(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 تیر 1390- شماره 19960

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيانيه پاياني اجلاس تهران مسئوليت همه كشورها سپردن تروريست ها به دست عدالت است
رهبر انقلاب در ديدار سران عراق، پاكستان و سودان : غرب نگران استقرار حكومت اسلامي در يك قدمي اروپاست
تشكيل كميته مشترك ايران ، عراق و صليب سرخ براي پايان دادن به پرونده منافقين
اذعان بي بي سي: تحريم «ايران اير» هيچ تاثيري بر پروازهاي اين شركت نخواهد داشت
جليلي در ديدار با وزير مشاور در امور خارجي عمان:
توجه به خواست و حقوق ملت ها مبناي همكاري و امنيت منطقه اي است
شكنجه يك ايراني در سوئد به خاطر تشويق به اقامه نماز
وزير اطلاعات: گروه هاي تروريستي امكاناتشان را از بالگردهاي آمريكايي و انگليسي مي گيرند
حجت الاسلام آقاتهراني: حمله به آيت الله مصباح پروژه منحرفان است
آمانو: گفت وگو با ايران را ادامه مي دهيم
شبكه العربيه: تحريم ايران در حد حرف است تا عمل
22 هزار كودك تحت پوشش طرح فرزندان مهر بهزيستي
ارتقاي جايگاه ايران در اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي
حضور سه هزار امدادگر و 872 پايگاه امدادي در طرح امداد و نجات تابستانه
تجليل از خانواده نخستين بانوي شهيده در نهاوند
عضو هيئت مديره اتحاديه صاحب كاران اروپا: تحريم ايران صدمات سنگيني به اروپا وارد كرده است
راهپيمايي زنان سراسر كشور در حمايت از حجاب
پيكر پاك سردارشهيد اشرف گنجويي پس از 24سال به كرمان بازگشت
اخبار ادبي و هنري



بيانيه پاياني اجلاس تهران مسئوليت همه كشورها سپردن تروريست ها به دست عدالت است

شركت كنندگان در بيانيه پاياني اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم بر مسئوليت همه كشورها براي سپردن تروريست ها به دست عدالت تاكيد و تلاش براي مرتبط كردن تروريسم به يك فرهنگ خاص، دين يا مليت را رد كردند.
در بخش هايي از اين بيانيه آمده است:
- شركت كنندگان به دولت جمهوري اسلامي ايران و ابتكار سازنده و به موقع در برگزاري موفقيت آميز كنفرانس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم تبريك گفته و از مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران براي ميزباني اين كنفرانس قدرداني كردند. شركت كنندگان اهميت والاي چنين گردهمايي ها در بسيج فزاينده اراده سياسي و تقويت ظرفيت هاي بين المللي در مبارزه با تروريسم در سطوح ملي و بين المللي، را مورد تاكيد قرار دادند.
- شركت كنندگان در اين كنفرانس نياز به تعريف روشن از تروريسم بدون تبعيض و يا متاثر كردن مقررات و اصول حقوق بشردوستانه بين المللي، به هر شكلي، را مورد تاكيد قرار دادند. اين امر كه مبارزه مشروع مردم تحت استعمار يا تحت اشغال خارجي براي حق لاينفك تعيين سرنوشت خود نبايستي برچسب تروريسم بخورد، نيز مورد تصديق قرار گرفت.
- شركت كنندگان نياز به توسعه همكاري و تعامل ميان همه كشورها در مقابله با تروريسم، در همه ابعاد آن در سطوح دوجانبه، منطقه اي و بين المللي را مورد تاكيد قرار دادند. شركت كنندگان مسئوليت همه كشورها در اتخاذ تدابير لازم براي سپردن تروريست ها به دست عدالت را يادآوري كرده و از همه كشورها درخواست كردند تا همكاري براي دستيابي به اين هدف را تقويت كنند.
- محكوميت صريح فعاليت هاي تروريستي و خشونت فراگير عليه مردم بيگناه توسط همه اديان الهي و اهميت بالايي كه اين اديان به زندگي و كرامت انسان ها و هم چنين همزيستي مسالمت آميز ميان ملت ها مي دهند، مورد تاكيد قرار گرفت. شركت كنندگان هرگونه تلاش مذبوحانه براي ارتباط و يا همراهي تروريسم به يك فرهنگ خاص، دين يا مليت را رد كرده و نگراني عميق خود را از تلاش هاي برخي محافل براي منتسب كردن نابردباري، افراط گرايي، تروريسم و خشونت به اديان، به خصوص اسلام، ابراز كرده و هرگونه اعمال تحريك آميز و تهاجمي عليه ارزش هاي الهي و مقدسات ديني را محكوم كردند.
- شركت كنندگان همدردي خود را با قربانيان اعمال تروريستي، از جمله تروريسم دولتي، ابراز كردند. شركت كنندگان نگراني عميق خويش را از استفاده گسترده و نامتناسب از قوه قهريه تحت عنوان مقابله با تروريسم كه منجر به از دست رفتن جان تعداد فزاينده اي از شهروندان بيگناه شده ابراز كرده و بر اهميت پرداختن به درد و رنج اين قربانيان تاكيد كردند. شركت كنندگان از ابتكار اين كنفرانس براي گراميداشت قربانيان اقدامات تروريستي قدرداني كردند.
- شركت كنندگان از ابتكار جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد يك مقر دائمي براي كنفرانس جهت پيگيري و تحرك بخشيدن به اراده سياسي منطقه اي و بين المللي و حفظ انگيزه براي ارتقاي همكاري و هماهنگي در مقابله با تروريسم استقبال كردند. در همين راستا، شركت كنندگان از پيشنهاد جمهوري عراق براي برگزاري كنفرانس بعدي در عراق استقبال كردند.

