(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 تیر 1390- شماره 19961

به مناسبت دهم تير سالروز ورود امام رضا«ع» به نيشابور
آغاز عمليات اجرايي راه آهن ايران- تركمنستان
ايران در كيهان
نخستين گردهمايي ائمه جمعه استان البرز در شهرستان طالقان برگزارشد
معاون راه روستايي وزارت راه و ترابري:
86 هزار كيلومتر از راه هاي روستاهاي بالاي 20 خانوار آسفالت شده است
قيمت نان در ايران بسيار پايين است
درخشش دانش آموز كرجي در مسابقات جهاني زنان مخترع
بررسي پرونده فروش گندم هاي اماني دولت توسط دستگاه قضايي
30 درصد بازنشستگان فرهنگي گنبدكاووس سهام عدالت دريافت نكرده اند
رئيس سازمان بازرگاني استان: توزيع بيش از 9 هزار تن برنج كالابرگي در مازندران
ورود سرمايه گذار خارجي براي بازيافت زباله در مازندران
مرمت آب انبار قلعه باغ طبس
باروري 10بيمار مبتلا به نازايي در كاشان
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور:بانك ژنتيك هويت در 10 استان راه اندازي مي شود



يادداشت خبرنگار
به مناسبت دهم تير سالروز ورود امام رضا«ع» به نيشابور

مردم ولايتمدار و عاشقان اهل بيت«ع» در نيشابور پس از 1232 سال از تاريخ ورود امام رضا«ع» به اين شهر مذهبي امروز بار ديگر با آفرينش صحنه هاي باشكوهي از دلدادگي به خاندان عصمت و طهارت(ع) تاريخ را تكرار كرده و در حركتي نمادين كاروان آن امام همام را به نظاره نشسته و با استقبال جانانه و عاشقانه تصاوير به يادماندني را درتاريخ معاصر ثبت خواهندكرد.
آري، ورود امام رئوف، عالم آل محمد(ص) و خورشيد خاوران كه پيام آور حصن الهي و بارقه عشق توحيدي، نبوي و علوي بود؛ جريان ساز عظيم ترين حركت هجرت تاريخي در طول تاريخ تشيع براي ايران و جهان به خصوص خراسانيان و بويژه مردم نيشابور شد. طوري كه اين حركت منشأ پرفيض درجهت تكامل تفكر توحيدي و ولايي به شمار مي رود.
بزرگداشت اين رخداد عظيم تاريخي بايد جايگاه ويژه اي را داشته باشد؛ زيرا باعث پيوند دل هاي ما و روزگار ما با امامت و ولايت مي شود. طوري كه با وجود نيات پاك مردماني كه داراي انديشه پاك ولايي هستند در كشور متعلق به امام زمان(عج) با تفكر اصيل و ناب مبتني بر حديث سلسله الذهب اهل بيت(ع) از جايگاه والايي برخوردارند
و اينك مردم ولايتمدار خراسان و بخصوص نيشابور اينك در هزار وچهارصد و يكمين سال ورود به دين مقدس اسلام به اين سامان و سپس ورود حضرت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) و ثبت حديث سلسله الذهب مي روند تا ارزنده ترين سال معنوي خويش را در تقويم اسلام و تشيع رقم بزنند.
دراين رهگذر مردم و هنرمندان نيشابور با تدارك كاروان نمادين ورود تاريخي امام رضا(ع) به نيشابور از ميدان «بي شطيطه» كه قدمگاه رضوي است و جنب خانه «بانو پسنده» كسي كه افتخار ميزباني آن امام همام را برعهده داشته است؛ به نماد «امام نور، مهمان خانه تقوا» حركت خويش را آغاز كرده كه طلايه دار كاروان را «ابن اسلم طوسي» از فقها و عارفان بزرگ اهل سنت برعهده دارد مسير خويش را طي مي كنند و آنگاه به نماد «امام بركت و رحمت» و كاشت نمادين نهال بادام در منزل بانوپسنده توسط امام رضا(ع) و تقديم شاخه هاي بادام به نشانه رحمت الهي و سبزناي قامت پربركت امام به كاروان مي رسد. سپس امام به مسير خود ادامه مي دهد و به نماد امام «فتوت و جوانمردي» به حلقه پهلوانان نيشابور مي رسد كه بازوبند پهلواني را كه نشان فتوت و جوانمردي است بر بازوان آن امام همام مي بندند آنگاه كاروان درمسير خويش به نماد «امام آب و آينه» مي رسد كه آينه ها نشان از انعكاس امامت و ولايت و تجلي نور بر قلب مؤمنان مي باشد به استقبال امام رضا(ع) مي شتابند و با ريختن آب درمسير آن حضرت پاكي را به ارمغان مي آورند. سپس كاروان به نماد «امام و شهيدان» برخورد مي كنند كه جايگاه عظيم الشأن شهدا نشان از رهروي شهدا در مسير ولايت است كه تا سرحد اهداي جان خويش از ولايت و رهبري جامعه اسلامي حمايت مي كنند و آنگاه كاروان به نماد «امام رئوف و مهربان» مي رسد آن جا كه شبيه خواني «ضامن آهو» به نشانه مهرباني ايشان و ملجأ و پناهگاه همه ملتمسان و پناهندگان و در راه ماندگان است.
و كاروان نمادين امام رضا(ع) به منزلگاه آخر نماد «امام انتظار و اميد» پاي مي گذارد كه در جمع مردم ولايت مدار نيشابور و كاتباني كه آمادگي ثبت بزرگ ترين حديث تاريخ تشيع را كه تداوم ولايت و حصار امن توحيد نبوت، امامت و ولايت را از آغاز تا ظهور دولت حضرت مهدي(عج) را با صداي رسا حديث سلسله الذهب را ندا مي دهد:
« كلمه لااله الاالله حصني فمن دخل حصني امن من عذابي بشروطها و انا من شروطها»
و مردمي كه با ذكر صلوات خاصه آن حضرت و دعا براي ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه كاروان را بدرقه مي كنند و بر اين اعتقاد راسخ ايستاده اند.
سيدباقر ميرعلمدار
خبرنگاركيهان در نيشابور

