(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 خرداد 1390- شماره 19950

پرداخت 400 ميليارد تومان يارانه بليت به شهرداري ها
آغاز به كار گشت هاي امنيت اخلاقي در تهران
آغاز به كار شوراي حل اختلاف در ميدان ميوه و تره بار تهران
برخورد پرنده به ملخ هواپيما علت تأخير پرواز تهران-بجنورد
تردد نوبتي وسايل نقليه در جاده چالوس- كرج تا 11 تير
دستگيري 9 نفر در نزاع خياباني شهرري
پرداخت سرانه 100هزار تومان براي نگهداري هر معتاد در مركز شفق
هواي تهران در وضعيت اضطرار
جريمه 7 هزار خودروي داراي چراغ زنون غيراستاندارد
آتش سوزي در كارگاه توليد مكمل سوخت در قائم شهر
ايجاد پياده راه از خيابان داور تا تقاطع 15 خرداد تهران
در جريان درگيري با سارقان مسلح 3 مامور در دلگان به شهادت رسيدند
تندباد با سرعت 100كيلومتر خراسان شمالي را درنورديد
2 هوو، مرد راننده را راهي بيمارستان كردند
به علت غلظت گرد و غبار پروازهاي فرودگاه سنندج براي دومين روز لغو شد
انتصاب در جهاد دانشگاهي



پرداخت 400 ميليارد تومان يارانه بليت به شهرداري ها

معاون امور شهرداري هاي كشور از اختصاص 400ميليارد تومان يارانه بليت به شهرداري هاي كشور به منظور تأمين افزايش هزينه هاي حوزه حمل و نقل عمومي در بخش اتوبوسراني خبر داد.
حميدرضا صارمي اظهار داشت: با توجه به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و نيز افزايش هزينه هاي سوخت دولت به منظور تأمين هزينه در سال جاري مبلغ 400 ميليارد تومان اعتبار براي بليت در نظر گرفته است.
معاون امور شهرداري هاي كشور در رابطه با زمان پرداخت اين اعتبار به شهرداري هاي كشور اظهار داشت: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته با پرداخت اعتبار از سوي دولت اين مبلغ به شهرداري هاي كشور داده مي شود.
صارمي در رابطه با سهم شهر از اين اعتبار گفت: يارانه بليت با توجه به ميزان سفرهايي كه در شهرها صورت مي گيرد و نيز جمعيت شهرها به دو بخش حمل و نقل دولتي و خصوصي اختصاص داده مي شود.
معاون امور شهرداري هاي كشور تأكيد كرد: با اختصاص اين مبلغ هزينه هاي افزايش بهاي سوخت در حوزه اتوبوسراني شهرداري ها جبران مي شود.
وي در رابطه با افزايش دو برابري هزينه هاي حمل و نقل عمومي در شهرداري مشهد به فارس گفت: با توجه به مصوبه ستاد تحول مقرر شد كه افزايش هزينه ها حمل و نقل عمومي در حدود 15درصد صورت گيرد و بيشتر اين مبلغ تخلف محسوب مي شود و قابل بررسي است.
معاون امور شهرداري هاي كشور همچنين از افزايش تعداد اتوبوس هاي ناوگان حمل و نقل عمومي كشور در سال جاري خبر داد و گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال تعداد 3 هزار اتوبوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور افزوده مي شود.
صارمي همچنين از افزايش تعداد 3 هزار ميني بوس به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور در سال جاري به منظور تقويت اين ناوگان در راستاي افزايش ظرفيت جابه جايي در كشور خبر داد.

