(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 خرداد 1390- شماره 19951

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تحليل جريانات سياسي از «الماس فريب»
چالش حقوقي دولت و مجلس در پي معرفي وزير ورزش و جوانان
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء:
تا پنج سال آينده كار بسيار بزرگي در رفع محروميت زدايي در كشور انجام خواهد شد
طرح نظارت بر نمايندگان در اوايل هفته آينده نهايي مي شود (خارج از دستور)
استقبال ايران از تشكيل كابينه جديد لبنان
رئيس بهداري بازداشتگاه اوين: هدي صابر اعتصاب غذا نداشت و در اثر سكته قلبي وسيع درگذشت
نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس: وزارت دادگستري مامور بررسي بيشتر تعيين نرخ ديه شد
تمام هزينه هاي شورا از نهاد رياست جمهوري تامين مي شود
هويت هكر ادعايي بي بي سي و صداي آمريكا افشا شد
امضاي موافقت نامه امنيتي ايران با عمان و قطر
حضور 15 هزار دانش آموز در مراسم اعتكاف امسال



تحليل جريانات سياسي از «الماس فريب»

از وقتي با اين «آرمليا» ميانه مان شكر آب شد، ديگر دل و دماغ اداره خبرگزاري را نداشتم، به خصوص كه اين «كارمليا» هم صد بار گيج مي زند تا بخواهد يك خبر را رد كند. الغرض ديروز پيامك دادم به آرمليا كه برگردد. قول دادم بيمه و اين جور چيزها را هم برايش درست كنم. در معرفتم همين بس كه تا به حال هزار بار اين قول را داده ام به آرمليا! مثل ترك سيگار كه كار راحتي است. جخت بلا بارها اين كار را كرده ام! بگذريم؛ الان در خبرگزاري يك تفكيك كار انجام دادم. مسائل اقتصادي و ريزگردها و پاشيدن مانچ و دود و دم و حوادث و اين جور چيزها حوزه كاري كارمليا است و مسائل ديگر حيطه فعاليت آرمليا خدا را چه ديدي؟ شايد در راستاي كوچك سازي، آرمليا را ادغام كردم در كارمليا، يا بالعكس! حالا تا آن روز اين شما و اين هم تحليل جريانات سياسي از «الماس فريب».
جريان اتاق بيضي/ اگر مي دانستيم همچين گندي قرار است بالا بياوريم، بن لادن را مي خوابانديم در آب نمك، بعد از اين خيطي، سوتش مي كرديم در دريا تا هواي افكار عمومي دنيا عوض شود! چند روز زود فرستاديمش دهان كوسه! قابل توجه جن هايي كه در اتاق بيضي مشورت غلط به اوباما مي دهند!! حالا بعد از شنيدن نام «محمدرضا» به جاي آنكه ياد آن پهلوي گور به گوري بيافتيم، بايد ياد بچه هاي وزارت بيافتيم!
جريان انحرافي/ پشت صحنه اين موفقيت هم مثل موفقيت ملل منطقه در بحث «بيداري بشري» (!) آمريكا است. اصولاً هر جا جبهه دوست به موفقيتي مي رسد، از نظر ما يا كار اجنه است يا كار آمريكا. پر واضح است كه در اين تقسيم بندي «شيطان بزرگ» را نوعي جن بو داده فرض كرده ايم. حالا اينكه چرا ما معمولاً پيروزي دوست را به نقشه دشمن نسبت مي دهيم، اين به خاطر ارتباط ما با عوالم بالا- خيلي بالا!- است. آدم وقتي از بالا به اين قضيه نگاه مي كند، قبل از هر چيز برق الماس اين تاجر چشمش را مي گيرد! ما حاضريم سود حاصل از فروش اين الماس را خرج مصارف انتخابات مجلس كنيم، در ازاي آن يك حالي به مدحي بدهيم. به هر حال ما لابد همين كارها رامي كنيم كه به ما مي گويند «جريان انحرافي». در آخر سخني هم با كورش... كورش! بلندشو كه گند زديم به الك!
جريان فتنه 88/ از يك طرف عوامل موساد و سيا بايد بچه هاي وزارت را عفو كنند و از طرف ديگر محمدرضا مدحي بايد به خاطر اين نامردي، از نوري زاده و اينا(!) معذرت خواهي كند. اين 2 مسئله شرط ما براي بازگشت به نظام است!
جريان خواص بي بصيرت/ اين مستند كمي كند پيش مي رفت و ساعت پخش آن هم مناسب نبود. در دكوپاژ و نور، و در مقايسه با سريال «مختار» يا «نيايش» شاهد افت كيفي صحنه ها بوديم، هر چند كه اگر فلاني در مناظره، آن حرفها را نمي زد، محمدرضا مدحي بهتر مي توانست كارش را انجام دهد.
جريان آقازاده ها/ ما موقع پخش اين مستند رفته بوديم «خريد»، اما متاسفانه بخشي از خريدمان ماند براي اغتشاشات بعدي! آنچه مسلم است مظلوميت عليرضا نوري زاده در اين مستند، ما را ياد مظلوميت «مردان آنجلس» مي اندازد!
جريان ضد انقلاب/ اولندش؛ محمدرضا مدحي هنوز هم همان فرد مورد اعتماد ماست كه حلقه اصلي تشكيل «دولت در تبعيد» بود. ما و مدحي 2 روح بوديم در يك چيز! دومندش؛ اين مستند نبود، اعتراف گيري بود! سومندش؛ به مدحي جمهوري اسلامي آمپولي تزريق كرده كه مواضع آدم را ظرف 3 سوت تغيير مي دهد. چهارمندش؛ ما فقط چند بار به صورت تصادفي مدحي را در خيابان ديده بوديم. پنجمندش؛ مدحي؟ محمدرضا؟... كي هست؟!
آقاي چيز

