(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 خرداد 1390- شماره 19952

در خوزستان چه مي گذرد؟
استقبال مسئولان كهگيلويه و بويراحمد از گروه هاي جهادي
ايران در كيهان
برخورد قاطع و جدي با افرادي كه حيثيت جامعه را لكه دار مي سازند
پل سنگبران شهرستان شوشتر مسدود مي شود
آبان ماه جشنواره فرهنگي هنري امام حسين(ع) در تبريز برگزار مي شود
راهيابي دانش آموز مازندراني به تيم ملي المپياد رياضي كشور
با رأي قاطع اعضاي شوراي اسلامي فرهاد عسكري شهردار بابل شد
رشد 7/13 درصدي اعتبارات عمراني استان قزوين
هشدار نسبت به ترويج مسيحيت در مراكز علمي كشور
راه اندازي نخستين مركز صوتي كنترل ترافيك كشور در گرگان
ممنوعيت افزايش قيمت محصولات واحدهاي توليدي



در خوزستان چه مي گذرد؟

¤ خبر:
فرمانده انتظامي شوش از كشف 800 كيلوگرم سيم برق از سارقان خبر داد.
بهروز حسنوند با اشاره به كشف 800 كيلوگرم سيم برق به ارزش تقريبي 120 ميليون ريال خاطرنشان كرد: متهمان پس از دستگيري با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
¤ تحليل:
سرقت از شبكه برق از معضلات عمده اي است كه سارقان با عدم توجه به پيامدهاي تماس با برق فشار متوسط و قوي ضمن وارد كردن خسارات جدي به تأسيسات برق و سلب آسايش مردم گاهي دچار نقص عضو شده يا حتي جان خود را از دست مي دهند.
با اين حال هستند كساني كه به دليل بي كاري و عدم توانايي در تأمين معاش خانواده دست به چنين اقدامات اشتباه و خطرناكي مي زنند.
حال سؤال اين است كه آيا بهتر نيست به جاي دستگيري اين افراد و متحمل شدن هزينه اي براي نگه داري آن ها در زندان ها؛ شغلي هر چند كم درآمد براي تأمين خرج زندگي شان فراهم كرد تا علاوه بر كاهش وقوع چنين جرايمي در جامعه؛ كمك شاياني به بهبود وضع زندگي اين افراد كرده باشيم.
يكي از خانواده هاي بي سرپرست، سه پسر جوان داشت كه همه بي كار بودند مادر خانواده بيمار بود و بايد هر روز قرص هاي خاصي استفاده مي كرد؛ اين جوان ها براي تأمين هزينه درمان مادرشان به اجبار هر روز عمودهاي برق را مي كندند. يك هفته روي اين ها كار مي كردند و وقتي آهن ها، سيمان زدايي مي شد به قيمت ناچيزي آن را مي فروختند تا پولي براي تهيه قرص مادرشان فراهم شود.
دستگيري اين جوان ها اگر چه مانع آسيب رساندن به اموال عمومي مي شود، اما سرنوشت مادر بيماري كه هر سه فرزندش در زندان هستند چه مي شود؟ آيا كم اند مادراني كه اين گونه قرباني علتي مي شوند به نام فقر؟ اگر يكي از اين بچه ها شاغل بود و درآمدي در خانواده وجود داشت، آن ها هرگز دست به چنين كاري مي زدند؟ اي كاش به جاي پاك كردن صورت مسئله، فكري براي حل اين مسئله مي كرديم...
فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خبر داد
ثبت بيمارستان زيرزميني يا زهرا(س) دزفول در رديف آثار ملي دفاع مقدس
فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس با اعلام اين خبر گفت: در ادامه ثبت آثار دفاع مقدس خوزستان، همزمان با روز مقاومت و پايداري مردم دزفول، بيمارستان زيرزميني يا زهرا(س) دزفول به عنوان چهل و پنجمين اثر دفاع مقدس با شماره 155 در رديف آثار ملي دفاع مقدس كشور قرار گرفت.
حسين عشقي افزود: بيمارستان زيرزميني به منظور تأمين سلامت كادر درماني و بيماران و مجروحان حملات هوايي و موشكي دزفول و همچنين مجروحان خطوط مقدم جبهه شمالي خوزستان در سال 65 احداث شد.
وي تصريح كرد: اين بيمارستان در مساحتي حدود 5 هزار مترمربع به دليل حملات هوايي و موشكي متعدد دشمن بعثي به شهر مقاوم دزفول در عمق 10 متري زمين و با قطعات پيش ساخته بتني و مقاوم در برابر حملات موشكي و هوايي توسط قرارگاه مهندسي خاتم الانبياء(ص) ساخته شده است.
هم اكنون از اين اثر دفاع مقدس به عنوان نمايشگاه دايمي طلايه داران عرصه سلامت و جلوه هاي مقاومت و ايثار در بهداشت و درمان دزفول استفاده مي شود.
¤ تحليل:
