(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 تیر 1390- شماره 19959

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار حامد كرزاي: پايگاه هاي نظامي آمريكا ناامني در افغانستان را دائمي مي كند
رهبر انقلاب در پيام به اجلاس بين المللي تهران: تروريسم سياست اعلام شده قدرت هاي غربي است
با حكم رئيس جمهور وزير تعاون با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان منصوب شد
احمدي نژاد در اجلاس بين المللي تروريسم: تروريسم مولود انحراف فكري و انحطاط اخلاقي سلطه گران است
تأكيد رؤساي جمهور ايران و تاجيكستان بر مشاركت همگاني در مبارزه با تروريسم
فلاحت پيشه با اشاره به تحريم سه فرمانده سپاه توسط اتحاديه اروپا :
غرب براي پوشاندن شكست هاي خود به ايران اتهامات بي اساس مي زند
يزديخواه: فقط با انتقال فرهنگيان موارد خاص به تهران موافقت مي شود
ثبت نام از پذيرفته شدگان آزمون دستياري تخصصي پزشكي
خانواده معظم شهدا و فاجعه ديدگان هفتم تير با مقام معظم رهبري ديدار مي كنند
مرمت و زيباسازي 20هزار واحد آموزشي در كشور
معاون اول رئيس جمهور در تبريز: جمهوري اسلامي ايران بالاترين امنيت سرمايه گذاري را دارد
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در ديدار حامد كرزاي: پايگاه هاي نظامي آمريكا ناامني در افغانستان را دائمي مي كند

مقام معظم رهبري تاكيد كردند كه آمريكايي ها به دنبال پايگاههاي دائمي در افغانستان هستند كه اين موضوع خطرناكي است زيرا تا زماني كه نظاميان آمريكايي در افغانستان حضور داشته باشند امنيت واقعي برقرار نخواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي ديروز در ديدار آقاي حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان و هيئت همراه، آرزوي جمهوري اسلامي ايران را خروج بيگانگان و حاكميت و استقلال واقعي مردم افغانستان دانستند و تاكيد كردند: مردم افغانستان با سابقه ديرينه تاريخي، فرهنگي، ديني و جهادي، شايستگي و كفايت به دست گرفتن سرنوشت خود را دارند و هرچه زودتر سايه سنگين بيگانگان از افغانستان كوتاه شود، به نفع مردم اين كشور و منطقه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به روحيه سلحشوري مردم افغانستان مقابل بيگانگان و اشغالگران، افزودند: ايستادگي كه مردم افغانستان از خود، در مقابل شوروي سابق به عنوان يكي از دو ابرقدرت آن زمان نشان دادند، در طول تاريخ كم نظير است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: مردم افغانستان از حضور نظاميان آمريكا در كشورشان رنج مي برند؛ زيرا اين حضور، يك نقمت براي آنان و همچنين تمام منطقه است.
ايشان شرايط داخلي و جايگاه بين المللي آمريكا را نسبت به سالهاي قبل بسيار متفاوت و تضعيف شده ارزيابي كردند و افزودند: آمريكايي ها نسبت به قبل، در منطقه و حتي در جهان بسيار ضعيف شده اند و حاكمان آمريكا تلاش دارند تا اين ضعف خود را در منطقه جبران كنند ولي به نتيجه نخواهند رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان رئيس جمهور افغانستان مبني بر وعده رئيس جمهور آمريكا براي خروج نظاميان اين كشور، تاكيد كردند: سخنان رئيس جمهور آمريكا، بيشتر براي مقاصد و بهره برداريهاي داخلي است كه حتي اين سخنان نيز در داخل آمريكا با مخالفت هايي مواجه شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: آمريكايي ها به دنبال پايگاههاي دائمي در افغانستان هستند كه اين موضوع خطرناكي است زيرا تا زماني كه نظاميان آمريكايي در افغانستان حضور داشته باشند، امنيت واقعي برقرار نخواهد شد.
ايشان با تاكيد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي هرگونه همكاري و مساعدت جهت سازندگي زيرساخت ها و پيشرفت افغانستان خاطرنشان كردند: جوانان با استعداد افغانستان توانايي ساختن اين كشور را دارند و جمهوري اسلامي ايران آماده است تا تجربيات و دانش فني خود را در زمينه هاي مختلف در اختيار آنان قرار دهد.
در اين ديدار آقاي حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نيز در سخناني ضمن قدرداني فراوان از كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به مردم افغانستان تاكيد كرد: افغانستان نيازمند دانش و تخصص بالاي ايران براي ساختن كشور و احياي زيرساخت هاي نابود شده است.
رئيس جمهور افغانستان با اشاره به وعده اخير رئيس جمهور آمريكا مبني بر خروج بخشي از نظاميان آمريكايي، گفت: اميدواريم تا 3 سال ديگر همه نظاميان كشورهاي ديگر از افغانستان خارج شوند و اداره و حاكميت كشور به دست مردم و جوانان افغانستان سپرده شود.