 



چالش حقوقي دولت و مجلس در پي معرفي وزير ورزش و جوانان

احمدي نژاد در نامه اي گلايه آميز به رئيس مجلس، ضمن بيان ايراداتي به مصوبه نمايندگان، وزير پيشنهادي ورزش و جوانان را معرفي كرد.
قرائت نامه گلايه آميز رئيس جمهور در صحن علني صبح سه شنبه كه در ضمن آن، سيد حميد سجادي به عنوان وزير پيشنهادي ورزش و جوانان معرفي شد، واكنش ها و تذكرات فراوان بهارستان نشينان را به دنبال داشت.
در اين نامه كه توسط اميدوار رضايي قرائت شد، احمدي نژاد 5 ايراد را به مصوبه مجلس درخصوص تشكيل وزارت ورزش وارد كرده و از اقدامات رئيس مجلس در جهت رفع اين مشكلات ابراز نارضايتي كرد.
متن كامل نامه احمدي نژاد به رئيس مجلس به شرح ذيل است:
«در طرح مصوب مجلس شوراي اسلامي براي تاسيس وزارت جديد ورزش و جوانان موارد ابهام متعددي وجود دارد كه به برخي از آنها اشاره مي شود.
1-در قانون برنامه پنجم توسعه كه تاريخ لازم الاجرا شدن آن بعد از مصوبه مورد بحث است تعداد وزارتخانه هاي موجود 21 وزارتخانه تعيين شده است. در حالي كه با احتساب وزارت جديد وزارتخانه هاي موجود 22 وزارتخانه خواهد بود. با توجه به اين كه در قانون موخر اين تعداد (21 وزارتخانه) مقرر شده است تشكيل وزارتخانه جديد و اجراي مصوبه مورد بحث و مقدم با ابهام مواجه مي شود.
2-در متن مصوبه مذكور آمده است از تاريخ تصويب، سازمان هاي تربيت بدني و ملي جوانان ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبديل مي شود. تاريخ تصويب مصوبه
12/10 /89 است. در حالي كه تاريخ اعلام نظر شوراي نگهبان 29/10/89 و تاريخ ارسال آن ا ز سوي رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي به دولت 30/10/89 است. بنابراين با فرض ابلاغ مصوبه در همان روز رسيدن به دولت اگر منظور تشكيل وزارت جديد به عنوان حكم وضعي يا به صورت شرط نتيجه باشد معني آن اين است كه قانون گذار در تاريخ
30/10/89 اعلام نموده است دو واحد سازماني بزرگ و مستقل 18 روز قبل منحل شده و وزارتخانه جديد شكل گرفته است. بديهي است تصميمات و اقدامات آنان كه مربوط به امر عمومي است در طي اين مدت نيز نمي تواند بلاتكليف باشد. به علاوه اجراي مصوبه قبل از طي مراحل و ابلاغ در چنين موردي فاقد وجاهت است و پس از ابلاغ نيز اجرا در تاريخ مقدم فاقد معنا و محال مي باشد و اگر منظور تكليف و ادغام دو واحد سازماني و تشكيل وزارت ورزش و جوانان باشد ظاهر اين است كه اين تكليف 18 روز قبل از اين كه به دولت اعلام شود بوجود آمده است كه مشابه ايرادات فوق در اين خصوص نيز وجود خواهد داشت.
3-محل تامين بار مالي اجراي مصوبه صرفه جويي در هزينه هاي وزارت ورزش و جوانان قيد شده است در حالي كه اولا رديفي تحت عنوان صرفه جويي در قانون بودجه سال 1389وجود نداشته و رديف هاي موجود در قانون بودجه مذكور نيز هركدام محل مصرف قانوني خود را داشته اند كه تابع قوانين لازم الرعايه ديگر مي باشد و مصوبه جديد اختيار هزينه نكردن در موارد تكليفي مذكور را نداده است و ناسخ قوانين قبلي و يا حاكم بر آن قوانين نيز نمي توانسته تلقي شود. بنابراين ابتدا بايد تكاليف قانوني مربوط به هر رديف اجرا مي شد و در صورتي كه مبلغي باقي مي ماند قابل هزينه كردن براي ايجاد وزارت جديد بود. لذا اجراي مصوبه از تاريخ تصويب آن محال بوده است و ثانيا چگونه ممكن است كه هزينه تاسيس يك وزارتخانه از محل صرفه جويي در هزينه هاي همان وزارتخانه تامين شود كه خود در شرف تاسيس و فاقد رديف اعتباري در قانون بودجه 1389 است.
4- معلوم نيست مسئوليت ادغام متوجه كدام مرجع يا مقامي است. آيا دولت، مجلس، روساي سازمان هاي مربوطه يا مرجع ديگري مسئول است.
