(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 خرداد 1390- شماره 19945

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله آملي لاريجاني دستور گسترش فعاليت ستاد حقوق بشر قوه قضاييه را صادر كرد
آيت الله مصباح يزدي: دفاع از برخي اشخاص به خاطر نظام بود اما حالا جزو ريزش ها هستند
آيت الله مكارم شيرازي: همه بايد در مسير تبعيت از ولايت گام بردارند
احمدي نژاد درمصاحبه با رسانه هاي داخلي و خارجي :
چند كشور منطقه با هماهنگي آمريكا عليه سوريه توطئه مي كنند
شهاب الدين صدر: گرايش كشورهاي منطقه به سوي ايران است
مخالفت مجدد نمايندگان مجلس با ادغام وزارتخانه هاي راه، مسكن و ارتباطات
دومين كنگره بين المللي شعر مقاومت اسلامي آبان ماه برگزار مي شود
كميسيون امنيت ملي مجلس خواستار موضع شفاف وزارت خارجه دردفاع ازحركت هاي مردمي منطقه شد
رئيس سازمان بازرسي: كاري به نوع فكر و گرايش فعالان اقتصادي نداريم



آيت الله آملي لاريجاني دستور گسترش فعاليت ستاد حقوق بشر قوه قضاييه را صادر كرد

آيت الله آملي لاريجاني دستور برگزاري منظم جلسات ستاد حقوق بشر قوه قضاييه و گسترش فعاليت هاي آن را صادر كرد.
آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه روز گذشته در جمع اعضاي ستاد حقوق بشر قوه قضاييه افشاي تناقضات غرب در زمينه حقوق بشر را ضروري دانست.
رئيس قوه قضاييه گفت: بايد با تشكيل كميته تبليغات و اطلاع رساني و نيز كميته ويژه و تخصصي درباره گسترش فضاي بحث و گفت وگو و تحقيق و پژوهش در باب مباني نظري و عملي حقوق بشر اسلامي، گامهاي مناسبي در مقابل هجمه هاي غربياني برداريم كه خودشان در تناقض هاي آشكار ميان ادعا و حرف و عمل در مباني حقوق بشري هستند اما با تسلط رسانه اي بر دنيا نظرات حقوق بشري خود را بر تمام كشورها تحميل مي كنند.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينكه غربي ها و به ويژه آمريكا ادعاهاي حقوق بشري خود عليه كشورهاي مستقل را بارها و بارها تكرار و تبليغاتي مي كنند و به پشتوانه آن درصدد تضعيف اين كشورها هستند تأكيد كرد تعطيل نشدن زندان هاي مخوفي مانند گوانتانامو عليرغم چهره تبليغاتي آقاي اوباما درباره ضرورت تعطيلي آن موضوعي است كه بايد مورد تأكيد قرار گيرد و زشتي آن به گوش جهانيان برسد. آمريكا و كشورهاي غربي در حالي پشتيبان برخي كشورهاي منطقه و دنيا هستند و كوچكترين ايراد حقوق بشري به آنها ندارند كه خبري از هيچ يك از نمادهاي دموكراسي و حقوق بشري مورد قبول آنان از جمله انتخابات در آن كشورها نيست و چرا نبايد بگوييم و اعلام كنيم كه غربيان در حالي خود را سردمدار مبارزه با تروريسم جا زده اند كه برخي گروههاي تروريستي از جمله گروهك منافقين كه آشكارا به نقض حقوق بشر و ترور و كشتن افراد زيادي دست زده و به آن معترفند در پناه حمايت هاي آنان قرار دارند. آيا اين دوگانگي ها نشان از كذب بودن ادعاهاي آنان و دور بودنشان از مباني حقوق بشري ندارد؟
رئيس قوه قضاييه توجه به تبيين و ريشه يابي مباني حقوق بشري اسلام را نياز كنوني جوامع اسلامي و ضرورت مهم اقدامات علمي و نظري ستاد حقوق بشر دانست و گفت: حوزه هاي علميه و دانشگاهها در كنار مسئولان اين ستاد و دلسوزان نظام اسلامي بايد با تكيه برداشته هاي اسلامي و ديني خود و در سايه تشكيل كميته هاي تخصصي، به تبيين و تحليل و ارائه ديدگاههاي حقوق بشري اسلام بپردازند و اين مسايل را پس از مو شكافي دقيق در قالب روش هاي كارآمد تبليغاتي به جهان ارايه دهند.
آيت الله لاريجاني «به چالش كشيدن غربي ها در ادعاهاي نظري و مباني حقوق بشري» را به شرط «مسلط بودن به مباني و داشته هاي حقوق بشري اسلامي و تسلط بر ادعاهاي حقوق بشر غربي» قابل انجام و بسيار مؤثر توصيف كرد.
رئيس قوه قضاييه توجه به ايجاد تشكيلات و كميته هاي مناسب، توجه به اعتبارات و بودجه مناسب براي گسترش مباحث حقوق بشري و معرفي اقدامات عملي ايران در اين زمينه و نيز تبادل نظر و تجربه در كنار ديپلماسي حقوق بشري با كشورهاي ديگر را نيازمند توجه همگاني مسئولان نظام و تعامل مناسب با ستاد حقوق بشر قوه قضاييه برشمرد و از حمايت خود و گسترش فعاليت هاي اين ستاد خبر داد. در اين جلسه وزيران امور خارجه، اطلاعات، دادگستري، معاون اول قوه قضاييه، دادستان كل كشور، رئيس سازمان بازرسي كل كشور، رئيس سازمان زندان ها، معاون حقوقي قوه قضاييه، رئيس كل دادگستري و دادستان تهران، فرمانده نيروي انتظامي و دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه به عنوان اعضاي ستاد حضور داشتند كه هر يك به بيان ديدگاهها و نظرات خود در زمينه مباحث مطرح پرداختند.

