(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2  تیر 1390- شماره 19957

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني در ديدار با زيباري : جايگاه عراق با اتخاذ مواضع اخير درباره تحولات منطقه ارتقا يافته است
رونمايي 300 دستاورد دفاعي از فضا تا كف دريا
چشم به راه سپيده
آغاز اقدامات پيشگيرانه وزارت اطلاعات در مقابل حملات سايبري
حضور 6 رئيس جمهور در اجلاس ضد تروريسم در تهرا
وزير خارجه لبنان: مسئولان ايراني شرايط لبنان را به خوبي درك كرده اند
نيوساينتيست: غرب بايد بپذيرد ايران قدرتي فضايي شده است
حكايت فريب خوردگان ايراني از دام افكني سيا
سپاه با بازنشستگي حجت الاسلام ذوالنور موافقت كرد
نخستين مرغداري مكانيزه كشور افتتاح شد
اثر مخرب ريزگرد ها بر توليد عسل
ثبت نام كلاس اولي ها بدون شناسنامه سلامت ممنوع است
براي حمايت از مردم بحرين رئيس دانشگاه تبريز خواستار شكايت به ديوان بين المللي كيفري شد
امام جمعه ورامين: شهداي موتلفه اسلامي رهروان اصلي ولايت فقيه بودند
ايران بزرگترين توليدكننده برق خاورميانه است
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش استاني ژوليده نيشابوري در ورامين برگزار شد
دولت و مجلس در بحث ادغام وزارتخانه ها به تفاهم رسيدند
برنامه هاي جشن سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور اعلام شد
اخبار ادبي و هنري



لاريجاني در ديدار با زيباري : جايگاه عراق با اتخاذ مواضع اخير درباره تحولات منطقه ارتقا يافته است

علي لاريجاني مواضع اخير دولت عراق در قبال تحولات منطقه را موجب ارتقاء جايگاه اين كشور در سطح منطقه دانست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار وزيرخارجه عراق و هيئت همراه، با تاكيد بر پيوندهاي عميق برادرانه في ما بين دو ملت گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره از هر كمكي در جهت پيشرفت، آباداني و حل مشكلات عراق در حوزه هاي گوناگون استقبال كرده و خواهد كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه بر تسريع در روند اجرايي توافقنامه هاي دو كشور و حل پاره اي موانع و مشكلات در اين زمينه تاكيد كرد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه اعتماد مردم مهمترين سرمايه حكومت ها است، خاطرنشان كرد: نبايد اجازه داد با ادامه حضور نيروهاي اشغالگر، سرمايه هاي ملي عراق و دستاوردهاي ارزشمندي مانند استقلال، حاكميت ملي و دموكراسي در عراق كه در سال هاي اخير با زحمات فراوان مردم عراق بدست آمده، زير سوال رود.
لاريجاني در ادامه به تحولات اخير منطقه اشاره كرد و با بيان اين كه رفتار قدرت هاي بين المللي در تحولات اخير منطقه مشوش است، افزود: قدرت هاي بين المللي بايد به خواست ملت ها مبني بر ايجاد نظام هاي دموكراتيك تن دهد، آنها نمي توانند مقابل مردم بايستند. وي از ايفاي نقش مستقل عراق در تحولات اخير استقبال كرد و افزود: مواضع اخير دولت عراق در تحولات منطقه جايگاه و نقش اين كشور را در منطقه ارتقاء داد.
در ادامه اين ديدار «هوشيار زيباري» وزير امورخارجه عراق با قدرداني از حمايت ها و كمك هاي همه جانبه ملت و دولت ايران نسبت به مردم عراق در برهه هاي دشوار گفت: ايران همواره نقشي خيرخواهانه در عراق ايفا كرده است و بغداد هيچ محدوديتي در مناسبات برادرانه خود با ايران قايل نيست.
وي تصريح كرد: بزودي موافقت نامه هاي مهمي ميان دو كشور به امضاء خواهد رسيد كه اجراي آنها بسياري از مشكلات كنوني در توسعه روابط دو كشور را مرتفع مي كند.
وزيرخارجه عراق افزود: هيچ عاملي نمي تواند در مناسبات برادرانه دو كشور در زمينه هاي گوناگون خللي ايجاد نمايد.
به گزارش اداره اخبار مجلس، وي همچنين با تاكيد بر روند مثبت ايجاد امنيت و آرامش در عراق گفت: دولت عراق و نيروهاي امنيتي اين كشور توانايي حل مشكلات امنيتي كشور را دارند.

 



با حضور فرمانده كل قوا صورت گرفت
رونمايي 300 دستاورد دفاعي از فضا تا كف دريا

رهبر معظّم انقلاب اسلامي و فرمانده معظم كل قوا، ديروز به مدت شش ساعت و نيم از دستاوردهاي تحقيقاتي نيروهاي مسلح در نمايشگاه جهاد علمي - اقتدار دفاعي بازديد كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ابتداي ورود به نمايشگاه در محل يادمان شهدا، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند و براي آنان علو درجات مسئلت كردند.
در اين نمايشگاه بيش از سيصد دستاورد علمي، فناوري و محصولات دفاعي ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و وزارت دفاع، از فضا تا كف دريا به نمايش گذاشته شده بود .
دستاوردهاي علمي ـ فناوري و محصولات دفاعي در زمينه سامانه هاي پدافند هوايي، هواپيما، بالگرد و پرنده هاي بدون سرنشين، شناورهاي سطحي و زير سطحي، انواع رادارهاي پيشرفته دو بعدي و سه بعدي، سامانه پيشرفته ارتباطات امن و پايدار، تجهيزات جنگ الكترونيك و مقابله با جنگ الكترونيك، سامانه هاي جنگ سايبري، انواع شبيه سازهاي پيشرفته و دستاوردهاي پزشكي دفاعي، از بخشهاي اصلي اين نمايشگاه بود .
فرمانده كل قوا همچنين از توانايي ها و پيشرفتهاي نيروهاي مسلح در طراحي و ساخت خودروهاي تاكتيكي و تهاجمي سبك با قابليت رمل نوردي، خودروهاي زرهي سبك چند منظوره، ساخت و ارتقاء انواع موشكهاي هوشمند سطح به هوا، سطح به سطح و هوا به سطح ديدن كردند .
همچنين جوانان با استعداد بسيجي، توانايي هاي خود را در زمينه هاي ليزر، شناورهاي زير سطحي، و آنتن هاي نانو عرضه كرده بودند .
در اين نمايشگاه بخشهاي متنوعي از دستاوردهاي بخش فناوري اطلاعات، صدور اسناد الكترونيكي امن، و نيز تجهيزات كنترل الكترونيك مرزها، جاده ها و راهها ارائه شده بود .
بخش ديگري از نمايشگاه دستاوردهاي تحقيقاتي نيروهاي مسلح درباره توانايي موشكي جمهوري اسلامي ايران بود .
در اين بخش انواع موشكهاي دوربرد زمين به زمين از جمله موشك سجيل با برد 2000 كيلومتر، موشك قيام با برد 750 كيلومتر، و انواع موشك فاتح با بردهاي مختلف به نمايش در آمده بود .
انواع موشكهاي بالستيك با سوخت جامد و مايع، موشكهاي پدافند هوايي، موشكهاي زيرآبي و موشكهاي ضد كشتي بخش ديگري از توانايي هاي موشكي ايران اسلامي است.
در اين نمايشگاه همچنين بخشي به انواع موشكهاي ماهواره بر و ماهواره ها اختصاص داده شده بود .
نمايش موشكهاي ماهواره بر سفير اميد و رصد، و برنامه هاي آينده و آزمايشگاههاي سازه و سيستم هاي فضايي از جمله قسمت هاي اين بخش از نمايشگاه بود.
مجموعه اين دستاوردهاي علمي در مراكز تحقيقاتي نيروهاي مسلح با استفاده از ظرفيت نخبگان دانشگاهي، اعضاي هيات علمي دانشگاهها و شركت هاي دانش بنيان طراحي و ساخته شده است .
حضرت آيت الله خامنه اي پس از بازديد از دستاوردهاي جهاد علمي و اقتدار دفاعي نيروهاي مسلح، در سخناني، ضمن قدرداني از برگزاركنندگان اين نمايشگاه پرمغز و پرمضمون، تحقيقات را پايه اساسي براي توليدات جديد دانستند و تأكيد كردند: مراكز تحقيقاتي نيروهاي مسلح بايد حركت رو به جلوي خود را با قدرت و عمق و شتاب بيشتري ادامه دهند.
ايشان با تأكيد بر اينكه وجود مراكز تحقيقاتي متعدد در سازمانها و بخشهاي مختلف نيروهاي مسلح مفيد است، خاطرنشان كردند: كارهاي مراكز تحقيقاتي بايد مكمل يكديگر باشند تا از موازي كاري و هدر رفتن سرمايه هاي انساني و مادي جلوگيري شود .
فرمانده كل قوا تأكيد كردند: نبايد در تحقيقات فقط محصول محوري مد نظر باشد بلكه مراكز تحقيقاتي بايد سطح دانش و فناوري را نيز بالا ببرند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم تقويت مراكز تحقيقاتي نيروهاي مسلح و همچنين حمايت از نخبگان و محققان افزودند: مراكز تحقيقاتي حتماً بايد در چارچوب ضوابط خود با دانشگاهها همكاري علمي داشته باشند .
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: هدف اصلي از توليد سلاح در جمهوري اسلامي ايران، هدفي دفاعي و مقابله با دشمنان زورگو است، در حاليكه در غرب هدف اصلي توليد سلاح، تجارت و افزايش ثروت سردمداران كارخانجات و كمپاني هاي تسليحاتي است .
ايشان در پايان تأكيدكردند: با همت و تلاشي كه در نيروهاي مسلح مشاهده مي شود، تحريم ها بي اثر و به ضرر دشمنان ملت ايران، خواهد شد.
همچنين نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي در محل نمايشگاه دستاوردهاي جهاد علمي و اقتدار دفاعي اقامه شد .

