(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 تیر 1390- شماره 19961

رئيس كل سازمان نظام پزشكي: تعرفه هاي درمان 90 قانوني و لازم الاجراست
90 درصد ظاهر ساختمان هاي تهران از تجهيزات ماهواره پاكسازي شد
قاچاقچي گازوئيل 140 ميليون ريال جريمه شد
33 كشته و مجروح در واژگوني ميني بوس در كاشمر
تشكري هاشمي: انجام معاينه فني موتورسيكلت ها ضروري است
استقرار سگ هاي موادياب در مرز ايران و تركمنستان
آغاز عمليات اجرايي خط توليد واكسن آنفلوآنزا در مرند
خرس از نمايشگاه انسان و حيوان فرار كرد
دانش پژوه خبر داد پذيرش روزانه 136 فوتي در بهشت زهرا(س)
زلزله سيرچ كرمان را لرزاند
حوادث كوتاه از كشور
آغاز فعاليت گشت هاي نظارت بر تاكسي ها در تهران
هواي تهران از 40 درجه مي گذرد
ايران 78 هواپيما از اوكراين مي خرد
عضو شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد مردان هم به مرخصي زايمان مي روند
با حكم دكتر سلطانخواه آقا ميري به سمت معاون فناوري و نوآوري منصوب شد



رئيس كل سازمان نظام پزشكي: تعرفه هاي درمان 90 قانوني و لازم الاجراست

رئيس كل سازمان نظام پزشكي با تاكيد بر قانوني بودن تعرفه هاي درمان 90 بخش خصوصي و دولتي گفت: ترديدي نيست كه اين تعرفه ها قانوني است و تمام پزشكان ملزم به رعايت آن هستند.
دكتر شهاب الدين صدر در حاشيه همايش سپيد جامگان آسماني كه صبح ديروز در سالن همايش هاي كتابخانه ملي برگزار شد، تاكيد كرد: تعرفه هاي درمان سال جاري طبق روال همه ساله به تصويب دولت رسيده است به اين ترتيب اين تعرفه ها قانوني بوده و بايد اجرا شود.
وي در مورد برخي اظهارنظرها مبني بر آن كه سازمان نظام پزشكي تعرفه هاي درمان سال 90 را امضا نكرده است و اين تعرفه ها مورد قبول اين سازمان نيست، گفت: به لحاظ كارشناسي در شوراي عالي بيمه نظر آن بود كه اين تعرفه ها واقعي نيست و به اين ترتيب نماينده سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت در جلسات كارشناسي شوراي عالي بيمه اين تعرفه ها را امضا نكردند اما اكنون اين تعرفه ها به تصويب دولت رسيده و قانوني است و همه بايد آن را رعايت كنند.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي در مورد ماليات جامعه پزشكي نيز گفت: از آنجا كه به لحاظ كارشناسي تعرفه هاي درمان 90 با جايگاه واقعي آنان فاصله دارد لازم است مسئولان سازمان مالياتي نيز اين موضوع را در نظر داشته باشند تا فشار زيادي به ارائه دهندگان خدمات وارد نشود. تلاش سازمان نظام پزشكي نيز آن است كه ماليات سبب ايجاد مشكل بيشتر براي پزشكان نشود.
به گزارش ايسنا، دكتر صدر همچنين در مورد بدهي بيمه ها به وزارت بهداشت، دانشگاه هاي علوم پزشكي و مراكز درماني نيز گفت: هنوز سازمانهاي بيمه گر بدهي هاي زيادي به بخش هاي مختلف درمان از جمله پزشكان، داروخانه ها و بيمارستانهاي دولتي دارند. بيشترين بدهي نيز مربوط به بيمه تامين اجتماعي است. تلاش ما نيز آن است كه در هفته هاي اخير مطالبات سال 89 مراكز درماني تسويه شود چرا كه تاخير در پرداخت مطالبات بيمارستانها سبب اختلال در عملكرد آنها مي شود.