5- در قسمت دوم مصوبه آمده است اقدامات قانوني براي انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آن به عمل مي آيد. توضيح اين كه از يك طرف ايجاد وزارت ورزش و جوانان مقرر گرديده و از طرف ديگر اصلاح مقررات مربوط به آن موكول به اقدامات قانوني آتي شده است. به علاوه مصوبه به نحوي است كه روشن نيست مخاطب انجام اقدام قانوني چه مرجعي است. دولت، مجلس شوراي اسلامي يا مرجع ديگري. اگر منظور انجام اقدامات قانوني توسط دولت است براساس نظر شوراي محترم نگهبان تكليف دولت به تقديم لايحه مغاير اصل 74 قانون اساسي است؛ لذا اگر اقدام قانوني منحصر به تكليف ارايه لايحه باشد با همان ايراد اصل 74 قانون اساسي مواجه خواهد بود.
در نظام جمهوري اسلامي ملت سرافراز از خادمان خود در هر سنگر انتظار اتخاذ تصميمات و اقداماتي دارند كه نه تنها براي كشور و مردم مشكلي ايجاد نكند بلكه نتيجه آن ارايه خدماتي باشد كه كشور را به قله هاي سرافرازي رهنمون ساخته و طعم شيرين خدمت صادقانه را همراه با آسايش، آرامش و تسهيل در امور به ملت بچشاند.
صحنه ورزش مربوط به كشور و متعلق به آحاد ملت قهرمان است. شكرانه سلامت و موفقيت جوانان اين سرزمين دلاورخيز در عرصه هاي داخلي و بين المللي اقتضاي تصميماتي را دارد كه بدون ايجاد اشكال و وقفه موجب نشاط عمومي گردد.
به صراحت اعلام مي كنم كه ابهامات و اشكالات مصوبه ياد شده علاوه بر اختلال در امر ورزش و بروز كشمكش در اين عرصه به حاصل زحمات و فداكاري هاي جامعه پاك، شريف و عزت آفرين ورزش و جوانان قهرمان اعم از زن و مرد صدمه خواهد زد.
درخواست اينجانب از ابتدا رفع اشكالات و ابهامات بود كه متاسفانه اقدامي صورت نپذيرفت و از روزي كه جنابعالي از تريبون رسمي دستور رسيدگي قضايي را صادر كرديد اقدامات قضايي و غير آن آغاز شد و به ايجاد تضييقات در ارايه خدمات دو سازمان مهم تربيت بدني و امور جوانان منجر گرديد كه موجبات اخلال در امور را فراهم آورده است.
از باب ضرورت و با عنايت به موارد ياد شده شايسته بود ابهامات و اشكالات رفع مي گرديد تا زمينه اجراي صحيح مصوبه فراهم مي شد. مطمئن هستم چنانچه اين مشكلات و ابهامات از طرف مديريت مجلس به اطلاع نمايندگان محترم مجلس مي رسيد به گونه ديگري اقدام و نسبت به اصلاح مصوبه اقدام مي كردند.
اكنون با ملاحظه محدوديت ها و تضييقات پديده آمده احتمال ورود صدمات بيشتر به بخش ورزش و امور جوانان ظاهرا راهي جز معرفي وزير وجود ندارد. از اين رو علي رغم وجود مشكلات و ابهامات از جمله موارد پيش گفته به استناد اصل 133 قانون اساسي جناب آقاي سيدحميد سجادي هزاوه كه از چهره هاي آشناي ورزشي كشور هستند را به عنوان وزير جهت طي مراحل قانوني معرفي مي نمايد.
واكنش نمايندگان به نامه غيرمتعارف رئيس جمهور
نامه غيرمتعارف رئيس جمهور به مجلس براي معرفي وزير ورزش تذكرات مكرر اهالي خانه ملت را در پي داشت. در اين ميان احمد توكلي در تذكري در خصوص نامه معرفي وزير ورزش و جوانان توسط رئيس جمهور اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد در اقدامي غيرمتعارف ايراداتي به مجلس مطرح كرد، در حالي كه همه اينها راهكار قانوني دارد.
وي ابراز داشت: آقاي رئيس جمهور مي توانست ابهامات را طبق قانون اساسي مطرح و از مجلس استفساريه بخواهند و وزير را سر موقع نيز معرفي نمايند.
توكلي همچنين از رئيس مجلس خواست كه از حيثيت مجلس دفاع كند و افزود: البته دعواي جديدي درست نكنيد اما از اين مسئله دفاع نماييد، شوراي نگهبان و مجلس، قانوني را تصويب مي كند و نزد مقام معظم رهبري نيز بحث مي شود لذا طرح چنين مسائلي درست نيست.
لاريجاني نيز در پاسخ به وي تذكر وي را ناصحانه توصيف كرد و گفت: دليلي براي ادامه اين روند وجود ندارد و ابهامات را بايد پاسخ داد؛ مجلس و شوراي نگهبان وقتي موضوعي را تصويب كردند كسي نبايد براي اجرا بهانه گيري كند.
لاريجاني اضافه كرد: معرفي وزير يك جمله است و نيازي به اين كارها ندارد.
حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب هم در اخطاري با استناد به اصول 58 و 71 قانون اساسي گفت: عده اي در حال ضربه زدن به امور مملكت هستند و آنها مي خواهند به كل نظام و قانون اساسي ضربه بزنند.
