئيس شود و كميته تشكيل بدهد.
رئيس شوراي عالي استان ها با اشاره به اين كه شهرداري مجري است و اين طرح مربوط به شوراي شهر است، ادامه داد: پيشنهاد ما اين است كه محوريت را در شورا ببريم و هماهنگي براي ساماندهي اين كودكان از سوي آنها انجام شود. وي خاطرنشان كرد: شوراها بايد اين افراد را سازماندهي كنند و پس از آن شهرداري به انجام وظايفش بپردازد. كليات طرح مشاركت و همكاري شهرداري ها در برنامه هاي ساماندهي كودكان كار و خيابان امروز تصويب شد.
براساس گزارش مهر در جلسه شوراي عالي استان ها، اعضاي طرح دوفوريتي «محسوب شدن يك دوره عضويت در شوراي عالي استان ها به عنوان يك مقطع تحصيلي» براي نامزد شدن در انتخابات دور نهم مجلس شوراي اسلامي را تصويب كردند.

 



كمالي: كاهش مدت سربازي صحت ندارد

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح شايعه كاهش مدت خدمت سربازي و معافيت جديد را تكذيب كرد.
سرتيپ موسي كمالي درباره انتشار اخباري مبني بر كاهش مدت خدمت وظيفه گفت: خدمت سربازي تا پايان سال جاري 18 ماه است و تنها افرادي كه شرايط استفاده از برخي تسهيلات را در مقررات جديد داشته باشند، مي توانند از كسر خدمت سربازي استفاده كنند.
كمالي اضافه كرد: به طور مثال خدمت در مناطق عملياتي دو ماه و خدمت در مناطق محروم يك ماه كسر خدمت را به همراه دارد همچنين محققاني كه پروژه تحقيقاتي ارايه دهند و پروژه آنان مورد تأييد بنياد نخبگان نيروهاي مسلح قرار گيرد بين دو ماه تا كل خدمت آنان كسر خواهد شد.
وي با تأكيد بر اينكه جانبازان از هشت ماه كسر خدمت و رزمندگان حداكثر 9 ماه و بسيجيان فعال شش ماه از كسر خدمت برخوردار مي شوند، ادامه داد: اين مقررات تا پايان سال 90 اعتبار دارد و در حال حاضر هيچ برنامه اي براي كاهش مدت سربازي نداريم.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: مقررات جديد مشمولان به سازمان وظيفه عمومي ابلاغ شده و كساني كه تا پايان 31 اسفند 89 مشمول مقررات بوده اند مداركشان داراي اعتبار است.
كمالي درباره آخرين وضعيت طرح جديد اصلاح قانون وظيفه عمومي هم به ايسنا گفت: تاكنون دولت، نظر خود را در رابطه با بار مالي طرح اعلام نكرده و اين طرح بلاتكليف است.
كمالي به موضوع معافيت ها اشاره كرد و افزود: اخباري مبني بر اينكه بناست معافيت هاي جديدي همچون معافيت متولدان سال 55 اعلام شود، صحت ندارد.در همين حال سرهنگ فرهاد عرب رئيس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي گفت: حضور خانواده مشمولان براي دريافت معافيت كفالت و پزشكي در شوراي پزشكي سازمان اجباري است.

 



رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي: ناتواني در پرداخت هزينه ها بيماران كليوي را به چرخه دياليز مي كشد

رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: پيشگيري از بيماري هاي كليوي در حد شعار باقي مانده و مبتلايان به نارسايي كليه به دليل دريافت نكردن حمايت هاي مناسب، خيلي زود وارد چرخه دياليز مي شوند.
مصطفي قاسمي افزود: خدمات خاصي به بيماران كليوي ارائه نمي شود و تسهيلاتي كه به اين گونه بيماران ارايه مي شود كمتر از بيماران ديگر است. به عنوان نمونه بيماران كليوي بايد براي تأمين داروهاي خود پول پرداخت كنند.
وي با اشاره به وضعيت پوشش هزينه هاي دارويي مبتلايان به بيماري هاي كليوي گفت: ممكن است يك بيمار دچار نارسايي كليوي لازم باشد به دستور پزشك در طول سه ماه چندين بار آزمايش CMV را انجام دهند. اين در حالي است كه هزينه هر بار انجام اين آزمايش، حدود 500 هزار تومان است و سازمانهاي بيمه گر هر سال 100 هزار تومان بابت هزينه انجام يك بار آزمايش را به بيماران پرداخت مي كنند.
رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي اضافه كرد: در اين شرايط برخي از بيماران از آزمايش دادن طفره مي روند يا تنها گاهي اوقات اين كار را انجام مي دهند كه اين كار ممكن است به تشديد بيماري و از بين رفتن كليه آنها منجر شود.

