(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 خرداد 1390- شماره 19952

مردم اردن : وعده هاي پادشاه عملي نشود بار ديگر به خيابان مي ريزيم
موافقت بيشكك با تاسيس دفتر ناتو در قرقيزستان
ايمن الظواهري جانشين بن لادن شد
گسترش موج اعتراض و اعتصاب در اروپا و آمريكا
عمر آل خليفه به سر آمده است
امير كويت دستور سركوب مخالفان را صادر كرد
انفجار مهيب شهر ساحلي اسرائيل را لرزاند
مهلت 2 هفته اي انقلابيون يمن به جانشين علي عبدالله صالح
راهپيمايي عظيم مردم سوريه در حمايت از بشار اسد
انقلابيون ليبي پيشنهاد قذافي را براي مذاكره نپذيرفتند
طرح مقابله با دولت جديد لبنان در دستور كار كنگره آمريكا
افشاي رسوايي اخلاقي نماينده دموكرات را مجبور به استعفا كرد
درگيري پليس رژيم صهيونيستي با فلسطيني هاي مخالف شهرك سازي



مردم اردن : وعده هاي پادشاه عملي نشود بار ديگر به خيابان مي ريزيم

معترضان اردني به پادشاه اردن هشدار دادند در صورت رسيدگي نكردن به خواسته هايشان اين هفته هم اردن شاهد تظاهرات سراسري در شهرهاي مختلف خواهد بود.
مردم اردن اعلام كردند كه اين هفته هم براي درخواست تغييرات سياسي در كشور تظاهرات مي كنند.
معترضان افزودند، علاوه بر امان پايتخت اردن، ديگر شهرهاي اردن نيز شاهد تظاهرات مردمي خواهد بود.
مردم اردن همچنين تاكيد كردند كه دولت اردن در مبارزه با فساد و تحقق خواسته هاي معترضان جدي نيست و شعارهايي كه ملك عبدالله در مورد اصلاحات، استعفاي دولت، مبارزه با فساد داده فقط شعار بوده است.

 



موافقت بيشكك با تاسيس دفتر ناتو در قرقيزستان

پارلمان قرقيزستان با ايجاد دفتر ناتو در اين كشور موافقت كرد.
به گزارش ايرنا، پارلمان قرقيزستان با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه ايجاد دفتر ناتو در بيشكك، به تحكيم مناسبات نظامي دوجانبه كمك خواهد كرد.
دو روز قبل از موافقت پارلمان، نماينده ويژه ناتو در قفقاز و آسياي مركزي با «رزا اتونبايوا» رئيس جمهور قرقيزستان ديدار و گفت وگو كرد.در اين ديدار گسترش همكاري هاي نظامي و نوسازي انبارهاي اسلحه و تامين امنيت مرزي مورد بررسي قرار گرفت.
رئيس جمهور قرقيزستان ابراز اميدواري كرد كه با كمك نيروهاي ناتو و امكان استقرار بيشتر نيروهاي آمريكايي در جنوب اين كشور، اوضاع امنيتي قرقيزستان بهبود يابد.
نماينده ناتو اظهار داشت كه قرقيزستان خواستار مساعدت ناتو در تقويت مرزهاي اين كشور شده است.

 



ايمن الظواهري جانشين بن لادن شد

سران شبكه تروريستي القاعده «ايمن الظواهري» را به عنوان رهبر جديد اين شبكه اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، شبكه تروريستي القاعده پنجشنبه اعلام كرد، ايمن الظواهري كه تاكنون از او به عنوان مقام شماره دو القاعده ياد مي شده، جانشين «اسامه بن لادن» شده است. در اطلاعيه اي كه به نقل از اين شبكه در اينترنت منتشر شده آمده است: فرماندهي كل القاعده پس از مشورت هاي لازم، انتصاب شيخ ايمن الظواهري را به عنوان رهبر سازمان (القاعده) اعلام مي كند.
تفنگداران آمريكايي 12 ارديبهشت طي عملياتي در «ابيت آباد» پاكستان، بن لادن را كشتند.
در اطلاعيه مذكور همچنين اعلام شده است كه «جهاد» عليه كفار، به ويژه آمريكا و اسرائيل و طرفداران آنها ادامه مي يابد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، الظواهري يك پزشك و جراح مصري تبار است. وي در سال 1998 گروه «جهاد اسلامي» مصر را به شبكه القاعده منضم كرد. پس از واقعه تروريستي 11سپتامبر سال 2001 در آمريكا، توسط پليس فدرال آمريكا تحت پيگرد قرار گرفت و اكنون گفته مي شود كه در افغانستان و يا پاكستان به سر مي برد.
در پي اعلام رهبري جديد شبكه القاعده، «مايكل مولن»، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا گفت كه الظواهري نيز مثل بن لادن شكار مي شود. «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا نيز گفت: انتخاب الظواهري، نشانگر ادامه فعاليت القاعده است. وي از اعضاي سازمان سيا است.