 



رهبر انقلاب در ديدار سران عراق، پاكستان و سودان : غرب نگران استقرار حكومت اسلامي در يك قدمي اروپاست

حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر يكشنبه در ديدار آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان و هيأت همراه، حركت هاي مردمي اخير در منطقه را سر آغاز يك تحول اساسي در كشورهاي اسلامي و منطقه خواندند و اظهار اميدواري كردند: در آينده نزديك شاهد يك پيمان قوي اسلامي در شمال آفريقا باشيم.
رهبرانقلاب اسلامي با اظهار خرسندي از بيداري اسلامي در مصر، تونس و ليبي، حركت هاي اخير مردمي در منطقه را برخلاف خواست و منافع آمريكا، غرب و صهيونيست ها دانستند و افزودند: بر همين اساس بايد هوشيار بود كه آمريكا و غرب، مانع از ادامه مسير طبيعي اين حركت هاي مردمي نشوند و آنها را مصادره نكنند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند: البته آمريكا و غرب، در كوتاه مدت كاري از پيش نخواهند برد، ولي بهر حال بايد مراقب هرگونه انحراف و يا مصادره حركتهاي مردمي در منطقه بود.
ايشان موضوع مصر را در تحولات منطقه بسيار مهم ارزيابي كردند و افزودند: پايگاه مستحكم آمريكا و رژيم صهيونيستي در مصر، اكنون فرو ريخته است و آمريكا و برخي حكومت هاي وابسته، در تلاش هستند كه شايد در بلند مدت، مسير را به سمت و سوي ديگر تغيير دهند.
رهبرانقلاب اسلامي با اشاره به سابقه تغيير تدريجي افراد و حركت هاي انقلابي در طول زمان تاكيد كردند: نبايد گذاشت چنين اتفاقي در مورد مسائل منطقه روي دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص مسائل ليبي هم افزودند: ما در مورد اوضاع ليبي بشدت نگران هستيم زيرا حركت مردم ليبي يك قيام جدي و واقعي است و غربي ها مصمم هستند تا نگذارند اين حركت واقعي مردم به سرانجام برسد.
ايشان علت دخالت نظامي غرب در ليبي را همين موضوع دانستند و خاطر نشان كردند: غربي ها از تشكيل يك حكومت با گرايش هاي اسلامي در ليبي و در يك قدمي اروپا به شدت هراس دارند و مي خواهند مانع از اين كار شوند.
رهبرانقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل سودان و فشارهاي غرب به اين كشور اشاره و تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از حكومت اسلامي، دولت و ملت سودان كه مصمم به حفظ استقلال، اسلاميت و يكپارچگي سرزمين خود هستند، حمايت مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ايستادگي و مقاومت دولت و ملت سودان در برابر توطئه ها و فشارهاي آمريكا، رژيم صهيونيستي و غرب قابل قدرداني است.
ايشان تاكيد كردند: در شرايط كنوني بايد تمام جناح ها و گروه ها در سودان، هوشيار و متحد باشند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت: آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان روابط ايران و سودان را مستحكم و خوب ارزيابي كرد و ضمن قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران گفت: با وجود فشارهاي غرب، دولت و ملت سودان در مقابل اين فشارها ايستادگي كرده اند و به آينده اميدوار هستند.
رئيس جمهور سودان همچنين تحولات منطقه را مثبت و به نفع كشورهاي اسلامي دانست و گفت: قطعا شرايط منطقه به دوران قبل از حركت هاي مردمي باز نخواهد گشت و آمريكا و رژيم صهيونيستي ضرركنندگان اصلي از تحولات منطقه خواهند بود.
سياست خاورميانه اي آمريكا
رو به ضعف است
ولي امر مسلمين جهان تاكيد كردند تحولات منطقه سياست خاورميانه اي آمريكا را كاملا ضعيف كرده و فرصتي براي ملت هاي مستقل بوجود آورده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار آقاي جلال طالباني رئيس جمهور عراق، حضور غاصبانه و مداخله جويانه آمريكايي ها را منشأ مشكلات عراق و منطقه خواندند و خاطرنشان كردند: با وجود اين حضور متكبرانه، رويدادها و حوادث جاري در منطقه نشان مي دهد سياست خاورميانه اي آمريكا رو به ضعف است و ملت ها بايد از اين واقعيت، استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از گام هاي محكم ملت و دولت عراق براي حل مشكلات افزودند: ملت بزرگ عراق و مسئولان اين كشور با پشت سرگذاشتن گذرگاه هاي دشوار، در حال خروج از محنت سال هاي اخير هستند و بايد با حكمت و صبر و شجاعت مشكلات باقيمانده را نيز حل كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر گسترش و تقويت هر چه بيشتر همكاري هاي ايران و عراق، اين همكاري ها را امري طبيعي و نشانه برادري و دوستي حقيقي دو ملت دانستند و افزودند: نيروهاي مسلح ايران و عراق، 8 سال با يكديگر در جنگ بودند اما دو ملت اكنون كدورتي از يكديگر ندارند چرا كه مي دانند رژيم مضمحل شده صدام، عامل تحميل جنگ به دو ملت دوست و برادر بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به روابط خوب مسئولان كشور عراق با جمهوري اسلامي ايران، برخي تلاش ها براي تضعيف روابط دوستانه ايران و عراق را محكوم به شكست دانستند و افزودند: در پرتو پيوندهاي عميق ديني و فرهنگي، روابط دو ملت و دو كشور روز به روز محكم تر خواهد شد.
ايشان، وحدت هر چه بيشتر جناح هاي عراقي را موجب استحكام مواضع اين كشور دانستند و خاطرنشان كردند: آمريكايي ها براي تمديد حضورشان در عراق، روي اختلاف جناح هاي اين كشور حساب باز كرده اند و گروه هاي عراقي بايد با هوشياري مانع تحقق اهداف آنها شوند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد هم حضور داشت، رئيس جمهور عراق با اشاره به عمق پيوندهاي تاريخي دو ملت ايران و عراق گفت: روابط اقتصادي - سياسي و فرهنگي تهران - بغداد مسير توسعه را طي مي كند و اميدواريم زيرساخت هاي عراق را با توان فني و تجربيات ايران بازسازي كنيم.
آقاي طالباني افزود: جناح ها و گروه هاي مختلف عراقي در پيشرفت و آباداني عراق هم نظر هستند و متفق القول با تمديد حضور نظاميان آمريكايي مخالفند.
آمريكا به دنبال ايجاد تفرقه
در پاكستان است
حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار آقاي آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان، پيوندهاي تاريخي، فرهنگي و مذهبي دو ملت را زمينه ساز گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور دانستند و بر تقويت همه جانبه روابط تهران - اسلام آباد تاكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي وحدت ملت پاكستان را موجب ناكامي نقشه هاي شوم آمريكايي ها خواندند و خاطرنشان كردند: آمريكا در تلاش است با ايجاد تفرقه در پاكستان به اهداف نامشروع خود دست يابد، اما آگاهي مردم پاكستان از نيات شوم واشنگتن، ايستادگي بيشتر اين ملت را در مقابل سلطه جويي هاي آمريكا به همراه خواهد آورد.
آقاي آصف علي زرداري نيز با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي گفت: پاكستان همه تلاش خود را براي گسترش مناسبات خوب موجود با ايران به كار خواهد گرفت.
رئيس جمهور پاكستان، روابط دو ملت را داراي پشتوانه هاي قوي تاريخي فرهنگي دانست و گفت: اين روابط آينده اي به مراتب روشن تر خواهد داشت.

