(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 تیر 1390- شماره 19961

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تقلاي نافرجام بيلدربرگ ! ( يادداشت روز)
بندگي (به جاي گفت و شنود)
طرح سؤال از رئيس جمهور با 100 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شد
كيهان و خوانندگان
نايب رئيس مجلس: بايد با حفظ وحدت ، راه امام و شهدا را ادامه دهيم
دهقان : هيئت رئيسه مجلس سوال از رئيس جمهور را به مصلحت نمي داند
رجوي:ننگ ما، ننگ ما فاميل الدنگ ما...! (خبر ويژه)
هم بندان! همرزمان! مواظب مدحي شماره 2 باشيم (خبر ويژه)
اينديپندنت خطاب به اوباما: بياييد يك داستان ديگر سر هم كنيم! (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: آقاي اوباما! شكست را بپذير و از خاورميانه برگرد (خبر ويژه)
اگر شما اعتصاب غذا كرده ايد من كه مرده ام! (خبر ويژه)



تقلاي نافرجام بيلدربرگ ! ( يادداشت روز)

نشست چهارروزه گروه بيلدربرگ، امسال نيز در شرايطي ويژه از روز پنجشنبه 19 تا يكشنبه 22 خرداد (9 تا 12 ژوئن) در هتل «سورتا هاوس» در سنت موريتس سوئيس برگزار شد.
اين گردهمايي در حالي براي چهارمين بار در سوئيس برگزار شده است كه وجود چند ويژگي خاص در نحوه برگزاري و دستور كار نشست، اجلاس اخير بيلدربرگ را از دوره هاي پيشين متمايز مي كند:
1- تاكنون بيلدربرگ سعي داشت نشست ساليانه خود را در سكوت كامل رسانه اي و با بالاترين ضريب امنيتي و رعايت اصل ماسوني «پنهان كاري و نهان روشي» دنبال كند. سالها بود كه حتي مكان و زمان برگزاري نشست بيلدربرگ فاش نمي شد. اما امسال دست اندركاران برگزاري اين نشست، در اقدامي قابل تامل سعي كردند با انتشار قطره چكاني برخي از اخبار پيراموني و موضوعات دستور كار بيلدربرگ در اجلاس سنت موريتس، رويه جديدي در پيش گيرند.
واقعيت آن است كه گروه بيلدربرگ تنها يكي از سه ضلع سازمان نئوماسوني مخفي است كه باگردهم آوردن مجموعه اي از صاحبان قدرت و ثروت، در تلاش براي در اختيار گرفتن اهرم هاي سياسي، اقتصادي و تبليغاتي جهان است. اين سازمان هر سال سه نشست برگزار مي كند؛ مسائل اقتصادي در اجلاس داووس، مسائل اطلاعاتي و امنيتي در گردهمايي مونيخ و مسائل سياسي در نشست بيلدربرگ مورد بررسي قرار مي گيرد كه تا سال گذشته به دليل برخي مسائل خاص، نشست چهارروزه بيلدربرگ به نسبت دو اجلاس ديگر، مخفيانه تر و بدون پوشش خبري برگزار مي شد.
در پاسخ به اين پرسش كليدي كه چرا بيلدربرگ امسال با كنار گذاشتن برخي مسائل امنيتي، اجازه انتشار گوشه اي از اخبار پيراموني را داده است بايد گفت كه اين اقدام به نوعي انحراف افكار عمومي از برگزاري اجلاس ديگري در خاك ايالات متحده بوده است. به بيان ديگر امسال گروه بيلدربرگ دو اجلاس هم زمان در دو نقطه از جهان برگزار كرده است كه از يكي به عنوان طعمه كنجكاوي رسانه ها و از ديگري كه به شكل كاملاً مخفيانه و با حضور تعداد كمتري از اعضا در آمريكا برگزار شد، به عنوان بازوي سياسي سازمان مذكور استفاده كرده است.
2- تركيب افراد شركت كننده در دو نشست متفاوت بيلدربرگ نيز در اين دوره بسيار قابل تامل است. اين گروه نئوماسوني با فراخواندن طراحان پروژه «قرن جديد آمريكايي» موسوم به PNAC - كه در سال 1997 ميلادي توسط استراتژيست هاي نومحافظه كار موسسه «آمريكن اينترپرايز» تدوين شده بود- در اجلاس سال جاري به شكلي كوشيد تا راهبرد جديدي براي سيطره سياسي و اقتصادي خود بر جهان پيدا كند. دعوت از افرادي نظير «ديك چني»، «دونالد رامسفلد» و «اليوت آبرامز» به عنوان طراحان پروژه شكست خورده «قرن جديد آمريكايي» در كنار نام هاي پرآوازه و البته قابل تاملي همانند «آندرس فو راسموسن» دبيركل ناتو، «هنري كسينجر» تئوريسين و مشاور سابق امنيت ملي آمريكا، «كريس هيوز» يكي از بنيانگذاران سايت «فيس بوك»، «ريچارد پرل» طراح حمله نظامي آمريكا به عراق و افغانستان، «ديويد راكفلر» سرمايه دار صهيون و رئيس سابق بانك منهتن، خود تائيدي بر اين واقعيت است كه بيلدربرگ پس از شكست پروژه PNAC، يكبار ديگر مي كوشد تا با استفاده از دو ابزار سياست و اقتصاد، امپراطوري خود را جهاني كند.
به همين دليل بيلدربرگ كوشيد تا با دو دستور كار متفاوت در اين دو نشست حضور يابد. موضوعاتي نظير «سانسور اينترنتي»، «تغيير رئيس صندوق بين المللي پول»، «رايزني پيرامون بحران اقتصاد جهاني» و «تحولات خاورميانه و شمال آفريقا» در اجلاس سورتاهاوس در سنت موريتس با انتشار قطره چكاني اخبار به رسانه ها مورد بررسي قرار گرفت و تيم اصلي اين گروه نئوماسوني، كيلومترها دورتر، در اجلاس موسوم به «كميسيون سه ضلعي» موضوعات جدي تري كه اخبار آن به بيرون درز پيدا نكرده است را مورد بررسي قرار داد.
3- در كنار برخي مسائل سياسي، نشست اخير بيلدربرگ، اقتصادي ترين گردهمايي اين گروه به لحاظ تصميم گيري به حساب مي آيد، زيرا علاوه بر طرح مسائل اقتصادي روز در اين نشست همانند، تعيين رئيس جديد IMF، به درازا كشاندن بحران اقتصادي در جهان و بهره برداري از آن، تعيين قيمت سبدهاي انرژي، از افراد ذي نفوذ اقتصادي جهان نيز براي شركت در نشست دعوت شده بود.
