(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 تیر 1390- شماره 19961

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ماه آينده كاوشگر 5 با موجود زنده به فضا مي رود
«كيان» قبلاً خبرنگار «كيهان» بود !
خداوند چگونه ذخيره خود را حفظ كرد
با حكم فرمانده كل ارتش ولي وند فرمانده دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش شد
حاجي بابايي: پيش دبستاني ها در نوبت عصر به مدرسه مي روند
جليلي: رفتار آمريكا مصداق بارز تروريسم نظامي اقتصادي و رسانه اي است
آيت الله صافي گلپايگاني هويت ما هويت اسلامي است و ما پرچمدار ولايتيم
وزير خارجه جديد مصر: سياست قاهره تداوم رابطه با تهران است
آيت الله سيداحمد خاتمي: در نقد دولت بايد حق انصاف را رعايت كرد
جديدترين سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشك هاي دوربرد سپاه رونمايي شد



ماه آينده كاوشگر 5 با موجود زنده به فضا مي رود

سرپرست سازمان فضايي كشور اعلام كرد كه كاوشگر 5 همراه با يك ميمون از نژاد زئوس، مردادماه به فضا پرتاب مي شود.
دكتر «حميد فاضلي» اظهار داشت: كاوشگر 5 داراي ساختار همسان با كاوشگر اميد است كه اين بار همراه با موجود زنده ميمون از نژاد زئوس به ارتفاع 1200 متري زير مداري، مردادماه پرتاب مي شود.
سرپرست سازمان فضايي ايران خاطرنشان كرد: 5 ميمون در حال آزمايش هستند تا بتوانند تحمل فشارهاي فيزيكي، مداري، شتاب هاي مداري، صوت، ارتعاش و ساير عوامل را هنگام پرتاب داشته باشند.
وي گفت: آزمايش هايي به صورت محيطي و به صورت تجميعي روي اين موجودات انجام شده است و يكي از اين ميمون ها با كاوشگر 5 پرتاب مي شود.
فاضلي افزود: ميمون هاي زئوس از كشورهاي جنوب شرقي آسيا وارد كشور شده اند و اين ميمون ها پس از قرنطينه، تحت آزمايش هاي پزشكي جهت تعيين سلامت قرار مي گيرند، البته اين ميمون ها بايد در دوران نوجواني و جواني باشند.
سرپرست سازمان فضايي ايران گفت: در پرتاب آزمايشي زيرسيستمي كاوشگر 5 اصلاحاتي صورت گرفته است، براي مثال حامل اين كاوشگر داراي شتاب زياد است از اين رو بايد در آن از سوخت مايع استفاده شود.
فاضلي پرتاب آزمايشي زيرسيستمي «كاوشگر چهار» را موفقيت آميز خواند و افزود: اين پرتاب به منظور ارزيابي عملكرد سيستم هاي حامل محموله انجام شد و نتايج خوبي در عملكرد سامانه محموله در بخش جدايش و ارسال تصوير، تله متري، بازيافت و چتر نجات در بر داشت.
فاضلي اظهار داشت: كاوشگرهاي فضايي حامل محموله اي هستند كه در زاويه نزديك به قائم و تا ارتفاع ماوراي جو - معادل 120 كيلومتر - پرتاب مي شوند و بلافاصله بازمي گردند به طوري كه زمان رفت و برگشت آن در مجموع كمتر از 20 دقيقه خواهد بود.
وي كه با ايرنا گفت وگو مي كرد، افزود: اين در حالي است كه ماهواره ها تا ارتفاع 250 كيلومتري و با سرعت مماسي 7300 تا 7600 كيلومتر بر ثانيه پرتاب مي شوند تا بتوانند در مدار زمين قرار بگيرند.
كاوشگر 4 در دهه فجر سال گذشته رونمايي شد و در 24 اسفندماه 1389 همراه با عروسك ميمون پرتاب شد.

 



«كيان» قبلاً خبرنگار «كيهان» بود !

