(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 تیر 1390- شماره 19960

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تركيه و ابهام در نقش آفريني منطقه اي آن (يادداشت روز)
جوجه خروس ! (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني: به قانون شكنان رحم نمي كنيم
كيهان و خوانندگان
دادستان كل كشور: متهمان اصلي حادثه خميني شهر دستگير شدند
مصاحبه نصفه كاره با بي بي سي (خبر ويژه)
آقاي اميرارجمند! شما سخنگوي ما هستي يا نوچه رجوي؟! (خبر ويژه)
طرح انگليس براي بيرون كشيدن اوباما از باتلاق ليبي (خبر ويژه)
رئيس اسبق موساد: حماس موجوديت اسراييل را نمي پذيرد (خبر ويژه)
تمرد خلبانان ناتو از حمله به ليبي (خبر ويژه)
شما «روزنامه نگار» هستيد يا « روزنامه بيار»؟! (خبر ويژه)



تركيه و ابهام در نقش آفريني منطقه اي آن (يادداشت روز)

رفتار تركيه و بخصوص دولت آن در ارتباط با تحولات منطقه عربي- اسلامي سؤالات و گمانه زني هاي زيادي را در ميان تحليلگران مسايل منطقه اي به وجود آورد. بعضي با استناد به هم خواني مواضع دولت هاي اوباما و اردوغان در اين تحولات، معتقدند دولت اردوغان در پازل و برنامه اي آمريكايي گرفتار شده است بعضي با استناد به مواضع ضد سوري تركيه- كه طي چند روز اخير كمي فرو نشسته است- معتقدند تركيه درصدد جلب نظر موافق آمريكا، اروپا و عربستان براي نقش آفريني در جايگاه «رهبري تحولات منطقه» است. بعضي با اشاره به اظهارات ملاطفت آميز اخير مقامات ارشد رژيم صهيونيستي نسبت به دولت تركيه معتقدند دولت آنكارا آرام- آرام به سمت غرب كشيده شده و اردوغان درصدد است، آنچه را كه غرب تاكنون از دولت او دريغ مي كرده- ورود به اتحاديه اروپا- به او بدهد. بعضي هم گفته اند عملكرد اخير تركيه و هماهنگي رفتار آن با غرب را بايد در حد «تاكتيك» مورد توجه قرار داد نه بعنوان يك استراتژي. در اين بين ملت هاي مسلمان مايلند حركت دولت تركيه را از اين منظر آخر نگاه كنند.
براي تشريح رفتار تركيه و استنتاج هايي كه از آن پديد آمده است، نكاتي وجود دارد:
1- با آغاز تحولات در جهان عرب، مقامات آنكارا از منظري «ثبات گرا» ابتدا حمايت خود را از رژيم هاي ديكتاتوري اعلام كردند، پس از مدتي از منظري «اصلاح طلبانه» از مقامات اين كشورها خواستند با مخالفان خود مدارا كنند. پس از چندي تركيه بطور صريح تر از انقلابات اسلامي- عربي حمايت كرد. بعنوان مثال وقتي مصوبه شوراي امنيت سازمان ملل درباره ليبي، احتمال حمله به اين كشور اسلامي را جدي كرد، اردوغان اين اقدام را با شدت محكوم كرد ولي چند روزبعد در قالب ناتو 18 جنگنده خود را به ليبي گسيل كرد! در همين ايام مقامات تركيه سفرهايي را به بعضي از كشورهاي منطقه به قصد آشتي دادن نظام هاي در حال سقوط عربي با مخالفانشان داشتند. در عين حال رويه تركيه درباره سوريه به حمايت از مخالفان دولت بشار اسد نزديكتر بود. دولت تركيه اردوگاههايي را در شهرهاي همجوار با مرز سوريه نظير آنتاليا داير كرد و از مخالفان بشار اسد خواست به اين اردوگاه ها وارد شوند و چند روز پيش نيز تركيه در لحني غيردوستانه و غيرعادي و حتي آمرانه از بشار اسد خواست كه فرمانده نيروهاي نظامي سوريه را از مقام و شغل خود بركنار نمايد!
رفتار تركيه در جريان مذاكرات دو طرف فلسطيني در قاهره نيز بر مبناي فشار بر حماس براي پذيرش اسرائيل در سرزمين هاي اشغالي 1948 استوار بود، اقدامات خاص و ويژه احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه كه مسئول پرونده رابطه تل آويو و قاهره نيز مي باشد، در اجلاس قاهره باعث ابهامات زيادي شد تا آنجا كه مقامات اسرائيل آن را نشانه چرخش تركيه قلمداد كردند.
در اين ميان معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي به تمجيد از نقش تركيه پرداخت و چندي بعد نتانياهو انتخاب سه باره اردوغان را با لحن و عباراتي گرم گرامي داشت. البته در اين ميان بعضي از محافل صهيونيستي از گفت وگوي محرمانه ميان نمايندگان اردوغان و نتانياهو نيز خبر دادند.
2- اما تركيه در عين اينكه يك ظرفيت بسيار خوب اسلام گرايي به حساب مي آيد به وضوح فاقد توانمندي هاي لازم براي ايفاي نقش كليدي مستقل در تحولات منطقه است.
تركيه جزو اولين كشورهايي بود كه مردم آن در همان روزهاي آغازين پس از پيروزي انقلاب اسلامي به نداي حضرت امام خميني-قدس سره- پاسخ دادند و خيلي زود توانستند بر كودتاي نظاميان فايق آيند. بروز سياسي مسلمانان تركيه در اين دو دهه اخير بيانگر آن است كه يك روز «رجايي كوتان» رهبر حزب سلامت يك زمان اربكان رهبر حزب رفاه و يك روز اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه نماد مردم اسلام گرا به حساب آمده اند كه خود اين مسئله بيانگر آن است كه در خيزش اسلام گرايانه مردم تركيه، دولت ها و اشخاصي نظير رجايي كوتان و اردوغان موضوعيت ندارند. تركيه بخصوص در دوره 10 ساله حاكميت حزب عدالت و توسعه كه در مواجهه با غرب روشي مسالمت جويانه داشته با سرعت به سمت اسلام گرايي حركت كرده تا جايي كه همه نظرسنجي ها بيانگر آن است كه سطح مطالبات اسلام گرايانه و غرب ستيزانه مردم تركيه بسيار فراتر از حدي است كه تاكنون دولت اردوغان به آن عمل كرده است. واقعيت اين است كه مردم تركيه به دنبال اجراي شريعت اسلامي در تركيه اند در حاليكه دولت حاكم كنوني تاكنون تنها به «روكشي از اسلامگرايي» اكتفا كرده است مردم تركيه به هيچ وجه مواضع دولت اردوغان در ارتباط با آمريكا و رژيم صهيونيستي را نمي پسندند و تداوم اين رابطه را نوعي اهمال كاري به حساب مي آورند.