 



با حضور سرپرست وزارت راه و ترابري انجام شد
آغاز عمليات اجرايي راه آهن ايران- تركمنستان

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
با حضور سرپرست وزارت راه و ترابري عمليات اجرايي خط راه آهن ايران- تركمنستان آغاز شد.
مهندس «علي نيكزاد» در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پروژه گفت: اين پروژه بزرگ كه به صورت همزمان در سه كشور «قزاقستان، تركمنستان و ايران» اجرا مي شود در هر كشور از سوي رئيس جمهور آن مورد پيگيري است.
وي با بيان اين كه هدف از اجراي اين پروژه اتصال كشورهاي آسياي مركزي به خليج فارس از خاك جمهوري اسلامي و حمل و نقل بار و مسافر خواهد بود، افزود: كل مسير در سه كشور 960 كيلومتر است كه از كشور قزاقستان ناحيه «اوزن» آغاز و پس از عبور از شرق درياي خزر به كشور تركمنستان رسيده و پس از عبور از محدوده «اترك» در خاك ايران از اينچه برون به سمت شمال گنبدكاووس و در نهايت به ايستگاه گرگان متصل خواهد شد.
وي، هزينه برآورد شده براي احداث هر كيلومتر از اين پروژه را يك ميليون و 750 هزار دلار ذكر كرد و گفت: طول اين پروژه در خاك ايران 143 كيلومتر است كه با مشاركت 85 درصدي بخش خصوصي و 15 درصدي دولت اجرايي خواهد شد. در اين مراسم مديركل امور بين الملل نهاد رياست جمهوري گفت: با احداث اين خط، پروژه خط آهن گرگان- گنبدكاووس و بجنورد به مشهد مقدس نيز كليد مي خورد و به يك نقطه اتصال ريلي مهم در سطح كشور تبديل خواهد شد.
محمدرضا فرقاني افزود: اين پروژه تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.