 



آيت الله مصباح يزدي: دفاع از برخي اشخاص به خاطر نظام بود اما حالا جزو ريزش ها هستند

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني در جمع شماري از نخبگان سياسي و فرهنگي سراسر كشور به تبيين شگردهاي جريان انحرافي و چگونگي مبارزه با آن پرداخت.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي كه در چهاردهمين همايش دفتر پژوهش هاي فرهنگي در مجتمع فرهنگي ياوران مهدي(عج) قم سخن مي گفت؛ با اشاره به اينكه همه در اعمال و رفتار خود داراي نقص و عيب هستيم تصريح كرد: اگر توقع داشته باشيم براي تصدي پست هاي كشور اسلامي كساني انتخاب شوند كه هيچ نقص وعيبي در رفتار و فكر و اخلاقشان نباشد بايد فقط منتظر ظهور امام زمان(عج) باشيم و اين همان تفكر تفريطي هاست كه مي گفتند اين كارها فايده ندارد و بايد بنشينيم تا امام زمان (عج) بيايد.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه نبايد در مسئولين منتظر عصمت باشيم، اظهار داشت: اين اشتباه است كه به دليل وجود نقص در مسئولين، راي ندهيم بلكه در هر انتخابي بايد سعي كنيم اصلح نسبي را برگزينيم.
به گزارش رسا، عضو مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به اين سؤال كه برخي مي گويند اين كاري بود كه خودتان كرديد و حالا بايد نتيجه آن را هم ببينيد، گفت: نه آن روز كه براي انتخاب شخصي زحمت كشيديم تحت تأثير بوديم و نه امروز تحت تأثير هوچي گري ها و تبليغات منفي قرار مي گيريم بلكه در هر زمان هر چه كه احساس كنيم تكليف است با تمام توان انجام داده ولو با وظيفه و تكليف سابق جور نباشد.
مصباح يزدي افزود: بنده قبلاً از بعضي اشخاص كه شما خوب مي شناسيد به دليل جلوگيري از ضرر به نظام بسيار دفاع مي كردم كه البته همان زمان در بين موجودين بهترين بودند و بعدها همان اشخاص از ريزش هاي انقلاب شدند.
پاسخ به يك شبهه
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اين شبهه كه برخي مي گويند آيا اين حادثه قابل پيش بيني نبود، بيان داشت: خداوند انسان را مختار آفريده و ممكن است بعد از يك عمر گناه، توبه كند مانند حر و يا پس از يك عمر زهد و پارسايي در آخر ريزش كند كه بايد خيلي مراقب بود.
وي فسادهاي پيچيده و عميق را نتيجه برنامه ريزي دقيق ابليس از ساليان قبل دانست و اظهار داشت: اين فساد بسيار پيچيده مي تواند بزرگترين نعمت الهي را كه با تقديم هزاران شهيد به دست آورده ايم زير و زبر كند.
مصباح يزدي افزود: برنامه ريزي شيطان آنقدر دقيق و جامع است كه پس از مهيا كردن زمينه ها يك نفر را از لايه هاي دروني بيرون مي آورد و او شبكه اي را تشكيل مي دهد تا بزرگترين نعمت الهي در طول تاريخ اسلام را از بين ببرد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينكه شايد با يك فرمول صد عضوي بتوان دلايل اين انحراف عظيم را يافت تصريح كرد: بايد بدانيم از كجا مي خواهند ما را فريب دهند و در اين راه از چه شگردهايي بهره مي برند.
ابليس ياور جريان انحرافي
مصباح يزدي شگردهاي جريان انحرافي را شيطاني دانست و گفت: در پاسخ به كساني كه مي گويند اين آدم قد و قواره اش اينقدر نيست كه اينكارها را انجام دهد بايد گفت كه مدرس اصلي اين جريان انحرافي ابليس است البته به برخي مي گويند اينها لياقت آن را ندارند كه عنوان جريان را داشته باشند و بايد به آنها گروهك انحرافي گفت اما هر چه آنان تجربه شيطنت نداشته باشند اما ابليس با تجربه چندين هزار ساله به كمك اينها آمده است.
وي با اشاره به اينكه قرائني مبني بر تاثيرگذاري بر رئيس جمهور از طريق وسائل غيرعادي وجود دارد اظهار داشت: اين شخص منحرف با اين بهانه كه فوق العاده است و ارتباطات معنوي با امام زمان(عج) و اصحاب ايشان دارد تاثير عجيبي بر رئيس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب كرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: صرف اينكه يك نفر عمامه اي بر سر بگذارد و يا خود را اهل زهد و پارسايي و ارتباط با عوالم ديگر نشان دهد نمي توان به وي اعتماد كرد، گرچه كه برخي از روي ساده لوحي گول اين افراد را هم مي خورند.
شگردهاي جريان انحرافي
مصباح يزدي يكي از شگردهاي اين جريان انحرافي را معرفي سركرده آن به عنوان يك انسان مقدس و متدين و اهل ارتباط دانست و تصريح كرد: يكي از ترفندهاي اين جريان اين است كه مي گويد ما غيبت كسي را نمي كنيم و نسبت به دشمنان اسلام نيز تبري نمي جويند كه اين از جلوه هاي نفاق است.
وي افزود: نمي شود كسي از دينداري و تدين حرف بزند و از آمريكا و اسرائيل به عنوان دشمنان قسم خورده بشريت تبري نجويد و نسبت به آنان بدگويي نكند كه اين از ريشه هاي نفاق در اين جريان است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينكه بعضي وقت ها غيبت كردن واجب مي شود، ترفند مشابه معاويه در اين زمينه را خاطر نشان كرد و گفت: وقتي معاويه جهت گرفتن بيعت براي ولايتعهدي يزيد خدمت امام حسين(ع) رفته بود در پاسخ به آقا كه فرموده بودند با يزيد سگ باز شرابخور بيعت نمي كنم، گفته بود اما يزيد درباره شما اينجور بدگويي نمي كند كه شما مي گوييد.
آيت الله مصباح يزدي تفكر تصوف را در جريان انحرافي مشهود دانست و اظهار داشت: در اين تفكر به جاي امام زمان(عج) مسئله انسان كامل را مطرح مي كنند و مقام امامت را يك مقام معنوي مي دانند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در تشريح زواياي مختلف تفكر تصوف بيان داشت: برخي از متصوفان قطب خود را انسان كامل مي دانند و اين مسئله پس از مرگش به پسرش منتقل مي شود.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) مبارزه با كساني كه قصد براندازي نظام و اسلام را دارند، واجب دانست و تصريح كرد: اگر بدانيم كسي قصد خيانت دارد و با او مبارزه نكنيم گناه كرده ايم و بايد جواب بدهيم كه چرا با ديدن جريان انحرافي به تكليف خود عمل نكرده ايم.
وي يكي از شگردهاي جريان انحرافي را بي توجهي به احكام الهي دانست و گفت: اينها مي گويند احكام الهي ظواهر است و بايد روح احكام باشد نه ظاهر آن، كه اين انحراف جدي از خط امامي است كه تا آخر عمر از نماز ايستاده دست برنداشت.
حركت در خط ولايت
ميزان سنجش مسئولان
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در روز 14 خرداد تصريح كرد: معظم له يكي از ويژگي هاي مهم خط امام را معنويت و عمل به احكام الهي دانست كه عبور از آن انحراف جدي و خطرناكي است كه جامعه را تهديد مي كند.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه برخي در تبليغات انتخابات شعار اطاعت از رهبري سر دادند اما در عمل انتظار ما را محقق نكردند گفت: ميزان سنجش عملكرد مسئولان، ولايت فقيه است و با حركت در خط ولايت و توسل و دعا به همراه بصيرت، تلاش و مجاهدت مي توانيم از گردنه هاي پرخطر عبور كرده و پرچم را به دست امام زمان برسانيم.