 



فرمانده انتظامي يزد خبر داد
دستگيري 38 نفر به جرم قاچاق مواد مخدر و شركت در پارتي شبانه

يزد- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان يزد از كشف و ضبط بيش از 604 كيلوگرم مواد مخدر، دستگيري يك مامورنما و همچنين دستگيري 23 نفر در يك پارتي شبانه مختلط خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرتيپ علي اكبريان اظهار داشت: ماموران عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر استان يزد مطلع شدند كه يك گروه از قاچاقچيان قصد دارند مقاديري مواد مخدر را از زاهدان به يزد و تهران انتقال دهند.
وي افزود: بر اين اساس ماموران مبارزه با مواد مخدر استان يزد با همكاري ماموران مبارزه با مواد مخدر مهريز و ماموران دسته رزمي پس از ساعت ها تعقيب و رد زني از مسير تردد قاچاقچيان موفق شدند 4 دستگاه خودرو كه سه دستگاه از خودروها اسكورت خودروي حامل مواد مخدر بود را توقيف كنند.
فرمانده انتظامي استان يزد ادامه داد: در بازرسي از يكي از خودروها مقدار 392 كيلو و500 گرم ترياك و 179كيلو و250 گرم حشيش كشف و ضبط شد و در اين راستا 9 نفر از قاچاقچيان دستگير شدند.
وي افزود: ماموران ايستگاه شهيد مدني يزد و ماموران ايستگاه بازرسي ديهوك طبس و ايست و بازرسي خاتم الانبيا شهر خاتم نيز طي 5 مرحله عمليات با همكاري اكيپ سگ موادياب، مقدار 32 كيلو و300 گرم ترياك كشف و ضبط و در اين راستا 6 نفر را دستگير و 3 دستگاه خودرو را توقيف كردند.
بنابر همين گزارش ماموران كلانتري 14 ابوذر يزد موفق به دستگيري يك فرد مامورنما شدند كه از اتباع بيگانه اخاذي مي كرد. متهم تحت پوشش مامور با يك قبضه سلاح كمري پلاستيكي از اتباع بيگانه اخاذي مي كرد.
همچنين بنا به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران امنيت اخلاقي پليس اطلاعات و امنيت عمومي يزد با اطلاع از برگزاري مراسم پارتي مختلط در منزلي در يكي از محلات يزد، با ورود به منزل 23 نفر (13نفر زن و 10نفر مرد) را حين برگزاري مراسم پارتي دستگير و در بازرسي از منزل مقاديري مشروبات الكلي، 4 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره و يك دستگاه لپ تاپ كشف و ضبط كردند.
با انتقال متهمان به يگان انتظامي و تشكيل پرونده، همگي جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شدند.

 



ركورد جديد پير زن!

يك زن 61 ساله با شنا كردن مسير 165 كيلومتري در آب هاي پرخطر آمريكا موفق شد ركورد جهاني را از آن خود كند.
«ديانا نياد» 61 ساله موفق شد مسير 165 كيلومتري ميان «كوبا» تا ساحل «فلوريدا» را شنا كند و ركوردي جهاني را در اين مسير به ثبت برساند.اين زن شناگر در اين باره به روزنامه ديلي ميل گفت: مسير ميان آمريكاي جنوبي و ايالات متحده آمريكا را كه به وجود كوسه هاي خونخوار معروف است به سلامت شنا كردم.به گزارش ايسنا، اين زن براي اولين بار در سال 1978 ميلادي در حالي كه 126 كيلومتر اين مسير را پيموده بود متوقف شد. با اين حال، پس از گذشت بيش از 30 سال بار ديگر موفق شد اين مسير را شنا كند.گفتني است اين زن در سن 20 تا 30 سالگي يكي از شناگران موفق دسته اول جهان بوده است، به طوري كه در سال 1979 ميلادي موفق شد مسير 164 كيلومتري ميان «بي مي ني» در كوبا تا ساحل فلوريدا در آمريكا را شنا كند.