 



رهبر انقلاب در پيام به اجلاس بين المللي تهران: تروريسم سياست اعلام شده قدرت هاي غربي است

حضرت آيت الله خامنه اي در پيامي به اولين اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم، تعريف اغواگر آمريكا و كشورهاي اروپايي از تروريسم را يكي از پايه هاي اصلي مشكل تروريسم در جهان كنوني برشمردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن پيام معظم له به همايش مبارزه جهاني با تروريسم، به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ميهمانان گرامي، حضار محترم! از شماكه براي بررسي يكي از پديده هاي مصيبت بار كنوني بشر يعني تروريسم گرد آمده ايد تشكر مي كنم و به شما خوشامد مي گويم. اين بررسي ها كه بي شك بايد ادامه يافته و به عزمي آگاهانه و تلاشي صادقانه در جامعه جهاني منتهي شود، خواهد توانست گامي اساسي در مهار تروريسم و نجات بشر از اين پديده دردناك باشد ان شاء الله. ما با اعتماد به هدايت و كمك الهي، اميدوارانه اين كار را پي مي گيريم و با همراهي همه دلسوزان صادق و احساس كنندگان مسئوليت به پيش خواهيم رفت.
تروريسم پديده اي تازه و محصول دوران هاي اخير نيست؛ ولي پيدايش سلاح هاي هولناك و آسان شدن كشتارهاي جمعي و فاجعه بار، اين پديده زشت را صدها برابر مهيب تر و خطرناك تر كرده است.
نكته مهم و تكان دهنده ديگر، محاسبات شيطاني قدرت هاي مسلطي است كه بهره برداري از تروريسم را به مثابه ابزاري براي رسيدن به هدف هاي نامشروع، وارد چرخه سياست ها و برنامه ريزي هاي خود كرده اند.
حافظه تاريخي ملت هاي منطقه ما هرگز فراموش نخواهد كرد كه دولت هاي استعمارگر چگونه براي غصب فلسطين و فراري دادن ملت مظلوم آن از خانه و كاشانه خود، گروه هاي تروريستي جراري مانند آژانس بين المللي صهيونيزم و بيش از ده گروه مشابه ديگر را سازماندهي كردند و فاجعه ديرياسين و نظائر آن را پديد آوردند.
رژيم صهيونيستي از آغاز پيدايش خود تا امروز نيز علناً به رفتارهاي تروريستي در درون و بيرون فلسطين ادامه داده و بيشرمانه آنها را اعلام هم كرده است. سردمداران قبلي و كنوني رژيم صهيونيستي، آشكارا به تاريخ تروريستي خود و حتي در مواردي به شركت خود درعمليات ترور، افتخار مي كنند.
نمونه ديگر، رژيم ايالات متحده آمريكاست كه در چند دهه اخير، سياهه بالا بلندي از رفتارهاي تروريستي و نيز پشتيباني مالي و تسليحاتي از تروريست هاي سازمان يافته در كشورهاي اين منطقه، پديد آورده است. حملات مرگبار هواپيماهاي بدون سرنشين به خانوارهاي بي دفاع در روستاها و مناطق محروم در افغانستان و پاكستان كه بارها جشن عروسي آنها را به عزا مبدل كرده است، جنايات بلك واتر در عراق و كشتار شهروندان و نخبگان عراقي، كمك به گروه هاي بمب گذار در ايران و عراق و پاكستان، ترور دانشمندان هسته اي در ايران با همكاري موساد، سرنگون كردن هواپيماي مسافري ايران در خليج فارس و كشتن حدود سيصد كودك و مرد و زن مسافر... گوشه هايي از اين سياهه ننگين و فراموش نشدني است.
آمريكا و انگليس و برخي دولت هاي غربي ديگر، با پرونده سياه و محكوم كننده خود در رفتارهاي تروريستي، داعيه مبارزه با تروريسم را نيز به ادعاهاي گزاف خود افزوده اند. تروريست هايي كه در دهه 1360هزاران نفر را بي رحمانه به خاك و خون كشيدند و از جمله در يك حادثه 72 نفر از نخبگان علمي و سياسي و مسئولان بلندپايه كشور، و در حادثه اي ديگر،رئيس جمهور و نخست وزير كشورمان را به شهادت رساندند، اكنون در حمايت دولت ها و دولتمردان اروپايي و زير حمايت آنان زندگي مي كنند. با چنين رفتارهايي، ادعاي مبارزه با تروريسم، بسي وقاحت آميز است.
آمريكا و دولت هاي اروپايي دنباله رو آن، در همين حال، گروه هاي مبارز فلسطيني را كه به مبارزه اي مظلومانه براي نجات سرزمين خود مشغولند، تروريست مي نامند. اين تعريف اغواگر از تروريسم، يكي از پايه هاي اصلي مشكل تروريسم در جهان كنوني است.
در نظر سردمداران نظام سلطه، تروريسم عبارت است از هر آنچه منافع نامشروع آنان را تهديد كند. آنان مبارزاني را كه از حق مشروع خود در مقابله با اشغالگر و مداخله گر استفاده مي كنند، تروريست مي دانند ولي هسته هاي خبيث و مزدور خود را كه بلاي جان و امنيت مردم بي گناه اند، تروريست نمي شناسند.
يكي از كارهاي اساسي نشست كنوني شما مي تواند تعريف روشن و دقيق از تروريسم باشد.
ما با تكيه بر تعاليم اسلام كه كرامت انساني يكي از سرلوحه هاي آن است و كشتن يك انسان بي گناه در آن به مثابه قتل همه انسان ها به شمار مي رود، و به عنوان ملتي كه در سه دهه گذشته متحمل خسارت هاي سنگين از تروريسم خشن شده است، مبارزه با اين پديده شيطاني را تكليفي تخلف ناپذير براي خود مي دانيم و تلاش در راه اين مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهيم داد بحول الله و قوته
والسلام عليكم و علي عبادالله العالمين
سيدعلي خامنه اي
3 تيرماه 1390