 



آيت الله مكارم شيرازي: همه بايد در مسير تبعيت از ولايت گام بردارند

يكي از مراجع تقليد قم گفت: همه بايد در مسير تبعيت از ولايت و قانون قدم بردارند و مايه دلگرمي مردم شوند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار اعضاي شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه براي مردم تفكر جريان انحرافي به خوبي روشن شده است، گفت: نمايندگان مجلس در اين خصوص وظيفه مهمي به عهده داشته و بايد در اين مورد روشنگري كنند تا مردم نسبت به جريان انحرافي بيشتر آگاهي يابند.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه خدمت به انقلاب، نظام و اسلام بسيار ارزشمند است، اظهار داشت: بايد براي سربلندي نظام و اسلام قدم برداشت.
وي تصريح كرد: اگر انسان در جايي مشاهده كرد كه فرد ديگري از او براي خدمت كردن بهتر است، بايد خودش كناره گيري كند تا آن امكان براي ديگران فراهم شود نه اين كه تنها به دنبال منافع شخصي خود باشد.
اين مرجع تقليد با اشاره به تحولات اخير در منطقه و قيام مردم مسلمان جهان بر ضد ديكتاتوري هاي ظالم، تأكيد كرد: تحولات بسيار خوبي در منطقه صورت گرفته است، گرچه برخي اصرار دارند كه اين حركت ها اسلامي نيست و تنها مردمي است اما نتيجه اين كار هر چه باشد مبارزه با آمريكا و فساد غربي است كه از روحيه اسلامي منشأ مي گيرد.
مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود به تحولات اخير كشور اشاره كرد و افزود: اتفاقاتي كه در روزهاي اخير رخ داد، پرده ها را كنار زد و براي مردم تفكر جريان انحرافي را به خوبي روشن كرد و مردم باور كردند خطري در كار است.
اين مرجع تقليد به مخالفت هاي برخي با قانون اشاره كرد و عنوان داشت: مجلس بايد در برابر بي قانوني ها محكم و استوار بايستد تا برخي به دلخواه قانون را تفسير به رايي نكنند.
وي گفت: نبايد قانون شكني تبديل به يك سنت شود و قبح آن از ميان برود در عين حال بايد در انتقادها معيارهاي اسلامي و تقواي الهي رعايت شود.

 



احمدي نژاد درمصاحبه با رسانه هاي داخلي و خارجي : چند كشور منطقه با هماهنگي آمريكا عليه سوريه توطئه مي كنند

