(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 خرداد 1390- شماره 19938

طلبه مبارز بحريني: شيعيان در بحرين حق تحصيل در مدارج بالاي علمي را ندارند
با جايگزيني كارت هاي هوشمند جديد كارت هاي سوخت تعويض مي شود
جاري شدن سيل در برخي مناطق مشكين شهر
احداث پايانه تاكسيراني به وسعت 2 هزار مترمربع در ضلع شرقي بوستان ولايت
حاجي بابايي خبر داد 4 هزار دانشجو در اولويت استخدام آموزش و پرورش
قائم مقام سازمان نظام پزشكي:
رشد تعرفه اعلام شده از سوي شوراي عالي بيمه تناسبي با نيازهاي سلامت ندارد
قتل دختر دايي 14 ساله
مراديان خبر داد توزيع كامل وام شهريه 89 در دانشگاه ها تا تيرماه
حوادث كوتاه از كشور
بادهاي 120روزه سيستان از فردا مي وزند
كشف 3 هزار و 880 كيلوگرم موادمخدر در سراوان
همتي خبر داد اختصاص 9 ميليارد تومان بودجه به شهرداري دماوند
قاچاقچي بين المللي موادمخدر در فرودگاه مهرآباد تهران دستگير شد
از طريق تلفن و سايت اولياء درباره عملكرد مديران مدارس نظر بدهند
تضمين اعتبار مالي واگن هاي كلان شهرها توسط دولت
پاتوق جديد قذافي!



طلبه مبارز بحريني: شيعيان در بحرين حق تحصيل در مدارج بالاي علمي را ندارند

يك طلبه مبارز بحريني كه در تهران به سر مي برد تاكيد كرد: به دليل سخت گيري هاي حكومت آل خليفه شيعيان در بحرين حق تحصيل در مدارج بالاي علمي را ندارند.
شيخ عادل الهنان كه در جمع اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان سخن مي گفت با بيان اين كه مردم بحرين در انقلاب اخير متحد هستند و مصرانه خواسته هايشان را مطالبه مي كنند، اظهار داشت: هم اكنون مردم بحرين زير فشارند اما با روحيه بالا خواهان تحقق خواسته هايشان هستند و به جز استعفاي حكومت چيزي را قبول نمي كنند به طور قطع آينده روشني در انتظار مردم است.
وي تحصيل علم و دانش را راهي براي مبارزه با استكبار جهاني دانست و افزود: به دليل سخت گيري هاي حكومت آل خليفه، شيعيان حق تحصيلي در مدارج بالاي علمي را ندارند و فقط سه نفر از اهل تشيع در سمت وزير و آن هم نه وزارتخانه هاي اصلي در بحرين خدمت مي نمايند.
اين طلبه مبارز بحريني در ادامه با بيان اين كه بيشترين شعار تظاهركنندگان بحريني «هيهات منا الذله» است و محرك اصلي تظاهرات مردم بحرين عزت و كرامت است، افزود: 70 درصد مردم بحرين شيعه مي باشند كه ظلم آل خليفه فقط بر شيعيان بحرين نيست، بلكه اهل تسنن را هم در بر گرفته است.
الهنان در پايان با اشاره به اين كه ارتباط بحرين با ايران، يك ارتباط احساسي است، اذعان داشت: اين روزها شاهد راه اندازي تظاهرات و راهپيمايي در حمايت از مردم مظلوم بحرين در سراسر جهان علي الخصوص ايران اسلامي بوده ايم.

 