3- تركيه به دليل آسيايي- اروپايي بودن و به دليل برخورداري از سطحي از پيشرفت اقتصادي و برخورداري از سطحي از مردم سالاري از بسياري از كشورهاي مسلمان ديگر جلوتر است ولي با اين وجود براي ايفاي نقش رهبري جهان اسلام از موقعيت لازم محروم است. دين طي سالهاي 1302 كه آتاتورك سركار آمد تا همين دهه اخير بشدت در اين كشور سركوب شده، خط عربي از بين رفته، مراكز فقهي از ميان رفته اند، ميراث مسلمانان در اين كشور به تاراج رفته تا جايي كه از نظر مذهبي اسلامبول - مركز اسلام گرايان تركيه- به قاهره وابسته شده است. امروزه قم، قاهره و مدينه بعنوان كانون فقهي مذاهب اسلامي شناخته مي شوند و در اين چرخه تركيه جايگاهي ندارد. خاطره تلخ مردم عرب از دوران امپراتوري عثماني نيز به ايفاي نقش مذهبي تركيه رضايت نمي دهد و به همين دليل هر نوع تحرك سياسي و مذهبي تركيه اگر در ائتلاف با ساير مسلمانان نباشد با شكست مواجه مي شود با اين وصف بسياري از تحليلگران سياسي از جمله تحليل گران تركيه با شروع تحولات عربي معتقد بودند ايران، مصر و تركيه با هم مي توانند سرنوشت بسياري از تحولات را رقم بزنند و هيچ تحليلگري براي تركيه جايگاه مستقلي قايل نبود.
4- بسيار بعيد است مقامات تركيه آنقدر ساده لوح باشند كه تصور كنند با موافقت آمريكا و عربستان مي توانند تعيين كننده معادله اي در منطقه باشند از اين رو استنتاج آن دسته از تحليلگراني كه با نگاه به رفتار ضد سوري و تبليغات ضد ايراني كه در چند رسانه تركيه مشاهده شده، معتقدند آنكارا به تجديدنظر روي آورده است، چندان دقيق بنظر نمي رسد. رهبران تركيه در سطح جهان اسلام بعنوان الگوي رهبري شناخته نشده اند و اساساً گل و اردوغان كه بعنوان رهبران حزبي و از طريق سيستم انتخاباتي به قدرت رسيده اند و در موقعيت «كاريزما» - رهبري معنوي تحول ساز- قرار ندارند. انتخاب حزب اردوغان طي سه دوره متوالي در واقع انتخابي در برابر جريان سكولاريزم بوده و پيام آن «اسلام خواهي مردم تركيه» است و طبعاً رهبران حزب عدالت و توسعه نمي توانند از روند اسلام گرايي در منطقه فاصله بگيرند و كماكان از حمايت مردم مسلمان برخوردار باشند.
5- فاصله گرفتن از اسلام گرايي و ايفاي نقش در پازلي كه مردم آن را متعلق به آمريكا مي دانند و نيز ادامه نقش ضد سوري آنكارا، تركيه را با دو چالش پرقدرت داخلي و منطقه اي مواجه مي گرداند. تركيه از نظر داخلي به سه طايفه بزرگ تقسيم مي شود؛ ترك هاي حنفي كه در مناطق شمالي و اروپايي تركيه سكونت دارند و حدود 50 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند و دولت اردوغان عمدتاً از دل اين جمعيت به وجود آمده، 20 درصد جمعيت تركيه را كردهاي شافعي تشكيل داده اند كه در استانهاي همجوار با دو كشور سوريه و ايران سكونت دارند، 27 درصد جمعيت تركيه را ترك هاي شيعه تشكيل داده و جمعيت آنها - كه علوي خوانده شده اند- از 23 ميليون نفر هم فراتر مي رود. علوي هاي تركيه خواهان نزديك تر شدن رابطه تركيه با ايران و سوريه اند و كردها از اختلافات دولت آنكارا و بغداد كه چاشني اصلي آن مقابله خشن دولت و ارتش تركيه با كردهاست، ناراحتند. در عرصه منطقه اي اگر تركيه رويه خود را اصلاح نكند با مخالفت جدي ايران، عراق و سوريه مواجه مي شود و اين مسئله راه حركت تركيه در منطقه را سد مي نمايد اين در حالي است كه تركيه بشدت وابسته به همكاري هاي منطقه اي مي باشد.
6- نكته آخر اين است كه مهمترين دشمن روابط صميمي ميان تركيه و منطقه و بخصوص روابط فعال تهران- آنكارا غرب و رژيم صهيونيستي است و از اين رو در كنار بروز بعضي از رفتارهاي غيرمنطقي در دولت تركيه، غرب با برجسته سازي بعضي از عبارات و سپس تمركز شديد روي آن ها تلاش مي كند تا تركيه را كه داراي ظرفيت مناسبي براي كمك به مسلمانان است به نقطه مقابل مسلمانان و عليه خيزش ديني آنان كشيده و جهان اسلام را تضعيف كند. وقتي غرب به نقش آفريني تركيه كمك مي كند در واقع از يك سو اعتراف جدي خود را نسبت به اسلام گرا بودن تحولات منطقه بروز مي دهد و از سوي ديگر از يك طرح توطئه آميز پرده برمي دارد كه اميدوار است دولت تركيه آن را دريافته باشند.
سعدالله زارعي

 



جوجه خروس ! (گفت و شنود)

گفت: سايت كلمه- وابسته به موسوي- كه از لندن بارگذاري مي شود با انتشار يك نامه سرگشاده اعلام كرده است 118 تن از روزنامه نگاران داخل ايران از چند عامل زنداني فتنه خواسته اند به اعتصاب غذاي خود پايان بدهند!
گفتم: مگر اعتصاب غذا كرده اند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! خودشان كه مي گويند روزي دو وعده غذا مي خوريم!
گفتم: حالا اين 118 روزنامه نگار چه كساني هستند؟!
گفت: ما كه هرچي به فهرست نام آنها نگاه كرديم غير از 3 يا 4 نفر كه گاهي وقت ها در صفحات لايي برخي از روزنامه هاي زنجيره اي مقاله و مطلبي نوشته اند، بقيه را نشناختيم!
گفتم: يارو در يك رستوران 2 تا تخم مرغ نيمرو خورد، موقع حساب، مدير رستوران گفت 200 هزار تومن. يارو با تعجب گفت؛ يعني چي؟ دو تا تخم مرغ 200 هزار تومن؟! و رستورانچي گفت؛ اين دو تا تخم مرغ تبديل به يك جوجه مرغ و يك جوجه خروس مي شدند و بعد با هم ازدواج! مي كردند و ده بيست تا جوجه مي آوردند و بعد و بعد و بعد... مرد حسابي اصلا خيلي كم حساب كردم! بايد قيمت يك مرغداري رو ازت بگيرم!