 



ايران در كيهان

تقويت شبكه انتقال برق
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: به منظور تقويت شبكه هاي برق و نصب ترانس در شهرستان گنبدكاووس 20ميليارد ريال هزينه شد.
«حجت الله اكبري نسركاني» مدير توزيع نيروي برق گنبدكاووس گفت: اين مبلغ طي ماه هاي اخير و با هدف تقويت شبكه هاي برق اين شهرستان و نيز رفع برخي مشكلات برق مشتركان بويژه در فصل تابستان، هزينه شده است.
اكبري به برخي مشتركان اين اداره اشاره كرد و گفت: در حال حاضر مشتركان خانگي، تجاري، دولتي، صنعتي و آزاد اين اداره مجموعا مبلغ 11ميليارد و 540ميليون ريال بدهي دارند كه در صورت پرداخت آن مي توان مشكل ايجاد شبكه براي متقاضيان در نوبت را رفع كرد.
تصويب 20طرح هادي
تبريز- خبرنگاركيهان: طرح هادي 20روستاي آذربايجان شرقي در كميته طرح هاي هادي و تعيين محدوده روستاهاي استان آذربايجان شرقي تصويب شد.
مديركل بنياد مسكن انقلاب استان آذربايجان شرقي گفت: در نشست اين كميته طرح هاي فوق در خداآفرين و كليبر به تصويب نهايي رسيد.
بالاترين ميانگين اهداي خون
كاشان- خبرنگار كيهان: رئيس پايگاه انتقال خون كاشان با اشاره به اين كه از هر يك هزار نفر در اين شهرستان بيش از 30نفر خون اهدا مي كنند، گفت: شاخص اهداي خون در كاشان بالاتر از ميانگين كشوري است.
حسين اعتمادي افزود: ماهانه يك هزار و 100 نفر براي اهداي خون به اين مركز مراجعه مي كنند كه از 900 نفر آنها پذيرش مي شود.
وي، بهترين نوع خون را مربوط به اهداكنندگان مستمر دانست و تأكيد كرد: 52درصد داوطلبان اهداي خون در كاشان، اهداكنندگان مستمر هستند كه سالانه 2 تا 3بار خون اهدا مي كنند.
تأسيس شركت تعاوني
اهواز- خبرنگاركيهان: رئيس اداره تعاون روستايي اهواز از راه اندازي نخستين شركت تعاوني كشاورزي نخلداران در روستاي موران از توابع بخش مركزي و در 20كيلومتري شهر اهواز خبرداد.
محمدامين چلداوي افزود: اهواز داراي صدها نخلدار است كه از اين راه امرار معاش مي كنند ولي عدم وجود يك شركت كه بتواند نيازهاي آنان را برآورده كند به خوبي احساس مي شد، به همين منظور اين شركت تعاوني كشاورزي تخصصي نخلداران تأسيس و راه اندازي شد.
وي ادامه داد: تصميم گيري و برنامه ريزي در خصوص محصول خرما و رهايي از دست دلالان و واسطه ها از اهداف راه اندازي اين شركت است.
اجرايي شدن مصوبات
¤ رئيس سازمان صنايع و معادن خوزستان در جريان دور ويژه سفر ستاد تسهيل امور و پشتيباني از واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي گفت: 60درصد از مصوبات سفر دور اول اين ستاد اجرايي شده اند.
سيدخلف موسوي با بيان اين مطلب افزود: در سفر دور اول اين ستاد 1000 نفر متقاضي به اين ستاد مراجعه كردند كه ماحصل آن 557فقره مصوبه بود كه از اين تعداد تاكنون 334فقره اجرايي شده و 106فقره در دست اقدام و 117مورد آن هنوز اجرايي نشده اند.
تشكيل ستاد جهاد اقتصادي