چهره هايي نظير «ديويدراكفلر» سرمايه دار، «رابرت رابين» يكي از مثلث هاي صهيوني نهادهاي مالي در آمريكا، «جرج آزبورن» رئيس خزانه داري انگليس، «جان الكان» قاتل شهيد «ادواردو آنيلي» و رئيس كمپاني فيات، «جوليو ترومونتي» وزير اقتصاد ايتاليا و «داگلاس فلينت» رئيس هولدينگHSBC انگليس تنها بخشي از اين افراد ذي نفوذ در حوزه اقتصاد هستند كه به اجلاس بيلدربرگ 2011 دعوت شده بودند.
واقعيت آن است كه بيلدربرگ درپي تحولات اخير جهاني و منطقه با حالتي از نااميدي مي كوشد تا به طولاني كردن بحران اقتصادي در جهان، از يكسو ميزان ورشكستگي هاي بانكي و مردمي را افزايش دهد و از سوي ديگر با افزايش قيمت سبد انرژي در جهان تصميم خود براي نابود كردن درآمد و دارايي ملي كشورها و سرانجام تشكيل يك دولت جهاني با مختصات تشكيلات نئوماسوني را عملي كند.
از سوي ديگر، تعيين رئيس جديد صندوق بين المللي پول (IMF) نيز از مسائل پرحاشيه در نشست بيلدربرگ بود. پس از آنكه دومينيك «استراس كان» به دليل اتهام مبني بر تجاوز به يك پيشخدمت هتل ناچار به استعفا شد، برخي افراد از سوي گروه هاي مختلف براي جايگزيني وي در IMF معرفي شدند. «كريستين لگارد» وزير دارايي فرانسه و «آگوستين كارستنس» رئيس بانك مركزي مكزيك تاكنون جدي ترين گزينه ها براي رياست صندوق بين المللي پول به حساب مي آمدند. اما در اجلاس بيلدربرگ فرد ديگري به عنوان رئيس IMF پيشنهاد و معرفي شد. فردي كه سالهاست كارت شركت در اجلاس بيلدربرگ را در جيب خود دارد و جالب تر آنكه، خود يكي از اعضاي شوراي مناسبات خارجي كميسيون سه ضلعي است. «استانلي فيشر» رئيس بانك مركزي رژيم صهيونيستي، فردي است كه بيلدربرگ وي را براي رياست صندوق بين المللي پول برگزيده است.
حال بايد به انتظار نشست و ديد كه از ميان فيشر، لگارد و كارستنس چه كسي به عنوان رئيس اين نهاد پولي به اصطلاح بين المللي كه مأموريت ويژه اي براي بيلدربرگ در بالا بردن بدهي كشورهاي گرفتار در بحران دارد انتخاب مي شود.
4- اگرچه بيلدربرگ و تشكيلات نئوماسوني مشابه آن كوشيده اند از دهه 50 ميلادي تاكنون با گردهم آوردن بانكداران بزرگ، سران رسانه هاي تأثيرگذار و پرمخاطب، وزيران كليدي، سرمايه گذاران بين المللي، متخصصان جنگي و رهبران سياسي و اقتصادي جهان، مديريت جهان را از طريق تشكيل دولتي نامرئي به دست گيرند، اما در عمل تصويري واژگونه در جهان درحال شكل گيري است.
از يك سو، ايالات متحده آمريكا با بيش از 14 تريليون دلار بدهي، در رديف بدهكارترين كشورهاي دنيا به شمار مي رود و از سوي ديگر اتحاديه اروپايي كه روياي تبديل شدن به بزرگترين اتحاديه سياسي و اقتصادي جهان را درسر مي پروراند، با گسترش بحران بدهي ها در منطقه يورو و فراگير شدن تب جنبش هاي اعتراضي در اين قاره در يك قدمي فروپاشي قرار گرفته است. در اين شرايط و درحاليكه خيزش هاي اسلامي و مردمي در خاورميانه و شمال آفريقا، هر روز ابعاد و قلمرو وسيع تري پيدا مي كند، گروه نئوماسوني بيلدربرگ، از سال ها پيش تقلاي نافرجامي را براي احياي سلطه اشراف گونه سرمايه داران بزرگ آغاز كرده است.
حضور شاهزادگان سعودي، هلندي، اسپانيايي، انگليسي، بلژيكي و نروژي در كنار خانواده هاي بدنام روچيلد و راكفلر در نشست هاي بيلدربرگ نشان مي دهد كه اين تشكيلات درصدد است با بهره گيري از اشرافيت سابق، نظام نئوليبرالي خود را پي ريزي و گسترش دهد.
پس از ضربه جبران ناپذيري كه پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت روح الله(ره) در كشوري كه شاه آن يكي از مهم ترين دوستان و شركاي راكفلرها و روچيلدها بود به بيلدربرگ وارد آمد، خيزش هاي اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا و زنگ خطر تكرار انقلاب اسلامي ايران در ديگر كشورهاي اسلامي را در مسير تهاجمي غرب عليه جهان اسلام به صدا درآورده است. به همين دليل يكي از مهم ترين محورهاي مورد بررسي در نشست اخير بيلدربرگ، مسأله انقلاب هاي مردمي خاورميانه و شمال آفريقا و ترس سران غرب از هژموني انقلاب اسلامي ايران بود.
قرن بيست ويكم نه تنها با تلاش هاي نافرجامي چون «گردهم آوردن سران قدرت و ثروت جهان براي اثرگذاري بر تحولات در مسير دلخواه قدرت ها» آنگونه كه بيلدربرگي ها خواهان آن بوده اند، به قرن مورد دلخواه آنان تبديل نشده است، بلكه با چرخشي 180درجه اي به «عصر خميني(ره)» تبديل شده است. تحولات اخير در خاورميانه بزرگ اسلامي، شمال آفريقا، ايالت هاي آمريكا و پايتخت هاي اروپايي همه وهمه تحقق وعده هاي صادق حضرت روح الله(ره) و رهبر بصير انقلاب اسلامي است كه از سالها پيش و درحاليكه «فرانسيس فوكوياماي» آمريكايي، نظريه «پايان تاريخ» و استيلاي همه جانبه ليبرال سرمايه داري و ليبرال دموكراسي غربي بر سراسر جهان را مي داد، «آغاز تاريخ» جديد بشريت را وعده مي دادند.
سخنان «ميخائيل گورباچف» آخرين رهبر اتحاد جماهير شوروي در خرداد1378 با واحد مركزي خبر در مسكو، خود بهترين اعتراف غرب به شكست در مقابل هژموني انقلاب اسلامي ايران است. وي با كشيدن آهي از سر حسرت گفت: «... مخاطب پيام آيت الله خميني ازنظر من، همه اعصار در طول تاريخ بود.»
بابك اسماعيلي