 



هشدار به مفسدان و اشرار
آيت الله آملي لاريجاني: به قانون شكنان رحم نمي كنيم

سرويس سياسي-
همايش سراسري قوه قضاييه با حضور قضات و مسئولان عالي قضايي روز يكشنبه و در پنجمين روز از هفته قوه قضاييه برگزار شد.
در اين همايش علاوه بر رئيس دستگاه قضايي، دادستان كل كشور، رئيس ديوان عالي كشور، وزير دادگستري و ديگر مقامات عالي قضايي، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري و آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان حضور داشتند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه طي سخناني در اين همايش با تاكيد بر اينكه «همه مسئول هستيم تا به قوه قضاييه خدشه وارد نشود»، ادامه داد: در گوشه و كنار كشور شنيده مي شود كه فلان قاضي و كارمند رشوه گرفته است. اين امر هرچند كم باشد ولي چهره دستگاه قضايي را مخدوش مي كند و موجب بدنامي قضات و كاركنان سختكوش دستگاه قضايي مي شود.
رئيس دستگاه قضايي با اشاره به نظارت هاي خارج از قوه قضاييه افزود: مهمترين ابزار ما در اين راستا نظارت سازمان بازرسي كل كشور و ديوان عدالت اداري است. ضمن تشكر از اين دو نهاد از آنها مي خواهم كه در كار خود اهتمام بيشتري داشته باشند. دستگاههاي اجرايي بدانند كه تخلفات آنان در مرئي و مسمع قوه قضاييه است و احدي نبايد به خود اجازه دهد كه حق مردم را پايمال كند و از مسير قانون خارج شود.
به گزارش ايسنا، رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: از جمله اقدامات چشمگير دستگاه قضايي در سال گذشته مبارزه با مجرمان جرايم خاص، قاچاقچيان مواد مخدر، سارقان مسلح، متجاوزان به نواميس مردم و اراذل و اوباش بوده است.
آملي لاريجاني تاكيد كرد: اخطارهاي مكرر مسئولان عالي قوه قضاييه، تهديدات توخالي نبوده است. اشرار ديده اند كه محاكمه و مجازات قطعي در راه است. قاچاقچيان مواد مخدر ديده اند كه چوبه هاي دار در انتظارشان است و سارقان مسلح نيز اعدام ها را با چشم خود ديده اند. همه اين اقدامات كه با پيگيري هاي مسئولان دستگاه قضايي صورت گرفته آثار خوبي داشته و براي مردم نيز محسوس بوده است.
وي اشرار را مورد خطاب قرار داد و گفت: بار ديگر به اشرار اخطار مي دهم كه مسيرتان را تغيير دهيد. ما در اجراي شرع هيچ ترحمي روا نخواهيم داشت. اقدامات ما در سال جاري جدي تر مي شود. ضابطان قوه قضاييه نيز بايد با اقدامات مناسب خود، زندگي را براي اشرار سخت كنند و شايسته نيست كه امنيت از جامعه سلب شود.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه مبارزه با مفاسد اقتصادي از اولويت هاي دستگاه قضايي در سال گذشته بوده است، گفت: محاكمه عده اي هنوز ادامه دارد. برخورد قوه قضاييه بايد بدون تبعيض، مقتدرانه و عادلانه باشد. ضعيف كشي شأن قوه قضاييه نيست و هيچ خللي در اين اراده به وجود نيامده است.
آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: هر تخلف اقتصادي، فساد نيست و ما نمي توانيم هركسي را كه معوقات بانكي دارد، مفسد اقتصادي بدانيم. همچنين رسانه ها اعم از دولتي و غيردولتي و كساني كه راه به تريبون آزاد دارند از متهم ساختن اشخاص، با نام و نشان خودداري كنند. قوه قضاييه موظف است متهمان را به دادسرا احضار كند اما اين بدان معنا نيست كه متهم تبرئه نمي شود.
وي يادآور شد: برادر بزرگواري از مجلس براي من نامه نوشته كه عملكرد قوه قضاييه نسبت به نمايندگان مجلس خلاف قانون اساسي است. من به اين برادر بزرگوار كه به ديانتش اطمينان دارم گفتم كجاي قانون اساسي گفته كه نمايندگان مجلس مي توانند دروغ بگويند و نسبت ناروا بدهند و از تعقيب قضايي مصون باشند؟ همين مسئله در مورد آمرين به معروف و ناهيان از منكر موضوعيت دارد. نمي توان به بهانه آمريت، خود منكر بزرگتري انجام داد و با صرف احتمال نمي توان افراد را متهم كرد.
آملي لاريجاني در ادامه به اقدامات معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه اشاره كرد و گفت: فعاليت هاي گسترده اي در اين راستا انجام شده كه جاي تقدير و تشكر دارد؛ البته روشن است كه اقدامات قوه قضاييه بدون همكاري قواي ديگر نمي تواند مطلوب نهايي باشد. اميدواريم با پيگيري اين معاونت، لايحه پيشگيري از وقوع جرم به سرانجام برسد.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با تقدير از فعاليت ها و اقدامات مركز آمار و انفورماتيك قوه قضاييه، گفت: اين مركز فعاليتهاي چشمگيري در توسعه زيرساخت هاي سخت افزاري و طراحي نرم افزاري براي ارائه خدمت به مردم داشته است. آمارهاي تهيه شده توسط اين مركز بهترين ياري دهنده به مديران است تا از وضعيت كلي قوه قضاييه تصويري به دست آورند.
آملي لاريجاني فعاليت هاي ستاد حقوق بشر را نيز ارزشمند توصيف كرد و افزود: اين ستاد علاوه بر شركت در مجالس بين المللي، مطالعات گسترده اي را در زمينه حقوق بشر در ساير كشورها داشته است و اميدواريم شاهد تلاشهاي بيشتري در اين زمينه از سوي اين ستاد باشيم.
