(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 خرداد 1390- شماره 19942

حديث دشت عشق
براي حضور در فينال بيست و چهارمين دوره مسابقات جام حذفي
استقلال و پيروزي به مصاف نمايندگان شمال و جنوب مي روند
اخبار كوتاه از فوتبال
دو پيشنهاد باشگاه ها به سرمربي تيم ملي
ليگ برتر هندبال قرعه كشي نشد
محمد بنا به كشتي بازگشت
سريال لغو اعزام هاي جودو براي كسب سهميه المپيك اين قسمت؛ بي پولي!
برنده استقلال و ملوان ميهمان فينال دور رفت
براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا تيم ملي دوچرخه سواري راهي چين مي شود
فرصت 2 ماهه كنفدراسيون آسيا به فوتبال ايران استقلال، پيروزي و 10 تيم ديگر تأييد نشدند
در بيست و دومين سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام (ره)
جامعه ورزش با آرمان هاي امام خميني(ره) تجديد ميثاق مي كند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عبدالله گوينده»
بي تاب حسين(ع)

زيباترين لحظه حضورش در زندگي زماني بود كه آفتاب معصوميتش در آن خانه ساده اما پراز صفا طلوع كرد. در نگاه مادرش قد كشيد و پا به عرصه علم و دانش گذاشت تا نه تنها درس علم و دانش بلكه درس ايثار و شهادت را بياموزد. در آن زمان كه ديوارهاي ظلمت فرو مي ريخت او كه در گذر زمان بزرگ و بزرگتر مي شد، به امواج مردمي در خيابان ها پيوست و شعار آزادي خواهي سرداد. وي مي دانست كه معرفت مقدمه عاشقي است به همين خاطر براي آموختن اين درس وارد حوزه علميه نجف آباد شد و پس از چندي به مدرسه صدر اصفهان رفت و به مدت پنج سال مشغول فراگيري علوم ديني شد. او در حين تحصيل عزم جبهه كرد و راهي آن ديار شد.
عبدالله يك سالي كه در جبهه ماند فقط دوبار به مرخصي آمد. او در لشكر امام حسين(ع) خدمت مي نمود، وقتي حاج حسين خرازي به شهادت رسيد از فراق او بسيار بي تابي مي كرد تا در گردان يازهرا(س) در عمليات كربلاي 5 خود شربت شهادت نوشيد. پيكر پاك و مطهرش چندماهي ميهمان خاك داغ و سوزان آن ديار شد و سرانجام تابوتي سبكبار بر دستان گرم مردم شهيدپرور تشييع و به خاك سپرده شد.
طلبه بسيجي شهيد «عبدالله گوينده»، سال 1346 در نجف آباد متولد شد و در 12/12/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



براي حضور در فينال بيست و چهارمين دوره مسابقات جام حذفي
استقلال و پيروزي به مصاف نمايندگان شمال و جنوب مي روند

مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي در حالي امروز با برگزاري دو بازي پيگيري مي شود كه طي آن سرخابي هاي تهران در مصاف با تيم هاي برتر شمال و جنوب كشور براي راهيابي به ديدار نهايي تلاش خواهند كرد.
مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري دو بازي در بندرانزلي و اهواز پيگيري مي شود كه طي آن ملوان بندرانزلي پذيراي استقلال تهران خواهد بود و فولاد خوزستان از پيروزي ميزباني مي كند.
ملوان انزلي- استقلال تهران
اگر ديدارهاي رفت و برگشت ملوان بندرانزلي و استقلال تهران ملاكي براي پيش بيني نتيجه ديدار اين دو تيم در مرحله نيمه نهايي جام حذفي باشد، استقلال بايد در اين مسابقه هم تيم پيروز ميدان باشد، چرا كه با پشتوانه دو پيروزي قاطع در ليگ فصل جاري مشكلي براي شكست دوباره قوي سپيد انزلي نخواهد داشت.
اما همه مي دانند، ملوان در جام حذفي تيم دست و پا بسته اي نيست. تيمي كه تا به حال به سه قهرماني جام حذفي دست يافته، 6 بار در فينال اين مسابقات حضور يافته و در اين فصل براي راهيابي به مرحله نيمه نهايي جام حذفي تيم هايي چون تراكتورسازي تبريز و فولاد نطنز را شكست داده است، نمي تواند مقابل استقلال از پيش باخته باشد، به ويژه در بازي روز پنجشنبه كه از حمايت تماشاگرانش سود مي برد.
استقلال هم بي انگيزه نيست. تيمي كه با يك امتياز اختلاف نسبت به تيم سپاهان نايب قهرمان ليگ برتر شده و در فصلي كه رو به اتمام است نمايش خوبي البته نه تحسين برانگيز داشته است، خود را مستحق قهرماني در جام حذفي مي داند تا شايد اين قهرماني مرهمي باشد براي ناكامي در ليگ قهرمانان آسيا و شكست در كورس قهرماني ليگ برتر مقابل سپاهان.
پيراهن مشكي
بر تن بازيكنان استقلال
تيم فوتبال استقلال تهران در بازي امروز برابر ملوان با پيراهن مشكي به ميدان مي رود. استقلالي ها با به تن داشتن پيراهن مشكي ياد و خاطره ناصر حجازي را گرامي خواهند داشت.
فولاد خوزستان- پيروزي
بدون شك اين حساس ترين بازي تيم فولاد خوزستان طي چند سال گذشته است. اين تيم كه با هدايت مجيد جلالي فصلي خوب را پشت سر مي گذارد به دنبال رسيدن به ديدار نهايي جام حذفي و راهيابي به مسابقات ليگ قهرمانان آسياست. فولاد خوزستان كه در چهارمين دوره ليگ برتر به عنوان قهرماني دست يافته، در حسرت قهرماني جام حذفي است. فولاد اين بار مي خواهد، طلسم را بشكند و قهرمان شود اما براي رسيدن به اين هدف سد محكمي چون پيروزي را پيش رو دارد.
از سوي ديگر پيروزي كه موفق شده در مرحله يك چهارم نهايي تيم سپاهان اصفهان، قهرمان ليگ برتر را از پيش رو بردارد، با روحيه اي مضاعف به ديدار فولاد خوزستان خواهد رفت. دومين تيم پرافتخار جام حذفي كه چهار بار به عنوان قهرماني اين مسابقات دست يافته است، انديشه راهيابي به ليگ قهرمانان را در سر مي پروراند و براي دستيابي به اين هدف بايد براي پنجمين بار جام حذفي را بالاي سر ببرد.
شاگردان دايي كه همچون فصل گذشته جبران تمام ناكامي هاي ليگ برتر را در قهرماني جام حذفي مي بينند براي دستيابي به اين هدف بايد از «كوره داغ فولاد» دست پر خارج شوند، كار دشواري كه كمتر تيمي در فصل جاري موفق به انجام آن شده است.
برنامه و اسامي داوران ديدارهاي مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه: 12/3/90
¤ ملوان انزلي- استقلال تهران (ساعت 17- ورزشگاه تختي انزلي)
داور: يداله جهانبازي
¤ فولاد - پيروزي (ساعت 45:19- ورزشگاه تختي اهواز)
داور: سعيد مظفري زاده

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دعوت از 9 بازيكن پيروزي به تيم ملي
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران از 9 بازيكن تيم فوتبال پيروزي براي حضور در اردوي تيم ملي دعوت كرد. كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران نام عليرضا حقيقي، رضا نورمحمدي، حميدرضا علي عسگري، حسين بادامكي، مازيار زارع، محمد نوري، هادي نوروزي، اميرحسين فشنگچي و محمد منصوري را براي حضور در اردوي تيم ملي اعلام كرد.
نكونام و شجاعي تا سال 2013 با اوساسونا تمديد كردند
جواد نكونام و مسعود شجاعي تا سال 2013 قرارداد خود را با تيم فوتبال اوساسوناي اسپانيا تمديد كردند.اين دو بازيكن تيم ملي فوتبال ايران كه چند سالي است در اسپانيا حضور دارند و براي اوساسونا بازي مي كنند، پس از مذاكراتي كه با مسئولان اين باشگاه داشتند قراردادشان را تا سال 2013 با تيم شهر پامپلونا تمديد كردند. نكونام پس از تمديد قرارداد با اوساسونا اظهار داشت: اوساسونا باشگاهي است كه من فوتبال خود را در آن به پايان خواهم رساند. شجاعي هم كه روز سه شنبه پاي چپ خود را به تيغ جراحان سپرد، ديگر ملي پوش ايراني است كه تا 2013 با تيم شهر «پامپلونا» مي ماند.
آنتونيو كونته سرمربي جديد تيم يوونتوس
«آنتونيو كونته» با انعقاد قراردادي دو ساله به عنوان سرمربي تيم فوتبال يوونتوس انتخاب شد.تيم فوتبال يوونتوس كه براي دومين سال متوالي با كسب عنوان هفتم به كار خود در رقابت هاي سري آ پايان داد، پس از اخراج لوييجي دل نري، كونته را به عنوان سرمربي جديد اين تيم معرفي كرد.كونته اين ماه موفق شد سيه نا را به سري آ بازگرداند.
باقري در تمرين پيروزي حاضر شد
كاپيتان سابق تيم فوتبال پيروزي صبح ديروز در تمرين اين تيم حضور پيدا كرد.كريم باقري كه به دليل اختلاف سليقه هايي در ميانه هاي فصل جاري از تيم فوتبال پيروزي خداحافظي كرده بود در اقدام عجيب و غافلگيركننده صبح ديروز در تمرين پيروزي با چهره اي خندان حضور پيدا كرد.
وي ابتدا در جلسه اي با علي دايي شركت كرد. پس از روبوسي همبازي هاي سابق تيم ملي در آغوش همديگر قرار گرفتند، كه همين رفتار دوستانه باقري و دايي باعث خوشحالي حاضرين در جلسه تمريني شد. سپس باقري كليه بازيكنان پيروزي را در آغوش گرفت و با آنها دقايقي به گفت وگو پرداخت.