 



گسترش موج اعتراض و اعتصاب در اروپا و آمريكا

اعتصاب و اعتراض عليه سياست هاي اقتصادي دولت، اروپا و آمريكا را فراگرفت.
صدها هزار نفر از مردم خشمگين يونان، مجارستان، اسپانيا، جمهوري چك و آمريكا در اعتراض به اوضاع وخيم اقتصادي و بي توجهي مسئولان دولتي به درخواست هاي مردمي، به خيابان ها ريخته و با اعتصاب، شورش و راهپيمايي خواسته هاي خود را فرياد زدند.
در همين رابطه خبرگزاري ها نوشتند، يونان از روز چهارشنبه كه نمايندگان پارلمان اين كشور بر سر تصويب لايحه رياضت اقتصادي در حال گفت وگو بودند، صحنه شورش هاي شديد خياباني مقابل ساختمان پارلمان بود.
ده ها هزار نفر از مردم خشمگين كه از 25 ماه مه و در ميان بي توجهي كامل دولتمردان خود دست به تحصن و تجمعات ضد دولتي زده اند، با مشاهده جديت دولت براي تصويب لايحه جديد رياضت اقتصادي با پليس ضدشورش به زد و خورد پرداختند.
هزاران نفر از جوانان يوناني با تشكيل زنجيره انساني به دور ساختمان پارلمان خواستار توقف فوري، تصويب و اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي پيشنهادي صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا را خواستار شدند.
تظاهركنندگان سپس با سنگ، بمب هاي آتش زا و بطري به پليس هاي موتورسوار حمله كرده و به زد و خورد با آنها پرداختند. به گزارش رويتر، دو تن از نمايندگان پارلمان يونان با مشاهده اوضاع و در اعتراض به نحوه عملكرد دولت براي حل بحران اقتصادي استعفا كردند.
«جرج پاپاندرو»، نخست وزير يونان نيز براي كاستن از خشم مردم دست به ترميم دولت زد و وزير اقتصاد خود را بركنار كرد. او در عين حال بر اجراي رياضت اقتصادي به شكل كاهش هزينه هاي عمومي، افزايش ماليات و خصوصي سازي گسترده تاكيد كرد.
همچنين گفتني است در جريان شورش هاي خياباني آتن شمار زيادي از مردم دستگير يا مجروح شدند.
شهر بارسلون اسپانيا، مقابل ساختمان پارلمان محلي «كاتولينا» نيز طي دو روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده ضددولتي بود.
هزاران نفر از مردم اسپانيا كه از 15 ماه مه دست به تحصن و تظاهرات ضددولتي زده اند، به شدت به اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي از سوي دولت اعتراض كردند.
«پرس تي وي» در اين باره اعلام كرد، بيش از 3000 نفر از جوانان خشمگين اسپانيا با تجمع مقابل در ورودي ساختمان پارلمان هنگامي كه مانع از ورود نمايندگان شدند، با حملات سنگين پليس ضدشورش مواجه شدند.