با جايگزيني كارت هاي هوشمند جديد كارت هاي سوخت تعويض مي شود

سرويس اقتصادي-
كارت هاي هوشمند سوخت موجود قرار است با هدف سهولت مديريت و ارتقاي امنيت به مرور با كارت هاي هوشمند جديد تعويض شود.
محسن روحاني، مدير سامانه هوشمند سوخت در گفت وگو با شانا با اعلام اين خبر تصريح كرد: با هدف از بين بردن انحصار و قطع وابستگي به يك توليدكننده خاص، استفاده از كارت هوشمند سوخت نسل جديد در دستور كار شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران قرار گرفته است و كارت هاي جديد، قابليت هاي بيشتري نسبت به كارت كنوني دارد.
بنابراين گزارش، كارت هوشمند سوخت از ابتدا با هدف مديريت توزيع و مصرف فرآورده هاي بنزين، سپس نفت گاز مورد استفاده قرار گرفت، هم اكنون مديريت توزيع گاز مايع (ال پي جي) در بخش حمل ونقل نيز از طريق كارت هوشمند سوخت نيز امكان پذير است.
كارت هاي هوشمند سوخت موجود بر اساس يك سيستم عامل خاص طراحي و از يك توليدكننده مشخص تامين شده است، اين در حالي است كه نسل جديد كارت هاي هوشمند براساس استاندارد بين المللي طراحي و از هر توليدكننده اي خريداري مي شود و به اين ترتيب انحصار خريد اين كارت ها از يك توليدكننده مشخص شكسته خواهد شد.
با توجه به طراحي كارت هاي سوخت جديد براساس سيستم عامل جديد، اين كارت ها امكانات بيشتر و خدمات دهي بهتري نسبت به كارت هاي موجود دارند و برخي محدوديت هاي كارت هاي سوخت موجود را نخواهند داشت. نرم افزارهاي كارت هاي سوخت موجود از سوي يك شركت خارجي تهيه و نصب شده است و شركت هاي ايراني نيز در حال انجام اقدام هايي براي توليد اين كارت ها هستند.هم اكنون حدود 19 ميليون كارت هوشمند سوخت عرضه بنزين و نفت گاز در كشور فعال است كه اين كارت ها به مرور با كارت هاي جديد تعويض خواهد شد.
همزمان با آغاز پروژه سهميه بندي بنزين كشور، نخستين سامانه هوشمند سوخت در تير 1386 در كشور كار خود را شروع كرد و در مرداد 1389 مركز سامانه جديد هوشمند سوخت با هدف گسترش روند جابه جايي اطلاعات سوختي در شركت ملي پخش راه اندازي شد.

 



جاري شدن سيل در برخي مناطق مشكين شهر

بارش شديد باران موجب جاري شدن سيل در برخي از مناطق مشكين شهر شد.
به گزارش ايرنا بارش باران كه اداره هواشناسي مشكين شهر ميزان آن را در مدت 20 دقيقه؛ 29 ميلي متر اعلام كرده موجب آبگرفتگي معابر و تخريب چند واحد مسكوني و تجاري و چندين كيلومتر جاده بين مزارع شد.
به دليل حجم زياد آب باران در شبكه جمع آوري فاضلاب شهري در خيابان نواب مشكين شهر فاضلاب به داخل برخي از منازل مسكوني واقع در اين محله نفوذ كرده و خسارت زيادي وارد كرد.
بارش تگرگ نيز در مشكين شهر همچنين موجب وارد شدن خساراتي به مزارع و باغات اين شهرستان شده است.
خسارت 100ميليارد ريالي تگرگ به باغات مشكين شهر
گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل نيز حاكي است بارش تگرگ بيش از 100ميليارد ريال به باغات شهرستان مشكين شهر خسارت وار كرد.
مديركل مديريت بحران استان اردبيل در بازديد اعضاي ستاد بحران و حوادث مشكين شهر از مناطق سيل زده با اعلام مطلب بالا افزود: بارش تگرگ به 8 هزار هكتار از باغات ميوه و 4 هزار هكتار از مزارع اين شهرستان آسيب زده است.علي اسلامي گفت: در اثر بارش تگرگ همچنين 10 نفر از اهالي مشكين شهر مصدوم و بيش از 50 دستگاه از وسايط نقليه آسيب ديده است.
براساس گزارش رسيده بارش شديد باران روز جمعه گذشته موجب جاري شدن سيل در برخي از مناطق مشكين شهر شد.
اداره هواشناسي مشكين شهر ميزان بارش باران در مدت 20 دقيقه را 39ميلي متر اعلام كرد.
بارش شديد باران موجب آبگرفتگي معابر و تخريب چند واحد مسكوني و تجاري و چندين كيلومتر جاده بين مزارع شد.


