(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 خرداد 1390- شماره 19938

به ياد مرحوم محمدعلي فرشچيان راد مردي كه دلش دريا بود...
تجهيز يك ميليون هكتار از اراضي كشور به سامانه آبياري پيشرفته
ايران در كيهان
 بهره برداري از واحدهاي نمك زدايي آبتيمور و كرنج و پارسي خوزستان آغاز شد
اجراي 8200 طرح تحقيقاتي كشاورزي در كشور طي سال گذشته
يزد رتبه اول دولت الكترونيك در كشور
تشديد مبارزه با ملخ مراكشي به كمك پرندگان سينه سرخ در مراوه تپه
تعجب و تأسف مردم و مسئولان دورود از يك سوءاستفاده
بمب هاي متحرك در جاده هاي سيستان و بلوچستان
اختصاص يك شناور به طرح هاي درياي نوشهر براي مقابله با حوادث
صدور بيش از 25 ميليون دلار كالا از قزوين به افغانستان
جوابيه آب منطقه اي چهارمحال و بختياري و توضيحات خبرنگار كيهان
طومار مردم مشكين شهر براي تخريب پل روگذر



به ياد مرحوم محمدعلي فرشچيان راد مردي كه دلش دريا بود...

روزي كه در كسوت يك خير و نيكوكار تمام عيار پاي بر خاك همدان گذاشت تا با قامتي برافراشته كلنگ احداث بزرگ ترين و مجهزترين بيمارستان روان درماني غرب كشور را در اين شهر بر زمين بزند، هنوز كمتر كسي در ديار هگمتانه او را مي شناخت. به سان غريبي آشنا آمد اما خيلي زود آوازه جود و سخايش در همه جا پيچيد و نامش به نيكي بر زبانها چرخيد.
مرحوم «محمدعلي فرشچيان» از نيك مردان روزگار است كه لطف و رحمت خداي متعال ياد و نام او را در قلب هاي مردم در بسياري از نقاط كشور و از جمله «همدان» جاودانه ساخت.
بي ترديد هر آنچه بر ما مي رسد لطف و عنايت خداوند است از مال و ثروت و جان و خانواده و سلامتي و...، اما الطاف خاص الهي هميشه همه بندگان را دربرنمي گيرد و چه رحمت و لطفي از اين بالاتر و برتر كه در اين وانفساي دنياپرستي و مال اندوزي كه بسياري حتي جان خود بر سر حفظ اموالشان مي گذارند و برخي صاحبان ثروت انبوه از خرج كردن پولشان حتي براي خانواده و خود نيز دريغ ورزيده و حرص و طمع، دل شان را همچون سنگ ساخته است، رادمردي آذربايجاني الاصل و زاده و پرورش يافته اصفهان و ساكن تهران، به اين مقام والا مي رسد كه هر آنچه از مال و ثروت دنيايي با زحمت و تلاش اندوخته، صرف آسايش همنوعان و هموطنانش در سراسر كشور مي سازد و اين واقعه آيا عين رحمت الهي نيست؟
و اين نظر و لطف الهي گويا در خانواده مرحوم فرشچيان موروثي است و پدر بزرگوار ايشان هم بنياد خيريه اي در اصفهان ايجاد كرده و به فعاليتهاي عام المنفعه مي پرداخته است و از آن چنان پدري، تربيت چنين فرزندي نيز انتظار مي رود. هم چنان كه محمدعلي نيز با تشكيل بنيادي در سال 1372، در اقصي نقاط ايران خوان جود و بخشش خود را گسترانيده و به فرزندان و خانواده خود نيز آموخته تا پس از وي كار بنياد و راه پدر را ادامه بدهند.
و اما مرحوم فرشچيان در همدان علاوه بر احداث ساختمان بيمارستان ويژه روانپزشكي به مساحت 10 هزار متر مربع، ساخت بيمارستان تخصصي قلب و عروق به مساحت 26 هزار مترمربع را در اين شهر تقبل نموده و علاوه بر انجام تعهدات خود در اجراي پروژه اين بيمارستان بزرگ، كمك به دولت براي تكميل و تجهيز آن را نيز قبول كرده بود.