اين يك نماد از مقاومت و پايداري مردم دزفول شهري از شهرهاي خوزستان است كه مردمش از مشاهده آن لذت مي برند زيرا شهرشان علي رغم موشك باران هاي مهيب كه بخش اعظمي از آن را با خاك يكسان كرد اكنون شهري آباد و زيبا ست، اي كاش روزي برسد كه خرمشهر قهرمان نيز علاوه بر پاسداشت نمادهاي مقاومتش نواي آبادي در كوي و برزنش طنين انداز شود.
يك بام و دو هواي پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان از يكي از خبرگزاري هاي استان بازديد كرد و در اين ديدار پاسخگوي خبرنگاران اين رسانه شد.
اين درحالي است كه پيگيري خبرنگار كيهان جهت تهيه گزارشي كه موضوع آن به اين ارگان و مسئول آن مربوط مي شد قريب به سه هفته به دليل وعده و وعيدهاي رئيس دفتر ايشان به تعويق افتاده است و تنها مجال پرسش و پاسخ از سوي وي، مصاحبه مطبوعاتي مسئول مذكور است.
¤ نكته جالب اينكه اصرار خبرنگار ما برگرفتن پاسخ تنها سؤال خود اين بود كه ايشان به صورت انفرادي با يك رسانه خاص مصاحبه نمي كند و بايد تا مصاحبه مطبوعاتي ماه آتي اين مسئول صبر كنيم.
آيا حضور در يك خبرگزاري خاص نقض گفته هاي آنان نيست؟!
زندگي 1300 گونه گياهي و حيواني در خوزستان در معرض خطر است
معاون محيط طبيعي اداره كل محيط زيست خوزستان از وجود بيش از يك هزار و 290 گونه گياهي، پرنده، آبزي و خزنده در اين استان خبر داد و با اشاره به اينكه 53 درصد آب هاي كشور مشتمل بر رودخانه ها، تالاب ها و مصب ها در خوزستان قرار گرفته است مردم را به حفظ و حراست از اين منابع غني زيستي ترغيب كرد.
¤ تحليل:
سيدعادل مولا از منابع آبي سخن مي گويد كه يا به طور كلي توسط سدها قطع شده اند يا اينكه وجودشان جوابگوي تغييرات اكولوژي منطقه نيست. تالاب شادگان بزرگ ترين زيست بوم پرندگان و گونه هاي گياهي كشور است و منابع آبي آن شريان هاي رودخانه جراحي و رودخانه كارون است كه توسط سدهاي مارون و كارون 4 قطع شده است.
مهندس تورج همتي مديركل اداره حفاظت محيط زيست استان خوزستان در مصاحبه با كيهان ادامه حيات تالاب شادگان را منوط به دادن سهم آب تالاب از رودخانه جراحي مي داند.
نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي نه تنها حيات تالاب بلكه ادامه زندگي نخلستان ها و روستاييان شادگان را در گرو جريان آبراه هاي منشعب از رودخانه جراحي دانست و به كيهان توضيح داد: خطر بي آبي زندگي در شادگان را تهديد مي كند به طوري كه بيش از نيمي از روستاهاي اين شهر را به ويراني كشيده و تالاب بين المللي شادگان را با خطر نابودي مواجه كرده است.
حال با توجه به اينكه اين تالاب صدها سال در كنار مردم به حيات خود ادامه داده و نسل به نسل به دست ما رسيده اين سؤال مطرح مي شود كه منظور از مردم دولتمردان و مسئولان آب و نيرو كه با آب جراحي و كارون درياچه هاي مصنوعي مي سازند، يا مردم بومي شادگان كه به كار ماهيگيري در اين تالاب اشتغال دارند؟
آيت الله موسوي جزايري:
هلال احمر به محرومان اهواز امدادرساني كند
آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز در مراسم روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر با اشاره به گستردگي فقر، محروميت و آسيب هاي اجتماعي در مناطق حاشيه نشين از داوطلبان هلال احمر خواست به حاشيه نشين هاي شهر اهواز امدادرساني كنند.
¤ تحليل:
در غياب فقر شديد اطلاعاتي دولت درباره وضعيت نابهنجار 400 هزار نفر از حاشيه نشينان اهواز و نامشخص بودن نهاد مسئول در تقليل دامنه آسيب هاي اجتماعي برخاسته از فقر اين مناطق، محروميت در تمامي ابعاد زندگي مردم جا خوش كرده است و آموزش، بهداشت و تغذيه در سايه سنگين بيكاري و بي پولي سرپرست خانواده محو شده و تنها چيزي كه مردم براي به دست آوردنش تلاش مي كنند، سهمي از يك وعده غذاي ساده است كه فرزندانشان را سير كنند.
شمار كودكاني كه دچار نبود امنيت غذايي و مواد غذايي مقوي و سوءتغذيه و بيماري هستند به طور متوسط 1 كودك در هر خانواده است.
دولت مي تواند امنيت مناطقي را كه در آن فقر عمومي وجود دارد تأمين كند اما امنيت استان ثروتمندي كه مظاهر تبعيض و بي عدالتي از چهره آن رخت نبسته است را نمي توان به سادگي برقرار كرد.