 



احداث پايانه تاكسيراني به وسعت 2 هزار مترمربع در ضلع شرقي بوستان ولايت

سازمان تاكسيراني شهر تهران در راستاي رفاه حال شهروندان و بازديدكنندگان از بوستان ولايت اقدام به احداث پايانه تاكسيراني به وسعت 2هزار مترمربع در ضلع شرقي اين بوستان كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با توجه به افتتاح بوستان ولايت، سازمان تاكسيراني شهر تهران در راستاي رفاه حال شهروندان و بازديدكنندگان محترم از اين بوستان، اقدام به احداث پايانه تاكسيراني به وسعت 2 هزارمترمربع در ضلع شرقي، مقابل درب اصلي بلوار شهيد تندگويان كرده است.
گفتني است براي رفاه حال بانوان بازديدكننده از بوستان ولايت تاكسي ويژه بانوان نيز در اين پايانه از بوستان ولايت به بلوار جوانه آماده خدمات رساني است.

 



حاجي بابايي خبر داد 4 هزار دانشجو در اولويت استخدام آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه امسال 10 الي 15 هزار نفر از فرهنگيان به صورت عادي بازنشسته مي شوند، گفت: حدود 4 هزار دانشجوي مراكز تربيت معلم در اولويت استخدام قرار دارند.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با فارس درباره اجراي «قانون متعهدين خدمت در وزارت آموزش و پرورش» در سال 90 گفت: در قانون مديريت خدمات كشوري، قانون متعهدين خدمت وزارت آموزش و پرورش لغو شد تا اينكه با پيگيري هاي صورت گرفته، اين موضوع در قانون بودجه 90 مجدداً احيا شد.
وي افزود: بر اين اساس اگر در ابتداي مهر يا بهمن ماه در مراكز تربيت معلم دانشجو بگيريم بايد به آنها كمك سرانه پرداخت كنيم و هنگامي كه مدرك ليسانس خود را نيز گرفتند، استخدام مي شوند.
وي تصريح كرد: ساير دانشجويان پسر فعلي مراكز تربيت معلم كه سربازي نرفته اند تا وقتي كه خدمت سربازي آنها تمام نشود، استخدام نمي شوند البته اين دانشجويان سرباز معلم مي شوند كه مي توان اين دوره را جزو سوابق كاري آنها محاسبه كرد.
وزير آموزش و پرورش افزود: سرباز معلمي تنها راه حل مشكلات دانشجويان فعلي تربيت معلم است كه سربازي نرفته اند چون بر اساس قانون به كارگيري شخصي كه به خدمت سربازي نرفته، ممنوع است اما به طور كلي در رابطه با تعيين تكليف دانشجويان تربيت معلم مشكلي نداريم.
وي ادامه داد: امسال 10 الي 15 هزار از فرهنگيان به صورت عادي بازنشسته خواهند شد و اگر اعتبار لازم را به ما بدهند تعدادي از آنان نيز به صورت پيش از موعد بازنشسته خواهند شد كه رديف استخدامي آنها براي جذب دانشجويان تربيت معلم باز مي شود.

 



قائم مقام سازمان نظام پزشكي:
رشد تعرفه اعلام شده از سوي شوراي عالي بيمه تناسبي با نيازهاي سلامت ندارد