 



سفير عراق در تهران خبر داد
تشكيل كميته مشترك ايران ، عراق و صليب سرخ براي پايان دادن به پرونده منافقين

سفير عراق در تهران از توافق ايران و عراق براي تشكيل كميته مشتركي با حضور نمايندگان دو كشور و سازمان بين المللي صليب سرخ جهت پايان دادن به پرونده منافقين خبر داد.
«محمد مجيد الشيخ» در گفت وگو با راديو عراق آزاد گفت: ايران از حضور عناصر گروهك تروريستي منافقين در خاك عراق نگران است. طرف عراقي به طرف ايراني اطمينان داد كه دولت عراق همچنان نسبت به بستن پرونده پادگان اشرف تا پايان سال جاري مصر است.
وي با اشاره به سفر هوشيار زيباري، وزير امورخارجه عراق به تهران و ديدار بامسئولان ايراني بيان كرد: اين سفر در چارچوب روابط ديپلماتيك و تقويت سطح روابط دو كشور انجام شد.
وي افزود: در اين سفر مسئله پادگان اشرف و گروهك تروريستي منافقين از مسائل برجسته اي بود كه مورد بررسي قرار گرفت.
مجيد الشيخ در ادامه با اشاره به نگراني ايران از حضور نيروهاي آمريكايي در عراق گفت كه مواضع عراق در رابطه با حضور نيروهاي آمريكايي تا اواخر 2011 به مواضع جناح هاي سياسي برمي گردد.
به گزارش راديو عراق آزاد، انتظار مي رود به زودي محمدرضا رحيمي، معاون اول احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به منظور امضاي برخي توافقنامه ها و يادداشت تفاهم هايي در زمينه اقتصادي و تجاري به بغداد سفر كند.
در همين رابطه، يك عضو بزرگترين فراكسيون مجلس عراق با اشاره به موضع رئيس جمهوري اين كشور در قبال بستن مقر گروهك تروريستي منافقين تا پايان سال جاري آن را منطبق با قانون اساسي كشورش دانست.
«جمعه العطواني» ضمن تمجيد از سخنان «جلال طالباني» در نشست مبارزه با تروريسم در تهران گفت: سخنان رئيس جمهوري در نشست مبارزه با تروريسم درباره تصميم عراق براي بستن اردوگاه اشرف در پايان سال جاري منطبق با قانون اساسي است.
وي افزود: مطابق قانون اساسي عراق وجود سازمانهاي تروريستي و اينكه عراق سكويي براي حمله به كشورهاي همسايه باشد ممنوع است. العطواني تصريح كرد: اتخاذ اين موضع خواسته مردمي است كه سالها با حضور اين سازمان تروريستي مخالفند زيرا اين سازمان جنايات زيادي عليه مردم عراق در دوره زمامداري رژيم سابق انجام داده است.
ديدار لاريجاني
با شهردار بغداد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار «العيساوي» شهردار بغداد بر اهميت خدمت رساني سريع و ملموس به مردم تاكيد كرد و گفت: سياست ايران كمك به روند توسعه و آباداني عراق در حوزه هاي مختلف بويژه در حوزه شهري است.

 