مراسم سومين شب شهادت كيسان ابوعمره، با حضور امير مختار، بن مالك، مهران، ابراهيم مالك، آقاي دوربيني، بن شميط، بن وهب، دلدل و تني چند از نمايندگان قبايل مختلف ايراني، بعد از ظهر ديروز در مسجد كوفه برگزار شد.
در اين مراسم بن مالك با اشاره به خدمات كيان در طول دوره انتقام و نقش وي در وحدت ميان سربازان سپاه حق از شوراي عالي انقلاب فرهنگي خواست كه روز شهادت كيسان ابوعمره را به عنوان روز وحدت عرب و عجم در لشكر مختار نام گذاري كنند. وي گفت: به پرونده بن وهب در موضوع شهادت كيان خارج از نوبت رسيدگي مي شود و ما با هيچ كس شوخي موخي(!) نداريم. بن كامل با انتقاد از انعكاس خبر شهادت كيسان ابوعمره در مطبوعات، از جارچي ها خواست فضا را آلوده نكنند و اجازه دهند امور طبق روال قانوني پيگيري شود. وي تصريح كرد: هرگونه برخورد خودسرانه با بن وهب و بن شميط مصداق بارز تندروي است و از طرفداران مختار خواست خشم خود را كنترل كنند.
اين صحابي وفادار امير مختار در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از نحوه عملكرد بن شميط، از خواص خواست در برابر آل زبير و بني اميه به صورت شفاف موضع گيري كنند و نيروهاي خودي را بدون اسب رهسپار جبهه دشمن نكنند. بن كامل بيان داشت: بيعت كيان با مختار، «بيعت ايراني» نبود، بلكه «بيعت ايماني» بود و ريشه در معرفت و محبت عجم نسبت به مولاي متقيان داشت. عضو مجمع تشخيص مصلحت قيام خاطرنشان كرد: بن وهب پولش را از دولت مختار مي گيرد، اما وقت فتنه طرف عبدالله بن زبير غش مي كند، بنابراين همه بايد در برابر جريان انحرافي موضع روشني داشته باشند.
در ادامه اين مراسم بن شميط ضمن ابراز پشيماني از قصور خود در موضوع شهادت كيسان ابوعمره، گفت: من از همان اول هم مخالف به ميدان رفتن كيان بدون اسب بودم، اما ابن وهب مرا فريب داد، البته اسب هم نبايد صاحبش را تنها رها مي كرد و از نظر من مقصر اسبي، ببخشيد؛ اصلي اين ضايعه، حرف هايي بود كه بن محمود در مناظره با داماد بغداد زد!!
سخنران بعدي اين مراسم بن شريعتمدار بود. وي گفت: كيهان از قبل همه اين حوادث را پيش بيني كرده بود و ما براساس اسناد و شواهد موجود قبلاً گفته بوديم كه دست آل زبير هر آن احتمال دارد كه از آستين امثال بن وهب بيرون بيايد! وي گفت: فردا نه پس فردا در همين باره «گفت وشنود» خواهم نوشت، الساعه در لطيفه آخرش گير كرده ام! مدير مسئول كيهان به ديدار چند وقت پيش بن وهب با جرج سوروس اشاره، و تصريح كرد: كيان برخلاف اسمش هيچ ارتباطي با حلقه كيان نداشت، بلكه قبلاً خبرنگار افتخاري كيهان بود در حوزه ايوان مدائن!
بعد از سخنراني بن شريعتمدار، بن سابقه پشت تريبون قرار گرفت و گفت: در حادثه شهادت كيان، هم بن وهب مقصر بود، هم بن مالك! بن سابقه تأكيد كرد: براي جلب اعتماد مردم بايد همه زندانيان سياسي، حتي آن دسته از بي شرف هايي كه در حادثه كربلا به يزيديان كمك كردند، آزاد شوند و موضع من هنوز هم همان چيزهايي است كه در نماز جمعه گفته بودم. وي افزود: درباره جنگ حرورا ناگفته هايي دارم كه فعلاً قصدي براي افشاي آن ندارم! بن سابقه از بن وهب خواست، هر جا كسي به او حرف بي تربيتي زد، فيلمش را براي همه بلوتوث كند تا پيراهن عثمان درست شود! بن سابقه ادامه داد: مختار در به ثمر رساندن اهداف قيام عليه امويان و زبيريان، گاهي به وي كمك مي كرد!!!! وي در عين حال گفت: ما بايد وحدت را حفظ كنيم و همه خود را بدهكار قيام بدانيم و اگر اينها كه ادعاهايي دارند، چيزي از ما پيدا كردند، بيايند من به نامشان بزنم خلاص! بن سابقه در پايان خود را عاشق مختار خواند و با اشاره به دوستي 80 ساله خود با امير مختار گفت: «م.ه» براي بررسي شرايط دانشگاه آزاد شعبه روم به ونيز رفته است و با اينكه در جنگ حرورا نبود، اما تركش هاي اين جنگ هنوز در بدنش هست!
آخرين سخنران اين مراسم خودم بودم. من با اشاره به آلودگي هواي كشور از مسئولان، خواص بي بصيرت، با بصيرت، چپ، راست، جريان انحرافي، اجنه و كلاً همه عاجزانه تقاضا كردم كه به جاي دو، دو گفتن، كمي هم به فكر مشكلات مردم باشند و مالچ بپاشند! اين كارشناس مسائل ژئوپولوتيك كه خودم باشم، در ادامه سخنان خود مطالبي را به زبان سانسكريت بيان كردم. گفتني است براساس تصميم مسئولين در حاشيه اين مراسم، قرار شد كه براي اسب كيان، زين ضد گلوله و محافظ بگذارند!
«آقاي چيز»

 