وي با بيان اينكه قانون اساسي در اصل 71 حق وضع قوانين را به مجلس داده است، افزود: زماني كه چيزي قانون شد مجري بايد آن را اجرا كند.
اين نماينده مجلس در ادامه خواستار عودت دادن نامه به دولت شده و تأكيد كرد: خواهش بنده اين است كه در قالب قانون اساسي، نامه رئيس جمهور به دولت عودت داده شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در پاسخ به اين تذكر با بيان اينكه مسئله را تا اين حد حاد نكنيد، گفت: بنده اين شيوه نامه نگاري ها را درست نمي دانم اما رئيس جمهور استدلال هايي كرده و وزير مربوطه را معرفي كرده است.
در ادامه اين جلسه سيدعماد حسيني نماينده قروه در مجلس نيز به بيان تذكري آيين نامه اي پرداخت و اظهار داشت: شيوه رئيس جمهور در معرفي وزير، جديد است.
وي افزود: اگر در ادغامها مشكل پيدا كنيم آن زمان در معرفي وزرا هم مشكل پيدا مي كنيم.
اين نماينده مجلس در بخشي از سخنانش نيز به جايگاه مجلس و خدشه وارد شدن با اين شيوه نامه نگاري ها براي معرفي وزير به قوه مقننه كشورمان اشاره كرد و خواستار رسيدگي به اين مسئله از سوي هيئت رئيسه مجلس شد.
در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر جهانگيرزاده گفت: مجلس جايگاهش را از اين نامه نگاري ها نگرفته كه با اين نامه نگاري ها پايين بيايد.
حدادعادل اما در اين ميان در پاسخ به تذكر يكي از نمايندگان عنوان كرد: مگر چقدر از ديدار با مقام معظم رهبري گذشته است؟ ايشان به ما توصيه كرده اند كه همكاري داشته باشيد، لذا نبايد به خاطر برخي از سوء تفاهم ها و نامه ها، فضاي كشور را ملتهب كنيم؛ حال كه وزير ورزش معرفي شده بايد موضوع را در مجراي درست آن قرار دهيم و براي رسانه هاي خارجي خوراك درست نكنيم.
كاظم جلالي البته با ارائه اخطار قانون اساسي مستند به اصول 96 و 123قانون اساسي اظهار داشت: ما نيز مي دانيم كه با تشنج مسائل حل نمي شود بايد تلاش كنيم كه در كشور آرامش وجود داشته باشد اما نكته اي كه برخي افراد همچون آقاي حداد بايد براي آن ما را راهنمايي كنند اين است كه اين تشنج از كجا ايجاد مي شود آيا امروز شروع كننده، مجلس است؟
تصويب چند فوريت
در جلسه علني ديروز
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين در جلسه علني صبح سه شنبه، مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي طرح استفساريه جزء يك بند (ب) ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 الحاقي ماده 76 قانون اصلاح مواد 72 و 77 و تبصره ماده 76 قانون تامين اجتماعي مصوبه 1354 و الحاق 2 تبصره به ماده 76 مصوبه 1371 مصوبه 31 بهمن ماه 1379، با 142 راي موافق با يك فوريت طرح مذكور موافقت كردند.
اين طرح به امضاي 131 نفر از نمايندگان مجلس رسيده كه داراي يك مقدمه توجيهي و موضوع استفساريه و پاسخ آن است.
در صورت تصويب نهايي اين طرح، سابقه پرداخت حق بيمه در كارهاي سخت و زيان آور به هر ميزان قبل و يا بعد از اشتغال در مشاغل عادي به ازاي هر سال سابقه، يك و نيم سال محاسبه خواهد شد.
مجلسي ها همچنين با يك فوريت طرح استفساريه تبصره3 ماده 71 و ماده 117 قانون مديريت خدمات كشوري هم موافقت كردند.
ديروز به علاوه، دو فوريت لايحه عضويت ايران در شوراي حمل و نقل ريلي كشورهاي مستقل مشترك المنافع نيز مورد پذيرش نمايندگان قرار گرفت.
لايحه اساسنامه شركت بيمه اتكايي اكو هم روز گذشته با 133 راي به تصويب وكلاي ملت رسيد.
در جلسه علني صبح سه شنبه-مجلس سؤال الياس نادران از وزير علوم هم در خصوص سخنان محمدرضا رحيمي معاون رياست جمهوري در جمع فرهنگيان مبني بر اين كه عده اي با پرداخت پول مدرك دانشگاهي گرفته اند مطرح شد و نادران از وزير پرسيد چه افرادي با پرداخت وجه به خصوص از دانشگاه بلفورد مدرك دانشگاهي اخذ كرده اند؟ كه پس از توضيحات كامران دانشجو نادران اعلام كرد كه از پاسخ وي قانع شده است.