اذعان بي بي سي: تحريم «ايران اير» هيچ تاثيري بر پروازهاي اين شركت نخواهد داشت

شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي با پخش گزارشي از روند تحريم هاي غرب عليه ايران اعلام كرد كه تحريم اخير «ايران اير» هيچ تاثيري بر پروازهاي اين شركت نخواهد داشت.
بي بي سي در اين گزارش به گفت وگو با «عليرضا افتخار دادخواه» كارشناس ارشد حمل و نقل پرداخت و اعلام كرد: نزديك به 16 سال است كه ايران اير تحريم است و حدود يك سال است كه در برخي فرودگاه هاي اروپايي به ايران اير سوخت نمي دهند، بنابراين نمي دانم چه چيزي را تحريم كرده اند.
دادخواه تاكيد كرد: تحريم ايران اير هيچ تاثيري روي پروازهاي مسافري اين شركت به مقاصد اروپايي و ساير مقاصد نخواهد داشت.
وي با بيان اينكه شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي هيچ ارتباطي با قاره آمريكا ندارد، گفت: بنابراين تحريم، تحريم جديدي نيست.
دادخواه اظهار داشت: شركت هايي كه در فرودگاه هاي اروپايي به ايران اير خدمات مي دهند شركت هاي خصوصي هستند و شركت هايي هستند كه طبق قوانين هوانوردي بين المللي ملزم هستند كه براي پرواز هر خط هوايي، خدمات تعمير، نگهداري و سوخت بدهند.
وي افزود: بنابراين اگر پروازي از ايران اير به اروپا برود و بخواهد از يك فرودگاه استفاده كند با توجه به اينكه تمام اين شركت ها قوانين هوانوردي را امضا كرده اند، بايد خدمات بدهند.
اين كارشناس ارشد حمل و نقل تصريح كرد: شركت هايي كه به ايران اير سوخت نمي دهند، شركت هايي هستند كه از لحاظ بازرگاني با آمريكا در ارتباط هستند و براي اينكه به منافع شان لطمه وارد نشود اين كار را انجام مي دهند ولي همچنان به ايران اير در اروپا سوخت رساني مي شود.

 



جليلي در ديدار با وزير مشاور در امور خارجي عمان:
 توجه به خواست و حقوق ملت ها مبناي همكاري و امنيت منطقه اي است

وزير مشاور در امور خارجي عمان كه براي حضور در كنفرانس بين المللي مبارزه با تروريسم به تهران سفر كرده است، عصر شنبه با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به تحولات منطقه و سست شدن بنيان هاي راهبردي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: آمريكا نمي تواند از روند رو به نزول رژيم صهيونيستي جلوگيري كند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به سابقه و زمينه هاي همكاري ايران و عمان در عرصه هاي مختلف تصريح كرد: ثبات و امنيت در منطقه بايد بر مبناي توجه به حقوق و خواست ملت ها باشد.
يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجي عمان نيز در اين ديدار با ارائه تحليلي از روند تحولات منطقه، بر اهميت، نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در تحكيم ثبات در منطقه تاكيد كرد.

 



برگي ديگر از سيماي مدعيان حقوق بشر ورق خورد
شكنجه يك ايراني در سوئد به خاطر تشويق به اقامه نماز

پليس استكهلم يك ايراني را به خاطر تشويق دخترش به اقامه نماز، به مدت سه شبانه روز بازداشت و شكنجه كرد.
يكشنبه گذشته پليس استكهلم ضمن حمله به دكتر دالوندي دانشجوي ايراني دوره دكتراي تخصصي در دانشگاه كاروليسنكا، وي را به مدت سه شبانه روز بدون تفهيم اتهام در بازداشت انفرادي قرار داد و علي رغم اصرار وي مبني بر اين كه داراي ناراحتي قلبي است، نه تنها او را از دسترسي به داروي حياتي مصرفي محروم كرد، بلكه حتي اجازه باز شدن پنجره موجود در سلول و امكان استنشاق هواي آزاد را نيز از وي دريغ كرد.
اين شكنجه هاي فيزيكي و روحي آن هم نسبت به يك پزشك متخصص ايراني صرفا به خاطر اين بود كه وي از دخترش ماندانا درخواست اقامه نماز كرده بود و دختر نيز با مراجعه به پليس عليه پدر خود در اين خصوص شكايت كرده بود، پليس استكهلم نيز ماندانا را نزد خود نگهداشت و تاكنون مانع از ديدار پدرش با وي شده است.
دالوندي ضمن مراجعه به سفارت جمهوري اسلامي ايران در سوئد خواهان احقاق حق خود شد.
شايان ذكر است سوئد كه خود را مدعي حقوق بشر مي داند، حتي بر طبق گزارشات منابع غربي، كشور تبعيض ناروا، خشو نت پليس و شكنجه است.

 



وزير اطلاعات: گروه هاي تروريستي امكاناتشان را از بالگردهاي آمريكايي و انگليسي مي گيرند

حجت الاسلام حيدر مصلحي تاكيد كرد، ما اطلاعاتي داريم مبني بر اين كه بسياري از گروه هاي تروريستي لوازم موردنياز خود را از طريق بالگردهاي آمريكايي و انگليسي دريافت مي كنند.
وزير اطلاعات در اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم گفت: كشورهاي شركت كننده در كنفرانس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم بيشترين تعداد قربانيان در حملات تروريستي را داشته اند.
وي با بيان اين كه سرويس هاي اطلاعاتي غرب پشت پرده تلاش هاي تروريستي در منطقه قرار دارند، افزود: ما اطلاعاتي داريم مبني بر اين كه بسياري از گروه هاي تروريستي لوازم موردنياز خود را از طريق بالگردهاي آمريكايي و انگليسي دريافت كرده اند.
به گزارش فارس، مصلحي با تاكيد بر اين كه كشورهاي جهان بايد در يك همكاري و مساعي مشترك براي تثبيت كنفرانس هايي مانند آنچه ايران در برگزاري آن پيش قدم شده است مشاركت كنند، اظهار داشت: غربي ها به دنبال مصالح خود در مبارزه با تروريسم هستند و هرگز خواهان نجات دادن بشريت از اين پديده شوم نبوده اند.

