(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 خرداد 1390- شماره 19952

پيش از خروج از كشورمتهمان اصلي جنايت خميني شهر در زاهدان دستگير شدند
تشديد برخورد با مزاحمين نواميس از امروز
برخورد ناجا با آرايشگران موهاي نامناسب
برخورد ناجا با آرايشگران موهاي نامناسب
افزايش كشفيات مشروبات الكلي
دومين اجلاس پليس مبارزه با مواد مخدر كشورهاي حوزه خزر برگزار شد
شهادت 7 نظامي ايراني در منطقه مين گذاري شده
اتصال خط يك متروي تهران به شهر پرند
حوادث كوتاه از كشور
تقدير از 22 اهدا كننده با سابقه خون
كسر خدمت محققان كارشناسي ارشد و بالاتر در ازاي تحقيق و اختراع
در مسير روستايي از توابع ديواندره 4 دانش آموز روستاي سارال در رودخانه غرق شدند
سگي كه گياه و ميوه مي خورد!
هجوم ملخ ها به مراتع مازندران
كارخانه متروكه روغن جهان كرج در آتش سوخت
پژو صفر كيلومتر براي هميشه خاموش شد!



پيش از خروج از كشورمتهمان اصلي جنايت خميني شهر در زاهدان دستگير شدند

سه تن از متهمان اصلي جنايت خميني شهر كه همراه با همدستان خود به صورت گروهي در باغي به چند زن تجاوز به عنف كرده بودند هنگام خروج از كشور در حومه زاهدان دستگير شدند.
جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان با تاييد اين خبر عصر پنجشنبه طي گفت وگويي اختصاصي به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: متهمان تصميم داشتند به كمك يك نفر راهنما از مرزهاي زميني و به صورت قاچاق از كشور فرار كنند اما در نتيجه عمليات و تعقيب گسترده پليس به دام افتادند و دستگير شدند.
سرهنگ علي طاهري افزود: اين سه متهم به نام هاي «اصغر-ع» 19 ساله، «عباس-س» 26 ساله و «رجب علي-س» معروف به صمد سياه 27 ساله، سابقه نزاع دسته جمعي، اخلال در نظم عمومي و حمل مواد مخدر را نيز در پرونده كيفري خود دارند.
وي اظهار داشت: اين متهمان 10 عدد سيم كارت تلفن همراه، مقاديري چك بانكي و يك دستگاه خودرو پژو نيز همراه داشتند كه توسط ماموران ضبط شد.
سرهنگ طاهري گفت: همچنين راهنماي اين افراد با نام «ابراهيم-ر» كه قصد خارج كردن و فراري دادن متهمان را از كشور داشت، بازداشت شد.
همچنين سرتيپ «اسماعيل احمدي مقدم» فرمانده ناجا ديروز در زاهدان به خبرنگار ايرنا گفته بود: پليس بزودي اين متهمان فراري را دستگير و قوه قضاييه نيز برخورد قاطع و قانوني را با برهم زنندگان نظم و امنيت رواني جامعه خواهد داشت.

 