 



از ديروز صورت گرفت
 آغاز به كار گشت هاي امنيت اخلاقي در تهران

در مراسمي كه صبح ديروز در محل پليس فاتب برگزار شد گشت هاي طرح امنيت اخلاقي كار خود را در تهران بزرگ آغاز كردند.
در اين مراسم كه با حضور سردار رادان جانشين فرماندهي نيروي انتظامي در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي برگزار شد، نيروهاي آموزش ديده براي اجراي اين طرح اجتماعي، حضور داشتند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور در حاشيه اين مراسم گفت: طرح امنيت اخلاقي تا رفع دغدغه مردم در تهران و ديگر استانهاي كشور ادامه خواهد داشت.
سرتيپ احمدرضا رادان افزود: اين طرح از 25خردادماه در تهران بزرگ، گيلان و مازندران به اجرا گذاشته خواهد شد.
وي ادامه داد: در اين طرح مراكز مشاوره اي درنظر گرفته شده است كه توسط معاونت اجتماعي ناجا ايجاد و به افراد مورد نظر مشاوره خواهد داد.
سردار رادان با اشاره به اينكه در اين طرح با افراد بدپوشش، مزاحمان نواميس و آلودگي صوتي برخورد خواهد شد، افزود: مصاديق آن به خوبي مشخص شده و همانطور كه در گذشته اعلام شد، در مورد بدپوششي با افرادي كه لباس هاي تنگ و چسبان بپوشند و افرادي كه از روسري هايي استفاده كنند كه مو از دو طرف آن مشخص باشد، برخورد مي كنيم.
وي اظهار داشت: اين طرح تا زمان رفع دغدغه كامل مردم ادامه خواهد داشت و در موضوع بدحجابي به دو صورت برخورد مي كنيم. مورد اول افراد مصرف كننده و مورد دوم افراد توليدكننده و توزيع كننده لباس هاي نامناسب اند و در اين خصوص تمام توليدي ها و توزيع كننده هاي غيرمجاز شناسايي شده و تا روز بيست و پنجم به آنها مهلت داده شده است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با برخورد پليس با اراذل و اوباش گفت: اين افراد هيچ خانه امني نخواهند داشت. بنابراين جز يك راه براي اراذل و اوباش باقي نمانده است و آن هم تغيير رفتار آنهاست، در غير اين صورت بايد منتظر برخورد سخت و قاطعانه پليس و دستگاه قضايي باشند.وي با اشاره به حادثه خميني شهر اصفهان گفت: در همان لحظه حادثه 5 نفر از اراذل و اوباش دستگير و دو نفر ديگر پس از رديابي، شناسايي و دستگير شدند و تا چند روز ديگر همدستان آنها دستگير خواهند شد و با برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با اين افراد اميدواريم درس عبرتي براي ديگران شود تا حتي فكر چنين كاري به ذهنشان خطور نكند.

 



آغاز به كار شوراي حل اختلاف در ميدان ميوه و تره بار تهران

شوراي حل اختلاف ميدان مركزي ميوه و تره بار طي مراسمي با سخنان معاون قضايي رئيس كل دادگستري از ديروز رسماً كار خود را آغاز كرد.
درياني معاون قضايي رئيس كل دادگستري و رئيس شوراي حل اختلاف استان تهران در اين مراسم راه اندازي شورا نويدبخش موفقيت اين بخش از فعاليت قوه قضائيه در ايجاد امنيت عمومي دانست و گفت: با توجه به اهميت ميدان مركزي ميوه و تره بار تهران به عنوان مركز مهم بازرگاني و گلوگاه تجاري كشور، حجم زياد تعداد افراد مرتبط با اين ميدان اعم از بنگاه داران و بار فروشان، اصناف و ميوه فروشان، و همچنين كشاورزان و توليدكنندگان ميوه، واسطه ها و رانندگان و باربران كه از اقليم هاي مختلف و از سراسر كشور در اين ميدان حضور مي يابند مدتها بود كه به ضرورت تشكيل شوراي حل اختلاف ويژه ميدان ميوه و تره بار پي برده بوديم.
درياني، اصلاح و سازش را امري ارزشمند و فضيلتي بزرگ خواند و در ادامه تاكيد كرد: شوراي حل اختلاف استان تهران در سال گذشته موفق به رسيدگي بيش از 740هزار پرونده شده است و از اين جهت حداقل از ورود قريب به 5/1 ميليون نفر به دادگاه ها جلوگيري كرده و بيش از 90 هزار پرونده را با صلح و سازش خاتمه داده است. وي تاكيد كرد: عملكرد شوراي حل اختلاف در مختومه كردن پرونده ها براساس صلح و سازش طرفين دعوا اسباب افزايش اعتماد عمومي به قوه قضائيه و نظام جمهوري اسلامي را فراهم مي آورد.
در اين مراسم «امرجي» به عنوان سرپرست شوراي حل اختلاف ويژه ميدان مركزي ميوه و تره بار تهران معرفي شد.