 



استقبال مسئولان كهگيلويه و بويراحمد از گروه هاي جهادي

ياسوج- خبرنگار كيهان:
مراسم استقبال از يك گروه اعزامي جهادي در منطقه محروم زيلايي در استان كهگيلويه و بويراحمد با حضور استاندار و مديران دستگاه هاي اجرايي برگزار شد.
مديرعامل اين گروه جهادي كه متشكل از مهندسان، پزشكان و روحانيت و خيرين است در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: اين گروه به منظور خدمات رساني به مناطق محروم اين استان اعزام شده اند.
وي موضوع خودكفايي مسكن و مسايل فرهنگي مردم در روستاها را اولويت هاي اين گروه معرفي كرد.
خدمات اين بنياد كه با مشاركت 80درصدي كميته امداد و 20درصدي اين بنياد است در سال 88 با توافق نامه اي با كميته امداد براي احداث 46 باب مسكن در منطقه محروم زيلايي شروع شد و در سال 89 نيز 174 باب مسكن نيز شروع به احداث شده و تا پايان تيرماه امسال واگذار خواهند شد.
در اين سفر همچنين توزيع ارزاق و بسته هاي حمايتي در ميان 215 خانواده مددجوي كميته امداد به ارزش يك ميليارد ريال صورت خواهد گرفت.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد در مراسم استقبال از اين گروه جهادي گفت: شما سفيران خير و بركت به مردم اين استان هستيد و مسئولان اين استان هر اقدامي را براي تسهيل خدمات اين گروه به مردم انجام خواهند داد.
مديركل كميته امداد استان نيز در اين مراسم گفت: همكاري كميته امداد امام خميني(ره) و اين گروه جهادي به سال88 برمي گردد كه با عقد قراردادي سه ساله مقرر شد در هر سال 110 واحد مسكوني در اين استان با مشاركت 80درصدي كميته امداد و 20درصدي اين گروه ساخته شود.

 



