(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 خرداد 1390- شماره 19950

حديث دشت عشق
خبري كه بهرام افشارزاده اعلام كرد
بودجه كميته ملي المپيك به 60 ميليارد تومان كاهش يافت
اخبار كوتاه از فوتبال
جودوكاران چهارشنبه به برزيل و كره جنوبي اعزام مي شوند
تيم ملي ووشو در تدارك ديدار با فرانسه ، روسيه و چين
كشتي مي تواند دوباره پرچمدار ايران در المپيك شود
محمدي : رقبا با سرعت جت آماده مي شوند ما اندر خم يك كوچه ايم
برگزاري تمرين تيم ملي بسكتبال با يك غايب
كرمي: با طلاي المپيك خداحافظي مي كنم
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مهدي شهامتي»
پرواز با يك تركش
در روستاي زيبد از توابع شهرستان گناباد در خانواده شهامتي پا به دنياي وجود گذاشت. پدرش و مادرش نام نيكوي مهدي را بر وي نهادند. مهدي در شش سالگي از نعمت پدر محروم شد و در دامان مادري مهربان پرورش يافت. همزمان با تحصيل در كارهاي كشاورزي به مادرش كمك مي نمود. تحصيلاتش را تا دوم دبيرستان ادامه داد. سپس به دليل همزماني با جنگ درس را رها كرد و عازم جبهه گرديد. قبل از انقلاب در تظاهرات شركت مي كرد. پس از انقلاب شبها در پايگاه نگهباني مي داد و در فعاليتهاي مذهبي كه در مسجد برگزار مي شد شركت مي نمود.
او سرانجام در تاريخ 11/1/65، در سليمانيه بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

 



خبري كه بهرام افشارزاده اعلام كرد
بودجه كميته ملي المپيك به 60 ميليارد تومان كاهش يافت

