(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 خرداد 1390- شماره 19938

حديث دشت عشق
پيروزي- سپاهان اين بار درمرحله يك چهارم نهايي جام حذفي
آخرين فرصت پيروزي براي رسيدن به جام
آغاز دور جديد تمرينات تيم هاي ملي وزنه برداري
به دليل موافقت نكردن شوراي برون مرزي
اعزام تيم ملي جودو به رقابت هاي كسب سهميه المپيك لغو شد
گلايه هاي حدادي پيش از سفر به مسابقات جايزه هلند ظاهرا هيچ كس در جريان سفرم نيست
بسته شدن پرونده بيست وسومين دوره رقابت هاي ليگ برتر هندبال
سپاهان جام قهرماني را بالاي سر برد
تلاش دونده هاي ايران براي كسب سهميه المپيك
نظر رئيس جمهور درباره سعيدلو تغيير كرده غفوري فرد :
شانس كاشاني براي وزارت ورزش بيشتر از دو گزينه ديگر است
خواندني از ورزش ايران
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «يدالله كاظمي»
عشق تازه شد از اشك هاي نيمه شبش
نگاه بلند و دين گرايانه و انقلابي او باعث گرديد پالايشگاه اصفهان را كه حقوق خوبي هم به او داده مي شد، به خاطر اين كه تحت نظارت استعمار انگليس بود رها كند و پس از چندي به حوزه علميه نجف آباد وارد شود تا دين خود را به اسلام ادا نمايد.
پس از تحصيل مقدماتي علوم در نجف آباد، وارد حوزه علميه امام صادق(ع) قم شد و درمحضر استادان آن حوزه، لمعتين را به پايان رسانيد. در خلال درس سه بار به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام شد، در يك نوبت از ناحيه دست مجروح و پس از بهبود بار ديگر به ديار نور اعزام گرديد و در سرزمين گرم شلمچه، خون مطهرش به پاي درخت دين جاري گشت. شهيدكاظمي اهل مناجات شبانه بود، درمراسم دعا و نيايش همواره شركت مي كرد؛ به طوري كه خود گرداننده مراسم بود. اين شهيد والامقام نقش فعال و موثري در تظاهرات عليه نظام ستم شاهي و پخش اعلاميه هاي امام خميني(ره) داشت و به همراه شهيد جديدي، نقش فعالي را بويژه در فضاي آن روزگار تيران و كرون ايفا مي نمود.
طلبه بسيجي شهيد «يدالله كاظمي» سال 1339 درنجف آباد متولد شد و در 29/10/1365 در شلمچه به شهادت رسيد.

 



پيروزي- سپاهان اين بار درمرحله يك چهارم نهايي جام حذفي
آخرين فرصت پيروزي براي رسيدن به جام