 



به گفته فرمانده نيروي انتظامي كشور
90 درصد ظاهر ساختمان هاي تهران از تجهيزات ماهواره پاكسازي شد

كرج - خبرنگار كيهان:
در اجراي طرح امنيت اجتماعي بيش از 90 درصد ظاهر ساختمان هاي تهران از وجود ديش ها و تجهيزات ماهواره پاكسازي شد.
فرمانده نيروي انتظامي كشور پيش از ظهر ديروز در مراسم افتتاح ساختمان مركز آموزش و تربيت سگ هاي موادياب مبارزه باموادمخدر ناجا و ضد تروريست در چهار باغ كرج در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: ماموران نيروي انتظامي با وارد كنندگان، توزيع كنندگان و نصب كنندگان تجهيزات ماهواره به شدت برخورد مي كنند.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم تصريح كرد: براساس آمار موجود طي سه ماهه نخست امسال كشفيات ماموران نيروي انتظامي در بحث تجهيزات ماهواره اي سه برابر سال گذشته است.
فرمانده نيروي انتظامي كشور در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه 8 درصد كشفيات موادمخدر در كشور توسط سگ هاي موادياب است گفت: بر اين اساس سال گذشته حدود 420 تن انواع موادمخدر كشف شد كه از اين ميزان 33 تن توسط سگ هاي موادياب پليس انجام شده است.
در اين مراسم آنتونينو دلئو نماينده دفتر مبارزه با موادمخدر سازمان ملل ضمن تقدير از مسئولين انتظامي كشور در جديت و كنترل موادمخدر گفت: براساس آمار موجود طي سال گذشته 81 درصد ترياك و 40 درصد هروئين كشف شده در جهان توسط كشور جمهوري اسلامي ايران كشف شده است.

 



قاچاقچي گازوئيل 140 ميليون ريال جريمه شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
قاچاقچي گازوئيل به پرداخت مبلغ 140 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان گفت: اين فرد هنگامي كه با بارنامه روغن صنعتي از اهواز به مقصد يكي از شهرهاي كشور مقدار 25هزار ليتر گازوئيل را براي عرضه خارج از شبكه حمل مي كرد، با هوشياري ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز و پليس آگاهي لرستان شناسايي و با اجراي تور غافلگيري، دستگير شد.
داريوش جودكي افزود: پس از رسيدگي به بزه انتسابي در شعبه چهارم، اتهام وي محرز تشخيص داده شد و محكوم به پرداخت 140 ميليون ريال جريمه در حق صندوق دولت شد.

 



33 كشته و مجروح در واژگوني ميني بوس در كاشمر

واژگوني يك دستگاه ميني بوس در محور كاشمر سه كشته و 30 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشمر، در اين حادثه رانندگي كه در كيلومتر 17 جاده كاشمر به ريوش رخ داد، يك دستگاه ميني بوس كه از نيشابور به سمت كاشمر در حال حركت بود پس از برخورد با كوه واژگون شد.
در اين جريان سه نفر از سرنشينان در دم جان باختند و 23 مصدوم حادثه به صورت سرپايي مداوا و تعداد هفت سرنشين ديگر براي مداوا توسط نيروهاي اورژانس به بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) كاشمر منتقل شدند.
احمدرضا شيباني فرمانده پليس راه بردسكن سرعت زياد، نقص سيستم ترمز و عدم كنترل وسيله نقليه در سرپيچ را علت وقوع اين حادثه عنوان كرد.

 