ساجدي نيا خبر داد
تشديد برخورد با مزاحمين نواميس از امروز

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح تشديد امنيت اخلاقي از روز چهارشنبه گفت: برخورد با مزاحمين نواميس از روز شنبه تشديد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ روز جمعه با اشاره به اين كه اجراي اين طرح تا رفع دغدغه هاي مردم در حوزه هايي همچون بدپوششي و مزاحمين نواميس ادامه خواهد داشت گفت: برخورد با موضوع بدپوششي در دو مقوله مصرف كننده و توليد كننده است، به طوري كه همزمان با آغاز طرح «تشديد امنيت اخلاقي» تمام مراكز توليدي و توزيعي در تهران شناسايي شده و هشدارهاي لازم در اين باره داده شده است كه در صورت رعايت نكردن اين موازين از سوي اين مراكز با آنها نيز برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه اجراي اين طرح به پارك ها و تفرجگاه هاي كوهستاني نيز تسري يافته است، خاطرنشان كرد: طرح برخورد با مزاحمين نواميس در راستاي طرح «تشديد امنيت اخلاقي» از روز شنبه 28 خرداد ماه در پايتخت تشديد شده و در اين راستا با مزاحمين نواميس كه يكي از دغدغه هاي اصلي شهروندان تهراني هستند، برخورد جدي و قانوني خواهد شد.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي نيز در پاسخ به اينكه چرا طرح برخورد با بدحجابي تنها در ايام تابستان اجرا مي شود گفت: نيروي انتظامي در تمامي فصول با بدحجابي عفاف ستيزان برخورد مي كند، اما به دليل گرماي تابستان و افزايش بدحجابي در اين فصل، برخورد را در اين ايام تشديد مي كنيم به شكلي كه آمارها و پرونده ها گوياي اين مطلب است. اما با آغاز فصل تابستان، اين موضوع را تا حدي رسانه اي مي كند تا بازدارندگي ايجاد كند، به گونه اي كه احساس امنيت نيز مخدوش نگردد.
سردار بهمن كارگر در نشستي با اعضاي هيأت مركزي جامعه اسلامي دانشجويان، عنوان كرد: آمارها و پرونده ها گوياي اين مطلب است كه پليس در همه ايام سال، با بدحجابي برخورد مي كند، اما با آغاز فصل تابستان، اين موضوع را تا حدي رسانه اي مي كند تا بازدارندگي ايجاد كند، به گونه اي كه احساس امنيت نيز مخدوش نگردد.
وي در ادامه، تأكيد كرد: نيروي انتظامي هم اكنون يك نيروي دانش پايه در ميان نيروهاي مسلح و يكي از سازمان هاي پيشرو در امر تحقيق و پژوهش است.
كارگر خطاب به دانشجويان حاضر در اين نشست، اظهار كرد: به اعتقاد من، به دليل ارتباط كم شما با ناجا، اطلاعات شما نيز از نيروي انتظامي كم است.
وي با اشاره به برگزاري شوراي سياستگذاري رواني- اجتماعي در معاونت اجتماعي ناجا، يادآور شد: در اين شورا روانشناسان برجسته و متدين كشور شركت مي كنند.
كارگر با اشاره به اينكه بايد سهم هر سازماني در موضوع عفاف و حجاب مشخص شود، افزود: در چهاردهم شهريور ماه سال 85، شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئوليت هاي 26 دستگاه در كشور در موضوع عفاف و حجاب را مشخص كرد.
وي افزود: در ارزيابي كه در كشور انجام شد، تنها سازماني كه به وظيفه خود در اين موضوع عمل كرد، نيروي انتظامي و تا حدودي نيز سازمان صدا و سيما بود.
معاون اجتماعي ناجا با بيان اينكه وضعيت نيروي انساني و تجهيزات نيروي انتظامي نسبت به گذشته خيلي تغيير كرده است، گفت: در فتنه سال 88 ما بسيار درخشيديم چرا كه حتي يك مأمور ناجا نبود كه در اجراي مأموريتش ترديد كند. كارگر تصريح كرد: نيروهاي ما همگي نيروي ولايي هستند و از رهبر معظم انقلاب تبعيت مي كنند.

 



فرمانده ناجا خبر داد
برخورد ناجا با آرايشگران موهاي نامناسب
آتش سوزي انبار 10 هزار متري در جنوب تهران