 



با حكم رئيس جمهور وزير تعاون با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان منصوب شد

رئيس جمهور طي حكمي محمد عباسي وزير تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان منصوب كرد.
متن حكم رئيس جمهور براي سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي دكتر محمد عباسي
وزير محترم تعاون
سلام عليكم
به استناد اصل يكصد و سي و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفيد اجرايي به موجب اين حكم با حفظ سمت به عنوان «سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان » منصوب مي شويد.
انتظار مي رود در اين مسئوليت خطير با استفاده از ظرفيت هاي علمي و تجربي كارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره گيري از همكاري همه ورزشكاران عزيز، هيأت ها، فدراسيون ها و مديران و كاركنان خدوم در جهت راه اندازي آن وزارتخانه اهتمام لازم به كار بنديد.
موفقيت جنابعالي را در سايه توجهات حضرت ولي عصر (عج) مسئلت دارم.

 



احمدي نژاد در اجلاس بين المللي تروريسم: تروريسم مولود انحراف فكري و انحطاط اخلاقي سلطه گران است

سرويس سياسي-
نخستين اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم روز شنبه با حضور مقامات بيش از 60 كشور جهان به مدت 2 روز در تهران آغاز بكار كرد.
حامد كرزاي، آصف علي زرداري، امام علي رحمان، جلال طالباني و عمرالبشير رؤساي جمهور افغانستان، پاكستان، تاجيكستان، عراق و سودان از جمله مقامات شركت كننده در اين اجلاس هستند.
رئيس جمهور كشورمان ديروز صبح طي سخناني در اين اجلاس مبارزه با تروريسم را نيازمند همكاري و عزم مشترك جهاني خواند و با طرح اين سؤال كه ريشه هاي اصلي پديده تروريسم چيست؟ خاطرنشان كرد: تروريسم در خدمت چه كساني و عليه چه كساني است؟ شكل هاي مختلف تروريسم و راه هاي مقابله با آن كدامند؟ بدون ترديد تروريسم ناشي از انحراف فكري و انحطاط اخلاقي و وسيله اي براي سلطه به ديگران و نمودي از جهل و خودخواهي و خروج از دايره عدالت و ارزش هاي انساني است.
احمدي نژاد با بيان اينكه خداوند انسان را از روي لطف خلق كرده و او را بر ساير موجودات برتري داده و همه عالم را براي او آفريده است، اظهار داشت: خداوند از انسان خواسته در مسير عدالت، كرامت، محبت و احترام به حقوق ديگران گام بردارد و او را تشويق كرده كه قوانين خود را در خدمت سعادت و آرامش ديگران قرار دهد.
به گزارش فارس، وي افزود: در كتاب قرآن كريم خداوند فرموده اگر كسي بي گناهي را بكشد، مثل آن است كه همه مردم را كشته است و اگر كسي را زندگي ببخشد، مثل آن است كه همه مردم را حيات بخشيده است. شايد علت آن است كه با كشتن يك بي گناه انسانيت كشته مي شود و با احياي يك انسان، انسانيت زنده مي شود.
وي تبعيض و تحقير انسان ها و ملت ها را ريشه اصلي تروريسم عنوان و خاطرنشان كرد: پيروان شياطين، زورگويان و منحرفين از حقيقت براي تحقق اهداف غيرانساني خود به تروريسم روي مي آورند.
رئيس جمهور با طرح سؤالي مبني بر اينكه تروريسم در خدمت چه كساني و عليه چه كساني است؟ خاطرنشان كرد: امروز به وضوح مشاهده مي شود كه شكست خوردگان در برابر منطق انساني وعدالت به ترور متوسل مي شوند تا با ايجاد ناامني و شكستن اقتدار ملت ها مانع رشد آنها شده و بر منابع و سرنوشتشان مسلط شوند تا ملت ها را از انسان هاي فرهيخته، رهبران و مديران شايسته محروم كنند و خودشان مقدرات آنها را به دست بگيرند يا دست نشاندگانشان بر آنها تحميل و يا حداقل دولت ها را وادار به دادن امتيازهاي سياسي كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه تروريسم بر ضد منافع مردم و در خدمت قدرت طلبان بي فرهنگ است، تاكيد كرد: هر جا پديده ترور مشاهده مي شود، دست ناپاك آنها ديده مي شود.