تشكري هاشمي: انجام معاينه فني موتورسيكلت ها ضروري است

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: ابتدايي ترين قوانين مانند معاينه فني در مورد موتورسيكلت ها رعايت نمي شود.
سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: براساس مواد 4 و 5 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا مصوب سال 74 مجلس شوراي اسلامي بايد كليه وسايل نقليه موتوري گواهينامه معاينه فني دريافت كنند تا ميزان توليد آلايندگي آنها بيش از حد مجاز نباشد.
معاون شهردار تهران افزود: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، گرايش به استفاده از اين وسيله نقليه كه هيچ محدوديتي براي تردد در شهر ندارد و ميزان مصرف سوخت آن نيز بسيار كمتر از خودرو است، روز به روز افزايش مي يابد و پيش بيني مي شود شهر بيش از پيش به تصرف اين وسيله پرسروصدا و آلوده كننده دربيايد.
وي ابراز اميدواري كرد كه پيشنهادات مختلفي كه براي ضابطه مند كردن ترددها و قانون پذيري موتورسيكلت ها مطرح است با جديت دنبال شود تا بحران حضور و تردد موتورسيكلت ها بيشتر و بدتر نشود.
تشكري هاشمي به ايسنا گفت: با توجه به اينكه معضل آلودگي هوا اين روزها از اصلي ترين معضلات شهر محسوب مي شود و موتورسيكلت ها سهم زيادي در آلودگي هواي شهر دارند، بايد تدابيري براي ضابطه مند كردن تردد موتورسيكلت ها در شهر اتخاذ شود و توليدكنندگان نيز به توليد موتورسيكلت هاي استاندارد ملزم شوند.

 



رئيس ستاد مبارزه بامواد مخدر تركمنستان خواستار شد
استقرار سگ هاي موادياب در مرز ايران و تركمنستان

رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر تركمنستان در ديدار با قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران از استقرار سگ هاي موادياب در مرز ايران و تركمنستان خبر داد.
طه طاهري قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر كشور در اين ديدار با اشاره به كاهش كشف مواد مخدر در مرزهاي تركمنستان در سال 2011 ميلادي گفت: اين اتفاق محصول تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر به خصوص در مرزها است؛ چرا كه در 3ماهه نخست سال شمسي 110 تن انواع مواد مخدر توسط كشور ما كشف شده است تا مواد به مرز اين كشور نرسد و اگر اين اقدامات نبود مواد مخدر بي شماري به تركمنستان مي رسيد.
همچنين در اين ديدار، رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر تركمنستان گفت: در كشور ما طي 6 ماهه نخست 2011 ميلادي، حجم قاچاق مواد مخدر و تعداد دستگيرشدگان دراين رابطه به دليل انسداد كامل مرزهاي زميني كاهش يافت و اكنون تنها از مرز آبي مواد مخدر وارد تركمنستان مي شود.
گاگايوف، ارتقاي سطح مبادله اطلاعات، تهيه تجهيزات مدرن روز دنيا براي كنترل مواد مخدر، استقرار تيم سگ هاي موادياب در مرزهاي تركمنستان و استقرار قايق هاي گشت زني براي شناسايي عوامل قاچاق مواد مخدر در دريا را از جمله اقداماتي برشمرد كه ايران و تركمنستان مي توانند در امر مبارزه با مواد مخدر به طور مشترك انجام دهند.

 



آغاز عمليات اجرايي خط توليد واكسن آنفلوآنزا در مرند

عمليات اجرايي خط توليد واكسن آنفلوآنزا در شهرستان مرند، شعبه موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي آغاز شد.
به گزارش ايرنا، از مرند رئيس اين موسسه روز يك شنبه در جريان آغاز عمليات اجرايي اين خط گفت: براي بهره برداري از اين خط سه سال زمان پيش بيني شده و سالانه 5 ميليون دوز واكسن آنفلوانزا در اين مركز توليد خواهد شد.
ايرج خليلي اظهار داشت: اين خط توليد در زميني به مساحت 24 هكتار و با اعتبار 100 ميليارد ريال احداث مي شود.
رئيس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي شمالغرب كشور خاطرنشان كرد: اين واكسن تحت ليسانس سازمان بهداشت جهاني توليد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه توليد اين واكسن نياز كشور را به ويژه در شرايط بحراني تامين مي كند، گفت: بخشي از محصولات توليدي به خارج از كشور صادر خواهد شد.
خليلي اظهار داشت: با انتخاب اين موسسه به عنوان پايلوت توليد واكسن آنفلوآنزا در كشور از سوي سازمان جهاني بهداشت، اقدامات اوليه درخصوص توليد اين واكسن انجام شده است.در حال حاضر در شعبه شمالغرب موسسه رازي سالانه 200 ميليون دوز واكسن دوگانه توليد مي شود.

