(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 خرداد 1390- شماره 19952

حديث دشت عشق
گزارشي از آخرين وضعيت كادر فني تيم پرطرفدار پايتخت
سرمربي فصل آينده پيروزي كيست؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
سطح توقع من بالا رفته است
بنا : منتقدان نتايج ما را در المپيك ببينند
تور حرفه اي تنيس روي ميز اراك
پينگ پنگ بازان معترض محل برگزاري مسابقات را ترك كردند
تعداد تيم هاي ليگ وزنه برداري 15 تيرماه مشخص مي شود
نايب قهرماني تيم كاتاي جودو در مسابقات جهاني
به دنبال ادغام تيم ملي و تيم «ب»
سفرهاي برون مرزي ملي پوشان واليبال بازنگري مي شود
سفر تيم ملي بسكتبال به عراق



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «رمضان ملكي»
زندگي زيباست و زيبا زيستن خداپسندانه است
زندگي زيباست و زيبا زيستن خداپسندانه است. آنان كه به دنيا دل بستند و شب و روز فكر و ذكرشان خشت روي خشت انداختن است، يقينا از قافله عشق عقب مانده اند و همپاي كاروان عاشقان جنت سفر نمي كنند.
ما نيامديم فقط به فكر زندگي دنيايي باشيم. ما آمديم كه خود را براي سفر ابدي آماده كنيم.
حضرت علي(ع) دنيا را مزرعه آخرت خوانده اند، واي بر آنان كه از اين مزرعه خوشه چيني نمي كنند و بدون توشه رخت سفر مي بندند.
زندگي جهاد است. جهاد با نفس كه همان جهاد اكبر است و جهاد با دشمناني كه به هر نحوي قصد جسارت به آستان اسلام و مسلمين را دارند كه همان جهاد اصغر است. امروز دشمنان مي بينند كه نورانيت اسلام جهان را فرا مي گيرد و اين فراگيري وحشت را در دل همه دشمنان دين خدا افكنده است. دست آمريكا، انگليس، اسرائيل و كشورهاي مختلف از جيب صدام بيرون آمده است. در چنين موقعي ننگ است كه در خانه بمانيم و دشمن در مرزهاي جنوب كشورمان يورش كند و هموطنان ما را بيازارند. من مي روم تا دين خدا را ياري كنم. بي شك روح پدر بزرگوارم از اين عمل من شاد خواهد شد.
من مي دانم مادرم مشكلات فراواني را متحمل شده و من آخرين فرزند او هستم بسيار دوستم دارد اما يقينا همه آنهايي كه مادرم را مي شناسند، مي دانند او تمام وجودش پر از عشق حضرت زينب(س) و شهداي كربلاست. من مي روم در كربلاي ايران تا دين خدا را ياري كنم و از برادران و خواهران مي خواهم كه بعد از من در صورت شهادت هرگز براي من گريه نكنند. مجالس يادبود مرا هر سال با آيات قرآن و بسيار ساده برگزار كنند.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



گزارشي از آخرين وضعيت كادر فني تيم پرطرفدار پايتخت
سرمربي فصل آينده پيروزي كيست؟!