همچنين ساخت دبيرستان دخترانه 12 كلاسه با 2600 مترمربع مساحت و مدرسه راهنمايي پسرانه با 12 كلاس و 4500 مترمربع مساحت از يادگارهاي آن بزرگمرد دريا دل در همدان به شمار مي رود.
گويا از سوي بنياد نيكوكاري فرشچيان در اقصي نقاط كشور 30 مدرسه، تعدادي منزل مسكوني براي محرومين، مسجد و حوزه علميه و... ساخته شده و از جمله 17 مدرسه از تعداد مذكور، در مناطق محروم استان هرمزگان بنا شده است.
و نكته ديگر آنكه، مرحوم فرشچيان را بار دوم زماني ديدم كه براي افتتاح بيمارستان روانپزشكي به همدان آمده بود. برخلاف بار قبل، قامت برافراشته اش اندكي خميده بود و با كمك عصا راه مي رفت. گرد بيماري چهره اش را مقداري رنجور و پژمرده ساخته بود. اما اينها هيچ يك از عزم و اراده اش براي انجام كار خير نكاسته بود به طوري كه چندي بعد احداث بزرگ ترين بيمارستان تخصصي قلب و عروق غرب كشور را در همدان آغاز كرد.
آخر كلام آنكه، گاه در برابر عظمت و بزرگي انسانهاي آزاده و وارسته اي چون «محمدعلي فرشچيان» دلمان مي خواهد كاري كنيم و چيزي بگوييم اما مي دانيم كه در قلم و بيان ما نمي گنجد وصف اين بزرگي.
دلمان مي خواهد تمام قد بايستيم و دست بر سينه ارادت خود را نشان دهيم و به تمامي سرتعظيم فرود بياوريم اما اينها ناچيز است و حق مطلب را ادا نخواهد كرد.
فرشچيان در قلب هاي مردم همدان و اقصي نقاط كشور ماندگار شده و همچنان خواهد ماند. كاش روش و منش او و امثال او مانند مرحوم عليپور خير مدرسه ساز اردبيلي، ملكه ذهن و جان بسياري از ثروتمندان ما بشود كه در آن صورت سرنوشت به گونه اي ديگر براي استان ما و مخصوصاً محرومان آن رقم خواهد خورد.
اكنون حاج محمدعلي فرشچيان روي در نقاب خاك كشيد و نيك مي دانيم كه اجر و پاداش اصلي اش را خداوند متعال به او ارزاني خواهد داشت.
سلام بر او در روزي كه زاده شد و روزي كه رخت از جهان بر بست و روزي كه برانگيخته مي شود!
روح بزرگش قرين رحمت حق باد.
زهره شفيعي- خبرنگار كيهان در همدان

 



وزير جهاد كشاورزي خبر داد
تجهيز يك ميليون هكتار از اراضي كشور به سامانه آبياري پيشرفته

آمل- خبرنگار كيهان:
وزير جهاد كشاورزي در حاشيه سفر به شهرستان آمل و افتتاح پيشرفته ترين كشتارگاه صنعتي گفت: در سال 89 ركورد توليد انواع محصولات كشاورزي به 107 ميليون تن رسيد كه اميدواريم در سال جديد در اين حوزه به توليد 118 ميليون تن برسيم به طوري كه كشور را از نظر توليد محصولات كشاورزي به خودكفايي برسانيم.
صادق خليليان با بيان اين كه اقدامات خوبي در بخش كشاورزي صورت گرفته است افزود: در سال گذشته 5 ميليون تن براي محصولات كشاورزي ظرفيت سازي كرديم تا كمكي براي توسعه صادرات كشور باشد. وي با اشاره به توسعه بخش زيربنايي در امور كشاورزي گفت: در يك سال و نيم گذشته 200 هكتار اراضي تحت فشار آبياري قرار گرفته كه تجهيز يك ميليون هكتار به پيشرفته ترين سامانه آبياري كشورمان محسوب مي شود.
وزير جهاد كشاورزي گفت: در سال 90 به وزارت بازرگاني و گمرك ابلاغ شده است براي حمايت و حفظ توليد ملي، در امر واردات محصولات كشاورزي ساماندهي صورت گيرد.

