(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 تیر 1390- شماره 19961

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي: برق نيروگاه بوشهر شهريورماه وارد مدار مي شود
رهبر انقلاب : تا جرمي ثابت نشده نبايد رسانه اي شود
معاون پارلماني رئيس جمهور:
لايحه دو فوريتي ادغام وزارتخانه هاي «صنايع و بازرگاني» و «رفاه و كار» تقديم مجلس شد
چين : آمريكا كميته تحريم ها را وادار به ارائه اطلاعات غلط درباره ايران مي كند
استاندار ديالي: عمليات جديدي عليه منافقين در راه است
اخبار ادبي و هنري



صالحي: برق نيروگاه بوشهر شهريورماه وارد مدار مي شود

وزيرخارجه كشورمان از جشن وصل شدن برق نيروگاه هسته اي بوشهر به شبكه سراسري در اواخر ماه مبارك رمضان خبر داد.
علي اكبر صالحي با اشاره به اينكه در حال حاضر نيروگاه بوشهر عملا بهره برداري شده است گفت: شهريور سال گذشته سوخت به قلب راكتور برده شد كه جشن آن نيز برگزار شد؛ آن زمان آغاز فرآيند نيروگاه هسته اي بود.
وي با بيان اين كه نيروگاه هاي هسته اي با نيروگاه هاي فسيلي تفاوت دارد، خاطرنشان كرد: نيروگاه هاي فسيلي در يك فاصله زماني يكي دو هفته اي راه اندازي مي شود. اما فرآيند راه اندازي نيروگاه هاي هسته اي بين 9 تا يك سال طول مي كشد يعني از زمان سوخت گذاري تا زماني كه به 100 درصد قدرت برسد به اين فاصله زماني نياز دارد؛ بنابراين تا شهريور ماه آينده تازه يك سال از زمان سوخت گذاري نيروگاه بوشهر گذشته است.
رئيس پيشين سازمان انرژي اتمي افزود: پيش از اين اعلام كرده بوديم كه آخر بهمن ماه وضعيت راكتور بوشهر بحراني خواهد شد، يعني نيروگاه قدرت توليد نمي كند اما فعل و انفعالات هسته اي در آن آغاز مي شود. در فرآيند هسته اي قدرت بايد آرام آرام افزايش يابد كه شش ماه تا يك سال طول مي كشد.
صالحي گفت: آخر بهمن ماه سال گذشته مشكلي در نيروگاه بوشهر پيش آمد و كار يكي از پمپ ها با مشكل روبه رو شد. مي توانستيم كار را ادامه دهيم اما گفتيم ادامه نمي دهيم چون به مردم قول داده ايم كه ايمني در اولويت است و بعد از رفع مشكل آن را راه اندازي مي كنيم.
وي گفت: اما در حال حاضر فعل و انفعالات هسته اي رخ داده و بخار در حال توليد است. اميدواريم تا اواسط ماه رمضان 40 درصد قدرت را به دست آوريم و پس از آن برق به شبكه سراسري وصل شود اما چون 100 درصد شدن قدرت نيروگاه در ماه رمضان صورت مي گيرد جشن آن را اواخر ماه رمضان (دهه اول شهريور) برگزار مي كنيم.
صالحي كه در برنامه گفت وگوي ويژه خبري يك شنبه شب در شبكه دو سيما سخن مي گفت با اشاره به اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم در تهران گفت: انتظار اين است كه كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهد و نيز سازمان كنفرانس اسلامي از راه مشاركت در تدوين مقررات حقوقي، كاري كنند كه جلوي رفتارهاي دوگانه غربي ها گرفته شود، از اين رو بايد در سازمان هاي بين المللي براي تدوين مقررات حقوقي به صورت فعال شركت كنيم. اين گونه گردهمايي ها مانند كنفرانس تهران مي تواند زمينه اي براي اين فعاليت ها ايجاد كند. ما از طريق اين سازمان ها مي توانيم به صورت قانوني مانع انجام رفتارهاي دوگانه از سوي كشورهاي غربي شويم.