تيم پيروزي كه با علي دايي فصلي ناموفق و پرانتقاد را پشت سرگذاشته است، امروز به دنبال شكست دادن قهرمان ليگ برتر است تا همچنان شانس قهرماني در جام حذفي را داشته باشد.
قسمت اين شد كه باز هم پيروزي و سپاهان در جدالي تعيين كننده با هم روبه رو شوند. اين دو تيم كه طي سال هاي گذشته بارها با هم بازي كرده و تقابل شان به يك بازي خاص در فوتبال ايران مبدل شده است، اين بار درمرحله يك چهارم نهايي جام حذفي باهم روبه رو مي شوند. قطعا قهرمان ليگ برتر در مصاف با تيم چهارم اين مسابقات يكي از جذاب ترين و حساس ترين ديدارهاي جام حذفي را برگزار خواهندكرد.
بازي سرنوشت ساز دايي
اين بازي را مي توان جدالي سرنوشت ساز براي علي دايي دانست. او كه اين روزها در تقابل با حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي قرارگرفته و به نوعي او و سياست هاي باشگاه را عامل ناكامي سرخپوشان درفصل جاري مي داند، در بازي مرگ و زندگي به مصاف سپاهان مي رود.
اينكه عنوان مي شود بازي با سپاهان براي علي دايي بازي مرگ و زندگي است، بيراه نيست. او اگر ببرد مي تواند حداقل تا پايان جام حذفي درپيروزي بماند، درغيراين صورت وداعي تلخ با پيروزي خواهدداشت.
قلعه نويي هم به دنبال قهرماني است
امير قلعه نويي بي شك يكي از پرافتخارترين مربيان تاريخ فوتبال ايران است كه هرآنچه موفقيت بوده در فوتبال كشورمان، بدست آورده است. قهرماني در ليگ برتر، جام حذفي و... از او يك چهره ممتاز ساخته است. او كه تيم سپاهان را به قدرتي بلامنازع در فوتبال ايران مبدل كرده است، اين بار به دنبال قهرماني در جام حذفي است تا به دومين جام از سه گانه اي كه مدنظردارد، دست يابد.
پيروزي درحسرت شكست سپاهان
سرخپوشان آخرين بار در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور در فصل 88-87 موفق به شكست سپاهان شدند. در آن بازي پيروزي با يك گل از سد سپاهاني كه هدايتش برعهده فرهاد كاظمي بود، گذشت و از آن تاريخ تا به امروز پيروزي در چهار ديداري كه مقابل سپاهان برگزار كرده بود با نتيجه تساوي زمين را ترك كرده است.
دوئل دايي- قلعه نويي
امير قلعه نويي و علي دايي، سرمربيان پيشين تيم ملي فوتبال ايران بارديگر مقابل هم مي ايستند. اين دو تا به حال سه بار مقابل هم قرارگرفته است كه حاصل آن يك پيروزي براي اميرقلعه نويي و دو نتيجه تساوي براي طرفين بوده است. بايد ديد دايي مي تواند بالاخره قلعه نويي را مغلوب كند يا اينكه همچنان ناكام مي ماند.
بازي آخر دايي يا كاشاني!
ديدار پيروزي- سپاهان مي تواند آخرين بازي دايي يا كاشاني در پيروزي باشد. همانطور كه عنوان شد اگر تيم پيروزي در اين بازي بازنده باشد، وداع دايي با سرخپوشان تقريبا قطعي است. از سوي ديگر با توجه به مطرح شدن نام حبيب كاشاني براي سرپرستي وزارت ورزش اين احتمال وجود دارد كه او در پايان اين مسابقه به ساختمان سپيدرنگ خيابان سئول برود و با سرخپوشان وداع كند. بايد ديد درپايان بازي امروز دايي از پيروزي مي رود يا كاشاني.
برنامه تنها ديدار باقيمانده از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور به شرح زير است.
يكشنبه 8/3/90
¤پيروزي تهران- سپاهان اصفهان (ساعت 40:91- ورزشگاه آزادي)
داور: محسن تركي با كمك: محمدرسول فروغي و محمد ابوالفضلي.

 



آغاز دور جديد تمرينات تيم هاي ملي وزنه برداري

دور جديد تمرينات تيم هاي ملي وزنه برداري از ديروز در مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز شد.
پس از پايان اردوي 23 روزه ملي پوشان جوان و بزرگسال تيم ملي در شهرستان ماهشهر، كاروان وزنه برداري كشورمان روز پنج شنبه به تهران برگشت تا از روز شنبه دور جديدي از تمرينات خود را در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز كند.
مجيد عسگري، جابر بهروزي، ايوب مرادي، كيانوش رستمي، ياسين باقري، سعيد محمدپور، محمدرضا براري، كياقدمي، بهداد سليمي، رضا عاشوري زاده و بهادر مولايي 11 وزنه برداري بودند كه در اردوي ماهشهر حضور داشتند، ضمن اين كه از ديروز 5 وزنه بردار جديد ديگر هم به اين جمع اضافه شدند.
سجاد بهر وزي، اصغر ابراهيمي، ميثم محبي، ارسطو موسي نسب و ميلاد رستگار 5 وزنه برداري هستند كه كادر فني تيم ملي طي هفته هاي گذشته در دو نوبت اقدام به دعوت از آنها كرد تا از اين مرحله همراه با ديگر نفرات ملي پوش در اردو حاضر باشند.
دور جديد تمرينات تيم ملي تا زمان آغاز مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان كه ماه آينده در مالزي برگزار مي شود، در تهران پيگيري خواهد شد.

 



به دليل موافقت نكردن شوراي برون مرزي
اعزام تيم ملي جودو به رقابت هاي كسب سهميه المپيك لغو شد

سفر تيم ملي جودو به رقابت هاي كسب سهميه المپيك در روماني لغو شد.
تعدادي از ملي پوشان جودو قرار بود در قالب تيم ارتش به روماني اعزام شوند و در رقابت هاي كسب سهميه هاي ورود به المپيك شركت كنند كه به دليل نرسيدن موافقت كتبي شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني به دست مسئولان فدراسيون اين سفر لغو شد. قرار بود تيم ملي جودو 14 و 15 خرداد در مسابقات كسب سهميه روماني شركت كند.
اين ديدار حكم تورنمنت تداركاتي براي تيم ارتش كه خود را براي رقابت هاي سيزم آماده مي كند، داشت.
همچنين شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني با اعزام تيم ملي جودو پيشكسوتان به رقابت هاي جهاني فرانكفورت مخالفت كرد.
رقابت هاي جهاني پيشكسوتان قرار است 26 و 27 خردادماه و بلافاصله پس از پايان سومين دوره رقابت هاي جهاني كاتاي جودو در فرانكفورت برگزار شود.