 



خرس از نمايشگاه انسان و حيوان فرار كرد

يك قلاده خرس كه از نمايشگاه «انسان، حيوان و طبيعت» در همدان فرار و سبب رعب و وحشت بين مسافران، گردشگران و مردم شد، با شليك تير بيهوشي از حركت ايستاد.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، هنگامي كه اين خرس وارد بلوار ارم روبروي هتل پارسيان شد، پليس و حاضرين اقدام به مهار موقت خرس كردند.
با حضور كاركنان محيط زيست همدان و با استفاده از سلاح بيهوشي، خرس به حال نيمه بيهوش درآمده و با استفاده از جرثقيل به محل نمايشگاه «انسان، حيوان و طبيعت» منتقل شد.
در بررسي هاي به عمل آمده در خصوص چگونگي اين اتفاق مشخص شد اين خرس در روز حادثه به سبب بي احتياطي در نحوه نگهداري از قفس نمايشگاه خارج و عوامل نمايشگاه اقدام به شليك گلوله سلاح شكاري به طرف حيوان و مجروح كردن آن كردند كه خرس زخمي در حين خروج شخصي به نام «مجيد.ن» را از ناحيه دست راست مجروح كرده بود.

 



دانش پژوه خبر داد پذيرش روزانه 136 فوتي در بهشت زهرا(س)

مدير روابط عمومي سازمان بهشت زهراي تهران از پذيرش روزانه 136 فوتي در خردادماه سال 90 خبر داد و افزود: 50 درصد اموات سالمندان بالاي 60 سال هستند.
اسماعيل دانش پژوه، افزود: براساس گزارش واحد آمار سازمان در خردادماه سال جاري تعداد چهار هزار و 96 متوفي در بهشت زهرا(س) پذيرش شده است.
وي افزود: از تعداد كل فوت شدگان شهر تهران در خردادماه تعداد دو هزار و 374 مورد مذكر و يك هزار و 524 مورد مونث و 198 مورد نوزاد بوده است.
همچنين كمترين تعداد فوت شدگان از نظر سني مربوط به رده سني پنج تا 9 سال با تعداد 27 مورد و 66/0 درصد كل فوت شدگان و بيشترين تعداد فوت شدگان از نظر سني به رده سني 65 سال به بالا با تعداد دو هزار و 195 مورد و 58/53 درصد تعلق دارد.
بر پايه گزارش مهر، كمترين تعداد درگذشتگان از نظر منطقه مسكوني به منطقه 22 با تعداد 15 مورد با ميزان 36/0 درصد از كل فوت شدگان و بيشترين آن با ميزان 29/5 درصد با تعداد 217 مورد از كل فوت شدگان به منطقه 4 تهران تعلق دارد.

 