قائم مقام سازمان نظام پزشكي گفت: اخباري كه از ميزان رشد تعرفه هاي دولتي و غيردولتي در سال جاري عنوان مي شود، موجب نگراني است.
دكتر عليرضا زالي با اشاره به برخي اخبار اعلام شده از شوراي عالي بيمه در مورد درصد رشد تعرفه هاي درمان در سال جاري، گفت: آنچه كه در شوراي عالي براي رشد تعرفه اي در نظر گرفته شده در تناسب كافي با نيازهاي حوزه سلامت نيست. در صورتي كه اين رشد بودجه اي در بخش تعرفه اي تجلي نيابد به طبع كماكان با كاستي هاي مزمن در ارايه خدمات بهداشتي درماني كه در حال حاضر نيز با كسري دست به گريبان است، روبرو خواهيم بود.
وي ادامه داد: با توجه به تكليف قانون برنامه پنجم توسعه بايد دستگاه هاي ذيربط اعم از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكي، سازمان هاي بيمه گر و معاونت برنامه ريزي و نظارت و راهبردي رئيس جمهور يك بار براي هميشه واقعي شدن قيمت خدمات بهداشتي درماني را فراهم كنند تا به اين ترتيب با نگاه كارشناسي دقيق، تعرفه گذاري از بحث هاي سليقه اي و حاشيه اي خارج شده و به سمت و سوي واقعي شدن حركت كند.
قائم مقام سازمان نظام پزشكي با اشاره به تعامل با وزارت بهداشت و توافقات انجام شده در زمينه تعيين تعرفه هاي درمان، تاكيد كرد: اگر رشد تعرفه اي مناسب در سال جاري صورت نگيرد، از رسيدن قيمت تمام شده مورد توافق فاصله خواهيم گرفت و كماكان مباني غيركارشناسي وجه غالب تعرفه گذاري خواهند شد.
زالي با اشاره به رشد بودجه هاي حوزه سلامت در بخش درآمدهاي اختصاصي به ايسنا گفت: از آنجا كه ماهيت درآمدهاي اختصاصي وابسته به پرداخت سازمان هاي بيمه گر و رشد معقول و منطقي تعرفه اي است، در صورتي كه اين دو موضوع محقق نشود با مشكلات جدي در بخش هاي درماني به ويژه بخش دولتي و عمومي كشور روبرو خواهيم بود.وي افزود: همچنين از آنجا كه در قانون توسعه پنجم بر كاهش وابستگي واحدهاي درماني به درآمد اختصاصي و فراهم سازي ساز و كار درمان رايگان بيماران مستمند و محروم تاكيد شده، به نظر مي رسد كه رشد درآمد اختصاصي دانشگاه ها و مراكز بهداشتي - درماني اگر همراه با تامين اعتباري كافي و رشد تعرفه اي مورد حمايت دولت و بيمه ها نباشد لاجرم علاوه بر اين كه كيفيت خدمات درماني را تحت تاثير قرار مي دهد، مي تواند پرداخت از جيب مردم را نيز افزايش دهد.

 



قتل دختر دايي 14 ساله

جنوب تهران- فارس:
در پي وقوع درگيري و نزاع بين اعضاي يك خانواده، مأموران با مراجعه به محل دريافتند كه مردي با كارد قصابي به صورت آشفته و سراسيمه وارد خانه دايي خود شده و زن دايي و 2 بچه وي را با ضربات چاقو به شدت مجروح كرد و متواري شد. براثر شدت جراحات وارده دختر 14 ساله اين خانواده كشته شد. متهم پس از دستگيري گفت كه پس از مصرف زياد مواد مخدر شيشه خواب آشفته اي ديدم و چون خانواده دايي ام را مقصر خواب مي ديدم به آنها حمله كردم.

 