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
واي بر من!
من و از تو جدائي واي بر من
تو و بي اعتنائي واي بر من
به وقت مرگ و در قبر و قيامت
سراغم گر نيائي واي بر من
عطر سيب
تا كي به شكل خاطره اي گم ببينمت
در عطر سيب و مزه ي گندم ببينمت
من آن هميشه چشم به راهم به من بگو
يك جمعه در هزاره ي چندم ببينمت؟
در كوچه هاي يافتنت پرسه مي زنم
شايد كه در ميانه ي مردم ببينمت
در خشكسال شادي و در قحط عاطفه
با يك سبد اميد و تبسم ببينمت
امشب دوباره گريه ي من در غزل تنيد
شايد ميان بغض و ترنم ببينمت
بايد كه باشي و معنا كني مرا
تا كي به شكل خاطره اي گم ببينمت
آرزوي جمعه ها
من گريه مي ريزم به پاي جاده ات تا
آئينه كاري كرده باشم مقدمت را
اول ضمير غايب مفرد كجائي
اي آرزوي جمعه هاي پر معما
روز شمار
با كدام آبرويي، روز شمارش باشيم
عصرها منتظر صبح بهارش باشيم
سال ها منتظر سيصد و اندي مرديم
آنقدر مرد نبوديم كه يارش باشيم
غربت سرد
عمري است كه از حضور او جامانديم
در غربت سرد خويش تنها مانديم
او منتظر است تا كه ما برگرديم
مائيم كه در غيبت كبري مانديم

 



مصلحي خبر داد
آغاز اقدامات پيشگيرانه وزارت اطلاعات در مقابل حملات سايبري

وزير اطلاعات از اقدامات پيشگيرانه اين وزارتخانه در مقابل حملات سايبري عليه سايت هاي ايراني و از جمله سايت برخي از وزارتخانه ها خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در خصوص حملات سايبري بيگانگان عليه سايت هاي ايراني و از جمله سايت برخي از وزارتخانه ها اظهار داشت: سرويس هاي اطلاعاتي در هجمه عليه سايت ها همواره فعال هستند كه وزارت اطلاعات در اين زمينه اقدامات پيشگيرانه اي را انجام داده است.
مصلحي با اشاره به اقدامات پيشگيرانه وزارتخانه متبوع خود تأكيد كرد: وزارت اطلاعات تذكرات لازم و نيز اقدامات پيشگيرانه را كه بايد دستگاه هاي مختلف در مقابله با حمله سايبري انجام دهند، به آنها اعلام كرده است، از اين رو در اين زمينه بايد خود دستگاه ها اقدامات مراقبتي را انجام دهند.
وي اين نكته را متذكر شد كه اگر دستگاهي هم هك نشود، وزارت اطلاعات براي به روز شدن و مقابله با حملات سايبري اقداماتي را انجام خواهد داد.
وزير اطلاعات در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص متلاشي شدن برخي از اعضاي گروهك تروريستي ريگي در روزهاي گذشته نيز گفت: اين دستگيري ها براساس اطلاعات و تردد اين تروريست ها است و در ترددهايشان از سوي دستگاه هاي امنيتي رصد شده و دستگير مي شوند كه البته اين مقوله قابل توجه است.
مصلحي در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد وضعيت دادگاه 3 جاسوس آمريكايي به كجا رسيد؟ پاسخ داد: اين موضوع مربوط به وزارت اطلاعات نيست و بايد در دستگاه قضايي آن را پيگيري كرد.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص استعلام از وزارت اطلاعات درباره ملك زاده گفت: وزارت اطلاعات درباره استعلاماتي كه از اين وزارتخانه صورت مي گيرد، اقدام مي كند و اين موضوع روي فرد خاصي مطرح نيست.
وي افزود: اگر استعلامي داشته باشيم، براساس سؤالي كه به ما ارسال شده و آن را نيز جايي رسماً اعلام نكرده ايم، پاسخ مي دهيم.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري درباره اينكه برخي به جاي وزارت اطلاعات اظهارنظر مي كنند، نظر شما چيست؟ تصريح كرد: وزارت اطلاعات اگر مطلبي داشته باشد، خود آن را اعلام خواهد كرد.

 