 



فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء:
تا پنج سال آينده كار بسيار بزرگي در رفع محروميت زدايي در كشور انجام خواهد شد

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، با بيان اين كه در حال حاضر بيش از 10 هزار پروژه محروميت زدايي در حال انجام است، گفت: تا پنج سال آينده كار بسيار بزرگي در رفع محروميت زدايي در كشور انجام خواهيم داد.
سردار قاسمي در حاشيه همايش سراسري زكات در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء در رفع محروميت زدايي، افزود: قرارگاه خاتم متعلق به سپاه پاسداران است كه در چند سال گذشته برنامه هايي را براي رفع محروميت زدايي تعريف و جزء ماموريت هايش تلقي كرده است.
وي يادآور شد: به همين منظور قرارگاهي به نام قرارگاه محروميت زدايي كوثر سازماندهي شده كه در سطح كشور و بويژه در مناطق مرزي استان هاي محروم پروژه هاي متعددي را در چند سال گذشته شروع كرده است.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 10 هزار پروژه محروميت زدايي همچون ساخت مراكز درمانگاهي، آسفالت جاده روستاها، آبرساني، برق رساني توسط قرارگاه محروميت زدايي كوثر در حال انجام است.
قاسمي همچنين با اشاره به برنامه هاي سال جاري قرارگاه خاتم در بخش محروميت زدايي، تصريح كرد: امسال نيز با شناسايي هايي كه توسط بسيج و سپاه استان ها در سراسر كشور صورت گرفته پروژه هايي را تعريف كرديم كه نزديك به پنج هزار پروژه محروميت زدايي است كه اميدواريم تا آخر سال بخش عمده اي از آنها تقديم مردم شود.
قاسمي همچنين با بيان اين كه يكي از اقدامات پايدار براي رفع محروميت زدايي ايجاد اشتغال در مناطق محروم است، گفت: اين موضوع در برخي استان ها جزء برنامه هاي كاري قرارگاه سازندگي خاتم الانبياست.

 



طرح نظارت بر نمايندگان در اوايل هفته آينده نهايي مي شود (خارج از دستور)

عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: اوايل هفته آينده طرح نظارت بر نمايندگان در كميسيون نهايي خواهد شد و براي تصويب به صحن علني مجلس ارجاع داده مي شود.
حسن نوروزي نماينده مردم رباط كريم در مجلس با اشاره به اتمام بررسي طرح نظارت بر نمايندگان در كميسيون شوراها گفت: اين طرح اوايل هفته آينده با بررسي نهايي در كميسيون براي تصويب به صحن علني مجلس شوراي اسلامي فرستاده خواهد شد.
عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شايعات منتشر شده در خصوص عدم لحاظ طرح نظارت بر نمايندگان در انتخابات مجلس نهم اذعان داشت: اخبار منتشر شده در اين خصوص كذب محض مي باشد و به طور قطع اين طرح به انتخابات مجلس نهم خواهد رسيد.
نوروزي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: با عملي شدن طرح نظارت بر نمايندگان شخصيت هاي كارآمد، شايسته و موفقي وارد مجلس خواهند شد.
نيره اخوان بيطرف هم روز گذشته، در نطق ميان دستور خود در صحن مجلس، با اشاره به بخشي از بيانات مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان گفت: همان طور كه رهبر معظم انقلاب از عدم تصويب طرح نظارت به نمايندگان گله كردند و فرمودند كه تقواي اجتماعي حكم مي كند اين خودنظارتي اعمال شود، كميسيون مشترك بايد هر چه زودتر بررسي پيشنهادات را به پايان رسانده و هيات رئيسه مجلس نيز اين طرح را در دستور كار قرار دهند.
طرح تعويق ادغام ها در انتظار رايزني لاريجاني و احمدي نژاد
يك عضو هيئت رئيسه مجلس گفت بررسي طرح نمايندگان براي تعويق ادغام وزارتخانه ها تا اعلام نتيجه رايزني لاريجاني و احمدي نژاد مسكوت خواهد ماند.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا گفت: به دليل برخي ملاحظات سياسي طرح دوفوريتي كه به امضاي 200 نفر از نمايندگان جهت تعويق ادغام وزارتخانه ها در دولت دهم رسيده بود فعلا مسكوت گذاشته شده است.
نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه بررسي هاي كميسيون اجتماعي پيرامون ايرادات شوراي نگهبان درباره تشكيل وزارت امور زيربنايي در صحن علني مجلس بررسي مي شود، اظهار داشت: بررسي طرح دوفوريتي نمايندگان براي تعليق ادغام وزارتخانه ها تابع نتايج جلسه مشترك رئيس مجلس و رئيس جمهور است.
وي با اشاره به اينكه سفر رئيس جمهور به قزاقستان اين جلسه را به تعويق انداخته در گفت وگو با مهر تصريح كرد: اين جلسه تا اعلام نتيجه جلسه مشترك سران دو قوه مسكوت خواهد بود.

 



استقبال ايران از تشكيل كابينه جديد لبنان

در پي تشكيل كابينه جديد لبنان، وزير امور خارجه كشورمان تشكيل كابينه به رياست نجيب ميقاتي را به مردم لبنان تبريك گفت.
علي اكبر صالحي اين اقدام را موفقيت و پيروزي ارزشمندي براي ملت و كشور دوست و برادر لبنان دانست و آن را گام مهمي در جهت تثبيت آرامش و امنيت داخلي و منطقه اي و همچنين اقتدار ملي اين كشور در قبال تجاوزات رژيم صهيونيستي ارزيابي كرد.
وي آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران را براي تقويت و تحكيم همه جانبه مناسبات فيمابين و اجرايي شدن موافقت نامه هاي منعقده اخير بين دو كشور اعلام كرد.
محمدرضا رحيمي نيز به طور رسمي تشكيل دولت لبنان را تبريك گفت.