خداوند چگونه ذخيره خود را حفظ كرد

سرويس سياسي-
امداد غيبي در ششم تيرماه رخ داد و مانع از حضور ذخيره انقلاب اسلامي آيت الله خامنه اي در جلسه هفتم تير شد در جلسه هفتم تير همه اعضاي حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند.
مراسم سي امين سالگرد ترور مقام معظم رهبري در 6 تير 60 با عنوان شكرانه حفظ سلامت مقام معظم رهبري شب دوشنبه در مسجد ابوذر تهران برگزار شد.
حجت الاسلام مطلبي امام جماعت مسجد ابوذر در اين مراسم گفت: در چنين روزي در مسجد ابوذر و يك روز بعد در حزب جمهوري حوادثي رخ داد كه به خوبي آنها را پشت سر گذاشتيم؛ و امروز لازم است بيش از اين در صحنه باشيم.
وي افزود: دشمنان و بيگانگان مي خواهند اين نور را خاموش كنند اما اگر ما وظيفه خودمان را خوب انجام دهيم، خداوند ما را ياري مي كند.
محمدباقر قاليباف شهردار تهران هم در اين مراسم گفت: مقام معظم رهبري در دو دهه رهبري انقلاب اسلامي شرايط سياسي متفاوت از دوره اول انقلاب را داشتند؛ بسياري از تغييرات، رهبري را در اداره جامعه و نظام مقدس جمهوري اسلامي بسيار مشكل تر و سخت تر از دوره امام راحل كرد و اگر به اين دو دهه خوب نگاه كنيم مطالب متعددي را مشاهده مي كنيم كه اگر فضل الهي و عنايت امام زمان(ع) نبود اين خطرات مرتفع نمي شد؛ بدون شك معنويت، درايت، مديريت و صلابت مقام معظم رهبري تاثيري اساسي در حل اين مشكلات داشته است.
تقريبا از ماه هاي اول پيروزي انقلاب، يكي از برنامه هاي مستمر آيت الله خامنه اي حضور در جمع مردم و بخصوص جوانان براي پاسخگويي به شبهات بود. مخصوصا از وقتي كه امام به دانشجويان پيشنهاد كردند تا از ايشان به جاي شهيد مطهري استفاده كنند. اكثر اين جلسات شنبه هر هفته مابين نماز ظهر و عصر در مسجد حاج ابوالفتح برگزار مي شد. اما از آنجا كه جبهه متحد ضدانقلاب با شايعه پراكني فضاي جامعه را غبارآلود ساخته بود، پيشنهاد داده شد تا اين جلسات به صورت سيار و در مساجد مختلف برقرار شود. روزنامه جمهوري اسلامي هم كه برنامه نيروهاي خط امامي را تبليغ مي كرد، در صفحه اول خود اينچنين نوشت: «پاسخ به سؤالات توسط استاد سيدعلي خامنه اي شنبه 6 تيرماه پس از اقامه نماز ظهر در مسجد ابوذر...»
البته اين اولين تبليغ براي اين جلسه نبود چرا كه قرار بود دو هفته قبل، اين جلسه برگزار شود اما هفته اول هماهنگي لازم صورت نگرفته بود و هفته دوم هم مصادف شده بود با روز طرح عدم كفايت سياسي بني صدر در مجلس، كه البته شايد دو هفته تبليغ و عدم برگزاري جلسه، فرصت مناسبي را براي منافقين فراهم مي آورد تا برنامه ريزي دقيق تري انجام دهند. صبح شنبه آيت الله خامنه اي به جماران مي رود تا طبق معمول اول يا آخر هر هفته، گزارشي را از وضعيت جبهه ها خدمت امام ارائه كند. و پس از ديدار امام جهت شركت در جلسه راهي مسجد ابوذر مي شود. در طول مسير خلبان شهيد سرلشكر عباس بابائي مشغول ارائه گزارش به ايشان بود. هر چند كه سيستم محافظت از شخصيت ها همچون امروز نبود اما محافظان همه تلاششان را انجام مي دادند. اين بار نيز در حياط مسجد محلي را مخصوص ضبط صوت ها آماده نموده بودند تا افرادي كه قصد ضبط سخنراني را دارند، ضبط صوت را به داخل نياورند.
پس از اقامه نماز ظهر، آيت الله خامنه اي به پشت تريبون رفت تا به پرسش هاي نوشته شده پاسخ دهد. مقدمه اي كوتاه در باب پرسش و پاسخ و شايعات، آغاز اين سخنراني ناتمام بود. هنگام ذكر اين مقدمه بعضي چشم ها ضبط صوتي را ديدند كه دست به دست شد و توسط نفر آخر روي تريبون قرار گرفت، اما روبروي سمت چپ سخنران و در مقابل قلب وي. چند ثانيه بعد كليد ضبط صوت در برابر چشمان محافظي كه نزديك تريبون بود به حالت تمام شدن نوار، بالا زد. او نيز ضبط را برمي دارد و پس از براندازي كوتاه دوباره آن را روي تريبون مي گذارد، اما اين بار در مقابل سمت راست سخنران.
ناگهان بلندگو سوت مي كشد. آيت الله خامنه اي اندكي عقب رفته، مي گويد: «آقا اين اگر آمپلي فاير است، خاموشش كنيد. يك بلندگوي روراست بگذاريد صدا ندهد.» و مشغول پاسخ به اولين سؤال مي شود كه موضوع آن علت منع قاضي و مجتهد شدن زن ها بود. حين پاسخ به اين سؤال بمبي كه در ضبط صوت جاسازي شده بود، منفجر مي گردد و چون بمب از نوع فشنگي بود و نه انفجاري، حتي تريبون هم آسيبي نمي بيند. ايشان بين محراب مسجد و تريبون بر روي بازوي چپ افتادند. جراحت خيلي سنگين بود، سمت راست بدن پر از تركش و قطعات ضبط صوت بود، حتي يكي از تركش ها زير گلوي آقا جا خوش كرده بود. قسمتي از سينه ايشان كاملا سوخته بود! يكي دو تا از دنده ها هم شكسته بود. دست راست هم كاملا از كار افتاده بود و از شدت ضربه ورم كرده بود. استخوان هاي كتف و سينه كاملا ديده مي شد. 37 واحد خوني و فرآورده هاي خوني به آقا زده بودند كه خود اين تعداد، واكنش هاي انعقادي را مختل مي كرد... دو سه بار نبض آقا افتاد خيلي عجيب بود در هنگام انتقال معظم له به بيمارستان قلب در هلي كوپتر دو بار مونيتور وضعيت نبض، خط ممتد نشان مي دهد. پس از رسيدن به بيمارستان و خونريزي مجدد وانجام يك عمل جراحي سه ساعته، آيت الله خامنه اي به بخش آي.سي.يو منتقل مي شود.