ايران در كيهان

اجراي 33 پروژه
اصفهان-خبرنگار كيهان:به منظور ساماندهي بافت فرسوده شهري و ارتقاء كيفيت زيست محيطي 33 پروژه در بافت فرسوده شهر اصفهان اجرا مي شود.
«دكتر سيدمرتضي سقائيان نژاد» با اشاره به وجود چهار هزار و 100 هكتار بافت فرسوده در شهر اصفهان گفت: در شرايط كنوني 350 هزار نفر در اين 4100 هكتار بافت فرسوده زندگي مي كنند از اين رو ساماندهي بافت فرسوده باعث افزايش ظرفيت سكونت شهروندان مي شود.
وي با توجه به وجود زيرساخت هاي شهري نظير آب، برق و تلفن افزود: در صورت ساماندهي اين بافت ها 900 هزار نفر در اين بافت ها ساكن خواهند شد و شرايط فرهنگي و اجتماعي آنها نيز ارتقاء مي يابد.
رتبه اول در تعداد مجتمع ها
¤ مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان اصفهان گفت: از ابتداي قانون احداث مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي در سال 79 تا پايان سال 84 تعداد 10 باب مجتمع خدماتي رفاهي بين راهي در سطح راه هاي استان اصفهان به بهره برداري رسيده كه اين تعداد از سال 84 با رشد 70درصدي به 27 مجتمع خدماتي رفاهي بين راهي تا پايان سال گذشته افزايش داشته است.
«مهندس حسينعلي شمعانيان» افزود: با توجه به ارزيابي به عمل آمده توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، استان اصفهان از لحاظ تعداد مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي رتبه اول را در كشور دارد.
بهره برداري از 72 طرح عمراني
رشت-خبرنگار كيهان: همزمان با گراميداشت هفته جهاد كشاورزي 72 طرح و پروژه عمراني، توليدي و كشاورزي با بيش از 670 ميليارد ريال سرمايه گذاري در استان گيلان افتتاح و به بهره برداري رسيدند.
به گفته رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان با افتتاح و بهره برداري از اين پروژه ها براي 112 نفر اشتغال ايجاد خواهد شد و 89 روستا و 11 هزار و 209 خانوار از مزاياي اين طرح ها بهره مند مي شوند.
بيمه مددجويان
شهركرد-خبرنگار كيهان: مدير كل كميته امداد امام خميني چهار محال و بختياري گفت: سال گذشته بيش از يك هزار و 40 مددجوي كميته امداد استان به سازمان تامين اجتماعي معرفي شدند.
ابوالقاسم رستگار افزود: بيش از 30 ميليارد و 7 ميليون ريال به منظور حق سرانه بيمه تامين اجتماعي اين افراد از سوي كميته امداد به آن سازمان پرداخت شده است.
وي تصريح كرد: تامين وديعه مسكن 31 خانوار مددجو از جمله خدمات كميته امداد طي سال جاري است.
برگزاري آموزش ايمني
كرج-خبرنگار كيهان: مدير پيشگيري و مقابله با حوادث و بحران شهرداري كرج گفت: تمام اصناف كرج ملزم به گذراندن دوره آموزش ايمني عمومي و پيشگيري از حريق هستند.
علي رضا پيغمبردوست افزود: گذراندن اين دوره براساس ماده 29 آيين نامه اماكن عمومي است و براساس همين آيين نامه، نصب تجهيزات و وسايل مقدماتي آتش نشاني طبق استانداردهاي سازمان آتش نشاني براي كليه صنوف اجباري است.
لوله كشي در اراضي كشاورزي
بادرود-خبرنگار كيهان: مسئول مركز جهاد كشاورزي بادرود گفت: مبلغ پنج ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي مقابله با خشكسالي و افزايش راندمان مصرف آب پرداخت شده است. مهندس احمد مختاريان پور افزود: با توجه به اين موضوع نزديك به 20 كيلومتر از اراضي كشاورزي بادرود تحت پوشش لوله گذاري، احداث كانال سيماني قرار گرفته و تعداد زيادي استخر ذخيره آب كشاورزي احداث يا مرمت شده است.