 



خودكشي به خاطر تلفن همراه

پليس ايالت تگزاس از كشف جسد حلق آويز دختري 8 ساله در يكي از مناطق جنگلي در اين ايالت خبر داد.
رئيس پليس منطقه «اندرسون كانتي» در ايالت «تگزاس» گفت: جسد بي جان و حلق آويز اين كودك 8 ساله در جنگل هاي منطقه و در 73 متري محل سكونت وي پيدا شد.اين مقام مسئول پليس در ادامه به شبكه خبري فاكس نيوز افزود: والدين اين دختربچه پيش از اين اعلام كرده بودند كه دخترشان از خودكشي صحبت كرده بود و حتي مقابل دوستانش طناب دار به دور گردنش انداخته بود.به گزارش ايسنا، براساس اعلام رسانه هاي آمريكا اين دختر پيش از اين اعلام كرده بود كه به دليل منع استفاده از تلفن همراه خودش را خواهد كشت. در گزارش پليس تگزاس نيز آمده است كه اين دختر در روز حادثه هم پس از آن كه از جمع دوستانش خارج شد به سمت جنگل رفت و چند ساعت بعد والدينش جسد او را درحالي كه حلق آويز شده بود، پيدا كردند.

 



از امروز تا چهارشنبه آزادراه پرديس به تهران 5 روز مسدود است

براساس اعلام پليس راه مسير برگشت آزادراه پرديس به تهران به دليل عمليات راه سازي از امروز به مدت 5 روز مسدود خواهد بود.
پليس راه راهوار ناجا روز پنج شنبه طي اطلاعيه اي اعلام كرد: مسير برگشت آزادراه تهران-پرديس(پرديس-تهران) در استان تهران از روز شنبه مورخه 7/3/90 لغايت روز چهارشنبه مورخه 11/3/90 به علت انجام عمليات تكميلي روكش آسفالت و سيستم روشنايي تونل ها مسدود مي شود.براساس اين اطلاعيه، در زمان انسداد، تردد وسايل نقليه از جاده قديم تهران-پرديس- بومهن انجام خواهد شد.ضمناً مراكز كنترل ترافيك پليس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) بطور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راههاي كشور(جوي و ترافيكي) و يا امدادرساني احتمالي به همه هموطنان عزيز است.گفتني است براساس اين اطلاعيه مسير تهران به پرديس همچنان باز و عبور و مرور در روزهاي ياد شده برقرار خواهد بود.

 