زلزله سيرچ كرمان را لرزاند

در نخستين دقايق بامداد دوشنبه زلزله اي به قدرت 2/5 ريشتر حوالي سيرچ در نزديكي مركز كرمان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، اين زمين لرزه در 17 دقيقه بامداد روز دوشنبه رخ داد كه از تلفات و يا خسارات احتمالي ناشي از اين زمين لرزه گزارشي مخابره نشد.
بهنام سعيدي فرماندار كرمان به خبرنگار فارس گفت: زلزله منطقه سيرچ در حوالي شهر كرمان خسارت جاني نداشته اما اين زمين لرزه حدود 40 پس لرزه داشته است.وي افزود: با توجه به وضعيت ساخت و ساز در اين منطقه خسارت هاي اندكي به منازل وارد شده كه پس از بررسي هاي لازم نتيجه آن اعلام مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ در پيست
زرين شهر- خبرنگار كيهان: جوان زرين شهري درحالي كه با يك دستگاه موتور كراس سنگين و با سرعت بالا در مسير پيست موتورسواري زرين شهر در حال حركت بود به دليل تخلف موتورسوار ديگري كه از روبه رو در حال حركت بود مجبور به تغيير مسير شد و به دليل سرعت بالا و عدم توانايي در كنترل موتور پس از برخورد با سواري پژو 405 در دم جان سپرد.
سواحل مرگ آساي اوكراين
مياندورود- خبرنگار كيهان: محمدرضا رييسي كه از حدود يك سال پيش دانشجوي دانشگاه اوكراين بود، هفته گذشته به همراه دوستان خود به قصد شنا به سواحل اين كشور رفت اما هرگز بازنگشت.
به گفته يكي از دوستان وي، محمدرضا به تنهايي مشغول شنا در درياي كيف بوده كه گرفتار سواحل خطرناك اين كشور شد.
اخاذ مسافركش نما
كرج- فارس: فردي كه به عنوان مسافركش پس از سواركردن زن جواني به همراه فرزندش قصد اخاذي و آزار و اذيت او را داشت از رسيدن به نيت شوم خود ناكام ماند و پس از گذشت سه ساعت از سوي مأموران انتظامي شهرستان ملارد دستگير شد.اين زن و فرزندش در فرصتي مناسب از خودروي متهم به بيرون پريده و فرار كردند.
سكه هاي هخامنشي
آمل- فارس: مأموران انتظامي آمل موفق شدند باند سه نفره تهيه و توزيع عتيقه جات و اقلام ميراث فرهنگي را متلاشي كنند707. عدد سكه عتيقه توسط اين باند كشف و ضبط شد.تعداد 276 عدد سكه دوره هخامنشي و 431 عدد سكه دوره اسلامي از اين افراد به دست آمد.
مشروبات الكلي
ميناب- خبرنگار كيهان: تعداد 2160 قوطي مشروبات الكلي خارجي توسط ضابطين و مأموران بسيج ناحيه ميناب كشف و ضبط شد.اين مشروبات كه به طرز ماهرانه اي در اطراف ساحل توسط قاچاقچيان مخفي شده بود پس از تعقيب و مراقبتهاي شبانه كشف شدند.
گوشت هاي فاسد
اروميه- فارس: مقدار 17 تن گوشت غيرقابل مصرف از مجموع 2 هزار و 94 تن گوشت استحصال شده در كشتارگاه هاي آذربايجان غربي در سه ماه اول امسال معدوم شد.اين مقدار گوشت به علت آلودگي به عوامل انواع بيماري هاي دامي و بيماي هاي مشترك قابل انتقال به انسان، معدوم شدند.
پلمب نانوايي
فولادشهر- خبرنگار كيهان: با رأي كميسيون تعزيرات آرد و نان و با همكاري اماكن عمومي نيروي انتظامي شهرستان لنجان دو واحد نانوايي غيرمجاز در بخش باغبهادران و همچنين در فولادشهر به علت رعايت نكردن مقررات صنفي و افزايش خودسرانه قيمت نان جريمه و تعطيل شدند.
تصادفات برازجان
برازجان- خبرنگار كيهان: در حوادث رانندگي3-2 روز اخير در برازجان يك زن جوان به اتفاق همسرش در جاده برازجان به دالكي دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد.مرد جواني نيز كه در محور عسلويه برازجان حركت مي كرد خودروي وي واژگون شده و نامبرده جان خود را از دست داد.مرد موتورسواري از اهالي مياندشت بخش شبانكاره برازجان هنگامي كه شب با موتور خود در حركت بود دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد.
سقوط مرگبار
كاشان- خبرنگار كيهان: سقوط مرگبار شهروند كاشاني از ارتفاعات كوه هاي روستاي نشلج در 45 كيلومتري شهرستان كاشان منجر به فوت وي شد. اين فرد جهت كوهنوردي به اين ارتفاعات رفته بود.
گرداندن 2 شرور
قم- فارس: ماموران انتظامي قم اقدام به گرداندن دو تن از اراذل و اوباش اين شهر كردند. تهيه و توزيع مواد مخدر و مشروبات الكلي و تجاوز به عنف، آدم ربايي، اغفال جوانان، ايجاد رعب و وحشت، ضرب و جرح عمدي، قدرت نمايي با قداره و شمشير از جمله جرايمي بوده كه اين دو فرد شرور نسبت به انجام آن اقدام كرده بودند.
كلاهبرداري با وعده استخدام
اهواز- فارس: ماموران انتظامي انديمشك در پي دريافت خبري مبني بر دريافت وجه نقد به بهانه استخدام در شركت راه آهن از افراد جوياي كار موضوع را در دستور كار قرار دادند. پس از تلاش هاي فراوان اعضاي يك خانواده كه اقدام به وعده هاي دروغين كرده بودند دستگير شدند. متهمان به 120 ميليون كلاهبرداري از 35 نفر اعتراف كردند.
كشف اشياي عتيقه
رودبار- فارس: ماموران ايست بازرسي شهر منجيل حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي ال 90 مظنون شده و آن را متوقف كردند. در بازرسي از بخش هاي مختلف اين خودرو تعداد 80 قلم اشياي عتيقه كشف و ضبط شد. اين اشيا شامل 25 قلم سكه هاي قديم، يك قلم مجسمه شير، يك قلم مجسمه بيست قلم دانه تسبيح، 6 قلم حلقه طلا، دو قلم انگشتر، 23 قلم تله سنگ قديمي و دو قلم گوشواره بودند.
سارقان موتور
نيشابور- فارس: در پي چند مورد سرقت موتورسيكلت از سطح نيشابور تلاش ماموران آگاهي براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز شد. ماموران با انجام تحقيقات فراوان موفق به شناسايي باند پنج نفره سارقان و مالخران اموال مسروقه شدند. در بازرسي از مخفيگاه باند تعداد 9 دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف و ضبط شد.