 



رئيس بهداري بازداشتگاه اوين: هدي صابر اعتصاب غذا نداشت و در اثر سكته قلبي وسيع درگذشت

رئيس بهداري بازداشتگاه اوين و پزشك معالج هدي صابر تاكيد كردند كه مرحوم صابر اعتصاب غذا نداشت و علت مرگ وي سكته قلبي وسيع بوده است.
رئيس بهداري بازداشتگاه اوين در خصوص مرگ هدي صابر يكي از فعالان موسوم به ملي مذهبي به ايرنا گفت: وي سال گذشته كه در زندان بود، در چند مورد به علت بيماري هاي معمولي مثل سرماخوردگي، ضعف و بي حالي و سرگيجه به بهداري بازداشتگاه مراجعه كرد و در يكي از موارد به دستور پزشك معالج از او نوار قلبي نيز گرفته شد گرچه مورد خاصي مشاهده نشد.
وي افزود : روز جمعه بيستم خرداد ماه امسال، هدي صابر ساعت پنج و 15 دقيقه صبح به بهداري بازداشتگاه مراجعه كرد كه معاينات اوليه توسط پزشك بهداري انجام و نوار قلب از وي گرفته شد.
رئيس بهداري بازداشتگاه اوين ادامه داد : در معاينه اوليه مشخص گرديد كه درد اعلام شده از سوي وي از ناحيه جداري قفسه سينه بوده و علائم مشكوك از ناراحتي هاي قلبي در نوار قلبي وي مشاهده نشد.
وي گفت : با توجه به معاينه اوليه و با تجويز دارو توسط پزشك زندان ، صابر اعلام كرده بود كه مختصري تسكين پيدا كرده و به همين دليل ترخيص و به بند بازگردانده شد.
رئيس بهداري ندامتگاه اوين با بيان اين كه هدي صابر يك ساعت بعد به علت احساس درد دوباره به بهداري بازداشتگاه مراجعه كرد ، افزود : با دستور پزشك معالج سرم درماني شروع و نوار قلبي مجددي از وي گرفته شد.
وي ادامه داد : با توجه به تغييرات مشاهده شده در نوار قلب هدي صابر در مقايسه با نوار قلب اول، بلافاصله پزشك معالج درخواست اعزام او را به بيمارستان مي كند و براين اساس، سريعا به بيمارستان مدرس تهران اعزام مي شود.
وي تاكيد كرد: علائم حياتي و باليني مرحوم صابر هنگام اعزام به بيمارستان مدرس تهران خوب بود، به نحوي كه هنگام ورود به اين بيمارستان قصد داشت پياده وارد بيمارستان شود كه پرستار همراه و كادر بيمارستان به علت رعايت احتياط هاي پزشكي به او اجازه اين كار را ندادند و او را با ويلچر از آمبولانس به درون بخش بردند.
وي در پاسخ به برخي ادعاها مبني بر اينكه صابر در زندان اعتصاب غذا كرده بود، گفت: براساس قانون داخلي بازداشتگاه، هر گونه اعتصاب غذايي، توسط افسر نگهبان ثبت و به اطلاع مسئولان بازداشتگاه رسانده مي شود.
رئيس بهداري بازداشتگاه اوين با بيان اينكه بهداري بازداشتگاه موظف است زندانيان اعتصاب غذايي را هر روز ويزيت كند و آخرين وضعيت جسماني هم در پرونده پزشكي زنداني ثبت و نگهداري مي شود، افزود: حتي اگر اقدام درماني براي آنها لازم نباشد، اقدامات پزشكي بايد انجام شود كه در پرونده مرحوم صابر اصلا چنين چيزي نبوده و سابقه اي از اعتصاب غذا نداشته است.
وي با تاكيد مجدد بر اينكه اصلا هدي صابر اعتصاب غذا نداشته تصريح كرد: بر اساس ادعاي مرحوم صابر كه گفته بود من در اعتصاب غذا هستم، از مسئولان بند نامبرده خواسته مي شود كه آيا اين ادعا درست است؟ آنها هم گفتند چنين مسئله اي صحت ندارد و چيزي از وي نديده ايم كه تاييدي بر اعتصاب غذاي او باشد.
رئيس بهداري بازداشتگاه اوين در پاسخ به اين سؤال كه علت مرگ مرحوم صابر چه بوده است؟ گفت: علت نهايي را بايد پزشكي قانوني اعلام كند اما براساس گزارش پزشك معالج وي در بيمارستان مدرس، سكته قلبي وسيع همراه با اختلالات عروقي علت مرگ بوده است.
وي با اشاره به اينكه اين بيماري معمولا ناگهاني شروع مي شود و سپس پيشرفته تر مي شود، افزود: در اين بيماري، قلب كارايي خود را از دست مي دهد و عضلات قلب دچار مشكل مي شوند كه در برخي مواقع درمان اين بيماري جواب نمي دهد.
وي ادامه داد : در مورد مرحوم صابر سكته او هم چون سطح وسيعي از قلب را گرفته بود به درمان ها جواب نداد البته علت نهايي را بايد پزشك قانوني اعلام كند چرا كه ممكن است در هنگام بروزسكته قلبي اختلال هاي ديگري هم بوجود آمده باشد.
رئيس بهداري بازداشتگاه اوين با اشاره به تلاش هاي پزشكان متخصص قلب بيمارستان مدرس تهران براي درمان صابر خاطرنشان كرد: هدي صابر هنگام درمان در بيمارستان هم چند بار دچار وقفه قلبي شده بود. حتي به دو بار تزريق دارو هم جواب نسبي داده بود ولي در مرحله آخر لوله گذاري داخل تراشه -براي تنفس- انجام شد اما موثر واقع نگرديد.
وي تاكيد كرد: ما درمانگر هستيم و معتقديم كه در بهداري خدمت مي كنيم نه در زندان و بيماران ما قبل از اينكه زنداني باشند، بيمار هستند كه بايد اقدامات پزشكي را در مورد آنها به خوبي انجام دهيم كه انجام داده ايم و مي دهيم.
اظهارات پزشك معالج
هدي صابر
پزشك معالج هدي صابر در بازداشتگاه اوين هم در مورد اقدامات انجام شده براي معالجه بيمارش به خبرنگار ايرنا گفت: هدي صابر به علت ناراحتي ناشي از درد جداري قفسه سينه به درمانگاه بهداري مراجعه كرد كه با توجه به سن نامبرده -52سال- از ايشان نوار قلبي گرفته شد.
وي خاطرنشان كرد : به علت رعايت احتياط هاي پزشكي 20 دقيقه او را در بهداري زندان نگه داشتم تا تحت نظر باشد كه خودش اعلام كرد مشكلي ندارد و مي تواند به بند بازگردد.
وي با يادآوري اينكه معاينات اوليه از مناسب بودن فشار خون، نبض و وضعيت باليني هدي صابر خبر مي داد، افزود: با تجويز دارو و اعلام رضايت نامبرده، دستور مرخصي او از بهداري بازداشتگاه و برگشت به بند داده شد.
اين پزشك درمانگاه بازداشتگاه اوين با يادآوري اينكه صابر يك ساعت بعد از مراجعه اول به علت احساس درد مجدد مراجعه ديگري به درمانگاه داشت، افزود: نوار قلبي مجدد از هدي صابر گرفته و با مشاهده اندكي تغيير در مقايسه با نوار قلب اولي بلافاصله دستور اعزام او به بيمارستان صادر شد.
وي همچنين گفت: علائم حياتي هدي صابر در موقع اعزام به بيمارستان خوب بود و در كمال هوشياري با اطرافيان سخن مي گفت.
پزشك معالج هدي صابر تاكيد كرد كه علائم حياتي وي نشان از اعتصاب غذا نداشت و در پرونده پزشكي او هم چيزي در اين مورد ثبت نشده بود.