¤رئيس سازمان جهاد كشاورزي گفت: ستاد جهاد اقتصادي در اين سازمان تشكيل شد و در اولين نشست آن مقرر شد.
تمام اعضا اصلي و همچنين مديران سازمان راهكارهاي عملي رسيدن به توسعه اقتصادي را به صورت جهادي تهيه و به ستاد پيشنهادكنند تا ستاد پس از تدوين راهكارهاي پيشنهادي اقدام به انتشار سند جهاد اقتصادي سازمان كند.
سيدمجيد موسوي افزود: تبيين راه هاي تحقق بيانات رهبر معظم انقلاب براي سال جاري در سازمان، هدف عمده تشكيل اين ستاد است.
تشكيل كميته تحكيم بنيان خانواده
قزوين- خبرنگار كيهان: مديركل دفتر بانوان و خانواده استانداري قزوين از تشكيل و آغاز فعاليت كميته تحكيم بنيان خانواده استانداري قزوين خبرداد.
طاهره بيگم سيدي در اولين جلسه اين كميته كه در استانداري قزوين تشكيل شد گفت: تسهيل در ازدواج پايدار و كاهش محسوس آسيب هاي اخلاقي در خانواده بويژه طلاق همكاري و هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط در اجراي طرح تحكيم بنيان خانواده از جمله اهداف تشكيل اين كميته است.
آموزش سوادآموزان
اهواز- خبرنگار كيهان: فرماندار اهواز گفت: 11 هزار و 817 نفر سوادآموز در سال تحصيلي 90-89 در كلاس هاي نهضت سوادآموزي اين شهرستان شركت كرده و آموزش ديده اند.
عبدالعزيز فدعمي افزود: اين فعاليت حاصل تلاش 850 آموزشيار و 33 ناظر آموزشي است كه با تشكيل دو هزار و 219 كلاس مقدماتي و تكميلي به آموزش سوادآموزان پرداخته اند.
بيمه خانواده هاي روستايي
هويزه- خبرنگار كيهان: رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان هويزه گفت: 40 هزار خانوار روستايي تحت پوشش بيمه روستايي قرار دارند عبدالعلي كوتي افزود: اين خانواده ها در مركز درمانگاهي هويزه و خانه هاي بهداشت روستايي ويزيت مي شوند.
كلنگ زني مجتمع فرهنگي
تربت حيدريه- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور جمعي از مسئولان استان خراسان رضوي و شهرستان تربت حيدريه برگزار شد، كلنگ مجتمع فرهنگي و خدمات رفاهي كوثر به زمين زده شد. اين مجتمع در زميني به مساحت چهار هزار و 600 مترمربع در محل منازل سازمان گروه توپخانه 61 محرم احداث مي شود. اين پروژه با هزينه پنج ميليارد ريال آغاز و طي يك سال به بهره برداري مي رسد.
جلوگيري از تردد خودروهاي فاقد بارنامه
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس پليس راه استان اصفهان گفت: از حركت خودروهايي حامل محموله هاي بزرگ كه فاقد بارنامه هاي معتبر و مجوزهاي قانوني باشند، جلوگيري مي شود.
«سرهنگ علي نيكبخت» با بيان اين مطلب اظهار داشت: تمامي خودروهاي حامل بار كه از جاده هاي استان اصفهان عبور مي كنند بايد داراي بارنامه هاي معتبر و مجوزهاي قانوني باشند.
وي افزود: تمامي مأموران پليس راه مستقر در ايستگاه هاي مختلف جاده هاي استان موظف هستند با اين گونه موارد برخورد كرده و از حركت آنها جلوگيري كنند.