شب براي چند لحظه به هوش آمده و كاغذ طلب مي كند و با دست چپ و به سختي اين چند كلمه را كنار هم مي چيند: «همراهان من چطورند؟» جمعيت كثيري كه جهت اهداي قلبشان به آن جا آمده بودند تا نيمه هاي شب در پشت در بيمارستان انتظار مي كشيدند. منافقين نيز توسط نيروهاي نفوذي در بيمارستان همچنان به شيطنت خود ادامه مي دادند. محسن جواديان در اين زمينه مي گويد: «واقعا اين پديده تعجب آور بود. در بيمارستاني كه با بستري شدن آقا به محل تردد مسئولان درجه اول نظام تبديل شده بود. آنها هر از چند گاه برق را قطع مي كردند. با توجه به اينكه ايشان در آي.سي.يو بيمارستان بستري بودند و تمام دستگاه هاي تنفس مصنوعي و ساكشن ها با برق كار مي كرد، قطع مكرر برق واقعا مشكل ايجاد مي كرد. تماسهاي تهديدآميز تلفني آنها هم با بيمارستان كه الي ماشاءالله بود. گاهي اوقات زنگ مي زدند و مي گفتند: ما همين امشب به بخش شما حمله مي كنيم! ما آقاي منافي را خواستيم و گفتيم اين چه وضعي است، ظاهرا اين بيمارستان صاحب ندارد! ايشان هم بلافاصله با يك اقدام انقلابي رئيس و برخي از كاركنان مورد سوءظن بيمارستان را عوض كردند.
شايد شما باور نكنيد در آن چند روز يك تكنسين بالاي سر آقا بود كه ما بعدها فهميديم نفوذي است!»
اما به هر حال با الطاف الهي، ايشان به طرز معجزه آسايي نجات يافت. امام خميني طي پيامي خطاب به آيت الله خامنه اي فرمودند:
خداوند متعال را شكر كه دشمنان اسلام را از گروهها و اشخاص احمق قرار داده است، و خداوند را شكر كه از ابتداي انقلاب شكوهمند اسلامي هر نقشه كه كشيدند و هر توطئه كه چيدند و هر سخنراني كه كردند ملت فداكار را منسجم تر و پيوندها را مستحكم تر نمود و مصداق «لازال يويد هذا الدين بالرجل الفاجر» تحقق پيدا كرد. اينان هر جا سخن گفتند خود را رسواتر كردند و هرچه مقاله نوشتند ملت را بيدارتر نمودند و هرچه شخصيتها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اكنون دشمنان انقلاب با سوءقصد به شما كه از سلاله رسول اكرم و خاندان حسين بن علي هستيد و جرمي جز خدمت به اسلام و كشور اسلامي نداريد و سربازي فداكار در جبهه جنگ و معلمي آموزنده در محراب و خطيبي توانا در جمعه و جماعات و راهنمايي دلسوز در صحنه انقلاب مي باشيد، ميزان تفكر سياسي خود و طرفداران از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند...
علاقه و انس آيت الله خامنه اي به شهيد بهشتي به گونه اي بود كه حضرت آقا با آن وضعيتي كه داشتند چندين بار احوال شهيد بهشتي را پرسيدند و محافظين و اطباء هر كدام به گونه اي جواب مي دادند كه آقا متوجه شهادت شهيد بهشتي نشوند.
حضرت آقا گاهي اوقات به طنز به محافظين شهيد بهشتي مي گفتند: اگر يك مو از سر آقاي بهشتي كم شود، خودم به حساب همه تان مي رسم، آقا تا چند روز بعد از حادثه تنها لحظاتي به هوش مي آمدند و بعد مجددا از هوش مي رفتند. بار اول كه به هوش آمدند تك تك سراغ محافظين را گرفتند و از حال آنها مطلع شدند. بار بعد سراغ آقاي بهشتي را گرفتند كه نشان دهنده اوج علاقه آقا به ايشان بود. ما هم در پاسخ مي گفتيم: شما خواب و بيهوش بوديد، ايشان آمدند و رفتند! بعد از اين مورد در موارد بعدي كه به هوش آمدند سراغ آقاي بهشتي و آقاي باهنر و ديگران را هم مي گرفتند. بعد از گذشت تقريبا 12-10- روز تصميم گرفتند آقا را از بخش آي. سي.يو به بخش انقلاب منتقل كنند. بخش انقلاب، قسمتي بود كه جدا از بخشهاي ديگر بيمارستان بود و چون در اوايل انقلاب مدتي امام در اين بخش بستري بودند، به اين اسم ناميده شده بود. ما آمديم و ديديم مسيري كه بايد آقا را از آنجا به بخش انقلاب منتقل كنيم پر است از عكس هاي شهيد بهشتي و شهداي حزب جمهوري اسلامي. اصلا مانديم كه چه كنيم. رفتيم با مسئولان انجمن اسلامي بيمارستان هماهنگ كرديم كه چون آقا از شهادت آقاي بهشتي و يارانش خبري ندارد اين عكسها را برداريد. لذا اينها تمامي اين پوسترها را كندند و راهرو و مسير از هرگونه چيزي كه نمايانگر حادثه حزب بود، خالي شد. وقتي به بخش رفتيم در يك اتاق آقا بستري شدند و يك اتاق هم به خانواده شان اختصاص يافت، يك اتاق به پزشكان و يك اتاق هم به محافظين. قبل از اينكه آقا به اين بخش منتقل شوند وقتي تقاضاي راديو و تلويزيون مي كردند، بهانه مي آورديم كه امواج راديو و تلويزيون در دستگاه هاي بخش آي.