موفقيت دانشمندان ايراني در پيوند ناي به جاي مري

وزير بهداشت با اعلام موفقيت دانشمندان مركز مسيح دانشوري در انجام پيوند ناي به جاي مري در نمونه هاي حيواني گفت: از هيچ كمكي براي گسترش خدمات مركز مسيح دانشوري دريغ نخواهيم كرد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در برنامه اعلام موفقيت هاي محققان مركز آموزشي، پژوهشي و درماني مسيح دانشوري با اشاره به موفقيت دانشمندان ايراني در انجام پيوند ناي به جاي مري در هشت نمونه حيواني گفت: اميدواريم اين پيوند در انسان نيز با موفقيت به انجام برسد. اين امر كار بسيار بزرگي است و اين نسج در نمونه حيواني كاملا جاي مري را گرفته است.
وي در ادامه به اقدامات مركز مسيح دانشوري در پيوند ريه اشاره كرد و گفت: پيوند ريه به خوبي و به وسيله تيم كامل در اين مركز انجام مي شود و در گروه مواردي است كه در سفرها و ملاقات هاي خارجي بسيار تحت تاثير قرار مي گيرند. اين مركز بايد تقويت و حمايت شود.
وحيد دستجردي ابراز اميدواري كرد كه مركز مسيح دانشوري با تلاش و كوشش مسئولان و پرسنل و با حمايت رياست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به مراحل بالاتري دست يابد و گفت: بنده در وزارت بهداشت از هيچ گونه كمكي براي اين مركز دريغ نخواهم كرد.
اميدواريم هرچه زودتر اين مركز به عنوان يكي از بهترين مراكز دنيا ثبت شود و بتوانيم به عنوان يك مركز بين المللي شناخته شده از وجود آن استفاده كنيم.
وزير بهداشت گفت: يكهزار و 500 مورد درمان تنگي ناي در مركز مسيح دانشوري انجام شده كه در دنيا در رتبه اول قرار دارد. اين كه يك مركز ريوي با اين كيفيت به صورت شبانه روزي بهترين خدمت را ارايه مي دهد قابل تقدير است و از آن حمايت مي كنيم.

 



فرهاد سجادي سرپرست استانداري فارس شد

درپي استعفاي عبدالله حسيني از سرپرستي استانداري فارس، با حكم وزير كشور سيد فرهاد سجادي معاون برنامه ريزي استانداري فارس به عنوان سرپرست استانداري منصوب شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در حكم وزير كشور خطاب به سرپرست استانداري فارس آمده است: «نظر به مراتب تعهد، درايت و تجارب ارزشمند به موجب اين حكم جنابعالي را با حفظ سمت به سرپرستي استانداري فارس منصوب مي نمايم» درادامه اين حكم آمده است: «توفيق شما را در انجام وظايف و امور محوله از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم».سجادي همزمان معاونت برنامه ريزي استانداري فارس را نيز بر عهده دارد.

 



سرقت 15 كيلوگرم طلاي دو صراف اصفهاني در بروجرد

بروجرد- خبرنگاركيهان:
15كيلوگرم طلاي دو صراف اصفهاني مورد سرقت سارقان مسلح بروجرد قرار گرفت.
اين دو صراف اصفهاني كه با يك دستگاه خودروي سمند و همراه داشتن حدود 15 كيلوگرم طلا قصد عزيمت به منزل كرايه اي خود در خيابان شهيد مقدسي بروجرد را داشتند ساعت 10 و 30دقيقه شب مقابل منزل خود مورد دستبرد 4 سارق مسلح قرار گرفتند. سارقان با تهديد صرافان 15 كيلو طلا به همراه خودرو آنان را سرقت كرده و متواري شدند.
خودروي سمند دو صراف اصفهاني كه در جاده يكي از روستاهاي بروجرد رها شده بود ساعاتي پس از سرقت كشف شد. ارزش طلاهاي مسروقه 700 ميليون تومان اعلام شده است. تحقيقات نيروي انتظامي بروجرد براي شناسايي و دستگيري سارقان ادامه دارد.

 



لطفاً با احتياط عبور كنيد!

عليرغم آن كه مدتي است از نصب تابلوي «محل عبور عابر پياده» در بلوار چمران كرج مي گذرد، اما مسئولان راهنمايي و رانندگي هنوز درباره كشيدن خطوط عابر پياده در محل اقدامي نكرده اند. اگرچه مردم با اعتماد به تابلو از بلوار عبور مي كنند و ليكن نبود خطوط عابر پياده و سرعت بالاي خودروها هر لحظه سلامت آنان را تهديد مي نمايد.
عكس از: وحيد بهادري

 



ريزش ساختمان در گيشا

يك ساختمان در حال نوسازي صبح روز پنج شنبه در گيشا ريزش كرد.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني اين ساختمان به دليل رعايت نشدن نكات ايمني از سوي كارفرما ريزش كرد.در اين حادثه يك مأمور آتش نشاني حين انجام مأموريت براثر ريزش آوار دچار سانحه شد.