سرويس ورزشي-
در شرايطي كه بسياري از تيم ها در صدد جذب نفرات مورد نياز خود براي فصل آينده رقابت هاي ليگ برتر هستند، باشگاه پيروزي كماكان در پيچ و خم انتخاب سرمربي فصل آينده خود است.
پس از آنكه سرپرست موقت باشگاه پيروزي از حميد استيلي، علي دايي، محمد مايلي كهن، منصور ابراهيم زاده و حميد درخشان به عنوان گزينه هاي سرمربيگري سرخپوشان در فصل آتي نام برد، استيلي، دايي و درخشان در همان مهلت 48 ساعته برنامه شان را دادند. حالا با اين فعل و انفعالات انتظار مي رود تكليف نيمكت سرخپوشان پايتخت ظرف روزهاي آتي مشخص شود.
كميته فني انتخاب مي كند
كاشاني سرپرست موقت باشگاه پيروزي در خصوص آخرين وضعيت كادر فني اين باشگاه مي گويد: پس از دريافت برنامه هاي ابراهيم زاده با حضور اعضاي كميته فني برنامه گزينه ها را بررسي مي كنيم تا آنچه شايسته است را انتخاب كنيم اما ممكن است اگر كميته فني درباره اين گزينه ها به جمع بندي نرسد گزينه ديگري را هم اضافه كنيم. كاشاني در پاسخ به اين سؤال كه آيا باشگاه پيروزي كميته فني دارد، گفت: ما افرادي را داريم كه كارشناس هستند ولي حكم ندارند اما اعضاي كميته فني را هم معرفي مي كنيم. مي خواهيم انتخاب سرمربي فصل بعد پيروزي را برعهده استخوان خرد كرده هاي باشگاه بگذاريم. پس از اينكه به گزينه نهايي سرمربيگري پيروزي رسيديم اعضاي كميته فني را هم معرفي مي كنيم تا هواداران بدانند كه چه تجربه چند ده ساله اي پشت آن انتخاب بوده است.
شانس استيلي بيشتر است
علي دايي علي رغم اختلافاتي كه با كاشاني داشت، برنامه هاي خود را براي مربيگري در پيروزي به وي ارائه كرد، اما برخي منابع خبري معتقدند كه كماكان شانس حميد استيلي به واسطه ارتباط نزديكش با سرپرست موقت براي هدايت پيروزي بيشتر از دايي و گزينه هاي ديگر است. در همين خصوص حميد استيلي اظهار داشت: باشگاه هر كدام از گزينه ها را كه صلاح بداند انتخاب خواهد كرد. من 3-4 سال است كه به عنوان گزينه سرمربيگري مطرح مي شوم اما هيچ وقت سرمربي پيروزي نشده ام. حتي زماني كه قطبي بعد از قهرماني در ليگ برتر دوباره سرمربي پيروزي شد، من براي هدايت اين تيم به علي سعيدلو برنامه داده بودم اما آن زمان با تغيير مديريت باشگاه، كاشاني رفت و افشين قطبي پس از قهرماني دوباره سرمربي پيروزي شد.
كريمي، نخستين خريد سرخپوشان
اگرچه باشگاه پيروزي سرمربي ندارد اما بايد از علي كريمي به عنوان نخستين خريد اين تيم ياد كرد. سرپرست موقت سرخپوشان درباره انتشار اخباري مبني بر توافق با كريمي براي پيوستن به پيروزي گفت: در تماسي كه با كريمي داشتم، ايشان ابراز تمايل كرد كه در يكي دو سال پاياني فوتبال شان در تيم پيروزي بازي كند. من در برنامه هاي آقايان دايي، استيلي و درخشان بصورت تلويحي مشاهده كردم كه مايلند علي كريمي را در اختيار داشته باشند. لذا در تماسي كه داشتم قرار شد كريمي صبح امروز در باشگاه حضور پيدا كند و در صورت توافق نهايي از فصل آينده با پيراهن شماره هشت پيروزي به ميدان برود.
انتظار اهالي فوتبال
انتظار اهالي فوتبال اين است استيلي يا هر مربي ديگري كه قرار است سكان هدايت اين تيم را برعهده گيرد، هر چه سريعتر معرفي شود تا اين تيم پرطرفدار روزهاي سرنوشت ساز فعلي را از دست ندهد زيرا به اعتقاد كارشناسان جذب مهره هاي خوب و كارآمد در فصل نقل و انتقالات است كه ضريب موفقيت يا ناكامي يك تيم را مشخص مي كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