 



بندگي (به جاي گفت و شنود)

در سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم عليه السلام اين ستون را به داستاني درس آموز از آن حضرت اختصاص مي دهيم.
آورده اند امام بزرگوارما و مولايمان از كوچه اي مي گذشت كه فرياد مستانه و همهمه گناه آلود عده اي توجه ايشان را جلب كرد. در همان حال يكي از مستخدمان آن خانه براي انجام كاري به كوچه آمد، حضرت از او پرسيد؛
-صاحب اين خانه آزاد است يا بنده؟
-البته كه آزاد است.
-پس چنين است كه چنان مي كند.
صاحب خانه كه متوجه گفت وگوي آنها شده بود از مستخدم خويش ماجرا را پرسيد و او گفت وگوي خويش با امام عليه السلام را بازگفت؛ مرد سراسيمه در پي حضرت دويد و در حالي كه آثار توبه در او نمايان بود گفت؛
-راست گفتي اي فرزند رسول خدا(ص)، از اين كه بنده خدا هستم غافل بودم و از اين پس آزادگي را در بندگي او مي بينم.

 



در اقدامي تامل برانگيز از سوي نمايندگان
طرح سؤال از رئيس جمهور با 100 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شد

سرويس سياسي -
طرح سوال از رئيس جمهور روز يكشنبه با 100 امضا به هيئت رئيسه مجلس تقديم شد.
عطي مطهري از طراحان اصلي سوال از رئيس جمهور كه مدت هاست اين موضوع را دنبال مي كند، روز يكشنبه اين طرح را تقديم هيئت رئيسه كرد.
به گفته وي، در ساعت 11و45 دقيقه روز يكشنبه 5/4/90 نامه سوال از رئيس جمهور با 100 امضا به باهنر، رئيس وقت جلسه علني مجلس داده شد و او تاييد وصول كرد.
هرچند مطهري، سوال از رئيس جمهور را نشانه استحكام دموكراسي در ايران و محكم بودن پايه هاي نظام جمهوري اسلامي ارزيابي كرده و گفته است كه در مجموع اين امر را مفيد به حال نظام و در جهت اصلاح امور و وحدت بيشتر ميان مجلس و دولت مي داند اما با اين حال به نظر مي رسد اين اقدام، تنها پيامي را كه براي افكار عمومي ندارد، همين وحدت ميان مجلس و دولت است.
در شرايطي كه رهبر معظم انقلاب بارها به وحدت و همكاري ميان قواي قانونگذار و اجرايي كشور تاكيد داشته و حتي در ديدار اخير با نمايندگان نيز، مجلس را به وضع قوانيني در راستاي تسهيل در كار دولت توصيه نمودند، چنين طرحي براي سوال از رئيس جمهور، آن هم براي ايجاد وحدت، امري غيرقابل توجيه به نظر مي رسد!
مطهري البته از رسانه ها خواسته است كه اين مسئله را طبيعي جلوه دهند و نبايد بزرگ تر از آنچه هست معرفي كنند و ادامه داد كه اين طرح تنها يك پرسش و پاسخ است و نمايندگان و مردم پاسخ را مي شنوند و حتي بحث قانع شدن يا نشدن مجلس و راي گيري براي آن هم مطرح نيست.
با اين همه بايد از اين نماينده تهران پرسيد كه آيا رسانه هايي كه طي روزهاي گذشته عدم استقبال نمايندگان از رئيس جمهور در جلسه بررسي صلاحيت سجادي را دستمايه اختلاف افكني ميان دولت و مجلس قرار دادند، اين بار به توصيه شما توجه خواهند داشت؟
براساس اين گزارش در اين نامه، يازده سوال مطرح شده، سه سوال اقتصادي، سه سوال درباره اجراي قانون، سه سوال سياسي و دو سوال فرهنگي.
گفتني ست در ماده 196 آيين نامه داخلي مجلس آمده است: «براساس اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسي، در صورتي كه حداقل يك چهارم كل نمايندگان بخواهند درباره يكي از وظايف رئيس جمهور سوال كنند، بايد سوال خود را به طور صريح و روشن و مختصر همگي امضاء و به رئيس مجلس تسليم نمايند. رئيس مجلس موضوع را در اسرع وقت به كميسيون تخصصي ارجاع مي نمايد. كميسيون موظف است حداكثر ظرف يك هفته با حضور نماينده معرفي شده رئيس جمهور و نماينده منتخب سوال كنندگان تشكيل جلسه دهد. در اين جلسه، نماينده رئيس جمهور پاسخ مقتضي را از طرف رئيس جمهور ارائه خواهد نمود تا به نمايندگان سوال كننده گزارش شود.
پس از يك هفته چنانچه هنوز حداقل يك چهارم كل نمايندگان مجلس (كه سوال را امضا نموده اند) از سوال خود منصرف نشده باشند رئيس مجلس موظف است در اولين جلسه سوال آنان را قرائت و فورا براي رئيس جمهور ارسال كند. اين سوال ظرف چهل و هشت ساعت تكثير و در دسترس نمايندگان قرار مي گيرد.»
براساس ماده 197 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي نيز «رئيس جمهور موظف است ظرف مدت يك ماه از تاريخ دريافت سوال در جلسه علني مجلس حضور يابد و به سوال پاسخ گويد مگر با عذر موجه و با تشخيص مجلس، مدت طرح سوال از طرف نماينده منتخب سوال كنندگان حداكثر 15 دقيقه و مدت پاسخ رئيس جمهور حداكثر يك ساعت خواهد بود.»
احمد توكلي هم در واكنش به ارائه طرح سوال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: طرح سوال از رئيس جمهور حق نمايندگان است و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حق سوال و استيضاح و تذكر به رئيس جمهور را دارند اما بايد توجه كرد كه اين طرح سوال به نفع مردم بوده و مشكلات را كمتر كرده و عيوب را كاهش دهد.
وي البته با بيان اينكه ماده 233 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي اهرم كارآمدتري براي وادار كردن قوه مجربه به تصحيح رفتارهاي اشتباه خود مي داند، اظهار داشت: با اجراي اين ماده و ارائه گزارش به صحن علني مجلس شوراي اسلامي براي بررسي عملكرد دستگاه هاي اجرايي كشور ديگر نيازي به استيضاح وزير يا تحقيق و تفحص از وزارت خانه مربوطه نيست.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ درباره تحولات منطقه بايد گفت كه غربي ها نمي دانند كه اين از نتايج سحر است و آن ميوه شيرين هنوز به بار نيامده است و اين ها تازه طليعه پيروزي است و غربي ها فقط مي دانند كه سود اين تحولات به نفع ايران و به نفع مقاومت است ولي نمي دانند چطور به دست آمده و در تحليل صحيح اين موضوع درمانده اند.
يك شهروند
¤ اينكه شركت روسي سازنده موشك «اس300» در شرايط كنوني آمادگي خود را براي بررسي مجدد فروش اين سامانه به ايران اعلام كرده است به نظر مي رسد اين موضوع يك نكته انحرافي است كه مسئولان دستگاه ديپلماسي كشورمان بايد متوجه آن باشند.
يك هم وطن