بقيه از صفحه 2
رئيس جمهور با بيان اين كه ماسك ها عوض شده اند، تصريح كرد: دولت قبلي آمريكا يك ماسك بر چهره داشت و دولت جديد ماسك ديگري بر چهره دارد. دولت قبلي در منطقه ما يك جريان اسلام خشن و آدم كش به راه انداخت كه صددرصد اسلام آمريكايي بود و براي فريب ملت ها دست به چنين كاري زدند. دولت جديد به دنبال اسلام آمريكايي از نوع ديگري است يعني يك اسلام ليبرال كه سلطه آمريكا و وجود رژيم صهيونيستي را به رسميت مي شناسد و آمادگي دارد در چارچوبي كه آمريكا تعيين مي كند حركت كند .
وي اضافه كرد: امروز مردم مي دانند كه همه مشكلات، برخي عقب ماندگي ها، جنگ ها، ترورها، كشتارها و ديكتاتورهايي كه طي دهه هاي متوالي حاكم بوده، همه و همه حاصل عملكرد نظام سلطه و در راس آن ها آمريكا و متحدان آن بوده است. تغييري در سياست هاي نظام سلطه اتفاق نيفتاده است و تنها روش ها و شعارها عوض شده اند و مي خواهند با شعار جديد همان كارهاي قبلي خود را تكرار كنند .
برنامه آمريكا براي خرابكاري
در پاكستان
وي با اشاره به اخبار منتشر شده طي هفته هاي اخير در مورد كشته شدن بن لادن گفت: در حوادث اخير ديديم كسي را به قول خودشان دستگيركردند، كشتند و جنازه او را به دريا انداختند. آن آقا با خانواده رئيس جمهور قبلي آمريكا شريك نفتي بودند. در ضمن اين فرد از مدت ها قبل در اختيار نظاميان آمريكايي بود و طبق اطلاعات موثقي كه داريم خود آنها او را مريض كردند و مدت ها پيش كشتند . هدف آنها از اين كار روشن است چرا كه آن ها انتخاباتي پيش رو دارند و بهانه جلب آراي مردم براي آن ها مطرح است .
رئيس جمهور ادامه داد: اين يك سوال جدي است كه چرا او را به دريا انداختند؟ پاسخ روشن است؛ اگر جنازه مي ماند و آزمايش بر روي او انجام مي شد و معلوم مي شد كه درحال مريضي كشته شده است و مشخص مي شد كه با چه وسايلي مريض و كشته شده است، آن وقت آنها رسوا مي شدند. وي با بيان اين كه پس از نواختن مارش پيروزي توسط غرب ديديم كه ترور در منطقه ما متوقف نشد، تاكيد كرد: خبر دقيق و موثق داريم كه آمريكايي ها مي خواهند براي تسلط بر پاكستان و تضعيف دولت و مردم اين كشور، در تاسيسات هسته اي پاكستان خرابكاري كنند و با اهرم هايي نظير شوراي امنيت زمينه حضور گسترده تر خود در آن كشور و تضعيف آن كشور را فراهم كنند .
بوشهر در حال راه اندازي است
رئيس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره تاريخ راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: ساخت نيروگاه بوشهر تمام شده و اين نيروگاه در حال راه اندازي است و آزمايش هايي دارد كه بايد انجام شود تا در مدار قرار بگيرد و ما اميدواريم در آينده نزديك اين كار انجام شود .
وي افزود: نيروگاه هسته اي و اتمي با نيروگاه برقي تفاوت دارد و مراحل مختلفي براي راه اندازي آن وجود دارد. براي مثال در اولين مرحله اي كه برق از نيروگاه بوشهر وارد شهر شود 40 مگاوات خواهد بود؛ در حالي كه ظرفيت اين نيروگاه هزار مگاوات است .
خبرنگاري در ادامه پرسيد كه با توجه به اين كه مدودف اعلام كرده است كه احتمالا در آينده نزديك از ايران ديداري خواهد داشت، آيا ديدار مدودف با راه اندازي نيروگاه بوشهر همزمان خواهد بود؟ كه احمدي نژاد پاسخ داد: بله ممكن است. همه چيز ممكن است .
مشكل در بازار ارز
ساختارها و نظام بانكي است
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به يك پرسش اقتصادي درباره ارزيابي خود از كارنامه بسته سياستي پولي و ارزي گفت: مرجع بررسي سياست هاي پولي، شوراي پول و اعتبار است و هرچه تصويب كند همه بايد به آن احترام بگذارند. اين كه تلاطم در بازار ارز ناشي از برخي سياست هاست را قبول ندارم؛ هرچند كه نبايد مطلق به اين قضيه نگاه كرد. به نظر من پول هيچ وقت از بانك ها بيرون نمي رود و فقط نوع سپرده ها عوض مي شود. مشكل بسته هاي پولي ما به ساختارها و نظام بانكي برمي گردد .
وي افزود: درست است كه نظام فعلي بانكي ما تابع قانون بانكداري اسلامي است ولي روح قانون در بسياري از مواقع مورد توجه قرار نگرفته است و اگر طرح تحول نظام بانكي حاكم شود اين مشكلات به طور ريشه اي حل خواهد شد . مشاركت ها بايد واقعي شود؛ چرا كه اگر اين اتفاق بيفتد آن وقت نياز به بسته هاي سياستي مانند بسته فعلي نخواهيم داشت .
درباره جريان انحرافي
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره آنچه برخي تحت عنوان جريان انحرافي مطرح مي كنند، گفت: در مورد افرادي كه آنها را دستگير كردند. خيال شان هم راحت شد. حالا بگذارند ما كارمان را بكنيم. دولت هدفي جز خدمت به ملت و پيشبرد اهداف انقلابي ملت ندارد .
احمدي نژاد گفت: اگر منظورشان (از جريان انحرافي ) اين است كه روش آنها را قبول نداريم، ما از روز اول اين را گفتيم. از سال 84 كه من آمدم گفتم اين روش ها را قبول ندارم و حلقه هاي مديريتي را درهم خواهم شكست و دولت را بين مردم مي برم. روشن است با آنها زاويه داريم نه زاويه، 180 درجه است، نقطه مقابل است .
وي همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با بحث رمالي، دلالي و جن گيري، گفت: آن هايي كه اين مساله را مي گويند بايد جواب بدهند. حالا هم كه بعضي افراد را گرفتند و خيال شان راحت شد. پس بگذارند ما كارمان را بكنيم .