صبح ديروز يك انبار لوازم دوچرخه، الكتريكي و لوازم خانگي به وسعت 10 هزار مترمربع آتش گرفت و نيروهاي 6 ايستگاه آتش نشاني را به محل حادثه كشاند.
به گفته مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران در ساعت 9 و پنج دقيقه صبح جمعه، وقوع آتش سوزي در يك انبار لوازم دوچرخه، الكتريكي و لوازم خانگي به سامانه 125 آتش نشاني اطلاع رساني شد و ماموران ايستگاه هاي 14 و 79 آتش نشاني، سه دقيقه پس از اين تماس، در محل حادثه حضور يافته و عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند و در پي آن، چهار ايستگاه 37، 83، 90 و 21 نيز به محل حادثه اعزام شدند.
شفيعي افزود: علاوه بر خودروهاي اين ايستگاه ها، 12 تانكر 30 هزار ليتري و 12 هزار ليتري نيز به محل حادثه اعزام شد.
آتش نشانان پس از 2 ساعت عمليات اطفاء حريق توانستند آتش سوزي بزرگ جنوب تهران را خاموش كنند.
گفتني است در اين حادثه 5 آتش نشان در جريان اطفاي حريق مجروح شدند.
وسعت اين آتش سوزي به حدي بود كه آسمان شهرري سياه شد و در برخي از مناطق دود حاصل از آتش بر روي خانه ها سايه افكند.

 



فرمانده ناجا خبر داد
برخورد ناجا با آرايشگران موهاي نامناسب

فرمانده نيروي انتظامي از برخورد با آرايشگاه ها و توليدي هايي كه اقدام به درست كردن موهاي نامناسب و ارائه لباس هاي نامناسب مي كنند خبر داد.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه ديدار با رئيس فدرال مبارزه با موادمخدر روسيه به خبرنگاران گفت: مبارزه با ناهنجاري ها تنها بخش بروز و ظهوري آن در خيابان ها نيست بلكه ما سعي مي كنيم كه با اين مسئله ريشه اي برخورد كنيم به طور مثال توليدي هايي كه اقدام به ارائه لباس هاي نامناسب مي كنند و يا آرايشگري هايي كه اقدام به درست كردن موهاي نامناسب مي كنند از اين برخورد مصون نخواهند ماند.
وي ادامه داد: براين اساس در گام اول به اصناف و اتحاديه ها اعلام كرده ايم تا نظارت دقيق بر توليدي ها و توزيع كنندگان لباس و آرايشگاه ها داشته باشند.
سردار احمدي مقدم درخصوص ايجاد صفحه فيس بوك به نام وي به فارس گفت: اين يك جعل عنوان بوده و سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه با ايجاد چنين فضايي قصد انتشار اخبار دستكاري شده را دارند و اساسا چنين چيزي صحت نداشته است.

 



فرمانده درياباني مرزباني ناجا خبر داد
افزايش كشفيات مشروبات الكلي

فرمانده درياباني مرزباني ناجا با اعلام افزايش كشفيات مشروبات الكلي در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در دريا گفت: ميزان كشفيات مشروبات الكلي در خوزستان 2 برابر افزايش يافته است.
سردارعلي محمد سلامي اظهار كرد: از اوايل سال جاري تاكنون ميزان كشفيات مشروبات الكلي در دريا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است و در حالي كه ورود مشروبات به استان ها كمتر شده است كه اين موضوع نشان مي دهد اقدامات صورت گرفته در مقابله با ورود مشروبات در مرزها موثر بوده است.
به گفته وي، مشروبات الكلي بيشتر به وسيله شناورها در دريا از كشورهاي حاشيه خليج فارس وارد ايران مي شوند.
سلامي درباره ورود موادمخدر از دريا نيز با بيان اينكه هنوز ورود موادمخدر از دريا به اندازه اي نيست كه عنوان مي شد در عين حال به ايسنا گفت: بيشترين كشفيات موادمخدر در دريا مربوط به حشيش است.
فرمانده درياباني مرزباني ناجا درباره تجهيز ناوگان درياباني نيز گفت: در سال جاري تجهيزات جديد و شناورها به درياباني وارد خواهد شد و تا پايان برنامه پنجم درياباني به تجهيزات خودش مي رسد.