شبكه خبري «سي ان ان» نيز دراين باره نوشت، در جريان درگيري هاي اسپانيا 36 نفر از تظاهركنندگان و 12 تن از نيروهاي پليس مجروح شدند. نمايندگان اسپانيايي نيز براي حل مشكلات سنگين اقتصادي خود قصد تصويب طرح هاي رياضت اقتصادي را دارند تا بدين ترتيب شانس دريافت كمك هاي صندوق بين المللي پول را از دست ندهند.
مردم جمهوري چك نيز همزمان با يونان و اسپانيا با ريختن به خيابان ها و ميادين اصلي شهرها عليه سياست هاي اقتصادي دولت راست ميانه اين كشور شعار دادند. كاركنان بخش حمل و نقل عمومي جمهوري چك نيز با اعتصاب سراسري، سيستم حمل و نقل عمومي اين كشور را به طور كامل فلج كردند.
گروهي از مردم نيز با تجمع مقابل ساختمان وزارت اقتصاد اين كشور در «پراگ» نسبت به اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي هشدار دادند. جمهوري چك همچون يونان واسپانيا به شدت از بحران بيكاري و بدهي رنج مي برد.
مجارستان، ديگر كشور اروپايي است كه طي دو روز گذشته شاهد ناآرامي ها و تظاهرات ضددولتي بود.
هزاران نفر از مردم مجارستان به همراه نظاميان، ماموران آتش نشاني و حتي نيروهاي پليس از پنجشنبه شب مقابل ساختمان پارلمان در «بوداپست» تجمع كرده و خواستار رسيدگي به شرايط نامساعد اقتصادي حاكم بر كشورشان شدند. تظاهركنندگان با محكوم كردن دولتمردان به سوءاستفاده از كارگران، طرح هاي در دست بررسي دولت براي اخراج كاركنان و كارمندان دولتي را به شدت محكوم كردند.
هزاران نفر از كاركنان اتحاديه ها و سنديكاهاي كارگري در لس آنجلس آمريكا نيز در اعتراض به اوضاع نامساعد اقتصادي حاكم بر آمريكا تظاهرات كردند. آمريكا به دليل مشاركت در جنگ هاي مختلف از جمله جنگ ليبي، عراق، افغانستان و پاكستان متحمل هزينه هاي سنگيني شده است كه از جيب ماليات دهندگان آمريكايي پرداخت مي كند.
روزنامه انگليسي «اينديپندنت» نيز از برگزاري قريب الوقوع بزرگترين اعتصاب سراسري انگليس طي 30 سال گذشته خبر داد.
براساس اين گزارش صدها هزار نفر از كارمندان بخش دولتي در كنار معلمان، اساتيد دانشگاه ها از 30 ژوئن (9تيرماه) دست از كار خواهند كشيد.اين گزارش مي افزايد: انگليس با بزرگترين موج اعتراضات از دهه 1980 ميلادي روبروست چرا كه قرار است 750 هزار نفر از كارمندان بخش دولتي عليه تغييراتي كه درخصوص بازنشستگي آنها صورت مي گيرد اعتصاب كنند.
يادآور مي شود، چندي پيش مقام معظم رهبري درتحليلي پيرامون انقلاب هاي عربي، از سرايت اين بيداري به «قلب اروپا» خبر داده بودند.