رئيس جمهور افزود: مقام معظم رهبري فرمودند جز 10سال اول انقلاب و دوره اين دولت حركت انقلاب در مسير خودش نبوده است. معنايش اين است كه ما درست عمل كرده ايم. ما اين مسير را ادامه مي دهيم و جز به مردمي بودن، ساده زيستي، دفاع هوشمندانه از عزت ملت نمي انديشيم .
نسل هاي جديد سانتريفيوژها در راه است
رئيس جمهور در باره تحولات هسته اي نيز گفت: پيش از اين گفته بودم قطار هسته اي نه ترمز دارد و نه دنده عقب مي رود و الان هم همين را مي گويم. به لحاظ فني ما مشكلي نداريم .
احمدي نژاد گفت: در بخش فني و تكنولوژيك به سرعت جلو مي رويم. سانتريفيوژها كار مي كنند، نسل هاي جديد سانتريفيوژها در راه است و توليد 20 درصد را هم در دست داريم كه قبلا نداشتيم. در بخش حقوقي در مرز قانون حركت مي كنيم و ما بيشترين همكاري را با آژانس داشته و داريم و فعاليت هاي ما براساس قانون است؛ اما در بخش سياسي كه اين روزها در اين چارچوب اظهارنظر مي شود ربطي به بحث هسته اي ندارد. موضوع اصلي دشمني غرب با استقلال و پيشرفت ايران است به ويژه آمريكا و متحدانش. آنها نمي خواهند خارج از دايره سيطره آن ها كسي به مراتب بالاتر و جهاني برسد .
وي ادامه داد: خيال مي كنند اگر اعلام كنند ايران به دنبال اين و آن است، افكار عمومي را پشت سر خود مي برند. بحث مذاكره بيشتر براي بهانه تراشيدن است؛ چند وقت ديگر مي گويند چرا وسط ايران كوير وجود دارد كه آب آنجا تلخ است! نظام سلطه دائما به دنبال ونگ (نق) زدن است .
رئيس جمهور گفت: مكاتباتي درباره اين كه مي خواهند گفت وگو كنند صورت گرفته است و ما هم هميشه گفته ايم كه مذاكره بر اساس احترام متقابل را قبول داريم، اما تا زماني كه رويكرد سلطه طلبانه را به همكاري تبديل نكنند اين روند فايده اي نخواهد داشت .
با متخلف بايد طبق قانون برخورد شود
وي در جواب سوال خبرنگاري در رابطه با پي گيري مساله مفسدان اقتصادي كه رئيس جمهور تا به حال 250 نفر را به عنوان مفسد اقتصادي به دستگاه قضايي معرفي كرده است واين كه آيا در مورد مسائل اقتصادي كه گفته مي شود در رابطه با برخي اطرافيان رئيس جمهور وجود دارد ،همين حساسيت را خواهد داشت و پي گيري خواهد كرد؟ گفت: ما 312 اسم را به قوه قضاييه داده ايم. پس اين كه چه كسي تخلف كرده و چه كسي تخلف نكرده است به عهده قاضي است؛ چون ما مرجع قضاوت نيستيم .
وي افزود: كساني كه زمين تصرف كرده بودند و يامنابع بانكي را نداده بودند به مرجع دستگاه قضايي معرفي كرديم؛ چون مرجع، دستگاه قضايي است .
رئيس جمهور ادامه داد: براي چندمين بار مي گويم تنها رئيس جمهوري هستم كه اعلام كرده ام، تخلف از بنده، خانواده بنده، بستگان بنده و از هركس رخ داد، بايد طبق قانون رسيدگي و برخورد شود و بار ديگر اين موضوع راتكرار مي كنم .
رابطه رهبري و رئيس جمهور
در ادامه رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر رابطه رئيس جمهور با مقام معظم رهبري گفت: در اين خصوص بارها صحبت كرده ام و اكنون ضرورتي نمي دانم كه صحبت كنم. رابطه معلوم و تعريف شده است. ما يك ملت و يك نظام و داراي چارچوب هاي مشخص هستيم و مسير پيشرفت را ادامه مي دهيم ورابطه مستحكم تر از آن است كه بعضي ها بتوانند آن را سست كنند .
دستور ويژه
به رئيس سازمان تربيت بدني
احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه تيم ملي فوتبال زنان ايران از ادامه مسابقات خود بخاطر پوشش اسلامي شان منع شده اند، گفت: ديكتاتورها لباس دموكراسي بر تن خود كرده اند وبدنبال تحميل عقايد و خواسته هاي خود به ديگران هستند.
وي ادامه داد كه به آقاي سعيدلو دستور داده ام كه اين مساله را پيگيري كند و ما به وجود چنين زناني افتخار مي كنيم .
برنامه هاي جديد دولت
رئيس جمهور در ادامه به چندين برنامه اي كه دردستور كار دولت است اشاره كرد و افزود: عزم دولت پيشرفت علمي كشور است و دراين راستا سرمايه گذاري هاي مناسبي را انجام داده است، از جمله در زمينه توليد علم و درواقع حركت در راستاي علم جزء برنامه هاي دولت محسوب مي شود .
رئيس جمهور همچنين تكميل حلقه هاي زيرساختي كشوررا از ديگر برنامه هاي دولت عنوان كرد و با اشاره به تلاش ها و پيشرفت هاي صورت گرفته در زمينه هاي عمراني در كشور گفت: امسال تلاش داريم در اين زمينه دو برابرسال گذشته فعاليت انجام دهيم و اعتبارات لازم در بودجه پيش بيني شده است .
احمدي نژاد از ديگر برنامه هاي دولت را توسعه توليد كشور عنوان كرد و با اشاره به عزم دولت در راستاي ايجاد اشتغال، گفت: ما تلاش داريم كه از لحاظ نرخ بيكاري به حداقل لازم برسيم و اين نرخ را تاحداقل لازم كاهش دهيم .
احمدي نژاد در ادامه با بيان اين كه يكي از برنامه هاي ديگر دولت، كوچك سازي دولت است، گفت: طي 5/5 سال اخير در بخش هاي گوناگون چند برابر دوره مشابه كار شده است، ولي با اين حال براي اولين بار طي 40 سال اخير حجم دولت كوچك شد و 4/10 درصد از تعداد كاركنان دولت كاهش پيدا كرد .
رئيس جمهور افزود: اين روند با ادغام وزارتخانه ها و سازماندهي مجدد ساختار دولت ادامه پيدا خواهد كرد وبه سمتي خواهيم رفت كه دولتي كوچك، عالم، چابك و با بهره وري بالا را در اختيار داشته باشيم .
وي تحول بانكي و مالياتي و آغاز عمليات اجرايي اين طرح تا پيش از پايان سال را از ديگر برنامه هاي دولت عنوان كرد .