رتبه اول در توليد
كاشان-خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي كاشان گفت: اين شهر در بخش توليد تخم طيور در استان اصفهان رتبه اول را داراست. جواد امان پور افزود: كاشان در بخش توليد تخم طيور بالاتر از 14 استان كشور ايستاده است.
وي تصريح كرد: روزانه 55 تن و سالانه 20 هزار تن تخم طيور در كاشان توليد مي شود.
آبرساني با تانكر
¤ مدير امور آب و فاضلاب روستايي كاشان از آغاز آبرساني سيار به 30درصد از روستاهاي اين شهرستان در آستانه فصل تابستان خبر داد.
شهاب الدين شاكري با اشاره به خشكسالي هاي پي درپي سال هاي اخير گفت: خشكسالي، تامين آب شرب روستاها را با مشكلات بسياري روبرو ساخته و 17 روستاي كاشان با چالش جدي بي آبي روبروست.
به گفته وي، 16 روستا باقي مانده نيز در معرض بحران آب قرار دارند. گفتني است 43 روستا تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي كاشان قرار دارند.
برگزاري يادواره شهدا
ايوان غرب-خبرنگار كيهان: يادواره شهداي 18 خرداد 1364 با مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ايوان غرب برگزار شد. در اين مراسم جانشين سپاه اميرالمومنين(ع) گفت: در 18 خرداد سال 64 شخصا ناظر بودم كه 5 فروند بمب افكن رژيم بعث عراق ساعت 10 صبح شهر ايوان غرب را هدف بمب و راكت هاي خود قرار دادند و 145 نفر از شهروندان روزه دار و بي دفاع اين شهر را به شهادت رساندند و تعدادي را نيز مجروح كردند.
حذف پيچ خطرناك
شاهرود-خبرنگار كيهان: مدير كل راه و ترابري استان سمنان گفت: عمليات اصلاح و برطرف كردن نقاط حادثه خيز محور جمشيدآباد-امامزاده عبدالله سمنان شروع شد. مهندس قربانپور افزود: وجود پيچ خطرناك و عدم ديد كافي دليل حادثه خيز بودن اين محور است كه عمليات اصلاح آن دو ماه طول خواهد كشيد. وي همچنين از اصلاح راه روستايي رودبار به مهديشهر خبر داد و گفت: اين عمليات ظرف يك ماه انجام مي شود.
فعاليت 56 كانون فرهنگي
يزد-خبرنگار كيهان: مدير كل آموزش و پرورش استان يزد گفت: در تابستان امسال 56 كانون فرهنگي، امور اوقات فراغت دانش آموزان را در اين استان به عهده دارند.
محمدرضا رحيمي نژاد افزود: براي برنامه هاي اوقات فراغت دانش آموزان در اين كانون ها 38 عنوان فعاليت فرهنگي، تربيتي و ورزشي در نظر گرفته شده است.به گفته مدير كل آموزش و پرورش استان يزد شركت كنندگان در كلاس هاي طرح اوقات فراغت از برنامه هاي اردويي درون استاني و برون استاني بهره مند مي شوند.
كلنگ زني احداث حوزه علميه
اراك-خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور آيت الله دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي كلنگ حوزه علميه خواهران شهرك امير كبير اراك به زمين زده شد.
براي اجراي اين طرح بيش از پنج ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده و در زميني به مساحت 1000 متر اجرا مي شود.
بهره برداري از چند طرح عمراني
¤ طي مراسمي باحضور مسئولان استان مركزي و شهرستان اراك طرح هاي پارك ولايت، پارك سوم خرداد، پارك باران، پيست موتورسواري پارك شهيد باهنر و پيست اسكيت شهرك معلم افتتاح شدند. همچنين طرح جامع مميزي اراك، طرح بزرگ ترين آب نماي موزيكال ميدان صنعت و بوستان آلومينيوم به بهره برداري رسيدند.