 



حجت الاسلام آقاتهراني: حمله به آيت الله مصباح پروژه منحرفان است

استاد اخلاق هيات دولت هشدار داد كه برخي جريانات خاص با حمله به آيت الله مصباح يزدي و جايگاه و مقام والاي ايشان قصد دارند كه انحراف را در جامعه فراگير كنند.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني با بيان اينكه گاهي اوقات تحريفات در حوزه مباني ديني، اعتقادي و اخلاقي هم ديده مي شود، به اهانت برخي جريان ها به جايگاه و مقام آيت الله مصباح يزدي اشاره كردو گفت: آيت الله مصباح يزدي مردي نيست كه امروز وارد ميدان مبارزه شده باشد، بنده ايشان را از اوايل طلبگي ام (چند سال قبل از انقلاب) مي شناسم.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: آيت الله مصباح يزدي به مباني اعتقادي و سياسي حساسيت زيادي دارد؛ به ياد دارم كه در دوران ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي كه افكار به اصطلاح روشنفكرانه برخي آقايان مطرح شده و كتاب هايي هم در اين رابطه مي نوشتند، آيت الله مصباح يزدي با آن افكار و عقايد مخالفت كرده محكم جلوي آنها مي ايستادند.
آقاتهراني در ادامه افزود: اتفاقا برخي از افرادي كه در دوران بعد انقلاب به انحراف كشيده شده و بعضاً هم امروز به كشورهاي بيگانه وابسته شده اند، به ياد دارم كه در آن دوران جزء مخالفان سرسخت آيت الله مصباح يزدي بودند اما ايشان محكم روي حرف خود ايستاده با آنها مقابله مي كردند.
«آيت الله مصباح يزدي همواره تاكيد دارند كه اسلام هماني كه هست بايد معرفي و عرضه شود»، اين نكته ديگري بود كه آقاتهراني به آن اشاره كرد و گفت: يادمان نمي رود كه چقدر نيروهاي حزب مشاركت به آيت الله مصباح يزدي فحش و ناسزا دادند به نحوي كه مي توان در رابطه با اين اقدام مشاركتي ها تحقيق هم كرد.
وي افزود: حتي يكي از دانشجويان براساس تحقيقاتي كه كرده بود مي گفت، حدوداً 170 هزار ناسزا به آيت الله مصباح يزدي داده اند.
نماينده مردم تهران در گفت وگو با فارس در مجلس اضافه كرد: اكنون نيز برخي جريانات خاص با حمله به آيت الله مصباح يزدي و جايگاه و مقام والاي ايشان قصد دارند كه انحراف را در جامعه فراگير كنند چرا كه اگر كسي قصد دارد كه در جامعه انحراف ايجاد كند، راهش اين است كه موانع پيش روي خود را از ميان بردارد.

 



آمانو: گفت وگو با ايران را ادامه مي دهيم

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در سخناني تازه اعلام داشت كه اختلاف نظري براي ادامه گفت وگو با ايران وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «يوكيا آمانو» روز شنبه در نشست خبري پس از پايان كنفرانس ايمني هسته اي، در وين در پاسخ به سؤالي درباره گفتگوهاي اخيرش با دكتر عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: ما توافق كرده ايم كه به گفت وگوها ادامه دهيم.
آمانو در عين حال افزود: اما طبيعي است كه تفاوت نظر درباره مسائلي اساسي همچون موضوعات اجراي ايمني و قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و شوراي حكام وجود دارد.
وي افزود: من در حاشيه اين كنفرانس از اين فرصت برخوردار شدم كه با دكتر عباسي ديدار كنم و اين نخستين بار است كه پس از انتخاب ايشان به عنوان رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با وي ملاقات مي كنم كه در اين ديدار درباره مسائل مختلف گفت وگو كرديم.
آمانو درباره دعوت عباسي براي سفر به ايران گفت: دكتر عباسي از من براي سفر به تهران دعوت كرد و من اين دعوت را در موقع مناسب بررسي خواهم كرد كه البته رفتن من به تهران نيازمند دستاوردهاي سازنده و مشخص است.

 



شبكه العربيه: تحريم ايران در حد حرف است تا عمل

شبكه خبري العربيه با اذعان به عدم كارايي تحريم هاي وضع شده عليه ايران نوشت: بسياري از كشورها حتي كشورهاي اروپايي اين تحريم ها را اجرا نمي كنند.
شبكه خبري العربيه، وابسته به محافل وهابي در رژيم آل سعود عربستان طي مقاله اي در وب سايت خود اذعان كرد: تحريم هاي وضع شده بر ضد ايران هيچ گونه كارايي و تاثيري ندارد چرا كه بسياري از شركتها و دولتها در سراسر جهان از اين تحريم ها تبعيت نمي كنند.
العربيه در اين مقاله تحت عنوان چرا تحريم ها بر ضد ايران كارايي ندارد؟ افزود: در حالي كه آمريكا و ساير متحدان غربي اش تحريم هاي اقتصادي و مالي بر ضد ايران را تشديد كرده اند بسياري از بانك هاي بزرگ بين المللي بدون توجه به اين تحريمها به همكاري هاي تجاري و مالي خود با موسسات مالي و بانكهاي ايراني ادامه مي دهند.
براساس اين گزارش تحريم ها بر ضد سيستم بانكي ايران اگر همراه با هماهنگي جامعه بين المللي نباشد به شكست منجر خواهد شد.
العربيه كه رويكرد خصومت آميز آشكاري در قبال ايران دارد در ادامه نوشت: متاسفانه بسياري از بانكها بزرگ جهان به همكاري مالي خود با ايران ادامه مي دهند و اين مسئله تلاش غرب براي اعمال تحريمهاي اقتصادي بر ضد ايران را با شكست روبه رو كرده است. بسياري از بانك هاي ايراني تحريم شده از سوي سازمان ملل و اتحاديه اروپا شعبه هاي زيادي در كشورها مثل روسيه، چين، ايتاليا، كره جنوبي، فرانسه، عراق، لبنان و امارات دارند.گرچه بسياري از متحدان آمريكا حمايت خود را از اعمال تحريم ها بر ضد ايران اعلام كرده اند ولي عملا به ايران اجازه مي دهند آزادانه فعاليتهاي مالي و بانكي خود را ادامه دهند.
العربيه در پايان ضمن انتقاد شديد از عملكرد اتحاديه اروپا درناديده گرفتن تحريم ها بر ضد ايران افزود گرچه كشورهاي اروپايي همراه با آمريكا تحريمهايي را بر ضد ايران وضع كرده اند ولي در عمل اين تحريمها را اجرا نمي كنند.