 



گلايه هاي حدادي پيش از سفر به مسابقات جايزه هلند ظاهرا هيچ كس در جريان سفرم نيست

قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا براي شركت در مسابقات دووميداني جايزه بزرگ «هنگلو» راهي هلند شد.
رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ هلند، گراميداشت «فاني بلنكر» معروف به «فاني» قهرمان افسانه اي دووميداني، امشب در شهر «هنگلو» هلند برگزار مي شود كه به همين منظور احسان حدادي جمعه شب جهت شركت در اين مسابقات راهي اين كشور شد.
حدادي در اولين مسابقه بين المللي فصل خود در مرحله اول مسابقات دووميداني ليگ الماس در قطر شركت كرد و موفق شد در مكان چهارم قرار بگيرد.
احسان حدادي ركورددار پرتاب ديسك آسيا پيش از اعزام به مسابقات جايزه بزرگ اروپا در هلند عنوان كرد: درحالي راهي اين مسابقات مي شوم كه هيچكس از فدراسيون از من نپرسيده است كه با چه شرايطي مي روم و يا اصلاً هزينه سفر را دارم يا خير، اين درحالي است كه حتي مجبور شده ام هزينه ماساژور همراه را نيز خودم پرداخت كنم. وي افزود: آشتياني سرپرست فدراسيون در چين بسر مي برد و ساير اعضاي فدراسيون هم كه ظاهراً اصلاً در جريان كارهاي من نيستند و قرار نبوده كه براي اعزام من كاري انجام دهند.
حدادي درخصوص مسابقات هلند گفت: اين رقابت ها امروز آغاز مي شود و من پس از مسابقات به دليل نبود امكانات سه شنبه هفته جاري باز خواهم گشت و تمريناتم را مجدد در تهران دنبال خواهم كرد.
ركورددار پرتاب ديسك آسيا درخصوص وضعيت مربي روس گفت: دو هفته است كه بوخنسف منتظر ارسال پيش قرارداد خود است، اما فدراسيون تا به امروز كاري انجام نداده است و عنوان مي كند كه بايد اول كميته ملي المپيك اين امر را تأييد كند. درحالي كه پيش از اين، فدراسيون بود كه يك مربي را تأييد و معرفي مي كرد و كميته ملي المپيك بر اين اساس مربي را دعوت مي كرد. فكر كنم اين تعلل ها در نهايت باعث خواهد شد مربي ام از بازگشت به ايران براي هميشه خودداري كند.
مسابقات جايزه بزرگ دووميداني هلند يكشنبه شب در 9ماده مردان و 7ماده زنان برگزار مي شود كه به همين منظور ميزبان اين رقابت ها از برترين دووميداني كاران جهان براي شركت در اين ديدارها دعوت كرده است.

 



بسته شدن پرونده بيست وسومين دوره رقابت هاي ليگ برتر هندبال
سپاهان جام قهرماني را بالاي سر برد

هفته بيست و دوم رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور درحالي برگزار شد كه بافق يزد تنها تيم صعود كننده در جدول بود.
هفته پاياني بيست وسومين دوره رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برگزاري 5ديدار در شهرهاي اصفهان، كازرون، كرمان و يزد پيگيري شد.
در مسابقات اين هفته برد و باخت ها تأثيري در رده بندي كلي تيم هاي صدرنشين و قعرنشين ليگ نداشت. تنها تيم سنگ آهن بافق يزد با برتري مقابل ميهمان خود سبزوار موفق شد يك پله در جدول صعود كند و جاي خود را به تيم نوين سپاهان دهد.
اما در هفته پاياني رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور دو تيم فولاد و ذوب آهن هر دو در اصفهان مسابقه دادند. طبق برنامه سازمان ليگ، پس از پايان بازي اين دو تيم به طور جداگانه مراسم اهداي كاپ و مدال تيم هاي قهرمان و نايب قهرمان توسط جلال كوزه گري و سعيد مرادي رئيس و دبير فدراسيون به آنها اهداء شد.
در پايان مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور دو تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان و ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرماني و نايب قهرماني رسيدند و براي سومين سال متوالي جواز حضور در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا را بدست آوردند. تيم مس كرمان هم در مكان سوم ايستاد.
دو تيم جوونك كازرون و شهرداري شهركرد هم با قرار گرفتن در رده يازدهم و دوازدهم ليگ برتر باشگاه هاي كشور هر دو به مسابقات دسته يك سقوط كردند.