رژيم صهيونيستي
مظهر تروريسم دولتي
در همين حال، رئيس جمهور سودان در سخناني در اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم، رژيم صهيونيستي را مظهر تروريسم دولتي دانست.
عمرالبشير اضافه كرد: الان تروريست جنبه فراملي پيدا كرده و تاكنون اقدام قاطعي براي مبارزه با آن صورت نگرفته است.
مقابله با محور تروريسم
رئيس جمهور عراق نيز در اين اجلاس طي سخناني تأكيد كرد كه كشورهاي اسلامي بايد تلاش كنند تا با محور تروريسم مقابله كنند.
جلال طالباني افزود: عراق رنج هاي بسياري را از تروريسم متحمل شده بطوري كه اين كشور را به قهقرا كشيده است.
37 ميليارد دلار ضرر تروريسم به پاكستان
از سوي ديگر رئيس جمهور پاكستان هم در اين اجلاس تصريح كرد كه 5 هزار نيروي امنيتي اين كشور در دهه گذشته به دست تروريست ها كشته شده اند.
آصف علي زرداري اظهار داشت: طي دهه گذشته 37ميليارد دلار ضرر و زيان اقتصادي را از گروه هاي تروريستي متحمل شديم.
راه تامين مالي گروه هاي تروريستي مسدود شود
همچنين رئيس جمهور تاجيكستان در اين اجلاس تأكيد كرد كه كشورهاي مختلف درصدد مسدود كردن راه هاي تامين منابع مالي گروه هاي تروريستي باشند.
امامعلي رحمان يكي از راه هاي تأمين منابع مالي گروه هاي تروريستي را قاچاق مواد مخدر برشمرد.
استفاده از همه ابزارها
رئيس جمهور افغانستان نيز در اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم تصريح كرد كه مبارزه با تروريسم تنها با ابزار نظامي امكان پذير نيست و بايد از همه ابزارها استفاده كرد.
حامد كرزاي با اشاره به اينكه كشورهاي اسلامي بيشترين قربانيان تروريسم هستند افزود: در سه چهار دهه گذشته افغانستان نزديك به 2ميليون كشته داده است كه حاصل تروريسم است و زيرساخت هاي اقتصادي اين كشور نيز ويران شده است بنابراين ما ناگزير شديم همه زيرساخت هاي كشور را طي 10 سال گذشته مجدداً بازسازي كنيم.
قدرداني دبيركل
سازمان ملل از ايران
دبيركل سازمان ملل و همچنين دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي در پيام هاي جداگانه اي از ايران به دليل برگزاري اجلاس مبارزه با تروريسم قدرداني كردند.
بان كي مون در پيام خود با تقدير و تشكر از جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري كنفرانس مبارزه جهاني با تروريسم سازمان ملل در سال هاي 2008 و 2010 قطعنامه هايي در زمينه مبارزه با تروريسم تصويب كرد و برگزاري كنفرانس هايي نظير اجلاس تهران مي تواند كمك قابل توجهي به اجراي اين قطعنامه ها كند.
اكمل الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي هم در پيامي كتبي به اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري اجلاس ياد شده تقدير كرد.
ايران ميزبان دبيرخانه اجلاس مبارزه با تروريسم
جمهوري اسلامي ايران ميزبان دبيرخانه اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم شد.
در اجلاس روز شنبه مصوب شد كه دومين اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم سال آينده در عراق برگزار شود و نيز ايران ميزبان دبيرخانه اين اجلاس باشد.