¤ ضمن تشكر و قدرداني از زحمات نيروي انتظامي در مقابله و مبارزه با پديده بي عفتي و بدحجابي، از اين عزيزان خواهشمنديم كه با توليدكنندگان لباس هاي مستهجن نيز برخورد كنند.
سليمان بلغار
¤ اميدوارم اين نكته مهم فراموشمان نشود كه تمركز بر جريان انحرافي اخير ما را از فتنه گران 88 غافل نكند.
يك شهروند از تهران
¤ دستگيري ملك زاده رسانه هاي بيگانه را عصباني كرده است و اين نشان مي دهد كه عقبه حمايتي اين جريان انحرافي در خارج از كشور است و بازداشت اين فرد كاري درست، به موقع و انقلابي بوده است. و گويا نقشه شان نقش بر آب شده است.
علي از رشت
¤ يكي از نمايندگي هاي شركت ايران خودرو در تهران از 250 نفر متقاضي ثبت نام كرده براي خريد خودرو كلاهبرداري كرده است. سؤال بنده اين است كه بازرسين اين شركت چه كار مي كردند كه چنين اتفاقي افتاده است. آيا نبايد به خاطر سهل انگاري و قصور در انجام وظيفه بازخواست و تنبيه بشوند.
علي مرداني
¤ از مسئولين امر مي خواهيم يارانه شير را از مردم نگيرند و همچون گذشته برقرار باشد تا به پوكي استخوان دچار نشويم.
1635---0913
¤ تماشاي هر قسمت سريال ارزشمند و فاخر مختارنامه برابر با مطالعه تعدادي كتب تاريخي و تحليلي است - مي خواهم بگويم با هر قسمت از اين برنامه نسبت به تاريخ صدراسلام شناخت و آگاهي پيدا مي كنيم.
2878---0919
¤ حذف تبصره 103 بيمه هاي تأمين اجتماعي موجب شده آمار اشتغال زايي كاهش پيدا كند. خود بنده كه مدير يك مؤسسه آموزش غير انتفاعي هستم مجبور شدم به خاطر همين مشكل سه نفر از كارگران را جواب بكنم. در ضمن بنويسيد صدور گذرنامه دركمتر از 48 ساعت واقعيت ندارد. گذرنامه بنده بعد از گذشت 15 روز هنوز آماده تحويل نشده است .
ميرهاشمي
¤ تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن براي هضم جوانان روز به روز بيشتر مي شود انواع فيلم ها و سي دي هاي مبتذل، گسترش انواع مواد مخدر و بي بندوباري، آلودگي هاي صوتي، اردوهاي مختلط و... ولي متاسفانه آن طور كه بايد و شايد مقابله با اين موارد خيلي كم ديده مي شود. چرا؟ خيلي از افراد پس از يك هفته كار و تلاش جرأت حضور با خانواده را در پاركها ندارند چرا كه پاركهاي شهر به قهوه خانه و به عبارت صحيح تر قليان كش خانه و... تبديل شده و برخي جوانهاي هرزه دختر و پسر موجبات سلب آرامش از خانواده هاي متدين و با غيرت را فراهم مي نمايند.
چندين تماس با كيهان و خوانندگان
¤ از پليس راهور درخواست مي شود نسبت به اصلاح دوربين هاي به كار گرفته شده در معابر اقدام نمايند. چرا كه شماره خودروي بنده فرد است و در روز يكشنبه (روزفرد) در خيابان 17 شهريور برايم 13 هزار تومان جريمه لحاظ شده است و بايد از شرق تهران به پليس راهور 21 واقع در تهرانسر - بلوار ياسر جاده مخصوص بروم و مشكل اشتباه پليس راحل نمايم. دوربين ها براي تسهيل امور به كار گرفته شده اند يا ايجاد مشقت و سختي. آيا تهران با جمعيت بالاي ده ميليوني براي رفع مشكل جريمه ها بايد فقط يك مركز داشته باشد؟
حيدري
¤ قرار بود فقط 25 تومان به نرخ كرايه اتوبوس هاي شركت واحد و مترو اضافه بشود ولي در عمل همه قيمت ها را دو برابر كرده اند. با اين سياست چرا مردم از وسايل شخصي خود استفاده نكنند؟! در ضمن مگر حقوق كارمند جماعت فقط ده درصد اضافه نشد پس راه انداختن اين گراني هاي لجام گسيخته با چه منطقي صورت مي گيرد؟ و چه كسي مسئول است؟
احمدزاده
پاسخ سازمان وظيفه عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج مربوط به معافيت كفالت با مشخصات ارشدي از ساري در سامانه پيام كوتاه آن روزنامه در تاريخ 10/2/90 به آگاهي مي رساند كه يكي از شروط مهم براي برخورداري از معافيت كفالت، داشتن يگانه فرزند ذكور بالاي 18 سال مي باشد. البته در صورت داشتن برادر ديگري كه به سن مشموليت رسيده باشد مي بايست عدم توانايي وي در مراقبت از پدر خانواده توسط شوراي پزشكي وظيفه عمومي تأييد گردد.»
پاسخ روابط عمومي وزارت بازرگاني
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون كيهان و خوانندگان روزنامه مورخ 1/4/90 در رابطه با «قيمت نان با كيفيت و بي كيفيت» به آگاهي مي رساند: «شركت بازرگاني دولتي ايران همزمان با اجراي قانون هدفمندي يارانه گندم و آرد و نان و در راستاي حفظ و حراست از حقوق مصرف كنندگان، جدولي را تحت عنوان جدول قيمت گذاري نانهاي توليدي كشور تنظيم و براي كليه استانها ارسال كرد تا حسب قيمت گذاري واحد منطقه اي اين جداول تكميل و در كليه نانوائيهاي سراسر كشور نصب و در معرض ديد مشتريان نانوايي قرار گيرد.
ستونها و بخش هايي كه در اين جداول تعريف شده اند شامل نوع آرد مصرفي، ميزان وزن چانه و مبلغ نان توليدي است كه در واقع تمامي اين بخش ها براساس استاندارد توليد نان مرغوب، تعيين و انواع نانها نيز برحسب كيفيت مطلوب توليد، قيمت گذاري شده اند.
لذا دولت در قيمت گذاري انواع نان سطح قابل قبول كيفي را در نظر داشته و به دليل جلوگيري از تشتت و هرج و مرج در قيمت فروش نان، نسبت به ارائه قيمت واحد براي هر نوع نان در سطح يك منطقه يا استان اقدام كرده است. بنابراين چنانچه مصرف كنندگان با كيفيت نازل نان مواجه هستند مي توانند مراتب را از طريق استانداريها و ستاد تعزيرات حكومتي پيگيري كنند.»
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مورخ 28/3/90 با عنوان «درخواست كنتور برق» محدوده خاك سفيد تهران كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند: با پيگيري هاي انجام شده مشخص شد تعدادي از واحدهاي مسكوني محله خاك سفيد تهران در حريم خطوط انتقال نيروي برق واقع شده كه طبق مقررات، واگذاري كنتور برق امكان پذير نمي باشد.
پاسخ شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 31/3/90 با مضمون «تهويه هاي مترو» به اطلاع مي رساند: تمامي قطارها مجهز به سيستم خنك كننده مي باشند و در صورتي كه براي سيستم خنك كننده واگن مشكل فني بوجود آيد در كوتاه ترين زمان ممكن برطرف خواهد شد.
 