 



تلاش دونده هاي ايران براي كسب سهميه المپيك

مرحله سوم رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا با تلاش دونده هاي ايران براي كسب سهميه المپيك امشب در چين برگزار خواهد شد.
مرحله سوم از رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا در چين، امشب در 9 ماده زنان و مردان در ايالت «وونجيانگ» برگزار مي شود كه طي آن نمايندگان كشورمان به مصاف رقباي خود مي روند.
با پايان يافتن دومين مرحله اين مسابقات در روز پنجم خردادماه نمايندگان كشورمان تعداد مدال هاي خود را به عدد 10 رساندند. تا پايان اين مرحله سجاد مرادي با كسب هر دو نشان طلاي مسابقات، ركورد خود را به نسبت مرحله نخست به ميزان 3 سه ثانيه بهبود بخشيد.محمد صميمي، محمود صميمي، سجاد هاشمي و روح الله عسگري هم دو مداله هاي ايران در اين مسابقات هستند.
مرحله سوم و نهايي اين مسابقات هشتم خردادماه در ايالت «وونجيانگ» برگزار خواهد شد. دووميداني كاران شركت كننده در صورت رسيدن به ركوردهاي اعلام شده از سوي اتحاديه جهاني دووميداني، سهميه المپيك لندن را دريافت خواهند كرد.

 



نظر رئيس جمهور درباره سعيدلو تغيير كرده غفوري فرد :
شانس كاشاني براي وزارت ورزش بيشتر از دو گزينه ديگر است

نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: شانس حبيب كاشاني براي وزارت ورزش بيشتر از ديگر گزينه هاي مطرح شده است.
حسن غفوري فرد ديروز در مورد گزينه هاي مطرح شده در مورد وزارت ورزش مانند طاهره بني اسدي، علي سعيدلو و حبيب كاشاني گفت: با توجه به نظرسنجي هاي غيررسمي كه در مجلس انجام شده بني اسدي شانس كمي براي وزارت ورزش دارد و بعيد است مجلس به يك خانم براي وزارت ورزش رأي اعتماد بدهد. در مورد علي سعيدلو نيز ظاهرا نظر رئيس جمهور در مورد او تغيير كرده و قصد ندارد ايشان را به عنوان وزير ورزش به مجلس معرفي كند.
وي ادامه داد: حبيب كاشاني شانس بيشتري نسبت به دو گزينه ديگر براي وزارت ورزش دارد. نام كاشاني براي وزارت ورزش مطرح شده و با توجه به اينكه مجلس پنجشنبه و جمعه جلسه نداشت، هنوز نظرسنجي غيررسمي در مورد ايشان انجام نشده و نمي دانم جو مجلس نسبت به ايشان چگونه است. امروز مجلس جلسه اي ندارد و فردا مي توان در اين مورد اظهارنظر صحيحي انجام داد.
غفوري فرد تاكيد كرد: نه تنها ورزشكاران بلكه همه اقشار جامعه و حتي سياسيون نيز دغدغه وزارت ورزش را دارند زيرا در سال 2012 المپيك لندن را در پيش داريم. من هم خودم را جزء جامعه ورزش مي دانم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم بسكتبال مهرام نخستين ديدار در رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا را با پيروزي برابر الجلا سوريه به پايان رساند . ديدار تيم هاي مهرام ايران و الجلا سوريه در چارچوب مسابقات بسكتبال باشگاه هاي آسيا ديروز در سالن «فيل اسپورت آرنا» مانيل فيليپين برگزار شد كه طي آن نماينده كشورمان با 27 اختلاف امتياز و با نتيجه 86 بر 59 موفق به شكست حريف خود شد . اين تيم امروز دومين ديدار خود در چارچوب بيست و دومين دوره اين رقابت ها را برابر الشباب امارات برگزار مي كند .
¤ در جديدترين رده بندي اعلام شده از سوي اتحاديه جهاني دوچرخه سواري (ucI)، مهدي سهرابي ركابزن تيم پتروشيمي تبريز همچنان در صدر جدول رده بندي انفرادي قرار دارد و تيم ملي ايران با پشت سر گذاشتن ژاپن در صدر جدول رده بندي رنكينگ آسيا قرار گرفت.
¤ «وي يان دونگ» سرمربي تيم ملي سانداي بزرگسالان و «خوا» سرمربي تيم ملي تالوي بزرگسالان و جوانان براي هدايت ووشوكاران كشورمان وارد تهران شدند تا اين تيم ها را براي حضور در رقابت هاي جهاني بزرگسالان تركيه و رقابت هاي جوانان آسيا در شانگهاي چين آماده كنند. يازدهمين دوره مسابقات جهاني تركيه 18 تا 22 مهرماه در آنكارا برگزار مي شود همچنين ششمين دوره رقابت هاي جوانان آسيا نيز از 26 تا 30 مهرماه در شانگهاي چين برگزار خواهد شد.
¤ مرحله نهايي رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد روزهاي 7 و 8 تيرماه برگزار مي شود كه كادر فني اسامي نفرات واجد شرايط براي حضور در اين پيكارها را اعلام كرد. قرار است از اين مسابقات تيم ملي اعزامي به رقابت هاي جهاني استانبول انتخاب شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