دبيركميته ملي المپيك اعلام كرد: با توجه به سال پرمشغله اي كه درپيش دارد متقاضي دريافت 82 ميليارد تومان بودجه شده بود اما تنها با 60 ميليارد تومان آن موافقت شده است.
بهرام افشارزاده اظهارداشت: كميته ملي المپيك با توجه به سال پرمشغله اي كه درپيش دارد متقاضي دريافت 82 ميليارد تومان بودجه شده بود اما تنها با60 ميليارد تومان آن موافقت شده است كه اين ميزان هم هنوز پرداخت نشده است. البته تا زماني كه بودجه ابلاغ شود و به دستمان برسد، نمي توان رقم دقيق آن را تعيين كرد. فعلا با 60 ميليارد تومان موافقت شده است اما معلوم نيست چه ميزان به دستمان برسد.
وي ضمن اشاره به اينكه نشست اين هفته هيئت اجرايي كميته ملي المپيك دو روز زودتر از هميشه برگزار شد، اظهارداشت: دراين نشست كه روز يكشنبه برگزارشد باز هم حقوق مربيان و چگونگي پرداخت آنها، به خصوص براي مربياني كه المپيك لندن را در پيش دارند مورد بررسي قرارگرفت. بايد هرچه زودتر در مورد حقوق مربيان و تعيين چارچوب مشخص براي پرداخت آنها به نتيجه برسيم تا مربيان بتوانند با خيال آسوده تر و آرامش بيشتر آماده سازي تيم هاي خود را براي حضور در المپيك آتي را دنبال كنند. به همين دليل اين موضوع يكي از محورهاي اصلي نشست بود.
دبيركل كميته ملي المپيك تأكيد كرد: درمورد چگونگي تعيين و پرداخت حقوق مربيان به نتيجه اي كه قابل اجرا باشد، نرسيده ايم. البته دراين زمينه يك آئين نامه كلي داريم كه بايد اصلاحاتي درآن انجام شود. اما طبيعي است كه در اين آيين نامه مربيان در چهاردسته گروه بندي مي شوند.
افشار زاده بازي هاي المپيك لندن را ملاك فعلي براي طبقه بندي مربيان عنوان كرد و يادآورشد: مربيان تيم هاي اعزامي به المپيك لندن كه شانس مدال دارند و مربياني كه احتمال كمتري در مورد مدال آوري تيم هاي آنها دراين بازي ها وجود دارد، در دو دسته قرارمي گيرند. يك دسته هم به ساير مربيان اختصاص پيدا مي كند و مربيان خارجي هم در يك دسته مجزا كار مي كنند.
وي تأكيد كرد كه به طور حتم براي مربياني كه تيم ها يا ورزشكاران آنها موفق به مدال آوري شوند، پاداش هاي ويژه درنظرگرفته خواهدشد كه جدا از حقوق تعيين شده به آنها پرداخت شود. ميزان اين پاداش ها درقالب آئين نامه مشخص مي شود.
دبيركل كميته به ديگر محورهاي آخرين نشست هيئت اجرايي اين كميته اشاره كرد و اظهارداشت: نظارت بر آماده سازي تيم ها و چگونگي اعزام آنها به مسابقات انتخابي المپيك و بازي هاي المپيك ديگر محورهاي مورد بحث در نشست روز يكشنبه بود.
كميته ملي المپيك
به رئيس جمهور نامه زد
نزديك به سه ماه از آغاز سال گذشته اما هنوز كميته ملي المپيك بودجه ساليانه خود را دريافت نكرده است. اين در حالي است كه با توجه به در پيش بودن بازي هاي المپيك 2012 لندن و برگزاري رقابت هاي انتخابي اين بازي ها طي سال جاري كميته ملي المپيك براي حمايت مالي فدراسيون ها نياز مبرم به بودجه ساليانه خود دارد.در همين راستا و به دنبال پيگيري هايي كه پيش از اين نيز شده بود، روز گذشته مسئولان كميته ملي المپيك در نامه اي به رياست جمهوري خواستار رسيدگي براي تسريع پرداخت بودجه اين كميته شدند تا بتوانند بودجه دريافتي را به فدراسيون ها تزريق كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سعيدلو: كاشاني استعفا نداده است
علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني در خصوص استعفاي حبيب كاشاني گفت: كاشاني به بنده استعفا نداده و در جلسه اي گفته كه مي خواهم بروم اما ما بحث كرديم كه چرا استعفا بايد بدهد؟ بايد طراحي كنيم و ببينيم مشكلات چيست و مي خواهد با چه كسي كار كند و چه كسي را مربي بگذارد. اينكه كار را رها كنيم راحت ترين كار است و حتي اگر كسي بخواهد استعفا بدهد اول سامان مي دهد و در وضعيت شلوغ استعفا نمي دهد.
قرباني به سايپا پيوست