 



دومين اجلاس پليس مبارزه با مواد مخدر كشورهاي حوزه خزر برگزار شد

دومين اجلاس پليس مبارزه با مواد مخدر كشورهاي حوزه درياي خزر با حضور روساي پليس كشورهاي اين حوزه و فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در بندرانزلي گشايش يافت.
به گزارش ايرنا، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حاشيه برگزاري اين اجلاس كه ديروز آغاز شد، از حضور روساي پليس كشورهاي روسيه، قزاقستان، جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس خبر داد.
سرتيپ «حميدرضا حسين آبادي» افزود: اولين دوره اجلاس پليس مبارزه با مواد مخدر كشورهاي حوزه خزر طي سال 88 در بندر آستاراخان روسيه برگزار و امسال ايران، ميزبان دومين دوره اين اجلاس است.
وي، پيدا كردن راهكارهاي همكاري هاي پليسي در مبارزه با مواد مخدر، تبادل اطلاعات در خصوص باندهاي قاچاق مواد مخدر، شناسايي مسيرهاي قاچاق در منطقه و همكاري هاي بين المللي را از اهداف برگزاري اين اجلاس عنوان كرد.
حسين آبادي يادآور شد: «ويكتور ايوانف» رئيس سرويس فدرال كنترل مواد مخدر روسيه نيز در اين اجلاس حضور دارد.

 



شهادت 7 نظامي ايراني در منطقه مين گذاري شده

يك مقام مسئول در كابينه كردستان عراق اعلام كرد: هفت نظامي ايراني به دليل گم كردن مسير صحيح و ورود به منطقه مين گذاري شده مرزي به شهادت رسيدند.
به گزارش رويترز، جبار ياور، سخنگوي نيروهاي امنيتي كردستان عراق موسوم به «پيشمرگه» گفت: اين نظاميان تازه وارد ايراني به منطقه آشنايي نداشتند و به اشتباه وارد منطقه ممنوعه مرزي شدند.
وي افزود: اين نظاميان كه از وجود منطقه مين گذاري بي اطلاع بودند بر اثر انفجار اين مين ها به شهادت رسيدند.
گفتني است بخش عمده مناطق مين گذاري شده در مناطق مرزي مشترك ايران و عراق، مربوط به دوره جنگ 8 ساله اي است كه دولت بغداد در سال 1359 عليه ايران آغاز كرد.
ايران داراي طولاني ترين مرز زميني با عراق است با اين حال با گذشت بيش از 20 سال از پايان جنگ 8 ساله، هنوز بسياري از مناطق مين گذاري شده در سمت ايراني مرز با عراق پاكسازي نشده است.
براساس گزارشهاي رسيده، سركنسول ايران در اربيل پايتخت اقليم كردستان عراق از بروز چنين حادثه اي ابراز بي اطلاعي كرده است.

 



تشكري هاشمي خبر داد
اتصال خط يك متروي تهران به شهر پرند

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: اتصال خط يك متروي تهران به شهر پرند در دستور كار قرار گرفته است.
سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به اينكه روزانه صدها هزار نفر براي كار و تحصيل به تهران مي آيند گفت: براي اين تعداد مراجعه بايد يك سامانه حمل و نقل مناسب در نظر گرفت.
وي افزود: طبق اساسنامه شركت مترو تهران كه در سال هاي گذشته به تصويب مجلس رسيد متروي تهران را متروي تهران و حومه خوانده بودند يعني شهرهاي حومه تهران هم بتوانند از خدمات مترو براي رفت وآمد بين شهري استفاده كنند. اما اين وقتي امكانپذير است كه منابع اعتباري آن هم تخصيص يابد.
معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به تجربه خوب مترو در خط 5 تهران- كرج خاطرنشان كرد: اگر اين طرح به شهرداري تهران واگذار شود قطعا به نتيجه خوبي خواهد رسيد.
تشكري افزود: چند سال گذشته موضوع متروي حومه تهران در دستور كار شركت مسافربري رجا قرار گرفته بود اما پس از مدتي دوباره اين اختيار به شركت مترو تهران واگذار شد كه در حال حاضر اتصال خط يك به شهر پرند در اولويت ما قرار گرفته است.
وي درخصوص خط پرند گفت: راه اندازي اين خط بين شهرداري تهران و وزارتخانه هاي مسكن و شهرسازي و راه تقسيم شده است بطوري كه از ايستگاه امام خميني(ره) تهران تا واوان به عهده شهرداري است. همچنين از واوان تا فرودگاه امام خميني(ره) به وزارت راه و از فرودگاه امام خميني(ره) تا شهر پرند به وزارت مسكن و شهرسازي سپرده شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