وي تصريح كرد: در قوه قضاييه خلايي وجود دارد كه هنوز مرتفع نشده و آن وجود مركزي است كه متصدي پژوهش هاي قوه قضاييه باشد. دستگاه عظيم قضايي نيازمند مركز پژوهش هاست كه تحقيقات لازم را انجام دهد. اكنون در دنيا تحقيقات بسياري در مورد فلسفه حقوق صورت مي گيرد و ما براي به دست آوردن دانش در اين زمينه نيازمند كار و تلاش هستيم.
گفتني است؛ در اين همايش 80 نفر از قضات و كارمندان نمونه قوه قضاييه از سوي رئيس دستگاه قضايي مورد تجليل قرار گرفتند.
سخنان
رئيس ديوان عالي كشور
از ديگر سخنرانان همايش سراسري قوه قضاييه، آيت الله محسني گركاني رئيس ديوان عالي كشور بود.
به گزارش فارس، وي طي سخناني تصريح كرد: پرونده هاي قتل و جرائم خاص گاهي در ديوان عالي كشور حدود 6 ماه الي يك سال باقي مي ماند و قضات جرات ندارند تا پرونده هاي قتل، ناهنجاري، آدم ربايي و تجاوز به عنف را تاييد كنند؛ در حال حاضر اين پرونده ها در ديوان عالي كشور بيشتر از 7 الي 10روز باقي نمي ماند.
فرجام نيك و مبارك
در همين حال، وزير دادگستري نيز در اين همايش عملكرد يك ساله تمامي بخش هاي دستگاه قضايي را به صورت مفصل با ذكر آمار و جزئيات در حضور مسئولان عالي قضايي و قضات تشريح كرد.
مرتضي بختياري با تشريح اقدامات و فعاليت هاي حوزه هاي مختلف قضايي و سازمانهاي وابسته تصريح كرد: ملاحظه اقدامات متعدد و متنوع دستگاه قضايي اگرچه اميدواركننده است اما با توجه به رسالت عظيم اين مجموعه تا رسيدن به مقصد عالي و نقطه مطلوب راه طولاني در پيش است.
وي افزود: با اين همه، بستر فراهم شده حاضر اين اميد را مي دهد كه در سايه همدلي و عمل به رهنمودهاي راهگشاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش قضايي، فرجامي نيك و مبارك به دنبال داشته باشد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ وجود جريان انحرافي در حاشيه دولت دليل نمي شود كه بي انصافي كرده و زحمت هاي كشيده شده مسئولان را ناديده بگيريم. روي سخنانم بيشتر با آن دسته از نمايندگاني است كه هنوز از اتاق فكر فتنه 88 دستور مي گيرند و در مجلس درصدد انتقام از اصولگرايان به خاطر شكست حزب و گروه آنان در انتخابات هستند.
وهابي
¤ فراموش نكنيم اراذل و اوباشي كه امروز با عناوين باندهاي خرگوش، عقرب سياه و ... مزاحم مردم مي شوند تربيت شده دوران تساهل و تسامح اصلاح طلبان و دست آورد دوره اشرافيت گرايي قبل از آن هستند. در آن دوران هرچه در مورد ضرورت كار فرهنگي گفته شد به گوش آقايان نرفت كه نرفت.
0875---0915
¤ آيا در شان نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي است كه براي يك دور ديگر و كسب راي لازم اين همه آسمان و ريسمان ببافند و شرطهايي مغاير حتي قانون اساسي را در قالب مصوبه تصويب كنند؟!
0865---0911
¤ براساس آنچه در برنامه 30:20 «جهت اطلاع» پخش شد، برخورد يكي از مسئولين دولتي (بقايي) با اصحاب رسانه براي دولتي كه افتخار نوكري ملت را داشت واقعا تاسف آور بود.
مهدي درخشنده
¤ علي رغم ارادتي كه به بنيان گذاران اوليه حزب موتلفه اسلامي دارم ولي ديدار اعضاي اين حزب با آقاي هاشمي رفسنجاني را توجيه بردار نمي دانم و نسبت به اين حركت حزب معترض هستم.
2664---0911
¤ طرح تحول اقتصادي با هدف ساماندهي مصرف حامل هاي انرژي مورد استقبال آحاد مردم قرار گرفت ولي در ادامه ضعف كنترل قيمت ها و عدم برنامه ريزي مدون جهت رفع مشكل توليدكنندگان و كارخانه داران مردم را دچار گراني روزافزون سبد كالايي مصرف از يك طرف و قبض هاي سنگين آب و برق از يك طرف و گاز در زمستان نمود به طوري كه هرگونه صرفه جويي نيز جوابگوي نوسانات قيمت نمي باشد. انتظار آن مي رود دست اندركاران امور اين طرح مهم را با شايستگي به سرانجام رسانده و مردم را از رفاه اوليه محروم نسازند.
محمودي
¤ از دست اندركاران صدا و سيما انتظار مي رود با توجه به جنگ نرم دشمن با توسعه سيستم ديجيتال به همه استانها اين امكان را براي مردم سراسر كشور فراهم كنند كه كليه شبكه هاي سراسري و برون مرزي و استان ها را دريافت كنند و از نظر برنامه ها اشباع شوند و احساس نيازي به ماهواره و رسانه هاي بيگانه نداشته باشند.
7268---0913
¤ اغلب سريالهاي سيما خالي از معنويت هستند و با سكانس هاي دعا و نماز بيگانه اند بجز دعا براي بيمار در كوما يا توسل و نذر و نياز در مواقع گرفتاري. چرا؟
9746---0917
¤ بدون تعارف مسئله دارترين ورزشكاران كشور در ميان فوتباليست هاي ما هستند. درحال حاضر فوتباليستي داريم كه به خاطر حمل موادمخدر پاي اعدام قرار گرفته است. از طرف ديگر سطح سواد آنان نيز اكثرا پايين است. چرا بايد ورزش كشور فقط در فوتبال آن هم با اين حواشي منفي خلاصه بشود.
اربابي
¤ به سهم خودم كه يك شهروند ايراني هستم از طرح امنيت اخلاقي كه توسط نيروي انتظامي به اجرا گذاشته شده دفاع و حمايت مي كنم و از همه عوامل دست اندركار كمال تشكر را دارم.