وزير خارجه خبر داد
حضور 6 رئيس جمهور در اجلاس ضد تروريسم در تهران

علي اكبر صالحي از حضور 6 رئيس جمهور و ديگر مقامات بلندپايه كشورهاي مختلف براي شركت در اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در تهران خبر داد.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان با اشاره به برگزاري اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در تهران گفت: اين اجلاس از شنبه در تهران آغاز مي شود و حدود شش رئيس جمهور و تعدادي نخست وزير و وزيران خارجه در اين اجلاس شركت خواهند كرد.
رؤساي جمهور عراق، سودان، افغانستان و پاكستان از جمله رؤساي جمهور شركت كننده در اجلاس ياد شده هستند.
نخست وزير سريلانكا، وزراي خارجه عمان و لبنان و همچنين دبير شوراي عالي امنيت ملي ارمنستان از ديگر مقامات شركت كننده در اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم هستند.
علي اكبر صالحي صبح چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت با اشاره به اهميت اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم و مباحثي كه در اين اجلاس مطرح خواهد شد افزود: در اين اجلاس بخش هاي جنبي نيز خواهيم داشت. نشست هاي دو يا چند جانبه بين مسئولان كشورهاي شركت كننده برگزار مي شود و ان شاء الله اين اجلاس به نتايج خوبي دست پيدا كند و كشورهاي منطقه نيز برگزاري اين اجلاس را ادامه دهند چرا كه منطقه ما بيش ترين ضربه را از تروريسم ديده است.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد اين كه به تازگي وزير خارجه فرانسه در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران اظهار نظرهايي داشته و از جريان هاي بعد از انتخابات سال 88 حمايت كرده است، گفت: من آن اظهارنظرها را نشنيده ام و نمي توانم اظهارنظري بكنم.
وي با تأكيد بر اين كه حقوق بشر تبديل به يك ابزار سياسي شده در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه شوراي حقوق بشر سازمان ملل گزارشگر ويژه اي را قصد دارد به ايران اعزام كند، نظر ايران در اين ارتباط چيست و آيا اين گزارشگر ويژه را مي پذيرد يا نه؟ گفت: اين موضوع نيز بيانگر سياست دوگانه غربي هاست. آن ها آمدند قطعنامه اي را در شوراي حقوق بشر عليه ما صادر كردند و خواستار اين شدند كه گزارشگر ويژه اي به ايران بيايد در حالي كه ما از قبل خودمان تقاضا كرده ايم كه گزارشگر موضوعي به ايران بيايد و خانم تيلاي را دعوت كرده بوديم كه به ايران بيايد و ان شاء الله مي آيد.
وي خاطرنشان كرد: ايران اگر الزاماتي دارد در چارچوب قوانين بين المللي الزاماتش را انجام مي دهد و اظهار نيز مي كند و گزارشگر موضوعي نيز دعوت كرده و ما ترس و نگراني نداريم.
صالحي با تأكيد بر اين كه حقوق بشر تبديل به يك ابزار شده است، به وضعيت اقليت هاي مسلمان در كشورهاي اروپايي و محدوديت هايي كه در مورد پوشش براي آن ها اعمال مي شود اشاره كرد و گفت: در ارتباط با حقوق بشر افكار عمومي دنيا مي دانند كه اين موضوع تبديل به يك ابزار سياسي شده ولي رسانه هاي پرقدرت در دست صهيونيست هاست وآن ها اين گونه افكار عمومي را شكل مي دهند.
به گزارش ايسنا، وي همچنين در پاسخ به پيشنهاد ايران در ارتباط با حل و فصل مسئله بحرين نيز گفت: همان طور كه رئيس جمهور گفتند ما پيشنهادي در اين ارتباط تدوين كرده ايم و خدمت رئيس جمهور نيز ارائه داده ايم و در صورتي كه دو طرف در موضوع بحرين آمادگي داشته باشند آن را مطرح مي كنيم.

 



وزير خارجه لبنان: مسئولان ايراني شرايط لبنان را به خوبي درك كرده اند

وزير خارجه لبنان با بيان اينكه مسئولان ايراني شرايط لبنان را خوب درك كرده اند گفت: لبنان برگسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در همه زمينه ها تاكيد دارد.
عدنان منصور وزير خارجه لبنان و سفير سابق لبنان در ايران با اشاره به نقش منطقه اي ايران تصريح كرد: ايران نقش معتدلي را در منطقه ايفا مي كند و جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده است كه هيچ گونه طمعي نسبت به هيچ كشوري ندارد و از قصد و نيت خود در برقراري روابط برادرانه و دوستانه با كشورهاي همسايه خبر داده است.
وزير امور خارجه لبنان در ادامه پيرامون سفر آينده خود به جمهوري اسلامي ايران افزود: به دنبال دعوت «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور ايران از رئيس جمهور لبنان جهت مشاركت در كنفرانس بين المللي مبارزه با تروريسم كه قرار است در آينده نزديك در تهران برگزار شود با توجه به شرايط استثنايي كشور، «ميشل سليمان» من را به عنوان نماينده خود در اين كنفرانس معرفي كرد و من روز جمعه به تهران سفر خواهم كرد.
عدنان منصور پيرامون برداشت شخصي خود به عنوان سفير لبنان در ايران به مدت هشت سال گفت: من ايران را با بهترين خاطره ها و يادگاري ها ترك كردم و براي اين كشور احترام قائل هستم چرا كه مردمي دوست داشتني، اصيل و سرافراز دارد و مسئولان ايراني نيز شرايط لبنان را به خوبي درك كرده اند.
وي ادامه داد: من در دوران جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان، حس انسان دوستي مردم ايران و مسئولان آن را در ارسال فوري كمك هاي بهداشتي و غذايي مشاهده كردم و بروز اين مسايل حس خوبي در من ايجاد كرد.
وي افزود: هيچ شكي نيست كه روابط جمهوري اسلامي ايران با لبنان در همه زمينه ها از ساليان طولاني تاكنون قوي و خوب بوده و ايران در كنار ديگر كشورهاي دوست منطقه، به بازسازي مناطق جنگ زده جنوب لبنان كه طي جنگ سي و سه روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان نابود شدند، پرداخته است لذا ما از ايران به خاطر حمايت هاي معنوي و بازسازي مناطق جنگ زده تشكر مي كنيم.
عدنان منصور تصريح كرد: ما به گسترش روابط ديپلماتيك، اقتصادي، بازرگاني، فرهنگي و علمي با جمهوري اسلامي ايران علاقمند هستيم؛ به خصوص كه در اين زمينه ها، پروتكل هاي متعدد همكاري ميان دو كشور از ده سال پيش وجود دارد.
وزير خارجه لبنان تاكيد كرد: پروتكل هاي مشترك اقتصادي در زمينه هاي حمل و نقل زميني، دريايي و هوايي و همچنين تفاهم نامه هايي در زمينه هاي تجارت، كشاورزي، علمي و پژوهشي وجود دارد كه نياز به اجرا دارند.
وي ادامه داد: ما درصدد هستيم كه مراحل اجرايي شدن اين پروتكل ها را دنبال كنيم و بدانيم هر يك از اين تفاهم نامه ها تا چه مرحله اي از اجرا و عمل رسيده اند.
عدنان منصور تاكيد كرد: لبنان در پنج ماه اخير با توجه به نبود دولت، شاهد ركود سياسي بوده ولي اينك كه صاحب دولت شديم بايد به طور جدي مسئله تفاهم نامه هاي همكاري ميان ايران و لبنان و مراحل عملي شدن آنها را دنبال كنيم.
وزير امور خارجه لبنان با اشاره به اهميت روابط ميان لبنان و ايران و روند مثبت آن گفت: شما مي دانيد كه در سال هاي اخير روابط لبنان و ايران در عرصه هاي مختلف و حتي در عرصه جهانگردي گسترش يافته و اگر آمارهاي امروز را با آمارهاي ده سال گذشته مقايسه كنيم؛ مشاهده خواهيم كرد كه روابط لبنان در عرصه جهانگردي با ايران از بهبود چشم گيري برخوردار بوده است و بسياري از كاروان هاي جهانگردي ايران براي سياحت به لبنان سفر مي كنند و بسياري از جهانگردان و بازرگانان لبناني نيز از ايران ديدن به عمل مي آورند و كساني نيز در حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي ايران مشغول به تحصيل هستند و وجود اين گونه تحرك ها و سير و سفرها، باعث به حركت درآمدن و پيشرفت در روابط ميان ملت لبنان و ايران شده است. وي درباره موضع لبنان پيرامون تفاهم نامه همكاري ميان قبرس با رژيم صهيونيستي پيرامون استخراج نفت و گاز از آب هاي بين المللي هم تصريح كرد: اينگونه تفاهم نامه ها، ضررها و آسيب هاي زيادي به منافع لبنان وارد مي آورد؛ به خصوص كه اين اتفاق شامل بخشي از آب هاي بين المللي لبنان در منطقه اقتصادي است كه رژيم صهيونيستي اقدام به شروع عمليات استخراج مواد نفتي و گازي در آن كرده است و ما اين را حق خود مي دانيم كه با انجام تماس هاي ديپلماتيك و اقدامات قانوني نسبت به ثابت كردن حقمان در اين منطقه و حفظ حقوق قانوني خود اقدام مي كنيم.