 



تظاهرات «جمعه مقدسات» در بحرين
عمر آل خليفه به سر آمده است

سرويس خارجي-
انقلابيون بحرين با برگزاري تظاهرات گسترده تحت عنوان «جمعه مقدسات» بار ديگر مخالفت خود را با رژيم آل خليفه ابراز داشتند و در عين حال تاكيد كردند، عمر آل خليفه به سر آمده است.
مردم انقلابي بحرين با برگزاري تظاهرات در روز گذشته اعلام كردند كه در خواسته هاي آنان نسبت به سرنگوني نظام هيچگونه تغييري صورت نگرفته و انقلابيون همچنان خواستار بركناري نظام هستند.
معترضان بحريني همچنين تاكيد كردند كه اقدامات سركوبگرانه و سانسور خبري اراده مصمم آنها را بر اجراي تغيير و محقق كردن خواسته هاي مشروعشان متزلزل نخواهد كرد.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه آل خليفه سر مي دادند دخالت آمريكا، عربستان، انگليس و رژيم صهيونيستي در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.
حضور زنان نيز در اين تظاهرات چشمگير بود. در همين حال نيروهاي امنيتي آل خليفه با پشتيباني نيروهاي اشغالگر عربستان سعودي با استفاده از گاز اشك آور و باتوم اين تظاهرات مسالمت آميز را سركوب كردند.
اين در حالي است كه مردم شهرهاي مختلف بحرين پنجشنبه شب نيز به نشانه همبستگي با زندانيان سياسي شمع روشن كردند و به خيابانها آمدند.
«عباس العمران» عضو مركز حقوق بشر بحرين نيز با تاكيد بر ادامه تظاهرات مردمي براي سرنگوني نظام اظهار داشت عمر رژيم آل خليفه به سر آمده است.
وي افزود، مردم مذاكره با رژيم حاكم را مردود مي دانند و در تظاهرات همواره اين مسئله را به صراحت اعلام كرده اند.
وي همچنين تصريح كرد، معترضان داخلي و خارجي براي كشف ابعاد تازه جنايات رژيم آل خليفه عليه مردم بي دفاع بحرين تلاش مي كنند.
از سوي ديگر دوازده اتحاديه كارگري در كشورهاي مختلف از جمله بلژيك، فرانسه، آمريكا، انگليس، نروژ و آفريقاي جنوبي از دولت بحرين به علت نقض قوانين كاري و اخراج صدها كارگر در بخش هاي دولتي و خصوصي شكايت كرده اند. اين شكايت عليه حكومت بحرين به علت نقض توافقنامه هاي بين المللي در زمينه تبعيض عليه كارگران تنظيم شده است.
آل خليفه مسئولان اتحاديه ها و كارفرمايان زيادي را به علت مشاركت كارگران آنان در تظاهرات مسالمت آميز مجازات و توبيخ كرده است و نيز در استخدام و به كارگيري نيروها تبعيض هاي ناروايي را قايل مي شود و از كاركنان خواسته است كه تعهداتي را مبني بر وفاداري به حكومت امضا كنند. اين اتحاديه ها از سازمان بين المللي كار خواستند كه تدابير لازم را براي ملزم كردن دولت بحرين به احترام به توافقنامه هاي بين المللي به كار گيرد.

 



امير كويت دستور سركوب مخالفان را صادر كرد

امير كويت با ابراز نگراني از وضعيت سياسي كشورش، بار ديگر از برادرزاده خود كه پست نخست وزيري را به عهده دارد، حمايت كرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي كويت (كونا) «شيخ صباح الاحمد، الجابر الصباح» كه به تازگي از سفر درماني اش به انگليس بازگشته است، با ابراز تاسف از حوادث اخير كويت، آن را مصداق بارز قانون شكني دانست.
بر پايه اين گزارش، ابراز نگراني امير كويت در حالي صورت مي گيرد كه اين شيخ نشين طي يك ماه اخير، صحنه اختلافات نمايندگان مجلس با نخست وزير بوده است.تظاهركنندگان كويتي كه توسط برخي نمايندگان مجلس «الامه» سازماندهي و هدايت مي شوند از ماه گذشته ميلادي تاكنون با برگزاري مرتب تظاهرات اعتراض آميز در روزهاي جمعه، خواستار بركناري شيخ ناصر المحمد الصباح نخست وزير كنوني كويت هستند.
امير كويت روز پنجشنبه طي سخنان شديداللحني خطاب به مخالفان نخست وزير هشدار داد: كشور صحنه تسويه حساب هاي شخصي شده است .
شيخ صباح خاطرنشان كرد: من از وزير كشور خواسته ام كه همه اقدامات را براي ثبات كشور انجام دهد و با افراد مخل در جامعه برخورد كند.

 



