(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 خرداد 1390- شماره 19942

سيگار كشيدن در پارك هاي تهران ممنوع
بليت قطار براي 10 روز آخر خرداد به فروش مي رسد
افزايش 7برابري نرخ خدمات هتلي
سردار رحيمي خبر داد حضور6 هزار پليس راهور در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
پاسخگويي مسئولان نظام وظيفه به سوالات هموطنان مقيم خارج
تصادف خودرو در تونل توحيد 2 مصدوم بر جاي گذاشت
از سوي وزير بهداشت شايعه افزايش 40درصد هزينه سلامت تكذيب شد
گرما در دهلران به مرز 50 درجه رسيد
سرقت 7 ميليون توماني از عابربانك در نيم ساعت
كاهش 3 تا 4 درجه اي دماي هوا در روز برگزاري مراسم ارتحال امام (ره)
تجمع اعتراض آميز جانبازان و خانواده شهدا در مقابل كارخانه سايپا ديزل
به هنگام سقوط از يك ساختمان 5 طبقه روي داد نجات معجزه آساي يك كارگر ساختماني
در تبريز برادرزاده معتاد 4 نفر را كشت
دستگيري 7 افغاني غير مجاز در خودرو پژو
سرتيپ محمد تقي خادمي به ديدار همرزمان شهيدش شتافت
پانزدهمين قرباني باكتري خيار!



سيگار كشيدن در پارك هاي تهران ممنوع

معاون پيشگيري اداره كل سلامت شهرداري تهران گفت: در نيمه دوم سال جاري، استعمال دخانيات در 123 پارك تهران ممنوع مي شود.
رضا قهرماني در گفت وگو با فارس افزود: در راستاي اجراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران درباره ايجاد بوستان بدون دخانيات اقدام كرده ايم.
وي با بيان اين كه مي خواهيم در اماكن عمومي وابسته به شهرداري تهران اين كار را اجرايي كنيم، گفت هم اكنون در برخي پارك ها استعمال دخانيات ممنوع شده است.
معاون پيشگيري اداره كل سلامت شهرداري تهران با بيان اين كه بايد سيگار نكشيدن را به يك فرهنگ تبديل كنيم، گفت: بايد به شهروندان آموزش هاي لازم را بدهيم تا رفتار خود را اصلاح كنند.
قهرماني با اشاره به اين كه در پارك هاي قيطريه، فدك، هنرمندان، معلم، بعثت و قائم استعمال دخانيات ممنوع شده است، گفت: اين كار به طور آزمايشي انجام شده است و با نصب تابلوها و نشانه هاي هشدار دهنده از شهروندان خواسته ايم دخانيات مصرف نكنند.
معاون پيشگيري اداره كل سلامت شهرداري تهران ادامه داد: در اين پارك ها آموزش هاي لازم ارائه شده و همچنين ايستگاه هايي براي آموزش ترك سيگار كشيدن گذاشته شده است.
وي افزود: بايد سيگار نكشيدن در جامعه به يك فرهنگ تبديل شود.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه ايجاد پارك هاي بدون دخانيات و ممنوع كردن استعمال دخانيات يك اقدام سلبي و قهري نيست، گفت: بايد فرهنگسازي شود و شهروندان خودشان دخانيات مصرف نكنند.
به گفته قهرماني بر پايه برنامه ريزي هاي صورت گرفته در شش ماهه دوم سال در 123 پارك استعمال دخانيات ممنوع مي شود.
وي درباره معايب كشيدن سيگار گفت: بالغ بر 50 هزار نفر در سال بر اثر بيماري هاي ناشي از استعمال دخانيات جان خود را از دست مي دهند.