5025---0912
¤ اگر برخي مسئولين وقتي به پست و مقام مي رسند كمتر ارباب رجوع را تحويل مي گيرند و يا جواب هاي سربالا به مردم مي دهند مقصر رسانه ها و مطبوعات هستند چرا كه بيشتر به مدح و ثناي آنان مي پردازند.
7468---0911
¤ استان اصفهان با ساخت تونل گلاب قصد انتقال آب شرب استان محروم چهارمحال و بختياري را به شهر اصفهان دارد و با اين كار حداقل 70-60 روستا در مسير انتقال آب به بيابان خشك ولم يزرع تبديل خواهند شد متاسفانه نمايندگان و مسئولين استان نيز هيچ عكس العملي نشان نمي دهند چرا كه اكثر مسئولين اين استان محروم، غير بومي و از استان اصفهان هستند.
از دولت عدالت محور انتظار مي رود با اين تضييع حقوق مقابله نمايند.
جمعي از اهالي شهركرد
¤گسترش اعتياد و خريد و فروش موادمخدر يكي از ناهنجاري هاي اجتماعي است كه متاسفانه روز به روز به گسترش آن افزوده مي شود و گويا مامورين ناجا دستوري براي برخورد ندارند و يا در برخي موارد فرد دستگير شده زودتر از مامور، به منزل برمي گردد و در برخي موارد ديگر نيز ماموران به شكل عجيبي بي اعتنا هستند. شايسته است ستاد مبارزه با موادمخدر، نيروي انتظامي و قوه قضائيه براي برخورد با اين معضل فراگير كه در بي هويت كردن نسل جوان تاثير زيادي دارد تدبيري بينديشند.
جمعي از اهالي فرودگاه مهرآباد جنوبي
¤ با وجود ممنوعيت تردد موتورسيكلت از تونل توحيد و اعلام توقيف موتورسيكلت در صورت ورود به تونل، شاهد تردد خطرناك اين وسيله پردردسر از تونل هستيم و برخوردي نيز از سوي پليس مشاهده نمي شود.
احمدزاده
¤ بحث اضافه شدن حقوق كارمندان از دي و بهمن سال قبل شروع مي شود و تا تير ماه سال بعد به درازا مي كشد تا خداي ناكرده كسي بر روي كره زمين باقي نماند كه از افزايش حقوق هفت تا ده درصدي مطلع نشود ولي يك شبه مثلاً شركت واحد تصميم مي گيرد و صددرصد به قيمت كرايه اتوبوس مي افزايد و يا قيمت هاي مواد لبني و... بيش از 15 تا 25 درصد افزايش مي يابد ولي به حقوق كارمند گويا قرار است 10% بيفزايند؟!
طاهري
¤ با موتورسيكلت در سطح شهر با سرعت حداكثر 60 كيلومتر تردد مي كنم و گاهي از روي غفلت و يا گرماي زياد كلاه ايمني بر سر ندارم كه مورد تذكر و بعضاً با جريمه سيزده هزارتوماني مواجه مي شوم ولي بارها افسران و درجه داران ناجا را مشاهده كرده ام كه تك سوار و دو ترك سوار و هر دو و هر سه بدون كلاه هستند و كسي هم نيست كه اعتراض كند و اگر اعتراض كند پاسخ اين است: به شما ربطي ندارد؟ حال چه تفاوتي بين موتورسواران وجود دارد كه يكي با جريمه 13 هزار توماني و يكي بدون جريمه؟!
حيدري
¤ ما حدود هزار نفر نيروي شركتي در شركت «حاميان ميراث» در ميراث فرهنگي مشغول به خدمت هستيم و اين سخن معاونت توسعه و سرمايه انساني رئيس جمهور كه تعداد نيروهاي شركتي به صفر رسيده را نه قبول و نه باور داريم چرا كه فقط در مجموعه رياست جمهوري ما هزارنفر نيروي شركتي هستيم. با حقوقهاي حداكثر 450 تا 500 هزار توماني. واقعاً چگونه مي توان با اين اختلاف حقوق بين نيروي قراردادي و شركتي و با مستأجري در تهران زندگي كرد و يا تشكيل زندگي داد. از معاون نيروي انساني رئيس جمهور درخواست مي شود سري به ميراث فرهنگي بزنند و تكليف اين هزار نفر نيروي شركتي را روشن كنند.
جمعي از نيروهاي شركتي سازمان ميراث فرهنگي
¤ در قطارهاي مترو قسمت خانم ها فروشنده هايي هستند كه هيچ نظارتي بر آنها نيست آنها حتي سي دي هاي آموزش رقص عربي را به فروش مي رسانند از مسئولين امر درخواست مي شود با اين ناهنجاريها برخورد نمايند.
5317---0939
پاسخ روابط عمومي وزارت بازرگاني
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون كيهان و خوانندگان روزنامه مورخ 1/4/90 در رابطه با طرح درجه بندي نانوائيها به آگاهي مي رساند: يكي از طرح ها و برنامه هاي اساسي شركت بازرگاني دولتي ايران پس از هدفمندي يارانه ها، طرح رتبه بندي نانوائي هاي سراسر كشور است. كه اجراي اين طرح، بهبود و افزايش كيفيت نانهاي توليدي را دنبال مي كند. چرا كه در تهيه اين طرح، شاخص هايي براي درجه بندي نانوائيها تعريف شده كه از جمله اين شاخص ها و آيتم هاي مؤثر بر رتبه و درجه اكتسابي واحدهاي نانوايي مي توان به نحوه بهسازي و بازسازي واحد نانوايي، ميزان استفاده از خميرمايه و بهبود دهنده ها در تهيه خمير، تعداد كارگران آموزش ديده در واحد، سطح دانش و تحصيلات شاغلين واحدها، نوع سيستم پخت نان و ميزان رضايتمندي مشتريان واحدهاي نانوايي اشاره كرد كه تمام اين شاخص ها و ساير آيتم هاي تعريف شده در طرح دال بر اهميت موضوع كيفيت و بهداشت نان توليدي كشور است. لذا اينكه خواننده محترم، اجراي اين طرح را غير عاقلانه ترين طرح و موجب گران شدن نان مي داند، نشان از عدم اطلاع و آگاهي ايشان از دلايل و اهداف اجراي اين طرح دارد.
 