 



دو پيشنهاد باشگاه ها به سرمربي تيم ملي
ليگ برتر هندبال قرعه كشي نشد

نشست هماهنگي بيست و چهارمين دوره رقابت هاي ليگ برتر هندبال باشگاه هاي كشور بدون انجام قرعه كشي اين مسابقات برگزار شد.
نشست هماهنگي بيست و چهارمين دوره رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در بخش مردان عصر روز سه شنبه با حضور نماينده باشگاه ها، سرمربيان تيم ها و روساي هيئت هاي استاني در محل فدراسيون برگزار شد.
درحالي كه قرار بود در اين حاشيه اين نشست مراسم قرعه كشي اين مسابقات هم با حضور 12 تيم برگزار شود، به دليل تداخل برنامه زماني اردوها و مسابقات انتخابي المپيك و رقابت هاي قهرماني هندبال جوانان جهان و فاصله كم پايان ليگ سال 89 و ليگ 90 به تعويق افتاد. طبق اعلام كميته مسابقات فدراسيون هندبال، آخرين جلسه هماهنگي ليگ ابتداي مردادماه اعلام شد.
پيشنهاد كميته مسابقات براي شروع رقابت هاي ليگ سال جاري، 20 مردادماه بود اما باشگاه ها با در نظر گرفتن تداخل برنامه هاي تيم ملي و نبود فرصت براي تمرين و آماده سازي تيم ها با اين زمان مخالفت كردند.
نماينده باشگاه ها 25 شهريور ماه و 25 بهمن ماه را به عنوان دو زمان پيشنهادي براي شروع رقابت هاي ليگ به سرمربي تيم ملي پيشنهاد دادند تا وي نسبت به اين تاريخ ها نظر داده و برنامه ريزي كند.

 



محمد بنا به كشتي بازگشت

محمد بنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي از هفته آينده كارش را مجدداً آغاز خواهد كرد.
عصر سه شنبه محمدعلي صنعتكاران، نايب رئيس فدراسيون كشتي به همراه جعفر اولياء سرپرست تيم هاي ملي به منزل محمد بنا رفتند تا او را به كشتي برگردانند و از تصميم كناره گيري اش منصرف كنند كه در نهايت با صحبت هاي طرفين قرار شد محمد بنا به كشتي برگردد و اردوهاي تيم ملي از شنبه هفته آينده آغاز شود. پيش از اين، محمد بنا پس از قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي در آسيا، اعلام كناره گيري كرده بود.

 



سريال لغو اعزام هاي جودو براي كسب سهميه المپيك اين قسمت؛ بي پولي!