 



تأكيد رؤساي جمهور ايران و تاجيكستان بر مشاركت همگاني در مبارزه با تروريسم

رؤساي جمهور ايران و تاجيكستان بر مشاركت همگاني براي مبارزه با تروريسم و افراط گرايي تأكيد كردند.
محمود احمدي نژاد صبح شنبه در حاشيه اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در ديدار امامعلي رحمان همتاي تاجيكستاني خود تحولات منطقه اي و راه هاي گسترش روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسي قرار داده و افزايش هماهنگي هاي دو كشور را براي مواجهه با مسائل منطقه اي ضروري دانست.
رئيس جمهور با بيان اين كه مقابله با تروريسم نيازمند عزم جهاني است، اظهار كرد: كشورهاي منطقه كه در حوزه فرهنگي مشترك قرار دارند با ارتقاي همه جانبه سطح مناسبات و رايزني هاي خود مي توانند نقش مؤثري در ريشه كني تروريسم و افراط گرايي داشته باشند.
امامعلي رحمان رئيس جمهور تاجيكستان نيز در اين ديدار برگزاري اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در تهران را داراي اهميت بالايي دانست و گفت: امروز مبارزه با افراط گرايي و تروريسم وظيفه و مسئوليت مشترك همه كشورهاي جهان به خصوص كشورهاي منطقه است.
وي افزود: اجلاس تهران مي تواند الگوي مناسب و تعيين كننده اي در زمينه همكاري هاي مشترك منطقه اي و بين المللي در زمينه مبارزه با تروريسم ارائه دهد.
امامعلي رحمان همچنين تسريع در انجام پروژه ها و موافقتنامه هاي مشترك را مورد تأكيد قرار داد و گفت: تاجيكستان خواهان استفاده از همه ظرفيت هاي موجود به منظور گسترش هرچه بيشتر همكاري هاي دوجانبه با تهران است.
ديدار دو جانبه احمدي نژاد
و همتاي پاكستاني اش
احمدي نژاد همچنين عصر روز جمعه در ديدار آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان كه به منظور شركت در اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم به تهران سفر كرده است، با بيان اينكه آموزه هاي اسلام براي يك زندگي شرافتمندانه و سعادت بشر بسيار كارآمد است، گفت: پايه هاي زندگي بايد بر عدالت و اخلاق بنا شود، منطقه ما منطقه اين ارزشهاست و بيگانگاني كه به ارزش ها اعتقاد ندارند براي آن كه كشورهاي اسلامي قدرتمند نشوند كانون حملات خود را بر روي اين ارزش ها متمركز كرده اند.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه مسائل منطقه بايد در خود منطقه حل و فصل شود افزود: سلطه گران اگر كمكي به كشورهاي منطقه بكنند قطعاً به ازاي هر كمك توقع دارند 10 برابر سود ببرند.
وي با بيان اينكه مشكلات منطقه ريشه هاي واحد و نتايج مشابه دارند، تصريح كرد: هدف اصلي سلطه گران از ايجاد تفرقه بين كشورهاي منطقه عقب نگه داشتن و ممانعت از پيشرفت كشورهاي اسلامي است. بيگانگان چند سال است كه در منطقه ما درگيري ايجاد كردند تا توان كشورهاي مسلمان را صرف اين درگيري ها كنند و كشورهاي مسلمان اگر بخواهند از اين موانع عبور كنند بايد ريشه ها را شناخته و مداوا كنند و بدانند كه دشمنان منطقه دشمن همه كشورهاي اسلامي هستند و بايد با اين دشمنان برخورد مشترك و واحدي داشت.
آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه بيگانگان حتي اگر بخواهند نمي توانند به ملت هاي مسلمان منطقه كمك كنند، اظهار داشت: بيگانگان فرهنگ و ارزش هاي كشورهاي منطقه را نمي شناسند و حتي اگر بخواهند هم نمي توانند به ملت هاي ما كمك كنند ضمن اينكه از آنجا كه فكر مي كنند قدرتمند و قوي تر از كشورهاي منطقه هستند مي خواهند آنگونه كه خود فكر مي كنند به ما كمك كنند.
وي هدف سلطه گران از حضور در منطقه را نه اشغال زمين هاي بيشتر يا تامين مواد معدني دانست و تصريح كرد: غربي ها بدنبال آن هستند تا از نظر اقتصادي بر جهان مسلط شده و نقطه نظرات خود را بر ما حاكم كنند و در مقابل ما بايد محكم ايستاده و اجازه ندهيم آنها چارچوب فكري خود را بر ما مسلط كنند.
رئيس جمهور همچنين شامگاه جمعه نيز در ديدار وزير خارجه عمان، با بيان اينكه سلطه گران به دنبال اعمال تغييراتي در نقشه منطقه هستند، تحولات برخي كشورهاي منطقه و شمال آفريقا را مورد اشاره قرار داد و گفت: برقراري گفت وگو و تفاهم بين مردم و سران حاكم بهترين و مؤثرترين راه براي رفع مناقشات ايجاد شده است.
برپايه اين گزارش، يوسف بن علوي، وزير خارجه عمان هم در اين ديدار با اشاره به جايگاه ممتاز ايران در تحولات منطقه اي عنوان كرد: عمان همانند ايران معتقد است كه بايد تحولات منطقه اي بر مبناي تعامل و گفت وگوي سازنده بين طرف هاي درگير حل و فصل شود.

 



فلاحت پيشه با اشاره به تحريم سه فرمانده سپاه توسط اتحاديه اروپا :
 غرب براي پوشاندن شكست هاي خود به ايران اتهامات بي اساس مي زند

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به تحريم سه تن از فرماندهان سپاه توسط اتحاديه اروپا، گفت: غرب براي پوشاندن شكست هاي سنگين خود، به ايران اتهامات بي اساس و پوچ زده زده و پيرو آن اقدامات مضحكي انجام مي دهد.
حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب و رئيس كميته روابط خارجي مجلس در گفت وگو با خبرگزاري فارس به تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: اين تحريم ها حاصل يك ادعاي پوچ و اثبات نشده است.
وي بر همين اساس به تلاش كشورهاي غربي براي منحرف كردن مسير تحولات منطقه و خاورميانه اشاره و تصريح كرد: تحولاتي كه شكل گرفته از جمله فروپاشي رژيم هاي وابسته مصر و تونس و يمن و شكست ياران آنها در برخي كشورهاي عربي ديگر باعث تقويت موضع و راهبرد جمهوري اسلامي ايران شده است؛ از اين رو غرب سعي مي كند ايران را به مداخله در امور داخلي كشورها به ويژه سوريه متهم كند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس اين تحريم ها را ناشي از طرح برخي ادعاهاي اثبات نشده دانست و گفت: در جهان اسلام امروز مسلمانان كشورهاي غربي را در مقابل خود مي دانند نه جمهوري اسلامي را و همين موضوع آنها را دچار مشكلاتي كرده كه سعي مي كنند براي پيشبرد اهداف سياسي خود جمهوري اسلامي ايران را به دخالت در مسائل سوريه متهم كنند.
اتحاديه اروپا نام سه تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را به ادعاي واهي شركت اين افراد در مقابله با مردم سوريه! در ليست تحريم هاي خود قرار داد. سردار سرلشگر محمد علي جعفري ، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار قاسم سليماني و حسين طائب در فهرست تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا قرار گرفته اند.