20 فوتباليست و چند مربي در آستانه محروميت
رئيس كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ از احتمال محروميت 20 بازيكن و چند مربي در ليگ برتر يازدهم خبر داد. اين مقام مسئول يادآور شد: با بررسي هايي كه انجام داده ايم متوجه شديم 20 بازيكن و تعداد معدودي مربي هستند كه از قانون سقف قراردادها تخلف كردند. قرار است اين افراد را به سازمان ليگ دعوت كنيم تا اول اقرارنامه مالي و فرم هاي مخصوص را پر كنند و در صورتي كه بخواهند به همان رويه فصل گذشته ادامه دهند، با آنها برخورد مي شود.
خلعتبري به الغرافه قطر پيوست
خلعتبري به باشگاه الغرافه قطر اعلام كرد كه در فصل آينده جايگزين يونس محمود عراقي در خط حمله باشگاه الغرافه قطر خواهد بود . اين مهاجم با حضور در قطر و شركت در تست پزشكي رسما به الغرافه پيوست.
كاپيتان شاهين درفولاد
عبدالله كرمي كاپيتان فصل گذشته تيم شاهين بوشهر روز پنجشنبه در باشگاه فولاد حاضر شد و با اين تيم قرارداد دو ساله داخلي امضا كرد. اين قرارداد به زودي در هيات فوتبال اهواز ثبت مي شود. خبر ديگر از فولاد اينكه تمرينات تيم فولاد خوزستان از چهارم تير آغاز مي شود و سپس شاگردان مجيد جلالي دهم تير راهي مشهد مي شوند و پس از اين اردو به تركيه مي روند.
ابراهيم زاده در ذوب آهن مي ماند
مدير عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با رد شايعات مطرح شده در خصوص حضور ابراهيم زاده در پيروزي و ساير تيم هاي ليگ برتري گفت: اين مربي با قدرت كارش را در تيم ذوب آهن ادامه خواهد داد. اصغر دليلي افزود: تاكيد مي كنم ابراهيم زاده از امروز (شنبه) كارش را در ذوب آهن آغاز خواهد كرد.
مربي استقلال سر از اصفهان درآورد
يورگن گده مربي فصل پيش تيم فوتبال استقلال تهران با عقد قراردادي يك ساله به تيم فوتبال ذوب آهن پيوست. اين مربي آلماني كه تجربه سرمربيگري در تيم فوتبال پيروزي را هم دارد پس از مذاكره با اصغر دليلي مدير عامل ذوب آهن و توافق نهايي، قراردادش را با اين تيم اصفهاني منعقد كرد كه جانشين مجيد صالح در جمع سپيدپوشان اصفهاني شود.
منصوريان: بدون دغدغه به عراق مي رويم
سرمربي تيم فوتبال اميد كشورمان با ابراز اميدواري از اينكه تيمش در ديدار رفت با تيم عراق با دست پر از زمين خارج شود،گفت: ايران هميشه مدعي بوده و در پيكارهاي انتخابي المپيك 2012 لندن هم مي تواند يكي از مدعيان سه سهميه قاره آسيا باشد. عليرضا منصوريان، سرمربي تيم فوتبال اميد ضمن مطلوب خواندن شرايط اين تيم پيش از ديدار با عراق در مرحله انتخابي المپيك 2012 لندن گفت: تمرينات خوبي را پشت سرگذاشته ايم و شكر خدا مشكلات خروج از كشور اميدهاي فوتبال ايران با مساعدت و همكاري مسئولان امر برطرف شد تا تيم بدون دغدغه عازم عراق شود.
فجر 5 بازيكن جديد گرفت
تيم فوتبال باشگاه فجرسپاسي 5 بازيكن جديد براي فصل آتي به خدمت گرفت. صالح خليل آزاد از راه آهن، سعيد قزل از سايپا، حكيم حزباوي پور از تربيت يزد، هادي ايماني از استيل آذين وعباس كاظميان از آلومينيوم هرمزگان نفرات جديد فجري ها هستند. سروش رفيعي هافبك جوان اين تيم هم با قراردادي دوساله راهي فولاد خوزستان شد.
احضار دايي به كميته انضباطي
علي دايي و فراز كمالوند به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار شدند. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال علي دايي، سرمربي فصل گذشته پيروزي تهران را براي رسيدگي به دعوي متقابل وي و شيث رضايي احضار كرد. همچنين فراز كمالوند سرمربي فصل گذشته تراكتورسازي براي ارائه پاره اي از توضيحات به كميته انضباطي احضار شده است.
صبا 5 بازيكن جذب مي كند
باشگاه صباي قم نام 19 بازيكني را كه در فصل آينده ليگ برتر تيم فوتبال صبا را همراهي مي كنند، اعلام و از جذب حداكثر پنج بازيكن ديگر خبر داد. بنابر اعلام صبايي هاعلاوه بر 19 بازيكني كه حضورشان در اين تيم براي فصل يازدهم ليگ برتر مسجل شده است، پنج بازيكن ديگر جذب خواهند شد كه از اين تعداد دو بازيكن خارجي خواهند بود. يكي از اين دو بازيكن برزيلي و ديگري از صربستان است كه مذاكره با آنها در مراحل پاياني قرار دارد.