اعزام تيم ملي جودو به رقابت هاي كسب سهميه المپيك در استوني هم لغو شد تا بي توجهي مسئولين به اين رشته المپيكي بيش از پيش نمايان شود.
درحالي كه قرار بود تيم ملي جودو براي شركت در رقابت هاي كسب سهميه استوني راهي اين كشور شود، به گفته مسئولان فدراسيون جودو اين اعزام به دليل مشكلات مالي و كمبود اعتبار لغو شد.اين درحالي است كه مسئولان سازمان تربيت بدني بارها اعلام كردند كه هيچ فدراسيوني با مشكلات مالي روبه رو نيست.
پيش از اين نيز اعزام تيم ملي جودو در قالب تيم نيروهاي مسلح به رقابت هاي كسب سهميه روماني لغو شده بود.
انتخاب تركيب تيم ملي در برزيل
محمدرضا حاج يوسف زاده مدير فني تيم ملي جودو درخصوص لغو سفر به استوني گفت: حضور در جام جهاني استوني يكي از برنامه هاي ارائه شده از سوي مربي ايتاليايي بود ولي به دليل زمان اندك نمي توانيم مقدمات سفر را انجام دهيم ولي تمام تلاش ما براي اعزام تيم ملي به برزيل است.وي با بيان اينكه فدراسيون در تلاش است تا تيم ملي را براي حضور در دو تورنمنت معتبر به برزيل اعزام كند تا سرمربي ايتاليايي بتواند با شناخت بيشتر نفرات اعزامي به مسابقات جهاني را انتخاب كند درمورد زمان بازگشت «جيرو» گفت: او 20خردادماه به تهران بازخواهد گشت و با اختيار تام تيم را هدايت مي كند.
حاج يوسف زاده درمورد نحوه انتخاب تيم ملي براي حضور در رقابت هاي جهاني گفت: بعد از حضور در رقابت هاي برزيل زماني براي از دست دادن نداريم، به همين علت او با شناختي كه از نفرات تيم ملي پيدا كرده و باتوجه به نتايج جودوكاران در رقابت هاي برزيل همان جا تركيب تيم ملي براي حضور در رقابت هاي جهاني پاريس را اعلام مي كند.

 



برنده استقلال و ملوان ميهمان فينال دور رفت

طبق قرعه كشي انجام شده سازمان ليگ برنده ديدار تيم هاي ملوان و استقلال در نيمه نهايي جام حذفي در مسابقه فينال دور رفت ميهمان است.
ديروز مراسم قرعه كشي تعيين ميهمان و ميزبان فينال جام حذفي فوتبال در سازمان ليگ برگزار شد. طبق اين قرعه كشي برنده ديدار تيم هاي استقلال و ملوان انزلي در نيمه نهايي جام حذفي در بازي فينال رفت روز دوشنبه 16 خرداد ميهمان است و در ديدار برگشت ميزبان خواهد بود. اگر تيم هاي پيروزي و استقلال به فينال راه پيدا كنند تك بازي روز 17 خرداد برگزار مي شود و ديگر بحث ميزبان و ميهمان مطرح نمي شود.

 



براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا تيم ملي دوچرخه سواري راهي چين مي شود

تيم ملي دوچرخه سواري كوهستان به منظور شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا، 14 خرداد ماه راهي چين خواهد شد.
تيم ملي كوهستان در بخش زنان و مردان در دو رده سني جوانان و بزرگسالان به منظور حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا، شنبه آينده 14 خرداد راهي چين مي شود.
محسن تاكندي، اكبر ميجوجي، امين نجفي بزي، محمدرضا حسينعلي زاده نوري، پرويز مرداني، مهدي عباس زاده، ناصر شهبازي، محسن رمضاني، حميد حب علي، كامران حكمت منش و فروغ عباسي به عنوان ركابزنان، ليلي جعفري به عنوان سرپرست زنان، آهاب احمدي سرپرست، پيمان خداداده و حسن صدوقي به عنوان مربي تركيب تيم ملي اعزامي به اين رقابت ها را تشكيل مي دهند.
تيم ملي كوهستان پس از ورود به چين، براي كسب آمادگي بيشتر و آشنايي با مكان برگزاري مسابقات، اردوي آمادگي خود را از 16 تا 20 خرداد ماه زير نظر كيوشي ميروا ژاپني سرمربي تيم ملي برگزار مي كند.
مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا در شهر سوجو چين در رشته كوهستان و در مواد (كراس كانتري و دانهيل) از 20 تا 22 برگزار مي شود.

 



فرصت 2 ماهه كنفدراسيون آسيا به فوتبال ايران استقلال، پيروزي و 10 تيم ديگر تأييد نشدند