 



برخورد پرنده به ملخ هواپيما علت تأخير پرواز تهران-بجنورد

مدير روابط عمومي شركت هواپيمايي آسمان علت تاخير در پرواز ديروز تهران-بجنورد را برخورد يك پرنده به ملخ هواپيما عنوان كرد.
«سيداميرضا مصطفوي» افزود: براساس دستور العمل هاي پروازي در چنين شرايطي بايد هواپيما بر زمين نشسته و بعد از انجام بررسي هاي فني مجدداً پرواز كند.وي اضافه كرد: پرواز ديروز تهران-بجنورد هم بعداز بررسي هاي فني و تائيد آن از سوي كارشناسان بعد از سه ساعت انجام شد.
مصطفوي با بيان اينكه سرعت بالاي هواپيما شرايطي را ايجاد مي كند كه برخورد كوچكترين جسمي با آن ممكن است خطراتي براي پرواز در پي داشته باشد به ايرنا گفت: اين پيشامد براي هرهواپيمايي ممكن است اتفاق بيافتد ضمن اينكه هيچ كس در هيچ پروازي نمي تواند ايمني پرواز و جان مسافران را ناديده بگيرد.

 



به علت تعمير روكش آسفالت انجام مي گيرد
تردد نوبتي وسايل نقليه در جاده چالوس- كرج تا 11 تير

معاون عمليات پليس راه كشور از تردد نوبتي وسايل نقليه در جاده چالوس- كرج تا 11تيرماه خبر داد.
سرهنگ پرويز سياح البرزي در مورد وضعيت جاده هاي كشور با بيان اينكه تا 11تيرماه سال جاري تردد وسايل نقليه به علت تعمير روكش آسفالت در جاده چالوس- كرج به صورت نوبتي انجام مي گيرد گفت: از يكشنبه تا سه شنبه از ساعت 8 تا 17 و روزهاي چهارشنبه از ساعت 8 تا 13 تردد وسايل نقليه به صورت نوبتي در اين جاده انجام مي شود.
وي افزود: كيلومتر 17 جاده قائم شهر- فيروزكوه در استان مازندران نيز تا 31 خردادماه به علت عمليات احداث زيرگذر مسدود و در زمان انسداد تردد وسايل نقليه از كنارگذر احداثي صورت مي گيرد.
البرزي به مسدود بودن مسير رفت آزادراه تهران- پرديس اشاره كرد و گفت: اين محور تا 31خردادماه از شنبه تا چهارشنبه به استثناي روزهاي تعطيل به علت تعمير روكش آسفالت و تعمير روشنايي جاده، مسدود و جاده قديم تهران- پرديس- بومهن به عنوان مسير جايگزين درنظر گرفته شده است.
وي افزود: منطقه دشتگان در آزادراه رشت- قزوين از ساعت 8 تا 18يكشنبه تا سه شنبه و 8 تا 13روزهاي چهارشنبه مسدود است و تردد وسايل نقليه از مسير جايگزين جاده رستم آباد رودبار مقدور است.
معاون عمليات پليس راه كشور اظهار كرد: اين جاده تا هشتم تيرماه سال جاري به مدت سه هفته به علت تعمير و نصب تيرهاي پل تقاطع راه آهن با آزادراه مسدود است.