سي.يو اخلال ايجاد مي كند. البته ايشان با فراستي كه داشتند در همان حالت نيمه بيهوشي به ما گفتند: چطور شب اول كه راديو، پيام امام را براي ترور من پخش كرد راديو آورديد تا من آن را بشنوم اما الان بهانه مي آوريد؟ ما هم به هر حال يك جوري قضيه را سر هم بندي مي كرديم و مي گفتيم: از آن به بعد پزشكان منع كردند، بعد از ورود به بخش انقلاب ديگر ما اين بهانه را هم نداشتيم. يكي دو روز پس از ورود به آن بخش كه اتفاقا شيفت من هم بود، آقا مرا صدا زد و فرمود: آقا محسن! بيا اينجا ببينم، رفتم خدمتشان، فرمودند: بگو براي من يك روزنامه بياورند. من يك لحظه ماندم كه چه بگويم، گفتم: چشم آقا! رفتم به اتاق محافظين و به بچه ها گفتم: ساكت باشيد و صدايتان در نيايد، آقا روزنامه مي خواهد. وقتي دوباره برگشتم پيش آقا، ايشان فرمودند: چي شد؟ گفتم: بچه ها رفتند بياورند. تقريبا ظهر شد و ما هم به لحاظ همين تقاضاي آقا كمتر به اتاق ايشان آمد و رفت مي كرديم. قبل از اذان ظهر بود كه آقا از اتاقشان مرا صدا زدند و گفتند: آقا محسن، روزنامه چي شد؟ من دستپاچه شدم و گفتم: آقا بچه ها رفتند منزل، عصر كه بيايند مي گويم بروند بگيرند. ايشان ناراحت شدند و گفتند: يعني چه؟ در اين بيمارستان به اين بزرگي راديو كه نيست، يك روزنامه هم تو نمي تواني پيدا كني؟ گفتم: آقا بچه ها كه بيايند حتما مي فرستمشان بياورند. بعد از اين جريان من آمدم به اتاق دكترها و گفتم كه اين وضعيت ديگر قابل تداوم نيست و حتما بايد يك طوري جريان را به ايشان منتقل كرد. آقاي دكتر ميلاني هم با مرحوم حاج احمد آقا و آقاي هاشمي تماس گرفت و قضيه را گفت. آنها هم گفتند كه ما بعدازظهر به آنجا مي آئيم. حدود ساعت 4 بعدازظهر بود كه آقايان تشريف آوردند. البته آن روز هم تيم پزشكي مخالف بود كه خبر به ايشان گفته شود چون معتقد بودند هنوز توانائي عصبي و جسمي ايشان متناسب با شنيدن چنين خبري نيست. به هر حال وقتي آقايان آمدند، آقا فرمودند: چه اتفاقي افتاده، نكند چيزي شده و من از آن خبر ندارم؟ آقاي هاشمي گفتند: نه خير، اتفاقي نيفتاده. آقا گفتند: نه، من آقاي بهشتي را نمي بينم، نكند براي ايشان اتفاقي افتاده باشد. آقاي هاشمي گفتند: نه اتفاق چندان مهمي نيفتاده، فقط آقاي بهشتي در يك حادثه تصادف مقداري صدمه ديده اند و در بيمارستان سينا بستري هستند بعد هم مقداري با ايشان صحبت كردند و رفتند و جاي سخت كار ماند براي ما. از آن لحظه به بعد ديگر آقا مكرر مي گفتند: زنگ بزنيد بيمارستان سينا و از حال آقاي بهشتي براي من خبر بگيريد، حتي به دكترها هم مي گفتند: شما ديگر برويد و به آقاي بهشتي برسيد، ديگر من نيازي به شما ندارم. چيزي كه در رفتار آقا پس از ديدار با آقاي هاشمي و احمد آقا محسوس بود اين بود كه ايشان حدس زده بودند كه ابعاد حادثه فراتر از حدي است كه آقاي هاشمي به ايشان گفته اند، لذا درصدد بودند كه در اين مورد اخبار بيشتري كسب كنند. يك روز صبح كه آقاي مقدم كه از همان مقطع تا هم اكنون عضو دفتر ايشان هستند، خدمت ايشان مي روند آقا به اصطلاح به ايشان يك دستي مي زنند و مي گويند: آقاي بهشتي كي شهيد شدند؟ آقاي مقدم هم كه تصور مي كرد آقا قبلا از مسئله مطلع هستند شروع مي كند ريز جريان را براي ايشان نقل كردن. ما يك لحظه به خودمان آمديم و ديديم آقاي مقدم دارد همه چيز را براي آقا نقل مي كند و ما در مقابل كار انجام شده قرار گرفته ايم و به اين ترتيب ايشان از قضيه مطلع شدند. بعد آقا فرمودند كه حالا راديو و تلويزيون را بياوريد. ما هم تلويزيون را آورديم. من واقعا هيچگاه يادم نمي رود كه وقتي تلويزيون صحنه مردمي را نشان مي داد كه يك صدا شعار مي دادند: «آمريكا در چه فكريه-ايران پر از بهشتيه» آقا فرمودند: كي اين حرف را زده، ديگر اين مملكت بهشتي به خودش نخواهد ديد كه گذشت زمان هرچه بيشتر حكيمانه بودن اين سخن را نشان داد.
جملات فوق بخشي از خاطرات محافظان و پزشكان آيت الله خامنه اي بود كه خاطره ششم و هفتم تير را در ذهن خود ماندگار كرده بودند.