 



نيوساينتيست: غرب بايد بپذيرد ايران قدرتي فضايي شده است

سرويس سياسي -
يك نشريه غربي با اشاره به اقدام اخير كشورمان در ارسال دومين ماهواره خود با عنوان «رصد1» تاكيد كرد كه غرب بايد بپذيرد كه ايران قدرتي فضايي شده است.
دومين ماهواره ايران در مدار زمين همچنان در حركت است. اين ماهواره هم اكنون در مدار 241 كيلومتري زمين با سرعتي برابر 5/7 كيلومتر بر ثانيه در حال عبور از شمال اروپا است.
اين دومين پرتاب موفقيت آميز ماهواره از جانب ايران است اما اين بار اين ماهواره ابزار تصويربرداري از زمين را نيز در اختيار دارد تا بتواند در حين حركت در مدار از زمين تصويربرداري كرده و اطلاعات خود را به زمين ارسال كند.
نشريه نيوساينتيست در پي اين موفقيت دانشمندان ايراني با متخصصان امور موشكي و ماهواره اي به تحليل عملكرد فضايي ايران پرداخته است:
در 15 ژوئن 2011 ايران دومين ماهواره خود را با عنوان «رصد 1» در مدار 260 كيلومتري از زمين قرار داد با اين اميد كه بتواند از تجربه اين پرتاب براي ارسال ميمون به فضا استفاده كند تا در نهايت تا سال 2019 مسير را براي ارسال فضانورد به فضا هموار سازد.
به گفته «برايان ويدن» عضو انجمن جهان ايمن در واشنگتن، اين ماهواره 15 كيلوگرمي شايد كوچك به نظر بيايد اما براي توانايي هاي فضايي ايران بهبود قابل توجهي به شمار مي رود. وي مي گويد پس از موفقيت در پرتاب اولين ماهواره ايران بسياري آن را خوش شانسي ناميدند اما اكنون كه دومين ماهواره ايراني ها هم در مدار قرار گرفته، شايد اين افراد پي برده باشند كه ماهواره اولي نيز از روي خوش شانسي در مدار قرار نگرفته است. اين موفقيتها نشان دهنده اين واقعيت است كه فناوري راكت ايران كاملا مناسب و پيشرفته است.
شايد تصاويري كه توسط رصد 1 ثبت مي شوند از وضوح تصويري بالايي برخوردار نباشند اما به نظر مي رسد هدف اصلي از پرتاب اين ماهواره دستيابي به تجربيات بيشتر براي پرتاب و هدايت ماهواره هاي آينده توسط ايران بوده است. به گفته «لوراگرگو» عضو «اتحاديه دانشمندان آگاه» در كمبريج ماساچوست، ايران اكنون يك قدم در برنامه فضايي خود به جلو رفته است.
وي مي گويد: ايراني ها از ميان ليست برنامه فضايي خود 6 تا هفت ماهواره ديگر را طي سه سال آينده به فضا پرتاب خواهند كرد.
انتظار مي رود دست كم يكي از اين ماهواره ها حامل يك حيوان باشد. ايران نيز اعلام كرده بود ايران در آينده ميموني را در يك سفر يك طرفه به فضا ارسال خواهد كرد و قصد دارد تا سال 2019 نيز فضانورد خود را راهي فضا كند.
«ويدن» مي گويد: ارسال ميمون به فضا امري كاملا قابل قبول و باور كردني است، ارسال انسان به فضا و بازگرداندن ايمن وي به زمين كمي دشوارتر به نظر مي رسد اما از آنجايي كه پروازهاي فضايي اين كشور در مدارهاي نزديك صورت مي گيرد، موفقيت در اين پروژه نيز امكان پذير است.
به گزارش مهر، با اين همه كشورهاي غربي به ويژه آمريكا درباره برنامه هاي فضايي ايران ادعاهاي عجيبي دارند كه ناشي از نگاه خصمانه آنها به پيشرفتهاي علمي محققان ايران است. آنها مدعي شده اند راكتهايي كه ايران براي پرتاب ماهواره ها به كار مي گيرد مي تواند براي حملات موشكي مورد استفاده قرار گيرد! اما متخصصان دنيا نگاهي ديگر به اين موضوع دارند و خصمانه و سياسي به موفقيتهاي علمي ايران نگاه نمي كنند. آنها تاكيد دارند كه راكت به كار گرفته شده براي پرتاب رصد 1 مشابه راكتي است كه ماهواره اميد را به مدار زمين فرستاد و اين راكت كاربرد علمي و تحقيقاتي دارد.
در همين رابطه، «شروين تقوي» از دانشمندان شاغل در سازمان تحقيقات فضايي آمريكا (ناسا) گفت: ايران از نظر علمي از يك پتانسيل خيلي زيادي برخوردار است و چيزي كه الان به نظر مي رسد اين است كه دانشمندان ايران توانسته اند ماهواره اي را با ظرفيت ترابري سبك بر مدار نزديك كره زمين قرار دهند.
وي با بيان اين نكته كه كشور ايران داراي پتانسيل هاي زيادي است، گفت: در نهايت اينكه كشوري بتواند يك وزن نسبتا سبك، مثل وزن ماهواره اي كه ايران به فضا فرستاد و حدود 15 كيلوگرم بوده است، را به فضا بفرستد، نشان مي دهد كه اينها در اين راستا تلاش مي كنند تا بتوانند در آينده اي نه چندان دور وزن هاي سنگين تري را در مدار كره زمين قرار دهند.

 