مراديان خبر داد توزيع كامل وام شهريه 89 در دانشگاه ها تا تيرماه

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از توزيع كامل وام شهريه 89 در دانشگاه ها تا تيرماه خبر داد.
كيوان مراديان كوچك سرايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه كل اعتباري كه در چهار سال 85 تا 88 به صندوق رفاه واريز شده 330 ميليارد تومان است، گفت: براساس تصميم مجلس، صندوق رفاه مجوز دارد كه بتواند 50 درصد اين مبلغ كه 165ميليارد تومان است را مجددا وارد چرخه شهريه كرده و مابقي مبلغ را به خزانه برگرداند كه اين 50 درصد در طول چند سال آينده به عنوان سرمايه و كمك به منابع صندوق به حساب خواهد آمد.
وي در خصوص نحوه توزيع وام شهريه در سال گذشته، گفت: سال گذشته حدود 104 ميليارد تومان به حساب صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم واريز شد كه تاكنون 42 ميليارد تومان آن توزيع شده است و مابقي وام شهريه نيز تا پايان تيرماه به دست دانشگاهها مي رسد.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تصريح كرد: پيش بيني ما اين است كه نزديك به 500 هزار نفر در كل كشور اعم از دانشجويان شبانه، پيام نور، علمي كاربردي، غيرانتفاعي و آزاد بتوانند از وام شهريه سال گذشته استفاده كنند.
مراديان در خاتمه گفت: وام شهريه در بودجه سال گذشته 150 ميليارد تومان بود كه اين ميزان امسال 160 ميليارد تومان درنظر گرفته شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كولر بديمن
برازجان-خبرنگار كيهان: جواني كه مشغول نصب كولر يك مغازه كفش فروشي بود به پايه سيم برق شهر كه نزديك مغازه قرار داشت نزديك شد كه با برخورد دست او به سيم برق شهر دچار برق گرفتگي شد و جان خود را از دست داد.
صاعقه مرگ آسا
زاهدان-ايرنا: اصابت صاعقه به اعضاي يك خانواده در يكي از روستاهاي شهرستان خاش باعث مرگ دختر 16ساله اين خانواده شد و خواهر 18 ساله و مادر او را نيز زخمي كرد.
شرور سوران
زاهدان-ايرنا: ابوبكر مزار زهي معروف به باب خان سركرده گروه سارقان و عوامل شرارت مسلح در حوزه شهرستان سوران توسط پاسداران و بسيجيان اين شهرستان دستگير شد.
سرقت، شرارت و راهزني و آدم ربايي از جمله اقدامات اين سركرده سارقان و اشرار مسلح منطقه است.
سارقان خريدار
كرمانشاه-خبرنگار كيهان: اعضاي يك باند حرفه اي سرقت منازل كه با معرفي خود به عنوان خريدار وارد منازل شهروندان كرمانشاهي شده و پس از شناسايي محل در فرصت مناسبي اقدام به سرقت مي كردند دستگير شدند.
متهمان به 20 فقره سرقت كه طبق برآوردها يك ميليارد ريال ارزش دارد اعتراف كردند.
باطري دزد
اصفهان-خبرنگار كيهان: در پي وقوع چندين فقره سرقت باطري خودرو در سطح شهر اصفهان ماموران انتظامي اين شهرستان پس از بررسي و تحقيقات در اين زمينه موفق به شناسايي و دستگيري يك متهم شدند. اين متهم پس از رويارويي با اسناد و مدارك مستدل به 60 فقره سرقت باطري خودرو اقرار كرد.

 



بادهاي 120روزه سيستان از فردا مي وزند

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: گرد و غبار ناشي از بادهاي 120 روزه، استان سيستان و بلوچستان را از روز دوشنبه در بر مي گيرد.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس افزود: گرد و غبار فقط براي استان سيستان و بلوچستان پيش بيني مي شود و از غروب دوشنبه تا سه شنبه آسمان استان را در بر مي گيرد. وي در ادامه افزود: بادهاي 120 روزه سيستان از اواسط خرداد شروع مي شود و تا اواسط مهر طول مي كشد و در طول 4 ماه هواي منطقه را تحت تاثير قرار مي دهد.
رضازاده اظهار داشت: بادهاي 120 روزه مخصوص استان سيستان و بلوچستان است و هر سال شاهد وزش آن هستيم.
وي در ادامه تاكيد كرد: مناطق غرب و جنوب غرب با گرد و غبار مواجه نخواهند بود.

 



كشف 3 هزار و 880 كيلوگرم موادمخدر در سراوان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان موفق شدند سه هزار و 880 كيلوگرم انواع موادمخدر از قاچاقچيان كشف كنند.
بدنبال كشف دو هزار و 40 كيلوگرم ترياك، مرفين و حشيش در سراوان قاچاقچيان با استفاده از ناهمواري زمين متواري شده بودند كه ماموران در تعقيب و پاكسازي منطقه موفق شدند يكهزار و 840 كيلو ترياك ديگر را كه قاچاقچيان در دامنه ها و شيارهاي منطقه رها كرده بودند كشف و ضبط كنند و در اين عمليات 72 ساعته چند دستگاه خودرو كشف و چند نفر از قاچاقچيان شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان با اعلام مطلب فوق افزود: مامورين انتظامي شهرستان سراوان از ابتداي سال جاري (90) تاكنون با اجراي طرح هاي انتظامي و تشديد كنترل راه ها و مسيرهاي حمل و ترانزيت مواد مخدر موفق شدند مقدار 11هزار و 956 كيلوگرم ترياك، مرفين، هروئين و حشيش را كشف و ضبط كنند.سرتيپ غلامعلي نكويي در خصوص كشفيات مواد مخدر در استان نيز گفت: با تشديد اقدامات اطلاعاتي و عملياتي كه از ابتداي سال جاري در راستاي مقابله جدي با پديده شوم مواد مخدر در استان صورت گرفته مقدار 18 هزار و 747 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف كه اين مقدار مواد مخدر كشف شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 983 درصد رشد داشته است.