 



شهاب الدين صدر: گرايش كشورهاي منطقه به سوي ايران است

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اسلامي كه امام خميني(ره) به دنيا معرفي كرد، اسلام عدالت خواهي، آزادي خواهي، دفاع از محرومين و اسلام منطبق بر عقل و دانش است.
«سيدشهاب الدين صدر » نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در مراسم سوگواري شهادت امام هادي(ع) در مسجد قدس تهران با تأكيد بر اين كه حضرت امام خميني(ره) اسلام اصيل را به دنيا نشان داد، اظهار كرد: اسلامي كه امام خميني به دنيا معرفي كرد، اسلام عدالت خواهي، آزادي خواهي، دفاع از محرومين و اسلام منطبق بر عقل و دانش بود.
وي ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، كشور در زمينه هاي مختلف همچون علوم مختلف به بركت اسلام ناب پيشرفت چشمگيري داشته است.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه اسلامي كه امام خميني به دنيا معرفي كرده است به دليل ايجاد جاذبه، اسلامي ناب شده است، گفت: اسلام خرافاتي در دنيا فايده و جاذبه اي ندارد.
صدر همچنين با يادآوري اين كه اوباما ايران را كشوري دانسته است كه در اتفاقات اخير در كشورهاي منطقه بيشترين ميوه را مي چيند، تصريح كرد: با توجه به اين كه گرايش كشورها به سمت ايران با اسلام ناب است، اين موضوع صحيح است.

 



مخالفت مجدد نمايندگان مجلس با ادغام وزارتخانه هاي راه، مسكن و ارتباطات

برخي نمايندگان مجلس ادغام وزارتخانه هاي راه و ترابري، مسكن و شهرسازي و فناوري اطلاعات و ارتباطات را ناهمگون و مغاير قانون اساسي دانستند.
«علي اصغر زارعي» در گفت وگو با فارس، در اين باره اظهار داشت: براساس ماده 53 قانون برنامه پنجم درخصوص ادغام وزارتخانه ها، دولت پيشنهاد ادغام وزارت مسكن با وزارت راه را داد و البته معتقدم كار كارشناسي دولت چندان متناسب با تخصص هايي كه در اين وزارتخانه ها داريم، نيست.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اما از باب اينكه تصميم دولت بوده و لايحه به مجلس آورده شده، تصور مي كنم حتي اگر ادغام مسكن و راه تا حدودي داراي منطق باشد، اما ادغام سريع وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين دو وزارتخانه، نه تنها توجيه كارشناسي ندارد، بلكه داراي اشكالاتي نيز هست.
زارعي افزود: بحث اين است كه كميسيون تخصصي بررسي كننده اين موضوع بايد كميسيون صنايع باشد و در اين رابطه نه تنها نظر كميسيون صنايع اخذ نشده، بلكه فرصت هيچ اظهارنظري نيز براي اعضاي كميسيون فراهم نشده و بنابراين كميسيون هاي تخصصي ذيربط بايد ابتدا اظهارنظرهاي تخصصي خود را انجام مي دادند و بعد در كميسيون اجتماعي مورد بررسي قرار مي گرفت كه فرآيند تصويب در مجلس تا حدودي مخدوش است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: نكته بعدي، عدم سنخيت وزارتخانه هاي ادغامي با يكديگر است؛ وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات براساس دانش امروز طيف وسيعي از موضوعات مهم را شامل مي شود، از جمله: مخابرات، الكترونيك، كامپيوتر، نرم افزار، سخت افزار، هوش مصنوعي، سيستم هاي راديويي، ماهواره، كنترل فضا، اينترنت و اينترانت، فضاي سايبري، امنيت، جنگ نرم، دولت الكترونيك و تجارت الكترونيك كه تخصص هاي نسبتاً پيچيده و متنوعي است.
اين كارشناس در مسائل مخابراتي تصريح كرد: حدود 50 يا 60 سال پيش مخابرات جزء زيرساخت ها به حساب مي آمد اما امروز اين طور نيست.
وي ادامه داد: مخابراتي كه عمدتاً متكي به ارتباطات فيزيكي و كابلي بود و بايد در كنار هر جاده و خياباني كه كشيده مي شد، محلي براي عبور كابل ها منظور مي كردند.
«مويد حسيني صدر» عضو كميسيون انرژي مجلس نيز دراين باره گفت: ادغام اين سه وزارتخانه با قانون اساسي مغاير است؛ زيرا وزارتخانه هاي غيرهمگون نبايدبا هم ادغام شوند.
وي خاطر نشان كرد: سوال اساسي اين است كه اساسا اين ادغام چه فايده اي براي كشور دارد.
«سيدفاضل موسوي»، نماينده مردم خدابنده و عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به موضوع ادغام وزارت ارتباطات در وزارتخانه هاي راه و مسكن گفت: اگر تصميم كارشناسي در رابطه با اين ادغام اتخاذ مي شد، مشكلي بوجود نمي آمد لذا تصميم اتخاذي كاملا غيركارشناسي و با عجله بود.
وي همچنين خاطر نشان كرد: ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه هاي راه و مسكن فوريت دار نبود كه به اين سرعت اين ادغام در مجلس تصويب شد. البته همين طرحي هم كه برخي نمايندگان قرار است براساس آن اقدام به اصلاح مصوبه ادغام وزارت ارتباطات تهيه كنند نيز نبايد غيركارشناسي باشد.
عضو كميسيون اصل 90 مجلس تاكيد كرد: بايد با كار كارشناسي و تهيه طرحي جامع، مشكل ادغام وزارت ارتباطات در وزارتخانه هاي راه و مسكن را حل كنيم، البته نبايد در حل اين مشكل هم عجله كرد.