نايب رئيس مجلس: بايد با حفظ وحدت ، راه امام و شهدا را ادامه دهيم

نايب رئيس مجلس گفت بايد با حفظ وحدت و تبعيت از رهبري و آرمان هاي امام و شهدا، راه را ادامه دهيم.
سيدشهاب الدين صدر در اولين يادواره شهداي جامعه پزشكي كشور (سپيدجامگان آسماني) با بيان اين كه شهدا زنده هستند، اظهار كرد: شهدا شخصيت هاي ممتازي هستند و در واقع آن ها مي دانستند كه در كدام راه قدم گذاشته اند.
وي با بيان اين كه شهدا راه خود را آگاهانه انتخاب كرده اند، گفت: وقتي وصيت نامه شهدا را مطالعه مي كنيم اين موضوع بيشتر تبلور پيدا مي كند كه آن ها در راه خدا و در راه ولايت قدم گذاشته اند و يك انتخاب آگاهانه داشته اند و براي نسل هاي بعد داراي پيام بوده اند.
نايب رئيس مجلس با اشاره به فرا رسيدن هفتم تير و سالروز شهادت بهشتي و 72 تن از يارانش و با اشاره به مظلوميت شهيد بهشتي قبل از شهادت گفت: بعد از حادثه هفتم تير خون شهدا باعث شفاف شدن فضا و روشن شدن حقايق شد و ملت ايران راه خود را به خوبي انتخاب كردند و مظلوميت شهيد بهشتي بر همگان آشكار شد.
صدر با طرح اين پرسش كه وظيفه ما در برابر شهدا چيست؟ گفت: امام همواره تأكيد مي كردند كه حفظ نظام از اوجب واجبات است و شهدا نيز در اين راستا حركت كرده اند.
نايب رئيس مجلس با بيان اين كه همه ما در معرض امتحان و آزمايش قرار مي گيريم و بايد مراقبت هاي لازم را داشته باشيم تا از اين آزمايش با سربلندي خارج شده و در برابر شهدا سربلند باشيم، گفت: ما بايد امانتي را كه شهدا براي ما گذاشته اند به خوبي حفظ كنيم و حفظ امانت نيز كار سختي است.
صدر ادامه داد: نظام اسلامي و ولايت فقيه يادگار امام(ره) است و امام (ره) همواره بر اصل ولايت فقيه مطلقه تأكيد كردند و در واقع اين ولايت ستون خيمه انقلاب است و هر كس از اين ولايت غفلت كند به خون شهدا خيانت كرده است.
وي با بيان اين كه ما بايد نگهدار امانتي باشيم كه شهدا بر عهده ما گذاشته اند، گفت: بعد از پيروزي انقلاب، دشمنان تلاش زيادي كردند كه انقلاب را با مشكل روبه رو كنند. جنگ تحميلي ايجاد كردند، تحريم هاي مختلف انجام دادند، بهترين فرزندان ما را به شهادت رساندند، بهترين مسئولان ما را ترور كردند براي اين كه اين نظام را ساقط كنند ولي به بركت خون شهدا و رهبري امام(ره) و رهبر معظم انقلاب آن ها نتوانستند به اهداف خود برسند و ما در جامعه جهاني مي درخشيم و روز به روز افراد بيشتري به نظام ما گرايش پيدا مي كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه موج بيداري اسلامي در منطقه به بركت خون شهداست، گفت: اكنون وظيفه ما سخت تر شده است؛ چرا كه ديگر نظام فقط متعلق به ما نيست.
نايب رئيس مجلس بار ديگر با تأكيد بر اين كه دشمنان براي منحرف كردن انقلاب اسلامي از مسير خود تلاش زيادي كردند ولي موفق نشدند، گفت: وظيفه ما اين است كه راه شهدا را ادامه دهيم و توجه كنيم كه شرايط كشور حساس است و بايد با حفظ وحدت و تبعيت از رهبري و آرمان هاي امام(ره) و شهدا راه را ادامه هيم.

 