 



ايران در كيهان

برگزاري مراسم گلابگيري
¤ شوراي اسلامي شهر بابل، آئين سنتي گلاب گيري و بهارنارنج را براي آن دسته از شهرونداني كه امكان حضور در باغ هاي گل كاشان را ندارند. در پارك نوشيرواني بابل برگزار كرد تا علاقه مندان از آن ديدن كنند.
در اين مراسم جمعي از بانوان بابلي مراسم گلابگيري را اجرا و تعدادي از شهروندان هم انواع عرقيات سنتي را خريداري كردند.
تجليل از مسئولان روابط عمومي
سنندج- خبرنگار كيهان: يازدهمين همايش روابط عمومي هاي صنعت برق كشور در سنندج برگزار شد. در اين مراسم معاون وزير نيرو در امور برق نقش روابط عمومي ها در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را مهم خواند و گفت: روابط عمومي ها با اطلاع رساني صحيح خود به مشتركين موجب كاهش 12درصدي مصرف برق در كشور شدند.
در اين همايش از 59 نفر از مسئولان روابط عمومي سه حوزه توليد، توزيع و برق منطقه اي كشور تجليل شد. همچنين مراسم بهره برداري همزمان از 6 پروژه صنعت برق در كردستان با افتتاح پست 63/230 كيلو ولت گنجي از توابع شهرستان قروه با حضور معاون وزير در امور برق و انرژي، مديرعامل و معاونين شركت توانير و جمعي از مديران و مسئولان كردستان آغاز شد.
كاهش 11درصدي جرم
¤ فرمانده انتظامي هرمزگان از كاهش 11درصدي وقوع انواع جرم در دو ماه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. سرتيپ محمدعلي آخوندي در جمع خبرنگاران گفت: دستگيري 54 نفر از اراذل و اوباش و دستگيري و طرد دو هزار و 945 نفر از اتباع بيگانه از ديگر اقدامات انجام شده در اين مدت بوده است.
رشد 24درصدي درآمد
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني(ره) استان گلستان از رشد 24درصدي درآمد طرح اكرام در سال 89 نسبت به سال قبل خبر داد.
ربيع الله وفايي گفت: در طرح امداد اكرام در سال 88 مبلغي بالغ بر 20 ميليارد ريال بوده كه در سال 89 اين مبلغ بالغ به 25 ميليارد ريال افزايش پيدا كرده است.
وي همچنين به رشد 19درصدي ميانگين سرانه واريزي هر حامي در سال 89 اشاره كرد و گفت: ميزان سرانه واريزي هر حامي طي يك ماه از 131 هزار ريال به 155 هزار ريال افزايش پيدا كرده است.
مديران در برنامه هاي تبليغاتي شركت نكنند
بناب- خبرنگار كيهان: فرماندار بناب در نشست شوراي اداري اين شهرستان گفت: با توجه به اينكه امسال انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود مسئولان و مديران شهرستان بايد ضمن حفظ استقلال و شأن و منزلت خود، از شركت در برنامه هاي تبليغات انتخاباتي و حمايت از كانديداها و جناح هاي خاص پرهيز كنند.
ابقاي شهردار بناب
¤ رئيس شوراي اسلامي شهر بناب گفت: در سيصد و بيست و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر بناب كه با حضور تمام اعضاي شورا تشكيل شد: پس از طرح استيضاح مجتبي پور، شهردار بناب از سوي شورا و بعد از شنيدن پاسخ هاي شهردار، رأي گيري به عمل آمد كه در نهايت شهردار بناب با كسب آراء لازم مجددا در مسند شهرداري بناب ابقاء شد.
آماده سازي موزه مردم شناسي
فردوس- خبرنگار كيهان: فاز اول عمليات مرمت حمام تاريخي خيروز در فردوس جهت راه اندازي موزه مردم شناسي در اين شهرستان به پايان رسيد. مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فردوس با بيان اين مطلب افزود: پس از اتمام فازهاي دو و سه كه شامل تزئينات، روكاري، مبلمان است موزه مردم شناسي فردوس به بهره برداري خواهد رسيد.
بهره برداري از چند طرح
زرين شهر- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان لنجان برگزار شد سه خانه بهداشت در روستاهاي مديسه، چم پير و چم علي شاه، مركز سي تي اسكن، اتاق فرمان اورژانس 115 و اتاق عمل جراحي چشم بيمارستان شهداي لنجان و آمبولانس 115 شهر باغ بهاردان با هزينه 8 ميليارد و 800 ميليون ريال افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفتند.
برداشت 47 هزار تن گندم
شاهرود- خبرنگار كيهان: فرماندار شاهرود گفت: پيش بيني مي شود امسال 47 هزار تن گندم از كشاورزان اين شهرستان خريداري شود. مهدي بندرآبادي افزود: 50درصد گندم استان سمنان در شهرستان شاهرود توليد مي شود و هر كيلوگرم گندم به قيمت تضميني 3 هزار و 600 ريال خريداري خواهد شد.
عمليات گازرساني به شهرك صنعتي
بادرود- خبرنگار كيهان: بخشدار بادرود گفت: عمليات گازرساني شهرك صنعتي سرآسياب تا پايان سال جاري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت و اين شهرك نيز با توجه به اتمام برق رساني عمليات انتقال برق به داخل آن نيز به زودي آغاز خواهد شد.علي نساجي در ادامه از شروع به كار خط انتقال آب و احداث منبع آب شهرك صنعتي بادرود در آينده اي نزديك خبر داد و با اشاره به محروميت اين بخش به علت كمبود كارخانه و نيروي فراوان كار، از كارآفرينان دعوت كرد كه جهت سرمايه گذاري در اين دو شهرك همت كنند.
بهسازي جاده ويار- سپارده
قزوين- خبرنگار كيهان: در جريان بازديد مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور از طرح بهسازي و آسفالت جاده ويار- سپارده مقرر شد؛ با تأمين اعتبار لازم در سال جاري، اين طرح 23 كيلومتري با مشخصات راه روستايي در آينده نزديك اجرايي شود. در اين بازديد مديركل راه و ترابري استان قزوين گفت: با بهره برداري از جاده ويار- سپارده، استان قزوين از منطقه الموت غربي به غرب استان مازندران و شهرستان رودسر در استان گيلان متصل مي شود. وي افزود: فراهم كردن زمينه مناسب براي انتقال محصولات كشاورزي منطقه و انتقال بخشي از ترافيك مسير قزوين- رشت از ديگر مزاياي اجراي اين طرح است.