 



نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس: وزارت دادگستري مامور بررسي بيشتر تعيين نرخ ديه شد

نايب رييس اول كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت وزارت دادگستري مامور شده است كه در باره تعيين نرخ ديه بررسي بيشتري انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمين موسي غضنفرآبادي گفت : قرار است جلسه اي با حضور وزير دادگستري ، معاونان وي ، رئيس بيمه مركزي و اعضاي كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي برگزار شود و در آن وزارت دادگستري نتايج بررسي هاي خود را در اين باره اعلام كند.
غضنفر آبادي افزود : اگر فرض را بر ديه 90 ميليون توماني بگذاريم در اين صورت در جلسه مورد اشاره راههاي كمك دولت به بيمه ها و افزايش چند درصدي حق بيمه و اقدامات شركت هاي بيمه در اين خصوص مورد بحث وبررسي قرار خواهد گرفت. نماينده مردم بم در مجلس هشتم افزود:يكي از راههاي پيشنهادي در اين زمينه اين است كه كمبود ها و كاستي هاي شركت هاي بيمه از طريق قانوني حل شود و طي سه سال بتدريج حق بيمه افزايش يابد. نايب رييس اول كميسيون قضايي و حقوقي مجلس هشتم در گفت وگو با ايرنا ياد آور شد : نرخ 45 ميليون توماني ديه در سال گذشته حقيقي نبوده و بايد اصلاح مي شد.
در همين حال، وزير دادگستري گفت كه هنوز جمع بندي تحقيقات در مورد تعيين نرخ جديد ديه انجام نشده است.
بختياري پيش از اين گفته بود كه بنا به پيشنهاد وزارت دادگستري به قوه قضاييه در ارتباط با بازبيني مجدد قيمت شتر، اجراي نرخ جديد ديه 90 ميليوني متوقف شده است.

 



اعتراف جالب قائم مقام ملك زاده
تمام هزينه هاي شورا از نهاد رياست جمهوري تامين مي شود

يك مقام مسئول در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور گفت: با توجه به اين كه رييس جمهور رياست شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور را در دست دارد تمام هزينه هاي شورا توسط نهاد رياست جمهوري تامين مي شود.
علي اكبر دلوريان -قائم مقام شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور - در گفت وگو با ايسنا، در ماده 12 آيين نامه اجرايي شورا به وضوح گفته شده كه تمام هزينه هاي شورا توسط نهاد رياست جمهوري تعيين مي شود. اعتبارات شورا خاص و پيچيده نيست. تنها شورا هزينه هاي جاري دارد كه در صورت درخواست هر كسي براي بررسي، مي تواند در اختيارش قرار گيرد.
وي درباره برگزاري همايش سوم ايرانيان خارج از كشور گفت: اين همايش بزرگ در دي ماه سال جاري برگزار مي شود كه برنامه هاي آن در حال پيگيري است. اين مقام دولتي نگفته است كه نهاد رياست جمهوري كه اسفنديار مشايي رياست آن را به تازگي به حميد بقايي تحويل داده با كدام مجوز قانوني و از محل كدام اعتبارات بودجه اين شورا را تامين مي كند.
مجلس شوراي اسلامي در بودجه سال 90 رديف مربوط به شوراي ايرانيان را حذف كرد.