 



نخستين گردهمايي ائمه جمعه استان البرز در شهرستان طالقان برگزارشد

طالقان- خبرنگاركيهان:
اولين گردهمايي ائمه جمعه شهرستانهاي استان البرز در اردوگاه فرهنگي، تفريحي آيت الله طالقاني شهرستان طالقان برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدفضل الله حسيني امام جمعه شهرستان طالقان ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين همايش در طالقان اظهارداشت: برگزاري اين گردهمايي ها باعث آشنايي بيشتر ائمه جمعه با يكديگر و همچنين ايجاد وحدت رويه در پيگيري اهداف عالي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در امور فرهنگي خواهدشد.
امام جمعه طالقان در ادامه افزود: شهرستان طالقان با وسعت حدود 1400 كيلومترمربع به عنوان منطقه اي بكر از نظر طبيعت و فرهنگ همواره در استان البرز مطرح است.
وي گفت: به تبع گردشگري بودن شهرستان طالقان مسئولان بايد با ايجاد بسترهاي مناسب ديني و فرهنگي اين شهرستان را از گزند هجوم فرهنگهاي مختلف در امان دارند.
امام جمعه طالقان افزود: هدف اول حضور سرمايه گذاران در هر منطقه اي سودآوري مالي در اجراي طرح هاي خود است اما بايد تلاش شود تا در شهرستان طالقان تقويت جنبه هاي ديني و فرهنگي هدف اول قرارگيرد.
امام جمعه طالقان در پايان اظهار اميدواري كرد تا با برگزاري مكرر اين جلسات زمينه خدمت رساني در همه امور به ويژه امور ديني و فرهنگي به مردم ولايتمدار استان البرز فراهم شود.
گفتني است دراين گردهمايي حجت الاسلام والمسلمين يوسفي سرپرست دفتر شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در استان البرز، ناصر رجبي معاون سياسي استاندار البرز و نيز فرمانداران وائمه جمعه شهرستانهاي استان البرز حضور داشتند.

 



معاون راه روستايي وزارت راه و ترابري:
86 هزار كيلومتر از راه هاي روستاهاي بالاي 20 خانوار آسفالت شده است

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
در حال حاضر از مجموع 151 هزار كيلومتر از راه هاي روستاهاي بالاي 20 خانوار كشور 86 هزار كيلومتر آسفالت شده است.
«سيدحسين ميرشفيع» معاونت راه روستايي وزارت راه و ترابري در حاشيه افتتاح طرح هاي راه و ترابري گلستان ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تا پايان سال جاري هفت هزار كيلومتر ديگر به اين مجموعه افزوده مي شود.
وي افزود: ايمن سازي راه هاي روستايي با ايجاد معاونت خاص در پليس راه، نصب تابلو و علايم موردنياز و اصلاح تقاطع ها از ديگر برنامه هاي سال جاري در اين بخش مي باشد.
ميرشفيع گفت: هچمنين تلاش مي شود در سال جاري 50 درصد پيشرفت در توسعه راه هاي روستايي كشور رقم زده شود.
وي وضعيت راه هاي روستايي گلستان را در مقايسه با ساير استان هاي شمالي مطلوب و عنوان كرد و گفت: در حال حاضر 2300 كيلومتر از راه هاي روستايي اين استان آسفالته هستند كه بناست تا پايان سال روستاهاي بالاي 50 خانوار از راه مناسب و آسفالته بهره مند شوند.

 



قيمت نان در ايران بسيار پايين است

تبريز- خبرنگار كيهان:
قيمت نان در ايران در مقايسه با ساير كشورها اندك بوده و پايين است.
رئيس مركز پژوهش هاي غلات كشور با اعلام مطلب فوق گفت: صنعت نان، مظلوم واقع شده و بايد از سال آينده برنامه منظم و حساب شده تري براي خريد گندم طراحي شود.
حيدرعلي هاشمي كه در جمع توليدكنندگان آرد و گندم سخن مي گفت، تصريح كرد: دستورالعمل درجه بندي نانوايي هاي سنتي طراحي و آماده اجرا شده است.
وي افزود: هم اكنون 7 ميليون تن آرد توليد مي شود كه پيش از اجراي هدفمندي يارانه ها اين رقم 19 ميليون تن بود.