 



همتي خبر داد اختصاص 9 ميليارد تومان بودجه به شهرداري دماوند

ويژه برنامه هاي آينده شهرداري دماوند از سوي شهردار جديد تشريح شد.
به گزارش خبرنگار ما، مرتضي همتي، با اشاره به تعامل مثبت شهرداري و شوراي شهر اظهار داشت: بايد تلاش كنيم تا به لحاظ كيفي در توسعه روزافزون شهر به نتايج مطلوبي برسيم و اين امر وظيفه شورا و شهرداري را سنگين تر مي كند.
همتي با تاكيد بر اين موضوع كه بايد تحول را احساس كنيم، متذكر شد: شعار ما اين است كه بايد اين تحول را ايجاد و آن را به خوبي احساس كنيم تا نتايج ملموس آن ديده شود. شهردار جديد دماوند با اشاره به برگزاري جلسات مستمر شهردار دماوند با شوراي شهر خاطرنشان كرد: شهرداري در واقع مجري سياست ها و مصوبات شورا در چارچوب اختيارات قانوني است، ما نقطه اي كه هدف گيري كرده ايم، ارتقا و بهبود خدمات در منطقه دماوند است.
همتي گفت: به جاي گذاشتن ملاقات عمومي بايد به ميان مردم رفت و از نزديك از مشكلات آنها آگاه شد و با بررسي همه جانبه مشكلات در جهت رفع آن براساس اولويت اقدام كرد.
همتي به سابقه 78 ساله تاسيس شهرداري در دماوند اشاره كرد و گفت: بالاترين بودجه تصويب شده در شهرداري دماوند طي سال جاري 9 ميليارد تومان بوده است كه 50 درصد آن صرف هزينه هاي جاري و مابقي براي اقدامات عمراني و ايجاد تحول در منطقه هزينه خواهد شد.

 



توسط مأموران انتظامي استان كرمان
 قاچاقچي بين المللي موادمخدر در فرودگاه مهرآباد تهران دستگير شد

فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: شرور و قاچاقچي بين المللي توسط پليس كرمان در فرودگاه مهرآباد تهران دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان كرمان، سرتيپ حسين چناريان اظهار داشت: مأموران پليس امنيت كرمان با انجام چهار ماه كار اطلاعاتي، مخفيگاه قاچاقچي بين المللي موادمخدر به نام «ابراهيم- ن» را در تهران شناسايي و در عملياتي مشترك با همكاري پليس امنيت كشور وي را در فرودگاه مهرآباد دستگير كردند.
وي افزود: اين شرور محموله هاي موادمخدر را به صورت عمده از برادرش به هويت پرويز كه از قاچاقچيان عمده مواد مخدر در پاكستان است، تحويل مي گرفت و در سطح كشور توزيع مي كرد.
چناريان تصريح كرد: حمل و نگهداري 2 هزار و 109 كيلوگرم ترياك، شش كيلو و 900 گرم مرفين و يك قبضه سلاح سنگين، مشاركت در قاچاق مسلحانه موادمخدر و درگيري با پليس شهرستان بردسير در سال 86 از جمله شرارت هاي اين فرد است.
بنابراين گزارش، 33 كيلوگرم مرفين در ايست بازرسي مرصاد بم كشف شد، اين مقدار موادمخدر در يك اتوبوس جاسازي شده كه پس از مشكوك شدن مأموران ايست و بازرسي به اين اتوبوس كه از ايرانشهر به سمت كرمان در حركت بود، كشف و در اين رابطه دو نفر دستگير شدند.
همچنين در ادامه اجراي طرح عملياتي انتظامي عاشورا در عنبرآباد 24 متهم تحت تعقيب در اين شهرستان دستگير شدند و بيش از 63 نقطه آلوده شهري و روستايي پاكسازي شد كه چهار قبضه سلاح گرم، يك قبضه نارنجك جنگي به دست آمد. همچنين 3 تن از عاملان سرقت مسلحانه در شهرستان رودبار جنوب دستگير شدند. اين باند در دو عمليات جداگانه دستگير شدند و از آن ها يك قبضه سلاح كلاشينكف، سه خشاب و 20فشنگ به دست آمد.