 



در جمع رئيس و كاركنان قوه قضائيه
 رهبر انقلاب : تا جرمي ثابت نشده نبايد رسانه اي شود

رهبر انقلاب اسلامي قوه قضائيه را نيازمند اقتدار و همچنين جلب اعتماد مردمي خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس و مسئولان عالي قوه قضائيه و جمعي از قضات و كاركنان دستگاه قضايي، صبر همراه با بصيرت در مقابل سختي ها را عامل اصلي پيشرفت حركت رو به جلوي ملت ايران در 33سال گذشته ارزيابي كردند و با اشاره به نياز قوه قضائيه به دو ركن مهم اقتدار و اعتماد عمومي افزودند: هرگونه اقدام و يا القاي تشكيك براي زير سؤال بردن فعاليت ها، گزارش ها و آمارهاي مسئولان عالي سه قوه به ويژه قوه قضائيه، اقدامي نادرست، ضد اعتماد عمومي و برخلاف مصالح كشور است و همه مسئولان، صاحبان تريبون ها و رسانه ها بايد به اين موضوع مهم كاملاً توجه كنند.
در اين ديدار كه در آستانه سالگرد حادثه انفجار تروريستي دفتر حزب جمهوري اسلامي در هفتم تير سال 1360 و شهادت آيت الله دكتر بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب برگزار شد و جمعي از خانواده هاي شهداي حادثه هفتم تير نيز حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد و خاطره اين شهدا به ويژه شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي، خاطرنشان كردند: حادثه هفتم تير حقيقتاً يك محنت بود اما ملت ايران با صبر و بصيرتي كه از طرف امام بزرگوار(ره) تزريق مي شد، اين محنت را تبديل به نعمت كرد و موج را به طرف خود دشمن برگرداند.
حضرت آيت الله خامنه اي، اين درس امتحان پس داده شده ملت ايران را عامل اصلي پيشرفت ها و حركت رو به جلو دانستند و افزودند: ملت ايران به دليل اهداف والاي خود كه همان رسيدن به ارزشهاي اسلامي و تحقق مباني اسلامي در جامعه و انتشار آن در جهان است، همواره با زورگويان عالم و استعمارگران و ديكتاتورها و سختي هاي تحميلي از طرف آنها مواجه بوده و خواهد بود، بنابراين بايد با صبر همراه با بصيرت در مقابل سختي ها ايستاد و محنت ها را به نردباني براي پيشرفت و ارتقا تبديل كرد.
مسائل مربوط به قوه قضائيه بخش ديگري از سخنان رهبر انقلاب اسلامي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، اقتدار و اعتماد عمومي را دو ركن اصلي مورد نياز قوه قضائيه برشمردند و تأكيد كردند: اقتدار قوه قضائيه با تامين زيرساختهاي مناسب انساني و فني بوجود مي آيد.
ايشان افزودند: تربيت انسانهاي شايسته، فاضل، امين و درستكار و همچنين ابتكار و نوآوري، وضع قوانين صحيح و بهره گيري درست و براساس تشخيص عقلي، از پيشرفت هاي گوناگون فني و سازماني، زمينه ساز استحكام دروني قوه قضائيه و اقتدار آن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه جلب اعتماد عمومي به عنوان دومين ركن مورد نياز قوه قضائيه را، تأمين عدالت دانستند و تأكيد كردند: تبديل شدن عدالت به جرياني فراگير و دائمي در قوه قضائيه نيازمند تقوا، نگاه بي طرفانه در حوادث كوچك و بزرگ، و عملكرد دقيق و حكيمانه به قانون است.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين خصوص به موضوع سلب اعتماد عمومي هم اشاره كردند و با انتقاد از برخي القاي تشكيك ها در اقدامات و گزارش هاي قوه قضائيه و همچنين قواي مجريه و مقننه، افزودند: زير سؤال بردن زحمات و گزارش هاي رسمي مسئولان عالي نظام در سه قوه و سلب اعتماد عمومي، كاري غلط و نادرست است و همه مسئولان، صاحبان تريبون ها و رسانه ها بايد متوجه اين موضوع مهم باشند.