گزارش خبري
حكايت فريب خوردگان ايراني از دام افكني سيا

ايران در روز بيست و يكم ماه مه 2011 توانست شبكه جاسوسي را كه گفته مي شود با سازمان مركزي اطلاعات و جاسوسي آمريكا در ارتباط بوده است، كشف كند.
به همين منظور شبكه پرس تي وي در برنامه ايران امروز ضمن گفت وگو با جاسوسان بازداشت شده . كارشناسان به بازنگري درباره نحوه عضوگيري و فعاليت اين شبكه جاسوسي پرداخت.
30 نفر در جريان عمليات ضدجاسوسي در داخل ايران بازداشت شدند و وزارت اطلاعات ايران اعلام كرد كه تمامي اين افراد، براي سازمان سيا آمريكا كار مي كرده اند.
در دوران كنوني، آمادگي براي مواجهه با وقايع دور از انتظار به منظور تامين امنيت يك كشور براي دستگاه امنيتي و اطلاعاتي كشورها تبديل به يك بايد شده است، اما چه روي خواهد داد اگر يكي از اين طرح هاي دور از انتظار، تبديل به واقعيت شود؟
چه روي خواهد داد اگر صبح بيدار شويد و ببينيد كه سيستم حمل و نقل شما با مشكل روبه رو شده است و يا انجام عمليات بانكي از طريق سيستم عابر بانك و كارت هاي اعتباري ممكن نيست؟ دست كم مشاهده مي كنيد كه مردم سرگردان شده و با وحشت به اين سو و آن سو مي روند.
تصور كنيد كه چه آشوبي به راه خواهد افتاد، اگر برق مصرفي ده ها هزار شهروند شهر شما قطع شود چه خطراتي را در بر خواهد داشت؟ اين مسائل دقيقا همان مشكلاتي است كه وزارت اطلاعات ايران در تلاش است تا از وقوع آن در كشور جلوگيري كند.
وزير اطلاعات ايران در گفت وگو با برنامه ايران امروز (ايران تودي) شبكه پرس تي وي درباره نحوه دستگيري اين 30 نفر در داخل ايران به اتهام اقدامات جاسوسي توضيحاتي داده و تصريح كرده است كه 42 مامور ديگر سيا كه با اين شبكه همكاري و ارتباط داشته اند، در ديگر كشورها شناسايي شده اند.
وي هم چنين مي گويد، اين جاسوسان قصد انجام انواع عمليات خرابكاري را در مجموعه هاي اتمي و مخابراتي، تاسيسات هوايي و دفاعي، شبكه هاي نفتي و گازي و همچنين اهداف غيرنظامي از جمله بانك ها و فرودگاه ها داشتند.
جمشيد صادق حسيني يكي از جواناني است كه به اميد واهي دست يابي به آينده اي روشن با اين شبكه همكاري كرده است.
با اين حال، وزارت اطلاعات ايران با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه سازمان مركزي جاسوسي آمريكا اقدام به راه اندازي پايگاه اطلاع رساني دروغين و جعلي كرده است تا در لواي مراكز كاريابي، ماموران آمريكا بتوانند ايرانيان را براي دست يابي به مقاصد خود استخدام كنند. تهران همچنين اعلام آمادگي كرد كه حاضر است اسامي اين مراكز كاريابي را اعلام كند.
هرچند اگر كاربران ايراني وارد فضاي اين وب سايت ها شوند، با موارد مشكوكي مواجه خواهند شد. با اين وجود، متاسفانه برخي ايرانيان همچون يك خانم 32 ساله ايراني و فارغ التحصيل رشته كامپيوتر كه به بانك اطلاعاتي اداره مخابرات كشور دسترسي داشته است، تصميم مي گيرد با اين شركت ها همكاري كنند.
اين دختر 32 ساله ايراني به پرس تي وي اظهار داشت: كسي با من تماس گرفت كه به من گفته بود كه خودش در آمريكا و كانادا است، ولي من اون شماره اي را كه باهاش با من تماس مي گرفت نگاه كردم و 001 نداشت و يادم آمد كه ما اين شماره را هم با 001 امتحان كرديم و هم با 00 خالي، اما اصلا اين شماره جواب نمي داد. بعد من به وب سايت آن ها نگاه كردم كه دو يا سه تا صفحه بود و هيچي توش نبود فقط دو سه تا اسم. خيلي وب سايت ساختگي بود؛ قشنگ مشخص بود؛ نه بيزينس آن ها معلوم بود و نه اين كه چه كاري انجام مي دهند و با چه شركت هايي همكاري دارند و يا اصلا كي هستند.
گفته مي شود، ماموران آمريكايي از اين وب سايت ها به منظور برقراري ارتباط با آن دسته از شهروندان ايراني كه هدف همكاري هاي مشترك واقع شده اند، استفاده مي كنند. برخي از عاملان آمريكايي تحت عناوين اين شركت هاي دروغين شناسايي شده اند. يكي از مكان هايي كه مي توان به طور حتم ايرانيان شكننده در برابر اين اقدامات را يافت، جايي است كه ايرانيان براي رواديد دانشجويي در آمريكا اقدام كرده اند.
به استناد برخي گزارش ها، يكي از مكان هايي كه هدف عمليات آتي سيا قرار داشته است، شبكه برق رساني ايران بوده است. يك مهندس كه به اتهام ارسال اطلاعات زيرساختي شبكه برق ايران به سيا بازداشت شده است، درباره نخستين ديدار خود چنين توضيح مي دهد: يك نقشه بسيار معمولي از يك شبكه برق را به من نشان دادند و گفتند كه آيا شما براي اين شبكه طرحي داريد يا خير؟ همان طور روي كاغذ به صورت چرك نويس يه چيزايي گفتم، اما گفتم كه بايد بروم بررسي كنم، نتيجه آن را برايتان مياورم يا ايميل مي ز نم. اما گفتند نه همين جا روي كاغذ نقشه را برايمان بكش ببينم شما چه مي كنيد و چه طرحي براي آن داريد. من هم يك سري چيزايي براي آن ها كشيدم و گفتم كه من اگر باشم چنين طرحي رو براي اين شبكه مي كشم.
يكي از افرادي كه با اين شبكه همكاري داشته است به پرس تي وي مي گويد: فردي با من تا لابي پايين هتل آمد؛ من دوربينم همراهم بود، به او گفتم كه اين جا منظره قشنگي دارد ميشود لطف كنيد با من يك عكس يادگاري بگيريد، گفت نه من عجله دارم بايد بروم. اما به حالت خاصي گفت نه؛ انگار انتظار همچين چيزي را نداشت. گفت نه نه من وقت مصاحبه دارم بايد برم خيلي ديره و رفت.
برخي از كساني كه در اقدامات جاسوسي فعاليت دارند از عملكرد خود به خوبي آگاهند، اما برخي ديگر اگرچه مي دانند كه اطلاعاتي را در اختيار يك طرف سوم قرار مي دهند، نمي دانند كه اين عمل جاسوسي محسوب مي شود و مطمئن نيستند كه اطلاعات آنان به مراجع بالاتر منتقل شود؛ با اين وجود، معمولا گروهي از كساني كه در اقدامات جاسوسي فعاليت دارند، اصلا نمي دانند كه به عنوان جاسوس مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند.
عليرضا واليان، يكي از جاسوسان دوجانبه به پرس تي وي گفت: آن ها اصرار كردند كه اين ارتباط را دور از چشم همه حتي خانواده و دوستان و همكاران نگه دارم و اين موضع بسيار عجيب بود و من در اين باره سئوال كردم و آنان گفتن كه اين رابطه يك رابطه شخصي و خصوصي است و سياست شركت ما اين چنين است.
عليرضا يك مهندس شبكه امنيتي است كه ناگهان خود را در شرايط نامطلوبي يافت. تصاويري كوتاه وي را در خيابان هاي مركز شهر كوآلالامپور پايتخت مالزي در حالي نشان مي دهد كه قرار است با رابط خود ديدار كند و اين در شرايطي است كه اهداف و مقاصد واقعي اين ديدار براي وي شفاف و آشكار نيست و وي هنگامي توانست تصوير تيره اي از اين امر به دست آورد كه وزارت اطلاعات ايران با وي تماس گرفت.
واليان اظهار داشت: اين هنگامي بود كه مامور وزارت اطلاعات ايران با من تماس گرفت. من قصد داشتم اين موضوع را براي هميشه كنار بگذارم و البته ...
البته كه اين مساله عجيب بود ولي كار من نبود. اما بعد آمدند و به من گفتند كه مساله اين است و موضوع امنيتي است و بيا يك جور ديگر اين كار را انجام دهيم و با آن ها بازي كنيم. آن ها تلاش كرده اند تا با ما بازي كنند.
جمشيد صادق حسيني دراين باره اظهار داشت: در برابر پيشنهاد آن ها تقريبا نرمش از خودم نشان دادم. يك سري اطلاعات نيز همراه خود داشتم كه اطلاعات كلي بود. مثلا اسم شركت ها بود يا مثلا اسم زيرپروژه ها. توافق كرديم كه سر يك مبلغي آن اطلاعات را از من بگيرد و من ديگر نماينده آنان در آن شركت كالاي الكتريك باشم و ادامه همكاري بدهم.
جمشيد صادق حسيني مي گويد: آن چيزهايي كه به من مي گفت، ادامه تحصيل بود. گفتند يك حساب بانكي برايت در خارج باز مي كنيم و پول به آن حساب برايت مي ريزيم. كلا تصويري از يك دنياي فريبنده به من نشان داد. ببينيد من كسي بودم كه تا به حال پايم را از كشور بيرون نگذاشته بودم و در يك خانواده متوسط رو به پايين بزرگ شده بودم و وضع مالي چندان خوبي نداشتم. او خيلي من را تحويل مي گرفت و همه جوره از من تعريف مي كرد؛ يعني حتي از چهره و ظاهر و صحبت كردنم.
جمشيد كه هم اكنون به دليل فعاليت هاي جاسوسي خود به حبس ابد محكوم شده است، مي گويد از طريق گوگل ارث از مكان مخفي پول ها مطلع مي شد.
ماموران سيا اهداف بعدي خود در كنفرانس هاي علمي خارج از ايران، جستجو مي كردند. دانشجوياني كه در حال تحصيل در كشورهاي ديگر هستند نيز اهداف ساده اي هستند.
فواد ايزدي، استاد دانشگاه در اين باره گفت: در ماه مارس سال 2006 كاندوليزا رايس كه آن زمان وزير خارجه آمريكا بود، به كنگره رفت و خواستار بودجه اي براي براندازي حكومت ايران شد. هزينه اي كه منتشر شد - ما از هزينه هاي سري تخصيص داده شده به اين كار خبر نداريم -اما آن چه اعلام شد 75 ميليون دلار بود. و از اين ميزان، 3 ميليون دلار براي استفاده از دانشجويان ايراني كه براي تحصيل به خارج از كشور سفر كرده اند، در نظر گرفته شد.
يكي ديگر از افرادي كه با اين شبكه همكاري مي كرد درباره ديگر فعاليت هاي جاسوسان اظهار داشت: لپ تاپ و گوگل ارث را آوردند و روي سايت گوگل ارث ..... سه نقطه فرودگاه ...... را از من سوال كردند تحت عنوان آشنايي با فرودگاه؛ برج فرودگاه، ترمينال داخلي و خارجي.
فواد ايزدي بر اين باور است كه با توجه به فعاليت هاي خرابكارانه و اطلاعاتي دولت آمريكا، اين قسمتي از آن سياست است و هدف اين فعاليت خرابكارنه سرنگوني حكومت ايران بود.
يكي از زمينه هايي كه سيا در آن به شدت سرمايه گذاري كرده، نفوذ به بخش گاز و نفت ايران است. يك متخصص ارشد دولت ايران، يكي از افرادي بود كه براي دسترسي به جزئيات درباره مسائل صنعت نفت ايران كه مهم ترين منبع درآمد خارجي است، از سوي سيا با وي تماس گرفته شد.
براي رهبري شبكه اي به پيچيدگي آن چه در ايران منهدم شد، بايد ماموران ارشد اطلاعاتي نيز در آن شركت داشته باشند. وزير اطلاعات ايران مي گويد، اين شبكه جاسوسي از سوي شماري از ماموران سي آي اي در چندين كشور دنيا شروع به كار كرد. اما چه كشورهايي؟
حيدر مصلحي، وزير اطلاعات ايران دراين باره گفت: پايگاه هاي اطلاعاتي كه اين ها در كشورهاي مختلف داشتند مثل مالزي، تركيه، امارات، حتي بعضي از كشورهاي همسايه خودمان، جاهايي كه سيا براي بهره برداري مورد استفاده قرار مي داد، شناسايي شده اند، ترددهاي آن جا مورد توجه دقيق قرار گرفت، و توانستيم روش هاي ارتباطي آن ها را شناسايي كنيم و اتباع ايران و غيرايراني كه به دنبال اين بودند كه افراد مختلف را در رده هاي مختلف مورد هدف خودشان قرار دهند، شناسايي شدند تا اين كه به نتيجه فعلي رسيديم.
و البته تنها بخشندگي سيا در اين بود كه زمان و مكان براي آن هايي كه در اين شبكه شركت داشتند مطرح نبود.
فواد ايزدي مي گويد: با اين كه دولت اوباما و شخص وي درباره علاقه به ايرانيان و حمايت از آنان سخن مي گويند، و اظهار مي كنند هيچ مشكلي با ايرانيان ندارند، ولي وقتي به سياست هاي آنان نگاه مي كنيد و كارهايي كه انجام مي دهند، متوجه مي شويد كه هدف سياست هاي آنان صدمه زدن به مردم ايران و اگر شرايط را داشته باشند در نهايت كشتار آنان است.