دهقان : هيئت رئيسه مجلس سوال از رئيس جمهور را به مصلحت نمي داند

عضو هيئت رئيسه مجلس با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي هر اقدامي كه موجب تضعيف و سستي رابطه دولت و مجلس شود به نفع كشور نيست اظهار داشت: در جلسه هيئت رئيسه مقرر شد تعدادي از اعضا با آقاي مطهري گفتگو كرده و فضاي فعلي كشور را براي وي تشريح كنند تا فعلا سئوال از رئيس جمهور در دستور كار مجلس قرار نگيرد.
محمد دهقان در گفتگو با مهر با اشاره به اينكه طرح سئوال علي مطهري نماينده مردم تهران از رئيس جمهور به محمدرضا باهنر نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي تحويل داده شد گفت: اكثريت اعضاي هيئت رئيسه طرح سئوال از رئيس جمهور را با توجه به اوضاع كشور، به مصلحت ندانستند.
نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه هر اقدامي كه موجب تضعيف و سستي رابطه دولت و مجلس شود به نفع كشور نيست اظهار داشت: در جلسه هيئت رئيسه مقررشد تعدادي از اعضا با آقاي مطهري گفتگو كرده و فضاي فعلي كشور را براي وي تشريح كنند تا فعلا اين سئوال در دستور كار مجلس قرار نگيرد.
دهقان با اشاره به اتفاقات روز راي اعتماد سجادي و عدم استقبال نمايندگان از رئيس جمهور گفت: نمي توان به نمايندگان ايراد گرفت كه چرا از رئيس جهور استقبال گرمي نكردند زيرا نمايندگان برآيند افكار عمومي كشور هستند و افكار عمومي جامعه ضمن دلخوري از رئيس جمهور مي خواهند آقاي احمدي نژاد خود را از جريان فاسد و منحرف جدا كند.
وي با اشاره به اصرار رئيس جمهور بر معرفي ملك زاده به عنوان معاون اداري مالي وزارت خارجه با وجود ارتباط وي با جريان انحرافي گفت: ماجراي آقاي ملك زاده تكدر خاطر شديدي در ميان نمايندگان از رئيس جمهور فراهم آورد لذا عدم استقبال گرم از رئيس جمهور در اين شرايط طبيعي بود. دهقان با اشاره به 2-2 گفتن نمايندگان مجلس هنگام سخنراني رئيس جمهور اين اقدام را كار غلطي دانست كه به نوعي بي احترامي به رئيس جمهور تلقي شد و تاكيد كرد: البته در اين ميان اقدام صداوسيما در پررنگ كردن اقدام نمايندگان كه تنها چند ثانيه در ميان سخنراني نسبتا طولاني رئيس جمهور اعتراض كردند نيز كار غلطي بود كه به اين موضوع بي جهت در افكار عمومي دامن زد. دهقان با اشاره به اقدام برخي از نمايندگان در اعلام نظر خصوصي رهبر انقلاب به نمايندگان درباره اين موضوع در رسانه ها تاكيد كرد: تذكر مشفقانه رهبري به نمايندگان كه خود ايشان تاكيد داشتند تا علني نشود و فلسفه لزوم عدم انتشار آن را هم براي نمايندگان مطرح كردند، از سوي برخي از نمايندگان در رسانه ها مطرح شد و اين اقدام موجب تضعيف جايگاه مجلس شوراي اسلامي در ميان افكار عمومي گرديد. دهقان در پايان تاكيد كرد: با همان استدلالي كه تضعيف دولت در شرايط فعلي را به هيچ وجه به مصلحت كشور نمي دانيم بايد تضعيف جايگاه مجلس را هم محكوم كنيم.

 



رجوي:ننگ ما، ننگ ما فاميل الدنگ ما...! (خبر ويژه)

افاضات جديد شيرين عبادي در حمايت تمام قد از منافقين و توجيه جناياتشان، صداي خود منافقين را هم درآورد.
عبادي چندي پيش در مصاحبه با راديو زمانه در حالي كه سعي داشت خود را به حماقت بزند گفت قضاوت درباره عملكرد و گذشته سازمان مجاهدين خلق (منافقين) بر عهده من نيست! اما دولت عراق حق ندارد آنها را كشتار كند.
وي در ادامه مدعي شد دولت بغداد اجازه ورود ناظران و خبرنگاران خارجي به كمپ اشرف را نمي دهد و از رسيدن دارو و كمك هاي پزشكي نيز خودداري مي كند.
در پي اين ادعاي مضحك عبادي، يك عضو جدا شده از مركزيت منافقين در نامه اي خطاب به عبادي، از جنايت هاي فرقه رجوي و واقعيات اين كمپ پرده برداشت.
«مسعود خدابنده» كه اينك در موسسه استراتژي خاورميانه در انگليس مشغول به كار است، در اين نامه ادعاهاي عبادي در حمايت از اين گروهك را زننده توصيف كرد.
خدابنده در مورد ادعاي عبادي درباره اجازه ندادن دولت بغداد براي دسترسي به كمپ اشرف نوشته است:
مسائل ديگري هم مطرح فرموده ايد مثلاً اين كه «عراق حق ندارد كسي را به ايران مسترد كند» كه اين مسئله نه در عراق مطرح بوده و نه مطرح است و يا اين كه بايد خبرنگاران مستقل بتوانند وارد كمپ شوند كه طبعاً موافقم ولي به نظرم شما به جاي رجوي و گروه مجاهدين دولت عراق را احتمالاً مسئول مي دانيد كه بايد خدمتتان عرض كنم كه چنين نيست.
البته اين مطلب كه عراق در صورتي اجازه ورود مي دهد كه بتواند نيروي انتظامي و غيره را هم همراه بفرستد درست است. احتمالاً اطلاع نداريد كه وزير حقوق بشر عراق را بارها از جلوي درب اسد قرارگاه رجوي برگردانده اند و حتي به پزشك نيز جهت مداواي مجروحين اجازه ورود نمي دهند و با سنگ و تيركمان و با تهديد به خودسوزي با آنها به مقابله مي پردازند.
اين عضو بريده از منافقين در ادامه به جنايت هاي رجوي در كمپ اشرف عليه نيروهاي خود اشاره كرده و ادامه مي دهد: «آقاي رجوي (كه اكنون تقريباً مشخص است كه هشت سال گذشته را با اطلاع سازمان سيا در داخل كمپ عراق جديد- سابقاً اشرف- بسر برده و با هلي كوپتر آمريكايي وارد و خارج مي گردد) مشخصاً اجازه خروج هر بيمار را به اجازه تردد آزاد سه تن ديگر از دستيارانش در عراق، اردن و اروپا مرتبط ساخته است و نه تنها اجازه خروج نمي دهد كه حتي اجازه ورود پزشك به همان بهداري من درآوردي خودشان را هم نمي دهد بطوري كه هنوز پزشك قانوني كشور موفق به مختومه اعلام كردن انبوهي از مرگ هاي داخل قرارگاه نشده است. برخي از اين پرونده ها فقط براساس قول رجوي تحت عنوان «خودزني»، «خودكشي»، «حمله آمريكاييها»، «حادثه»، «ترور توسط عوامل رژيم ايران!!» و ... اخيراً «حمله عراقي ها» باز شده اند. البته طبيعي است كه دولت عراق درست به خاطر تضمين همين «حقوق بشر»ي كه مرغ عزا و عروسي روزانه مجالس واشنگتن گرديده و درست به خاطر مسئوليتي كه در قبال امنيت مردم كشورش دارد اجازه ورود و خروج سلاح، مهمات و وسائل جنگي و غيره را به رهبران فرقه رجوي با سابقه معلومشان نمي دهد و بنابراين محموله ها را قبل از ورود بازرسي مي كند. اين را هم نيازي نيست راه دور برويد. از همان دوستان آمريكايي خودتان سؤال بفرماييد توضيح خواهند داد. علتش را هم طبعاً در همين فيلم هايي كه خدمتتان فرستاده اند مي توانيد ببينيد. بنزين را به بمب و مفتول آهني را به موشك كشنده تبديل كرده اند. تفنگهايشان را گرفته اند، با تيركمان به مادر و پدر هشتاد ساله حمله مي كنند. خانواده هايشان آمده اند ببينندشان سركرده مزدور مسعود رجوي با افاده فرقه اي و احمقانه اش نعره مي زند كه «ننگ ما، ننگ ما، فاميل الدنگ ما» و گروگانهايي كه با صداي بلند تكرار نكنند بشدت كتك مي خورند. خانم يك لحظه فكر كنيد اگر دست اين ها به باروت برسد چه مي كنند؟ (راستي خانم عبادي عكس هاي جنازه هاي جزغاله شده دوستان ما در عمليات من درآوردي رجوي در فروغ وغيره را برايتان نفرستاده اند؟ ژنرال هاي عراقي مي گويند اين طور به مسلخ فرستادن «مردم» بدون آموزش و غيره و با نقشه من درآوردي در عرف ارتش ها جنايت جنگي است و از جرائم عليه بشريت به حساب مي آيد!! البته ما وكيل نيستيم و درست از اين چيزها سردرنمي آوريم.)
اين عضو سابق سازمان منافقين در پايان مي نويسد: «جهت اطلاع جنابعالي (البته در واشنگتن نمي دانم ولي در عراق چيز مخفي اي نيست) هلي كوپترهاي آمريكايي اگر روزانه نباشد يك روز در ميان به كمپ تردد دارند و محموله هايي را به طور خصوصي براي فرقه رجوي (كه هنوز هم در ليست تروريستي كمدي شان است) داخل و خارج مي سازند. البته تا جايي كه به مردم عراق برمي گردد آنها هلي كوپترها را هلي كوپترهاي سيا مي نامند و نه هلي كوپترهاي آمريكا...
خانم عبادي كمي دقت كنيد. شما چند سالتان است؟ يا فكر مي كنيد خوانندگان اين وب سايت ها چند سالشان است؟ شما مدعي حقوق بشر در يك كشور هفتاد ميليون نفري شده ايد. شما را آورده اند يك جايزه صلح نوبل خدمتتان تقديم كرده اند. اين چه وضع سخن گفتن است.»
خدابنده در نامه خود از عبادي خواست به جاي نشستن آن طرف دنيا و آسمان و ريسمان بافتن، بيايد تا با هم به كمپ اشرف بروند، البته اگر رجوي اجازه بدهد!