 



دستگيري 9 نفر در نزاع خياباني شهرري

سركلانتر نهم پليس پايتخت از دستگيري 9 نفر در درگيري و نزاع خياباني ري خبر داد.
سيدنعمت طباطبايي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران گفت: پنج شنبه شب گذشته 9 نفر كه در ميدان نماز شهرري به درگيري و نزاع خياباني پرداخته بودند، با تلاش ماموران نيروي انتظامي دستگير شدند.
سركلانتر شهرستان ري در تشريح اين حادثه عنوان كرد: در اين درگيري كه ساعت 9 شب صورت گرفته 9 نفر از افرادي كه تعدادي از آنها در گذشته نيز به علت شرارت و سرقت دستگير شده بودند با يكديگر درگير كه پس از رسيدن نيروهاي گشت نيروي انتظامي همه آنها متواري شدند.
وي در ادامه افزود: در نهايت با تلاش ماموران كلانتري 131 شهرري افراد حاضر در اين نزاع خياباني شناسايي و دستگير شدند.
سركلانتر شهرستان ري در پايان تصريح كرد: متهمان اين درگيري پس از طي مراحل مقدماتي و تشكيل پرونده براي پيگيري و رسيدگي به اتهامشان تحويل مرجع قضايي شدند.

 



يك مقام مسئول در شهرداري تهران خبر داد
پرداخت سرانه 100هزار تومان براي نگهداري هر معتاد در مركز شفق

معاون خدمات اجتماعي سازمان رفاه شهرداري از پرداخت سرانه 100هزار تومان به معتادان در مركز شفق خبر داد.
رضا جاگيري با بيان اينكه شهرداري وظايفي را كه در قبال جمع آوري معتادان بي خانمان و افراد لامكان برعهده دارد انجام داده است، گفت: بي انصافي است اگر اقدامات شهرداري در اين حوزه ناديده گرفته شود.
وي با اشاره به اينكه شهرداري وظيفه پشتيباني اوليه را در قبال جمع آوري افراد لامكان و معتاد برعهده دارد، عنوان كرد: اين پشتيباني شامل اقداماتي نظير تامين فضا، مواد غذايي و بعضا نيروي انساني مي شود.
جاگيري با بيان اينكه شهرداري مركزي براي نگهداري افراد بي خانمان و لامكان ندارد، اظهار كرد: در عين حال «مركز شفق» در يك همكاري مشترك با پليس براي نگهداري موقت اين افراد، راه اندازي شده است.
به گفته جاگيري، فضاي «مركز شفق» متعلق به پليس است، اما پشتيباني مالي، مجهز كردن اين مركز و آماده سازي تاسيسات زيربنايي آن برعهده شهرداري تهران بوده كه اين اقدام را با هزينه خود انجام داده است.
وي با بيان اينكه تامين هزينه هاي جاري «مركز شفق» نيز برعهده شهرداري تهران است، به ايسنا گفت: در حال حاضر به ازاي هر معتادي كه در اين مركز نگهداري مي شود، يكصد هزارتومان به موسسه اي كه در اين مركز فعاليت مي كند، از سوي شهرداري پرداخت مي شود.

 