تصادف 4 خودرو در مرند
به گزارش خبرگزاري فارس از مرند، شب پنجشنبه بر اثر تصادف چهار دستگاه خودرو كاميون، 2 دستگاه پيكان وانت و سمند در محور كنارگذر غربي محدوده شهر بزرگراه مرند- جلفا و مرند- بازرگان يك نفر از سرنشينان كاميون در دم كشته و 6 نفر ديگر از مجروحان به بيمارستان رازي مرند انتقال داده شدند.
همچنين يك نفر ديگر به علت شدت جراحات براي مداوا به بيمارستان امام رضاي تبريز انتقال داده شد.
محمد رضالو فرمانده پليس راه مرند- تبريز علت اين حادثه را عدم توانايي ناشي از كنترل راننده تريلي و داغ كردن ترمزهاي تريلي اعلام كرد.
كلاهبرداري پيامكي در مازندران
ساري- خبرنگاركيهان: در پي وقوع چند مرحله كلاهبرداري از طريق ارسال پيامك هاي جعلي تحت عنوان شما برنده يك دستگاه تلفن همراه با برندي گرانقيمت به همراه سيم كارت شده ايد، پليس آگاهي مازندران به شهروندان هشدار داد، فريب اين پيام هاي قلابي را نخورده و مراقب باشند.پس از ارسال چنين پيام هايي، فرستنده پيام درخواست ارسال تعدادي كارت شارژ ايرانسل 50 هزار ريالي بابت هزينه پست و ارسال بسته جايزه و بيمه را مي كند، كه با ارسال كارت شارژ هيچگونه پاسخي از سوي فرستنده پيامك دريافت نخواهد شد.
دستگيري سارق 10دوچرخه
زنجان- خبرنگاركيهان: سارق حرفه اي دوچرخه در بازجويي هاي خود به ده فقره سرقت دوچرخه در شهرستان زنجان اعتراف كرد. سرهنگ «حسين عبدي» فرمانده انتظامي شهرستان «زنجان» با بيان اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت چند نفر از همشهريان مبني بر اينكه دوچرخه هايشان مورد سرقت واقع شده موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت. وي افزود: با كار اطلاعاتي صورت گرفته متهم شناسايي و در يك عمليات منسجم نامبرده در حين فروش آخرين دوچرخه سرقتي دستگير شد. اين مقام مسئول گفت: با انتقال سارق به كلانتري وي در بازجويي ها به سرقت 10 دستگاه دوچرخه اعتراف كرد.
كشف انبار40 هزار ليتري سوخت
فرمانده انتظامي شهرستان شبستر گفت: بيش از 40 هزار ليتر گازوئيل كه خارج از شبكه فرآورده هاي نفتي تهيه شده بود، كشف شد. علي صفايي گفت: پس از كسب خبر در خصوص تهيه گازوئيل خارج از شبكه سوخت توسط دو نفر مظنون به هويت هاي «توفيق- م» و «محمدرضا- ن» در معدن شن و ماسه واقع در يكي از روستاهاي شهرستان، موضوع در دستور كار قرار گرفت. وي افزود: پس از بررسي هاي لازم و تاييد صحت موضوع، عوامل اين فرماندهي با همراهي عوامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي شهرستان در محل حضور يافتند و در آنجا بيش از40 هزار ليتر گازوئيل كشف و ضبط شد.
تصادف با 6 كشته و زخمي
فرمانده پليس راه تبريز- ميانه گفت: برخورد يك دستگاه خودرو سواري پژو آردي و يك دستگاه خودرو سواري پژو پارس سه كشته و سه زخمي برجاي گذاشت. سرگرد محمدحسين صيفي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: در اين حادثه هر 2 راننده به دليل انحراف به چپ مقصر مي باشند.
كشف 2500 دستگاه تجهيزات ماهواره
فرمانده انتظامي شهرستان بناب گفت: بيش از 2 هزار و 558 دستگاه گيرنده ماهواره اي به همراه تجهيزات جانبي از يك خودروي باري كشف شد. عيسي هاتفي در گفت وگو با خبرنگار فارس در بناب اظهار داشت: بنا به گزارش هاي واصله، مبني بر حمل محموله قاچاق توسط يك دستگاه خودروي باري سنگين، موضوع در دستور كار عوامل پليس قرار گرفت.وي گفت: ماموران انتظامي پس از 18 ساعت كنترل محسوس خودروهاي عبوري نهايتا موفق به شناسايي و توقيف خودرو مذكور به رانندگي «ي-ش» و سرنشيني «ا-ش» شدند. هاتفي تصريح كرد: در بازرسي هاي انجام شده از داخل خودرو تعداد 2 هزار و558 دستگاه گيرنده به همراه تعدادي وسايل جانبي كشف و ضبط شد.
انفجار گاز شهري 2 قرباني گرفت
كاشان- خبرنگاركيهان: انفجار گاز شهري در يك واحد مسكوني در كاشان دو كشته و يك مصدوم برجاي گذاشت.
اين حادثه بر اثر نشتي گاز سماور و انفجار و آتش سوزي روي داد و بر اثر آن زن و شوهر مسني بنام هاي عباس طيبيان و بانو نادعلي جان خود را از دست دادند.
شدت جراحات و سوختگي اين زوج به حدي بود كه در مسير انتقال به بيمارستان فوت كردند و پسر خانواده نيز كه براي نجات پدرومادر خود اقدام كرده بود به علت سوختگي دست به بيمارستان منتقل شد.