ايشان با اشاره به احتمال اشتباه در برخي گزارشها و يا آمارها خاطرنشان كردند: نبايد با تعميم اين موضوع و القاي شبهه، اعتماد مردم را از بين برد.
رهبر انقلاب اسلامي به موضوع رسانه اي كردن اتهامات نيز اشاره كردند و افزودند: متهم شدن به معناي مجرم بودن نيست، بنابراين هيچكس در قوه قضائيه و در خارج از اين قوه و در رسانه ها حق ندارد تا زماني كه جرمي ثابت نشده، آن را رسانه اي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از برخي فشارها به قوه قضائيه براي افشاگري، خاطرنشان كردند: هيچ لزومي به افشاگري وجود ندارد و هيچكس حق ريختن آبروي يك مسلمان را ندارد.
ايشان با تأكيد بر اينكه در شرع فقط در مواردي خيلي خاص، اجازه انتشار مجازات و يا علني شدن مشخصات شخص مجازات شونده، داده شده است، افزودند: حتي در مواردي كه جرم در دادگاه نيز اثبات مي شود، نبايد نام فرد مجرم علني و رسانه اي شود زيرا خانواده وي تحت فشار قرار مي گيرند و دچار مشكل مي شوند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود با اشاره به پيشرفت هاي قوه قضائيه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون و در دوره هاي مختلف خاطرنشان كردند: در دوره فعلي نيز شخصيت برجسته اي از لحاظ علم، ابتكار، نشاط، انگيزه و همت در رأس قوه قضائيه قرار دارد و اقدامات عالمانه و مبتكرانه تحسين برانگيزي انجام گرفته است.
در ابتداي اين ديدار، آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي حادثه تروريستي هفتم تير به ويژه شهيد آيت الله بهشتي، گزارشي از اقدامات انجام گرفته در قوه قضائيه در دو سال گذشته ارائه كرد.
تلاش براي برطرف كردن مشكل كمبود نيروي انساني كارآمد از طريق جذب يكهزار نيروي جديد، آموزش ضمن خدمت قضات و كاركنان، اهتمام جدي به نظارت دروني در قوه قضائيه از طريق تأسيس معاونت نظارت در ديوانعالي كشور و دادستاني كل كشور و فعال شدن شوراي عالي نظارت در قوه قضائيه، توسعه زيرساختهاي سخت افزاري و طراحي نرم افزارهاي مورد نياز براي تسهيل در ارائه خدمات، تشكيل معاونت پيشگيري و همكاري با دستگاه ها براي پيشگيري از جرم، ايجاد زيرساخت هاي لازم براي دسترسي آسان مردم به اطلاعات حقوقي، تلاش براي حل مشكلات معيشتي قضات و كاركنان دستگاه قضايي، بهبود شرايط فيزيكي زندانها، و كاهش ميانگين زمان رسيدگي به پرونده هاي قضايي از جمله مواردي بود كه آيت الله آملي لاريجاني در گزارش خود به آنها اشاره كرد.
رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به عملكرد دستگاه قضايي در برخورد با عوامل و سران فتنه 88 و تأكيد بر برخورد با ساير جريانات انحرافي، گفت: قوه قضائيه به مبارزه بي امان، قاطعانه و عادلانه خود با مجرمان جرايم خاص، قاچاقچيان مواد مخدر، سارقان مسلح، متجاوزان به نواميس، اشرار و مفسدان اقتصادي ادامه خواهد داد.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور:
لايحه دو فوريتي ادغام وزارتخانه هاي «صنايع و بازرگاني» و «رفاه و كار» تقديم مجلس شد