 



با حضور شاعراني از سراسر جهان
دومين كنگره بين المللي شعر مقاومت اسلامي آبان ماه برگزار مي شود

ادب و هنر:
دومين كنگره بين المللي شعر مقاومت اسلامي، به مناسبت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، آبان سال جاري به مدت سه روز برگزار مي شود.
دبير اين كنگره در گفت وگويي اختصاصي با كيهان گفت: امروز شعر مقاومت اسلامي حقيقتي پويا است و رو به تكامل و پيشرفت دارد. اين گونه شعر، نسل هاي جوان را در كشورهاي ديگر به خود جذب و جلب كرده است و بسياري از شاعران انقلابي را كه در منطقه با بينش هاي غيراسلامي شعر مي سرودند امروز در مسير شعرگويي براي مقاومت اسلامي قرار داده است.
سردار بهروز اثباتي افزود: شعر مقاومت شعري هدفمند است و قدمت آن به اندازه شعر حماسي است.
وي ادامه داد: شعر مقاومت در دنيا فراوان است اما شعري كه كنگره مدنظر دارد بايد بر مبناي ايدئولوژي اسلامي باشد.
دبير دومين كنگره شعر مقاومت اسلامي با اشاره به خيزش هاي اسلامي و بيداري اسلامي در منطقه بيان كرد: قبل از خيزش هاي اسلامي در منطقه، همكاران و دوستان با نوعي پژوهش و آينده نگري اولين كنگره را برگزار كردند. در حقيقت مي خواستيم با اولين كنگره به اهل انديشه بگوييم؛ بدانيد حقيقتي خارج از مرزها موج مي زند كه منشأ آن انقلاب اسلامي ايران است. اما در كنگره دوم به دنبال تشخص و هويت دادن به كنگره مقاومت اسلامي در ابعاد كمي و كيفي آن هستيم.
وي همچنين افزود: ما مي خواهيم شعر مقاومت اسلامي را نه به عنوان يك سبك بلكه، نحله اي ادبي معرفي كنيم. در حقيقت امسال بر روي مباحثي چون ارائه مقالات تخصصي، علمي و ترجمه و نقد توجه بيشتري كرده ايم و سرمايه بيشتري اختصاص داده ايم.
وي با اشاره به چاپ سه عنوان كتاب در دوره اول كنگره گفت: امسال چند عنوان كتاب در حوزه مقاله، مصاحبه، شعر و پژوهش منتشر مي كنيم.
امسال قصد داريم كتابي را نيز با محتواي تاريخ ادبيات مقاومت و زندگينامه شاعران اثرگذار در حوزه مقاومت اسلامي به چاپ برسانيم.
اثباتي شعر مقاومت را براساس دو ويژگي محتوايي و معنايي دانست و گفت: شعر مقاومت در حقيقت به تصويركشيدن قيام آگاهانه يك ملت در برابر تهاجم به ارزش هايش معنا مي شود.
اين شعر از تهاجم در مقابل تهديدي آگاهانه دفاع مي كند. شعر مقاومت به معرفي و منطق دفاع و مقاومت مي پردازد. پس به لحاظ معنايي شعر مقاومت يك تلاش ادبي مبتني بر معرفت است.
دبير دومين كنگره بين المللي شعر مقاومت در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين شعر به لحاظ جلوه هاي ادبي و هنرمندانه بايد قوي و تاثيرگذار باشد تا بتوانيم با ترجمه اين آثار در خارج مرزهاي جغرافيايي «شعر مقاومت» را به ديگر ملتها بشناسانيم.
سردار اثباتي درباره عمده برنامه هاي كنگره گفت: از برنامه هاي دومين كنگره مي توان به شعرخواني و برگزاري حداقل سه نشست تخصصي در حوزه شعر اشاره كرد. همچنين درنظر داريم سه نشست تخصصي را در حوزه ادبيات مقاومت بين المللي اسلامي برگزار كنيم. امسال، هم انديشي، قرائت مقاله و سخنراني هاي تخصصي و فعاليت هايي چون تقدير از پيشكسوتان و شاعران ايثارگر و خانواده شهدا نيز برنامه هاي بخش شعر جانبي كنگره را تشكيل مي دهد.
وي درباره مهمانان كنگره در حوزه بين الملل گفت: از همه شاعراني كه به مقاومت مي پردازند به وسيله فراخوان عمومي دعوت به حضور در كنگره مي شود. ممكن است در اروپا شاعري شعر مقاومت بگويد و يا در آمريكا و... در واقع ما در فراخوان شعر مقاومت بين الملل به صورت كشوري عمل نمي كنيم، حوزه اي فكر مي كنيم.
وي در مورد محل برگزاري كنگره هم گفت: از استان هاي بوشهر و همدان براي برگزاري كنگره پيشنهاداتي مطرح شده است. شهر بوشهر را به عنوان يكي از گزينه ها براي برگزاري كنگره مدنظر داريم.