 



با حكم فرمانده كل ارتش ولي وند فرمانده دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش شد

مراسم معارفه امير سرتيپ ولي وند فرمانده جديد دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور مسئول هماهنگ كننده ارتش در محل اين دانشكده برگزار شد.
در اين مراسم اميرسرتيپ ولي وند كه پيشتر سمت معاون آموزشي اين دانشكده را برعهده داشت با حكم فرمانده كل ارتش به سمت فرماندهي دافوس منصوب و اميرسرتيپ عباسعلي منصوري، فرمانده سابق دافوس به افتخار بازنشستگي نائل آمد.
در اين مراسم سرتيپ دادرس، وجود عواملي چون نارضايتي مردم، وفاق ملي، رهبري واحد و بنيه دفاعي موجود در جامعه را از عوامل مهم و تأثيرگذار در شكل گيري و نهايتاً پيروزي انقلاب ها دانست و افزود: وجود اين فاكتورها به همراه عوامل ديگر براي پيروزي انقلاب هاي مردمي بسيار حائز اهميت است اما آن چيزي كه از همه مهمتر است وجود رهبري واحد است.
معاون هماهنگ كننده ارتش سپس ورود دين در متن جامعه و ارزش هاي آن را علت بيداري در منطقه خواند و بوقوع پيوستن اين انقلاب ها در اين برهه از زمان را ناشي از سياست غلط حاكمان اين كشورها در طول زمان دانست.
وي تصريح كرد: حاكمان كشورهاي اسلامي سعي مي كردند به ظاهر فاصله خود را با ملت ها كم كنند و شكاف عميق اين فاصله را بپوشانند ولي به يكباره اين شكاف آشكار شد و خود را به شكلي كه در حال حاضر شاهد آن هستيم نشان داد.
وي نداشتن رهبري واحد را از موانع پيش روي مردم در تحقق واقعي انقلاب ها دانست.
دادرس در پايان سخنانش انقلاب اسلامي ايران را به عنوان الگوي مناسب در جهان معرفي كرد كه با داشتن رهبري مقتدر و مدبر توانست از تمام فرازونشيب هاي دوران خود به خوبي عبور نمايد و امروز به عنوان انقلابي نمونه در جهان مطرح شود.

 



حاجي بابايي: پيش دبستاني ها در نوبت عصر به مدرسه مي روند

وزير آموزش و پرورش از احتمال برگزاري دوره پيش دبستاني در نوبت عصر خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه افتتاحيه ششمين دوره طرح اردوي هجرت سه كه ديروز برگزار شد، در پاسخ به سؤالي مبني بر روند ادامه كار دوره پيش دبستاني با توجه به اجراي طرح تبديل مدارس دونوبته به يك نوبته و استفاده از همه ظرفيت فضاهاي آموزشي به دوره ابتدايي گفت: بحث ما اين است كه اگر يك فضاي خالي در نوبت صبح وجود دارد، نبايد كلاسي در نوبت عصر تشكيل شود.
برخي از مديران مدارس ابتدايي كه دوره پيش دبستاني را در سالهاي گذشته در مدارس برگزار مي كردند، امسال به دليل اجراي طرح يك نوبته شدن مدارس از ثبت نام در اين دوره خودداري كرده و عنوان مي كنند كه كلاس خالي براي برگزاري آن ندارند اين درحالي است كه پيش از اين وزير آموزش و پرورش به برگزاري دوره پيش دبستاني تأكيد داشت.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اگر نياز به برگزاري دوره پيش دبستاني هست آن را به نوبت عصر انتقال دهند.
حاجي بابايي درباره آخرين وضعيت پرونده دانش آموزان شيرازي كه دچار سانحه سوختگي شده بودند نيز گفت: چطور شد كه صدا و سيما بعد از پنج سال يادش افتاد كه برود فيلمي در اين باره تهيه كند، وظيفه همه ما هست كه برويم و مشكلات آنها را حل كنيم.
وزير آموزش و پرورش افزود: يك ماه پيش وقتي در جريان اين موضوع قرار گرفتم، هيئتي را تشكيل دادم تا به اين موضوع رسيدگي كنند، هر چقدر كه بتوانم مشكلشان را حل كنم، قطعاً اين كار را انجام خواهم داد.
وي درباره حكم ديه اين كودكان نيز گفت: حكم دادگاه آنها صادر شده سعي مي كنيم تا ريال آخر را بپردازيم.
وزير آموزش و پرورش درباره درخواست مديران مدارس مبني بر افزايش سرانه مدارس نيز گفت: يكي دو هفته است كه تخصيص ها مشخص شده است و در خصوص مبلغ هيچ نگراني وجود ندارد و بزودي اعتبار مدارس پرداخت خواهد شد.

 