معاون پارلماني رئيس جمهور از تقديم لايحه دو فوريتي ادغام چهار وزارتخانه «صنايع و بازرگاني» و «رفاه و كار» به هيئت رئيسه مجلس خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص پس گرفتن لايحه ادغام چهار وزارتخانه صنايع - بازرگاني و رفاه - كار از سوي دولت گفت: پيش از اين دولت لايحه شرح وظايف وزارتخانه ها را به صورت عادي به مجلس ارائه داده بود اما پس از كارشناسي هاي لازم لايحه شرح وظايف دو وزارتخانه «صنايع و بازرگاني» و «رفاه و كار» با قيد دو فوريت تقديم هيئت رئيسه مجلس شد.
گفتني است پيش از اين يك عضو هيئت رئيسه مجلس از پس گرفتن لوايح ادغام اين چهار وزارتخانه توسط دولت خبر داده بود.
جهانبخش محبي نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: دولت لايحه ادغام وزارتخانه هاي «صنايع» و «بازرگاني» و نيز ادغام وزارتخانه هاي «كار» و «رفاه» را با قيد فوريت به هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي و تصويب آن ارائه داده بود.
وي افزود: دولت براي يك بازنگري در لوايح ادغام وزارتخانه، اين نامه را از هيئت رئيسه پس گرفت تا بعدا با نگاه جامعي به موضوع ادغام وزارتخانه ها، آن را تحويل مجلس دهد و تاكنون اين لوايح را نداده است.
محسن كوهكن هم با اشاره به جلسه عصر يكشنبه هيئت رئيسه مجلس، يكي از موضوعات مطرح شده در اين جلسه را مسئله ادغام وزارتخانه ها دانست و گفت: بخش عمده اي از جلسه هيئت رئيسه به بحث پيرامون ادغام وزارتخانه ها و مذاكرات انجام شده در اين زمينه با دولت و گزارش ارائه شده به نمايندگان گذشت.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در ادامه يادآور شد: اراده مجلس بر اين است كه هر چه سريعتر تكاليف دولت در ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه كشور و ادغام وزارتخانه ها و كاهش تعداد آنان از 21 به 17 وزارتخانه سر و سامان يابد و به نتيجه برسد تا وزارتخانه هاي جديد ايجاد شوند و وزراي اين وزارتخانه ها نيز مشغول به فعاليت شوند.
محسن كوهكن بر همين اساس تصريح كرد: در اين جلسه مقرر شد پيرو مذاكرات انجام شده با دولت، قوه مجريه سريعتر لوايح ادغام وزارتخانه ها را به مجلس ارائه دهد و حتي اگر در جايي نياز باشد، مجلس نيز براي ادغام ها طرح ارائه دهد تا هر چه سريعتر بررسي ادغام وزارتخانه ها سر و سامان يابد تا مانند ادغام وزارتخانه هاي «راه و ترابري» و «مسكن و شهرسازي» كه تعيين تكليف شده و وزارت «راه و شهرسازي» تشكيل و وزير اين وزارتخانه جديد التاسيس نيز مشخص شد، موضوع ادغام ساير وزارتخانه ها نيز با رعايت احكام آيين نامه داخلي مجلس سامان يابد.