 



سپاه با بازنشستگي حجت الاسلام ذوالنور موافقت كرد

مسئول روابط عمومي سپاه، خبر بازنشستگي حجت الاسلام ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه را تأييد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومي سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا شنيده هاي اخير مبني بر بازنشستگي حجت الاسلام مجتبي ذوالنور از سپاه را تاييد مي كنيد؟ گفت: سپاه اخيراً با درخواست ايشان كه به دليل احساس وظيفه براي خدمت به نظام و انقلاب در عرصه هاي ديگر، تقاضاي بازنشستگي داشته اند، موافقت كرده است.

 



نخستين مرغداري مكانيزه كشور افتتاح شد

نخستين مرغداري گوشتي مكانيزه كشور با حضور مسئولان استاني در شهرستان طرقبه شانديز به بهره برداري رسيد.
به گزارش فارس از مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، نخستين مرغداري گوشتي مكانيزه كشور با حضور محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي و مسئولان محلي در روستاي باغشك شهرستان طرقبه شانديز به بهره برداري رسيد.
صلاحي در اين مراسم اظهار داشت: مرغداري هاي استان براي حضور در رقابت و بازارهاي هدف بايد به سمت مكانيزه شدن گام بردارند.
وي با بيان اينكه ابتكار عمل متصديان اين مرغداري بايد الگوي مرغداري هاي استان باشد، تصريح كرد: خراسان رضوي از نظر توليد مرغ و تخم مرغ در كشور نمونه است و همجواري با كشورهاي مختلف فرصت مناسبي براي حضور و فعاليت در اين حوزه فراهم كرده است.
براي تجهيز اين مرغداري با زيربناي 2 هزار و 300 متر مربع بيش از 4 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شده است.

 



مدير كل جهاد كشاورزي كردستان اعلام كرد
اثر مخرب ريزگرد ها بر توليد عسل

مدير كل جهاد كشاورزي كردستان گفت: ريزگرد ها اثر مخرب بر روي گرده افشاني و فتوسنتز و هم چنين موجب ايجاد مشكل در جهت يابي زنبور عسل دارد.
محمد ابراهيم حسن نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر 128 هزار كندو در استان وجود دارد كه از اين تعداد 103 هزار كلني مدرن و 5 هزار كلني بومي هستند.
وي تصريح كرد: 35 هزار كلني از تعداد مذكور در شهرستان سنندج وجود دارد و اين شهرستان از نظر تعداد كلني و توليد عسل در رتبه اول استان قرار دارد.
وي ادامه داد: 3 هزار و 400 نفر در استان كردستان در زمينه زنبورداري اشتغال دارند كه از اين تعداد 700 نفر به صورت حرفه اي به اين كار مشغول هستند.
مدير كل جهاد كشاورزي كردستان رتبه استان در توليد عسل در سطح كشور را دوازدهم عنوان كرد و گفت: در سطح استان مجموعا سالانه حدود 700 تن عسل توليد مي شود.
حسن نژاد به اثرات مضر ريزگردها بر روي توليد عسل اشاره كرد و افزود: ريزگرده ها اثر مخرب بر روي گرده افشاني و فتوسنتز و هم چنين موجب ايجاد مشكل در جهت يابي زنبور عسل دارد.
وي در ادامه افزود: متاسفانه موضوع ريزگردها يك اتفاق ناگواري است كه هنوز كارهاي تحقيقاتي در اين زمينه كه نتيجه قطعي در بر داشته باشد انجام نشده است.
وي اظهار داشت: امروزه به حرفه زنبورداري به عنوان يك صنعت كشاورزي و اشتغالزا نگاه مي شود و در صورت توجه بيشتر به افزايش توليد، نگهداري، بسته بندي و صادرات عسل مي توان درآمد مناسبي از اين محصول با ارزش، ايجاد و اين اقتصاد را به منبع درآمدزايي براي روستائيان تبديل كرد.

 



مدير كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران:
 ثبت نام كلاس اولي ها بدون شناسنامه سلامت ممنوع است

قائم مقام وزير آموزش و پرورش ضمن تأكيد بر ارزيابي وضعيت جسماني و آموزشي نوآموزان در 13 محور تصريح كرد: 56 درصد كودكان در بدو ورود به مدرسه پوسيدگي دندان دارند.
«كيومرث هاشمي» ديروز در حاشيه آغاز به كار طرح سنجش سلامت در پايگاه دبستان هجرت منطقه 11 تهران در جمع خبرنگاران افزود: هر سال بيش از يك ميليون نفر از دختران و پسران آماده ورود به دبستان در اين طرح شركت مي كنند.
وي تأكيد كرد: سال گذشته يك ميليون و 43 هزار نوآموز در اين طرح مشاركت داشتند كه از اين ميزان، بيشترين فراواني مشكل آنها با 7/56 درصد مربوط به پوسيدگي دندان ها بوده است.
هاشمي گفت: اجراي اين طرح، ديدي به مجموعه خانواده از وضعيت سلامت و جسمي فرزندانشان مي دهد تا آنها با جديت بيشتري مسائل مربوط به كودكان خود را پيگيري كنند.
وي در پاسخ به سؤالي درباره وضعيت ساختار قامتي نوآموزان گفت: براساس آماري كه سال گذشته در اين زمينه داشتيم كمترين ميزان محورهاي 13 گانه آزمايش هاي سنجش سلامت با 8 صدم درصد مربوط به مشكل ساختار قامتي بود كه بيشتر آنها در طول سال تحصيلي با انجام برنامه هاي درماني و ورزشي برطرف شد.