 



يزديخواه: فقط با انتقال فرهنگيان موارد خاص به تهران موافقت مي شود

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه انتقال فرهنگيان به شهر تهران ممنوع است، گفت: در اين رابطه تنها با موارد خاص موافقت مي شود.
سيدعلي يزديخواه در گفت وگو با فارس در رابطه با وضعيت نقل و انتقال فرهنگيان به شهر تهران در سال جديد گفت: انتقال فرهنگيان به تهران با توجه به كلانشهر بودن آن، ممنوع است.
وي ادامه داد: در برخي موارد خاص مانند وضعيت زنان فرهنگي كه همسران آنها نظامي هستند و به خاطر ماموريت به تهران منتقل مي شوند يا در رابطه با بخشي از مسئولان نهادها، موسسات و سازمان ها كه در شرايط خاص قرار دارند، امكان انتقال به تهران وجود دارد كه البته اين موارد بسيار جزئي و كمتر از يك درصد است.
يزديخواه تصريح كرد: موافقت باموارد خاص براي انتقال به تهران در صلاحيت مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش از جمله اداره كل اموري اداري و تشكيلات است كه بايد در اين رابطه اظهارنظر كنند.
وي خاطرنشان كرد: نقل و انتقال فرهنگيان در ميانه سال تحصيلي هم ممنوع است و عمدتا در ابتداي تابستان و به ندرت در ماه هاي بعدي در قالب نقل و انتقالات رايانه اي انجام و نتايج آن اعلام مي شود.

 



از نيمه دوم مرداد آغاز مي شود
ثبت نام از پذيرفته شدگان آزمون دستياري تخصصي پزشكي

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: ثبت نام در كلاس هاي آموزشي پذيرفته شدگان آزمون دستياري تخصصي پزشكي از نيمه دوم مرداد آغاز مي شود.
دكتر اميرمحسن ضيايي، افزود: اين آزمون بهمن ماه سال 1389 در 25 رشته تخصصي پزشكي برگزار شد.
وي با بيان اينكه در اين آزمون 14 هزار نفر شركت كردند، گفت: نزديك به دو هزار و 500 نفر از شركت كنندگان در اين آزمون پذيرفته شدند.
ضيايي با اشاره به اينكه دوره هاي آموزشي پذيرفته شدگان اين آزمون از ابتداي شهريور ماه برگزار مي شود، اظهار كرد: از ابتداي شهريور ماه سال 90 سال اول دوره هاي آموزشي اين پذيرفته شدگان آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا به گفته وي، دوره هاي آموزشي دستياري تخصصي پزشكي به تناسب رشته هاي تخصصي 3 تا 5 ساله است.

 



در آستانه سي امين سالگرد فاجعه هفتم تير
خانواده معظم شهدا و فاجعه ديدگان هفتم تير با مقام معظم رهبري ديدار مي كنند

خانواده معظم شهدا، جانبازان و فاجعه ديدگان هفتم تير در آستانه سي امين سالگرد پرخاطره آن حادثه با مقام معظم رهبري ديدار مي كنند.
در آستانه فرارسيدن سي امين سالگرد شهادت مظلومانه شهيد آيت الله دكتر بهشتي و هفتاد و دو تن از ياران باوفا و صديق انقلاب اسلامي در انفجار تروريستي دفتر حزب جمهوري اسلامي در سال 1360 همزمان با گراميداشت هفته قوه قضاييه خانواده معظم شهدا، جانبازان، فاجعه ديدگان و اعضاي شوراي مركزي ستاد هفتم تير با رهبر معظم انقلاب ديدار مي كنند.
اين ديدار با حضور رييس، معاونين، مديران ارشد و كاركنان قوه قضاييه و ارائه گزارش توسط رياست قوه قضاييه در حسينيه امام خميني برگزار مي شود.

 



در تابستان امسال صورت مي گيرد
مرمت و زيباسازي 20هزار واحد آموزشي در كشور

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بسيج دانش آموزي كشور گفت: در طول تابستان امسال در سطح كشور بيش از 20هزار واحد آموزشي زيباسازي و مرمت مي شوند.
سردار محمدصالح جوكار در آيين آغاز طرح هجرت سه كشور در مدرسه جوادي يزد اظهار داشت: اين فعاليت هاي عمراني و فرهنگي در همه استان هاي كشور آغاز و تا پايان مرداد ماه هم ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه 750 گروه دانش آموزي با همكاري جمعي از فرهنگيان و تحت نظارت آموزش و پرورش و با همكاري بسيج دانش آموزي اين كار را انجام مي دهند، خاطرنشان كرد: سال گذشته در قالب اين طرح بيش از 17هزار واحد آموزشي در مقاطع مختلف تحصيلي مرمت و به نحو شايسته اي زيباسازي شده است.
رئيس سازمان بسيج دانش آموزي كشور هدف از اجراي طرح هجرت سه را جلب مشاركت دانش آموزان در برنامه هاي عمراني و فرهنگي، واگذاري امور به دانش آموزان، غني سازي اوقات فراغت آنها و ترويج فرهنگ خدمت رساني و كمك به نظام اسلامي عنوان كرد.
جوكار گفت: خوشبختانه طرح هجرت سه با استقبال بسيار خوب دانش آموزان بسيجي مواجه شده و همه ساله شاهد رشد فعاليت هاي آنها هستيم.