 



گزارش جلسه استماع شوراي امنيت سازمان ملل
چين : آمريكا كميته تحريم ها را وادار به ارائه اطلاعات غلط درباره ايران مي كند

منابع غربي هفته گذشته گزارش دادند كه روسيه و چين در نشست شوراي امنيت سازمان ملل، با اين استدلال كه گزارش كميته تحريم هاي سازمان ملل درباره ايران مبتني بر اطلاعات موثق و قابل اعتماد نيست، مجدداً از انتشار آن به عنوان سند رسمي شوراي امنيت جلوگيري كردند.
كميته تحريم هاي سازمان ملل پس از صدور قطعنامه 1737 در سال 2007 تشكيل شد. شوراي امنيت در قطعنامه 1929 مقرر كرد كه يك پنل كارشناسي براي اين كميته تشكيل شود و روند اجراي تحريم ها و گزارش گيري از كشورها، همچنين موارد اصلاح و تكميل تحريم ها را بررسي و پي گيري كند. شوراي امنيت سازمان ملل روز پنج شنبه 2 تير 1390 (23 ژوئن 2011) تشكيل جلسه داد تا گزارش «نستور اوزوريو» نماينده كلمبيا در سازمان ملل و رئيس كميته تحريم ها را استماع كند. اين گزارش ايران را متهم مي كند كه در حال دور زدن تحريم هاست و از جمله به سوريه سلاح ارسال مي كند تا از آن طريق در اختيار حزب الله و مبارزان فلسطيني قرار بگيرد. اين گزارش همچنين چين را متهم كرده بود كه تحريم هاي ايران را نقض مي كند.
نكته مهم در اين جلسه اين بود نماينده چين تأكيد كرد گزارش هاي غير مطمئن و غير موثق نمي تواند مبناي گزارش هاي سازمان ملل باشد و به عنوان سند رسمي شوراي امنيت منتشر شود و از آنجا كه ساز و كار انتشار گزارش هاي كميته تحريم بر مبناي اجماع عام است، آمريكا نتوانست گزارش پنل كارشناسي تحريم را به عنوان سند شوراي امنيت منتشر كند. «غير موثق» خواندن اطلاعاتي كه مبناي گزارش 76 صفحه اي كميته تحريم است نشان دهنده اين است كه روسيه و چين رويه سرسختانه تري در قبال سياست هاي آمريكا در پيش گرفته اند. بسياري از تحليلگران اختلافات حاد دو طرف در مورد پكيجي از مسائل، از موضوعات اقتصادي بين چين و آمريكا گرفته تا مسئله سوريه و ليبي را عامل اصلي اين رويكرد جديد مي دانند ضمن اينكه روسيه و چين درباره ماهيت ابزاري به نام تحريم و همچنين روش صحيح طرح ريزي مذاكرات جديد با ايران دچار اختلاف هاي جدي با غرب هستند.
خلاصه اي از مذاكرات نشست استماع شوراي امنيت در روز پنج شنبه 2 تير 1390 (23 ژوئن 2011) در ادامه مي آيد:
- سوزان رايس، نماينده آمريكا، گزارش نهايي كميته تحريم بايد به عنوان يك سند معمول گروه كارشناسان سازمان ملل به سرعت ميان همه كشورهاي عضو اين سازمان توزيع شود. اين گزارش كه تاكنون به طور علني منتشر نشده است حاوي اطلاعات و اقداماتي است كه مي تواند به كشورها در اجراي تعهداتشان درباره تحريم هاي ايران كمك كند. اين سند بايد منتشر شود.
- مارك ليال گرانت، نماينده انگليس: برخي از كشورهاي شوراي امنيت با مخالفت با انتشار گزارش كميته تحريم اجازه نمي دهند شمار بيشتري از اعضاي سازمان ملل به اين ارزيابي ارزشمند برسند كه براساس آن بتوان به اجراي كامل تحريم ها بر ضد ايران پرداخت. من درباره چشم انداز گفت وگوهاي جديد با ايران خوشبين نيستم. ايران همچنان برنامه تسليحات هسته اي خود را دنبال مي كند. ايران هيچ دليل خوبي ارائه نكرده است كه باور كنيم اين كشور خواستار گفت وگوهاي هدفمند درباره برنامه هسته اي خود است.
- مارتين برايان، معاون نماينده فرانسه: انتشار فوري اين گزارش و افزايش شفافيت در اين جا ضروري است. گزارش نهايي كه كارشناسان اين سازمان ماه گذشته به شوراي نهايي كه كارشناسان اين سازمان ماه گذشته به شوراي امنيت ارائه دادند، شمايي كلي و در عين حال هشدار دهنده در مورد اقدامات گوناگون ايران در نقض آشكار الزاماتش ترسيم مي كند. كاملا آشكار است كه اين موارد نقض تحريم ها و الزامات بين المللي از سوي ايران تعمدي و سازماندهي شده است و همه موارد از جمله فعاليت هاي هسته اي، بالستيك، تحريم هاي تسليحاتي، حمل و نقل و مسائل مالي و تجاري را شامل مي شود. ايراني ها از شيوه هايي كاملاً پيچيده استفاده مي كنند: استفاده از مؤسساتي كه ايراني نيستند و توسل به واسطه هاي مالي، پنهان كردن هويت واقعي اشخاص، اظهارات نابجا و غيرواقعي و تقلب در اسناد. بويژه از نقش آفريني سوريه در نقل و انتقال غيرقانوني سلاح به ايران يا از آن كشور نگران هستيم. سوريه در اكثر موارد در نقض تحريم هاي تسليحاتي عليه ايران نقش داشته است و نمي خواهد با گروه كارشناسان سازمان ملل همكاري كند.
- آلكسي پانكين، معاون نماينده روسيه: اين اطلاعات تأييد نشده و سياسي كمكي به پيشرفت هيچ يك از ابتكارات شوراي امنيت يا كميته تحريم ها نخواهد كرد.
- يانگ تائو، نماينده چين: پكن از كميته تحريم مي خواهد كه براساس اصول بي طرفي و عملكرد مستقل به فعاليت خود ادامه دهد و گزارش هاي خود را براساس اطلاعات قابل اطمينان تهيه كند. پكن اميدوار است ايران اقداماتي مثبت در جهت بهبود اعتماد جامعه بين المللي به ماهيت صلح آميز فعاليت هاي هسته اي اين كشور بردارد. اميدوارم پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان مذاكرات خود با ايران را از سر بگيرند.

 