پيروز قرباني پس از حضور دوساله در تيم مس كرمان از اين تيم جدا شد و به سايپا پيوست. اين بازيكن قرارداد يكساله داخلي با سايپا امضا كرد و بزودي قراردادش را در هيات فوتبال كرج ثبت مي كند. هدايت سايپا در فصل جديد به عهده مجيد صالح است. دستياران وي بيژن طاهري، سعيد رجبي و حميد بابازاده خواهند بود.
آغاز مذاكرات سپاهان با علي دايي
باشگاه سپاهان مذاكره با علي دايي را آغاز كرد.روز گذشته خبرگزاري فارس مدعي شد غلامحسين حسيني، رئيس هيات مديره باشگاه سپاهان با علي دايي كه دو قهرماني با پيروزي در جام حذفي را در كارنامه اش دارد، مذاكراتي انجام داده است. قرار است به زودي نتيجه مذاكرات سپاهان با علي دايي مشخص شود.
قلعه نويي به تراكتورسازي پيوست
امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز شد.يك منبع موثق در باشگاه تراكتورسازي كه نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبريز با تاييد اين خبر گفت: امير قلعه نويي با مسئولان تيم تراكتورسازي براي هدايت اين تيم در فصل 91-90 به توافق رسيده و قرار داد يك ساله منعقد كرد. وي بدون ذكر مبلغ قرارداد وي گفت: اگر قلعه نويي موجب كسب قهرماني يا صعود تراكتورسازي به آسيا شود 25 درصد به مبلغ قراردادش بابت پاداش افزوده خواهد شد. احتمال آنكه در 24 ساعت آينده تغييرات مديريتي نيز در باشگاه تراكتورسازي رخ دهد زياد است. اين باشگاه تبريزي روز گذشته خبر قطع همكاري با كمالوند را نيز رسما اعلام كرد.
مظلومي: تا جام نگيرم از استقلال نمي روم
مظلومي سرمربي استقلال گفت: امسال جام نگيرم از استقلال نمي روم و قطعا قهرمان ليگ يازدهم خواهيم شد و پس از آن در مورد رفتن صحبت خواهم كرد، در حال حاضر مشكلات را يك به يك مرتفع خواهيم كرد و به هيچ عنوان عقب نشيني نخواهيم كرد. 12 ماه بيشتر نيست كه به استقلال آمده ام و در همين مدت كوتاه با يك امتياز اختلاف نايب قهرمان ليگ شدم و در دربي امسال رفت و برگشت فاتح ميدان شدم، آن هم پس از 20 سال.
خط و نشان سازمان ليگ براي بازيكناني كه بازار گرمي مي كنند
عزيزالله محمدي رئيس سازمان ليگ برتر اظهار داشت: به تمام باشگاه ها اعلام كرده ايم تحت هيچ شرايطي قرارداد بازيكناني را كه در فصل نقل و انتقالات بازارگرمي مي كنند، ثبت نخواهد شد. وي افزود: طي روزهاي گذشته چند بازيكن ليگ برتري براي بالا بردن رقم هاي قرارداد خود چند پيشنهاد مالي بالا را به باشگاه ها ارايه كرده اند. بر همين اساس به تمام بازيكناني كه بازار گرمي مي كنند اعلام مي كنيم امكان ندارد قراردادهايشان به ثبت برسد.
مشكل خروجي بازيكنان اميد حل شد
نايب رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به نشست اخير خود با مسئولان حوزه نظام وظيفه از حل شدن مشكل خروجي بازيكنان تيم اميد خبر داد. مهدي تاج ضمن اعلام اين خبر افزود: در نشستي كه روز يكشنبه با حضور بازيكنان تيم اميد و مسئولان حوزه نظام وظيفه برگزار شد مشكل خروجي تمام بازيكنان تيم اميد حل شد و با اطمينان خاطر مي توانم بگويم كه تمام بازيكنان تيم اميد كه مورد نظر كادر فني هستند به عراق اعزام خواهند شد.
تنها يك بازيكن هنوز با مشكل خروجي روبرو است كه مشكل وي نيز ظرف روزهاي آينده با تكميل شدن مداركش حل خواهد شد.
توپچي ها پيشنهاد اول بارسا را رد كردند
باشگاه بارسلونا در نخستين پيشنهاد رسمي خود پيشنهاد 30 ميليون پوندي به همراه انتقال بويان كركيچ و تياگو آلكانتارا براي جذب سسك فابرگاس را مطرح كرد كه البته اين پيشنهاد خيلي سريع با پاسخ منفي توپچي هاي لندن مواجه شد.آرسنال خواهان 40 ميليون پوند است، اما بارسا اعتقاد دارد كه مبلغ ارائه شده تيم لندني بسيار زياد است.
ستاره منچستر دوست دارد شاگرد مورينيو شود
ستاره پرتغالي منچستريونايتد عنوان كرد كه دوست دارد در مقطعي از زندگي فوتبالي اش زير نظر سرمربي رئال مادريد كار كند. ناني در اين باره گفت: از بودن در منچستريونايتد خوشحال هستم، اما اين خوب است كه بدانم ديگر تيم ها نيز به من علاقه دارند. دوست دارم زير نظر مورينيو كار كنم، اما اكنون در يونايتد شرايط خوبي دارم.