 



درخشش دانش آموز كرجي در مسابقات جهاني زنان مخترع

كرج- خبرنگار كيهان:
مدال نقره مسابقات جهاني زنان مخترع از سوي دانش آموز پايه دوم راهنمايي ناحيه سه آموزش و پرورش كرج كسب شد.
مدير آموزش و پرورش ناحيه سه كرج با اعلام اين خبر گفت: اين دانش آموز «نيكا محمدبيك» از مدرسه راهنمايي فرزانگان است كه در مسابقات جهاني زنان مخترع كه در كره جنوبي برگزار شد مدال نقره اين مسابقات را از آن خود كرد.
احمدعلي قنبرهراتي افزود: دانش آموز مزبور با اختراع سيستم هوشمند الكترونيك دستگاه اطفاي حريق جنگل موفق شد اين مدال را كسب كند.
وي اظهار داشت: در اين دوره از مسابقات 12 نفر از ايران شركت داشتند كه 2 نفر از آنها از استان البرز بودند.

 



دادستان عمومي و انقلاب اصفهان خبر داد
بررسي پرونده فروش گندم هاي اماني دولت توسط دستگاه قضايي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان اعلام كرد: دادستاني، پرونده فروش گندم هاي اماني دولت توسط يك مجتمع سيلوي بخش خصوصي را مورد رسيدگي قرار مي دهد.
«محمدرضا حبيبي» با بيان اينكه پرونده فروش گندم هاي اماني دولت توسط يك مجتمع سيلوي بخش خصوصي در حوزه دادستاني شاهين شهر است افزود: طي نامه اي به رئيس سازمان بازرگاني استان اصفهان درخواست خواهم كرد تا جزئيات مسئله را روشن كند چرا كه اين مسئله حامي دارد.
وي مسئله اختلاس را در اين پرونده رد كرد و گفت: براساس تحقيقات بعمل آمده اتهام خيانت در امانت است و بايد در راستاي سياست هاي قوه قضائيه به آن رسيدگي شود.
حبيبي همچنين به طرح پيشگيري از دوچرخه سواري بانوان و سگ گرداني در معابر و پارك ها اشاره كرد و افزود: به دنبال درخواست هاي متعدد علماي اصفهان و مردم مؤمن با اين دو پديده برخوردهاي جدي صورت گرفته است.

 



30 درصد بازنشستگان فرهنگي گنبدكاووس سهام عدالت دريافت نكرده اند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مسئول كانون بازنشستگان فرهنگي گنبدكاووس، گفت: هنوز 30 درصد از بازنشستگان فرهنگي اين شهرستان سهام عدالت دريافت نكرده اند.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش گنبدكاووس، «قربان محمد سعدي» مسئول كانون بازنشستگان فرهنگي گنبدكاووس در نشست مشترك اعضاي كانون بازنشستگان فرهنگي گنبدكاووس با نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي خواستار پيگيري موضوع شد.
وي عدم برقراري حق عائله مندي، مشكلات گذران اوقات فراغت در پاركها و مراكز تفريحي، بيكاري فرزندان، عدم انسجام برنامه هاي رفاهي، پيگيري مطالبات سنوات 87- 86 و اختصاص زمين براي احداث كانون را از مهمترين مشكلات و نيازهاي بازنشستگان فرهنگي گنبدكاووس اعلام و بر ضرورت پيگيري و رفع آن از سوي مسئولان تاكيد كرد.
مديرآموزش و پرورش گنبدكاووس در اين جلسه از رفع مشكل «بيمه طلايي» بازنشستگان فرهنگي خبرداد و گفت: اين طرح از ابتداي تيرماه امسال بصورت رسمي اجرايي خواهد شد و اين قشر مي توانند از خدمات اين بيمه استفاده نمايند.