 



سطح توقع من بالا رفته است
بنا : منتقدان نتايج ما را در المپيك ببينند

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان گفت: برخي كه مي گويند تيم من در المپيك نتيجه نمي گيرد مي توانند چند ماه منتظر باشند تا نتايج ما را در اين رقابت ها ببينند.
محمد بنا با بيان اين مطلب در خصوص عملكرد فرنگي كاران ايران در جام بالاوادزه گرجستان اظهار داشت: تيم نه نفره ايران در جام جايزه بزرگ گرجستان نتايج خوبي كسب كرد و توانستيم هفت مدال كسب كنيم. البته شايد برخي فكر مي كنند چون نفرات جواني مانند علياري در اولين تجربه خود در اين مسابقات صاحب مدال نقره شده و عبدالفتاح مصري را شكست داده است به اين دليل است كه سطح اين جام پايين بوده. باشد من هم با اين نظر موافقم، ايرادي ندارد!
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان تصريح كرد: سطح توقعم من بالا رفته است و از كشتي گيرانم هميشه انتظار بهترين ها را دارم و با افتخار مي گويم تيم من سطح جام «بالاوادزه» را بالا برده بود.
بنا اظهار داشت: عابدين زاده بازهم به اشتباه هميشگي خود در تايم سوم باخت و با توجه به حضور كشتي گيراني همچون نعمت پور، اخباري و اخلاقي وي شانسي براي حضور در رقابت هاي جهاني در وزن 84 كيلوگرم ندارد.
وي در مورد شكست سوريان در جام بالاوادزه و برخي انتقادات مطرح شده گفت: كاري به اين انتقادات ندارم. برخي كه مي گويند تيم من در المپيك نتيجه نمي گيرد مي توانند چند ماه منتظر باشند تا نتايج ما را در اين مسابقات ببينند. سوريان در مسابقات گرجستان آماده نبود و اين باخت برايش لازم بود تا به شرايط لازم نزديك شود. بنا در پايان خاطرنشان كرد: از روز 30 خرداد ماه اردوي ما براي شركت در رقابت هاي جهاني تركيه در مجموعه انقلاب آغاز مي شود. شركت در دو تورنمنت در لهستان و آذربايجان، برگزاري چند مرحله اردو از جمله يك اردوي چند روزه در لهستان برنامه هاي ما تا پيش از رقابت هاي جهاني تركيهه و گزينشي المپيك لندن در شهريور ماه است.

 



تور حرفه اي تنيس روي ميز اراك
پينگ پنگ بازان معترض محل برگزاري مسابقات را ترك كردند