 



بليت قطار براي 10 روز آخر خرداد به فروش مي رسد

فروش بليت قطارهاي مسافري داخلي، حدفاصل تاريخ هاي 21 تا 31 خردادماه جاري از ساعت 30:8 روز سه شنبه 17 خرداد از طريق سيستمonline2 آغاز مي شود.
روابط عمومي و امور بين الملل شركت قطارهاي مسافري رجاء اعلام كرد: فروش بليت قطارهاي مسافري همانند سنوات گذشته به طور يكپارچه و يكسان از طريق دفاتر فروش و سايت اينترنتي شركت رجا صورت مي گيرد.
در فروش يكپارچه بليت قطار، هرگونه موجودي بليتي كه در كليه نمايندگي هاي فروش سراسر كشور وجود داشته باشد در سيستم اينترنتي فروش نيز قابل مشاهده است.
فروش بليت قطار بين المللي (تركيه و سوريه) براي حد فاصل تاريخ هاي اعلام شده فوق، ساعت 30:8 روز دوشنبه 16 خردادماه جاري از طريق كليه دفاتر فروش بليت قطار در سراسر كشور آغاز مي شود.
هموطنان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص نشاني دفاتر فروش، قيمت بليت، و موجودي بليت به طور شبانه روزي با تلفن 139 تماس گرفته يا به سايت اينترنتي اين شركت به نشانيwwwrajair مراجعه كنند.
شماره پيامك 9300013 شركت رجا نيز آماده دريافت نظرها، انتقادها و پيشنهادهاي متقاضيان خريد بليت و سفر با قطار است.

 



افزايش 7برابري نرخ خدمات هتلي

دبير اتحاديه هتلداران ايران با بيان اينكه قيمت 135 قلم كالاي هتلي در كشور از مهرماه سال گذشته افزايش يافته است گفت: هزينه خدمات هتلي از سال گذشته تاكنون 4 تا 7 برابر افزايش پيدا كرده اما اگر نرخ اتاق هتل را بالا ببريم همين تعداد اندك مسافر را نيز از دست مي دهيم.
خسرو ايرانپور در گفتگو با مهر با بيان اينكه هيچ تمايلي براي افزايش قيمت اتاق هتلها در ايام پيك سفر نداريم، گفت: اكنون اگر نرخ اتاق هتل را بالا ببريم ديگر همان تعداد مسافراني كه در هتلها اقامت مي كنند را نيز نخواهيم داشت.
وي با اشاره به اينكه قيمت 135 قلم كالاي هتلي در كشور از مهرماه گذشته بالا رفته است، تصريح كرد: قيمت برق، آب و گاز و غيره هزينه هايي هستند كه به قيمت تمام شده اتاق هتلها اضافه مي شود به نحوي كه از سال گذشته تاكنون 4 تا 7 برابر افزايش داشته است اما با اين حال اعلام كرديم كه تمايلي براي افزايش قيمت اتاقها نداريم تا همان تعداد مسافراني كه داريم را هم از دست ندهيم.
دبير اتحاديه هتلداران ايران با بيان اينكه اگر قرار باشد افزايش نرخ داشته باشيم سقف فشرده شده نرخ را اعلام مي كنيم اظهار داشت: با اين حال اين مسئله را در نظر مي گيريم كه بايد الگوي مصرف انرژي را تغيير دهيم و از شيوه هايي مانند انرژي سيوينگ يا استفاده از تجهيزاتي كه ميزان مصرف انرژي را كاهش دهد استفاده كنيم.
انتشار كيفيت نامناسب هتلها، خودزني است
وي درباره انتشار گزارشهايي كه به موضوع كيفيت نامناسب خدمات دهي هتلها و تناسب نداشتن قيمت و خدمات آنها مي پردازد، گفت: اين كار نوعي خودزني است چرا كه وقتي گردشگران مشاهده مي كنند، رسانه ها چگونه از وضعيت هتلهاي ايران انتقاد مي كنند، تصور بسيار بدي در ذهنشان بوجود مي آيد اما وقتي كه به ايران مي آيند اظهار مي كنند آنچه تصور مي كردند با واقعيت بسيار متفاوت است.
ايرانپور تصريح كرد: در كشور نرخ يكساني براي همه هتلها با درجه هاي يكسان وجود ندارد. به عنوان مثال هتل 3 ستاره در اردبيل با هتل 3 ستاره در مشهد قيمت متفاوتي دارد چون عواملي مانند ايام پيك سفر، ميزان تقاضا و قيمت تمام شده براي هتلها با يكديگر متفاوت است.وي توضيح داد: در روزهايي كه هوا گرم است هتل شهرهاي جنوبي مسافر ندارند اما برعكس آن هتلهاي شهرهاي شمالي كشور مسافر بيشتري دارند.
وي با اشاره به نزديك شدن ايام پيك سفر در تابستان از مسافران خواست تا جايي كه مي توانند در هتلها اقامت كنند.
به گفته ايرانپور، ستاد تسهيلات اعلام كرد كه در ايام نوروز 160 ميليون سفر انجام شده در حالي كه تعداد كل تختهاي كشور دو هزار تخت است. بنابراين كل تختهاي كشور جوابگوي تنها دو درصد مسافران است.