 



معاون اول رئيس جمهور در تبريز: جمهوري اسلامي ايران بالاترين امنيت سرمايه گذاري را دارد

تبريز- خبرنگاركيهان:
جمهوري اسلامي ايران داراي بالاترين سطح امنيت سرمايه گذاري است و سرمايه گذاران مي توانند بدون نگراني خاصي، سرمايه گذاري كنند.
معاون اول رئيس جمهور ظهر ديروز در همايش سرمايه گذاري آذربايجان شرقي گفت: جذب سرمايه هاي خارجي، اولويت بالايي براي ما دارد و به دليل پايين بودن ميزان ماليات و امكان بازگشت سرمايه خارجي، ايران، در شرايط بسيار امن سرمايه گذاري قرار دارد.
محمدرضا رحيمي در تالار پتروشيمي تبريز و درجمع صدها سرمايه گذار خارجي از 37 كشور جهان و سرمايه گذاران ايراني مقيم خارج و نيز مقامات ارشد اقتصادي و سرمايه گذاري كشورمان افزود: ما 30 سال است در تحريم قرار داريم ولي دشمنان ما هرگز نتوانسته اند در مسير پيشرفت هاي ما، بازدارنده واقع شوند و اراده ملت ما براي پيشرفت قويتر از ديگران است.
وي گفت: طبق پژوهش ها، ايران جزو 11كشور جهان خواهد بود كه مي تواند در خلال سالهاي 2015 تا 2025 ميلادي، داراي بيشترين نرخ اقتصادي باشند. معاون اول رئيس جمهور از حضور سرمايه گذاران خارجي و ايرانيان سرمايه گذار مقيم خارج در كشور و بخصوص در آذربايجان شرقي استقبال كرد و با اشاره به شرايط و موقعيت هاي استراتژيك آذربايجان شرقي اين استان را جزو استان هاي بسيار مهم و حساس كشور و مستعد در جذب سرمايه هاي خارجي و برخوردار از ظرفيت و پتانسيل هاي بسيار قوي و بالا خواند و گفت: نگاه دولت به آذربايجان شرقي، ويژه است.
وي گفت: طبق پژوهش ها، ايران جزو 11كشور جهان خواهد بود كه مي تواند در خلال سالهاي 2015 تا 2025 ميلادي، داراي بيشترين نرخ اقتصادي باشند.
وي وجود شهرك هاي صنعتي و منطقه آزاد ارس و گمركات و پيشينه استان در جاده ابريشم را مايه مباهات آذربايجان شرقي خواند و خواستار استمرار در برنامه ريزيهاي پايدار در كشور براي جذب سرمايه گذاريهاي بيشتر شد.
افزايش 20درصدي سرمايه گذاري خارجي در ايران
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: ميزان سرمايه گذاريهاي خارجي در كشور طي سال گذشته 20درصد رشد كرده است.
به گزارش ايرنا، شمس الدين حسيني ديروز در سومين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي، افزود: در فاصله سالهاي 2007 تا 2010 جذب سرمايه گذاري هاي خارجي كشور از رقم يك ميليارد و370 ميليون دلار به سه ميليارد و 630 ميليون دلار افزايش يافته است.
وي اظهار داشت: با وجود انتشار اخبار جهت گيرانه توسط دشمنان و گزارشهاي برخي نهادهاي بين المللي، رتبه كشور از لحاظ سرمايه گذاري بهبود چشمگيري يافته است و طبق گزارشات مستند از سال 2008 تا 2010 رتبه ايران اسلامي در بهبود فضاي كسب و كار 13رتبه ارتقا يافته است.
حسيني، عزم و اراده دولت و مجلس براي حمايت از سرمايه گذاري هاي خارجي را مورد اشاره قرار داد و يادآور شد: بدون ترديد اين عزم ملي اولويت نخست دولت و مجلس بوده و تمامي تلاش ها در اين رابطه به انجام مي رسد.
وي با اشاره به تداوم رشد سرمايه گذاري در ايران، گفت: در اين راستا هيات امناي صندوق توسعه ملي ايران با اختصاص 20درصد از منابع خود براي جذب سرمايه گذاري خارجي، موافقت كرده است كه تصميم بجا و بسيار موثري مي تواند باشد.
حسيني، قانون بودجه سالجاري كشور را به نوعي به قانون سرمايه گذاري تشبيه كرد و افزود: در اين قانون دولت از نگاه تملك دارايي به سمت مشاركت در ايجاد دارايي حركت كرده است كه روندي بسيار مطلوب مي باشد.
وي از اختصاص يكصد ميليارد ريال اعتبار به سازمان سرمايه گذاري خبر داد و اظهار داشت: شركت هايي كه در جذب سرمايه گذاري فعال بوده، حمايت كرده و جايزه بدهند، بر اساس قانون برنامه بودجه منابعي به شكل فاينانس دريافت مي كنند.
وزير امور اقتصادي و دارايي اضافه كرد: در جهت حمايت از سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي، به نهادهاي دولتي اجازه داده شده است، دارايي هاي مازاد خود را فروخته و به بخش هاي غيردولتي براي اجراي طرح هاي زيربنايي اختصاص دهند.
سومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي از امروز به مدت دو روز در تبريز برگزار مي شود.
ميرتاج الديني: فضاي كشور مهياي سرمايه گذاري هاي خارجي است