 



با حضور معاون وزارت نفت و نيرو
 بهره برداري از واحدهاي نمك زدايي آبتيمور و كرنج و پارسي خوزستان آغاز شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
بهره برداري از واحدهاي نمك زدايي آبتيمور و كرنج و پارسي اهواز با حضور معاون وزارت نفت و نيرو آغاز شد.
احداث كارخانه هاي بزرگ نمك زدايي نفت آبتيمور و كرنج و پارسي به منظور توليد نفت قابل قبول و در حد استانداردهاي جهاني از اسفندماه سال 84 آغاز شد كه عمليات احداث آن بالغ بر 6 ميليون يورو هزينه در بر داشته است.
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز كارون در اين آيين گفت: در حال حاضر واحد نمك زدايي آب تيمور با وجود يك ترانس و استفاده از يك تلمبه در مدار توليد، حجمي معادل 35 تا 40 هزار بشكه را فراورش مي كند كه در صورت تامين ترانس موردنياز اين ميزان به 60 هزار بشكه نفت افزايش خواهد يافت.
عبدالمهدي مجتهدي با اعلام اين خبر كه اين ترانس تا چند ماه آينده نصب خواهند شد افزود: شركت بهره برداري نفت گاز كارون در پنج سال اخير در بحث توليد ركوردشكني كرده است، كه سه هزار و 600 مورد تعميرات اساسي كلي و جزئي و 1200 مورد تجهيزات خط لوله و تسهيلات سرچاهي در سال گذشته نمونه اي از اين اقدامات است.
در اين مراسم احمد قلعه باني معاون وزارت نفت و نيرو گفت: در آينده شاهد شكوفايي و رشد اقتصادي كشور با رشد توليدات صنعت نفت و سرمايه گذاري ها در شركت ملي نفت ايران خواهيم بود.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد
اجراي 8200 طرح تحقيقاتي كشاورزي در كشور طي سال گذشته

اراك- خبرنگار كيهان:
با هدف شكوفايي بخش كشاورزي سال گذشته هشت هزار و 200 طرح تحقيقاتي در كشور اجرا شد.
معاون وزير جهاد كشاورزي افزود: افزايش عملكرد واحدهاي توليدي، كاهش هزينه ها و افزايش درآمد كشاورزان از جمله اهداف طرح هاي تحقيقاتي است.
«پرهمت» گسترش پژوهش، ترويج و انتقال يافته هاي تحقيقات كشاورزي استفاده از تكنسين هاي فني و به كارگيري نيروهاي توانمند را از جمله راهكارهاي افزايش بهره وري در بخش كشاورزي برشمرد.