انفجار مهيب شهر ساحلي اسرائيل را لرزاند

سرويس خارجي-
بر اثر بروز انفجار مهيب در ساختماني چند طبقه در شهر ساحلي نتانيا در شمال تل آويو شش صهيونيست به هلاكت رسيدند و 100 نفر ديگر زخمي شدند.
انفجاري قوي در رستوراني واقع در ساختماني چهار طبقه رخ داد و به كشته شدن دست كم شش صهيونيست و زخمي شدن بيش از 100 نفر منجر شد.
اين ساختمان چهارطبقه كه 150 آپارتمان دارد كاملا تخريب شده و شماري از ساكنان صهيونيست زير آوار هستند و تلاش براي بيرون آوردن آنان از زير آوارها همچنان ادامه دارد.
منابع خبري اظهار داشتند كه تحقيقات اوليه پليس رژيم صهيونيستي علت انفجار را نشت گاز و منفجر شدن كپسول گاز در رستوران اعلام كرده است اما اين منابع اين احتمال را رد كرده و افزودند چنين انفجار مهيبي كار يك كپسول گاز نيست.
هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين انفجار مهيب را برعهده نگرفته است. ولي شاهدان عيني اعلام كردند بلافاصله پس از انفجار نيروهاي پليس اسرائيل يك دستگاه خودرو را تحت تعقيب قرار دادند.
تعدادي ديگر از شاهدان عيني از فرار دو فرد اندكي قبل از بروز اين انفجار خبر دادند.
منابع بيمارستاني نتانيا اعلام كردند با توجه به اينكه حال برخي از مجروحان وخيم است آمار كشته هاي اين انفجار عظيم در حال افزايش است.

 



مهلت 2 هفته اي انقلابيون يمن به جانشين علي عبدالله صالح

سرويس خارجي-
جوانان يمني به معاون رئيس جمهور اين كشور دو هفته فرصت دادند كه تغييرات عميق در كشور به وجود آورد و شوراي انتقالي تشكيل دهد.
رهبران جوانان انقلابي يمن در ديدار با «عبدربه منصور هادي» معاون علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن از وي خواستند تا موضع خود را در مورد انقلاب يمن و پيوستن به شوراي انتقالي هرچه سريع تر اعلام كند.
جوانان در اين ديدار تصريح كردند دو هفته فرصت كافي است تا تغييرات بنيادين آغاز شود، شوراي انتقالي تشكيل شود و مظاهر خشونت در كشور از بين برود.
انقلابيون همچنين اظهار داشتند معاون رئيس جمهور دو هفته وقت دارد تا خود را با تغييرات و خواسته هاي انقلابيون هماهنگ كند.
عبدربه نيز در اين ديدار تاكيد كرد كه خواسته هاي جوانان را درك مي كند و خواهان پايان يافتن خشونت ها در كشور است.
اين در حالي است كه رئيس شوراي هماهنگي جوانان يمن اظهار داشت كه معاون رئيس جمهور به خواسته هاي جوانان براي تشكيل هر چه سريع تر شوراي انتقالي پاسخ مثبت نداد.
وي افزود، عبدربه در ديدار با ما اعلام كرد كه خواسته هاي جوانان را درك مي كند و با تغييرات موافق است اما به خواسته ما براي تشكيل شوراي انتقالي براي تامين اهداف جوانان انقلابي پاسخ نداد.
از سوي ديگر، جوانان انقلابي يمن به ديدار با معاون رئيس جمهور اين كشور اكتفا نكرده و از مردم خواستند با برگزاري تظاهرات در روزهاي آينده بر تحقق خواسته هاي خود اصرار ورزند.
روزگذشته نيز مردم تظاهرات گسترده اي در صنعا و ديگر شهرهاي يمن با عنوان «جمعه مشروعيت انقلاب» برگزار كردند.
تظاهركنندگان اعلام كردند تا تحقق كامل خواسته هايشان دست از تظاهرات برنمي دارند.
در شهر تعز نيز تظاهرات گسترده اي صورت گرفت و مردم اين شهر به رغم بحراني بودن اوضاع امنيتي در اين شهر طي چند هفته گذشته اعلام كردند كه در ميدان الحريه (آزادي) باقي مي مانند و تحصن مي كنند.
درگيري هايي هم بين نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح و انقلابيون در اين شهر به وقوع پيوست و صداي شليك خمپاره و توپ و گلوله هاي تانك تا پاسي از شب شنيده مي شد.
از سوي ديگر، نيروهاي يمني كه به صفوف مخالفان علي عبدالله صالح پيوستند به پايگاهي نظامي در منطقه حجر در شمال اين كشور حمله كردند و اين پايگاه را به تصرف خود درآوردند.