 



22 هزار كودك تحت پوشش طرح فرزندان مهر بهزيستي

سرپرست سازمان بهزيستي كشور گفت: بيش از 22 هزار كودك بي سرپرست، بدسرپرست و يتيم در طرح فرزندان مهر زير پوشش اين سازمان قرار گرفتند.
احمد اسفندياري افزود: بيش از 60 درصد از اين كودكان به خانواده هاي خير به عنوان امين موقت سپرده شده اند كه سازمان بهزيستي نيز از اين خانواده ها حمايت مي كند.
وي اظهار كرد: برخي از اين فرزندان نيز در مراكز و شيرخوارگاه هاي زير پوشش سازمان بهزيستي نگهداري مي شوند.
اسفندياري گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته سازمان بهزيستي در نظر دارد توجه بيشتري به فرزندان مهر داشته باشد تا آنان از حمايت هاي قابل توجهي برخوردار شوند.
وي توانمندسازي اين كودكان را از مهم ترين برنامه هاي اين سازمان عنوان كرد و افزود:
در اين برنامه ارايه بسته هاي حمايتي از جمله بيمه درماني و تكميلي، كمك هزينه تحصيلي (پيش و پس از دانشگاه)، ازدواج و به ويژه اشتغال براي آنان در نظر گرفته شده است.

 



حافظي خبر داد
ارتقاي جايگاه ايران در اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي

مديرعامل صندوق تامين اجتماعي از انصراف آمريكا براي عضويت در اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي خبر داد و گفت: انصراف آمريكا كه به دليل مشكلات اقتصادي انجام شد نشانه وجود بحران مالي شديد در اين كشور است.
رحمت الله حافظي ديروز در نشست خبري با خبرنگاران ضمن بيان گزارشي از يكصد و چهارمين جلسه اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي گفت: در اين جلسه عليرغم مخالفت برخي كشورها، صندوق تامين اجتماعي كشورمان براي چهارمين سال متوالي به عنوان عضو هيات رئيسه انتخاب شد.
وي همچنين به نشست مشترك با دبيركل اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي و ارائه پيشنهادات سازنده براي ارتقاي جايگاه كشورمان در اين اتحاديه اشاره كرد و گفت: پيشنهاد عضويت جمهوري اسلامي ايران در كميسيون هاي فني دوازده گانه اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي مورد موافقت اصولي دبيركل اين اتحاديه قرار گرفت و مقرر شد پيشنهاد سازمان تامين اجتماعي به صورت كتبي به اين اتحاديه تسليم شده و در دستور كار قرار گيرد.
حافظي همچنين تشكيل كارگروهي براي تعيين شاخص ها و رتبه بندي سازمانهاي عضو را از ديگر پيشنهادات مطرح شده در جلسه با دبيركل اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي عنوان كرد و افزود: رتبه بندي سازمانهاي عضو اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي مي تواند باعث رقابت در بين اين كشورها شود و اين پيشنهاد نيز با استقبال دبيركل اتحاديه بين المللي تامين اجتماعي در دستور كار اتحاديه قرار گرفت.

 



هلال احمر خبر داد
حضور سه هزار امدادگر و 872 پايگاه امدادي در طرح امداد و نجات تابستانه

رئيس سازمان امداد و نجات گفت: سه هزار و 488 امدادگر در 872 پايگاه امدادي جاده اي و دريايي در اجراي طرح ملي امداد و نجات تابستانه به مردم خدمت رساني مي كنند.
محمود مظفر افزود: در طرح ملي امداد و نجات تابستانه كه از ابتداي تيرماه آغاز شده و تا پايان شهريورماه ادامه خواهد داشت، 275 هزار و 552 نفر روز امدادگر به مسافران تابستاني خدمات بهداشتي، درماني و زيستي ارايه مي كنند.اين مقام مسئول در جمعيت هلال احمر كشور ادامه داد: شمار امدادگران حاضر در طرح امداد و نجات تابستانه امسال نسبت به سال گذشته، 51 درصد افزايش داشته است.مظفر ادامه داد: همچنين بكارگيري 777 دستگاه آمبولانس و 150 دستگاه خودرو نجات از جمله امكانات موجود در طرح ملي امداد و نجات تابستانه است.

 



تجليل از خانواده نخستين بانوي شهيده در نهاوند

در مراسمي از خانواده «منيره سيف» نخستين شهيده نفاق و ترور در شهرستان نهاوند تجليل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از نهاوند تجليل امام جمعه نهاوند در اين مراسم شهداي ترور را مظلوم ترين شهداي انقلاب خواند و گفت: اين ادعا به اين دليل است كه طي گذشت بيش از 30 سال از پيروزي انقلاب آن چنان به شناخت اهداف و شخصيت فردي و اجتماعي و معنوي آنها توجهي نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي مغيثي اظهار داشت: انجام عمليات كور و پنهاني توسط منافقان نشان از بي هويتي آنها و بهره گيري از اميال شيطاني، دنياپرستي و جاه طلبي آنها بود به همين دليل به هر حيله اي دست مي زدند تا شايد در پيشبرد اهداف مقدس نظام اسلامي خللي وارد كنند اما غافل از اين بودند كه انقلاب با جان و دل مردم عقد اخوت بسته است.
مرتضي خراساني فرمانده سپاه نهاوند نيز شهداي ترور را فاتحان جنگ نابرابر خواند و بيان كرد: شهداي ترور حق بزرگي بر همه ما دارند زيرا دشمن با همه ترفندها و دسيسه ها نتوانست بر اراده آهني آنها دست يابد كه عاقبت با حذف فيزيكي شهدا چهره واقعي خود را نشان داد.
شهيده منيره سيف در خانواده اي كشاورز در شهر نهاوند زندگي مي كرد كه در سال 1360 در 16 سالگي بر اثر پرتاب نارنجك به داخل منزلشان به خاطر داشتن خانواده اي انقلابي و در خط امام توسط گروه منافقان به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