 



هم بندان! همرزمان! مواظب مدحي شماره 2 باشيم (خبر ويژه)

پس لرزه هاي نفوذ عميق دستگاه امنيتي كشور در اپوزيسيون خارج نشين همچنان ادامه دارد.
در تازه ترين عكس العمل، حنيف مزروعي نسبت به وجود نفوذي هاي ديگر هشدار داده و دوستان خود را به دليل نداشتن شهامت رويارويي با واقعيت ها مورد سرزنش و هشدار قرار داده است.
ماجرا از جايي آغاز شد كه فردي در تماس با بي بي سي و صداي آمريكا مدعي شد وي سايت وزارت امور خارجه ايران را هك كرده است و منابع داخلي بلافاصله هويت فرد تماس گيرنده و ادعاي دروغ وي را فاش كردند اما اعلام كردند كه از طريق فني موفق به كشف هويت فرد مذكور- يعني حنيف مزروعي- شده اند، ولي برخي منابع تاكيد كرده اند كه اين موضوع براساس دلايل فني ثابت نشده و عامل انساني باعث لورفتن مزروعي شده است و سايت رجانيوز اين خبر را منتشر كرد.
در پي اين ماجرا، مزروعي كه احساس مي كرد وزارت اطلاعات بدجوري او را سركار گذاشته است طي يادداشتي در وبلاگ شخصي خود كه سايت هاي بالاترين و فيس بوك هم آن را پوشش داده اند نوشت؛ يكي از مسئولان جمهوري اسلامي گفته است شناسايي مزروعي از طريق نفوذي وزارت در بي بي سي و VOA صورت گرفته است، مزروعي در پايان يادداشت خود ضمن ملامت سرويس هاي اطلاعاتي غرب به خاطر بي توجهي نسبت به نفوذي هاي وزارت اطلاعات به درون اپوزيسيون مي نويسد:
«دوستان! هموطنان! همرزمان! ما هم بي شماريم، هم مي توانيم كوهها را جا به جا كنيم مشروط به اين كه هوشيار باشيم، نفوذ مدحي يك واقعيت بود. توجه كنيم و جدي باشيم تا در آينده با مدحي هاي ديگري مواجه نشويم»!
موضوع نفوذ به درون اپوزيسيون خارج نشين اين روزها به بحث اصلي و داغ ضدانقلاب بدل شده و همه منتظر ظهور مدحي شماره دو هستند و با حدس و گمان يكديگر را به نفوذي بودن متهم مي كنند.

 



اينديپندنت خطاب به اوباما: بياييد يك داستان ديگر سر هم كنيم! (خبر ويژه)

روزنامه انگليسي اينديپندنت در يادداشتي تاكيد كرد عصر اقدامات مداخله جويانه آمريكا در جهان به پايان رسيده است.
جان كمپنر در اينديپندنت نوشت: سياست مداخله جويي غرب موفق از آب در نيامده است.
اين روزنامه ادامه داد: باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا هفته گذشته با لفاظي هايش در جهت خاتمه دادن به يك عصر جنگي گام برداشت. نطق رئيس جمهور آمريكا در مورد افغانستان جلب توجه كرد اما نه به اندازه اي كه برهه تاريخي آن ايجاب مي كرد. تابستان 20 سال قبل كمونيسم با كودتايي شكست خورده در روسيه فرو پاشيد و فرانسيس فوكوياما آن را پايان تاريخ خواند. پس از آن نيز در زمان تصدي توني بلر نخست وزير اسبق انگليس، بيل كلينتون رئيس جمهور سابق آمريكا در كوزوو دخالت كرد. جهان شاهد قتل عام در سربرنيتسا و كشتارهاي ديگر در يوگسلاوي بود و چشم به روي نسل كشي در رواندا فرو بست.
اينديپندنت نوشت: ديويد كامرون نخست وزير كنوني انگليس با اين وعده به قدرت رسيد كه سياست توني بلر هيچگاه تكرار نشود. اين گفته وي مشهور است كه: نمي توان دموكراسي را از فاصله ده هزار فوتي تحميل كرد. اما به نظر مي رسد نخست وزير جديد انگليس با گذشت چند ماه از تصدي اش بر اين سمت اصل خود را فراموش كرده و در كنار نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه بمباران هوايي ليبي را آغاز كرد. مورد ديگري كه همه فراموش كرده اند اين است كه در آستانه قيام هاي بهار عربي، كامرون به شدت سعي داشت تسليحات انگليسي را به حاكمان خودكامه خاورميانه قالب كند. فراسوي مرزهاي ليبي، معاملات طبق معمول ادامه داشته است. بحرين همچنان دوست ما است بدون آنكه اهميت داشته باشد كه چه تعداد پزشك به علت تلاش براي نجات جان معترضان دستگير شدند. در مورد سعودي ها نيز نمي خواهيم ناراحت شان كنيم.
اين روزنامه انگليسي در ادامه درباره راهبرد جديد آمريكا در افغانستان نوشت: آمريكايي ها هنوز بيش از 100 هزار نيرو در افغانستان دارند و مطمئنا چند سال ديگر در آنجا خواهند ماند. مطمئنا چند ماه ديگر به بمباران ليبي ادامه خواهيم داد تا اينكه داستاني سر هم كنيم كه وزرا بتوانند ادعا كنند ماموريت انجام شد. اما آمريكايي ها از خود مي پرسند چرا بايد در اين دوران سختي انرژي شان را در خارج صرف كنند. ما و بقيه اروپا نيز همين رويكرد را در پيش مي گيريم.
گفتني است دولت اوباما اخيرا اعلام كرده تا سپتامبر 2012، 35 هزار نفر از نيروهاي خود را از افغانستان خارج مي كند. اما منابع مستقل خبر مي دهند كه آمريكا تصميم دارد در قالب ايجاد پايگاههاي نظامي سالهاي طولاني در افغانستان بماند.