هشدار كميته انضباطي به 10 تيم ليگ برتري
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به 10 تيم ليگ برتري هشدار داد تا رضايت شاكيان مالي خود را جلب كنند.
با توجه به پايان ليگ دهم باشگاه هاي كشور كميته انضباطي به باشگاه هاي صنعت نفت آبادان، تراكتورسازي تبريز، راه آهن، استقلال تهران، شاهين بوشهر، پيروزي ، صنعت مس كرمان، استيل آذين، ملوان بندرانزلي و صباي قم مهلت يك ماهه داد تا نسبت به رضايت شاكيان خود اقدام كنند. در غير اين صورت علاوه بر تنبيهات مندرج در آيين نامه انضباطي از نقل و انتقالات باشگاه هاي فوق در فصل آتي جلوگيري مي شود.
درخواست يك ونيم ميليون دلاري برانكو از باشگاه مس كرمان
مديرعامل باشگاه مس كرمان گفت: برانكو براي مربيگري در مس دستمزد يك ونيم ميليون دلاري از ما خواست.
فتح الله نژادزماني در مورد وضعيت سرمربيگري تيم فوتبال مس اظهار داشت: در اين هفته سرمربي تيم را معرفي خواهيم كرد. قصد داشتيم آخر هفته گذشته با سرمربي تيم قرارداد امضا كنيم اما مرفاوي همچنان براي ما كرشمه مي كند. با اين حال او گزينه اول مربيگري تيم مس است. وي در مورد شايعه جذب برانكو گفت: رقم قرارداد برانكو بسيار بالا است و توان پرداخت چنين دستمزدي را نداريم. برانكو را تست كرديم، ايشان دستمزدي در حدود يك و نيم ميليون دلار ( نزديك به يك ميليارد و هشتصد ميليون تومان) درخواست كرده كه باشگاه مس توان پرداخت چنين دستمزدي را ندارد.
طاهري و حسن زاده رسما به تيم فوتسال الريان قطر پيوستند
پيوستن دو بازيكن ملي پوش باشگاه فولادماهان اصفهان به تيم الريان قطر براي حضور در جام باشگاه هاي فوتسال آسيا قطعي شد.
مرتضي طلايي سخنگوي باشگاه فولادماهان اصفهان در اين باره گفت: كار حضور اصغر حسن زاده و محمد طاهري در الريان قطعي شد و قراردادشان نيز به باشگاه رسيد. توافق ما براي يك ماه است و اين دو بعد از تورنمنت چين راهي قطر مي شوند تا در جام باشگاه هاي آسيا حضور داشته باشند. به گفته اين عضو هيات مديره باشگاه، رقم قرارداد طاهري با فولادماهان 60 هزار دلار و رقم قرارداد حسن زاده 40 هزار دلار است.
ابقاي سرچكو كاتانچ در تيم ملي امارات
فدراسيون فوتبال امارات قرار داد سرچكو كاتانچ سرمربي اسلونيايي خود را يك سال ديگر تمديد كرد. سرمربي اسلونيايي تيم فوتبال امارات در سال 2009 جانشين دومنك فرانسوي شد و در 23 بازي كه تيم ملي امارات تحت هدايت او بازي كرد، 10 پيروزي، 7 باخت و 6 تساوي را به دست آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14