 



تقدير از 22 اهدا كننده با سابقه خون

از 22 اهدا كننده با سابقه خون كه بيش از يكصد مرتبه خون خود را اهدا كرده بودند در جشن روز جهاني اهداكنندگان خون تقدير شد.
رئيس سازمان انتقال خون ايران در مراسمي كه به مناسبت بزرگداشت مقام اهداكنندگان خون برگزار شد، گفت: شاخص اهداي خون در ايران 3/25 در هر هزار نفر است كه بالاترين ميزان اهداي خون در منطقه است.
ابوالقاسمي افزود: در سال گذشته بيش از دو ميليون و 500 هزار نفر مبادرت به اهداي خون خود كرده اند كه از اين ميان 22 درصد معاف شدند.
گفتني است در اين مراسم از 22 اهدا كننده با سابقه بيش از 100 مرتبه اهداي خون تقدير شد.

 



كسر خدمت محققان كارشناسي ارشد و بالاتر در ازاي تحقيق و اختراع

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مدت خدمت محققان كارشناسي ارشد و بالاتر از 2 ماه تا پايان خدمت دوره ضرورت كسر مي شود.
سردار ابراهيم كريمي، در اين باره گفت: با توجه به تمديد اجراي مقررات امدادجويان و ايثارگران در سالجاري مدت خدمت محققان كارشناسي ارشد و بالاتر به ازاي تحقيق يا اختراعي كه درباره مسايل مربوط به نيروهاي مسلح و انرژي اتمي ارايه مي كنند براساس ضوابط ابلاغي از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح از 2 ماه تا پايان خدمت دوره ضرورت كسر مي شود.
وي افزود: صدور گواهي هاي كسر خدمت براي محققان و مخترعان توسط بنياد نخبگان نيروهاي مسلح صورت مي پذيرد.
كريمي به ايسنا گفت:در اين راستا جلسه اي در دفتر تحقيقات كاربردي سازمان وظيفه عمومي ناجا با هدف بررسي طرح هاي پژوهشي پيشنهادي ارايه شده برگزار شد كه اين طرح ها مورد بررسي اوليه قرارگرفت و براي بررسي نهايي به بنياد نخبگان نيروهاي مسلح ارجاع شد.