معاون پارلماني رئيس جمهوري گفت: فضاي ايران اسلامي هم اكنون براي جذب سرمايه گذاري هاي خارجي بسيار مهيا است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج الديني ديروز در حاشيه برگزاري سومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هرچند طي سال هاي اخير تحريم هاي اقتصادي و برخي موانع براي ايجاد مشكلات اقتصادي در ايران توسط دشمنان اعمال شد، اما همچنان سير صعودي جذب سرمايه گذاري خارجي در كشور را شاهد هستيم.
وي اظهار داشت: ميزان سرمايه گذاري هاي خارجي در سال 87 در ايران معادل يك ميليارد و 600 ميليون دلار بود كه اين رقم سال گذشته به حدود چهار ميليارد دلار رسيد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني، برگزاري همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در تبريز را يكي از موفق ترين همايش ها دانست كه در ميان فعالان اقتصادي داخلي و خارجي از جايگاه بسيار مطلوبي برخوردار بوده است.
وي آذربايجان شرقي را از جمله استان هاي پيشرو در جذب سرمايه گذاري هاي خارجي دانست و گفت: طبق برآوردهاي صورت گرفته، آذربايجان شرقي در جذب و معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري و همچنين برگزاري جلسات تخصصي در اين زمينه، رتبه نخست كشور را دارد كه فاصله آن با استان دوم نيز زياد است.معاون رئيس جمهور، زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري در تبريز را مورد اشاره قرار داد و افزود: اين شهر در زمينه صنعت قطب مهم كشور به شمار مي رود كه مي تواند در منطقه نيز به نقش آفريني بپردازد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني، رشد صنعت خودروسازي در تبريز طي دوره خدمت دولت هاي نهم و دهم را ناشي از سياست هاي بجا و تمركززدايي دانست كه ايجاد كارخانه ايران خودرو تبريز نمونه اي از اين موارد است.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلمبرداري فيلم ضد فتنه ادامه دارد
35درصد از فيلمبرداري «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي به اتمام رسيد. اين فيلم با موضوع وقايع پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 است و با اين جملات آغاز مي شود: «هر ايراني يك راي؛ و ما يك ملت ايم؛ به مثابه يك تن؛ چو ايران نباشد تن ما مباد.»
خوشنويسي كل قرآن انجام شد
استاد برجسته و پيشكسوت خوشنويسي، از اتمام خوشنويسي كل قرآن خبر داد و گفت: اميدوارم امكان رونمايي و نمايش سوره «بقره»، در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم همزمان با ماه مبارك رمضان فراهم شود.
محمد سلحشور در گفت وگو با ايرنا، افزود: خوشنويسي بيشتر سوره هاي قرآن به پايان رسيده و فقط بخش هايي از آن نيازمند غلط گيري و ويرايش مجدد است كه بين يك يا دو ماه زمان مي برد.
150اثر در جشنواره ايران 1404
بخش نمايش جشنواره هنري ايران 1404 در حالي به فعاليت خود ادامه مي دهد كه تاكنون بيش از 150متن در بخش هاي مختلف به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
در آخرين گزارش ارائه شده از سوي مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري، تاكنون بيش از 88 نمايشنامه در بخش صحنه اي و بيش از 78 متن در بخش خياباني به دبيرخانه جشنواره هنري ايران 1404ارسال شده است. نتيجه نهايي آثار پذيرفته شده در شاخه هاي مختلف بخش نمايش جشنواره هنري ايران 1404، 25مرداد اعلام مي شود.
انتشار نامه هاي كودكان و نوجوانان كردستاني به رهبر انقلاب
مجموعه اي از بهترين نامه هاي نوشته شده كودكان و نوجوانان كردستاني به مقام معظم رهبري در قالب ويژه نامه اي با عنوان عطر حضور منتشر شد.
بچه هاي اين استان به يمن دومين سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب در اين استان بيش از هزار عنوان نامه به ايشان نوشتند كه بهترين نوشته هاي ادبي آنان در اين ويژه نامه منتشر شده است.
رئيس جديد سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران معرفي شد
دكتر اسحاق صلاحي كجور به عنوان رئيس كتابخانه ملي ايران منصوب شد. براساس گزارش فارس، اسحاق صلاحي كجور پيش از اين به عنوان رئيس ستاد و معين احمدي نژاد در مازندران براي انتخابات سال 1388 و دوره دهم رياست جمهوري معرفي شده بود. صلاحي كجور داراي مدرك دكتراي مديريت استراتژيك مي باشد. وي عضو هيئت علمي دانشگاه و معاون يارانه ها و فقرزدايي وزارت رفاه و تامين اجتماعي در دولت احمدي نژاد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14