جليلي: رفتار آمريكا مصداق بارز تروريسم نظامي اقتصادي و رسانه اي است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه رفتار آمريكا در منطقه و جهان مصداق بارز تروريسم نظامي، اقتصادي و رسانه اي است.
دكتر «سعيد جليلي» در ديدار «كمال رزاق» مشاور رئيس جمهور الجزاير گفت: «ارهاب» به معناي ترساندن، در عربي به تروريسم اطلاق مي شود و آمريكا كه با استفاده از ابزار نظامي، اقتصادي و رسانه اي بيش ترين تلاش را براي ترساندن ملت ها دارد، مصداق بارز تروريست است.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اين كه آمريكايي ها با استفاده از ابزار سلاح هاي كشتار جمعي، تحريم و اعمال فشارهاي اقتصادي و نيز واژگونه كردن حقايق از طريق تهاجم تبليغي و رسانه اي تلاش مي كنند ملت هاي دنيا در برابر خواسته هاي غيرمنطقي و نامشروع آن ها مرعوب شوند و از مخالفت با سياست هاي آن ها سر باز زنند، تصريح كرد: آمريكا نمي تواند مدعي مبارزه با تروريسم باشد و خود متهم اصلي است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اين كه آمريكايي ها با نشان دادن توانمندي هاي نامشروع خود در زمينه سلاح هاي كشتار جمعي از جمله سلاح اتمي تلاش مي كنند تا استقلال و آزادي ملت هاي دنيا را سركوب كنند، تاكيد كرد: تحولات اخير در كشورهاي منطقه نشان داد ترفندهاي آمريكا كارگر نيفتاده و ملت ها هوشيارانه در پي تامين حقوق خود هستند. جليلي گفت: آمريكا هر جرياني را كه با سلطه آن ها مخالفت كند جريان تروريستي و يا ضد دموكراسي معرفي مي كند، در حالي كه مستبدترين حكومت هاي جهان و رژيم صهيونيستي به عنوان مصداق بارز تروريسم سازمان يافته از متحدان راهبردي آمريكا هستند.
مشاور رئيس جمهور الجزاير نيز در اين ديدار ضمن اشاره به لزوم ارائه تعريفي جامع و مانع از تروريسم و با تاكيد بر اينكه انفكاك مقاومت در برابر تهاجم فرهنگي دشمنان نيز از حقوق بديهي همه ملت هاي مستقل است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين در ديدار هيأت لبناني شركت كننده در اجلاس تروريسم با تاكيد بر اينكه استقلال و امنيت امروز لبنان ثمره مقاومت است، ابراز اميداري كرد كه دولت جديد لبنان با پشتوانه مقاومت بتواند افزايش رفاه و آرامش را براي مردم اين كشور تامين نمايد.

 



آيت الله صافي گلپايگاني هويت ما هويت اسلامي است و ما پرچمدار ولايتيم

آيت الله صافي گلپايگاني با بيان اينكه هويت ما هويت اسلامي است و ما پرچمدار ولايتيم، اظهار كرد: نبايد به مسائل حاشيه اي كه همسو با ولايت و دين نيست، اهتمام بورزيم.
اين مرجع تقليد پيش از ظهر دوشنبه در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت شهداي روحاني با بيان اينكه روحانيت بايد بر اجراي احكام الهي تاكيد داشته باشد، تصريح كرد: نقش روحانيت در شهادت و ايثار دوران دفاع مقدس چشمگير بود و اين روند بايد ادامه پيدا كند.
وي ادامه داد: روحانيت نقش محوري دارد تا جايي كه اگر روحانيون نبودند، غلبه بر صدام محال بود.
صافي گلپايگاني با بيان اينكه هر روحاني در ثواب شهادت كسي كه به دفاع از اسلام ترغيب كرده شريك است، افزود: امر به معروف و نهي از منكر، احسان، همكاري و ايثار همه از وجوهاتي هستند كه يك روحاني بايد در اجراي آنها تا پاي جان مقاومت كند زيرا عمل به اين موارد توسط افراد جامعه ثوابي دارد كه فقط خداوند مي داند. فردي كه اين مجموعه از خصائص در وي باشد، شهيد مي شود و اين ثواب براي مبلغان دين الهي بيشتر است.
اين مرجع تقليد گفت: شهدا به سبب علاقه اي كه به حاكميت داشته اند به جنگ با طاغوت برخاستند و اگر روحانيون حضور پررنگ تري داشته اند به اين سبب بوده كه ضرورت حكومت اسلامي را به شهدا آموخته اند.
وي خاطرنشان كرد: ايمان به قدرت خداوند و عمل به احكام الهي و دين از جمله موارد مهمي است كه باعث مي شود اراده انسان براي رفتن به سمت شهادت قوي شود و روحانيت است كه اين يقين ها را براي حفظ ايمان به مردم القا مي كند.
صافي گلپايگاني با بيان اينكه هويت ما هويت اسلامي است و ما پرچمدار ولايتيم، تاكيد كرد: نبايد به مسائل حاشيه اي كه همسو با ولايت و دين نيست، اهتمام بورزيم.
اين مرجع تقليد افزود: قبول بودن عمل افراد در گرو اعمال بسيار انجام دادن نيست بلكه قبولي اعمال افراد در گرو نيت آنها از انجام اين عمل و صحيح و كامل انجام دادن آن است و اينكه ما در انجام عمل خود ثابت قدم و با يقين باشيم.
وي با تاكيد بر اينكه رضاخان مي خواست ريشه دين را بكند و تاثير فرهنگ سازي غربي اش امروزه در بسياري از افراد ديده مي شود، بيان كرد: برخي در پي كارهاي رضا خاني مانند كندن رو بنده از صورت بانوان هستند و با توهين به خلوص حجاب اين بانوان، به حيا و عفاف توهين مي كنند.
صافي گلپايگاني در پايان تصريح كرد: مبارزه اسلام با دشمنانش هيچ گاه تمام نمي شود.

 