 



هويت هكر ادعايي بي بي سي و صداي آمريكا افشا شد

هويت فردي كه تلويزيون فارسي بي بي سي و صداي آمريكا از او به عنوان هكر سايت وزارت خارجه كشورمان تعبير كرده بودند افشا شد.
يك منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد : فرد مصاحبه شونده در تلويزيونهاي مورد اشاره كه سعي كرده بودند از طريق صدا، هويتش را پنهان نمايند حنيف مزروعي بوده است.
اين دو شبكه مدعي هك شدن يكي از سايت هاي فرعي به وزارت خارجه كشورمان شده اند و بنا به گفته خود آنها برجسته ترين دستاورد اين عمليات عظيم رايانه اي!!، دسترسي به بخشي از داده هاي كنسولي تعدادي از افراد عمدتاً غير ايراني بوده است. بدنبال اين عمليات خيالي، شبكه هاي ضد ايراني و در رأس آنها بي بي سي فارسي و صداي آمريكا گفتگوهايي با يكي از عوامل هك كننده انجام داده و با دستكاري صداي فرد مصاحبه شونده و پوشاندن چهره اش سعي كردند هويت او افشا نشود .
حنيف مزروعي سردبير سايت ارگان وابسته به حزب منحله مشاركت است و در دوران اصلاحات نيز در روزنامه هاي زنجيره اي دوم خردادي فعاليت مي كرد.
وي فرزند رجبعلي مزروعي ، نماينده هتاك مشاركتي مجلس ششم و رئيس انجمن به اصطلاح صنفي روزنامه نگاران آن دوره است. از جمله هتاكي هاي بي شرمانه مزروعي به مردم اين جمله معروف است كه ( مردم ايران براي دريافت هر چيز رايگان بلافاصله صف مي كشند حتي اگر مرگ موش باشه)
اين پدر و پسر پس از فرار از ايران از كشور بلژيك پناهندگي گرفته اند. اين در حالي است كه مزروعي پيش تر اعتراف كرده است كه از طريق سرمايه گذاري اقتصادي سنگيني در بلژيك ، توانسته از آن كشور اقامت دريافت نمايد اين دو نفر اخيراً به پاي ثابت شبكه هاي ضد ايراني و ضد انقلابي تبديل شده اند.
علاوه بر اين مسائل پس از انحلال حزب مشاركت ، سايت وابسته به آن را از اروپا به روز مي نمايند همچنين به نام اين حزب و سازمان منحله مجاهدين انقلاب نيز بيانيه صادر مي كنند!

 



وزير كشور خبر داد
امضاي موافقت نامه امنيتي ايران با عمان و قطر

وزير كشور از امضاي موافقت نامه امنيتي با دو كشور عمان و قطر خبر داد.
مصطفي محمدنجار در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت گفت: به منظور گسترش همكاري هاي منطقه اي، موافقت نامه امنيتي با كشورهاي عمان و قطر به امضا رسيده و مراحل نهايي امضاي موافقتنامه با پاكستان نيز در حال انجام است.
وي افزود: با برخي ديگر از كشورهاي حوزه خليج فارس نيز رايزني هايي صورت گرفته كه در حال پيگيري است.
وزير كشور خاطرنشان كرد: امضاي موافقتنامه هاي امنيتي يكي از راهبردهاي اصلي وزارت كشور محسوب مي شود كه تاكنون در اين زمينه با چند كشور همسايه اين توافقنامه ها به انجام رسيده است.
نجار تصريح كرد: مراقبت از مرزها، مقابله با جرايم سازمان يافته، مقابله با قاچاق انسان و مبارزه با حمل و توزيع موادمخدر و ساير جرايم رخ داده در حدود و مرزهاي كشور با همسايگان از موارد همكاري هاي امنيتي با كشورهاي مختلف است.
نجار روز دوشنبه گفته بود اعتبارات تامين امنيت مرزها 17 برابر شده است.

 



حضور 15 هزار دانش آموز در مراسم اعتكاف امسال

مراسم اعتكاف امسال همزمان با ايام البيض ماه مبارك رجب با حضور 15 هزار دانش آموز برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، طبق نيازسنجي هاي به عمل آمده با توجه به درخواست هاي مكرر دانش آموزان و استقبال زياد و افزايش تقاضاي دانش آموزان براي شركت در مراسم اعتكاف، سومين اعتكاف دانش آموزي با هدف تهذيب نفس، ايجاد زمينه و فرصتي براي عبادت خالصانه، خودسازي و ارتقاي سطح بينش معنوي دانش آموزان برنامه ريزي و اجرا مي شود.
از جمله برنامه هايي كه براي دانش آموزان معتكف در نظر گرفته شده است جشن ميلاد حضرت علي(ع)، كلاس هاي احكام شامل احكام كامل اعتكاف، مراسم مناجات شامل مناجات مسجد كوفه، حضرت علي(ع)، نماز شب، ذكر سحري و روزه در طول ايام اعتكاف و برنامه هاي جمعي از جمله ميزگرد و كارگروه هاي قرآني، اخلاقي، عبادي، پاسخ به سؤالات و شبهات اعتقادي، محفل انس با قرآن و مراسم توسل به اهل بيت(ع) است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14