 



در مسير روستايي از توابع ديواندره 4 دانش آموز روستاي سارال در رودخانه غرق شدند

4 دانش آموز روستاي سارال از توابع شهرستان ديواندره روز گذشته در رودخانه اي در مسير اين روستا غرق شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، اين چهار دانش آموز پس از پايان يافتن امتحانات آخر سال و هنگام برگشت از مدرسه با آب تني در رودخانه مسير روستاي سارال متأسفانه جان خود را از دست دادند.
براساس اين گزارش، اين دانش آموزان شش نفر بودند كه چهار نفر آنها حين آب تني غرق شدند.
مديركل آموزش و پرورش استان كردستان بعد از ظهر ديروز در گفت وگويي تلفني با خبرنگار فارس با اشاره به اينكه اين چهار دانش آموز در مقطع سال اول دبيرستان مشغول به تحصيل بودند، اظهار داشت: با اطلاع يافتن همكاران آموزش و پرورش در شهرستان ديواندره از غرق شدن اين دانش آموزان بلافاصله آموزش و پرورش به منظور كمك به خانواده اين دانش آموزان اقدام به پيگيري وضعيت كرد و مراحل پزشكي قانوني آنها را پيگير شد.
خسرو ساكي اضافه كرد: مواظبت والدين در روزهاي تعطيلات و ايام تابستان از فرزندان امري لازم و ضروري است و متأسفانه دانش آموزان روستاي سارال نيز به دليل سهل انگاري و عدم اطلاع والدين جان خود را از دست دادند.

 



سگي كه گياه و ميوه مي خورد!

بهاباد يزد-خبرنگاركيهان:
در يك پديده نادر و شگفت انگيز سگ نگهبان مزرعه اي در بهاباد يزد هندوانه، خربزه و گياه را به گوشت و استخوان ترجيح مي دهد.
در يك پديده نادر و شگفت انگيز سگ نگهبان مزرعه اي در بهاباد استان يزد، عليرغم اينكه بايد استخوان و گوشت مصرف كند كمتر به اين مواد غذايي رغبت نشان مي دهد و بيشتر هندوانه و خربزه و علف را ترجيح مي دهد و مصرف مي كند. صاحب اين قلاده سگ مي گويد اين سگ از بدو تولد در مزرعه بزرگ شده و به اين غذاها عادت كرده و اكنون مانند گوسفند غذاهاي گياهي مصرف مي كند كه در نوع خود يك پديده نادر و شگفت انگيز است.

 