وزير خارجه جديد مصر: سياست قاهره تداوم رابطه با تهران است

سرويس سياسي-
محمدالعرابي كه به تازگي مسئوليت ديپلماسي مصر را بر عهده گرفته است سياست قاهره را تداوم رابطه با تهران دانست.
پيش از اين نبيل العربي سمت وزير خارجه مصر را عهده دار بود.
وزير خارجه جديد مصر كه روز يكشنبه رسما تصدي وزارت خارجه را برعهده گرفت طي آييني پس از سوگند ياد كردن در مقابل محمدحسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر تصريح كرد كه تلاش مي كند با استفاده از ديپلماسي نرم جايگاه تاريخي و فرهنگي كشورش را كه مستلزم برقراري روابط با تمامي كشورهاي جهان است به اين كشور برگرداند.
به گزارش روزنامه المستقبل چاپ لبنان، العرابي اعلام كرد كه سياست هاي نبيل العربي، وزير خارجه قبلي مصر را در زمينه برقراري روابط با تمامي قدرت هايي كه نظام مبارك آن را دشمن مي پنداشت مثل ايران و حماس ادامه دهد.
وي همچنين امنيت كشورهاي حوزه خليج فارس را از موضوعات حياتي براي مصر خواند و گفت كه اين مسئله جاي هيچگونه چانه زني ندارد.
گفتني است، نبيل العربي وزير خارجه قبلي مصر نيز بر برقراري رابطه با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده بود.
عبور دو رزم ناو ايران اسلامي از كانال سوئز و آب هاي مديترانه با مجوز دولت مصر و همچنين آمدن يك هيئت 45 نفره انديشمندان و نخبگان مصري به تهران نشانه هايي از دوره جديد روابط ميان قاهره- تهران بود. دوره جديد رابطه ميان مصر و ايران اسلامي پس از سقوط دولت حسني مبارك واكنش شديد و توام با عصبانيت محافل و مقامات رژيم صهيونيستي را در پي داشته است.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: در نقد دولت بايد حق انصاف را رعايت كرد

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت محمود احمدي نژاد خدمات ارزنده اي به نظام و مردم ارائه داده و بايد در نقد اين دولت حق انصاف را رعايت كرد.
آيت الله سيداحمد خاتمي ظهر يكشنبه در جلسه شوراي اداري استان گيلان با اشاره به اينكه نقد دولت از ناحيه روحانيت آغاز و اين يك افتخار است، افزود: روحانيت نشان داد با كسي عقد اخوت ندارد.
وي همچنين با اعلام اينكه با روي كار آمدن دولت محمود احمدي نژاد چتر اصولگرايي در كشور گسترده شده است اظهار داشت: در انتخاب احمدي نژاد اشتباه نكرديم اگر آن دو كانديداي ديگر بر سر كار مي آمدند از همان روزهاي اول شمشيرها را عليه ولايت از رو مي بستند.
امام جمعه موقت تهران به پروژه «ديدي ديدي» كه از سوي برخي ها دنبال مي شود، گفت: در مقطعي كه انتخابات بود، معتقديم اشتباه نكرده ايم. وي در ادامه با بيان اينكه شوراي اداري از جلسات مبارك در نظام اسلامي است، افزود: با توجه به اينكه در اين جلسات مديران ارشد حضور دارند و بيشتر سر و كار مردم با مديران است بايد حداقل و حداكثر استفاده برده شود.
امام جمعه موقت تهران حذف مطلق نورچشمي ها را از ديگر روزنه هاي فساد اداري دانست و اظهار داشت: نور چشمي را ترجيح دادن يعني رابطه مداري، رابطه مداري فساد درست مي كند، ضابطه مداري نظام اداري را به سعادت مي رساند، قانونمداري تضمين كننده سلامت نظام اداري است. وي همچنين با اشاره به اينكه دو نوع بينش در رابطه با مسئوليت ها وجود دارد يكي «بينش علوي» و ديگري «بينش لقمه چرب» است، افزود: در بينش علوي، مسئوليت ها امانت است.
آيت الله خاتمي ادامه داد: اين دو بينش در عمل خود را نشان مي دهند، كساني كه مسئوليت را امانت مي دانند به مسئوليت خود نگاه عبادي دارند و وقت كار آنان شبانه روزي نه محدود به ساعت اداري است. وي گفت: مديري كه مسئوليت را امانت مي داند كار برايش خستگي ندارد و مديري كه مسئوليت را لقمه چرب مي داند كار برايش زحمت است. عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: كساني كه بينش امانتدارانه دارند، وجدان كاري و مردم را ارباب رجوع مي دانند، كسي كه مسئوليت را لقمه چرب مي داند با مردم مثل برده رفتار مي كند.

 



در مرحله اول رزمايش موشكي پيامبر اعظم 6
جديدترين سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشك هاي دوربرد سپاه رونمايي شد

مرحله نخست رزمايش پيامبر اعظم6 با رونمايي از «سيلوهاي » زيرزميني پرتاب موشك سپاه انجام شد.
سرهنگ اصغر قليچ خاني سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم6 با بيان اين مطلب افزود: تكنولوژي ساخت و اجراي اين سيلوها كاملا بومي بوده و بدست تواناي متخصصان و جوانان كشور ساخته شده است.
وي خاطرنشان كرد: فناوري ساخت اين سيلوها از 15 سال پيش در اختيار فرماندهي موشكي نيروي هوافضاي سپاه بوده و با توجه به حجم بالا بهره برداري از آن براي اولين بار در اين رزمايش در معرض نمايش قرار گرفت. قليچ خاني آمادگي كامل موشك هاي دوربرد به صورت عمود و آماده پرتاب را از ويژگي هاي مهم اين سيلوها دانست و اعلام كرد: برخي از نسل هاي جديد اين سيلوها ايزوله شده هستند و كليه مراحل پرتاب موشك به طور هوشمند از راه دور كنترل شده و نيازي به حضور نيروي انساني در كنار سيلو نيست. وي ادامه داد: همچنين سيلوها به عنوان بخشي از يگان هاي واكنش سريع فرماندهي موشكي محسوب مي شود به طوري كه موشكها همواره به صورت عمود و آماده پرتاب عليه اهداف پيش بيني شده هستند. سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم6 در پايان تصريح كرد: پيچيدگي ساخت سيلوهاي پرتاب موشك دوربرد به لحاظ امنيت، هم تراز با تكنولوژي ساخت موشك هاست. بنابر اين گزارش مرحله دوم رزمايش موشكي پيامبر اعظم6 امروز انجام خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14