 



سردار رحيمي خبر داد حضور6 هزار پليس راهور در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از بكارگيري بيش از 6 هزار پليس در مراسم سالگرد ارتحال امام خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي گفت: براساس برآورد انجام شده بالغ بر 300 هزار وسيله نقليه در 24 ساعت به منظور شركت در مراسم ارتحال امام در محدوده حرم تردد و توقف خواهند داشت.
وي ادامه داد: در نتيجه 10 پاركينگ در اطراف حرم پيش بيني شده است كه 6 پاركينگ مربوط به خودروهاي شهرستان و چهار پاركينگ مربوط به استان تهران و البرز خواهد بود.
رحيمي اضافه كرد: پاركينگ هاي شماره يك، دو، سه در شرق حرم و پاركينگ هاي شماره چهار، پنج، شش و 10 در شمال حرم و پاركينگ شمار هفت، هشت و 9 در قسمت غربي حرم قرار دارند.
وي با تاكيد بر اينكه ماموران پليس راهنمايي و رانندگي آمادگي برقراري انضباط ترافيكي را به صورت كامل دارند، افزود: بيش از 6 هزار نفر از پرسنل نيروي راهنمايي و رانندگي مسئوليت برقراري انضباط ترافيكي را در اين مراسم برعهده خواهند داشت.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ادامه داد: نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي به شعاع 50 كيلومتري از حرم به صورت كامل محدوده حرم را تحت پوشش قرار خواهند داد.
رحيمي ادامه داد: از روز جمعه (13 خردادماه) تا پايان مراسم هرگونه پارك حاشيه اي در معابر و اطراف حرم ممنوع است.
به گفته وي در دو ماه گذشته مسئولان و سرپرستان كاروان هاي استاني توجيه شده و ضمن بازديد از محل استقرار اتوبوس ها نقشه هاي مسير به آنان ارائه شده است.
رحيمي با بيان اينكه براي كاروان هاي عزاداري كه از استان هاي مختلف به منظور شركت در اين مراسم به تهران مي آيند اسكورت هاي لازم پيش بيني شده است، گفت: از 35 كيلومتري شهر تهران تابلو و بنرهاي بزرگي به منظور راهنمايي مسير تا پاركينگ پيش بيني شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه از بعدازظهر روز جمعه 13 خردادماه آمادگي پذيرش كاروان هاي مختلف تا ساعت 30:8 روز 14 خردادماه وجود دارد و تا اين ساعت تمام پاركينگ ها باز و آماده پذيرش است، افزود: از زائران خواهشمنديم كه حداكثر دو ساعت پس از مراسم از پاركينگ ها خارج شوند.
وي ادامه داد: مسافران بايد در پاركينگ ها پياده و سوار شوند تا اين موضوع موجب ايجاد ترافيك نشود، همچنين نصب چادر و غيره بايد با هماهنگي پليس راهنمايي و رانندگي و مسئولان اين مراسم انجام شود تا از هرگونه بي نظمي جلوگيري شود.رحيمي با بيان اينكه مسئولان كاروان ها سعي كنند از اتوبوس هاي مناسب استفاده كنند، افزود: كساني كه بايد مسيرهاي طولاني را براي شركت در اين مراسم طي كنند بايد زمان هاي مناسبي را براي رانندگي در نظر گيرند.