 



معاون سازمان بازرسي كل كشور خبرداد
برخورد با عاملان افزايش خودسرانه قيمت كالاها

شهركرد - خبرنگار كيهان:
معاون سازمان بازرسي كل كشور گفت: افزايش نارضايتي و كاهش سطح رضايت مندي در جامعه مقدمه براندازي است.
غلامحسين بلنديان كه به شهركرد سفر كرده بود در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت:
با آن دسته از دستگاههاي اداري و اجرايي كشور كه برخلاف قانون و مقررات و يا در جهت افزايش نارضايتي مردم عمل مي كنند به شدت برخورد مي شود.
وي با بيان اينكه دشمنان تلاش مي كنند كه نظام جمهوري اسلامي را ناكارآمد نشان دهند و مردم نيز از اين نظام ناراضي هستند، افزود: كسي كه در جهت ناكارآمدي نظام و نارضايتي مردم گام برمي دارد در جهت اهداف دشمن گام برداشته است.
بلنديان گفت: سازمان بازرسي كل كشور با كساني كه نظام اسلامي را ناكارآمد جلوه دهند و موجب نارضايتي مردم شوند قاطعانه برخورد خواهد كرد.
وي در ادامه گفت وگو خاطرنشان كرد: رويكرد سازمان بازرسي كل كشور رويكرد توسعه گرايي است و صرفا مچ گيري نيست.
دكتر بلنديان تاكيد كرد: مديران پاك دست و ريسك پذير كه براي توسعه و اعتلاي كشور در سراسر كشور فعاليت مي كنند بايد معرفي و تشويق شوند.
وي اعلام كرد: در سال گذشته مبلغ 433 ميليارد تومان مطالبات معوقه دولت وصول و به خزانه كشور واريز شده است.
دكتر بلنديان همچنين اضافه كرد: در سال گذشته 16 هزار هكتار از اراضي ملي در سطح كشور از متصرفان گرفته و به اموال دولتي برگردانده شد.
وي گفت: دستگاه هايي كه خودسرانه اقدام به افزايش قيمت كالاها نمايند به شدت با آنان برخورد خواهد شد كه در همين راستا افزايش چند برابر تعرفه ها و خدمات پستي در سازمان بازرسي كل كشور پيگيري و رسيدگي مي شود.
دكتر بلنديان بيشترين تخلفات در سيستم اداري را مربوط به شهرداري ها، سازمانهاي تامين اجتماعي، امور اراضي و بانكها دانست.
وي تبليغات انتخاباتي پيش از موعد را خلاف قانون اعلام كرد و با اشاره به اينكه اين اقدام صحيح نيست، گفت: نظارت بر انتخابات به عهده شوراي نگهبان است اما اگر بيت المال در خدمت فرد يا گروهي باشد سازمان بازرسي كل كشور با آنان برخورد مي كند.

 



رباينده دختر 17 ساله سازنده حرفه اي «شيشه» از آب درآمد

رباينده دختر 17 ساله كه اخيرا توسط بسيجيان شناسايي شده بود سازنده و فروشنده حرفه اي مواد مخدر «شيشه» از آب درآمد.
به گزارش فارس چند روز پيش، در گشتي كه ماموران بسيج حوزه 227 آل طاها در خيابان قزوين داشتند، با پسر جواني كه سازنده پايپ (شيشه) بود مواجه شده و طي عملياتي اين فروشنده حرفه اي به نام بابك را شناسايي، دستگير و به كلانتري 111 هفت چنار تحويل دادند.
در اين راستا مجتبي رحيمي، مسئول عمليات حوزه 227 آل طاها، گفت: ماموران اين حوزه طي عملياتي وارد خانه بابك شده و متوجه شدند كه اين فرد سازنده پايپ است به طوري كه در منزل اين فرد قريب به 500 پايپ كشف شد. وي با بيان اين كه بعد از تحويل اين فرد متوجه شديم كه او در كلانتري داراي پرونده ربايندگي يك دختر 17 ساله نيز مي باشد اظهار كرد: طي بررسي هاي انجام شده، متوجه شديم كه دختر 17 ساله توسط بابك به مدت 2 روز ربوده شده و در حال حاضر دختر رها و مدعي است كه بابك او را مورد آزار و اذيت قرار داده است.