 



جودوكاران چهارشنبه به برزيل و كره جنوبي اعزام مي شوند

تيم هاي جوانان و بزرگسالان جودو ايران براي شركت در رقابتهاي بين المللي روز جمعه تهران را به مقصد كره جنوبي و برزيل ترك مي كنند.
در حالي كه فدراسيون جودو در اوج مشكلات مالي قراردارد ولي مسئولان موفق شدند تا به هر طريقي است شرايط اعزام دو تيم را به برزيل و كره جنوبي فراهم كنند. در روزهاي گذشته خبر احتمال لغو سفر جوانان به كره جنوبي باعث كمرنگ شدن انگيزه در بين اعضاي اين تيم شده بود كه روز گذشته پس از تهيه بليت و قطعي شدن موجي از شادي باعث رونق گرفتن تمرينات شد.
تيم جودو جوانان كه خود را آماده حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا مي كند چهارشنبه شب راهي دوحه خواهد شد تا پس از آن به سئول تا دانشگاه «يونگ اين» را طي كند. اين دانشگاه مركز علمي جودوست و هر ساله ميزبان تورنمنت هاي سطح بالايي است. محرمي، فكري، ملك محمدي، خطيري، جلاليان، رفيعي، نصيرپور و قجر تركيب تيم جوانان را در سفر به كره جنوبي تشكيل مي دهند كه با هدايت زاعيان و منصوري 28 و 29 خردادماه به روي تاتامي خواهند رفت.
تيم ملي در برزيل
اما تيم بزرگسالان هم با هدايت جيرو روز چهارشنبه راهي برزيل مي شود. اين اولين تجربه تيم ملي با يك مربي خارجي است. هر چند او تنها چند روز است كه كار خود را با جودو ايران آغاز كرده و نمي توان با اين دو تورنمنت عيار كار او را سنجيد. رقابت هاي گرند اسلم ريو يكي از پنج گرند اسلم بزرگ سال است كه با حضور 404 جودوكار از 57 كشور جهان به مدت دو روز در «ريو دوژانيرو» برزيل برگزار خواهد شد. در فاصله يك هفته بعد از اين مسابقات هم جام جهاني «سائوپائولو» برگزار مي شود. تيم چهار نفره ايران را در وزن 60- كيلوگرم آرش ميراسماعيلي، در وزن 73- كيلوگرم علي معلومات، در وزن 81-كيلوگرم امير قاسمي نژاد و در وزن 100+كيلوگرم محمدرضا رودكي تشكيل مي دهد كه صبح چهارشنبه راهي دبي شده و از آنجا به «ريو» مي رود. اين مسابقات كه امتياز بالايي براي كسب سهميه المپيك دارد طي روزهاي 27 و 28 خردادماه برگزار مي شود.

 



تيم ملي ووشو در تدارك ديدار با فرانسه ، روسيه و چين

فدراسيون ووشو براي حفظ جايگاه نايب قهرماني خود در يازدهمين دوره رقابت هاي جهاني تركيه چند ديدار دوستانه با تيم هاي مطرح دنيا برگزار مي كند.
يازدهمين دوره رقابت هاي ووشو قهرماني جهان مهرماه سال جاري به ميزباني تركيه در آنكارا برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران كه عنوان نايب قهرماني دوره قبل را در اختيار دارد از چهارشنبه گذشته اردوهاي آماده سازي خود را براي حضور در اين مسابقات آماده كرد. كادر فني اين تيم علاوه بر اردوهاي داخلي، ديدار تداركاتي و اردوي مشترك خارجي را براي حفظ جايگاه دوره قبل را در برنامه خود به فدراسيون ارائه داده اند.
حسين اوجاقي در اين خصوص گفت: اولويت اول كميته فني و مسئولين فدراسيون حضور تيم ملي در اردوهاي مشترك با كشورهايي نظير فرانسه، روسيه و يا چين خواهد بود چرا كه اين كشورها از ووشوكاران قهرمان و نايب قهرمانان جهان سود مي برند و قطعا با اين روال مي توانيم بيشتر ووشوكاران اين كشورها كه مدعي قهرماني در رقابت هاي جهاني تركيه هستند را محك بزنيم.