 



پاسخگويي مسئولان نظام وظيفه به سوالات هموطنان مقيم خارج

جمعي از مسئولان سازمان وظيفه عمومي عصر سه شنبه در مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور به سوالات هموطنا

 



تصادف خودرو در تونل توحيد 2 مصدوم بر جاي گذاشت

مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران از واژگوني يك دستگاه پرايد پس از برخورد با يك ون در تونل توحيد خبر داد.
جمشيد شفيعي درباره جزئيات اين حادثه اظهار كرد: وقوع يك فقره تصادف در تونل توحيد در ساعت 11 چهارشنبه به آتش نشاني اعلام شد و ايستگاه 52 آتش نشاني از مسير جنوب به شمال و ايستگاه 10 آتش نشاني از مسير شمال به جنوب در ساعت 04:11 وارد تونل توحيد شدند. وي گفت: آتش نشان ها مشاهده كردند كه در مسير شمال به جنوب تونل توحيد يك دستگاه خودروي پرايد پس از برخورد با يك دستگاه ون دچار واژگوني شده و دو سرنشين آن در پرايد محبوس شده اند.مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران اضافه كرد: آتش نشانان دو سرنشين مصدوم اين خودرو را خارج كرده و تحويل عوامل اورژانس دادند.

 



از سوي وزير بهداشت شايعه افزايش 40درصد هزينه سلامت تكذيب شد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن رد اخبار منتشر شده مبني بر افزايش 40درصدي هزينه سلامت اين ميزان افزايش را 23درصد و دليل آن را تاثير مستقيم و غيرمستقيم افزايش قيمت حامل هاي انرژي ذكر كرد.
طي روزهاي گذشته اخبار مختلفي از سوي مسئولان سازمان نظام پزشكي مبني بر افزايش 40درصدي هزينه سلامت در بخش هاي دولتي و غيردولتي مطرح شده بود.
«مرضيه وحيد دستجردي» در گفت وگو با ايرنا در اين رابطه گفت: بررسي هاي وزارت بهداشت حاكي از افزايش نيافتن 40درصدي هزينه سلامت است؛ در واقع اين افزايش فقط نزديك به 23درصد و فقط در بخش دولتي بوده است.
وي با يادآوري افزايش تعرفه درمان در بخش دولتي در نتيجه آثار رشد قيمت حامل هاي انرژي و تاثير مثبت و غيرمستقيم آنها در بخش سلامت، افزود: برآوردهاي انجام شده در بخش خصوصي بيانگر كمتر بودن ميزان افزايش تعرفه اين بخش نسبت به بخش دولتي است.
دستجردي در ادامه افزايش هزينه هاي بيمارستان خصوصي را در بخش «هتلينگ» (تعيين هزينه اقامت و امكانات مختلف) دانست و گفت: موضوع افزايش هزينه ها در بيمارستان هاي خصوصي مربوط به «هتلينگ» اين بيمارستان ها است.
وي يادآور شد: متوليان بيمارستان هاي خصوصي مي گويند بدليل افزايش قيمت حامل هاي انرژي، افزايش هزينه در بخش هتلينگ داريم با اين حال بررسي هاي ما نشان داد كه بيشتر اعداد و ارقام اعلام شده از سوي آنها نادرست است.
وزير بهداشت در ادامه به برنامه ريزي و اقدامات انجام شده براي رفع مشكل هزينه سلامت در بخش هاي دولتي و خصوصي اشاره كرد و گفت: از سال گذشته، نزديك به 5 ماه است كه كارشناسان وزارت بهداشت بررسي هاي لازم را انجام داده اند كه نظرات خوب و منطقي براي رفع مشكل افرادي كه در بيمارستان هاي خصوصي فعاليت مي كنند داده شده است كه بطور حتم مورد استقبال اين بخش ها نيز قرار خواهد گرفت.
به گفته دستجردي، قرار است تعرفه دولتي افزايش يابد زيرا اين تعرفه پيش از اين در بخش خصوصي افزايش يافته و بالاست با اين حال آنچه كه مردم قرار است از جيب خود هزينه سلامت پرداخت كنند نسبت به سال گذشته افزايش نخواهد يافت.



 



گرما در دهلران به مرز 50 درجه رسيد

دهلران- خبرنگاركيهان:
در شبانه روز گذشته دماي هواي شهرستان دهلران به مرز 50 درجه رسيد.
بنا بر اين گزارش، دماي هوا در اين شهرستان به بالاي 49 درجه رسيد كه باعث خانه نشين شدن شهروندان دهلراني شد و كولرهاي آبي توان مقابله با گرما را نداشت و باعث افزايش مصرف برق و ضعف ولتاژ در برخي از مناطق اين شهرستان شد. دهلراني ها ساعت 6 عصر از منازل خود بيرون آمدند.