 



طي بيانيه اي
كميسيون امنيت ملي مجلس خواستار موضع شفاف وزارت خارجه دردفاع ازحركت هاي مردمي منطقه شد

كميسيون امنيت ملي مجلس از وزارت خارجه خواست دردفاع ازحركت هاي مردمي منطقه مواضع شفاف و قاطع اتخاذ كند.
در اين بيانيه آمده است: آنچه امروز در خاورميانه و شمال آفريقا مي گذرد، جنگ راهبردهاي قدرت محور با انقلاب هاي حق محور، مردمي است. روح حركت هاي رهايي بخش مردمي، اسلامي و ضداستكباري است و لذا يكي از نخستين نتايج آن بر هم خوردن تباني هاي پشت پرده برخي حكام وابسته منطقه با قدرت هاي خارجي است.
در ادامه اين بيانيه آمده است : در اين ميان تلاش هاي پنهان و آشكار آمريكا و برخي قدرت هاي غربي در انحراف تحولات، تحريف واقعيات و تبديل تهديدها به فرصت هايي تازه براي مداخله قابل تامل است. به گونه اي كه آن ها به طور جدي در مقابل انقلاب هاي واقعي ايستادگي كرده و سعي مي كنند هزينه انقلاب در خاورميانه و شمال آفريقا را افزايش و مردم انقلابي را سرخورده نمايند و در عين حال با دستكاري بخشي از تحولات، به دنبال ايجاد شورش در كشورهايي هستند كه خارج از قلمرو استراتژيك آمريكا و غرب عمل مي نمايند. از طرفي تلاش براي طرح تهديدات كاذب و خاصه حملات تبليغاتي اخير به جمهوري اسلامي ايران به عنوان كانون روح بخش تحولات انقلابي در راستاي سياست كهنه انحراف تحولات شكل مي گيرد. غافل از اين كه جمهوري اسلامي ايران در شرايط تهديدهاي واقعي تر دشمنان توان غلبه بر امواج خصمانه را داشته و اكنون نيز روند كلي تحولات به سمت اثبات حقانيت آرمان هاي انقلاب اسلامي سامان مي يابد. بنابراين با توجه به اين واقعيات توجه به شرايط خاص كشورهاي منطقه ضروري است كه ذيلا به آن مي پردازيم.
در بخش پاياني اين بيانيه با اشاره به تحولات كشورهاي منطقه آمده است :با توجه به مجموعه تحولات فوق، پيشگيري اقدامات ذيل توسط دستگاه سياست خارجي جمهوري اسلامي ضروري است:
1- اتخاذ مواضع شفاف در دفاع از حركت هاي مردمي، مخالفت با مداخله خارجي و استفاده بيشتر از ديپلماسي عمومي در افشاي استانداردهاي دوگانه قدرت هاي غربي در مواجهه با تحولات موجود.
2- توجه به حساسيت ها و جايگاه مردم مسلمان كشورهاي منطقه در آمد و شدهاي سياسي و ديپلماتيك.
3- پيگيري عملي موارد نقض حقوق بشر در كشورهاي انقلابي با استفاده از امكانات سازمان هاي بين المللي.
4- تداوم صلابت و مقاومت در سياست خارجي در قبال مسايل خاص مرتبط با جمهوري اسلامي به ويژه در مقابله با سياست هاي تبليغي تازه در ادعاي تحريم هاي جديد ايران، با توجه به اين واقعيت كه دشمنان جمهوري اسلامي موج تبليغاتي جديد را با هدف تحميل ديپلماسي ارتجاعي به ايران و ايجاد ياس در بين مردم انقلابي منطقه دنبال مي كند.»

 



رئيس سازمان بازرسي: كاري به نوع فكر و گرايش فعالان اقتصادي نداريم

رئيس سازمان بازرسي كل كشوربرتاكيد قانون مبني بر صدور اسناد مالكيت خودرو هرگونه اموال منقول و غير منقول توسط دفاتر اسناد رسمي تصريح كرد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي ديروزدر حاشيه پنجمين كنفرانس ملي روز جهاني محيط زيست دانشگاه تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران با بيان اين مطلب درباره اختلاف ناجا و دفاتر اسناد رسمي تصريح كرد: آنچه اين روزها مطرح شد اين بود كه بخشنامه اي را ناجا صادر كرد و در آن ابهامي بود مبني بر اينكه ناجا مي تواند سند مالكيت وسايل نقليه را صادر كند.
وي افزود: سازمان بازرسي از آنجا كه حافظ اجراي صحيح قانون است، تذكري داد مبني بر اينكه ناجا نسبت به گواهي هايي كه بايد بدهد نظير عدم خلافي، تغيير ندادن مشخصات خودرو و ... اقدام كند و دفاتر اسناد رسمي هم كار صدور سند را طبق قانون انجام دهند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به اين سوال كه هزينه و وقت اضافه اي كه مردم در اين خصوص بايد صرف كنند چه مي شودتصريح كرد: بخش عمده هزينه، ماليات و عوارضي است كه طبق قانون بايد به خزانه ريخته شود و اكنون هر نهادي كه اين كار را انجام دهد بايد اين پول و عوارض را به خزانه پرداخت كند.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: مهم اين است كه مردم نبايد در فضاي نا امن حقوقي زندگي كنند، بايد اسناد قانوني و مالكيت شان معتبر باشد و به آن خدشه وارد نشود لذا وقتي چيزي قانون شد همه بايد از قانون تبعيت كنند. وي در پاسخ به سوال ديگري درباره نظارت سازمان بازرسي كل كشور بر مناقصات دستگاه ها و شركت ها نيز تصريح كرد: سامانه كشوري نظارت بر معاملات دستگاه هاي اجرايي راه اندازي شده است و از آخر تيرماه، هيچ معامله دولتي را نظارت و بازرسي نمي كنيم مگر اين كه در اين سامانه ثبت شده باشد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره به دست گرفتن پروژه اپراتور سوم تلفن همراه توسط جرياني خاص، اظهار كرد: سازمان بازرسي كل كشور به نوع فكر و گرايش فعالان اقتصادي كاري ندارد. وظيفه ما اين است كه قانون در معاملات رعايت شود و در اين جهت جدي هستيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در خصوص اينكه عنوان شده فشارهايي وارد شده تا مديرعامل پروژه عزل شود نيز خاطرنشان كرد: اگر اين فشارها منجر به تخلف از قانون شود با آن برخورد مي كنيم و اگر بحث تخلف از قانون نيست بايد در مراجع ديگر مثل مجلس پيگير اين قضايا شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14