 



سرقت ماموران قلابي به بهانه وجود ماهواره

سارقان زورگيري كه تحت عنوان مامور پليس و به بهانه وجود ماهواره در خانه به منزلي وارد شده و با تهديد صاحبخانه، اموالش را به سرقت برده بودند، دستگير شدند.
سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين رابطه گفت: دو مرد نقابدار با اين ادعا كه به آنان گزارش شده در منزل خانمي مواد مخدر نگهداري مي شود از وي خواستند تا در گاوصندق را باز كند.
سارقان بعد از باز شدن در گاوصندوق دست و پاهاي زن صاحبخانه را با طناب بسته و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
فريادهاي زن باعث حضور همسايه ها دركوچه و خانه شد.
سارقان پس از سرقت 15 ميليون تومان طلا و جواهرات و 4ميليون تومان وجه نقد از گاوصندوق، سه دستگاه گوشي تلفن همراه و دوربين از آپارتمان فرار كردند.
يكي از سارقان بنام ابوالفضل، در حين فرار در كوچه توسط مردم دستگير شد اما دوست وي فرار كرد.
با توجه به اعتراف صريح ابوالفضل همدست وي نيز در آخرين روز ارديبهشت ماه دستگير شد. با دستگيري سارقان زورگير، تيمي از كارآگاهان ضمن اخذ نيابت قضايي و اعزام به كرج در بازرسي از منزل متهم اصلي پرونده (ابوالفضل)، تعدادي مدارك هويتي متعلق به افراد غيركشف و ضبط شد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه با اعلام اين خبر گفت: تحقيقات تكميلي درباره ساير اتهامات اين دو متهم ادامه دارد و با توجه به شرايط سرقت متهمان دستگير شده به نظر مي رسد اين افراد سرقت هاي فراوان ديگري را در كارنامه خود داشته باشند.
وي از شهرونداني كه به اين شيوه، خصوصاً در محدوده شمال غرب و غرب تهران از آنان سرقتي به عمل آمده خواست تا براي بررسي يا تشكيل پرونده و شناسايي متهمان به پايگاه دوم واقع در خيابان آزادي-خيابان زنجان شمالي يا شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران مراجعه يا با شماره تلفن 69357774 تماس بگيرند.

 



عليخاني: ادامه تحصيل رايگان همسران جانبازان و آزادگان لغو شد

برخلاف تاكيدات برنامه پنجم توسعه ادامه تحصيل رايگان همسران جانبازان و آزادگان در سال تحصيلي آينده از قلم افتاد.
حسينعلي عليخاني در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر گفت: مجلس در برنامه پنجم توسعه در تكاليف دولت قرار داده تا شهريه فرزندان شهدا، جانبازان و همسران شهدا از طريق مجراي قانوني اش كه بنياد شهيد و امور ايثارگران است، در وجه دانشگاه ها يا از طريق دانشجويان به دانشگاه ها پرداخت شود.
مديركل امور شاهد و ايثارگر وزارت علوم با ابراز اميدواري نسبت به ايجاد زمينه براي لحاظ شدن همسران جانبازان و آزادگان جهت بهره مندي از معافيت از شهريه دانشگاه افزود: پرداخت شهريه دانشگاه برخي افراد از جمله همسران جانبازان و آزادگان در قانون مغفول باقي مانده است.
مشاور وزير علوم در امور ايثارگران مرجع تدوين و اجرايي شدن شيوه نامه پرداخت شهريه دانشجويان شاهد و ايثارگر را بنياد شهيد و وزارت علوم اعلام كرد و گفت: آئين نامه هايي در گذشته درباره پرداخت شهريه دانشجويان شاهد و ايثارگر وجود داشته كه اگر ضرورتي وجود داشته باشد نسبت به بازنگري آن اقدام مي شود.
رايگان شدن تحصيل فرزندان شهدا و جانبازان در دانشگاه هاي دولتي و غيردولتي براساس لايحه بودجه 90 به تصويب رسيده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14