 



دادستان عمومي و انقلاب يزد تاكيد كرد
برخورد قاطع و جدي با افرادي كه حيثيت جامعه را لكه دار مي سازند

يزد- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب يزد گفت: دستگاه قضايي با كساني كه حيثيت جامعه را لكه دار و كوچك ترين خدشه اي به امنيت مردم وارد مي كنند با قاطعيت و جديت برخورد خواهد كرد.
جمال قضاوتي با اشاره به اعدام 4 نفر كه به دليل تجاوز به عنف به مجازات اعدام محكوم شده بودند اظهار داشت: در خصوص اين 4 نفر در يك مورد دو نفر از آنها در شهر ميبد در ماه مبارك رمضان به منزل فردي مراجعه و نسبت به سرقت و سپس زناي به عنف خانم خانه اقدام كرده بودند كه در دادگاه كيفري استان حكم اعدام آنها صادر و سپس در ديوان عالي كشور حكم صادره تأييد و درخواست عفو و تخفيف مجازات آنان در كميسيون مربوطه رد شده و نهايتاً موضوع به استحضار رئيس قوه قضائيه رسيد و ايشان دستور اجراي حكم را صادر كردند.
وي افزود: در مورد ديگر، فردي در طبس به منزلي با زور وارد و با عنف به خانمي تجاوز كرده بود كه اين فرد نيز به اعدام محكوم شد.
قضاوتي گفت: اين سه نفر در روز پنج شنبه بيست ودوم ارديبهشت ماه در مقابل درب ورودي زندان مركزي يزد در ملأ عام به دار مجازات آويخته شدند.
دادستان عمومي و انقلاب يزد در خصوص نفر چهارم كه اعدام شد، اظهار داشت: نفر چهارم در امامشهر يزد با اعلام اينكه جهت قرائت كنتور، از شركت گاز مراجعه كرده وارد منزل فردي شده و با عنف به خانم خانه تجاوز كرده است كه اين فرد نيز به اعدام محكوم و با رعايت تشريفات قانوني و شرعي در زندان مركزي يزد به دار مجازات آويخته شد.
جمال قضاوتي در ادامه به مردم استان پيشنهاد كرد تا از ورود افرادي كه بدون حكم و يا كارت شناسايي معتبر جهت قرائت كنتورهاي آب، برق و گاز و يا تحت عنوان مأمور نيروي انتظامي مراجعه مي كند، خودداري و حتماً پس از احراز هويت آنان اجازه ورود به منزل دهند.
وي همچنين از شركت هاي آب، برق، گاز و مخابرات خواست تا مأمورين خويش را با لباس متحد الشكل و در زماني براي قرائت و وصل كنتور و خدمات به منازل اعلام كنند كه افرادي به غير از خانم خانه در منزل حضور داشته باشند تا امكان سوء استفاده افراد فرصت طلب از اين طريق مرتفع شود.
جمال قضاوتي در پايان اجراي احكام صادره را نشان دهنده قاطعيت و جديت دستگاه قضائي در برخورد با متجاوزين به عنف دانست.

 



پل سنگبران شهرستان شوشتر مسدود مي شود

شوشتر- خبرنگار كيهان:
مدير پايگاه جهاني سازه هاي آبي شوشتر از انسداد «پل سنگبران» شوشتر در روزهاي آينده خبر داد و گفت: اين پل در شرايط بحراني است.
امين محمودزاده ضمن اعلام اين مطلب گفت: پل سنگبران به دليل شرايط بحراني و خطرناك مسدود مي شود تا عمليات نجات بخشي و حفاظت اضطراري از آن آغاز شود.
وي با اشاره به اينكه تردد از پل سنگبران شوشتر در شرايط كنوني بسيار خطرناك است افزود: تردد از اين پل به دليل اينكه بخشي از طاق آن فرسايش يافته و مقداري از آجرهاي طاق فرو ريخته، خطرناك ارزيابي مي شود از اين رو در دستور كار حفاظت و مرمت قرار گرفته است.
اين مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده براي انسداد اين پل گفت: براي انسداد پل سنگبران مكاتبات متعددي با شهرداري انجام شده كه پس از فراهم شدن شرايط در روزهاي آينده مسدود مي شود و بلافاصله كارگاه نجات بخشي و مرمت اين پل فعال خواهد شد.

 



آبان ماه جشنواره فرهنگي هنري امام حسين(ع) در تبريز برگزار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
اولين جشنواره فرهنگي و هنري امام حسين(ع)، آبان ماه سال جاري، در تبريز برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: اين نشست در 4 محور فرهنگي، هنري، قرآني و سينمايي و با شركت هنرمندان شمال غرب كشور، ترتيب مي يابد و هدف از آن، تهيه، توليد و تدوين آثار غني و متقن در موضوع «سوگواره ها و سورواره ها» در خصوص امام حسين(ع)، شناساندن تمام ابعاد وجودي و شخصيتي امام حسين(ع) با بهره گيري از زبان هنر و ايجاد انگيزه در بين اصحاب فرهنگ و هنر براي خلق آثار بديع فرهنگي و هنري با رويكرد ديني و ولايي است.
علي داننده افزود: محور موضوعات اين جشنواره در گزارشهاي شعر، داستان كوتاه، خلاصه نويسي كتاب و انتخاب كتاب نمونه (از سال هاي 89-87) شامل فضايل و شخصيت امام حسين(ع)، بازتاب عاشورا در تاريخ جهان اسلام، انقلاب هاي جهان و نهضت هاي شيعي، امر به معروف و نهي از منكر و تحريف شناسي تاريخ عاشورا، امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت، استقامت و حريت در قيام عاشورا، سيدالشهدا(ع) الگوي مبارزه با ظلم، نهضت حسيني- انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، امام حسين(ع) از ديدگاه متفكران غيرمسلمان، ياران و اصحاب سيدالشهدا(ع)، نقش بانوان در نهضت حسيني، قيام عاشورا و انتظار ظهور و عبرت هاي عاشورا است.