دادستان كل كشور: متهمان اصلي حادثه خميني شهر دستگير شدند

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي از دستگيري متهمان اصلي پرونده حادثه شهرستان خميني شهر اصفهان خبر داد.
دادستان كل كشور ديروز در حاشيه همايش سراسري قوه قضاييه با اشاره به حوادث رخ داده در شهرستان هاي خميني شهر و كاشمر با بيان اين كه بايد كمك كنيم جامعه آرام شود گفت: بعضي اوقات تيتر زدن خلاف واقع التهاب آفريني است.
وي ادامه داد: اگرچنانچه نسبت به هر جرمي به موقع و قاطع اقدام كنيم قطعا نتايج مثبتي دارد و بازدارندگي آن هم بيشتر است و همچنين مي تواند براي پيشگيري از اقدامات مشابه تاثيرگذار باشد.
محسني اژه اي گفت: اما برخي موضوعات خاص است كه خود به خود نياز به زمان دارد مانند تشكيل پرونده تا زمان اعتراض به حكم كه حداقل حدود يك ماه طول مي كشد و اين كه تصور شود ظرف مدت دو روز رسيدگي و حكم صادر شود اين كار طبق قانون امكان پذير نيست.
سخنگوي دستگاه قضايي، در خصوص پرونده هاي حوادث خميني شهر، كاشمر و گلستان گفت: هر سه پرونده در حال رسيدگي است اما هنوز پرونده خميني شهر به دادگاه نرفته است تعدادي از متهمان روزهاي اول و تعدادي هم در روزهاي قبل بازداشت شدند كه به لحاظ نوع اتهاماتشان پرونده بايد در كيفري استان رسيدگي شود كه الان به مركز استان آمده است.
محسني اژه اي در ادامه اظهار داشت: متهمان اصلي اين پرونده همگي دستگير شدند.
دادستان كل كشور همچنين در خصوص آخرين وضعيت پرونده ملك زاده گفت: همانطور كه دادستان تهران گفته است پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است.
محسني اژه اي در خصوص دستگيري مديران مناطق آزاد اروند و ارس و ارتباط آنها با پرونده ملك زاده گفت: اين دو نفر با پرونده ملك زاده ارتباط مستقيم ندارند اگرچه از همان سازمان ذي ربط هستند ولي ممكن است در هر سازمان افراد ديگري هم دستگير شوند. اين كه ارتباط مستقيم با پرونده تهران داشته باشند خير، اين گونه نيست.

 



مصاحبه نصفه كاره با بي بي سي (خبر ويژه)

مزدور يك گروهك ضد انقلاب وسط مظلوم نمايي درباره نبود آزادي فعاليت سياسي در ايران از پاسخ به اين سؤال كه اگر اينطور است پس الان او چگونه از داخل ايران در حال مصاحبه است، درماند و مصاحبه را نصفه كاره گذاشت.
حجت كلاشي عضو گروهك حزب پان ايرانيست كه روز گذشته با بي بي سي مصاحبه كرده، در اين مصاحبه مدعي شد تعدادي از اعضاي حزب پان ايرانيست كه در جلسه سازمان جوانان اين حزب - از جمله خود وي- در خوزستان بازداشت شده بودند، امروز پس از تفهيم اتهام، آزاد شدند و وي بلافاصله فرصت را غنيمت شمرده و تصميم گرفته است كه با بي بي سي مصاحبه كند!
در اين لحظه، خبرنگار بي بي سي در اقدامي غيرمنتظره كه احتمالاً نه با مسئولان اين شبكه هماهنگ شده بود و نه با اين مزدور ضد انقلاب، از وي پرسيد اگر فعاليت حزب پان ايرانيست در ايران غيرقانوني اعلام شده، پس چگونه فعاليت مي كنيد و الان تماس گرفته ايد؟! كلاشي كه پس از مواجهه با اين سؤال آشكارا عصبي به نظر مي رسيد در اظهاراتي متناقض گفت: «براساس قانون اساسي فعاليت همه احزاب در ايران آزاد است، ما براساس همان اصل قانون اساسي فعاليت مي كنيم، معتقديم مي بايست در جامعه متناسب با اصول حقوق بشر، آزادي بيان و انديشه ، فعاليت هاي احزاب و گروه هاي سياسي آزاد باشند»...
و وقتي خبرنگار خواست سؤال ديگري مطرح كند به يكباره گوشي را قطع كرد!
از سرنوشت مجري بي بي سي اطلاعي در دست نيست!

 



آقاي اميرارجمند! شما سخنگوي ما هستي يا نوچه رجوي؟! (خبر ويژه)