نخستين دوره مسابقات تنيس روي ميز تور حرفه اي ايران به دليل اعتراض بازيكنان شركت كننده و ترك كردن محل مسابقات از سوي آنها ناتمام ماند.
نخستين دوره مسابقات تنيس روي ميز تور حرفه اي كشور از روز پنجشنبه در اراك آغاز شد. در پايان مرحله گروهي اين رقابت ها 32 بازيكن برتر راهي مرحله دوم و حذفي شدند اما از اين تعداد بازيكن صعود كننده، 30 بازيكن به دليل اعتراض به امكانات موجود ميزباني و نارضايتي از چگونگي برگزاري ديدارهاي اين مرحله، از ادامه رقابت ها انصراف دادند.به گزارش خبرگزاري مهر پينگ پنگ بازان معترض طي نامه اي به كميته مسابقات اعتراض خود را در مورد نامناسب بودن امكانات و حتي خوابگاه و سالن محل برگزاري مسابقات اعلام كردند. آنها در اعلام اعتراض خود پنجشنبه شب محل برگزاري مسابقات در اراك را ترك كردند.
مهران احدي، نوشاد عالميان، افشين نوروزي، محمدرضا اخلاق پسند و نيما عالميان از بازيكنان معترض به امكانات مسابقات تنيس روي ميز تور حرفه اي اراك بودند.قرار بود اين رقابت ها تا روز شنبه در رده سني بزرگسالان و پس از آن به مدت 2 روز در رده سني اميد پيگيري شود.
تهران ميزبان شد
در پي انصراف 30 پينگ پنگ باز برتر كشور از رقابتهاي تور حرفه اي اراك به دليل كمبود امكانات ميزبان، تهران ميزبان دور بعد مسابقات شد. بر اين اساس، فدراسيون پينگ پنگ در خبري اعلام كرد كه مسابقات جمعه هفته آينده در سالن شهيد عضدي تهران با حضور نفرات برتر برگزار خواهد شد.

 



تعداد تيم هاي ليگ وزنه برداري 15 تيرماه مشخص مي شود

تعداد قطعي تيمهاي حاضر در ليگ برتر وزنه برداري در سال 1390، 15 تير و پس از پايان زمان قانوني ارسال مدارك از سوي باشگاه ها به فدراسيون وزنه برداري مشخص مي شود.
تيم هايي كه آمادگي خود را براي حضور در ليگ برتر وزنه برداري اعلام كرده اند موظفند كليه قراردادهاي مربوط به وزنه بردارانشان را به همراه ديگر مدارك مورد نياز تا تاريخ 15 تير به فدراسيون وزنه برداري ارسال كنند تا براي همه وزنه برداران كارت حضور در مسابقات صادر شود. همچنين تيمهاي ليگ برتري نيز تا اين تاريخ موظفند حق وروديه حضور در ليگ را پرداخت كنند تا اجازه حضور در مسابقات را داشته باشند.براساس آئين نامه مسابقات هر تيم مي تواند با رعايت اين شرط كه حداقل 5 وزنه بردار جوان داشته باشد، با 24 وزنه بردار براي شركت در يك فصل رقابتهاي ليگ وزنه برداري قرارداد امضا كند.
تاكنون 8 تيم نيروي هوايي ارتش، نيروي زميني ارتش، ملي حفاري اهواز، نگار نصر خوزستان، دانشگاه پيام نور، هيئت وزنه برداري بوشهر، سيمان سپهر فارس و شركتهاي ساختماني كوروش مازندران آمادگي خود را براي حضور در ليگ برتر وزنه برداري اعلام كرده اند .

 