 



از طريق تلفن و سايت اولياء درباره عملكرد مديران مدارس نظر بدهند

مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران با اعلام چند شماره تلفن مردمي نظرسنجي درباره عملكرد مديران مدارس استان را آغاز كرد.
رحيم زماني در گفت وگو با فارس با بيان اينكه دريافت وجه در قبال ارائه كارت امتحان يا كارنامه به دانش آموزان ممنوع است، گفت: از مديران خواسته ايم كه موارد مربوط به دريافت كمك هاي داوطلبانه از خانواده ها را از مهرماه و از طريق انجمن اوليا و مربيان پيگيري كنند.
وي ادامه داد: طبق قانون هيچ والديني را نبايد براي كمك به مدارس اجبار كرد و اخذ وجه به جز در دو مورد آن هم حق بيمه براي تمام دانش آموزان و هزينه كتب درسي به جز پايه هاي راهنمايي و دبيرستان، ممنوع است.
وي به اعلام شماره تلفن براي رسيدگي به نظرات و انتقادات مردمي در خصوص ثبت نام پرداخت و گفت: شماره تلفن هاي 55051437، 5505888 و 55051355، شماره پيامك 30007619 و آدرس سايت wwwteoir به صورت شبانه روزي آماده دريافت شكايات و پيشنهادات مردم هستند.

 



تضمين اعتبار مالي واگن هاي كلان شهرها توسط دولت

دبير شوراي عالي ترافيك از رفع مشكل تأمين و خريد واگن براي متروي كلان شهرها خبر داد و گفت: براي تأمين سريعتر اين واگن ها دولت كل مبلغ اعتبار مالي واگن ها را تضمين مي كند.
سيد مجتبي شفيعي با اعلام اينكه تضمين كل بازپرداخت فاينانس هاي مربوط به قطار شهرهاي كلانشهرهاي كشور را دولت تضمين كرده است، اظهار كرد: موضوع تأمين واگن براي قطار شهري كلانشهرها در سال هاي گذشته با برخي اشكالات در نوع قرارداد و تأمين مالي مواجه بوده است.
وي اضافه كرد: در اواخر سال گذشته توافقي در مورد تأمين واگن هاي اين قطار شهري ها توسط دولت صورت گرفت و بحث هاي مالي آن نيز با شهرداران كلانشهرها حل شد.شفيعي در خاتمه به ايسنا گفت: قرار شد 50 درصد از سهم پرداختي براي تأمين اين واگن ها را شهرداري هاي كلان شهرها و 50 درصد را دولت بپردازد اما تضمين كل مبلغ فاينانس براي اطمينان بيشتر قرار داد به عهده دولت خواهد بود.

 



پاتوق جديد قذافي!

گزارش سازمان جاسوسي انگليس فاش كرد ديكتاتور ليبي از ترس جانش شب ها در بيمارستان ها مي ماند.
به گزارش مشرق، روزنامه گاردين در گزارشي به نقل از برخي منابع در سازمان جاسوسي انگليس نوشت كه معمر القذافي اخيراً دچار ترس شديد شده است.اين روزنامه افزود: براساس گزارشي كه از سوي سازمان جاسوسي انگليس (ام اي6) براي ديويد كامرون نخست وزير اين كشور ارسال شده است، معمر القذافي براي جلوگيري از هدف قرار گرفتن موشك هاي نيروهاي بين المللي شب ها در بيمارستان ها بسر مي برد.از سوي ديگر افسران ارشد وي نيز از هفته ها قبل از استفاده از تلفن همراه منع شده اند تا رديابي آنها به دست نيروهاي نظامي ناتو امكان پذير نباشد.اين روزنامه با اشاره به حالت هاي رواني قذافي نوشت احساس ترس ديكتاتور ليبي مي تواند روند امور را بيش از پيش به سوي فروپاشي رژيم تحت حاكميت قذافي پيش ببرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14