 



آغاز فعاليت گشت هاي نظارت بر تاكسي ها در تهران

رئيس پليس راهور تهران از آغاز به كار گشت هاي نظارت بر تاكسي ها خبر داد و گفت: طرحي براي برخورد با مسافربرهاي شخصي نداريم.
سردار حسين رحيمي افزود: با اجراي طرح مشترك نظارت بر تاكسي ها با همكاري تاكسيراني در ايام هدفمندي يارانه ها به نتايج خوبي در اين زمينه دست يافتيم، هم اكنون در حال مذاكره براي راه اندازي مجدد اين گشت ها با همكاري سازمان تاكسيراني هستيم.
وي جلوگيري از افزايش قيمت كرايه ها را يكي از وظايف اين گشت ها برشمرد و تصريح كرد: اگر راننده اي اقدام به افزايش كرايه ها و يا اقدام به جابه جايي مسافر دربستي كند با برخورد اين گشت ها مواجه خواهد شد.
رئيس پليس راهور با اشاره به لزوم ساماندهي مسافربران شخصي تأكيد كرد: طرحي را براي برخورد با مسافربران شخصي نداريم و اين افراد مي توانند در سطح شهر اقدام به جابه جايي مسافر كنند. مشكل مسافربرهاي شخصي بايد از طريق هماهنگي شهرداري، استانداري و ستاد حمل و نقل سوخت رفع شود.
رحيمي تصريح كرد: بار ديگر بايد مسافربرهاي شخصي ساماندهي شوند تا اين افراد نتوانند كرايه هاي گزاف دريافت كنند.

 



هواي تهران از 40 درجه مي گذرد

سازمان هواشناسي پيش بيني مي كند كه دماي هواي تهران به تدريج در روزهاي آينده افزايش يابد و در پايان هفته، دماي هوا حتي به بالاي 40 درجه سانتي گراد نيز برسد.
براساس گزارش سازمان هواشناسي بررسي نقشه هاي پيشيابي نشان مي دهد تا روزهاي پاياني هفته جاري دماي هوا در بيشتر نقاط كشور به ويژه نيمه شمالي بين 4 تا 8 درجه افزايش يابد.
در همين حال يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت كه بر اساس اندازه گيري هاي انجام شده ميزان اشعه فرابنفش UV از روز دوم تيرماه تاكنون رو به افزايش است و هم اكنون در مرحله »خطر بسيار زياد« قرار دارد.
وزارت بهداشت هم هشدار مشابهي داده است.