 



راهيابي دانش آموز مازندراني به تيم ملي المپياد رياضي كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
مسئول نمايندگي استعدادهاي درخشان مازندران از راهيابي دانش آموز مازندراني به تيم ملي المپياد رياضي كشور خبر داد.
به گزارش اداره روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران، اكبر عالمي گفت: «از تعداد 40 نفر شركت كننده در المپياد رياضي كشوري 12 نفر به طلاي كشوري دست يافته اند.»
وي خاطر نشان كرد: از اين تعداد 6 نفر به نام هاي «عرفان توكلي» از مركز استعدادهاي درخشان شهيد بهشتي آمل، «محمد پدرام فر» از دبيرستان ميرزا كوچك خان رشت، «مينا دليرروي فرد» از دبيرستان فرزانگان تهران، «سهند سيف نشري» از دبيرستان انرژي اتمي تهران، «مجتبي شكريان زينتي» از دبيرستان شهيد علي اكبر اژه اي اصفهان و «عليرضا فلاح» از دبيرستان علامه حلي تهران با امتياز برتر به عضويت تيم ملي المپياد كشوري درآمده اند.
عالمي افزود: اميد است شاهد افتخارآفريني يكي ديگر از نخبگان مازندراني در رشته اختر فيزيك و راه يابي وي به عرصه هاي جهاني باشيم.
برپايه اين گزارش، پنجاه و دومين المپياد جهاني رياضي از 25 تير ماه تا 2 مرداد ماه سال جاري در كشور هلند برگزار مي شود.

 



با رأي قاطع اعضاي شوراي اسلامي فرهاد عسكري شهردار بابل شد

بابل- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهرستان بابل از معرفي شهردار جديد بابل به استانداري مازندران خبر داد.
فلاح افزود: در جلسه شوراي اسلامي بابل با 6 رأي موافق و يك رأي مخالف فرهاد عسكري به عنوان شهردار بابل انتخاب و به استانداري مازندران معرفي شد.
گفتني است شهردار جديد بابل متولد 1358 و از كاركنان شهرداري بابل و فوق ليسانس رشته عمران را دارد.

 



رشد 7/13 درصدي اعتبارات عمراني استان قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: اعتبارات عمراني استان قزوين در سال جهاد اقتصادي 7/13 درصد رشد داشته است.
مجيد نادري در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با اعلام اين خبر بيان كرد: جمع كل اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه اي استان در سال جاري 889 هزار و 990 ميليارد ريال است كه اين ميزان نسبت به سال گذشته رشد 7/13درصدي را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: اين ميزان افزايش اعتبارات عمراني استان قزوين از متوسط ديگر استان هاي كشور بيشتر است و الزاماتي در اختصاص اعتبارات عمراني وجود دارد كه در توزيع آن بين دستگاه هاي اجرايي بايد مدنظر قرار گيرد.
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين با اشاره به نحوه توزيع اعتبارات افزود: اختصاص يك درصد اعتبارات به تكميل و توسعه پايگاه هاي بسيج، اختصاص سه درصد به توسعه زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي و اختصاص هشت درصد اعتبارات به طرح هادي روستايي استان بخشي از الزاماتي است كه بايد در توزيع بودجه عمراني امسال لحاظ شود.
وي با اشاره به اولويت ها در تخصيص اعتبارات عمراني گفت: اعتبارات عمراني امسال با اولويت تكميل پروژه هاي نيمه تمام، اتمام پروژه هاي سفر رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور به استان و انجام تعهدات استان و پيشبرد اسناد راهبردي استان بين دستگاه ها توزيع مي شود.
نادري عنوان كرد: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي امسال جابه جايي اعتبارات از عمراني به جاري امكان پذير نيست كه اين امر حاكي از آن بوده كه توجه بيشتري به توسعه و عمران كشور صورت گرفته است.