 



كشتي مي تواند دوباره پرچمدار ايران در المپيك شود
محمدي : رقبا با سرعت جت آماده مي شوند ما اندر خم يك كوچه ايم

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: در حالي كه ساير كشورها براي حضور در المپيك و كسب مدال با سرعت جت در حركتند، اما ما همچنان اندر خم يك كوچه ايم.
غلامرضا محمدي درباره مسائل و حواشي پيش آمده پيرامون كشتي مواردي را مطرح كرد كه در زير مي خوانيم.
¤ دوست ندارم با صحبت بيشتر درباره سفر به آمريكا به حاشيه ها دامن بزنم. در اين مدت اخير هيچ كس به اندازه من مورد حمله و تخريب قرار نگرفته است در صورتي كه بيشتر آن هم واقعيت ندارد. در جايگاهي هستم كه بايد قدر آن را بدانم. سعي مي كنم در حد توانم اين كار را انجام دهم، اما خيلي بدرفتاري ها مي شود. كار ما خالي از ضعف و اشكال نيست، اما بايد به كشتي كمك شود.
¤ اگر مي خواهيم در المپيك موفق شويم چه بايد كنيم؟ از روز اولي كه به عنوان سرمربي منصوب شدم، 30 ماه است كه اين حرف را مي زنم. افتخار المپيك از همه چيز مهم تر و جاودانه تر است. بسياري از كشورها به دنبال قهرماني در جهان نيستند و تنها به فكر المپيك هستند. قبلا هم بارها اين موضوعات را عنوان كرده ام. بايد از المپيك پكن كه آن اتفاقات تلخ براي كشتي افتاد و نتيجه لازم را نگرفتيم بايد براي موفقيت در المپيك لندن تجربه اندوزي مي كرديم و درس مي گرفتيم.
¤ اگر حالا هم فدراسيون كشتي حمايت شود اعتقاد راسخ دارم كه كشتي ما اين پتانسيل را دارد كه باز هم به عنوان پرچمدار كشورمان در المپيك افتخارآفريني كند و دل مردم را شاد كند.
¤ اين پتانسيل را داريم كه بهترين نتايج را در المپيك به دست آوريم، اما بايد كشتي همه جانبه حمايت شود. از امكانات و بودجه خيلي خوب در حد المپيك گرفته تا ايجاد انگيزه مالي براي آينده قهرمانان مسائلي است كه بايد در نظر گرفته شود. آرزوي من از همان روز اولي كه آمدم اين بود كه به دنبال مدال زردرنگ المپيك بودم. مهمترين مشكل ما بودجه است كه به هيچ وجه در شان اين فدراسيون نيست. همه دارند زحمت مي كشند. ساير كشورها با سرعت جت در حال حركت به سمت المپيك هستند، اما متاسفانه ما همچنان اندر خم يك كوچه ايم. اگر دل ما براي ورزش مي سوزد بايد واقعيت ها را عنوان كنيم.
¤ شايد در حال حاضر نگراني ها هم به همين دليل كم باشد كه اگر معصومي نرسد جايگزين داريم و دستمان خالي نيست، اما منتظريم كه فردين هرچه زودتر اول سلامتي خود را به دست آورد و در صورت بازگشت به تمرينات ببينيم شرايط حضور در رقابت هاي جهاني را دارد يا نه؟
¤ 106كشتي گير را براي مرحله نهايي انتخابي تيم ملي دعوت كرديم. چند نفر را بايد براي اردو دعوت مي كرديم؟ اگر قرار بود عده اي محدود را دعوت كنيم؛ بقيه بي انگيزه نمي شدند، آن موقع حرف و حديث پيش نمي آمد؟ چه زماني ما انتخابي برگزار كرديم و قبل از آن اردو داشتيم؟ هيچ زماني نبوده است. اين كار منطقي نيست. از طرفي هيچ كدام از كشتي گيران مدعي حاضر نيستند قبل از مسابقات جلوي چشم هم تمرين كنند.