 



يزد رتبه اول دولت الكترونيك در كشور

يزد- خبرنگار كيهان:
استان يزد در بين 30 استان كشور رتبه اول دولت الكترونيك را كسب كرد.
مديرعامل شركت مخابرات استان يزد با اعلام اين خبر گفت: امسال اين شركت براي اولين بار 15 هزار اينترنت پرسرعت به مردم واگذار مي كند.
مهدي مقوم اظهار داشت: با توجه به عدم رضايت مردم در خصوص اينترنت پرسرعت، اين شركت در حال نصب تجهيزات واگذاري اينترنت پرسرعت مي باشد كه تا دو ماه آينده تحقق مي يابد.
به گفته وي امسال 80 كيلومتر فيبرنوري در استان انجام مي شود كه ميزان آن در سطح استان به بيش از 5500 كيلومتر خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر 1354 روستاهاي استان يزد داراي ارتباط هستند كه 97 درصد جمعيت روستائي را شامل مي شود.
مديرعامل شركت مخابرات استان افزود: تمام شهرهاي استان يزد تحت پوشش تلفن همراه مي باشند كه از نظر جمعيتي 99 درصد را شامل مي گردد و هم اكنون نيز 2700 كيلومتر ازجاده هاي استان تحت پوشش تلفن همراه مي باشند.مقوم ادامه داد: ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور 55 است كه اين ميزان در استان يزد در خصوص همراه اول 70 مي باشد.وي خاطرنشان كرد: هم اكنون زيرساخت 68 جايگاه سوخت در استان براي استفاده از كارت هاي شتاب فراهم شده و همچنين 156 دفتر ICT نيز فعال مي باشد.مديرعامل شركت مخابرات استان يزد در پايان افزود: اين شركت در سال گذشته رتبه اول زيرساخت و نگهداري تلفن راه دور را در كشور به خود اختصاص داده است.

 



تشديد مبارزه با ملخ مراكشي به كمك پرندگان سينه سرخ در مراوه تپه

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
با بارندگي هاي اخير و پر شدن حوضچه هاي آب مورد استفاده سارها، مبارزه طبيعي و بيولوژيك سارها با ملخ مراكشي در مراتع شهرستان مراوه تپه از سر گرفته شد.
مدير جهاد كشاورزي مراوه تپه گفت: در دهه هاي گذشته، سال هايي كه جمعيت سارها از توازن مناسبي برخوردار بود، ملخ هاي مراتع و چراگاه هاي مراوه تپه به وسيله سارها كنترل شده و نيازي به سمپاشي و عوارض زيست محيطي آن نبود.
سليمان محمدي افزود: حوضچه هاي آب در حواشي مناطق آلوده به ملخ مراكشي از نيازهاي اساسي و ضروري اين پرنده در مبارزه با ملخ است، زيرا در مبارزه هاي طولاني، نوك سارها در تماسي كه با ماده چسبناك بدن ملخ ها پيدا مي كند بسته مي شود و براي باز كردنش نياز به آب پيدا مي كنند.
وي تأكيد كرد: عدم بارندگي هفته هاي اخير و خشك شدن 20 حوضچه تعبيه شده عملا مانع مبارزه سارها با ملخ مراكشي در اين شهرستان شده بود و حتي هماهنگي هاي لازم براي تأمين آب حوضچه ها به وسيله تانكر را نيز انجام داده بوديم كه بارندگي به موقع و مناسب دو روز گذشته و پر شدن حوضچه ها باعث شد كه سارها كار مبارزه با ملخ مراكشي را در مناطق آلوده از سر گيرند.
مدير جهاد كشاورزي مراوه تپه با بيان اينكه بهار امسال، نسبت به سال گذشته با افزايش 4 برابري جمعيت ملخ مراكشي در مراتع مراوه تپه روبرو هستيم، افزود: 7 اكيپ، با 4 سمپاش تراكتوري 6 سيلندر در مراتع هفت هزار هكتاري اين شهرستان كه برخي مناطق صعب العبور نيز هستند، كار مبارزه با ملخ مراكشي را انجام مي دهند. محمدي گفت: كشاورزان و دامداران برخي روستاهاي مراوه تپه با توجه به حجم گسترده عمليات، با امكاناتي كه در اختيار دارند با دريافت فقط سموم لازم از جهاد كشاورزي، همكاري بسيار خوبي با ما در مبارزه با ملخ مراكشي دارند.