 



هشدار نسبت به ترويج مسيحيت در مراكز علمي كشور

تبريز- خبرنگاركيهان:
يك مقام محلي دولتي، نسبت به آنچه كه آن را، ترويج مسيحيت در برخي از مراكز علمي خواند، هشدار داد.
فرماندار جلفا در نشست «شوراي فرهنگي آذربايجان شرقي در منطقه آزاد ارس گفت: در برخي از مراكز علمي، تبليغات اديان بي پايه و نيز ترويج مسيحيت، ديده مي شود.
«رنجبر» افزود: به علت عدم توجه به مسائل فرهنگي- مذهبي در برخي مراكز فوق، تبليغات اديان بي اساس و شيطان پرستي و ترويج مسيحيت و رواج تفكرات اسلامي ستيزي، ديده مي شود.
وي خواستار هوشياري دستگاههاي امنيتي و فرهنگي شد و تصريح كرد: مستندات نشان مي دهد كه دشمن با سرمايه گذاري در برنامه هاي ضدفرهنگ اسلامي و ايراني، درصدد تضعيف اعتقادات مردم كشورمان مي باشند كه بايد هوشيار و آگاه بود.

 



راه اندازي نخستين مركز صوتي كنترل ترافيك كشور در گرگان

گرگان- خبرنگار كيهان:
نخستين مركز صوتي كنترل ترافيك درون شهري كشور در گرگان راه اندازي شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گلستان در مراسم راه اندازي اين مركز گفت: اين مركز كنترل ترافيك نامحسوس است.سرهنگ عليرضا حسني افزود: در اين مركز از طريق سيستمهاي تصويري تمامي تقاطع ها و ميادين از طريق دوربين كنترل مي شود و تخلفات رانندگان به آنها گوشزد مي شود و با متخلفان اعمال قانون مي شود.اين مقام انتظامي از نصب و راه اندازي 15 دوربين كنترل ترافيك و ثبت و برخورد با تخلفات رانندگي نيز خبر داد و افزود: قرار است اين دوربين ها تا پايان سال جاري به 50 دوربين افزايش يابد.
حسني در پايان گفت: دوربينهاي ثابت و سيار قابليت تصويربرداري از تخلفات، ثبت تخلفات رانندگان همراه با تصوير و شماره پلاك وسيله نقليه، صدور اخطاريه و ارسال آن از طريق پست به آخرين آدرس دارنده وسيله نقليه را دارند.

 



رئيس سازمان بازرگاني استان مازندران خبر داد
ممنوعيت افزايش قيمت محصولات واحدهاي توليدي

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني استان مازندران گفت: افزايش قيمت محصولات واحدهاي توليدي بدون اخذ مجوز از اين سازمان ممنوع مي باشد.
عباسعلي وفايي نژاد، به كيهان گفت: بعضي از واحدهاي توليدي به بهانه افزايش قيمت حامل هاي انرژي بدون هماهنگي و اخذ مجوز خودسرانه اقدام به افزايش قيمت محصولات توليدي خود مي كنند.
وفايي نژاد بيان كرد: واحدهاي توليدي كه متاثر از آزادسازي نرخ حامل هاي انرژي شده اند بايد آناليز دقيق قيمت هاي محصولات توليدي خود را به سازمان حمايت و سازمان بازرگاني استان ارائه كنند.
وي گفت: مدارك و اسناد مثبته ارائه شده از سوي واحد توليدي توسط كارشناسان مجرب معاونت نظارت و بازرسي بررسي و نتيجه آن به واحد توليدي اعلام مي شود. رئيس سازمان بازرگاني مازندران اظهار داشت: بعضاً تغييرات قيمتي كه در خصوص بعضي از كالاها اتفاق مي افتد، ناشي از افزايش قيمت جهاني مواد اوليه وارداتي اين محصولات بوده است.
وي در پايان از عموم مردم فهيم استان مازندران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادي اعم از گرانفروشي، كم فروشي، عدم درج قيمت، عدم صدور صورتحساب و... به سامانه ارتباطي 124 گزارش كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14