نايب قهرماني تيم كاتاي جودو در مسابقات جهاني

تيم اعزامي ايران به سومين دوره رقابت هاي جودوي قهرماني كاتاي جهان با كسب چهار مدال نقره و دو برنز عنوان نايب قهرماني اين مسابقات را به خود اختصاص داد.
تيم كشورمان در اين دوره از مسابقات كه از روز سه شنبه در شهر فرانكفورت آلمان آغاز شده بود، بعد از تيم ژاپن عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد. در اين دوره از مسابقات ژاپن با پنج مدال طلا و يك برنز قهرمان شد و تيم هاي ايتاليا و اسپانيا بعد از ايران در مكان هاي سوم و چهارم جهان قرار گرفتند.
تيم ايران كه با 12 كاتار و در شش فرم به مسابقات جهاني اعزام شده بود در هر شش بخش موفق به كسب مدال شد. در آخرين روز اين مسابقات تيم ايران در دو فرم «كي مه نو كاتا» و «كودكان گوشين جوتسو» به روي تاتامي رفت كه توانست دو مدال نقره، يك مدال برنز و يك عنوان چهارمي را از آن خود كند.در فرم «كي مه نو كاتا» دو تيم از كشورمان به مصاف رقباي خود رفتند كه در نهايت بعد از ژاپن عنوان هاي دوم و سوم را تصاحب كردند. تيم دو نفره امير والي نيا و جعفر قادري به مدال نقره و تيم حسن روشنايي و حسين محمودي هم به مدال برنز دست پيدا كردند.
همچنين در «فرم كودوكان گوشين جوتسو» محمدحسين نجفي و عليرضا كريمي ناصر كه با عنوان سرگروهي راهي فينال رقابت ها شده بودند تنها با دو امتياز كمتر از تيم اسپانيا به عنوان چهارمي جهان بسنده كردند. تيم ايران در روز نخست مسابقات سه مدال نقره و يك برنز كسب كرده بود. تيم كشورمان در فرم «ناگه نو كاتا» توسط محمدعلي نودهي و امير فرزانه حصاري به مدال نقره و فتح الله فريدي وثوق و حميدرضا كريمي ناصر به مدال برنز رسيد. همچنين در فرم «كاتامه نو كاتا» مجتبي باجلان و سيدرضا روحاني به مدال نقره و در فرم «جونو كاتا» محمدرضا صحرايي و محمدحسين سالاري به مدال نقره دست پيدا كرده بودند. اين بهترين نتيجه تيم كاتاي ايران در سه دوره گذشته مسابقات جهاني است.

 



به دنبال ادغام تيم ملي و تيم «ب»
سفرهاي برون مرزي ملي پوشان واليبال بازنگري مي شود

سفرهاي برون مرزي تيم ملي واليبال كشورمان كه پيش از اين از تيم «ب» تفكيك شده بود، پس از يك بازنگري در برنامه تعيين شده قبل مشخص و اعلام مي شود.
در زماني كه تمرينات تيم هاي ملي و «ب» واليبال كشورمان به صور مجزا از يكديگر و زير نظر جداگانه «خوليو ولاسكو» و پيمان اكبري دنبال مي شد، براساس دعوت نامه هاي دريافتي مقرر شده بود كه تيم ملي در جريان اردوهاي آماده سازي خود در تورنمنت هاي بين المللي ايتاليا وچين شركت كند. همچنين فرصت سفر به قزاقستان و امارات و حضور در رقابت هاي جام رياست جمهوري و جام شيخ راشد اين دو كشور به تيم «ب» داده شد. اما به دنبال ادغام شدن تيم هاي ملي و «ب» و پيگيري مشترك تمرينات اين دو تيم، برنامه تعيين شده براي سفرهاي برون مرزي ملي پوشان توسط «خوليو ولاسكو» بازنگري مي شود تا در صورت لزوم همه سفرهاي برون مرزي در زمان مقرر انجام شود يا اينكه بهترين آنها انتخاب شوند.

 



سفر تيم ملي بسكتبال به عراق

تيم ملي بسكتبال كشورمان به منظور شركت در مسابقات قهرماني غرب آسيا يك شنبه آينده عازم عراق خواهد شد.
مسابقات بسكتبال قهرماني غرب آسيا با حضور تيم هاي عراق، ايران، سوريه و اردن در شهر اربيل عراق برگزار مي شود. اين رقابت ها از 31 خردادماه آغاز خواهد شد و به مدت 4 روز ادامه دارد. قرار است سه تيم برتر مسابقات بسكتبال قهرماني غرب آسيا به عنوان نمايندگان اين منطقه براي شركت در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا معرفي شوند. ايران به عنوان قهرمان آسيا در اين رقابت ها شركت مي كند تا سهميه لازم براي دفاع از عنوان قهرماني خود را به دست آورد.مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا 24 شهريورماه تا 3 مهرماه در ووهان چين برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14