 



راهپيمايي عظيم مردم سوريه در حمايت از بشار اسد

سرويس خارجي -
200 هزار نفر ازمردم شهر طرطوس سوريه با برگزاري تظاهرات گسترده حمايت خود را از بشاراسد رئيس جمهور سوريه اعلام كردند.
مردم طرطوس سوريه با برگزاري تظاهرات در روز پنجشنبه همبستگي خود را با دولت سوريه اعلام كردند.
تظاهركنندگان با حمل پرچمي از سوريه به طول 60 متر اظهار داشتند كه از اصلاحات فراگير در كشور كه بشاراسد رئيس جمهور آن را آغاز كرده است حمايت مي كنند.
مردم بر حفظ ثبات و امنيت و وحدت ملي در كشور تاكيد و اعلام كردند كه سوريه با اتحاد و رهبري و ارتش خود از اين مرحله دشوار عبور خواهد كرد.
تظاهركنندگان از مداخلات خارجي و خبرهاي غيرواقعي بسياري از رسانه ها در مورد سوريه انتقاد و آن را محكوم كردند.
در روز چهارشنبه نيز مردم شهر دمشق و برخي شهرهاي اطراف آن نيز با برگزاري تظاهرات و حمل پرچم هاي طويل همبستگي خود را با نظام سوريه اعلام كردند.
طول اين پرچم 2300 متر بود كه به نشانه 23 ميليون سوري آن را حمل مي كردند.
تظاهركنندگان پرچم آمريكا را روي زمين مي كشيدند و به نشانه اعتراض به مداخلات آمريكا در امور داخلي سوريه به سوي آن كفش پرتاب مي كردند.
اين در حالي است كه ارتش سوريه طي بيانيه اي از مردم شهرهاي «خان شيخون» معره النعمان كه به وسيله گروه هاي مسلح به آشوب كشيده شده بود خواست به شهرها و خانه هايشان باز گردند و زندگي عادي خود را از سر بگيرند.
ارتش سوريه به مردم اطمينان داد كه اين شهرها از وجود عناصر و گروه هاي مسلح و تروريستي كاملا پاكسازي شده است.
از سوي ديگر، يك روزنامه روسي اعلام كرد كه آمريكا براي تحريك مخالفان نظام سوريه ارتباطات خود را با آنها افزايش مي دهد.
به نوشته اين روزنامه دولت اوباما به طور فعال درگير پروسه اي براي ايجاد اينترنت و ا تصالات تلفني در سوريه است تا از اين طريق ارتباط مخالفان اين كشور را با خارج از طريق شبكه هاي نظارتي دولتشان فراهم كند.ازسوي ديگر، روسيه بار ديگر مخالفت خود را با صدور قطعنامه در شوراي امنيت عليه سوريه اعلام كرد.
گفتني است خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اعلام كرد كه بشار اسد رئيس جمهور سوريه به تماس هاي تلفني مقامات كاخ سفيد و برخي اعضاي كنگره پاسخ نداد.
وي پيشتر نيز به تقاضاي تلفني بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد براي گفت وگو با وي نيز پاسخ مثبت نداده بود.سانا افزود: مداخله كشورهاي غربي به ويژه آمريكا در اوضاع داخلي سوريه و تحريك مخالفان از عوامل اصلي پاسخ ندادن بشار اسد به تماس هاي تلفني غربي ها بوده است.

 