هواي تهران در وضعيت اضطرار

رشيدي، مديرعامل شركت كنترل هواي تهران گفت: در حال حاضر شاخص آلاينده ذرات معلق حاكي از آن است كه هواي تهران در وضعيت اضطرار قرار دارد.
بنابر گزارش رسيده در حال حاضر شاخص آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون 208 است كه نشان مي دهد هواي تهران از نظر اين آلاينده در شرايط بسيار ناسالم قرار دارد.
گفته مي شود ميزان آلاينده ذرات معلق كمتر از 10ميكرون در ايستگاه هاي آزادي، ميدان فتح، امام خميني و بهمن بالاست.
همچنين ميزان ذرات معلق 5/2ميكرون در ايستگاه هاي پارك سلامت واقع در منطقه 17، فرمانداري شهرري و ايستگاه استانداري بالاست.
تعطيلي احتمالي تهران
معاون عمران استاندار تهران نيز در پي قرارگيري شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط اضطرار و قرارگيري شش منطقه تهران در شرايط خطرناك از تشكيل كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران و احتمال تعطيلي روزهاي آينده خبر داد.
يوسف رشيدي با اشاره به اين كه وضع فعلي نتيجه بي توجهي به هشدارهاي 2 سال قبل است، تصريح كرد: تير ماه دو سال قبل كه براي نخستين بار گرد و غبار به تهران آمد اعلام كرديم كه در سال هاي بعد اگر كاري صورت نگيرد گرد و غبار پايتخت با شدت بيشتري رخ مي دهد و هر سال موج گرد و غبار بيشتر مي شود كه اين امر را هم اكنون شاهديم.
وي با اشاره به اينكه كنترل گرد و غبار خيلي راحت تر از آلودگي هواي تهران است گفت: پارامترهاي مختلفي در آلودگي هواي تهران اعم از منابع ساكن و متحرك دخيلند كه براي رفع آلودگي بايد تمامي آنها را به حد مجاز و استاندارد كاهش داد. اين در حاليست كه گرد و غبار موجود در پايتخت داراي كانونهاي مشخصي است كه مي توان با مالچ پاشي يا درختكاري از بلند شدن گرد و خاك در آنها پيشگيري كرد و به نظر نمي رسد تكنولوژي و پيچيدگي خاصي در اين خصوص وجود داشته باشد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران به تأثيرات آلاينده ذرات معلق اشاره كرد و گفت: ورود اين آلاينده به ريه موجب كاهش جذب اكسيژن در مرحله اول و پس از آن افزايش غلظت خون و در نتيجه حملات قلبي و تنفسي مي شود.
وي با اشاره به اينكه متأسفانه امسال هيچ روز «پاكي» در پايتخت نداشتيم گفت: تعداد روزهاي «سالم» امسال 35 روز، «ناسالم» 74 روز و «بسيار ناسالم» سه روز بوده است كه اين آمار نشان مي دهد تعداد روزهاي «ناسالم» ما از روزهاي «پاك و سالم» در پايتخت فراتر رفته است.

 



جريمه 7 هزار خودروي داراي چراغ زنون غيراستاندارد

معاون هماهنگ كننده پليس راهور تهران از برخورد با هفت هزار و 700 دستگاه خودروي داراي چراغ زنون غيراستاندارد در سال گذشته خبر داد.
سرهنگ غلامرضا روشني تصريح كرد: با توجه به خطراتي كه چراغهاي زنون غيراستاندارد براي رانندگان ايجاد مي كنند از آذر 89 طرح برخورد با خودروهاي داراي اين چراغها انجام شده كه تا پايان سال گذشته هفت هزار خودرو در اين زمينه جريمه شده اند.
وي در مورد نحوه برخورد با اين خودروها گفت: پس از مشاهده تخلف، مدارك خودرو اخذ و پس از باز كردن اين چراغ و جايگزيني آن با لامپ استاندارد مدارك به صاحب خودرو مسترد مي شود.
معاون هماهنگ كننده پليس راهور تهران در ادامه به مهر گفت:چراغهاي زنون داراي دو نوع استاندارد و غيراستاندارد هستند كه نوع استاندارد آن توسط كارخانه هاي معتبر روي خودروها نصب و انواع غيراستاندارد آن به صورت دستي توسط مالكان روي خودروها نصب مي شود.
به گفته وي، پليس صرفاً با دارندگان نوع غيراستاندارد اين چراغها برخورد مي كند.