مشاور ميرحسين موسوي كه اكنون سخنگويي شوراي ناشناخته موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز در پاريس را بر عهده دارد، در فاصله كمتراز يك هفته از انتصاب نماينده ويژه سازمان در امور حقوق بشر ايران، پشت پرده اين انتصاب را آشكار كرد.
اردشير اميرارجمند كه زمستان 88 مخفيانه از ايران گريخت و در ميان اپوزيسيون به «مدحي شماره 2» معروف است، روز گذشته با نگارش نامه اي به احمد شهيد گزارشگر انتصابي آمريكا در امور حقوق بشر ايران از وي خواست موضوع اعتصاب غذاي زندانيان در ايران را در گزارش هاي خود لحاظ كند.
به گزارش وب سايت كلمه كه اكنون مستقيما توسط كساني چون حمزه غالبي از پاريس و لندن اداره مي شود و ادعا مي كند نماينده «جنبش مردم ايران است» (؟!) در بخشي از اين نامه آمده است: «شوراي هماهنگي راه سبز اميد از جنابعالي تقاضا دارد در راستاي انجام وظايف خود از كليه امكانات قانوني سازمان ملل متحد جهت رساندن فرياد حق طلبانه مردم ايران به جامعه جهاني و مراجع بين المللي ذيربط و الزام مقامات جمهوري اسلامي به رعايت موازين جهاني حقوق بشر و پذيرش فوري شكل گيري يك هيأت حقيقت ياب مستقل، استفاده نماييد.»
وي به پيوست اين نامه اسامي چند تن از عوامل زنداني فتنه را نيز كه ادعا مي كنند اعتصاب كرده اند ارسال كرده است.
نكته جالب توجه آن كه اردشير اميرارجمند برادر منصور اميرارجمند است كه از كادرهاي كليدي سازمان اطلاعات منافقين مستقر در پاريس محسوب مي شود. اين سازمان كه موفق شده بود از طريق اردشير اميرارجمند در كنار موسوي مهره چيني كند و به هدايت وي بپردازد، اكنون ماموريت پرونده سازي حقوق بشري عليه ايران را برعهده گرفته است و هر روز خبر اعتصاب غذا، سكته و مرگ كساني را در ايران منتشر مي كند كه چند ماه بعد معلوم مي شود در دوران زندان اضافه وزن هم پيدا كرده اند!
از سوي ديگر گزارش هايي وجود دارد كه نشان مي دهد آمريكايي ها از احمد شهيد خواسته اند براي تهيه گزارش عليه ايران چندان خود را به زحمت نيندازد و به آنچه از جانب شيرين عبادي و اميرارجمند دريافت مي كند بسنده كند.
گفتني است كه كاربران راديو فردا ذيل گزارش با نگارش كامنت هايي امير ارجمند را حسابي دست انداخته اند. يكي از كاربران زير خبر نوشته است: «مي خواهم بگويم كه شما رسانه هاي بي بي سي فارسي صداي آمريكا راديو فردا گروه هاي ماركسيستي اكثريت وخلاصه همه هم كيشانتان خيلي هماهنگ عمل مي كنيد. يك مطلب مثل همين نامه امير ارجمند به فلان شخص را فورا پخش مي كنيد و در بحث اول خود قرار مي دهيد اما از خبرهايي كه خوشتان نمي آيد مثل دراكولا از نورآفتاب گريز مي كنيد و نمي گوئيد چرا رژيم فورا و درپاسخ به اين گردهمائي يك جلسه به اصطلاح ضد تروريستي تشكيل داد. اما راهي كه شما انتخاب كرده ايد مطمئن باشيد پاسخش برايتان دردناك است ومردم ديگر روحيه سال 88 را ندارند. من باخيلي افراد كه صحبت مي كنم آدم هاي مورد تاييد شما را بسيار ناكارآمد و بدردنخور مي دانند و مي شناسند. حالا هرچه قدركه دوست داريد سرمايه گذاري كنيد به جائي نخواهيد رسيد چون اين افراد عملياتي نيستند فقط حرف مي زنند و نامه مي نويسند.» يك كاربر ديگر نوشته است: «آقاي اميرارجمند؛ اين بازي خنده دار شوراي هماهنگي رو تموم كنيد و به عنوان يك شخص حرف بزنيد و نه سخنگوي شوراي يك نفره!!!!رفتار ها و كارهاي ناپخته و كودكانه شما داره به جنبش آسيب ميزنه. ترديد ندارم اگر شما اين شوراي يك نفره رو راه نمي انداختيد، جنبش جلوتر از اين بود.بس كنيد،بس»! و كاربر ديگري هم از اميرارجمند خواسته اسم چند نفر از شهداي گمنام جنبش سبز را جهت اطلاع مردم اعلام كند. وي نوشته است: «مي شود اسم اين شهداي گمنام تان را بگوييد تا ما هم مطلع شويم. البته فراموش نكنيم كه اگر كسي مسلح به خيابان ها بيايد و ماشين ها را آتش بزند به مراكز نظامي حمله كند تظاهرات مسالمت آميز نكرده و مثل شما و اخوي گراميتان عضو سازمان مجاهدين خلق اصلا از كجا معلومه كه تو مدحي شماره 2 نباشي؟!
يكي از كاربران سايت ضد انقلابي بالاترين هم با اشاره به روابط اردشير ارجمند با اردوي اشرف خطاب به وي نوشته است؛ «اي ناقلا! حالا بگو كي قراره مثل برادر مسعود دست به انقلاب ايدئولوژيك بزني»؟!
گفتني است رجوي، سركرده منافقين، در يك اقدام مشمئزكننده مريم قجرعضدانلو، همسر مهدي ابريشمچي را بي آن كه طلاقي صورت گرفته باشد در فاصله يك روز، از وي جدا كرده و به همسري خود درآورد و نام آن را «انقلاب ايدئولوژيك» گذاشت!! و از آن، گروه هاي اپوزيسيون همسر جديد رجوي را به كنايه خانم مريم قجر عضدانلو، ابريشمچي رجوي مي ناميدند.

 



طرح انگليس براي بيرون كشيدن اوباما از باتلاق ليبي (خبر ويژه)

مجلس نمايندگان آمريكا مشاركت آمريكا در جنگ ليبي را غير قانوني اعلام كرد.مبارزات انتخاباتي آمريكا در حالي آغاز شده كه كنگره آمريكا مشغول تبديل كردن موضوع مشاركت در جنگ ليبي به يك معضل جدي براي اوباماست.
مجلس نمايندگان آمريكا بدون توجه به آخرين درخواست هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا و هشدار سازمان پيمان آتلانتيك شمالي ناتو، قطعنامه اي را كه اقدام نظامي آمريكا را در ليبي مجاز مي داند رد كردند. 123 نفر از قانونگذاران آمريكا به اين قطعنامه راي مثبت و 295 نماينده نيز راي منفي دادند تا از مشاركت كشورشان در جنگ ليبي جلوگيري و تلاش براي تصويب قطعنامه اي را آغاز كنند كه منجر به كاهش شديد نقش آمريكا در حمله تحت فرماندهي ناتو در ليبي خواهد شد.»لازم به ذكر است كه مطابق اطلاعات موجود در سايت كنگره آمريكا، حدود 70 نفر از متحدان دموكرات كاخ سفيد نيز به اين قطعنامه راي منفي دادند و تنها 8 نماينده جمهوريخواه به آن راي مثبت دادند.خبرگزاري فرانسه در ادامه با اشاره به اينكه از ديد كنگره مشاركت آمريكا در جنگ ليبي غير قانوني است، مي نويسد:«مقامات دولت اوباما در گزارشي به كنگره اعلام كردند براساس قانون اختيارات جنگ در آمريكا و با توجه به اينكه آمريكا در عمليات نظامي ناتو در ليبي نقش پشتيباني دارد و نيروهاي آمريكايي يك نيروي متخاصم در اين جنگ به شمار نمي روند، اوباما نيازي به دريافت تاييدكنگره براي مشاركت در اين عمليات نداشته است. براساس اين قانون كه سال 1973 در آمريكا به تصويب رسيد، ارتش بدون مجوز كنگره حق مشاركت در هيچ عمليات نظامي را براي مدت بيش از 60 روز ندارد و اين در حالي است كه عمليات نظامي عليه ليبي نزديك به 3ماه است كه ادامه دارد از اين روي، نمايندگان آمريكا، اوباما را به علت ناديده گرفتن اين قانون به شدت محكوم كرده اند و تاكيد دارند اگرچه رئيس جمهور فرمانده كل ارتش به شمار مي رود اما قانون اساسي آمريكا به كنگره حق اعلام جنگ را داده است.»تحليلگران عقيده دارند ليبي به تدريج در حال تبديل شدن به باتلاقي براي ناتو است چرا كه اروپايي ها انگيزه و تواني براي ادامه جنگ ندارند و آمريكا هم براي ادامه جنگ به شدت دچار مشكلات داخلي است. آخرين اطلاعات حاكي از آن است كه انگليس با درك اين تنگنا پيش قدم شده و در صدد شكل دادن به يك معامله پنهان با قذافي است تا از تشكيل حكومت اسلامي در نزديكترين كشور آفريقايي به قاره اروپا جلوگيري كند