عضو هيئت مديره اتحاديه صاحب كاران اروپا: تحريم ايران صدمات سنگيني به اروپا وارد كرده است

تبريز- خبرنگار كيهان:
هم اكنون تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران، لطمات و صدمه هاي سنگيني به صاحب كاران اروپا و بخصوص آلمان زده است.
عضو هيئت مديره اتحاديه صاحب كاران اروپا، در تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: آلمان به مقام پنجم در روابط تجاري با ايران تنزل يافته در حالي كه پيش از اين، اولين شريك تجاري تهران در اروپا بود.
شوارتز در همايش سرمايه گذاري آذربايجان شرقي افزود: اتحاديه صاحب كاران اروپا بيش از 5/1 ميليون عضو دارد و مصمم است رتبه نخست طرف تجاري با ايران را، دوباره بدست آورد.
وي گفت: صاحب كاران اروپا، خواستار افزايش روابط با ايران بوده و آماده سرمايه گذاري هاي ميلياردي در اين كشور مهم و جذاب مي باشند. وي خواستار حضور مجدد اروپا و بخصوص آلمان در بازار ايران شد.
رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي فني ايران نيز در جمع سرمايه گذاران داخلي و خارجي در تبريز گفت: با هماهنگي هاي انجام شده اعطاي مجوز به سرمايه گذاران خارجي 30 روز كمتر از تكليف قانوني و در مدت 15 روز صورت مي گيرد.
بهروز عليشيري افزود: كليه مشوق ها به سرمايه گذاران خارجي در برنامه پنج ساله توسعه طبق مطالعات تطبيقي، مورد تجديدنظر و بازنگري قرار مي گيرد.

 



راهپيمايي زنان سراسر كشور در حمايت از حجاب

رئيس بسيج جامعه زنان از راهپيمايي زنان پس از نمازجمعه روز هفدهم تيرماه در حمايت از اجراي قانون عفاف و حجاب خبر داد.
مينو اصلاني در خصوص اقدامات بسيج جامعه زنان در رابطه با كمك به اجراي قانون عفاف و حجاب، اظهار كرد: يكي از كارهاي اساسي ما در حوزه عفاف و حجاب كادرسازي است.
وي در ادامه از راهپيمايي ميليوني زنان پس از نمازجمعه روز هفدهم تيرماه در سراسر كشور براي حمايت از اجراي قانون عفاف و حجاب خبر داد.
اصلاني تصريح كرد: از قواي سه گانه درخواست مي كنيم كه نسبت به ترويج و پياده سازي قانون عفاف و حجاب در جامعه وظايف خود را انجام دهند.
وي همچنين با اعلام اينكه نخستين همايش بين المللي تجليل از طلايه داران عرصه عفاف و حجاب را در دهه فجر سال جاري برگزار خواهيم كرد به مهر گفت: كميته محتوايي و شناسايي افراد در قالب ستادي تشكيل شده است و ما بدينوسيله سعي خواهيم كرد زنان محجبه اي كه در ساير كشورها مشغول فعاليت هستند را دعوت كنيم و بتوانيم از آنها قدرداني كنيم.

 



پيكر پاك سردارشهيد اشرف گنجويي پس از 24سال به كرمان بازگشت

پيكر مطهر سرلشكر شهيد عليرضا اشرف گنجويي پس از 24سال به كرمان بازگشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، مراسم استقبال از شهيد عليرضا اشرف گنجويي صبح يكشنبه در فرودگاه كرمان انجام و سپس پيكر شهيد به حسينيه ثارالله منتقل شد. مراسم يادواره سرداران و شهداي كرمان سه شنبه شب درمحل حسينيه ثارالله درجوار پيكر مطهر اين شهيد برگزار مي شود.
همچنين صبح چهارشنبه مراسم تشييع پيكرشهيد اشرف گنجويي توسط امت شهيدپرور از حسينيه ثارالله كرمان تا ميدان بسيج انجام مي شود و سپس پيكر شهيد به درمنزل پدري درمحله سرآسياب فرسنگي حمل وپس از آن درگلزار شهداي سرآسياب فرسنگي شهر كرمان به خاك سپرده مي شود.
عليرضا اشرف گنجويي درسال 41درمشهد مقدس متولد شد. وي پس از اخذ ديپلم به علت عشق و علاقه در دانشكده افسري امام علي (ع) مشغول به تحصيل شد و پس از اخذ مدرك كارشناسي به درجه ستوان دومي نائل آمد. وي دوره مقدماتي پياده را در دانشكده شيراز طي كرد و سپس به لشكر 88 زرهي سيستان و بلوچستان گردان 196پياده، تيپ يك كه درمنطقه عملياتي پنجوين عراق در ارتفاعات گره نشين مستقر بود اعزام شد.
عليرضا سپس به منطقه عملياتي مريوان اعزام شد.
وي درسال 63 ازدواج كرد كه ثمره اين ازدواج دو فرزند دختر است، اشرف گنجويي درسال 65 به منطقه عملياتي سومار اعزام و درمنطقه عمومي كهنه ريگ و دره سامواپا مستقر شد.
مادرشهيد اشرف گنجويي درحالي چشم انتظار ديدار دلبر خويش بود كه 40 روز پيش دار فاني را وداع گفت و هم اكنون مادر و پسر درگلزار شهداي سرآسياب فرسنگي بار ديگر يكديگر را در آغوش مي گيرند.
وي درعملياتي در 27 تير ماه 66 عليه نيروهاي بعثي شركت كرد و پس از حماسه آفريني و رزم بي امان به شهادت رسيد.