 



رئيس سازمان بازرگاني استان: توزيع بيش از 9 هزار تن برنج كالابرگي در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني مازندران گفت: بيش از 9 هزار تن برنج كالابرگي در سطح استان در حال توزيع مي باشد.
عباسعلي وفايي نژاد اعلام موجودي برنج توسط عمده فروشان و بنكداران را يكي از ابزارهاي اطلاع از سطح موجودي برنج عنوان كرد و اظهار داشت: برابر اعلام موجودي انبار توسط عمده فروشان و بنكداران بيش از 10 هزار تن برنج محلي قابل عرضه در انبارها موجود مي باشد.
وي با بيان اينكه سازمان بازرگاني وضعيت فعالان اين بخش را به دقت بررسي مي كند؛ افزود: براساس قانون با محتكران و اخلال كنندگان شبكه اين محصول برخورد تعزيري مي شود.
وفايي نژاد گفت: افزايش مقطعي برنج در روزهاي اخير بيشتر متاثر از جو رواني ناشي از افزايش قيمت جهاني غلات و افزايش قيمت دلار در سطح بازار بوده است.
وي در پايان يادآور شد: براي جلوگيري از سودجويي هاي احتمالي و افزايش بي رويه قيمت برنج، بازرسان اين سازمان نظارت بر انبارها و مراكز عرضه و فروش برنج را افزايش داده اند.

 



ورود سرمايه گذار خارجي براي بازيافت زباله در مازندران

آمل- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي از ورود سرمايه گذاران خارجي و داخلي براي برطرف كردن معضل زباله در استان مازندران خبر داد.
«عزت الله يوسفيان ملا» با انتقاد از آسيب هاي بسيار زياد زباله در زندگي اجتماعي و محيط زيست استان مازندران، گفت: متأسفانه به دليل همين زباله ها چه در مازندران و حتي ديگر استان هاي كشور، بخش قابل توجهي از محيط زيست و مناطق ويژه حيات وحش به حالت تعطيل و نيمه تعطيل درآمده است.
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يعني در اين مناطق نه تنها ديگر كشاورزي نمي شود، بلكه شاهد هستيم كه حتي مهاجرت پرندگان مهاجر نيز به اين مناطق متوقف شده و به دليل آلودگي محيط ديگر رغبتي به سكونت در اين محيط ندارند.
وي افزود: ساكنان اين مناطق نيز دائم از بوي بد و متعفن ناشي از دفن زباله يا سوزاندن آن گلايه مند هستند، ضمن اين كه شيرابه هاي آن نيز منابع آب استان را با خطرات جدي روبه رو ساخته است.
وي گفت: هم اكنون استان مازندران به چند منطقه اصلي تقسيم شده است كه مناطق مركزي براي دفع زباله هستند. از سوي ديگر با دعوت از سرمايه گذراني از كشور روسيه و همچنين دعوت از سرمايه گذاران داخلي قرار شده است تكنولوژي هاي جديدي براي بازيافت زباله احداث شود.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس يادآور شد: مسئولان مشغول مكان يابي براي اين امر هستند تا هر چه سريع تر اقدامات اساسي در اين زمينه آغاز شود.

 