طبق گزارش رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا باشگاه هاي پيروزي و استقلال و 10 تيم ديگر مورد تأييد قرار نگرفتند .
سوزوكي رئيس ژاپني ليگ قهرمانان آسيا روز گذشته نشستي با مسئولان باشگاه ليگ برتري داشت و نتيجه 10 روز بازرسي خود و همكارانش را از باشگاه ليگ برتري به اطلاع مسئولان باشگاه ها رساند.
ناظران AFC گزارش مكتوبي به همه باشگاه ها در مورد ايرادهايشان ارائه كردند و به باشگاه هايي كه مورد تاييد قرار نگرفتند حداكثر 2 ماه وقت دادند تا اين اشكالات را برطرف كنند.
سوزوكي همچنين در يك فهرست به طور كلي باشگاه هايي كه از نظر ساختاري مورد تاييد قرار نگرفتند را اعلام كرد .
در اين نسخه 3 بخش عمده وجود دارد كه شامل CLUBS ، OTHERS، STADIA است كه بخش CLUBS مربوط به 5 ساختار اصلي باشگاه ها يعني ساختارهاي مالي، حقوقي، رسانه، بازاريابي و مسابقات است .
در بخش CLUBS دو باشگاه پيروزي و استقلال و 10 باشگاه ديگر ليگ برتري ديگر مورد تاييد ناظران AFC قرار نگرفتند. ضمن اينكه 6 باشگاهي كه تاييد شده اند اشكالات جزيي در زمينه تجهيزات جانبي و ورزشگاه ها دارند. سايپا، ملوان، ذوب آهن، سپاهان، مس كرمان و فولاد خوزستان 6 باشگاهي هستند كه ساختارهايشان از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا مورد تاييد قرار گرفته است.
دو بخش ديگر كه شامل OTHER ، STADIA مربوط به تجهيزات جانبي ورزشگاه مانند اتاق كار رسانه، اتاق تست دوپينگ، رختكن داوران، نور ورزشگاه و ... است .
بخش OTHERS مربوط به داشتن مدير رسانه اي، ميكس زون، اتاق رسانه اي، محل كار تلويزيون و ... است كه باشگاه پيروزي نيز در اين بخش مورد تاييد قرار نگرفته است.
در اين بخش فقط پنج باشگاه شهرداري تبريز، استقلال، سپاهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن تاييد شده اند .
3 ورزشگاه فقط درجه A دارند؛ ورزشگاه آزادي، ورزشگاه فولادشهر اصفهان و ورزشگاه باهنر كرمان مورد تاييد هستند كه در اين ورزشگاه ها شش تيم ايراني بازي مي كنند. استقلال و پيروزي در ورزشگاه آزادي، سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر و مس در ورزشگاه باهنر كرمان .
باشگاه هايي كه مورد تاييد قرار نگرفته اند در زمينه هاي حقوقي مالي و بازاريابي اشكالاتي اساسي داشتند .
اشكالات عمده در بخش حقوقي باشگاه هايي كه مورد تاييد قرار نگرفته اند شامل عدم ارائه گزارش هيات مديره، مشخص نبودن سهامداران باشگاه ، عدم حضور مدير حقوقي تمام وقت در باشگاه و ... است.
اشكالاتي كه از هر 18 باشگاه ليگ برتري به طور مشترك گرفته شده عبارت است از: ورودي مشترك ورزشگاه ها، نداشتن برنامه تجاري موفق، عدم امكانات رفاهي براي VIP رسانه ها و تماشاگران در ورزشگاه ها.
باشگاه هايي كه مورد تاييد AFC قرار نگرفته اند حداكثر تا 2 ماه ديگر فرصت دارند اين اشكالات را برطرف كنند.

 



در بيست و دومين سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام (ره)
جامعه ورزش با آرمان هاي امام خميني(ره) تجديد ميثاق مي كند

جامعه ورزش كشور با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) بار ديگر ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي بلند معمار كبير انقلاب اسلامي، با رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت مي كند.
حميد سجادي، معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني در آستانه بيست و دومين سالگرد عروج ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: جامعه ورزش كشور اعم از مسئولان، ورزشكاران، قهرمانان، پيشكسوتان و ديگر دست اندركاران ورزش، روز چهاردهم خرداد در مرقد امام خميني(ره) حضور بهم مي رسانند تا ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي امام خميني(ره) بار ديگر با رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت كنند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پس از مذاكرات مختلف صورت گرفته بين باشگاه گيتي پسند اصفهان و مصطفي كارخانه، اين مربي هدايت تيم واليبال گيتي پسند در ليگ برتر فصل 91-90 را پذيرفت.كارخانه امسال همراه تيم گيتي پسند خواهد بود تا در نخستين سال تيمداري اين باشگاه اصفهاني در رشته واليبال فعاليت خود را پس از يك سال دوري از ميادين آغاز كند.
¤ سعيد معروف كه فصل گذشته در تيم واليبال داماش گيلان عضويت داشت پس از مذاكره با مسئولان تيم تازه تشكيل گيتي پسند به مدت يك سال به عضويت اين تيم اصفهاني درآمد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14