 



رئيس اسبق موساد: حماس موجوديت اسراييل را نمي پذيرد (خبر ويژه)

يكي از روساي سابق موساد تاكيد كرد اسراييل بايد بپذيرد حماس نفوذ مردمي زيادي در فلسطين دارد.افرايم هالوي كه با راديو اسراييل گفت وگو كرده است، تاكيد كرد: «صلح فراگير در منطقه خاورميانه بدون مشاركت جنبش حماس در روند سياسي امكان پذير نخواهد بود».
هالوي كه در زمان رياست خود بر موساد مرتكب جنايات زيادي عليه فلسطينيان شده است، در ادامه تاكيد كرد شناختي كه از حماس دارد نشان مي دهد اين جنبش نهايتا مشروعيت و موجوديت اسراييل را نخواهد پذيرفت.هالوي گفت: «مطالبات بين المللي از حماس براي به رسميت شناختن اسرائيل، غير واقعي است چون جنبه ايدئولوژيكي دارد و در برابر كانال هاي ارتباطي با اين جنبش چالش ايجاد خواهدكرد.»
راديو اسراييل در پايان گفت: «هالوي از 5 سال پيش مي كوشد همه را متقاعد كند كه گفت وگو با حماس راهكاري هوشمندانه است چون اين جنبش نفوذ مردمي زيادي در ميان فلسطينيان دارد.

 



تمرد خلبانان ناتو از حمله به ليبي (خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي نوشت كه بيش از نيمي از عمليات ناتو در ليبي ناموفق است.
ديلي ميرور در گزارشي خواندني تاكيد كرد: «كمتر از نيمي از حملات ناتو به پايگاه هاي قذافي در ليبي موفقيت آميز بوده است.»
به نوشته اين روزنامه بر اساس اطلاعاتي كه ديروز منتشر شد، تنها 2400 مورد حمله هوايي از 5 هزار حمله ناتو به اهداف مورد نظر اصابت كرده است. در اين گزارش آمده است، بسياري از هواپيماها در لحظات آخر پيش از عمليات برگشته و يا مسير موشك هايشان را تغيير داده اند.
در طول 10 روز گذشته، دو بمب افكن نيروي هوايي سلطنتي انگليس از اجراي ماموريت خود اجتناب كرده اند.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا هفته گذشته اروپا را متهم كرده بود كه جنگيدن بلد نيستند و هشدار داده بود كه دورنماي باخت در جنگ ليبي را مي بيند.
گفتني است، طي چند ماه گذشته برخي از رسانه ها و محافل اجتماعي در آمريكا و اروپا با انتشار تصاوير ترحم برانگيزي از شهروندان ليبي كه در حمله هواپيماهاي ناتو مجروح و يا كشته شده اند، خلبانان حمله كننده را جنايتكار جنگي ناميده اند.
»

 



شما «روزنامه نگار» هستيد يا « روزنامه بيار»؟! (خبر ويژه)

سايت كلمه- وابسته به موسوي- كه از لندن بارگذاري مي شود در خبري اعلام كرد 118 تن از روزنامه نگاران داخل كشور با انتشار يك نامه سرگشاده خطاب به عوامل زنداني فتنه كه به گفته آنها در اعتصاب غذا به سر مي برند، خواستار پايان دادن به اعتصاب غذا شدند! در اين نامه سرگشاده از مسئولان نظام خواسته شده است «با تلاش براي بررسي علل مرگ هاله سحابي و هدي صابر كه منجر به شكل گيري اين اعتصاب غذا شده است، از تكرار اين اتفاقات جلوگيري شود»!
در فهرست اسامي اين 118 نفر كه با عنوان «روزنامه نگاران داخلي» از آنها ياد شده است، كمتر از 10 نام به چشم مي خورد كه سابقه مقاله نويسي هر از چند گاه در برخي روزنامه هاي زنجيره اي دارند كه تعدادي از اين عده اندك نيز اساسا به مشاغل ديگري غير از روزنامه نگاري مشغولند و معلوم نيست نام يكصد و چند نفر ديگر، از كجا بيرون آمده و به عنوان روزنامه نگار مطرح شده است؟!
گفتني است هاله سحابي به گفته فرزندش كه در صحنه حضور داشته و به گواهي همه شاهدان عيني كه از بستگان ايشان بوده اند، در مراسم تشييع پيكر عزت الله سحابي دچار ايست قلبي شده و درگذشته است و هدي صابر نيز برخلاف ادعاي گروههاي اپوزيسيون خارج نشين، اساسا در اعتصاب غذا نبوده است. جالب توجه آن كه چند تن از كاربران سايت آمريكايي «فيس بوك» در ذيل اين خبر، خطاب به نويسندگان نامه سرگشاده نوشته اند «شما با اين تحليل هاي بي مايه، آبروي اپوزيسيون را مي بريد. جمهوري اسلامي، بد! اخ! و هرچه كه مي خواهيد بگوييد ولي مگر عقلش پس كله اش رفته كه هاله سحابي را جلوي صدها جفت چشم و در مراسم تشييع مرحوم پدرش بكشد؟! و تازه فرزند او را هم ظرف چند دقيقه قانع كند كه بگويد مادرم بر اثر ايست قلبي فوت كرده است؟»
يكي از كاربران سايت ضدانقلابي بالاترين هم درباره نامه سرگشاده 118 روزنامه نگار داخلي(!) نوشته است؛ اين خانوم ها و آقايون در كدام روزنامه يا مجله و هفته نامه كار مي كردند كه تا به حال اسمشان به گوش هيچكس نخورده است؟! شايد اين خانوم ها و آقايون براي بابا و مامانشان هر روز صبح روزنامه مي خريدند و مي آوردند و حالا به جاي «روزنامه بيار» احساس كرده اند كه «روزنامه نگار» شده اند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14