 



آتش سوزي در كارگاه توليد مكمل سوخت در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي در يك كارگاه توليد مكمل سوخت بنزين خودرو در قائم شهر خساراتي به بار آورد.
اين حادثه كه ساعت 10 صبح يكشنبه در حاشيه كمربندي غربي واقع در منطقه اسكندركلاي قائم شهر رخ داد، كارگاه توليد مكمل سوخت بنزين خودروها كه با مواد شيميايي و قابل اشتعال تهيه مي شود در زمان اوج كار و توليد، دچار انفجار شد و ساختمان و تجهيزات اين كارگاه و يك باب مغازه توليد و عرضه فنس هاي توري سيمي در آتش سوخت.
اين آتش سوزي خوشبختانه تلفات جاني نداشت و با حضور نه چندان به موقع ماموران سازمان آتش نشاني به دليل ايجاد ترافيك سنگين خودروها، حريق مهار شد و از سرايت آتش به مغازه ها و منازل اطراف جلوگيري به عمل آمد.

 



ايجاد پياده راه از خيابان داور تا تقاطع 15 خرداد تهران

سرويس اجتماعي-
شهرداري تصميم دارد ابتداي خيابان داور تا تقاطع پانزده خرداد و ميدان ارك را تبديل به پياده راه كند.
پيمانكار اين طرح در گفتگو با خبرنگار كيهان گفت: كار در خيابان داور از 15 فروردين شروع شده و قرار است تا پايان شهريور به اتمام برسد كه اين موضوع با توجه به كندي كار بعيد به نظر مي رسد.
رضا صحرايي افزود: احتمالا كار تا پايان سال ادامه يابد و بعد از اتمام كار خيابان داور تا تقاطع پانزده خرداد به پياده راه تبديل شده و عبور و مرور خودروها در اين مسير ممنوع خواهد شد.
مردم در گفتگو با خبرنگار كيهان گفتند: شهرداري تصميم داشته براي تسهيل رفت وآمد در اين خيابان تراموا راه اندازي كند كه به علت مخالفت ميراث فرهنگي اين كار لغو شد.
پيمانكار طرح ايجاد پياده راه در خيابان داور نيز گفت: رفت و آمد خودروها در اين مسير براي آثار باستاني خطرناك بوده و در نتيجه شهرداري موضوع پياده راه كردن اين مسير را پيگيري مي كند.

 



در جريان درگيري با سارقان مسلح 3 مامور در دلگان به شهادت رسيدند

در درگيري ماموران انتظامي دلگان با سارقان يك طلافروشي، فرمانده انتظامي و تعدادي از ماموران شهيد شدند.
فرماندار دلگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين حادثه صبح دوشنبه اتفاق افتاد و طي آن سه نفر به شهادت رسيدند.
رضا مشكي گفت: يكي از شهدا سرهنگ عليرضا همايي فصيح است و نفر ديگر از افراد بسيجي محلي و ديگري از پرسنل سپاه است.
وي افزود: باند سارقان مسلح 6 نفر بودند كه چهار نفر آنها به هلاكت رسيدند و سرقت نيز ناموفق بوده است.
فرماندار دلگان اظهار داشت: اين درگيري در شهر گلمورتي مركز شهرستان دلگان به وقوع پيوست. هنوز مسئولان امنيتي وانتظامي استان در اين مورد اظهار نظري نكرده اند.

 



تندباد با سرعت 100كيلومتر خراسان شمالي را درنورديد

تندباد شديدي عصر يكشنبه خراسان شمالي را درنورديد كه اداره كل هواشناسي سرعت لحظه اي آن را 100 كيلومتر در ساعت عنوان كرد.
حسن كشميري كارشناس اداره كل هواشناسي خراسان شمالي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: اين تندباد كه از جنوب غربي به شمال شرقي در حركت بود حدود نيم ساعت ادامه داشت و بيشترين سرعت آن مربوط به بجنورد مركز استان گزارش شد.
تندباد از ساعت 17 و 30 دقيقه تا حوالي 18 ادامه داشت و موجب بروز مشكلاتي در زندگي عادي مردم و آمد و شد وسايط نقليه در محورهاي شهري شد.
سازمان آتش نشاني بجنورد گزارش كرد: وزش تندباد موجب شكسته شدن درختان در برخي از مناطق شهر شده و با بروز اشكال در شبكه، برق برخي نقاط شهر براي مدتي قطع شد كه با حضور امدادگران و ماموران برق مشكل برطرف شد.
سرهنگ صمد اسفندياري فرمانده پليس راه خراسان شمالي نيز گفت: تندباد كه زمان آن چندان طولاني نبود مشكل خاصي در تردد خودروهاي عبوري در محورهاي اصلي و فرعي استان ايجاد نكرد.