 



سرقت 7 ميليون توماني از عابربانك در نيم ساعت

در اقدامي منحصر به فرد يك سارق پس از سرقت عابربانكي نزديك به 7 ميليون تومان را از حساب عابربانك خالي كرد.
به گزارش فارس، در اين سرقت سارق پس از آن كه كيف دستي حاوي مدارك متعدد و كارت عابربانك را از داخل يك خودرو سرقت كرد، به فاصله كوتاهي در حدود نيم ساعت مبلغ 6 ميليون و 864 هزار تومان را از حساب مالباخته خارج كرد.
فرد مالباخته در اين ارتباط گفت: پس از آن كه خودروي خود را در خيابان طالقاني پارك كردم و بعد از دو ساعت برگشتم، متوجه شدم درب خودرو باز شده و كيفم كه داخل داشبورد ماشين بود، سرقت شده است.
الوندي افزود: با توجه به اين كه در حساب عابربانك مبلغ نزديك به 7 ميليون تومان داشتم، بلافاصله به بانك مراجعه كردم تا حساب را مسدود كنم اما متوجه شدم سارق با سرعتي باورنكردني حساب را خالي كرده است.
وي اضافه كرد: با پيگيري و دريافت صورتحساب بانك مشخص شد سارق ابتدا مبلغ 200 هزار تومان از عابر بانك دريافت كرده و پس از آن كه متوجه شده در حساب پول هست 25 دقيقه بعد به يك طلافروشي مراجعه و از طريق دستگاه كارت خوان مبلغ 4 ميليون و 664 هزار تومان و دقيقا 4 دقيقه بعد از مغازه ديگري مبلغ 2 ميليون تومان خريد كرده است.
اين مالباخته ادامه داد: تعجب آور اين بود كه برداشت مبالغ بدون هيچ گونه خطايي در هنگام ورود رمز و در اولين ورود كارت به دستگاه بوده است.
وي گفت: پس از آن كه به نيروي انتظامي اعلام سرقت كرده و درخواست براي بررسي فيلم دستگاه عابر بانك داديم، از سوي شعبه بانك مذكور اعلام شد دوربين دستگاه غيرفعال است.

 



كاهش 3 تا 4 درجه اي دماي هوا در روز برگزاري مراسم ارتحال امام (ره)

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: در روز برگزاري مراسم ارتحال امام (ره) دماي هوا در نيمه شمالي كشور و تهران 3 تا 4 درجه خنك مي شود.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس ناپايداري ها را به صورت وزش باد، رگبار موقتي در استان هاي گيلان، قزوين، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان و برخي نقاط آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل و مناطق شرقي زاگرس در كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، اصفهان و مركزي پيش بيني كرد.
وي در ادامه افزود: اين شرايط تا جمعه ادامه دارد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي براي تهران نيز كاهش دما پيش بيني كرد.
وي با اشاره به كاهش محسوس دما گفت: دماي هوا در نيمه شمالي طي شنبه و يكشنبه نيز دوباره 3 درجه كاهش مي يابد.
رضازاده تاكيد كرد: در روز برگزاري مراسم ارتحال امام (ره) دماي هوا در نيمه شمالي كشور و تهران 3 تا 4 درجه خنك مي شود.
وي همچنين گفت: بارش هاي پراكنده بيشتر در ارتفاعات استان هاي گلستان، مازندران و گيلان است اما در حدي نيست كه براي مسافران مشكل ايجاد كند.