 



در پي انتشار يك فايل صوتي روي داد
تعجب و تأسف مردم و مسئولان دورود از يك سوءاستفاده

دورود- خبرنگار كيهان:
انتشار يك فايل صوتي از مكالمه يك عضو اجرايي تحقيق و تفحص مجلس از شركت شستا (وابسته به سرمايه گذاري تأمين اجتماعي) تعجب و تأسف مردم و مسئولان شهرستان دورود را برانگيخت.
در اين مكالمه تلفني يك عضو گروه تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از شركت شستا از معاون مدير عامل سيمان مي خواهد كه مديرعامل را مجبور كند به وي امتيازاتي بدهد وگرنه گزارش تخلفات وي را به مسئولان تحقيق و تفحص ارائه خواهد كرد.
اين عضو خاطي با برشمردن چند تخلف واهي و به اصرار تلاش مي كند دل مديرعامل را خالي كند كه مجبور به تن دادن به خواسته هاي غيرقانوني وي شود.
مهندس پوركريم مديرعامل جديدالانتصاب سيمان دورود پس از شنيدن اين فايل صوتي به خبرنگار كيهان گفت، فقط مي توانم اظهار تأسف كنم؛ زيرا كار تحقيق و تفحص در نهايت بايد به سلامت روند اداره امور كشور منجر شود نه اينكه خود عامل تعميق تخلف شود!
نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي هم در واكنش به محتواي اين فايل صوتي گفت: اميدوارم مجلس محترم با اقدام مناسب اعتماد مردم به خانه ملت را بازسازي كند.
عزت الله دهقان افزود: اينجاست كه اهميت طرح نظارت بر نمايندگان مجلس آشكار مي شود و مي تواند سلامت كار نمايندگان را حفظ نمايد.
امام جمعه دورود نيز گفت: تا قبل از اينكه خودم نشنيده بودم به هيچ وجه نمي توانستم باور كنم كه امكان سوء استفاده از فرصت تحقيق و تفحص هم وجود داشته باشد!حجت الاسلام والمسلمين حسين رجايي پور افزود: نمايندگان بايد در انتخاب اعضاي تحقيق و تفحص حداقل شايستگي ها و سلامت آنها را بررسي كنند تا شاهد چنين افتضاحي نباشيم كه اعتماد مردم به خانه ملت به همين سادگي تباه شود.
بنا به گزارش هاي دريافتي اين عضو اجرايي تحقيق و تفحص از دلالان معروف سيمان است.
گفتني است اين فايل صوتي در اختيار دفتر نمايندگي كيهان در دورود قرار دارد و مي تواند براي رسيدگي به تخلفات فرد نامبرده در اختيار مسئولان ذي صلاح قرار گيرد.

 



بمب هاي متحرك در جاده هاي سيستان و بلوچستان

قاچاق موادمخدر، سوخت، انسان و كالا از راههاي كسب درآمدهاي هنگفت در سيستان و بلوچستان است و عده اي سالهاست كه با قاچاق سوخت به مرزهاي پاكستان و افغانستان و قاچاق موادمخدر، انسان و ساير كالاهاي خارجي به داخل كشور به ثروتهاي كلاني رسيده اند.
اين درحالي است كه نظام اسلامي تاكنون با صرف ميلياردها تومان هزينه تلاش خود را براي انسداد مرزهاي خشكي و آبي و ممانعت از ورود و خروج قاچاقچيان آغاز كرده است. در اين ميان به دليل درآمدهاي فراوان عده زيادي از كشاورزان، عشاير و دامداران و حتي شهرنشينان شغل اصلي خويش را رها كرده و به جمع قاچاقچيان پيوسته اند زيرا قاچاق، درآمدهاي غيرقابل تصوري دارد كه هركسي را وسوسه مي كند. آنان از هر وسيله ممكن براي حمل قاچاق استفاده مي كنند كه از لنج و كشتي در آبهاي جنوب استان گرفته تا كوله بارهاي شتر، موتور، تريلي، اتوبوس، وانت و سواري كه درساير نقاط استان است، طوري كه خودروهاي سبك قاچاقچيان با سرعت هاي 150 تا 240 كيلومتر در جاده ها تردد مي كنند درحالي كه روي پلاكهايشان را چسبانده يا پلاك ندارند. اين گونه خودروها به صورت كارواني و بيشتر شبها تردد مي كنند و در صورت بروز حادثه قبل از رسيدن پليس نيز اثري از محل تصادف يا واژگوني و كشته ها باقي نمي گذارند تا دست مايه پليس شود.
به اين ترتيب با توجه به حوادث تلخ و تأسف باري كه در اثر واژگوني اين خودرو ها در جاده هاي استان روي مي دهد و آثار جاني و مالي سنگيني كه به شهروندان و بيت المال وارد مي كنند بايد اعتراف كنيم بمب هاي متحرك در جاده هاي استان رشد صعودي به خود گرفته است.
بنابراين علاوه بر انسداد و كنترل كامل مرزهاي كشور و برخورد با عوامل و عناصر قاچاق، فعاليت فرهنگي، استفاده از نيروهاي بومي و به كارگرفتن استعدادهاي استان در بخش هاي مختلف در كنار همكاري خوب مردم استان مي تواند در مهار اين بمب هاي متحرك كه علاوه بر ضربه به اقتصاد و منافع ملي جان شهروندان زاهداني و هموطنان ايراني را تهديدمي كند موثر باشد.
زاهدان- خبرنگاركيهان