 



برگزاري تمرين تيم ملي بسكتبال با يك غايب

نخستين جلسه تمريني تيم ملي بسكتبال روز گذشته با حضور همه دعوت شدگان حتي بازيكناني كه همراه مهرام در رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا شركت كرده بودند، برگزار شد.
مهدي كامراني، صمد نيكخواه بهرامي، جواد داوري، مهراد آتشي، جابر روزبهاني، اوشين ساهاكيان و اصغر كاردوست بازيكناني بودند كه همراه با مهرام در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا شركت كردند و به عنوان نايب قهرماني دست يافتند.اين بازيكنان پس از چند روز استراحت دوشنبه به اردوي تيم ملي بسكتبال ملحق شدند و همراه با ديگر بازيكنان دعوت شده تمرينات خود را پيگيري كردند. البته حامد آفاق ديگر بازيكني بود كه همراه با مهرام در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا شركت كرد اما در اردوي تيم ملي غايب بود.آفاق كه به اصفهان سفر كرده بود قرار است از امروز به اردوي تيم ملي بسكتبال ملحق شود.
اردوي تيم ملي بسكتبال از 16 خردادماه آغاز شده است. اين تيم براي شركت در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا آماده مي شود كه 24 شهريورماه تا 3 مهرماه در ووهان چين برگزار مي شود. ايران مدافع قهرماني اين مسابقات است.

 



كرمي: با طلاي المپيك خداحافظي مي كنم

سرگروه تيم ملي تكواندوي كشورمان گفت: هدف من حضور دوباره در المپيك و كسب مدال طلاي اين رقابت هاست و در اين راه هيچ حريفي حتي لوپز نمي تواند مانع موفقيتم شود.
يوسف كرمي ضمن بيان مطلب فوق افزود: كسي كه هدفي بزرگ را دنبال مي كند نبايد به حريفان توجهي داشته باشد. «لوپز»، «سارمينتو»، «ميچود» و... فرقي با هم ندارند و بايد مقابل همه رقبا پيروز شد و به هدف رسيد.
كرمي در پايان تصريح كرد: تكواندوي ايران داراي استعدادهاي فراواني است كه مترصد فرصت هستند تا توانايي خود را ثابت كنند. در صورتي كه مدال طلاي المپيك را كسب كنم، ميدان را براي حضور جوانان خالي خواهم كرد و از دنياي قهرماني خداحافظي مي كنم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤اردوي تيم ملي وزنه برداري نوجوانان ايران با نظر جورج زالاي به مدت 3هفته تعطيل شد. سرمربي مجارستاني تيم با هماهنگي مسئولان فدراسيون، دور بعدي تمرينات را پس از اعزام تيم ملي وزنه برداري جوانان به مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان از سر خواهد گرفت. تيم وزنه برداري نوجوانان براي حضور در مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا كه شهريور ماه سال جاري در پاتاياي تايلند برگزار خواهد شد، آماده مي شود.
¤مصطفي كارخانه قرارداد خود با باشگاه گيتي پسند را با حضور در هيئت واليبال استان اصفهان به طور رسمي به ثبت رساند. قرارداد كارخانه با تيم واليبال گيتي پسند يك ساله است.
¤طبق اعلام فدراسيون بسكتبال تيم هاي شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي كشور از اول تير تا پايان مردادماه مي توانند به طور رسمي نسبت به جابه جايي بازيكنان مورد نظر خود اقدام كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14