انقلابيون ليبي پيشنهاد قذافي را براي مذاكره نپذيرفتند

انقلابيون ليبي پيشنهاد فرزند ديكتاتور اين كشور براي آتش بس و مذاكره را رد كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در حالي كه حملات هوايي عليه مواضع نيروهاي وابسته به «معمر قذافي» و مراكز دولتي در طرابلس شديدتر شده است، «سيف الاسلام» فرزند ديكتاتور ليبي، اعلام كرد پدرش آماده برگزاري انتخابات طي سه ماه آينده است. سيف الاسلام كه با روزنامه ايتاليايي «كوريرا دلاسرا» گفت وگو مي كرد، اظهار داشت: تيم قذافي آماده برگزاري انتخابات طي سه ماه آينده و در نهايت، تا پايان سال جاري در كشور است. وي افزود: ما هيچ شرطي براي حضور ناظران بين المللي(در انتخابات) را نخواهيم داشت و با حضور نمايندگان و ناظران اتحاديه اروپا، اتحاديه آفريقا، سازمان ملل و حتي ناتو موافق هستيم.
اين اظهارات نشان مي دهد كه قذافي در موضع بسيار ضعيفي قرار دارد. سيف الاسلام در ادامه گفت: پدر در صورت شكست در انتخابات، حاضر به كناره گيري از قدرت است، اما به تبعيد نمي رود. پدرم ليبي را ترك نخواهد كرد، زيرا در اين كشور به دنيا آمده است و دوست دارد در ليبي بميرد و در كنار عزيزانش دفن شود. انقلابيون اظهارات سيف الاسلام را ديرهنگام دانستند. «عبدالحفيظ غوفه» سخنگوي شوراي ملي انتقالي ليبي گفت: وي(سيف الاسلام) مدت طولاني سكوت كرده بود و حالا كه لب به سخن گشوده است، سخنان درستي نمي گويد. غوفه همچنين تاكيد كرد: من به سيف الاسلام مي گويم كه زمان براي ارائه چنين پيشنهادي بسيار دير شده است چرا كه انقلابيون ليبي به نزديكي طرابلس رسيده اند، تا به ياري خداوند، عناصر فساد در كشور را از ريشه بكنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، آمريكا نيز درخواست پسر قذافي براي برگزاري انتخابات در صورت آتش بس را رد و تاكيد كرد كه واشنگتن خواستار تبعيد قذافي است.
ساير رويدادها
¤ دولت واشنگتن طي گزارشي به كنگره، اعلام كرد: آمريكا 715 ميليون دلار تاكنون در جنگ ليبي هزينه كرده است.
¤ آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه، اعلام كرد كناره گيري قذافي خواست جامعه بين المللي است.
¤ سارافلاندرز، حقوقدان آمريكايي، حمله به ليبي را ادامه سياست هاي استعماري آمريكا دانست.
¤ هواپيماهاي ناتو عصر ديروز مركز طرابلس را به شدت بمباران كردند.

 



طرح مقابله با دولت جديد لبنان در دستور كار كنگره آمريكا

كنگره آمريكا در اقدامي كه اولين حمله آمريكا عليه دولت جديد لبنان تلقي مي شود طرحي را با هدف مقابله با سلاح حزب الله ارائه كرد.
روزنامه السفير چاپ لبنان در اين باره نوشت، طرح كنگره آمريكا براي مقابله با دولت جديد لبنان كه مبارزه با حزب الله نام دارد و از سوي دو جناح قدرت در اين كشور طراحي و ارائه شده است نشان مي دهد كه مواضع همه گروه هاي آمريكايي در قبال تحولات لبنان و منطقه يكي است و آن همان همسويي با منافع رژيم صهيونيستي است. در اين طرح عنوان شده است كه اگر حزب الله سلاح خود را بر زمين نگذارد و از اراضي لبنان براي پرتاب موشك به سوي اسرائيل استفاده كند لبنان تحريم خواهد شد و هرگونه كمك هاي نظامي و مالي به اين كشور متوقف خواهد شد.
در اين طرح از دولت لبنان خواسته شده كه مقاومت را تحت فشار بگذارد، زيرساخت هاي نظامي حزب الله را از بين ببرد و عناصر حزب الله را به دادگاه فرا خواند.
دولت آمريكا در راستاي منافع رژيم صهيونيستي به شدت از افزايش حضور حزب الله در دولت جديد اين كشور نگران شده است.
اين نگراني باعث شده كه آمريكا و هيچ يك از هم پيمانان اروپايي اش دولت جديد لبنان را تبريك نگفته و حتي اظهاراتي مداخله جويانه در راستاي مانع تراشي در روند تشكيل دولت نيز داشته اند.
اصرار شديد دولت آمريكا براي خلع سلاح حزب الله در شرايطي صورت مي گيرد كه اين بحث به طور كلي در محافل سياسي لبنان كنار گذاشته شده و بيانيه هاي وزارتي دولت هاي متوالي در اين كشور بر استراتژي دفاعي لبنان مبتني بر مثلث ملت، مقاومت و ارتش تاكيد كرده اند.