 



براي حمايت از مردم بحرين رئيس دانشگاه تبريز خواستار شكايت به ديوان بين المللي كيفري شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه تبريز خواستار تنظيم كيفرخواست و اعلان آن به ديوان حقوق بشر و ديوان بين المللي كيفري براي حمايت از مردم بحرين شد.
محمد تقي علوي در همايش «بررسي ابعاد حقوقي- سياسي جنايت در بحرين» كه در سالن همايش مركز توسعه آموزش پزشكي علوم پزشكي تبريز دست يافته گفت: كشورهاي عضو مي توانند گزارش را به دادستان ديوان بين المللي كيفري ارجاع دهند تا براساس ماده 13 اساس نامه ديوان، خود دادستان تحقيقات مقدماتي را انجام دهد.
وي افزود: براساس ماده 12 منشور سازمان ملل وقتي شوراي امنيت وارد رسيدگي به موضوعي مي شود، مجمع عمومي مي تواند وارد عمل شود.
علوي همچنين به حضور نيروهاي نظامي عربستان در بحرين اشاره كرد و جنايات آل خليفه عليه بحريني ها را محكوم كرد و افزود: جنايت كاران، با كمك نيروهاي خارجي سعي در خاموش كردن حركت مردم بحرين دارند. وي با اشاره به نقطه نظرات رهبري در اين زمينه، گفت: همان گونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد پاسخ گوي خواسته هاي مردم بود.

 



امام جمعه ورامين: شهداي موتلفه اسلامي رهروان اصلي ولايت فقيه بودند

ورامين - خبرنگار كيهان:
4 شهيد موتلفه اسلامي، سرداران با بصيرت دوران خفقان و رهروان اصلي ولايت فقيه بودند.
امام جمعه ورامين با اظهار اين مطلب در جمع مردم و اعضاي موتلفه اسلامي اين شهر افزود: شهيد بخارايي با شليك تير خود يكي از عوامل اصلي دشمني با ولايت فقيه را از پاي درآورد.
آيت الله سيدمرتضي محمودي گفت: بخارايي در سن 19 سالگي توانست گلوي ناپاك حسنعلي منصور نخست وزير مزدور خارجي ها را با شليك تيري پاره كند.
وي ضمن تجليل از شهيد دكتر مصطفي چمران گفت: چمران دنياي زور قدرت را زير پا گذاشت و در خدمت امام و ملت قرار گرفت و حضور جوانمردانه اي از خود در دفاع مقدس برجاي گذاشت.

 



ايران بزرگترين توليدكننده برق خاورميانه است

تبريز- خبرنگار كيهان:
جمهوري اسلامي ايران، هم اينك بزرگ ترين ميزان توليدي برق در خاورميانه را دارد.
مديرعامل شركت توانير در معارفه «يوسف- سرافراز» مديرعامل جديد توزيع برق آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: ايران سالانه 62 هزار مگاوات برق توليد مي كند.
«همايون حايري» افزود: فعاليت ايران در حوزه برق، مستمر و عظيم بوده و موجب افتخار است.
وي در عين حال تأكيد كرد: تابستان امسال، خاموشي وجود ندارد.
وي از تلاش براي توسعه توان توليد برق كشور در منطقه خبر داد و اظهار داشت: صنعت برق ايران، بعنوان يك توانمندي بسيار بالا و ارزشمند، مورد توجه است و براي تقويت آن و توسعه اين حوزه، جديت و برنامه ريزي لازم صورت مي گيرد.

 



با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش استاني ژوليده نيشابوري در ورامين برگزار شد

ورامين- خبرنگار كيهان:
همايش استاني ژوليده نيشابوري با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ورامين برگزار شد.
سيدمحمد حسيني در اين پيام تاكيد كرد: حسن فرح بخشيان معروف به ژوليده نيشابوري با اقتدا به سرور و سالار شهيدان در اوج خفقان ستم شاهي بر يزيديان زمان نهيب زد.
وي گفت: فرح بخشيان از آينه داران ملكوت عترت بود. در اين پيام كه توسط محمدعلي رامين مشاور وزير ارشاد در همايش حسن فرح بخشيان (ژوليده نيشابوري) در سالن همايش هاي دانشكده كشاورزي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين- پيشوا قرائت شد، آمده است:
حسن فرح بخشيان شاعر خورشيد ستايي كه امروز به احترام كلمات آسمان سيرش گرد آمده ايم، از آينه داران ملكوت عترت بود و عمري در ماذنه فضيلت، گلبانگ عشق را فرياد كرد و با اقتدا به سيد و سالار ظلم ستيزان تاريخ اباعبدالله الحسين(ع) در اوج خفقان ستم شاهي بر يزيديان زمان نهيب زد كه: پيام رهبر ايران در اين جهان اين است، سكوت در برابر ظالم، خلاف آيين است- چو ديد عكس خميني، به خود گفتا شاه، كسي كه كاخ مرا زير و رو كند، اين است!
در اين پيام تاكيد شد: در اوج شور و شيدايي در حبس طاغوتيان بود كه ابوذر زمان آيت الله طالقاني، او را ژوليده شوريده خاكي خطاب كرد و بدين سان حسن فرح بخشيان، از آن پس ملقب به ژوليده نيشابوري شد. تخلصي كه چند دهه همگام با انقلاب اسلامي، حسن ختام پرشورترين شعرهاي آييني و انقلابي قرار گرفت و كلامش شورآفرين مجالس و محافل مذهبي در حسينيه ها و تكايا و مساجد سراسر كشور بود.
در اين پيام آمده است: او نه تنها با قلم به توصيف و تبيين ارزش هاي اسلام و انقلاب پرداخت كه با قدم نيز گام در اين مسير نهاد و علاوه بر آن كه فرزند رشيدش را تقديم اين راه روشن كرد، با حضور در كربلاي جبهه هاي دفاع مقدس، به صف رزمندگان و عاشورائيان پيوست و با شعرخواني در خطوط مقدم به تهييج رزمندگان و شورآفريني در روحيه سلحشوري آنان پرداخت.
ژوليده نيشابوري پس از رهايي از زندان قصر مدتي در ورامين ساكن شد و سپس به وطن مراجعت كرد و در مرحله دوم از سال 1368 در ورامين سكونت گزيد و تا آخر عمر آنجا باقي ماند.
سرانجام ژوليده نيشابوري عصر روز پنج شنبه نوزدهم مهر 1386 شمسي، در بيمارستان سوم شعبان تهران بر اثر سكته قلبي درگذشت و پيكرش در گورستان ورامين موسوم به گلزار شهداي حسين رضا در كنار فرزندش دفن شد.
درونمايه اغلب سروده هاي اين شاعر، مذهب، مدح اهل بيت، انقلاب و جنگ ايران و عراق است. از او تاكنون بالغ بر 30 اثر در قالب كتاب و جزوه مشتمل بر مجموعه آثاري از قبيل «گلبانگ عشق»، «اي قلب ها بسوزيد»، «اي چشم ها بگرييد» و «چه كنم، دام مي سوزد» منتشر شده و برخي از اين آثار بيش از 15 بار تجديد چاپ شده است. از ديگر آثار ژوليده كتابي است كه در آن زيارت عاشورا را به زبان شعر درآورده است.

 



نماينده مردم 5 شهرستان استان يزد در مجلس:
دولت و مجلس در بحث ادغام وزارتخانه ها به تفاهم رسيدند

نماينده مردم شهرستان هاي ابركوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهريز در خانه ملت از به تفاهم رسيدن بحث ادغام وزارتخانه ها بين دولت و مجلس خبر داد.
كاظم فرهمند در گفت وگو با فارس در ابركوه اظهار داشت: دولت و مجلس براي تعيين تكليف ادغام وزارتخانه ها به تفاهم رسيده اند كه موضوع تفاهم هاي اين دو قوه اعلام شده است.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس اين تصميمات، وزارت صنايع و معادن و بازرگاني با هم ادغام شده و تحت عنوان وزارت صنايع و تجارت ادامه فعاليت مي دهند اما وظيفه صادرات و واردات بخش كشاورزي به وزارت جهاد كشاورزي محول مي شود.
فرهمند بيان داشت: با محول شدن اين وظيفه به جهاد كشاورزي و با برنامه ريزي اين وزارتخانه تا حدودي مشكل واردات بي رويه محصولات كشاورزي به كشور حل خواهد شد.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس خاطرنشان كرد: با توجه به گستردگي وزارت نفت و نيرو، ادغام اين دو وزارتخانه نيز منتفي شد.
فرهمند بيان داشت: بر اساس اين تصميمات، وزارت مسكن و راه وترابري نيز در هم ادغام و به عنوان وزارت راه و شهرسازي به كار خود ادامه مي دهند.