 



2 هوو، مرد راننده را راهي بيمارستان كردند

برخورد 2 دستگاه تريلر هوو در ميدان هزار سنگر آمل يك راننده را راهي بيمارستان كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل روز يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: علت تصادف اين 2 تريلر هوو زرد و قرمز رنگ خواب آلودگي راننده هوو زردرنگ اعلام شده است.
شيرزاد محمدزاده با اشاره به اينكه هوو زردرنگ سيمان حمل مي كرد، افزود: ساعت 4و2 دقيقه بامداد تريلر حامل سيمان با تريلر قرمزرنگ حامل الوار پارك شده در منتهي عليه ميدان، برخورد كرده و در اثر اين تصادف راننده هوو زردرنگ داخل كابين بين آهن پاره ها محبوس شد.
محمدزاده با بيان اينكه نيروهاي عمليات امداد و اطفاي حريق سازمان در زمان كمتر از سه دقيقه در محل حادثه حاضر شدند، اظهار داشت: سه نفر از نيروهاي امداد و نجات حاضر در اين عمليات با استفاده از قيچي هيدروليك راننده را از ميان آهن پاره ها آزاد و براي انتقال به مركز درمان تحويل نيروهاي اورژانس 115 دادند.
وي با اشاره به اينكه هووي زردرنگ به شدت در اين تصادف خسارت ديد، اضافه كرد: اين تصادف فوتي نداشت.

 



به علت غلظت گرد و غبار پروازهاي فرودگاه سنندج براي دومين روز لغو شد

سنندج- خبرنگاركيهان:
براي دومين روز متوالي و به علت غلظت گرد و غبار پروازهاي فرودگاه سنندج دوشنبه لغو شد.
مدير فرودگاه سنندج از لغو پروازهاي فرودگاه سنندج به دليل وجود گرد و غبار و ناسالم بودن هواي كردستان خبر داد.
«سهراب كلوندي» در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: با ورود موج جديد گرد و غبار و تراكم ريزگردها و ذرات معلق، هواي كردستان تحت تاثير قرار گرفته و ادامه اين وضعيت موجب لغو پروازهاي فرودگاه سنندج شد.
كلوندي اظهار داشت: روز گذشته ميزان ديد در سنندج به 3000 متر رسيد و به همين دليل خلبان هواپيما مجبور شد از فرود در فرودگاه سنندج خودداري كند و به تهران بازگردد. يكشنبه نيز آلودگي هوا و كاهش ميزان ديد در كردستان موجب لغو پروازها در فرودگاه اين شهر شد.
اداره كل حفاظت محيط زيست كردستان نيز طي اطلاعيه اي به دليل افزايش آلودگي و گرد و غبار، هواي استان را بسيار ناسالم اعلام كرد.
اين اداره كل در اطلاعيه خود وضعيت هواي استان را از نظر شاخص هاي كيفيت هوا بسيار ناسالم اعلام و تاكيد كرد به علت افزايش گرد و غبار و ناسالم بودن هوا، مردم در معرض مخاطرات بهداشتي آلاينده هاي هوا قرار دارند.

 



انتصاب در جهاد دانشگاهي

طي حكمي از سوي محمدحسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي سيدحبيب الله ميرغفوري و دكتر غلام عباس اسدپور به ترتيب به سمت سرپرست واحدهاي جهاد دانشگاهي در استان يزد و هرمزگان منصوب شدند.
همچنين طي احكامي جداگانه محمد سلگي براي مدت سه سال و عباس صفدري براي مدت دو سال به عنوان رؤساي سازمان انتشارات و واحد سيستان وبلوچستان جهاد دانشگاهي منصوب شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14