 



تجمع اعتراض آميز جانبازان و خانواده شهدا در مقابل كارخانه سايپا ديزل

وردآورد- خبرنگاركيهان:
جمعي از جانبازان و خانواده معظم شهدا و ايثارگران كارخانه خودروسازي سايپا ديزل در اعتراض به رفتار مديريت، مقابل در اين كارخانه تجمع كردند.
تجمع كنندگان كه تصاويري از شهدا و وصيت نامه آنان را همراه خود داشتند در پارچه نوشته هايي خطاب به حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب ضمن بيعت مجدد با ايشان، نسبت به جمع آوري تصاوير شهدا از محيط كارخانه و تعطيل كردن دفاتر بسيج و انجمن اسلامي اعتراض كردند.
شركت كنندگان در اين اجتماع جمع آوري تصاوير شهدا را نوعي انحراف از ارزشها خواندند.
برخي معترضين به خبرنگار كيهان گفتند از چندي قبل مديريت كارخانه از طريق معاون منابع انساني اقدامات ارزش زدايي را شروع كرد به طوري كه حتي هنگام ورود و حضور جانبازان در كارخانه رفتار تحقيرآميزي با آنان انجام مي شود.آنان افزودند: مديريت كارخانه با تشكيل «شوراي فرهنگي» اعلام كرد: اين شورا همان كار بسيج و انجمن اسلامي را انجام مي دهد و با تعطيل كردن دفاتر اين دو نهاد مانع فعاليت آنها در كارخانه شد.گفتني است صبح چهارشنبه اين تجمع اعتراض آميز در حاشيه آزادراه شهيد لشكري (جاده مخصوص كرج) در مقابل در كارخانه سايپا ديزل برگزار شد.

 



به هنگام سقوط از يك ساختمان 5 طبقه روي داد نجات معجزه آساي يك كارگر ساختماني

آمل-خبرنگاركيهان:
كارگر 35 ساله ساختماني از سقوط طبقه پنجم يك ساختمان در حال ساخت در شهر آمل، جان بدر برد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل، اين كارگر 35 ساله با پيمانكار ساختمان در طبقه پنجم اين ساختمان در حال صحبت كردن بود كه در اثر بي احتياطي و قدم برداشتن به عقب از محل پيش بيني شده براي نصب آسانسور به پاركينگ سقوط كرد.
گفتني است، در اين حادثه كارگر مذكور از ناحيه دست و پا دچار آسيب شد كه با حضور نيروهاي آتش نشاني و اورژانس 115 پس از كمك هاي اوليه پزشكي به بيمارستان منتقل شد.

 



در تبريز برادرزاده معتاد 4 نفر را كشت

رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي گفت: كارآگاهان اداره جنايي آگاهي استان موفق شدند قاتل اعضاي يك خانواده چهار نفره تبريزي را دستگير كنند.
قنبر مداحي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: در آخرين روزهاي بهمن ماه سال گذشته اطلاع يافتيم كه در يكي از محلات تبريز در اثر انفجار گاز در منزلي چهار نفر كشته شده اند.
وي تاكيد كرد: با جمع آوري دلايل و دعوت از كارشناسان مختلف و اخذ نظريه پزشكي قانوني مبني بر وجود آثار ضرب و جرح در اجساد متوفيان پليس آگاهي از وقوع جنايت و قتل در محل اطمينان حاصل كرد.
وي گفت: بنا بر مستندات و دلايل به دست آمده نظريه انجام قتل توسط نزديكان و بستگان قوت گرفت و تحقيقات پليس در اين حوزه ادامه يافت و با بررسي دقيق محل جنايت، برادرزاده پدر خانواده به عنوان متهم اصلي مورد تحقيق قرار گرفت و با دريافت مجوز قضايي نامبرده براي تكميل تحقيقات در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: به دنبال تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده و ارائه مستندات دلايل كافي متهم «ش.ب» با اعتراف راز قتل هاي فجيع بانوان راضيه 70 ساله، مرضيه چهل ساله، سيما 19 ساله و ميناي 10 ساله را فاش كرد.
مداحي گفت: متهم به قتل كه برادرزاده صاحب خانه بود بيان كرد كه صبح روز جنايت بعد از مصرف كردن موادمخدر به منزل عمويم رفتم تا پول بگيرم ولي زن عمويم پول نداد و خواست عمويم را مطلع سازد كه من مانع شدم و چون مجددا خواست اين كار را بكند چاقوي آشپزخانه را برداشتم به او حمله كردم و چندين ضربه زدم و به دنبال او مادرزن عمويم قصد فرار داشت كه او را نيز مجروح كردم.
مداحي افزود: متهم پس از زخمي كردن زن عمو و مادرزن عمو به طرز وحشيانه اي به 2 دختر منزل سيما و مينا حمله كرد و پس از سرقت طلاجات موجود، هنگام خروج شلنگ هاي گاز را بريده كه بر اثر نشت گاز انفجار اتفاق افتاده است.
رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي گفت: قاتل فاقد هرگونه سابقه كيفري بوده علت اصلي قتل اعتياد به موادمخدر و انگيزه سرقت بوده كه خانواده ها بايد مواظب فرزندان خود باشند تا گرفتار اعتياد نشوند كه منشأ اصلي جرايم و جنايات اعتياد است.