هجوم ملخ ها به مراتع مازندران

بخشدار لاريجان آمل از هجوم انبوهي از ملخ ها به مراتع استان مازندران خبر داد.
محمدرضا نصيري در گفت وگو با فارس در آمل اظهار داشت: هجوم ملخ ها به مزارع و دشت ها معمولاً در ماه هاي پاياني بهار و آغاز تابستان رخ مي دهد.
وي با اشاره به اينكه ملخ ها از 20 روز گذشته در مراتع شهرستان آمل در ورودي مازندران مشاهده شده است، افزود: در روزهاي اخير تعداد و ميزان اين ملخ ها در مراتع افزايش چشمگيري يافته است.
بخشدار لاريجان آمل با تأكيد بر اينكه هم اكنون بخش زيادي از مراتع مهم اين شهرستان با هجوم ملخ ها مواجه شده است، يادآور شد: مراتع زيار، نوا، ايرا و لاسم از مهم ترين مراتعي هستند كه با هجوم ملخ ها مواجه شده اند.
وي با اعلام اينكه از سوي جهاد كشاورزي و با همكاري بخشداري و دهياران مبارزه با اين حشرات ادامه دارد، اظهار داشت: با اين عمليات از ورود ملخ ها به روستاها جلوگيري شده است اما مراتع همچنان با وجود اين حشرات مواجه هستند.
بخشدار لاريجان با بيان اينكه اين ملخ ها از سمت پلور و امامزاده هاشم به سمت استان مازندران سرازير شده است، افزود: تعداد اين ملخ ها در سمت شهرستان دماوند بسيار بيشتر از استان مازندران و شهرستان آمل است.
وي گفت: انبوه ملخ ها در قبل از ورودي مازندران در شهرستان دماوند بيشتر گزارش شده و گفته شده حتي جاده ها را نيز ملخ ها پوشانده اند.
نصيري با اشاره به اينكه اين ملخ ها از ارتفاعات در حال سرازير شدن به سمت پايين هستند، گفت: اين ملخ ها معمولاً عمري 45 روزه دارند. وي افزود: هنوز تعداد و نوع ملخ هاي مهاجم مشخص نشده است.

 



كارخانه متروكه روغن جهان كرج در آتش سوخت

دود ناشي از آتش سوزي در كارخانه متروكه روغن جهان كرج، عصر چهارشنبه سبب آلودگي شديد هوا در محدوده مركزي و شمالي كرج شد.
به گزارش ايرنا، به دنبال اين آتش سوزي تيم هاي آتش نشاني براي مهار آتش به كارخانه متروكه روغن جهان اعزام شدند.
يكي از آتش نشانان كه نخواست نامش ذكر شود گفت: اين حادثه به دنبال تخريب بخش هايي از محوطه ساختمان كارخانه متروكه روغن جهان رخ داد.
وي افزود: گرم شدن دو تانكر 500 ليتري ذخيره سوخت گازوئيل بر اثر برش با وسايل برقي به آتش سوزي در اين مكان انجاميد.
وي اظهار داشت: در اين حادثه بخشي از ضايعات كارخانه روغن جهان دچار آتش سوزي شد كه با تلاش ماموران آتش نشاني پس از 45 دقيقه آتش خاموش شد.
كارخانه روغن جهان واقع در چهارراه طالقاني كرج به علت قدمت زياد، فرسودگي ماشين آلات و قرار گرفتن در هسته مركزي شهر چند سال پيش تعطيل و بخشي از تاسيسات آن به ساير مناطق كشور انتقال يافت. شهرداري كرج از چندي پيش طرح تخريب بخشي از بناهاي قديمي اين كارخانه را براي احداث خيابان در دستور كار خود قرار داده است.

 



پژو صفر كيلومتر براي هميشه خاموش شد!

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
پژو پارس ايي.ال ايكس صفركيلومتر شركت ايران خودرو در حالي كه هنوز چند كيلومتر از نمايندگي شماره 2307 باژدان خرم آباد فاصله نگرفته بود، براي هميشه از حركت بازماند.
مالك اين خودرو در مصاحبه با خبرنگار كيهان گفت: اين خودرو پژو پارس را به مبلغ بيست ميليون و هشتصد و چهل و پنج هزار تومان خريداري كردم كه پس از چند دقيقه براي هميشه خاموش شد.
وي افزود: پس از تماس با امداد خودرو و اعزام تعميركار سيار، عيب خودرو پيدا نشد و با حضور در يكي از نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو، متوجه استفاده از قطعات چيني نامرغوب در آن شديم.
اين راننده تاكيد كرد: حتي در مونتاژ قطعات غيراستاندارد چيني نيز دقت لازم صورت نمي گيرد و به همين دليل تعداد زيادي از صاحبان خودروهاي توليدي شركت ايران خودرو در انتظار طولاني رفع نقص به سر مي برند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14