 



نيويورك تايمز: آقاي اوباما! شكست را بپذير و از خاورميانه برگرد (خبر ويژه)

توماس فريدمن سرمقاله نويس شناخته شده نيويورك تايمز به دولت اوباما توصيه كرد پيش از آنكه نوبت به شكست بزرگ برسد، شكست كوچك را بپذيرد و از افغانستان خارج شود.
فريدمن كه نزديك به دموكرات هاست، طي يادداشتي در شماره ديروز نيويورك تايمز نوشت: «وقتي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا سال 2009 تصميم افزايش تعداد نيروها در افغانستان را اعلام كرد عقيده من بر اين بود كه اگر سه اتفاق روي دهد وي موفق خواهد شد كه اين سه اتفاق عبارت بودند از: پاكستان كشوري متفاوت شود، حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان فرد ديگري شود و ما موفق شويم دقيقا آنچه ادعا مي كنيم و انجام نمي دهيم يعني كشورسازي در افغانستان را انجام دهيم. هيچكدام از اين موارد اتفاق نيفتاد و به همين دليل است كه من هنوز معتقدم گزينه هاي ما در افغانستان عبارتند از اينكه: زود بازنده شويم، دير بازنده شويم، بزرگ ببازيم يا كوچك ببازيم. من زود باختن و كوچك باختن را انتخاب مي كنم.»
سرمقاله نويس نيويورك تايمز در ادامه دولت آمريكا را نصيحت كرد كه امور خاورميانه را به مردم آن واگذار كند و نوشت: « اگر كاري را مردم آغاز نكنند و آنها مالك ابتكار جديد صلح، نبرد يا تلاشي براي حسن حكومت داري نباشند، هيچ كدام از اعزام نيروهاي آمريكايي، چرب زباني يا صرف هزينه نمي تواند موثر واقع شود. اگر مردم كاري را آغاز كنند واقعا به ما نيازي ندارند و نمي خواهند آمريكا براي مدتي طولاني با آنها باشد.»
اين نويسنده آمريكايي براي توجيه توصيه خود به اوباما در مورد جنگ افغانستان، رفتار ريگان درباره لبنان را شاهد آورده و نوشته است: «بعد از آنكه يك بمب گذار 241 نظامي آمريكايي را در لبنان كشت، ريگان متوجه شد در كانون جنگي داخلي با هدفي نامشخص و دشمني مرموز قرار دارد كه شكست دادن آن ارزش قرباني دادن را ندارد. بنابراين ريگان جلوي وارد آمدن خسارت بيشتر را گرفت و از لبنان خارج شد. ريگان درباره پيامدهاي منفي حضور نيروهاي آمريكايي در لبنان نگران بود و از همه مهم تر اينكه آمريكا در ميانه جنگ سرد با اتحاد جماهير شوروي قرار داشت كه مسلح به سلاح هاي هسته اي بود و ريگان اين طور فكر كرد كه با باقي ماندن در لبنان ضعيف به نظر خواهد رسيد.»
گفتني است اوباما پنج شنبه گذشته با انتشار طرحي جديد درباره افغانستان اعلام كرد تا سپتامبر 2010، سي و پنج هزار سرباز آمريكايي از افغانستان خارج خواهند شد.

 



اگر شما اعتصاب غذا كرده ايد من كه مرده ام! (خبر ويژه)

سريال اعتصاب غذا كه در پاريس آغاز شده بود همان جا پايان يافت.
سايت هاي جرس و كلمه كه طي يك هفته گذشته ادعا كرده بودند چند زنداني سياسي در بازداشتگاه هاي اوين و رجايي شهر اعتصاب كرده اند ديروز خبر دادند كه اين اعتصاب غذا «پس از درخواست هاي مكرر شخصيت ها و چهره هاي ديني و مذهبي» پايان يافته است!
جرس و كلمه در يك تقسيم كار ناشيانه اعلام كردند كه زندانيان اعتصاب كننده به زودي يك بيانيه منتشر خواهند كرد اما در اين باره توضيحي ندادند كه اين زندانيان چطور به نحو كاملا آنلاين و فقط با چند دقيقه تاخير فاز با محافل منافقين در پاريس مرتبط هستند و چطور به فاصله چند ساعت از پايان اعتصاب غذايشان تاب و توان نوشتن بيانيه هاي بلند بالا داشته اند؟! علاوه بر اين، اين موضوع هم روشن نشد كه اين مقدار آزادي ارتباط با بيرون، چگونه با ادعاهاي عناصر بخت برگشته ضدانقلاب درباره حاكم بودن خفقان و شكنجه در اين زندان ها سازگار است؟
بازي مسخره و ناشيانه جرس و كلمه به حدي سطح پايين بود كه صداي برخي كاربران بالاترين را هم درآورد. يكي از كاربران ذيل خبر پايان اعتصاب غذا نوشت: اگر اين آقايان اعتصاب غذا كرده بودند من اصلا مرده ام! بيانيه هم حاضرم بدهم! فقط بفرمائيد دستمزدم چطوري به حساب واريز مي شود؟!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14