 



اختصاص يك شناور به طرح هاي درياي نوشهر براي مقابله با حوادث

ساري- خبرنگار كيهان:
سخنگوي طرح سالم سازي درياي مازندران گفت: روزانه يك شناور براي مقابله با حوادث احتمالي به طرح هاي سالم سازي درياي نوشهر اختصاص مي يابد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، رئيس اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري و سخنگوي طرح درياي مازندران با اشاره به اتخاذ تدابير لازم از سوي فرمانداري نوشهر در جهت فراهم كردن فضايي امن براي مسافران در اين طرح ها، بيان داشت: مديران طرح ها موظف شدند همانند ايام نوروز جهت استقرار نيروي انتظامي، درياباني، هلال احمر و اورژانس 115 مكان مناسبي را براي استقرار نيروها و اجراي بهتر ماموريت در طرح موردنظر انتخاب كنند.
كمال رستمعلي با اعلام اينكه شهرداري نوشهر وظيفه اجراي طرح هاي درياي اين شهر را عهده دار شده است، عنوان كرد: شهرداري با همكاري ساير دستگاه هاي مسئول از جمله نيروي انتظامي، تربيت بدني، هلال احمر، شبكه بهداشت و درمان، ادارات بازرگاني، آب و فاضلاب، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، آموزش و پرورش، سازمان تبليغات اسلامي و هيات نجات غريق موظف به فراهم كردن شرايط مناسب براي اجراي اين طرح ها شدند.

 



صدور بيش از 25 ميليون دلار كالا از قزوين به افغانستان

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني استان قزوين گفت: سالانه بيش از 25 ميليون دلار كالا از اين استان به كشور افغانستان صادر مي شود.
حسن جمشيديها در همايش تجاري آشنايي با فرصت هاي تجاري كشور افغانستان افزود: كشور افغانستان پس از عراق دومين مقصد عمده كالاهاي صادراتي استان قزوين است كه اين كشور به طور متوسط سالانه سهم 10 درصدي از صادرات استان برخوردار است.
وي عمده كالاهاي صادر شده از استان قزوين به كشور افغانستان را انواع پودر لباسشويي، ورق گالوانيزه، موتوسيكلت، كاشي و سراميك، كرم دست و صورت، كابل جوشكاري، شيشه، موكت، كابل برق و سي دي خام عنوان كرد.
جمشيديها اظهار داشت: در اين ميان پودر لباسشويي 65 درصد صادرات استان قزوين با كشور افغانستان را به خود اختصاص داده است.
اين مسئول با بيان اينكه كشور افغانستان به عنوان يكي از پرظرفيت ترين شركاي تجاري جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود ادامه داد: بازار افغانستان به دليل ضرورت، اهميت استراتژيك و نزديكي به بعضي از بزرگترين و رو به رشدترين بازارهاي جهاني مانند هند، چين، پاكستان به سرعت رو به گسترش است.