مرمت آب انبار قلعه باغ طبس

يزد- خبرنگار كيهان:
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري طبس، از مرمت و بازسازي آب انبار قلعه باغ اين شهرستان خبر داد.
محمدحسين قيصري گفت: اين آب انبار يكي از بناهاي تاريخي به جا مانده از دوره قاجار است كه در محله قلعه باغ شهرستان طبس واقع شده است.
وي افزود: اقدامات و فعاليت هاي مرمتي صورت گرفته در اين بنا شامل تراشيدن اندود سيمان، ديوار چيني، نماچيني، بصورت حصيري تا ارتفاع 5/1 متر، نماچيني بصورت آجرفرش با آجر 20*20 روي گنبد، ازاره چيني، اجراي هره سردرب، بندكشي گنبد و سردرب ورودي، پوشش سقف راهرو آب انبار، كف سازي به صورت قلوه سنگ و آجر، آزادسازي حريم آب انبار دانست.
قيصري اظهار داشت: آب انبار قلعه باغ از نمونه آب انبارهاي شيردار شهر طبس، كه آب مصرفي اهالي محله قلعه باغ را تامين مي كرده است.
قيصري با بيان اينكه اين آب انبار داراي مخزني مدور به قطر تقريبي 15 متر و پوشش گنبدي شكل است، گفت: مرمت اين مخزن به صورت حصيري و ساده چيني انجام شده است.
وي ادامه داد: سردرب راهرو ورودي آب انبار در زلزله 57 طبس از بين رفته بود كه بازسازي آن، زيبايي ديگري به بنا داده است.
گفتني است؛ براساس اطلاعات درج شده در پرونده ثبتي، اين بنا با شماره 15124 مورخ 13/12/84 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

 



باروري 10بيمار مبتلا به نازايي در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
سرپرست مركز ناباروري دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 10 بيمار مبتلا به نازايي با تلاش تيم اين مركز بارور شدند.
حسين نيكزاد در جمع خبرنگاران افزود: برخي از اين بيماران، نازايي طولاني مدت تا 14 سال داشتند كه با عمل لقاح آزمايشگاهي ICST وIUI معالجه شدند.
وي اظهارداشت: درحال حاضر در اين مركز امكان فريز جنين و اسپرم وجود دارد و مابقي جنين هاي بيماران كه تحت عمل لقاح آزمايشگاهي قرارگرفته اند دراين مركز فريزشده تا در صورت نياز خود بيمار يا بيماران متقاضي اهداي جنين مورد استفاده قرارمي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: دراين مركز ضمن انجام مشاوره، سونوگرافي و درمان نازايي و انجام آزمايشهاي اسپرموگرام، عمل كاهش جنين و تخليه كيست هاي مقاوم به درمان نيز انجام مي شود.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور:بانك ژنتيك هويت در 10 استان راه اندازي مي شود

قزوين- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: بانك ژنتيك هويت ايرانيان امسال در 10 استان كشور راه اندازي مي شود.
احمد شجاعي در مراسم افتتاح آزمايشگاه تخصصي سم شناسي و آسيب شناسي پزشكي قانوني در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مقدمات راه اندازي بانك ژنتيك هويت ايرانيان فراهم شده و با حل شدن مسائل قانوني آن در برنامه پنجم ديگر مشكل قانوني براي تاسيس اين بانك نداريم.
وي افزود: در حال حاضر بانك ژنتيكي هويت در كل كشور فقط در دو مركز فعال است و با برنامه ريزي انجام شده در 10 منطقه و استان كشور اين بانك راه اندازي خواهد شد.
شجاعي يادآور شد: با پيگيري هاي انجام شده تا پايان امسال بانك ژنتيك هويت ايرانيان و همچنين شش بانك هويتي ديگر نيز فعاليت خود را در كشور آغاز خواهند كرد.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در خصوص ويژگيهاي اين بانك اطلاعاتي افزود: در حال حاضر اطلاعات لازم به بانك داده شده و در مدت دو تا سه سال آينده هويت دو گروه را وارد سيستم خواهيم كرد كه اين كار به كاهش جرائم منجر خواهد شد.
اين مسئول قضايي افزود: با راه اندازي بانك ژنتيك هويت مشخصات دو گروه در كشور به طور كامل تعيين و مشخص خواهد شد.
وي يادآور شد: هويت تمامي مجرمان كشور در چند سال آينده مشخص خواهد شد و اين جزئيات وارد بانك مي شود و گروه دوم افراد آسيب پذير و در معرض خطر مانند مسئولان، نيروهاي نظامي، انتظامي، امنيتي و خبرنگاران هستند؛ كه اطلاعات لازم در اين بانك ثبت و ضبط خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14