 



اخبار ادبي و هنري

يكي از مديران شبكه 4 نويسنده فيلمنامه ضد انقلابي است
يكي از دو نويسنده فيلم سينمايي ضد انقلابي «قصه پريا»، مدير گروه فيلم و نمايش شبكه چهار سيماست.
به گزارش خبرنگار كيهان، «ر.س» يكي از مديران شبكه چهار است كه به اتفاق «ل.ل» فيلمنامه قصه پريا را عليه عناصر متدين و حزب اللهي نگاشته است.
«قصه پريا» به كارگرداني فريدون جيراني تهيه كننده و مجري مهمترين برنامه سينمايي سيما- هفت- به دليل تعارض با انقلاب و نظام و متدينين، در جشنواره سال گذشته فيلم فجر به نمايش درنيامد.
پشت پرده تلاش براي پخش فيلم مخملباف در لبنان
نمايش فيلم «روزهاي سبز» ساخته حنا مخملباف، در حالي در لبنان ممنوع شد كه واقعيت هاي قابل تاملي از پشت پرده تلاش براي نمايش آن فيلم فاش شده است.
به گزارش ايرنا، اين فيلم آماتور قرار بود پاييز گذشته در جشنواره فيلم بيروت روي پرده برود كه نمايش آن با سفر رئيس جمهور ايران به لبنان همزمان شده و اين فيلم از برنامه جشنواره حذف شد، اما همزمان با برگزاري امسال اين جشنواره، سعد حريري كه اخيرا در پاريس به سر مي برد، مستقيما با تشكيل كميته اي از نمايندگان برخي وزارتخانه ها، مجوز پخش اين فيلم را (بدون اطلاع وزراي اطلاع رساني و فرهنگ) لبنان صادر مي كند. كميته مذكور نمايندگان چند وزارتخانه و نهاد بودند كه شخصا از سوي حريري به عنوان نخست وزير دولت انتقالي در اين كميته تعيين شده و پخش اين فيلم را تصويب كرده بودند. حدود 15 روز قبل از كران اين فيلم در پي اعتراض برخي چهره هاي سياسي، رئيس جمهور و رئيس مجلس لبنان از اقدام دولت انتقالي مطلع شده و با توجه به وجود قانوني در لبنان كه «انتشار مطلب يا اكران فيلم هايي كه منجر به توهين به شخصيت هاي برجسته ساير كشورها شود و رابطه لبنان با آن كشورها را تخريب نمايد، ممنوع مي باشد»، دستور جلوگيري از پخش اين فيلم طي روندي كاملا قانوني صادر شد. پس از لغو مجوز اكران اين فيلم، جريان المستقبل از نقش مخفي خود در اكران اين فيلم پرده برداشت و فواد سنيوره رئيس فراكسيون اين حزب طي بيانيه اي ممنوعيت اكران اين فيلم را محكوم كرد. روزهاي سبز داستان دختر جواني است كه در جريان اغتشاشات خياباني فتنه گران كه دو سال پيش، پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران صورت گرفت، دستگير مي شود.
ديوان اشعار امام خميني(ره) در چاپ پنجاه و ششم
«ديوان اشعار امام خميني(ره)» تاكنون 56 بار منتشر شده است.
به گزارش ايسنا، «ديوان اشعار امام خميني(ره)» شامل غزليات، قصايد، تركيب بندها، قطعات، رباعيات و دوبيتي هاي ايشان مي شود كه از سوي موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) به چاپ رسيده است. اين ديوان شامل شعرهايي است كه در سالهاي جواني، ميانسالي و سالخوردگي امام(ره) سروده شده اند.
جشنواره اي براي حمايت از كتابهاي انقلابي
محمد ناصري مسئول داوري جشنواره داستان انقلاب گفت: در هر دوره اين جشنواره بين 10 تا 15جلد كتاب خوب شناسايي و منتشر مي شود. كتابهايي مثل «شاه بي شين» محمدكاظم مزيناني، «تالار پذيرايي پايتخت» از محمدعلي گوديني و «اشك آخر» نوشته سيدهاشم حسيني محصول دوره هاي قبل اين جشنواره هستند كه اتفاقا جزو آثار شاخص انقلاب در عرصه ادبيات محسوب مي شوند و توانستند غير از جوايز جشنواره داستان انقلاب بسياري از جوايز كتاب سال و شهيد غني پور و... را از آن خود كنند.
مدير كارگاه قصه و رمان حوزه هنري، وجه تمايز جشنواره داستان انقلاب را با ساير جشنواره هاي ادبي مثل كتاب سال يا شهيد غني پور، در بررسي كتابهايي دانست كه هنوز منتشر نشده اند و گفت: كساني كه دغدغه انقلاب را دارند و در اين حوزه داستان مي نويسند كه دارند كار خودشان را مي كنند و پيش از اين كتاب منتشر كرده اند اما جشنواره داستان انقلاب به نسل جديد داستان نويس انگيزه نوشتن با موضوع انقلاب مي دهد.
ترجمه صحيفه سجاديه به 20 زبان
مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامي و علوم انساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در حال حاضر در تدارك ترجمه صحيفه سجاديه به 20 زبان زنده دنيا است.
بر اين اساس صحيفه سجاديه از سوي اين مركز با همكاري يك موسسه معتبر در زمينه ترجمه به 20 زبان زنده دنيا كه تاكنون صحيفه سجاديه به آن زبان ترجمه نشده در دست ترجمه قرار گرفته است.
شوراي عالي سينما با رئيس جمهور ديدار مي كند
يك عضو شوراي عالي سينما از ديدار اعضاي اين شورا با رئيس جمهوري تا 10 روز آينده و طرح بيمه محصولات فرهنگي خبر داد.
محسن علي اكبري به مهر گفت: جلسه رسمي اين شورا تا 10 روز آينده با حضور اعضا، وزير ارشاد و رئيس جمهوري برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14