 



برنامه هاي جشن سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور اعلام شد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
همزمان با عيدسعيد مبعث و دهم تير ماه سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور مردم شهرهاي نيشابور و قدمگاه رضوي به جشن و سرور مي پردازند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در راستاي گسترش فرهنگ ولايي در بين مردم و با عنايت به تاريخ گهربار ديار سلسله الذهب كه افتخار ميزباني و آستان بوسي هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت امام رضا(ع) را دارد و تقويم تاريخ شيعه را با ثبت حديث سلسله الذهب مزين نموده است پس از چهار سال متوالي برگزاري برنامه جشن سالروز ورود امام رضا (ع) به نيشابور، امسال نيز به اهتمام دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي مردمي نيشابور پنجمين سال آن در دو شهر نيشابور و قدمگاه رضوي به برگزاري ويژه مراسم فرهنگي مذهبي و جشن و سرور اختصاص يافته است.
محمود عباس نژاد گفت: صبح روز جمعه دهم تير مصادف با مبعث حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) دعاي ندبه به اهتمام هيئت رزمندگان اسلام و صدا و سيماي جمهوري اسلامي در محل بقعه قدمگاه رضوي برگزار گرديده بصورت مستقيم از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
دبير شوراي فرهنگ عمومي نيشابور خاطرنشان كرد: به مناسبت دهم تير سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور نماز جمعه در محل امامزاده محمد محروق«ع» برگزار خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين بعد ازظهر روز دهم تير حركت نمادين كاروان حضرت امام رضا(ع) از محل مسجد صاحب الزمان به سمت مسجد جامع نيشابور برگزار شده و در اين روز آرامگاه بي بي پسنده، امامزاده محمد محروق (ع) و بقعه قدمگاه رضوي گلباران مي شود.
وي تصريح كرد: در حاشيه برگزاري اين مراسم برپايي نمايشگاه كتاب و ارائه محصولات فرهنگي، برپايي ايستگاه هاي صلواتي در سطح شهرهاي نيشابور و قدمگاه، برگزاري مجموعه مسابقات فرهنگي ويژه دانش آموزان، اعزام كاروان پياده از نيشابور به مشهد مقدس، اجراي مراسم شبي با قرآن، شب شعر، اجراي جشن ويژه بانوان و برگزاري مسابقات ورزشي از جمله برنامه هاي ديگر اين روز مي باشد و تمامي هيئت هاي مذهبي به اجراي برنامه هاي جشن و مولودي خواني مي پردازند.

 



اخبار ادبي و هنري

اكران فيلم ضدانقلابي مجري برنامه «هفت»
فريدون جيراني در حالي مجري گري مهمترين برنامه سينمايي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را برعهده دارد كه فيلم جديد او يك بيانيه سياسي عليه نظام و مسئولين كشور محسوب مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم «قصه پريا» به كارگرداني جيراني، مسئولين نظام را عناصري نامطلوب معرفي مي كند كه فرزندانشان معتاد مي شوند و خودكشي مي كنند! اين فيلم كه پيش از اين توقيف بوده و حتي امكان نمايش در بخش اصلي بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر را نيافت، نسل جوان ايراني را فاسد، معتاد و افسرده معرفي مي كند. حتي شخصيت هاي جوان متدين فيلم نيز به اعتياد سقوط كرده و يا دست به خودكشي مي زنند!
نكته قابل توجه اين كه با وجود نمايش سقوط جوانان مذهبي در فيلم «قصه پريا» جواني كه فرزند يك ضدانقلاب فراري است، توفيق ترك اعتياد مي يابد!
تكاپوي حيله گرانه بي بي سي
براي ساخت مستند درباره پيامبر اسلام(ص)
شبكه تلويزيوني بي بي سي درصدد توليد يك مجموعه مستند درباره حضرت محمد(ص) است. انتشار اين خبر واكنش هاي متفاوتي را در جهان اسلام برانگيخته است.
به گزارش فارس، اين مجموعه كه در سه اپيزود تهيه مي شود با نام «زندگي حضرت محمد(ص)» به روي آنتن خواهد رفت. راقه عمر گزارشگر سابق شبكه بي. بي.سي. كه اكنون با شبكه انگليسي زبان و عربي الجزيره همكاري دارد، به عنوان مجري و راوي مجموعه با آن همكاري خواهد داشت. به گزارش منابع اينترنتي، اين فيلم مستند قصد دارد نگاهي تازه به زندگي آن حضرت در چند مقطع مهم داشته باشد. قصه مجموعه از دوران نوجواني حضرت محمد مصطفي(ص) در شهر مكه آغاز مي شود. مبعوث شدن آن حضرت به پيامبري و تلاش ايشان براي مسلمان كردن مردم شبه جزيره عربستان بخش مهمي از روايات اين مجموعه مستند را تشكيل مي دهد.
اعلام خبر توليد مجموعه اي مستند درباره حضرت محمدصلي الله عليه و آله و وسلم واكنش هاي متفاوتي را در جهان عرب و مسلمان برانگيخته است. متفكران اسلامي نسبت به نوع ساخت اين مجموعه به شبكه بي.بي.سي هشدارهايي داده اند. آنها بر اين عقيده اند كه توليد مجموعه اي مستند درباره زندگي پيامبر اكرم(ص) بايد با نظر و صلاحديد علما و متفكران كشورهاي اسلامي ساخته شود.
ربودن شعراي انقلابي يمن و تهديد به قتل آنها
تعرض هاي متعدد به شعرا و نويسندگان انقلابي يمن ادامه دارد، به گونه اي كه در تازه ترين اقدام «طارق كرمان» شاعر انقلابي يمن ربوده شده و ربايندگان تهديد كردند او را خواهند كشت.
پس از تعرض هاي متعدد به شعرا و نويسندگان در جريان انقلاب يمن، اين اقدامات همچنان پس از خروج علي عبدالله صالح از يمن ادامه دارد. در جديدترين اقدام يك گروه مسلح جمعه گذشته شاعر، نويسنده و خبرنگار يمني «طارق كرمان» كه برادر يكي از رهبران جوان انقلاب يمن است را در مكاني نامعلوم در شهر تعز ربودند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شعر و ادب عربي، اين گروه مسلح كه به نظر وابسته به دستگاه هاي دولتي هستند پس از ربودن وي، به خانه برادرش «وكيل كرمان» حمله كرده و او را تهديد كردند. «وكيل كرمان» گفته است كه از جمله تهديداتي كه به زبان اعضاي اين گروه مسلح جاري شده بريدن سر اين شاعر انقلابي يمني بوده است.
در همين حال منابع خبري از ناپديد شدن «وليدالرميشي» شاعر مردمي يمني پس از بازگشتش به يمن خبر مي دهند و اعلام كرده اند بايد مراكز امنيتي او را پيدا كنند.
نخستين جشنواره شعر جوان انقلاب برگزار مي شود
نخستين جشنواره ملي شعر جوان انقلاب از سوي مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري با موضوع انقلاب اسلامي و موضوع ويژه بيداري كشورهاي اسلامي برگزار مي شود.
علي قرباني مدير مركز محافل و جشنواره ها با اعلام اين خبر گفت: جشنواره شعر جوان انقلاب در دو بخش ارائه اثر (شعر كلاسيك، شعر آزاد و شعر كودك و نوجوان) و ارائه كتاب (چاپ شده و آماده چاپ) برگزار خواهد شد و علاقمندان مي توانند تا 31 شهريور آثار خود را به جشنواره ارسال كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14