 



دستگيري 7 افغاني غير مجاز در خودرو پژو

بسيجيان پايگاه حمزه سيدالشهدا سپاه تهران بزرگ 7 افغاني بدون مجوز اقامت را در حالي كه 3 نفر آن ها در صندوق عقب خودرويي جاسازي شده بودند دستگير كردند.
به گزارش روابط عمومي ناحيه مقاومت بسيج حمزه سيدالشهدا در جريان ايست و بازرسي حوزه 209 بسيج اين ناحيه در ساعات آخر شب نيروهاي بسيجي به يك دستگاه خودروي سواري پژو پارس كه 4 سرنشين آن افغاني بودند مشكوك مي شوند كه پس از بازرسي هاي لازم داخل و صندوق عقب خودرو متوجه مي شود كه 3 افغاني ديگري كه فاقد مجوز اقامت بودند، در صندوق عقب خودرو جاسازي شده اند.
بنابراين گزارش اين 3 نفر كه نوجوانان 16 تا 17 ساله بودند در همان ابتداي كار اقدام به فرار كردند اما بسيجيان بلافاصله موفق به دستگيري همه آن ها شدند. اين 7 افغاني در اولين بازجويي اذعان كردند براي كار به طور قاچاق وارد كشور شده اند.

 



سرتيپ محمد تقي خادمي به ديدار همرزمان شهيدش شتافت

سرتيپ محمد تقي خادمي معاون هماهنگ كننده بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به دليل بيماري به ديار باقي شتافت.
به گزارش فارس سرتيپ خادمي كه به مدت 6 سال در سمت معاونت هماهنگ كننده بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت خدمت كرد، ديروز به دليل بيماري در بيمارستان شهيد چمران ارتش به ديار باقي شتافت.
آخرين مأموريت مرحوم خادمي حضور در مراسم رونمايي از كتاب «عكس الوند» بود كه با وجود وخامت وضعيت جسماني، شوق خدمت و حضور در ميان ايثارگران را به استراحت ترجيح داد.

 



پانزدهمين قرباني باكتري خيار!

باكتري كشنده ناشي از خيارهاي آلوده با درگذشت يك زن سوئدي كه به آلمان سفر كرده بود پانزدهمين قرباني خود را گرفت.
به گزارش فارس، يكي از گسترده ترين موارد شيوع باكتري «اي كولا» رخ داده كه باعث بيمار شدن بيش از هزار نفر ديگر در اسپانيا، سوئد، بريتانيا، دانمارك، فرانسه و هلند شده است.
اين موضوع همچنين تنش هاي ديپلماتيك بين آلمان و كشورهايي مانند اسپانيا، فرانسه و روسيه را در پي داشته است. منبع اين باكتري هنوز معلوم نيست و بيشتر موارد مرگ در شمال آلمان بوده است.
روسيه واردات سبزي از آلمان و اسپانيا را ممنوع و اعلام كرده ممكن است اين ممنوعيت را به همه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا گسترش دهد.مقام هاي آلماني به مصرف كنندگان هشدار داده اند از خوردن خيار، كاهو و گوجه فرنگي خودداري كنند.
به نوشته رويترز اسپانيا اعلام كرده كه هيچ دليلي مبني بر اينكه خيارهاي اين كشور باعث شروع آلودگي بوده اند وجود ندارد و رسانه هاي اين كشور اعلام كرده اند تاكنون كشورهاي آلمان، دانمارك، جمهوري چك، لوكزامبورگ، مجارستان، سوئد، بلژيك و روسيه واردات خيار اسپانيا را ممنوع كرده اند.
در همين حال مقام هاي فرانسوي هم خواستار شفافيت بيشتر مقام هاي اسپانيايي و آلماني شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14