 



ايران 78 هواپيما از اوكراين مي خرد

بنابر اعلام يك مقام اوكرايني، تهران براي خريد 78 هواپيماي مسافربري نسل جديد آنتونوف مدل AN- 148 و ساخت 60 فروند آن در ايران با كي يف به توافق رسيده و قرارداد اوليه امضا كرده است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري آلمان، يك مقام ارشد شركت هواپيمايي اوكراين گفت: تهران و كي يف بر آن هستند تا براي ساخت 78 آنتونوف 148 همكاري كنند.
»ديميتري كيوا« رئيس دفاتر شركت هوايي آنتونوف در سخناني در نمايشگاه هوايي پاريس ابراز اميدواري كرد كه تمامي هواپيماهاي مذكور تا پايان سال 2011 توليد شوند.
وي گفت كه آنتونوف و شركت صنعتي هواپيماسازي ايران قرار دادي را براي توليد اين هواپيماها كه قادر به حمل 52 مسافر است، امضا كرده اند.
كيوا افزود: آنتونوف جت هاي دو موتوره توربين دار متوسط را با هزينه اي بين 18 تا 22 ميليون دلار توليد مي كند.
در عين حال خبرگزاري اينترفكس اعلام كرد كه شركت آنتونوف براي ساخت60 هواپيماي ديگر از همين مدل در داخل ايران با صنايع هواپيمايي جمهوري اسلامي همكاري خواهد كرد.
اين خبرگزاري همچنين به نقل از ديميتريو كيوا مدير شركت هواپيماسازي آنتونوف ارزش اين قرارداد را چندين ميليارد دلار ذكر كرده است.

 



عضو شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد مردان هم به مرخصي زايمان مي روند

عضو شوراي اسلامي شهر تهران از تصويب يك ماه مرخصي براي مرداني كه زنانشان زايمان مي كنند در مجمع مشورتي بانوان شوراهاي اسلامي كلانشهرها و مراكز استانهاي كشور خبر داد.
معصومه آباد به خبرگزاري مهر گفت: اين مصوبه در جهت تحكيم بنيان خانواده و نقش پذيري پدر نسبت به فرزندان به تصويب رسيده است.
وي افزود: حضور مردان در كنار همسرانشان پس از زايمان حسي مشترك و وابستگي عاطفي به زن مي دهد و اين امر مي تواند در تحكيم بنيان خانواده موثر باشد.
رئيس مجمع مشورتي بانوان شوراهاي اسلامي كلانشهرها و مراكز استانهاي كشور با بيان اينكه اين مصوبه يك حركت ارزشمند اجتماعي و فرهنگي است، افزود: به طور قطع تصويب نهايي اين مصوبه در مجلس شوراي اسلامي مورد استقبال خانم ها و آقايان قرار خواهد گرفت.
آباد با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مرخصي براي مردان كارمندي كه همسرانشان زايمان مي كنند، ادامه داد: در روزهاي اولي كه مادر دچار بحران روحي، محدوديت هاي حركتي و افسردگي هاي بعد از زايمان مي شود، نيازمند فردي است كه او را مورد حمايت جسمي و عاطفي قرار دهد.
وي يادآور شد: زمان اين مرخصي در مجمع مشورتي بانوان شوراهاي اسلامي كلانشهرها و مراكز استانهاي كشور يكماه در نظر گرفته شده است اما اين پيشنهاد براي بررسي نهايي بايد به صحن مجلس برود تا مدت زمان آن دقيقا مشخص شود.



 



با حكم دكتر سلطانخواه آقا ميري به سمت معاون فناوري و نوآوري منصوب شد

دكتر نسرين سلطانخواه طي حكمي، دكتر سيد محمودرضا آقاميري را به سمت معاون فناوري و نوآوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري منصوب كرد.
دكتر آقاميري عضو هيئت علمي دانشكده مهندسي هسته اي دانشگاه شهيد بهشتي و داراي دكتراي فيزيك هسته اي است و پيش از اين نماينده شوراي عالي دفاع و مسئول كميسيون اسرا و مفقودين (در دوران دفاع مقدس)، قائم مقام و معاون دانشگاه شهيد بهشتي، نماينده ايران در شوراي بين المللي سزامي (پس از شهادت دكتر محمدعلي شهرياري) و رئيس پارك زيست فناوري خليج فارس بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14