 



جوابيه آب منطقه اي چهارمحال و بختياري و توضيحات خبرنگار كيهان

در پي چاپ مطلبي از خبرنگار كيهان در شهر كرد در صفحه 11 مورخه 21 ارديبهشت اين روزنامه، روابط عمومي چهارمحال و بختياري جوابيه اي به اين روزنامه ارسال كرده كه براي تنوير افكار عمومي علاوه بر چاپ عين جوابيه در همان صفحه، توضيحات خبرنگار كيهان در پاسخ به اين جوابيه نيز به شرح زير آمده است:
احتراما با توجه به چاپ مطالبي با عنوان «گزارش عواقب خطرناك احداث سد مخزني بهشت آباد به رئيس جمهور» كه در تاريخ 21/2/90 از قول مديرعامل محترم اين شركت چاپ گرديده است به استحضار مي رساند با توجه به وجود مستندات صوتي و تصويري در نشست مطبوعاتي مورخه 11/2/90 مهندس شكرالله عباسي با رسانه ها، هيچ گونه سخني در خصوص مطلب منتشر شده در خبر مذكور نشده، لذا مطالب چاپ شده برگرفته از افكار و توهمات خبرنگار آن روزنامه مي بوده، در همين راستا ضمن تكذيب كامل خبر فوق، مستدعي است نسبت به اصلاح خبر در همان صفحه در اسرع وقت اقدام فرمائيد.
توضيحات روزنامه كيهان:
1-باعث تاسف و شگفتي است كه مسئول روابط عمومي آب منطقه اي چهارمحال و بختياري كليت خبر مندرج در اين روزنامه را در حالي تكذيب مي كند كه اظهارات مديرعامل نهاد مربوط علاوه بر اينكه در يك نشست مطبوعاتي در حضور اهالي رسانه ايراد شده است، براساس مستندات و شواهد موجود اين خبر در برخي رسانه هاي محلي و روزنامه هاي كثيرالانتشار كشور نيز به چاپ رسيده است.
2- در اصل خبر به زلزله خيز بودن شهرستان «اردل» اشاره شده است. لذا اين خبر با نگاه دلسوزانه و پيشگيرانه و اقدام به هنگام مديرعامل مبني بر اقدامي مناسب و ارزشمند در راستاي حفظ جان و مال مردم و منافع ملي تهيه شده است و اگر آقاي مديرعامل با توجه به زلزله خيز بودن شهرستان اردل كه شكي در آن نيست نسبت به احداث سد مخزني «بهشت آباد» چنين نامه اي را ننوشته است حتما به عنوان يك مقام مسئول در اين حوزه در صورت خسارات احتمالي جوابگو خواهد بود.
از آنجا كه خبرنگار كيهان در شهر كرد از خبرنگاران قديمي است و تاكنون سابقه اي نسبت به ارسال خبر نادرست يا نسبتا نادرست به اين روزنامه نداشته است لذا تكذيب كليت يك خبر و درج اصطلاح توهم به خبرنگار در جوابيه مايه تاسف است. لذا كيهان عذرخواهي روابط عمومي آب منطقه اي چهارمحال و بختياري را در اين زمينه حق خود مي داند.

 



طومار مردم مشكين شهر براي تخريب پل روگذر

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
جمعي از اهالي مشكين شهر با امضاي طوماري خطاب به استانداري اردبيل كه رونوشتي از آن نيز به دفتر نمايندگي كيهان در شهرستان ارسال شد خواستار تخريب پل نيمه تمام روگذر سه راهي مشكين شهر شدند.
شهرداري وقت مشكين شهر در سال 1388 در سه راهي هفت تير مشكين شهر احداث پل روگذر را آغاز كرد كه بعد از هزينه هاي هنگفت از طريق استانداري استان اردبيل عمليات فيزيكي پل متوقف شد.
اهالي و ساكنان سه راهي هفت تير به دفتر نمايندگي و خبرنگاري كيهان در مشكين شهر مراجعه و با تحويل رونوشت نامه ارسالي به استانداري اردبيل و دفتر روزنامه خواستار پيگيري مسئولان شدند.
در بخشي از نامه اهالي اين منطقه آمده است باتوجه به اينكه احداث پل توسط مصوبه مطروحه در جلسه استانداري و هيئت دولت به علت ناهمگوني محل احداث پل روگذر متوقف شده و يك سال از توقف آن مي گذرد و هم چنين براي جلوگيري از خطرهاي جاني و مالي و حوادث ناگوار در فصل زمستان به علت شيب تند و پيچ خوردگي و بدون كار كارشناسي فراقانوني از مسئولان محترم درخواست مي شود دستور تخريب سريع و فوري اين پديده مشكل آفرين را صادر و اهالي محل را از مشكلات به وجود آمده نجات دهند. ضمناً اين پل نيمه تمام به زيبايي و طبيعت خدادادي اين منطقه لطمه وارد كرده و در احداث آن بدون اينكه مسكوني بودن منطقه و بافت مذهبي و سنتي محل را در نظر بگيرند اقدام به ساخت اين پل كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14