استاندار ديالي: عمليات جديدي عليه منافقين در راه است

استاندار ديالي عراق از انجام عملياتي جديد بر ضد منافقين تحت نظارت نخست وزير اين كشور خبر داد.
رعد جواد التميمي استاندار ديالي در گفت وگو با روزنامه الموتمر با اشاره به قريب الوقوع بودن عملياتي جديد عليه منافقين گفت: عمليات امنيتي كه قرار بود اجرا شود در حال حاضر در مراحل مقدماتي به سر مي برد و دستگاه هاي امنيتي تشكيل شده توسط ارتش و پليس در حال آماده شدن براي انجام عملياتي جديد هستند كه تحت نظارت نخست وزير عراق صورت خواهد گرفت.
وي افزود: علي رغم تمام محدوديت هاي ايجاد شده براي منافقين، اين فرقه همچنان در امور داخلي عراق دخالت مي كند.
التميمي با اشاره به دستاورد عمليات قبلي بر عليه منافقين گفت: عمليات قبلي ثبات و امنيت را به نسبت 60 درصد برقرار كرده است و اميدواريم اين نسبت در برنامه جديدي كه انتظار مي رود به زودي در استان انجام شود، تكميل شود.
استاندار ديالي در خصوص بازگشت خانواده هاي مهاجرت كرده از اين استان اظهار داشت: اقدامات اوليه امنيتي و مادي دليل اصلي عدم بازگشت اين خانواده ها محسوب مي شود و ما در اين زمينه به سطح مطلوب نرسيده ايم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) التميمي همچنين با انتقاد از شيوه تفرقه افكنانه منافقين گفت: منافقين از پادگان اشرف به عنوان مقري براي دخالت در امور اين استان استفاده مي كند.

 



اخبار ادبي و هنري

دبير جشنواره فيلم پليس:
نيروي انتظامي قطب حمايت از سينماي اجتماعي مي شود
دبير چهارمين جشنواره فيلم پليس با اعلام اينكه نيروي انتظامي به زودي به قطب پشتيباني از فيلم هاي اجتماعي تبديل خواهد شد گفت: امسال با حمايت اين جشنواره 30 فيلم بلند و 30 فيلم كوتاه توليد مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، علي سلطاني در نشستي خبري درباره چهارمين جشنواره فيلم پليس اظهار داشت: اين جشنواره از 11 تا 14 تير در سينما فلسطين برگزار مي شود.
وي افزود: در اين دوره از جشنواره فيلم پليس بيش از 750 اثر ارسال شده كه اين ميزان، رشد 50 درصدي استقبال فيلمسازان به اين جشنواره نسبت به سال گذشته را نشان مي دهد.
سلطاني با يادآوري شعار چهارمين جشنواره فيلم پليس يعني «پليس، سينما، پيشگيري اجتماعي» گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره استفاده از ظرفيت هاي هنري كشور و تأثير آن بر جامعه است. به حتم سينما مي تواند بهترين ابزار در عرصه فرهنگي براي جلب مشاركت مردم در كمك به ناجا براي افزايش امنيت رواني و اخلاقي در جامعه باشد.
تجليل از سمبل فيلم فارسي به قلم سازنده فيلم تبليغاتي كروبي
يك روزنامه سينمايي كه علاقه فراواني به بزرگنمايي فيلم سازان ضد انقلاب و معاند دارد، داستان زندگي يكي از سمبل هاي فيلم فارسي را در دو شماره منتشر كرد.
روزنامه باني فيلم داستان زندگي محمدعلي گل (فردين) را كه به دست ضياء الدين دري سازنده فيلم تبليغاتي كروبي نوشته شده، در جهت تكريم و ستايش از عنصر سينماي سكس و خشونت پيش از انقلاب به چاپ رساند.
روزنامه مذكور قبلاً مطالبي غلوآميز درباره فيلم سازان معاندي چون بهرام بيضايي منتشر كرده بود.
مقابله جدي ايران با اقدام مشكوك بي بي سي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تصميم بنگاه خبرپراكني انگليس براي ساخت مستندي عليه پيامبر اسلام(ص) گفت كه قطعاً به سهم خود براي مقابله با اين امر ناپسند تلاش مي كنيم. البته واكنش هاي به اين موضوع منحصر به ايران نخواهد بود.
سيدمحمد حسيني در گفت وگو با فارس، افزود: البته از كشورهاي اروپايي و غربي كه اسلام ستيزي را در دستور كار خود دارند، چنين اقدامات سخيفي بعيد نيست. چرا كه در گذشته نيز عليه مقدسات مسلمانان مانند طراحي كاريكاتور پيامبر(ص) و غيره اقداماتي كرده بودند كه البته با واكنش جدي از سوي جهان اسلام مواجه شد.
وي ابراز محكوميت به چنين كارهايي را تنها بخشي از واكنش ها در برابر اقدامات سخيف غربي ها برشمرد و گفت: بايد اقدامات بيشتري براي معرفي پيامبر اسلام(ص) انجام دهيم. گرچه ساخت فيلم ها و سريال ها و نيز انتشار كتاب ها در چنين زمينه هايي را در دستور كار داريم اما بايد به آن سرعت بيشتري بخشيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14