 



افشاي رسوايي اخلاقي نماينده دموكرات را مجبور به استعفا كرد

رسوايي اخلاقي، نماينده دموكرات كنگره آمريكا را وادار به استعفا كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «آنتوني وينر» به دنبال ماجراي ارسال تصاوير نيمه برهنه خود از طريق شبكه اينترنتي، براي يك زن جوان و در پي فشارها از سوي اعضاي حزب دموكرات آمريكا، روز پنج شنبه با حضور در كنفرانس خبري در نيويورك، از سمت خود استعفا كرد.
اين گزارش حاكي است، براساس قوانين كنگره آمريكا، هر گاه، هر يك از نمايندگان به گونه اي رفتار كنند كه موجب بي اعتباري كنگره شود، كرسي خود را از دست خواهند داد. آنتوني وينر 46 ساله كه به خاطر ارسال تصاوير نيمه برهنه خود به يك دختر جوان براي كناره گيري تحت فشار قرار گرفته بود تا قبل از اعلام استعفاي خود گفته بود كه در پي درمان است و از نمايندگي كنگره، كناره گيري نخواهد كرد.
اين نماينده كنگره آمريكا كه همسر باردارش دستيار و معتمد هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا است، پس از اعلام استعفايش، از مردم نيويورك به خاطر رفتار زننده اش پوزش خواست.
خبر استعفاي وينر در شرايطي اعلام شد كه كاخ سفيد، رسوايي اخلاقي اين نماينده دموكرات را ناشي از حواس پرتي وي خوانده بود و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نيز در تقبيح فساد اخلاقي او اعلام كرده بود، اگر جاي وينر بودم، حتما استعفا مي كردم.
با اعتراف وينر به انجام اعمال غيراخلاقي، وي سومين سياستمدار نيويوركي است كه انحرافات اخلاقي اش تاكنون فاش شده است.

 



درگيري پليس رژيم صهيونيستي با فلسطيني هاي مخالف شهرك سازي

فلسطينيان ساكن كرانه باختري در اعتراض به سياست شهرك سازي رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند و با پليس اين رژيم درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، فلسطينيان ساكن روستاي «ديرقديس» در نزديكي رام الله در اعتراض به ادامه و توسعه شهرك سازي صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي تظاهرات اعتراض آميز برگزار كردند كه با يورش نظاميان اسرائيلي مواجه شدند.
ارتش اسرائيل براي سركوب تظاهركنندگان از گازهاي اشك آور و باتوم هاي برقي استفاده كرد.
فلسطينيان فرياد مي زدند، «سياست هاي نژادپرستانه بايد متوقف شود»، «ادامه شهرك سازي محكوم است». «جامعه بين المللي چرا از خواب غفلت بيدار نمي شود». تظاهركنندگان از نهادها و سازمان هاي بين المللي خواستند كه بيش از اين در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي سكوت نكنند و چاره اي بينديشند. از سوي ديگر، صدها نفر از فلسطيني هاي اهل شهر خان يونس در نوار غزه در اعتراض به خلف وعده سازمان امداد آوارگان فلسطيني (آنروا) براي حل مشكلات آوارگان در مقابل دفتر اين سازمان تحصن و تظاهرات كردند، دفتر آنروا را تعطيل كردند.
تظاهركنندگان اظهار داشتند پس از جنگ 22 روزه غزه در سال 2009 بسياري از منازل فلسطيني ها براثر بمباران رژيم صهيونيستي به صورت كامل تخريب شد و آوارگان مجبور شدند در چادر زندگي كنند و آنروا قول مساعدت به فلسطيني ها را داد كه تا اين لحظه به تعهدات خود عمل نكرده است.
فلسطيني ها فرياد مي زدند «ما سرپناه مي خواهيم»، «براي فرزندانمان مدرسه مي خواهيم». تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند كه ژاپن يا ديگر كشورها كمك هايي در اختيار آنروا براي مردم فلسطين قرار داده اند ولي اين سازمان از اعطاي آن به بي پناهان و آوارگان فلسطيني خودداري مي كند.
همچنين فلسطينيان و گروه هاي حامي مردم فلسطين قرار است روز سه شنبه در اعتراض به سفر ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي به فرانسه تظاهرات كنند و مانع ورود وزير جنگ اسرائيل به فرانسه شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14